Er zit toch een spdif-out op de tv zelf? Waarom dan zo'n kastje (behalve voor het uitsparen van een kabel naar de tv zelf).
Ik heb ook wat ARC problemen met mijn ONKYO receiver en de Sony TV. Op een of andere manier werkt dit toch niet lekker. Het klinkt gek, maar als ik ARC wil gebruiken MOET mijn mediacenter aanstaan (Aparte PC welke op poort .. 4 denk ik, aangesloten zit aan mn ONKYO) ... Als die uitstaat, kan ik proberen wat ik wil maar krijg het niet werkend.Ruben1123 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:15:
Is er ook iemand die ervaring heeft met ARC icm Onkyo? Ik begrijp dat bij de mensen waarbij het wel werkt, zij een Sony receiver hebben? (tcviper?)
Ook als mn TV Decoder aanstaat werkt het niet, alleen als mn MCE aanstaat werkt het. Extreem weird maar nog niet echt de moeite genomen om er een keer serieus naar te kijken.
[ Voor 16% gewijzigd door Yahiko750 op 16-10-2015 14:42 ]
Voor de sony tv: http://helpguide.sony.net...ontents/TP0000628062.html
Bij mij is HDMI 4 de ARC aansluiting. Je moet op de Sony tv wel Bravia Sync aanzetten (dat CEC verhaal) Op mijn versterker is dit een speciale ARC aansluiting (geen geshare-de HDMI out/arc). Heb de initiele setup opnieuw gedraaid.Daar zie je dat HDMI CEC aanmoet en daarna ARC aan (met wat mazzel heb je een eco mode, want in standby zuipt hij veel stroom)
Bij mij is HDMI 4 de ARC aansluiting. Je moet op de Sony tv wel Bravia Sync aanzetten (dat CEC verhaal) Op mijn versterker is dit een speciale ARC aansluiting (geen geshare-de HDMI out/arc). Heb de initiele setup opnieuw gedraaid.Daar zie je dat HDMI CEC aanmoet en daarna ARC aan (met wat mazzel heb je een eco mode, want in standby zuipt hij veel stroom)
Ik heb hem vannacht ook geïnstalleerd.
65s8505c
Heb echter een Intel nuc en het interne heb ik dus eigenlijk niks aan.
Hierdoor heb ik bij apps denk een 15 a 20 tal apps gewoon uitgeschakeld. Wel de nieuwste popcorn time geïnstalleerd, nu met 3D.
Verder de voorkeuren bij het startscherm uitgezet.
Alles gaat via me onkyo versterker (nr636) Ook de humax. Geen gezeur met de ci module, die heb ik verkocht.
Draait lekker soepel tot dusver, snelle response.
65s8505c
Heb echter een Intel nuc en het interne heb ik dus eigenlijk niks aan.
Hierdoor heb ik bij apps denk een 15 a 20 tal apps gewoon uitgeschakeld. Wel de nieuwste popcorn time geïnstalleerd, nu met 3D.
Verder de voorkeuren bij het startscherm uitgezet.
Alles gaat via me onkyo versterker (nr636) Ook de humax. Geen gezeur met de ci module, die heb ik verkocht.
Draait lekker soepel tot dusver, snelle response.
Dat kon met Kodi al heel lang he.DaYwaLkUr schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:35:
Ik heb Kodi inmiddels aan de gang, zelfs met DTS ipv Dolby Digital
Passthrough aangezet en de library re-scan gedaan.
Nu Plex nog
Plex werkt nu ook goed toch? Sinds de update klinkt het geluid via Plex echt stukken beter iig. (geen idee of je ergens kan zien wat voor geluid Plex doorstuurt)
Kodi kwam ik pas later achter, haha!P.K. schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:51:
[...]
Dat kon met Kodi al heel lang he.![]()
Plex werkt nu ook goed toch? Sinds de update klinkt het geluid via Plex echt stukken beter iig. (geen idee of je ergens kan zien wat voor geluid Plex doorstuurt)
Plex krijg ik niet aan de gang met Dolby Digital, dus nu maar de Plex library afspelen d.m.v. DLNA en Kodi
De chromecast app gestopt, cache geleegd, interne data verwijderd, opnieuw gestart. Niets lijkt te helpen
Gebruik nu ook DNLA maar dat heeft ook veel kuren.
Is het mogelijk om de update te verwijderen? Heeft hier meer kwaad dan goed gedaan.
Is het mogelijk om de update te verwijderen? Heeft hier meer kwaad dan goed gedaan.
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
nog een leuke gevonden met het afspelen van Divxjes voor de kids via een USB stick in de tv... haperen als een gek
pak ik een Chromecast (want interne CC werkt nog steeds niet) en cast ik hem speelt het feilloos af...
Ik wacht de reactie van Sony af en anders stuur ik de tv terug en koop ik fijn een domme tv terug ga ik wel weer terug naar een mediaspeler want dit schiet echt niet op
pak ik een Chromecast (want interne CC werkt nog steeds niet) en cast ik hem speelt het feilloos af...
Ik wacht de reactie van Sony af en anders stuur ik de tv terug en koop ik fijn een domme tv terug ga ik wel weer terug naar een mediaspeler want dit schiet echt niet op
Verwijderd
Voor wat betreft Google Cast, dat is volledig stuk geprutst in de laatste update.
Zie ook hier: https://community.sony.co...issue/td-p/2039337/page/2
Overigens heeft die built-in cast functie bij mij nooit goed gewerkt, de boel hapert heel erg. Met een externe chromecast nergens last van :-)
Zie ook hier: https://community.sony.co...issue/td-p/2039337/page/2
Overigens heeft die built-in cast functie bij mij nooit goed gewerkt, de boel hapert heel erg. Met een externe chromecast nergens last van :-)
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2015 21:16 . Reden: aanvulling ]
Aan deze kant lukt het ook niet na Google Cast om de app TV-Sideview te gebruiken, zijn er meerderen waarbij TV-Sideview niet werkt?
ik heb ca maand geleden de 43w809c gekocht voor 749,=
vlak voor de expert prijs actie met de 805c, en ik spijt had van een te vroege aankoop.....
valt mij op dat de prijs van de 809c nog steeds ongewijzigd staat op 799,=
ik kijk in oud upc gebied met horizonbox dus gebruik em als :domme tv
geen enkel van de gemelde problemen ondervonden.
ga dus ook niet upgraden, ben tevreden zo
valt mij wel op dat de meesten een 805 met problemen hebben?
zit er dan toch een verschil in de modellen? wat verklaart dat de 809c duurder is?
vlak voor de expert prijs actie met de 805c, en ik spijt had van een te vroege aankoop.....
valt mij op dat de prijs van de 809c nog steeds ongewijzigd staat op 799,=
ik kijk in oud upc gebied met horizonbox dus gebruik em als :domme tv
geen enkel van de gemelde problemen ondervonden.
ga dus ook niet upgraden, ben tevreden zo
valt mij wel op dat de meesten een 805 met problemen hebben?
zit er dan toch een verschil in de modellen? wat verklaart dat de 809c duurder is?
Bij mij is Crome Cast ook weg na de laatste update!
50W807C
50W807C
805, 807, 808 en 809 hebben dezelfde basis en verschillen uitsluitend op Motionflow en uiterlijke kenmerken (kleur). Bij de aankoop van mijn 808 zei de verkoper dat de 08 en 09 mogelijk ook andere beeldpanelen konden hebben. Op de UK Sony site kan je deze types vergelijken en is het een kwestie van zoek de verschillen. Succes.berry20 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 10:37:
"A man has got to know his limitations..."
Verwijderd
hey forumleden,
Ik heb een vrij dringende vraag rond de aanschaf van een 55w755c of 55w805c
Ik was er eigenlijk uit de 805c aan gaan te schaffen, tot ik vandaag bij carrefour belgie een actie voor de 755c voor 824 eu tegenkwam! Nu kan ik nergens ontdekken wat nu exact de verschillen zijn tussen de types. Is het enkel de 3D functie of zijn er meer verschillen?
Ik ga de tv voornamelijk voor de ps4 en films gebruiken, naast tv kijken uiteraard. Het gaat me dan ook voornamelijk om de input lag en de beeldkwaliteit. Graag advies!
Ik was er eigenlijk uit de 805c aan gaan te schaffen, tot ik vandaag bij carrefour belgie een actie voor de 755c voor 824 eu tegenkwam! Nu kan ik nergens ontdekken wat nu exact de verschillen zijn tussen de types. Is het enkel de 3D functie of zijn er meer verschillen?
Ik ga de tv voornamelijk voor de ps4 en films gebruiken, naast tv kijken uiteraard. Het gaat me dan ook voornamelijk om de input lag en de beeldkwaliteit. Graag advies!
Verschil zit hem in 3D, motionflow en het ontbreken van de one-touch-flick afstandsbediening voor de 755c. Ik heb zelf de 755c gekocht gezien het 90 euro scheelde een tijd terug. Daarvan is er dus 60 voor een afstandsbediening en 30 voor 3D. Dat is de overweging die je moet maken.Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:08:
hey forumleden,
Oh ja, de 755c heeft een matzwarte standaard
Heeft geen signature.
805c heeft ook geen one-touch flick. Gebruik de vergelijkings optie in de pricewatch hier of op de site van Sony.dommerick schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:22:
[...]
Verschil zit hem in 3D, motionflow en het ontbreken van de one-touch-flick afstandsbediening voor de 755c.
Dit is al zovaak voorbij gekomen in dit topic...baronruud schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:49:
Hoe zit het met reactietijd? 805c en 755c?
Vooral met games
Er is geen verschil afgezien van softwarematige refreshrate en de voet.
Verwijderd
Oke dankje, ik ben een stuk wijzer. Wat merk je van het verschil in motionflow/refreshrate als ik vragen mag?
Dat merk je alleen in je portemonnee...Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:56:
Oke dankje, ik ben een stuk wijzer. Wat merk je van het verschil in motionflow/refreshrate als ik vragen mag?
De W7XX is meer dan genoeg, behalve als 3D je boeit. Verder vind ik achteraf de voet van de W7XX mooier (mat geanodiseerd zoals Apple) dan de chromen van de W8.
Hier ook geen problemen meer na de update. Casten lijkt hier ook te werken op de apps die ik getest heb. Interface is best wat vlotter er op geworden. Ik ben best tevreden, nu nog een keer kunnen opnemenKaizah schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:43:
Vanochtend TV aangezet na update, 0,0% problemen alles werkt prima.
Een maand geleden heb ik een KDL-55W809C gekocht. De eerste paar dagen werkte die prima, maar van zodra ik hem wat meer uitvoerig ben beginnen gebruiken, begon er een irritant "tak"geluid op te treden telkens ik de tv gebruik na een lange tijd af te staan (door de week zit ik op kot). Dit geluid blijft zich herhalen in random tijdsintervallen (van 5 seconden tot 50 minuten) terwijl ik tv zie of aan het pc'en/gamen ben, maar is wel steeds redelijk luid. Het geluid blijft zeer vaak ook nog herhalen voor een groot aantal uur na de tv af te zetten (en ik heb de indruk dat het geluid zich dan precies zelfs nog sneller herhaalt dan terwijl de tv opstaat).
Het geluid is altijd afkomstig van een random plaats aan het paneel, en is vergelijkbaar (soms klinkt het zelfs exact hetzelfde) met het "kraak" geluidje dat je kan horen als je eens op de plastic back frame tikt, of het geluid dat de tv maakt wanneer het paneel een duwtje krijgt terwijl het op de voet rust.
Inmiddels zit ik zelfs aan het tweede "exemplaar" van het toestel, 2 weken geleden heb ik mijn eerste teruggebracht maar toen kreeg ik enkel een ander paneel terug (ik werk nog steeds met dezelfde voet en voeding als bij mijn eerste toestel). Het tweede paneel, in tegenstelling tot het eerste, maakte heel vaak de krakgeluidjes alreeds van dag 1 (terwijl mijn eerste het pas na een paar dagen begon te doen).
Dat geluid heb ik al wel vaker in m'n leven gehoord van andere televisies, monitors,... maar toch nog nooit zo luid of zo vaak. Het winkelpersoneel heeft me al enkele dingen gezegd om te proberen (en heb zelf al wat proberen uit te dokteren), maar niets heeft het geluid laten verminderen tot nu toe. Dit is al wat ik ongeveer geprobeerd heb:
* TV zonder enig andere inputs gebruiken (heb dan maar Netflix via Wi-Fi gekeken)
* Stroom TV rechtstreeks in het muurstopcontact gestoken (stak eerst in stekkerdoos)
* Andere stekkerdoos gebruikt
* Firmware update alsook reset
* CI+ kaartje eruit halen (het geluid kwam eerst van ongeveer op de positie van waar dat stak)
* de tv van positie veranderen
* wat duwen tegen het paneel op allerlei plaatsen
* de vijzen van de voet iets vaster/lichter draaien
* (bij het herhaaldelijk maken van het geluid terwijl de tv zelfs al af staat) de stroomkabel uit het stopcontact/stekkerdoos nemen ... zelfs dan doet het geluid nog een tijdje voort.
Iemand die nog andere mogelijke oplossingen weet om dit irritante probleem op te lossen? Het is een heel fraaie TV maar ik kan er niet echt geniet van hebben als dit geluid zo vaak optreedt telkens ik hem wil gebruiken voor langer dan 10 minuten...
Het geluid is altijd afkomstig van een random plaats aan het paneel, en is vergelijkbaar (soms klinkt het zelfs exact hetzelfde) met het "kraak" geluidje dat je kan horen als je eens op de plastic back frame tikt, of het geluid dat de tv maakt wanneer het paneel een duwtje krijgt terwijl het op de voet rust.
Inmiddels zit ik zelfs aan het tweede "exemplaar" van het toestel, 2 weken geleden heb ik mijn eerste teruggebracht maar toen kreeg ik enkel een ander paneel terug (ik werk nog steeds met dezelfde voet en voeding als bij mijn eerste toestel). Het tweede paneel, in tegenstelling tot het eerste, maakte heel vaak de krakgeluidjes alreeds van dag 1 (terwijl mijn eerste het pas na een paar dagen begon te doen).
Dat geluid heb ik al wel vaker in m'n leven gehoord van andere televisies, monitors,... maar toch nog nooit zo luid of zo vaak. Het winkelpersoneel heeft me al enkele dingen gezegd om te proberen (en heb zelf al wat proberen uit te dokteren), maar niets heeft het geluid laten verminderen tot nu toe. Dit is al wat ik ongeveer geprobeerd heb:
* TV zonder enig andere inputs gebruiken (heb dan maar Netflix via Wi-Fi gekeken)
* Stroom TV rechtstreeks in het muurstopcontact gestoken (stak eerst in stekkerdoos)
* CI+ kaartje eruit halen (het geluid kwam eerst van ongeveer op de positie van waar dat stak)
* (bij het herhaaldelijk maken van het geluid terwijl de tv zelfs al af staat) de stroomkabel uit het stopcontact/stekkerdoos nemen ... zelfs dan doet het geluid nog een tijdje voort.
Iemand die nog andere mogelijke oplossingen weet om dit irritante probleem op te lossen? Het is een heel fraaie TV maar ik kan er niet echt geniet van hebben als dit geluid zo vaak optreedt telkens ik hem wil gebruiken voor langer dan 10 minuten...
Omruilen voor een goed exemplaar.Jornax schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 15:09:
Een maand geleden heb ik een KDL-55W809C gekocht. De eerste paar dagen werkte die prima, maar van zodra ik hem wat meer uitvoerig ben beginnen gebruiken, begon er een irritant "tak"geluid op te treden telkens ik de tv gebruik na een lange tijd af te staan (door de week zit ik op kot). Dit geluid blijft zich herhalen in random tijdsintervallen (van 5 seconden tot 50 minuten) terwijl ik tv zie of aan het pc'en/gamen ben, maar is wel steeds redelijk luid. Het geluid blijft zeer vaak ook nog herhalen voor een groot aantal uur na de tv af te zetten (en ik heb de indruk dat het geluid zich dan precies zelfs nog sneller herhaalt dan terwijl de tv opstaat).
Ik heb een probleempje met mijn tv. Heb sinds half juli de 43w809C. Prachtige tv, maar de software is wel heel traag. Ik heb hier een Quantis TV Module CI+ 1.3 om via ziggo digitale tv te kijken. Dit heeft goed gewerkt al was het zappen behoorlijk traag. Tot eind september toen ik opeens bij het aandoen een I34-9 melding. Ik heb toen het aangezien en gewacht tot de update van deze week. Na een factory reset van de tv en de stappen via de ziggo site te doorlopen hoopte ik dat alles weer zou werken, maar helaas nog steeds dezelfde melding. De Quantis module werkt wel in een andere tv icm met ziggo en hetzelfde geld voor de smartcard. Hier zit het peobleem dus niet. Heeft iemand ook dit probleem (gehad) en een mogelijke oplossing?
Oh en de Quantis module heeft de meest recente software
Oh en de Quantis module heeft de meest recente software
[ Voor 26% gewijzigd door hans180 op 17-10-2015 15:56 ]
Verwijderd
Volgens mij heb ik dit probleem al meerdere malen voorbij zien komen. Meestal op te lossen d.m.v. resetten van de smartcard, eventueel via helpdesk Ziggo.....hans180 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 15:53:
....... Tot eind september toen ik opeens bij het aandoen een I34-9 melding. Ik heb toen het aangezien en gewacht tot de update van deze week.........
Mijn (spiksplinternieuwe) KD-43X8305C kan mijn wifi basestation niet vinden die ik er inmiddels maar -naast- heb geplaatst. Laat het netwerk wel zien in het overzicht, maar bij het connecten (met ingevuld wachtwoord) timed de tv out met melding 'kan <SSID> niet vinden'. Erg vreemd. Zou toch de gangbare standaarden allemaal aan moeten kunnen.
Heb deze nu maar met kabel aangesloten en eerst maar eens een Android TV update draaien. Na de update werkt de wifi nu (gelukkig).
Heb deze nu maar met kabel aangesloten en eerst maar eens een Android TV update draaien. Na de update werkt de wifi nu (gelukkig).
[ Voor 25% gewijzigd door Jochem op 17-10-2015 20:56 ]
Zoals aangegeven werkt de smartcard wel in een andere tv en heb ik alle stappen van ziggo doorlopen......Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 16:39:
[...]
Volgens mij heb ik dit probleem al meerdere malen voorbij zien komen. Meestal op te lossen d.m.v. resetten van de smartcard, eventueel via helpdesk Ziggo.....
Verwijderd
Dat las ik, maar dat is dus blijkbaar niet altijd afdoende.... Zie bijv.hans180 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 17:08:
Zoals aangegeven werkt de smartcard wel in een andere tv en heb ik alle stappen van ziggo doorlopen......
http://gathering.tweakers...message/45078835#45078835
Klopt maar dat gaat over een E16 melding van ziggoVerwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:31:
[...]
Dat las ik, maar dat is dus blijkbaar niet altijd afdoende.... Zie bijv.
http://gathering.tweakers...message/45078835#45078835
Oplossing voor TV-Sideview,
Verwijder de TV in de app, koppel de TV nu opnieuw in de app.
Helaas crash de app onder OS 5.1.1 wanneer je een "apparaat toevoegen" uitvoerd.
Verwijder de TV in de app, koppel de TV nu opnieuw in de app.
Helaas crash de app onder OS 5.1.1 wanneer je een "apparaat toevoegen" uitvoerd.
Vier dagen na de update doet het casten het wonderwel spontaan weer. Geen reboot en terugzetten fabrieksinstellingen gedaan..
[ Voor 35% gewijzigd door Kale_77 op 17-10-2015 22:28 ]
Verwijderd
Bedankt voor de reacties. Inmiddels de 755c aangeschaft en de eerste indruk is goed. Het enige wat me meteen opviel is dat het beeld erg donker is, zelfs na de achtergrondverlichting en verschillende instellingen op max. Is hier ietd aan te doen?
Schiet mij maar lek, ook hier doet het casten vanaf de tablet opeens weer zonder dat er een update of wijzigingen in de TV, tablet of Telefoon heeft plaats gevonden.Kale_77 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:26:
Vier dagen na de update doet het casten het wonderwel spontaan weer. Geen reboot en terugzetten fabrieksinstellingen gedaan..
[ Voor 12% gewijzigd door pa3eia op 17-10-2015 23:19 ]
Luitjes, draai alsjeblieft die schroeven van de voet losser... weg clouding en bleeds. Tjonge, handig ontwerp van Sony. Met die schroeven druk je het hele paneel uit z'n fatsoen!
Ik heb de kodi app. Die heb ik ook op mijn pc, en dan kan ik de addon sportsdevil voor downloaden en toevoegen.
Is er een mogelijkheid om die addon ook op de sony smart tv te krijgen?
(Staat niet in de addon lijst van kodi zelf)
Ik had even gekeken op het Sony community forum. Bleek om een probleem met alle Android TV apparaten te gaan war de fout bij Google lag...Kale_77 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:26:
automatische update van de cast app in de play store.Kale_77 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:26:
na updaten van de app functioneert de cast functie weer
Google Casting is geupdate van v1.1538401 naar v1.16.45911 zonder dat de gebruiker op de hoogte hiervan is gesteld. Deze update heeft het Casting probleem bij mij in ieder geval opgelost. Het was volgens de Android Police een wereldwijd probleem en niet alleen op het Sony AndroidTV platform.
happy casting again
happy casting again
Is mij hier ook nog niet gelukt ondanks het door lopen van div How to youtube filmpjes,Turfschipper schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 23:30:
Ik heb de kodi app. Die heb ik ook op mijn pc, en dan kan ik de addon sportsdevil voor downloaden en toevoegen.
ik heb de versie nog niet bekeken maar alles staat op auto update, zie alleen mijn xbox vanuit youtube om te castenpa3eia schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 09:23:
Google Casting is geupdate van v1.1538401 naar v1.16.45911 zonder dat de gebruiker op de hoogte hiervan is gesteld. Deze update heeft het Casting probleem bij mij in ieder geval opgelost. Het was volgens de Android Police een wereldwijd probleem en niet alleen op het Sony AndroidTV platform.
happy casting again
Ik begrijp helemaal niets van wat Sony dacht met deze TV (KD-43X8305C) te willen bereiken. Ik heb nog nooit zo'n slechte ervaring gehad met een product als de afgelopen 16 uur. Alles waar ik 'bang' voor was in een Smart TV is werkelijkheid geworden.
- vond bij setup mijn wifi niet (opgelost via ethernet kabel, na android update vond tv wifi wel (ziet overigens 2.4 en 5GHZ netwerken als 2 netwerken met zelfde SSID (welk apparaat doet dat nu?) en dan maar gokken welke je moet nemen.)
- na vanochtend TV weer aanzetten geen geluid op NPO1, reageert 1 a 2 minuten niet (tijd vertraagd als je achter deze langzame TV zit) meer op remote, gaat weer uit.
- na weer opnieuw aanzetten spontaan op een ander kanaal en zie ik opeens netflix (!); niet aan knoppen gezeten
- na iedere kanaal wissel blijft informatie balk staan (for ever), met [i+] knopje moet je deze handmatig uit zetten. Online zoeken (niet te vinden in 'help' van de TV online) zou dat onder Kanaal instellingen moeten in te stellen zijn.
- bij het navigeren naar Setup > Kanaal Instellingen klapt het setup menu eruit en reageert remote niet.
- Google Cast?! Nooit een optie ergens op mijn telefoon in Chrome browser of Youtube ook maar gezien
- TV remote app (iOS) Sideview is een farce. Bij ingeven van een email adres kan ik niet 'submitten' op de app, moet ik dit met de remote doen.
- ... (plek gereserveerd voor nog veel meer puntjes waar ik nu even niet op kom)
Overigens is Android gelijk geupdate naar de allerlaatste release voordat mijn CI+ 1.3 module erin ging. Overigens heb ik al helemaal geen puf meer voor troubleshooting, want er is zo veel mis met de software dat dit helemaal geen enkele zin heeft.
Wat de enige positive noot is dat de beelden werkelijk ongelooflijk mooi zijn.
- vond bij setup mijn wifi niet (opgelost via ethernet kabel, na android update vond tv wifi wel (ziet overigens 2.4 en 5GHZ netwerken als 2 netwerken met zelfde SSID (welk apparaat doet dat nu?) en dan maar gokken welke je moet nemen.)
- na vanochtend TV weer aanzetten geen geluid op NPO1, reageert 1 a 2 minuten niet (tijd vertraagd als je achter deze langzame TV zit) meer op remote, gaat weer uit.
- na weer opnieuw aanzetten spontaan op een ander kanaal en zie ik opeens netflix (!); niet aan knoppen gezeten
- na iedere kanaal wissel blijft informatie balk staan (for ever), met [i+] knopje moet je deze handmatig uit zetten. Online zoeken (niet te vinden in 'help' van de TV online) zou dat onder Kanaal instellingen moeten in te stellen zijn.
- bij het navigeren naar Setup > Kanaal Instellingen klapt het setup menu eruit en reageert remote niet.
- Google Cast?! Nooit een optie ergens op mijn telefoon in Chrome browser of Youtube ook maar gezien
- TV remote app (iOS) Sideview is een farce. Bij ingeven van een email adres kan ik niet 'submitten' op de app, moet ik dit met de remote doen.
- ... (plek gereserveerd voor nog veel meer puntjes waar ik nu even niet op kom)
Overigens is Android gelijk geupdate naar de allerlaatste release voordat mijn CI+ 1.3 module erin ging. Overigens heb ik al helemaal geen puf meer voor troubleshooting, want er is zo veel mis met de software dat dit helemaal geen enkele zin heeft.
Wat de enige positive noot is dat de beelden werkelijk ongelooflijk mooi zijn.
Ik snap er helemaal niets meer van. Zowel mijn eigen versie als degene die ik in de playstore zie zijn 1.12xxxxx?pa3eia schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 09:23:
happy casting again
Voor de zekerheid, als je het hebt over Google Casting, dan bedoel je toch Google chromecast?
[ Voor 8% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 18-10-2015 11:54 ]
No matter the age, never lose the Kramer inside
Turfschipper schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 23:30:
Is geen probleem. Ik ga het niet helemaal voorkauwen, zoek even in dit topic hoe je apps kunt sideloaden (hint: ES File Explorer en Popcorntime) en combineer dat met deze link.ronaldme schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 09:30:
[...]
Is mij hier ook nog niet gelukt ondanks het door lopen van div How to youtube filmpjes,
Nomen nescio
Over PopcornTimeTV gesproken, er is een nieuwe (44) uitgekomen.
https://ci.popcorntime.io/job/Popcorn-Android-MR/
https://ci.popcorntime.io/job/Popcorn-Android-MR/
Bij mij staat nog steeds v1.15.38401 en app update zegt dat alles bijgewerkt is. Hoe kan ik dit geforceerd 'updaten' ?pa3eia schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 09:23:
happy casting again
Deze tekst niet lezen !
Ik heb het gedaan door op een pc in een browser in te loggen met de google account die ik gebruik voor de TV. En dan op de google play store te zoeken naar "google cast receiver" dan op install te klikken en te kiezen voor de tv. Dan krijg je een bericht dat het programma binnenkort geïnstalleerd wordt. Bij mij was dat al gebeurt zo gauw ik de versie op de tv weer checkte.mxhans196 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:50:
[...]
Bij mij staat nog steeds v1.15.38401 en app update zegt dat alles bijgewerkt is. Hoe kan ik dit geforceerd 'updaten' ?
For I am grey, between the darkness and the light
Heeft hier iemand toevallig Vodafone TV? Ik kan niet casten vanaf mijn foon, terwijl bijv. Netflix en YouTube prima werkt...
Dat heeft niets met de TV te maken. Die add-on zit waarschijnlijk niet in de officiele Kodi repo.Turfschipper schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 23:30:
Hier werkt Netflix wonderbaarlijk weer casten kan nog steeds niet
Ook het afspelen van dvix en mkv bestanden via usb en plex/kodi is een drama
Ook het afspelen van dvix en mkv bestanden via usb en plex/kodi is een drama
Gisteren bij Expert in een donkere showroom de vervangende 755c, die ze voor me hadden besteld, bekeken. Dit exemplaar was ietsje beter dan de vorige. Maar alsnog veel clouding en slechte zwartwaarden. Dus ik heb het maar opgegeven en mijn geld terug gekregen.
Blijft apart, mijn 756c is echt goed zwart en sinds ik de voet losser heb gedraaid is de clouding pleite. Alleen wat bleed rechtsonder, maar met edge lit neem ik dat voor lief.
Mijn 755c is vanaf de zijkant helemaal vol met bleed. Recht voor het scherm is het scherm net zo zwart alsof de tv uitstaat.
Pootjes ga ik ook nog doen, daar zit was ghosting.
Ben zeer tevreden met deze tv, hiervoor 42 kdlw828 gehad en daar had ik echt last van ghosting.
De 755c heb ik ervoor in de plaats gekregen. Ben er enorm blij mee en wat W84 ook zegt, edge lit, sommige dingen moet je voor lief nemen.
Ben zeer tevreden met deze tv, hiervoor 42 kdlw828 gehad en daar had ik echt last van ghosting.
De 755c heb ik ervoor in de plaats gekregen. Ben er enorm blij mee en wat W84 ook zegt, edge lit, sommige dingen moet je voor lief nemen.
Dat van die schroeven is idd wel een gouden tip. Vanmiddag even een paar slagen losser gedraaid en het scherm is nu helemaal egaal zwart.
Nomen nescio
[ Voor 99% gewijzigd door SalimRMAF op 23-04-2018 15:47 ]
Gulfstream G650
Er zitten in de tv letterlijk vier schroeven
Beetje eigen initiatief mag ook wel verwacht worden.
Heeft geen signature.
Sony KDL-50W807C is bij MediaMarkt verdwenen. Die is ook niet in andere winkels te koop... uitverkocht?? Bestaat tegenwoordig zoiets?
Ik snap er ook echt helemaal niets van hoe haaks mijn ervaringen staan op de ervaringen op dit forum. De 2 755's en de 809 die ik heb gezien waren echt verre van zwart. Zelfs met de helderheid op 0. En alle 3 hadden heel erg veel last van clouding. Bij het exemplaar dat ik thuis heb gehad, had ik de schroefjes al losser gedraaid, dus dat was in mijn geval helaas ook geen oplossing.W84 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:42:
Blijft apart, mijn 756c is echt goed zwart en sinds ik de voet losser heb gedraaid is de clouding pleite. Alleen wat bleed rechtsonder, maar met edge lit neem ik dat voor lief.
Voorlopig houd ik het bij mijn 40EX500, die ik door dit avontuur alleen maar meer ben gaan waarderen.
Eigenlijk toch alleen maar mooi, heeft je mooi geld bespaard om als OLED de norm wordt daar je geld aan te besteden.xirow schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 08:20:
[...]
Ik snap er ook echt helemaal niets van hoe haaks mijn ervaringen staan op de ervaringen op dit forum. De 2 755's en de 809 die ik heb gezien waren echt verre van zwart. Zelfs met de helderheid op 0. En alle 3 hadden heel erg veel last van clouding. Bij het exemplaar dat ik thuis heb gehad, had ik de schroefjes al losser gedraaid, dus dat was in mijn geval helaas ook geen oplossing.
Voorlopig houd ik het bij mijn 40EX500, die ik door dit avontuur alleen maar meer ben gaan waarderen.
Ik had eerst ook een CCFL scherm van philips de wel bekende ambilight en nu de stap gemaakt naar LED edge en ik vind de stap eigenlijk niet heel erg positief.
Clouding was niet aanwezig net als bleeding bij de CCFL maar na wat onderzoek blijkt dat heel normaal te zijn bij edge lit.
Mijn hoop gaat uit naar dat OLED een flinke stap vooruit is waardoor over een jaar of 3 weer een ander scherm hier in huis kan staan.
Ik heb opgemerkt dat de zwart-waarden sterk afhankelijk zijn van wat je instellingen zijn. Als je alles op 'off' zet dan neigt alles meer naar donkergrijs. Zet je de zwarthulpjes aan dan gaat hij compenseren en het zwart wat dieper maken..of het beeld er natuurlijker op wordt is natuurlijk een andere vraag.xirow schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 08:20:
[...]
Ik snap er ook echt helemaal niets van hoe haaks mijn ervaringen staan op de ervaringen op dit forum. De 2 755's en de 809 die ik heb gezien waren echt verre van zwart. Zelfs met de helderheid op 0. En alle 3 hadden heel erg veel last van clouding. Bij het exemplaar dat ik thuis heb gehad, had ik de schroefjes al losser gedraaid, dus dat was in mijn geval helaas ook geen oplossing.
Tot €500,- RETOUR BIJ AANKOOP VAN EEN SONY 4K ULTRA HD TV*
Profiteer van deze actie vanaf 22 Oktober 2015 t/m 6 Januari 2016 bij Franklin.nl
Actie is geldig voor de volgende modellen:
KD75X9405CBAEP €500,-
KD75X8505CBAEP €500,-
KD65X9305CBAEP €200,-
KD65X9005CBAEP €200,-
KD65X8505CBAEP €200,-
KD65S8505CBAEP €200,-
KD55X9305CBAEP €200,-
KD55X9005CBAEP €200,-
KD55S8505CBAEP €200,-
KD55X8505CBAEP €100,-
KD49X8305CBAEP €75,-
KD43X8305CBAEP €75,-
* Actieperiode 22 oktober 2015 t/m 3 januari 2016.
Profiteer van deze actie vanaf 22 Oktober 2015 t/m 6 Januari 2016 bij Franklin.nl
KD75X9405CBAEP €500,-
KD75X8505CBAEP €500,-
KD65X9305CBAEP €200,-
KD65X9005CBAEP €200,-
KD65X8505CBAEP €200,-
KD65S8505CBAEP €200,-
KD55X9305CBAEP €200,-
KD55X9005CBAEP €200,-
KD55S8505CBAEP €200,-
KD55X8505CBAEP €100,-
KD49X8305CBAEP €75,-
KD43X8305CBAEP €75,-
Nondeju.quorumz schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:57:
Tot €500,- RETOUR BIJ AANKOOP VAN EEN SONY 4K ULTRA HD TV*
KD75X9405CBAEP €500,-
KD75X8505CBAEP €500,-
KD65X9305CBAEP €200,-
KD65X9005CBAEP €200,-
KD65X8505CBAEP €200,-
KD65S8505CBAEP €200,-
KD55X9305CBAEP €200,-
KD55X9005CBAEP €200,-
KD55S8505CBAEP €200,-
KD55X8505CBAEP €100,-
KD49X8305CBAEP €75,-
KD43X8305CBAEP €75,-
2 weken geleden hier mijn KD65X9005C gekocht
Is dat een ander paneel dan in de 43W805? Die staat hier en heeft echt fantastisch beeld. Inclusief goede zwartwaarden en alles.Aramiss schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:27:
Mijn 755c is vanaf de zijkant helemaal vol met bleed. Recht voor het scherm is het scherm net zo zwart alsof de tv uitstaat.
ik al in aug... damn 500 euro korting...Maverick! schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:24:
[...]
Nondeju.
2 weken geleden hier mijn KD65X9005C gekocht
Haha, zo kun je het inderdaad ook bekijken. Ik wilde uiteindelijk inderdaad wel voor OLED gaan. De 50W755 leek me een leuke tussenstap. Even iets groter dan mijn huidige 40"Aramiss schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 08:28:
[...]
Eigenlijk toch alleen maar mooi, heeft je mooi geld bespaard om als OLED de norm wordt daar je geld aan te besteden.
Ik had eerst ook een CCFL scherm van philips de wel bekende ambilight en nu de stap gemaakt naar LED edge en ik vind de stap eigenlijk niet heel erg positief.
Clouding was niet aanwezig net als bleeding bij de CCFL maar na wat onderzoek blijkt dat heel normaal te zijn bij edge lit.
Mijn hoop gaat uit naar dat OLED een flinke stap vooruit is waardoor over een jaar of 3 weer een ander scherm hier in huis kan staan.
Dat is mij inderdaad ook opgevallen. Al die zwarthulpjes en andere toeters en bellen heb ik wel direct uitgezet, omdat ik me inderdaad niet voor kan stellen dat het beeld er echt natuurlijk door blijft.jos707 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:57:
[...]
Ik heb opgemerkt dat de zwart-waarden sterk afhankelijk zijn van wat je instellingen zijn. Als je alles op 'off' zet dan neigt alles meer naar donkergrijs. Zet je de zwarthulpjes aan dan gaat hij compenseren en het zwart wat dieper maken..of het beeld er natuurlijker op wordt is natuurlijk een andere vraag.
het is toch zo?xirow schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:56:
[...]
Haha, zo kun je het inderdaad ook bekijken. Ik wilde uiteindelijk inderdaad wel voor OLED gaan. De 50W755 leek me een leuke tussenstap. Even iets groter dan mijn huidige 40"
[...]
Dat is mij inderdaad ook opgevallen. Al die zwarthulpjes en andere toeters en bellen heb ik wel direct uitgezet, omdat ik me inderdaad niet voor kan stellen dat het beeld er echt natuurlijk door blijft.
Als jij je huidige tv bent gaan waarderen dan zou ik het nog even uitzitten totdat OLED betaalbaar wordt. Het lijkt mij in ieder geval een hele mooie verbetering. En ik begrijp dat 40 inch niet super groot is, misschien volgende generatie interessanter voor je is. We zitten eigenlijk in een tussenfase met 4K en OLED.
Het is volgens mij geen ander paneel maar waar ik echt klachten had bij de W828 dat ik tijdens voetbal gewoon echt vlekken waarnam heb ik tot nu toe daar geen last van (tv heb ik nu 2 dagen). En je kan natuurlijk ook muggenziften waar ik nog weleens naar neig.Cyleo schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:38:
[...]
Is dat een ander paneel dan in de 43W805? Die staat hier en heeft echt fantastisch beeld. Inclusief goede zwartwaarden en alles.
Ik had in eerste instantie met de w828 een 42 inch model maar eigenlijk is dat te klein voor de ruimte.
[ Voor 26% gewijzigd door Aramiss op 19-10-2015 17:07 ]
Ik zit zelf ook te kijken naar een nieuwe televisie. Momenteel heb ik nog een oude Panasonic HD ready tv. Ik wil graag een Android TV maar ik lees wat wisselende verhalen. Hoe ervaren jullie de interface en hoe snel kan je switchen tussen TV en Android?
Ik kijk voornamelijk TV en had de voorkeur voor een Samsung, maar die interface is zo tergend traag, dat ik liever Android neem. Over tijd zal alles wat volwassener worden (hoop ik!) maar hoe ervaren jullie dit?
Doen of toch nog even wachten tot alles wat volwassener is? Het heeft geen haast namelijk, ik roep het al 2 jaar
Ik kijk voornamelijk TV en had de voorkeur voor een Samsung, maar die interface is zo tergend traag, dat ik liever Android neem. Over tijd zal alles wat volwassener worden (hoop ik!) maar hoe ervaren jullie dit?
Doen of toch nog even wachten tot alles wat volwassener is? Het heeft geen haast namelijk, ik roep het al 2 jaar
Ik zou gewoon voor de Sony gaan, met de laatste update is bijna alles goed nu, nog 1 klein bugje en daar word aan gewerktID-College schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:29:
Ik zit zelf ook te kijken naar een nieuwe televisie. Momenteel heb ik nog een oude Panasonic HD ready tv. Ik wil graag een Android TV maar ik lees wat wisselende verhalen. Hoe ervaren jullie de interface en hoe snel kan je switchen tussen TV en Android?
Switchen tussen apps en TV gaat nu in ongeveer 3-4 seconde.
[ Voor 3% gewijzigd door tcviper op 20-10-2015 11:28 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
en welke bug is dat dan? (chromecast bug was toch al opgelost?)
Dat bij sommige CI+ 1.3 kaarten het beeld soms kan hangen. (Quantis 2015 kaarten voornamelijk).
Bij Smit en Quantis van 2013 lijkt het erop dat het wel goed gaat.
Bij Smit en Quantis van 2013 lijkt het erop dat het wel goed gaat.
Jij was volgens mij een paar dagen geleden nog erg negatief, toch? Heeft de laatste update zoveel verbeterd? Want ik zit ook nog steeds te twijfelen om een 50W80x te halen.tcviper schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:27:
[...]
Ik zou gewoon voor de Sony gaan, met de laatste update is bijna alles goed nu, nog 1 klein bugje en daar word aan gewerkt
Switchen tussen apps en TV gaat nu in ongeveer 3-4 seconde.
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
Jep, heb de TV nu sinds zaterdag vloeiend aan het werk eindelijk (Factory reset, verhielp een hoop)Ethirty schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:46:
[...]
Jij was volgens mij een paar dagen geleden nog erg negatief, toch? Heeft de laatste update zoveel verbeterd? Want ik zit ook nog steeds te twijfelen om een 50W80x te halen.
[ Voor 3% gewijzigd door tcviper op 20-10-2015 11:55 ]
Gaat die zwarte balk bovenin nu ook automatisch weg? Dan ga ik vanavond mijn 50W808C ook maar eens een reset geven.
Nee, maar ben eigenlijk al gewend om op return te duwen op de remote zodra we zender switchenJohandmc schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:11:
Gaat die zwarte balk bovenin nu ook automatisch weg? Dan ga ik vanavond mijn 50W808C ook maar eens een reset geven.
Dat van die zwarte info balk komt in de eerstvolgende update.
Ik lees net dat je met de laatste update alleen HDR content kunt afspelen via USB. Later komt dit ook beschikbaar via netflix.
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1445327056
Weet iemand hoe het zit als je films wilt afspelen via je thuisnetwerk? Ik zou het erg jammer vinden als ik al mijn HDR films eerst op usb moest zetten voordat ik het zou kunnen afspelen.
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1445327056
Weet iemand hoe het zit als je films wilt afspelen via je thuisnetwerk? Ik zou het erg jammer vinden als ik al mijn HDR films eerst op usb moest zetten voordat ik het zou kunnen afspelen.
Kan je ook niet eens vragen of ze de "smooth gradation"-feature kunnen terugbrengen? Zat in vrijwel alle Bravia's met X-Reality Pro sinds 2013, maar op de Android TV's zit het blijkbaar niet. Dat was een feature die heel, heel erg veel hielp met banding (zelfs op de laagste setting) zonder zichtbaar kwaliteitsverlies, en die mis ik nu wel.tcviper schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:15:
[...]
Nee, maar ben eigenlijk al gewend om op return te duwen op de remote zodra we zender switchen
Dat van die zwarte info balk komt in de eerstvolgende update.
Heb op de X85C geen last van banding? maar zal het doorgevenAmbroosV schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:07:
[...]
Kan je ook niet eens vragen of ze de "smooth gradation"-feature kunnen terugbrengen? Zat in vrijwel alle Bravia's met X-Reality Pro sinds 2013, maar op de Android TV's zit het blijkbaar niet. Dat was een feature die heel, heel erg veel hielp met banding (zelfs op de laagste setting) zonder zichtbaar kwaliteitsverlies, en die mis ik nu wel.
Afgaande op het topic lijkt het ook wel dat de x85 minder problemen heeft mbt het scherm dan de w85....? Of dat zit tussen mijn oren?tcviper schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:11:
[...]
Heb op de X85C geen last van banding? maar zal het doorgeven
Als je nog tevreden bent met je Panasonic, houd dat dan zo lang mogelijk vol. De (android) smart TV is nog steeds niet goed doorontwikkeld en geeft veel problemen en vertragingen. Zoek de TV met de beste beeldkwaliteit binnen je budget en kijk helemaal niet naar het 'smart' gedeelte. Voor 'smart' kun je altijd een los kastje kopen, wat veel goedkoper is en makkelijker te vervangen iedere 2 jaar.ID-College schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:29:
Ik ben nu twee maanden bezig met die 'smart' TV's, had eerst een Philips, na 3 weken ellende ingeruild voor een Sony, maar die maakt me ook nog niet erg blij. Was er maar een goede 'niet-smart' UHD-3D TV, dan zou ik deze bak zo weer inruilen en een los kastje erbij voor het media- en smart gedeelte.
(ervaring Philips 49PUK7150 en Sony KD55x8509c)
Deze tekst niet lezen !
Dat zou best kunnen want de X85 heeft natuurlijk ook een veel nieuwer en verder ontwikkeld paneel met 4K resolutie. Terwijl de W85 een Full HD paneel heeft dat waarschijnlijk niet veel verschilt van het FHD paneel dat Sony vorig jaar gebruikt heeft.Soullancer schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:18:
[...]
Afgaande op het topic lijkt het ook wel dat de x85 minder problemen heeft mbt het scherm dan de w85....? Of dat zit tussen mijn oren?
Ik heb inderdaad ook bijna geen last van colour banding op mijn X85, dat was bij mijn Samsung Plasma uit 2010 wel een stuk erger
HD4Life @ Full-HD
Ik krijg het niet voor elkaar de 1.16 versie van Chromecast te vinden en te installeren. Bij zowel mijn telefoonals die van mijn vrouw, mijn tablet en via de PC kom ik, ook in de playstore, niet verder dan versie 1.12. Hiermee werkt Google Cast dus niet op de TV. Iemand nog een idee? Of misschien kan iemand de APK posten?
No matter the age, never lose the Kramer inside
Het hangt van de bron af. PS4 geeft in de interface soms wel wat banding, jammer genoeg. Mijn W65A heeft dat ook, maar daar is 't opgelost met Smooth Gradation dus. Op andere plaatsen heb ik het nog niet gemerkt, maar dat valt ook een stuk minder op bij 'echte video'.tcviper schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:11:
[...]
Heb op de X85C geen last van banding? maar zal het doorgeven
[ Voor 12% gewijzigd door AmbroosV op 20-10-2015 15:20 ]
Gewoon even geduld hebben. Bij mij was het er ook ineens vanzelf.Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:45:
Ik krijg het niet voor elkaar de 1.16 versie van Chromecast te vinden en te installeren. Bij zowel mijn telefoonals die van mijn vrouw, mijn tablet en via de PC kom ik, ook in de playstore, niet verder dan versie 1.12. Hiermee werkt Google Cast dus niet op de TV. Iemand nog een idee? Of misschien kan iemand de APK posten?
Deze tekst niet lezen !
Wat let je om dat nu met deze sony te doen dan? In principe hoef je het hele smart tv gebeuren niet echt te gebruiken toch? Als je gewoon af en toe van input wisselt... (Wat ook nog eens redelijk makkelijk gaat zonder Android)mxhans196 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:30:
[...]
Was er maar een goede 'niet-smart' UHD-3D TV, dan zou ik deze bak zo weer inruilen en een los kastje erbij voor het media- en smart gedeelte.
Maar net hoe je er naar kijkt... dat 4K scherm is nieuw, nog niet uitontwikkeld.Davidshadow13 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:33:
[...]
Dat zou best kunnen want de X85 heeft natuurlijk ook een veel nieuwer en verder ontwikkeld paneel met 4K resolutie. Terwijl de W85 een Full HD paneel heeft dat waarschijnlijk niet veel verschilt van het FHD paneel dat Sony vorig jaar gebruikt heeft.
Ik heb inderdaad ook bijna geen last van colour banding op mijn X85, dat was bij mijn Samsung Plasma uit 2010 wel een stuk erger
Denk dat het voornamelijk te maken heeft met op welk moment je in dit topic kijkt. Er zijn ook al een paar reacties geweest die stelden dat het leek alsof er met de HD modellen minder aan de hand was.
Zelf denk ik dat het geen f*ck uitmaakt, 4K of HD. De problemen zitten in Android en dat draait op beide.
Dank jemxhans196 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:30:
[...]
Als je nog tevreden bent met je Panasonic, houd dat dan zo lang mogelijk vol. De (android) smart TV is nog steeds niet goed doorontwikkeld en geeft veel problemen en vertragingen. Zoek de TV met de beste beeldkwaliteit binnen je budget en kijk helemaal niet naar het 'smart' gedeelte. Voor 'smart' kun je altijd een los kastje kopen, wat veel goedkoper is en makkelijker te vervangen iedere 2 jaar.
Ik ben nu twee maanden bezig met die 'smart' TV's, had eerst een Philips, na 3 weken ellende ingeruild voor een Sony, maar die maakt me ook nog niet erg blij. Was er maar een goede 'niet-smart' UHD-3D TV, dan zou ik deze bak zo weer inruilen en een los kastje erbij voor het media- en smart gedeelte.
Ja in principe ben ik tevreden en kijk ik voornamelijk TV. Smart voegt daarom niet heel veel toe, maar het is wel handig.
Bedankt voor je reactie, ik wacht het dan nog even af tot het wat beter wordt. Miss in q2 weer even kijken
heeft er iemand wel eens en film gehuurd via Google op een Sony tv ?
zie ik nou goed dat ondertitels alleen met een achtergrondbalk afgespeeld kunnen worden ?
zie ik nou goed dat ondertitels alleen met een achtergrondbalk afgespeeld kunnen worden ?
Het gaat om Google Cast Receiver op je TV, niet Chromecast op je telefoon, tablet, ...Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:45:
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Hey guys,
ik heb de 55/65X9305 op mijn shortlist als nieuwe TV.
weet iemand hoe het staat met de problemen van vertical banding/strepen en andere issues in deze serie?
Er schijnen wat issues te zijn met deze tv als ik dat zo lees op een duits forum.
http://www.hifi-forum.de/viewthread-144-8395-2.html
alvast bedankt
weet iemand hoe het staat met de problemen van vertical banding/strepen en andere issues in deze serie?
Er schijnen wat issues te zijn met deze tv als ik dat zo lees op een duits forum.
alvast bedankt
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
en wij hebben alle antwoordenFraggert schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:50:
Hey guys,
alvast bedankt
Dan zou ik hem van mn shortlist afhalenFraggert schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:50:
Hey guys,
alvast bedankt
reageer dan gewoon niet........allicht zitten hier al meerdere eigenaren van deze serie die al dan niet deze problemen ook kennen.
Niet als hier natuurlijk een hele zwik mensen zitten die deze problemen niet onderkennen of meer weten en mij kunnen vertellen dat het hier om een bepaalde batch ging ofzo.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
je kan ook eens door het forum bladerenFraggert schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:33:
[...]
reageer dan gewoon niet........allicht zitten hier al meerdere eigenaren van deze serie die al dan niet deze problemen ook kennen.
[...]
Niet als hier natuurlijk een hele zwik mensen zitten die deze problemen niet onderkennen of meer weten en mij kunnen vertellen dat het hier om een bepaalde batch ging ofzo.
In feite gebruik ik hem idd steeds vaker als alléén monitor. TV kijken en gewoon snel zappen door de favorieten met m'n Humax decoder/recorder, media vanaf m'n NAS afspelen met een Dune mediaspeler en streaming met een raspberry pi (TeeVee). Alles aangesloten via de receiver. Alléén Netflix doe ik nu met de TV zelf. Tot nu toe gebruikte ik voor Netflix een jaren oud Sony-Google Tv kastje (NSZ-GS7). Dat is ook Sony-Google en dat ding werkt nog best goed (maar wordt niet meer bijgewerkt) en had daarom niet verwacht dat de huidige Sony Android TV zoveel problemen zou hebben.Cyleo schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:32:
[...]
Wat let je om dat nu met deze sony te doen dan? In principe hoef je het hele smart tv gebeuren niet echt te gebruiken toch? Als je gewoon af en toe van input wisselt... (Wat ook nog eens redelijk makkelijk gaat zonder Android)
Mijn bedoeling met de nieuwe TV was om al die kastjes weg te doen en het draden-oerwoud van de 'Home-Cinema' te vereenvoudigen. Ook onderzoek ik graag alle nieuwe mogelijkheden van een apparaat wat ik nieuw in huis heb, waarbij veel problemen als besproken in dit forum voorkomen en ik toch graag m'n frustratie, problemen en eventuele oplossingen met jullie deel.
Ik denk dat ik te vroeg geweest ben en daarom nu teveel geld heb uitgegeven voor een 55" monitor.
Maar wie weet komt Sony uiteindelijk met een goede oplossing. Tot nu toe is Sony nog redelijk op schema met z'n updates, ook al gaat het nog lang niet probleemloos bij velen.
Het ding hangt er nu en ik moet nu maar niet teveel van z'n 'smart' gebruiken en alle nieuwe updates zullen er z.s.m. opgezet worden met hopelijk uiteindelijk een goed werkende smart-TV.
Deze tekst niet lezen !
Mijn advies; als je wilt dat Sony blijft ondersteunen en ontwikkelen, helpt het als je het smart deel van je TV juist wel gebruikt. En je bevindingen en frustraties met ons, maar vooral ook met Sony deelt! Laten we constructief kritisch zijn! Let's keep the pressure onmxhans196 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:08:
[...]
In feite gebruik ik hem idd steeds vaker als alléén monitor. TV kijken en gewoon snel zappen door de favorieten met m'n Humax decoder/recorder, media vanaf m'n NAS afspelen met een Dune mediaspeler en streaming met een raspberry pi (TeeVee). Alles aangesloten via de receiver. Alléén Netflix doe ik nu met de TV zelf. Tot nu toe gebruikte ik voor Netflix een jaren oud Sony-Google Tv kastje (NSZ-GS7). Dat is ook Sony-Google en dat ding werkt nog best goed (maar wordt niet meer bijgewerkt) en had daarom niet verwacht dat de huidige Sony Android TV zoveel problemen zou hebben.
Mijn bedoeling met de nieuwe TV was om al die kastjes weg te doen en het draden-oerwoud van de 'Home-Cinema' te vereenvoudigen. Ook onderzoek ik graag alle nieuwe mogelijkheden van een apparaat wat ik nieuw in huis heb, waarbij veel problemen als besproken in dit forum voorkomen en ik toch graag m'n frustratie, problemen en eventuele oplossingen met jullie deel.
Ik denk dat ik te vroeg geweest ben en daarom nu teveel geld heb uitgegeven voor een 55" monitor.
Maar wie weet komt Sony uiteindelijk met een goede oplossing. Tot nu toe is Sony nog redelijk op schema met z'n updates, ook al gaat het nog lang niet probleemloos bij velen.
Het ding hangt er nu en ik moet nu maar niet teveel van z'n 'smart' gebruiken en alle nieuwe updates zullen er z.s.m. opgezet worden met hopelijk uiteindelijk een goed werkende smart-TV.
Ik ben ook actief op de Sony community. Hopelijk kijken de Sony mensen daar ook mee.Robus schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:36:
[...]
Mijn advies; als je wilt dat Sony blijft ondersteunen en ontwikkelen, helpt het als je het smart deel van je TV juist wel gebruikt. En je bevindingen en frustraties met ons, maar vooral ook met Sony deelt! Laten we constructief kritisch zijn! Let's keep the pressure on
Deze tekst niet lezen !
Tegen welke problemen loop je nu nog aan dan?mxhans196 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:08:
[...]
In feite gebruik ik hem idd steeds vaker als alléén monitor. TV kijken en gewoon snel zappen door de favorieten met m'n Humax decoder/recorder, media vanaf m'n NAS afspelen met een Dune mediaspeler en streaming met een raspberry pi (TeeVee). Alles aangesloten via de receiver. Alléén Netflix doe ik nu met de TV zelf. Tot nu toe gebruikte ik voor Netflix een jaren oud Sony-Google Tv kastje (NSZ-GS7). Dat is ook Sony-Google en dat ding werkt nog best goed (maar wordt niet meer bijgewerkt) en had daarom niet verwacht dat de huidige Sony Android TV zoveel problemen zou hebben.
Niet dat ik nu wil zeggen dat alles perfect is, zeker niet, maar qua beeld en geluid is er sinds de laatste update weinig reden voor externe apparaten toch? Lipsync problemen zijn opgelost en geluid doorgeven gaat nu goed.
Hoe zit het met ARC? Werkt dit nu ook goed?
Ik heb nu een philips tv met B&W panorama 2 soundbar maar daar wordt ik afentoe helemaal gek van. Gewissel tussen ingangen terwijl ik daar niet om vraag bv...
Ik heb nu een philips tv met B&W panorama 2 soundbar maar daar wordt ik afentoe helemaal gek van. Gewissel tussen ingangen terwijl ik daar niet om vraag bv...
Lipsync problemen heb ik nog steeds met de nieuwste updates. En voornamelijk bij TV-signaal via de smartcard. Erg vervelend!P.K. schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:18:
[...]
... Lipsync problemen zijn opgelost en geluid doorgeven gaat nu goed.
Ik gebruik geen externe audio.
[ Voor 5% gewijzigd door Cubix op 21-10-2015 13:51 ]
Let op:
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297