• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:03
Vince22 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:38:
[...]

Thanks, deze had ik al gevonden, alleen kun je daar de 4K filmpjes downloaden maar niet hetzelfde filmpje in 1080p, maar in ieder geval bedankt! d:)b

[...]

Jouw redenatie had ik uiteraard gelezen, maar jij had je Surface meegenomen met voorbeeldmateriaal, iets wat ik dus net niet in de planning had, vandaar mijn USB stick idee :)
Ik heb inmiddels al een stick klaar met vergelijkingsmateriaal gedownload van youtube met "4K video downloader" (what's in a name), waarmee ik de resolutie van het filmpje kan kiezen voordat ik download.

Zodra ik een keuze gemaakt heb laat ik dat uiteraard hier weten! 8)
Dat was overigens niet mijn eerste bezoek. Een keer eerder had een Sony verkoper (geen idee hoe dat werkt, iig een sony shirt) in de mediamarkt een USB stick met daarop de demo filmpjes. Onder andere de surf video is er zowel in 4K als HD. Om de upscaling te testen heb ik ook op beide tv's het HD filmpje af laten spelen en dat zag er bij beide goed uit.

Verder zit er natuurlijk een nuance tussen resolutie en bitrate. Een 4k filmpje hoeft er niet mooier uit te zien net als dat een 720p blueray rip van 30mbit er beter uit zal zien dan een 1080p "yify".

Ik heb er toen een aantal gevonden waaronder die van Samsung (817 mb) en die van LG (1800mb) . De laatste heeft een bitrate van 116MB/s dus daar heb je inderdaad een USB3 stick voor nodig.
Ijsklont schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:22:
[...]

Ik heb dit inmiddels geprobeerd (met de laatst beschikbare nightly) bij mijn KD-65X8505C, maar ik blijf een hoop gestotter/happeringen in beeld krijgen. Ik heb dit ook getest door de video te kopiëren naar de TV en vanaf daar af te spelen, maar zonder enig positief resultaat.
Je kunt het nog even proberen aangepaste picture instellingen (action menu) met profile Custom en bij advanced Motionflow off en filmmode off.

[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 23-12-2015 15:25 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-11 14:32
sdk1985 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:22:
[...]

Je kunt het nog even proberen aangepaste picture instellingen (action menu) met profile Custom en bij advanced Motionflow off en filmmode off.
Had ik al geprobeerd maar zonder enig positief resultaat

• sdk1985
Ijsklont schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:46:
[...]

Had ik al geprobeerd maar zonder enig positief resultaat
Even out of the box, heb je ook een andere video geprobeerd?

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-11 14:32
sdk1985 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:52:
[...]

Even out of the box, heb je ook een andere video geprobeerd?
Ja zowel 1080p films als, 720p videos

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

NightMare schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:33:
[...]

Ja de 20 december update gedaan. Krijg het niet voor elkaar. Misschien is het wel een setting in mijn Denon X2200W
Ik moest CEC aanzetten op mijn x1100w, bravia sync instellen en dan de TV output goed zetten.

Heb je een HDMI 1.4 kabel? Tevens verbreekt mijn TV nogal eens de ARC/CEC verbinding. Even alles van de stroom en het werkt weer.

[ Voor 26% gewijzigd door Jay-v op 23-12-2015 17:20 ]

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:54
Ik heb na het lezen hier interesse in de SONY KD-49X8305C maar kan je nou al programma's opnemen op USB stick?

• JK90
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:02
Trivian schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:58:
[...]

Nee nog niet ik heb geen andere usb stick kunnen regelen.
Ik heb het met 3 sticks geprobeerd en bij allemaal krijg ik dezelfde melding. Iemand een idee?

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:36
JK90 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:35:
[...]

Ik heb het met 3 sticks geprobeerd en bij allemaal krijg ik dezelfde melding. Iemand een idee?
Welke usb poort doe je hem?

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:47
JK90 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:35:
[...]

Misschien een domme opmerking maar haal je het bestand toch wel uit de zip file?

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 22:03
Blastpe schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:34:
[...]

Misschien een domme opmerking maar haal je het bestand toch wel uit de zip file?
Had ik wel gedaan ja, fat en NTFS geprobeerd maar dat werkte ook niet.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• JK90
Ik had de link uit dit topic gebruikt, maar dat bleek een andere versie te zijn (not so smart). Heb nu via de Sony site de juiste voor mijn type tv geïnstalleerd. Infobalk gaat trouwens bij mij nog steeds niet automatisch weg.

• carcept2009
JK90 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:50:
Ik had de link uit dit topic gebruikt, maar dat bleek een andere versie te zijn (not so smart). Heb nu via de Sony site de juiste voor mijn type tv geïnstalleerd. Infobalk gaat trouwens bij mij nog steeds niet automatisch weg.
Oké mooi..!!
Bij mij gaat die tot dusver wel weg. Echter module van Smit.
Misschien dat, dat het is?

• JK90
Ik heb er ook een van Smit, het moet dan wel ergens anders in zitten. Maar wat...

• carcept2009
JK90 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:23:
Ik heb er ook een van Smit, het moet dan wel ergens anders in zitten. Maar wat...
Full HD of 4k model? Net andere software geloof ik.

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
barend2005 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:29:
Hi! ik heb de KD55X8509C , met de laatste firmware van 21 dec. Nog steeds heb ik van die flikkerende flitsen door het beeld... Af en toe zie je iets knipperen/flitsen op willekeurige plek. Ik heb de horizon van ziggo en een apple tv aan hdmi 1 en 2 hangen. Verder niets. Is dit een bug van Android? Ik heb 4 updates gewacht, maar het gaat maar niet weg... Wat te doen? Thanks!
Heb je al eens andere HDMI kabels geprobeerd? Jouw beschrijving klinkt als 'sparkling'. Meestal wordt dan aanbevolen om je kabels opnieuw in te steken(kijk ook of ze vuil zijn) en wanneer dat niet helpt om andere kabels te proberen.

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-11 21:18
icr500 schreef op maandag 21 december 2015 @ 01:09:
[...]Nu heb ik de tv een paar dagen in gebruik en moet je zeggen dat het beeld super is. Nu gebruik ik voor het smartgedeelte een nvidia shield tv dus over androidtv van sony kan ik weinig over zeggen. Moet wel zeggen dat android tv op de shield veel scherper is en vele malen vloeiender. Kortom kan ik je niks anders adviseren dan doen! Je zal er geen spijt van krijgen iig.
Nu lees ik in dit forum de nodige problemen met de software en dan met name in combinatie met het tuner-gedeelte / CI+. Nu wil ik daarvoor toch mijn Humax blijven gebruiken, maar dan zou ik evt het smart-gedeelte van de TV willen gebruiken. Heb zelf ook een NVidia Shield en is inderdaad een leuk apparaat en heb ook een behoorlijk Android-eco systeem in huis. Dus hoopte dat de TV ongeveer vergelijkbaar zou werken als de Shield. Ze hebben dezelfde X1 processor dus waarom niet eigenlijk?
Maar als ik jou begrijp is dat niet zo. Vloeiender is tot daar aan toe maar is de Shield echt scherper als je bijvoorbeeld iets via Plex afspeelt of cast vanuit een android telefoon in vergelijking met?

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 20:22
Het is absoluut niet dezelfde soc. In de sonys zit een entry level mediatek soc (RPi 2 niveau). Die nvidia is zon beetje de snelste ARm die er op dit moment is.

• KevinJK88
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-06-2023
Timmeuh schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:02:
[...]

Mag ik vragen wat jou complete beeld instellingen zijn? Zou je hier screenshots van maken? Ik heb hetzelfde probleem.
Kan ik vanmiddag wel even voor je doen mits ik op tijd thuis ben van werk!

• frogger9
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-06-2024
heb zelf last van lichte lip sync issues. Setup x8005c with denon x3000. Apparatuur aangesloten via denon naar tv. Echter rechtstreeks in tv al getest en zelfde probleem zowel via hdmi 4 arc als optisch.

Meer problemen met lip sync?
Ideetjes voor fixes?

n.b. firmware 3.155

[ Voor 4% gewijzigd door frogger9 op 24-12-2015 09:56 ]

• Timmeuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01-2020
KevinJK88 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:49:
[...]
Kan ik vanmiddag wel even voor je doen mits ik op tijd thuis ben van werk!
Top ben benieuwd.

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 18:29
het valt me op dat ik zeker 2x per week mijn tv echt opnieuw moet opstarten omdat hij heel erg traag wordt met eigenlijk alles.
van zender wisselen duurt soms bijna 1 minuut, inmiddels heb je al 5x op + gedrukt dus zit je 4 zenders te ver. Ik dacht eerst dat het aan de CI module lag.
Maar ook naar home schakelen of youtube duurt gewoon lang en reageert heel traag.

Enige remedie is dan via het instellingen menu de tv opnieuw starten. Het lijkt erop dat de cache volloopt ofzo, is er een of andere manier om deze te legen of te checken waar android nou precies zo hard mee bezig is?

gaat om de 55S8505c

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
janus_freggel schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:39:
het valt me op dat ik zeker 2x per week mijn tv echt opnieuw moet opstarten omdat hij heel erg traag wordt met eigenlijk alles.
van zender wisselen duurt soms bijna 1 minuut, inmiddels heb je al 5x op + gedrukt dus zit je 4 zenders te ver. Ik dacht eerst dat het aan de CI module lag.
Maar ook naar home schakelen of youtube duurt gewoon lang en reageert heel traag.

Enige remedie is dan via het instellingen menu de tv opnieuw starten. Het lijkt erop dat de cache volloopt ofzo, is er een of andere manier om deze te legen of te checken waar android nou precies zo hard mee bezig is?

gaat om de 55S8505c
Of je aan/uit knop langer ingedrukt houden, dan reset hij ook!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-11 14:53
inmiddels heb ik 2 sony tv's gehad in 3 jaar tijd en super tevreden over ales. één ding blijft maar terug komen. Eens in de 2 a 4 weken (soms gaat het 2 maanden goed) komt bij opstarten van de tv de melding dat alle zenders gecodeerd zijn. Enige oplossing is de CI+ module er uit halen en er weer in stoppen.

Had een smith v2 en ivm nieuwe sony tv ook maar direct een smit v3 gekocht. Helaas met nieuwe sony tv (8505B) en hiervoor een 9000 serie hetzelfde probleem. heeft iemand enig ideen hoe dit komt en vooral hoe dit op te lossen? meer mensen last van?

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 18:29
nl.mark schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:24:
[...]

Of je aan/uit knop langer ingedrukt houden, dan reset hij ook!
op de afstandbediening? of moet ik dan helemaal naar de tv toe lopen :)

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
janus_freggel schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:05:
[...]

op de afstandbediening? of moet ik dan helemaal naar de tv toe lopen :)
Afstandsbediening :O

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-11 13:48
robert22nh schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:02:
Ik heb na het lezen hier interesse in de SONY KD-49X8305C maar kan je nou al programma's opnemen op USB stick?
Nee, na meerdere deadlines niet gehaald te hebben staat dit nu eind februari in de planning.

• frogger9
Heeft er ook iemand lip sync issues met de 2015 bravia? Tips zijn welkom

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11 18:51

ricardo246

Life's what you make it!

frogger9 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:08:
Heeft er ook iemand lip sync issues met de 2015 bravia? Tips zijn welkom
Op welke software versie zit je?
Heb je al updates gedraaid?

I have no special talent. I am only passionately curious.

• frogger9
ricardo246 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:39:
[...]

Op welke software versie zit je?
Heb je al updates gedraaid?
laatste versie 3.155
loopt klein beetje achter, maar helaas net genoeg om het storend te laten zijn.
Met denon uit en tv speakers aan speelt het probleem ook. In de tv software kun je geen delay aanzetten helaas....

• JK90
Mijn Sony 43w808c knippert nu 6x (rood). Heb stekkers omgewisseld een tijdje helemaal uit het contact gehad. Iemand een idee? Op de website van Sony staat dat je contact moet opnemen, maar dat wordt dan maandag pas...

• frogger9
Self diagnose van de tv. Geeft doorgaans aan wat er fout is. 6x blink is een specifieke foutcode.
Met geluk is het een software vastloper en kun je proberen of een factory reset je er uit haalt. Helpt dat niet dan vrees ik dat je toch contact op moet nemen. Succes!!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 13:19
JK90 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 09:22:
Mijn Sony 43w808c knippert nu 6x (rood). Heb stekkers omgewisseld een tijdje helemaal uit het contact gehad. Iemand een idee? Op de website van Sony staat dat je contact moet opnemen, maar dat wordt dan maandag pas...
Was er een aanleiding? Welke versie van de systeemsoftware draai je?

"A man has got to know his limitations..."

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:47

GreyGhost

Het is een spook

JK90 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 09:22:
Deze link geeft niet veel hoop helaas:

6 red flashes- backlight issue, bad main board, or power board or inverter boards- check standby volts on power board. "backlight on" volts should be 3-5v from main logic board then 24v to inverter

http://tampatec.blogspot....d-tv-error-codes-for.html

Succes! :|

[ Voor 17% gewijzigd door GreyGhost op 25-12-2015 13:53 ]

For I am grey, between the darkness and the light

• JK90
Ik heb nieuwste software (21 dec update), zal vanavond eens kijken of het nog zo is. Als dit zo is zal ik even factory reset doen. Anders inderdaad maar terug naar de winkel...

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:38
Ik heb Kodi draaien op de X85C, een beta van Jarvis. Werkt prima voor alles maar bij hoge bitrates heb ik bufferingproblemen. De TV hangt aan de router (b-box 3) met een kabel. Mijn NAS hangt aan de router met een kabel. De poorten zouden gigabit moeten zijn.

Ik heb deze tutorial doorlopen en zo'n bestandje neergezet met de standaardinstellingen: http://androidpcreview.co...dify-the-kodi-cache/2611/

Had al eerder problemen opgemerkt met echt grote bestanden, maar dat was toen de tv nog op wifi zat. Gisteren hing het zo hard m'n keel uit dat ik hem met de kabel heb ingestoken.

Film gezien die dik 10 GB per uur was (dus laat ons zeggen 24 Mbit), ging zonder problemen. Nu wou ik een BD-50 proberen (laat ons zeggen 60 Mbit), en dat lukt echt niet.

Denken jullie
a) dat ik nog meer moet prullen met instellingen in Kodi;
b) dat de 1,5 GB RAM van de tv een bottleneck vormt (als je in AIDA64 kijkt is er zo rond de 450 MB vrij, d.i. met Kodi gesloten);
c) dat de processor van de tv het gewoon niet aankan;
d) dat mijn router de boosdoener is;
e) iets anders?

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• maxtrash
lowfi schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:40:
Het is absoluut niet dezelfde soc. In de sonys zit een entry level mediatek soc (RPi 2 niveau). Die nvidia is zon beetje de snelste ARm die er op dit moment is.
sony maakt expliciet reclame met de (Tegra?) X1 processor in de 4K televisies.
zie hier bijvoorbeeld: http://www.sony.nl/electr...s#product_details_default

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11 11:56
maxtrash schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 22:33:
[...]

Dat is de beeldverwerking, die werkt redelijk onafhankelijk van de processor voor Android. En dat is gewoon een redelijk crappy MediaTek (dezelfde voor alle Android TV's van Sony in 2015).

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 18:11
maxtrash schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 22:33:
[...]

Je moet de Nvidia X1 niet verwarren met de Sony X1. De Sony X1 is een video chip die de upscaling etc afhandelt. Heeft niks met Nvidia te maken

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Ik ben sinds kort in het bezit van een KDL-50W809C, bij hificorner besteld via de gratis upgrade van de 805 naar de 809. Zoals hier al meer gezegd, prachtig beeld, mooi helder en ik mis ultra hd absoluut niet (6-7m er vanaf).
Dit is een versie met Android tv en hoewel je hier in het topic redelijk wat problemen tegenkomt draait het bij mij eigenlijk vrij soepel.
Er is maar 1 ding dat af en te niet goed werkt. Als ik de tv als audio bron gebruik via hdmi arc naar mijn receiver(Teufel) valt zo nu en de verbinding weg waardoor hij automatisch terug springt naar de tv speaker.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Verder wil ik me wat meer gaan verdiepen in Kodi/XMBC. Ik heb altijd Plex gebruikt(draait op een syn ds213 nas) en dit ziet er mooi uit en werkt op zich prima, met als enig nadeel dat ik geen DTS audio sporen via hdmi op de receiver binnen krijg maar maximaal dolby digital of dolby prologic.

Ik wil kijken of dit met Kodi beter gaat maar ik snap de opbouw niet helemaal. Klopt het dat het verzamelen van de posters, film info etc allemaal op de tv gebeurd of kan ik dit ook op mijn nas laten gebeuren? Dat laatste lijkt me veel logischer maar ik kom er niet helemaal uit hoe ik dat opgezet krijg. Is er wellicht ergens een goede howto die enigszins toegespitst is op de combi van een synology nas en een android client?

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 20:22
Kodi vragen kan je beter vragen in de (vele) kodi topics ;)

Je kan ook emby proberen. Daar is ook een goede kodi plugin voor. Of emby voor android tv.

[ Voor 44% gewijzigd door lowfi op 26-12-2015 14:06 ]

• Vince22
  • Laatst online: 10-11 13:00
Net de knoop doorgehakt en de 49x8307C gekocht met zilveren rand. Vanavond maar ff rustig installeren mbv alle handleidingen hier! Uiteindelijk voor 965 (zonder cashback!) gekocht bij de MM. Scheer & Foppen heeft em nu op de site staan voor 956 en de MM heeft dat gematched. Netto dus maar 890 betaald, best netjes voor de X83C dacht ik!

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:20

paQ

Ik heb nu dik twee weken een 65X8505C. Ben blij met de beeldresultaten, maar dat hele android is knap irritant :|

Met name het zappen dat ronduit traag gaat.
Mijn oude UPC mediabox (de cisco) zapt niet alleen veel sneller, maar ik heb ook de indruk dat de beeldkwaliteit van die mediabox gewoon beter is.
De CI+ module van ziggo geeft erg veel storing. Continu blokjes, of stilstaand beeld op alle zenders (HD).

Gisteren heb ik 15 min met ziggo aan de telefoon gehangen om daar mn beklag over te doen. Volgens de medewerker kan dat onmogelijk aan de CI+ module liggen, want blokjes duiden volgens hem altijd op een (te)zwak signaal. MAAR dat konden we eenvoudig testen door even de mediabox aan te koppelen en die te laten weergeven wat de kwaliteit was.
Prima... aangekoppeld (zag meteen dat het beeld uberhaupt scherper was)
signaalsterkte 75-8-%
signaalkwaliteit 100%

nou dat was dus gewoon goed tot perfect volgens de medewerker, dus nu stuurt ziggo komende week een monteur langs.
Heel goed, maar nu lees ik dus de voorwaarden daarvan in de bevestigingsmail (iets waar de medewerker geen woord over gerept heeft overigens)
Als het aan de bekabeling ligt bijv, of een andere externe reden anders dan ziggo apparatuur, dan draai ik zelf op voor de kosten van de monteur.

Kan dit toch zomaar aan de CI+ liggen? of aan de tuner zelf? of de software? of de tv?
Gezien het signaal meer dan prima is, moet het dus daarna ergens misgaan.

Hebben meer bravia bezitters met een CI+ hier last van?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:17
Hoe zit je tv aangesloten? Direct op een socket in de muur, of doorgelust vanaf die Horizon? Kan je op de tv zelf ook kijken wat de signaalwaardes zijn? Op mijn Bravia kan dat bij info -> Systeeminformatie, maar ik heb geen Android uitvoering, dus wellicht zit het bij jou ergens anders.

Blokjes en andere beeld-artifacten liggen doorgaans niet aan de CI+ module. De module zorgt er alleen maar voor dat je uberhaupt beeld kan krijgen.

• paQ

paQ

Hij zit rechtstreeks op de antenne aangesloten.
Ik heb geen horizon box (nog de cisco daarvoor, omdat die het gewoon HEEL goed doet) en die kan ik zover ik weet ook niet doorlussen.
Heb nog niets gevonden om de signaalsterkte af te lezen op de tv zelf.

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

paQ schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:58:
Heb nog niets gevonden om de signaalsterkte af te lezen op de tv zelf.
Onder de Help toets - Signaaldiagnose kunt je de sterkte en kwaliteit van het digitale signaal af lezen.

• carcept2009
pa3eia schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:10:
[...]

Onder de Help toets - Signaaldiagnose kunt je de sterkte en kwaliteit van het digitale signaal af lezen.
Handig, dit wist ik niet..!!

• sdk1985
paQ schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:52:
Ik heb nu dik twee weken een 65X8505C. Ben blij met de beeldresultaten, maar dat hele android is knap irritant :|

Mijn oude UPC mediabox (de cisco) zapt niet alleen veel sneller, maar ik heb ook de indruk dat de beeldkwaliteit van die mediabox gewoon beter is.
De CI+ module van ziggo geeft erg veel storing. Continu blokjes, of stilstaand beeld op alle zenders (HD).

Gisteren heb ik 15 min met ziggo aan de telefoon gehangen om daar mn beklag over te doen. Volgens de medewerker kan dat onmogelijk aan de CI+ module liggen, want blokjes duiden volgens hem altijd op een (te)zwak signaal. MAAR dat konden we eenvoudig testen door even de mediabox aan te koppelen en die te laten weergeven wat de kwaliteit was.
signaalsterkte 75-8-%
signaalkwaliteit 100%

nou dat was dus gewoon goed tot perfect volgens de medewerker, dus nu stuurt ziggo komende week een monteur langs.
Heel goed, maar nu lees ik dus de voorwaarden daarvan in de bevestigingsmail (iets waar de medewerker geen woord over gerept heeft overigens)
Als het aan de bekabeling ligt bijv, of een andere externe reden anders dan ziggo apparatuur, dan draai ik zelf op voor de kosten van de monteur.

Kan dit toch zomaar aan de CI+ liggen? of aan de tuner zelf? of de software? of de tv?

Er zijn geen TV's die snel zappen omdat de traagheid komt door de CI+ module. Staat los van het OS.
Th1x4nG schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 17:20:
Ik heb Kodi draaien op de X85C, een beta van Jarvis. Werkt prima voor alles maar bij hoge bitrates heb ik bufferingproblemen. De TV hangt aan de router (b-box 3) met een kabel. Mijn NAS hangt aan de router met een kabel. De poorten zouden gigabit moeten zijn.

Ik heb deze tutorial doorlopen en zo'n bestandje neergezet met de standaardinstellingen: http://androidpcreview.co...dify-the-kodi-cache/2611/

Had al eerder problemen opgemerkt met echt grote bestanden, maar dat was toen de tv nog op wifi zat. Gisteren hing het zo hard m'n keel uit dat ik hem met de kabel heb ingestoken.

Film gezien die dik 10 GB per uur was (dus laat ons zeggen 24 Mbit), ging zonder problemen. Nu wou ik een BD-50 proberen (laat ons zeggen 60 Mbit), en dat lukt echt niet.

Denken jullie
a) dat ik nog meer moet prullen met instellingen in Kodi;
b) dat de 1,5 GB RAM van de tv een bottleneck vormt (als je in AIDA64 kijkt is er zo rond de 450 MB vrij, d.i. met Kodi gesloten);
c) dat de processor van de tv het gewoon niet aankan;
d) dat mijn router de boosdoener is;
e) iets anders?
Veel van de zaken zijn uit te sluiten door je film simelweg via USB3 stick af te spelen. Omdat ik succesvol bitrates van 116 MB/s x264 heb afgespeeld (928 Mbit) kun je een groot deel van je voorstellen al uitsluiten.

Ik zou dus eens kijken of je die 60 Mbit wel haalt. Immers heeft bufferen geen nut als je nooit die 60mbit haalt. Je kunt met ES File Explorer een bestand downloaden, dan zie je meteen de MB/s staan. De speedtest app werkt eventueel ook (wel de apk handmatig installeren) maar is minder relevant.
KillerB schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 12:57:
Ik wil kijken of dit met Kodi beter gaat maar ik snap de opbouw niet helemaal. Klopt het dat het verzamelen van de posters, film info etc allemaal op de tv gebeurd of kan ik dit ook op mijn nas laten gebeuren? Dat laatste lijkt me veel logischer maar ik kom er niet helemaal uit hoe ik dat opgezet krijg. Is er wellicht ergens een goede howto die enigszins toegespitst is op de combi van een synology nas en een android client?
Kodi doet het inderdaad allemaal lokaal. Hij scanned je bestanden op basis van je scraper, bewaart de resultaten in een database en download de plaatjes naar een mapje. Er zijn wel (geavanceerde) mogelijkheden om dit via Mysql te centraliseren maar dat is wat mij betreft redelijk omslachtig.

[ Voor 43% gewijzigd door sdk1985 op 27-12-2015 17:30 ]

• sdk1985
oops

[ Voor 99% gewijzigd door sdk1985 op 27-12-2015 17:27 ]

• paQ

paQ

Ahja!
Signaalkwaliteit 100
signaalniveau 35-55 afhankelijk van de zender

Die met 35 storen niet meer dan die met 55 overigens.

Hmms
Wel een enorm verschil met de Cisco tuner

[ Voor 20% gewijzigd door paQ op 27-12-2015 17:36 ]

• Chaoss
  • Laatst online: 23:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Waarom blijf je de setupbox niet gebruiken? Die werkt altijd beter dan de TV zelf :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-11 06:23
paQ schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:52:

signaalsterkte 75-8-%
signaalkwaliteit 100%

Ik had hetzelfde probleem met de ciplus module en ziggo. Ik heb een nieuwe kabel gekregen van ziggo en wat bleek: weg problemen. Kan geen kwaad om eens een andere kabel te proberen. De settop box ( geen horizon) gaf goede signaal waardes.

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:30
Mannen,

Sinds kort gebruik ik Netflix via de app op de W807C. Hoewel ik de lichtsensor uitgezet heb blijft hij af en toe tussen scenes dimmen.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-11 13:48
OxyDrokz schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:22:
Mannen,

Sinds kort gebruik ik Netflix via de app op de W807C. Hoewel ik de lichtsensor uitgezet heb blijft hij af en toe tussen scenes dimmen.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!
Veel merken zetten de achtergrondverlichting uit als er een zwart beel moet worden weergegeven (wat soms gebeurt bij een veranderig van scene). Is ook niet uit te zetten, is hoe Sony zijn televisie heeft ingesteld.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27

Nicap

Tsssk....

OxyDrokz schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:22:
Mannen,

Iemand een idee?

Alvast bedankt!
Dat had ik ook. Er zit nog een instelling die iets automatisch doet. Weet zo niet welke, TV is even buiten mijn gebruik :-(

Heb de post gevonden: Link

[ Voor 11% gewijzigd door Nicap op 27-12-2015 21:48 ]

• Alusion
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11 06:58
Hallo mensen,

Sinds een paar maanden heb ik een Sony KDL55W805C in gebruik, i.c.m. een Quantis 1.3 Ci+ module. In de eerste weken werkte het allemaal prima. Alleen van de een op de andere dag, krijg ik een melding (17) CI+ Authenticatie Mislukt.
De tv en module beschikken over de laatste software versies.

Ik heb al het een en ander geprobeert om het weer aan de praat te krijgen, maar zonder resultaat. Vreemd vind ik, want in de eerste werken werkte alles prima!
De CI+ module is ook op een andere TV getest, en hier gaat de authenticatie wel goed. Dus het ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan de module

- Zijn er nog meer mensen met dezelfde TV en dezelfde CI+ module?
- Heeft iemand nog een idee hoe ik dit op kan lossen?

Wat ik verder zie is dat de TV (nog) niet gecertificeerd is door Ziggo.
- Misschien het verkeerde forum om de vragen maar: Weet iemand ook wanneer de tv gecertificeerd wordt?

Alvast bedankt voor het meedenken.

• paQ

paQ

Boomster schreef op zondag 27 december 2015 @ 20:21:
[...]

Ik had hetzelfde probleem met de ciplus module en ziggo. Ik heb een nieuwe kabel gekregen van ziggo en wat bleek: weg problemen. Kan geen kwaad om eens een andere kabel te proberen. De settop box ( geen horizon) gaf goede signaal waardes.
Zo ook bij mij...
Ik heb een andere kabel aan de tv gehangen, en wat gewisseld in de splittersetup in de meterkast.
Waardes zijn gestegen naar 50-68
So far so good :)

Monteur maar snel afgebeld.
Het blijft maar vreemd. Benadrukt nog maar eens mijns inziens hoe goed die Cisco HDR boxen waren.

• paQ

paQ

Chaoss schreef op zondag 27 december 2015 @ 20:16:
Waarom blijf je de setupbox niet gebruiken? Die werkt altijd beter dan de TV zelf :P
Part of the deal :P
"is dan dat kastje weg?" :')

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:34
Weet niet hoe groot die decoders zijn ? die van KPN leg je er zo achter in ieder geval... (tip)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

De Horizon is niet heel klein, iig groter dan mijn PS4, maar dan opteer ik nog liever voor een kast waar ik hem netjes in weg kan stoppen. Ik wil er niet op achteruit ga qua zap snelhied en stabiliteit en ook zeker niet qua functionaliteit. Hoziron box weg doen is voor mij dus geen optie.

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:40
Ik heb dan persoonlijk weer liever zo'n CI+ module dan een extra kastje. Beeldkwaliteit en stabiliteit is bij ons ook gewoon goed via een module, en je bent inderdaad toch weer die extra kast kwijt (plus afstandbediening en kabels). Zappen gaat inderdaad iets trager, maar nog gewoon acceptabel. Het is dan ook niet dat ik de hele avond zitten te zappen, dus het verschil tussen 1 seconde overspringtijd en 2 seconde, maakt mij ook niet zoveel uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Matedeor op 28-12-2015 11:29 ]

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:51
Ik prefereer ook altijd de CI+ modules in de TV, geen overbodige kastjes nodig en het werkt gewoon prima sinds kort (Quantis 1.3 Interaktief hier op X85C tv).

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• HoefMeistert
  • Laatst online: 18-09 13:46
Matedeor schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:25:
Ik heb dan persoonlijk weer liever zo'n CI+ module dan een extra kastje. Beeldkwaliteit en stabiliteit is bij ons ook gewoon goed via een module, en je bent inderdaad toch weer die extra kast kwijt (plus afstandbediening en kabels). Zappen gaat inderdaad iets trager, maar nog gewoon acceptabel. Het is dan ook niet dat ik de hele avond zitten te zappen, dus het verschil tussen 1 seconde overspringtijd en 2 seconde, maakt mij ook niet zoveel uit.
Het is gewoon een persoonlijke afweging.. Ik zou de horizon niet weg doen..
  • 4 Programma's opnemen
  • Replay TV
  • Programma starten vanaf begin
  • pauzeren
  • TV gemist (bv alle Film 1 films) ja heb je wel Film 1 voor nodig :)
Logitech harmony zorgt ervoor dat ik voor alle apparaten 1 AB heb, incl vrouw vriendelijke activiteiten die alle benodigde apparatuur aanzetten en op de juiste inputs :P

PSNID : HoefMeistert

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-11 22:52
Ik ben ook aan 't kijken om mijn tv te vervangen. Heb men oog laten vallen op de KD-49x8305. Maar heb enkele vragen. Ik ben een Belg met telenet en dus ook de gekende (in België dan toch) digicorder.
Ik wil dat ding vervangen door de CI+ module en ene harde-schijf.

Weet iemand of je effectief 1 programma kan opnemen en 1-tje kijken met deze TV. In de specs staat dual-tuner. Maar het is me niet duidelijk of ze dit bedoelen of de mogelijkheid tegelijk een gewone kabel / sateliet aan te sluiten.

En dan de EPG. Gaat deze maar 2 dagen in de toekomst zoals bij de digicorder zonder UTP kabel of twee weken zoals de digicorder MET UTP kabel.

Verder twijfel ik nog om voor de KDL-50W805C te gaan ipv de 4K tv. Ik zit zo een 3 meter van de tv af en 4K zou te verwaarlozen zijn. Thoughts?

[ Voor 10% gewijzigd door Twilkie op 28-12-2015 13:30 ]

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:34
Ik heb de vraag ooit gesteld aan Telenet. M
Wat het eerste betreft, daar konden ze zelf geen uitsluitsel over geven, en verwezen me naar de fabrikant van de TV.
EPG gaat inderdaad maar 2 dagen ver.

Ik ben in elk geval bij de digicorder gebleven.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Verwijderd

nlooije1 schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:06:
Hebben andere eigenaren van een 50W755c ook het volgende probleem:

Als de TV bij mij een dag aan heeft gestaan gaat het stutteren en reageert langzaam op commando's etc. Ik moet hem dan opnieuw opstarten (en/of stekker eruit) om het weer beetje normaal te laten functioneren.
Heb jullie daar ook last van? Ik heb het idee dat het ook steeds vaker en erger wordt

De firmware is up to date en installeer vaak ook al de update die op de website staat ipv wachten totdat hij OTA beschikbaar wordt maar heeft nog niet geholpen met de performance. Het doet beetje af aan de userexperience en denk dat ik hem terug breng als het zo blijft.
Ik heb ook een 50w755c en daar geen last van. Wel een soort lichtere rand aan de bovenkant van het scherm. Herkent iemand dat? Het laat zich moeilijk fotograferen, maar ik heb een poging gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/a5huh4.jpg

Verwijderd

Twilkie schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:28:
......Weet iemand of je effectief 1 programma kan opnemen en 1-tje kijken met deze TV. In de specs staat dual-tuner. Maar het is me niet duidelijk of ze dit bedoelen of de mogelijkheid tegelijk een gewone kabel / sateliet aan te sluiten.
...
opnemen op hd word in elk geval pas verwacht per 1 maart, als sony afspraken nakomt
2 zenders tegelijk bij dubbele tuner (1 opnemen, 1 kijken) heeft wel beperkingen. Met een 1.3 CI+ module kan maar 1 zender tegelijk gedecodeerd worden, dus je kan bijv 1 gecodeerde opnemen en 1 ongecodeerde bekijken.
1 gecodeerde opnemen en een andere gecodeerde bekijken kan niet.

• sdk1985
Ik heb sinds vandaag een ("gaming") 5 GHz router en heb natuurlijk de TV ook getest. Afstand is één verdieping en ik haalde 2/3 balkjes op mijn laptop. Op de speedtest app binnen AndroidTV noteerde ik 102 Mbps download snelheid op mijn X830. Identiek aan de snelheid van mijn laptop. Met de 5 GHz antenne is dus niets mis!

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 28-12-2015 21:09 ]

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:30
Nicap schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:46:
[...]

Dat had ik ook. Er zit nog een instelling die iets automatisch doet. Weet zo niet welke, TV is even buiten mijn gebruik :-(

Heb de post gevonden: Link
Yes, contrast enhancer.
Thanks!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

sdk1985 schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:05:
Ik heb sinds vandaag een ("gaming") 5 GHz router en heb natuurlijk de TV ook getest. Afstand is één verdieping en ik haalde 2/3 balkjes op mijn laptop. Op de speedtest app binnen AndroidTV noteerde ik 102 Mbps download snelheid op mijn X830. Identiek aan de snelheid van mijn laptop. Met de 5 GHz antenne is dus niets mis!
Alleen dan dat de TV alleen een N adapter heeft terwijl AC toch al een tijdje gangbaar is. Mijn model heeft ondanks dat hij dicht bij de router (een r7000 nighthawk) staat toch regelmatig buffer problemen op (5GHz) WiFi. Via de kabel werkt het allemaal een stuk beter.

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

sdk1985 schreef op zondag 27 december 2015 @ 17:14:
[...]

Er zijn geen TV's die snel zappen omdat de traagheid komt door de CI+ module. Staat los van het OS.

[...]

Veel van de zaken zijn uit te sluiten door je film simelweg via USB3 stick af te spelen. Omdat ik succesvol bitrates van 116 MB/s x264 heb afgespeeld (928 Mbit) kun je een groot deel van je voorstellen al uitsluiten.

Ik zou dus eens kijken of je die 60 Mbit wel haalt. Immers heeft bufferen geen nut als je nooit die 60mbit haalt. Je kunt met ES File Explorer een bestand downloaden, dan zie je meteen de MB/s staan. De speedtest app werkt eventueel ook (wel de apk handmatig installeren) maar is minder relevant.

[...]

Kodi doet het inderdaad allemaal lokaal. Hij scanned je bestanden op basis van je scraper, bewaart de resultaten in een database en download de plaatjes naar een mapje. Er zijn wel (geavanceerde) mogelijkheden om dit via Mysql te centraliseren maar dat is wat mij betreft redelijk omslachtig.
Oké, nouja als dat goed werkt ook geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat je dan soms wat performance verlies hebt door het scrapen. Ik ga wel eens proberen hoe dat werkt als de films op de NAS staan. Nog tips voor een howto van de Kodi client?

• nlooije1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-07-2024
nlooije1 schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:06:
Hebben andere eigenaren van een 50W755c ook het volgende probleem:

Als de TV bij mij een dag aan heeft gestaan gaat het stutteren en reageert langzaam op commando's etc. Ik moet hem dan opnieuw opstarten (en/of stekker eruit) om het weer beetje normaal te laten functioneren.
Heb jullie daar ook last van? Ik heb het idee dat het ook steeds vaker en erger wordt

De firmware is up to date en installeer vaak ook al de update die op de website staat ipv wachten totdat hij OTA beschikbaar wordt maar heeft nog niet geholpen met de performance. Het doet beetje af aan de userexperience en denk dat ik hem terug breng als het zo blijft.
iemand nog ideeen?

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Een dag later is v3155 uit gekomen, gebruik je die al?

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

De v3169 staat online, deze is alleen via de website binnen te halen.

Downloaden PC - Uitpakken PC - kopiëren USB-stick - installeren TV USB2

• tcviper
Zo te zien is de 3169 alleen voor 4k modellen: http://www.techconnect.nl...pdate-3169-december-2015/

• sdk1985
KillerB schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:27:
[...]

Oké, nouja als dat goed werkt ook geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat je dan soms wat performance verlies hebt door het scrapen. Ik ga wel eens proberen hoe dat werkt als de films op de NAS staan. Nog tips voor een howto van de Kodi client?
Het scrapen vindt plaats tijdens een library scan, dat is geen constant process. Persoonlijk doe ik dat handmatig in plaats van bij het opstarten van de client. Software als Sickbeard/Sickrage kunnen resultaten namelijk ook direct de library in pushen.

Voor Kodi zou ik gebruik maken van Kodi v16 beta 4 of een nightly. Ook worden standaard netwerk stream niet bebuffered en moet je dat aanzetten door een bestand genaamd advancedsettings.xml (met inhoud) in je data directory te plaatsen. Instructies heb ik ergens in dit topic gepost :): sdk1985 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up" .

Mbt client instellingen. De basis is het toevoegen van een source (een samba, nfs, ftp, enz share) en vervolgens aangeven wat daar te vinden is (films, series, enz). Verder kun je nog een subtitle provider installeren (bijvoorbeeld opensubtitles.net).
Jay-v schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:18:
[...]

Alleen dan dat de TV alleen een N adapter heeft terwijl AC toch al een tijdje gangbaar is. Mijn model heeft ondanks dat hij dicht bij de router (een r7000 nighthawk) staat toch regelmatig buffer problemen op (5GHz) WiFi. Via de kabel werkt het allemaal een stuk beter.
Ik heb dus precies hetzelfde model aangeschaft :+ .

Wat noem je buffer problemen. Ik heb 2 uur netflix gekeken zonder problemen. Heb je het over Kodi? Bij kodi worden netwerkstreams standaard niet gebufferd. Kun je veranderen met avancedsettings.xml. Zie mijn kodi tutorial: sdk1985 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up".

[ Voor 33% gewijzigd door sdk1985 op 29-12-2015 14:53 ]

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

sdk1985 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:50:
Wat noem je buffer problemen. Ik heb 2 uur netflix gekeken zonder problemen. Heb je het over Kodi? Bij kodi worden netwerkstreams standaard niet gebufferd. Kun je veranderen met avancedsettings.xml. Zie mijn kodi tutorial: sdk1985 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up".
Ja ik bedoel Kodi, en daar ben ik bekend mee ;). Nog steeds liep ik af en toe tegen 'buffering' problemen aan bij hoge bitrates.

• sdk1985
Jay-v schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:26:
[...]

Ja ik bedoel Kodi, en daar ben ik bekend mee ;). Nog steeds liep ik af en toe tegen 'buffering' problemen aan bij hoge bitrates.
De 100+ Mbps die ik noteerde was bij 71 dbm. Dus geen probleem met buffering (25MB cache). Ik heb wel smart connect uit staan want dan ging elk apparaat standaard op de 2.4 GHz band en op diezelfde locatie had ik dan maar 30-38 Mbps.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 29-12-2015 17:53 ]

• Vince22
  • Laatst online: 10-11 13:00
Net 2 dagen de 49x8307c in bezit en uitgebreid aan het testen. Tot nu toe maar 1 of 2 vastlopers gehad tijdens het configureren van de externe ingangen maar verder nog niets. Kodi perfect aan het werk, Netflix werkt top alleen de Plex-app wil nog niet lekker met volledige resolutie en goed geluid afspelen, maar volgens mij is dat al eens langsgekomen in het topic. Kodi had ik al perfect werkend op mijn cubox maar met behulp van de instellingen van sdk1985 werkt het net ff een stukje lekkerder op de tv, thanks daarvoor!
Waar ik wel last van heb is wanneer ik een tabblad van Chrome op mn Macbook naar de tv cast, dat de tv hapert/knippert wanneer ik scroll in dat tabblad. Meer mensen hier last van en is hier een fix voor?

[ Voor 12% gewijzigd door Vince22 op 29-12-2015 20:51 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• maxtrash
AmbroosV schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:07:
[...]

Dat is de beeldverwerking, die werkt redelijk onafhankelijk van de processor voor Android. En dat is gewoon een redelijk crappy MediaTek (dezelfde voor alle Android TV's van Sony in 2015).
je hebt gelijk. Het is een mediatek MT5595 met een antutu benchmark van rond de 21000
Afbeeldingslocatie: http://hdtvpolska.com/MEGATEST/Philips5500/47.JPG

de Nivia X1 zou ruim drie keer zo snel (bijna 75000) zijn als ik deze pagina mag geloven.

http://www.androidheadlines.com/2015/02/nvidia-tegra-x1-benchmarked-significantly-quicker-everything-else.html

nu weet ik niet hoe betrouwbaar die anatutu benchmark is maar het geeft wel een idee

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
In veel reviews over de X85...-toestellen lees je over de buggy software(android tv). Is dit nu via updates al verbeterd? Of is het nog steeds drama. Ik vind het namelijk wel belangrijk, dat ik snel kan zappen, af en toe Netflix kan kijken en het gewoon doet wat het moet doen... stabiel zijn.

• tcviper
Reverb_ schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:38:
In veel reviews over de X85...-toestellen lees je over de buggy software(android tv). Is dit nu via updates al verbeterd? Of is het nog steeds drama. Ik vind het namelijk wel belangrijk, dat ik snel kan zappen, af en toe Netflix kan kijken en het gewoon doet wat het moet doen... stabiel zijn.
Jazeker is dit al verbetert :) Ben er heel blij mee nu na alle updates zijn we er :)
Snel zappen..... bij welke mediabox is dat super snel he, denk dat het ca 3 seconde duurt nu met switchen van kanaal (CI+).

• hans180
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-10 14:24
Sinds vanavond werkt mijn tv niet meer (809C). Toen ik de tv aandeed zie je de vier sony kleuren in balletjes heen en weer bewegen en daarna het Sony logo. daarna start de tv weer opnieuw op. Dit gaat de hele tijd door. Zijn er mensen die dit ook (gehad) hebben? Niets helpt, heb alle stroom er een tijdje afgehad, geprobeerd te resetten etc.

Software versie 3155 (de nieuwste)

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Met v3155 loop je 1 versie achter als de 809c de X809c is.

• hans180
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-10 14:24
Het is de HD versie dus W43809C

• Jumpman
  • Laatst online: 17:40
Voor wie nog een KDL-55W809C zoekt.

Sony KDL-55W809C voor € 677,00 bij Electro World Tummers: https://electroworldtumme...ony-kdl-55-w-809-c-led-tv.

Pricewatch: pricewatch: Sony Bravia 55".

Edit: Alleen afhalen. Het zijn geen showmodellen, ze zitten in een dichte doos.

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 31-12-2015 16:42 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Is dat een beetje een betrouwbare shop? Ik vind geen shopreviews over deze winkel.

Ik hoorde dat de W755c en W805c nog niet geheel bugvrij zijn. Wat zijn de dingen waar ik rekening mee moet houden wanneer ik een van deze twee wil aanschaffen?

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:30
Mooie aanbieding, als ik ze niet vertrouw zou ik rembours doen. Ok, dat moet dan wel kunnen.

• Jumpman
Je kan alleen afhalen, dit heb ik ook gedaan.

Verwijderd

Hier ook opgehaald. Prima winkel, lekker lokaal dus ze vonden het maar wat mooi dat ik een uur had gereden voor een TV :)

Eerste indruk is positief. Net firmware geüpdatet en nu eea instellen en uitzoeken. Chromecast app op mijn S6 vindt de TV nog niet en wilde vanavond wel Spotify kunnen doen.

Heeft iemand dit werkend op de meest recente firmware? Zo te lezen is oudere firmware en Chromecast niet geheel succesvol.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2015 18:50 ]

• carcept2009
Dat was zeker een koopje..!!

[ Voor 3% gewijzigd door carcept2009 op 31-12-2015 19:53 ]

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:21
Jumpman schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:53:
Voor wie nog een KDL-55W809C zoekt.

Sony KDL-55W809C voor € 677,00 bij Electro World Tummers: https://electroworldtumme...ony-kdl-55-w-809-c-led-tv.

Pricewatch:

pricewatch: Sony Bravia 55".

Edit: Alleen afhalen. Het zijn geen showmodellen, ze zitten in een dichte doos.
Zoooo supermooie aanbieding, maar hij is al weg ook in paar uurtjes zie ik, mooi te laat -O-

Nergens anders te krijgen voor die prijs ben bang?

[ Voor 6% gewijzigd door Soullancer op 31-12-2015 20:12 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tummers heeft eind vorig jaar ook zo'n aanbieding gehad met de toenmalige b modellen. Ben toen nog met die advertentie naar een lokale electro world geweest maar dat hielp niet :P

Toch vervelend dat dit soort aanbieding nooit in de buurt zijn, maar om er nu vanuit Friesland heen te rijden...

• Jumpman
Chaoss schreef op donderdag 31 december 2015 @ 20:17:
Tummers heeft eind vorig jaar ook zo'n aanbieding gehad met de toenmalige b modellen. Ben toen nog met die advertentie naar een lokale electro world geweest maar dat hielp niet :P

Toch vervelend dat dit soort aanbieding nooit in de buurt zijn, maar om er nu vanuit Friesland heen te rijden...
Klopt, ik heb nog gebeld. Daarna maar aanbetaald en in de auto gestapt om 100 KM te gaan rijden.

• Motion2
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 18:46:
Hier ook opgehaald. Prima winkel, lekker lokaal dus ze vonden het maar wat mooi dat ik een uur had gereden voor een TV :)

Eerste indruk is positief. Net firmware geüpdatet en nu eea instellen en uitzoeken. Chromecast app op mijn S6 vindt de TV nog niet en wilde vanavond wel Spotify kunnen doen.

Heeft iemand dit werkend op de meest recente firmware? Zo te lezen is oudere firmware en Chromecast niet geheel succesvol.
Spotify werkt niet met chromecast op Android TV. Je kan de app het beste side loaden

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Jumpman schreef op donderdag 31 december 2015 @ 20:33:
[...]

Klopt, ik heb nog gebeld. Daarna maar aanbetaald en in de auto gestapt om 100 KM te gaan rijden.
Uurtje rijden zou ik er ook wel voor over hebben, 677 is een super deal als de normale prijs 950 is. Maar 2 uur rijden is me te ver... En dan nog afwachten of de doos in de auto past :P

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:30
Die aanbieding valt in de categorie "hier moet je je afvragen of het niet te mooi is om waar te zijn". En meestal luidt het antwoord dan "ja dit kan niet ok zijn", maar ok nu dus niet.

Iets anders: over weekje de CES, ben benieuwd wat er aan nieuwe modellen wordt aangekondigd.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjah op 01-01-2016 03:02 ]

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een maand netflix op proef, maar ik krijg geen surround geluid op mijn 43w809.
TV is geupdatet en netflix lijkt ook de laatste versie te hebben (20151214).

Ik probeer het geluid via spdif/optische kabel naar mijn versterker te krijgen. Bij Dvb-c en modi Kodi gaat het goed.

Waarom werkt het niet?

Verwijderd

Motion2 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 21:13:
[...]
Spotify werkt niet met chromecast op Android TV. Je kan de app het beste side loaden
Thx, dat had ik ondertussen inderdaad al gezien. Sideloaden wacht ik nog even mee. Mijn vraag was eigenlijk vooral of de Chromecast functionaliteit het bij jullie doet op de meest recente firmware? Mijn CC-app vindt de TV namelijk niet en voordat ik mijn hele netwerk om ga gooien is het wel handig om te weten dat de CC problemen opgelost zijn door Sony in de meest recente firmware.

Merk wel dat de kwaliteit van het beeld bij de Netflix app vrij brak is vergeleken met de oude TV. Die was echter ook een stuk kleiner dus dat zal ook wel meespelen. Misschoen toch eens het Netflix 4K-abonnement nemen, daar zal de bitrate een stuk hoger liggen mag ik hopen. Iemand dit al eens geprobeerd?

Hoe ik NPO en RTLXL via Kodi aan de praat krijg kan ik vinden in het Kodi topic neem ik aan?

Eerste indruk is in elk geval positief. Uiterlijk van de TV is erg strak en het beeld ziet er goed uit. Heb de kalibratie settings van rtings gebruikt. Software valt me nog best mee al heb ik wel een paar keer gehad dat het menu niet reageerde op de afstandsbediening. Enige waar ik niet zo blij mee ben is de zwarte balk bovenin bij het zappen die soms niet verdwijnt, maar dat hadden jullie al eerder opgemerkt las ik :)

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Chromecast-app werkt inderdaad niet samen met deze tv's, maar je kunt gewoon casten hoor. Kwestie van zorgen dat je tv en je telefoon/tablet in hetzelfde netwerk hangen, en dan zou je bij bv Youtube gewoon een extra optie om te casten moeten krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14637592/rps20160101_100855.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Bra-Jo op 01-01-2016 10:23 ]

Nomen nescio

• Motion2
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 09:47:
[...]

Thx, dat had ik ondertussen inderdaad al gezien. Sideloaden wacht ik nog even mee. Mijn vraag was eigenlijk vooral of de Chromecast functionaliteit het bij jullie doet op de meest recente firmware? Mijn CC-app vindt de TV namelijk niet en voordat ik mijn hele netwerk om ga gooien is het wel handig om te weten dat de CC problemen opgelost zijn door Sony in de meest recente firmware.

Merk wel dat de kwaliteit van het beeld bij de Netflix app vrij brak is vergeleken met de oude TV. Die was echter ook een stuk kleiner dus dat zal ook wel meespelen. Misschoen toch eens het Netflix 4K-abonnement nemen, daar zal de bitrate een stuk hoger liggen mag ik hopen. Iemand dit al eens geprobeerd?

Hoe ik NPO en RTLXL via Kodi aan de praat krijg kan ik vinden in het Kodi topic neem ik aan?

Eerste indruk is in elk geval positief. Uiterlijk van de TV is erg strak en het beeld ziet er goed uit. Heb de kalibratie settings van rtings gebruikt. Software valt me nog best mee al heb ik wel een paar keer gehad dat het menu niet reageerde op de afstandsbediening. Enige waar ik niet zo blij mee ben is de zwarte balk bovenin bij het zappen die soms niet verdwijnt, maar dat hadden jullie al eerder opgemerkt las ik :)
Op mijn telefoon kan ik inderdaad ook via de chromecast app de tv niet vinden. Enkel de optie scherm / audiocasten werkt.

De tv lijkt dus een beperkte chromecast functionaliteit te hebben
Pagina: 1 ... 46 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297