Dit klinkt idd heel erg als het probleem wat ik had toen ik op ipv6 van ziggo zat.
OLED is voor mij nog onbetaalbaar. Maar hoe is de kwaliteit van LED ten opzichte van de 'oude generatie' HDTV's (zeg bijv een HDready model uit ca 2007)? Geen idee wat de input lag van mijn huidige 37" tv is, maar nooit vertraging oid gemerkt. Wil al lange tijd een vervanger, groter beeld, kleinere bezel en vooral beter beeldkwaliteit. Lage zwartwaarde vind ik nu tegen het storende aan en met name image posterization stoort me.
3D boeit me niet, 4k is voorlopig nog niet interessant (iig qua pixel resolutie) en HDR is het nog te vroeg voor. Dus dan kan ik beter kijken voor een goede FullHD tot ca 1000 euro (of minder). Sony was voorheen goed qua input lag, maar nieuwste modellen schijnen ook nog wel eens wat minpuntjes te hebben. Denk aan een 50-55" formaat. Tips/comments/advies?
Hoeft overigens niet per sé een Sony te zijn, ben niet zo merk gebonden.
Gebruik: veelal films en series, zo nu en dan games (Xbox, maar ben geen die-hard gamer en betwijfel of ik input lag merk, zie mijn eerdere punt erover, wellicht als ik verschil ervaren heb...).
3D boeit me niet, 4k is voorlopig nog niet interessant (iig qua pixel resolutie) en HDR is het nog te vroeg voor. Dus dan kan ik beter kijken voor een goede FullHD tot ca 1000 euro (of minder). Sony was voorheen goed qua input lag, maar nieuwste modellen schijnen ook nog wel eens wat minpuntjes te hebben. Denk aan een 50-55" formaat. Tips/comments/advies?
Hoeft overigens niet per sé een Sony te zijn, ben niet zo merk gebonden.
Gebruik: veelal films en series, zo nu en dan games (Xbox, maar ben geen die-hard gamer en betwijfel of ik input lag merk, zie mijn eerdere punt erover, wellicht als ik verschil ervaren heb...).
[ Voor 10% gewijzigd door VincentG op 05-11-2015 17:11 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
Great. Tot nu toe nog geen last gehad van de infobar-bug.. tot de update van gisteren
verdomme Sony, bij elke bugfix komen er weer nieuwe bugs bij. Zou er bijna spijt van krijgen dat ik dit scherm heb gekocht 
En delay in het geluid op Netflix
En delay in het geluid op Netflix
[ Voor 8% gewijzigd door AlterMann op 05-11-2015 18:06 ]
Heb een probleem met mij pas aangeschafte 50w755c. Prachtig beeld etc. Maar krijg optical out naar mijn Onkyo SR507 niet fatsoenlijk meer werkend.
De versterker ondersteund geen HDMI ARC, dus moet ik het via optical doen, maar het geluid valt in begin steeds om de paar seconden even weg, en na verloop van tijd helemaal geen geluid meer.
Geen idee wat er aan de hand is eigenlijk.
De versterker ondersteund geen HDMI ARC, dus moet ik het via optical doen, maar het geluid valt in begin steeds om de paar seconden even weg, en na verloop van tijd helemaal geen geluid meer.
Geen idee wat er aan de hand is eigenlijk.
Alles lijkt inderdaad IPv6 ingesteld te zijn op de modem.(technicolor 7200)avec_style schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:51:
[...]
Dit klinkt idd heel erg als het probleem wat ik had toen ik op ipv6 van ziggo zat.
Hoe kom ik hier vanaf, wat was jouw oplossing ?
Edit: ziggo gaat het omzetten naar ipv4. Ben benieuwd
[ Voor 7% gewijzigd door maikbike op 05-11-2015 19:52 ]
Heb zojuist 2 stuks Xiaomi actieve 3d brillen binnengekregen, deze dan ook besteld omdat ik dat in dit topic tegen kwam.
Maar ik krijg ze niet aan de praat.
Als ik in het bluetooth menu ga zoeken krijg ik ze geregistreerd, alleen komt na de back toets in te drukken geen lijstje met geregistreerde apparaten, ik weet ook niet of er überhaupt wel iets komt te staan.
Ik start een 3d film in Kodi (via tv zelf), menu komt naar voren hoe ik de film wil afspelen................en dan gebeurt er niets ik blijf 2 beelden naast elkaar zien.
Tijdens de film langdurig of kort indrukken van de power knop van de bril veranderd niets, wel komt er zo nu en dan weer de tekst 3d bril geregistreerd in beeld.
Wat doe ik verkeerd?
Helaas heb ik ook geen leesbare handleiding van de bril erbij gekregen, dus alles op de gok, misschien iemand een specifieke handleiding ervoor?
Als ik in het bluetooth menu ga zoeken krijg ik ze geregistreerd, alleen komt na de back toets in te drukken geen lijstje met geregistreerde apparaten, ik weet ook niet of er überhaupt wel iets komt te staan.
Ik start een 3d film in Kodi (via tv zelf), menu komt naar voren hoe ik de film wil afspelen................en dan gebeurt er niets ik blijf 2 beelden naast elkaar zien.
Tijdens de film langdurig of kort indrukken van de power knop van de bril veranderd niets, wel komt er zo nu en dan weer de tekst 3d bril geregistreerd in beeld.
Wat doe ik verkeerd?
Helaas heb ik ook geen leesbare handleiding van de bril erbij gekregen, dus alles op de gok, misschien iemand een specifieke handleiding ervoor?
Ik ben trouwens niet helemaal tevreden met de afgespeelde content via Kodi. Bij films en series in 1080P is het verre van vloeiend. Om de zoveel seconden zie je haperingen. Meer mensen hier problemen mee?
Heb ook nog een NUC staan die ongericht is als Kodi speler, maar wilde graag die van de TV werkend hebben. Had net de gedeelde bibliotheek voor elkaar van de TV client.
Heb ook nog een NUC staan die ongericht is als Kodi speler, maar wilde graag die van de TV werkend hebben. Had net de gedeelde bibliotheek voor elkaar van de TV client.
Ipv6 om laten zetten naar IPv4.avec_style schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:51:
[...]
ALLES werkt weer naar behoren.
Heel erg bedankt.
Voor de boeken : het betreft hier een 55x8505c.
HDMI ARC ( onkyo rc660) werkt prima.
Netflix 5.1 werkt prima.
Alles loopt in sync.
Logitech k830 werkt ook prima.
Voice command werkt goed.
Ik ben altijd al tevreden geweest met het toestel
Ik had hier inderdaad ook last van, afspelend vanaf mijn Synology nas via Kodi. Via de DS video app op mijn ipad en iphone kan ik een video af laten spelen via DLNA. Hierdoor kan ik een video wel vloeiend laten afspelen. Maar ik zou eigenlijk niet weten hoe ik iets via DLNA kan afspelen zonder deze app.Nicap schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:13:
Ik ben trouwens niet helemaal tevreden met de afgespeelde content via Kodi. Bij films en series in 1080P is het verre van vloeiend. Om de zoveel seconden zie je haperingen. Meer mensen hier problemen mee?
Bosch Gl-30 BGL32000
Ervaar hetzelfde, met Plex minder (geen?) last van.Nicap schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:13:
Lijkt wel of er met de afstemming van de refreshrate iets niet helemaal goed gaat.
Dat zou best kunnen. Daar is ook niets van in te stellen in het menu. Wellicht door een xml in te stellen ofzo om te forcen. Ik zal er eens naar zoeken.P.K. schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:26:
[...]
Ervaar hetzelfde, met Plex minder (geen?) last van.
Lijkt wel of er met de afstemming van de refreshrate iets niet helemaal goed gaat.
Ik heb laatst voor het eerst succesvol een 3d film gekeken met xiaomi en Sony 3d bril. Mijn procedure is de film opzoeken met ES file Explorer, dan openen en de interne video speler selecteren. Dan action menu en naar de 3d optie gaan. Dan SBS of OU selecteren en dan zie je het beeld samenvoegen. Pas daarna de brillen aanzetten.Atomic-NI schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:40:
Heb zojuist 2 stuks Xiaomi actieve 3d brillen binnengekregen, deze dan ook besteld omdat ik dat in dit topic tegen kwam.
Wat doe ik verkeerd?
3d in Kodi werkt helemaal niet en 3d vanaf een externe hdmi bron levert bij mij een verkeerde beeldverwerking op. Verder werkt een 3d film over het netwerk niet omdat hij elke 10 seconden buffert (wired) dus moet ik via USB spelen.
Kortom verre van ideaal
Goed nieuws voor de 4K bezitters die graag een "interne" kodi gebruiken. De laatste build van jarvis ondersteunt een gescheiden interface vs videoresolutie.
Maw de interface hoeft niet meer op 4K gerenderd te worden. Ontlast die arme mediatek chip een beetje
http://kodi.tv/kodi-16-0-alpha-4-jarvis-nearing-completion/
Maw de interface hoeft niet meer op 4K gerenderd te worden. Ontlast die arme mediatek chip een beetje
http://kodi.tv/kodi-16-0-alpha-4-jarvis-nearing-completion/
met al die problemen die ik hier al een tijdje lees. weet ik het nu zeker. ik zal NOOIT een sony gaan kopen.
ik spaar wel even door en hoop dat in de toekomst de 4k oled van lg (platte) wat goedkoper gaat worden, dan gaat dat mijn volgnende tv worden..
ik spaar wel even door en hoop dat in de toekomst de 4k oled van lg (platte) wat goedkoper gaat worden, dan gaat dat mijn volgnende tv worden..
Dus in Kodi geen 3D films te bekijken.......had SAW 3d SBS en Minions maar bij beide films zie ik 2 schermen en niet te veranderen.krayzii schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 05:38:
[...]
Ik heb laatst voor het eerst succesvol een 3d film gekeken met xiaomi en Sony 3d bril. Mijn procedure is de film opzoeken met ES file Explorer, dan openen en de interne video speler selecteren. Dan action menu en naar de 3d optie gaan. Dan SBS of OU selecteren en dan zie je het beeld samenvoegen. Pas daarna de brillen aanzetten.
3d in Kodi werkt helemaal niet en 3d vanaf een externe hdmi bron levert bij mij een verkeerde beeldverwerking op. Verder werkt een 3d film over het netwerk niet omdat hij elke 10 seconden buffert (wired) dus moet ik via USB spelen.
Kortom verre van ideaal
Ik heb op YouTube wel enkele 3d test video's kunnen bekijken maar moet dan wel eerst bij instellingen > beeld > 3d daar steeds aanzetten en kiezen sbs of ou.
Maar niet alle 3d filmpjes werken goed en nadeel is als ik weer tv wil kijken moet ik weer in het 3d menu het gaan uitzetten anders is het beeld dubbel/wazig.
Kortom een flink gedoe, ik had verwacht ik kies een 3d film en tv zegt mij dat het een 3d film is en dat ik dan de bril aanzet en kan genieten..........niet dus.
Bij mij verschijnt de hele 3d optie in het action menu geeneens bij Kodi. Bij sommige andere spelers wel maar gebeurt er niets en blijven de beelden gescheiden. Ook moet je de optie dus eerst activeren en dan pas de brillen aanzetten anders gebeurt er ook niks. Ze hebben over de 3d in ieder geval niet echt goed nagedacht. Misschien dat het met komende updates beter wordtAtomic-NI schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 06:20:
[...]
Dus in Kodi geen 3D films te bekijken.......had SAW 3d SBS en Minions maar bij beide films zie ik 2 schermen en niet te veranderen.
Ik heb op YouTube wel enkele 3d test video's kunnen bekijken maar moet dan wel eerst bij instellingen > beeld > 3d daar steeds aanzetten en kiezen sbs of ou.
Maar niet alle 3d filmpjes werken goed en nadeel is als ik weer tv wil kijken moet ik weer in het 3d menu het gaan uitzetten anders is het beeld dubbel/wazig.
Kortom een flink gedoe, ik had verwacht ik kies een 3d film en tv zegt mij dat het een 3d film is en dat ik dan de bril aanzet en kan genieten..........niet dus.
ja klopt heb ik ook last van in mijn zidoo x6 pro media player. is een speciale 15.1 versie die als enige ook hevc doet + 7.1 audio passthrough maar ook daar stuurt kodi het 3d signaal niet naar de tv dus kan je het niet omzetten.best typisch geval van snurkkrayzii schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 06:57:
[...]
Bij mij verschijnt de hele 3d optie in het action menu geeneens bij Kodi. Bij sommige andere spelers wel maar gebeurt er niets en blijven de beelden gescheiden. Ook moet je de optie dus eerst activeren en dan pas de brillen aanzetten anders gebeurt er ook niks. Ze hebben over de 3d in ieder geval niet echt goed nagedacht. Misschien dat het met komende updates beter wordt
Weet niet hoe het bij jullie allemaal zit, maar sinds de laatste 2637 update (USB), werkt de TV bij mij naar behoren.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Naar de laatste update werkt het hier tot nu toe zonder problemen .. als dit zo blijft hele fijn.
Tsja, keuzes he. Persoonlijk koop ik nooit meer een product van LG, omdat mijn LG Nexus 5 toch wel een iets mindere kwaliteit heeft dan de andere telefoon die ik heb gehad. Dwz, slecht bereik en is al een keer stuk gegaan. Daarnaast stond LG in ieder geval bekend om het gebrek aan support en dus een gebrek aan updates. Dat terwijl LG al tijden telefoons maakt.harley2009 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 06:10:
met al die problemen die ik hier al een tijdje lees. weet ik het nu zeker. ik zal NOOIT een sony gaan kopen.
Ga je dat eens vergelijken met Sony, dat net een nieuw smart tv platform gebruikt. Tuurlijk krijg je dan kinderziektes. Dit zou geen reden moeten zijn om te zweren dat je er nooit een zal kopen. Sony heeft ook een heleboel goede tv's gemaakt. En daarnaast werkt het hele platform dmv updates steeds beter. Net zoals dat de OLED techniek kinderziektes heeft, zoals de levensduur van zo'n paneel. Dus, als je de argumentatie een beetje doortrekt koop jij helemaal niks meer.
Met de TV zelf is ook niks mis. Sterker nog, qua beeldkwaliteit zijn de toestellen prima in orde.AMD1800 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:46:
[...]
Tsja, keuzes he. Persoonlijk koop ik nooit meer een product van LG, omdat mijn LG Nexus 5 toch wel een iets mindere kwaliteit heeft dan de andere telefoon die ik heb gehad. Dwz, slecht bereik en is al een keer stuk gegaan. Daarnaast stond LG in ieder geval bekend om het gebrek aan support en dus een gebrek aan updates. Dat terwijl LG al tijden telefoons maakt.
Ga je dat eens vergelijken met Sony, dat net een nieuw smart tv platform gebruikt. Tuurlijk krijg je dan kinderziektes. Dit zou geen reden moeten zijn om te zweren dat je er nooit een zal kopen. Sony heeft ook een heleboel goede tv's gemaakt. En daarnaast werkt het hele platform dmv updates steeds beter. Net zoals dat de OLED techniek kinderziektes heeft, zoals de levensduur van zo'n paneel. Dus, als je de argumentatie een beetje doortrekt koop jij helemaal niks meer.
Google's Android TV blijkt alleen niet al te makkelijk te zijn in omgang met de dagelijkse eisen van een TV kijker in Nederland
Ik heb zelf anders weinig problemen met Android TV. Ik vind het juist geweldig dat ik zo eenvoudig YouTube kan kijken, of via Kodi dingen kan doen. Het meest storende vind ik de vastlopers en dat het zappen en wisselen van smart tv naar gids /gewoon tv kijken traag is. En je kan het startscherm niet anders indelen.Kashika schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:00:
[...]
Met de TV zelf is ook niks mis. Sterker nog, qua beeldkwaliteit zijn de toestellen prima in orde.
Google's Android TV blijkt alleen niet al te makkelijk te zijn in omgang met de dagelijkse eisen van een TV kijker in Nederland
Is er (merkbaar) verschil tussen de 55W805C en 55W809C?
De optimale refresh rate is een fractie hoger bij de 809, maar betwijfel of je dat merkt.
De 55W755C is ook interessant (3d is voor mij niet interessant) en mogelijk met zilveren bezel. Zijn materialen gelijk, allemaal metaal of plastic bezel?
De 50" variant is aanzienlijk goedkoper (50W755C) (749 euro), tegenover 999 / 969 euro. Wil ik nog een stap groter, kom ik al snel op 65" model en dan gaat de prijs flink omhoog (1600+).
De optimale refresh rate is een fractie hoger bij de 809, maar betwijfel of je dat merkt.
De 55W755C is ook interessant (3d is voor mij niet interessant) en mogelijk met zilveren bezel. Zijn materialen gelijk, allemaal metaal of plastic bezel?
De 50" variant is aanzienlijk goedkoper (50W755C) (749 euro), tegenover 999 / 969 euro. Wil ik nog een stap groter, kom ik al snel op 65" model en dan gaat de prijs flink omhoog (1600+).
[ Voor 33% gewijzigd door VincentG op 06-11-2015 16:00 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
heb je wel eens gehoord van de zoekfunctie? Deze vraag is al vele keren voorbij gekomen en beantwoord.
Je kan ook via Plex etc. 3D films kijken als je de TV SideView applicatie gebruikt. Hierin zit namelijk nog een 3D knop, en daarmee kun je selecteren dat hij van SBS beeld een 3d beeld moet maken. Werkt vast ook in Kodi etc.krayzii schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 05:38:
[...]
Ik heb laatst voor het eerst succesvol een 3d film gekeken met xiaomi en Sony 3d bril. Mijn procedure is de film opzoeken met ES file Explorer, dan openen en de interne video speler selecteren. Dan action menu en naar de 3d optie gaan. Dan SBS of OU selecteren en dan zie je het beeld samenvoegen. Pas daarna de brillen aanzetten.
Kortom verre van ideaal
Een andere optie is 3D activeren in een andere app en dan overschakelen naar plex/kodi/whatever.
Vanochtend de laatste USB update (2637) gedraaid voor mijn Sony Bravia KD-55X8509C.
Ik vind het een behoorlijk verschil.
1. Probleem opgelost met de info balk bovenin.
2. Zappen gaat veel sneller (nog steeds niet sneller dan mijn oude Humax doos, maar zeer acceptabel.
3. Geen vastlopers gehad (nog iets te vroeg om te juichen, maar toch).
Uit mijn top 3 van ergernissen lijken ze alle drie aangepakt te zijn.
Als dit zo blijft, dan hoef ik hem niet in te ruilen voor een Samsung
Don't get me wrong: erg tevreden over beeldkwaliteit en hoe de software is opgebouwd, maar als je zoveel vastlopers en meerdere dagelijkse irritaties hebt bij een product, dan blijk ik toch over minder geduld te beschikken dan ik zelf had gehoopt.
Plus het feit dat mijn lieve vrouw en kinders geen tweakers zijn en minstens 3 keer per week aan de telefoon hingen met de mededeling dat tv of versterker (ARC) het niet deden. Ik heb uiteindelijk de stroom stekkers van beide devices binnen handbereik geplaatst zodat ze zelf een harde reset konden doen
.
Ik vind het een behoorlijk verschil.
1. Probleem opgelost met de info balk bovenin.
2. Zappen gaat veel sneller (nog steeds niet sneller dan mijn oude Humax doos, maar zeer acceptabel.
3. Geen vastlopers gehad (nog iets te vroeg om te juichen, maar toch).
Uit mijn top 3 van ergernissen lijken ze alle drie aangepakt te zijn.
Als dit zo blijft, dan hoef ik hem niet in te ruilen voor een Samsung
Don't get me wrong: erg tevreden over beeldkwaliteit en hoe de software is opgebouwd, maar als je zoveel vastlopers en meerdere dagelijkse irritaties hebt bij een product, dan blijk ik toch over minder geduld te beschikken dan ik zelf had gehoopt.
Plus het feit dat mijn lieve vrouw en kinders geen tweakers zijn en minstens 3 keer per week aan de telefoon hingen met de mededeling dat tv of versterker (ARC) het niet deden. Ik heb uiteindelijk de stroom stekkers van beide devices binnen handbereik geplaatst zodat ze zelf een harde reset konden doen
I have no special talent. I am only passionately curious.
Werkt bij mij niet. Het probleem is ook niet altijd dat er geen 3d optie is maar ook dat als er wel een 3d optie is en je selecteert bijv SBS dat er gewoon niks gebeurt.Cyleo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:53:
[...]
Je kan ook via Plex etc. 3D films kijken als je de TV SideView applicatie gebruikt. Hierin zit namelijk nog een 3D knop, en daarmee kun je selecteren dat hij van SBS beeld een 3d beeld moet maken. Werkt vast ook in Kodi etc.
Een andere optie is 3D activeren in een andere app en dan overschakelen naar plex/kodi/whatever.
Mogelijk een stomme opmerking, maar je weet dat je via het action menu de 3D optie op de TV aan moet zetten alvorens je 3D kan bekijken?krayzii schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:15:
[...]
Werkt bij mij niet. Het probleem is ook niet altijd dat er geen 3d optie is maar ook dat als er wel een 3d optie is en je selecteert bijv SBS dat er gewoon niks gebeurt.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Uhm ja...zie vorige postsricardo246 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:40:
[...]
Mogelijk een stomme opmerking, maar je weet dat je via het action menu de 3D optie op de TV aan moet zetten alvorens je 3D kan bekijken?
Ik heb net een aflevering van een serie bekeken op 2 manieren. Namelijk via de externe mediaspeler en vervolgens via Kodi. Het viel mij op dat de kwaliteit van het beeld via de externe mediaspeler beter was dan bij Kodi.
Hebben jullie dit toevallig ook gemerkt?
Iemand die toevallig een alternatieve link naar de 2637 update heeft, anderhalf uur voor 1gb is mij wat te gortig. Lijkt wel PSN.
Ja, beeldkwaliteit van de video van de Kodi op de Intel NUC is veel beter en vloeiender dan met de Kodi op de TV. Blijf voorlopig wel de NUC gebruiken. Gebruik toch Yatse dus dat ik de AB kan gebruiken maakt me niet uit, dat heeft dus geen voordeel.avec_style schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:23:
Ik heb net een aflevering van een serie bekeken op 2 manieren. Namelijk via de externe mediaspeler en vervolgens via Kodi. Het viel mij op dat de kwaliteit van het beeld via de externe mediaspeler beter was dan bij Kodi.
Had ook meer verwacht van de interne Kodi.
Heb de KD-55x8505C gisteren na de vrijdag middag borrel toch maar gelijk opgepikt met een Uber (past net) bij FOKA.
Uitpakken / installatie is redelijk simpel, moet je idd wel met 2 mensen doen. De voet is eenvoudig te bevestigen en vervolgens is het een kwestie van de stappen volgen. Internet verbinden, Google account etc.. Het duurt even maar dan werkt het eigenlijk prima. Afstandsbediening(en) zijn ok. De 'one-flick' remote is even wennen en de logica is soms een beetje vreemd, swipen, drukken, lang swipen etc.. Niet altijd het gewenste effect maar goed.
Beeld is voor zo ver ik kan zien goed, de opties mbt motion flow ben ik nog niet helemaal uit. Met gamen heb ik het idee dat het wel iets doet, soort van mega vloeiend, maar met TV (en dan vooral voetbal) lijkt het soms minder goed te werken.
Ik heb eigenlijk direct de update gedaan en het werkt redelijk soepel. Externe apps zoals Kodi lopen soms beetje vast ivm laden (denk ik), maar goed dat krijg je met al die 'externe' apps. Netflix, Youtube etc werkt allemaal prima.
Al met al ben ik heel blij, van 32" naar 55" is best ok.
Uitpakken / installatie is redelijk simpel, moet je idd wel met 2 mensen doen. De voet is eenvoudig te bevestigen en vervolgens is het een kwestie van de stappen volgen. Internet verbinden, Google account etc.. Het duurt even maar dan werkt het eigenlijk prima. Afstandsbediening(en) zijn ok. De 'one-flick' remote is even wennen en de logica is soms een beetje vreemd, swipen, drukken, lang swipen etc.. Niet altijd het gewenste effect maar goed.
Beeld is voor zo ver ik kan zien goed, de opties mbt motion flow ben ik nog niet helemaal uit. Met gamen heb ik het idee dat het wel iets doet, soort van mega vloeiend, maar met TV (en dan vooral voetbal) lijkt het soms minder goed te werken.
Ik heb eigenlijk direct de update gedaan en het werkt redelijk soepel. Externe apps zoals Kodi lopen soms beetje vast ivm laden (denk ik), maar goed dat krijg je met al die 'externe' apps. Netflix, Youtube etc werkt allemaal prima.
Al met al ben ik heel blij, van 32" naar 55" is best ok.
Net de nieuwe update doorgevoerd, helaas blijft de zwarte balk/info balk nog steeds staan (Canaldigitaal gebruiker). Dus niet opgelost
...
Na wat gehannes heb ik remote play PS4 voorbij de psn login fase gekregen door Chrome te sideloaden.
Maar lijkt erop dat het gewoon niet gaat werken. Krijg zwart beeld met geluid dat wel werkt, gebruik makende van de gehackte Remote Play App van Sony. Volgens de maker van de app komt dat zeer waarschijnlijk door gebrekkige implementatie of geen van de GPU drivers in de ROM.
Jammerlijk, had wel leuk geweest.
Maar lijkt erop dat het gewoon niet gaat werken. Krijg zwart beeld met geluid dat wel werkt, gebruik makende van de gehackte Remote Play App van Sony. Volgens de maker van de app komt dat zeer waarschijnlijk door gebrekkige implementatie of geen van de GPU drivers in de ROM.
Heb ik ook gewoon nog last van helaas (Ziggo)BliXem schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:23:
Net de nieuwe update doorgevoerd, helaas blijft de zwarte balk/info balk nog steeds staan (Canaldigitaal gebruiker). Dus niet opgelost...
Niet alleen Kodi, er zijn meer Android apps die problemen hebben met het vloeiend afspelen van video. Telkens het zelfde type probleem.Nicap schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:19:
[...]
Ja, beeldkwaliteit van de video van de Kodi op de Intel NUC is veel beter en vloeiender dan met de Kodi op de TV. Blijf voorlopig wel de NUC gebruiken. Gebruik toch Yatse dus dat ik de AB kan gebruiken maakt me niet uit, dat heeft dus geen voordeel.
Had ook meer verwacht van de interne Kodi.
Netflix geeft dan overigs weer geen problemen...
Plex lijkt het probleem ook niet te hebben, of iig véél minder dan Kodi.
http://www.redsilico.com/sony-2015-android-first-impressionsVideo refresh rates
None of the apps will switch the refresh rate of the TV to match the content. This means the TV's 24p support actually only applies to external HDMI sources, and indeed watching anything other than 30p or 60p content via apps on the TV itself is quite uncomfortable. To be honest, if I had known this before testing the capabilities of the apps I wouldn't have bothered, as it singlehandedly makes the TV quite useless for me as a network media player.
Had dit al eerder gepost hier, er reageerde destijds geloof ik ook iemand die vertelde dat het met het Framework van Android te maken zou hebben, dat dat nog geen andere refreshrates aan kan...
Hopelijk dat dit probleem opgelost gaat worden met de update naar Android 6.0
Toch vreemd dat ze wel PlayStation Now ondersteunen (waar wij in Europa niets aan hebben), maar geen Remote Play. Binnenkort maar eens mailtje sturen naar Sony.-MB- schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:33:
Na wat gehannes heb ik remote play PS4 voorbij de psn login fase gekregen door Chrome te sideloaden.
Update: Kreeg na opnieuw proberen wel beeld, maar alleen leventjes, in de PSN store. Zodra ik eruit ging viel beeld weer weg op zwart.Mithrildor schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 21:12:
[...]
Toch vreemd dat ze wel PlayStation Now ondersteunen (waar wij in Europa niets aan hebben), maar geen Remote Play. Binnenkort maar eens mailtje sturen naar Sony.
Heb de 40w705c nu een kleine week in het bezit. Mooi beeld, maar sport laat toch wel te wensen over merk ik nu. In eerste instantie dacht ik dat het wel oke was, maar snel bewegende beelden bij een voetbalwedstrijd worden wazig, en het kijkt dan ook niet bepaald lekker. En dat terwijl ik veel voetbal kijk. Ben daarnaast bang dat het bij gamen dadelijk ook het geval is. Op een plasma die ik gewend ben, is dit stukken beter. Iemand een idee of dit bij alle led televisies in deze mate zo is, of komt dit omdat het een 50hz beeld is?
Ook de traag startende interface is storend trouwens.
[ Voor 8% gewijzigd door Matedeor op 08-11-2015 10:14 ]
Volgens mij moet je bij beeldinstellingen alle beeldverbeteraars uitschakelen, dat helpt al een stuk.
Dat zal inderdaad komen door de lage paneelfrequentie van 50Hz. Zeker als je plasma gewend bent, zal een 50Hz LCD-televisie een flinke stap achteruit zijn als het gaat om bewegingsscherpte.Matedeor schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:11:
Heb de 40w705c nu een kleine week in het bezit. Mooi beeld, maar sport laat toch wel te wensen over merk ik nu. In eerste instantie dacht ik dat het wel oke was, maar snel bewegende beelden bij een voetbalwedstrijd worden wazig, en het kijkt dan ook niet bepaald lekker. En dat terwijl ik veel voetbal kijk. Ben daarnaast bang dat het bij gamen dadelijk ook het geval is. Op een plasma die ik gewend ben, is dit stukken beter. Iemand een idee of dit bij alle led televisies in deze mate zo is, of komt dit omdat het een 50hz beeld is?
Als je gaat gamen is de Frame Rate van het spel belangrijk. Spellen zoals Fifa op de console komen met een Frame Rate van 60 FPS en zijn daarmee vergelijkbaar met de bewegingsscherpte van een 100Hz paneel, terwijl andere spellen met een Frame Rate van 30 FPS dezelfde prestaties bieden als een 50Hz LCD-televisie.
Dat zal niets uithalen voor de bewegingsscherpte. Sterker nog, het uitschakelen van beeldinterpolatie in 100Hz en 200Hz LCD-televisies zal er juist voor zorgen dat de bewegingsscherpte omlaag gaat en het toestel dezelfde prestaties heeft als een 50Hz LCD-televisie. Zonder de software heb je geen profijt van de hardware.GioStyle schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:18:
Volgens mij moet je bij beeldinstellingen alle beeldverbeteraars uitschakelen, dat helpt al een stuk.
Dit gaat echter niet op voor de W705C aangezien dit model geen beeldinterpolatie-algoritme uitvoert.
Heb PS4 remote play nu geheel werkende gekregen op mijn 50W755C.
Probeerde vanochtend weer en nu kreeg ik wel beeld!
PS4 en De TV zijn beiden op bedraad aangesloten dus nog lekker vlot kwa streamen ook.
PS4 en De TV zijn beiden op bedraad aangesloten dus nog lekker vlot kwa streamen ook.
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Dan ga ik hem toch maar proberen te ruilen, op zich prima tv, maar bij voetbal kijkt het gewoon niet lekker. En laat ik nou net veel voetbal kijken. Input lag zal dan wel weer iets hoger komen, maar dat is dan maar zo.Dimens schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:34:
[...]
Dat zal inderdaad komen door de lage paneelfrequentie van 50Hz. Zeker als je plasma gewend bent, zal een 50Hz LCD-televisie een flinke stap achteruit zijn als het gaat om bewegingsscherpte.
Als je gaat gamen is de Frame Rate van het spel belangrijk. Spellen zoals Fifa op de console komen met een Frame Rate van 60 FPS en zijn daarmee vergelijkbaar met de bewegingsscherpte van een 100Hz paneel, terwijl andere spellen met een Frame Rate van 30 FPS dezelfde prestaties bieden als een 50Hz LCD-televisie.
[...]
Dat zal niets uithalen voor de bewegingsscherpte. Sterker nog, het uitschakelen van beeldinterpolatie in 100Hz en 200Hz LCD-televisies zal er juist voor zorgen dat de bewegingsscherpte omlaag gaat en het toestel dezelfde prestaties heeft als een 50Hz LCD-televisie. Zonder de software heb je geen profijt van de hardware.
Dit gaat echter niet op voor de W705C aangezien dit model geen beeldinterpolatie-algoritme uitvoert.
Aan dat model zat ik inderdaad al te denken, prijsverschil is alleen nog wel groot
Wow, vet! Hoe heb je het uiteindelijk wel werkend gekregen? Zou je mij kunnen uitleggen wat je allemaal gedaan hebt om het werkend te krijgen? Fallout 4 komt bijna uit en zou supertof zijn als ik ook kan spelen wanneer ik bij mijn ouders ben.-MB- schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:47:
Heb PS4 remote play nu geheel werkende gekregen op mijn 50W755C.
Kun je trouwens de DS4 gewoon aansluiten via de Instellingen op de TV of moest je daar ook nog iets geks voor doen?
DS4 kan zo gekoppeld worden in de instelling van de TV. Heb instructies van Youtube gebruikt voor het installeren van de app op een Nvidia Shield TV. Dus met behulp van Sideload launcher app en Chrome ( Opera werkt niet, stuurt je niet terug naar de app voor verdere initialisatie).
Je hebt toch 2 dingen, de echte Hz, en de kuntsmatige Hz, die vaak van 50 200 ofzo maakt, Moet je dan 0,0 aandacht geven aan die kunstmatige waarde?
Dit hoor je inderdaad vaak maar ligt in de werkelijkheid toch even net iets anders.Sjah schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:45:
Je hebt toch 2 dingen, de echte Hz, en de kuntsmatige Hz, die vaak van 50 200 ofzo maakt, Moet je dan 0,0 aandacht geven aan die kunstmatige waarde?
Je hebt inderdaad twee waardes die in de Tweakers Pricewatch de "Refresh Rate" en "Geoptimaliseerde Refresh Rate" genoemd worden. De Refresh Rate gaat over zowel de paneelfrequentie (hardware) van een toestel als het beeldinterpolatie-algoritme (software).
Zonder de software heb je niets aan de hardware en andersom eveneens. Het beeldinterpolatie-algoritme dient immers nieuwe tussenbeelden te creëren zodat het van bijvoorbeeld een 50Hz bron een 100Hz bron kan maken en dit aan het paneel kan voeren. Schakel je het beeldinterpolatie-algoritme in een 100Hz LCD-televisie uit, dan heb je effectief een 50Hz LCD-televisie aangezien het paneel ook maar 50 beelden per seconde ontvangt.
Je zou dus kunnen spreken van een kunstmatige frequentie, aangezien de helft van de beelden in werkelijkheid niet bestaan. Een andere oplossing is er echter niet zolang de bron een lage Frame Rate heeft.
De Geoptimaliseerde Refresh Rate is pure marketing die je zo goed als volledig kan negeren. Aangezien fabrikanten verschillende manieren gebruiken om tot dergelijke waardes te komen, kun je dit al per definitie niet vergelijken tussen verschillende fabrikanten. In bepaalde gevallen heeft de waarde ook niet eens betrekking tot de paneelfrequentie wat de benaming "Geoptimaliseerde Refresh Rate" al fout maakt.
Ik heb er overigens een heel blog aan toegewijd die veel dieper in de techniek gaat. Misschien wel leuk om te lezen: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates
Maar als ik tweakers mag geloven heeft die software die bij 'native' 100hz panelen kan worden gebruikt, ook zijn nadelen?, en zetten ze het liever uit. Zoals beeldfouten/flikkeren/lage helderheid et cetera. Zit er dus wel zo'n groot verschil tussen 100hz en 50hz beeldschermen, en merk je er ook iets van als je hulpmiddelen uitzet?Dimens schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:43:
[...]
Dit hoor je inderdaad vaak maar ligt in de werkelijkheid toch even net iets anders.
Je hebt inderdaad twee waardes die in de Tweakers Pricewatch de "Refresh Rate" en "Geoptimaliseerde Refresh Rate" genoemd worden. De Refresh Rate gaat over zowel de paneelfrequentie (hardware) van een toestel als het beeldinterpolatie-algoritme (software).
Zonder de software heb je niets aan de hardware en andersom eveneens. Het beeldinterpolatie-algoritme dient immers nieuwe tussenbeelden te creëren zodat het van bijvoorbeeld een 50Hz bron een 100Hz bron kan maken en dit aan het paneel kan voeren. Schakel je het beeldinterpolatie-algoritme in een 100Hz LCD-televisie uit, dan heb je effectief een 50Hz LCD-televisie aangezien het paneel ook maar 50 beelden per seconde ontvangt.
Je zou dus kunnen spreken van een kunstmatige frequentie, aangezien de helft van de beelden in werkelijkheid niet bestaan. Een andere oplossing is er echter niet zolang de bron een lage Frame Rate heeft.
De Geoptimaliseerde Refresh Rate is pure marketing die je zo goed als volledig kan negeren. Aangezien fabrikanten verschillende manieren gebruiken om tot dergelijke waardes te komen, kun je dit al per definitie niet vergelijken tussen verschillende fabrikanten. In bepaalde gevallen heeft de waarde ook niet eens betrekking tot de paneelfrequentie wat de benaming "Geoptimaliseerde Refresh Rate" al fout maakt.
Ik heb er overigens een heel blog aan toegewijd die veel dieper in de techniek gaat. Misschien wel leuk om te lezen: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates
Daarom twijfel ik nog een beetje of ik hem beter kan ruilen of niet, want die motion blur zal je dus ook mogelijk bij 100hz panelen aantreffen. Nu ben ik plasma gewend, wat er duidelijk beter uitziet, maar ga ik van een 50hz of 100hz led tv ook zo veel merken of betaal ik dadelijk 100 euro meer met hetzelfde resultaat (en hogere input lag). Voor de rest is het namelijk wel een prima tv om paar jaar te overbruggen, maar snelle bewegingen bij voetbal zijn gewoon wazig, en kijkt onrustig.
Afhankelijk van het toestel, heeft het beeldinterpolatie-algoritme ook zo zijn nadelen, zoals je hierboven ook schrijft. Wat dat betreft ben ik het echter niet geheel met Tweakers eens en baal er dan ook best wel van dat zij dit onderdeel niet testen.Matedeor schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:17:
[...]
Maar als ik tweakers mag geloven heeft die software die bij 'native' 100hz panelen kan worden gebruikt, ook zijn nadelen?, en zetten ze het liever uit. Zoals beeldfouten/flikkeren/lage helderheid et cetera. Zit er dus wel zo'n groot verschil tussen 100hz en 50hz beeldschermen, en merk je er ook iets van als je hulpmiddelen uitzet?
De achterliggende gedachte dat de bron zo min als mogelijk aangetast dient te worden is te begrijpen, echter tast LCD van nature de bron al aan door een de trage transitietijd van de pixels (response time) waardoor je dus bewegingsonscherpte krijgt. Plasma heeft hier niet tot nauwelijks last van door de zeer snelle response time van de pixels waardoor het beeld scherp blijft.
Het beeldinterpolatie-algoritme - tegenwoordig in combinatie met Black Frame Insertion - gaat dit tegen en wanneer hiervoor een goed algoritme ingezet wordt, kan dit meer voordelen dan nadelen geven. Websites als HDTVTest.co.uk en Rtings testen wel op dit onderdeel.
Omdat beelden meer zeggen dan woorden: onderstaand twee afbeeldingen waar Rtings een 50Hz en 100Hz Sony getest heeft op bewegingsonscherpte.Daarom twijfel ik nog een beetje of ik hem beter kan ruilen of niet, want die motion blur zal je dus ook mogelijk bij 100hz panelen aantreffen. Nu ben ik plasma gewend, wat er duidelijk beter uitziet, maar ga ik van een 50hz of 100hz led tv ook zo veel merken of betaal ik dadelijk 100 euro meer met hetzelfde resultaat (en hogere input lag). Voor de rest is het namelijk wel een prima tv om paar jaar te overbruggen, maar snelle bewegingen bij voetbal zijn gewoon wazig, en kijkt onrustig.

Het 100Hz toestel is niet geheel vrij van bewegingsonscherpte, maar zeker een stuk beter.
Gelezen, prima stuk.Dimens schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:43:
[...]
Dit hoor je inderdaad vaak maar ligt in de werkelijkheid toch even net iets anders.
Alleen neem een 50Hz tv, die geeft volgens mij bij 1080i, 25 beeldjes 2x weer, dus echt 50x / seconde... jij zegt nee het is echt 25Hz maar dat durven de verkopers niet aan.
En een 100Hz lcd kan dus 100zper seconde een beeldje weergeven, dus sneller dan 50Hz paneel? Of is het dat de processor snel is dus 100 beeldjes creert, maar dat een 100Hz maar 50 beeldjes laat zien/seconde?
Misschien zeer basisstuff voor jou, voor mij vraagtekens.
Is 200Hz beter dan 100Hz...zie veel 4k tv maar een 100Hz paneel hebben.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Helder verhaal, even nog nadenken wat ik ga doen dan. 150 euro voor hoger model, is wel direct weer veel. Als ik dat allemaal zo hoor moet oled er maar snel komen, en is het doodzonde dat er geen plasma meer verkocht wordtDimens schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:55:
[...]
Afhankelijk van het toestel, heeft het beeldinterpolatie-algoritme ook zo zijn nadelen, zoals je hierboven ook schrijft. Wat dat betreft ben ik het echter niet geheel met Tweakers eens en baal er dan ook best wel van dat zij dit onderdeel niet testen.
De achterliggende gedachte dat de bron zo min als mogelijk aangetast dient te worden is te begrijpen, echter tast LCD van nature de bron al aan door een de trage transitietijd van de pixels (response time) waardoor je dus bewegingsonscherpte krijgt. Plasma heeft hier niet tot nauwelijks last van door de zeer snelle response time van de pixels waardoor het beeld scherp blijft.
Het beeldinterpolatie-algoritme - tegenwoordig in combinatie met Black Frame Insertion - gaat dit tegen en wanneer hiervoor een goed algoritme ingezet wordt, kan dit meer voordelen dan nadelen geven. Websites als HDTVTest.co.uk en Rtings testen wel op dit onderdeel.
[...]
Omdat beelden meer zeggen dan woorden: onderstaand twee afbeeldingen waar Rtings een 50Hz en 100Hz Sony getest heeft op bewegingsonscherpte.
[afbeelding][afbeelding]
Het 100Hz toestel is niet geheel vrij van bewegingsonscherpte, maar zeker een stuk beter.
Morgen krijg ik een nieuwe 65W855c , hopelijk is dat scherm wel in orde , de huidige zit vol donkere strepen

Lees hier vrij weinig over eerlijk gezegd , heb ik een maandagmorgen model of storen de meeste zich hier niet aan ? heb ook 2 kleinere schermen van Sony staan die zijn beide perfect en geheel egaal
Heb het een paar mensen laten zien en de meeste zeiden ook heb je daar last van je ziet het bijna niet , de monteur kwam hier binnen en die zag het werkelijk binnen 10 seconden , ik heb dan ook de goede hoop dat de nieuwe dit niet zal hebben

Lees hier vrij weinig over eerlijk gezegd , heb ik een maandagmorgen model of storen de meeste zich hier niet aan ? heb ook 2 kleinere schermen van Sony staan die zijn beide perfect en geheel egaal
Heb het een paar mensen laten zien en de meeste zeiden ook heb je daar last van je ziet het bijna niet , de monteur kwam hier binnen en die zag het werkelijk binnen 10 seconden , ik heb dan ook de goede hoop dat de nieuwe dit niet zal hebben
[ Voor 57% gewijzigd door Cardwizard op 09-11-2015 09:04 ]
Ik ben bang dat ik de vraag niet helemaal begrijp. Volgens mij doel je met 1080i op het feit dat voor de even als oneven resolutie beiden 25 beelden zijn, wat bij elkaar 50 beelden zijn en dus 50Hz?Sjah schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:50:
[...]
Gelezen, prima stuk.
Alleen neem een 50Hz tv, die geeft volgens mij bij 1080i, 25 beeldjes 2x weer, dus echt 50x / seconde... jij zegt nee het is echt 25Hz maar dat durven de verkopers niet aan.
En een 100Hz lcd kan dus 100zper seconde een beeldje weergeven, dus sneller dan 50Hz paneel? Of is het dat de processor snel is dus 100 beeldjes creert, maar dat een 100Hz maar 50 beeldjes laat zien/seconde?
Misschien zeer basisstuff voor jou, voor mij vraagtekens.
Technisch gezien is dit inderdaad wel zo, echter is dit vooral ontstaan vanwege de CRT-televisie en om flikkering tegen te gaan. Bij LCD-televisies heb je te maken met deïnterlacing wat de even en oneven beelden samenvoegt waardoor je dus van de 50 verticaal halve beelden, 25 hele beelden maakt. Deze worden bij een 50Hz LCD-televisie niet geïnterpoleerd en bij een 100Hz LCD-televisie wel.
Dat plasma zou gaan verdwijnen was onvermijdelijk, helaas is het sneller gegaan dan gehoopt werd en zitten we momenteel in een periode waarin er geen goede plasma-televisies meer worden verkocht en OLED helaas nog duur is. Gelukkig worden de toestellen van LG al wat betaalbaarder.Matedeor schreef op zondag 08 november 2015 @ 21:52:
[...]
Helder verhaal, even nog nadenken wat ik ga doen dan. 150 euro voor hoger model, is wel direct weer veel. Als ik dat allemaal zo hoor moet oled er maar snel komen, en is het doodzonde dat er geen plasma meer verkocht wordt.
200Hz panelen worden sowieso nog maar weinig ingezet aangezien 100Hz panelen tegenwoordig met een goed beeldinterpolatie-algoritme en Black Frame Insertion vrijwel dezelfde prestaties kunnen leveren. Ik vraag mij überhaupt af of er wel UHD-toestellen zijn met een 200Hz paneel. De Tweakers Pricewatch zegt van wel, maar daar zitten een aantal toestellen tussen waarvan ik weet dat die gewoon over een 100Hz paneel beschikken. Vorig jaar was het simpelweg niet mogelijk vanwege een limiet op de Timing controller - iets wat ze ondertussen wel opgelost kunnen hebben maar logischerwijs ook erg duur zal zijn.Amaze86 schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:59:
Is 200Hz beter dan 100Hz...zie veel 4k tv maar een 100Hz paneel hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door Dimens op 09-11-2015 00:05 ]
@Dimens, ik geloof dat ik mijn eigen vraag ook niet meer begrijp.
Dus 1080i is 2x 25 halve beeldjes, ok was ik even kwijt.
Hmmm maar dan is 1080p wel 1x 50 hele beeldjes, daarom had ik wel gelijk als ik dat verwarrend vind >> "de verkoper kan niet zeggen 25 Hz"....(dat staat in jouw blog) Want bij 1080p is er wel degelijk sprake van 50 beeldjes, en dus ECHTE Hertz, ok alleen bij BD, maar toch.
Maar goed, heb ik weer een punt om tegen 4k te ageren, let maar op de volgende stap wordt 1080p dat Ziggo/Kpn gaan invoeren, dikke winst in beeld, en ik denk niet 4k wat ze gaan voeren.
Hmmm maar dan is 1080p wel 1x 50 hele beeldjes, daarom had ik wel gelijk als ik dat verwarrend vind >> "de verkoper kan niet zeggen 25 Hz"....(dat staat in jouw blog) Want bij 1080p is er wel degelijk sprake van 50 beeldjes, en dus ECHTE Hertz, ok alleen bij BD, maar toch.
Maar goed, heb ik weer een punt om tegen 4k te ageren, let maar op de volgende stap wordt 1080p dat Ziggo/Kpn gaan invoeren, dikke winst in beeld, en ik denk niet 4k wat ze gaan voeren.
Damn, iemand screen mirroring al getest? Dat werkt bij mij voor geen meter (W756c). Constant strepen en gekleurde blokjes in beeld (alsof de gpu kapot is). En bizar veel lag...
Getest en werkt prima , gebruik het verder nooit
Tv bekabeld aangesloten en tablet/telefoon op WiFi 5GHz
Tv bekabeld aangesloten en tablet/telefoon op WiFi 5GHz
Wie kan mij vertellen welke "motionflow" instelling ik het best kan gebruiken, voor gewoon tv kijken..had hem op standaard staan maar dat geeft toch vaak een heel vertekend beeld
True Cinema. Dan gaat hij compenseren voor pull-down etc maar niets aan het beeld zelf aanpassen.sebazz82 schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:42:
Wie kan mij vertellen welke "motionflow" instelling ik het best kan gebruiken, voor gewoon tv kijken..had hem op standaard staan maar dat geeft toch vaak een heel vertekend beeld
Het ligt allemaal aan de bron maar 1080p-content met een Frame Rate van 50 beelden per seconde is nauwelijks te vinden. De meeste 1080p-content heeft een Frame Rate van 24 beelden per seconde zoals films op Blu-Ray.Sjah schreef op maandag 09 november 2015 @ 00:16:
@Dimens, ik geloof dat ik mijn eigen vraag ook niet meer begrijp.
Bij consoles kan er wel spraken zijn van 60Hz en 60 FPS indien een spel dit toelaat - zoals dit bijvoorbeeld het geval is bij Fifa. Bij dergelijke spellen zie je dan ook een enorme toename in bewegingsscherpte wat vergelijkbaar is met een 100Hz LCD-televisie.
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Momenteel levert Hilversum content in 1080i/50Hz aan de distributeur dus logischerwijs dat Ziggo / KPN / etc.. content ook zo levert aan de klant. Als Hilversum besluit om over te stappen op een nieuw systeem, dan zullen ze vermoedelijk niet kiezen voor 1080p/25Hz maar voor 4K/25Hz. Het zal namelijk nog wel even duren voordat die overstap komt en tegen die tijd zal er vermoedelijk ook genoeg bandbreedte beschikbaar voor zijn.Maar goed, heb ik weer een punt om tegen 4k te ageren, let maar op de volgende stap wordt 1080p dat Ziggo/Kpn gaan invoeren, dikke winst in beeld, en ik denk niet 4k wat ze gaan voeren.
Alhoewel ik eerlijk gezegd hoop dat het reguliere televisiekijken langzamerhand zal verdwijnen en ingebouwd IPTV On Demand meer gemeengoed gaat worden. Geen televisie-abonnement meer afsluiten bij de provider maar alleen een abonnement op de Apps van je favoriete zenders waar je kunt kijken wat je wil op het moment dat jij wil. Kijken wat je voorgeschoteld wordt op televisie is toch wel ouderwets.
Nieuwe tv is zojuist geplaatst , deze heeft exact hetzelfde euvel en is dan ook weer mee retour genomen ze gaan proberen weer een nieuwe te laten komencardwizard schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:30:
Morgen krijg ik een nieuwe 65W855c , hopelijk is dat scherm wel in orde , de huidige zit vol donkere strepen
[afbeelding]
Wat ontzettend slecht ! Als ik dat had geweten dan had ik mijn 55 inch niet weg gedaan
Wauw, bizar man. Ik heb mijn 50W75C ook moeten ruilen vanwege clouding/bleed/flashlighting. Helaas had het 2e exemplaar ook wat clouding (rechtsonder en midden onder) plus een stuck pixel. Maar dat van jou is wel heel extreem, zeker 2 keer. Balen!
Bleeding/clouding is iets wat bij alle LCD Tv's voorkomt. Vooral toestellen met edge led.
Je kunt ook zachtjes het paneel met een doekje "masseren". Dit verhelpt soms de ernstige clouding en kan voorkomen dat je drie keer van toestel wisselt.
Je kunt ook zachtjes het paneel met een doekje "masseren". Dit verhelpt soms de ernstige clouding en kan voorkomen dat je drie keer van toestel wisselt.
Bestaat er een mogelijkheid dat je je beeldscherm van je laptop kunt dupliceren naar de TV? Ik heb een Sony KDL805C 55" android tv. Ik wil graag gamen op mijn tv zonder iedere keer een HDMI kabel aan te hoeven sluiten. Ik weet dat je met de telefoon via miracast het scherm ook kunt dupliceren maar ik krijg dit bij windows 10 niet voor elkaar. Iemand een idee?
#desperate
//edit: Als ik bij start --> instellingen --> apparaten ga en hier een apparaat ga zoeken zie ik hem er wel bij staan. Echter krijg ik hier geen connectie mee. De TV geeft ook aan Bezig met registeren. Even geduld alstublieft..... Deze springt vervolgens in de fout; Druk op Back om terug te gaan. ( ik zit in de app screen mirroring )
#desperate
//edit: Als ik bij start --> instellingen --> apparaten ga en hier een apparaat ga zoeken zie ik hem er wel bij staan. Echter krijg ik hier geen connectie mee. De TV geeft ook aan Bezig met registeren. Even geduld alstublieft..... Deze springt vervolgens in de fout; Druk op Back om terug te gaan. ( ik zit in de app screen mirroring )
[ Voor 31% gewijzigd door Timmeuh op 09-11-2015 13:55 ]
Als ik me niet vergis heeft mijn model een back lit paneel , dat masseren kun je wel vergetenKashika schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:20:
Bleeding/clouding is iets wat bij alle LCD Tv's voorkomt. Vooral toestellen met edge led.
Maar over dat masseren... ik heb dus 2 vlekken rechtsonder en midden. Moet je dan gewoon rondjes maken of naar de rand toe masseren/vegen?
Miracast werkt niet altijd even goed. In het algemeen is draadloze mirroring ook gewoon veeeeel te traag om te gamen, de vertraging daarop is minstens 200ms.Timmeuh schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:34:
Bestaat er een mogelijkheid dat je je beeldscherm van je laptop kunt dupliceren naar de TV? Ik heb een Sony KDL805C 55" android tv. Ik wil graag gamen op mijn tv zonder iedere keer een HDMI kabel aan te hoeven sluiten. Ik weet dat je met de telefoon via miracast het scherm ook kunt dupliceren maar ik krijg dit bij windows 10 niet voor elkaar. Iemand een idee?
#desperate
Jij hebt een gewoon een edge led scherm toch?cardwizard schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:53:
[...]
Als ik me niet vergis heeft mijn model een back lit paneel , dat masseren kun je wel vergeten
De W855C is idd backlit maar dat masseren is ook meer voor clouding en niet voor die strepen. Zie je ze ook zo recht van voren en op ooghoogte want vanuit de hoek van de foto zie je altijd meer issues die je op een normale zitplek veel minder ziet.cardwizard schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:53:
[...]
Als ik me niet vergis heeft mijn model een back lit paneel , dat masseren kun je wel vergeten
Ah sorry. Ik meende te lezen dat hij een 55 inch hadakerssies schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:16:
De 65w855 heeft volgens de specs backlit
Nouja het is koffiedik kijken wanneer het komt, ik weet dat nu een zeer klein aandeel pas een 4k heeft, ook al heeft dat aandeel een grote mond (je hoort ze het hardst), en in '20 is het nog steeds niet veel. Voert de omroep het pas in '29 ofzo in, dan ga ik met je mee.Dimens schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:40:
[...]
[...]
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Momenteel levert Hilversum content in 1080i/50Hz aan de distributeur dus logischerwijs dat Ziggo / KPN / etc.. content ook zo levert aan de klant. Als Hilversum besluit om over te stappen op een nieuw systeem, dan zullen ze vermoedelijk niet kiezen voor 1080p/25Hz maar voor 4K/25Hz. Het zal namelijk nog wel even duren voordat die overstap komt en tegen die tijd zal er vermoedelijk ook genoeg bandbreedte beschikbaar voor zijn.
Bij de kindjes onder de 12 is dat nu al aan de gang, die kijken op ipad. maarja voordat die generatie het voor het zeggen heeft... Daarnaast mogen van mij de commerielen zo verdwijnen, maar hoop de dat in alle landen vd wereld wel een publiek omroep blijft, wat ook wel zal, want ik geloof dat de mens behoefte heeft om samen journaal en voetbal te kijken, evenals bijv. een toppop (wat helaas hier allang verbannen is achter de decoder op tv 538), of een kassa/radar.Alhoewel ik eerlijk gezegd hoop dat het reguliere televisiekijken langzamerhand zal verdwijnen en ingebouwd IPTV On Demand meer gemeengoed gaat worden. Geen televisie-abonnement meer afsluiten bij de provider maar alleen een abonnement op de Apps van je favoriete zenders waar je kunt kijken wat je wil op het moment dat jij wil. Kijken wat je voorgeschoteld wordt op televisie is toch wel ouderwets.
Ja je ziet ze altijd , zo kreeg ik ze het beste op de foto , vooral met horizontale bewegingen tijdens het kijken zijn ze zeer zichtbaar , scheelt wel dat de monteur mijn mening volledig deeltapis29 schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:17:
[...]
De W855C is idd backlit maar dat masseren is ook meer voor clouding en niet voor die strepen. Zie je ze ook zo recht van voren en op ooghoogte want vanuit de hoek van de foto zie je altijd meer issues die je op een normale zitplek veel minder ziet.
Wat ik zelf trouwens erg vreemd vind is dat op de nieuwe de strepen op dezelfde plaats lijken te zitten
[ Voor 8% gewijzigd door Cardwizard op 09-11-2015 16:07 ]
Hallo,
Ik heb naar wat onderzoek min of meer besloten een 50w755 of 756 te kopen. Maar nu ik dit zo lees vraag ik me af of het het geld wel waard is ? ik ben niet van plan om 700+ euro uit te geven aan een tv met een scherm waar ik me aan ga ergeren elke keer als ik hem aanzet... (ik doel nu op die strepen waar in dit topic over word gesproken)
Hebben veel sony tv's hier last van? zijn er veel mensen hier met dezelfde problemen ? als het antwoord ja is ga ik misschien toch maar even verderzoeken naar een mooie tv.
bij voorbaat dank voor de reacties.
Ik heb naar wat onderzoek min of meer besloten een 50w755 of 756 te kopen. Maar nu ik dit zo lees vraag ik me af of het het geld wel waard is ? ik ben niet van plan om 700+ euro uit te geven aan een tv met een scherm waar ik me aan ga ergeren elke keer als ik hem aanzet... (ik doel nu op die strepen waar in dit topic over word gesproken)
Hebben veel sony tv's hier last van? zijn er veel mensen hier met dezelfde problemen ? als het antwoord ja is ga ik misschien toch maar even verderzoeken naar een mooie tv.
[ Voor 0% gewijzigd door smellysock op 09-11-2015 18:06 . Reden: typo ]
Ik heb nu een HD, maar als ik veel geld had gehad, dan had ik toch zeker wel een 65 inch 4k high end gehaald.
Blijf er bij dat dat toch echt megavet is. En voor mij Tv 2.0 is. Ik vind het nog steeds verbluffend mooi. Snap er niks van dat mensen het maar "zo zo" vinden.
Nu heb ik gewoon een aardige tv. (55909c)
(Met nog wat bugs haha ;-) )
Blijf er bij dat dat toch echt megavet is. En voor mij Tv 2.0 is. Ik vind het nog steeds verbluffend mooi. Snap er niks van dat mensen het maar "zo zo" vinden.
Mja, 4K zal er hier ook best een keer komen. Maar dan wel pas zodra een 4K OLED een beetje betaalbaar is en er een fatsoenlijk aanbod is, ook op TV.Turfschipper schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:12:
Ik heb nu een HD, maar als ik veel geld had gehad, dan had ik toch zeker wel een 65 inch 4k high end gehaald.
De meeste mensen zouden in mijn ogen meer hebben aan het fatsoenlijk afstellen van hun bestaande tv, de meeste schermen die ik zie zien er zo verschrikkelijk nep en overdreven gekleurd uit. Het is soms gewoon vermoeiend voor je ogen om een film te kijken.
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
Ik heb nu een paar maanden de 50W755C in gebruik. Ik ben echt erg tevreden over de kwaliteit van het beeld. De strepen zoals anderen beschrijven heb ik in ieder geval niet.smellysock schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:05:
Hallo,
Als ik een punt moet gaan zoeken dat niet perfect is: Er is sprake van (minimale) clouding midden- en rechtsonder, maar alleen zichtbaar als je weet waar je op moet letten en zeker niet hinderlijk bij aanzetten of zappen.
Het enige probleem wat ik nu als hinderlijk ondervind is de infobalk die bovenin beeld blijft staan, hopelijk opgelost na de "big update".
Gewoon op i drukken?Does24 schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:08:
Het enige probleem wat ik nu als hinderlijk ondervind is de infobalk die bovenin beeld blijft staan
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Of binnen een paar seconden op Back, I know. Zeg alleen dat het vervelend is dat ie niet automatisch verdwijnt.
Wel typisch dat ik bijna iedereen hoor over de clouding midden en rechtsonder. Ik ga toch 's wat schroeven achter losser draaien. Het losdraaien van de schroeven van de voet heeft al aardig geholpen, maar toch. Het is hetzelfde paneel als die van vorig jaar (W805b), dus lijkt me een constructie dingetje. Ik kom er op terug...
Op 14 oktober al gemeld, maar ben wel benieuwd wat jullie ervaring is.
Na het uitvoeren van de laatste update veel problemen. Fabrieksinstellingen hersteld. Problemen blijven.
Ik moet elke dag minimaal 1x de stekker er uit trekken omdat de tv vastloopt:
- afstandsbediening reageert niet meer
- beeld gaat schokken, steeds erger
- stekker er uit is de enige oplossing
Iemand anders ook last van? (65x85c)
Na het uitvoeren van de laatste update veel problemen. Fabrieksinstellingen hersteld. Problemen blijven.
Waarschijnlijk gebruik je niet firmware v2637.mad_dog schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:24:
Op 14 oktober al gemeld, maar ben wel benieuwd wat jullie ervaring is.
Na het topic door te hebben gelezen ben ik toch nog erg aan het twijfelen tussen de KDL-43W755C en de KD-43X8309C. Ik lees dat de Full-HD TV het betere panel heeft, maar dan moet ik het zonder 4K resolutie doen die ik wel heel graag wil hebben maar waarvan ik ook weet dat ik het in de praktijk niet vaak ga gebruiken.
Ik ga met de TV voornamelijk lineaire uitzendingen kijken, dus geen Netflix, Youtube of andere zaken. Films kijken vanaf DVD of Bluray is een absolute uitzondering. Gamen doe ik er ook niet mee. Ik wil wel dat het beeld er gewoon erg goed uit en Full-HD waardig uit ziet, niet dat ik later toch maar voor de goedkope Samsung TV had kunnen gaan.
Ik wil graag een 4K TV zodat ik via de schotel naar de 4K kanalen kan gaan kijken en ik ook Future-Proof ben op die manier. Maar is dat het offer voor het mindere (IPS vs VA) panel waard?
Wat kunnen jullie mij, op basis van bovengenoemd gebruik van de TV, in die zin aanraden?
Ik ga met de TV voornamelijk lineaire uitzendingen kijken, dus geen Netflix, Youtube of andere zaken. Films kijken vanaf DVD of Bluray is een absolute uitzondering. Gamen doe ik er ook niet mee. Ik wil wel dat het beeld er gewoon erg goed uit en Full-HD waardig uit ziet, niet dat ik later toch maar voor de goedkope Samsung TV had kunnen gaan.
Ik wil graag een 4K TV zodat ik via de schotel naar de 4K kanalen kan gaan kijken en ik ook Future-Proof ben op die manier. Maar is dat het offer voor het mindere (IPS vs VA) panel waard?
Wat kunnen jullie mij, op basis van bovengenoemd gebruik van de TV, in die zin aanraden?
[ Voor 0% gewijzigd door Jassy op 10-11-2015 15:15 . Reden: 9 ipv 5 ]
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Future proof zul je eigenlijk nooit zijn. Wat ik heb gehoord is dat de huidige 4K tv's niet de juiste codecs bevatten voor echt 4K materiaal.
Ik weet niet hoever je van je tv afzit, maar als dat al meer dan 1,5 meter is, zul je het verschil niet eens gaan zien.
Contrast is vaak belangrijker voor beeldkwaliteit dan resolutie in dit geval. Contrast is bij de W75 een stuk beter dan die van de X83 variant.
Ik weet niet hoever je van je tv afzit, maar als dat al meer dan 1,5 meter is, zul je het verschil niet eens gaan zien.
Contrast is vaak belangrijker voor beeldkwaliteit dan resolutie in dit geval. Contrast is bij de W75 een stuk beter dan die van de X83 variant.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Zijn er al mensen die het hier gelukt zijn, apk bestanden te sideloaden.
Ik zou graag spotify en soundcloud op de tv werkend willen hebben.
Nee. Contrast staat boven pixels, zeker als je zo'n klein toestel neemt waar je de pixels vermoedelijk niet eens op gaat kunnen onderscheiden en waar content met lage bitrates op wordt weergegeven waardoor upscaling ook niet goed zal werken.Jassy schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:12:
Ja, ik heb zo de PS4 remote play apk en Chrome Browser APK weten te sideloaden.Rossiejwt schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:08:
Beide heren bedankt! Inmiddels ben ik verder aan het lezen en de X8309 schijnt geen heel best beeld te hebben. Die heb ik dus langzaam maar zeker uit mijn gedachten laten varen.Kuhr89 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:39:
Future proof zul je eigenlijk nooit zijn. Wat ik heb gehoord is dat de huidige 4K tv's niet de juiste codecs bevatten voor echt 4K materiaal.
Mijn oog is toen gevallen op de W805, maar deze heeft weer geen HEVC ondersteuning wat ik beslist wel wil hebben ivm Duitse HD Antenne televisie. Het beeld is wel goed, maar dit is helaas echt wel een showstopper. Ontzettend jammer.
Nog maar eens een nachtje over slapen dan...
[ Voor 15% gewijzigd door Jassy op 10-11-2015 22:19 ]
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Geen idee of het ook betrekking heeft op TV zenders, maar HEVC ondersteuning is er wel. In ieder geval wordt hevc content gewoon afgespeeld.Jassy schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:03:
[...]
Beide heren bedankt! Inmiddels ben ik verder aan het lezen en de X8309 schijnt geen heel best beeld te hebben. Die heb ik dus langzaam maar zeker uit mijn gedachten laten varen.
Mijn oog is toen gevallen op de W805, maar deze heeft weer geen HEVC ondersteuning wat ik beslist wel wil hebben ivm Duitse HD Antenne televisie. Het beeld is wel goed, maar dit is helaas echt wel een showstopper. Ontzettend jammer.
Geen enkel probleem, en dat had je kunnen weten als je een beetje je best gedaan had. Staat namelijk verschillende keren uitgelegd in dit topic.Rossiejwt schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:08:
[ Voor 9% gewijzigd door Bra-Jo op 10-11-2015 22:53 ]
Nomen nescio
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dan?alex3305 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:26:
Gisteren de Xiaomi actieve 3D brillen binnengekregen en deze werken inderdaad perfect. Het was even aankloten om het geheel aan de gang te krijgen, maar toen het eenmaal werken moet ik zeggen dat ik het 3D erg mooi vind. Zeker een aanrader en blij met mijn 14 euro kostende 3D brillen.
@jassy
Beide heren bedankt! Inmiddels ben ik verder aan het lezen en de X8309 schijnt geen heel best beeld te hebben. Die heb ik dus langzaam maar zeker uit mijn gedachten laten varen.
Wellicht dat je dan naarr de X85.. serie moet kijken?
Volgens mij wel een VA scherm?
Ikzelf heb ook deze vergelijking gemaakt en de 43w809c gekozen
Vond de meerprijs qua beeldkwaliteit tov x83.. niet waard
[/quote]
[/quote]
[ Voor 31% gewijzigd door berry20 op 11-11-2015 01:17 ]
Ik heb de brillen ook gisteren binnen gekregen. Eerst pairen onder bluetooth-instellingen van de TV. Daarna kan je los. Met knopje boven op zet je bril aan. In het contextuele menu (action) kan je de 3d instellingen aanpassen. Easy peazy.Johnnie5 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 00:08:
[...]
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dan?
NB verfeet niet het plasticfolie bij batterij bril te verwijderen
"A man has got to know his limitations..."
hoe speel jij de films af? via usb? of vanaf je netwerk?
Ik wil ook wel 3d brillen bestellen maar weet niet welke ik het beste kan bestellen.
Ik wil ook wel 3d brillen bestellen maar weet niet welke ik het beste kan bestellen.
Hangt er vanaf wat je belangrijk vindt. De X83 heeft een IPS scherm, wat fijn is bij TV kijken overdag.berry20 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 01:05:
@jassy
[/quote]
De W8 heeft VA wat een beter contrast en zwartwaarden geeft. Net als de X85.
Bij beeldmaten onder de 50 inch zit er op grote kijkafstand een te klein verschil tussen 4K en FHD.
ik heb deze besteldavec_style schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:01:
hoe speel jij de films af? via usb? of vanaf je netwerk?
http://www.amazon.de/Sams...894&sr=8-1&keywords=51002
goedkoop en snel geleverd en werken perfect
(speel mijn 3d contect trouwens af via de mediaspeler die gekoppeld is aan de nas
[ Voor 8% gewijzigd door sebazz82 op 11-11-2015 10:09 ]
cool. Ik heb ook een externe mediaspeler dus dat gaat goed komen. Heb dezelfde bril besteld.
Let op:
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297