• Obelix1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 19:21
Eerste vastloper alweer gehad, ging ook spontaan weer aan nadat ik hem uit had gezet. Maar hopen dat het aanloop problemen waren.
Er staan de laatste tijd 4K test video om te downloaden, de eigen video-speler kan ze niet afspelen (geen Beeld). KODI wil ze afspelen, maar loopt heel stotterend. Uiteindelijk wil VLC ze wel afspelen, die wil na de update eindelijk mijn netwerk zien, lukte mij voor de update niet.

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:23
Robus schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:01:
Na update: Zwarte informatiebalk blijft na het zappen vrolijk (boven)aan staan en is nog steeds met de back-toets van de AB weg te halen (of twee keer op i drukken, als je dat prefereert). had ook niet anders verwacht, want zoals Sony zei hebben ze zich bij deze update uitsluitend gericht op core stabiliteit. We zullen zien...
Ik heb dat gewoon uitgeschakeld in het menu. Bij zender installatie > info scherm > uit.

Web Enrichment

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 13:19
Wietsee. schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:45:
[...]

Ik heb dat gewoon uitgeschakeld in het menu. Bij zender installatie > info scherm > uit.
Dat kan natuurlijk ook. Heb ik met systeemgeluiden gedaan. Maar die i-balk vind ik op zich te handig om uit te zetten.

"A man has got to know his limitations..."

• sikking
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-02-2024
is het mogelijk om mijn scherm van de ipad op de tv (809c) te krijgen, voorheen deed ik dit met de apple tv maar die heb ik nu niet meer. graag hoor ik of dit mogelijk is of dit mogelijk zonder andere kastjes te kopen?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Update geinstalleerd, nog geen noemenswaardige wijzigingen kunnen ontdekken. Alleen wel een paar keer de melding gehad dat Google Play Services gestopt is.

• Does24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10 19:34
Na installatie update lijkt het wisselen van kanalen wel sneller te gaan in mijn beleving. Ik kijk via CAM module. Infobalk blijft inderdaad nog wel staan jammer genoeg.

• sikking
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-02-2024
is er naast kodi nog een andere "must have" app die ik moet hebben op mijn android tv?

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:43
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:44:
[...]

Ik ben me ook aan het oriënteren op een nieuwe TV. Het lijkt er op dat alleen Samsung nog een RTL XL app aanbiedt. Panasonic, Sony, Philips blijkbaar niet meer. Had overigens wel verwacht dat dit op Android TV als native app zou komen net als op een smartphone.

Balen op deze manier want de 805c wordt hierdoor weer wat minder interessant terwijl die wel het hoogst op mijn lijstje staat.
RTL xl kun je gewoon via kodi bekijken. Werkt prima.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:43
Na de update werkt het uitschakelen dmv de knop een paar seconden inhouden hier ook niet meer !

Uitschakelen komt in beeld te staan , tv gaat uit , maar ook direct weer aan

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11 11:56
cardwizard schreef op woensdag 09 december 2015 @ 00:50:
Na de update werkt het uitschakelen dmv de knop een paar seconden inhouden hier ook niet meer !

Uitschakelen komt in beeld te staan , tv gaat uit , maar ook direct weer aan
Dat is altijd de bedoeling geweest. Lang drukken = reboot, kort drukken = standby. Er is geen 'uit'.

• krayzii
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
Lekker weer na de update loopt het geluid bij YouTube niet meer sync.

• Timmeuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01-2020
Damens & Heren,

Ik heb een Sony KDL 55" 805c aindroid tv. Ik ben hier zeer tevreden over alleen stoor ik me aan 1 dingetje. Wanneer ik bijvoorbeeld een actie film aan het kijken ben zie ik soms bij snelle bewegende beelden een beetje "Blur" om de personages heen. Het personage is wel extreemscherp alleen 2cm om hem heen is het een beetje blurry. Ik weet zo even niet de juiste benaming dus gebruik ik "blur". Heeft iemand dit ook? Meeste advanced features staan allemaal uit.

• AmbroosV
Timmeuh schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:51:
Damens & Heren,

Ik heb een Sony KDL 55" 805c aindroid tv. Ik ben hier zeer tevreden over alleen stoor ik me aan 1 dingetje. Wanneer ik bijvoorbeeld een actie film aan het kijken ben zie ik soms bij snelle bewegende beelden een beetje "Blur" om de personages heen. Het personage is wel extreemscherp alleen 2cm om hem heen is het een beetje blurry. Ik weet zo even niet de juiste benaming dus gebruik ik "blur". Heeft iemand dit ook? Meeste advanced features staan allemaal uit.
Dat is ghosting. Er is een manier om dat op te lossen, maar die gaat ten koste van je helderheid. Probeer dit eens:
Motionflow op custom, met smoothness op 0 en clarity omhoog blijven gaan tot je er geen last meer van hebt.

Je gaat merken dat je display misschien wat begint te flikkeren, maar dat hoort er ook weer bij (black frame insertion). Je motion resolution gaat er wel alleen maar van omhoog.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Timmeuh schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:51:
Damens & Heren,

Dat klinkt alsof je het beeldinterpolatie-algoritme (MotionFlow) uit hebt gezet en nu dus last hebt van bewegingsonscherpte. Daarvoor moet je dus het beeldinterpolatie-algoritme weer aanzetten.

• Timmeuh
AmbroosV schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:02:
[...]

Dat is ghosting. Er is een manier om dat op te lossen, maar die gaat ten koste van je helderheid. Probeer dit eens:
Motionflow op custom, met smoothness op 0 en clarity omhoog blijven gaan tot je er geen last meer van hebt.
En ghosting is normaal dit heeft iedereen? Of valt dit onder garantie? TV is 2 maanden oud

• Timmeuh
Dimens schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:04:
[...]
Dat klinkt alsof je het beeldinterpolatie-algoritme (MotionFlow) uit hebt gezet en nu dus last hebt van bewegingsonscherpte. Daarvoor moet je dus het beeldinterpolatie-algoritme weer aanzetten.
Hier zat ik ook aan te denken maar volgens mij staat motionflow wel aan*. Ik zal vanavond nog even snel controleren. Dit is volgens mij de enigste optie die aan staat :)

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-11 20:45
sdk1985 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:59:
[...]

Pulldown niet nee. Maar jij hebt het over incidenteel... Pulldown is elke seconde waar te nemen lijkt me immers is het 3 frames, 2 frames om op 60 Hz uit te komen. Wat dus met Kodi v16 niet nodig is. Een incidentele stottering is wel op te lossen met een andere buffermode.

Kijk anders ook even bij Action menu>picture > advanced > motion. Daar heb ik Clear en off staan. Daarmee zet je alle interpolatie uit.
Nee het is niet incidenteel, het is een regelmatige judder, elke X seconden.

Na wat verschillende films geprobeerd te hebben lijkt het probleem zich niet altijd voor te doen. De enige overeenkomst die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat 24fps materiaal goed afspeelt, en bij 25fps ontstaat die judder.
Maargoed, voorlopig valt er mee te leven. :P

• AmbroosV
Timmeuh schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:04:
[...]

En ghosting is normaal dit heeft iedereen? Of valt dit onder garantie? TV is 2 maanden oud
http://www.rtings.com/tv/...on-blur-and-response-time

Zoals je hier kan zien heeft elke LCD-TV daar last van.

Verwijderd

Ik heb een vraag:

Eerder deze week vroeg ik een erkende online dealer waar oude tv's ingeruild kunnen worden voor de prijs van de Sony Bravia X8309c bij inruil van mijn oude Philips 32" HD Ready tv.

Eerst gaf ik de 2014 8505b als optie, maar meteen werd de nieuwe
versie aangeraden.

Uiteindelijk (na huidige cashback door Sony van 75 euro) zou ik 950 betalen voor de televisie.

Ik was overtuigd en eigenlijk al om, toch flink op dit forum zitten lezen en na negatieve berichten aan de twijfel geraakt..

Kan ik de deal sluiten of beter op zoek naar een gelijkwaardig apparaat van Panasonic of iets dergelijks?

Waardeer uw mening zeer!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik ben sinds 1 week de trotse eigenaar van een FullHD Sony 65W855C

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000600794.jpeg

6 weken geleden is mijn panasonic plasma 55ST60, wegens inbranden, door Panasonic ingenomen en heb ik mijn geld teruggekregen.

Na heel veel reviews gelezen te hebben van een hele zwik TV's heb ik de afweging gemaakt om nog niet op de 4K/UHD en HDR trein te springen. Ik kon met een kleine bijbetaling nu een grote 65incher tegen de wand schroeven.

Vanwege het gebrek aan 4K materiaal en de onduidelijkheid van de HDRstandarisering wacht ik nog even de ontwikkelingen af tot er een betaalbare OLED 65" 4K HDR met 10 bits paneel op de markt ligt.

Op dit moment vindt ik dat ik teveel (rond de 3K) moest neerleggen voor een 65incher die in veel gevallen nog teveel te wensen overlaat, zoals een 8bit paneel of een curved screen.
Het voordeel van de 65 is meteen dat ik mijn projectieplannen voorlopig in de koelkast kan zetten tot er 4K+HDR projectoren in de 3K komen.

Nadelen?
Zo........dus een sony android uit de W8 serie......zijn er nadelen?

Jazekers.......zoals bij elke TV valt er wel wat op te merken aan het beeld.

1. Banding
Yup.......sony wordt geplaagd door schermen met banding. Ook in mijn scherm kan ik soms banding waarnemen. Vooral bij een egaal scherm zoals de screensaver van mijn sony bluray.
Zichtbaar is het ook als er iemand voor een egale muur staat en het beeld beweegt.
Het lijkt dan net alsof de muur geverft is in banen die elk een andere droogtijd hebben gehad.
Storend? Meh.......niet echt enorm. In elk geval minder dan de beeldfratsen die mijn vorige TV's lieten zien.
Het is dan ook slechts zichtbaar in de achtergrond omdat het beeld egeaal moet zijn.

2. Kijkhoek
Mijn god, wat is die kijkhoek slecht zeg. Waar ik voorheen in de stoel naast de houtkachel kon gaan zitten zonder dat dat effect had op het beeld van mijn plasma zit ik nu naar een kansloos flets beeld te staren waar je gewoon echt niet naar wilt kijken.

Android.........

omdat ik 2 weken de TV op zicht mag hebben en ongelimiteerd mag kijken besloot ik toch de 65" Sony een kans te geven.
Tot nu toe werkt alles nasr behoren en ondervindt ik geen software issues. Sterker nog, best handig dat als de TV uit staat met 1 druk op de netflix-knop de tv aangaat en Netflix start.

Onderaan de streep ben ik tevreden met het beeld en de werking van de TV. Ik heb nog 1 week zichttermijn om te beslissen of de tv blijft. Als ik toch beslis de TV te ruilen komt er een 55CX800 van Panasonic.

specs op Tweakers

Reviewtje WhatHifi

[Url=http://http://http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl55w805c-201508034145.htm]Reviewtje HDTVtest[/url]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:21
Fraggert schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:30:

[afbeelding]

6 weken geleden is mijn panasonic plasma 55ST60, wegens inbranden, door Panasonic ingenomen en heb ik mijn geld teruggekregen.

Na heel veel reviews gelezen te hebben van een hele zwik TV's heb ik de afweging gemaakt om nog niet op de 4K/UHD en HDR trein te springen. Ik kon met een kleine bijbetaling nu een grote 65incher tegen de wand schroeven.

Vanwege het gebrek aan 4K materiaal en de onduidelijkheid van de HDRstandarisering wacht ik nog even de ontwikkelingen af tot er een betaalbare OLED 65" 4K HDR met 10 bits paneel op de markt ligt.

Op dit moment vindt ik dat ik teveel (rond de 3K) moest neerleggen voor een 65incher die in veel gevallen nog teveel te wensen overlaat, zoals een 8bit paneel of een curved screen.
Het voordeel van de 65 is meteen dat ik mijn projectieplannen voorlopig in de koelkast kan zetten tot er 4K+HDR projectoren in de 3K komen.

Nadelen?
Zo........dus een sony android uit de W8 serie......zijn er nadelen?

Jazekers.......zoals bij elke TV valt er wel wat op te merken aan het beeld.

1. Banding
Yup.......sony wordt geplaagd door schermen met banding. Ook in mijn scherm kan ik soms banding waarnemen. Vooral bij een egaal scherm zoals de screensaver van mijn sony bluray.
Zichtbaar is het ook als er iemand voor een egale muur staat en het beeld beweegt.
Het lijkt dan net alsof de muur geverft is in banen die elk een andere droogtijd hebben gehad.
Storend? Meh.......niet echt enorm. In elk geval minder dan de beeldfratsen die mijn vorige TV's lieten zien.
Het is dan ook slechts zichtbaar in de achtergrond omdat het beeld egeaal moet zijn.

2. Kijkhoek
Mijn god, wat is die kijkhoek slecht zeg. Waar ik voorheen in de stoel naast de houtkachel kon gaan zitten zonder dat dat effect had op het beeld van mijn plasma zit ik nu naar een kansloos flets beeld te staren waar je gewoon echt niet naar wilt kijken.

Android.........

omdat ik 2 weken de TV op zicht mag hebben en ongelimiteerd mag kijken besloot ik toch de 65" Sony een kans te geven.
Tot nu toe werkt alles nasr behoren en ondervindt ik geen software issues. Sterker nog, best handig dat als de TV uit staat met 1 druk op de netflix-knop de tv aangaat en Netflix start.

Onderaan de streep ben ik tevreden met het beeld en de werking van de TV. Ik heb nog 1 week zichttermijn om te beslissen of de tv blijft. Als ik toch beslis de TV te ruilen komt er een 55CX800 van Panasonic.

specs op Tweakers

Reviewtje WhatHifi

[Url=http://http://http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl55w805c-201508034145.htm]Reviewtje HDTVtest[/url]
Inkijk hoek echt zo slecht? Bij de mediamarkt leek het me alles mee te vallen, al was dat de x85

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-11 18:03
Fraggert schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:30:

[afbeelding]

...

2. Kijkhoek

....specs op Tweakers

Reviewtje WhatHifi

Je kunt vandaag al meer zien op 4K schermen. Bijvoorbeeld via Netflix 4K (bitrate is dan 15 Mbps x265 ipv 6 Mbps x264) en bij hoge bitrates. Ik had een scene van Elementary (tv serie) waarbij op mijn Surface Pro 2 (208ppi!) de stoppels van de baard van Sherlock een bruine waas waren, terwijl je ze op de TV duidelijk zag. Natuurlijk ook afhankelijk van de afstand. Maar goed, juist nu je "gratis" de tv mag testen had je dat mooi kunnen bekijken door te wisselen van 4K naar full hd.

Met HDR heb je wel een punt, alhoewel holywood de content al heeft is het nog erg duur en zijn er nog wat vraagtekens te plaatsen bij de ondersteuning.

Mbt de kijkhoek. De VA panels uit de W75/80 serie hebben een kijk hoek van 20 graden. Wil je meer dan kun je beter voor een IPS panel gaan (40 graden). Bij Sony zit dit bijvoorbeeld in de X830 (de X850 heeft ook 20 graden).

Gezien de prijs van het Panasonic alternatief (1800e) lijkt mij de X850 interessant (1299 voor 55 inch of 1999 voor 65 inch). Oh en curved maakt de kijkervaring alleen maar slechter :+ .

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 09-12-2015 15:38 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• NightMare
  • Laatst online: 11-10 20:56
Sony KD-55X8505C voor 1285 bij TV Reus. Geen gekke deal toch of kan ik beter voor een ander model kiezen?

• Robus
Een advies ligt heel erg aan wat je eigen verwachtingen zijn.

Tot nu toe vat ik mijn KDL43W808 samen als "een prima (HD) TV met Android TV als een extra speeltuintje dat je op eigen risico kan gebruiken" (met alle voor en nadelen die daar bij horen).
Bij de core-functie van de TV ondervind ik zelf weinig tot geen problemen (zwarte infobalk die niet automatisch verdwijnt en een programmagids die soms blijft hangen). Bij Android TV des te meer. Bovendien werkt de harddisk recording nog steeds niet (weer uitgesteld) en zijn er gebruikers die ook irritante bevindingen hebben mbt de core functie van hun televisie, ook nog na de laatste update (oa spontane reboots). Deze zijn mogelijk weer afhankelijk van het type Sony en zelfs de productie datum.

Laat je niet weerhouden hierdoor want de mensen bij wie het wel werkt zal je (hier) wat minder horen. Zorg hoedanook dat je in zee gaat met een solide leverancier en deel je eventuele zorgen vooraf met hem en maak goede afspraken.
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:10:
Ik heb een vraag:

Eerder deze week vroeg ik een erkende online dealer waar oude tv's ingeruild kunnen worden voor de prijs van de Sony Bravia X8309c bij inruil van mijn oude Philips 32" HD Ready tv.

Eerst gaf ik de 2014 8505b als optie, maar meteen werd de nieuwe
versie aangeraden.

Uiteindelijk (na huidige cashback door Sony van 75 euro) zou ik 950 betalen voor de televisie.

Ik was overtuigd en eigenlijk al om, toch flink op dit forum zitten lezen en na negatieve berichten aan de twijfel geraakt..

Kan ik de deal sluiten of beter op zoek naar een gelijkwaardig apparaat van Panasonic of iets dergelijks?

Waardeer uw mening zeer!

Verwijderd

AMD1800 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 23:41:
[...]

RTL xl kun je gewoon via kodi bekijken. Werkt prima.
Goed om te weten. Is wat omslachtiger dan met een app maar mooi dat het kan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2015 16:33 ]

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-11 21:08
Zie dat er een nieuwe OTA update voor de 755c uit is, nu aan het installeren. Kijken wat er allemaal "verbeterd" is.

• CorbataGames
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-11 19:09
NightMare schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:33:
Sony KD-55X8505C voor 1285 bij TV Reus. Geen gekke deal toch of kan ik beter voor een ander model kiezen?
Android TV blijft af en toe hakkelen. Als je dat kunt accepteren is het een heel mooie deal! Ik heb 'm zelf al een paar maanden hangen en hij bevalt prima. Beeldkwaliteit vind ik heel erg goed!

Ik moet daar wel bij vertellen dat ik het geluid, zoals het hoort, via een receiver naar een surround-set stream. Hoe het geluid van de tv zelf is kan ik je zodoende niet vertellen. Daarnaast gebruik ik voor het tv kijken niet de Android TV software, maar dat is gewoon een HDMI in vanuit Ziggo Horizon. Dat bevalt allemaal prima.

Wat ik wel via de software van de TV doe, is Netflix kijken. De laatste weken gaat dat helemaal top, daarvoor zat er nog wel eens een flinke vertraging in. Ik denk dat Netflix zijn Android Tv app verbeterd heeft.
Ook maak ik heel veel gebruik van Plex, de TV dient dan als een soort client van de Plex Server die ik op mijn Synology NAS heb staan. Ook dit werkt enorm vloeiend en ben er dan ook zeer tevreden over.

Ik zou de TV met mijn huidige ervaring zo weer kopen.

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
nu ben ik ook in het bezit van een 805C i.c.m. een Onkyo Versterker TX-NR535, hier heb ik een irritatiefactortje mee, alle HDMI devices zitten in de onkyo, en tussen de TV en Stereo zit een HDMI aan beide kanten geconfigureerd op ARC.
Als ik de TV aanzet gaat de Onkyo aan, dat is perfect, maar als ik de onkyo aan wil zetten om muziek te luisteren dan gaat de TV ook weer aan, snel de TV uit gaat de onkyo ook weer uit, heel snel de onkyo aan en dan heeft de tv het niet door.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben, of heb ik de aansluitingen gewoon niet goed gedaan.

Update, ik zie nu in de Sony instellingen verstopt automatisch aan via HDMI en devices op HDMI automatisch inschakelen aan staan. Uitgezet en opgelost :)

[ Voor 11% gewijzigd door Dysan op 09-12-2015 20:13 ]

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-11 19:20
50puk6400, 695 euro bij expert....

Zal ik dan toch maar m'n ouwe lcd van t kasje lopen?

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:57

paQ

Ik heb vandaag (ook) een KD65X8505C opgehaald *O* wat een vet scherm *D

Stomme vraag misschien, maar is het mogelijk de tv via de settings enigszins te kailbreren, of anders alleen meten met een x-rite i1 display pro?
Die laatste gebruik ik om mijn schermen af en toe bij te stellen en dat werkt als een tierelier.
Maarja, je kan natuurlijk niet via je macbook je tv settings veranderen neem ik aan.

Ik kan de macbook wel via HDMI koppelen aan de tv, maar dan?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
Had een vraag heb me ogen gericht op de 65W855C van sony.Is t scherm mat of spiegelend.

Mvg plexter

• Robus
Richt je ogen vanuit een andere hoek, wellicht zie je het dan wel... :+ Alternatief zou je een kijkje kunnen nemen bij een leverancier bij je in de buurt.
plexter22 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:52:
Had een vraag heb me ogen gericht op de 65W855C van sony.Is t scherm mat of spiegelend.

Mvg plexter

• tcviper
  • Nu online
Meer mensen die Plex gebruiken op de Sony AndroidTV's en bij sommige media een zwart scherm krijgen, waarbij de video niet start? Zo ja, reageer aub even op dit topic zodat dit naar Sony kan: https://forums.plex.tv/di...-when-playing-some-movies

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-11 09:27
tcviper schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:47:
Meer mensen die Plex gebruiken op de Sony AndroidTV's en bij sommige media een zwart scherm krijgen, waarbij de video niet start? Zo ja, reageer aub even op dit topic zodat dit naar Sony kan: https://forums.plex.tv/di...-when-playing-some-movies
Wat mij opvalt met Plex is dat als je een mkv video start ZONDER ondertiteling, dan werkt het wel. Als je met ingebouwde subs een video start, dan blijft die zwart en hangt plex.

• Dread89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-10 10:02
Plex werkt echt perfect bij mij. Heb er nooit issues mee...

• tcviper
  • Nu online
BliXem schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:52:
[...]

Wat mij opvalt met Plex is dat als je een mkv video start ZONDER ondertiteling, dan werkt het wel. Als je met ingebouwde subs een video start, dan blijft die zwart en hangt plex.
Hmm nee, ik zie dat zowel met of zonder subs. Film start gewoon niet. Series daarintegen spelen wel prima af.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Merk idd sinds de laatste update dat het zappen via de CI+ module een stuk sneller gaat :)

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

tcviper schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:56:
[...]

Hmm nee, ik zie dat zowel met of zonder subs. Film start gewoon niet. Series daarintegen spelen wel prima af.
Als je dan de zelfde media via de 'videos' app start werkt het dan wel (deze app kan via DLNA bij je PLEX library)?

• sdk1985
Nu ik de CI+ module heb geïnstalleerd viel mij op dat de record functie niet werkt. Zie hierboven vermeld staan dat het is uitgeschakeld. Timeshift etc is toch wel de basis van de smarttv lijkt me... Vreemd

Kreeg van Sony ook een vreemde reactie mbt de vraag of Sony nog gaat Ziggo certificeren:
Bedankt voor uw e-mail.

De werking van een CI+ module wordt in twee richtingen bepaald.

Allereerst moet een televisie CI+ geschikt zijn, wat betekend dat de televisie geschikt is om een CI+ module te ontvangen.
Ten tweede moet de CI+ module op zijn beurt weer geschikt zijn om in de televisie gebruikt te worden.

Sony heeft in haar televisies ingebouwd dat u een CI+ module kunt ontvangen. Echter gaat uw provider over de module zelf en of deze geschikt is voor de televisie (de certificering). Of de certificering nog komt, zult u daarom aan uw provider moeten vragen.
Dat lijkt mij een beetje de omgekeerde wereld. In ieder geval geeft Sony nu de zenders verkeerd om weer dus met de huidige firmware gaat die certificering er nooit komen...

• sebazz82
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-01-2024
nou we zijn weer een week verder, en blijf van het kastje naar de muur gestuurd worden...

hficorner wijst naar sony en vice versa...

kan wel naar Selectro gaan, maar als het probleem wat ik zie daadwerkelijk binnen de specificaties van sony vallen, dan moet ik selectro voorrij en onderzoekskosten betalen en daar zit ik ook niet op te wachten

wie heeft de gouden tip voor mij??

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11 16:29
sebazz82 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:39:
nou we zijn weer een week verder, en blijf van het kastje naar de muur gestuurd worden...

hficorner wijst naar sony en vice versa...

kan wel naar Selectro gaan, maar als het probleem wat ik zie daadwerkelijk binnen de specificaties van sony vallen, dan moet ik selectro voorrij en onderzoekskosten betalen en daar zit ik ook niet op te wachten

wie heeft de gouden tip voor mij??
Gaat dit over een reparatie voor een TV? Heb geen idee waar je nu naar refereert ;)

Hificorner stuurt het naar Sony. Maar hificorner is verantwoordelijk dat jouw aankoop goed functioneert.
Hoe zij het met Sony regelen, is hun probleem. Geef dat ook aan in je verhaal.

• sebazz82
Kashika schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:08:
[...]

Gaat dit over een reparatie voor een TV? Heb geen idee waar je nu naar refereert ;)
ja tuurlijk gaat dit over een tv.... 8)7

• Kashika
sebazz82 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:21:
[...]

ja tuurlijk gaat dit over een tv.... 8)7
Ja? Wel top je nu nog steeds geen nuttige info deelt.

Ga je er vanuit dat iedereen meteen weet wat je hiervoor geplaatst hebt? :P
Als je nou je oude post quote, is het meteen duidelijk.

• sebazz82
Kashika schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:27:
[...]

Ja? Wel top je nu nog steeds geen nuttige info deelt.

Ga je er vanuit dat iedereen meteen weet wat je hiervoor geplaatst hebt? :P
Als je nou je oude post quote, is het meteen duidelijk.
daar is toch de zoek functie voor :P

maar goed,

heb tijdens tv kijken enorm last van vlekken in het beeld als het beeld snel van links naar rechts gaat

ook zit er een driehoekige schaduw vlek midden onderin het beeld direct boven de sony ledbalk,

heb hierover al contact gehad met sony, maar zei geven aan dat dit binnen hun "specificaties valt"

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:21
sebazz82 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:31:
[...]

maar goed,

heb tijdens tv kijken enorm last van vlekken in het beeld als het beeld snel van links naar rechts gaat

ook zit er een driehoekige schaduw vlek midden onderin het beeld direct boven de sony ledbalk,

heb hierover al contact gehad met sony, maar zei geven aan dat dit binnen hun "specificaties valt"
Kan een gevalletje rechtsbijstand hier niet wat in betekenen?

• Kashika
[...]

maar goed,

Dan moet je bij de HiFi corner aangeven dat je niet tevreden bent met jouw aankoop.
Als je hun kunt tonen wat jij niet acceptabel vindt, dan moet Hificorner met een oplossing komen.

Dat Sony zegt dat het binnen specificatie valt, is niet vreemd. Wat jij ervaart is een typisch voorkomen bij LCD televisies, vooral met edge frame dimming.
Betekent niet dat jij het ermee eens hoeft te zijn. De winkelier is verantwoordelijk hierin en moet je hier tegemoet komen.

• WupR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-11 20:32
[...]

maar goed,

Ik heb precies hetzelfde! Ook dezelfde reactie gekregen.

• sdk1985
[...]

Ja want we hebben allemaal niets beters te doen op gathering.tweakers.net... |:( . Zonder de moeite te hebben genomen je oude posts terug te zoeken (want als jij die moeite al niet neemt, waarom zouden wij die dan wel nemen):

Je koopt het bij Hifi corner en die mogen jou niet doorsturen naar Sony. Dat mogen ze zelf wel doen maar de winkel is jou aanspreekpunt. http://www.consumentenbon...e/binnen-garantietermijn/
Wat kan ik het beste doen?
•Als het product binnen de garantie stuk gaat, bekijk dan eerst welke garantie wordt gegeven en welke garantievoorwaarden gelden.
•Probeer er eerst mondeling uit te komen met de verkoper.
•Kom je er in de winkel niet uit, stuur dan een (aangetekende) brief naar de verkoper. Leg het probleem duidelijk en chronologisch uit en vraag om een reactie binnen 2 weken. Hieronder staan een aantal voorbeeldbrieven die je kunt gebruiken. Bewaar zelf altijd een kopie van de definitieve brief!
•Reageert de verkoper niet of niet naar tevredenheid op jouw brief dan kun je, als de verkoper is aangesloten bij een geschillencommissie, je klacht voorleggen bij de betreffende geschillencommissie. Let op: je kunt pas naar de geschillencommissie nadat je schriftelijk bij de verkoper hebt geklaagd.
•Als de verkoper niet is aangesloten bij een geschillencommissie en je hebt een rechtsbijstandsverzekering dan kun je die inschakelen. Heb je die niet, dan kun je contact opnemen met de Consumentenbond. Als lid krijg je bij ons persoonlijk juridisch advies (070) 445 45 45.
•Als de verkoper je niet wil helpen omdat de garantie is verlopen, kun je hem wel nog aanspreken omdat het product ondeugdelijk is. Bekijk meer informatie over je rechten na 6 maanden of na de fabrieksgarantie.

[ Voor 51% gewijzigd door sdk1985 op 10-12-2015 17:53 ]

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 09:41
Heeft iemand ervaring met de cashback acties van Sony? Het is nu 6 weken geleden dat ik mijn cashback heb aangevraagd en volgens de bevestigingsmail zou je na 3 weken de cashback moeten ontvangen. Op tweets en mails wordt niet of heel traag gereageerd en het is eerlijk gezegd tegen mijn principes om een 0900 nummer te gaan bellen om te vragen waar mijn geld blijft.

PVOutput: VO18

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:43
Heb niet specifiek ervaring met een cashback actie van Sony wel van andere fabrikanten , ervaring is toch dat het allemaal erg lang kan duren !

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:36
Bandicoot schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:20:
Heeft iemand ervaring met de cashback acties van Sony? Het is nu 6 weken geleden dat ik mijn cashback heb aangevraagd en volgens de bevestigingsmail zou je na 3 weken de cashback moeten ontvangen. Op tweets en mails wordt niet of heel traag gereageerd en het is eerlijk gezegd tegen mijn principes om een 0900 nummer te gaan bellen om te vragen waar mijn geld blijft.
Achteraan bellen. Was bij mij niet goed gegaan met uploaden.
Kost je misschien 2 euro. Maar beter dan de resterende 198 euro mislopen!
Daarna had ik het in een week O-) O-)

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 09:41
Ok, misschien dan inderdaad toch maar even een belletje aan wagen.

PVOutput: VO18

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ging bij mij ook mis. Uploaden schijnt niet te werken (net als de firmwares van de tv ;)). Je moet de instructies volgen die in de mail staan die je na het uploaden ontving (dus het opsturen van de streepjescode + kopie factuur naar Sony in Maastricht). Daarna had ik het met 8 werkdagen op m'n rekening staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Pepppie op 10-12-2015 22:03 ]

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
tcviper schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:47:
klopt heb ik ook, was er ook gelijk weer klaar mee
lang leve mijn externe media speler
ps plex op android tv zou nu dts en dts-hd moeten ondersteunen bij de 4.16 update geen idee of dat zo is
kreeg zwart beeld 8)

• Robus
sdk1985 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:16:

Dat lijkt mij een beetje de omgekeerde wereld. In ieder geval geeft Sony nu de zenders verkeerd om weer dus met de huidige firmware gaat die certificering er nooit komen...
Let op dat je bij Digital Setup de juiste frequentie invoert. Had na 1st install ook verkeerde volgorde. Bleek dat er verschillende verkeerde frequenties circuleerden. Verder klopt het dat provider zelf aangeeft welke tvs zij ondersteunen (certificeren).

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Robus schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 07:48:
[...]
Let op dat je bij Digital Setup de juiste frequentie invoert. Had na 1st install ook verkeerde volgorde. Bleek dat er verschillende verkeerde frequenties circuleerden. Verder klopt het dat provider zelf aangeeft welke tvs zij ondersteunen (certificeren).
De zendervolgorde wordt op het digitale Ziggo netwerk bepaald door de netwerk ID en niet door de frequentie.

• Vorkie
  • Niet online
[...]

Volgens de Ziggo website heb ik de juiste frequenties / netwerkID (5555) gebruikt, maar klopt het dat via de Quantis module de HD zenders dan in de 9xx reeks staan?

Best wel storend eigenlijk, dat ze zover in de reeks staan.

/edit

of moet ik de installatiestappen anders uitvoeren op de TV?

[ Voor 6% gewijzigd door Vorkie op 11-12-2015 07:59 ]

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:00
Bij de installatie van de zenders heb je aan het begin de keuze tussen (in mijn geval) UPC, Ziggo en overige. Afhankelijk welke je kiest staan de zenders op een andere plek. Ik zit nu niet thuis, dus kan niet kijken, maar kies een andere dan je tot nu toe hebt gedaan en de kans is groot dat je wel de juiste volgorde krijgt.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Verwijderd

Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:54:
Bij de installatie van de zenders heb je aan het begin de keuze tussen (in mijn geval) UPC, Ziggo en overige. Afhankelijk welke je kiest staan de zenders op een andere plek. Ik zit nu niet thuis, dus kan niet kijken, maar kies een andere dan je tot nu toe hebt gedaan en de kans is groot dat je wel de juiste volgorde krijgt.
meestal? gaat het goed als je voor "overige" kiest.... je krijgt dan de HD zenders vooraan in de lijst

• Vorkie
  • Niet online
Dank, zal vanmiddag als ik thuis ben even proberen :)

[ Voor 86% gewijzigd door Vorkie op 11-12-2015 09:26 ]

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
paQ schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:48:
Ik heb vandaag (ook) een KD65X8505C opgehaald *O* wat een vet scherm *D

Stomme vraag misschien, maar is het mogelijk de tv via de settings enigszins te kailbreren, of anders alleen meten met een x-rite i1 display pro?
Die laatste gebruik ik om mijn schermen af en toe bij te stellen en dat werkt als een tierelier.
Maarja, je kan natuurlijk niet via je macbook je tv settings veranderen neem ik aan.

Ik kan de macbook wel via HDMI koppelen aan de tv, maar dan?
Er is verschillende software die je kan gebruiken.

http://www.avsforum.com/f...-ray-mp4-calibration.html

http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=35322

http://www.avsforum.com/f...calibration-software.html

[ Voor 7% gewijzigd door Jan Ham op 11-12-2015 11:57 ]

• sdk1985
[...]

De frequentie is goed, de interpretatie van Sony niet. Zolang ze dat niet oplossen gaat die certificatie er niet komen.
Vorkie schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 07:57:
[...]

Volgens de Ziggo website heb ik de juiste frequenties / netwerkID (5555) gebruikt, maar klopt het dat via de Quantis module de HD zenders dan in de 9xx reeks staan?

Best wel storend eigenlijk, dat ze zover in de reeks staan.

/edit

of moet ik de installatiestappen anders uitvoeren op de TV?
Ik moest het er min of meer uittrekken maar na 15m met de Ziggo support bleek dat er een omgekeerde volgorde wordt aangeboden op netwerk ID 43191. Dan staat alles "normaal".

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 11-12-2015 17:27 ]

• Robus
sdk1985 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:24:

Ik moest het er min of meer uittrekken maar na 15m met de Ziggo support bleek dat er een omgekeerde volgorde wordt aangeboden op netwerk ID 43191. Dan staat alles "normaal".
Tsja het ontbreken van klantgerichtheid van Ziggo draagt ook niet bij aan de uitdagingen van Sony. Achter de schermen woedt daar volgens mij ook nog een vuile strijd tussen beide.

Verwijderd

* spam *

[ Voor 98% gewijzigd door S1NN3D op 14-12-2015 07:35 ]

• sebazz82
WupR schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:41:
[...]

Ik heb precies hetzelfde! Ook dezelfde reactie gekregen.
Wat heb jij er verder meegedaan??

• paQ

paQ

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 11:53
Nou ik heb 'm eindelijk hoor! De 50W755 :) Wat een mooi ding zeg! Ik overweeg trouwens om Steam Link te kopen (met verzenden ongeveer €65):
http://store.steampowered.com/app/353380/

Naast gamen kan ik dan mijn bureaublad van mijn pc naar mijn tv streamen, of weet iemand hier een andere oplossing voor? Iets in AndroidTV ofzo?

• Elconejo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10 15:41
martyaintflying schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:45:
Nou ik heb 'm eindelijk hoor! De 50W755 :) Wat een mooi ding zeg! Ik overweeg trouwens om Steam Link te kopen (met verzenden ongeveer €65):
http://store.steampowered.com/app/353380/

Naast gamen kan ik dan mijn bureaublad van mijn pc naar mijn tv streamen, of weet iemand hier een andere oplossing voor? Iets in AndroidTV ofzo?
Ziet er wel interessant uit, kan je dan je muis en keyboard op die steamcontroller aansluiten?

• BliXem
CorbataGames schreef op woensdag 09 december 2015 @ 18:29:
[...]

Ik zou de TV met mijn huidige ervaring zo weer kopen.
Ik zeker niet. TV is die 1500 euro niet waard. Software is gewoon om te huilen, vastlopers, traag en dat wekt gewoon een hoop irritaties op.
Deze TV blijft voorlopig tot de OLED betaalbaar wordt, en dan stap ik over.

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 11:53
Elconejo schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:36:
[...]

Ziet er wel interessant uit, kan je dan je muis en keyboard op die steamcontroller aansluiten?
Ja zitten USB poorten op. Maat van me heeft 'm ook en die heeft zo'n draadloos logitech keyboard met muispad er op. Werkt super goed. Zelf niet zo'n fan van mousepads maar gewone muis kan natuurlijk ook als je er de ruimte voor hebt.

• sebazz82
Zijn er nog meer die bij de 809 serie last hebben van een schaduwachtige driehoek midden onder boven het Sony logo/led

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04:40
Illuminati confirmed :+

• WupR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-11 20:32
sebazz82 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 07:50:
[...]

Wat heb jij er verder meegedaan??
Ben er nog mee bezig. Morgen toevallig vrij dus ga even kijken wat te doen.

• donpablo80
  • Laatst online: 25-10 07:50
Ik heb nu een aantal weken de 55w809c staan, maar ik word gewoon echt niet warm van de beeldkwaliteit. Bijvoorbeeld blurays vind ik soms gewoon net SD materiaal, terwijl ik gewone TV uitzendingen er wel goed uit vind zien. Blurays vind ik echt onscherp en contrastloos, vooral als ik de instelling op cinema home of pro heb staan. De instelling standaard geeft nog een beetje oke beeld en dan pas ik het zwart niveau aan en scherpte op 90! Overal wordt aangeraden om cinema home of pro te gebruiken, maar dit ziet er echt niet uit.
Ben echt van plan om deze TV te retourneren.
Zijn er meer mensen die het zo ervaren of ligt het aan mij?

• sdk1985
donpablo80 schreef op maandag 14 december 2015 @ 00:10:
Ik heb nu een aantal weken de 55w809c staan, maar ik word gewoon echt niet warm van de beeldkwaliteit. Bijvoorbeeld blurays vind ik soms gewoon net SD materiaal, terwijl ik gewone TV uitzendingen er wel goed uit vind zien. Blurays vind ik echt onscherp en contrastloos, vooral als ik de instelling op cinema home of pro heb staan. De instelling standaard geeft nog een beetje oke beeld en dan pas ik het zwart niveau aan en scherpte op 90! Overal wordt aangeraden om cinema home of pro te gebruiken, maar dit ziet er echt niet uit.
Ben echt van plan om deze TV te retourneren.
Zijn er meer mensen die het zo ervaren of ligt het aan mij?
Externe blueray player? Zou de beeldopwaardering kunnen zijn. Die maakte er in de mediamarkt bij mijn surface pro 2 ook een potje van. Probeer dit eens in combinatie met het "custom" profile:
sdk1985 schreef op zondag 06 december 2015 @ 20:22:

Als je een full hd model hebt dan moet je waarschijnlijk even alle beeldverbeteringen uitzetten. Waaronder vooral clarity en sharpness (naar 0) en het custom profile gebruiken. Er is ook een speciaal topic op het Kodi forum voor Sony Android tv's waar weleens door devs wordt gereageerd.

Met dank aan [Verwijderde gebruiker]:
- afbeelding met 0% clarity enhancement
- afbeelding met 100% clarity enhancement

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:23:
Hoi,
Ik lees hier veel over kodi installeren op de smart tv
Ik heb een KD65S8505C ik ga daar kodi 15 op installeren, en daarna download ik op de site www. Kaosbox.tv
De Android apk die dan installeren, dat koppelt hij aan Kodi,, alles compleet geïnstalleerd. Tip als ik een film heb gekeken dan open ik bij de instelling systeem in de balk de kaosbox tools en leeg ik het cache geen last van buffers!
Ik draai dit op mijn tablet werkt als een tierelier.
Ik dacht ik deel het even met al die Kodi fans.😁😁
O ja het enigste wat helpt om geen vastlopende tv te hebben is via een humax of horizon box te gaan kijken,
De module word verlopig niet ondersteund.
Je hebt dan geen probleem meer met tv kijken en de infobalk.
Je kunt beter gebruik maken van kodi v16. Zie eerder in dit topic voor de het wie/wat/waarom en hoe.

[ Voor 49% gewijzigd door sdk1985 op 14-12-2015 01:04 ]

• icr500
  • Laatst online: 25-09-2024
Hai, ik ben sinds een paar uurtjes in het bezit van een 55x8509c, maar ik heb nog geen 10 minuten van mijn nieuwe tv kunnen genieten. Nadat ik de televisie na het uitpakken had aangesloten op het net kreeg ik een soort van test scherm met verschillende kleurtjes te zien. Oke, no big deal kennelijk moet de tv zich even laten installeren dacht ik bij mezelf dus ben ik een half uur de deur uitgeweest om een hap te halen. Bij terugkomst was de tv nog steeds in dezelfde loop blijven hangen: testscherm van verschillende kleurtjes die om de seconde van kleur doet veranderen. Vervolgens heb ik mijn nvidia shield aangesloten via hdmi met de hoop dat er iets zou gebeuren en ja! Ik had beeld. Heel snel de installatiescherm voorbij gegaan en een demofilmpje opgezet om van 4k thuis te mogen genieten. Jammer genoeg heeft dit maar een minuut geduurd om wederom in het testscherm met verschillende kleurtjes te belanden. Ik had nog wel geluid van mijn demofilmpje. Wat doe ik verkeerd, of deugd mijn tv simpelweg niet? Tv aan en uit gezet, stekker eruit getrokken hebben niet geholpen. Iemand tips?

Video:
https://goo.gl/photos/MiTyfxg9eVVq7XeTA

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-11 11:01
Laatst met Kodi, had ik dat mijn Digitale TV nog op de achtergrond bleef lopen :D

Binnenkort nog eens testen..

• Vorkie
  • Niet online
Heb nu de TV ingesteld als "Anders".

De volgorde is inderdaad nu netjes, dus op 1 NED 1 HD.

Ik merk wel, dat sinds ik dus dit ingesteld hebt, de TV wat meer moeite heeft (info balk blijft iets langer staan en soms met zappen dat hij was vertraging heeft)

Verwijderd

icr500 schreef op maandag 14 december 2015 @ 01:02:
......om wederom in het testscherm met verschillende kleurtjes te belanden. Ik had nog wel geluid van mijn demofilmpje. Wat doe ik verkeerd, of deugd mijn tv simpelweg niet? Tv aan en uit gezet, stekker eruit getrokken hebben niet geholpen. Iemand tips?

Video:
https://goo.gl/photos/MiTyfxg9eVVq7XeTA
Lijkt in een of andere testmode te staan..... Zelf nog nooit eerder gezien :?
even dealer of sony belen ?

• donpablo80
sdk1985 schreef op maandag 14 december 2015 @ 01:01:
[...]

Externe blueray player? Zou de beeldopwaardering kunnen zijn. Die maakte er in de mediamarkt bij mijn surface pro 2 ook een potje van. Probeer dit eens in combinatie met het "custom" profile:

[...]

[...]

Je kunt beter gebruik maken van kodi v16. Zie eerder in dit topic voor de het wie/wat/waarom en hoe.
Ik gebruik een externe media player van eminent met goede blurays rips van sommige wel 25gb. Op m'n oude Sony van 8 jaar oud gaf dit prachtig beeld. Ik ga nog wel ff stoeien, maar dat ben ik al weken aan het doen, wordt er een beetje moe van

• CorbataGames
BliXem schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:37:
[...]

Ik zeker niet. TV is die 1500 euro niet waard. Software is gewoon om te huilen, vastlopers, traag en dat wekt gewoon een hoop irritaties op.
Deze TV blijft voorlopig tot de OLED betaalbaar wordt, en dan stap ik over.
Jij gebruikt zeker de ingebouwde functie om tv te kijken? Zoals gezegd handel ik dat af met een Horizon box, en gebruik dus niet de ingebouwde software. Wat ik verder op de tv zelf doe (Plex en Netflix) verloopt erg vloeiend.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ergens vorige week had de TV de update binnengehaald (althans, dat wilde hij graag dus dat mocht wel van ons).
Merk duidelijk verbetering met de Gids, ipv eerst 2-3x raar knipperen naar zwart bij het openen en vertraging voordat je wat kon doen is hij nu snel in beeld en ook reageert hij beter. :) Positieve update dus.
Vriendin ontdekte ook dat je via de Discover-knop ook kunt bladeren door de zenders met daarbij het huidige programma, of door Netflix, dat is best handig, had ik zelf nog niet gezien :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• donpablo80
Is er misschien iemand die in de buurt van Assendelft woont en in bezit is van een 55w809c of 805c? Ik zou graag is bij een ander willen zien hoe de kwaliteit van een bluray is. Bij mij ziet het er gewoon niet uit.
Misschien dat het aan mijn TV ligt.
Ik hoor het graag!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-11 15:04
donpablo80 schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:38:
Is er misschien iemand die in de buurt van Assendelft woont en in bezit is van een 55w809c of 805c? Ik zou graag is bij een ander willen zien hoe de kwaliteit van een bluray is. Bij mij ziet het er gewoon niet uit.
Misschien dat het aan mijn TV ligt.
Ik hoor het graag!
Ik woon niet in de buurt, maar wat ziet er niet uit? Kan je iets specifieker zijn en bijvoorbeeld een foto plaatsen?

Wellicht kunnen we je zo ook helpen.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• donpablo80
Tiwazz schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:04:
[...]

Ik woon niet in de buurt, maar wat ziet er niet uit? Kan je iets specifieker zijn en bijvoorbeeld een foto plaatsen?

Wellicht kunnen we je zo ook helpen.
Wat ik vind van blurays is dat ze er wazig uitzien, een HD TV uitzending ziet er echt scherper uit. Op veel sites worden cinema pro en home als aanbevolen instelling gemeld met scherpte op 50, maar dan ziet het echt flets en onscherp uit. Als ik het profiel op standaard zet met zwart niveau wat omhoog dan ziet het er al wat beter uit.

• sdk1985
Als je nu eerst eens de suggesties probeert zoals aangegeven (custom, 0, clarity enhancement off). Verder kun je die blueray rips ook perfect afspelen met Kodiv16 via AndroidTV. De eminent kan dus de deur uit :).

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 14-12-2015 15:14 ]

• donpablo80
sdk1985 schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:13:
Als je nu eerst eens de suggesties probeert zoals aangegeven (custom, 0, clarity enhancement off). Verder kun je die blueray rips ook perfect afspelen met Kodiv16 via AndroidTV. De eminent kan dus de deur uit :).
Heb ik allemaal geprobeerd, als ik het clarity gedeelte uitzet dan ziet het er helemaal niet meer uit. Kodi 16.3 had ik ook al geprobeerd

• BliXem
CorbataGames schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:23:
[...]

Jij gebruikt zeker de ingebouwde functie om tv te kijken? Zoals gezegd handel ik dat af met een Horizon box, en gebruik dus niet de ingebouwde software. Wat ik verder op de tv zelf doe (Plex en Netflix) verloopt erg vloeiend.
Waarom zou je de Horizon box gebruiken als je ook de functie binnen de TV kunt gebruiken? Puur alleen om afleveringen te pauzeren of terug te kijken? Of om de bugs op deze manier te ontlopen?

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Horizon heeft veel meer, idd live TV pauzeren en spoelen, alle tv uitzendingen tot een week terug on demand, opnemen, veel on demand series etc (gebruiken we veel voor de kinderen).

Ik zou niet snel zonder Horizon willen, pauzeren en uitzendingen van de afgelopen week terug kijken gebruik ik bijna dagelijks.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• CorbataGames
BliXem schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:45:
[...]

Waarom zou je de Horizon box gebruiken als je ook de functie binnen de TV kunt gebruiken? Puur alleen om afleveringen te pauzeren of terug te kijken? Of om de bugs op deze manier te ontlopen?
De horizon box kan geloof ik 4 programma's tegelijk opnemen terwijl je ook nog live tv kijkt. Ik neem er elke week 2 of 3 tegelijk op en soms kijk ik ondertussen ook nog tv. Ik ben nog geen andere box of tv tegengekomen die zoveel tuners heeft.

Daarnaast heb ik dat ook wel meegenomen in mijn keuze om deze tv te kopen; ik had al gezien dat zappen een drama was met de tv software, maar besloot het toch te proberen omdat ik voor tv al een oplossing had.
Ik snap volkomen dat wij een geheel andere ervaring met deze tv hebben, zou me er denk ik ook flink aan ergeren als Android het tv kijken zou regelen.

• janus_freggel
  • Laatst online: 04-11 18:29
Ik heb afgelopen weekend de KD55S8505c aangeschaft, perfect beeld.
Alleen ging het mij gisterenavond opvallen dat de rechter bovenhoek lichter is, zeker bij donkere beelden en als je in een donkere kamer kijkt naar een donker beeld dan komt er licht uit de rechter bovenhoek over het beeld heen.
typisch gevalletje backlight bleeding.

Is hier iets aan te doen? of kan deze tv gerepareerd worden?

Ik woon op 2 hoog dus heb eigenlijke weinig zin om hem weer in te pakken en naar de winkel terug te brengen...

• Kashika
janus_freggel schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:20:
Alleen ging het mij gisterenavond opvallen dat de rechter bovenhoek lichter is, zeker bij donkere beelden en als je in een donkere kamer kijkt naar een donker beeld dan komt er licht uit de rechter bovenhoek over het beeld heen.

Ik woon op 2 hoog dus heb eigenlijke weinig zin om hem weer in te pakken en naar de winkel terug te brengen...
Dat is een eigenschap van LCD. De ene TV heeft het erger dan de ander.
Als je het alleen ziet bij donkere scenes en het niet extreem is, gewoon laten. Je blijft dit altijd hebben bij Edge lit toestellen.
Pas wanneer je Full LED met FALD hebt, kan het vrijwel niet voorkomen.

Het feit dat je een licht gebogen scherm hebt, helpt hier ook niet bij.

• janus_freggel
Kashika schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:33:
[...]

Dat is een eigenschap van LCD. De ene TV heeft het erger dan de ander.
Als je het alleen ziet bij donkere scenes en het niet extreem is, gewoon laten. Je blijft dit altijd hebben bij Edge lit toestellen.
Pas wanneer je Full LED met FALD hebt, kan het vrijwel niet voorkomen.

Het feit dat je een licht gebogen scherm hebt, helpt hier ook niet bij.
Maar wat is extreem?
Mijn vorige samsung full hd tv uit 2009 had het ook wel wat in de hoeken, maar bij deze sony irriteer ik me er echt aan, omdat het met opvalt

• Kashika
janus_freggel schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:36:
[...]

Maar wat is extreem?
Mijn vorige samsung full hd tv uit 2009 had het ook wel wat in de hoeken, maar bij deze sony irriteer ik me er echt aan, omdat het met opvalt
Dat is aan jou om te beslissen. Let wel op, bij curved is het gewoon erger.
Je kunt dit bij de winkelier neerleggen en kijken met wat voor oplossing ze komen. Het is niet vreemd dat een toestel om deze reden omgeruild wordt.

• carcept2009
janus_freggel schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:20:

Ik heb dezelfde sinds eind september. Wel aan me tweede onderhand. De eerste had een vage band door het midden van het scherm. Netjes omgeruild door Selectro die dit verzorgt voor Sony.

De tweede had ook wat lichte doorbloeding van de led verlichting. Ik heb het opgelost door met een microvezeldoek zachtjes de plekken te masseren. Ik had gewoon het beeld aanstaan toen ik dat deed. De druk die ik deed was denk te vergelijken met het indrukken van een homebutton van een iPad. 8)7 Weet het anders niet te verwoorden.

Dit zat in alle hoeken en heb er eigenlijk geen last meer van. Verbaasde me gisteren dat het wel erg zwart was tijdens een film met balken kijken :P

Heb je hem hangen of staat die op zijn poot? Bij het hangen moet ie goed hangen dat ie niet tordeert.

• janus_freggel
carcept2009 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:57:
[...]

Ik heb dezelfde sinds eind september. Wel aan me tweede onderhand. De eerste had een vage band door het midden van het scherm. Netjes omgeruild door Selectro die dit verzorgt voor Sony.

De tweede had ook wat lichte doorbloeding van de led verlichting. Ik heb het opgelost door met een microvezeldoek zachtjes de plekken te masseren. Ik had gewoon het beeld aanstaan toen ik dat deed. De druk die ik deed was denk te vergelijken met het indrukken van een homebutton van een iPad. 8)7 Weet het anders niet te verwoorden.

Dit zat in alle hoeken en heb er eigenlijk geen last meer van. Verbaasde me gisteren dat het wel erg zwart was tijdens een film met balken kijken :P

Heb je hem hangen of staat die op zijn poot? Bij het hangen moet ie goed hangen dat ie niet tordeert.
dat masseren zal ik ook eens proberen, je weet maar nooit, het is bij mij vooral aan de rechterkant, het ergst in de rechterbovenhoek, links vrijwel niet zichtbaar.
Ik heb hem op zijn poot staan trouwens.

Selectro krijgt hiervoor opdracht vanuit sony dan? of is het de bedoeling dat je selectro zelf benaderd? (mocht het masseren niet werken)

• carcept2009
janus_freggel schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:18:
[...]

dat masseren zal ik ook eens proberen, je weet maar nooit, het is bij mij vooral aan de rechterkant, het ergst in de rechterbovenhoek, links vrijwel niet zichtbaar.
Ik heb hem op zijn poot staan trouwens.

Selectro krijgt hiervoor opdracht vanuit sony dan? of is het de bedoeling dat je selectro zelf benaderd? (mocht het masseren niet werken)
Ik weet niet of er filmpjes van zijn die laten zien hoe het moet. Te hard drukken heeft geen zin in iedergeval. Rustig rondjes draaien en van buiten naar binnen werken.

Gewoon direct met selectro. Je word anders toch doorverwezen. Je hoeft niks bij Sony aan te melden. Dit doet selectro allemaal.

• janus_freggel
vanavond eerst maar eens mn tv masseren. even kijken wat voor film ik dan op de achtergrond zet ;))

Ik heb inmiddels wel een bericht naar Sony gestuurd met deze klacht, eerst eens kijken hoe die reageren.
Als die niet reageren probeer ik de mediamarkt wel waar ik hem vandaan heb.

• sdk1985
CorbataGames schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:08:
[...]

De horizon box kan geloof ik 4 programma's tegelijk opnemen terwijl je ook nog live tv kijkt. Ik neem er elke week 2 of 3 tegelijk op en soms kijk ik ondertussen ook nog tv. Ik ben nog geen andere box of tv tegengekomen die zoveel tuners heeft.

Daarnaast heb ik dat ook wel meegenomen in mijn keuze om deze tv te kopen; ik had al gezien dat zappen een drama was met de tv software, maar besloot het toch te proberen omdat ik voor tv al een oplossing had.
Ik snap volkomen dat wij een geheel andere ervaring met deze tv hebben, zou me er denk ik ook flink aan ergeren als Android het tv kijken zou regelen.
Zapsnelheid is bij elke tv met een module dramatisch. Schijnt juist in die module te zitten en niet zozeer in de tv. De LG 580V die bij mijn ouders staat is voor mijn gevoel nog iets trager dan de Sony. Smit zou sneller werken dan Quantis maar dat heb ik niet kunnen waarnemen (heb beide getest).

Los hiervan had ik verwacht dat de Sony wel kon opnemen en timeshiften, immers dual tuner. De tv's zijn nu toch al een aantal maanden op de markt...

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 15-12-2015 16:36 ]

• paQ

paQ

Met een HDD aangekoppeld moet dat kunnen is me verteld.
Als ik op REC druk echter mekkert ie dat ik daar een update voor moet installeren.

Verder erg blij met beeldkwaliteit van de x85c. Het geluid vind ik echt ruk. Beide oude LG's doen dat toch echt veel beter...
Android ook nog niet kapot van en ook al wat bugfixes gevonden die ik maar eens snel ga pogen te installeren.

[ Voor 46% gewijzigd door paQ op 15-12-2015 17:18 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297