• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
Cubix schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:51:
[...]

Lipsync problemen heb ik nog steeds met de nieuwste updates. En voornamelijk bij TV-signaal via de smartcard. Erg vervelend!

Ik gebruik geen externe audio.
Ik ook nog inderdaad, ik ga wel binnenkort even een factory reset doen miss werkt dat? Heb jij dat toevallig al gedaan?

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Trivian schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:07:
[...]

Ik ook nog inderdaad, ik ga wel binnenkort even een factory reset doen miss werkt dat? Heb jij dat toevallig al gedaan?
Nee. Heb echt geen trek in al die beeldsettings (en meer) te gaan fotograferen en daarna weer terug te zetten. Maar als dat de oplossing is ga ik wel resetten.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-01 21:23
Cubix schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:51:
[...]

Lipsync problemen heb ik nog steeds met de nieuwste updates. En voornamelijk bij TV-signaal via de smartcard. Erg vervelend!

Ik gebruik geen externe audio.
Hmm, bij digitv had ik er geen last van. Alleen bij afspelen van externe media, maar dat is nu opgelost? (heb iig nog niks kunnen ontdekken)
lowfi schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:23:
Hoe zit het met ARC? Werkt dit nu ook goed?

Ik heb nu een philips tv met B&W panorama 2 soundbar maar daar wordt ik afentoe helemaal gek van. Gewissel tussen ingangen terwijl ik daar niet om vraag bv...
Misschien dat die twee merken niet goed samengaan? Heb een Sony soundbaar, vlak na de update moest ik opnieuw aangeven dat er een audiosysteem aangesloten was, maar afgezien daarvan gaat alles goed. Heb nog nooit ingangen hoeven 'bijsturen'.

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-01 00:25

MyS

Ik heb ook nog steeds problemen met Lipsync, gisterenavond was het opeens wel heel erg. Maar als ik bijvoorbeeld Kodi gebruik heb ik nog steeds ca. 200 ms verschil.

Toch maar eens een factory reset proberen... al heb ik daar weinig zin in.

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 10:16
P.K. schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:18:
[...]
Tegen welke problemen loop je nu nog aan dan?
Niet dat ik nu wil zeggen dat alles perfect is, zeker niet, maar qua beeld en geluid is er sinds de laatste update weinig reden voor externe apparaten toch? Lipsync problemen zijn opgelost en geluid doorgeven gaat nu goed.
Als ik de TV 'normaal' gebruik zijn er idd niet zoveel problemen meer. Maar de TV is nieuw en we zijn tweakers, dus zit ik vaak te klooien. Bijvoorbeeld wisselen van Netflix naar Kodi, naar TV, naar YouTube, steeds weer wat beeldinstellingen aanpassen, weer naar een ander appje enzovoort. Alles mét of zonder receiver voor het geluid (ARC werkt goed). Als je dat maar druk en vaak genoeg doet, loopt de boel vast en is de enige remedie om te resetten dmv uit-knop ingedrukt houden. In het ergste geval reageert hij daar ook niet meer op en moet de stroom er even af.
Dingetjes waar ik mij verder nog aan erger zijn:
  • De koude start duurt wat lang, maar dat is maar één keer per dag (als alles goed gaat).
  • Zappen is langzaam en soms komen de zenders niet op volgorde voorbij (?!)
  • Processor is te langzaam en veel bestanden en codecs kunnen niet afgespeeld worden. De TV zal daarom nooit een goede vervanger kunnen zijn van een media-speler.
  • Werking van favorieten, niet kunnen 'zappen' door favorieten waarbij de on-interessante en niet betaalde zenders overgeslagen worden. Ik heb begrepen dat ook Ziggo hier mede voor verantwoordelijk is.
  • Live uitzendingen nog niet kunnen pauzeren (komt in december, ik reken erop ;) )
  • Indeling 'Home' scherm niet helemaal naar eigen zin kunnen zetten. Je kan een paar dingen verbergen, maar dat is dan ook alles. Dat ook de laatst gebruikte app vooraan staat vind ik vervelend. Liever zie ik de dingen op een vaste, zelf te bepalen, plek terug.
Ik zal er nog wel een paar vergeten, maar het punt is duidelijk. Alles bij elkaar ben ik er niet blij van geworden en denk ik dat ik te vroeg (of te laat) een nieuwe TV gekocht heb. Dat 'smart' moet uit de TV weg, of eerst goed doorontwikkeld worden.
Ik vrees dat hiermee veel huwelijken op de proef gesteld worden. >:)

Deze tekst niet lezen !

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:59
mxhans196 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:44:
[...]

Als ik de TV 'normaal' gebruik zijn er idd niet zoveel problemen meer. Maar de TV is nieuw en we zijn tweakers, dus zit ik vaak te klooien. Bijvoorbeeld wisselen van Netflix naar Kodi, naar TV, naar YouTube, steeds weer wat beeldinstellingen aanpassen, weer naar een ander appje enzovoort. Alles mét of zonder receiver voor het geluid (ARC werkt goed). Als je dat maar druk en vaak genoeg doet, loopt de boel vast en is de enige remedie om te resetten dmv uit-knop ingedrukt houden. In het ergste geval reageert hij daar ook niet meer op en moet de stroom er even af.
  • De koude start duurt wat lang, maar dat is maar één keer per dag (als alles goed gaat).
  • Processor is te langzaam en veel bestanden en codecs kunnen niet afgespeeld worden. De TV zal daarom nooit een goede vervanger kunnen zijn van een media-speler.
  • Werking van favorieten, niet kunnen 'zappen' door favorieten waarbij de on-interessante en niet betaalde zenders overgeslagen worden. Ik heb begrepen dat ook Ziggo hier mede voor verantwoordelijk is.
  • Live uitzendingen nog niet kunnen pauzeren (komt in december, ik reken erop ;) )
  • Indeling 'Home' scherm niet helemaal naar eigen zin kunnen zetten. Je kan een paar dingen verbergen, maar dat is dan ook alles. Dat ook de laatst gebruikte app vooraan staat vind ik vervelend. Liever zie ik de dingen op een vaste, zelf te bepalen, plek terug.
Ik zal er nog wel een paar vergeten, maar het punt is duidelijk. Alles bij elkaar ben ik er niet blij van geworden en denk ik dat ik te vroeg (of te laat) een nieuwe TV gekocht heb. Dat 'smart' moet uit de TV weg, of eerst goed doorontwikkeld worden.
Welke codecs mis je? Icm met Kodi kan ik alles afspelen. Plex is wat minder een succes, daar mis ik nog het volgende:

- support voor interne ondertiteling
- support voor DTS en DTS HD, komt hopelijk met Android 6 aangezien die dit native ondersteunt.

Voorlopig dus Kodi!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Motion2 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:58:
[...]

Welke codecs mis je? Icm met Kodi kan ik alles afspelen. Plex is wat minder een succes, daar mis ik nog het volgende:

- support voor interne ondertiteling
- support voor DTS en DTS HD, komt hopelijk met Android 6 aangezien die dit native ondersteunt.

Voorlopig dus Kodi!
Ik heb het juist omgekeerd. Met Plex lijkt er meer soepel te werken dan met Kodi. Vaak bufferen of artifacts bij Kodi.

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:59
Jay-v schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 18:28:
[...]

Ik heb het juist omgekeerd. Met Plex lijkt er meer soepel te werken dan met Kodi. Vaak bufferen of artifacts bij Kodi.
Gebruik je DLNA of een smb share in kodi?
Ik gebruik zelf de smb shares

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-01 20:44
Kan je DTS-HD passtrough gebruiken met kodi op de TV?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• P.K.
mxhans196 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:44:
[...]

In een groot deel van je verhaal kan ik je vinden, Android ansich werkt verre van perfect, maar media afspelen in Plex (en Kodi voor de streams + exotische codecs) werkt gewoon zoals het hoort bij mij. Plex is juist een van de dingen waar ik wel blij van word op deze tv. Dat zal een extern apparaat niet beter doen mijns inziens? Heb nog niks kunnen vinden wat niet werkt in een van de twee.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Wat is nou het voordeel van Plex tov Kodi? Doen toch hetzelfde, streamen vanaf (bijvoorbeeld) een NAS?

Nomen nescio

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:57

Nicap

Tsssk....

Ik heb af en toe het idee dat er een soort van auto brightness nog aan staat, terwijl ik die toch echt heb uitgezet. Auto Helderheid staat dus uit.
Soms is er bij donkere scenes een fluctuatie in helderheid. Het gekke is dat het dan iets donkerder wordt ipv juist lichter. Dacht eerste dat het aan Gotham lag, maar bij andere content gebeurd het ook.
Hebben meer mensen dit idee?

Heb een 50W807C

[ Voor 34% gewijzigd door Nicap op 21-10-2015 22:57 ]

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-01 13:02
Nicap schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:55:
Ik heb af en toe het idee dat er een soort van auto brightness nog aan staat, terwijl ik die toch echt heb uitgezet. Auto Helderheid staat dus uit.
Soms is er bij donkere scenes een fluctuatie in helderheid. Het gekke is dat het dan iets donkerder wordt ipv juist lichter. Dacht eerste dat het aan Gotham lag, maar bij andere content gebeurd het ook.

Heb een 50W807C
Ik heb precies dezelfde ervaring met mijn 43w805c. Vooral opvallend bij het afspelen van redelijk donkere scènes. Ik heb geen idee waar het aan ligt helaas en ik ben dus ook heel benieuwd.

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-12-2025

dommerick

is domm

Ook ik heb deze setting uitgezet voor alle apps. Dus ik snap niet waar het nog vandaan komt. Verder niet super storend, maar zou fijn zijn als het wordt opgelost.

Dan nog even een stomme vraag. Ik heb op dit moment een NAD D7050 aangesloten en als ik nu in Netflix een film ga afspelen dan zet deze standaard de output op Engels 5.1. Met deze setting krijg ik geen geluid door naar de receiver. Is er een manier om in netflix de 5.1 niet de standaard keuze te laten zijn?

Heeft geen signature.

• ndonkersloot
Nicap schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:55:

Heb een 50W807C
Volgens mij doet de adv. Contrast enhancer dit. Ik heb alle verbeteraars uit en heb nergens last van, het kan dus uit :).

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Tiwazz schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 06:54:
[...]

Volgens mij doet de adv. Contrast enhancer dit. Ik heb alle verbeteraars uit en heb nergens last van, het kan dus uit :).
Tnx, ga ik straks even op zoek naar die optie. Zegt me zo op het eerste gezicht niets. Hij zit gewoon onder het menu "Beeld"?

Verwijderd

lowfi schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:23:
Hoe zit het met ARC? Werkt dit nu ook goed?

Ik heb nu een philips tv met B&W panorama 2 soundbar maar daar wordt ik afentoe helemaal gek van. Gewissel tussen ingangen terwijl ik daar niet om vraag bv...
Na de laatste update van de 8509c werkt ARC goed bij mij. Ik switch dan alleen maar tussen TV Audio en PS4 maar dat gaat prima.. Versterker switched automatisch naar 'Game' als de PS4 aan gaat, switched terug naar 'TV Audio' als ik een YouTube video'tje pak via de TV en weer terug naar 'Game' als ik verder ga gamen :).

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-01 01:08
Nicap schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:09:
[...]

Tnx, ga ik straks even op zoek naar die optie. Zegt me zo op het eerste gezicht niets. Hij zit gewoon onder het menu "Beeld"?
Yep. Soms wordt die optie niet goed uitgezet bij het switchen van inputs heb ik al gemerkt. Bij mij staat die op HDMI uit, maar bij apps blijkbaar nog aan. Na het gebruiken van Chromecast (waar de optie aanstond) bleek die ineens ook weer terug te werken op HDMI. Dan heb ik daar de optie even moeten aan-en-uit-zetten om het terug weg te krijgen. Het blijft redelijk buggy software.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

AmbroosV schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:49:
[...]

Yep. Soms wordt die optie niet goed uitgezet bij het switchen van inputs heb ik al gemerkt. Bij mij staat die op HDMI uit, maar bij apps blijkbaar nog aan. Na het gebruiken van Chromecast (waar de optie aanstond) bleek die ineens ook weer terug te werken op HDMI. Dan heb ik daar de optie even moeten aan-en-uit-zetten om het terug weg te krijgen. Het blijft redelijk buggy software.
Had die optie helemaal niet opgemerkt haha. Was al redelijk in paniek, want ik dacht echt dat de tv niet helemaal goed was, doordat ik de auto-helderheid had uitgeschakeld.

Vind het overigens wel fijn dat je voor elke input alles afzonderlijk kan regelen. Dat was met mijn vorige tv niet zo.

Even iets anders:

Ik wilde graag een tvgids als app installeren,maar die kan ik niet vinden. Heb op de telefoon wel eens de veronica app gebruikt en die was op zich wel handig. Maar die is niet beschikbaar op de tv, net als de rest dus. Kan ik die via een omweg installeren? via ES explorer?

[ Voor 15% gewijzigd door Nicap op 22-10-2015 10:10 ]

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
mxhans196 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:40:
[...]

Ik ben ook actief op de Sony community. Hopelijk kijken de Sony mensen daar ook mee.
Die kijken zeker mee. Toen ik een paar bugs had doorgegeven hebben ze contact met mij opgenomen.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Motion2 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 18:45:
[...]

Gebruik je DLNA of een smb share in kodi?
Ik gebruik zelf de smb shares
SMB, soms werkt het vlekkeloos. Soms blijft het stotteren. Mijn vermoeden is dat het in de bitrate zit. Somige series met DD5.1 en een hoge bitrate lijken consistent te stotteren.

Bijvoorbeeld deze:

The.Walking.Dead.S02.720p.Bluray.DD5.1.x264-DON
Format...................................: Matroska
File size................................: ~1.7-3.5 GiB
Overall bit rate.........................: ~5.4-11.7 Mmps/ep
Format...................................: AVC
Bit rate.................................: ~4.6-10.9 Mbps/ep

Alles is overigens via kabel verbonden. Via de Videos app over DLNA werkt het WEL goed. Het lijkt dus echt in Kodi te zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Jay-v op 22-10-2015 12:52 ]

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-01 03:55

W84

Over The Walking Dead gesproken... zit er nou zoveel ruis in de episodes of staat er iets niet goed bij m'n instellingen?

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04-2025
W84 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:01:
Over The Walking Dead gesproken... zit er nou zoveel ruis in de episodes of staat er iets niet goed bij m'n instellingen?
Probeer 'm anders even op je PC af te spelen? Ik had nergens last van dacht ik?

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Ze zijn druk bezig met Kodi, versie 16 moet al een heel stuk beter worden. 4k gaan ze in versie 17 aanpakken dmv hardware decoden ipv software decoding wat het gigantisch traag maakt. 4k werkt prima met bijv Netflix of de standard video app. Kodi moet daar nog voor verder ontwikkeld worden.

En The walking dead heeft idd veel "ruis", legaal of illegaal heb ik moeite met het vinden van een beetje knap uitziende aflevering.

Het beste is om op het web te kijken of op de Blu-ray te wachten.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 06:24
Web DL is sws beter naar mijn idee. Maar kan ook zijn dat de ruis express ivm "gritty look"

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-01 21:55
Jay-v schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:50:
[...]Via de Videos app over DLNA werkt het WEL goed. Het lijkt dus echt in Kodi te zitten.
Bij mij is het juist andersom; via KODI speel ik alles af (van mijn homenetwork connected and cabled W10 Media Player Server), maar juist de Sony eigen Apps (Album, Music, Movie) kunnen niet eens de server vinden. Noch vanaf mijn TV noch vanaf mijn andere Xperia devices.

Enig idee hoe ik dit aan de praat kan krijgen? Ik heb geen Homegroup geactiveerd (want dan krijg ik in KODI vragen om in te loggen), maar heb mijn individuele mappen in W10 op share .. with everyone staan.

Het gekke is dat ik vanaf mijn Sony Devices wel succesvol via het network content naar mijn PC kan Casten 8)7 8)7

"A man has got to know his limitations..."

• ndonkersloot
Dit is normaal, the walking dead heeft standaard wat ruis voor effect erop zitten. Het is even wennen maar na een tijdje is het wel cool.

• Fraggert
  • Laatst online: 21:17

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tiwazz schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:26:
[...]

Dit is normaal, the walking dead heeft standaard wat ruis voor effect erop zitten. Het is even wennen maar na een tijdje is het wel cool.
+1

de serie is ook bewust op 16mm film geschoten voor deze "look".

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Tiwazz schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:26:
[...]

Dat komt niet door compressie, slechte instellingen of effecten, het is het effect van 'ouderwets' film. The Walking Dead wordt gefilmd met een analoge camera op 16mm en 35mm film om zodoende de make up van de zombies beter tot hun recht te laten komen.

Hoe hoger de bitrate, des te meer je de film grain / granularity ziet.

Het kan helpen om het toestel tevens geen scherpte te laten toevoegen. Bij de toestellen van Sony dien je de scherpte-instelling op 50 te zetten. Het toevoegen van scherpte zorgt ervoor dat het contrast bij de randen van objecten wordt verhoogd wat een kunstmatig gevoel van scherpte geeft, maar er ook voor zorgt dat ruis - in de vorm van compressie, ccd-ruis of film grain - meer zichtbaar wordt doordat ook deze contrasten verhoogd worden. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

[ Voor 22% gewijzigd door Dimens op 22-10-2015 14:57 ]

• P.K.
Bra-Jo schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:48:
Wat is nou het voordeel van Plex tov Kodi? Doen toch hetzelfde, streamen vanaf (bijvoorbeeld) een NAS?
Vind het beeld van Plex prettiger, bij Kodi heb ik het idee dat er iets niet helemaal goed gaat met refreshrate/fps/watdanook. Bij veel materiaal last van judder.
En de Plex app zelf vind ik een stuk mooier, maar dat is persoonlijk uiteraard. :P

Ben benieuwd of Kodi 16 meer afgestemd zal zijn op TV's.

[ Voor 4% gewijzigd door P.K. op 22-10-2015 16:15 ]

• W84

W84

Tnx, voor de reacties over TWD! :) En ik ga de scherpte straks gelijk op 50 zetten...

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:49
Nog iets aparts hier

als ik een film cast vanuit de DS play app (mijn vrouw vind dat handig dan weet ze hoe het werkt) staat het geluid van de tv voluit.... iemand een idee?

ben inmiddels aan mn tweede tv toe en ik moet zeggen het gaat iets beter

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:32
Ik zag bij de Makro toevallig dit:

https://www.sony.nl/cashback/tv

Cashback op de volgende modellen:

Actiemodel Retourbedrag
KD75X9405CBAEP €500,-
KD75X8505CBAEP €500,-
KD65X9305CBAEP €200,-
KD65X9005CBAEP €200,-
KD65X8505CBAEP €200,-
KD65X8507CSAEP €200,-
KD65S8505CBAEP €200,-
KD55X9305CBAEP €200,-
KD55X9005CBAEP €200,-
KD55S8505CBAEP €200,-
KD55X8505CBAEP €100,-
KD55X8507CSAEP €100,-
KD55X8508CBAEP €100,-
KD55X8509CBAEP €100,-
KD49X8305CBAEP €75,-
KD49X8307CSAEP €75,-
KD49X8308CBAEP €75,-
KD49X8309CBAEP €75,-
KD43X8305CBAEP €75,-
KD43X8307CSAEP €75,-
KD43X8308CBAEP €75,-
KD43X8309CBAEP €75,-

@hieronder: sorry, verkeerde link!

[ Voor 98% gewijzigd door GioStyle op 22-10-2015 19:22 ]

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01 18:04
Die aktie is al verlopen

• OxyDrokz
  • Laatst online: 22:08
Was de chromecast nu wel of niet gefixt?

Vandaag m'n Vogel's Thin 345 opgehangen met 43W80 eraan.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/vDtZN027AllEM7EmkqAL392CbZ3srKCLGB2Rs6hYGpQUNxnyQdSkyndYs4BpGZ47-kQddOwwCu6ozcrcwTKupZdktrb1PG6hWLuXdfTZ5ZlmCoKXqK_HObvQTWw43YsVDG2KDrAxP2T-2D_jG-QDRfw354itgccUO7rg-OSX_mz0h5aGmRsOXwFJg_EDMi_9TpPbVRv5albDc67k7Ivr2AXUo1fvSFjkYcOsQaRhlLUiV5IZY1GStza_-zPx0LB5A3NZkAsd-rpwFySSzyzACzpyNfOgoMiLy0zyaxri0NoszazWwZjrHxd-yc_28A3guWI7Ielrqw1B-YIP2tFWwj8HXsUfqvbPSeiXWAAEx1ftfD-fRtD9hu7rs5Xb9lWuu2Wxdyex2q3WhdbsCYk164QvOlnFAasnxwXgab8T0ZEgemovm2D3zqGxT_Jdvj1q4sbLObRvuopBFhXgenJOHm7WzR3Hvou2gvbopqDUeOD1pifjgCkxW_r10zasCXoHg-2CulHch0nTi1ZaKXVE8mn4Tcb46gb0Hll7--PlBwk=w1306-h979-no
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/j4LKX0t37LiHXgOSahVxb0VQ6iC20PDTFeBVsn_O_-XO7dtk0A46ftDbi7HpAaofChPtYx9MxBAatXGwayxVONHUxjHRHTpK_ETEsk0zJrQ1QgQ62EL9jI3aEqxRYxrYQvxJEJndvyWumK-r63D1MA4xN940TmHeiLQ4wz5kpo973KurUq-Ms-jZBBhMEl-9Dcwl_oYTPht8-uSXb4xVkuSLDIa5bII7wrktWKcA6-tfIZapBANbKHvWVl9wsqvIjtS0Pm-qAuYd10wtnvzkaORxujOeJnRo3wqoet1ptO5xk5J7qZ2MWT1Q8AS0DvwtP8cYo4SKnbBvyqk3nW5mHk8FvV_mZ7mDXWqJ9bQlJP6jVjX9xBrgrprOmvt6FcoEBo2kCe-0cn0xyVODU5OZ2UNj1mXnKXUK2557GkvhhRnYn3VTgNR3e6L72BttERxc60QvDGzle6qk5Hke0dtJ1qOvj5Fq1A70789gH_pz2biZZFcQ5_RitFyOV8gdjLE972NCcz9sPv0ZDKhxDf4GEcOpD3xLEe1jG3Y-wim_sMU=w1292-h969-no

Mooi spul!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:18

Ethirty

Who...me?

Damn, zo'n W80 blijft toch wel een erg mooie verschijning. :9

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:32
OxyDrokz schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 20:43:

[afbeelding]
[afbeelding]

Mooi spul!
d:)b

Zou je die eerste foto willen fixen? :)

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Google cast is bij mij in elk geval nog niet gefixt. Versie 1.16, factory reset met restart gedaan, maar Google cast wordt niet herkend.

No matter the age, never lose the Kramer inside

• ndonkersloot
Vandaag de Samsung SSG-5100B 3D bril besteld, ben benieuwd.
Omdat de Sony 3D TV's kampen met een bug/feature dat de resolutie gehalveerd wordt maakt het dag nog uit of ik SBS of OU content gebruik?

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:28

[afbeelding]
[afbeelding]

Mooi spul!
Kijk aan! :)
Kun je nu de 'midden balk' voor de LAN en optical aansluiting zit nog wel iets erin krijgen? Bijv een Lan kabel die haaks is, of eerst aansluiten en dan ophangen en m ernaast er tussen door proppen??
En kun je eens een foto maken van de zijkant als hij tegen de muur aan hangt hoever hij er nou vanaf hangt?

[ Voor 3% gewijzigd door Soullancer op 23-10-2015 02:24 ]

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:07

GreyGhost

Het is een spook

Hmtsjmftsch schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:08:
Google cast is bij mij in elk geval nog niet gefixt. Versie 1.16, factory reset met restart gedaan, maar Google cast wordt niet herkend.
Er zijn 2 versies van 1.16, 1 kwam met de laatste sony update mee, die werkt niet. Je moet minimaal 1.16.45911 hebben.

Je kunt onder settings -> about -> app updates een check doen om te zien of er nog updates zijn.

Werkt dat niet dan heb ik eerder in deze thread een post met hoe je het via de google play website kunt forceren.

For I am grey, between the darkness and the light

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Thanks! Dit ga ik vanavond maar eens even proberen.

[ Voor 82% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 23-10-2015 10:04 ]

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Cubix
  • Niet online

[afbeelding]
[afbeelding]

Mooi spul!
Kijk, daar was ik benieuwd naar! Kan je je eerste foto ff fixen?
En waarom gekozen voor de Thin 345 en niet de Thin 225? Lijkt me voor 43" al meer dan genoeg. Ik heb zelf een 55" en dat zou zelfs nog net kunnen met de Thin 225.

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:11
Sinds 2 weken heb ik een KDL43W809C staan. Ik weet niet wat ik er van moet denken:
- Recht voor de TV is het beeld echt prachtig, maar onder een hoek bezien toch wel flink veel clouding.
- Google cast werkt niet en heeft ook nooit gewerkt (losse Chromecast werkt wel gewoon)
- Kodi begint prima met het afspelen van een film over het bedrade netwerk via SMB vanaf de NAS, maar na enkele minuten begint het te haperen (Mijn oeroude HTPC (nVidia Ion met Atom CPU) heeft nergens last van).
- HDMI ARC werkt prima.
Al met al mixed feelings

[ Voor 3% gewijzigd door dennisfr op 23-10-2015 11:43 ]

• Jelte
  • Niet online
Ik heb sinds een maand ofzo dezelfde tv en:
- Heb geen last van clouding (geen voet gemonteerd, dus wel vesa mount, niet te vast aangedraaid)
- Google cast werkt prima, zie tip van: GreyGhost in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"
- Kodi werkt ook prima, maar gebruik toch liever de Pi2, want dan kan ik ook muziek luisteren zonder dat de tv aan hoeft;
- Optische out doet het prima :)

Geen mixed feelings hier.

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-01 21:55
Niet dat ik het gebruik, maar sinds de laatste update doet teletekst het alleen nog maar op analoge TV. Als ik de teletekstknop indruk wanneer ik Digitaal zit te kijken gebeurt er.........nix.

"A man has got to know his limitations..."

• Cubix
  • Niet online
Robus schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:02:
Niet dat ik het gebruik, maar sinds de laatste update doet teletekst het alleen nog maar op analoge TV. Als ik de teletekstknop indruk wanneer ik Digitaal zit te kijken gebeurt er.........nix.
Via het action menuutje start ik teletekst. Kan niet anders bij mij.

Verwijderd

Robus schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:02:
Vanaf het begin is het al zo dat het wel werkt als je eerst een keer op de blauwe toets van de ab drukt....
bugje?...

• OxyDrokz
  • Laatst online: 22:08
Sideview:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/JiXLRjDLQKGy2ywKPPm3qZmjW3DL5kuq6DiKUfKeuzrR0uSiiOXCV9sOrajyLUwiGRQ7bObBpaLnWVbBZWXr_SL6Yaj_OEiyK7m3m9MWbEmgyjp4ij7LweB2luT_gwtw2Eqr7d9dhYK9izNw8i4OmP_vLXCzJs5KU6saguPTAa7Ndqc9Y26hd0R1pgChYrFB54KFDvPnOHrircRVWR96PI98uY2FKaKbwTT4PR-ONdY7iOlNDfRhVb7gj6uSulOrk2lT7UzduQ0U8Dd0V2FBK0s_6Zs6JovEzGYmLTenkTFJ989JOARMYJqO0hsS2cNzfV6BqK1WHqpS82R6Q8rjVqKH_FopNYour8gOUKspimvoiXokbyMQu1HLijmK6jxvr82IF8g0jxmnVLtQH1-1wKpSoktIAFnB3bNE-Ye8lsxOqMqUbymE-JEusqWooo1TguoRc8400BfY673kp6fZGrk6S-mAcN7ymwcn4geL84sZL0R5FB_y9ovvgFya5fNo4M_RraKLHVMJPsYCpshrYM7sUJsn2f8NYMe32YsNPbk=w735-h979-no

En de niet werkende foto opnieuw:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/fQwna_ZGXRYrvD1zuhIqUdKH-6Dkzb3H5mQzTxammZqPH_tDTM14YN0OFxN4HApvW68zkgnvNjzrMznPj49r0LZq-3O0JOG-shEkQkeDkexx7u1j236r2WC3iQzONoP5i9hjyZxHwXg_brlPiEmAqSnjD8YHSpBuQa8hs-VB1VOZzVLL3o6RAoLHVMaS5nCDOMGPeMvYh5CN8wfSEVOYRiwv3CTvEoPZyfdO5aUd1_rSeJ2889MzMjdwNwyuI3gxSYlJYzR8OvTgVjNA6ojAPLU5MaPqgBlC2J2-uDqKUHtcrZPYzZMKQZUi7kydesZf9WnlXHfTO75XuMNkXTK7MDt4O3F3euZKV-IwgkxFC-b7WX7-n1qEoP0ru8zashJZtBfLeff7w_4zp4duk-PeUQBkBjPIPJI2ArsKfWgsb4njfAGhL3abIYsElMisvOgxICl3wsT8lt4weM1UdoK04a6cT03ivcOlZoFNLMUytrKZxn0wc1qIiTK0723-uv8SXPslf4RJUh3dZnpH5Gfkq8niU4KD_24kS0V1Gq3NmJI=w1306-h979-no

Volgens Vogel's 35mm van de wand. Maar dat is het montagepunt. Bij de W80 is dat dus niet de achterzijde van het scherm, maar van de behuizing laag onder.

De reden dat het een 345 is geworden is dat deze nog grotere TV's kan handlen. Als de vrouw een beetje aan deze afmeting is gewend, Android de kinderfase voorbij is, en de UHD/OLED een beetje volwassener is komt er wat mij betreft een grotere. En die kan dan mooi aan deze hangen.

De aansluitingen achter de center balk moet ik nog goed bekijken. Haaks moet denk ik wel lukken.

• Cubix
  • Niet online
Thx OxyDrokz, hangt netjes! Kan me voorstellen dat je de 345 kiest als je futureproof wilt zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Cubix op 23-10-2015 17:25 ]

• dennisfr
Jelte schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:06:
Ik heb sinds een maand ofzo dezelfde tv en:
- Heb geen last van clouding (geen voet gemonteerd, dus wel vesa mount, niet te vast aangedraaid)
- Google cast werkt prima, zie tip van: GreyGhost in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"
- Kodi werkt ook prima, maar gebruik toch liever de Pi2, want dan kan ik ook muziek luisteren zonder dat de tv aan hoeft;
- Optische out doet het prima :)

Geen mixed feelings hier.
OK, casten nu aan de praat gekregen: de chromecast app van google zelf kan hem niet vinden, maar de geintegreerde cast functie van Android (6.0) wel. Dat werkt dus nu!
In Kodi heb ik nu audio channels op 7.1 gezet en passthrough DTS aan. Het haperen/bufferen lijkt daarmee opgelost.

We komen er wel.

• ndonkersloot
dennisfr schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:43:
[...]

OK, casten nu aan de praat gekregen: de chromecast app van google zelf kan hem niet vinden, maar de geintegreerde cast functie van Android (6.0) wel. Dat werkt dus nu!
In Kodi heb ik nu audio channels op 7.1 gezet en passthrough DTS aan. Het haperen/bufferen lijkt daarmee opgelost.

We komen er wel.
Kan je DTS-HD en Dolby TrueHD doorzetten met Kodi op de TV?

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:53
Dimens schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:48:
[...]

[...]

Dat komt niet door compressie, slechte instellingen of effecten, het is het effect van 'ouderwets' film. The Walking Dead wordt gefilmd met een analoge camera op 16mm en 35mm film om zodoende de make up van de zombies beter tot hun recht te laten komen.

Hoe hoger de bitrate, des te meer je de film grain / granularity ziet.

Het kan helpen om het toestel tevens geen scherpte te laten toevoegen. Bij de toestellen van Sony dien je de scherpte-instelling op 50 te zetten. Het toevoegen van scherpte zorgt ervoor dat het contrast bij de randen van objecten wordt verhoogd wat een kunstmatig gevoel van scherpte geeft, maar er ook voor zorgt dat ruis - in de vorm van compressie, ccd-ruis of film grain - meer zichtbaar wordt doordat ook deze contrasten verhoogd worden. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
als je de walking dead op blu ray aanschaft zit er ook veel ruis in. ik was daar toen er tijd ook erg van geschrokken, dat zelfs blu ray er uit kan zien als vhs in deze tijden

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:05
dennisfr schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:43:
[...]

We komen er wel.
Even ter info maar de Chromecast app van google is bedoelt voor echte Chromecast stick apparaatjes, en niet voor embedded 'cast' zoals in deze tv's. Die Chromecast app zal nooit werken op je TV, die is daar ook niet voor bedoelt. Alle andere apps kunnen gewoon prima casten naar de tv.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
harley2009 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:48:
[...]

als je de walking dead op blu ray aanschaft zit er ook veel ruis in. ik was daar toen er tijd ook erg van geschrokken, dat zelfs blu ray er uit kan zien als vhs in deze tijden
Ik moet zeggen dat ik het niet als vervelend ervaar maar dat het wel welkom is. Het geeft wat dynamiek aan de film.

De film "Black Swan" was wel een pain in the ass om naar te kijken. De film grain is daar zo aanwezig dat het afleidt.

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Hallo, ik heb interesse in de Sony KD55S8005 of de Sony KD49X8305. Als ik de specificaties zie is er , behalve de maat, geen verschil tussen beide TV's. Of mis ik iets? Werkt de opnamefunctie via de gids goed bij deze 2 modellen? Ik heb nu de Sony KLD-W706B en daar werkt eigenlijk alles perfect.

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• Dread89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-01 14:22
#opgelost

[ Voor 97% gewijzigd door Dread89 op 24-10-2015 21:14 ]

• AmbroosV
marcellux schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:59:
Hallo, ik heb interesse in de Sony KD55S8005 of de Sony KD49X8305. Als ik de specificaties zie is er , behalve de maat, geen verschil tussen beide TV's. Of mis ik iets? Werkt de opnamefunctie via de gids goed bij deze 2 modellen? Ik heb nu de Sony KLD-W706B en daar werkt eigenlijk alles perfect.
De S is de superdunne designversie met wat mindere beeldkwaliteit tot gevolg, de X83 is de IPS-variant met wat minder contrast tot gevolg. Als het design van de S je niet speciaal meer aanspreekt kan je beter voor de X85 gaan, die doet het qua beeldkwaliteit waarschijnlijk iets beter.

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:46
AmbroosV schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 23:02:
[...]

De S is de superdunne designversie met wat mindere beeldkwaliteit tot gevolg, de X83 is de IPS-variant met wat minder contrast tot gevolg. Als het design van de S je niet speciaal meer aanspreekt kan je beter voor de X85 gaan, die doet het qua beeldkwaliteit waarschijnlijk iets beter.
De S staat voor curved..!!

• AmbroosV
Right, same thing applies. Door het straffe design is de kwaliteit minder dan modellen in dezelfde price range met een minder uitgepuurd design.

• dennisfr
Tiwazz schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:32:
[...]

Kan je DTS-HD en Dolby TrueHD doorzetten met Kodi op de TV?
Voor zover ik weet niet. De optie voor DTS passthrough verscheen pas toen ik audio channels van 5.1 naar 7.1 had gewijzigd.
tcviper schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:01:
[...]
Even ter info maar de Chromecast app van google is bedoelt voor echte Chromecast stick apparaatjes, en niet voor embedded 'cast' zoals in deze tv's. Die Chromecast app zal nooit werken op je TV, die is daar ook niet voor bedoelt. Alle andere apps kunnen gewoon prima casten naar de tv.
Achteraf ook wel logisch, maar door de hier vermeldde problemen met casten, ging ik er blind van uit dat dat bij mij ook het geval zou zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door dennisfr op 25-10-2015 09:33 ]

• carcept2009
AmbroosV schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 01:39:
[...]

Right, same thing applies. Door het straffe design is de kwaliteit minder dan modellen in dezelfde price range met een minder uitgepuurd design.
8)7 ik snap hem niet meer. Heb de S en hij is echt niet dunner dan de X. Puur alleen curved.

• AmbroosV
carcept2009 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:51:
[...]

8)7 ik snap hem niet meer. Heb de S en hij is echt niet dunner dan de X. Puur alleen curved.
Voor een curved panel moeten ze andere soorten backlights gebruiken die qua uniformiteit soms minder zijn dan sommige andere modellen. Ik weet niet of het al verschil maakt vergeleken met de X85, maar als je gaat vergelijken met de X9x-modellen ga je het wel al beginnen zien.

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
Iemand ervaring met de SONY KDL-50W756C?

Ik ben toe aan een nieuwe televisie. En de verhalen over 4k hebben mij nog niet weten te overtuigen.
Dus ik ben opzoek gegaan naar een fatsoenlijke full hd tv, van rond de 50inch.
En ik kwam op de sony uit.

Doeleinden zijn films en tv kijken. Wellicht dat ik ooit nog een ps4 koop.

• carcept2009
AmbroosV schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:48:
[...]

Voor een curved panel moeten ze andere soorten backlights gebruiken die qua uniformiteit soms minder zijn dan sommige andere modellen. Ik weet niet of het al verschil maakt vergeleken met de X85, maar als je gaat vergelijken met de X9x-modellen ga je het wel al beginnen zien.
Daar heb je een punt :)

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
nou na de laatste plex updates incl de plex server loopt het voor geen meter meer, alleen maar zeuren dat het niet snel genoeg is. tv zelfs restarten. zal blij zijn als mijn nieuwe media speler er is, kan godvergeten niet eens normaal dingen aan mensen tonen, begin er ondertussen helemaal klaar mee te zijn. start je kodi op, loopt die te emmeren dat titan skin niet geladen kan worden (handig voor je plex)... gewoon teveel ge-emmer wat basic stuff zou moeten zijn

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 06:24
Over 2 maanden is CES weer. Zou sony zich aan een nieuwe android tv line up wagen....?

• hans180
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-11-2025
quorumz schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:26:
nou na de laatste plex updates incl de plex server loopt het voor geen meter meer, alleen maar zeuren dat het niet snel genoeg is. tv zelfs restarten. zal blij zijn als mijn nieuwe media speler er is, kan godvergeten niet eens normaal dingen aan mensen tonen, begin er ondertussen helemaal klaar mee te zijn. start je kodi op, loopt die te emmeren dat titan skin niet geladen kan worden (handig voor je plex)... gewoon teveel ge-emmer wat basic stuff zou moeten zijn
Jammer joh!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:45
lowfi schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:57:
Over 2 maanden is CES weer. Zou sony zich aan een nieuwe android tv line up wagen....?
Vast wel, maar benieuwder ben ik naar (welke merken?) OLED.

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 00:14

Turfschipper

Hup NAC

Bij mij loopt ie regelmatig vast in apps, kodi en youtube.

Dan kan ik even, soms een minuut niks doen. Dat komt voor als ik aan het zoeken ben in de menus in kodi, of bij youtube iets intik. Dan ineens freezed de tv.

Heel irritant, zeker als je net je Tv wil showen..

GRRRR!!!!

• BliXem
  • Laatst online: 20:49
Turfschipper schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:43:
Bij mij loopt ie regelmatig vast in apps, kodi en youtube.

Dan kan ik even, soms een minuut niks doen. Dat komt voor als ik aan het zoeken ben in de menus in kodi, of bij youtube iets intik. Dan ineens freezed de tv.

Heel irritant, zeker als je net je Tv wil showen..

GRRRR!!!!
Denk eerder dat de bediening van de afstandsbediening vastloopt ipv de apps. Hier wel regelmatig iig.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:32
ik heb net een melding gemaakt van de "banding" op mijn 65W855c bij de reparatiedienst , ben benieuwd wat ze daar aan gaan doen , ik stoor me er telkens meer aan :/

Lees er hier niet zo heel veel over , heb ik gewoon pech of storen de meeste zich er niet aan ?

Voorbeeld : http://i59.tinypic.com/9lk55s.jpg
En nog 1 : http://i59.tinypic.com/2ilo9xf.jpg

Stilstaande beelden heb ik nog niet zoveel moeite mee , als ze bewegen vooral heen en weer dan valt het echt op

[ Voor 51% gewijzigd door Cardwizard op 25-10-2015 22:14 ]

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:50:
[...]

Vanaf het begin is het al zo dat het wel werkt als je eerst een keer op de blauwe toets van de ab drukt....
bugje?...
Sinds de laatste firmwareversie is inderdaad alleen de blauwe toets nog over als mogelijkheid. Ik had trouwens ook dat Ziggo on demand bij mij niet werkte. Als ik op de rode toets drukte gebeurde er niets, maar ala Netflix werkt dat ook ineens weer. Heb nu alleen als klachten nog over het "flikkeren" (even beeld dan weer zwart en dan pas echt beeld) van de TV als je naar de Guide toegaat of van de Guide afkomt. Dat is sinds deze laatste versie. En de matige werking van teletekst. Maar dat was altijd al zo.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-01 23:20

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heb zelf de W75C, maar bediende vandaag even een W80C.
Wat me opviel is dat de OSD een stuk sneller lijkt?

Is de 80-serie dan toch anders dan de 75-serie? Buiten 3D om?

Gulfstream G650

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-01 11:37
cardwizard schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:00:
ik heb net een melding gemaakt van de "banding" op mijn 65W855c bij de reparatiedienst , ben benieuwd wat ze daar aan gaan doen , ik stoor me er telkens meer aan :/

Lees er hier niet zo heel veel over , heb ik gewoon pech of storen de meeste zich er niet aan ?

Voorbeeld : http://i59.tinypic.com/9lk55s.jpg
En nog 1 : http://i59.tinypic.com/2ilo9xf.jpg

Stilstaande beelden heb ik nog niet zoveel moeite mee , als ze bewegen vooral heen en weer dan valt het echt op
Ik heb dezelfde tv en zie ook de banding die jij post. Echter merk ik er helemaal niets van als ik films kijk, tv kijk of game.

Hoe vaak kijk jij naar een groene scherm of zit jij in settings?

• BatMutsje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-11-2025
tcviper schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:42:
Dat bij sommige CI+ 1.3 kaarten het beeld soms kan hangen. (Quantis 2015 kaarten voornamelijk).
Bij Smit en Quantis van 2013 lijkt het erop dat het wel goed gaat.
Sinds de laatste update idd vaak last van het feit dat de tv blijft hangen. Is hier meer over bekend?

• tcviper
BatMutsje schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:34:
[...]

Sinds de laatste update idd vaak last van het feit dat de tv blijft hangen. Is hier meer over bekend?
Men is ermee bezig ;)

• W84

W84

Het valt me trouwens op dat bijna alle toestellen uit deze reeks rechtsonder in de hoek een donker plekje hebben. Volgens mij een drukpunt of iets.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:32
Kaizah schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:16:
[...]

Ik heb dezelfde tv en zie ook de banding die jij post. Echter merk ik er helemaal niets van als ik films kijk, tv kijk of game.

Hoe vaak kijk jij naar een groene scherm of zit jij in settings?
Ik merk het dus wel met tv kijken ! Dit is uiteraard om aan te tonen wat er aan de hand is , als ik er geen last van had dan zou ik er niks over zeggen

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-01 11:37
cardwizard schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:38:
[...]

Ik merk het dus wel met tv kijken ! Dit is uiteraard om aan te tonen wat er aan de hand is , als ik er geen last van had dan zou ik er niks over zeggen
Ok raar.

Ik heb wel een aantal instellingen gevolgd uit de avforums 65w850c owners thread.

Echter zullen dat geen magische pillen zijn om banding echt weg te halen o.i.d.

Ben benieuwd naar jou resultaat.

• W84

W84

Ugh, over instellingen gesproken... Ik ben nog steeds aan het puzzelen voor Netflix en ook TV kijken trouwens. Die contrast zooi staat wel standaard uit trouwens, hele beeld wordt anders steeds donkerder.

@Gamers: Gamen jullie via gamemode of gewoon standaard en dan alle beeldverbeteraars uit?

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:41

Bever!

3

lowfi schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:57:
Sowieso een nieuwe lineup, zou me verbazen als ze van android afstappen. Veel resources in geinvesteerd nu.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
W84 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:04:
Ugh, over instellingen gesproken... Ik ben nog steeds aan het puzzelen voor Netflix en ook TV kijken trouwens. Die contrast zooi staat wel standaard uit trouwens, hele beeld wordt anders steeds donkerder.

@Gamers: Gamen jullie via gamemode of gewoon standaard en dan alle beeldverbeteraars uit?
Ik doe het hier via gamemode. Eigenlijk geen idee of het een groot verschil maakt, maar het ziet er prachtig uit :P

• tcviper
Cyleo schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:32:
[...]

Ik doe het hier via gamemode. Eigenlijk geen idee of het een groot verschil maakt, maar het ziet er prachtig uit :P
Game mode is dan ook speciaal voor gamen en geoptimaliseerd qua settings ;) Dus dat lijkt me logisch.

[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 26-10-2015 16:44 ]

• YoshiBignose
  • Laatst online: 17-12-2025
Ja je hebt ook iets minder lag, dat merkte ik bij het spelen van ROMS via m'n pc die op de tv staat aangesloten. De controllers reageerden dan met wat lag en dat was grotendeels opgelost door in game mode te zetten. Ik vind dat wel raar, hoe kan de tv door andere kleurinstellingen dan sneller reageren?

Facts don't care about your feelings

• AmbroosV
YoshiBignose schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:00:
Ja je hebt ook iets minder lag, dat merkte ik bij het spelen van ROMS via m'n pc die op de tv staat aangesloten. De controllers reageerden dan met wat lag en dat was grotendeels opgelost door in game mode te zetten. Ik vind dat wel raar, hoe kan de tv door andere kleurinstellingen dan sneller reageren?
In Game Mode staat vrijwel alle beeldverwerking uit (en sommige instellingen hebben geen effect meer hoewel ze wel beschikbaar lijken). Dan duurt het gewoon veel minder lang voor een beeld van HDMI tot op het paneel is, want er moet geen Reality Creation, contrastverbetering, Live Colour of motion interpolation over.

• tcviper
Omdat dan filters en andere toepassingen (onder picture options) volledig worden uitgeschakeld (wat voor films soms weer net wel nodig is, dus gaat processing sneller). Motionflow en Film Mode bijv dienen uit te staan bij gaming ;)

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Omdat 'image processing' nou eenmaal tijd kost.
A television’s input lag is the amount of time that elapses between a picture being generated by a source and that image appearing onscreen. It’s only important for gamers, and even then, different gamers will have different sensitivity to lag. Over 50 ms is a detriment to competitive gamers, over 75 ms will bother regular gamers who are playing fast games, and over 100 ms will be noticeable by just about anyone. Over 125 ms makes it pretty much impossible to play fast-paced games.
Afbeeldingslocatie: http://www.rtings.com/images/input-lag.png

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-v op 26-10-2015 17:10 ]

• YoshiBignose
  • Laatst online: 17-12-2025
Nice, dan is het duidelijk inderdaad.

Facts don't care about your feelings

• W84

W84

Heb 'm maar op gamemode gezet, maar ik moet wel erg wennen zeggen en wordt er een beetje duizelig van. Ik denk omdat 50". :p

Ik zag alleen wel net een defecte pixel! :(

Verwijderd

Wij hebben een x85c. Wat is de beste manier om een mac te microren op de tv zonder kabel en zonder apple tv? (als dat al gaat...)

• AmbroosV
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:40:
Wij hebben een x85c. Wat is de beste manier om een mac te microren op de tv zonder kabel en zonder apple tv? (als dat al gaat...)
De Google Cast-extension in Chrome installeren, en daarin heb je een optie 'cast entire screen'. Kwaliteit is niet geweldig (niet genoeg voor video, zoals de meeste mirroringdingen), maar volstaat om wat foto's ofzo te laten zien.

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
YoshiBignose schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:31:
Nice, dan is het duidelijk inderdaad.
Met Xbox One is het niet echt nodig btw...(gaming mode)

• mieras010
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zit in dubio om de KD-55X8505C of KD-55X8509C te kopen.. Enige verschil is de Motion Flow (800 hz / 1000 hz). De 05C verkopen ze oa bij Cool Blue wat ik een prettige winkel vind ivm hun return policy, twijfel nog een beetje of 55" niet iets teveel van het goede is (heb nu 32" Bravia van aantal jaar oud)..

Maar 1000 hz Motion Flow.. Is dat iets wat je ziet tov die 800 hz? Scheelt 5 tientjes, dat maakt dan op dat bedrag ook niet uit. Maar bestel liefst gewoon bij Cool Blue. Heb verder geen ervaring met plattetv.nl, zal vast ook prima zijn. Kan me ook voorstellen dat die 09C net iets nieuwer is en dat er wat kinderziektes zijn uitgehaald.

• krayzii
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
mieras010 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 01:03:
Ik zit in dubio om de KD-55X8505C of KD-55X8509C te kopen.. Enige verschil is de Motion Flow (800 hz / 1000 hz). De 05C verkopen ze oa bij Cool Blue wat ik een prettige winkel vind ivm hun return policy, twijfel nog een beetje of 55" niet iets teveel van het goede is (heb nu 32" Bravia van aantal jaar oud)..

Maar 100 hz Motion Flow.. Is dat iets wat je ziet tov die 800 hz? Scheelt 5 tientjes, dat maakt dan op dat bedrag ook niet uit. Maar bestel liefst gewoon bij Cool Bluu. Heb verder geen ervaring met plattetv.nl, zal vast ook prima zijn. Kan me ook voorstellen dat die 09C net iets nieuwer is en dat er wat kinderziektes zijn uitgehaald.
De 09c is niet nieuwer en bevat dezelfde kinderziektes. En zoals al vele malen in dit topic vermeld is is de 800Hz motionflow puur een software truukje om maar een zo hoog mogelijk getal te kunnen hanteren in de specs wat fabrikanten blijkbaar marketingtechnisch graag willen. Geen mens zal dat verschil zien.

• mieras010
Dank voor je reactie, ik snap dat die hele Motion Flow een marketing truc is

Bottom line is dus als je 1 van die x85c edities wil aanschaffen dat het geen drol uit maakt of het 800 / 900 / 1000 hz Motion Flow heeft.

Dat zou dan denk ik ook de reden zijn waarom Cool Blue alleen de 800 hz (05c) variant heeft?

Zal nog even verder bladeren ook door de thread was al een aantal pagina's diep maar was nog niks tegen gekomen wat betreft de verschillen.

• AmbroosV
De kleur van de voet is anders. Verder is er geen verschil. Het laatste cijfer is altijd alleen een kleurvariant. Of er dan MotionFlow 800/900/1000 bijstaat maakt ook niet uit, want de getallen op dat punt zijn extrapolated en niet effectief, dus puur marketing.

• P.K.
AmbroosV schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:16:
[...]

De Google Cast-extension in Chrome installeren, en daarin heb je een optie 'cast entire screen'. Kwaliteit is niet geweldig (niet genoeg voor video, zoals de meeste mirroringdingen), maar volstaat om wat foto's ofzo te laten zien.
Dan kan je alsnog niet je OSX scherm mirroren, alleen wat er in dat tabblad van Chrome staat. En zoals je al aangeeft werkt dat idd beroerd.

Als je foto's en video's wil Chromecasten zou ik de Videostream addon voor Chrome gebruiken, dat werkt een stuk beter.

Volledige schermreproductie vanaf je Mac gaat denk ik zonder een Apple TV niks worden. Daar heb je echt Apple Airplay voor nodig, de Airplay addon voor Kodi/AndroidTV werkt alleen met audio, afaik?

• mieras010
P.K. schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:11:
[...]
Dan kan je alsnog niet je OSX scherm mirroren, alleen wat er in dat tabblad van Chrome staat. En zoals je al aangeeft werkt dat idd beroerd.
Kan wel, cast entire screen, werkt niet heel soepel maar voor een presentatie oid werkt het redelijk. Je kan bij het 'cast this tab to' op het dropdown icoontje kiezen en dan kiezen voor 'cast screen / window' vervolgens kan je een window of je hele scherm kiezen.
http://www.howtogeek.com/...-using-google-chromecast/

• W84

W84

Dat Motionflow is echt bull ja. Dat was ook vorig jaar met de 815b. Die had 800 en was een exclusief model voor MM. Ikzelf zet het trouwens meestal uit. Ik merk bij Netflix namelijk blur-effect met MF aan.

Zijn er trouwens meer hier die pixel defecten hebben? Het eerste toestel had 2 hot pixels en bij deze zag ik opeens een groene stuck pixel.
Pagina: 1 ... 37 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297