Dat was overigens niet mijn eerste bezoek. Een keer eerder had een Sony verkoper (geen idee hoe dat werkt, iig een sony shirt) in de mediamarkt een USB stick met daarop de demo filmpjes. Onder andere de surf video is er zowel in 4K als HD. Om de upscaling te testen heb ik ook op beide tv's het HD filmpje af laten spelen en dat zag er bij beide goed uit.Vince22 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:38:
[...]
Thanks, deze had ik al gevonden, alleen kun je daar de 4K filmpjes downloaden maar niet hetzelfde filmpje in 1080p, maar in ieder geval bedankt!![]()
[...]
Jouw redenatie had ik uiteraard gelezen, maar jij had je Surface meegenomen met voorbeeldmateriaal, iets wat ik dus net niet in de planning had, vandaar mijn USB stick idee
Ik heb inmiddels al een stick klaar met vergelijkingsmateriaal gedownload van youtube met "4K video downloader" (what's in a name), waarmee ik de resolutie van het filmpje kan kiezen voordat ik download.
Zodra ik een keuze gemaakt heb laat ik dat uiteraard hier weten!
Verder zit er natuurlijk een nuance tussen resolutie en bitrate. Een 4k filmpje hoeft er niet mooier uit te zien net als dat een 720p blueray rip van 30mbit er beter uit zal zien dan een 1080p "yify".
Ik heb er toen een aantal gevonden waaronder die van Samsung (817 mb) en die van LG (1800mb) . De laatste heeft een bitrate van 116MB/s dus daar heb je inderdaad een USB3 stick voor nodig.
Je kunt het nog even proberen aangepaste picture instellingen (action menu) met profile Custom en bij advanced Motionflow off en filmmode off.Ijsklont schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:22:
[...]
Ik heb dit inmiddels geprobeerd (met de laatst beschikbare nightly) bij mijn KD-65X8505C, maar ik blijf een hoop gestotter/happeringen in beeld krijgen. Ik heb dit ook getest door de video te kopiëren naar de TV en vanaf daar af te spelen, maar zonder enig positief resultaat.
[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 23-12-2015 15:25 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.