• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-01 13:25
Ik heb een Philips ingeruild en een Sony KD-55X8509c meegenomen. Voor mij was het een hele opluchting, want bij de Sony werkt het meeste nog wel redelijk (Netflix). Dat ik nog niet kan opnemen stond tenminste vermeld bij de specs en de rest van de problemen die hier genoemd worden heb ik ook wel min of meer, maar van die Philips werd ik helemaal gefrustreerd.
De beeldkwaliteit van de Sony is prima, Netflix doet prachtig UHD, maar nog géén 5.1 geluid. Ook de issue met geluid synchronisatie is vervelend.
Blijkbaar is het tegenwoordig in TV land normaal om producten te leveren die nog niet af zijn.
Je koopt een auto, maar de remmen worden pas bij de eerste servicebeurt geactiveerd ?!
De TV makers hebben teveel problemen met het 'smart' gedoe. Lijkt me beter als ze weer goede beeldschermen gaan maken met een 'basic' Tv ontvanger. De mensen die 'smart' willen (wij tweakers dus) kopen dan wel een los kastje, wat je iedere 2 jaar kunt vervangen tegen lage kosten.
Op dit moment zijn er haast geen grote (UHD) TV's te vinden zonder smart en moeten we teveel geld uitgeven aan een TV die mooi beeld geeft, maar onafgewerkte software heeft.
Misschien is het een idee om een aparte firmware uit te brengen waar al het 'smart' is uitgehaald en alléén TV ontvangst en opname goed geregeld is.
Dus, niet écht blij, maar gematigd tevreden met m'n Sony.

Deze tekst niet lezen !

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:15
Krijg dit net te horen vanuit Sony NL:

Geen stress, dit 28 oktober nieuws gaat over de UK update.

De update voor Europa (continentaal) gaat door.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Vers van de pers @10:00: volgens HQ geldt de uitstel van de update alleen voor de UK.

Fingers cross today

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Kan ik de update straks via de tv downloaden of moet dat via een usb stick?

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:18
BikerOfAmsterda schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:27:
jongens, ik weet niet wat jullie zeuren, maar de release voor NL staat NOGSTEEDS gepland voor 13 oktober.

Datum: 12-okt
http://www.sony.nl/suppor...-tvhc/android-tv-features

[...]

en

[...]

UK heeft problemen, dat komt door YouView inplementatie en dat willen ze in 1 keer updaten, maar zou niks moeten uitmaken voor rest van europa.

hopelijk zal ik geen ongelijkhebben en zal het langzamerhand de update voor benelux gaan rollen. kunnen jullie voor de zekerheid even handmatig controlleren via de TV of er een OTA update aanwezig is?
Ben benieuwd wat voor verschil die verbeterde reactietijd gaat geven, en wat ze daar precies mee bedoelen.

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-01 11:37
martyaintflying schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:41:
Ik ben nog steeds niet overgegaan op aanschaf, maar houd dit topic wel aardig in de gaten. Ik heb wel het gevoel dat steeds meer mensen ontevreden over hun aankoop zijn. Zijn er ook tweakers die zich niet kunnen vinden in de klachten? Of die wel erg tevreden over hun aankoop zijn?

Ik ben benieuwd wat de consensus is op het moment aangezien we hier aardig wat gebruikers met directe ervaring hebben.
Tevreden gebruiker meldt zich met de 65w855c. Aanraden zou ik zeker doen.

De combinatie van draadloos alles via Kodi streamen, met super beeld laat me elke avond nog heerlijk genieten.

Gisteren de oude Wii uit stof gehaald met component op 480P gespeeld. Mooie kwaliteit upscaling.

Tweakers hebben vaak hogere lat en tevreden gebruikers klagen minder.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 20:04
Ik vind Kodi wel handig voor bepaalde addons, maar series en films bekijk ik toch liever met Plex, dat geeft bij mij beter beeld. Kodi schokt veel te veel.
Nieuwevolger schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:35:
Kan ik de update straks via de tv downloaden of moet dat via een usb stick?
Gezien het de 'grote' update is, zal ie wel via het toestel binnenkomen straks.

• tcviper
Update: Sony NL geeft aan dat de update rond/na 15.00u beschikbaar zou moeten zijn via de auto update van de TV ;)

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
tcviper schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:39:
Update: Sony NL geeft aan dat de update rond 15.00u beschikbaar zou moeten zijn via de auto update van de TV ;)
D-day voor Sony :D
Als deze update niet doet wat er allemaal beloofd is zullen er veel mensen afhaken ben ik bang.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-01 13:56
In andere Europese landen zie ik dat met de komende grote update tevens HDR wordt toegevoegd aan de X85 modellen. Weet iemand of dat tevens geldt voor de update in Nederland?

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-01 00:24
Omdat veel van jullie ook Kodi gebruiken; het via mijn thuisnetwerk afspelen van muziek en films lukt prima, echter van mijn fotocollecties lijken alleen de thumbnails binnen te komen. Als ik een individuele foto selecteer, blijft het scherm zwart (NB ook op mijn telefoon waarop ik de Kodi app draai). Enig idee wat ik fout doe?

"A man has got to know his limitations..."

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:09
Trivian schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:14:
[...]

Als deze update niet doet wat er allemaal beloofd is zullen er veel mensen afhaken ben ik bang.
Nou, dan ben ik benieuwd welke TV ze dan gaan kopen.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Trivian schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:14:
[...]

• Ondersteuning van Netflix voor 5.1-surroundgeluid
  • Problemen met synchronisatie van beeld en geluid bij HDMI
  • Weergave van groen scherm
  • Verhoogde reactiesnelheid tijdens het gebruik van uw TV
dit hebben ze beloofd voor 13okt :9

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:28
AMD1800 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:42:
[...]

Nou, dan ben ik benieuwd welke TV ze dan gaan kopen.
Ik denk dat Panasonic er dan heel veel klanten bij gaat krijgen. :9 Eigenlijk de enige fabrikant die bewust geen smart-TV platform met allerlei toeters en bellen heeft gelanceerd maar gewoon stabiele software waarbij het gebruiksgemak voorop staat.

Ik weet het in ieder geval wel. De volgende keer koop ik wel weer een "domme" tv en hang ik er een mediaspeler aan. Want een TV van 2000 euro die aanvoelt als een experimentele built van een vage Chinese Android stick kan en mag natuurlijk nooit gebeuren.

HD4Life @ Full-HD

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-01 00:24
Davidshadow13 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:48:
[...]Ik weet het in ieder geval wel. De volgende keer koop ik wel weer een "domme" tv en hang ik er een mediaspeler aan. Want een TV van 2000 euro die aanvoelt als een experimentele built van een vage Chinese Android stick kan en mag natuurlijk nooit gebeuren.
Volledig eens dat Sony deze gebruikservaring niet mag meeleveren met een TV van eur 2000,-. Niettemin vrees ik dat het een volgende keer nagenoeg onmogelijk zal zijn om nog een non-smart TV te kopen (afhankelijk van de frequentie waarmee je tvs koopt 8)). Smart zal tegen die tijd wat volwassener zijn dan dat het nu is, hoop en verwacht ik. En hopelijk zijn de leveranciers zelf ook wat smarter >:)

"A man has got to know his limitations..."

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

BikerOfAmsterda schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:46:
[...]
  • Weergave van groen scherm
dit hebben ze beloofd voor 13okt :9
De meeste issues ken ik wel, maar wat wordt er hiermee bedoeld?

Laat maar, Google doet wonderen... :O

[ Voor 7% gewijzigd door Bra-Jo op 13-10-2015 14:26 ]

Nomen nescio

• tvnijnanten
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-12-2025
Of ik mijn 55w7755c ga kopen, hangt af van de reacties die hier de komende paar uur geplaatst gaan worden! Anders gaat het inderdaad een Panasonic worden. Toch hoop ik dat alles, althans het grootste deel, vandaag opgelost is.

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
tvnijnanten schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:26:
Of ik mijn 55w7755c ga kopen, hangt af van de reacties die hier de komende paar uur geplaatst gaan worden! Anders gaat het inderdaad een Panasonic worden. Toch hoop ik dat alles, althans het grootste deel, vandaag opgelost is.
Dat hopen wij ook ;)
Ik kan helaas pas vanavond updaten dus ik zal morgen mijn bevindingen hier posten.

[ Voor 10% gewijzigd door Bapawe op 13-10-2015 14:34 ]

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:18
[...]

Ik denk dat Panasonic er dan heel veel klanten bij gaat krijgen. :9 Eigenlijk de enige fabrikant die bewust geen smart-TV platform met allerlei toeters en bellen heeft gelanceerd maar gewoon stabiele software waarbij het gebruiksgemak voorop staat.

Ik weet het in ieder geval wel. De volgende keer koop ik wel weer een "domme" tv en hang ik er een mediaspeler aan. Want een TV van 2000 euro die aanvoelt als een experimentele built van een vage Chinese Android stick kan en mag natuurlijk nooit gebeuren.
Pana heeft geen niet-Smart meer, hun goedkopere hebben weliswaar simpel en stabiele smart, maar domme hebben ze dus niet. 2 jaar terug hadden ze die nog wel, en ik word steeds blijer dat ik nog een domme van die tijd heb. Ok, maar 2 hdmi, maar ik red het ermee (1 hdmi is nog vrj, leve DVB-c)..

Dit jaar modellen vind je bij LG nog wat domme, wel UHD zijn die.

• Matedeor
  • Laatst online: 21:18
[...]

Wat mij dan weer weghoudt van Panasonic, is dat de input lag over het algemeen niet al te goed is, waardoor het voor een gaming vaak niet heel geschikt is. Maar qua degelijkheid en het beeld, heb ik er eigenlijk altijd goede ervaringen mee gehad inderdaad, vooral die plasma's natuurlijk :P .

Ben ik ook benieuwd benieuwd wat de update vandaag doet, voor mij is anders de 705c ook een optie, om 2/3 jaar te overbruggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Matedeor op 13-10-2015 14:48 ]

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:09

Ethirty

Who...me?

De nog aanwezige 'domme' tv's zijn voor zover ik kon ontdekken gedegradeerd tot budgetmodellen met bijbehorend matig scherm. Helaas.

Mijn oude tv doet het nog steeds, krijg meer en meer de neiging toch nog maar een jaartje langer te wachten.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Davidshadow13
We gaan het zien. Ik ga Sony alleen nog een tweede kans geven als ik inderdaad de update krijg ergens deze week en alleen als ik vanavond:

- 5.1 Geluid bij Netflix en Plex heb.
- Ik van de trage menu's en niet reagerende afstandsbediening af ben.
- De stekker van de TV er niet meer uit hoeft voor een reboot elke paar dagen.
- De info balk bij de TV zenders nu eindelijk eens verdwijnt.

Anders wordt het toch heel snel kijken naar een 4K OLED voor mij waarmee ik wel de komende vijf jaar vooruit kan en dan hopen dat ik de Sony nog verkocht krijg met zo min mogelijk verlies (maar ik zal er wel zo'n €1000,- op af mogen schrijven na 3 maanden al ben ik bang van). :(

HD4Life @ Full-HD

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Davidshadow13 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:56:
Je kan de power knop op je afstands bediening ook lang ingedrukt houden. Het zou natuurlijk niet nodig moeten zijn maar is voor nu makkelijker dan de stekker er uit te trekken.

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik heb werkelijk van alle bovengenoemde zaken geen last!

Het geluid van Netflix gaat via de tv, mar dat is een tekortkoming van mijn eigen homecinemaset met maar 1 HDMI uit en 1 optische uitgang.

Zou ik dan toevallig een goeie 50w755c hebben gekregen? Geproduceerd in Juli 2015...

Zelfs in het hele clouding verhaal kan ik mij niet vinden. Zwart is mooi zwart, duidelijk te zien bij een serie als Narcos.

Reboot heb ik nog nooit gehad, maar ik kijk dan ook tv via de Horizon-box in oud UPC gebied...

Desalniettemin hoop ik dat het voor jullie allemaal een stuk beter wordt!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:30
15:00 !!! :)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Davidshadow13 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:56:
We gaan het zien. Ik ga Sony alleen nog een tweede kans geven als ik inderdaad de update krijg ergens deze week en alleen als ik vanavond:

- 5.1 Geluid bij Netflix en Plex heb.
- Ik van de trage menu's en niet reagerende afstandsbediening af ben.
- De info balk bij de TV zenders nu eindelijk eens verdwijnt.

Anders wordt het toch heel snel kijken naar een 4K OLED voor mij waarmee ik wel de komende vijf jaar vooruit kan en dan hopen dat ik de Sony nog verkocht krijg met zo min mogelijk verlies (maar ik zal er wel zo'n €1000,- op af mogen schrijven na 3 maanden al ben ik bang van). :(
Ik zou dan toch echt kijken of je dan de koop kan laten ontbinden. Sony heeft je niet geleverd wat ze beloofd hadden.

Verwijderd

Heren. Dames. Stond op het punt de 43w805c op te pikken totdat ik deze topic tegen kwam. Wilde eigenlijk het model van vorig jaar (805b) maar die is niet meer leverbaar. Deze Android-versie is echter software-matisch een drama, lees ik? Kunnen jullie een goed alternatief aanraden? Ik zoek vooral gewoon een uitstekend full-hd kwalitatief scherm (max 43 inch) met ditto prijs (max. 700). Smart-functies zijn secundair. Als ik dit zo lees, kan ik de Sony dus maar beter overslaan. Maar wat dan?

Verwijderd

Is het panel van de w70c en de w80c trouwens exact hetzelfde (qua zwartwaarde/kleur)? Op 3d-functies en wat extra hertz na?

• Nieuwevolger
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:34:
Heren. Dames. Stond op het punt de 43w805c op te pikken totdat ik deze topic tegen kwam. Wilde eigenlijk het model van vorig jaar (805b) maar die is niet meer leverbaar. Deze Android-versie is echter software-matisch een drama, lees ik? Kunnen jullie een goed alternatief aanraden? Ik zoek vooral gewoon een uitstekend full-hd kwalitatief scherm (max 43 inch) met ditto prijs (max. 700). Smart-functies zijn secundair. Als ik dit zo lees, kan ik de Sony dus maar beter overslaan. Maar wat dan?
De 805c zou de slechste tv zijn die je ooit gehaald zou hebben, ik zou voor een mooie panasonic gaan.

• Simply1337
WRM ZO NEGATIEF? PFF

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-01 08:17

W84

Al eerder gemeld: De W815b verkoopt MM nog.

• xirow
  • Laatst online: 03-05-2023
El Jazzaff schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:21:
Zou ik dan toevallig een goeie 50w755c hebben gekregen? Geproduceerd in Juli 2015...

Zelfs in het hele clouding verhaal kan ik mij niet vinden. Zwart is mooi zwart, duidelijk te zien bij een serie als Narcos.
Serieus? Zelfs geen (of nauwelijks) last van clouding en slecht zwartwaardes met een volledig donker scherm in een vrij donkere ruimte? Mijn 755c is qua clouding en zwart echt dramatisch. Wat een wereld van verschil zit er dan tussen verschillende toestellen binnen dezelfde serie.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:35:
Is het panel van de w70c en de w80c trouwens exact hetzelfde (qua zwartwaarde/kleur)? Op 3d-functies en wat extra hertz na?
W75c en W80c zouden qua panel hetzelfde moeten zijn. W70c niet, dacht ik.

• Simply1337
xirow schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:43:
[...]

Serieus? Zelfs geen (of nauwelijks) last van clouding en slecht zwartwaardes met een volledig donker scherm in een vrij donkere ruimte? Mijn 755c is qua clouding en zwart echt dramatisch. Wat een wereld van verschil zit er dan tussen verschillende toestellen binnen dezelfde serie.
indien op standaard, schroef het wat losser zat het niet drukt op het paneel

• mxhans196
15:45 Nog geen on-line update gevonden door de TV.....

Deze tekst niet lezen !

• Nieuwevolger
Zelfde bij mij geen update te vinden.

• xirow
  • Laatst online: 03-05-2023
BikerOfAmsterda schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:45:
[...]

indien op standaard, schroef het wat losser zat het niet drukt op het paneel
Schroeven losser, scherm masseren, allemaal al geprobeerd. De tv is ook alweer terug naar de winkel trouwens hoor.

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:11

robhof

Lembongan view

Nieuwevolger schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:40:
[...]

De 805c zou de slechste tv zijn die je ooit gehaald zou hebben, ik zou voor een mooie panasonic gaan.
Vervelend dat jij het zo ervaart, maar ik kan me hier absoluut niet in vinden.

De 43W805C bevalt mij erg goed. Een groot deel van de issues heb ik vooralsnog geen last van. Erg mooi beeld en een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding. Wellicht heeft dit te maken met mijn niet-intensieve gebruik (slaapkamer), maar er zijn dus ook positieve ervaringen.

• Davidshadow13
Ethirty schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:31:
[...]

Ik zou dan toch echt kijken of je dan de koop kan laten ontbinden. Sony heeft je niet geleverd wat ze beloofd hadden.
Ik ben bang dat het daarvoor toch echt te laat is. Sinds ik de TV begin Juli heb gekocht. De Mediamarkt ziet mij al aankomen denk ik. :P

Ik blijf maar gewoon hopen dat het vanavond allemaal goed komt :) (misschien tegen beter weten in).

HD4Life @ Full-HD

• P.K.
Nieuwevolger schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:46:
Zelfde bij mij geen update te vinden.
Hier ook niet, zal wel 28okt worden. :z :z

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:47
http://www.sony.nl/suppor...d-tv-features/KDL-50W805C

Nieuwsbericht is nog niet aangepast.
Daarom beginnen we met een geleidelijke release van de volgende firmware update in heel Europa startend vanaf 13 oktober.

[ Voor 22% gewijzigd door Vince22 op 13-10-2015 15:58 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• AMD1800
Nieuwevolger schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:40:
[...]

Misschien moet jij maar eens ergens anders gaan trollen. Wat jij zegt is echt dikke flauwekul.

Softwarematig werkt het een en ander nog niet naar behoren in bepaalde situaties. Vandaag is de update uitgebracht. Laten we eerst eens kijken of de problemen die er zijn verholpen zijn en dan pas advies gaan geven.

Daarnaast kan ik me ook meer vinden in de reactie van robhof: ik heb eigenlijk ook nergens last van.

[ Voor 8% gewijzigd door AMD1800 op 13-10-2015 16:00 ]

• Davidshadow13
AMD1800 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:58:
[...]

Misschien moet jij maar eens ergens anders gaan trollen. Wat jij zegt is echt dikke flauwekul.

Softwarematig werkt het een en ander nog niet naar behoren in bepaalde situaties. Vandaag is de update uitgebracht. Laten we eerst eens kijken of de problemen die er zijn verholpen zijn en dan pas advies gaan geven.
Volgens mij heeft nog niemand hem binnen hoor? Dus het wordt nog afwachten of die update er daadwerkelijk is vandaag. Als jij een downloadlinkje hebt graag! :>

HD4Life @ Full-HD

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:48
gaat dat automatisch of kan je die update forceren? nog niets gezien in het menu nl

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Davidshadow13 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:51:
[...]

Ik ben bang dat het daarvoor toch echt te laat is. Sinds ik de TV begin Juli heb gekocht. De Mediamarkt ziet mij al aankomen denk ik. :P

Ik blijf maar gewoon hopen dat het vanavond allemaal goed komt :) (misschien tegen beter weten in).
Het zal niet makkelijk zijn, maar je kan als argument aandragen dat Sony keer op keer verbetering beloofde. Daar is niks aan gelogen :P
Voorwaarden ontbinden koopovereenkomst
U kunt de koopovereenkomst ontbinden:
[...]
- als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.
Bron: https://www.rijksoverheid...oopovereenkomst-ontbinden

[ Voor 24% gewijzigd door Ethirty op 13-10-2015 16:11 ]

• Nieuwevolger
Het heeft niks met trollen te maken als ik een tv afraad die je eerst aan moet doen, dan reageert de afstandsbediening niet, doe je hem weer uit wat dus niet zo makkelijk graat. Dan doe je hem weer aan en je kan tv kijken. Niet begonnen over dat de tv vanzelf reboot elke dag.

Verwijderd

Wognummer schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:05:
gaat dat automatisch of kan je die update forceren? nog niets gezien in het menu nl
onder "help" is een rubriek "update systeemsoftware"
Daar kan je update op "automatisch" zetten, of handmatig kijken of er nieuwe software is....

• P.K.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:10:
[...]

onder "help" is een rubriek "update systeemsoftware"
Daar kan je update op "automatisch" zetten, of handmatig kijken of er nieuwe software is....
Je kan via het homescreen naar Instellingen en dan in de bovenste kolom helemaal naar rechts, bij 'Over' kan je handmatig controleren op een update. (ook al heb je automatisch aanstaan)

Verwijderd

P.K. schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:12:
Je kan via het homescreen naar Instellingen en dan in de bovenste kolom helemaal naar rechts, bij 'Over' kan je handmatig controleren op een update. (ook al heb je automatisch aanstaan)
Da's inderdaad de lange weg ... :P

• Wognummer
dank dank :)

net de MM al gesproken dat als deze software update het niet oplost ik een andere tv wil... hij was niet gelukkig met mn eis

• P.K.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:19:
[...]

Da's inderdaad de lange weg ... :P
oh haha, dat is hetzelfde menu. 8)7

• mxhans196
Nieuwe software gevonden. Download is gestart....

Deze tekst niet lezen !

• realphoenikx
Update gestart.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:18
Wat is de changelog?

Verwijderd

Hier ook gestart, nu half uurtje wachten op afmaken van de update.... :)

• Wognummer
Download loopt alleen traaaaaaaaaag

• Nieuwevolger
update word geinstalleerd, half uurtje wachten. dit is de moment of true.

• tcviper
Firmware OTA5:

- HDR overview
- HDMI 3G/6G 4K 50p/60p
- Support of Android profile
- Extern HEVC 2K/4K Broadcast and Astra
- Playstion Video
- Support Dolby Digital+ and Soundstream
- Canal sortering for Sony Editor
- XAVC 29p support
- Viewing tuner
- HDMI Lipsync
- Green screen
- 3D Glass pairing
- 5.1 Audio using Netflix, Videoland and Plex
- Incorrect Dutch words display
- TV Reboot with Ziggo and CAM Card
- 5.1 Audio output when using Ziggo Cable signal with CI+
- Meerdere verbeteringen Android Operating System o.a. snelheid

Zoals gepost in: https://community.sony.nl...10-2015/m-p/2037484#M6373

• krayzii
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
En 5.1 met bijv Kodi? Ach ja we weten het zo... In ieder geval een goed teken dat ze woord gehouden hebben.

• tcviper
krayzii schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:28:
En 5.1 met bijv Kodi? Ach ja we weten het zo... In ieder geval een goed teken dat ze woord gehouden hebben.
Kodi had dat al hoor (die gebruiken eigen video player), gewoon bij advanced settings passthrough aangooien van AC3 en DTS.

[ Voor 5% gewijzigd door tcviper op 13-10-2015 17:29 ]

• krayzii
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
Fook voor niks bagger geluid de afgelopen maanden.

• Nieuwevolger
Update is geinstalleerd, de tijd zal vertellen of te tv nog reboot en als je de tv opstart de tv normaal reageert.

• P.K.
Installatie voltooid, Netflix klinkt eindelijk zoals het hoort. :D

• mxhans196
Update klaar. Moest ook nog even 205 appjes bijwerken.

Resultaten?
- Netflix 5.1 geluid - CHECK
- HDMI Lipsync - CHECK
- Info balk blijft niet meer lang staan - CHECK (so far)
- Reactiesnelheid, sneller Zappen - hmmmm ietsje misschien, zappen van 4 naar 3 seconden
- Groen scherm - die heb ik nooit gehad.
- Spontane reboot heb ik nog nooit gehad.

So far so Good.
Ga nu ff languit op de bank kijken of het goed blijft gaan.

Deze tekst niet lezen !

• Nieuwevolger
De balk gaat tenminste vanzelf weg, maar we kunnen pas echt oordelen na een week.

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Herinnering Timer is ook nu aanwezig

• tcviper
So far so good :)

Eindelijk overal 5.1 geluid, woop! Heb ook meteen bij Settings > HOME > OperaTV uitgegooid, want dat is echt zooi.

[ Voor 201% gewijzigd door tcviper op 13-10-2015 17:57 ]

• P.K.
mxhans196 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:42:
Update klaar. Moest ook nog even 205 appjes bijwerken.

Resultaten?
- Netflix 5.1 geluid - CHECK
- HDMI Lipsync - CHECK
- Info balk blijft niet meer lang staan - CHECK (so far)
- Reactiesnelheid, sneller Zappen - hmmmm ietsje misschien, zappen van 4 naar 3 seconden
- Groen scherm - die heb ik nooit gehad.
- Spontane reboot heb ik nog nooit gehad.

So far so Good.
Ga nu ff languit op de bank kijken of het goed blijft gaan.
Heb nu al na een paar keer zappen dat die balk wél blijft staan...
Verder eens.

• Wognummer
Netflix hapert nog steeds ingebouwde chromecast is niet te benaderen....

Na een herstart van de tv werkt de chromecast wel alleen Netflix nu nog

[ Voor 34% gewijzigd door Wognummer op 13-10-2015 18:04 ]

• realphoenikx
Ook update 2.1 voor de Nvidia Shield. Ik ben vandaag een tevreden mens.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:11
Hoi!

Nieuw hier! Heb een Sony Bravia KDL-43W805C aangeschaft. Echt puur en alleen omdat het beeld en design me aansprak. Verder echt niet tot nauwelijks verstand van TV's. Altijd met beamers of monitoren gewerkt.

Ik vroeg mij ten eerste af wat apps zijn om aan te raden?
(ik heb als randapparatuur een surface pro 3, Lumia 930 en desktop)

En ten tweede, direct uit de doos kwam ik erachter dat de TV miracast ondersteunt net als mijn surface (Windows 10) maar ik heb het nog met geen mogelijkheid aan de praat gekregen, net als via mijn telefoon niet. Ik blijf altijd een foutmelding krijgen op de TV, registreren mislukt o.i.d.

Verder heb ik gek genoeg af en toe dat als ik op de uit/standby knop druk de tv automatisch binnen een seconde of 5 weer beeld geeft. Heel apart.

Verder prima beeld natuurlijk, maar het hele "smart gedeelte" is echt nog even wennen en ik moet de voordelen er nog van in gaan zien denk ik. Ik mis bijvoorbeeld in de "Video" app de functie om überhaupt de weergave van video's overzichtelijk te krijgen, of om subtitles aan/uit te zetten of resyncen. Tot nu toe ben ik toch vaak geneigd naar de hdmi kabel te grijpen ipv een HDD. Maar goed hier zijn vast oplossingen voor.

Over de beeldkwaliteit en het design ben ik erg te spreken en daar gaat het tenslotte om.

Edit: Toevoeting op het miracast deel, lees net iets over nieuwe firmware/update dus ik zal dat als eerste eens doen straks.

[ Voor 4% gewijzigd door Inverted_World op 13-10-2015 18:52 ]

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:56
tcviper schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:45:
So far so good :)

Eindelijk overal 5.1 geluid, woop! Heb ook meteen bij Settings > HOME > OperaTV uitgegooid, want dat is echt zooi.
Heb je eerst een factory reset gedaan? Bij mij staat die er niet tussen. ..

• Nieuwevolger
Inverted_World schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:50:
Hoi!

Nieuw hier! Heb een Sony Bravia KDL-43W805C aangeschaft. Echt puur en alleen omdat het beeld en design me aansprak. Verder echt niet tot nauwelijks verstand van TV's. Altijd met beamers of monitoren gewerkt.

Ik vroeg mij ten eerste af wat apps zijn om aan te raden?
(ik heb als randapparatuur een surface pro 3, Lumia 930 en desktop)

En ten tweede, direct uit de doos kwam ik erachter dat de TV miracast ondersteunt net als mijn surface (Windows 10) maar ik heb het nog met geen mogelijkheid aan de praat gekregen, net als via mijn telefoon niet. Ik blijf altijd een foutmelding krijgen op de TV, registreren mislukt o.i.d.

Verder heb ik gek genoeg af en toe dat als ik op de uit/standby knop druk de tv automatisch binnen een seconde of 5 weer beeld geeft. Heel apart.

Verder prima beeld natuurlijk, maar het hele "smart gedeelte" is echt nog even wennen en ik moet de voordelen er nog van in gaan zien denk ik. Ik mis bijvoorbeeld in de "Video" app de functie om überhaupt de weergave van video's overzichtelijk te krijgen, of om subtitles aan/uit te zetten of resyncen. Tot nu toe ben ik toch vaak geneigd naar de hdmi kabel te grijpen ipv een HDD. Maar goed hier zijn vast oplossingen voor.

Over de beeldkwaliteit en het design ben ik erg te spreken en daar gaat het tenslotte om.

Edit: Toevoeting op het miracast deel, lees net iets over nieuwe firmware/update dus ik zal dat als eerste eens doen straks.
Er is vandaag een update uitgekomen die veel problemen voor de 805c moet oplossen, daarvoor was het een drama apparaat die vanzelf opnieuw op start en niet reageert op de afstandsbediening. We hoopten al dat de update die problemen oplost.

• hans180
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-11-2025
Update geinstalleerd, de software loopt soepeler. Enige probleem is dat mijn Quantis module niet werkt icm de 809C. Dit was voor de update al zo, en nu nog steeds. Alleen NL1,2 &3 werken. De module werkt wel in een andere tv met mijn ziggo smartcard. Iemand die dit probleem ook heeft op nog beter, had?

• Motion2
Hmm hebben meer mensen last dat 5.1 wel werkt binnen Plex maar dat hij toch aan het transcoderen slaat?
Zodra ik ook maar iets open gaat hij direct transcoderen...

• tcviper
Motion2 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:12:
Hmm hebben meer mensen last dat 5.1 wel werkt binnen Plex maar dat hij toch aan het transcoderen slaat?
Zodra ik ook maar iets open gaat hij direct transcoderen...
Direct stream en direct play aan gooien in settings bij plex en audio passthrough op auto ;)

Als ie daarna nog transcode, dan is er een bestand wat ie niet standaard ondersteunt.

• Motion2
tcviper schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:20:
[...]

Direct stream en direct play aan gooien in settings bij plex en audio passthrough op auto ;)

Als ie daarna nog transcode, dan is er een bestand wat ie niet standaard ondersteunt.
Staan alle 3 aan... Nog steeds gaat hij met elk bestand (AC3 audio / H264 / mkv ) transcoden...

• tcviper
Motion2 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:22:
[...]

Staan alle 3 aan... Nog steeds gaat hij met elk bestand (AC3 audio / H264 / mkv ) transcoden...
Alleen als de MKV interne subs heeft (embedded) is er nog transcoding nodig, niet bij externe subs. Daar word aangewerkt.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Hier is ie nu ook aan het downloaden. Hoe lang duurde het bij jullie? De kinderen klagen dat ze niet kunnen Netflixen... :P

Nomen nescio

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
Inverted_World schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:50:
Hoi!

Nieuw hier! Heb een Sony Bravia KDL-43W805C aangeschaft. Echt puur en alleen omdat het beeld en design me aansprak...

Verder heb ik gek genoeg af en toe dat als ik op de uit/standby knop druk de tv automatisch binnen een seconde of 5 weer beeld geeft. Heel apart...

In de Bravia sync settings staat volgens mij ook een setting voor automatisch aanzetten vd tv. Toen ik dat uit zette kwam het hier niet meer voor.

• Motion2
tcviper schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:23:
[...]

Alleen als de MKV interne subs heeft (embedded) is er nog transcoding nodig, niet bij externe subs. Daar word aangewerkt.
Aah Thanks! Dat was inderdaad de truc. Heb nu de srt eruit gehaald en nu werkt het wel!
Is er al een idee wanneer dit wel ondersteund word?

Iemand nog tips om Dts snel om te zetten naar dolby?

[ Voor 6% gewijzigd door Motion2 op 13-10-2015 19:36 ]

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
De Update is geïnstalleerd, we gaan het eens bekijken of er verbeteringen waarneembaar zijn .. op 200 punten geoptimaliseerd zie ik net toe maar dat beloofd wat ,

• Inverted_World
Briljant, wil ik de update installeren, vind de TV ons wifi netwerk niet, ( staat er 3 meter vandaan , geen ethernet kabel bij de hand ) hij vond hem eerst wel, nu staat er enkel 1 netwerk in de lijst van buren o.i.d. ipv een hele lijst.

Iemand een idee hoe dit op te lossen, danwel een factory reset te doen? Restarten heeft geen zin...

• mxhans196
P.K. schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:45:
[...]

Heb nu al na een paar keer zappen dat die balk wél blijft staan...
Verder eens.
Inderdaad, uit 'Guide' naar TV en de balk blijft weer staan. Beetje jammer, maar niet het ergste.

Deze tekst niet lezen !

• mxhans196
Wognummer schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:00:
Netflix hapert nog steeds ingebouwde chromecast is niet te benaderen....
Net een poos Netflix gekeken. Geen problemen tegengekomen.

Deze tekst niet lezen !

Verwijderd

Beetje vlotter geworden, niet noemenswaardig. Balk inderdaad nog steeds af en toe in beeld. Zojuist ook weer een AB die niet regaeerde....

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

hans180 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:08:
Update geinstalleerd, de software loopt soepeler. Enige probleem is dat mijn Quantis module niet werkt icm de 809C. Dit was voor de update al zo, en nu nog steeds. Alleen NL1,2 &3 werken. De module werkt wel in een andere tv met mijn ziggo smartcard. Iemand die dit probleem ook heeft op nog beter, had?
Is het wel een 1.3 CI+ module, is de CI+ module wel bereikbaar in het digitale menu?

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07-2025
Ik heb sinds een tijdje de kd55x8505c, bevalt me erg goed, krijg alleen op geen mogelijkheid de touchremote gekoppeld. Iemand ervaring mee?

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Staat een paar pagina's terug nog ergens beschreven, even dit topic doorspitten dus. :)

Nomen nescio

• Ruben1123
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08-2025
Tot nu toe veel belovend. Ik heb Plex geprobeerd, waarbij hij met versie 2333 crasht, speelt hij met 2601 wel gewoon soepel af. We gaan het zien...

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-01 16:56
Ik heb ruzie met de surround sound output (bijvoorbeeld in Kodi). Zodra ik passthrough aanzet krijg ik alleen nog maar een heel hard static noise geluid. Zal wel iets fout doen. TV voelt wel sneller aan met de nieuwe firmware :)

• Ruben1123
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08-2025
AlterMann schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:08:
Ik heb ruzie met de surround sound output (bijvoorbeeld in Kodi). Zodra ik passthrough aanzet krijg ik alleen nog maar een heel hard static noise geluid. Zal wel iets fout doen. TV voelt wel sneller aan met de nieuwe firmware :)
Ja passthrough met optische kabel doet het inderdaad niet meer, zal het ook nog moeten onderzoeken of instellingen veranderd zijn.

• AMD1800
hans180 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:08:
Bij mij werkte FOX niet in standaard kwaliteit. Daarnaast werkte alleen de publieke omroep in HD. Ook met Quantis 1.3 module. Dit heb ik vandaag kunnen oplossen: Ziggo heeft mijn smartcard gereset en het probleem was toen binnen 5 minuten opgelost. Hoe het precies werkt krijg je wel te horen.

Ze gaan je vragen om [url=https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/e16-melding-oplossen/#TV%20Royaal%20of%20ander%20zenderpakket/Langer%20dan%2048%20uur%20geleden]deze] stappen door te nemen. Doe dit dus ook voordat je om hulp gaat vragen.

Als dit stappenplan niet werkt moet je gewoon specifiek zeggen dat je dit stappenplan hebt doorgenomen en dat het niet werkt, en aangeven dat ze nu dus de betreffende smartcard moeten resetten.

[ Voor 29% gewijzigd door AMD1800 op 13-10-2015 20:20 ]

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:30
AlterMann schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:08:
Ik krijg netflix wel met DD5.1, echter Kodi en Plex niet via optische kabel..? Ben ik nu verplicht om een receiver met ARC aan te schaffen?

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-01 16:56
Ik krijg netflix alleen maar in stereo. Iemand een snelle howto mbt settings? Of heb ik net de pech dat ik een 2.0 serie bekijk?

• tcviper
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:40:
[...]

Ik krijg netflix wel met DD5.1, echter Kodi en Plex niet via optische kabel..? Ben ik nu verplicht om een receiver met ARC aan te schaffen?
Ik ben bang van wel, werkt inderdaad alleen met HDMI ARC.

• tcviper
AlterMann schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:47:
Ik krijg netflix alleen maar in stereo. Iemand een snelle howto mbt settings? Of heb ik net de pech dat ik een 2.0 serie bekijk?
Als het 5.1 geluid bevat zie je dat bovenin bij de serie info staan: HD en 5.1 naast elkaar.

• Inverted_World
Update geinstalleerd, merk weinig verschil met eerder, maar ik heb de TV ook net een week. (805c)

However, is er iemand die schermreproductie werkend heeft gekregen, en dan specifiek vanuit windows 10?

Ook na de update geen succes, ik zie op zowel de surface als de TV dat ze proberen te verbinden, het eindigt continu in "verbinding mislukt" of "registratie mislukt" op de tv...

Toch lame om een dongle te moeten kopen voor iets wat ondersteunt zou moeten zijn...

( Op mijn Lumia 930, hetzelfde probleem )

[ Voor 4% gewijzigd door Inverted_World op 13-10-2015 21:21 ]

• just_A_boy
  • Laatst online: 06-05-2017
Heeft iemand na de update ook last van het niet meer kunnen casten naar de tv? Mijn Xperia ziet de tv niet meer.

Toch merkwaardig dat het casten naar m'n oude sony w655a vele malen beter verliep dan naar de w805c. Had daarmee nooit problemen.

Voor de update was dit altijd heel haperig.

[ Voor 44% gewijzigd door just_A_boy op 13-10-2015 21:37 ]

• Wognummer
Klopt ik kan ook niet meer casten en als Netflix al werkt loopt geluid niet synchroon ? Meer mensen last van?

• just_A_boy
  • Laatst online: 06-05-2017
Ze fixen het een en slopen het ander... Zucht...
Pagina: 1 ... 34 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297