• Dread89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-10 10:02
jerkitout schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 18:33:
Mijn Pricewatch alert ging net af, KDL-43W809C voor €645: http://www.hofma.nl/10893303/sony-bravia-kdl-43w805c-zwart
Ze geven een gratis upgrade van 805c -> 809c

Ik wil graag deze kopen, maar het software moet stabiel zijn. Ik volg deze topic al sinds het begin, maar hoor nog steeds klachten over de software. Zijn er mensen met goed ervaringen?
Ik heb sinds aantal maanden een 50inch 809c. In den beginne een enkele keer tegen software issues aangelopen (restarts, functionaliteiten die niet werkten zoals streamen etc). Maar sinds de laatste (over the air) update is dit verleden tijd. Alles werkt naar behoren en ik ben dik tevreden. Het beeld is subliem en Android draaid goed. Tevens heb ik het idee dat de software updates met enige regelmaat binnen komen en erg serieus worden genomen door Sony. Ook zeker niet onbelangrijk voor de toekomst en daarom zou ik de tv zeker willen aanraden.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:22
Ik heb me al een tijdje niet laten horen in dit topic

Na me nogmaals gemeld te hebben bij de MM met alle problemen die we hadden hebben ze de tv imiddels 2 keer vervangen en nu kan ik zeggen dat alles werkt en ik een zeer fijne tv aan de muur heb hangen :)

alleen streamen vanaf de NAS werkt nog niet echt lekker maarja daar dan maar een ATV voor

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:21
Wognummer schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:18:
Na me nogmaals gemeld te hebben bij de MM met alle problemen die we hadden hebben ze de tv imiddels 2 keer vervangen en nu kan ik zeggen dat alles werkt en ik een zeer fijne tv aan de muur heb hangen :)
Ik vraag me af als potentiële koper wat er met die eerste 2 tv's gaat gebeuren :(
Die gaan waarschijnlijk gewoon weer in de verkoop :X
Het is bijna een kansspel om een goede tv te bemachtigen :*)

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:22
de eerste gaat de winkel niet meer in haha die liet de bezorger/monteur stuiteren toen hij hem zn bus in wilde zetten.

geen idee met die tweede kan me ook niet zo heel veel interesseren ik heb nu een goed exemplaar >:)

• hans180
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-10 14:24
Ik kijk tv via een cam module, en het geluid wordt via de tv doorgezet naar mijn harman kardon versterker. Is het ook mogelijk om met de sony afstandsbediening het geluid van de versterker te bepalen?

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
Als jouw versterker HDMI-CEC ondersteunt dan moet je Bravia sync op de tv aanzetten en HKs versie van hdmi-cec ook. Ik ga er van uit dat je av-receiver bedoelt want vrijwel de meeste reguliere versterkers ondersteunen geen hdmi-cec. Anders moet je kijken naar een programmeerbare ab als een logitec harmony.

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:23
Ben benieuwd of we überhaupt ooit wat gaan zien van die HDD-rec functionaliteit. Zijn er data bekend gemaakt over een aankomende update?

Web Enrichment

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Vandaag mijn oude Sony LCD verkocht. Welke tv zouden jullie nu kopen met een budget van 1000 a 1100 euro? Zit echt te twijfelen tussen de 50w805c( niet 4K maar wel top kwaliteit ) of de
50x8505c of de x8005c.....

Wil geen vertraging hebben met gamen of voetbal wedstrijden kijken.

Scrooge NL

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Theo27 schreef op zondag 29 november 2015 @ 23:46:
Vandaag mijn oude Sony LCD verkocht. Welke tv zouden jullie nu kopen met een budget van 1000 a 1100 euro? Zit echt te twijfelen tussen de 50w805c( niet 4K maar wel top kwaliteit ) of de

Hier de X8305c, geen enkele vertraging waar te nemen met bovenstaande (PS4 via HDMI en voetbal via Fox Sports over een CI+ module).

Verwijderd

Wietsee. schreef op zondag 29 november 2015 @ 22:52:
Ben benieuwd of we überhaupt ooit wat gaan zien van die HDD-rec functionaliteit. Zijn er data bekend gemaakt over een aankomende update?
Volgende over-the-air update was in elk geval voor rond 24 december aangekondigd
zie o.a.
https://www.sony.co.uk/su...-tvhc/android-tv-features

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2015 08:55 ]

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-11 20:45
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 08:32:
[...]

Volgende over-the-air update was in elk geval voor rond 24 december aangekondigd
zie o.a.
https://www.sony.co.uk/su...-tvhc/android-tv-features
je kan beter op de Nederlandse site kijken. De updates zijn niet 1-op-1 te vergelijken tussen landen, zelfs niet binnen de EU. Qua omschrijving lijkt dat erg op de update die wij in oktober hebben gehad en die toevallig in Engeland is uitgesteld...

Het klopt wel dat Sony voor 24 december een update heeft gepland, ook voor Nederland, wellicht met opname functie.
http://www.sony.nl/support/nl/article/77121

De X85 is er pas vanaf 55" he ;) Die zit nog wel een stukje boven je budget.
De lagere 4K series hebben een slechter paneel, in dit geval lijkt de 50W805 de meest logisch keuze.

[ Voor 53% gewijzigd door P.K. op 30-11-2015 11:10 ]

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-10 12:35
Maar ze houden voor wat betreft die opname-functie wel een slag om de arm:

"Deze functie zal beschikbaar worden gemaakt voor 24 December 2015. Echter, door de technische complexiteit rondom deze functie zal de finale beschikbaarheids datum op onze website aan veranderingen onderhevig zijn."

• sebazz82
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-01-2024
Nou het door mij wel verwachte antwoord van Sony is binnen
" wij hebben uw klacht onderzocht, en willen u hierbij meedelen dat de door u aangegeven zwarte vlekken en/of strepen op het beeld BINNEN onze specificaties vallen"

Oftwel succes ermee

Wat moet ik nou?? Tv van een maand oud en heb het idee dat ik op mijn 10jr oude samsung hdready beter beeld had dan op deze...
Verkopende padtij wijst nr Sony en die doen alsof er niks aan de hand is

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:43
Terug naar de verkopende partij (die hebben mij uiteindelijk ook geholpen) en anders koop proberen ongedaan te maken

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
nl.mark schreef op maandag 30 november 2015 @ 07:25:
[...]

Hier de X8305c, geen enkele vertraging waar te nemen met bovenstaande (PS4 via HDMI en voetbal via Fox Sports over een CI+ module).
oke top
en hoeveel inch is jouw tv ??

ik heb een kijk afstand van rond de 4.80 meter. Ik denk zelf dat 50 inch nog iets te klein is.

En ik zie dat jouw type alleen in het zwart verkrijgbaar is. Van die die andere type nummers x8305c-x8307c-x8308c-x8309c
Zijn er een paar wel in het zilver zie ik. Maar is de rest dan hetzelfde als de 8305 c dus kwaliteit scherm, refresh rate en apps bijvoorbeeld?

[ Voor 38% gewijzigd door Theo27 op 30-11-2015 12:32 ]

Scrooge NL

• graaf404
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05-2023
Goedendag,

Ik ben aan het kijken naar de 8505c/88507c.

Ik woon in het buitenland en wil NL tv kijken via een VPN verbinding.
kan je dat instellen in een Android TV of moet dat toch via een (bv) HTPC.

De verkopers begrijpen meestal niet echt wat ik bedoel, dus ik hoop dat iemand hier er wat zinnigs over kan zeggen.

[ Voor 0% gewijzigd door graaf404 op 30-11-2015 12:24 . Reden: typo ]

• sebazz82
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-01-2024
cardwizard schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:09:
Terug naar de verkopende partij (die hebben mij uiteindelijk ook geholpen) en anders koop proberen ongedaan te maken
zojuist contact gehad, en komen erop terug...

hou jullie op de hoogte

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:35
Als ik hier zie hoeveel tv's worden besteld die vervolgens weer worden teruggestuurd, dan krijgen dus heel wat mensen een tv die eerst al bij iemand anders heeft gestaan.

• Cardwizard
En dat ligt natuurlijk niet aan de klant die ze terug sturen maar aan de vele foutieve tv's , er zijn ook veel mensen die het niet boeit of simpelweg niet zien merk ik zo om me heen

• Ventura010
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-05 10:51

Mooie deal nu bij hificorner.nl Een 55 inch W805C nu met gratis upgrade naar een W809C voor slechts €879

Weliswaar geen 4K, maar fantastisch HD beeld en 1000hz.

Prijsverschil t.o.v. sony's 4K modellen is nu wel erg groot om dit te laten liggen.

https://hificorner.nl/bee...dium=cpc&utm_campaign=tpw

[ Voor 10% gewijzigd door Ventura010 op 30-11-2015 19:18 ]

• P.K.
Johandmc schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:25:
Maar ze houden voor wat betreft die opname-functie wel een slag om de arm:

"Deze functie zal beschikbaar worden gemaakt voor 24 December 2015. Echter, door de technische complexiteit rondom deze functie zal de finale beschikbaarheids datum op onze website aan veranderingen onderhevig zijn."
Alsof we het over de duivel hadden... Pagina is net herzien:
Deze functie zal beschikbaar worden gemaakt voor 29 Februari 2016. Echter, door de technische complexiteit rondom deze functie zal de finale beschikbaarheids datum op onze website aan veranderingen onderhevig zijn.
Sony, Sony, Sony... }:|
Hoop niet dat dit ook betekend dat de update naar Android 6 is uitgesteld.

[ Voor 4% gewijzigd door P.K. op 30-11-2015 18:09 ]

Verwijderd

P.K. schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:08:
[...]
Heb liever dat ze eerst alle bugs oplossen, voordat ze ook nog eens met een nieuwe Android versie komen met de nodige nieuwe bugs......

• Cardwizard
Is de update naar Android 6 wel "zeker" dan ?

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 18:11
P.K. schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:08:
[...]

Alsof we het over de duivel hadden... Pagina is net herzien:

[...]

Sony, Sony, Sony... }:|
Hoop het toch niet... Er zijn echt nog veel zaken te verbeteren. Ook brengt Android 6 o.a. DTS & DTS HD
Ik heb eerst liever een goede stabiele tv, waar de basis functies goed werken, voordat er allerlei extra features toegevoegd worden.

Enkele zaken waar ik nog tegen aan loop:

- Geluid in Kodi doet het met regelmaat niet of geeft enkel harde ruis. Afsluiten, HDMI input wisselen of rebooten verhelpt het meestal
- In Kodi staat altijd een Mute icoon rechtsboven na het opstarten van de app
- TV word soms traag, bijvoorbeeld na het pauzeren van muziek in Plex ( dit komt dan ook op het homescreen te staan ).
- Heel af en toe reboot de tv spontaan, ik gebruik geen Coax / CI+

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
- Heel af en toe reboot de tv spontaan, ik gebruik geen Coax / CI+
[/quote]

yups heb ik ook, spontane reboots terwijl ik game of via mediaspeler kijk.
of zoals daarnet dat je remote niet reageert, hij helemaal hangt, reset, zwart beeld blijft geven en dan je power knop godzijdank voor een harde reset wel werkt
(en het lijkt steeds vaker te gebeuren)

[ Voor 39% gewijzigd door quorumz op 01-12-2015 07:47 ]

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Nieuws en berichten
Geleidelijke release van de volgende firmware update en andere verbeteringen die gepland waren voor Sony 's Android TV - 30 November

30 November 2015

Op 12 oktober jongstleden publiceerden wij een update in verband met bepaalde functies die nog niet beschikbaar zijn of nog niet werken zoals oorspronkelijk bedoeld op onze nieuwe TV modellen. We zouden nu graag de meest recente status hieromtrent met u delen.

Na aandachtig geluisterd te hebben naar de feedback van onze klanten - op een breed scala van touch points - blijft onze hoogste prioriteit nu om gebruikers een stabiele en performante omgeving op de Android-TV's van Sony te bieden.

We bereiden daarom een firmware update voor die de algemene stabiliteit en prestaties van deze televisietoestellen verbetert, alsmede de volgende gemelde problemen aanpakt:

Responsiviteit van de IR-afstandsbediening
Occasioneel zwart scherm tijdens het inschakelen van de TV
Occasioneel zwart scherm met geluid bij het uitschakelen van de TV
De TV herstart tijdens het omschakelen van kanalen

Wij streven ernaar om deze problemen op te lossen door middel van een firmware-update die zal worden vrijgegeven vóór 8 december 2015.

Dientengevolge, hoewel we onvermoeibaar werken aan verbeteringen, zullen bepaalde extra functionaliteiten- in het bijzonder USB HDD Recording en PIP/PAP - helaas later dan eerder aangekondigd beschikbaar zijn.

Wij streven ernaar om de USB HDD Recording en PIP/PAP functies beschikbaar te maken vóór 29 februari 2016.

Bij deze willen wij onze oprechte excuses aanbieden aan al onze klanten voor het ongemak dat door de vertragingen is veroorzaakt en danken wij u voor uw geduld.

Wij raden u aan om ons onze Binnenkort verwachte services FAQ te bezoeken, of alternatief te Registreren voor informatie over toekomstige updates die met deze mededeling te maken hebben – onderaan deze pagina. Uw persoonlijke informatie zal enkel worden gebruikt voor ondersteuningsdoeleinden en niet worden gebruikt of opgeslagen voor marketing doeleinden.

12 oktober 2015

We zijn er ons van bewust dat bepaalde functies op onze nieuwe TV modellen nog niet beschikbaar zijn of nog niet werken zoals oorspronkelijk bedoeld en we willen ons oprecht verontschuldigen voor de vertraging. We willen hieronder graag de status van de komende updates voor u verduidelijken.

U mag er zeker van zijn dat we onafgebroken verder werken om onderstaande problemen op te lossen en functies te laten werken. Daarom beginnen we met een geleidelijke release van de volgende firmware update in heel Europa startend vanaf 13 oktober. De firmware repareert, verbetert of voegt de volgende functies toe aan uw TV:

Ondersteuning van Netflix voor 5.1-surroundgeluid
Problemen met synchronisatie van beeld en geluid bij HDMI
Weergave van groen scherm
Verhoogde reactiesnelheid tijdens het gebruik van uw TV

Op dit moment werken we ook aan het verfijnen van de HDD-opnamefunctie (REC). Het is de bedoeling dat deze functie voor 24 december beschikbaar is. Wegens de technische complexiteit van de implementatie van deze functie, kunnen de definitieve releasedata die vermeld staan op onze ondersteuningswebsite of op andere informatiekanalen nog wijzigen.

Regionale verschillen in firmware

Een firmware-update voor een Android-tv die in Europa wordt uitgebracht, is niet vergelijkbaar met een firmware-update in een andere regio, zoals de VS. Wegens de grote verschillen in wetgeving en uitzendstandaarden, is er geen een-op-een relatie. Zo zullen twee firmwarepakketten met hetzelfde nummer bijvoorbeeld niet altijd dezelfde functies, kenmerken of diensten bevatten.

Updateprocedure voor Sony Android-tv

Het ontwerp van de systeemarchitectuur voor Sony Android-tv's is voortdurend in ontwikkeling en maakt gebruik van een modulaire benadering. Doordat het ecosysteem zo uniek en complex is, zijn bugs onvermijdelijk. Android-tv's hebben, net zoals elk apparaat dat met een besturingssysteem werkt (smart phones, tablets, pc's, enzovoort), updates nodig om hun stabiliteit, functionaliteit en bruikbaarheid te verbeteren. Onze firmware-updates zijn ontworpen om alle problemen die zich eventueel voordoen, te beperken en om verbeteringen te bieden. We raden nadrukkelijk aan uw systeem bijgewerkt te houden met de nieuwste firmware en onze ondersteuningswebsite te gebruiken voor meer nieuws.

Vanwege de toenemende hoeveelheid feedback die we hebben ontvangen, willen we u op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen zodra deze zich voordoen. Voor meer informatie kunt u informatiebronnen raadplegen zoals onze veelgestelde vragen over binnenkort verwachte diensten. Vanwege de toenemende hoeveelheid feedback die we hebben ontvangen, willen we u op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen zodra deze zich voordoen. Voor meer informatie kunt u informatiebronnen raadplegen zoals onze

U kunt erop vertrouwen dat we al het mogelijke doen om ervoor te zorgen dat u optimaal kunt genieten van uw Sony Android-tv.

We verontschuldigen ons voor het ongemak dat door de vertragingen is veroorzaakt en danken u voor uw geduld.

• audiojunk
pa3eia schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:03:
Wij streven ernaar om deze problemen op te lossen door middel van een firmware-update die zal worden vrijgegeven vóór 8 december 2015.

Wij streven ernaar om de USB HDD Recording en PIP/PAP functies beschikbaar te maken vóór 29 februari 2016.
Zal deze beta tv ooit een alfa worden :z

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:06
audiojunk schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:52:
[...]

Zal deze beta tv ooit een alfa worden :z
Eh die bedoel je andersom?

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
Kan iemand mij helpen welke settings ik moet gebruiken om met kodi mkv bestanden af te spelen? Ik krijg gewoon geen mooi beeld. Ik heb een externe hardeschijf aan mijn 55w809c hangen met goede kwaliteit mkv films. Als ik ze met kodi afspeel dan zijn ze gewoon niet scherp terwijl mijn eminent mediaspeler via hdmi aangesloten dat wel doet.

• Kashika
donpablo80 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:58:
Kan iemand mij helpen welke settings ik moet gebruiken om met kodi mkv bestanden af te spelen? Ik krijg gewoon geen mooi beeld. Ik heb een externe hardeschijf aan mijn 55w809c hangen met goede kwaliteit mkv films. Als ik ze met kodi afspeel dan zijn ze gewoon niet scherp terwijl mijn eminent mediaspeler via hdmi aangesloten dat wel doet.
Misschien ligt het aan de beeldinstellingen?
Als deze op auto staat, zijn ze volledig anders van elkaar.

• donpablo80
Kashika schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:18:
[...]

Misschien ligt het aan de beeldinstellingen?
Als deze op auto staat, zijn ze volledig anders van elkaar.
Ik heb de TV instellingen op bioscoop pro staan en scherpte op 50. Deze instellingen heb ik ook op de andere hdmi ingang voor m'n mediaspeler en die geeft prima beeld.

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:22
donpablo80 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:58:
Dat is een bekend probleem. Daarom blijf ik voorlopig nog bij mijn externe mediaspeler. Ik heb geen idee of dat op te lossen is voor Sony. (wel heel erg jammer)

• donpablo80
avec_style schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:00:
[...]

Dat is een bekend probleem. Daarom blijf ik voorlopig nog bij mijn externe mediaspeler. Ik heb geen idee of dat op te lossen is voor Sony. (wel heel erg jammer)
Zeker jammer, want kodi ziet er wel gelikt uit. Ik ga maar is kijken of een andere app een beetje mkv kan afspelen.

• avec_style
Iemand in deze thread had aangegeven dat plex qua beeld het minst slecht is. Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd dus ik weet niet hoe groot het verschil in met een externe media speler.

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 18:11
Nieuws en berichten
Geleidelijke release van de volgende firmware update en andere verbeteringen die gepland waren voor Sony 's Android TV - 30 November

30 November 2015

Op 12 oktober jongstleden publiceerden wij een update in verband met bepaalde functies die nog niet beschikbaar zijn of nog niet werken zoals oorspronkelijk bedoeld op onze nieuwe TV modellen. We zouden nu graag de meest recente status hieromtrent met u delen.

Na aandachtig geluisterd te hebben naar de feedback van onze klanten - op een breed scala van touch points - blijft onze hoogste prioriteit nu om gebruikers een stabiele en performante omgeving op de Android-TV's van Sony te bieden.

We bereiden daarom een firmware update voor die de algemene stabiliteit en prestaties van deze televisietoestellen verbetert, alsmede de volgende gemelde problemen aanpakt:

Responsiviteit van de IR-afstandsbediening
Occasioneel zwart scherm tijdens het inschakelen van de TV
Occasioneel zwart scherm met geluid bij het uitschakelen van de TV
De TV herstart tijdens het omschakelen van kanalen

Hmm Android 6 zal dus ook nog wel even duren. Zucht

• Dread89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-10 10:02
avec_style schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:20:
Iemand in deze thread had aangegeven dat plex qua beeld het minst slecht is. Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd dus ik weet niet hoe groot het verschil in met een externe media speler.
Ik draai zelf ook Plex icm met m'n PC welke op de 2e etage staat. Dit werkt perfect!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-10 06:57
avec_style schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:20:
Dread89 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:14:
[...]

Ik draai zelf ook Plex icm met m'n PC welke op de 2e etage staat. Dit werkt perfect!
Plex draait hier ook perfect.

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 13:19
http://www.sony.nl/suppor...atures-update/KDL-43W808C

Van uitstel komt afstel. Ik lees bugs zijn onvermijdelijk en dat geloof ik. Echter, het besluit om met bugs (of slecht geteste software) naar de markt te gaan neemt Sony echt zelf. Nobel dat Sony stelt zich eerst te willen focussen op de stabiliteit, maar het is natuurlijk van de zotte dat driekwart jaar na introductie een highend product voor dito prijs nog niet stabiel is. Zucht.

"A man has got to know his limitations..."

• Chaoss
  • Laatst online: 11-11 23:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ventura010 schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:34:
[...]

Mooie deal nu bij hificorner.nl Een 55 inch W805C nu met gratis upgrade naar een W809C voor slechts €879

Weliswaar geen 4K, maar fantastisch HD beeld en 1000hz.

Prijsverschil t.o.v. sony's 4K modellen is nu wel erg groot om dit te laten liggen.

https://hificorner.nl/bee...dium=cpc&utm_campaign=tpw
Die link naar de webshop geeft anders een prijs van 949,- ?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-11 23:03
Chaoss schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:28:
[...]

Die prijs van 879€ was tijdens het Black friday weekend.

• Ventura010
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-05 10:51
Chaoss schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:28:
[...]
Klopt. De prijs is sinds vandaag weer aangepast. Ik heb de televisie gisteren nog gekocht voor €879.-

Voor diegene die interesse hebben in deze tv is er neem ik aan nog wel wat onderhandelingsruimte mogelijk als je refereert naar de BF deal.

[ Voor 20% gewijzigd door Ventura010 op 01-12-2015 21:58 ]

• Wietsee.
  • Laatst online: 07:23
Dientengevolge, hoewel we onvermoeibaar werken aan verbeteringen, zullen bepaalde extra functionaliteiten- in het bijzonder USB HDD Recording en PIP/PAP - helaas later dan eerder aangekondigd beschikbaar zijn.

Fluiten kun je naar deze functionaliteit. Beschamend en diep triest, zou m'n twee Sony 4K 43" en 55" televisies bijna van de muur aftrekken. Wacht al een eeuwigheid op HDD-rec, eerste klas prutsers bij Sony ;w .

Web Enrichment

• Cardwizard
Mij boeit die functies gelukkig allemaal niks , en aangezien het al een hele strijd was om een model met acceptabel (lees: niet perfect) beeld te krijgen is dat maar goed ook

• audiojunk
De KD-49X8005C voor 799.95 bij ibood.

http://www.ibood.com/nl/n...inch-uhd-4k-smart-tv.html

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:36

W84

Die is niet voor niets te koop bij iBood...

• avec_style
Johnnie5 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:51:
[...]

[...]

Plex draait hier ook perfect.
Heeft iemand de beeldkwaliteit van Plex vergeleken met die van een externe mediaspeler?
Ik ben benieuwd of hier nog verschil tussen te zien is. Ik heb zelf nog wel verschil gezien bij de Sony video app , kodi en vlc. Kodi had duidelijk het slechtste beeld. VLC en de Sony video app waren wel redelijk en toonden niet veel verschil met de externe media speler, maar vond de externe mediaspeler net iets beter.

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11 11:56
avec_style schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:08:
[...]

Heeft iemand de beeldkwaliteit van Plex vergeleken met die van een externe mediaspeler?
Ik ben benieuwd of hier nog verschil tussen te zien is. Ik heb zelf nog wel verschil gezien bij de Sony video app , kodi en vlc. Kodi had duidelijk het slechtste beeld. VLC en de Sony video app waren wel redelijk en toonden niet veel verschil met de externe media speler, maar vond de externe mediaspeler net iets beter.
Plex doet soms transcoding op de serverkant, dus ik kan me voorstellen dat die kwaliteit iets minder is. En verder hangt het waarschijnlijk ook af van welke player je gebruikt (Android heeft er intern een paar beschikbaar).

Externe bronnen gaan altijd beter zijn aangezien je TV dan alle power en opties beschikbaar heeft om alle beeldverbeteraars erop los te laten.

• donpablo80
avec_style schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:08:
[...]

Kodi en vlc zijn inderdaad slecht. Gister heb ik Archos video player geïnstalleerd, super beeld!

• tiguan
  • Laatst online: 07:15
W84 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:05:
Die is niet voor niets te koop bij iBood...
Is 't geen goeie tv dan?

• Kashika
Voor die prijs best interessant :)

Ja, er zijn betere TV's. Kosten wel meer.

• dResign
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-10 16:36
Kashika schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:55:
[...]

Voor die prijs best interessant :)

Ja, er zijn betere TV's. Kosten wel meer.
KD-49X8005C van iBood
200 motion rate heeft dus 50 hertz op paneel

----------------------------

Bij fransdesmet.be
prijs gevraagd

KD-49X8309C
€ 850 incl BTW

Het upgrade model is wel een aanrader type X8309 met tal van extra’s:

- 1000 hertz motion rate en dus effectief 100 hertz op het scherm voor vloeiende beelden !!!!!!!!!!

- Eleganter frame

- Energiezuiniger

- Meer aansluitingen

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-11 22:52
Sinds kort eigenaar van een 50W809C voor €750 via plattetv.nl. Had een 805c besteld voor 714, maar omdat deze niet meer op voorraad was kon ik de 809 meekrijgen voor 750.

Ik heb tot nu toe geen last van inputlag met mijn PS4. Speel vooral BF4 en dat gaat allemaal soepeltjes.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
dResign schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:44:
[...]

KD-49X8005C van iBood

Bij fransdesmet.be
prijs gevraagd

KD-49X8309C
€ 850 incl BTW

- 1000 hertz motion rate en dus effectief 100 hertz op het scherm voor vloeiende beelden !!!!!!!!!!

- Eleganter frame

- Energiezuiniger

- Meer aansluitingen
Dat 100Hz moet je hebben snap ik nog steeds niet. En ik blijf het maar vragen/zeggen. Onze 7 jaar oude tv kan ook 100Hz, maar staat altijd uit. Op 50Hz heb ik nooit een vertraging gezien bij snelle beelden ; voetbal bijvoorbeeld. 100Hz geeft juist artifacten om personen....

• tiguan
Het enige wat ik eigenlijk belangrijk vind is dat er een goed 100Hz paneel in zit. Is dat bij deze bijvoorbeeld het geval? En natuurlijk een lage inputlag i.v.m. PS4.

@baronruud: Moet je voor de gein eens Netflix kijken op een 50Hz paneel en daarna op een 100Hz paneel, of een HD uitzending van een film op gewoon kabel/whatever je provider is. Dan prefereer ik toch echt dat 100Hz paneel. 50Hz schokt als de neten, zeker als het een grote tv is.

edit: Paneel wordt hierboven al beantwoord en is dus 50Hz, dan valt deze iig al af voor mij.

[ Voor 70% gewijzigd door tiguan op 02-12-2015 12:00 ]

• dResign
baronruud schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:54:
[...]

Dat 100Hz moet je hebben snap ik nog steeds niet. En ik blijf het maar vragen/zeggen. Onze 7 jaar oude tv kan ook 100Hz, maar staat altijd uit. Op 50Hz heb ik nooit een vertraging gezien bij snelle beelden ; voetbal bijvoorbeeld. 100Hz geeft juist artifacten om personen....
dat zal een 50hz paneel zijn met software versnelling naar 100hz (vandaar de arts rond bewegende voorwerpen)

• DeBaroN
  • Nu online
tiguan schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:55:
Het enige wat ik eigenlijk belangrijk vind is dat er een goed 100Hz paneel in zit. Is dat bij deze bijvoorbeeld het geval? En natuurlijk een lage inputlag i.v.m. PS4.

@baronruud: Moet je voor de gein eens Netflix kijken op een 50Hz paneel en daarna op een 100Hz paneel, of een HD uitzending van een film op gewoon kabel/whatever je provider is. Dan prefereer ik toch echt dat 100Hz paneel. 50Hz schokt als de neten, zeker als het een grote tv is.
Ik kijk alleen maar HD beelden, via Netflix, bluray, digitale tv en een serie/film op 1080p.
Tv is 42inch, maar nog nooit last gehad van beeld dat schokt als de neten zoals jij dat zegt.

Bij welke tv had jij daar last van?

• tiguan
Op m'n werk hebben we twee 48W585B's staan. Als je daar Netflix op gaat kijken , het ziet er gewoon niet uit. Thuis heb ik een oudje maar wel met 100Hz (40W5500) en daar op kijkt het gewoon super. Ik ben daardoor van mening dat softwarematige 'Herzen', niet interessant zijn.

Maar lang niet iedereen is daar gevoelig voor of stoort zich daar aan, moet ik er wel bij zeggen. Het is ook maar net wat je gewend bent.

[ Voor 41% gewijzigd door tiguan op 02-12-2015 12:13 ]

• DeBaroN
  • Nu online
tiguan schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:06:
Op m'n werk hebben we twee 48W585B's staan. Als je daar Netflix op gaat kijken , het ziet er gewoon niet uit. Thuis heb ik een oudje maar wel met 100Hz (40W5500) en daar op kijkt het gewoon super. Ik ben daardoor van mening dat softwarematige 'Herzen', niet interessant zijn.

Maar lang niet iedereen is daar gevoelig voor of stoort zich daar aan, moet ik er wel bij zeggen. Het is ook maar net wat je gewend bent.
Denk dat dat meer te maken heeft met de kwaliteit van de tv's van tegenwoordig en vroeger.
Jij vergelijkt nogal appels en peren....

[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 02-12-2015 12:20 ]

• tiguan
baronruud schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:19:
[...]

Denk dat dat meer te maken heeft met de kwaliteit van de tv's van tegenwoordig en vroeger.
Jij vergelijkt nogal appels en peren....
Hoezo, wat is dan een vergelijkbare tv? Ik weet dat de 585B een goedkoop model is. Ik zou eerder in de 800 serie moeten kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 02-12-2015 12:22 ]

• P.K.
Die hele hertz discussie is hier al genoeg gevoerd, niet? :p

Persoonlijk zou ik die X80 niet halen, 49" is te groot om niet te gaan merken dat het een 50Hz paneel is. Voor 4K lijkt ie me dan weer net te klein. Bovendien is het een IPS scherm, dus qua beeldkwaliteit haalt ie het sowieso niet bij de W75/W80 of X85...

Was die W5500 trouwens wel echt 100Hz?
Heb de 32" gehad, maar volgens mij was dat een 50Hz scherm, met 100Hz MotionFlow.

• tiguan
P.K. schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:37:
Sorry, die had ik niet gevolgd :)
Heb de 32" gehad, maar volgens mij was dat een 50Hz scherm, met 100Hz MotionFlow.
De 40" wel, kleinere modellen hadden idd een 50Hz paneel.

• P.K.
AmbroosV schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:32:
[...]

Plex doet soms transcoding op de serverkant, dus ik kan me voorstellen dat die kwaliteit iets minder is. En verder hangt het waarschijnlijk ook af van welke player je gebruikt (Android heeft er intern een paar beschikbaar).

Externe bronnen gaan altijd beter zijn aangezien je TV dan alle power en opties beschikbaar heeft om alle beeldverbeteraars erop los te laten.
De beeldverwerking wordt gedaan door een losstaande chip, die voert z'n werk echt niet half uit als je kijkt via een app hoor. Dat is onzin. ;)

Het probleem zit er denk ik vooral in dat Android een gefixte refreshrate heeft momenteel, daardoor kan er veel judder ontstaan en wellicht dat het het omzetten naar de Android refreshrate ook scherpte kost.
Hopelijk is dat opgelost zodra we een update naar Android 6 krijgen.

De beeldkwaliteit via Kodi ben ik ook niet tevreden over, maar Plex is prima.

[ Voor 22% gewijzigd door P.K. op 02-12-2015 13:18 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
baronruud schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:04:
[...]

Ik kijk alleen maar HD beelden, via Netflix, bluray, digitale tv en een serie/film op 1080p.
Tv is 42inch, maar nog nooit last gehad van beeld dat schokt als de neten zoals jij dat zegt.

Bij welke tv had jij daar last van?
baronruud schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:54:
[...]

Zoals je zelf al aangeeft, betreft jouw televisie een ouder model. Het beeldinterpolatie-algoritme en de beeldchip verantwoordelijk voor de beeldverwerkingen waren toentertijd nog niet slim en sterk genoeg om het paneel correct aan te sturen. Hierdoor kreeg je dus die beeldartefacten waarover jij spreekt.

De chips en het beeldinterpolatie-alrogitme zijn ondertussen een stuk verbeterd waardoor je met de juiste instellingen, zo goed als geen beeldartefacten meer hebt.

Met de hoge contrasten die televisies tegenwoordig weten te behalen, zijn zaken zoals bewegingsonscherpte duidelijker gaan worden waardoor ze sneller opvallen. Zeker wanneer je een 100Hz paneel gewend bent, is de stap terug naar 50Hz simpelweg niet aan te raden. Dat kunnen een aantal gebruikers in dit topic ook wel beamen
dResign schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:03:
[...]

dat zal een 50hz paneel zijn met software versnelling naar 100hz (vandaar de arts rond bewegende voorwerpen)
Die software waar jij het over hebt, die zit in elke televisie met een hogere frequentie. Dat is het beeldinterpolatie-algoritme en als je die uitschakelt, dan houd je effectief nog maar een 50Hz LCD-televisie over.

Lees vooral eens dit door: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

[ Voor 4% gewijzigd door Dimens op 02-12-2015 13:20 ]

• DeBaroN
  • Nu online
tiguan schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:38:
[...]

Sorry, die had ik niet gevolgd :)

[...]

De 40" wel, kleinere modellen hadden idd een 50Hz paneel.
De 40w5500 is 50Hz, met Motionflow aan 100Hz.

@Dimens, bedankt voor de uitleg.

[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 02-12-2015 13:21 ]

• tiguan
baronruud schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:20:
[...]

Heb je een bron daar van?

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
baronruud schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:20:
[...]

@Dimens, bedankt voor de uitleg.
De Sony KDL-40W5500 heeft een 100Hz paneel en met MotionFlow (De naam die Sony gebruikt om o.a. het beeldinterpolatie-algoritme aan te geven) aan, werkt het toestel ook als een 100Hz LCD-televisie. Schakel je MotionFlow uit, dan heb je dus effectief een 50Hz LCD-televisie.

• tiguan
Dimens schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:27:
[...]

De Sony KDL-40W5500 heeft een 100Hz paneel en met MotionFlow (De naam die Sony gebruikt om o.a. het beeldinterpolatie-algoritme aan te geven) aan, werkt het toestel ook als een 100Hz LCD-televisie. Schakel je MotionFlow uit, dan heb je dus effectief een 50Hz LCD-televisie.
Thanks. Ik had het ooit ergens gevonden, maar nu kan ik dit dus nergens meer vinden op internet.

• AmbroosV
P.K. schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:14:
[...]

De beeldverwerking wordt gedaan door een losstaande chip, die voert z'n werk echt niet half uit als je kijkt via een app hoor. Dat is onzin. ;)

Het probleem zit er denk ik vooral in dat Android een gefixte refreshrate heeft momenteel, daardoor kan er veel judder ontstaan en wellicht dat het het omzetten naar de Android refreshrate ook scherpte kost.
Hopelijk is dat opgelost zodra we een update naar Android 6 krijgen.

De beeldkwaliteit via Kodi ben ik ook niet tevreden over, maar Plex is prima.
Niet alles, een deel van de beeldverwerking gaat niet over het hele beeld maar alleen over de videostream zelf. Je wil namelijk geen resolutiefilter of live colour over je UI krijgen. Zolang je binnen Android zit worden die dingen op een andere plaats binnen Android zelf ingehooked, als je gewoon beeld via HDMI binnenkrijgt wordt het hele beeld behandeld als stream. De flow is iets anders, en niet alle opties hebben effect zolang je binnen Android blijft.

Dit was trouwens op de Bravia's van de vorige paar jaar exact hetzelfde. Intern draaide die ook gewoon op Android (een of andere Jelly Bean), en zolang je binnen dat platform bleef had je lang niet alles ter beschikking.

• Ghar
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-05 11:24
cardwizard schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:05:
Banding zijn de verticale strepen inderdaad , clouding zijn lichtere vlekken (lijken op wolken) in het paneel
Volgens mij worden die verticale donkere stroken veroorzaakt doordat de 65 inch versies direct lit zijn. Ik denk dat er gewoon te weinig ledjes zijn gebruikt, je zit gewoon naar een ongelijke lichtverdeling te kijken, (maar dat is geen banding). In het gewone beeld (tijdens films etc) vind ik het niet storend, net zo min als de structureel te donkere hoeken in het scherm. Ik zie dat vooral bij egaal verlichte vlakken zoals het updatescherm. Maar het gevoel dat je naar een 'premium product' zit te kijken wordt er niet door bevorderd helaas. Verder ben ik overigens wel tevreden.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-11 23:05
dResign schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:44:
[...]

KD-49X8005C van iBood

Bij fransdesmet.be
prijs gevraagd

KD-49X8309C
€ 850 incl BTW

- Eleganter frame

- Energiezuiniger

- Meer aansluitingen
Ik kan hem bij fransdesmet.be niet voor die prijs vinden hoor.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-11 23:05
Zijn er eigenlijk ook gewoon UHD tv's met een goede beeldkwaliteit zonder dat hele smart gebeuren en 3D? Ik heb een Chromecast dongel voor het hele smart gebeuren en 3D gebruikt ik nooit. Dat zou voor mij echt een uitkomst zijn als er zo'n tv is.

• dResign
Sunri5e schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:42:
[...]

Ik kan hem bij fransdesmet.be niet voor die prijs vinden hoor.
Je moet prijsvraag doen.
Krijg je een email met de beste prijs.

• apis29
  • Niet online
Wel apart, hier een duitse video review van de 55X8005C. Valt me nu pas op dat de amerikaanse X810C een motionflow van XR800 (960) heeft vs XR200 voor de X8005C :$ . Ook zeggen ze dat de input lag 51ms is en het een 50/60Hz model lijkt. Input lag meetmethode overigens onbekend ... (maar valt vast nog wel af te leiden uit andere reviews van ze in vergelijking met reviews waar zeker het Bodnar apparaatje is gebruikt).

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 02-12-2015 18:36 ]

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-11 18:03
Ik heb ondertussen de pricewatch: Sony Bravia 49" (X8308C) Zwart in huis. Het is mogelijk om, via mijn computer, 1920x1080 op 120 Hz door te geven.

Hierbij heb ik ontdekt dat bij Sony de logica als volgt is: 200 Hz= 50 Hz, 800 Hz= 100 Hz, 1000 Hz=120 Hz.

In de winkel stond een model van vorig jaar (B in de naam) met 200 Hz en daar was duidelijk Judder te zien. Verder wellicht nog handig te vermelden dat de tv diverse settings heeft om met afwijkende hz om te gaan (stuk of 5).

AndroidTV werkt prima. Alles start echt belachelijk snel. Kodi start sneller met spelen dan mijn Surface Pro 2 (i5 8 GB). Netflix en youtube gaan ook als een trein. De HTPC kan echt de deur uit. De voice verbeter techniek werkt ook veel beter dan verwacht (zeker tov LG). Eindelijk geen last meer van die kei harde muziek tussen de scene's door...

Nadelen zijn er wel. Zo is de standaard browser (Opera) is wel bagger, want hij herkent mijn wireless keyboard niet (het OS wel). Gelukkig kun je Chrome side-loaden.

Nadeel specifiek voor deze tv is dat hdmi is beperkt tot 1.4 (dus maximaal 24 Hz op 3840x2160 terwijl de tv aangeeft dit zelfs op 60 Hz aan te kunnen). Daarnaast is er ook een regenboog glare bij directe felle lichtbronnen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 01:10

razoon

"Keep on keeping on"

Geeft de X8305C ook DTS door via de optical aansluiting naar mijn versterker als ik een film kijk via LAN?
Doet hij dit wel via HDMI?
Ik heb zelf geen HDMI op mijn versterker maar wel optical.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:30
P.K. schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:37:

Persoonlijk zou ik die X80 niet halen, 49" is te groot om niet te gaan merken dat het een 50Hz paneel is. Voor 4K lijkt ie me dan weer net te klein. Bovendien is het een IPS scherm, dus qua beeldkwaliteit haalt ie het sowieso niet bij de W75/W80 of X85...

Waaraan merk je, dan wel, hoe irriteer je je daaraan?

• P.K.
AmbroosV schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:36:
[...]

Niet alles, een deel van de beeldverwerking gaat niet over het hele beeld maar alleen over de videostream zelf. Je wil namelijk geen resolutiefilter of live colour over je UI krijgen. Zolang je binnen Android zit worden die dingen op een andere plaats binnen Android zelf ingehooked, als je gewoon beeld via HDMI binnenkrijgt wordt het hele beeld behandeld als stream. De flow is iets anders, en niet alle opties hebben effect zolang je binnen Android blijft.

Dit was trouwens op de Bravia's van de vorige paar jaar exact hetzelfde. Intern draaide die ook gewoon op Android (een of andere Jelly Bean), en zolang je binnen dat platform bleef had je lang niet alles ter beschikking.
Wat is er anders dan?
Bij apps heb ik volgens mij dezelfde presets en beeld aanpassingsmogelijkheden als bij HDMI inputs?
Menu's etc pakken die presets ook in apps.
Sjah schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:53:
[...]

Waaraan merk je, dan wel, hoe irriteer je je daaraan?
Dimens heeft daar al eens een informatief stuk over getypt :)
Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

Hoe groter het scherm is, hoe eerder dat soort dingen opvallen.
Sony had vorig jaar bepaalde series waarbij de kleinere schermen een 50Hz scherm hadden en de grotere (50" en groter) een 100Hz paneel. Dat was ook niet voor niets. :)

• Kashika
sdk1985 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:40:
Ik heb ondertussen de pricewatch: Sony Bravia 49" (X8308C) Zwart in huis. Het is mogelijk om, via mijn computer, 1920x1080 op 120 Hz door te geven.

Hierbij heb ik ontdekt dat bij Sony de logica als volgt is: 200 Hz= 50 Hz, 800 Hz= 100 Hz, 1000 Hz=120 Hz.

In de winkel stond een model van vorig jaar (B in de naam) met 200 Hz en daar was duidelijk Judder te zien. Verder wellicht nog handig te vermelden dat de tv diverse settings heeft om met afwijkende hz om te gaan (stuk of 5).

AndroidTV werkt prima. Alles start echt belachelijk snel. Kodi start sneller met spelen dan mijn Surface Pro 2 (i5 8 GB). Netflix en youtube gaan ook als een trein. De HTPC kan echt de deur uit. De voice verbeter techniek werkt ook veel beter dan verwacht (zeker tov LG). Eindelijk geen last meer van die kei harde muziek tussen de scene's door...

Nadelen zijn er wel. Zo is de standaard browser (Opera) is wel bagger, want hij herkent mijn wireless keyboard niet (het OS wel). Gelukkig kun je Chrome side-loaden.

Nadeel specifiek voor deze tv is dat hdmi is beperkt tot 1.4 (dus maximaal 24 Hz op 3840x2160 terwijl de tv aangeeft dit zelfs op 60 Hz aan te kunnen). Daarnaast is er ook een regenboog glare bij directe felle lichtbronnen.
Toestel heeft een HDMI 2.0 poort? Moet je wel de juiste poort pakken.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:00
Ik ga over half jaar samen wonen met m'n vriendin en we zijn nu al beetje aan het rond kijken. Budget is 600 euro.

pricewatch: Sony Bravia KDL-50W755C 50" Zwart

Is deze tv nou precies hetzelfde als de duurdere 805C versie, minus de 3D optie?

Ik geef namelijk niets om 3D en vind de beeldkwaliteit indrukwekkend van beide types.

• Timmeuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01-2020
Outlandos schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:26:
Ik ga over half jaar samen wonen met m'n vriendin en we zijn nu al beetje aan het rond kijken. Budget is 600 euro.
De tv kost 700?

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02:00

Turfschipper

Hup NAC

55809c

Ik heb steeds vaker het idee dat het geluid out of sync loopt. Als ik dan zap, en weer terug, dan lijkt het weer goed te zijn.

Ook met de kodi app loopt het geluid vaak niet in sync.

Maar bij regulier Tv kijken is het echt mega irritant.

Kan ik met settings dit probleem tackelen? Of is dit ook een bug of zo?

• outlandos
We gaan pas over een half jaar samen wonen :P

• sdk1985
Kashika schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:16:
[...]

Toestel heeft een HDMI 2.0 poort? Moet je wel de juiste poort pakken.
Huh, welke poort zou dat mogen zijn?
Outlandos schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:26:

pricewatch: Sony Bravia KDL-50W755C 50" Zwart

Is deze tv nou precies hetzelfde als de duurdere 805C versie, minus de 3D optie?

Ik geef namelijk niets om 3D en vind de beeldkwaliteit indrukwekkend van beide types.
Volgens reviews en mevrouw Sony in de Mediamarkt wel. Alleen het verschil was (daar) ook maar 30 euro ofzo.

[ Voor 58% gewijzigd door sdk1985 op 03-12-2015 15:20 ]

• tcviper
  • Laatst online: 11:48
De HDMI 4 (ARC) poort is HDMI 2.0 ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• sdk1985
tcviper schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:41:
De HDMI 4 (ARC) poort is HDMI 2.0 ;)
Had je dat niet even kunnen zeggen voor ik hem aan de muur heb geschroefd??? :+

Volgens de tweakers pricewatch is de hoogst ondersteunde hdmi versie 1.4. Volgens de (zeer algemene) manual gaat 4K op 50 Hz/60 Hz alleen met 8bit kleuren. Daarna praten ze over 24,25 en 30 Hz waarbij ik dus een black screen kreeg op hdmi1+30 Hz.

Ik zal hem vanavond wel even van de muur halen.

• Kashika
sdk1985 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:52:
[...]

Had je dat niet even kunnen zeggen voor ik hem aan de muur heb geschroefd??? :+

Volgens de tweakers pricewatch is de hoogst ondersteunde hdmi versie 1.4. Volgens de (zeer algemene) manual gaat 4K op 50 Hz/60 Hz alleen met 8bit kleuren. Daarna praten ze over 24,25 en 30 Hz waarbij ik dus een black screen kreeg op hdmi1+30 Hz.

Ik zal hem vanavond wel even van de muur halen.
Je had ook even naar de vier poorten kunnen kijken.
Staat bij de ARC poort ook HDMI 2.0 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Kashika op 03-12-2015 16:24 ]

• outlandos
sdk1985 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:17:
[...]

Huh, welke poort zou dat mogen zijn?

[...]

Volgens reviews en mevrouw Sony in de Mediamarkt wel. Alleen het verschil was (daar) ook maar 30 euro ofzo.
Dank. Dan ga ik voor de goedkoopste; 3D ben ik liever arm dan rijk, zeker als die niet goed is uitgevoerd zoals bij de 805c.

• tvnijnanten
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:36
Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van een 55W809C. Gekocht bij Hificorner, voor 875 euro.

Ik hou dit forum al een hele tijd in de gaten, in verband met bugs en dergelijken. Ik moet echter zeggen dat ik - tot op heden *klop* *klop* - geen enkele van de hier genoemde bugs heb ervaren. Alles werkt naar behoren. Ja, het OS werkt niet zo soepel als je mag verwachten van een high-end TV uit 2015, maar storend is anders hoor!

Ook geen last van clouding en/of banding. Slecht geluid? Zal wel aan mij liggen dan...Nergens last van hoor! Waar ik zelf nog niet helemaal uit ben, zijn de beeldinstellingen. Er is zo veel in te stellen! En laat ik nu net niet zo veel verstand hebben van het kalibreren van beeldschermen...

Wat mijn conclusie na deze paar dagen in ieder geval is, is dat de TV heel intuïtief werkt. Ik weet zeker dat veel mensen met mij regelmatig met apparaten in de weer zijn, die "niet doen wat ik wil". Dat gaat - voor mij - bij deze TV niet op. Heb je een goede source, dan is het beeld fantastisch. En dat is immers waar je een TV voor koopt...

• sdk1985
Kashika schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:24:
[...]

Je had ook even naar de vier poorten kunnen kijken.
Staat bij de ARC poort ook HDMI 2.0 ;)
Hmm: Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/s7gHGWTCcdUZCSaLSpcOefW8/full.jpg.

Met mijn laptop (Surface Pro 2 mini display port>hdmi) had ik zie ook allemaal geprobeerd hoor (iig 1,2 en 4) en kreeg ik overal zwart beeld op 30 Hz. Alleen bij mijn pc test (GTX 660 Ti) heb ik mezelf beperkt tot HDMI1 (en daar werkte 120 Hz full hd). Ben je niet gewoon in de war met de X850?

Wat betreft beeldinstellingen. Zodra je een pc/laptop aansluit ziet dan vertekent "standard" het beeld. Dit verdwijnt o.a bij Custom (1tje lager). Cinema Pro/Home maken het beeld iets geliger. De game mode geeft ook alles "normaal" weer. Bijkomend voordeel is dat de input lag veel lager is. Bij o.a. Netflix zag ik ook wat aparte "vezels" over het beeld (Knight and Day). Die verdwenen bij custom en de cinema settings.

Kodi 4K via AndroidTV:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VoRDqtOSvzL50HzVSbPPdR90/full.jpg
Hele nette cpu loads! Zwaarder filmpje van LG (117 MB/s) kwam op 47%.

[ Voor 83% gewijzigd door sdk1985 op 03-12-2015 18:15 ]

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 01:10

razoon

"Keep on keeping on"

tvnijnanten schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:33:
Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van een 55W809C. Gekocht bij Hificorner, voor 875 euro. ....
Hoe krijg jij hem zo goedkoop als hij volgens de Pricewatch 1199 euro kost bij Hificorner?

• sdk1985
Misschien een black Friday deal? Ik had mijn pricewatch: Sony Bravia 49" (X8308C) Zwart ook voor 974 euro bij foto Klein ipv de circa 1200 euro die er toen voor stond.

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-11 23:03
razoon schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:38:
[...]

Hoe krijg jij hem zo goedkoop als hij volgens de Pricewatch 1199 euro kost bij Hificorner?
Was idd een Black friday deal.

• Kashika
sdk1985 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:59:
[...]

Hmm: [afbeelding].

Met mijn laptop (Surface Pro 2 mini display port>hdmi) had ik zie ook allemaal geprobeerd hoor (iig 1,2 en 4) en kreeg ik overal zwart beeld op 30 Hz. Alleen bij mijn pc test (GTX 660 Ti) heb ik mezelf beperkt tot HDMI1 (en daar werkte 120 Hz full hd). Ben je niet gewoon in de war met de X850?

Wat betreft beeldinstellingen. Zodra je een pc/laptop aansluit ziet dan vertekent "standard" het beeld. Dit verdwijnt o.a bij Custom (1tje lager). Cinema Pro/Home maken het beeld iets geliger. De game mode geeft ook alles "normaal" weer. Bijkomend voordeel is dat de input lag veel lager is. Bij o.a. Netflix zag ik ook wat aparte "vezels" over het beeld (Knight and Day). Die verdwenen bij custom en de cinema settings.

Kodi 4K via AndroidTV:
[afbeelding]
Hele nette cpu loads! Zwaarder filmpje van LG (117 MB/s) kwam op 47%.
Ik snap het niet meer dan...

Ik dacht dat alle toestellen uit 2014 en 2015 een HDMI 2.0 poort met HDCP 2.2 hadden.
En dat zou betekenen dat 4K op 60P moet werken met de juiste input.
Wat gaat het dan betekenen als we staks die 4K blu-ray spelers en schijven krijgen volgend jaar?

• sdk1985
Kashika schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:00:
[...]

Ik snap het niet meer dan...

Ik dacht dat alle toestellen uit 2014 en 2015 een HDMI 2.0 poort met HDCP 2.2 hadden.
En dat zou betekenen dat 4K op 60P moet werken met de juiste input.
Wat gaat het dan betekenen als we staks die 4K blu-ray spelers en schijven krijgen volgend jaar?
Dat je tot 24 Hz beperkt bent (maar dat zijn alle films nu toch al). In de handleiding staat overigens ook dat 60 Hz op 8bit kleuren kan. Het was voor mij ook niet logisch dat dit model hdmi 1.4 heeft ipv 2.0, maar gezien het verschil van 400 euro tov de X850 was dat het mij niet waard.

Vreemd genoeg heeft de goedkopere X8005C wel HDMI 2.0, alleen die is dan weer 200 Hz (=50 Hz). Dus dat is dramatisch voor het afspelen van gedownload materiaal, bluerays, dvd's en netflix. Dan krijg je Judder (zoals o.a. bij de hele Samsung 6 serie 4k lineup).

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 04-12-2015 15:30 ]

• Kashika
Ik begrijp het ook niet.

Een 4K toestel zonder een HDMI 2.0 poort is niet geschikt voor de toekomst.
Dan kun je simpelweg geen series kijken op 4K Blu-ray kwaliteit toch?

• sdk1985
Jawel alleen dus beperkt tot 24 Hz als je de HDMI input gebruikt :P . Heb dit getest via mijn Surface Pro 2 met een 59 fps 4096x2160 filmpje op 3840x2160x24 Hz als tweede monitor.

Zelf zal ik overigens niet zo snel een blueray speler aanschaffen. Bij mij komt alles uit digitale bron (Kodi of Netflix).

• GioStyle
Kashika schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:41:
Ik begrijp het ook niet.

Een 4K toestel zonder een HDMI 2.0 poort is niet geschikt voor de toekomst.
Dan kun je simpelweg geen series kijken op 4K Blu-ray kwaliteit toch?
Wat dacht je van de digitale tuner? Die kan helaas maar tot 1920x1080. Wil je in de toekomst 4k uitzendingen gaan kijken moet je een externe decoder aanschaffen.

Hier komt in huis pas een 4k tv als ze de 2 volgende punten hebben opgelost: digitale tuner naar 4k en inputs naar 4k 60fps.

• AmbroosV
GioStyle schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:47:
[...]

Wat dacht je van de digitale tuner? Die kan helaas maar tot 1920x1080. Wil je in de toekomst 4k uitzendingen gaan kijken moet je een externe decoder aanschaffen.

Hier komt in huis pas een 4k tv als ze de 2 volgende punten hebben opgelost: digitale tuner naar 4k en inputs naar 4k 60fps.
Eh, alle 4K Android-TV's hebben anders wel ondersteuning voor het 4K HEVC-testsignaal van de Astra-satellieten. De tuner is wel klaar voor broadcast in 4K HEVC, er zijn er gewoon nog geen. De meeste zenders hebben moeite met 1080p-content aanleveren, laat staan 4K.

• GioStyle
Dus als Ziggo morgen aankondigt dat ze 4k gaan uitzenden kan jij met je huidige 4k tv dat signaal via de ingebouwde tuner laten zien?

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-11 20:49
Ik ben in de markt voor de KDL-65W855C, maar wil wel dat 3D goed weergegeven wordt op het apparaat. Weet iemand of de 3D resolutie problemen met de TV al opgelost zijn?
Pagina: 1 ... 42 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297