Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Het beste blijft gewoon alle Android Apps zelf te installeren.
Eind 2014 - begin 2015 was ik aan het kijken naar een andere TV, keuze viel toen op een 55w805b door de positieve reviews maar omdat Android TV net geïntroduceerd was en het bekend werd dat de 2015 c modellen van Sony dit zouden gaan gebruiken heb ik besloten om te wachten. Tjah en nu heb ik nog steeds geen TV gekocht door alle problemen met Android TV
Waarschijnlijk zullen de problemen bij mij wel wat meevallen omdat ik toch een externe decoder gebruik. Maar aan de andere kant ken ik mijzelf en ik zou me wel ergeren aan een brak/traag smart gedeelte.
Komt Sony eigenlijk elk jaar met nieuwe modellen? Wellicht dat met de 2016 d modellen alle shit met Android TV is opgelost
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Het zou Sony sieren dat ze op zijn minst hun 2015 modellen, 'as advertised' werkend hebben. Maar gelet op de aankondiging over HDD-recording per februari, zullen ze dat sowieso niet halen. De japanse cultuur is ook niet meer wat het is geweest...lowfi schreef op woensdag 16 december 2015 @ 06:14:
CES is eerste week van januari. Alle fabrikanten komen dan met nieuwe modellen....
"A man has got to know his limitations..."
Ik was hier ook bang voor, maar om eerlijk te zijn heb ik tot op heden geen problemen ervaren met Android TV.Chaoss schreef op woensdag 16 december 2015 @ 00:32:
Toch wel jammer dat Sony het software gedeelte maar niet in orde krijgt.
Eind 2014 - begin 2015 was ik aan het kijken naar een andere TV, keuze viel toen op een 55w805b door de positieve reviews maar omdat Android TV net geïntroduceerd was en het bekend werd dat de 2015 c modellen van Sony dit zouden gaan gebruiken heb ik besloten om te wachten. Tjah en nu heb ik nog steeds geen TV gekocht door alle problemen met Android TV![]()
Waarschijnlijk zullen de problemen bij mij wel wat meevallen omdat ik toch een externe decoder gebruik. Maar aan de andere kant ken ik mijzelf en ik zou me wel ergeren aan een brak/traag smart gedeelte.
Komt Sony eigenlijk elk jaar met nieuwe modellen? Wellicht dat met de 2016 d modellen alle shit met Android TV is opgelost
Iemand hier een oplossing voor?
Overdrijf je nu niet een beetje? AndroidTV is wat mij betreft al een stuk bruikbaarder dan Netcast (LG) ooit is geworden.Chaoss schreef op woensdag 16 december 2015 @ 00:32:
Toch wel jammer dat Sony het software gedeelte maar niet in orde krijgt.
Eind 2014 - begin 2015 was ik aan het kijken naar een andere TV, keuze viel toen op een 55w805b door de positieve reviews maar omdat Android TV net geïntroduceerd was en het bekend werd dat de 2015 c modellen van Sony dit zouden gaan gebruiken heb ik besloten om te wachten. Tjah en nu heb ik nog steeds geen TV gekocht door alle problemen met Android TV![]()
Tot op heden zijn de problemen bij mij beperkt tot het afwezig zijn van opname functionaliteit via de Live TV/CAM module (wat opzichzelf wel schandalig is natuurlijk) en het instellen van een alternatieve netwerkID voor de zendervolgorde. Netflix, Youtube en Kodi (v16) werken tot nu toe feilloos. Als dom beeldscherm is het überhaupt geen issue natuurlijk (externe decoder).
[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 16-12-2015 14:45 ]
Nomen nescio
Met elke update wordt het beter. Het toestel in de huidige staat is vrij rap in vergelijking met eerder.sdk1985 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:44:
[...]
Overdrijf je nu niet een beetje? AndroidTV is wat mij betreft al een stuk bruikbaarder dan Netcast (LG) ooit is geworden.
Tot op heden zijn de problemen bij mij beperkt tot het afwezig zijn van opname functionaliteit via de Live TV/CAM module (wat opzichzelf wel schandalig is natuurlijk) en het instellen van een alternatieve netwerkID voor de zendervolgorde. Netflix, Youtube en Kodi (v16) werken tot nu toe feilloos. Als dom beeldscherm is het überhaupt geen issue natuurlijk (externe decoder).
Sony heeft al aangegeven door te gaan met Android TV. Dus je kunt verwachten dat in 2016 er modellen met vergelijkbare software op de markt komen. Net zoals met de smartphones.
Je instellingen blijven ongewijzigd. Veel skins zijn nog niet beschikbaar voor v16.Bra-Jo schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:30:
Even een domme vraag tussendoor: als ik Kodi 16 op m'n TV zet, neemt ie dan alles van Kodie 15 over (skins, netwerkshares etc)? Of moet ik dat allemaal opnieuw instellen?
Vastsdk1985 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:44:
[...]
Overdrijf je nu niet een beetje? AndroidTV is wat mij betreft al een stuk bruikbaarder dan Netcast (LG) ooit is geworden.
Het is ook niet dat ik zonder of met heel erg brakke TV zit. Kheb een 40" Samsung LCD staan die inmiddels wel 6-7 jaar oud is maar het wel prima doet. Een upgrade naar 55" is vooral leuk maar niet noodzakelijk alhoewel de beeldkwaliteit vast ook wel merkbaar is. Doordat ik een goed werkende TV heb kan ik prima uitstellen
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Zijn er mensen die hetzelfde ervaren? Of lijkt de beeldkwaliteit over de verschillende TV kanalen bij jullie redelijk uniform?
Heeft geen signature.
Dat overheersende rood heb ik ook gehad naar aanleiding van de settings van RTings. Ik heb dit weggekregen door een bepaalde rood eruit te draaien. Ik zal vanavond kijken welke dat ook weer was.Trzema schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:20:
Sinds bijna twee weken de 50W809c thuis staan. Heb echter nog ruzie met de kleurweergave (ongeacht cinema/custom/etc instellingen). Met name rode kleuren zijn in mijn optiek veel te vel (haast fluoriserend). Kleur staat nu op 45 en rood gain op -3. Sommige kanalen (Ziggo + Humax) zien er dan goed uit terwijl anderen kanalen weer een veel te rode huidskleur lijken te produceren. Naast de rode kleur ervaar ik een dergelijk iets met donkere delen in het beeld, het ene kanaal ziet er perfect uit terwijl het andere veel te donker/contrastrijk lijkt (met name schaduw partijen). Het lijkt haast wel of elk TV kanaal volledig andere TV instellingen (kleur/contrast) teweeg brengt (wat natuurlijk niet zo is, maar ik kan het niet beter uitleggen).
Zijn er mensen die hetzelfde ervaren? Of lijkt de beeldkwaliteit over de verschillende TV kanalen bij jullie redelijk uniform?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Moet dat echt? Ik dacht dat dit alleen nodig was per scene-instelling.dommerick schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:50:
Je weet wel dat je per inputkanaal / app de kleuren in moet stellen?
Als deze op auto staat, dan wisselt de TV automatisch naar de correcte scene-instelling. Afhankelijk van wat je kijkt.
Yep, dat is me duidelijk. De Humax zit op hdmi 1, en daar zap ik mee. Dus dat kan het niet zijn.dommerick schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:50:
Je weet wel dat je per inputkanaal / app de kleuren in moet stellen?
Als je een scene aanpast is die overal aangepast idd.Kashika schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:23:
[...]
Moet dat echt? Ik dacht dat dit alleen nodig was per scene-instelling.
Als deze op auto staat, dan wisselt de TV automatisch naar de correcte scene-instelling. Afhankelijk van wat je kijkt.
Volgens mij is het wel zo dat de TV per app/input onthoud welke scene-instelling er gebruikt moet worden. Als het hem bij één op "auto" zet dan is dat geloof ik alleen voor die betreffende app/input. Bij andere inputs kan dan wel een andere scene ingesteld staan.
Maar dan zal je alsnog niet dat probleem van Trzema moeten hebben, aangezien die Humax gewoon een input is, en niet elk kanaal een aparte input.
Yep, zie opening post.Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:00:
Valt de KDL-50W755C ook onder dit topic? Want geen van de 755C of 805C modellen worden in dit topic genoemd.
Ja had ik al gekeken maar ze werden daar W75C-serie genoemd en omdat ik van beide tv's geen reactie in dit topic kon vinden begon ik te twijfelen
Zijn er toevallig cashback acties voor de W75C of W80C serie? Ik kon via google zo snel niets vinden. (Of een andere TV in deze prijsklasse)
[ Voor 19% gewijzigd door Markos op 17-12-2015 15:37 ]
Als je zoekt op KDL-50W755C kom je genoeg hits tegen in dit topic. Net als op 755C of 805C.....Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:00:
Valt de KDL-50W755C ook onder dit topic? Want geen van de 755C of 805C modellen worden in dit topic genoemd.
https://www.sony.nl/hub/consumentenactiesIk_ben_Mark3 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:35:
[...]
Ja had ik al gekeken maar ze werden daar W75C-serie genoemd en omdat ik van beide tv's geen reactie in dit topic kon vinden begon ik te twijfelen
Zijn er toevallig cashback acties voor de W75C of W80C serie? Ik kon via google zo snel niets vinden. (Of een andere TV in deze prijsklasse)
https://www.google.nl/web...e=UTF-8#q=sony%20cashback
Staan ze hier niet tussen, dan ben ik bang van niet.
[ Voor 47% gewijzigd door DeBaroN op 17-12-2015 15:58 ]
Dat is vreemd, ik had al gezocht op 50W755C en 50W805C maar kreeg geen resultaten maar nu wel. Misschien een hapering op de site. Ik ga even het topic doorlezenbaronruud schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:54:
[...]
Als je zoekt op KDL-50W755C kom je genoeg hits tegen in dit topic. Net als op 755C of 805C.....
Ik ben met name in deze modellen geïnteresseerd vanwege Android TV en Kodi t.o.v. de andere merken met WebOS/FirefoxOS/Tizen
Alle AndroidTV's van Sony uit 2015 hebben dezelfde chip. Verschil tussen de tv's zit hem meer in de beeldkwaliteit (fullhd, 3d, enz). Binnen de modellen zijn er ook vaak varianten met wat meer of minder Hz.Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:21:
[...]
Dat is vreemd, ik had al gezocht op 50W755C en 50W805C maar kreeg geen resultaten maar nu wel. Misschien een hapering op de site. Ik ga even het topic doorlezen
Ik ben met name in deze modellen geïnteresseerd vanwege Android TV en Kodi t.o.v. de andere merken met WebOS/FirefoxOS/Tizen
Dus de CPU van de 750C en de 4K 9-serie zijn hetzelfde?sdk1985 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:50:
[...]
Alle AndroidTV's van Sony uit 2015 hebben dezelfde chip. Verschil tussen de tv's zit hem meer in de beeldkwaliteit (fullhd, 3d, enz). Binnen de modellen zijn er ook vaak varianten met wat meer of minder Hz.
Gulfstream G650
Mijn interesse is gestopt bij de X8 serie. Van de 9 serie zou je even na moeten kijken. Maar zo ver ik weet gaat het om alle android tv's. Er zit in de 4K tv's natuurlijk wel een andere beeldverwerkings processor (genaamd xreality pro).SalimRMAF schreef op donderdag 17 december 2015 @ 19:34:
[...]
Dus de CPU van de 750C en de 4K 9-serie zijn hetzelfde?
http://www.fudzilla.com/n...sony-android-tv-in-action
[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 17-12-2015 20:37 ]
Geweldig, ben benieuwd of dat mijn probleem verhelpt. Alvast bedankt.Jassy schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:02:
[...]
Dat overheersende rood heb ik ook gehad naar aanleiding van de settings van RTings. Ik heb dit weggekregen door een bepaalde rood eruit te draaien. Ik zal vanavond kijken welke dat ook weer was.
Hoedanook, goede eerste indruk!
Plex staat er sinds het begin al tussen.Robus schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:03:
In de Google Play 'Butik' op mijn Sony TV zag ik zojuist ineens de Plex App staan. Was me niet eerder opgevallen, dus maar meteen geinstalleerd. Heeft dit te maken met dit bericht of stond Plex er bij jullie al een hele tijd tussen?
Hoedanook, goede eerste indruk!
Ok dank. Bizar wel; ik kan me niet voorstellen dat ik het over het hoofd zou hebben gezien. Niettemin zie ik ook geen actuele berichten over een update van Plex voor Android TV. Wellicht heeft de laatste firmware update van de TV er iets mee te maken gehad (in mijn geval).
Dit gebeurt meestal nadat ik aan het zappen ben geweest, dus niet als ik gewoon rustig TV bekijk.
De rest kan ik zelf na 4 a 5 maanden nog steeds niet goed over oordelen, want ik had hiervoor nog een oude CRT-televisie. Ik ben al lang blij dat ik van de zwarte balken af ben en heel mooi (F)HD beeld heb.
Oké. Ik heb bij geavanceerde kleuren op kleurgamma 2 het rode op neutraal (0) gezet en toen was bij mij die lelijke rode waas weg.Trzema schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:08:
[...]
Geweldig, ben benieuwd of dat mijn probleem verhelpt. Alvast bedankt.
Bedankt voor de moeite ik ga het eens proberen. Ik bedacht me vanmiddag dat ik nog ergens een Colorvision Spyder 2 moet heb liggen. Eens kijken of ik daar wat mee kan om een en ander te calibreren.Jassy schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 23:18:
[...]
Oké. Ik heb bij geavanceerde kleuren op kleurgamma 2 het rode op neutraal (0) gezet en toen was bij mij die lelijke rode waas weg.
Vraag me af of dat ding wel witte LED backlight ondersteunt, ding is zo oud.Trzema schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 23:27:
[...]
Bedankt voor de moeite ik ga het eens proberen. Ik bedacht me vanmiddag dat ik nog ergens een Colorvision Spyder 2 moet heb liggen. Eens kijken of ik daar wat mee kan om een en ander te calibreren.
Waarschijnlijk is de filter sowieso verouderd door blootstelling aan lucht/licht.
Alleen nu merk ik sinds gisteren dat als ik mijn picture settings verander van standard naar cinema home/pro dat er een flinke vertraging in het beeld zit.
Zet ik hem weer terug naar standard - dan heb ik nergens last van.
Heeft er misschien iemand een picture settings guide of iets in die zin zodat ik is met de instellingen kan gaan spelen?
Ben hier zelf namelijk enorm slecht in.
Heb het geprobeerd aan de hand van wat google werk en youtube video's maar ik kom maar niet tot het gewenste resultaat.
Laat hem voor nu ook maar even op standard staan want anders is het niet te doen met films kijken.
Verwijderd
Is Android nog steeds buggy/traag of zijn de meeste kinderziektes er nu wel uit?
Zit eraan te denken om deze te bestellen, maar niet zeker i.v.m. OS.
Super!RVE_NL schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 12:45:
[...]
Ik heb zelf de 65W855C. De software is al enorm verbeterd en stukken stabieler. Het is nog niet perfect, maar gezien de frequente updates vanuit Sony zou ik de aankoop wel aandurven.
Je mist eigenlijk nu alleen de Picture in picture mode en opname functie, deze komen in februari pas. Deze zijn voor mij sowieso niet interessant.
Hier en daar zitten er wel nog wat kleine bugs, maar ik heb er inmiddels na al deze updates vertrouwen in dat deze ook opgelost gaan worden.
Klinkt goed! Ik zag ook steeds meer positieve posts verschijnen over Android, maar die 5.0 van de Tweakers review gaf toch nog enige twijfel.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2015 12:57 ]
Ik heb zelf de 65W855C. De software is al enorm verbeterd en stukken stabieler. Het is nog niet perfect, maar gezien de frequente updates vanuit Sony zou ik de aankoop wel aandurven.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 12:16:
Iemand ervaring met de Sony Bravia KD-55X8509C?
Is Android nog steeds buggy/traag of zijn de meeste kinderziektes er nu wel uit?
Je mist eigenlijk nu alleen de Picture in picture mode en opname functie, deze komen in februari pas. Deze zijn voor mij sowieso niet interessant.
Hier en daar zitten er wel nog wat kleine bugs, maar ik heb er inmiddels na al deze updates vertrouwen in dat deze ook opgelost gaan worden.
ze hebben het nagekeken en valt helaas binnen de specificaties van Sony...
oftewel HELAAS
Dit is dus precies wat ik bedoel, ik heb deze toegepast en ik merk gewoon een duidelijke vertraging tijdens films etc.A-star schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 11:26:
Gewoon deze instructies volgen.
[video]
Geeft hier een perfect beeld.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| VOOR TV en FILMS Brightness 30 Light Sensor On Colour 60 Contrast Max Gamma 0 Black level 50 Black adjust medium Adv contrast off Live colour medium Clarity en reality creation off noise off noise off Motionflow standard Film mode high VOOR GAME (PS3/PS4/XBOX) Brightness 40 Colour 60 Contrast 82 Gamma 2 Black level 51 Black adjust off Adv contrast off Live colour off Clarity sharpness 50 Reality Auto Off off off Motion disabled Film off |
[ Voor 3% gewijzigd door tcviper op 19-12-2015 13:50 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Wat bedoel je met vertraging? Bedoel je dat je met beweging een soort blur ziet? GhostingKevinJK88 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:16:
[...]
Dit is dus precies wat ik bedoel, ik heb deze toegepast en ik merk gewoon een duidelijke vertraging tijdens films etc.
Grappig, heb vrijwel hetzelfde als jou, alleen contrast op 95. Kwam uit de test dat ik niet meer moest doen!tcviper schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:48:
Voor degene met een X83/X85C TV, dit is wat ik gebruik en werkt perfekt ,1x instellen per apparaat/input en klaar:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 VOOR TV en FILMS Brightness 30 Light Sensor On Colour 60 Contrast Max Gamma 0 Black level 50 Black adjust medium Adv contrast off Live colour medium Clarity en reality creation off noise off noise off Motionflow standard Film mode high VOOR GAME (PS3/PS4/XBOX) Brightness 40 Colour 60 Contrast 82 Gamma 2 Black level 51 Black adjust off Adv contrast off Live colour off Clarity sharpness 50 Reality Auto Off off off Motion disabled Film off
Heb wel de 65s8505c, dus curved.
Als de TV bij mij een dag aan heeft gestaan gaat het stutteren en reageert langzaam op commando's etc. Ik moet hem dan opnieuw opstarten (en/of stekker eruit) om het weer beetje normaal te laten functioneren.
Heb jullie daar ook last van? Ik heb het idee dat het ook steeds vaker en erger wordt
De firmware is up to date en installeer vaak ook al de update die op de website staat ipv wachten totdat hij OTA beschikbaar wordt maar heeft nog niet geholpen met de performance. Het doet beetje af aan de userexperience en denk dat ik hem terug breng als het zo blijft.
Ik was al erg onder de indruk van het beeld van de W80x maar heb dus niet gezien wat de 4K x83 kan laten zien. Nu wil ik deze week nog een keer teruggaan met een USB 3.0 stick met daarop een FullHD demofilmpje en een 4K demofilmpje om een goede vergelijking te maken.
Heeft iemand van jullie tips voor een goed voorbeeld van een goede 4K + 1080P demo? En welk formaat kan ik het beste gebruiken, MKV of iets anders?
Ik ben niet van plan mijn laptop oid mee te nemen naar de mediamarkt en het moet wel met een USB stick kunnen.
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Verwijderd
Ik heb het al een aantal keer gehad dat het beeld weer op standaard staat i.p.v. bioscoop pro.
Nee. Die paar honderd extra hertzen zijn software truukjes...SX-Superfly schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:07:
De 55W809C kost 949 euro bij Hificorner, dit is de laagste prijs die ik kan vinden. De 805C krijg je daar mee voor 900 euro. Is de 809C de 49 euro meer waard met zijn 1000hz?
Als je voor de 55x8509c gaat zou ik die afhalen in de winkel bij plattetv! Ik heb namelijk een paar dagen geleden 400 euro korting gekregen dus voor 1299 euro ipv 1699. Daarboven krijg je nog 100euro cashback van sony, dus kom je feitelijk uit op 1199 euro!Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 12:16:
Iemand ervaring met de Sony Bravia KD-55X8509C?
Verwijderd
Oeh, dat is zeker nice!icr500 schreef op zondag 20 december 2015 @ 23:53:
[...]
Als je voor de 55x8509c gaat zou ik die afhalen in de winkel bij plattetv! Ik heb namelijk een paar dagen geleden 400 euro korting gekregen dus voor 1299 euro ipv 1699. Daarboven krijg je nog 100euro cashback van sony, dus kom je feitelijk uit op 1199 euro!
Sowieso zou het plattetv worden inderdaad, lekker in de buurt en hoor er goede verhalen over.
Jij tevreden met de tv?
Mijn eerste exemplaar bleef haken op een testscherm met verschillende kleuren. Ik kreeg de volgende dag een nieuwe van plattetv. Met de service zit het zeker snor bij plattetvVerwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 00:14:
[...]
Oeh, dat is zeker nice!
Sowieso zou het plattetv worden inderdaad, lekker in de buurt en hoor er goede verhalen over.
Jij tevreden met de tv?
Nee, geen blur. Gewoon echt een vertraging. Het beeld lijkt langzamer te gaan. Veel langzamer. Merkte trouwens dat dit speelt sinds de laatste update van 2 weken geleden geloof ik.donpablo80 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 16:38:
[...]
Wat bedoel je met vertraging? Bedoel je dat je met beweging een soort blur ziet? Ghosting
Daarvoor had ik nergens last van.
Heb nu mijn Cinema Pro picture mode opnieuw ingesteld en deze is nu weer top. Maar toch een vreemd gebeuren dit.
Hoe onthoud de TV het in combinatie met een versterker dan?tcviper schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:48:
Voor degene met een X83/X85C TV, dit is wat ik gebruik en werkt perfekt ,1x instellen per apparaat/input en klaar:
Scene-instelling op auto laten staan?
Ik dacht dat hij dan afhankelijk van de content een andere scene voorkeur aanzet.
De TV ziet dat aan de hand van de via HDMI CEC doorgegeven apparatenKashika schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:25:
[...]
Hoe onthoud de TV het in combinatie met een versterker dan?
Scene-instelling op auto laten staan?
Ik dacht dat hij dan afhankelijk van de content een andere scene voorkeur aanzet.
Cool. Dus dan moet ik de scene-keuze op auto laten staan?tcviper schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:37:
[...]
De TV ziet dat aan de hand van de via HDMI CEC doorgegeven apparaten
Want ik heb nu handmatig een scene instelling gekozen. Maar die is voor elke input via de receiver nu dus hetzelfde.
Scenes zijn gelinked aan inputs. Ik wissen manueel tussen Game en Cinema Pro voor mijn HDMI4-input, weinig andere opties.Kashika schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:17:
[...]
Cool. Dus dan moet ik de scene-keuze op auto laten staan?
Want ik heb nu handmatig een scene instelling gekozen. Maar die is voor elke input via de receiver nu dus hetzelfde.
Duuuuuus, het kan niet?AmbroosV schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:00:
[...]
Scenes zijn gelinked aan inputs. Ik wissen manueel tussen Game en Cinema Pro voor mijn HDMI4-input, weinig andere opties.
Tenzij ik mn receiver niet gebruik.
Downloaden PC - Uitpakken PC - kopiëren USB-stick - installeren TV
[ Voor 41% gewijzigd door pa3eia op 21-12-2015 16:12 ]
Yep, update werkt zeer goed tot nu toepa3eia schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:07:
Update v3155 online, alleen via de website binnen te halen.
Downloaden PC - Uitpakken PC - kopiëren USB-stick - installeren TV
Meer info: http://www.techconnect.nl...dtv-update-december-2015/
[ Voor 12% gewijzigd door tcviper op 21-12-2015 16:19 ]
Dat zou kunnen inderdaad jatiguan schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:51:
Volgens mij komt dat meer door de apparaten zelf en niet zozeer door de tv. Netflix heeft laatst een update gehad op de PS4 en sindsdien selecteert die automatisch algemene modus zodra ik netflix opstart en game modus zodra ik netflix weer afsluit of een game ga spelen.
Te nieuwe usb stick? (3.0)
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Heh? Raspberry Pi met Kodi (OpenELEC), PS4 en Telenet Digicorder aan Sony receiver hier, alledrie met CEC, en ik zie geen scene switch. Alle apparaten staan los in de inputs op TV etc, maar veel meer dan dat is het niet.tcviper schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:22:
Uhm ik heb de PS4 en bijv AppleTV op aparte HDMI poorten op mijn Sony Receiver (die met 1 hdmi kabel naar TV gaat), en als ik naar PS4 switch gaat TV auto op Game mode nu, als ik naar AppleTV ga, switch ie naar de Film modus bij mij. Dus hij herkent het echt wel.
[ Voor 7% gewijzigd door AmbroosV op 21-12-2015 18:01 ]
Ben van de humax 5300c terug gegaan naar de ci+ module.
Gebruik een harmony ultimate en daardoor starte de humax al op voordat de tv aanstond. Resultaat is dat de humax dan geen hdmi signaal meer doorgaf. Vertraging op de afstand van 5 sec werkt het weliswaar. Alleen vriendinlief snapt dat niet..!! Opnemen deden we toch al nooit eigenlijk.
Draaide eigenlijk al met de vorige update soepel. Sony lijkt goed bezig te zijn..??
Wel een stuk strakker dat het beeld niet zo vies grijs wordt bij het aanzetten van de tv.
Heb overigens de 65s8505c
Opzich ook wel handig als mensen zeggen ze welke versie ze hebben.
De full hd is anders dan de 4k qua software schijnt?
Mag ik vragen welke vestiging dit is geweest? Breda wil niet verder dan 1399icr500 schreef op zondag 20 december 2015 @ 23:53:
[...]
Als je voor de 55x8509c gaat zou ik die afhalen in de winkel bij plattetv! Ik heb namelijk een paar dagen geleden 400 euro korting gekregen dus voor 1299 euro ipv 1699. Daarboven krijg je nog 100euro cashback van sony, dus kom je feitelijk uit op 1199 euro!
Ik heb ook een leuke computer..
Mag ik vragen wat jou complete beeld instellingen zijn? Zou je hier screenshots van maken? Ik heb hetzelfde probleem.KevinJK88 schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:38:
[...]
Nee, geen blur. Gewoon echt een vertraging. Het beeld lijkt langzamer te gaan. Veel langzamer. Merkte trouwens dat dit speelt sinds de laatste update van 2 weken geleden geloof ik.
Daarvoor had ik nergens last van.
Heb nu mijn Cinema Pro picture mode opnieuw ingesteld en deze is nu weer top. Maar toch een vreemd gebeuren dit.
Het duurt even, maar dan heb je ook wat.
Super, hier wachtte ik allang opP.K. schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:02:
Eindelijk verdwijnt die infobalk nu automatisch, na de nieuwe update.
Eerst Zien dan geloven..!! HahahaP.K. schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:02:
Eindelijk verdwijnt die infobalk nu automatisch, na de nieuwe update.
Al voor elkaar gekregen? Ik krijg dezelfde melding...Trivian schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:18:
Hm updaten via deze usb stick lukt niet geeft ie aan...
Te nieuwe usb stick? (3.0)
Iemand nog tips?Vince22 schreef op zondag 20 december 2015 @ 15:57:
Vandaag wezen kijken bij de MediaMarkt naar de 49x8307c en de 50W807c en kan niet echt een keuze maken. Het design zit niet heel erg veel verschil in en qua prijs (nu met de cashback van de x83) doet het elkaar ook niet veel. Ik was wel onder de indruk van de grijze bezel dus een van deze twee met deze bezel gaat het worden. Alleen het grootste nadeel was dat ze de W80x met een fullhd filmpje lieten zien de x83 met een "algemeen" mediamarkt filmpje, zodat ik geen goede vergelijking kon maken in beeldkwaliteit.
Ik was al erg onder de indruk van het beeld van de W80x maar heb dus niet gezien wat de 4K x83 kan laten zien. Nu wil ik deze week nog een keer teruggaan met een USB 3.0 stick met daarop een FullHD demofilmpje en een 4K demofilmpje om een goede vergelijking te maken.
Heeft iemand van jullie tips voor een goed voorbeeld van een goede 4K + 1080P demo? En welk formaat kan ik het beste gebruiken, MKV of iets anders?
Ik ben niet van plan mijn laptop oid mee te nemen naar de mediamarkt en het moet wel met een USB stick kunnen.
Hoi Vince22
Op de site http://demo-uhd3d.com/index.php is het mogelijk om 4K demofilmpjes te downloaden. Deze kan je gewoon op een Usb-stick zetten en afspelen.
Als je het aan de verkoper vraagt is de kans groot dat ze een usb stick hebben met een demo video erop. Vooral als er iemand in een Sony shirt loopt.
Ik heb overigens precies die keuze vorige maand gemaakt (50 inch W80/W75 of 49 inch X830). Ik ben uiteindelijk voor de X830 gegaan. Mijn uitgebreide redenatie is ergens in dit topic te vinden: sdk1985 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"
[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 23-12-2015 02:47 ]
Je bedoelt een stabiele Samsung TV? Gezien de grootte van de update, vrees ik voor enkele incrementele verbeteringenSoullancer schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:10:
Zou de nieuwe update dan brengen waar we al een jaar op wachten?
Niettemin mogen we ons gelukkig prijzen dat onze TV's al 5 maanden na aankoop zich 'als een zonnetje' lijken te gaan gedragen! Zometeen krijgen we in februari al een aantal in juli geadverteerde features tot onze beschikking zoals USB recording en PIP.
Werkelijk, we worden verwend.
Ik krijg bij het model 90C geen brillen erbij. Is dit alleen bij sommige modellen?
Ik krijg bij het model 90C geen brillen erbij. Is dit alleen bij sommige modellen?
Edit: sorry. Had de zoekfunctie niet goed gebruikt
dubbel na edit?
[ Voor 3% gewijzigd door Tranzy op 23-12-2015 08:53 ]
Nu je het over PIP hebt: Dat mis ik inderdaad! Ik wou browsen op de TV en als PIP mijn TV ontvanger aan HDMI 1 laten zien, maar dat kan dus schijnbaar niet.. Ik hoop dat dat nog komt!Robus schreef op woensdag 23 december 2015 @ 07:41:
[...]
Je bedoelt een stabiele Samsung TV? Gezien de grootte van de update, vrees ik voor enkele incrementele verbeteringen![]()
Niettemin mogen we ons gelukkig prijzen dat onze TV's al 5 maanden na aankoop zich 'als een zonnetje' lijken te gaan gedragen! Zometeen krijgen we in februari al een aantal in juli geadverteerde features tot onze beschikking zoals USB recording en PIP.
Werkelijk, we worden verwend.![]()
Verder heb ik gister de update geinstalleerd. Belachelijk dat dat een half uur moet duren, dus dan doe ik het liever zelf en op een tijdstip dat het mij uit komt dan dat ik op de OTA wacht die op de meest ongelukkige tijden wordt geinstalleerd.
Aangezien ik geen van de interne tuners gebruik maar uitsluitend een externe tuner merk ik weinig verschillen met de oude software.
Thanks, deze had ik al gevonden, alleen kun je daar de 4K filmpjes downloaden maar niet hetzelfde filmpje in 1080p, maar in ieder geval bedankt!WupR schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 18:47:
[...]
Op de site http://demo-uhd3d.com/index.php is het mogelijk om 4K demofilmpjes te downloaden. Deze kan je gewoon op een Usb-stick zetten en afspelen.
Jouw redenatie had ik uiteraard gelezen, maar jij had je Surface meegenomen met voorbeeldmateriaal, iets wat ik dus net niet in de planning had, vandaar mijn USB stick ideesdk1985 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 02:41:
[...]
Als je het aan de verkoper vraagt is de kans groot dat ze een usb stick hebben met een demo video erop. Vooral als er iemand in een Sony shirt loopt.
Ik heb overigens precies die keuze vorige maand gemaakt (50 inch W80/W75 of 49 inch X830). Ik ben uiteindelijk voor de X830 gegaan. Mijn uitgebreide redenatie is ergens in dit topic te vinden: sdk1985 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up".
Ik heb inmiddels al een stick klaar met vergelijkingsmateriaal gedownload van youtube met "4K video downloader" (what's in a name), waarmee ik de resolutie van het filmpje kan kiezen voordat ik download.
Zodra ik een keuze gemaakt heb laat ik dat uiteraard hier weten!
UtrechtTranzy schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:18:
[...]
Mag ik vragen welke vestiging dit is geweest? Breda wil niet verder dan 1399
Check die Sony link!Jassy schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:55:
[...]
Nu je het over PIP hebt: Dat mis ik inderdaad! Ik wou browsen op de TV en als PIP mijn TV ontvanger aan HDMI 1 laten zien, maar dat kan dus schijnbaar niet.. Ik hoop dat dat nog komt!
Nee nog niet ik heb geen andere usb stick kunnen regelen.JK90 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 18:13:
[...]
Al voor elkaar gekregen? Ik krijg dezelfde melding...
Verwijderd
OTA (al was deze laatste update nog niet te krijgen via OTA) kan je ook gewoon zo instellen dat hij alleen uitgevoerd wordt wanneer jij dat wilt....Jassy schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:55:
[...]
Verder heb ik gister de update geinstalleerd. Belachelijk dat dat een half uur moet duren, dus dan doe ik het liever zelf en op een tijdstip dat het mij uit komt dan dat ik op de OTA wacht die op de meest ongelukkige tijden wordt geinstalleerd.
Ik heb dit inmiddels geprobeerd (met de laatst beschikbare nightly) bij mijn KD-65X8505C, maar ik blijf een hoop gestotter/happeringen in beeld krijgen. Ik heb dit ook getest door de video te kopiëren naar de TV en vanaf daar af te spelen, maar zonder enig positief resultaat.sdk1985 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 17:44:
Bij deze even een korte guide voor het probleemloos gebruik van Kodi.tv op een Sony Bravia Android tv:Benodigdhede
-ES File explorer app
-advancedsettings.xml
-Unknown sources moet zijn toegestaan in de Android security settings
Problemen:
Voordat er probleemloos kan worden afgespeeld moeten er twee problemen worden opgelost
1) Kodi zit als Android app vast binnen 1080p 60 Hz
2) Kodi buffert standaard, op elk OS, alleen http streamsKodi v16 installeren
Het eerste probleem is opgelost in Kodi v16 sinds Oktober 2015. Vanaf dat moment ondersteund Kodi namelijk Android Surface rendering waarbij de video display zelf een resolutie en Hz kan kiezen. De interface van Kodi zelf zal altijd 1080p blijven.
1) Download Kodi v16 apk: http://mirrors.kodi.tv/nightlies/android/arm/
2) Open het apk bestand met ES File explorer en kies voor Install
3) Start Kodi na installatie
4) Sluit Kodi af (na de first time setup)Advanced settings
Om het probleem met bufferen op te lossen is een advancedsettings.xml nodig. Deze bevat 3 overrides. De buffermode zorgt ervoor dat ook lokale bestanden worden gebufferd (waaronder dus ftp, samba, nfs, enz). De read ahead factor stelt Kodi in staat de buffer snel bij te vullen. De cache grootte zorgt ervoor dat er wat meer marge is.
1) Start ES file explorer en zet bij Tools "show hidden files" aan
2) browse naar de userdata map (device home/sdcard/Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/userdata/
3) plak hier advancedsettings.xml
Dat was het. Indien nu Kodi (opnieuw) wordt opgestart dan kan er zowel 4K als 24 Hz worden afgespeeld en zullen netwerk streams niet haperen.
Firmware update gedaan? Want heb ook een X85C en als ik naar youtube ga gaat het geluid over de Receiver (Sony STR-DN1060). Zet bij Sound > output options ook de audio naar AUTO 2 btw.NightMare schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:30:
Als ik Youtube gebruik op mijn KD-65X8505C gaat de audio niet naar mijn aangesloten Denon (op HMDI4 via ARC). Kan geen oplossing vinden (behalve output naar TV speakers te zetten). Iemand enig idee?
[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 23-12-2015 10:40 ]
Thanks! geregeld ook!
Ja de 20 december update gedaan. Krijg het niet voor elkaar. Misschien is het wel een setting in mijn Denon X2200Wtcviper schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:39:
[...]
Firmware update gedaan? Want heb ook een X85C en als ik naar youtube ga gaat het geluid over de Receiver (Sony STR-DN1060). Zet bij Sound > output options ook de audio naar AUTO 2 btw.
Geen idee, maar heb al gekkere dingen meegemaakt, dus het kan misschienNightMare schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:57:
Zou het ook aan de HDMI kabel kunnen liggen? Nee toch?
Ja dat kan dus welNightMare schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:57:
Zou het ook aan de HDMI kabel kunnen liggen? Nee toch?
Audio Return Channel is een functie die ondersteund wordt vanaf HDMI versie 1.4
Echter zodra ik een genre selecteer bijv. Pop / Rock / Dance etc. dan crasht de app en herlaad hij automatisch de front/home page. Hebben meer personen dit probleem?
Volgens VEVO werkt de app namelijk helemaal naar behoren, ben daarom erg benieuwd of ik de enige ben met dit probleem.
Dit probleem herken ik niet (KDC65W855C), het is dus in iedergeval geen Android bug.barend2005 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:29:
Hi! ik heb de KD55X8509C , met de laatste firmware van 21 dec. Nog steeds heb ik van die flikkerende flitsen door het beeld... Af en toe zie je iets knipperen/flitsen op willekeurige plek. Ik heb de horizon van ziggo en een apple tv aan hdmi 1 en 2 hangen. Verder niets. Is dit een bug van Android? Ik heb 4 updates gewacht, maar het gaat maar niet weg... Wat te doen? Thanks!
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297