• mieras010
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-10-2023
AmbroosV schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:11:
De kleur van de voet is anders. Verder is er geen verschil. Het laatste cijfer is altijd alleen een kleurvariant. Of er dan MotionFlow 800/900/1000 bijstaat maakt ook niet uit, want de getallen op dat punt zijn extrapolated en niet effectief, dus puur marketing.
Top thanks, dan ga ik denk ik toch gewoon voor de X8505C / 800 hz variant. :) Ik ben normaal wel zo'n sucker die valt voor 'de beste'. Maar nu ga ik denk ik verstandig zijn. _/-\o_ Thanks Tweakers, en ik heb even in deze thread gezocht naar 1000 hz en dan wordt het wel duidelijk ja.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-01 21:23
mieras010 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:25:
[...]

Kan wel, cast entire screen, werkt niet heel soepel maar voor een presentatie oid werkt het redelijk. Je kan bij het 'cast this tab to' op het dropdown icoontje kiezen en dan kiezen voor 'cast screen / window' vervolgens kan je een window of je hele scherm kiezen.
http://www.howtogeek.com/...-using-google-chromecast/
My bad, wist ik niet. :X

Verwijderd

Heeft iemand het volgende probleem met netflix (DD 5.1 met optical aangesloten op de versterker) Geluid gaat volledig out of sync wanneer je doorspoelt. Dit gebeurt overigens ook bij Kodi.(W809C)

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:29
Ik moet gem 4 keer per weer m'n tv uitzetten (echt uit) om het geluid in Netflix weer in sync te krijgen en dan spoel ik niet eens door :( morgen maar weer eens gaan bellen

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Welke TV heb je? Bij de 65x8505c heb ik nog geen last gehad.

Sowieso alle recommendations ( die balk met spam bovenaan het hoofdmenu) uitzetten. Dat maakt de hele tv een stuk sneller heb ik gemerkt.

• sebazz82
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-01-2024
Sinds een week in het bezit van de 43W809C, en tot nu toe heel tevreden

Maar toch de volgende vraag, wie kan mij helpen met/of de betere display instellingen, ben hier al ff mee aan het kloten geweest maar dit is nog niet helemaal naar tevredenheid...

Verder valt het me op als ik de bioscoop / game setting gebruik het lijkt alsof een een beetje cremekleurige gloed over het beeld komt, is dit normaal?.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Ipenburg schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:38:

Sowieso alle recommendations ( die balk met spam bovenaan het hoofdmenu) uitzetten. Dat maakt de hele tv een stuk sneller heb ik gemerkt.
Hoe zet je die dan helemaal uit? Dat heb ik namelijk nog steeds niet kunnen vinden :(.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:59
sebazz82 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:06:
Sinds een week in het bezit van de 43W809C, en tot nu toe heel tevreden

Maar toch de volgende vraag, wie kan mij helpen met/of de betere display instellingen, ben hier al ff mee aan het kloten geweest maar dit is nog niet helemaal naar tevredenheid...

Verder valt het me op als ik de bioscoop / game setting gebruik het lijkt alsof een een beetje cremekleurige gloed over het beeld komt, is dit normaal?.
Zelf ben ik van een zo natuurlijk mogelijk beeld, de kans is groot dat je vaak werkt met schermen die een non-representatieve kleurweergave hebben waardoor het er vreemd uit ziet als het juist wel goed is.

Neem onderstaande instellingen eens over en kijk eens hoe je dat vind:
YouTube: Sony KDL-55W805C Best Picture Settings

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
Ipenburg schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:38:

ik heb dezelfde tv als jij maar dan een model kleiner gisteravond weer 2 keer raak :(

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

alex3305 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:07:
[...]

Hoe zet je die dan helemaal uit? Dat heb ik namelijk nog steeds niet kunnen vinden :(.
Helemaal weghalen gaat niet, alles uitzetten wel:

Instellingen, Systeemvoorkeuren, Startscherm, Aanbevelingen aanpassen, alles daar deactiveren.

Nomen nescio

• sebazz82
Tiwazz schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:20:

Neem onderstaande instellingen eens over en kijk eens hoe je dat vind:
YouTube: Sony KDL-55W805C Best Picture Settings
Met deze instellingen blijft het beeld een wat fletse geelige gloed houden, maar dat zou wel zo horen, blijf er nog wel ff zoet mee om de mooiste instellingen te vinden

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09-2025
Ik zit er sterk aan te denken om de 50W805 te kopen. Alleen na het lezen van diverse pagina's is het mij nog niet duidelijk of Andriod TV nou wel een beetje stabiel is. Lees veel over lipsync issues.
Ik ga de TV via HDMI aansluiten, geen CI module erin (heb horizon). Het zal dus voornamelijk weergeven zijn van dTV & PS4.
Ik maak ook veel gebruik van Netflix, nu lees is daar ook diverse klachten over, hoe is het met de laatste update ?
5x per week me TV uitzetten is ook een beetje :S

PSNID : HoefMeistert

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Je weet hoe het werkt he, klagende mensen uiten zich en tevreden mensen hoor je niet. ;)

Ik heb een 809C (feitelijk dezelfde TV als de 805) en ik heb echt nauwelijks problemen gehad. Ook geen CI-module (satelliet via een Vu Duo), aangesloten via HDMI / ARC. Netflix werkt bij mij prima sinds de laatste software-update (daarvoor geen 5.1-geluid, nu wel).

Lipsync heb ik alleen in Kodi een beetje last van, maar daar kun je dat gelukkig prima aanpassen. Spontane reboots heb ik volgens mij 2x gehad, voor de grote update van deze maand. Sindsdien nergens last van.

Android performt niet zo goed als op een high-end telefoon (S5, S6) maar dat vind ik niet raar, een telefoon is onderhand bijna net zo duur en de focus van een TV ligt wat mij betreft op TV kijken, niet op spelletjes en andere apps. Ik merk wel dat de performance beetje bij beetje licht terugloopt naarmate je meer in apps zit (NOS Sport, Netflix, Kodi etc), maar niet storend, en na een herstart van de TV (doe ik ongeveer eens per twee weken) is dat ook weer opgelost.

Nomen nescio

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Na de update heb ik nog steeds last dat de HDMI (CEC/ARC) wegvalt na enige tijd. Hebben meer mensen hier last van?

Ik heb mijn receiver via HDMI ARC aangesloten en een Raspberry Pi (HDMI 3). Dit werkt een tijdje goed, dus als ik de TV aanzet gaat automatisch de receiver aan en via de Sony afstandsbediening kan ik de Pi bedienen. Echter na enige tijd komt er in beeld te staan TV speaker actief. Vanaf dat moment is de audio niet meer via de receiver te krijgen en is de Pi ook niet meer te bedienen. Het lijkt erop dat er dus een of ander HDMI proces op de TV crasht want het is wel heel toevallig dat ze beide op hetzelfde moment niet meer werken. Als ik dan alle kabels uit de TV haal (ook stroom) en daarna opnieuw start en kabels weer erin doe werkt het weer enige tijd. Maar helaas blijft het probleem optreden. Factory reset al geprobeerd uiteraard.

• arendhorst
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-01 13:39
HoefMeistert schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:07:
Ik zit er sterk aan te denken om de 50W805 te kopen. Alleen na het lezen van diverse pagina's is het mij nog niet duidelijk of Andriod TV nou wel een beetje stabiel is. Lees veel over lipsync issues.
Ik ga de TV via HDMI aansluiten, geen CI module erin (heb horizon). Het zal dus voornamelijk weergeven zijn van dTV & PS4.
Ik maak ook veel gebruik van Netflix, nu lees is daar ook diverse klachten over, hoe is het met de laatste update ?
Ik heb deze tv sinds begin augustus. Het aantal reboots sindsdien kan ik op 1 hand tellen, maar ik kijk TV dan ook via een KPN decoder. Ik maak veel gebruik van Kodi en Netflix. In Kodi inderdaad eenmalig een audiosync aanpassing gedaan, verder geen problemen. Door een onnozel meetfoutje (buitenmaat ipv binnenmaat) past mijn ARC-loze versterker qua diepte niet in het nieuwe tv-meubel. Dus al die tijd alleen tv-speakers gebruikt. Sinds kort heb ik een optische kabel die lang genoeg is om van tv naar versterker te komen. Ben benieuwd of ik de Netflix sync problemen dan tegen ga komen, ik laat het wel weten.

TL;DR: ik heb 'm ook, bijzonder weinig problemen mee :)

• Dread89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-01 14:22
risp schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:00:
Na de update heb ik nog steeds last dat de HDMI (CEC/ARC) wegvalt na enige tijd. Hebben meer mensen hier last van?

Ik heb mijn receiver via HDMI ARC aangesloten en een Raspberry Pi (HDMI 3). Dit werkt enige tijd goed, dus als ik de TV aanzet gaat automatisch de receiver aan en via de Sony afstandsbediening kan ik de Pi bedienen. Echter na enige tijd komt er in beeld te staan TV speaker actief. Vanaf dat moment is de audio niet meer via de receiver te krijgen en is de Pi ook niet meer te bedienen. Het lijkt erop dat er dus een of ander HDMI proces op de TV crasht want het is wel heel toevallig dat ze beide op hetzelfde moment niet meer werken. Als ik dan alle kabels uit de TV haal (ook stroom) en daarna opnieuw start en kabels weer erin doe werkt het weer enige tijd. Maar helaas blijft het probleem optreden. Factory reset al geprobeerd uiteraard.
Bovenstaand loop ik ook tegen aan. Ik ben gisteren de hele avond bezig geweest het geluid via de receiver over de extern aangesloten boksen te laten lopen. Geen succes. Dit terwijl het voorheen wél gewoon werkte!?

Ik was in de veronderstelling dat ik ergens op een verkeerde knop had gedrukt (?), maar als ik jou verhaal zo lees kan het best wel eens een software matig probleem zijn... :S

Factory reset eens proberen vanavond, misschien heb ik meer "geluk" dan jij...

• sebazz82
HoefMeistert schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:07:
Heb hem nu een week in bezit 43w809c, en gebruik ook met de Horizonbox en ps4 voornamelijk, tot nu toe geen problemen gehad

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

risp schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:00:

Ik heb mijn receiver via HDMI ARC aangesloten en een Raspberry Pi (HDMI 3). Dit werkt een tijdje goed, dus als ik de TV aanzet gaat automatisch de receiver aan en via de Sony afstandsbediening kan ik de Pi bedienen. Echter na enige tijd komt er in beeld te staan TV speaker actief. Vanaf dat moment is de audio niet meer via de receiver te krijgen en is de Pi ook niet meer te bedienen. Het lijkt erop dat er dus een of ander HDMI proces op de TV crasht want het is wel heel toevallig dat ze beide op hetzelfde moment niet meer werken. Als ik dan alle kabels uit de TV haal (ook stroom) en daarna opnieuw start en kabels weer erin doe werkt het weer enige tijd. Maar helaas blijft het probleem optreden. Factory reset al geprobeerd uiteraard.
Ja ik! Exact het zelfde probleem met mijn Denon versterker. TV van de stroom en opnieuw opstarten is het enige wat werkt helaas.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:04

W84

Is het verstandig een defecte pixel te masseren of wachten tot die vanzelf tot leven komt?

• Medic880
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-01-2019
Hallo ik ben geïnteresseerd in Sony Bravia KD-49X8305C .
Nu krijgt deze tv goede reviews op internet (oa. ook hier)
Maar in de test van Consumentenbond van deze maand wordt deze nog net niet afgefikt.
Mn obv het geluid.
Het is allemaal Samsung wat de klok slaat.
Kan iemand mij uitleggen waar die tegenstrijdigheid vandaan komt?

Groet

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:17

NDF82

Doomed Space Marine

Dat komt omdat de consumentenbond niet objectief is. Een oordeel kan namelijk "gekocht" worden volgens iemand die ik ken werkzaam in de matrassen branch...

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:15

Bever!

3

NDF82 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 19:54:
Dat komt omdat de consumentenbond niet objectief is. Een oordeel kan namelijk "gekocht" worden volgens iemand die ik ken werkzaam in de matrassen branch...
100% onzin

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:30
Nou, dat ze voorkeur voor Samsung hebben is wel waar, was in de test van Juni 2013 ook zo.

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-01 11:38
Bijvoorbeeld de VT60 Plasma kreeg een onvoldoende, wat destijds de beste TV op de markt was. Zo werd deze plasma door de Consumentenbond op het gebied van kijkhoeken en contrast minder beoordeeld dan een hele rits Samsung LCD tv's (top 12 is volledig Samsung!).

Ronduit belachelijk dus!

Zo komen Ikea schuim-matrassen er ook als beste uit, die hebben het goedkoopste polyether en zijn extreem overpriced. Bizar!

[ Voor 3% gewijzigd door D-TECH op 29-10-2015 20:11 ]

• Sjah
Trouwens welk consumentengids is dat, of is het weer een Tv-test die verborgen is op de site achter een login?

• Medic880
Trouwens welk consumentengids is dat, of is het weer een Tv-test die verborgen is op de site achter een login?

DE consumentengids (consumenten bond)

November (allernieuwste dus)

Dacht altijd dat die vrij objectief waren.... :?

[ Voor 24% gewijzigd door Medic880 op 29-10-2015 20:34 ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:15

Bever!

3

D-TECH schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:10:
[...]

Bijvoorbeeld de VT60 Plasma kreeg een onvoldoende, wat destijds de beste TV op de markt was. Zo werd deze plasma door de Consumentenbond op het gebied van kijkhoeken en contrast minder beoordeeld dan een hele rits Samsung LCD tv's (top 12 is volledig Samsung!).

Ronduit belachelijk dus!

Zo komen Ikea schuim-matrassen er ook als beste uit, die hebben het goedkoopste polyether en zijn extreem overpriced. Bizar!
Probleem is dat ze een consumenten panel laten keuren.

• Sjah
Daaruit vooortvloeiend is het echte probleem dat naar ik schat zeker 38% van dat panel een Samsung thuis heeft.

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Er zit wel degelijk waarheid in, al weet ik niet hoe het tegenwoordig met de testen van de consumentenbond gesteld is. Het artikel waar D-TECH op doelt, heb ik volgens mij ook gelezen en voor zover ik mij kan herinneren is dit online geweest.

Het toestel werd overduidelijk subjectief beoordeeld door "experts" in slechte omstandigheden. Niet alleen bij televisietoestellen, ook bij de HDMI kabels die door dezelfde "experts" van de consumentenbond werden beoordeeld. Gewoon een paar televisies aangesloten met een HDMI-kabel en dan kijken - om vervolgens te beoordelen dat de goedkoopste de beste beeldkwaliteit heeft. Daar is niets objectief aan.

Dat artikel is overigens kort daarna offline gehaald vanwege de vele kritiek.

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-01 21:55
Medic880 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 19:47:
Maar in de test van Consumentenbond van deze maand wordt deze nog net niet afgefikt.
Mn obv het geluid.
Dat is net zo ridicuul als dat je een AV Receiver zou affikken op basis van een matig LCD-Schermpje. Of een fiets op een gebrekkige reflector... 8)7

Bovendien; als je deze thread doorneemt valt er heel veel aan te merken op de 2015 Sony line-up, maar geluid zit daar niet bij...

[ Voor 15% gewijzigd door Robus op 29-10-2015 22:17 ]

"A man has got to know his limitations..."

• Medic880
"Opvallend zijn de oordelen die de tv's van Philips en Sony dit jaar krijgen. En dat terwijl Philips jarenlang tekende voor de tv's met de beste kwaliteit"

de Sony KD-49x8305c krijgt een 5,4 voor geluid :?

Ik denk dat ik maar eens zelf ga luisteren....

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-01 19:58
Hmm, misschien had ik dit topic beter moeten doorlezen voordat ik mijn 43W755C bestelde. De reviews waren wel postief, maar hiee zijn jullie wat negatiever Morgen komt ie binnen, dus dat wordt even hopen dat de beeldkwaliteit goed is. Hij vervangt een 7 jaar oude TV die toen al niet super was, dus ben ik wat minder kritisch dan de meesten hier, dus waarschijnlijk valt het allemaal wel mee. We zullen zien, als ie niet goed is stuur ik hem terug.

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:01
http://www.ibood.com/nl/n...ed-ultra-hd-smart-tv.html

1500€...
De curved ultra hd versie

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:25
Medic880 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:55:
"Opvallend zijn de oordelen die de tv's van Philips en Sony dit jaar krijgen. En dat terwijl Philips jarenlang tekende voor de tv's met de beste kwaliteit"

de Sony KD-49x8305c krijgt een 5,4 voor geluid :?

Ik denk dat ik maar eens zelf ga luisteren....
Ik snap niet dat mensen nog luisteren naar het geluid uit de tv.
Onze tv staat er nu ongeveer 8 jaar, maar zou niet weten hoe die klinkt.
Van mij mogen ze tv's ook leveren zonder luidsprekers.. >:)

Verwijderd

baronruud schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:02:
[...]
Ik snap niet dat mensen nog luisteren naar het geluid uit de tv.
Onze tv staat er nu ongeveer 8 jaar, maar zou niet weten hoe die klinkt.
Van mij mogen ze tv's ook leveren zonder luidsprekers.. >:)
Hangt ook vd TV af, heb zelf de 55x9305c... Nog nooit zulk goed geluid gehad, in combinatie met de subwoofer... :)

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:00
W84 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 18:23:
Is het verstandig een defecte pixel te masseren of wachten tot die vanzelf tot leven komt?
Tja, is daar een exacte wetenschap voor? Mijn X8505C had ook een dode pixel, deze heb ik direct gefixt door er zachtjes tegenaan te tikken met mn nagels. Schoot na 3 keer weer keurig in de kleur, en hij is nog steeds goed :).

• W84

W84

Hm, tnx! Ik had zachtjes tikken al geprobeerd, maar helaas. Dit weekend nog maar even proberen. Het is een groene stuck pixel. Die van jou was echt dood (zwart)?

Verwijderd

Opnemen en time shift is nog steeds niet mogelijk?
Begin het wel erg raar te vinden dat zoiets nog steeds niet werkt, hoezo smart...of ben ik hier de enigste die daar op zit te wachten?

• Ti90
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-11-2025
Mithrildor schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:09:
Hmm, misschien had ik dit topic beter moeten doorlezen voordat ik mijn 43W755C bestelde. De reviews waren wel postief, maar hiee zijn jullie wat negatiever Morgen komt ie binnen, dus dat wordt even hopen dat de beeldkwaliteit goed is. Hij vervangt een 7 jaar oude TV die toen al niet super was, dus ben ik wat minder kritisch dan de meesten hier, dus waarschijnlijk valt het allemaal wel mee. We zullen zien, als ie niet goed is stuur ik hem terug.
Dat komt omdat wij ieder stukje software en hardware helemaal kapot analyseren. De 755c is een prima tv voor 99% van de mensen.

• Dread89
Ik krijg m'n AV receiver (Pioneer vsx 529) niet zichtbaar op de hdmi/arc uitgang van m'n Sony 50W809C. Herkent iemand van jullie een dergelijk probleem? Kan het een software issue zijn of is toch m'n hdmi kabel stuk...

Verwijderd

Dread89 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:19:
Ik krijg m'n AV receiver (Pioneer vsx 529) niet zichtbaar op de hdmi/arc uitgang van m'n Sony 50W809C. Herkent iemand van jullie een dergelijk probleem? Kan het een software issue zijn of is toch m'n hdmi kabel stuk...
Mijn Sony receiver valt soms weg en kan dan niet meer door de TV gevonden worden, opnieuw opstarten van de TV is dan nodig. Een enkele keer moet de receiver opnieuw opgestart worden.

• Mithrildor
Ti90 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:18:
[...]

Dat komt omdat wij ieder stukje software en hardware helemaal kapot analyseren. De 755c is een prima tv voor 99% van de mensen.
Ik heb hem inmiddels een paar uur kunnen gebruiken en voor mij is ie inderdaad helemaal prima. Echt een prachtige TV vergeleken met mijn vorige. Erg mooi vormgegeven en het beeld is ook super. Ik had me er een beetje op voorbereid dat Android TV langzaam zou zijn, maar dat valt me ook enorm mee, zeker nadat ik de update had geïnstalleerd. Ik ben er erg blij mee.

• Dread89
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:24:
[...]

Mijn Sony receiver valt soms weg en kan dan niet meer door de TV gevonden worden, opnieuw opstarten van de TV is dan nodig. Een enkele keer moet de receiver opnieuw opgestart worden.
De mijne herkent wel dat er een audio systeem is maar laat deze niet zien bij de inputs, tevens krijg ik er geen geluid meer uit. Zelfs niet na een restart of factory reset (dit terwijl het wel HEEFT gewerkt).

Verwijderd

nu al langere tijd aan het kijken voor een nieuwe tv en kom er toch maar moeilijk uit...
43 inch sony w809c, of 48 inch sony w705c.
de w8 zou aanzienelijk beter moeten zijn qua bewegende beelden en zwartwaardes, hoewel ik hier toch ook wat mindere verhalen lees?

hier komt wel bij dat 48 inch vermoedelijk aan de grote kant is, met een kijkafstand van 1,90m

iemand die ze beide in donkere omstandigheden heeft kunnen bekijken, zwart waardes vind ik zelf namelijk eigenlijk het belangrijkst, omdat hij vooral in het donker voor films gebruikt zal worden.

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-01 01:08
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:24:
[...]

Mijn receiver en TV praten perfect met elkaar. Ik zie netjes alle aangesloten apparaten op de TV via CEC (settopbox, PS4, Raspberry Pi) en als ik er eentje kies gaat de TV netjes naar HDMI4, en receiver naar de juiste input. ARC werkt probleemloos en ik heb nooit disconnects of issues. STR-DH550. Toch vreemd dat er zoveel issues zijn bij sommige mensen en helemaal niets bij andere.

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:30

ricardo246

Life's what you make it!

AmbroosV schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:37:
[...]

Mijn receiver en TV praten perfect met elkaar. Ik zie netjes alle aangesloten apparaten op de TV via CEC (settopbox, PS4, Raspberry Pi) en als ik er eentje kies gaat de TV netjes naar HDMI4, en receiver naar de juiste input. ARC werkt probleemloos en ik heb nooit disconnects of issues. STR-DH550. Toch vreemd dat er zoveel issues zijn bij sommige mensen en helemaal niets bij andere.
Ik denk dat de meeste van "ons" problemen hebben met de cam card (ik van ziggo) rechtstreeks in de TV.
Als ik zap is dat tergend traag, en heb ik minimaal 1 keer per week een vastloper.
Ik kan maar niet begrijpen waarom dit zo lastig is om op te lossen. 7(8)7

Ik heb deze TV:
http://tweakers.net/pricewatch/443625/sony-bravia-kd-55x8509c-zwart.html
Als ik de cam module eruit pleur en mijn oude setup box gebruik is het allemaal wel te doen (ik ben wel een gematigde gebruiker van alle features, lees: ik gebruik de meeste app zooi niet. Netflix weer wel en dat draait als een zonnetje met nu ook multi channel audio ondersteuning _/-\o_

Ben heel erg tevreden over de beeld kwaliteit.
Overschakelen van een ander card type (van een Quantis naar een Smit) heeft al wat geholpen.
Het zappen gaat iets soepeler.
Zaken als de info balk bovenin blijven een permanente bron van ergernis. En een losse tv setup box blijft veel sneller en soepeler.

Ik had reeds een aparte mini pc met daarop Kodi voor mijn media shizzle, dus dat hoeft de TV niet te doen.
Casten / streamen van de iPads werkt goed, alleen heb ik een bug met dsaudio aangaande volume controle. Die wil je niet op de iPad aanpassen, dan gaat die vol naar standje loud, en blijft daar.. Wordt je vriendin boos van is mijn ervaring om 2 uur 's-nachts (en kids wakker van). -O-

Een minpunt (ligt niet aan de tv) is dat de hybride stand-by van mijn onkyo naar x tijd overgaat naar permanente stand-by en dan gaat hij niet mee aan als je eerst de tv aanzet. Nog eens in verdiepen. Verders werkt ARC like a charm. Tips zijn welkom :)

Ik denk dat deze tv's goed zijn qua beeld kwaliteit, maar dat Sony nog te onervaren is met Android. Druk om toch te verkopen heeft er toe geleid dat deze serie te vroeg werd gelanceerd.

Bij iedere start van mijn TV zit ik vurig te hopen op weer een update die de performance issues oplost.
Tot die tijd irriteren aan je gloed nieuwe 4K tv :X

I have no special talent. I am only passionately curious.

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Bedankt voor uw e-mail naar Sony Support.

De opname functie wordt vanaf december beschikbaar op de KD-55S8005. Op de onderstaande pagina vind u hier meer informatie over:

http://www.sony.nl/support/nl/article/77121

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

marcellux schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:41:
Bedankt voor uw e-mail naar Sony Support.

De opname functie wordt vanaf december beschikbaar op de KD-55S8005. Op de onderstaande pagina vind u hier meer informatie over:

http://www.sony.nl/support/nl/article/77121
Als ik het zo lees eerder Januari voor de eerst volgende grote update.....

Verwijderd

ricardo246 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:47:
[...]

Als ik het zo lees eerder Januari voor de eerst volgende grote update.....
Inmiddels zijn ze voor mij niet meer geloofwaardig, eerdere beloftes zijn ook niet nagekomen.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:39
Ik hoop dat Sony volgend jaar met een 'kale' tv komt. Al dat smart meuk is toch om te huilen blijkbaar.

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:07:
[...]

Inmiddels zijn ze voor mij niet meer geloofwaardig, eerdere beloftes zijn ook niet nagekomen.
Zulke berichten betekenen wel vaak dat ze de klanten gehoord hebben, er druk mee bezig zijn, en er uiteindelijk iets gaat komen. Des Japans om het later dan promised te doen vanwege Quality control en interne goedkeuring procedures. Ik verwacht dat er bij Sony steeds meer info binnen sijpelt over de issues, er uiteindelijk een grote baas in Japan dit bereikt en dat hij dan zijn samurai zwaard aan het slijpen is om de mensen te motiveren. 8)

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 00:14

Turfschipper

Hup NAC

Godverdomme!!!

Heb nu een reboot.....

Daar krijg ik echt het schijt van!

• Sjah
Hoeveelste sinds je je Tv hebt? In hoeveel tijd?

Kan iemand hierboven wel zeggen dat de niet-Tweakers dit prima Tv's vinden, maar welke niet-Tweaker wordt moe van reboots? Uhm, allemaal??

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Sjah schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:27:
Hoeveelste sinds je je Tv hebt? In hoeveel tijd?

Kan iemand hierboven wel zeggen dat de niet-Tweakers dit prima Tv's vinden, maar welke niet-Tweaker wordt moe van reboots? Uhm, allemaal??
Ik weet niet aan wie je refereert met je opmerking. Maar sinds de laatste 2 updates (1 speciaal voor ziggo die ik via de support desk kreeg ongeveer 1 maand geleden) ben ik van de spontane re-boots af. :X

Ik heb nu nog 3 specifieke problemen (met digitale TV via de cam module):
1. De afstandsbediening respons houdt er gemiddeld 1 keer per week mee op. Beeld gaat door maar geen reactie op de AB --> stroom er af = rebooten and problem solved.
2. Het beeld freezed als ik digitale tv kijk (ook gemiddeld 1 keer per week) --> stroom er af = rebooten and problem solved.
3. Dan heb ik het nog niet over de trage interface als het om zappen gaat.....

Mijn punt: deze serie tv's is niet voor de niet-tweakers maar ook niet voor de tweakers..
Welke instellingen kunnen we beïnvloeden dat de Tv beter presteerd?. None......
Dus hopen we allemaal op een betere update......en dat geldt voor iedereen.

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:00
W84 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:59:
Hm, tnx! Ik had zachtjes tikken al geprobeerd, maar helaas. Dit weekend nog maar even proberen. Het is een groene stuck pixel. Die van jou was echt dood (zwart)?
Yes hij was zwart en bleef zwart. Succes, hoop dat je hem werkend krijgt!

Verwijderd

ricardo246 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:19:
[...]

Zulke berichten betekenen wel vaak dat ze de klanten gehoord hebben, er druk mee bezig zijn, en er uiteindelijk iets gaat komen. Des Japans om het later dan promised te doen vanwege Quality control en interne goedkeuring procedures. Ik verwacht dat er bij Sony steeds meer info binnen sijpelt over de issues, er uiteindelijk een grote baas in Japan dit bereikt en dat hij dan zijn samurai zwaard aan het slijpen is om de mensen te motiveren. 8)
Als je als bedrijf kwaliteit hoog in het vaandel hebt staan breng je een product pas op de markt als het voldoet aan de eisen. Deze tv's zijn op de markt gekomen terwijl al bekend was dat er serieuze problemen mee waren. Deels ook mijn eigen schuld om desondanks toch maar de TV te kopen. Ik heb meerdere Sony producten die perfect werken en daardoor ging ik er vanuit dat problemen wel snel opgelost zouden worden, maar dat lijkt nu dus niet te werken.

Ik heb nog geen spijt van de aankoop maar voor mij heeft de reputatie van Sony wel een deuk opgelopen.

• Soullancer
Post de issues ook op de community forums van sony, daar lopen topics wat gemeld is, reproduceerbaar en gefixed word of waar aanvullende info nodig is

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Waar ik in dit topic moiete mee heb, is bepalen welke types nou precies welke problemen hebben. Is het een idee om ook even type erbij te vermelden als je een probleem meldt? Ik krijg de indruk dat vooral de 4K-tv's problemen hebben, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.

Nomen nescio

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:04:
Opnemen en time shift is nog steeds niet mogelijk?
Begin het wel erg raar te vinden dat zoiets nog steeds niet werkt, hoezo smart...of ben ik hier de enigste die daar op zit te wachten?
Is zo'n beetje vanaf de introductie aangekondigd voor eind december dit jaar, dus was bekend.....;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:50:
[...]

Is zo'n beetje vanaf de introductie aangekondigd voor eind december dit jaar, dus was bekend.....;)
Die datum stond eerst op eind september als ik het me goed kan herinneren. De hele opneem functie is nog niet eens opgenomen in de software, het is dus niet zo dat het niet goed werkt, het zit er gewoon helemaal niet in. In de specificaties staat vermeld dat de TV een opname functie heeft en ze hebben er bewust voor gekozen om de TV uit te brengen zonder deze functie en zonder een opmerking bij de specificaties te vermelden.
Dat bepaalde dingen niet goed werken bij een nieuw product daar kan ik nog wel begrip voor opbrengen. Maar in dit geval worden de beloofde specificaties niet nagekomen en klanten worden daar niet over geïnformeerd, ze moeten het allemaal maar zelf uitzoeken, kwalijke zaak.

• risp
  • Niet online
Soullancer schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 06:39:
Post de issues ook op de community forums van sony, daar lopen topics wat gemeld is, reproduceerbaar en gefixed word of waar aanvullende info nodig is
Ik lees hier inderdaad dat maar mensen problemen hebben met HDMI (ARC/CEC) terwijl er in het topic met alle issues van Android TV er maar weinig gemeld wordt over HDMI problemen. Mocht je dus tijd hebben post je problemen dan aug ook in dit topic: https://community.sony.nl...id-tv-issues/td-p/1949079 zodat Sony het hopelijk gaat oplossen.

Daarnaast heb ik inmiddels contact opgenomen met Sony over mijn HDMI problemen. Sony blijft volhouden dat mijn apparaten waarschijnlijk incompatible zijn met de TV (zowel de Raspberry als de Philips audio receiver). Heb ook al aangegeven dat het soms uren tot soms wel 1-2 dagen goed gaat. Als ze echt incompatible zouden zijn dat zou het toch helemaal niet moeten werken lijkt me.

Gisteren de Apple TV (4th gen) binnengekregen en ja hoor ik daarmee heb ik precies het zelfde HDMI probleem. Dus maandag maar weer contact opnemen.

[ Voor 29% gewijzigd door risp op 31-10-2015 11:40 ]

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Vraag mij vooral af welke modellen er last van hebben aangezien ik nog geen fractie van de problemen ervaar die hier voorbij komen en enorm aan het genieten ben van de 65x8505c.
Al word er precies nul TV op gekeken wat ook wel zou schelen.
alex3305 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:07:
[...]

Ben momenteel niet thuis maar zo uit m'n hoofd Is het bij de Homescreen en dan recommendations, vervolgens alles daar uitvinken.

@ConsumentenGids discussie: Heel veel tests vind ik daar dubieus en ben er alles behalve van overtuigd dat hun objectief zijn, zeker met zo'n cutthroat bedrijf als Samsung erachter.

[ Voor 55% gewijzigd door Ipenburg op 31-10-2015 17:11 ]

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
Is het mogelijk de gemodde PS4 remote play Android app op een Sony TV met Android TV te sideloaden en te spelen?

• Mithrildor
Werkt bij jullie Spotify via de Google Cast? Heb inmiddels de Google Cast reciever-app naar de laatste versie geüpdatet, maar helaas werkt het niet. Op mijn Chromecast werkt het allemaal wel.
-MB- schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:43:
Is het mogelijk de gemodde PS4 remote play Android app op een Sony TV met Android TV te sideloaden en te spelen?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zou moeten werken aangezien de TVs functionaliteit hebben om een DS4 aan te sluiten.

Edit: volgens deze link was Sony in ieder geval van plan om support voor Remote Play toe te voegen: http://www.trustedreviews...android-tv-details-emerge

[ Voor 13% gewijzigd door Mithrildor op 31-10-2015 19:51 ]

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
Mithrildor schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:48:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zou moeten werken aangezien de TVs functionaliteit hebben om een DS4 aan te sluiten.

Edit: volgens deze link was Sony in ieder geval van plan om support voor Remote Play toe te voegen: http://www.trustedreviews...android-tv-details-emerge
Hij installeerd in ieder geval de app, wel, maar kom niet voorbij de login fase.
De app opent Opera Browser en zodra ik daar ingelogd heb zegt ie om terug naar de app te gaan, maar daar gebeurd voor de rest niets, zit in hetzelfde scherm waar je weer naar de login pagina verwezen wordt, die dus al aangeeft ingelogd te zijn.

• Mithrildor
Zijn er nou drie systemen voor apps? De Play Store, Sony Select en Opera TV Store? Ik had die stomme balk met aanbevolen apps uitgeschakeld, maar toen kon ik een aantal apps niet meer terug vinden, niet in de Play Store en niet de instellingen. Wat een gedrocht zeg.

Gisternacht had ik de TV nog aanstaan toen ik de lampen al had uitgezet en toen zag ik hoe oneffen de verlichting in het scherm was, zag er niet best uit. Gelukkig kijk ik normaal gesproken altijd TV in een verlichte kamer, dus daar heb ik ook geen last van.

• W84

W84

Clouding/bleeding bedoel je? Tja, dat is berucht bij deze modellen. Op een of andere manier heb ik er nu ook weer meer last van, terwijl het eerst bijna weg was na het losser schroeven van de voet. Vooral rechtsonder en midden onder is het erg...

• jseris
  • Laatst online: 06-01 13:22
En wederom werkt de Google Cast functionaliteit weer eens niet op mijn KDL-55W805C. Na deze update heeft het een tijdje wel goed gewerkt...ik denk dat ik maar gewoon een losse Chromecast erbij ga kopen, want dit is waardeloos :(

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
heb de 805c nu dus al een tijdje geupdate, de grootste problemen zijn verholpen, maar de tv in deze staat mag eigenlijk nog steeds niet verkocht worden.

als je de gids indrukt is de tv nog steeds een norm traag, als je van menu of hdmi naar digitaal gaat, krijg je soms een zwart scherm met alleen geluid. opstarten gaat nog steeds kut soms, moet je hem opnieuw opstarten om hem normaal te laten werken. telekest doet het niet en de tv is ook alweer een keer gereboot.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:39
AmbroosV schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:37:
[...]

Ja, ik heb ook 0 problemen i.c.m. ARC en CEC. Alles werkt zoals je het zou verwachten. Een van de twee aan/uit -> Ander aan/uit. Volledige controle met a/b. werkt beter dan bij welke andere tv tot nu toe voor mij :P

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:59
Ook bij mij werkt HDMI-CEC en ARC sinds de laatste update perfect. Voor de laatste update ging de versterker soms spontaan aan en weer uit als de TV in standby stond.

Dit is in combinate met de Denon X3000. Heb de afstandsbediening van de versterker nagenoeg niet meer nodig!

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• SalimRMAF
  • Laatst online: 04-01 23:20

SalimRMAF

SpaceX - 4K

3 Grote problemen met de Sony Android software!

1: Het moet mogelijk zijn om de Home-menu naar eigen wens in te richten
2: De lastige informatiebalk (EPG) boven wordt nu echt irritant! Hij wil maar niet vanzelf weggaan
3: Telkens na een herstart komt de TV in de Home-stand terecht. Liever ik dat je kunt instellen waarmee de TV start (zoals digitale TV, HDMI 1).
:F :N

Gulfstream G650

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Frank J. schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:17:
And done:

[afbeelding]

Spotify op mijn tv

Inloggen was even rotzooien, app was 90 graden gedraaid
Weet je toevallig nog hoe je dit hebt opgelost?

Nomen nescio

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:01
Er zijn een aantal mensen die hebben aangegeven dat google cast niet werkt.
Ik heb hier ook tijdelijk last van gehad. Het probleem zat eindelijk bij de ipv6 modem die ik van Ziggo had gekregen. Ziggo heeft ipv6 blijkbaar zo geimplementeerd dat je apparaten (zoals de tv) niet bereikbaar zijn van buitenaf. Ik ben inmiddels weer over op ip4 en mijn problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.

(een ander iets waar ik last van had was dat voice search niet werkte omdat de google server niet bereikt kon worden terwijl dit wel op mijn telefoon werkte. Dat is nu ook opgelost)

• risp
  • Niet online
Volgens mij zijn mijn HDMI ARC/CEC problemen nu ook verholpen. Ik werd er zo gek van dat ik gisteravond maar de catlog van de TV ben gaan uitlezen en zodoende op het spoor van de boosdoener kwam, namelijk de horizon box van Ziggo! Wat erg raar is aangezien dit apparaat niet eens CEC ondersteunt.

Blijkbaar zijn er meer mensen met dit probleem want ik vond daarna deze post: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=49627

Daarna dus een plakbandje over pin 13 gedaan en vooralsnog lijkt dit prima te werken!

• hans180
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-11-2025
SalimRMAF schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:54:
3 Grote problemen met de Sony Android software!

1: Het moet mogelijk zijn om de Home-menu naar eigen wens in te richten
2: De lastige informatiebalk (EPG) boven wordt nu echt irritant! Hij wil maar niet vanzelf weggaan
3: Telkens na een herstart komt de TV in de Home-stand terecht. Liever ik dat je kunt instellen waarmee de TV start (zoals digitale TV, HDMI 1).
:F :N
Als dit ''grote'' problemen zijn dan heb je een gemakkelijk leven.

1: kan niet, je kunt wel dingen verbergen
2: kan niet, je de balk wel helemaal uitzetten, ook goed voor je geheugen
3: kan idd ook niet

• Kashika
  • Registratie: September 2010
hans180 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:37:
[...]

Als dit ''grote'' problemen zijn dan heb je een gemakkelijk leven.

1: kan niet, je kunt wel dingen verbergen
2: kan niet, je de balk wel helemaal uitzetten, ook goed voor je geheugen
3: kan idd ook niet
Je kunt wel met de TV knop het toestel aanzetten. Heb je meteen een zender in beeld.

• marcellux
Tweet van Sony van 03 november 11.06u

"Hi , je hebt nog geen 4K gekocht? Je zou in dat geval even kunnen wachten tot na de update van deze week."

• P.K.
marcellux schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:18:
Tweet van Sony van 03 november 11.06u

"Hi , je hebt nog geen 4K gekocht? Je zou in dat geval even kunnen wachten tot na de update van deze week."
Heb je doorgevraagd naar verdere info? :P

Heb Sony maar even getwitterd met de vraag of er een update komt deze week.

• marcellux
nee, ik kon wel via DM info over de update krijgen

Ik vroeg het omdat ik voor de koop zeker wil zijn dat opname functie en 4K Netflix / YouTube
werken

[ Voor 50% gewijzigd door marcellux op 03-11-2015 16:27 ]

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
marcellux schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:24:
nee, ik kon wel via DM info over de update krijgen

Ik vroeg het omdat ik voor de koop zeker wil zijn dat opname functie en 4K Netflix / YouTube
werken
euhmz 4k netflix en 4k youtube werkt gewoon.

• marcellux
Toen ik de vraag stelde las ik er klachten over. Ik zie de Sony KD49X8305 wel zitten maar wil toch zeker zijn dat alle aangekondigde functies gewoon werken. Ik dacht dat Sony met die info over de update deze site bedoelen: http://www.sony.nl/support/nl/article/77121

Ondertussen toch kiezen tussen de Sony of de Panasonic TX-50CX700E maar die heeft geen sat tuner

• tcviper
  • Registratie: April 2010
Hier is de nieuwe update (deze moet helaas per USB stick), de volgende OTA zit dit ook in:
Deze update zou als het goed is het vasthangen moet oplossen met D-TV (Update 2637):

Meer info: http://www.techconnect.nl...ndroidtv-update-nov-2015/

[ Voor 32% gewijzigd door tcviper op 03-11-2015 19:42 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-12-2025
Excuus, dit was 'n dubbele post.

[ Voor 92% gewijzigd door twkr18526 op 03-11-2015 22:44 ]

• twkr18526
  • Laatst online: 10-12-2025
arendhorst schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:03:
[...]

Ik heb deze tv sinds begin augustus. Het aantal reboots sindsdien kan ik op 1 hand tellen, maar ik kijk TV dan ook via een KPN decoder. Ik maak veel gebruik van Kodi en Netflix. In Kodi inderdaad eenmalig een audiosync aanpassing gedaan, verder geen problemen. Door een onnozel meetfoutje (buitenmaat ipv binnenmaat) past mijn ARC-loze versterker qua diepte niet in het nieuwe tv-meubel. Dus al die tijd alleen tv-speakers gebruikt. Sinds kort heb ik een optische kabel die lang genoeg is om van tv naar versterker te komen. Ben benieuwd of ik de Netflix sync problemen dan tegen ga komen, ik laat het wel weten.

TL;DR: ik heb 'm ook, bijzonder weinig problemen mee :)
Hebben jullie ook sinds de laatste update problemen met Netflix? Bij veel series loopt de app vast na een aantal seconden afspelen.

Herstarten, fabrieksinstellingen, refresh internet content werken allemaal niet.

Iemand suggesties, tips?

• marcellux
Ik heb een Sony zonder Android maar met hetzelfde probleem. App afsluiten en opnieuw opstarten helpt soms of Netflix afmelden en weer aanmelden helpt bij mij een tijdje

• Matedeor
  • Laatst online: 13:45
Sinds gisteren de 40w705c in bezit, eerste indruk is positief. Goed beeld, ook bij het voetbal gisteren. Daarnaast lekker dun en voor mijn gevoel best snel, in vergelijking met wat ik van vorige tv's gewend was. Ook het geluid vind ik goed voor een tv. De gekleurde led balk onder aan de tv, is een leuke toevoeging. Plastic bezels stoor ik mij niet aan, want aan de muur ziet het er gewoon chique uit. Jammer dat er een externe voeding bijzit, maar ook die verdwijnt natuurlijk gewoon achter een kastje uit het zicht.

Heb direct even naar backlight bleeding gekeken op een zwart scherm in het donker, en die was inderdaad aanwezig. Maar dat schijnt dus bij alle led tv's zo te zijn, kan alleen niet oordelen of het in normale mate is, want heb eigenlijk altijd naar plasma's gekeken. Met foto's van je telefoon is het moeilijk aan te tonen, maar zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2937wib.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/t0gbdh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/r8cz29.jpg

Wat me daarnaast nog irriteert is dat er bij aankomst, al strepen op het beeld te zien zijn (van die vlekkerige grijze/witte die je pas ziet als het licht erop komt en niet direct weg krijgt), die hoort gewoon schoon te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Matedeor op 04-11-2015 10:54 ]

• W84

W84

Pfff, nou valt wel mee die clouding. Ik heb nog een aardige vlek midden onder en die rechts heb ik ook (W756c). Die krijg je standaard volgens mij! :+

• Matedeor
W84 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:35:
Pfff, nou valt wel mee die clouding. Ik heb nog een aardige vlek midden onder en die rechts heb ik ook (W756c). Die krijg je standaard volgens mij! :+
Oke, gewoon het standaardpakket dus :9 . Gisteren tijdens tv kijken zag het er eigenlijk ook allemaal prima uit, nog geen film gekeken of zo, maar zo gigantisch veeleisend ben ik nou ook weer niet dus zal wel meevallen.

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Voor zover het te beoordelen valt op die foto's, heb je echt een hele goede uniformiteit voor een LCD-televisie met LED-achtergrondverlichting.

• marcellux
tweet van Sony gekregen vanmorgen:

Goedemorgen, de update is gister gekomen en daarmee zouden alle problemen verholpen moeten zijn. Met vriendelijke groet, Sony Nederland

Klopt dit ook? Kan er nu worden opgenomen? werkt beeld-in-beeld?

Sony vandaag :

Hi, deze functie is momenteel nog niet beschikbaar. Er staat een update gepland voor midden december speciaal voor deze functie. :+

[ Voor 24% gewijzigd door marcellux op 04-11-2015 17:54 ]

• tcviper
  • Registratie: April 2010
Lees aub mijn post es hierboven ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Sjah
OT:

consumentengids komt deze maand met een Tv-test..... de Sony's komen niet helemaal tof weg, zo is recording n.v.t (terecht op idt moment), Smart scoort ook niet super. Maarja ze verklaren beste koop een Samsung uit April 2014, of dat nou helemaal tof is...

• Matedeor
Vraagje over mijn nieuwe tv. Zie als er licht op valt wat vlekken, en soort van krasjes. Dan moet er trouwens wel veel licht staan. Op sommige plekken kan je de vlekken weggeven, maar ze komen naar een paar seconde dan weer terug. Als ik tv aan het kijken ben heb ik er tot nu toe geen last van. Is dit normaal bij een led televisie? want de plasma die hier ook staat heeft hier bijvoorbeeld geen last van.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

marcellux schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 17:12:
Toen ik de vraag stelde las ik er klachten over. Ik zie de Sony KD49X8305 wel zitten maar wil toch zeker zijn dat alle aangekondigde functies gewoon werken. Ik dacht dat Sony met die info over de update deze site bedoelen: http://www.sony.nl/support/nl/article/77121

Ondertussen toch kiezen tussen de Sony of de Panasonic TX-50CX700E maar die heeft geen sat tuner
Ik ben inderdaad ook maar eens wat verder gaan kijken naar die Panasonic. Is wellicht iets duurder dan de Sony 55W805C maar heeft geen last van Android TV bugs en is 4K (voor wat het waard is). Ik ben er nog niet over uit.

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:46
Voor mijn 65s8505c komt er morgen een monteur langs. Toch aardig wat bleeding in de hoeken en wat wazen door het beeld heen. Ook 1 verticale banding streep van circa 3 cm precies midden in het scherm.

Beeld is subliem maar dat doet me toch wel erg pijn en zeker voor een tv van meer dan 2000 euro zou dat niet mogen.

Iemand ervaringen het omruilen cq vervangen van het beeldscherm? Doen ze dat vrij makkelijk of ben je de tv gewoon een tijd kwijt?

• maikbike
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
Tijd synchroniseerd niet

Oude situatie:
Internet middels kpn
Netflix met 5.1, hdmi cec alles werkte top.

Nieuwe situatie:
Verhuisd naar nieuwe adres, met ziggo als provider.Aangesloten middels de bijgeleverde technicolor modem.

Netflix weigert en geef foutcode u113.

Google play weigert, blijft laden.

Spraak besturing werkt niet.

Handelingen in chronologische volgorde tot nu toe :
1 factory reset - geen resultaat
2 na de factory reset kon google niet inloggen dus deze handeling overgeslagen.
3 handmatig ingelogd nadat de tv geinstaleerd was.
4 gewisseld van wifi naar bekabeld
5 de laatste update middels USB geïnstalleerd
7 wifi en utp uitgeschakeld.
6 wederom niet mogelijk om te loggen natuurlijk, dus deze stap overgeslagen
7 bewust tijdens installatie de tijd handmatig ingesteld, en wel 61 minuten later.
8 spraakbesturing werkt weer prima.
9 UTP aangesloten
10 handmatig ingelogd
11 spraakbesturing werk wederom niet meer.

De boel werkt nog steeds niet, netflix, google play en spraakbesturing weigeren.

En het belangrijkste, de tijd synchroniseerd niet vanzelf, dit valt tijdens bedrijf niet meer handmatig in te stellen, en ik heb het vermoeden dat google daar een probleem mee heeft.

Het gekke is, de youtube app laat mij wel gewoon inloggen.

Iemand een idee hoe dit op te lossen ?

Bij voorbaat dank

• P.K.
Wellicht het IPv6 verhaal van Ziggo?
Helpt het uitschakelen daarvan?

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-01 20:25
Even een vraagje, van de week ben ik eigenaar van een 55w809c geworden. Nu ben ik een beetje met de instellingen aan het spelen, maar naar mijn idee is het beeld een beetje soft. Ik lees dat veel gebruikers de scherpte tussen de 50 en 60 hebben staan, maar ik vind het dan toch echt niet scherp. Heeft iemand misschien andere instellingen die werken?

• maikbike
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
P.K. schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:50:
Wellicht het IPv6 verhaal van Ziggo?
Helpt het uitschakelen daarvan?
Goed punt, vanavond een poging wagen.
Pagina: 1 ... 38 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297