• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
Wanner je bereid bent om zelf (in R'dam) op te halen kan je contact opnemen met Radio vonburg. Schijnen hele nette prijzen te hebben. De 2015 TV's van Sony hebben genoeg marge (adviesprijs) om nette kortingen te krijgen.
Officiële dealer dus doen mee met 4K cashback actie geldig tot 3 Jan.

[ Voor 28% gewijzigd door Jan Ham op 01-01-2016 11:38 ]

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-11 20:45
Motion2 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 10:51:
[...]

Op mijn telefoon kan ik inderdaad ook via de chromecast app de tv niet vinden. Enkel de optie scherm / audiocasten werkt.

De tv lijkt dus een beperkte chromecast functionaliteit te hebben
Hoezo beperkt?
De belangrijkste functie van die app is een normale chromecast in stellen / aan je netwerk koppelen. Dat is met een CC in je tv niet echt nodig natuurlijk.

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 18:11
P.K. schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:30:
[...]

Hoezo beperkt?
De belangrijkste functie van die app is een normale chromecast in stellen / aan je netwerk koppelen. Dat is met een CC in je tv niet echt nodig natuurlijk.
Ze hebben in de CC voor Android TV nog geen spotify ondersteuning gebouwd. In andere Apps zoals youtube en NOS kan je prima casten naar de tv

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Sjah schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 02:37:
Die aanbieding valt in de categorie "hier moet je je afvragen of het niet te mooi is om waar te zijn". En meestal luidt het antwoord dan "ja dit kan niet ok zijn", maar ok nu dus niet.
Waarom? Is alleen afhalen dus je hebt zelf de controle, Tummers had eind 2014 exact dezelfde actie met een 55w8xxb voor 677, is gewoon een super deal. Waarschijnlijk hebben ze 2 pallets van die dingen ingekocht waardoor ze extra inkoop korting krijgen en vervolgens verkopen ze die dingen met 50 euro marge.

Andere winkels verkopen ze voor 950 en pakken gewoon een marge van 250-300 euro?

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 01-01-2016 13:26 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:45
Uhm, jullie van Tweaker zetten het zelf jin je FAQ hoor, dat je moet uitkijken... Weet niet hoe jij dat ziet, maar zowat 1/3e vd prijs eraf doet mij mijn wenkbrauwen fronsen, ik bedoel daar gaat hun brood... Maar ok, ik zeg toch, nu niet, en ja dat heeft veel te maken met dat je het het kan afhalen, maar wie weet heb je dan een refurbished Tv, weet jij veel..

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:40
Sjah schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:29:
Uhm, jullie van Tweaker zetten het zelf jin je FAQ hoor, dat je moet uitkijken... Weet niet hoe jij dat ziet, maar zowat 1/3e vd prijs eraf doet mij mijn wenkbrauwen fronsen, ik bedoel daar gaat hun brood... Maar ok, ik zeg toch, nu niet, en ja dat heeft veel te maken met dat je het het kan afhalen, maar wie weet heb je dan een refurbished Tv, weet jij veel..
Ik kon het eerst ook niet geloven. Twee keer gebeld of het geen showmodellen waren etc. Toen de reis maar gemaakt. De TV's (had er twee besteld) zaten netjes in ongeopende dozen. Serienummers gecheckt zijn gewoon nieuw. Ze vertelden inderdaad dat ze een paar pallets hadden gekocht (in sommige filialen waren er gistermorgen nog 20 á 25).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Hier precies hetzelfde. Nog specifiek aan de telefoon gevraagd of het geen prijsfout was of dat ze de 50" versie bedoelden, maar nee. Toen direct besteld en betaald en inderdaad zo'n 100KM gereden waarbij ik onderweg ineens besefte dat ik helemaal niet wist of die winkel wel bestond en vergeten was met credit card te betalen. Ook ik geloofde het pas toen ik op de doos zag dat het werkelijk om de 55" versie ging.

Zat eigenlijk nog te twijfelen om de Panasonic CX700 te halen (999 na cashback) omdat ik 919 voor de 805C best duur vond voor non-UHD maar voor 675 kon ik het niet laten.

On-topic: iemand enig idee met wat voor bitrate de Netflix app streamt bij een HD-stream? Ik heb zelf het gevoel dat streamen via de Chromecast en Win 8 app op mijn HTPC betere beeldkwaliteit geven dan via de Sony. Sony is met LAN aangesloten, net als de HTPC. Chromecast streamt via wifi. De file Example Short 23.976 kan ik niet vinden op Netflix.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2016 15:10 ]

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Sjah schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 02:37:
Iets anders: over weekje de CES, ben benieuwd wat er aan nieuwe modellen wordt aangekondigd.
1 ding kan ik alvast met grote zekerheid voorspellen. Ze gaan zeggen dat de 2016 modellen meteen na de CES nu echt gewoon te koop zijn.

En vervolgens komen de allereerste modellen mondjesmaat pas tegen augustus de lokale media markt binnen druppelen.

Van alles veranderd er telkens, maar dat zal wel nooit veranderen.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Misschien gaan ze aankondigen dat ze de firmware van de huidige C modellen eens goed gaan fixxen. :P

Maar wat kunnen we verwachten? Nieuwe modellen of een "D" model waarbij de CPU een kleine upgrade heeft gehad?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Sjah
Voor de 43 inch verwacht ik D modellen, omdat dat panel net aan zijn 1e jaar bezig is. En ja, ik verwacht zeker quadcores in dat smartTv-gedeelte.

Verwijderd

Wat zijn nou precies de verschillen tussen de Sony KD-55X8505C en de KD-55X8509C?? De Motionflow XR 800hz vs 1000Hz kan toch nooit zo veel verschil maken? Zo wel.. waarom dan de 8C én een 9C met allebei 1000Hz op de markt brengen? Zijn er ook andere verschillen??

Alvast bedankt.

Verwijderd

Zag in de showroom van MM dat Kodi al geinstalleerd was. Is dit ook vanuit de doos of moet je altijd, waar je hem dan ook koopt; zelf installeren? Zo ja.. is dit ingewikkeld?

Wederom bedankt.

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11 09:11
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 01:14:
Wat zijn nou precies de verschillen tussen de Sony KD-55X8505C en de KD-55X8509C?? De Motionflow XR 800hz vs 1000Hz kan toch nooit zo veel verschil maken? Zo wel.. waarom dan de 8C én een 9C met allebei 1000Hz op de markt brengen? Zijn er ook andere verschillen??

Alvast bedankt.
Als ik het me goed herinner uit de 2014 topic is het enigste verschil inderdaad dat motionflow gebeuren. Daarbij werd er toen geschreven dat de 'hogere' typenummer (828b) te vinden waren bij de electro speciaalzaken, terwijl de gangbare typenummer (805b) bij de 'normale' winkels liggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 01:21:
Zag in de showroom van MM dat Kodi al geinstalleerd was. Is dit ook vanuit de doos of moet je altijd, waar je hem dan ook koopt; zelf installeren? Zo ja.. is dit ingewikkeld?

Wederom bedankt.
Ik moest deze uit de Google Play store installeren.

Verwijderd

Exor schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 01:24:
[...]

Als ik het me goed herinner uit de 2014 topic is het enigste verschil inderdaad dat motionflow gebeuren. Daarbij werd er toen geschreven dat de 'hogere' typenummer (828b) te vinden waren bij de electro speciaalzaken, terwijl de gangbare typenummer (805b) bij de 'normale' winkels liggen.
De BCC vertelde van de week dat de 55X8507C en 8508C geen NL types waren en daarom de BCC alleen de 8505C en 8508C leverd, maar voor dezelfde prijs... toen snapte ik het helemaal niet meer... dus mn vraag blijft neem aan dat het beter/slimmer is om dan de 8509C te nemen? Qua motion flow van 1000Hz.

• Jumpman
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 08:48:
[...]

De BCC vertelde van de week dat de 55X8507C en 8508C geen NL types waren en daarom de BCC alleen de 8505C en 8508C leverd, maar voor dezelfde prijs... toen snapte ik het helemaal niet meer... dus mn vraag blijft neem aan dat het beter/slimmer is om dan de 8509C te nemen? Qua motion flow van 1000Hz.
Ik zou dat van de prijs af laten hangen, die MotionFlow XR 200 Hz extra is in mijn ogen niet heel veel waard.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Helaas geen reactie nog op mij netflix vraag. Bij deze nog een poging.
Jelte schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 08:19:
Ik heb een maand netflix op proef, maar ik krijg geen surround geluid op mijn 43w809.
TV is geupdatet en netflix lijkt ook de laatste versie te hebben (20151214).

Ik probeer het geluid via spdif/optische kabel naar mijn versterker te krijgen. Bij Dvb-c en modi Kodi gaat het goed.

Waarom werkt het niet?

• Jumpman
Jelte schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 08:19:
Ik heb een maand netflix op proef, maar ik krijg geen surround geluid op mijn 43w809.
TV is geupdatet en netflix lijkt ook de laatste versie te hebben (20151214).

Ik probeer het geluid via spdif/optische kabel naar mijn versterker te krijgen. Bij Dvb-c en modi Kodi gaat het goed.

Waarom werkt het niet?
Misschien omdat je versterker de aangevoerde audio codec niet lust? Kodi zet het in de software misschien al om naar een audio codec die de versterker wel lust.

Kan je de TV niet met HDMI op je versterker aansluiten? HDMI heeft een veel grotere bandbreedte dan een SPDIF/optische kabel.

Verwijderd

Mijn Denon uit 2013 pakt prima Dolby D vanuit Netflix via optische kabel. Heb dit nog niet op mijn 809c geprobeerd maar mijn Samsung LED uit 2013 deed dit prima. Aan Netflix ligt het dus niet.

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:56
Hier ook de kdl-55w809c gehaald bij Tummers :)
Ik woon daar 5 km vanaf en het is een bekend bedrijf met 4 vestigingen hier in de buurt.
Dus ik hoefde niet lang na te denken over deze deal!
Toen ik kwam hadden ze in de winkel nog zeker 10 dozen staan, en die van mij haalden ze zelfs uit het magazijn, dus toen nog voorraad genoeg.

Over de vraag die eerder gesteld is over rtl xl en kodi. Ik vond dit persoonlijk niet werken. Kodi laat je zover ik kon zien geen volledige aflevering kijken maar elke keer losse fragmenten. Als dat dan af is moet je weer het volgende fragment selecteren en afspelen.

Nu heb ik de plex media server op mijn nas geïnstalleerd en daar het rtl xl kanaal op gezet. Op de tv de plex app geïnstalleerd en vanaf daar kun je dan rtl xl opstarten. Dit zijn wel volledige afleveringen, en het fijne is dat je zelf de kwaliteit kunt kiezen en ook voor de originele kwaliteit (zoals uitgezonden op tv) kunt kiezen. Dus geen 480p beeld zoals voorheen op mijn oude samsung smart tv.

• Jumpman
NG00 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 09:29:
Hier ook de kdl-55w809c gehaald bij Tummers :)
Ik woon daar 5 km vanaf en het is een bekend bedrijf met 4 vestigingen hier in de buurt.
Dus ik hoefde niet lang na te denken over deze deal!
Toen ik kwam hadden ze in de winkel nog zeker 10 dozen staan, en die van mij haalden ze zelfs uit het magazijn, dus toen nog voorraad genoeg.

Over de vraag die eerder gesteld is over rtl xl en kodi. Ik vond dit persoonlijk niet werken. Kodi laat je zover ik kon zien geen volledige aflevering kijken maar elke keer losse fragmenten. Als dat dan af is moet je weer het volgende fragment selecteren en afspelen.

Nu heb ik de plex media server op mijn nas geïnstalleerd en daar het rtl xl kanaal op gezet. Op de tv de plex app geïnstalleerd en vanaf daar kun je dan rtl xl opstarten. Dit zijn wel volledige afleveringen, en het fijne is dat je zelf de kwaliteit kunt kiezen en ook voor de originele kwaliteit (zoals uitgezonden op tv) kunt kiezen. Dus geen 480p beeld zoals voorheen op mijn oude samsung smart tv.
Ik gebruik hiervoor Retrospect binnen Kodi (deze heeft geen vervelende reclame's). ;)

Dit heb ik overigens nog niet op de Sony KDL-55W809C getest, dit staat nu op me HTPC.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 02-01-2016 09:48 ]

Verwijderd

Dat zal ik eens gaan proberen dan want de RTL xl addon in Kodi speelt bij mij wel alle content af maar er lijkt een slow motion in te zitten en het geluid loopt niet synchroon.

• Jelte
  • Niet online
Jumpman schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 09:13:
[...]

Misschien omdat je versterker de aangevoerde audio codec niet lust? Kodi zet het in de software misschien al om naar een audio codec die de versterker wel lust.

Kan je de TV niet met HDMI op je versterker aansluiten? HDMI heeft een veel grotere bandbreedte dan een SPDIF/optische kabel.
hmm in Kodi staat audio op pass-through en dat gaat goed. Mijn versterker moet het aan kunnen. Is de bitrate van de surround sound van netflix zo hoog? Hoger dan DTS?
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 09:24:
Mijn Denon uit 2013 pakt prima Dolby D vanuit Netflix via optische kabel. Heb dit nog niet op mijn 809c geprobeerd maar mijn Samsung LED uit 2013 deed dit prima. Aan Netflix ligt het dus niet.
kun je het eens proberen op je 809? Alvast bedankt!

Verwijderd

De info balk die regelmatig niet verdwijnt is erg irritant. Er lijkt geen instelling te zijn hiervoor. Iemand een oplossing gevonden behalve steeds je AB te moeten gebruiken?

Ik gebruik de beeld setting's van http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/w800c/settings maar vind het wat flets ogen. Gebruiken jullie deze instellingen ook? Als ik bijvoorbeeld op de Football knop op de AB druk dan spat laten de kleuren van het scherm (contrast en helderheid max). Dat is wat te veel maar wel mooier dan bovengenoemde instellingen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2016 12:55 ]

• tcviper
  • Laatst online: 19:51
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:36:
De info balk die regelmatig niet verdwijnt is erg irritant. Er lijkt geen instelling te zijn hiervoor. Iemand een oplossing gevonden behalve steeds je AB te moeten gebruiken?
Zoek eens even door dit topic heen ;) Is al veel over gepost.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Verwijderd

tcviper schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:39:
[...]

Zoek eens even door dit topic heen ;) Is al veel over gepost.
Ik weet dat hij uit kan maar ik bedoel een instelling dat je bijvoorbeeld het aantal seconden kan instellen. Uitzetten wil ik niet, maar steeds de AB gebruiken ook niet.

• maikbike
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
Sideloads geven soms geen pictogram weer op het startscherm. Is dit handmatig te fabriceren ? Voorbeeld, spotify geïnstalleerd middels sideload, welke nu enkel toegangkelijk is vanaf instellingen >> tv >> Apps. Daar staat wel een pictogram, echter krijg ik deze niet op mijn startscherm. ?

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Is niet handmatig toe te voegen aan het standaardmenu van de TV. Ik gebruik er zelf Sideload Launcher voor, hier.

Nomen nescio

• Sjah
Heeft de W75 en 80x eigenlijk local dimming, ja toch?

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11 11:56
Sjah schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:59:
Local dimming, as in gedeeltes van het scherm apart kunnen dimmen? Nope.

• Sjah
Dus het is gewoon plain simple edge-LED? Hmmm, dacht dat niet Full-LED (da's te duur), maar iets zoals ik noemde was doorgebroken.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 02-01-2016 18:36 ]

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:03
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 08:48:
[...]

Het verschil is 100hz vs 120hz. Dat laatste is dus een pluspunt indien je de monitor aan een pc wilt koppelen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:30

W84

Sjah schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:59:
Ha, was dat maar zo! Dan was er ook niet zoveel clouding/flashlighting geweest bij deze toestellen...

• barend2005
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik had al eerder gepost en laat nu een bug zien die maar niet verdwijnt na alle updates. Ik heb alle hdmi kabels los gemaakt etc. Via ethernet kabel is er verbinding met ziggo modem. Help?

YouTube: IMG 3090

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
barend2005 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 10:58:
Ik had al eerder gepost en laat nu een bug zien die maar niet verdwijnt na alle updates. Ik heb alle hdmi kabels los gemaakt etc. Via ethernet kabel is er verbinding met ziggo modem. Help?

YouTube: IMG 3090
Ziet er eerder uit als een losse connectie in de televisie. Waardoor die flicker optreedt. Factory reset neem ik aan al geprobeerd?

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-11 20:45
sdk1985 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:48:
[...]

Het verschil is 100hz vs 120hz. Dat laatste is dus een pluspunt indien je de monitor aan een pc wilt koppelen.
Dat 7C model is de grijze variant, dat is echt wel een Nederlands model. Helaas roepen veel verkopers maar wat om een excuus te hebben waarom bepaalde modellen niet verkrijgbaar zijn bij hun (of excuses van een vergelijkbaar niveau waarom ze duurder zijn).

Is er echt een hardwarematig verschil trouwens tussen die modellen? Was altijd in de veronderstelling dat het scherm exact hetzelfde was, alleen dat er minder softwarematige motionflow was. (Waar je verder niks aan hebt)

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:05
Jelte schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:08:
[...]
hmm in Kodi staat audio op pass-through en dat gaat goed. Mijn versterker moet het aan kunnen. Is de bitrate van de surround sound van netflix zo hoog? Hoger dan DTS?

[...]
kun je het eens proberen op je 809? Alvast bedankt!
is dat proef abbo niet een basic account zonder hd/5.1?

Heb geen glas kabel. Maar via hdmi arc werkt t prima.

• Jelte
  • Niet online
wootahH schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:44:
[...]
is dat proef abbo niet een basic account zonder hd/5.1?

Heb geen glas kabel. Maar via hdmi arc werkt t prima.
je kunt elk abbo in de eerste maand op proef krijgen. Ik heb die van €9,99 met dus 2 schermen en HD. En dat is inclusief surround sound lijkt me.

Maar wel vreemd dat surround vanuit kodi en dvb-c wel via spdif goed gaat. Min puntje voor netflix op deze Sony.

• sdk1985
P.K. schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:57:
[...]

Dat 7C model is de grijze variant, dat is echt wel een Nederlands model. Helaas roepen veel verkopers maar wat om een excuus te hebben waarom bepaalde modellen niet verkrijgbaar zijn bij hun (of excuses van een vergelijkbaar niveau waarom ze duurder zijn).

Is er echt een hardwarematig verschil trouwens tussen die modellen? Was altijd in de veronderstelling dat het scherm exact hetzelfde was, alleen dat er minder softwarematige motionflow was. (Waar je verder niks aan hebt)
Ik heb zelf een 8C, alleen dan van de X830. Die kan 120 Hz aan op 1920x1080. Dus die doet 20Hz meer dan de lagere modellen. Sony geeft officieel geen native Hz door maar de smaken zijn 120Hz (=1000 Hz), 100 Hz (=800Hz) en 50 (of was het 60?) Hz(=200 Hz).

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:30

W84

Pfff, ik kan opeens niet meer casten (755C met laatste updates) van bijv. NPO app. Er wordt wel verbinding gemaakt, maar blijft daarna constant laden en zie alleen zwart beeld terwijl de tijdbalk wel doorloopt. :+

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-11 12:13
Hier ook iemand die een w809c van de aanbieding heeft gehaald (tummers) 4 dagen heeft de tv gewerkt en nu hebben we alleen nog paars beeld. Nadat eerst het beeld licht/donker bleeft knipperen en heel even de led rood werd is het nu in zijn geheel paars. Morgen tummers maar even bellen.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/ddyoi8.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door RenaldoN op 03-01-2016 22:14 ]

• Xyanta
RenaldoN schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:03:
Hier ook iemand die een w809c van de aanbieding heeft gehaald (tummers) 4 dagen heeft de tv gewerkt en nu hebben we alleen nog paars beeld. Nadat eerst het beeld licht/donker bleeft knipperen en heel even de led rood werd is het nu in zijn geheel paars. Morgen tummers maar even bellen.
Hier ook de w809c gehaald bij Tummers.
Ik heb er geen problemen mee, en verwacht die eerlijk gezegd ook niet. Vind het een super tv, geen moment spijt van de aankoop.
Ik denk dat je gewoon pech hebt..

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
Na twee weken 'gespeeld' te hebben met een Samsung 48JU7000 heb ik besloten om toch voor een groter scherm te gaan en de overstap naar Sony te maken. Mijn budget is +- 1400 euro. Mijn voorkeur ging uit naar de x90 maar die valt helaas buiten het budget :)

Wat zou jullie advies zijn? 4K is overigens geen must. Aangezien ik ook veel game gaat de prio naar beeldkwaliteit.

Thanks!

• Jumpman
RenaldoN schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:03:

[afbeelding]
Mijn broer en ik hebben allebei een Sony KDL-55W809C van Tummers en hier geen problemen mee. Ik denk dat je inderdaad gewoon net een 'pech' exemplaar hebt.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:01:
[...]

Ik heb zelf een 8C, alleen dan van de X830. Die kan 120 Hz aan op 1920x1080. Dus die doet 20Hz meer dan de lagere modellen. Sony geeft officieel geen native Hz door maar de smaken zijn 120Hz (=1000 Hz), 100 Hz (=800Hz) en 50 (of was het 60?) Hz(=200 Hz).
Misschien de handleiding eens doornemen ;)

120Hz is niets meer dan een vermenigvuldiging van 60Hz net als 100Hz dat van 50Hz is. Europese tv's kunnen beiden aan en is ook beiden aanwezig op een toestel. Europese tv uitzending doet normaal gesproken 50Hz/25 fps (van oorsprong afgestemd op de frequentie van het electriciteitsnetwerk) en is ook waarom modellen hier worden geadverteerd met (vermenigvuldigheden van) 100Hz (terwijl ze tegenwoordig gewoon 120Hz zijn die ook 50/100Hz aan kunnen). In Amerika/Japan is de frequentie van het electriciteitsnetwerk 60Hz en traditioneel de tv ook 60Hz (hier technisch wat beter uitgelegd --Andre-- in 'nieuws: Microsoft werkt aan patch voor haperend tv-beeld in pal...).
Een Sony W805C met hier XR800 Motionflow wordt daar als XR960 geadverteerd maar in tegenstelling tot europese modellen kunnen die geen 50Hz signaal aan.
De xx07C is een Mediamarkt exclusief model en van info over de 2014 W828/829B modellen waren de xx08C voor o.a. de Expert groep winkels ...

De X830xC schijnt dan wel, als uitzondering wellicht, 120Hz als inputsignaal te accepteren op 1920x1080 waar tv's normaal tot 60Hz inputsignalen begrenst zijn en die stap van 50/60Hz naar 100/120Hz puur door de interne beeldprocessor wordt gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 03-01-2016 23:20 ]

• sdk1985
apis29 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:16:
[...]

De X830xC schijnt dan wel, als uitzondering wellicht, 120Hz als inputsignaal te accepteren op 1920x1080 waar tv's normaal tot 60Hz inputsignalen begrenst zijn en die stap van 50/60Hz naar 100/120Hz puur door de interne beeldprocessor wordt gedaan.
De X830, X850, X900 en X930 doen allemaal gewoon 120Hz op 1920x1080. De W800/W850 niet. Op zich geen hele rare ontwikkeling nu de smarttv's eigenlijk een soort computers worden. Ik hoor ook steeds vaker over het gebruik van een tv als pc monitor (al zou ik dat zelf niet snel doen).

Ik baseer mij dan overigens op de frameskipping test van Rtings.
What we mean is that the TV can accept a 120 hz signal, but it displays that signal in 60 hz. With our 120 fps frame skipping test, a TV that passes will light up all 120 rectangles each second. This TV only lit up every second rectangle, meaning the TV was only displaying 60 fps.
Bij Foto klein barendracht hangt overigens een B model (van 2014) met "200" Hz (=50) en daar kun je heel goed judder zien. Mocht je in de buurt wonen vraag naar de scene met de waterbuffels :P .

[ Voor 30% gewijzigd door sdk1985 op 03-01-2016 23:49 ]

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
sdk1985 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:43:
[...]

De X830, X850, X900 en X930 doen allemaal gewoon 120Hz op 1920x1080. De W800/W850 niet. Op zich geen hele rare ontwikkeling nu de smarttv's eigenlijk een soort computers worden. Ik hoor ook steeds vaker over het gebruik van een tv als pc monitor (al zou ik dat zelf niet snel doen).
Zou je hier misschien wat bewijs van kunnen posten? Voor zover ik weet, heeft het toestel geen aansluitingen die op een hogere frequentie dan 60Hz aangestuurd kunnen worden, ongeacht de resolutie. Tevens ben ik dan benieuwd naar de apparatuur die je gebruikt om het toestel op deze frequentie aan te sturen.

• sdk1985
Dimens schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:49:
[...]

Zou je hier misschien wat bewijs van kunnen posten? Voor zover ik weet, heeft het toestel geen aansluitingen die op een hogere frequentie dan 60Hz aangestuurd kunnen worden, ongeacht de resolutie. Tevens ben ik dan benieuwd naar de apparatuur die je gebruikt om het toestel op deze frequentie aan te sturen.
Ik heb zelf een GTX 660 Ti gebruikt om 119Hz door te sturen, ingesteld via het Nvidia control panel.
Dit ter controle van de informatie die ik voor aanschaf in de rtings review tegen kwam: http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x830c?uxtv=97b6. Dit is kwalitatief de beste review website voor tv's die ik kon vinden.

Ik vond 120 Hz zelf niet zo heel spannend dus ik heb alleen een foto van 4K gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1rwxJXY2UOiM6Hlg203HysI5/full.jpg

Het is wel een USA site dus er kunnen natuurlijk wel verschillen optreden. Tot heden is echter alles over de X830 waar (inclusief de regenboog glare...) en de enhanced setting in het hmdi menu.

Bij de W800 staat het volgende
PC Monitor

1080p @ 60Hz @ 4:4:4: Yes

1080p @ 120Hz: No

4k @ 30Hz @ 4:4:4: No

4k @ 60Hz: No

4k @ 60Hz @ 4:4:4: No

The Game and Graphic modes support chroma 4:4:4, but have an issue with certain alternating pixel patterns (see Q&lA). The TV accepted a 120 fps input, but it didn't pass the frame skipping test.

[ Voor 25% gewijzigd door sdk1985 op 04-01-2016 00:05 ]

• apis29
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:56:
[...]

Ik heb zelf een GTX 660 Ti gebruikt om 119Hz door te sturen. Dit ter controle van de informatie die ik voor aanschaf in de rtings review tegen kwam: http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x830c?uxtv=97b6. Dit is kwalitatief de beste review website voor tv's die ik kon vinden. Het is wel een USA site dus er kunnen natuurlijk wel verschillen optreden. Tot heden is echter alles over de X830 waar (inclusief de regenboog glare...) en de enhanced setting in het hmdi menu.

Bij de W800 staat het volgende

[...]
In de handleiding staat:

HDMI IN 1, 2, 3, 4 (ondersteunt 4K-resolutie)
Video (2D):
4096 × 2160p (50, 60 Hz)*/**
4096 × 2160p (24 Hz)**
3840 × 2160p (50, 60 Hz)*
3840 × 2160p (24, 25, 30 Hz), 1080p (30, 50, 60 Hz),
1080/24p, 1080i (50, 60 Hz), 720p (30, 50, 60 Hz), 720/24p, 576p, 576i, 480p, 480i,
Pc-formaten
* Alleen YCbCr 4:2:0 / 8 bit
** 3840 × 2160p wordt weergegeven wanneer 4096 × 2160p ingevoerd wordt

Dat de X8305C toevallig 120Hz accepteert maakt het nog lang geen standaard en als ie van je 120fps er 60 weggooit wordt je daar al helemaal niet vrolijk van.
Er staat bij de X850C ook niet voor niets"This TV is also able to accept and display a 120 hz input, which not too many TVs can do. There are TVs with less blur and lower input lag, but PC gamers in particular should consider the X850C.""
Bij Full HD tv's kwam het zo goed als nooit voor maar bij de UHD modellen zie je het wel (steeds) vaker voorkomen dat je 120hz kan kiezen bij je videokaart.

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 04-01-2016 00:12 ]

• sdk1985
Dat zal waarschijnlijk de eerste 4K tv zijn die ze van Sony hebben getest want elke 4K tv van Sony uit 2015 op Rtings accepteerd 120 fps en komt door de frame skipping test (wordt dus niets weggegooid). Dat zijn de:
  • X810
  • X830
  • X850
  • X900
  • X930
Dus voor een Sony 4K tv is het niet bijzonder :).
apis29 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 00:04:
[...]

In de handleiding staat:

HDMI IN 1, 2, 3, 4 (ondersteunt 4K-resolutie)
Video (2D):
4096 × 2160p (50, 60 Hz)*/**
4096 × 2160p (24 Hz)**
3840 × 2160p (50, 60 Hz)*
3840 × 2160p (24, 25, 30 Hz), 1080p (30, 50, 60 Hz),
1080/24p, 1080i (50, 60 Hz), 720p (30, 50, 60 Hz), 720/24p, 576p, 576i, 480p, 480i,
Pc-formaten
* Alleen YCbCr 4:2:0 / 8 bit
** 3840 × 2160p wordt weergegeven wanneer 4096 × 2160p ingevoerd wordt
Handleiding tja... Ik weet niet hoe betrouwbaar ze zijn. Ik weet dat ze bij LG in ieder geval niet kloppen. Een review zegt mij meer dan een manual....

Ik wil het best voor je testen hoor alleen het is een beetje een gedoe want hij hangt aan de muur :P. Bij 119 Hz had het dan toch heel raar moeten lopen? Dan zou hij moeten alterneren tussen 59 en 60 fps. Niks vreemds gemerkt.

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 04-01-2016 00:14 ]

• apis29
  • Niet online
Ah ik zie dat het eerste frame skipping verhaaltje over de W800 ging ipv X830C. Maar het lijkt erop dat het met de HDMI 2.0 te maken heeft, mogelijk staat het niet in de handleiding omdat het officieel (nog) niet door Sony ondersteund wordt/werd

• Xyanta
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:36:
Ik gebruik de beeld setting's van http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/w800c/settings maar vind het wat flets ogen. Gebruiken jullie deze instellingen ook? Als ik bijvoorbeeld op de Football knop op de AB druk dan spat laten de kleuren van het scherm (contrast en helderheid max). Dat is wat te veel maar wel mooier dan bovengenoemde instellingen.
Ik ben ook een beetje aan het worstelen met de beste beeldinstellingen. In het begin de instellingen op standaard gehad en alles zag er mooi en kleurig uit. Toen ook aan de slag gegaan met bovenstaande instellingen van rtings.com, en alles ziet er meteen een stuk fletser uit.
Nu is het wel zo dat alles er veel natuurlijker uit ziet bij deze instellingen, de kleuren komen veel beter overeen met de werkelijkheid. (wat natuurlijk ook de bedoeling is na calibratie :P)
Voorheen een samsung tv gehad, en heb ook een samsung smartphone met amoled scherm (note 4), dus ik ben het ook altijd gewend geweest om naar een beeld te kijken dat oververzadigd is met felle kleuren.

Nu 2-3 dagen aan het kijken met de nieuwe instellingen, en ben er al aan gewend moet ik zeggen. Het beeld ziet er prachtig en natuurlijk uit. Voor zowel TV kijken als films zijn dit fijne instellingen.
Het enige wat me nog een beetje tegen staat is de game setting.
Deze gebruik ik voor mijn ps4, vanwege de betere input lag. Maar in deze instelling ziet alles er naar verhouding wel heel flets uit.
Games mogen naar mijn mening juist wel van het scherm knallen, aangezien we hier met animaties te maken hebben.
Wat gebruiken jullie voor het spelen van games? De game setting aangepast met betere instellingen, of gewoon een andere beeldmodus?

Verwijderd

Weet iemand toevallig of we nieuwe modellen kunnen verwachten tijdens CES deze week? Kan niet echt vinden wat Sony van plan is in 2016...

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:15
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:27:
Weet iemand toevallig of we nieuwe modellen kunnen verwachten tijdens CES deze week? Kan niet echt vinden wat Sony van plan is in 2016...
Vanaf woensdag weten we meer,kan me niet voorstellen dat sony niet met nieuwe modellen komt,2015 was geen top jaar voor hun helaas.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• tcviper
Wat ik heb begrepen is dat er nieuwe modellen komen voor begin 2016, maar de 1e reeks krijgt vrijwel zelfde hardware als 2015. Wat ik heb begrepen komen er eind 2016 nog andere modellen met hopelijk betere CPU's.

[ Voor 11% gewijzigd door tcviper op 04-01-2016 12:19 ]

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-11 22:44

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb een probleem met mijn 50W756C.

Via de kabel heb ik geluid, maar via geen enkele HDMI-ingang komt er geluid binnen. Verschillende apparaten, verschillende ingangen. Is dit een bekend probleem?

Gulfstream G650

• Jumpman
NG00 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:52:
[...]

Ik ben ook een beetje aan het worstelen met de beste beeldinstellingen. In het begin de instellingen op standaard gehad en alles zag er mooi en kleurig uit. Toen ook aan de slag gegaan met bovenstaande instellingen van rtings.com, en alles ziet er meteen een stuk fletser uit.
Nu is het wel zo dat alles er veel natuurlijker uit ziet bij deze instellingen, de kleuren komen veel beter overeen met de werkelijkheid. (wat natuurlijk ook de bedoeling is na calibratie :P)
Voorheen een samsung tv gehad, en heb ook een samsung smartphone met amoled scherm (note 4), dus ik ben het ook altijd gewend geweest om naar een beeld te kijken dat oververzadigd is met felle kleuren.

Nu 2-3 dagen aan het kijken met de nieuwe instellingen, en ben er al aan gewend moet ik zeggen. Het beeld ziet er prachtig en natuurlijk uit. Voor zowel TV kijken als films zijn dit fijne instellingen.
Het enige wat me nog een beetje tegen staat is de game setting.
Deze gebruik ik voor mijn ps4, vanwege de betere input lag. Maar in deze instelling ziet alles er naar verhouding wel heel flets uit.
Games mogen naar mijn mening juist wel van het scherm knallen, aangezien we hier met animaties te maken hebben.
Wat gebruiken jullie voor het spelen van games? De game setting aangepast met betere instellingen, of gewoon een andere beeldmodus?
Ik gebruik gewoon beeldmodus: Standaard. Ik heb niet het idee dat ik eerder dood ga dan normaal door die ms meer.

• sdk1985
Toen ik mijn X830 aan de pc had hangen merkte ik toch wel een significant verschil in input lag bij muisgebruik tussen standard en gaming.

• JayPe
  • Laatst online: 22:39

JayPe

Ondertitel

hmm..

Is dit een goede plek om eens te vragen naar een Sony 32 inch full HD tv?

Mijn huidige 32 inch voldoet prima ( Sony Bravia KDL-32EX650 ) maar deze is sinds 't weekend naar de slaapkamer verhuist.

Voor de huiskamer dacht ik aan een nieuwe, ook weer een Sony, maar de enige die ik kan vinden is de Sony Bravia KDL-32W705C ( in de pricewatch that is ).

Nu is de keuze wel erg makkelijk als er maar één Sony 32" FullHD tv te koop is, maar de reviews zijn niet echt denderend.

Hoe verhoud de W705C zich tot de EX650 de ik nu al heb?

Als ik ze vergelijk, zijn de verschillen minimaal ( 200 Hz vs 100 Hz, maar die 100 Hz van mijn huidige voldoet voor mij al prima )

http://tweakers.net/price...re/listing/443597;308314/

[ Voor 15% gewijzigd door JayPe op 04-01-2016 17:11 ]

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

• sdk1985
JayPe schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:09:
hmm..

Is dit een goede plek om eens te vragen naar een Sony 32 inch full HD tv?

Mijn huidige 32 inch voldoet prima ( Sony Bravia KDL-32EX650 ) maar deze is sinds 't weekend naar de slaapkamer verhuist.

Voor de huiskamer dacht ik aan een nieuwe, ook weer een Sony, maar de enige die ik kan vinden is de Sony Bravia KDL-32W705C ( in de pricewatch that is ).

Nu is de keuze wel erg makkelijk als er maar één Sony 32" FullHD tv te koop is, maar de reviews zijn niet echt denderend.

Hoe verhoud de W705C zich tot de EX650 de ik nu al heb?

Als ik ze vergelijk, zijn de verschillen minimaal ( 200 Hz vs 100 Hz, maar die 100 Hz van mijn huidige voldoet voor mij al prima )

http://tweakers.net/price...re/listing/443597;308314/
Let er even op dat de geoptimaliseerde refresh rate een beetje onzin is. Beide tv's zijn 50 Hz.

Met het oog op de toekomst (24 Hz streaming media zoals Netflix) zou ik geen 50 Hz tv meer aanschaffen maar voor een 100 Hz model gaan. Dan kom je bijvoorbeeld hier uit: pricewatch: Sony Bravia KDL-43W755C Zwart

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 04-01-2016 17:44 ]

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
sdk1985 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:56:
[...]

Ik heb zelf een GTX 660 Ti gebruikt om 119Hz door te sturen, ingesteld via het Nvidia control panel.
Dit ter controle van de informatie die ik voor aanschaf in de rtings review tegen kwam: http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x830c?uxtv=97b6. Dit is kwalitatief de beste review website voor tv's die ik kon vinden.
Blijkt inderdaad dat de genoemde toestellen 120Hz kunnen ontvangen, alhoewel dit standaard niet het geval is en vandaar ook niet in de specificaties van het toestel vermeld staan. Vandaar dat je onder Windows ook niet kunt kiezen voor 120Hz maar via Nvidia de frequentie dient te forceren waarna het toestel dit toevallig ook slikt.
sdk1985 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 00:12:
Ik wil het best voor je testen hoor alleen het is een beetje een gedoe want hij hangt aan de muur :P. Bij 119 Hz had het dan toch heel raar moeten lopen? Dan zou hij moeten alterneren tussen 59 en 60 fps. Niks vreemds gemerkt.
Zo gek is dit nog niet. Bepaalde frequenties zijn niet exact zoals bijvoorbeeld 24Hz wat in werkelijkheid 23,976Hz is. Een 5-voud hiervan is 119,88Hz wat vermoedelijk ook de frequentie is waarmee Nvidia het uitstuurt maar toont als 119Hz.
sdk1985 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:37:
[...]

Let er even op dat de geoptimaliseerde refresh rate een beetje onzin is. Beide tv's zijn 50 Hz.

Met het oog op de toekomst (24 Hz streaming media zoals Netflix) zou ik geen 50 Hz tv meer aanschaffen maar voor een 100 Hz model gaan. Dan kom je bijvoorbeeld hier uit: pricewatch: Sony Bravia KDL-43W755C Zwart
Als ik mij niet vergis, dan is de Sony EX650 wel een 100Hz LCD-televisie, al twijfel ik of dit ook het geval is voor de 32" versie. Het is immers al een ouder model.

Verder ben ik het wel met je eens, geen 50Hz LCD-televisie meer. Eigenlijk ook geen 32" aangezien dit toch wel een klein formaat is. In veel huishoudens kan een 40" - 43" zeker wel.

• sdk1985
Oh onder het motto dit kom je niet in de specs/handleiding tegen: Een pricewatch: Microsoft Xbox 360 Wired Controller Zwart wordt herkend en in games worden ook netjes de juist knoppen weergegeven (groene A, enz). Nu mist alleen nog steam in-home streaming for android :+ .

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 04-01-2016 18:26 ]

• Jumpman
Wat is volgens jullie het allerbeste programma om een 1920 x 1080p 3D ISO af te spelen op een Sony KDL55-W809C? De PC zit met een HDMI 1.4a kabel direct op de Sony TV.

• JayPe

JayPe

Ondertitel

sdk1985 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:37:
[...]

Dimens schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:48:
[...]

Als ik mij niet vergis, dan is de Sony EX650 wel een 100Hz LCD-televisie, al twijfel ik of dit ook het geval is voor de 32" versie. Het is immers al een ouder model.

Verder ben ik het wel met je eens, geen 50Hz LCD-televisie meer. Eigenlijk ook geen 32" aangezien dit toch wel een klein formaat is. In veel huishoudens kan een 40" - 43" zeker wel.
Hmm, de EX650 is (als ik het goed heb) een 100Hz model, óók de 32" versie. Tenminste: zo is ie mij destijds wel verkocht.

Ik gebruik voornamelijk Netflix,. en dat werkt goed: ziet er op zichtafstand retestrak uit in iedergeval. TV abonnement gaat er (zodra de glasvezelaansluiting is opgeleverd) dan ook uit. Als ik NPO wil kijken doe ik dat via de app, en cast ik het met een chrome cast naar de TV. Dat is dan 'maar' SD kwaliteit, maar voor Mathijs van Nieuwkerk voor mij goed genoeg.

De nieuwe gaat zeker niet groter worden dan 32". Ik ben 3 jaar geleden overgestapt van een klein beeldbuis tv'tje naar deze voor mij mega grote 32 incher. :-) :-) :-) In de woonkamer is de afstand bank/TV bijkans nog korter dan op de slaapkamer, dus groter ( 40 inch is de volgende stap ) is echt niet nodig (IMHO).

De grote vraag is dus vooral: is de W705C een fatsoenlijke tv, of is het eigenlijk het kneusje van de range, en moet ik m echt niet willen, wacht ik beter op een ander model, of ga zelfs voor een ander merk? (Ik heb zo'n beetje alles van Sony, van m'n Wega platenspeler tot m'n smartphone, dus een ander merk aanschaffen zie ik nog niet zo snel gebeuren)

Buiten de pricewatch om kom ik nog deze Full HD Smart 32" tegen: KDL32R500

http://www.bestsellers.eu...00.html#div-specificaties

[ Voor 4% gewijzigd door JayPe op 05-01-2016 09:39 ]

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

• Jumpman
JayPe schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:37:
[...]

[...]

Hmm, de EX650 is (als ik het goed heb) een 100Hz model, óók de 32" versie. Tenminste: zo is ie mij destijds wel verkocht.

Ik gebruik voornamelijk Netflix,. en dat werkt goed: ziet er op zichtafstand retestrak uit in iedergeval. TV abonnement gaat er (zodra de glasvezelaansluiting is opgeleverd) dan ook uit. Als ik NPO wil kijken doe ik dat via de app, en cast ik het met een chrome cast naar de TV. Dat is dan 'maar' SD kwaliteit, maar voor Mathijs van Nieuwkerk voor mij goed genoeg.

De nieuwe gaat zeker niet groter worden dan 32". Ik ben 3 jaar geleden overgestapt van een klein beeldbuis tv'tje naar deze voor mij mega grote 32 incher. :-) :-) :-) In de woonkamer is de afstand bank/TV bijkans nog korter dan op de slaapkamer, dus groter ( 40 inch is de volgende stap ) is echt niet nodig (IMHO).

De grote vraag is dus vooral: is de W705C een fatsoenlijke tv, of is het eigenlijk het kneusje van de range, en moet ik m echt niet willen, wacht ik beter op een ander model, of ga zelfs voor een ander merk? (Ik heb zo'n beetje alles van Sony, van m'n Wega platenspeler tot m'n smartphone, dus een ander merk aanschaffen zie ik nog niet zo snel gebeuren)

De KDL-32EX650 is 50 Hz met een 100 Hz geoptimaliseerde refreshrate.

De KDL-32W705C is prima TV voor de prijs, als je verder niet geinteresseerd bent in: Smart TV en 3D.

• JayPe

JayPe

Ondertitel

3D: nope.
Smart: m'n huidige is smart zat.. een Netflix app, yuotube, Miracast, DNLA, ; 't werkt allemaal op 't beestje uit 2012. (en anders knoop ik er een Chromecast aan).

Hoeveel méér 'Smart' mag 't zijn dan? Ik bedoel: Ik ken mensen met een Samsung, met ook z'n fijn blij menu, maar feitelijk gebruik is niet anders dan wat ik nu heb. ja, RTLxl zit er niet op, maar hbbtv werkt prima.

• Jumpman
Jumpman schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 00:01:
Wat is volgens jullie het allerbeste programma om een 1920 x 1080p 3D ISO af te spelen op een Sony KDL55-W809C? De PC zit met een HDMI 1.4a kabel direct op de Sony TV.
Na wat verder zoeken lijkt dit de beste TotalMedia Theatre (Version: 6.7.1.199): http://www.arcsoft.com/to....ka5gGYQFSu6V3nkrsNLz1w.1.

CyberLink PowerDVD 15 schijnt ook goed te zijn: http://www.cyberlink.com/.../features_en_EU.html?&r=1.

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 05-01-2016 11:38 ]

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:14
Ik krijg het niet voor elkaar om een Bluetooth Speaker te koppelen met mijn KDL55-W809C. Is dit uberhaupt mogelijk?

Ik zet allereerst mijn tv aan, er zijn geen Bleutooth apparaten gekoppeld, vervolgens ga ik in de instellingen naar Bluetooth en kies ik voor de tweede optie (eerste optie is bluetooth aan - tweede is iets in de trend van apparatenlijst), vervolgens gaat het erg lang (een keer kwartier gezocht) naar apparaten in de buurt - de Bluetooth speaker staat er 3 meter van af, en deze zet ik aan voordat ik in de tv zoek naar apparaten.

• MyS
  • Laatst online: 10-11 16:12

MyS

EN-IS schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:04:
Ik krijg het niet voor elkaar om een Bluetooth Speaker te koppelen met mijn KDL55-W809C. Is dit uberhaupt mogelijk?

Ik zet allereerst mijn tv aan, er zijn geen Bleutooth apparaten gekoppeld, vervolgens ga ik in de instellingen naar Bluetooth en kies ik voor de tweede optie (eerste optie is bluetooth aan - tweede is iets in de trend van apparatenlijst), vervolgens gaat het erg lang (een keer kwartier gezocht) naar apparaten in de buurt - de Bluetooth speaker staat er 3 meter van af, en deze zet ik aan voordat ik in de tv zoek naar apparaten.
Ik heb dit laatst ook geprobeerd met een Bluetooh koptelefoon, dit lukte ook niet. Na wat zoekwerk lijkt het erop dat enkel bluetooth muizen en toetsenborden worden ondersteund.

• Exor
  • Laatst online: 11-11 09:11
Bluetooth wordt gebruikt voor de (niet meegeleverde) 3d brillen, tenminste voor de 2014 modellen. Weet eerlijk gezegd niet of het voor een muis/toetsenbord gebruikt kan worden, maar misschien dat ze dit hebben gewijzigd voor de Android tv modellen.

[ Voor 44% gewijzigd door Exor op 05-01-2016 13:51 ]

• sdk1985
JayPe schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:37:
[...]

[...]

Als dat waar zou zijn dan zou je er mbt refresh rate op achteruit gaan. Echter volgens de specificaties op tweakers is de refresh rate 50 Hz: pricewatch: Sony Bravia KDL-32EX650.

Dus dat zou dan even ongeschikt zijn voor Netflix en andere digitale content. Probleem heet judder dat is schokkerigheid van het beeld: http://www.rtings.com/tv/reviews/by-test-results/24p. Niet iedereen kan dit echter waarnemen. Dus als het je nog niet is opgevallen dan zal dat gezien de Hz bij de W705 ook wel niet zo zijn.

Mbt de beeldkwaliteit zou ik even zelf in de mediamarkt oid gaan kijken. Verkopers hebben ook altijd wel een usb stick met demo video.

Mbt de afstand, zitten hier op tweakers dus dan krijg je de optimale afstand :P . Voor 42 inch met 1080p is dat 1m83. Zie http://www.rtings.com/tv/learn/size-to-distance-relationship .

• Sjah
De pw van deze site, is vwb Hertz (50 of 100) wel de laatste bron waaraan ik zekerheid ontleen. Probleem is, iedereen kan die specs aanpassen, plus soms weet je het gewoon niet, Panasonic zegt niks over Hertzen vh paneel om maar wat te noemen, en waarom zou de pw dan opeens autoriteit hebben...?

• EN-IS
MyS schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:41:
Ik heb dit laatst ook geprobeerd met een Bluetooh koptelefoon, dit lukte ook niet. Na wat zoekwerk lijkt het erop dat enkel bluetooth muizen en toetsenborden worden ondersteund.
Exor schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:48:
Bluetooth wordt gebruikt voor de (niet meegeleverde) 3d brillen, tenminste voor de 2014 modellen. Weet eerlijk gezegd niet of het voor een muis/toetsenbord gebruikt kan worden, maar misschien dat ze dit hebben gewijzigd voor de Android tv modellen.
Bedankt! Wat vreemd dat dat niet mogelijk is (het koppelen van een soundbar / bluetooth speaker), was een van de redenen waarom ik deze tv (destijds de 43") in mijn wenslijst had gezet en afgelopen week (de 55") heb gekocht.

Tevens heb ik ook de welbekende Xiaomi 3D brillen besteld, gaan deze ook niet functioneren met deze tv? Ik begreep van wel namelijk (uit dit topic).

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-10 12:35
Ik heb ook al geprobeerd bluetooth te koppelen met een bluetooth luidspreker. Met de TV lukte dat dus inderdaad niet, die speaker koppelen ging wel met mijn toen nog Z3C telefoon. Maar je hebt voor bluetooth veel protocollen en die van mijn luidspreker waren andere dan die van mijn TV.
Ik had de Sony al in augustus gekocht met een actie dat je er een bluetooth luidspreker bij kreeg, alleen aan die combinatie had ik dus niks. Maar goed het geluid van de sony gaat nu via de koptelefoon uitgang naar de blu-ray speler.

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Inmiddels KDL-32W705C gekocht.

• sdk1985
Sjah schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:12:
De pw van deze site, is vwb Hertz (50 of 100) wel de laatste bron waaraan ik zekerheid ontleen. Probleem is, iedereen kan die specs aanpassen, plus soms weet je het gewoon niet, Panasonic zegt niks over Hertzen vh paneel om maar wat te noemen, en waarom zou de pw dan opeens autoriteit hebben...?
Wat is nu precies je punt, je gelooft niet dat de W705C een 50 Hz paneel heeft? Dat kan een mediamarkt verkoper je bevestigen... 200=50, 800=100 en 1000=120 dat is hoe de lineup van 2015 (en 2014) in elkaar steekt. Zoals eerder vermeld heeft bijvoorbeeld de X850B (200Hz motionflow) duidelijke judder. Hangt er één aan de muur bij foto klein Barendrecht mocht je dit zelf willen bevestigen ;). In een ideale wereld wordt van elke productie variant een review geschreven. De realiteit is echter dat slechts een beperkt aantal modellen wordt getest. Je bent dus, tenzij je een review model kiest, altijd gebonden aan logica en interpretatie.

Je aanpassingen aan de pricewatch worden overigens eerst gekeurd voor ze worden doorgevoerd. De sterkte zit hem juist in dat iedereen je kan corrigeren (op basis van een bron).

[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 05-01-2016 15:39 ]

• Sjah
Mijn punt is dat de PW, vaak onvolledig is, of onjuist, meestal niet bij de bekende modellen (maar daar óók), maar juist de wat minder verkochte.

Dit geldt niet zozeer voor iets als gewicht, maar wel voor type panel (edge-LED, direct-LED etc, Ips of VA), en Hz,, en de maker vh panel, juist de dingen die moeilijker te achterhalen zijn.

Bij mij weegt de specs van de pw niet veel zwaarder dan die op een kieskeurig.nl. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 05-01-2016 15:55 ]

• sdk1985
Sjah schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:51:
Mijn punt is dat de PW, vaak onvolledig is, of onjuist, meestal niet bij de bekende modellen (maar daar óók), maar juist de wat minder verkochte.
Dan mis ik even de relevantie met dit topic en eventuele discussies hier in.

• EN-IS
Johandmc schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:09:
Ik heb ook al geprobeerd bluetooth te koppelen met een bluetooth luidspreker. Met de TV lukte dat dus inderdaad niet, die speaker koppelen ging wel met mijn toen nog Z3C telefoon. Maar je hebt voor bluetooth veel protocollen en die van mijn luidspreker waren andere dan die van mijn TV.
Ik had de Sony al in augustus gekocht met een actie dat je er een bluetooth luidspreker bij kreeg, alleen aan die combinatie had ik dus niks. Maar goed het geluid van de sony gaat nu via de koptelefoon uitgang naar de blu-ray speler.
Haha, krijg je een speaker er gratis bij, kun je niet icm de tv gebruiken :+

Het is mij nu duidelijk, een soundbar / bluetooth speaker gaat dus niet werken tenzij er een workarround komt. Tot dan maak ik maar gebruik van een 2.1 speaker set. Ik ben dan ook benieuwd of de 3D brillen die ik gisteren heb besteld van Xiaomi wel gaan werken / koppelen met de TV.

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:36
EN-IS schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:21:
[...]

Het is mij nu duidelijk, een soundbar / bluetooth speaker gaat dus niet werken tenzij er een workarround komt. Tot dan maak ik maar gebruik van een 2.1 speaker set. Ik ben dan ook benieuwd of de 3D brillen die ik gisteren heb besteld van Xiaomi wel gaan werken / koppelen met de TV.
Jup die gaan werken..!! Heb ze ook al duurde het bijna 4 weken voor ze er waren! Een record voor mezelf.

Alleen de tv wil bij mij niet naar 3D gaan als ik via de pc naar versterker naar tv ga. Dan geeft hij die optie simpel niet aan. Ook niet via een omweg.

Tja 3D, wat moet je er eigenlijk mee!! 8)7

• Jumpman
[...]

Waarom koop je dan ook niet gewoon de Samsung brillen die zeker gaan werken? Ik heb deze gekocht voor € 22,36 inclusief verzenden.

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 05-01-2016 20:20 ]

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 13:19
[...]

Ik ben dan ook benieuwd of de 3D brillen die ik gisteren heb besteld van Xiaomi wel gaan werken / koppelen met de TV.
Ik heb ze ook en kan bevestigen dat ze goed werken. Let op dat de meegeleverde knoopbatterijen niet vol hoeven te zijn ;-) Ook pairen gaat redelijk intuïtief. Veel plezier ermee!

"A man has got to know his limitations..."

• maikbike
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
Exor schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:48:
BT toetsenbord/mousepad werkt hier vlekkenloos.
Logitech k830 op x8505c.
Deze werkt overigens ook op ps4.

• Slckaer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:38
Goedenavond mensen,

Ik heb hier een Sony Bravia KD-55X9005C en ik probeer vanuit mijn NAS films af te spelen.
Het afspelen van de films lukt, alleen de TV pakt de .srt ondertiteling niet.
Filmbestand en srt bestand hebben beide dezelfde namen (op extentie na) maar het lukt me maar niet om het aan de praat te krijgen.

TV is up to date en met mijn vorige Samsung tv had ik hier geen problemen mee.

Iemand een idee?

• sdk1985
Slckaer schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:42:
Goedenavond mensen,

Ik heb hier een Sony Bravia KD-55X9005C en ik probeer vanuit mijn NAS films af te spelen.
Het afspelen van de films lukt, alleen de TV pakt de .srt ondertiteling niet.
Filmbestand en srt bestand hebben beide dezelfde namen (op extentie na) maar het lukt me maar niet om het aan de praat te krijgen.

TV is up to date en met mijn vorige Samsung tv had ik hier geen problemen mee.

Iemand een idee?
Installeer Kodi en speel het daar mee af?

• apis29
  • Niet online
sdk1985 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:35:
[...]

Wat is nu precies je punt, je gelooft niet dat de W705C een 50 Hz paneel heeft? Dat kan een mediamarkt verkoper je bevestigen... 200=50, 800=100 en 1000=120 dat is hoe de lineup van 2015 (en 2014) in elkaar steekt. Zoals eerder vermeld heeft bijvoorbeeld de X850B (200Hz motionflow) duidelijke judder. Hangt er één aan de muur bij foto klein Barendrecht mocht je dit zelf willen bevestigen ;). In een ideale wereld wordt van elke productie variant een review geschreven. De realiteit is echter dat slechts een beperkt aantal modellen wordt getest. Je bent dus, tenzij je een review model kiest, altijd gebonden aan logica en interpretatie.

Je aanpassingen aan de pricewatch worden overigens eerst gekeurd voor ze worden doorgevoerd. De sterkte zit hem juist in dat iedereen je kan corrigeren (op basis van een bron).
Dat klopt gewoon nog steeds niet, en een Mediamarkt verkoper moet je al helemaal niet op vertrouwen :D . Er zijn geen óf 100 óf 120Hz modellen. De XR800 is net zo goed een 120Hz model als de XR1000 dat is. Ben benieuwd welke met rekensom je van 120 op 1000 komt ;) . Zoals ik al eerder schreef ligt dat puur aan de marketing en zijn alle gepubliceerde specs in Europa meervouden van 50Hz ...
De X850B had gewoon een Motionflow menu iirc wat alleen bij 100Hz modellen aanwezig is, 'dus' die XR200 was een 100Hz ... (wel een uitzondering als XR200 maar het was er wel een ... iirc. En de XR400 van 42W829B was een 50Hz).

• sdk1985
apis29 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:52:
[...]

Dat klopt gewoon nog steeds niet, en een Mediamarkt verkoper moet je al helemaal niet op vertrouwen :D . Er zijn geen óf 100 óf 120Hz modellen. De XR800 is net zo goed een 120Hz model als de XR1000 dat is. Ben benieuwd welke met rekensom je van 120 op 1000 komt ;) . Zoals ik al eerder schreef ligt dat puur aan de marketing en zijn alle gepubliceerde specs in Europa meervouden van 50Hz ...
De X850B had gewoon een Motionflow menu iirc wat alleen bij 100Hz modellen aanwezig is, 'dus' die XR200 was een 100Hz ... (wel een uitzondering als XR200 maar het was er wel een ... iirc).
Ik weet niet waarom je ineens over XR tv's begint. De X8308C heb ik zelf, rtings gaf aan dat de X830 een 120 Hz panel heeft. Zelf getest en bevestigd met het nvidia control panel door 120 Hz naar de tv te sturen. Vervolgens is het een kwestie van data combineren...

Mediamarkt Sony shirt verkopers zeggen x8305c = 100Hz intern
Sony support geeft aan de 8c/9c modellen "meer hz" hebben
rtings komt met 120hz voor de x830 reeks (zonder subtype te vermelden)
ik kan zelf op de X8308C op 120 hz aansturen
200hz X850B (2014 model) vertoont duidelijk judder die je krijgt bij het afspelen van 24 Hz content op 50 Hz schermen.

Dat alles samen is voor mij genoeg reden om te concluderen dat 200=50, 800=100 en 1000=120. Hoe Sony aan zijn interpolatie Hz moet je aan Sony vragen. Dat is waarschijnlijk net zo onzinnig als de contrast ratio's ;).

Iemand met een X8305C zou dit verhaal kunnen bevestigen (of ontkrachten) door te proberen 100 en 120 Hz naar de tv te sturen.

Zie verder ook geen bronnen waaruit blijkt dat dit niet zou kloppen...

Edit:
er zit overigens nog wel enige logica achter de motionflow.
Voor de USA is het dus
240=60
960=120
Zie tabel

Dat is echt geen toeval. Dus daarmee kun je onderhand ook wel bevestigen dat:
200=50
800=100
1000=120

Het grote verschil tussen 200 en 800 zal vermoedelijk gedaan zijn omdat 100 Hz toch wel heeeeel veel beter is dan 50 hz... (aldus de marketing logica).

Als je het 100% zeker wil weten dan moet je even een X8305C aanschaffen :P .

[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 05-01-2016 20:20 ]

• Slckaer
sdk1985 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:47:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb het met VLC en Kodi geprobeerd. Beide helaas geen resultaat. Blijkbaar kan ik wel met een plugin een subtitle downloaden (ken er geen), maar toch vind ik het vreemd vinden...

• sdk1985
Slckaer schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:07:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb het met VLC en Kodi geprobeerd. Beide helaas geen resultaat. Blijkbaar kan ik wel met een plugin een subtitle downloaden (ken er geen), maar toch vind ik het vreemd vinden...
Ik zou het eerst even met Kodi op je pc proberen. Standaard zijn er inderdaad geen subtitle providers. Die zijn er echter om subtitles te zoeken. Ik heb niet het idee dat een search provider echt nodig is om een subtitle provider weer te geven. Maar heb dat nooit geprobeerd, dus wie weet zijn ze wel nodig. Zelf gebruik ik opensubtitles.net: http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Set_up_subtitle_services.

• Jumpman
Slckaer schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:07:
[...]

Bij Kodi kan je bij de instellingen gewoon instellen dat de *.srt met dezelfde naam in dezelfde map staan als het film bestand.

• Slckaer
sdk1985 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:12:
[...]

Ik zou het eerst even met Kodi op je pc proberen. Standaard zijn er inderdaad geen subtitle providers. Die zijn er echter om subtitles te zoeken. Ik heb niet het idee dat een search provider echt nodig is om een subtitle provider weer te geven. Maar heb dat nooit geprobeerd, dus wie weet zijn ze wel nodig. Zelf gebruik ik opensubtitles.net: http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Set_up_subtitle_services.
Top het is gelukt!

Subtitles worden op internet gezocht en ik kan ze meteen selecteren.

Bedankt! :)

• sdk1985
Slckaer schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:18:
[...]

Top het is gelukt!

Subtitles worden op internet gezocht en ik kan ze meteen selecteren.

Toppie, let er wel even op dat je file protocol invloed heeft op of je subs worden opgeslagen. Zo ondersteunt ftp geen writes binnen kodi. Samba bijvoorbeeld wel.

Kijk ook even hier: sdk1985 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 05-01-2016 20:24 ]

• apis29
  • Niet online
sdk1985 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:03:
[...]

Ik weet niet waarom je ineens over XR tv's begint. De X8308C heb ik zelf, rtings gaf aan dat de X830 een 120 Hz panel heeft. Zelf getest en bevestigd met het nvidia control panel door 120 Hz naar de tv te sturen. Vervolgens is het een kwestie van data combineren...

Mediamarkt Sony shirt verkopers zeggen x8305c = 100Hz intern
Sony support geeft aan de 8c/9c modellen "meer hz" hebben
rtings komt met 120hz voor de x830 reeks (zonder subtype te vermelden)
ik kan zelf op de X8308C op 120 hz aansturen
200hz X850B (2014 model) vertoont duidelijk judder die je krijgt bij het afspelen van 24 Hz content op 50 Hz schermen.

Dat alles samen is voor mij genoeg reden om te concluderen dat 200=50, 800=100 en 1000=120. Hoe Sony aan zijn interpolatie Hz moet je aan Sony vragen. Dat is waarschijnlijk net zo onzinnig als de contrast ratio's ;).

Iemand met een X8305C zou dit verhaal kunnen bevestigen (of ontkrachten) door te proberen 100 en 120 Hz naar de tv te sturen.

Zie verder ook geen bronnen waaruit blijkt dat dit niet zou kloppen...

Edit:
er zit overigens nog wel enige logica achter de motionflow.
Voor de USA is het dus
240=60
960=120
Zie tabel

Dat is echt geen toeval. Dus daarmee kun je onderhand ook wel bevestigen dat:
200=50
800=100
1000=120

Het grote verschil tussen 200 en 800 zal vermoedelijk gedaan zijn omdat 100 Hz toch wel heeeeel veel beter is dan 50 hz... (aldus de marketing logica).

Als je het 100% zeker wil weten dan moet je even een X8305C aanschaffen :P .
Motionflow rating wordt aangeduid als 'XR' . Dat is geen tv model ... ;)
Wat ik nu al twee keer probeer uit te leggen is dat 800 ook 120Hz is, alleen wordt er traditioneel in Europa met 50 en 100hz aanduidingen gesproken. Dat Rtings het over 120Hz heeft is ook niet meer dan normaal aangezien ze uit Noord-Amerika komen. Daarnaast heb je in Amerika geen subtypen: de X830C is de X8305C.

Om het visueel wat duidelijker te maken. Élke 100Hz is ook een 120Hz ...
W705C 200 = 50 & 60
X8305C 800 = 100 & 120
X8307C 900 = 100 & 120
X8308/9C 1000 = 100 & 120

Of vorig jaar:
W605B 200 = 50 & 60
42W805B 200 = 50 & 60
42W815B 200 = 50 & 60
42W828/9B 400 = 50 & 60
50W805B 400 = 100 & 120
50W815B 600 = 100 & 120
50W828/9B 800 = 100 & 120

Rtings in nog lang geen autoriteit, die leren ook gaanderweg meer dingen (ook van de commentaren die ze vaak genoeg gekregen hebben).

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 05-01-2016 21:42 ]

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 20:22
Dus de huidige C modellen met android krijgen (nog) geen opvolgers voor 2016.

• tcviper
sdk1985 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:47:
[...]

Kodi loopt inderdaad perfekt, zonder stutter etc.
Het enige wat shit is, is dat bij het net aanzetten van de TV ik altijd eerst naar Digitale TV moet gaan (dan wachten tot ie dolby pakt) en dan kan ik Kodi starten, doe ik dat niet dan krijg ik static noise in kodi om een of andere rare reden.

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
lowfi schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 06:42:
Dus de huidige C modellen met android krijgen (nog) geen opvolgers voor 2016.
jawel, de XD85

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46

Ook de 2015 modellen gaan naar de nieuwe Andriod versie

PSNID : HoefMeistert

• EN-IS
carcept2009 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:50:Jup die gaan werken..!! Heb ze ook al duurde het bijna 4 weken voor ze er waren! Een record voor mezelf.
Alleen de tv wil bij mij niet naar 3D gaan als ik via de pc naar versterker naar tv ga. Dan geeft hij die optie simpel niet aan. Ook niet via een omweg.
Tja 3D, wat moet je er eigenlijk mee!! 8)7
Thanks, goed om te weten dat het werkt.
Jumpman schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:52:
Waarom koop je dan ook niet gewoon de Samsung brillen die zeker gaan werken? Ik heb deze gekocht voor € 22,36 inclusief verzenden.
Het is meer een leuke hebbeding (3D + de brillen) dan dat ik van plan ben om er actief gebruik van te maken. Wil het wel eens thuis proberen/zien, dat is het idee eigenlijk. En jammer dat de prijs van de Samsung brillen weer op 27,50 staat, anders had ik mijn Xiaomi bestelling geannuleerd en deze gekocht. Heb de Xiaomi besteld voor zijn prijs.

Wist sowieso niet dat andere (merken) brillen werken met de Sony TV. Is er uberhaupt een verschil in kwaliteit en gebruik van de brillen, is de Xiaomi hetzelfde als die van Samsung en/of Sony of zie/merk je echte verschillen?
Robus schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:56:
Ik heb ze ook en kan bevestigen dat ze goed werken. Let op dat de meegeleverde knoopbatterijen niet vol hoeven te zijn ;-) Ook pairen gaat redelijk intuïtief. Veel plezier ermee!

• Jumpman
EN-IS schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:27:
[...]

Thanks, goed om te weten dat het werkt.

[...]

Het is meer een leuke hebbeding (3D + de brillen) dan dat ik van plan ben om er actief gebruik van te maken. Wil het wel eens thuis proberen/zien, dat is het idee eigenlijk. En jammer dat de prijs van de Samsung brillen weer op 27,50 staat, anders had ik mijn Xiaomi bestelling geannuleerd en deze gekocht. Heb de Xiaomi besteld voor zijn prijs.

Wist sowieso niet dat andere (merken) brillen werken met de Sony TV. Is er uberhaupt een verschil in kwaliteit en gebruik van de brillen, is de Xiaomi hetzelfde als die van Samsung en/of Sony of zie/merk je echte verschillen?

[...]

Ik heb geen idee of welke merken er wel of niet werken. Het was dat ik ergens las dat de Samsung brillen goedkoper waren en goed werkte. Volgens mij is de techniek vanaf 2013 allemaal hetzelfde en volgens afgesproken standaarden. Als de bril goed paired zal die dus werken, lijkt mij.

Pagina: 1 ... 47 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297