• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Nederland-Tsjechië 0:3 na 69 minuten spelen, volgens mij komt het door de update :) :(

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-01 21:55
ronaldme schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:12:
Nederland-Tsjechië 0:3 na 69 minuten spelen, volgens mij komt het door de update :) :(
De komende twee jaar van Max Verstappen genieten op onze schitterende Sony TV's _/-\o_ >:)

"A man has got to know his limitations..."

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:30
Ugh, zojuist al de eerst crash/hang up gehad na ongeveer 2 uur TV kijken (Digitaal - RTL 4), opeens hangt hele tv, doet niks meer :( Stekker dus maar eruit, en hopen dat het niet nog eens gebeurt.

[ Voor 22% gewijzigd door tcviper op 13-10-2015 22:27 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Verwijderd

Probeer al de hele avond de update te downloaden, maar kom niet verder dan 2% van de data.
Dan krijg ik een foutmelding:
"Er is een fout opgetreden tijdens de update systeemsoftware.
Netwerk verbroken. Fout (0000)"
Is die sony server soms overbelast? Morgen maar verder met de pogingen.....

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-01 12:42
Update zojuist gedaan, gaat goed hier. Heb net TV gekeken, het gaat allemaal wat soepeler, al heb ik de eerste crash van de nieuwe update al meegemaakt, en de crash was in youtube na het opstarten van een filmpje.

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:27
En bedankt sony , nu dus geen gelud meer bij kodi. Optisch aaangesloten naar de reciever

[ Voor 26% gewijzigd door edebee op 13-10-2015 22:56 ]

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-01 23:57
Mn update loopt nu - Spannend!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 12:51
Zal er eigenlijk nog een officiële npo uitzending gemist app komen?
Zo jammer dat dat op veel smart tv's gewoon zit maar op Android tv niet.

• Cardwizard
  • Laatst online: 08:18
tcviper schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:58:
[...]

Als het 5.1 geluid bevat zie je dat bovenin bij de serie info staan: HD en 5.1 naast elkaar.
net de update geinstalleerd , nog steeds is alles 2.0 bij Netflix , ook zie ik alleen HD staan en nergens een 5.1 logo ?

doe ik nu wat fout ?

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Mandarijntje schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 00:09:
Zal er eigenlijk nog een officiële npo uitzending gemist app komen?
Zo jammer dat dat op veel smart tv's gewoon zit maar op Android tv niet.
Zou erg fijn zijn. Nu moet je die app sideloaden.
cardwizard schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 00:34:
[...]

net de update geinstalleerd , nog steeds is alles 2.0 bij Netflix , ook zie ik alleen HD staan en nergens een 5.1 logo ?

doe ik nu wat fout ?
Staat je Audio Out op Auto 2?

• Cardwizard
ik kan bij de instellingen niks veranderen aan de digitale audio uitgang ?(staat nu op PCM) , maar moet ik hoe dan ook niet het 5.1 logo te zien krijgen ? zie ik echt nergens

update : hdmi kabel uit de tv gehaald (van de receiver , de rest van de apparatuur zit op de receiver aangesloten) en ik kan wel auto 2 selecteren en hoppa 5.1 bij Netflix _/-\o_

hdmi kabel weer in de tv en hop weg 5.1 bij Netflix :?

update 2 : alle hdmi poorten geprobeerd , allemaal hetzelfde verhaal , netjes 5.1 op Netflix , hdmi kabel weer in 1 van de poorten en ik krijg de foutmelding : tv-speaker actief door communicatiefout audiosysteem en heb weer stereo geluid in Netflix

tv is optisch aangesloten op mijn receiver (puur voor het geluid van de apps ... Netflix etc. etc.)

update 3 : bravia sync uit en alles is prima !..... behalve dat ik nu mijn raspberry pi niet meer kan bedienen met de sony afstandsbediening

ik weet het echt niet meer ;(

update 4 : ineens lijkt alles te werken...... heel vreemd

update 5 : ik kijk morgen weer verder ................ welterusten

[ Voor 118% gewijzigd door Cardwizard op 14-10-2015 02:33 ]

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Weet iemand hoe ik amerikaanse Netflix aan de praat krijg op de Sony W809C? Ik had gelezen over het aanpassen van de DNS, maar ik weet namelijk niet waar ik de juiste DNS kan vinden. Of is het mogelijk met bepaalde apps?

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:16
Een avondje ervaring met de nieuwe firmware op m'n KD55X8509c.
Netflix 5.1 werkt goed en ook de lipsync lijkt in orde. Voor de mensen met Netflix 5.1 problemen, Netflix stuurt Dolby Digital Plus uit. Sommige (oudere) receivers kunnen niet met dat 'plus' overweg en dan krijg je weer 2.0 geluid, waarbij je de versterker dan wel op pro-logic kunt zetten voor wat effecten.
Om het HDMI-ARC aan de gang te krijgen heb ik wel een nieuwere HDMI kabel moeten gebruiken. De meeste kabels die ik al had (7 jaar oud) deden het niet.
De HDMI communicatie tussen TV en receiver (Marantz) gaat bij mij meestal goed, maar soms gaat toch de receiver aan terwijl ik alleen om TV gevraagd heb en heel soms wordt er niet vanzelf geschakeld tussen TV speakers en receiver bij het uit- of aanzetten van de receiver.
Uit Youtube of Kodi nog geen 5.1 weten te krijgen en ik weet niet waar het aan ligt. In kodi aangegeven dat ik 7.1 wil uitsturen en een Dolby en DTS geschikte receiver heb, maar vooralsnog niet gelukt.
Overigens gaat het hele media spelen (bestanden vanaf NAS) met de TV nog niet goed. De processor is gewoon te langzaam denk ik.
De grote 'fout' die ik gisteravond tegenkwam was de volgende: De TV speelt, ik druk op de NETFLIX-knop, ik hoor het TV programma gewoon doorgaan terwijl Netflix opstart, maar dat eindigt in een foutmelding. De enige manier die toen werkte was het uit- en aanzetten, waarna ik via de 'home' knop naar Netflix ga.

Kortom, blij met Netflix 5.1, maar het overige 'smart' laat nog veel te wensen over.

Deze tekst niet lezen !

• Cardwizard
mxhans196 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:05:

Uit Youtube of Kodi nog geen 5.1 weten te krijgen en ik weet niet waar het aan ligt. In kodi aangegeven dat ik 7.1 wil uitsturen en een Dolby en DTS geschikte receiver heb, maar vooralsnog niet gelukt.
Overigens gaat het hele media spelen (bestanden vanaf NAS) met de TV nog niet goed. De processor is gewoon te langzaam denk ik.

Kortom, blij met Netflix 5.1, maar het overige 'smart' laat nog veel te wensen over.
Klopt inderdaad , Kodi loopt totaal niet soepel en dan voornamelijk het afspelen van media niet , en dat gaat ook niet gebeuren op deze generatie tv's

Ik heb daar een raspberry pi 2 voor gekocht en die speelt perfect , en te bedienen met de afstandsbediening van de tv dus prima

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

cardwizard schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:35:
[...]

Klopt inderdaad , Kodi loopt totaal niet soepel en dan voornamelijk het afspelen van media niet , en dat gaat ook niet gebeuren op deze generatie tv's
Hebben we het dan over een 4K-model, of een 1080? Ik heb een KDL-50W809C, en met Kodi streamen vanaf mijn (budget-)NAS werkt bij mij prima. Inderdaad, heel af en toe, bij erg drukke scènes, zit er een flikkering in van een fractie van een seconde, maar da's echt zeldzaam. Voor de rest trekt ie alle content tot nu toe perfect.

Overigens kan ik ook niet zeggen dat ik de overige klachten veel heb meegemaakt (behalve dan 5.1 in Netflix, maar da's geen bug). Ik geloof dat ie in de maand dat ik 'm heb, twee keer is blijven hangen en geherstart is. Verder geen groene schermen, geen vastlopers, geen haperingen in content afspelen, niks.

Nomen nescio

• tcviper
Nog iemand reboots gehad bij normaal Digitaal TV Kijken? Hoor graag feedback daarover.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
just_A_boy schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:30:
Heeft iemand na de update ook last van het niet meer kunnen casten naar de tv? Mijn Xperia ziet de tv niet meer.

Toch merkwaardig dat het casten naar m'n oude sony w655a vele malen beter verliep dan naar de w805c. Had daarmee nooit problemen.

Voor de update was dit altijd heel haperig.
casten werkte bij mij ook pas na een reboot.

Kortom nog een keer rebooten om Chromecast werkend te krijgen.

• DaYwaLkUr
  • Laatst online: 11:14
Casten werkt hier niet meer op de w855c ik zie het icoontje maar is greyed out.

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-01 15:45
Sinds update meer problemen.
Afstandsbediening werkt geregeld niet.
Tv wil niet uit. Na wat gedoe viel beeld weg, geluid bleef doorgaan...
Lekker....

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-01 21:23
DaYwaLkUr schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:37:
Casten werkt hier niet meer op de w855c ik zie het icoontje maar is greyed out.
Idem hier, een reboot gedaan van android, maar dat verhelpt het ook niet... :/
tcviper schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:44:
Nog niemand reboots gehad bij normaal Digitaal TV Kijken? Hoor graag feedback daarover.
*Nog* geen last van gehad.

[ Voor 29% gewijzigd door P.K. op 14-10-2015 11:00 ]

• mxhans196
Voor de mensen bij wie het updaten dmv de TV niet goed gaat, hij staat nu ook on-line:

http://www.sony.nl/suppor...firmware-update-v2605-eub

om via USB te kunnen updaten.

[ Voor 50% gewijzigd door mxhans196 op 14-10-2015 11:30 ]

Deze tekst niet lezen !

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-01 12:12
Moet je bij een update van firmware/android niet zoals bij een telefoon ook de tv resetten zodat je weer schoon begint? En misschien minder last van bugs hebt.

Dat las ik een aantal keren bij de update van de Z3C (zelf had ik daar nergens last van gedaan, dus nooit gedaan).

Ps. Tv updaten moet ik nog doen.

• mxhans196
Johandmc schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:36:
Moet je bij een update van firmware/android niet zoals bij een telefoon ook de tv resetten zodat je weer schoon begint? En misschien minder last van bugs hebt.
Ik heb géén factory-reset gedaan. Alle appjes en beeldinstellingen zijn gebleven.

Deze tekst niet lezen !

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-12-2025

dommerick

is domm

Nu durf ik bijna niet te upgraden als dat de interne chromecast om zeep gaat helpen!

Heeft geen signature.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:45
Is er iemand die de miracast functie voor de upgrade wel met Windows 10 aan de praat heeft gekregen? :)

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-01 01:08
dommerick schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:05:
Nu durf ik bijna niet te upgraden als dat de interne chromecast om zeep gaat helpen!
Bij mij werkt die gewoon nog, dus het zou me verbazen moest het bij veel mensen een probleem zijn.

Ik heb eigenlijk in het algemeen nauwelijks problemen (43W805C, kwam uit de doos met v2333). Echt nog nergens echt last van gehad, alles werkt gewoon altijd, geen reboots, geen issues, niks.

• Ghar
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik aarzel een beetje met de update: tot nu toe werkt de tv (65w855c) ook bij mij zonder enig probleem - maar ik gebruik hem ook erg eenvoudig. Van de enkele reacties van mensen die melden dat ze tevreden zijn valt me wel op dat die een W hebben, maar het blijft anekdotisch. Kan ook aan gebruik liggen: bij lichter gebruik is er misschien niets wat een reboot triggert,

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Kreeg de tv niet meer uit het home scherm, kreeg een zwart scherm als ik het probeerde. Moest de uitknop lang in houden zodat hij weer normaal opstartte. Heb de nieuwe update... Sony is dus nog lang niet klaar.

• P.K.
Johandmc schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:36:

Dat las ik een aantal keren bij de update van de Z3C (zelf had ik daar nergens last van gedaan, dus nooit gedaan).

Ps. Tv updaten moet ik nog doen.
Factory reset heeft idd de Chromecast teruggebracht...
Wat een gedoe. }:|

• tcviper
P.K. schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:24:
[...]

Factory reset heeft idd de Chromecast teruggebracht...
Wat een gedoe. }:|
Ik ga sowieso ook eens even een factory reset doen, just to be sure.

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-01 01:08
Factory reset na een Android-update is al lang dé oplossing voor een groot deel van de issues. Stabiele software maken is één ding, software maken die na updates alle data goed kan migreren is véél moeilijker.

(TV is trouwens ook van Android 5.0 naar 5.1 gegaan, of vergis ik me daar?)

• Yahiko750
  • Laatst online: 14-01 23:57
Ik had na de update wat onverklaarbare issues met mn ARC (Niet aanschakelen op de versterker) - Na een factory reset van de TV was het opgelost.

[ Voor 14% gewijzigd door Yahiko750 op 14-10-2015 14:36 ]

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10-2025

6Pac

"Roma Victor"

Het merendeel uit de update zal mij een worst wezen. Het enige waar ik echt naar uitkijk is HDR. Helaas nog geen tijd gehad om mijn X90C te updaten, dus weten jullie of HDR in deze patch zit?

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

• P.K.
Yahiko750 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:35:
Ik had na de update wat onverklaarbare issues met mn ARC (Niet aanschakelen op de versterker) - Na een factory reset van de TV was het opgelost.
Na de factory reset heb ik juist géén geluid meer via ARC. |:(

En de TV kan mn Plex server niet meer vinden, man man man

[ Voor 8% gewijzigd door P.K. op 14-10-2015 14:41 ]

• Guney
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik sla deze update maar even over ;) voorlopig werkt mijn 50w807c prima zo :)

• Davidshadow13
  • Nu online
6Pac schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:37:
Het merendeel uit de update zal mij een worst wezen. Het enige waar ik echt naar uitkijk is HDR. Helaas nog geen tijd gehad om mijn X90C te updaten, dus weten jullie of HDR in deze patch zit?
Zou er in moeten zitten volgens de changelog. 1e puntje HIER. Heb het zelf alleen nog niet kunnen testen met mijn X85C en ze noemen het ook "HDR overview" dus ik hou een beetje een slag om de arm. Zou je die functie ergens in een menu moeten kunnen zien dan?

Heb de update zelf even binnengehaald gisteren voor het voetbal. Ga vanavond uitgebreid testen maar zappen gaat in ieder geval een stuk sneller en de interface binnen de Digitale TV is ook een stuk responsiever geworden dus so far so good. ;) Ga zelf ook nog even een Factory Reset doen vanavond en dan dingen als 5.1 en HDR wel even checken.

HD4Life @ Full-HD

• Inverted_World
Factory reset houd in om de up button in te houden op de afstandsbediening en de uitknop op de TV tegelijk bij een 805c? Hij restart enkel bij mij, of is dat de reset? :P

• Davidshadow13
  • Nu online
Inverted_World schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:38:
Factory reset houd in om de up button in te houden op de afstandsbediening en de uitknop op de TV tegelijk bij een 805c? Hij restart enkel bij mij, of is dat de reset? :P
Factory Reset kun je doen vanuit het Instellingen menu en dan "Opnieuw Instellen" of "Eerste keer Instellen" drukken.

HD4Life @ Full-HD

• tcviper
Inverted_World schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:38:
Kijk es even iets verder dan je neus lang is :) Je ziet duidelijk als je naar instellingen gaat helemaal bovenste rij factory reset staan.

• Inverted_World
tcviper schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:11:
[...]

Kijk es even iets verder dan je neus lang is :) Je ziet duidelijk als je naar instellingen gaat helemaal bovenste rij factory reset staan.
Excuus, excuus, maar dank voor het antwoord beiden, ik reageer vanaf werk, heb de TV niet bij de hand. Ik ga een poging wagen in ieder geval, wellicht dat ik miracast ooit nog aan de praat krijg ermee. :P

• tcviper
Inverted_World schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:15:
[...]

Excuus, excuus, maar dank voor het antwoord beiden, ik reageer vanaf werk, heb de TV niet bij de hand. Ik ga een poging wagen in ieder geval, wellicht dat ik miracast ooit nog aan de praat krijg ermee. :P
Succes :) Komt goed!

• Robus
Inverted_World schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:15:
[...]Excuus, excuus, maar dank voor het antwoord beiden, ik reageer vanaf werk, heb de TV niet bij de hand. Ik ga een poging wagen in ieder geval, wellicht dat ik miracast ooit nog aan de praat krijg ermee. :P
Je naam doet al vermoeden dat je zaken in omgekeerde volgorde aanpakt :+

• just_A_boy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-05-2017
Ik kan na een factory reset nog steeds niet casten... Grrrr

• just_A_boy
Ah ik zie dat de Google cast receiver app ook moet worden geüpdate... Mss lift het daaraan

Net even gecheckt, maar helaas. Baal hier wel echt van en begin me ook steeds meer te ergeren aan de clouding

[ Voor 38% gewijzigd door just_A_boy op 14-10-2015 18:53 ]

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb gisteren direct de update erop gezet omdat ik gek werd van alle HDMI issues (HDMI CEC werkte vaker niet dan wel en audio via receiver werkte ook niet altijd, W805c). De update lijkt deze problemen verholpen te hebben dus ik ben blij. Ik heb wel een factory reset gedaan omdat casten naar de TV niet leek te werken.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben de chromecast functie kwijt na de update. Een reboot helpt niet.

Ik neem aan dat een factory reset de enige optie is? Dan ben ik ook al m'n beeld instellingen kwijt (voor tv, voor apps, voor video apps, etc....). Aaargh!

• just_A_boy
Cubix schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:51:
Ik ben de chromecast functie kwijt na de update. Een reboot helpt niet.

Ik neem aan dat een factory reset de enige optie is? Dan ben ik ook al m'n beeld instellingen kwijt (voor tv, voor apps, voor video apps, etc....). Aaargh!
Factory reset heeft bij mij niet geholpen

• Kippers
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:58
Factory reset heeft bij mijn x8509c ook niet geholpen met het chromecast probleem

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:56

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Zijn er al Sony eigenaren die er aan denken om hun tv terug te brengen naar de leverancier?

• just_A_boy
Ik denk dat ik sony hierover ga bellen... Ik wil gewoon een fatsoenlijk weekend product

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Is er een manier om voor alle ingangen de beeldinstellingen in één keer in te stellen? Iedere keer hetzelfde is vervelend.

• rpjknoop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-12-2025
Hier ook geen werkende cast. Ook niet na factory reset.

• Kale_77
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10-2025
Hier ook geen werkende cast meer....

• P.K.
Misschien nog een keer een factory reset doen? Alles ben je immers toch al kwijt. :X

Bij mij werkte de factory reset wel, en na kijken in het syncmenu werkt ARC ook weer zoals het hoort.
Alleen m'n Plex server is nu dus onvindbaar...
Voor de rest lijkt alles goed te werken.

Edit: na een reboot is de Plexserver ook weer gevonden.
Hopen dat alles nu goed blijft werken. :P

[ Voor 15% gewijzigd door P.K. op 14-10-2015 22:33 ]

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Karakartal schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 01:25:
Weet iemand hoe ik amerikaanse Netflix aan de praat krijg op de Sony W809C? Ik had gelezen over het aanpassen van de DNS, maar ik weet namelijk niet waar ik de juiste DNS kan vinden. Of is het mogelijk met bepaalde apps?

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Na de update waren alle menu's en apps al een stuk sneller/vloeiender, nu toch een factory reset gedaan, al had ik geen issues. Bij mijn android telefoons was het altijd een goed idee na een rom flash, dus zeker voor 't onzekere.

Ik ben erg tevreden met de update tot zover.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ongeschreven regel: niet kicken binnen 24 uur.
Geschreven regel: use the Search, Luke. Dezelfde vraag is een paar pagina's geleden nog uitstekend beantwoord.

Nomen nescio

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-01 18:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Toch wel jammer dat de Sony tv's of eigenlijk Android tv's in het algemeen een slechte naam krijgen door een brak OS. Niet dat dit voor google goeie reclame is maar die zie ik er voor aan dat ze ook zo stoppen met Android TV omdat het niet aanslaat... dit hebben ze in het verleden ook met andere producten gedaan. Maar de fabrikanten zelf lijden er het meeste onder lijkt me.

Vorig jaar bewust geen B model gekocht omdat Android TV me wel wat leuk en nu wacht ik weer met het kopen van een C model omdat er teveel bugs zijn... :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
Het is te hopen dat Google bij de ontwikkeling van Android 6 (beter) rekening gehouden heeft met ondersteuning van tv gebruik en alle daar bij horende hardware en dat fabrikanten relatief langzame soc's met beperkt geheugen gebruiken.

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-01 15:43

NDF82

Doomed Space Marine

Voor de update bijna geen problemen... Na de update casten onmogelijk (aaargh, must have) en audio player die zichzelf blijft herstarten na een "back" of "home" actie. Rebooten is de enige mogelijkheid om de audio app geforceerd te stoppen. :-(

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• Davidshadow13
  • Nu online
Waarom dat "casten" voor iedereen zo belangrijk is snap ik niet zo. Je hebt toch juist een Android TV zodat je gewoon de native app kan installeren van Kodi/Netflix/Plex etc. zodat je niet hoeft te casten. Zelfs voor diensten als Last.FM en Spotify zijn gewoon apps beschikbaar om met een omweg ze alsnog te gebruiken.

Dan ga je toch geen gebruik maken van een protocol dat op een andere device rendert terwijl je TV zelf gewoon een volledig Android apparaat is? Alleen om je schem te delen kan ik me het nog voorstellen maar dat is zo onhandig en slecht qua beeldverhouding en kwaliteit dat je zo toch geen content gaat consumeren neem ik aan.

HD4Life @ Full-HD

Verwijderd

Na de update is het bij mij ook niet meer mogelijk om te casten met onze 65x8505c.
Een reboot en factory reset haalt helaas niets uit. Ik vind het wel prettig om deze functie te behouden.
Ik hoop dat er 'snel 'een oplossing komt.

• just_A_boy
Davidshadow13 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:28:
Waarom dat "casten" voor iedereen zo belangrijk is snap ik niet zo. Je hebt toch juist een Android TV zodat je gewoon de native app kan installeren van Kodi/Netflix/Plex etc. zodat je niet hoeft te casten. Zelfs voor diensten als Last.FM en Spotify zijn gewoon apps beschikbaar om met een omweg ze alsnog te gebruiken.

Dan ga je toch geen gebruik maken van een protocol dat op een andere device rendert terwijl je TV zelf gewoon een volledig Android apparaat is? Alleen om je schem te delen kan ik me het nog voorstellen maar dat is zo onhandig en slecht qua beeldverhouding en kwaliteit dat je zo toch geen content gaat consumeren neem ik aan.
Het is toch juist veel handiger om bijvoorbeed YouTube filmpjes te zoeken via mobiel of tablet en daar dan te vatten naar de tv

In de commercials laten ze zelfs zien hoe makkelijk het kan... Dus niet

[ Voor 4% gewijzigd door just_A_boy op 15-10-2015 08:39 ]

Verwijderd

just_A_boy schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:38:
[...]

Het is toch juist veel handiger om bijvoorbeed YouTube filmpjes te zoeken via mobiel of tablet en daar dan te vatten naar de tv

Daar heb je gelijk in en ook voor gebruik van popcorntime is de castfunctie wel handig .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2015 08:44 ]

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-12-2025

dommerick

is domm

Nog belangrijker is het een functie die het gewoon deed en opeens niet meer. Niet erg gewenst gedrag bij een update.

Heeft geen signature.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:55
Bij mij werkt casten wel weer na een volledige reboot (dus powerknop ingedrukt houden, power down en weer aan).

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-01 15:43

NDF82

Doomed Space Marine

...

Dan ga je toch geen gebruik maken van een protocol dat op een andere device rendert terwijl je TV zelf gewoon een volledig Android apparaat is?
Het "cast" protocol wisselt URLs uit; m.a.w. rendering vind niet plaats op een ander device maar op de TV zelf. Ik gebruik DS Video op mijn telefoon, NAS en TV als alternatief voor Kodi/Kore omdat het DS Video totaal pakket veel beter/makkelijker werkt in mijn ogen.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• rufio
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-01 10:13
Ik heb dit topic bijna een half jaar gevolgd en ik heb uiteindelijk geen 50W805 gekocht: een aanbieding van 32' Philips monitor kwam langs en toevallig de release van Chromecast 2. Het is misschien appels met peren vergelijken, maar ik ben nu heel blij met de simpliciteit van casten (met name ook vanaf een NAS), de beeldkwaliteit van deze monitor is goed genoeg, voor nu ben ik ook heel tevreden met dit formaat (50' zou eigenlijk ook te groot zijn) en nog mooier is dat het me 1/3 van de prijs van de TV heeft gekost :)

In de toekomst koop ik wel een OLED met hopelijk een betrouwbaar "slim" OS.

• DaYwaLkUr
De W855C na een factory reset, kon ik weer casten.

Nu kijken voor een nieuwe AVR receiver, omdat "passthrough" niet werkt met optical :(

Een mediaspeler was goedkoper :P

• tcviper
DaYwaLkUr schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:41:
De W855C na een factory reset, kon ik weer casten.

Nu kijken voor een nieuwe AVR receiver, omdat "passthrough" niet werkt met optical :(

Een mediaspeler was goedkoper :P
STR-DN1060 of 860 aanbeveling :)

• Trebor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb de 8507c aangesloten op een sonos playbar (optisch dus), en 5.1 werkt nu prima met plex en netflix. Passthrough is ingesteld in Plex. Mis ik iets, of werkt passthrough over optical alleen niet met receivers?

• DaYwaLkUr
Trebor schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:13:
Ik heb de 8507c aangesloten op een sonos playbar (optisch dus), en 5.1 werkt nu prima met plex en netflix. Passthrough is ingesteld in Plex. Mis ik iets, of werkt passthrough over optical alleen niet met receivers?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :) Tcpviper enig idee?

• tcviper
DaYwaLkUr schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:18:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar :) Tcpviper enig idee?
Van wat ik heb begrepen werkt 5.1 bij die dingen alleen over HDMI ARC, dus niet over optical, als dat bij jou wel werkt, nou mooi toch :P

[ Voor 7% gewijzigd door tcviper op 15-10-2015 11:21 ]

• Trebor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
tcviper schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:21:
[...]

Van wat ik heb begrepen werkt 5.1 bij die dingen alleen over HDMI ARC, dus niet over optical, als dat bij jou wel werkt, nou mooi toch :P
Sonos heeft alleen optical, dus er zijn weinig alternatieven ;-)
Heb je een bron waar je dit vandaan hebt?

• P.K.

Waarom is het raar om te verwachten dat een apparaat gewoon werkt naar behoren?

• gnocci
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-01 11:24
Ik heb vandaag de KDL-65W855C gekocht nu heb ik mijn geluid lopen via mijn reciever beide via ARC tv speelt hij zo ook gewoon af het probleem is als ik dus een app open plex youtube netflix heb ik dus geen geluid. Iemand een idee of dit aan een instelling ligt bvd.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-01 23:20

SalimRMAF

SpaceX - 4K

(jarig!)
Gelijk na de update werkte Cast wel bij mij, maar sinds een restart niet meer.
Ook na een restart nu krijg ik cast niet aan de praat.
50W756C

Gulfstream G650

• Jan Ham
Komen random reboots nog steeds voor met de nieuwe update?
Is de epg sneller? Kanalen wisselen merkbaar sneller?

• tcviper
Jan Ham schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:40:
Ik heb tot nu toe 1x een crash gehad op 2 dagen tijd maar ja de EPG is sneller en kanalen wisselen gaat een stuk sneller bij mij althans (Ziggo CI+).

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Kan steeds niet casten, ook niet nadat terug naar fabrieksinstelling is uitgevoerd.

Verwijderd

In het officiele Sony kanaal wordt dit probleem met Chromecast ook benoemd en heeft men aangegeven het uit te zoeken bij één iemand die het gemeld heeft. Binnen een paar dagen zou hij een antwoord krijgen.. ben benieuwd. wat bijzonder is dat de chromecast niet te zien is in apps als youtube maar wel in de app van de telegraaf.. heel bijzonder..

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:20
ik heb net de reparatiedienst van de MM weer aan de lijn gehad met mijn problemen :P ze wilden een monteur langssturen voor een software probleem 8)7

ze gaan het nogmaals overleggen met sony

wat hij me wel wist te vertellen is dat er gister een nieuwe update is uitgekomen? die heb ik gemist denk ik maar die zou mijn tv inmiddels al binnengehad hebben (had de juiste versie)

Verwijderd

Jan Ham schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:40:
Geen reboots, maar dat was gerelateerd aan CI+, en al eerder opgelost.
EPG was al razendsnel om doorheen te scrollen, is nu herinnering aan toegevoegd.
Kanalen wisselen is nog steeds niet supersnel, maar dat ligt aan CI+, zal nooit razendsnel zijn/worden
(misschien bij V1.4 ? )

• Jan Ham
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:22:
[...]

Geen reboots, maar dat was gerelateerd aan CI+, en al eerder opgelost.
EPG was al razendsnel om doorheen te scrollen, is nu herinnering aan toegevoegd.
Kanalen wisselen is nog steeds niet supersnel, maar dat ligt aan CI+, zal nooit razendsnel zijn/worden
(misschien bij V1.4 ? )
Misschien bij jou maar hier (x9305c) heb ik met 2.33 nog steeds last van reboots en de epg en kanalen wisselen zijn stukken langzamer dan op de cisco dvr en samsung es7000.
Ook regelmatig dat de tv meerdere seconden niets doet bij a.b. input. Vooral wanneer ik snel van youtuba app naar home menu ga en dan snel een andere app of de tv tuner selecteer.

Vannacht maar updaten en resetten en alles maar weer opnieuw instellen en aanpassen. Ziet er naar uit dat het een twee maandelijks ritueel zal worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Jan Ham op 15-10-2015 17:45 ]

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
just_A_boy schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:38:
[...]

nou leuk casten maar dan kan je op zekers geen 4k youtube casten namelijk (werkt ook niet vanuit chrome trouwens, ook limiet aan)

Verwijderd

Jan Ham schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:41:
Misschien bij jou maar hier (x9305c) heb ik met 2.33 nog steeds last van reboots en de epg en kanalen wisselen zijn stukken langzamer dan op de cisco dvr en samsung es7000.
Ook regelmatig dat de tv meerdere seconden niets doet bij a.b. input. Vooral wanneer ik snel van youtuba app naar home menu ga en dan snel een andere app of de tv tuner selecteer.
Heb exact dezelfde tv, en totaal geen problemen..... Heb wel de meeste (voor mij) overbodige zaken uitgeschakeld, zoals homescreen aanbevelingen, google synchronisatie enz.... :)
Had wel voor de update de CI+ module verwijderd.
Momenteel (uiteraard) op versie 2605

edit: heb wel het idee dat het nu via de ci+ module allemaal nog steeds wat instabiel is, dus wellicht dat ik de module er weer eruit trek en 100% via mijn humax decoder kijk, dat werkt gewoon stabiel, zonder problemen. heb de Humax zowiezo nodig voor opnemen, en zapt ook sneller ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2015 21:31 ]

• DaYwaLkUr
Ik heb Kodi inmiddels aan de gang, zelfs met DTS ipv Dolby Digital :)

Passthrough aangezet en de library re-scan gedaan.

Nu Plex nog :(

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 00:14

Turfschipper

Hup NAC

Eerste wat op valt is dat die zwarte balk niet altijd weg gaat. Ook nog geen reboot gehad in 2 dagen, dat lijkt me in orde nu. (Zal nu wel komen haha ;-) )

Het hele systeem werkt sneller.

Verder had ik ook niet echt problemen.

(809C)

• DaYwaLkUr
Tcpviper in het verleden heb ik de chromecast.xml aangepast voor ac3 is dat nu niet ook mogelijk??

Vreemd dat alleen Plex niet met spdif over weg kan..

• Robus
Geheel voelt idd wat sneller aan. Zwarte balk verdween direct na de update weer automatisch maar blijft inmiddels ook weer staan. Jammer. Lijkt te worden veroorzaakt/ getriggerd door gebruik van EPG en/of ander app gebruik en/of afstandsbediening via TV Sideview.

(43W808c)

Auto-dissappear zwarte balk werkt (tijdelijk) weer na een long press reset(aan uit knop AB) van Android.

[ Voor 18% gewijzigd door Robus op 15-10-2015 23:02 . Reden: Tijdelijke fix toegevoegd ]

• tcviper
Vandaag weer 2x complete hang up van de TV bij Digitaal TV kijken :( Word er echt razend van.... serieus dit, zucht.

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

tcviper schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:57:
Vandaag weer 2x complete hang up van de TV bij Digitaal TV kijken :( Word er echt razend van.... serieus dit, zucht.
Al contact gehad met je contactpersoon?
Die van mij is op vakantie helaas.

• tcviper
pa3eia schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 23:06:
[...]

Al contact gehad met je contactpersoon?
Die van mij is op vakantie helaas.
Jep, men is er naar aan het 'kijken' :(
Kan op dit moment niet langer dan 2 uur DIgitaal TV Kijken, dan hangt ie gewoon, zelfs na factory reset,... bug van voor augustus is weer terug dus.

[ Voor 17% gewijzigd door tcviper op 15-10-2015 23:25 ]

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:21
tcviper schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 23:13:
[...]

Jep, men is er naar aan het 'kijken' :(
Kan op dit moment niet langer dan 2 uur DIgitaal TV Kijken, dan hangt ie gewoon, zelfs na factory reset,... bug van voor augustus is weer terug dus.
Is t wel een software bug dan? Heb je niet gewoon een verrotte printplaat in je tv?
:'(

Verwijderd

tcviper schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:57:
Heb inderdaad ook 2 maal hang-up gehad bij kijken via CI+ met een bevroren beeld, maar geen resets en het niet op willen starten zoals ik wel had voor de update met CI+. Wanneer ik via mijn decoder/hdmi kijk, ook bij geplaatste CI+ module, nergens last van, dan loopt alles als een zonnetje. Gaat dus kennelijk nog steeds iets mis met afhandeling CI+ signaal.... Gewoon maar weer kijken via de externe decoder dus..... :P

• DaYwaLkUr
Vanochtend de TV aangezet:
- Casten werkt niet meer
- Dolby Digital bij Netflix is weg

Ik denk dat het na een reboot wel verholpen is, maar zou niet mogen!

Edit: Na reboot werkt DD weer, casten nog steeds niet.

[ Voor 15% gewijzigd door DaYwaLkUr op 16-10-2015 10:13 ]

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-01 11:37
Vanochtend TV aangezet na update, 0,0% problemen alles werkt prima.

• Ruben1123
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08-2025
Is er ook iemand die ervaring heeft met ARC icm Onkyo? Ik begrijp dat bij de mensen waarbij het wel werkt, zij een Sony receiver hebben? (tcviper?)

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Ruben1123 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:15:
Is er ook iemand die ervaring heeft met ARC icm Onkyo? Ik begrijp dat bij de mensen waarbij het wel werkt, zij een Sony receiver hebben? (tcviper?)
ik heb een onkyo tx-nr646 en had optisch naar hdmi arc veranderd. was even door de setup maar opnieuw gegaan op de onkyo. de sony tv moet bravia sync aanhebben

• DaYwaLkUr
http://www.aliexpress.com...3_74_75,searchweb201560_4

Ik heb dit lelijke kastje besteld :P SPDIF -> ARC ben benieuwd! goedkoper als een nieuwe receiver, ben wel tevreden met mijn huidige Denon!
Pagina: 1 ... 35 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297