• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vanmorgen erg vreemd: toen ik de woonkamer in liep was de TV (W809C) bezig met een disco, het ledje was alle kleuren aan het switchen. Vervolgens de TV geprobeerd aan te zetten maar reageerde nergens op.
Stekker er uit gehaald en toen ging hij weer aan.. Maar met de verkeerde datum/tijd.
Dus weer een initiële setup moeten doen om de datum/tijd goed te krijgen. Maar ook de setup deed ietwat raar, kreeg 2x de voorwaarden en "zoeken op kabel/antenne" voorgeschoteld :S

Edit: zie dat er een update was, mogelijk heeft hij dit automatisch binnengehaald en is hij daarna ergens op vastgelopen. Straks maar ff kijken welke versie ik nu heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Angeloonie op 19-11-2015 10:32 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-11 22:27

Nicap

Tsssk....

Kaizah schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:13:
Ik heb net de remote control app 'Kore' geïnstalleerd voor KODI op mijn One Plus One.

Wat een heerlijkheid!

Nog meer genieten van mijn 65w855c! :)
Heb je Yatse al geprobeerd?

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:26
Kore werkt zo snel en goed dat ik niet verder keek.

Wat zijn de voordelen tov kore?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-11 22:27

Nicap

Tsssk....

Yatse heeft wat extra plugins. Moet eerlijk zeggen dat ik een beetje hetzelfd eheb gedaan als jij. Maar dan net andersom. Heb Kore wel gebruikt, maar dat ik al heel lang geleden. Nu ik in de playstore kijk zie ik wel dat de app wat uitgebreider is geworden.

Vind vooral de Call plugin handig. Als je gebeld wordt gaat de video automatisch op pauze. Kan best dat dat nu met Kore ook kan btw.

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:46
Spotify biedt sinds kort ondersteuning voor chromecast. Mijn aanname is dat dit ook zou moeten werken op een Android TV aangezien youtube en google music ook content kunnen casten naar mijn tv.
Ik heb dit echter niet aan de praat gekregen op mijn tv. Mijn spotify app op mijn telefoon ziet gewoon geen andere devices om naar te casten.

Heeft iemand dit werkend gekregen?

• ZenimNL
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-11 22:55
Spotify ondersteund momenteel geen Android TV: https://support.spotify.c...e-with-spotify-on-my-cast

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
nou.. mijn 65x805c gaat steeds vaker spontaan resetten (en dan kijk ik niet eens tv, gewoon xbox via mijn versterker). vd week reageerde de hele tv niet eens meer tijdens tv kijken tot hij zich zelf helemaal op hing.
sony bedankt!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:22
Ronayke03 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:18:
[...]

Ook leuk om te weten: werkt 3D via de Nvidia Shield? Al zelf getest? Zoja, welke brillen heb je dan? ;)
Sorry, ben niet echt fan van 3d op de tv. Weinig toegevoegde waarde, mijns inziens.

Verwijderd

Sinds een week in het bezit van een 50w809c. Eerste dagen vrij lyrisch over het beeld en geluid.

Nu na een week valt mij toch het e.e.a. op;
Vrij duidelijke light bleeding schuin boven sony logo.
Daarnaast is het scherm aan de rechterkant donkerder.

Maar het minst tevreden ben ik over het contrast. Details tijdens donkere scenes is ronduit slecht. Bij donkere kleding bijvoorbeeld geen details.

Doe ik iets verkeerd? Tips voor instellingen?

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-11 15:04
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 09:45:
Sinds een week in het bezit van een 50w809c. Eerste dagen vrij lyrisch over het beeld en geluid.

Nu na een week valt mij toch het e.e.a. op;
Vrij duidelijke light bleeding schuin boven sony logo.
Daarnaast is het scherm aan de rechterkant donkerder.

Maar het minst tevreden ben ik over het contrast. Details tijdens donkere scenes is ronduit slecht. Bij donkere kleding bijvoorbeeld geen details.

Doe ik iets verkeerd? Tips voor instellingen?
Welke settings gebruik je nu? Ik heb onderstaand en ben er erg tevreden over:

Beeldmodus: Bioscoop Pro
Helderheid: 10 (overdag 30)
Kleur: 55
Contrast: Max
Gamma: 0
Kleur Temperatuur: Warm

Alle beeldverbeteraars uit, dus ook 'Zwart aanpassen' en 'Geav. Contrastoptimalisatie'.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Vraagje.. Ik heb de v2637 van 3-11 op mijn X8305c geinstalleerd staan. Echter; ik zag net op de Sony website dat er nu een v2637 met als datum 17-11 staat. Iemand die weet of dit een andere versie is en/of weet wat er veranderd is?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/71Qaivs.jpg

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:53
Zit te kijken naar de grootte van de tv. Is een tv voor op een kamer, dus twijfel een beetje wel maat ik zou nemen. Kijkafstand naar de bank is ongeveer 1.93 meter heb ik gemeten, en vanuit oogafstand dus iets van 2.30 meter.

Zou een 48 inch tv op die kijkafstand kunnen, of is dat echt 'overkill'? Voor mijn gevoel wordt die dan ook wel erg groot voor de ruimte :P . Iets groter als 40 inch mag eigenlijk ook weer wel, maar door de maatvoering is er niet echt een tussenweg. Dan zou ik een 755 moeten kopen, maar heb besloten liever 2 a 3 jaar te wachten, totdat oled en android doorontwikkeld zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Matedeor op 22-11-2015 12:09 ]

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:14
nl.mark schreef op zondag 22 november 2015 @ 07:55:
Vraagje.. Ik heb de v2637 van 3-11 op mijn X8305c geinstalleerd staan. Echter; ik zag net op de Sony website dat er nu een v2637 met als datum 17-11 staat. Iemand die weet of dit een andere versie is en/of weet wat er veranderd is?

[afbeelding]
Als jij de 2637 al had, is dat precies dezelfde :) Deze is opnieuw gepost omdat ie nu ook OTA beschikbaar is (automatisch via internet).

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:30
Matedeor schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:00:
Zit te kijken naar de grootte van de tv. Is een tv voor op een kamer, dus twijfel een beetje wel maat ik zou nemen. Kijkafstand naar de bank is ongeveer 1.93 meter heb ik gemeten, en vanuit oogafstand dus iets van 2.30 meter.

Zou een 48 inch tv op die kijkafstand kunnen, of is dat echt 'overkill'? Voor mijn gevoel wordt die dan ook wel erg groot voor de ruimte :P . Iets groter als 40 inch mag eigenlijk ook weer wel, maar door de maatvoering is er niet echt een tussenweg. Dan zou ik een 755 moeten kopen, maar heb besloten liever 2 a 3 jaar te wachten, totdat oled en android doorontwikkeld zijn.
Wat ben je nu gewend? Ik zou zeggen dat je 40 ich groot genoeg gaat vinden, anders zou ik voor je gemoedsrust een 43 incher pakken. Maar wie ben ik om je 48 inch af te raden, mij lijkt het niks op die afstand, ik zit zelf op 3.5 met mijn ogen, en daar lijkt me 48 wel geschikt voor, niet 2.5m. Maar je hebt mensen die op 2 meter zitten en dan al 48 inch willen, of zelfs 50.

• Matedeor
Sjah schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:23:
[...]

Wat ben je nu gewend? Ik zou zeggen dat je 40 ich groot genoeg gaat vinden, anders zou ik voor je gemoedsrust een 43 incher pakken. Maar wie ben ik om je 48 inch af te raden, mij lijkt het niks op die afstand, ik zit zelf op 3.5 met mijn ogen, en daar lijkt me 48 wel geschikt voor, niet 2.5m. Maar je hebt mensen die op 2 meter zitten en dan al 48 inch willen, of zelfs 50.
32 inch, maar dat vind ik wel echt klein ondertussen. Komt nog bij dat veel films zwart balken onder en boven tonen. Heb bij andere ook wel 50 inch gezien, maar dat was op een grotere afstand, en dan is het prima te doen. Bij gamen ga je er dan zelf nog steeds dicht opzitten.

43 inch lijkt mij op zich wel ideaal inderdaad, hopelijk komt die 755c dan een keer in de aanbieding. Wil namelijk nu niet teveel geld uitgeven (voor 2/3 jaar) aan een televisie met relatief hoge input lag, buggy android/interface en met oled om de hoek. Die 100hz is dan weer wel een groot pluspunt.

[ Voor 15% gewijzigd door Matedeor op 22-11-2015 12:44 ]

Verwijderd

Tiwazz schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:26:
[...]

Alle beeldverbeteraars uit, dus ook 'Zwart aanpassen' en 'Geav. Contrastoptimalisatie'.
Bedankt, maar zet jij handmatig de helderheid op 30?

Daarnaast heb ik al een aantal keer gehad dat het volume van de tv op 100 vliegt als ik een youtube filmpje via mijn telefoon naar de tv schiet, ook als het geluid van de tv helemaal niet aan staat.

Iemand ook deze ervaring gehad?

• ndonkersloot
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:41:
[...]

Bedankt, maar zet jij handmatig de helderheid op 30?

Daarnaast heb ik al een aantal keer gehad dat het volume van de tv op 100 vliegt als ik een youtube filmpje via mijn telefoon naar de tv schiet, ook als het geluid van de tv helemaal niet aan staat.

Iemand ook deze ervaring gehad?
Vaak vind ik de helderheid van 10 prima ook overdag, maar als er echt veel licht binnen schijnt dan zet ik hem handmatig op 30/35 inderdaad. Ik vind het contrast van de TV juist een selling point, als ik een film kijk zeg ik nog steeds 'wow'. Hoe vind je het beeld nu met andere settings?

Ik heb nog nooit gehad dat de volume omhoog schoot en cast youtube toch regelmatig.

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 18:11
tcviper schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:16:
[...]

Als jij de 2637 al had, is dat precies dezelfde :) Deze is opnieuw gepost omdat ie nu ook OTA beschikbaar is (automatisch via internet).
Word deze update OTA aangeboden? Ik heb hem namelijk nog steeds niet.. als ik check voor updates is er ook geen update beschikbaar. Heb nu versie 2605

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In de release notes staat dat deze op 24 december via OTA wordt aangeboden.

• Guney
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-10 17:05
Ik heb nog een muurbeugel te koop die ik via amazon heb besteld op aanraden van AVForum mocht er iemand geintresserd zijn. Deze had ik gekocht voor mijn 50W807C echter heb ik besloten de tv niet meer te gaan ophangen. Nieuw in doos en ongebruikt.

http://www.amazon.de/NB75...978&sr=8-9&keywords=sp600

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Wat zijn op dit moment de ervaringen met de 4K tv's van SONY? Ga er binnenkort 1 aanschaffen maar heb nog geen idee welke. Het liefst wil ik er een zonder android omdat ik daar erg veel negatieve reacties over lees. Zijn er uberhäupt 2015 modellen zonder android? En zo nee hoe is de ervaring met android tv's momenteel?

Scrooge NL

Verwijderd

Tiwazz schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:51:
[...]

Vaak vind ik de helderheid van 10 prima ook overdag, maar als er echt veel licht binnen schijnt dan zet ik hem handmatig op 30/35 inderdaad. Ik vind het contrast van de TV juist een selling point, als ik een film kijk zeg ik nog steeds 'wow'. Hoe vind je het beeld nu met andere settings?

Ik heb nog nooit gehad dat de volume omhoog schoot en cast youtube toch regelmatig.
Mijn settings had ik al bijna hetzelfde staan, op het contrast en gamma na. Het contrast heb ik nu ook op maximaal gezet en gamma weer terug op 0 i.p.v. 1.
Ik ben sowieso erg tevreden over het toestel, deze bevalt veruit het beste van de 4 andere toestellen die ik in de afgelopen 2 jaar heb gehad ;)
De uniformiteit en het contrast blijf ik echter twee minpunten vinden.
Verder werkt het allemaal gewoon goed en snel, alleen heb ik soms bij het instellen van de tv dat het menu een seconde of 10 helemaal niets doet.

Heb jij verder alles uitgeschakeld staan, dus ook filmmode e.d.?

Ik zoek ook nog de beste instellingen voor mijn ps4, iemand nog tips?

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 23:36
Theo27 schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:31:
Wat zijn op dit moment de ervaringen met de 4K tv's van SONY? Ga er binnenkort 1 aanschaffen maar heb nog geen idee welke. Het liefst wil ik er een zonder android omdat ik daar erg veel negatieve reacties over lees. Zijn er uberhäupt 2015 modellen zonder android? En zo nee hoe is de ervaring met android tv's momenteel?
Ik heb de 65s8505c
Gewoon alles uitzetten wat je niet gebruikt in Android. Heb allerlei apps uitgezet.
Ook de voorkeuren bovenin allemaal uitgezet.

Verder doe ik niks met Android en werkt het eigenlijk perfect. Kijk echter wel via een humax omdat ik dat toch altijd beter soepelere en handiger vind dan de interne ci module.

Gebruik het scherm dus eigenlijk als een dom scherm. Kwaliteit is subliem

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:14
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:34:
[...]

Mijn settings had ik al bijna hetzelfde staan, op het contrast en gamma na. Het contrast heb ik nu ook op maximaal gezet en gamma weer terug op 0 i.p.v. 1.
Ik ben sowieso erg tevreden over het toestel, deze bevalt veruit het beste van de 4 andere toestellen die ik in de afgelopen 2 jaar heb gehad ;)
Verder werkt het allemaal gewoon goed en snel, alleen heb ik soms bij het instellen van de tv dat het menu een seconde of 10 helemaal niets doet.

Als je even door dit topic leest/zoekt kom je vanzelf al genoeg daarover tegen ;)
Bijv dat als je met je PS4 iets doet, de Picture modus het best op Game mode kan zetten (voor lager input lag).
Film mode gebruik je normaal alleen bij AppleTV, of apparaten die in film modus iets afspelen. Ik persoonlijk zet daar wel altijd kleuren modus naar standaard ipv expert. Vind dat net wat prettiger kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 22-11-2015 18:40 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• ndonkersloot
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:34:
[...]

Yep alles uit, ook de beweging dingen en filmmodus enzo.
Voor gaming op mijn PS4 en Wii U gebruik ik dezelfde instellingen. Ik merk met inputlag geen verschil tussen dit of game mode.

• mieras010
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-10-2023
Heb de KD-X558505C nu 3 weekjes en ben er wel blij mee. Android TV is ok. Alleen het geluid is niet super. Wil het dus eigenlijk op mijn (oude) stereo aansluiten. Maar er is alleen een optische audio uit. Is het dan verstandig om een converter te kopen of moet ik (om optimale geluid te benutten) een speciale 4k versterker kopen oid? Heb nu een Harman Kardon wat prima is voor muziek. Hoef ook niet per se 5.1 oid.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

4k is voor zover ik weet alleen maar beeld, heeft niks met geluid te maken. Een converter is dus genoeg, een 4k receiver is meer voor doorlussen van 4k beelden van een externe bron (mediaplayer bv) naar je tv.

Buiten dat: als je filmliefhebber bent, kun je natuurlijk toch overwegen om een leuke 5.1 versterker aan te schaffen, het voegt dan namelijk wel een hoop toe vergeleken met je 2.0 HK. :)

Nomen nescio

• Matedeor
Bij Amazon Duitsland de 43w755c nu gewoon voor 499 euro, helaas kan die niet naar Nederland verzonden worden. Laat zo'n aanbieding ook maar snel in Nederland komen. Heb het idee de prijzen hier nog te hoog liggen.

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Bij Mediamarkt de 50W807C voor 717€

http://www.mediamarkt.nl/...-kdl-50w807c-1374101.html

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• KevinJK88
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-06-2023
Wou net deze week een nieuwe TV gaan halen.

Zat er aan te denken om voor de 50W805 te gaan. Maar nu de 7 in de aanbieding is begin ik wel te twijfelen.

Al moet ik wel zeggen dat ik neig naar de 805 vanwege de zwarte rand ..

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:13

Bever!

3

zilveren is wel erg mooi in het echt moet ik zeggen!

• Inczz
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-03 10:51
KevinJK88 schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:15:
Wou net deze week een nieuwe TV gaan halen.

Zat er aan te denken om voor de 50W805 te gaan. Maar nu de 7 in de aanbieding is begin ik wel te twijfelen.

Al moet ik wel zeggen dat ik neig naar de 805 vanwege de zwarte rand ..
Bol.com heeft de prijs van de 805c verlaagd naar €717 (kreeg er een price alert op, waarschijnlijk door de aanbieding van de MediaMarkt)
http://www.bol.com/nl/p/s...roid-tv/9200000040885370/

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik zit ook te wachten op een aanbieding, maar dan voor de 55W756C.

In Duitsland is deze sowieso al iets goedkoper dan hier (Amazon.de stuurt de TV alleen niet naar NL, maar Saturn is niet zo heel ver in Duitsland).

Helaas kom ik vrijwel alleen zwarte modellen tegen tussen de aanbiedingen, terwijl ik een zilvere wil zonder glimmende voet. Ik hoop op een goede BlackFriday aanbieding.

[ Voor 23% gewijzigd door Dj-sannieboy op 23-11-2015 15:53 ]

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:36

W84

Die is een stuk mooier ja en past er beter bij dan zo'n chromen badkamer stang! :+

• KevinJK88
Ben benieuwd of ik hem bij de mediamarkt dan ook voor €717 mee kan krijgen omdat zij daar werken met de "laagste prijs garantie"

Het zal voor mij absoluut de zwarte zijn!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
KevinJK88 schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:32:
Ben benieuwd of ik hem bij de mediamarkt dan ook voor €717 mee kan krijgen omdat zij daar werken met de "laagste prijs garantie"

Het zal voor mij absoluut de zwarte zijn!
Ze zullen aangeven dat het alleen voor fysieke winkels is.
Lijkt me als je aangeeft dat je hem echt meeneemt voor 717 ze het wellicht gewoon doen.

PSNID : HoefMeistert

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

HoefMeistert schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:15:
[...]

Ze zullen aangeven dat het alleen voor fysieke winkels is.
Lijkt me als je aangeeft dat je hem echt meeneemt voor 717 ze het wellicht gewoon doen.
Hij is bij MM toch gewoon €717? http://www.mediamarkt.nl/...-kdl-50w807c-1374101.html

Jammer dat het de 50 inch is, net iets te klein wat mij betreft.

• KevinJK88
Dj-sannieboy schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:00:
[...]

Hij is bij MM toch gewoon €717? http://www.mediamarkt.nl/...-kdl-50w807c-1374101.html

Jammer dat het de 50 inch is, net iets te klein wat mij betreft.
Dit is de grijze variant. Die wil ik liever niet ;)

Net bij de Mediamarkt geweest - zij geven hem niet mee voor €717.

Dus net maar besteld bij bol.com!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:02
Ik ben al een tijdje bezig om het banding probleem opgelost te krijgen (65W855c) , Ik heb een vervangend toestel van Sony gekregen die hetzelfde had , de reparatiedienst mocht deze van mij mee terug nemen aangezien het probleem daarmee niet verholpen was , Sony heeft deze onderzocht en het valt volgens hun binnen de specificaties en daar kan ik het mee doen !

De Wehkamp wil me nu het aankoopbedrag terug geven waarvoor absoluut hulde ! dat had ik van hun nooit verwacht dat ze daar zo makkelijk over zouden doen...

Allemaal leuk en aardig , wat moet ik in godsnaam nu kopen .... ik durf bijna niet meer voor een Sony te gaan

• sebazz82
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-01-2024
In navolging op mijn vorige berichten blijf ik toch ontzettend veel last houden van "banding" en/of "clouding" (dacht eerst dat het een schaduw patroon was van een nieuwe lamp)
Ook heb ik een donkere vlek onderin het scherm precies boven de sony led.
Ben al met de instellingen bezig geweest en blijft onverminderd aanwezig, ook heb ik de schroeven in de behuizing een kwartslagje losser gedraaid, maar helaas....

Dikke maand in bezit, en hoop er met de winkel uit te gaan komen

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-11 16:14
cardwizard schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:54:
Ik ben al een tijdje bezig om het banding probleem opgelost te krijgen (65W855c) , Ik heb een vervangend toestel van Sony gekregen die hetzelfde had , de reparatiedienst mocht deze van mij mee terug nemen aangezien het probleem daarmee niet verholpen was , Sony heeft deze onderzocht en het valt volgens hun binnen de specificaties en daar kan ik het mee doen !

De Wehkamp wil me nu het aankoopbedrag terug geven waarvoor absoluut hulde ! dat had ik van hun nooit verwacht dat ze daar zo makkelijk over zouden doen...

Allemaal leuk en aardig , wat moet ik in godsnaam nu kopen .... ik durf bijna niet meer voor een Sony te gaan
Zag je de banding wel bij normale content? Ik zie ook vertical banding op mijn 65W855C op een egaal grijs scherm; maar zodra ik een film, serie of game kijk zie ik er niks meer van. Enige vorm van banding schijnt ook normaal te zijn; dus ik ben benieuwd of jullie dit ook zien bij normale content.

• Cardwizard
jazeker zie ik dat , vooral bij bewegende beelden dan zie je de strepen over het beeld lopen , ik baal er ontzettend van ! natuurlijk is het fijn dat ik mijn geld terug kan krijgen maar ik heb echt geen idee wat ik moet kopen dan , alle tv's lijken tegenwoordig wel een probleem te hebben , zou het liefst een oled kopen maar die hebben weer last van retentie/inbranden , en daar heb ik zo veel problemen mee gehad met mijn plasma tv's

Zit nu zelfs naar Philips te kijken (7600 serie) terwijl ik eigenlijk weet daar van af te blijven

[ Voor 10% gewijzigd door Cardwizard op 24-11-2015 14:50 ]

• Finwe
  • Laatst online: 09-11 16:14
cardwizard schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:50:
jazeker zie ik dat , vooral bij bewegende beelden dan zie je de strepen over het beeld lopen , ik baal er ontzettend van ! natuurlijk is het fijn dat ik mijn geld terug kan krijgen maar ik heb echt geen idee wat ik moet kopen dan , alle tv's lijken tegenwoordig wel een probleem te hebben , zou het liefst een oled kopen maar die hebben weer last van retentie/inbranden , en daar heb ik zo veel problemen mee gehad met mijn plasma tv's

Zit nu zelfs naar Philips te kijken (7600 serie) terwijl ik eigenlijk weet daar van af te blijven
Dan zit er denk ik toch wel verschil in de ernst van banding in 65W855C modellen, of mijn brein ziet het om een of andere reden (gelukkig :)) niet. Ben het wel met je eens over andere TVs, Sony was voor mij dit jaar ook de enige serieuze optie.

• carcept2009
sebazz82 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:45:
In navolging op mijn vorige berichten blijf ik toch ontzettend veel last houden van "banding" en/of "clouding" (dacht eerst dat het een schaduw patroon was van een nieuwe lamp)
Ook heb ik een donkere vlek onderin het scherm precies boven de sony led.
Ben al met de instellingen bezig geweest en blijft onverminderd aanwezig, ook heb ik de schroeven in de behuizing een kwartslagje losser gedraaid, maar helaas....

Dikke maand in bezit, en hoop er met de winkel uit te gaan komen
Weet niet welk model je hebt?
Heb zelf de 65s8505c en heb deze ook laten vervangen. Zat wat banding in het midden van het scherm en wat bleeding.

Heb alles rechtstreeks via de firma selectro gedaan. Ff Google. Werkte vet simpel en erg goed. Super service van die gasten.

Inmiddels een swap gehad en deze is nagenoeg perfect. Het perfecte scherm bestaat niet voor mij als mierenn**ker.

Probeer dat anders eens!

• sebazz82
carcept2009 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:58:
[...]

Heb zelf de 65s8505c en heb deze ook laten vervangen. Zat wat banding in het midden van het scherm en wat bleeding.

Heb alles rechtstreeks via de firma selectro gedaan. Ff Google. Werkte vet simpel en erg goed. Super service van die gasten.

Inmiddels een swap gehad en deze is nagenoeg perfect. Het perfecte scherm bestaat niet voor mij als mierenn**ker.

Probeer dat anders eens!
Bedankt voor je tip,

Ik hoop er eerst uit te komen met de winkel waar ik hem gekocht heb (hificorner)

Heb trouwens de 43W809C, en ben ook best kritisch, maar verwacht ook gewoon voetbal te kunnen kijken zonder dat ik me alleen maar aan het beeld loop te ergeren

• carcept2009
sebazz82 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:08:
[...]

Bedankt voor je tip,

Ik hoop er eerst uit te komen met de winkel waar ik hem gekocht heb (hificorner)

Heb trouwens de 43W809C, en ben ook best kritisch, maar verwacht ook gewoon voetbal te kunnen kijken zonder dat ik me alleen maar aan het beeld loop te ergeren
Snap ik helemaal. Kijk zelf ook graag voetbal. Het is wel het meest lastige voor een tv maar een beetje tv laat het toch aardig vloeiend lopen.

Als hificorner voorstelt om 1 op 1 te wisselen zou ik dat doen. Reparatie dan zou ik voor de directe lijn kiezen!

• WupR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-11 20:32
carcept2009 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:58:
[...]

Probeer dat anders eens!
Super tip, heb dat probleem namelijk ook. Niemand ziet alleen ik ben de enige die daar weer op let. Heel irritant kijken dan. Maar heb jij een swap gehand via de firma Selectro? En je kan dus als een particulier de firma benaderen?

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:11
carcept2009 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:28:
[...]

Snap ik helemaal. Kijk zelf ook graag voetbal. Het is wel het meest lastige voor een tv maar een beetje tv laat het toch aardig vloeiend lopen.

Als hificorner voorstelt om 1 op 1 te wisselen zou ik dat doen. Reparatie dan zou ik voor de directe lijn kiezen!
Is mijn oude tv zo goed of zijn de huidige tv's zo slecht? vraag ik me af als ik dit lees.
Ik heb een Philips 42PFL7862D uit 2007 en daar heb ik nog nooit vertraging op gezien met voetbal of wat dan ook. Heb zelfs de 100Hz altijd uitstaan. Of zie ik het gewoon niet :o

• Cardwizard
Selectro heeft bij mij ook de omruiling geregeld , toen die hetzelfde bleek te hebben kregen ze van Sony door dat er verder niks aan gedaan wordt

Net contact met Wehkamp gehad , ze leveren morgen een nieuwe 65W855c bij me af , geweldig ! En nu maar hopen dat die ok is

• Cardwizard
baronruud schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:56:
[...]

Is mijn oude tv zo goed of zijn de huidige tv's zo slecht? vraag ik me af als ik dit lees.
Ik heb een Philips 42PFL7862D uit 2007 en daar heb ik nog nooit vertraging op gezien met voetbal of wat dan ook. Heb zelfs de 100Hz altijd uitstaan. Of zie ik het gewoon niet :o
Dat vraag ik me ook af inderdaad , mijn vorige Sony en 2 Sony's die elders staan in huis hebben hier zelfs niet een klein beetje last van en die zijn toch aanzienlijk goedkoper

[ Voor 3% gewijzigd door Cardwizard op 24-11-2015 16:27 ]

• carcept2009
cardwizard schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:20:
[...]

Dat vraag ik me ook af inderdaad , mijn vorige Sony en 2 Sony's die elders staan in huis hebben hier zelfs niet een klein beetje last van en die zijn toch aanzienlijk goedkoper
Dat blijft de vraag. Niet iedereen ziet wat ik bijv zie. Vriendin ouders etc die zagen het niet. Mijn broer weer wel.

Grote kans dat ik het bij je oude ok gewoon zie. Verschil is wel dat de tv's gewoon zo dun geworden zijn dat de techniek van vervaardigen ook anders is geworden.
Bij alle merken komt het al jaren voor.

• carcept2009
WupR schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:45:
[...]

Super tip, heb dat probleem namelijk ook. Niemand ziet alleen ik ben de enige die daar weer op let. Heel irritant kijken dan. Maar heb jij een swap gehand via de firma Selectro? En je kan dus als een particulier de firma benaderen?
Klopt helemaal. Dan zit de winkel er niet tussen en gaat het veel sneller.!!

• Cardwizard
carcept2009 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:51:
[...]

Dat blijft de vraag. Niet iedereen ziet wat ik bijv zie. Vriendin ouders etc die zagen het niet. Mijn broer weer wel.

Grote kans dat ik het bij je oude ok gewoon zie. Verschil is wel dat de tv's gewoon zo dun geworden zijn dat de techniek van vervaardigen ook anders is geworden.
Bij alle merken komt het al jaren voor.
Heel irritant is dat in ieder geval , het vervangende toestel had het ook , de monteur was het met me eens maar Sony zegt gewoon bekijk het maar , als het toestel die ik morgen krijg het ook heeft dan vraag ik mijn geld terug

Heb al gekeken naar een LG oled , maar die kunnen weer inbranden , en dat is nou ook niet ideaal

Dan moet ik toch echt gaan kijken wat wel goed is

• InEtVa
  • Laatst online: 11:52
cardwizard schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:20:
[...]

Volgens Digitalversus heeft de W8 serie inderdaad last van trage responstijden: http://www.digitalversus....-55w805c-p28805/test.html. Dit kan leiden tot vegen achter bewegende beelden (bijvoorbeeld sport).

• Cardwizard
Dat kan wel zijn maar deze strepen zijn altijd zichtbaar , ook bij stilstaand beeld

• InEtVa
  • Laatst online: 11:52
cardwizard schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:16:
Dat kan wel zijn maar deze strepen zijn altijd zichtbaar , ook bij stilstaand beeld
Excuses, ik las in de gequote post dat hem om beeldvertraging ging, had ietsje verder moeten lezen :+

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Matedeor schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:25:
Bij Amazon Duitsland de 43w755c nu gewoon voor 499 euro, helaas kan die niet naar Nederland verzonden worden. Laat zo'n aanbieding ook maar snel in Nederland komen. Heb het idee de prijzen hier nog te hoog liggen.
Dat was wel een scherpe prijs :) ! Vandaag weer 649 oid maar morgen weer als Blitzangebote een uurtje in alle maten van de W755C. Wel Samsung 50J6150 voor maar 499! (lijkt op amerikaanse J6200) en 60" voor 899 8) . Alleen geen verzending naar NL voor tv's vanaf 40" lijkt het (dus komt het wel goed uit om goede kennissen in DE te hebben; al is het wel weer een gedoe mocht je problemen met je tv hebben).
Zag ook een 32W705C als Blitzangebot maar die is al voorbij denk ik; geen idee wat de prijs was (nu weer 392). edit: was €350

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 24-11-2015 22:21 ]

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Tiwazz schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:26:
[...]

Ik zie vreemd genoeg overal(reviews)en iedereen de beeldmodus 'bioscoop pro' aanraden, maar dat ziet er totaal niet uit bij mij. Helemaal geen kleur en contrast. Alles ziet er ook onscherp en lelijk uit.

Ben ik de enige hierin ?

• apis29
  • Niet online
Karakartal schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:53:
[...]

Ik zie vreemd genoeg overal(reviews)en iedereen de beeldmodus 'bioscoop pro' aanraden, maar dat ziet er totaal niet uit bij mij. Helemaal geen kleur en contrast. Alles ziet er ook onscherp en lelijk uit.

Ben ik de enige hierin ?
Daar moet je aan wennen ;) . En dat gebeurt gauw genoeg, had ik ook in de eerste dagen ... maar dat ligt gewoon het dichtst bij de internationale kleurstandaard voor hdtv (dus 'zoals het hoort').

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 24-11-2015 21:06 ]

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
InEtVa schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:00:
[...]

Volgens Digitalversus heeft de W8 serie inderdaad last van trage responstijden: http://www.digitalversus....-55w805c-p28805/test.html. Dit kan leiden tot vegen achter bewegende beelden (bijvoorbeeld sport).
Dat is mij ook opgevallen, niet alleen met sport, eigenlijk met alles. Ik zit echt te spelen met de beweging opties, maar het blijf aanwezig. Mijn 8 jaar oude Sony heeft hier eigenlijk geen last van. Heb nu de 55w809c.

• Theo27
Als ik dit zo lees is mijn Full HD Sony LCD van 7 jaar geleden beter dan een 4K tv op dit moment. Hoe is dat mogelijk ???

Scrooge NL

• ndonkersloot
Karakartal schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:53:
[...]

Ben ik de enige hierin ?
Grote kans dat veel schermen om je heen kleuren te verzadigd weergeven en de kleurtemperatuur te koel. Bovenstaande settings geeft het zo natuurlijk mogelijk weer.
Als je gewend bent om naar een oververzadigd scherm te kijken kan het inderdaad flets of minder mooi zijn. Het is maar dat wat je gewend bent :) .

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:47
Theo27 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:03:
Als ik dit zo lees is mijn Full HD Sony LCD van 7 jaar geleden beter dan een 4K tv op dit moment. Hoe is dat mogelijk ???
Android helaas.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Cardwizard
Android is echt niet van invloed op de kwaliteit van panelen die in tv's worden gebruikt hoor

van mij mogen alle toeters en bellen weg op tv's , prio 1: eerst dat beeld top in orde en dan de rest

• KevinJK88
Ik begin me nu een beetje zorgen te maken vanwege responstijd / input lag.

Had juist de KDL50w805C gekocht voor het gamen op mijn PS4.

Hoop dat het mee gaat vallen met de lag.

• DeBaroN
KevinJK88 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:12:
Ik begin me nu een beetje zorgen te maken vanwege responstijd / input lag.

Had juist de KDL50w805C gekocht voor het gamen op mijn PS4.

Hoop dat het mee gaat vallen met de lag.
De KDL50w805C heb ik ook in m'n wenslijst staan. Ook als reden om te gamen op de PS4...

De 55inch versie heeft geen lag volgens deze review:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl55w805c-201508034145.htm

[ Voor 10% gewijzigd door DeBaroN op 25-11-2015 14:42 ]

• Cardwizard
Net de derde 65W855C in ontvangst genomen , bij deze moet je echt zoeken naar de "banding" oftewel de donkere strepen in het beeld , tijdens gebruik totaal niet zichtbaar tot nu toe ! _/-\o_

Was er een beetje bang voor maar blijkbaar kan Sony het nog wel gewoon , de eerste 2 tv's zijn overigens geproduceerd in Juli 2015 de laatste in November 2015 , misschien maakt het toch een verschil of is het gewoon toeval

Zal hem eens goed gaan testen aankomende dagen

• Cardwizard
iemand een idee wat het volgende zijn kan ?

De tv is aangesloten op een receiver (optisch)

Bij bv Netflix krijg ik netjes Dolby Digital op mijn receiver , kijk ik tv uitzendingen MET Dolby Digital dan krijg ik stereo geluid op de receiver terwijl de info op de tv toch echt laat zien dat het Dolby Digital is

Ik kom er niet uit

• ndonkersloot
baronruud schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:34:
[...]

De KDL50w805C heb ik ook in m'n wenslijst staan. Ook als reden om te gamen op de PS4...

Ik kwam van een Samsung LE40C530 af die een inputlag heeft van 14ms heeft. Ik was ook bang dat ik door het grote verschil input lag zou merken op mijn 55W805C. Ik ben hier altijd erg gevoelig voor en merk het vaak terwijo andere dit niet merken.

Toch moet ik zegten dat ik ondanks de hogere input lag geen verschil merk :). Ik zou je dus niet druk maken over de input lag op de W805c.

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 22:03
cardwizard schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:16:
Net de derde 65W855C in ontvangst genomen , bij deze moet je echt zoeken naar de "banding" oftewel de donkere strepen in het beeld , tijdens gebruik totaal niet zichtbaar tot nu toe ! _/-\o_

Was er een beetje bang voor maar blijkbaar kan Sony het nog wel gewoon , de eerste 2 tv's zijn overigens geproduceerd in Juli 2015 de laatste in November 2015 , misschien maakt het toch een verschil of is het gewoon toeval

Hm misschien moet ik ook ff proberen om hem te laten omruilen als er dus wel modellen bestaan zonder of met zeer weinig banding. Ik heb hem al wel een tijdje maar banding begint steeds meer op te vallen, vooral bij heldere scenes (bijv. de lucht tijdens het kijken van expeditie robinson :))

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• DeBaroN
Tiwazz schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:55:
[...]

Ik kwam van een Samsung LE40C530 af die een inputlag heeft van 14ms heeft. Ik was ook bang dat ik door het grote verschil input lag zou merken op mijn 55W805C. Ik ben hier altijd erg gevoelig voor en merk het vaak terwijo andere dit niet merken.

Toch moet ik zegten dat ik ondanks de hogere input lag geen verschil merk :). Ik zou je dus niet druk maken over de input lag op de W805c.
Goed om te horen.
Alleen , misschien niet het juiste topic, aangezien het een ander merk is. Maar het onderwerp inputlag gaat het mij om. Wat is de inputlag van min huidigej TV? Ik heb een Philips 42pfl7862D.
Er staat : Responstijd 4 (BEW-equivalent) ms . Maar is dat dan een inputlag van 4ms?

• Cardwizard
Trivian schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:40:
[...]

Hm misschien moet ik ook ff proberen om hem te laten omruilen als er dus wel modellen bestaan zonder of met zeer weinig banding. Ik heb hem al wel een tijdje maar banding begint steeds meer op te vallen, vooral bij heldere scenes (bijv. de lucht tijdens het kijken van expeditie robinson :))
echt heel storend is dat he , bijna niemand zag het bij mij maar ik zie zulke dingen altijd en laat ik een tv nou net voor mezelf kopen... De monteur (Selectro) was het volledig met me eens , ook met de tweede die ik kreeg echter was Sony van mening dat dit binnen hun specificaties valt.... Toen Wehkamp maar weer benaderd en ik mocht een nieuwe bestellen (mocht ook een andere tv zijn) of geld terug , toen maar weer hetzelfde model gekocht en tot nu toe is het echt heel goed , zal straks eens een film aan zetten

• apis29
  • Niet online
baronruud schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:34:
[...]

Tiwazz schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:55:
[...]

Volgens die review heeftt de 55W805C 21ms lag gemeten op dezelfde methode als toen bij de Samsung dus dat het niet te merken is is geen verrassing. 37ms volgens de huidige standaard meetmethode ...
Misschien bedoelde je geen merkbare lag?

En van wat ik over de Philips kon vinden zal je er niet op achteruit gaan iig. Geen metingen gevonden zo gauw maar wel meerdere mensen die last hadden van de input lag bij dat model.

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 25-11-2015 21:21 ]

• sebazz82
heb mijn klacht wat betreft de banding/clouding bij de hificorner neergelegd, en die geven mijn aan dat ze op afstand niet kunnen beoordelen of dit een defect of een EIGENSCHAP :? van het toestel is en ik maar contact op moet nemen met Sony NL

dit heb ik gedaan, en heb ze een filmpje gestuurd waarin dit duidelijk aanwezig is

hou jullie op de hoogte

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-11 11:01
cardwizard schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:32:
iemand een idee wat het volgende zijn kan ?

De tv is aangesloten op een receiver (optisch)

Bij bv Netflix krijg ik netjes Dolby Digital op mijn receiver , kijk ik tv uitzendingen MET Dolby Digital dan krijg ik stereo geluid op de receiver terwijl de info op de tv toch echt laat zien dat het Dolby Digital is

Ik kom er niet uit
Bij sound settings: Auto 1 of Auto 2 selecteren. Is al eens besproken in dit topic.

Krijg je wel Dolby Output met Plex?

• Ontbijtkoek
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
sebazz82 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:11:
heb mijn klacht wat betreft de banding/clouding bij de hificorner neergelegd, en die geven mijn aan dat ze op afstand niet kunnen beoordelen of dit een defect of een EIGENSCHAP :? van het toestel is en ik maar contact op moet nemen met Sony NL

dit heb ik gedaan, en heb ze een filmpje gestuurd waarin dit duidelijk aanwezig is

hou jullie op de hoogte
Zelf heb ik mijn 50W809C ook van hificorner vandaan. De TV heeft ook last van clouding, dode pixel en krakend geluid bij opwarmen en afkoelen. Eerst ook contact gelegd met hificorner maar zij verwezen mij direct naar Sony. Dus een afspraak gemaakt met Selectro en na twee bezoeken van hen kwamen ze tot de conclusie dat de dode pixel en clouding niet in de garantie vielen. Enkel op basis van het krakende geluid kon de TV vervangen worden. Dit vergte echter wel wat aandrang van mijn kant. Hopelijk is het vervangende model wel gewoon goed aangezien de Selectro monteur zei dat Sony maar eenmalig je TV vervangt.

Bosch Gl-30 BGL32000

• P.K.
  • Laatst online: 10-11 20:45
Ontbijtkoek schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:16:
[...]

Zelf heb ik mijn 50W809C ook van hificorner vandaan. De TV heeft ook last van clouding, dode pixel en krakend geluid bij opwarmen en afkoelen. Eerst ook contact gelegd met hificorner maar zij verwezen mij direct naar Sony. Dus een afspraak gemaakt met Selectro en na twee bezoeken van hen kwamen ze tot de conclusie dat de dode pixel en clouding niet in de garantie vielen. Enkel op basis van het krakende geluid kon de TV vervangen worden. Dit vergte echter wel wat aandrang van mijn kant. Hopelijk is het vervangende model wel gewoon goed aangezien de Selectro monteur zei dat Sony maar eenmalig je TV vervangt.
Je product hoort gewoon goed te werken, Sony kan roepen wat ze willen, zolang ze dat niet leveren blijft je daar recht op hebben, ook na vervanging. Het is aan hun om de problemen op te lossen (of als je ermee akkoord gaat de koop te ontbinden.)

[ Voor 5% gewijzigd door P.K. op 26-11-2015 16:42 ]

• apis29
  • Niet online
:+ Wat een goede service van de winkels! |:( Zo kan je lekker makkelijk dozen schuiven ja ...

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Clouding is op te lossen door het scherm te wrijven met een microfiber doek, werd gezegd in het 2014 topic.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:30
Even voor de definitie: ik weet wat banding is, wat wordt bedoeld met clouding?

• Cardwizard
Banding zijn de verticale strepen inderdaad , clouding zijn lichtere vlekken (lijken op wolken) in het paneel

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Lichtere vlekken zichtbaar op een zwarte achtergrond.
En dfe, dirty screen effect, zijn donkere vlekken die zichtbaar zijn op een witte achtergrond, niet helemaal uniform dus.

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:23
cardwizard schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:16:

Waar had je de derde vandaan die later geproduceerd was.

• Cardwizard
Net als de eerste , van Wehkamp

• KevinJK88
Heb nu de 805C 2 dagen in huis staan.

Prachtig scherm! Geen last van inputlag of iets in die zin.

Geluid van de TV zelf vind ik matig maar gelukkig heb ik een aparte surround set.

Updaten van de TV duurde erg lang(1,5 uur). Instellen van Plex was zo gebeurt.

Domme fout van mezelf is dat ik niet gekeken heb of ik er een externe schijf aan kon hangen. Schijnt dat de tv alleen fat32 pakt maar daar heb ik geloof ik niks aan. Fat32 gaat tot 4 gig per bestand geloof ik? En de MKVs die ik afspeel zijn rond de 9/10.

Bedankt voor alle info en hulp bij het uitzoeken van mijn TV! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door KevinJK88 op 27-11-2015 09:36 ]

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer eens exfat ipv fat32.

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
KevinJK88 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:35:

Geluid van de TV zelf vind ik matig maar gelukkig heb ik een aparte surround set.

Domme fout van mezelf is dat ik niet gekeken heb of ik er een externe schijf aan kon hangen. Schijnt dat de tv alleen fat32 pakt maar daar heb ik geloof ik niks aan. Fat32 gaat tot 4 gig per bestand geloof ik? En de MKVs die ik afspeel zijn rond de 9/10.

Ik heb er zelf een 2tb externe hardeschijf aanhangen met een hoop mkv films van sommige 25gb, deze worden prima afgespeeld. Zal vanavond is kijken hoe de schijf geformatteerd is. Ik heb de 55w809c staan.

• KevinJK88
Exfat?

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Zou namelijk wel ideaal zijn als ik mijn schijf kan gebruiken ipv Plex!

• apis29
  • Niet online
pricewatch: Sony Bravia KD-55X8005C Zwart voor ~ €1000 en pricewatch: Sony Bravia KD-55X9005C Zwart voor ~ €2000 bij Mediamarkt ná cashback.
http://www.mediamarkt.nl/...nl%26productsPerPage%3D10

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 27-11-2015 20:47 ]

• P.K.
  • Laatst online: 10-11 20:45
Hebben jullie soms ook last van dat de TV een eigen willetje heeft?

Heb afgelopen week een paar keer meegemaakt dat de TV zomaar naar het Android screen springt, terwijl de AB onaangeroerd op tafel ligt. Of dat het geluid een paar tikken omlaag gaat, of onderin beeld opeens een melding "Taal ververst".

Beetje apart. :|

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:33
En je buurjongetje staat niet toevallig buiten vanaf een afstand te giechelen? :P

• summaheat
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-11 00:37
Ik had eens dat hij gewoon muziek speelde van mn plex server zonder dat hij aanstond

• Theo27
KevinJK88 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:35:

hoe doet dit scherm het met snelle beelden zoals gamen op de ps4 en voetbalwedstrijden? Merk je iets van vertraging in het beeld?

En loopt android een beetje soepel eigenlijk ?

Zit erg te twijfelen over deze tv en de W8 serie. Is 4K echt zo'n verbetering?

[ Voor 10% gewijzigd door Theo27 op 27-11-2015 21:49 ]

Scrooge NL

• Theo27
Dubbel post

[ Voor 94% gewijzigd door Theo27 op 27-11-2015 21:47 ]

Scrooge NL

• KevinJK88
Theo27 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:45:
[...]

hoe doet dit scherm het met snelle beelden zoals gamen op de ps4 en voetbalwedstrijden? Merk je iets van vertraging in het beeld?

En loopt android een beetje soepel eigenlijk ?

Zit erg te twijfelen over deze tv en de W8 serie. Is 4K echt zo'n verbetering?
Geen vertraging. Helemaal niks. Heb het getest met een aantal snelle games(Need for Speed/Black ops 3/Just cause 3)

Android werkt erg goed! Makkelijk om applicaties te installeren, in mijn geval Plex. Al heb ik mijn externe schijf ook werkend gekregen op tips van iemand hier uit het topic(ExFat).

Vind de TV een dikke aanwinst voor mijn huiskamer.

Vraag me alleen nog wel af of ik de juiste settings gebruik.

Ben daar namelijk niet zo'n held in en heb het één en ander van google/youtube afgehaald.

Voor films gebruik ik op dit moment: YouTube: Sony KDL-55W805C Best Picture Settings - het enige wat ik aangepast heb is de brightness.

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Ik ben van plan de KD-55X8005C te gaan halen. Er zit dit weekend 270 euro cashback op bij de mediamarkt dus zo komt die net onder de 1000 euro. Echter kan ik heel weinig reviews of beeldmateriaal vinden op youtube over deze televisie, heeft iemand ervaring met deze serie of weet iemand waar ik reviews/roundups van de tv kan vinden?

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

• apis29
  • Niet online
Chrono Trigger schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 01:03:
Ik ben van plan de KD-55X8005C te gaan halen. Er zit dit weekend 270 euro cashback op bij de mediamarkt dus zo komt die net onder de 1000 euro. Echter kan ik heel weinig reviews of beeldmateriaal vinden op youtube over deze televisie, heeft iemand ervaring met deze serie of weet iemand waar ik reviews/roundups van de tv kan vinden?
Volgens mij al een paar keer voorbij gekomen dat dit het noord-amerikaanse equivalent is: http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x810c Die donkere hoeken vielen me meer op bij de 49" in de winkel dus zal ook per exemplaar verschillen (en die bij in hun test wel heel extreem was). Zo lang is ie ook niet uit toch, een najaar model waar meestal geen reviews meer van komen. Dit jaar was wel vrij mager qua tv reviews vlgns mij dus misschien komt ie nog wel een keer voorbij :D .

[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 28-11-2015 01:14 ]

• Cardwizard
Iemand al eens de PlayStation video app op zijn tv kunnen gebruiken ? Die staat hier tussen de apps maar inloggen kan niet want niet beschikbaar in NL ?? Vreemd toch ?

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Mijn Pricewatch alert ging net af, KDL-43W809C voor €645: http://www.hofma.nl/10893303/sony-bravia-kdl-43w805c-zwart
Ze geven een gratis upgrade van 805c -> 809c

Ik wil graag deze kopen, maar het software moet stabiel zijn. Ik volg deze topic al sinds het begin, maar hoor nog steeds klachten over de software. Zijn er mensen met goed ervaringen?

• jolobe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-03-2023
Heb sinds 2 weken 43w809c. Tot nu toe geen enkel probleem met software ondervonden. Streamen vanaf PC, youtube (" Human" is aanrader!) afspelen gaat prima.
Pagina: 1 ... 41 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297