Ik heb thuis een 55w809c staan en ik vind 3d er prachtig uit zien. Heb het alleen nog niet getest met 3d half SBS films, alleen met complete 3d bluray rips.RobvG schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 18:11:
Ik ben in de markt voor de KDL-65W855C, maar wil wel dat 3D goed weergegeven wordt op het apparaat. Weet iemand of de 3D resolutie problemen met de TV al opgelost zijn?
Dankje voor je reactie. Het enige dat ik wil gebruiken is 3D blu-ray, gewoon uit de winkel. SBS gebruik ik vrijwel niet. Je antwoord geeft hoop.donpablo80 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 18:22:
[...]
Ik heb thuis een 55w809c staan en ik vind 3d er prachtig uit zien. Heb het alleen nog niet getest met 3d half SBS films, alleen met complete 3d bluray rips.
Het is wel mijn eerste ervaring met een 3d TV, dus heb geen idee hoe andere tv's presteren met 3d, maar ik vind het er goed uitzien, mooi scherp en geen last van crosstalking. Misschien moet je het zelf even gaan testen in de winkel of bij iemand thuis.RobvG schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 18:38:
[...]
Dankje voor je reactie. Het enige dat ik wil gebruiken is 3D blu-ray, gewoon uit de winkel. SBS gebruik ik vrijwel niet. Je antwoord geeft hoop.
Wat jij wil, 60 Hz op 4K dat kan bij sony dus bij de X850 en duurder. Alleen dan betaal je 1400 ipv 1000 euro puur om "future proof" te zijn. Dan koop ik zelf liever over 3 jaar een nieuwe TV met o.a. HDR.GioStyle schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:47:
[...]
Wat dacht je van de digitale tuner? Die kan helaas maar tot 1920x1080. Wil je in de toekomst 4k uitzendingen gaan kijken moet je een externe decoder aanschaffen.
Hier komt in huis pas een 4k tv als ze de 2 volgende punten hebben opgelost: digitale tuner naar 4k en inputs naar 4k 60fps.
Op die digitale tuner voor 4K kun je waarschijnlijk lang wachten. Veel uitzendingen zitten nog op 1080i. Voor mij persoonlijk is TV kijken überhaupt een beetje passe. Ik kijk liever zonder reclame dus uit digitale bron (Kodi en Netflix). Bijkomend voordeel is dat het start wanneer ik dat wil. Op dit moment is de beeldkwaliteit ook veel beter dan die van Ziggo.
Dus wat mij betreft is je statement een beetje kortzichtig
In eerste instantie zag ik zelf ook weinig voordeel in 4K. Ik kwam dan ook snel uit op de Samsung UE48J6200AW. Echter deze viel in de winkel erg tegen (met name Tizen en de weergave van bijv rood). Dan heb je nog LG met bijvoorbeeld de 630V maar die kwam niet heel goed uit de tests en ik vond hem persoonlijk ook erg lelijk (2 kleuren rand). De instap 4K tv's van LG vallen ook af omdat deze "nep" 4K zijn (transparante opvul pixels), dus dan ben je slechter af dan een normale full hd tv. De Samsung 5 serie en de 4k 6 serie hebben allemaal 50 Hz panelen en dus enorme last van Judder op 24 Hz (stottering). Voor iemand die graag films en series kijkt is dat echt geen goed idee.
Zo kwam ik uiteindelijk bij Sony terecht. Toen ging het tussen de W75/W80 full hd en de X830 4K. Prijsverschil +- 200 euro. Mijn initiële voorkeur ging uit naar de W75. Ik heb beide in de winkel getest. In eerste instantie door dezelfde full hd demo video op beide modellen af te laten spelen door de verkoper. Dat zag er op beide tv's eigenlijk even mooi uit (op 2 meter afstand). Dus geen voordeel van 4K maar ook zeker geen nadeel dankzij de upscaling.
Later heb ik ook nog mijn eigen Surface Pro 2 meegenomen naar de winkel en zo Kodi aangesloten. Dit ging bij de X830 meteen goed (op full hd) en bij de W80 niet. De 4K demo video die op de Surface Pro stond zag er prachtig uit op de X830 (uitgezonden op 1920x1080!). De upscaling werkt dus goed en hij is dus prima als full hd te gebruiken. Op de W80 ging het niet goed want daar stotterde het beeld en waren de captions vervormd.
Na wat DM's op tweakers bleek dat beeldverbetering van de W80 waarschijnlijk de boosdoener was. Die zou je dan uit moeten zetten. Echter op Rtings bleek ook nog dat de W80(=W75) überhaupt een probleem heeft met pc input. Aangezien ik tot nu toe altijd gebruik heb gemaakt van HTPC's met Kodi leek me dat problematisch.
Samen gevat waren dit de overwegingen:
Full HD W75/W80
+goedkoper
+contrast 4233:1
-20 graden kijkhoek
-Netflix 4K onmogelijk (ook al zou het er beter uit zien want de fullhd bitrate is slechts 6 Mbit)
-Rariteiten met pcinput (2.0/10)
4K X830
-Duurder
-contrast 741:1
+40 graden kijkhoek
+Netflix 4K ingebouwd
+Goede score bij pc input (zelfs 120 Hz full hd) (10.0/10)
Het contrast nadeel kon ik in de winkel zelf niet waarnemen, de kijkhoek wel. Dus zo kwam de X830 als winnaar uit de bus.
Ondertussen heb ik dus de X830 en kan ik meer met 4K dan ik had verwacht. Natuurlijk netflix 4K maar ook Kodi (sideloaden in Android TV) speelt probleemloos 3840x2160 af op bitrates van 116 MB/s. Normale 4K films momenteel meestal 30 MB/s, dus wat dat betreft kan ik de komende jaren prima 4K materiaal kijken op deze tv. De Surface Pro 2 is ook aangesloten via 3840x2160 (24 Hz) alleen die is dankzij AndroidTV eigenlijk overbodig geworden. Oh en die beeldverbeteringen kan ik op de X830 gewoon aan laten staan (wel even custom of game mode gebruiken voor de kleuren en letters als je een htpc aansluit)
Ik had eigenlijk verwacht dat een smarttv na 1-2 jaar nutteloos zou zijn (zoals bij LG's webOS) maar door de Kodi support inclusief 4k en de ingebouwde HEVC decoder kan ik hier waarschijnlijk jaren mee vooruit.
[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 04-12-2015 19:34 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Zonder flauw te doen, maar dan kan je medio 2030 gaan orienteren op een nieuwe tv.GioStyle schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:47:
[...]
Wat dacht je van de digitale tuner? Die kan helaas maar tot 1920x1080. Wil je in de toekomst 4k uitzendingen gaan kijken moet je een externe decoder aanschaffen.
Hier komt in huis pas een 4k tv als ze de 2 volgende punten hebben opgelost: digitale tuner naar 4k en inputs naar 4k 60fps.
sdk1985 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:10:
[...]
Wat jij wil, 60 Hz op 4K dat kan bij sony dus bij de X850 en duurder. Alleen dan betaal je 1400 ipv 1000 euro puur om "future proof" te zijn. Dan koop ik zelf liever over 3 jaar een nieuwe TV met o.a. HDR.
-knip-
Als je een budget hebt van 3000 euro en je wil 10 jaar met een tv doen, dan mag/moet je eisen stellen aan de tv. Ik zeg altijd wie betaalt bepaalt. De huidige Loewe Individual 32" in de woonkamer doet het nog, maar mag ter zijner tijd vervangen worden. In de slaapkamer hangt een 46NX700 waar ik nog meer dan tevreden over ben.Bever! schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:49:
[...]
Zonder flauw te doen, maar dan kan je medio 2030 gaan orienteren op een nieuwe tv.
Ik heb al een tijdje de Sony Bravia 65" (X8505C) op het oog, maar door mijn eerder genoemde redenen vind ik de tv niet compleet. Wachten tot het volgend model is in mijn geval de juiste optie.
Als ik de informatie op internet en reviews mag geloven komt het op het volgende neer:
- De tv kan 4k@60hz aan. Echter is de input gelimiteerd op 4k@30hz of 1080p@60hz.
- Digitale tuner is gelimiteerd op 1080p. Zodra de kabelmaatschappijen 4k gaan uitzenden en je wil het in 4k gaan kijken heb je een externe decoder nodig.
Dus de tv heeft potentie, maar je kan nooit het maximale uit de tv halen.
Het is meestal zinniger om je budget te halveren en er dan 5 jaar mee te doen. Maar goed, zoals je nu redeneert had je ook tot heden nog geen full hd tv moeten kopen omdat de uitzendingen op 1080i zijnGioStyle schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 20:30:
[...]
[...]
Als je een budget hebt van 3000 euro en je wil 10 jaar met een tv doen, dan mag/moet je eisen stellen aan de tv. Ik zeg altijd wie betaalt bepaalt. De huidige Loewe Individual 32" in de woonkamer doet het nog, maar mag ter zijner tijd vervangen worden. In de slaapkamer hangt een 46NX700 waar ik nog meer dan tevreden over ben.![]()
Ik heb al een tijdje de Sony Bravia 65" (X8505C) op het oog, maar door mijn eerder genoemde redenen vind ik de tv niet compleet. Wachten tot het volgend model is in mijn geval de juiste optie.
Als ik de informatie op internet en reviews mag geloven komt het op het volgende neer:
- De tv kan 4k@60hz aan. Echter is de input gelimiteerd op 4k@30hz of 1080p@60hz.
- Digitale tuner is gelimiteerd op 1080p. Zodra de kabelmaatschappijen 4k gaan uitzenden en je wil het in 4k gaan kijken heb je een externe decoder nodig.
Dus de tv heeft potentie, maar je kan nooit het maximale uit de tv halen.
Overigens via Rtings:
Die setting zit op mijn X830 ook, alleen ik heb geen hdmi 2.0PC Monitor
1080p @ 60Hz @ 4:4:4: Yes
1080p @ 120Hz: Yes
4k @ 30Hz @ 4:4:4: Yes
4k @ 60Hz: Yes
4k @ 60Hz @ 4:4:4: Yes
To enable chroma 4:4:4, set the mode to either Game or Graphics.
Update: With the new firmware update PKG2.463.0010NAB, This TV now supports 4k @ 60Hz @ 4:4:4. To enable this, go to Home button - Settings - External Inputs - HDMI Signal Format - Enhanced (new).
[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 04-12-2015 21:43 ]
Wow! Bedankt dat je dat meldt! Ik heb altijd gedacht dat het qua hardware niet kon, maar het bleek dus gewoon softwarematig te zijn.sdk1985 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 21:38:
[...]
Het is meestal zinniger om je budget te halveren en er dan 5 jaar mee te doen. Maar goed, zoals je nu redeneert had je ook tot heden nog geen full hd tv moeten kopen omdat de uitzendingen op 1080i zijn. Wat dat betreft betwijfel ik ook of we de komende jaren überhaupt 4K op 60 Hz gaan zien. Het kabel spectrum zit nu immers al vol en nieuwe compressie methoden zijn wel beter maar niet beter genoeg om over te stappen naar 60 hz 4k.
Overigens via Rtings:
[...]
Die setting zit op mijn X830 ook, alleen ik heb geen hdmi 2.0.
Destijds in 2006 of 2007 is de Loewe aangeschaft. Deze Loewe heeft nog een 720p scherm. En vervolgens mij werd er al in 2009 HD zenders uitgezonden.. Beetje jammer als het weer gaat gebeuren met hd/4k. Begrijp je?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
[ Voor 39% gewijzigd door tiguan op 05-12-2015 14:18 ]
@Fraggert: hhhmm, dan heb je vast een adsl lijntje via Kpn ofzo, dat die het 720p uitstuurt.. Bij Ziggo is alles dat HD is, weldegelijk 1080i, alleen de Ard is 720p.
[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 05-12-2015 15:02 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Sjah op 05-12-2015 15:23 ]
Sony biedt een KIJK (SBS6, SBS9, NET5 en Veronica) app aan via hun eigen platform, ik weet niet of dat gaat werken op andere android apparaten. Uitzending Gemist en RTL XL kun je waarschijnlijk via Kodi werkend krijgen, daar bestaat ook geen app voor op Sony Android TVs.zAo schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 20:26:
Vanuit het Nvidia Shield TV topic zijn we op zoek naar de Nederlandse uitzending gemist, RTL XL en SBS apps van Android TV. Is er iemand die ons aan de APKs kan helpen?
Dank. Zou je de KIJK apk een keer willen sharen? Dan probeer ik hem te sideloaden.Mithrildor schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 21:58:
[...]
Sony biedt een KIJK (SBS6, SBS9, NET5 en Veronica) app aan via hun eigen platform, ik weet niet of dat gaat werken op andere android apparaten. Uitzending Gemist en RTL XL kun je waarschijnlijk via Kodi werkend krijgen, daar bestaat ook geen app voor op Sony Android TVs.
Het verwarrende aan dit geheel is dat 720p ook HD kan worden genoemd. Daarnaast is 1080i eigenlijk 1920x540.Sjah schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 14:48:
In 2010 was het Wk voetbal al echt HD, ok je moest wel een premium betalen bij Upc, maar het was er wel, geloof dat het Wk06 al in HD was, maar toen was ik er nog niet bij vanwege geen toestel en toen nog geen zin in dat extra lappen.
@Fraggert: hhhmm, dan heb je vast een adsl lijntje via Kpn ofzo, dat die het 720p uitstuurt.. Bij Ziggo is alles dat HD is, weldegelijk 1080i, alleen de Ard is 720p.
Maar goed zoals ik al vaker heb vermeld; het gaat vooral om de bitrate. Een 720p blueray rip ziet er echt vele malen beter uit dan het 1080i signaal van bijvoorbeeld ziggo. Resolutie is niet zaligmakend. Voordeel van een hoge resolutie is dat je detail wat wel in het bestand zit (door de hoge bitrate) wel beter uit kan komen. Zo ziet diezelfde 720p bd-rip er op mijn 4K tv heel wat beter uit dan op mijn oude 32 inch 720p tv.
Thanks voor je uitgebreide ervaring! Jouw wensen zijn soortgelijk aan die van mij. Begrijp ik goed dat Kodi gewoon perfect draait op de 830 icm bijv. een NAS?sdk1985 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:10:
Ik had eigenlijk verwacht dat een smarttv na 1-2 jaar nutteloos zou zijn (zoals bij LG's webOS) maar door de Kodi support inclusief 4k en de ingebouwde HEVC decoder kan ik hier waarschijnlijk jaren mee vooruit.
Nee, het werkt, maar het is niet perfect. O.a. door gebrek aan framerate switching.pelt schreef op zondag 06 december 2015 @ 11:49:
[...]
Thanks voor je uitgebreide ervaring! Jouw wensen zijn soortgelijk aan die van mij. Begrijp ik goed dat Kodi gewoon perfect draait op de 830 icm bijv. een NAS?
Geen probleem.pelt schreef op zondag 06 december 2015 @ 11:49:
[...]
Thanks voor je uitgebreide ervaring! Jouw wensen zijn soortgelijk aan die van mij. Begrijp ik goed dat Kodi gewoon perfect draait op de 830 icm bijv. een NAS?
Werkt inderdaad. Gebruikservaring zit een stuk boven dat van bijvoorbeeld een Raspberri Pi. Dit is bijvoorbeeld Black Sails van de NAS (3GB/uur 720p blueray rip):
[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 06-12-2015 17:37 ]
Hoe activeer je die overlay?sdk1985 schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:35:
[...]
Geen probleem.
Werkt inderdaad. Gebruikservaring zit een stuk boven dat van bijvoorbeeld een Raspberri Pi. Dit is bijvoorbeeld Black Sails van de NAS (3GB/uur 720p blueray rip):
[afbeelding]
Ik zit al een tijdje te zoeken naar een nieuwe televisie en vind dat ik hem inmiddels ook wel verdiend heb. Ik kan de 49 Inch LED TV Ultra HD-4K (KD-49X8309C) krijgen voor een schappelijke prijs (950 euro) en dat lijkt mij op zich wel wat. Wat zijn jullie ervaringen? Ik twijfel aan de ene kant een beetje door Google TV, wat een beetje buggy is, maar aan de andere kant ben ik al ruim een jaar overal op aan het wachten en eigenlijk vind ik geen enkele TV echt top op dit moment. Iemand met deze TV en ervaringen? Hoe bevalt ie?
Heb jij niet het gevoel dat de video's schokkerig overkomen? Ik krijg het hier niet goed. Heb nu een Intel NUC met Kodi en dat loopt vele malen beter(de video). De rest natuurlijk ook, maar dat is niet zo belangrijk.sdk1985 schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:35:
[...]
Geen probleem.
[afbeelding]
Ik vind de remote die bij de 805c wordt geleverd zo ontzettend lelijk dat ik hem om die reden probeer te mijden. Ik weet het, misschien een tikkeltje overdreven maar ik bedien zoveel mogelijk met de witte kpn afstandsbediening. Ik vind het raar dat er zo'n jaren 80/90 afstandsbediening wordt geleverd bij zo'n model waar Samsung al 3 jaar geleden prachtige touch afstandsbedieningen leverde bij de modellen.
Is dit bijvoorbeeld wat?
pricewatch: Sony One-Flick-tv-afstandsbediening met aanraakvlak
Hij werkt met bluetooth en ik vind hem wel ok. Echter vind ik de normale net iets fijner. Het enige wat de normale niet heeft Is de microfoon voor zoekopdrachten. Daarnaast kun je net de normale meer omdat het meer knoppen heeft.
De video in Kodi loopt absoluut niet soepel op Android tv's , een RBPi 2 en beter doet dit perfectNicap schreef op zondag 06 december 2015 @ 20:00:
[...]
Heb jij niet het gevoel dat de video's schokkerig overkomen? Ik krijg het hier niet goed. Heb nu een Intel NUC met Kodi en dat loopt vele malen beter(de video). De rest natuurlijk ook, maar dat is niet zo belangrijk.
Nee bij mij werkt het net zo goed, zo niet beter, dan op mijn i5 4300U uit de Surface Pro 2. Ik ben daar ook heel gevoelig voor. De Raspberri Pi2 heb ik zelf ook en die vond ik te armoedig (met name de interface lag) Zoals je op de screenshot ziet loopt hij perfect (99%, op een Pi zak je vaak terug naar aq 30%).Nicap schreef op zondag 06 december 2015 @ 20:00:
[...]
Heb jij niet het gevoel dat de video's schokkerig overkomen? Ik krijg het hier niet goed. Heb nu een Intel NUC met Kodi en dat loopt vele malen beter(de video). De rest natuurlijk ook, maar dat is niet zo belangrijk.
Als je een full hd model hebt dan moet je waarschijnlijk even alle beeldverbeteringen uitzetten. Waaronder vooral clarity en sharpness (naar 0) en het custom profile gebruiken. Er is ook een speciaal topic op het Kodi forum voor Sony Android tv's waar weleens door devs wordt gereageerd.
Met dank aan [Verwijderde gebruiker]:
- afbeelding met 0% clarity enhancement
- afbeelding met 100% clarity enhancement
Verder gebruik ik de Kodi v16.0 “Jarvis” beta 3 nightlies omdat die speciaal voor o.a. de Bravia 4K support hebben.
Zie hierboven. Overigens denk ik niet dat de 4k demo video's gaan draaien op de pi2. Überhaupt kan de Pi2 de 116 MB/s datarate niet aan van de LG Instabul democardwizard schreef op zondag 06 december 2015 @ 20:10:
[...]
De video in Kodi loopt absoluut niet soepel op Android tv's , een RBPi 2 en beter doet dit perfect
[ Voor 48% gewijzigd door sdk1985 op 06-12-2015 20:31 ]
Dat gaat prima..
Het niet soepel lopen van video's die je afspeelt in een Android app heeft ermee te maken dat AndroidTV op de Sony's -nog- niet de framerate kan switchen. Die is fixed, dus ookal stel je Kodi in om zich aan te passen aan het bronmateriaal, Android zelf blijft vrolijk op z'n eigen refreshrate werken.Nicap schreef op zondag 06 december 2015 @ 20:00:
[...]
Externe apparaten hebben dit probleem niet.
Hopelijk dat het met de update van vandaag of morgen opgelost wordt, maar Sony kennende durf ik er niet van uit te gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door P.K. op 07-12-2015 00:49 ]
Dit is exact hetzelfde met een extern apparaat wat Android TV draait.P.K. schreef op maandag 07 december 2015 @ 00:46:
Het gaat er niet om dat de video goed afspeelt zonder bufferen en dat de interface goed draait he![]()
Dat gaat prima..
[...]
Het niet soepel lopen van video's die je afspeelt in een Android app heeft ermee te maken dat AndroidTV op de Sony's -nog- niet de framerate kan switchen. Die is fixed, dus ookal stel je Kodi in om zich aan te passen aan het bronmateriaal, Android zelf blijft vrolijk op z'n eigen refreshrate werken.
Hopelijk dat het met de update van vandaag of morgen opgelost wordt, maar Sony kennende durf ik er niet van uit te gaan.
Als je Kodi als APK installeert op de Sony, dan heb je dit probleem niet. Die kan raar genoeg wel de refreshrate aanpassen...
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W755C 50" Zwart
en de:
pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX700 Zilver
Iemand die mij zou kunnen overhalen?
Hoe ben je op deze 2 uitgekomen?Outlandos schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:51:
Ik twijfel nog erg tussen de:
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W755C 50" Zwart
en de:
pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX700 Zilver
Iemand die mij zou kunnen overhalen?
Zit ook 200,- verschil in.....
50'' is de maximale grootte die mijn vriendin toestaatbaronruud schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:54:
[...]
Hoe ben je op deze 2 uitgekomen?
Zit ook 200,- verschil in.....
deze tv's krijgen goede reviews, beeldkwaliteit is het belangrijkste
prijs/kwaliteit verhouding moet goed zijn, en dat is bij beiden het geval
[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 07-12-2015 12:00 ]
Ja, maar dat zijn je enige eisen? Je vergelijkt een fullHD met ultraHD. De pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX680 ZwartOutlandos schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:00:
[...]
50'' is de maximale grootte die mijn vriendin toestaat
deze tv's krijgen goede reviews, beeldkwaliteit is het belangrijkste
prijs/kwaliteit verhouding moet goed zijn, en dat is bij beiden het geval
komt ook goed uit de reviews, is alleen 50Hz.
[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 07-12-2015 12:28 ]
Ja precies, maar ik wil graag 100Hz.baronruud schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:25:
[...]
Ja, maar dat zijn je enige eisen? Je vergelijkt een fullHD met ultraHD. De pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX680 Zwart
komt ook goed uit de reviews, is alleen 50Hz.
Eigenlijk zou ik ze eens naast elkaar moeten zien. De vraag is in hoeverre ultra-hd een toegevoegde waarde is bij een grootte van 50''. Daarbij weet ik dat je niet blind moet staren op de resolutie: ik heb nu nog een HD-ready plasma van Panasonic staan en die geeft toch echt nog mooi beeld weer.
Ja, oke, externe Android apparaten zijn de uitzondering. (nogal wiedes)Kashika schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:47:
[...]
Dit is exact hetzelfde met een extern apparaat wat Android TV draait.
Als je Kodi als APK installeert op de Sony, dan heb je dit probleem niet. Die kan raar genoeg wel de refreshrate aanpassen...
Werkt dat? ik was in de veronderstelling dat het probleem echt in Android zit, refreshrate switching zit er pas native in vanaf Android M. Daar kan een App niet omheen, lijkt mij?
5.1 ondersteund volgens mij alleen 50/60hz maar ik weet het niet zeker. Zie hier: https://forums.geforce.co...5289/force-24-hz-output-/P.K. schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:33:
[...]
Ja, oke, externe Android apparaten zijn de uitzondering. (nogal wiedes)
Werkt dat? ik was in de veronderstelling dat het probleem echt in Android zit, refreshrate switching zit er pas native in vanaf Android M. Daar kan een App niet omheen, lijkt mij?
In de Kodi 16 nightlies zitten wat bijzondere fixes voor Android, wellicht dat dit een vereiste is?
[ Voor 3% gewijzigd door Jay-v op 07-12-2015 14:24 ]
Ja, vanaf 6 zit refreshrate switching native in Android.Jay-v schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:13:
[...]
5.1 ondersteund volgens mij alleen 50/60hz. Vanaf 6.0 zijn er meer opties. Zie hier: https://forums.geforce.co...5289/force-24-hz-output-/
In de Kodi 16 nightlies zitten wat bijzondere fixes voor Android, wellicht dat dit een vereiste is.
Lees trouwens net bij Sony dat er voor dit jaar nog twee updates gepland staan, één voor morgen met bugfixes en één voor de kerst, die opname zou moeten brengen (zonder pip/pap en zonder de mogelijkheid opnames te plannen vanuit de guide). Nu is die opnamefunctie misschien niet enorm interessant, maar de opnamefunctie hangt volgens mij samen met de update naar Android 6.
Hopelijk dat rond de kerst dit probleem uit de wereld is.
Kan niet veel zeggen maar kan je wel alvast vertellen dat de opname functie los van Android 6 staatP.K. schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:35:
[...]
Ja, vanaf 6 zit refreshrate switching native in Android.
Lees trouwens net bij Sony dat er voor dit jaar nog twee updates gepland staan, één voor morgen met bugfixes en één voor de kerst, die opname zou moeten brengen (zonder pip/pap en zonder de mogelijkheid opnames te plannen vanuit de guide). Nu is die opnamefunctie misschien niet enorm interessant, maar de opnamefunctie hangt volgens mij samen met de update naar Android 6.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Helaas, uit voorzorg zal ik m'n hoopvolle gedachtes aangaande Sony updates nóg een tandje verder naar beneden bijstellen dan maar.tcviper schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:37:
[...]
Kan niet veel zeggen maar kan je wel alvast vertellen dat de opname functie los van Android 6 staat
Al wel ergens geruchten gehoord wanneer Android 6 beschikbaar komt?tcviper schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:37:
[...]
Kan niet veel zeggen maar kan je wel alvast vertellen dat de opname functie los van Android 6 staat
Denk dat volgend jaar een veilige aanname is.Motion2 schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:47:
[...]
Al wel ergens geruchten gehoord wanneer Android 6 beschikbaar komt?
Ik weet niet waar jij je ervaringen op baseert? Of baseer je jezelf op "hearsay"?P.K. schreef op maandag 07 december 2015 @ 00:46:
Het gaat er niet om dat de video goed afspeelt zonder bufferen en dat de interface goed draait he![]()
Dat gaat prima..
[...]
Het niet soepel lopen van video's die je afspeelt in een Android app heeft ermee te maken dat AndroidTV op de Sony's -nog- niet de framerate kan switchen. Die is fixed, dus ookal stel je Kodi in om zich aan te passen aan het bronmateriaal, Android zelf blijft vrolijk op z'n eigen refreshrate werken.
Zoals vermeld zit in Kodi 16 een techniek waarbij het de beperking van 1920x1080 tijdens het afspelen van video kan ontspringen. Uit het Sony Bariavia topic van "Martijn" (Team Kodi):
Zo kun je dus ook 3840x2160 op bijvoorbeeld 24 Hz weergeven... Playback is dus wel soepelAndroid Surface Rendering
Today we merged a change for Android which makes it possible for the GUI to be displayed at 1080p and the video playback at 4K. We now use the "android surface rendering" which is a default implementation of the Android system.
What this does is grant the ability for the device to render the Kodi GUI at say 1080p but actually do video playback at 4K.
This doesn't apply to amlogic devices with proper permissions, which will still use amcodec.
Any build from 24th October will have this change and should make any device that uses the proper implementation of the Android API.
Should you be able please test out these builds. Be warned that this is based on Kodi v16 and these are still devs builds and caution should be taken.
Disclaimer:
As we just implemented this change there could still be some minors bugs that could pop up with the variety of devices that will be solved during coming weeks.
In case you have a problem with video playback please provide proper debuglogs and information. Failing to do so the problem will be ignored.
Any device that is not able to do "android surface rendering" has not implemented the standard Android MediaCodec API the proper way. If this is the case please go ask your device manufacturer to do a proper job and release a fixed FW version. We as Team Kodi are not responsible for broken or bad firmware by device manufacturers. We will no longer implement any hacks or workarounds.
Bij de Netflix app heb ik overigens ook niets gemerkt van haperingen.
[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 07-12-2015 15:07 ]
Nogmaals, het gaat er niet om dat je materiaal niet kán afspelen, het gaat er niet om dat Kodi iets fout doet, het gaat niet om dat de boel niet soepel afspeelt, het gaat erom dat Kodi draait binnen Android en dat Android álles omzet naar z'n eigen refreshrate, die pulldown veroorzaakt judder.sdk1985 schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:00:
[...]
Ik weet niet waar jij je ervaringen op baseert? Of baseer je jezelf op "hearsay"?
Zoals vermeld zit in Kodi 16 een techniek waarbij het de beperking van 1920x1080 tijdens het afspelen van video kan ontspringen. Uit het Sony Bariavia topic van "Martijn" (Team Kodi):
[...]
Zo kun je dus ook 3840x2160 op bijvoorbeeld 24 Hz weergeven... Playback is dus wel soepel.
Als je daar niet gevoelig voor bent, prijs je dan gelukkig, maar ga niet suggereren dat ik onzin vertel.
Waarom Android de reden is van dit probleem is op genoeg plekken terug te lezen. Het is een probleem dat zich voordoet (of deed) bij alle AndroidTV apparaten.
Google voegt niet voor niets die functionaliteit toe aan Android 6.
Nu maak je het wel heel erg dol. Het is wel onzin en je verspreid gewoon desinformatie. Je hebt het zelf niet eens getest en toch weet je zeker dat het niet werkt? Want het staat "op genoeg plekken"?P.K. schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:18:
[...]
Nogmaals, het gaat er niet om dat je materiaal niet kán afspelen, het gaat er niet om dat Kodi iets fout doet, het gaat niet om dat de boel niet soepel afspeelt, het gaat erom dat Kodi draait binnen Android en dat Android álles omzet naar z'n eigen refreshrate, die pulldown veroorzaakt judder.
Als je daar niet gevoelig voor bent, prijs je dan gelukkig, maar ga niet suggereren dat ik onzin vertel.
Waarom Android de reden is van dit probleem is op genoeg plekken terug te lezen. Het is een probleem dat zich voordoet (of deed) bij alle AndroidTV apparaten.
Google voegt niet voor niets die functionaliteit toe aan Android 6.
Nogmaals Kodi 16 gebruikt sinds Oktober surface rendering (in de nightlies) om die beperkingen te omzeilen. Verder heb al eerder aangegeven er wel gevoelig voor te zijn (zie eerdere berichten mbt 200Hz model van vorig jaar)....
Ook op het internet (Kodi.tv):
Oost-Indisch doof zijn maakt iets niet waar.@Martijn very nice work with this Surface rendering. Now on my 809c I finally have smooth playback
(Zoek een 50" 100hz en vind de Bravia gewoon erg mooi + ben erg benieuwd naar Android OS)
Voor mij blijft het sterkste punt dat Kodi er perfect op werkt en ik dus geen HTPC meer nodig heb (en dus een berg kabels en een IR receiver minder). Maar ik kijk dus 90% van de tijd naar dergelijke digitale content.martyaintflying schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:41:
Ik ben een tijdje afwezig geweest in dit topic maar sta op het punt een nieuwe tv te kopen. Nog steeds de Sony Bravia op het oog (KDL-50W755C). Is er onder de eigenaren in dit topic consensus over Android TV? Een tijdje geleden waren de meningen nogal uiteenlopend.. Wat zeggen jullie; Sony Bravia of even verder kijken voor dat geld?
(Zoek een 50" 100hz en vind de Bravia gewoon erg mooi + ben erg benieuwd naar Android OS)
Met het OS zelf doe ik dus niet zo gek veel. Ik gebruik de Netflix app, Kodi en soms Youtube. Bij die laatste kun je makkelijk je eigen playlists afspelen. Het is immers je eigen Google account die je gebruikt.
Groot nadeel is dat er heel erg weinig apps zijn (nog niet zo erg als bij LG's netcast maar het komt wel in de buurt). Gelukkig kun je dat via ES file explorer omzeilen. Zo heb ik speedtest en seriesguide kunnen installeren door de apk te exporteren. Hierbij werd speedtest wel gedraaid weergegeven
Het feit dat je ES file explorer kunt draaien maakt een aantal andere zaken ook meteen makkelijker. Zo kun je via ES file explorer een ftp server draaien waardoor je via je pc files kunt drag en droppen naar je TV door het ftp adres in de Windows verkenner in te voeren. Natuurlijk kun je via je (Android) telefoon ook "Send via Lan" gebruiken om bestanden te uploaden naar je tv. Daarnaast kun je vanuit de tv natuurlijk ook verbinding maken met Lan, ftp, cloud (dropbox, onedrive, mediafire, etc) bluetooth, enz.
Verder worden USB sticks als sda1 (etc) gemount, dus je kunt data van apps als Kodi met wat moeite ook verhuizen. Op den duur wel nodig want je krijgt slechts 8 GB opslag. Ik heb meestal heel wat afleveringen klaar staan dus dat tikt aardig aan. Bij mij zit er nu een 32 GB Sandisk Extreme in. Of je ooit de Apps zelf kunt verhuizen weet ik niet. Tot nu toe ben in die mogelijkheid nog niet tegengekomen.
Ik heb ook een XBOX 360 controller aangesloten (de pc usb versie) en die deed het perfect. Games lieten zelfs "press A to start" zien. Playstation Dualshock zou ook ondersteund worden.
Probleem waar ik weleens tegen aanloop is dat sommige apps geen keyboard input accepteren. Tot nu toe de standaard Opera browser (gebruik nu daarom Chrome) en de "Kijk" app (SBS gemist etc).
Ik zou gewoon even in de winkel kijken naar de alternatieven (Tizen en WebOS 2.0). De eerste vond ik niks, de tweede zag er ook wel leuk uit. Als je niets met Kodi doet dan is AndroidTV is waarschijnlijk de lesser of two evils
[ Voor 29% gewijzigd door sdk1985 op 07-12-2015 16:12 ]
Verwijderd
opname wordt pas verwacht eind februari 2016 :P.K. schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:35:
[...]
Ja, vanaf 6 zit refreshrate switching native in Android.
http://www.sony.nl/support/nl/article/77121
Android 6.0 hoeven we ook zeker niet te verwachten voor die tijd denk ik.Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:34:
[...]
opname wordt pas verwacht eind februari 2016 :
edit: Probleem opgelost met dank aan de Ziggo support desk. Zenders vanaf 900 bleken wel in HD te zijn dus de tv draaide de zender indeling om. Dit is op te lossen door bij de netwerk ID geen 05555 maar 43191 in te voeren. Daarna even opnieuw scannen.
[ Voor 56% gewijzigd door sdk1985 op 07-12-2015 17:17 ]
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Helemaal correct.Trivian schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:21:
Sdk als ik het goed begrijp moet ik een losse versie van Kodi installeren en niet de versie die je in de google store kunt vinden om er voor te zorgen dat Kodi video soepel afspeelt? Ik ben er nu eigenlijk ook al wel tevreden over maar ik zie inderdaad wel het gedrag wat je beschrijft m.b.t. het haperen.
Je download de nieuwste nightly van http://mirrors.kodi.tv/nightlies/android/arm/ . Momenteel is dat "kodi-20151206-f4d3302-Jarvis-armeabi-v7a.apk". Daarna open je hem met ES File explorer en kies je voor "Install".
Zelf download ik momenteel dagelijks een nieuwe versie vanaf de TV zelf met Chrome (installeren vanaf play.google.com en dan starten via Google Play: Sideload Launcher - Android TV ). Maar met een USB stick oid gaat het natuurlijk ook prima.
[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 07-12-2015 17:29 ]
Het zit hem dus niet in de manier waarop je apps installeert maar in de reden dat jij de laaste Kodi 16 nightly draait. In de Playstore staat nog 15.2. Zodra 16 'af' is zal deze ook vanzelf in de PlayStore staan.sdk1985 schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:28:
[...]
Helemaal correct.
Je download de nieuwste nightly van http://mirrors.kodi.tv/nightlies/android/arm/ . Daarna open je hem met ES File explorer en kies je voor "Install".
Zelf download ik momenteel dagelijks een nieuwe versie vanaf de TV zelf met Chrome (sideloaded via Google Play: Sideload Launcher - Android TV ). Maar met een USB stick oid gaat het natuurlijk ook prima.
Voor de volledigheid heb ik sources.xml en advancedsettings.xml (kleinere time jump stappen en grotere netwerkbuffer) gekopieerd vanaf mijn htpc. Wel zo makkelijk. Beta3 werkt verder prima. Alleen de Aeon Nox skin zit nog niet in de standaard repository bij v16. Dus als je die wil gebruiken dan moet je de hem even vanaf github downloaden.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <advancedsettings> <video> <timeseekforward>10</timeseekforward> <!-- Time to seek forward in seconds when doing a short seek. Defaults to 30. --> <timeseekbackward>-10</timeseekbackward> <!-- Time to seek backward in seconds when doing a short seek. Defaults to -30. --> <timeseekforwardbig>300</timeseekforwardbig> <!-- Time to seek forward in seconds when doing a long seek. Defaults to 600 (10 minutes). --> <timeseekbackwardbig>-300</timeseekbackwardbig> </video> <network> <buffermode>1</buffermode> <cachemembuffersize>52428800</cachemembuffersize> <!--50MB=25MB--> <readbufferfactor>10</readbufferfactor> </network> </advancedsettings> |
Als je via WiFi kijkt dan is de standaard buffer veel te klein, daarnaast buffert hij samba shares slecht zonder die buffermode 1. De readbuffer factor stelt Kodi in staat de buffer heel snel bij te vullen op het moment dat de bandbreedte hoger is dan nodig.
[ Voor 133% gewijzigd door sdk1985 op 07-12-2015 17:50 ]
Daarnaast ben ik nog aant uitzoeken wat de beste combinatie is om PleXBMC te gebruiken in Kodi. Het werkt nu eindelijk wel maar bijv bij TV Shows on -deck krijg ik fan art ipv posters te zien (Skin Titan, aangezien dat enige goeie is vind ik in 16.x beta). Handmatig ieder menu aangemaakt en widgets gelinkt naar PLeXBMC en e voila.
Deze skin werkt een stukje beter: https://github.com/joethe...n.amber/tree/JarvisCompat
[ Voor 7% gewijzigd door tcviper op 07-12-2015 17:53 ]
Nee, jij betrekt het probleem alleen op Kodi, zegt nu dat er van datzelfde Kodi ergens een nightly beta is die het probleem niet schijnt te hebben...sdk1985 schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:38:
[...]
Nu maak je het wel heel erg dol. Het is wel onzin en je verspreid gewoon desinformatie. Je hebt het zelf niet eens getest en toch weet je zeker dat het niet werkt? Want het staat "op genoeg plekken"?
Nogmaals Kodi 16 gebruikt sinds Oktober surface rendering (in de nightlies) om die beperkingen te omzeilen. Verder heb al eerder aangegeven er wel gevoelig voor te zijn (zie eerdere berichten mbt 200Hz model van vorig jaar)....
Ook op het internet (Kodi.tv):
[...]
Oost-Indisch doof zijn maakt iets niet waar.
Vervolgens heeft AndroidTV geen gelockte refreshrate en bestaat het probleem niet (in andere apps)?
Nvidia heeft voor niets een update uitgebracht die 24fps support bracht naar de Shield? Android 6 heeft voor niets refreshrate switching gekregen? De update naar 6 loste dit probleem op de Nexus Player niet op?
Als je Kodi vanuit de Play Store installeert is er geen judder probleem?
Dat ontkennen is pas het erg dol maken en desinformatie,
Dat AndroidTV zelf op resultie x en hz y draait heb ik nergens ontkend. Ik heb alleen steeds aangegeven dat het bij Kodi (v16) een non-issue is. Ik had het heel duidelijk specifiek over Kodi en jij ook. Zie sdk1985 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up" .P.K. schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:57:
[...]
Nee, jij betrekt het probleem alleen op Kodi, zegt nu dat er van datzelfde Kodi ergens een nightly beta is die het probleem niet schijnt te hebben...
Vervolgens heeft AndroidTV geen gelockte refreshrate en bestaat het probleem niet (in andere apps)?
Nvidia heeft voor niets een update uitgebracht die 24fps support bracht naar de Shield? Android 6 heeft voor niets refreshrate switching gekregen? De update naar 6 loste dit probleem op de Nexus Player niet op?
Als je Kodi vanuit de Play Store installeert is er geen judder probleem?
Dat ontkennen is pas het erg dol maken en desinformatie,
Dat klopt en dat komt omdat Kodi hun eigen player gebruikt (dus die kunnen alles zelf bepalen) en we bij Plex bijvoorbeeld afhankelijk zijn van de Exo player van Google (Die in AndroidTV ingebakken zit). Men is daar wel mee aan het werk maar zal nog wel even duren.sdk1985 schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:00:
[...]
Dat AndroidTV zelf op resultie x en hz y draait heb ik nergens ontkend. Ik heb alleen steeds aangegeven dat het bij Kodi (v16) een non-issue is. Ik had het heel duidelijk specifiek over Kodi en jij ook. Zie sdk1985 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up" .
Hoe lang zal het ongeveer duren voordat die versie ook in de play store te vinden is denk je?
De chrome cast functionaliteit en Kodi zijn toch wel de dingen die ik gebruik op de tv, tv kijken zelf doe ik eigenlijk amper. Lekker Twitch kijken op de tv is toch wel heerlijk, binnenkort is de Twitch app proberen die er tegenwoordig schijnbaar is voor Android Tv.
Ik heb het op Android niet geprobeerd maar normaal gesproken kun je gewoon over Kodi heen installeren. Let wel op dat je database dan wordt geupgrade en je dus niet meer terug kunt. Wil je wel terug kunnen dan moet je even een backup maken van je userdata map. Die zit in android ergens verstopt als hidden folder (Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/userdata/ ). Dus dan moet je in ES file explorer eerst verborgen bestanden weergeven. Mocht je terug willen naar v15 dan Kodi v16 helemaal verwijderen, v15 installeren en je originele map terug plaatsen.
[ Voor 15% gewijzigd door sdk1985 op 07-12-2015 19:04 ]
Thx!sdk1985 schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:52:
We zitten nu op Beta3 sinds 6 december. Als er geen 4 komt dan komt er eerst nog een paar weken een RC (release candidate). Dus dat zal wel minstens februari worden.
Ik heb het op Android niet geprobeerd maar normaal gesproken kun je gewoon over Kodi heen installeren. Let wel op dat je database dan wordt geupgrade en je dus niet meer terug kunt. Wil je wel terug kunnen dan moet je even een backup maken van je userdata map. Die zit in android ergens verstopt als hidden folder (Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/userdata/ ). Dus dan moet je in ES file explorer eerst verborgen bestanden weergeven. Mocht je terug willen naar v15 dan Kodi v16 helemaal verwijderen, v15 installeren en je originele map terug plaatsen.
Vroeg ik hierboven ook al, nobody cares lijkt wel. Die lege update voor 8-dec gaan ze niet meer redden in ieder gevalnl.mark schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:39:
Iemand de firmware update als gespot? Zou toch voor de 8e december er zijn?
[ Voor 12% gewijzigd door tcviper op 07-12-2015 21:17 ]
Verwijderd
Heb iedere avond problemen, zojuist weer iets nieuws:
Geluid begon achter te lopen op het beeld, tijdens kijken naar npo1, werd steeds erger waarna de tv zich automatisch rebootte.
Heb dit nog niet eerder meegemaakt...
Wanneer de volgende update niet naar tevredenheid is dan breng ik dat ding echt terug naar de mediamarkt... Begin het beu te worden.
Raar. Heb je de tv weleens gereboot? (Power off). Judder is zo ver ik weet overigens meer een term voor een consistent iets.tcviper schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:16:
Zie trouwens in Kodi 16.x dezelfde hapering 'judder/stutter' om de zoveel tijd, als in Plex hoor, ook met alle 'extra's van de TV uit. Dus dan prefer ik toch Plex
[ Voor 19% gewijzigd door sdk1985 op 07-12-2015 22:37 ]
Ik heb sinds vorige week de KDL-55W756C en ben erg tevreden! Android TV werkt prima, geen vreemde dingen opgemerkt tot nu toe. Ik vind het aanbod van (Android TV specifieke) apps nog wel beperkt, maar je kunt ook apps sideloaden en met de tijd zullen er vast meer apps komen. Verder heb ik wel direct de laatste update geïnstalleerd.martyaintflying schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:41:
Ik ben een tijdje afwezig geweest in dit topic maar sta op het punt een nieuwe tv te kopen. Nog steeds de Sony Bravia op het oog (KDL-50W755C). Is er onder de eigenaren in dit topic consensus over Android TV? Een tijdje geleden waren de meningen nogal uiteenlopend.. Wat zeggen jullie; Sony Bravia of even verder kijken voor dat geld?
[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 07-12-2015 23:50 ]
http://www.sony.nl/suppor...atures-update/KDL-50W755CWe zijn verheugd om de release van de firmware aangekondigd op 30 november te bevestigen. De firmware-update is nu beschikbaar voor download.
Iemand die zijn bevindingen kan plaatsen?
[ Voor 47% gewijzigd door MRDude22 op 08-12-2015 09:31 ]
Ik wacht er even meeMRDude22 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:27:
Nieuwe update is nu live!
[...]
http://www.sony.nl/suppor...atures-update/KDL-50W755C
Iemand die zijn bevindingen kan plaatsen?
Installatie is bezig.
https://community.sony.nl...ning/td-p/1955964/page/52Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:34:
[...]
opname wordt pas verwacht eind februari 2016 :
De reacties van Vinc_E even lezen...
Heb de nightly gesideload en het werkt idd een stuk beter dan voorheen, maar wat tcviper ook al aanhaalt, helemaal weg is de judder nog steeds niet.sdk1985 schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:00:
[...]
Dat AndroidTV zelf op resultie x en hz y draait heb ik nergens ontkend. Ik heb alleen steeds aangegeven dat het bij Kodi (v16) een non-issue is. Ik had het heel duidelijk specifiek over Kodi en jij ook. Zie sdk1985 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up" .
Verwijderd
Echter een beoordeling kunnen we pas geven nadat we een aantal dagen de tv op allerlei manieren hebben uitgeprobeerd (functional & endurance test)...
Dat leert de ervaring met de vorige updates wel.
Ter verduidelijking:sdk1985 schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:30:
Klopt het verschil zit hem in Surface rendering waarvan team kodi heeft aangegeven dat het al sinds oktober in de nightlies zit. Ik heb de tv nu sinds 27 november en heb nog geen hapering in Kodi v16 gehad. Volgens Trakt heb ik 3760 minuten gekeken in de laatste 30 dagen. Dus zeg circa 2 uur per dag gemiddeld.
Voor de volledigheid heb ik sources.xml en advancedsettings.xml (kleinere time jump stappen en grotere netwerkbuffer) gekopieerd vanaf mijn htpc. Wel zo makkelijk. Beta3 werkt verder prima. Alleen de Aeon Nox skin zit nog niet in de standaard repository bij v16. Dus als je die wil gebruiken dan moet je de hem even vanaf github downloaden.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 <advancedsettings> <video> <timeseekforward>10</timeseekforward> <!-- Time to seek forward in seconds when doing a short seek. Defaults to 30. --> <timeseekbackward>-10</timeseekbackward> <!-- Time to seek backward in seconds when doing a short seek. Defaults to -30. --> <timeseekforwardbig>300</timeseekforwardbig> <!-- Time to seek forward in seconds when doing a long seek. Defaults to 600 (10 minutes). --> <timeseekbackwardbig>-300</timeseekbackwardbig> </video> <network> <buffermode>1</buffermode> <cachemembuffersize>52428800</cachemembuffersize> <!--50MB=25MB--> <readbufferfactor>10</readbufferfactor> </network> </advancedsettings>
Als je via WiFi kijkt dan is de standaard buffer veel te klein, daarnaast buffert hij samba shares slecht zonder die buffermode 1. De readbuffer factor stelt Kodi in staat de buffer heel snel bij te vullen op het moment dat de bandbreedte hoger is dan nodig.
Buffer mode 1: "Buffer all filesystems, both internet and local".
De default buffermode is 0 en kan dus met name op WiFi issues veroorzaken.
Letop met het zelf instellen van de buffersize::
"For the memory size set here, Kodi will require 3x the amount of RAM to be free. Setting this too high might cause Kodi to crash if it can't get enough RAM."
Verder zou je ook nog 'readbufferfactor' kunnen verhogen. Zie: http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Modify_the_video_cache
[ Voor 110% gewijzigd door Vince22 op 08-12-2015 15:58 ]
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Als je dan ook nog even mijn advancedsettings probeertP.K. schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:10:
Heb de nightly gesideload en het werkt idd een stuk beter dan voorheen, maar wat tcviper ook al aanhaalt, helemaal weg is de judder nog steeds niet.
Ik heb dit natuurlijk eerst getest voor ik het postte. De tv heeft bij mij ongeveer nog 25% geheugen vrij in Kodi.Jay-v schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:26:
"For the memory size set here, Kodi will require 3x the amount of RAM to be free. Setting this too high might cause Kodi to crash if it can't get enough RAM."
Prima en hoe edit jij die 2 files op je androidtv?Jay-v schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:26:
[...]
Ter verduidelijking:
Buffer mode 1: "Buffer all filesystems, both internet and local".
De default buffermode is 0 en kan dus met name op WiFi issues veroorzaken.
Verder zou je ook nog 'readbufferfactor' kunnen verhogen. Zie: http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Modify_the_video_cache
Dat doe je met ES File explorertcviper schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:17:
[...]
Prima en hoe edit jij die 2 files op je androidtv?
Werk vandaag thuis en ik krijg nu net een update binnen van Sony
[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 08-12-2015 16:24 ]
Kan die post met het pad nergens vindensdk1985 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:19:
[...]
Dat doe je met ES File explorer. Het pad heb ik een paar posts terug al eens gelinked. Ik zal de komende weken wel een keer een tutorial met screenshots schrijven
.
Werk vandaag thuis en ik krijg nu net een update binnen van Sony. Hij is nu aan het installeren.
En die files edit je via de TV zelf of via een pc ofzo?
[ Voor 5% gewijzigd door tcviper op 08-12-2015 16:25 ]
Let op dat je hem standaard niet gaat zien. Mappen met een puntje ervoor zijn in Linux(=Android) altijd verborgen. Om verborgen mappen weer te geven in ES File Explorer moet je naar Tools en dan "Show hidden files" aanzetten.
Je kunt mijn code gewoon opslaan als advancedsettings.xml (notepad++) en dan via usb stick in je userdata map gooien door te kopiëren plakken. Een alternatief is direct vanaf je PC de files droppen (remote manager functie binnen ES File explorer) naar je TV.
(Jeetje wat duurt updaten lang. Als hij klaar is upload ik de advancedsettings wel ergens).
[ Voor 65% gewijzigd door sdk1985 op 08-12-2015 16:40 ]
Hoe hebben jullie de calibratie uit doos van dit model ervaren?
Update: Inmiddels gelukt, zal vandaag weer es testen. Gebruik overigens nu de Amber skin ivm PlexBMC.
[ Voor 67% gewijzigd door tcviper op 08-12-2015 17:02 ]
Dit is onderhand meer iets voor het Kodi topic dan voor het AndroidTV topic. Je mag ook wel een DM sturen hoor.tcviper schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:49:
Die 2 files, sources en advancedsettings staan er volgens mij standaard niet in he. Heb je die ergens opgeslagen of hoef ik alleen maar dat stukje uit je verhaal te copyen in advancedsettings en dat te gebruiken?
Het klopt ik ieder geval dat advancedsettings niet bestaat. Dat bestand bevat namelijk overrides tov de basis instellingen. Het bestand sources.xml zou er wel in moeten staan. Anders kan Kodi je films en series niet indexeren. Heb je die niet dan heb je de installatie van Kodi nog niet afgerond.
Kodi moet er ongeveer zo uit zien:
En hij hoeft niks te indexeren want alles loopt via PleXBMC
Benodigdheden
-ES File explorer app-advancedsettings.xml
-Unknown sources moet zijn toegestaan in de Android security settings
Problemen:
Voordat er probleemloos kan worden afgespeeld moeten er twee problemen worden opgelost
1) Kodi zit als Android app vast binnen 1080p 60 Hz
2) Kodi buffert standaard, op elk OS, alleen http streams
Kodi v16 installeren
Het eerste probleem is opgelost in Kodi v16 sinds Oktober 2015. Vanaf dat moment ondersteund Kodi namelijk Android Surface rendering waarbij de video display zelf een resolutie en Hz kan kiezen. De interface van Kodi zelf zal altijd 1080p blijven. Dat zijn dus nightlies of beta4.1) Download Kodi v16 apk: http://mirrors.kodi.tv/nightlies/android/arm/ http://mirrors.kodi.tv/re...arvis_rc1-armeabi-v7a.apk
2) Open het apk bestand met ES File explorer en kies voor Install
3) Start Kodi na installatie
4) Sluit Kodi af (na de first time setup)
Advanced settings
Om het probleem met bufferen op te lossen is een advancedsettings.xml nodig. Deze bevat 3 overrides. De buffermode zorgt ervoor dat ook lokale bestanden worden gebufferd (waaronder dus ftp, samba, nfs, enz). De read ahead factor stelt Kodi in staat de buffer snel bij te vullen. De cache grootte zorgt ervoor dat er wat meer marge is.1) Start ES file explorer en zet bij Tools "show hidden files" aan
2) browse naar de userdata map (device home/sdcard/Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/userdata/
3) plak hier advancedsettings.xml
Dat was het. Indien nu Kodi (opnieuw) wordt opgestart dan kan er zowel 4K als 24 Hz worden afgespeeld en zullen netwerk streams niet haperen.
[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 27-01-2016 18:09 ]
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
- De interface lijkt iets vlotter te reageren.
- Geheugen gebruik na de reboot met alleen kodi is maar 50%
.
- Netwerk id 05555 geeft nog steeds omgekeerde zender volgorde (zowel Quantis als Smit)
- Quantis CI+ is nog steeds bagger (code 17 authentication), Smit heeft dat probleem niet
[ Voor 76% gewijzigd door sdk1985 op 08-12-2015 18:35 ]
Hmm, dat hij rebootte had ik altijd al. Ik dacht simpel weg dat echt uit niet mogelijk wassdk1985 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:11:
Ik heb hem geïnstalleerd. De interface lijkt iets vlotter te reageren. Geheugen gebruik na de reboot met alleen kodi was ook maar 50%. Ik ga zo even opnieuw scannen om te zien of ik via 5555 nu wel de zenders op de goede volgorde binnen krijg.
Update: Mogelijk een probleem gevonden. Ik krijg de tv niet uit. Tot nu toe deed ik dat door de power knop lang ingedrukt te houden. Dan verschijnt er na een tijdje Power off.... Echter nu start hij direct weer op en is het dus een reboot geworden. Hoe zetten jullie de tv (helemaal) uit?
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Ga dat nog even proberen, maar het lijkt echt een pulldown issue te zijn. (kan dat opgelost worden door met buffersettings te spelen?)sdk1985 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:16:
[...]
Als je dan ook nog even mijn advancedsettings probeert.
Pulldown niet nee. Maar jij hebt het over incidenteel... Pulldown is elke seconde waar te nemen lijkt me immers is het 3 frames, 2 frames om op 60 Hz uit te komen. Wat dus met Kodi v16 niet nodig is. Een incidentele stottering is wel op te lossen met een andere buffermode.P.K. schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:42:
[...]
Ga dat nog even proberen, maar het lijkt echt een pulldown issue te zijn. (kan dat opgelost worden door met buffersettings te spelen?)
Kijk anders ook even bij Action menu>picture > advanced > motion. Daar heb ik Clear en off staan. Daarmee zet je alle interpolatie uit.
[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 08-12-2015 19:00 ]
Verwijderd
Ik ben me ook aan het oriënteren op een nieuwe TV. Het lijkt er op dat alleen Samsung nog een RTL XL app aanbiedt. Panasonic, Sony, Philips blijkbaar niet meer. Had overigens wel verwacht dat dit op Android TV als native app zou komen net als op een smartphone.zAo schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 20:26:
Vanuit het Nvidia Shield TV topic zijn we op zoek naar de Nederlandse uitzending gemist, RTL XL en SBS apps van Android TV. Is er iemand die ons aan de APKs kan helpen?
Balen op deze manier want de 805c wordt hierdoor weer wat minder interessant terwijl die wel het hoogst op mijn lijstje staat.
"A man has got to know his limitations..."
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297