• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Karakartal schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:14:
Sinds twee weken de w809c in bezit. Na een week begon de externe voeding te piepen.
Dit gebeurt alleen als de tv uitstaat. Kan ik hier iets aan doen of is het mogelijk dat ik dit meld en gratis nieuwe voeding opgestuurd krijg?
Iemand ?

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-01 08:17

W84

Zijn er mee daarmee las ik hier en daar, ook waar ze brommen. Gewoon ruilen...

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-01 16:10
Robus schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:36:
[...]

Wild guesses;
Welke type en versie is de Module? (alleen v1.3 schijnt te werken). Check daarna de juiste frequentie en ID nog ff op de Ziggo-site (als nog niet gedaan).
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:52:
[...]

Volgens mij moet je om te beginnen als frequentie 474 MHz instellen, en als netwerk id 5555 .....
https://www.ziggo.nl/klan...nstalleren/CI%2B%20module

https://www.ziggo.nl/klan...ia%20een%20CI%2B%20module

Ook op de TV minimaal firmware versie 2333
Ik heb de module van ziggo, ik geloof een 1.3 module van SMARDTV. De frequenties volgens de website 164.000 en ID = 43136 voor Noord-holland.

Ik heb gemerkt dat de storing erger wordt wanneer er iets op internet gebeurd in het huis. De bandbreedte moet toereikend zijn (ongeveer 4 Megabyte/s). Het frappante is ook dat dit probleem zich niet voordoet bij de UPC setupbox. Misschien zit daar een versterker ingebouwd. Een oude antenne versterker die ik hier heb liggen zorgde helaas niet voor verbetering. Ten einde raad..

• weert14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:11
Ik heb sinds 2 weken de 50W809C met een Quantis 1.3 ci+ module en een ziggo abbo. Echter krijg ik voor geen mogelijkheid de hd zenders aan de praat. Alleen NED1,2 en 3. Bij de overige zenders krijg ik een melding dat de authenticatie niet klopt. Als ik dan verder zap krijg ik de melding dat de zender momenteel niet beschikbaar is...
Ik heb al meerdere keren de tv opnieuw ingesteld vanuit de fabrieksinstellingen en na het zoeken van de zenders pas de module in de tv gestoken. Doe ik iets fout? Is firmware V2333 noodzakelijk?

Verwijderd

weert14 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:48:
Ik heb sinds 2 weken de 50W809C met een Quantis 1.3 ci+ module en een ziggo abbo. Echter krijg ik voor geen mogelijkheid de hd zenders aan de praat. Alleen NED1,2 en 3. Bij de overige zenders krijg ik een melding dat de authenticatie niet klopt. Als ik dan verder zap krijg ik de melding dat de zender momenteel niet beschikbaar is...
Ik heb al meerdere keren de tv opnieuw ingesteld vanuit de fabrieksinstellingen en na het zoeken van de zenders pas de module in de tv gestoken. Doe ik iets fout? Is firmware V2333 noodzakelijk?
minimaal firmware 2333 is wel aan te raden, aangezien je anders spontane resets krijgt, maar hij zou het in elk geval wel moeten doen (en halverwege deze maand zou zowiezo de nieuwe software update moeten komen)
Zoals hier al eerder gemeld, moet je bij het zoeken naar zenders NIET kiezen voor "UPC" of "Provider", maar "Overige", met de juiste freq en kabel id.(meestal 474.000 en 5555)

• weert14
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:06:
[...]

minimaal firmware 2333 is wel aan te raden, aangezien je anders spontane resets krijgt, maar hij zou het in elk geval wel moeten doen (en halverwege deze maand zou zowiezo de nieuwe software update moeten komen)
Zoals hier al eerder gemeld, moet je bij het zoeken naar zenders NIET kiezen voor "UPC" of "Provider", maar "Overige", met de juiste freq en kabel id.(meestal 474.000 en 5555)
Dan zal ik vanavond firmware 2333 installeren om te kijken of het dan wel werkt...
Ik heb overigens wel voor "Overige" gekozen bij het zoeken en de juiste freq en id ingevoerd.

Verwijderd

Guids schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:46:
Ik heb gemerkt dat de storing erger wordt wanneer er iets op internet gebeurd in het huis. De bandbreedte moet toereikend zijn (ongeveer 4 Megabyte/s). Het frappante is ook dat dit probleem zich niet voordoet bij de UPC setupbox. Misschien zit daar een versterker ingebouwd. Een oude antenne versterker die ik hier heb liggen zorgde helaas niet voor verbetering. Ten einde raad..
Je zou eens via "help" > "signaaldiagnose" kunnen kijken hoe het gesteld is met de signaalsterkte en kwaliteit...

Verwijderd

weert14 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:09:
Dan zal ik vanavond firmware 2333 installeren om te kijken of het dan wel werkt...
Ik heb overigens wel voor "Overige" gekozen bij het zoeken en de juiste freq en id ingevoerd.
Is de ziggo smartcard wel geaktiveerd ? Anders wellicht een keertje opnieuw (laten) doen ? ....
of "herstel" uitvoeren via "mijn ziggo"

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2015 14:17 ]

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:21
hmm toch maar eens advies vragen

wij hebben al een week of 4 de KD-55X8505C aan de muur hangen, echter sinds een paar dagen begint me iets te vervelen en dat is Netflix die hapert constant (ziggo 200/20) zowel bekabeld als draadloos via de router, als ik dezelfde serie op een ander apparaat kijk (iPad) dan werkt het vlekkeloos...

tevens ook regelmatig dat netflix gewoon niet opstart maar hij weer terug springt naar de tv dan moet ik echt de stekker eruit gooien voordat ik weer netflix kan kijken of een leuke andere random error van netflix..

• weert14
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:14:
[...]

Is de ziggo smartcard wel geaktiveerd ? Anders wellicht een keertje opnieuw (laten) doen ? ....
of "herstel" uitvoeren via "mijn ziggo"
Smartcard is geactiveerd volgens "mijn ziggo" en is ook al een keer op reset gezet...
Ik zal vanavond ook even kijken wat de signaalsterkte en kwaliteit is. Wat moet het minimaal zijn?

Verwijderd

weert14 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:27:
Smartcard is geactiveerd volgens "mijn ziggo" en is ook al een keer op reset gezet...
Ik zal vanavond ook even kijken wat de signaalsterkte en kwaliteit is. Wat moet het minimaal zijn?
Wordt ruwweg met kleurtjes aangegeven ;)

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-01 12:45
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:06:
[...]

Waar kun je zien welke firmware versie je hebt? Dit gaat dan neem ik aan over de Quantis CI+ module. Ik heb namelijk exaxt het zelfde probleem. Momenteel probeer ik contact op te nemen met Ziggo om mijn oude @home smartcard te laten resetten, zodat het hopelijk wel werkt, wat allesbehalve soepel gaat. Ik krijg allemaal E100-4 meldingen namelijk...

• weert14
nee de firmware van de tv. V2333 is via USB te installeren

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-01 00:24
Guids schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:46:
[...]

[...]

Ik heb de module van ziggo, ik geloof een 1.3 module van SMARDTV. De frequenties volgens de website 164.000 en ID = 43136 voor Noord-holland.

Je inhouse coax? Schijnt ook een (Ziggo)dingetje te zijn en oorzaak van veel storingen. Ziggo schrijft daarom het gebruik van Coax met kabelkeur voor.

"A man has got to know his limitations..."

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:04
weert14 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:40:
nee de firmware van de tv. V2333 is via USB te installeren
Ook het updaten van de CI module wil nog wel eens helpen

No matter the age, never lose the Kramer inside

Verwijderd

Heb sinds enige weken KD-55X8505C in huis staan met de V2333 geinstalleerd, en optische uitgang aangesloten op een Bose Cinemate II systeem.

Probleem is dat wanneer ik met de Bose afstandsbediening het volume hoger of lager wil zetten, het geluid volledig wegvalt tijdens het indrukken van de volume knop. Bij enkele seconden indrukken van de volume toets, moet je dus maar afwachten hoeveel geluid er uit de speakers komt... Zeer irritant.
Bij mijn vorige 6 jaar oude Sony HD tv had ik dit probleem niet en bleef het volume hoorbaar tijdens het wijzigen ervan.

Heb al verschillende instellingen geprobeert (Auto1, Auto2, PCM, systeemgeluiden uit), maar dit maakt geen verschil.

Iemand een idee hoe ik dit euvel kan verhelpen?

• Wognummer
Wognummer schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:18:
hmm toch maar eens advies vragen

wij hebben al een week of 4 de KD-55X8505C aan de muur hangen, echter sinds een paar dagen begint me iets te vervelen en dat is Netflix die hapert constant (ziggo 200/20) zowel bekabeld als draadloos via de router, als ik dezelfde serie op een ander apparaat kijk (iPad) dan werkt het vlekkeloos...

tevens ook regelmatig dat netflix gewoon niet opstart maar hij weer terug springt naar de tv dan moet ik echt de stekker eruit gooien voordat ik weer netflix kan kijken of een leuke andere random error van netflix..
inmiddels contact gehad met de MM en ze gaan iemand langs laten komen vanuit Sony... ben benieuwd of dat gaat helpen :+ laatste update staat er overigens op maar die heeft het alleen maar erger gemaakt

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
Guids schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:34:
[...]

waarom denk je dat dit niet lekker gaat werken? Digitaal signaal zorgt voor geen kwaliteitsverlies. En mits de DAC zijn werk goed doet (wat ik in het geval van de audioengine wel mag geloven) leek het mij een winnende combinatie.

Op welke manier zal jij de tv aansluiten op de receiver?
Heb net even een Fulla Schitt USB-DAC aangesloten op een X9305 en dat werkte niet.
De Fulla zou wel met Android telefoons moeten werken. Kan dat alleen niet testen want heb geen juiste kabel. Op OSX en Win7 werkt het wel goed.

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:10
Wognummer schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:31:
[...]

inmiddels contact gehad met de MM en ze gaan iemand langs laten komen vanuit Sony... ben benieuwd of dat gaat helpen :+ laatste update staat er overigens op maar die heeft het alleen maar erger gemaakt
Print even dit topic uit en geef ze dat mee :9..... of open de pagina even en vraag of hij 5 minuutjes wil lezen :z

• Wognummer
Soullancer schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:58:
[...]

Print even dit topic uit en geef ze dat mee :9..... of open de pagina even en vraag of hij 5 minuutjes wil lezen :z
net ben ik gebeld door het bedrijf wat de reparaties verzorgt voor Sony Tv's deze gaf aan dat er 13 okt een nieuwe update uitkomt voor de tv's.... erg benieuwd :)

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Heb bij de 805c ook problemen gehad met de smartcards, een nieuwe smartcard 1.3 kreeg ik niet aan de praad, maar een paar maanden oudere 1.3 doet het wel. Voor de rest valt de tv soms vanzelf uit en bij het eerste keer opstarten reageert de tv slecht en moet je hem weer uit en aan doen. Ook de balk boven in als je van zender switch is klote die niet vanzelf weggraat. Hoop dat de nieuwe update tenminste het rebooten en het niet reageren bij het aandoen tenminste een beetje oplost.

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 19:51:
... Hoop dat de nieuwe update tenminste het rebooten en het niet reageren bij het aandoen tenminste een beetje oplost.
Zijn beiden al opgelost met de V2333 update.....

• Nieuwevolger
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 20:29:
[...]

Zijn beiden al opgelost met de V2333 update.....
Bijzonder dat ik er nog last van heb, net nog gecontroleerd en mn software is up to date.

• ndonkersloot
  • Laatst online: 10-01 20:44
Nieuwevolger schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 20:39:
[...]

Bijzonder dat ik er nog last van heb, net nog gecontroleerd en mn software is up to date.
De update is enkel via USB te installeren, ik heb hem zelf ook nog niet geinstalleerd maar heb niet veel hinder.

Weet iemand wat is de reden dat de update nog niet via de TV zelf binnen te halen is eigenlijk?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Nieuwevolger
Tiwazz schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 23:02:
[...]

De update is enkel via USB te installeren, ik heb hem zelf ook nog niet geinstalleerd maar heb niet veel hinder.

Weet iemand wat is de reden dat de update nog niet via de TV zelf binnen te halen is eigenlijk?
ooh oke bedankt, ik wacht wel even voordat ik heel de tv verkloot.

• AMD1800
Nieuwevolger schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 23:22:
[...]

ooh oke bedankt, ik wacht wel even voordat ik heel de tv verkloot.
Bij mij stond de update al op de TV (ik heb de TV ongeveer 2 weken), dus dat verkloten gaat je niet lukken.

Verwijderd

Haai! iemand ervaring met de KD55X8509C? ik zit te denken om hem voor kerst te kopen :)

• Soullancer
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:39:
Haai! iemand ervaring met de KD55X8509C? ik zit te denken om hem voor kerst te kopen :)
Leef je uit, 130 pagina's met ervaringen in dit topic en links naar andere fora met ervaringen waaronder sony community.

Bijv zoals eerder gepost
https://community.sony.co...ues/td-p/1949079/page/151

[ Voor 16% gewijzigd door Soullancer op 10-10-2015 15:29 ]

Verwijderd

Soullancer schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:29:
[...]

Leef je uit, 130 pagina's met ervaringen in dit topic en links naar andere fora met ervaringen waaronder sony community.

Bijv zoals eerder gepost
https://community.sony.co...ues/td-p/1949079/page/151
hmm.. ik hoef eigenlijk geen smart tv.. wil gewoon grote tv met 3d en 4k..

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01 18:04
Kom je toch uit op een smartTV.

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
Maar dat smart gedeelte hoef je niet te gebruiken natuurlijk...

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:20
Nou, heb wel ns gehoord, dat Smart invloed heeft op dingen als zapsnelheid etc. Nee, weet niet van de hoed en de rand, en zal ook wel per merk/model anders zijn.

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:25
Sjah schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:47:
Nou, heb wel ns gehoord, dat Smart invloed heeft op dingen als zapsnelheid etc. Nee, weet niet van de hoed en de rand, en zal ook wel per merk/model anders zijn.
ervaring met Philips 50PUK7150 en Sony KD55X8509C
Die Philips was helemaal brak met z'n 'smart' gedeelte. De Sony die ik nu heb is een stuk beter, maar ook hier zijn er issues die nog (hopelijk) opgelost gaan worden in een volgende update.
Ik ben wél zeer tevreden over de beeldkwaliteit, véél beter dan de philips.
Het zappen met de Sony duurt ca. 3-4 seconden en dat is tegenwoordig redelijk goed,
Een TV zonder smart zal sneller opstarten met een koude start (stroom eraf geweest). De snelheid van zappen zal sterk wisselen tussen de diverse merken en typen. Dat hoeft niet persé aan het smart gedeelte te liggen.

De enige grote TV's zonder smart (maar ik denk dat er al meerdere niet meer in de winkel te vinden zijn):
http://tweakers.net/categ...C1MzEFKyhJzQErMjY2VamtrAQ
Wil je 4K zonder smart, dan blijft alléén nog LG over, maar die hebben géén 3D volgens de specs.
TV's zonder smart liggen meteen in de wat goedkopere sector en ik vrees dat je dan ook op beeldkwaliteit gaat inleveren.

[ Voor 3% gewijzigd door mxhans196 op 11-10-2015 00:06 ]

Deze tekst niet lezen !

• ndonkersloot
Als ik Wii spellen speel op mijn Wii U zijn er zwarte randen zichtbaar, op mijn vorige TV kon ik dit oplossen door de picture mode in 16:9 te zetten. De Sony W805c heeft deze optie niet, kijk ik verkeerd of? Lijkt me toch een standaard functie...

• W84

W84

Hebben jullie ook dat de tv soms slecht of niet reageert op de afstandsbediening?

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tiwazz schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:24:
Als ik Wii spellen speel op mijn Wii U zijn er zwarte randen zichtbaar, op mijn vorige TV kon ik dit oplossen door de picture mode in 16:9 te zetten. De Sony W805c heeft deze optie niet, kijk ik verkeerd of? Lijkt me toch een standaard functie...
Je hebt toch de beeld verhouding knop? Onder je Zap knoppen.

• ndonkersloot
Jelte schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 07:49:
[...]

Je hebt toch de beeld verhouding knop? Onder je Zap knoppen.
Klopt, en die heeft uit mijn hoofd Volledig, Zoom en Orgineel maar geen 16:9.
Mijn vorige TV's hadden wel 16:9 waarbij dus de zwarte balken verdwijnen..

• Nieuwevolger
W84 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 02:19:
Hebben jullie ook dat de tv soms slecht of niet reageert op de afstandsbediening?
Ja dan moet je de tv aan en uit doen, meestal helpt dat.

• W84

W84

Elke keer? Nou, lekker dan! :+

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

W84 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:52:
Elke keer? Nou, lekker dan! :+
Had dat eerst ook maar heb er nu geen last meer van. Geen idee waarom.

• ndonkersloot
Ik heb nu al een stuk of 5 keer gehad dat de TV niet meer aangaat, niet met de AB en niet met de knop op de TV. De stroom moet er dan echt af waarna het weer werkt.

Bekende bug of faulty device?

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:15
Tiwazz schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:57:
Ik heb nu al een stuk of 5 keer gehad dat de TV niet meer aangaat, niet met de AB en niet met de knop op de TV. De stroom moet er dan echt af waarna het weer werkt.

Ook dat zou opgelost moeten worden met upcoming update. Nog even geduld :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-01 16:52

Troost je, ik heb gemiddeld 1-2 keer in de week hetzelfde.
Stekker eruit/erin is de enige remedie, ik hoop dat de komende update hier een einde aanmaakt anders mogen ze het komen nakijken.

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Hoelang nog?
Afgelopen vrijdag waren er verontrustende berichten uit HQ over een mogelijke uitstel.

• ndonkersloot
Ik vind het prima als het opgelost wordt met een update, was bang dat er een hardware defect was ofzo.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:09

Ethirty

Who...me?

Ik vind het anders best schunnig dat een tv die al een aantal maanden in de verkoop is nog steeds niet stabiel is. Dat ze hun update-releases continue uitstellen schept ook weinig vertrouwen.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• tcviper
pa3eia schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:42:
[...]

Hoelang nog?
Afgelopen vrijdag waren er verontrustende berichten uit HQ over een mogelijke uitstel.
Ik mag hopen dat 13 oktober de dag is.... zo niet, ga ik me toch ook serieus bedenken.

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Je kunt ook de groene aan/uit knop ingedrukt houden todat hij restart. Stuk sneller ;)

• ndonkersloot
Ipenburg schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:05:
Je kunt ook de groene aan/uit knop ingedrukt houden todat hij restart. Stuk sneller ;)
Goede tip! :)

• Robus
Sinds gisteren verdwijnt de zwarte info-balk boven in beeld niet meer vanzelf na het wisselen van kanaal. Zomaar ineens. Bizar. Ik heb hem maar onderdrukt, net als (preventief) de systeemgeluiden. Ook vreemd dat ik met Kodi wel mijn muziek van LAN kan streamen en met de Sony Music app niet.

Verwijderd

Had dat alleen met de CI+ module, voor de 2333 update

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Hoe en waar kan ik de dns server aanpassen op de W809C ? Heb namelijk niks kunnen vinden op het internet.

• Nieuwevolger
Robus schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:19:
Sinds gisteren verdwijnt de zwarte info-balk boven in beeld niet meer vanzelf na het wisselen van kanaal. Zomaar ineens. Bizar. Ik heb hem maar onderdrukt, net als (preventief) de systeemgeluiden. Ook vreemd dat ik met Kodi wel mijn muziek van LAN kan streamen en met de Sony Music app niet.
Heb er ook altijd last van, ik heb de w805c.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Nieuwevolger schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:56:
[...]

Heb er ook altijd last van, ik heb de w805c.
Ook deze zou gefixed moeten worden. Is een bekende bug.

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Cyleo schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:05:
[...]

Ook deze zou gefixed moeten worden. Is een bekende bug.
Alleen op het "oude" gamele Digitale netwerk van Ziggo doet dit probleem voor, ofdat Sony d.m.v. een update dit snel kan fixen is maar de vraag.

Fingers cross de komende dagen.

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 00:14

Turfschipper

Hup NAC

"Komende dagen"

Haha ;-).

Zit er al 2 maanden op te wachten.

--

Beetje gek, of niet?

De youtube app werkt als een trein. Echter, zit nu een live gestreamd youtube event te kijken. En wel de darts winmau world masters.

En dat werkt dan weer niet. Slechte kwaliteit en na een minuut of zo springt ie naar een ander youtube filmpje.

Op mijn laptop loopt die youtube stream wel prima. Wel jammer, want youtube zendt steeds meer live uit. Hoop dat dat ook goed gaat werken.

[ Voor 76% gewijzigd door Turfschipper op 11-10-2015 21:26 ]

• Robus
Karakartal schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:23:
Hoe en waar kan ik de dns server aanpassen op de W809C ? Heb namelijk niks kunnen vinden op het internet.
"How to change the default Domain Name Server (DNS) to a Public DNS on a BRAVIA TV?
WARNING: Using a Public DNS may improve Internet routing speeds and help resolve the issue. However, please write down the default DNS for reference later in case public DNS does not work in the network or network connection goes slower or unstable.

A primary and secondary DNS server is automatically assigned by your Internet Service Provider (ISP). If you suspect that the used DNS server is not reliable or not working properly, it is possible to choose a Public DNS server by following the steps below.

Using the supplied remote, press the Home button.
Select Settings.
Select Network.
Select Network Settings/Set-up.
Select Set-up Network connection.
Select Custom/Expert.
Select Wired/Wireless Set-up. In Wireless Setup connect TV to Wireless network by scanning the network or by using WPS function, depending of router. For secured wireless setup, a Network security key needs to be entered before the IP address and Proxy server setting screen is displayed.
Select Manual IP Address setting.
Keep the IP address like is or change the IP address manuallyand enter the DNS by the following Public DNS addresses: 8.8.8.8 for Primary DNS and 8.8.4.4 for Secondary DNS.
Select NO if prompted to use a proxy server.
Select Save and Connect to establish a Network connection.
Note: In case the Internet connection becomes slower or unstable, other Public DNS servers can be found by searching through the Internet."

• SalimRMAF
  • Laatst online: 04-01 23:20

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Turfschipper schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:23:
"Komende dagen"

Haha ;-).

Zit er al 2 maanden op te wachten.

--

Beetje gek, of niet?

De youtube app werkt als een trein. Echter, zit nu een live gestreamd youtube event te kijken. En wel de darts winmau world masters.

En dat werkt dan weer niet. Slechte kwaliteit en na een minuut of zo springt ie naar een ander youtube filmpje.

Op mijn laptop loopt die youtube stream wel prima. Wel jammer, want youtube zendt steeds meer live uit. Hoop dat dat ook goed gaat werken.
Ik heb ook gemerkt dat wanneer je via de Youtube app zoekt naar livestreams, de kwaliteit erg slecht is (geen HD).

Wat ik dan doe is via Chromecast de stream opzoeken en laten afspelen op de TV. Dan is het wel in HD. :9

Gulfstream G650

• tcviper
pa3eia schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:30:
[...]

Alleen op het "oude" gamele Digitale netwerk van Ziggo doet dit probleem voor, ofdat Sony d.m.v. een update dit snel kan fixen is maar de vraag.

Fingers cross de komende dagen.
Je kunt Ziggo constant de schuld blijven geven, maar Sony maakt toch al langer dan vandaag tv's of niet? Al hun vorige modellen hadden geen problemen met 'Ziggo', waarom dan nu ineens wel? Net zoals bij vorige Sony modellen had men dat eerst beter moeten testen, voor men zo'n nieuwe toestel lanceert waar de helft niet van werkt. Het toestel is gewoon brak afgeleverd, zo simpel is het, en zo lang als wij geen 'fatsoenlijke' update krijgen voor de tv's is het denk ik de minst stabiele TV van Sony ooit. Vind het echt heel jammer dit, heb er geen andere woorden meer voor maar alles aan dat ding is bugged: - HDMI switchen (Receiver/TV) werkt soms wel, soms niet, - TV word traag na aantal dagen op standby, - Digitale TV is soms bugged (Zwart beeld of geluid wat hapert), - Netflix en andere apps geen 5.1 geluid (AC3/DTS), - Soms reageert remote opeens even niet meer, - Info balk bovenin blijft helft van de tijd gewoon in beeld, - Van de week zat ik een game te spelen op de PS4, midden in de game reboot de tv, - Home pagina van TV geeft vaak 'geen internet' of refreshed content niet juist, en zo zijn er nog wel een aantal punten waar men hier tegen aanloopt.

Verder, je kunt het netwerk van Ziggo 'gammel en oud' noemen maar het is nog wel altijd een van de beste kwaliteit digitale netwerken die we hebben en die het gewoon doet. Heb bij genoeg vrienden die TV kijken via glas toch hele andere resultaten, en over de kwaliteit van Digitenne zullen we het maar al helemaal niet hebben.

Anyway, ik heb 'nog steeds' hoop. Op de update die gaat komen, als het daarna nog zo is, dan zie ik het somber in.

[ Voor 26% gewijzigd door tcviper op 12-10-2015 09:48 ]

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-01 15:45
Wognummer schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:48:
[...]

net ben ik gebeld door het bedrijf wat de reparaties verzorgt voor Sony Tv's deze gaf aan dat er 13 okt een nieuwe update uitkomt voor de tv's.... erg benieuwd :)
Morgen dus, ik hoop het!

• AMD1800
Robus schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:19:
Volgens mij komt dit door hoe je naar tv-zenders hebt gezocht. Bij mij steekt het probleem de kop op sinds dat ik opnieuw naar zenders heb gezocht en dan op een gegeven moment op "overige" heb geklikt, waar je ook op "UPC" en "Provider" kan klikken. Eerst had ik dus op "UPC" geklikt en had ik het probleem niet.

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

tcviper schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:40:
[...]

Je kunt Ziggo constant de schuld blijven geven, maar Sony maakt toch al langer dan vandaag tv's of niet? Al hun vorige modellen hadden geen problemen met 'Ziggo', waarom dan nu ineens wel?

Verder, je kunt het netwerk van Ziggo 'gammel en oud' noemen maar het is nog wel altijd een van de beste kwaliteit digitale netwerken die we hebben en die het gewoon doet.
Waarom zijn er dan alleen problemen op het "oude" Ziggo Digitale Netwerk en niet op het "oude" UPC Digitale Netwerk?

Oudere modellen maar ook andere merken hebben rechtmatig spontane problemen met dit "oude" Ziggo Digitale Netwerk.

Met "oud" bedoel ik het oude Ziggo gebied voor de fusie met UPC.

• Nieuwevolger
Zijn er eigenlijk mogelijkheden om de 805c terug te ruilen, we hebben hem 6 weken en niet verzekerd, maar het word voor ons een serieuze optie als de update niks verandert.

• Wognummer
Nieuwevolger schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:19:
Zijn er eigenlijk mogelijkheden om de 805c terug te ruilen, we hebben hem 6 weken en niet verzekerd, maar het word voor ons een serieuze optie als de update niks verandert.
sterker nog ik ga het eisen :P (i know niets te eisen maarja ik ga het proberen als dit niets verbeterd)

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:47
tcviper schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:40:
[...]

Het toestel is gewoon brak afgeleverd, zo simpel is het, en zo lang als wij geen 'fatsoenlijke' update krijgen voor de tv's is het denk ik de minst stabiele TV van Sony ooit. Vind het echt heel jammer dit, heb er geen andere woorden meer voor maar alles aan dat ding is bugged: - HDMI switchen (Receiver/TV) werkt soms wel, soms niet, - TV word traag na aantal dagen op standby, - Digitale TV is soms bugged (Zwart beeld of geluid wat hapert), - Netflix en andere apps geen 5.1 geluid (AC3/DTS), - Soms reageert remote opeens even niet meer, - Info balk bovenin blijft helft van de tijd gewoon in beeld,

Anyway, ik heb 'nog steeds' hoop. Op de update die gaat komen, als het daarna nog zo is, dan zie ik het somber in.
Dit is nou de reden dat ik nog steeds geen 55x9305c heb gekocht. Inmiddels genoeg overuren gewerkt om 'm te financieren. Ik wacht geduldig op jullie ervaringen en wil ook een tv die normaal werkt natuurlijk.
Sony zou dit onderhand ook moeten weten.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 20:04
pa3eia schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:17:
[...]

Waarom zijn er dan alleen problemen op het "oude" Ziggo Digitale Netwerk en niet op het "oude" UPC Digitale Netwerk?

Oudere modellen maar ook andere merken hebben rechtmatig spontane problemen met dit "oude" Ziggo Digitale Netwerk.

Met "oud" bedoel ik het oude Ziggo gebied voor de fusie met UPC.
Nou en, die balk tovert Sony softwarematig te voorschijn, je kan 'm handmatig weer wegdrukken, dan kan Sony het ook wel zo maken dat ie weer automatisch verdwijnt. Op elke TV verdwijnt dat ding automatisch behalve op deze Sony... en dan ligt het aan Ziggo? Het ziggo netwerk pusht die balk echt niet.

Ben onderhand ook wel een beetje klaar met wachten, eerst een half jaar loze beloftes over levering, en nu wachten we al weer maanden op een update die er maar steeds niet komt (terwijl andere werelddelen ze wel krijgen). Dit slaat gewoon nergens op.

• Robus
AMD1800 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:15:
[...]

Volgens mij komt dit door hoe je naar tv-zenders hebt gezocht. Bij mij steekt het probleem de kop op sinds dat ik opnieuw naar zenders heb gezocht en dan op een gegeven moment op "overige" heb geklikt, waar je ook op "UPC" en "Provider" kan klikken. Eerst had ik dus op "UPC" geklikt en had ik het probleem niet.
Hi AMD1800,
Klinkt als een plausibele verklaring. Deze wijziging (van UPC naar overige) heb ik inderdaad onlangs doorgevoerd. Toch heeft het even geduurd voordat dit euvel de kop op stak. Ik begrijp dat het nu vooral een keuze is tussen of NP1 HD op 925 of een persistente bovenbalk wel/niet in beeld.

Verwijderd

Robus schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:58:
Hi AMD1800,
Klinkt als een plausibele verklaring. Deze wijziging (van UPC naar overige) heb ik inderdaad onlangs doorgevoerd. Toch heeft het even geduurd voordat dit euvel de kop op stak. Ik begrijp dat het nu vooral een keuze is tussen of NP1 HD op 925 of een persistente bovenbalk wel/niet in beeld.
Kan me niet echt voorstellen dat het daardoor komt, eerder een OS software zaak.....
Maar wellicht wordt alles opgelost halverwege de week ;)

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-01 12:12
Ik vind het ook onzin van die zwarte balk. Ik heb Rekam (waar Caiway ook TV op mag leveren) en ik heb ook last van die balk die niet (altijd) automatisch weggaat. Lijkt mij toch een softwareprobleem.
Daarnaast heb ik ook af en toe last met mijn HDMI Bluray speler en de TV. Dacht eerst dat het aan de speler lag, maar het bleek de combi met Sony. Als ik weer beeld wil hebben van een DVD of Blu-ray moet ik beide apparaten 30 seconden van de stroom halen. Dit staat ergens op de site van Sony.
Niet onoverkomelijk beide maar wel irritant, die balk en die stroom.

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Ook ik heb last van dat de balk in beeld blijft, alleen is dit alleen op sommige satelliet zenders maar nog geen enkele keer in het "oude" UPC Digitale netwerk. Wel is het zo dat sinds UPC de Hbb applicatie doorstuurd dat de info balk ook langer in beeld blijft.

Wat ik heb begrepen is dat de informatie voor de info balk uit de "guide" wordt gehaald. De informatie voor "guide" wordt uit een apart digitaal signaal in het netwerk aangeleverd door derden. En voorziet d.m.v. verschillende (3 of 4) digitale signalen de diverse boxen of TV toestel, vandaar ook de informatie verschillen tussen de mediaboxen onderling en de TV toestellen.

• Robus
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:10:
[...]

Kan me niet echt voorstellen dat het daardoor komt, eerder een OS software zaak.....
Maar wellicht wordt alles opgelost halverwege de week ;)
Op deze wijze neemt de verwachting over de update mythische proporties aan. Zo worden vanaf morgen de problemen in het Midden Oosten opgelost, bekent Rusland BUK schuld, wordt het gat in de ozonlaag gedicht en liggen vanaf morgen je nog te schrijven Sinterklaasgedichten voor je klaar :+ _/-\o_ We zullen het wel zien. Sony heeft genoeg problemen op te lossen. De kabelfrequentie wijziging van Ziggo, lijkt daarbij in het niet te vallen..

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:05
Na een lange zoektocht op google ben ik er nog niet helemaal uit. Sony tv is met lan maar hoe kan ik nu via iphone met chromecast verbinding maken met de tv? Heb de router nu zo aangepast dat ik wel het wifi netwerk zie wat door de sony 55X8505c utgezonden wordt maar als ik hiermee wil verbinden vraagt hij om een wachtwoord. Hoe of waar kan ik dit wachtwoord instellen /achterhalen ik heb bij de initieele installatie geen wachtwoord ergens moeten opgeven behalve dan het wachtwoord voor mijn google account.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:09

Ethirty

Who...me?

Robus schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:25:
[...]

Op deze wijze neemt de verwachting over de update mythische proporties aan. Zo worden vanaf morgen de problemen in het Midden Oosten opgelost, bekent Rusland BUK schuld, wordt het gat in de ozonlaag gedicht en liggen vanaf morgen je nog te schrijven Sinterklaasgedichten voor je klaar :+ _/-\o_ We zullen het wel zien. Sony heeft genoeg problemen op te lossen. De kabelfrequentie wijziging van Ziggo, lijkt daarbij in het niet te vallen..
Ik zie jouw scenario nog sneller gebeuren ook. :+

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

Verwijderd

Robus schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:25:
Op deze wijze neemt de verwachting over de update mythische proporties aan. ....
Ik wacht het wel af....In tegenstelling tot blijkbaar een boel anderen, heb ik eigenlijk nauwelijks problemen met mijn TV, zeker sinds ik gewoon via een Humax decoder kijk, en het beeld en geluid zijn super.....
Maar zou mooi zijn als een aantal zaken opgelost worden.

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Was er sinds afgelopen vrijdag al bang voor, Sony UK meld nu dat de update van 13 okt verplaatst is naar 28 okt. Dit geldt helaas ook voor geheel Europa.

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-01 22:34
pa3eia schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:41:
Was er sinds afgelopen vrijdag al bang voor, Sony UK meld nu dat de update van 13 okt verplaatst is naar 28 okt. Dit geldt helaas ook voor geheel Europa.
Zou fijn zijn als je er even een bron bij zet.

Op Twitter laten ze namelijk nog steeds weten dat de update vanaf morgen in Europa wordt uitgerold.
https://twitter.com/SonyUK/status/653641682894782464

Zie ook http://www.sony.nl/suppor...-tvhc/android-tv-features

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:47
Yep:

http://www.sony.co.uk/support/en/article/73499

Zie 1e tabel bij o.a. hdmi lip sync issues.

Tja. :X prutsers

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

• Robus
Unfortunately the firmware update planned for the 13th of October for UK residents will be delayed to the 28th of October.
Klinkt als een UK delay, geen Europa... Maar wie weet :o

Overigens geen haast: als wat ze uitbrengen maar meer herstelt dan dat het kapot maakt.

[ Voor 18% gewijzigd door Robus op 12-10-2015 22:17 ]

• tcviper
Dit is toch wel heel erg, niet?

[ Voor 54% gewijzigd door tcviper op 12-10-2015 22:27 ]

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35
Gebruikt iemand hier ook een model uit 2015 met dvbc? Zo ja wat zijn de ervaringen?

• tcviper
lowfi schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:26:
Gebruikt iemand hier ook een model uit 2015 met dvbc? Zo ja wat zijn de ervaringen?
Ja, met Ziggo DVB-C met Interaktief CI+ ;) Read up, heel topic staat er vol mee.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35
Bedoel zonder ci vooral.

• tcviper
Met of zonder CI, werkt prima ja. Sterker nog, zonder CI werkt het denk ik nog stabieler :P

• Robus
tcviper schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:18:
Ik begin me echt af te vragen wat voor 'amateur' developers daar zitten :( Dit is toch wel heel erg, niet?
Ik zou de developers niet zo snel iets kwalijk nemen; die zullen klokje rond werken en vooral ook testen (met mogelijk nieuwe findings als gevolg).
Het waarschijnlijke scenario is dat hoog over de heren (en dames) van Sony en Google het op een akkoordje hebben gegooid en zichzelf hebben gecommiteerd aan iets waarvan ze de ballen verstand hadden (jullie de software, wij de hardware). Google heeft daarbij waarschijnlijk mooie beloftes gemaakt over Android TV en Sony heeft dit als zoete koek geslikt. Vervolgens bleek de praktijk weerbarstiger dan gedacht en verslikt Sony zich momenteel in de zoete koek die Android TV heet.
De implementatiestrategie van Apple is wat dat betreft veiliger en slimmer. We maken niet veel, maar dat wat we maken, maken we kickass goed! En we doen er ieder keer weer een beetje kickassgoed bij!

Bovendien bijzonder om te zien dat Sony er van uit gaat dat wij bij TV's hetzelfde zouden verwachten als bij telefoons: continue updates...

[ Voor 6% gewijzigd door Robus op 12-10-2015 22:35 ]

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Voor sommige hier wel, in UK & DE brak vrijdagmorgen paniek uit nadat het bericht binnen kwam dat er verschillende problemen aan het licht warenn gekomen.

Moet nogal moeilijk zijn om Sony en Google tegelijk aan tafel te krijgen en de gezichten dezelfde kant op te krijgen.

Helaas wordt vervolgd.

• tcviper
Robus schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:32:
[...]

Ik zou de developers niet zo snel iets kwalijk nemen; die zullen klokje rond werken en vooral ook testen (met mogelijk nieuwe findings als gevolg).
Het waarschijnlijke scenario is dat hoog over de heren (en dames) van Sony en Google het op een akkoordje hebben gegooid en zichzelf hebben gecommiteerd aan iets waarvan ze de ballen verstand hadden (jullie de software, wij de hardware). Google heeft daarbij waarschijnlijk mooie beloftes gemaakt over Android TV en Sony heeft dit als zoete koek geslikt. Vervolgens bleek de praktijk weerbarstiger dan gedacht en verslikt Sony zich momenteel in de zoete koek die Android TV heet.
De implementatiestrategie van Apple is wat dat betreft veiliger en slimmer. We maken niet veel, maar dat wat we maken, maken we kickass goed! En we doen er ieder keer weer een beetje kickassgoed bij!

Bovendien bijzonder om te zien dat Sony er van uit gaat dat wij bij TV's hetzelfde zouden verwachten als bij telefoons: continue updates...
Ja, we kunnen veel over Apple zeggen maar dat soort dingen hebben ze wel altijd in orde. Kon Sony misschien wat van leren? :P

• Ruben1123
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08-2025
Om welke versie hebben jullie het? Versie 2333 heb ik met usb geïnstalleerd, want automatisch werd er geen nieuwe versie gevonden.

Mijn 75x8505c gaat ook random uit en aan. Soms blijft hij continue opnieuw opstarten en gaat ie alle apps optimaliseren, wat een eeuwigheid duurt. In dit geval moet ik de stekker eruit trekken, want dan blijft hij maar opnieuw opstarten. Voornamelijk de apps draaien heel instabiel, zoals Plex. Ik denk ook dat het iets met hdmi te maken heeft. De tv zit aangesloten op mijn Onkyo receiver en soms als je deze aanzet, crasht de tv ook.

• Soullancer
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

• krayzii
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
Als zelfs basis functies en simpele bugfixes al zo moeilijk voor ze lijken te zijn maak ik me wel ernstig zorgen over de rest van de beloftes over de toekomstige updates.
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat er mensen juridische stappen gaan ondernemen om dingen voor mekaar te krijgen.

• Nieuwevolger
Op zich zijn we ook opgelicht met de 805c. Baal er eigenlijk van dat we de slechtste tv van de mediamarkt gekocht ( prijs was te mooi om waard te zijn en de verkoper raadde de tv nog aan....). Het is nog naar zien of sony de grote problemen aanpakt als die update ooit komt.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
jongens, ik weet niet wat jullie zeuren, maar de release voor NL staat NOGSTEEDS gepland voor 13 oktober.

Datum: 12-okt
http://www.sony.nl/suppor...-tvhc/android-tv-features
U mag er zeker van zijn dat we onafgebroken verder werken om onderstaande problemen op te lossen en functies te laten werken. Daarom beginnen we met een geleidelijke release van de volgende firmware update in heel Europa startend vanaf 13 oktober. De firmware repareert, verbetert of voegt de volgende functies toe aan uw TV:
  • Ondersteuning van Netflix voor 5.1-surroundgeluid
  • Problemen met synchronisatie van beeld en geluid bij HDMI
  • Weergave van groen scherm
  • Verhoogde reactiesnelheid tijdens het gebruik van uw TV
en
Op dit moment werken we ook aan het verfijnen van de HDD-opnamefunctie (REC). Het is de bedoeling dat deze functie voor 24 december beschikbaar is.
UK heeft problemen, dat komt door YouView inplementatie en dat willen ze in 1 keer updaten, maar zou niks moeten uitmaken voor rest van europa.

hopelijk zal ik geen ongelijkhebben en zal het langzamerhand de update voor benelux gaan rollen. kunnen jullie voor de zekerheid even handmatig controlleren via de TV of er een OTA update aanwezig is?

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:16
Dit weekend Kodi geinstalleerd op de W809C. Film (divx) vanaf de NAS geopend. Het begon hoopvol, maar na enkele minuten toch wat haperingen, wat daarna hand over hand toe nam.
Vervolgens dezelfde film vanaf de HTPC (ook Kodi) gestart, nergens last van. Beide zijn bedraad aangesloten op het netwerk, dus het moet wel aan de TV liggen. Toch jammer.

• xirow
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-05-2023
Terugkomend op het slechte-zwartwaardes/clouding-verhaal van mijn 50W755c, zaterdag heb ik 'mijn' tv in een donkere showroom van Expert bekeken om te vergelijken met andere tv's. Mijn 755 was qua clouding en zwartwaardes veruit de slechtste tv die ze in die hoek van de showroom hadden staan. De 50W808c die ernaast stond was ook vrij matig. De overige Sony's waren ook niet perfect. De andere merken die er omheen hingen en stonden, leken wat dat betreft een stuk beter. Maar dat waren veelal iets duurdere modellen die ongetwijfeld een of andere vorm van local dimming aan hadden staan.

Maar dus zowel de 755 en de 808 die ze hadden staan, haalt het niet bij mijn oude 40EX500 (qua clouding en zwart). Bijna tegen beter weten in heb ik ze wel een nieuwe 755 laten bestellen. Maar ik ben er ook wel een beetje klaar mee eigenlijk. Mede door het uitblijven van updates en de nog steeds negatieve ervaringen uit dit topic.

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04-2025
Ik ben nog steeds niet overgegaan op aanschaf, maar houd dit topic wel aardig in de gaten. Ik heb wel het gevoel dat steeds meer mensen ontevreden over hun aankoop zijn. Zijn er ook tweakers die zich niet kunnen vinden in de klachten? Of die wel erg tevreden over hun aankoop zijn?

Ik ben benieuwd wat de consensus is op het moment aangezien we hier aardig wat gebruikers met directe ervaring hebben.

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01 18:04
Ik ben toch zeer tevreden met mijn KD-65X8505C.
Ik heb dan ook geen problemen met alles wat hier al beschreven is.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
martyaintflying schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:41:
Ik ben nog steeds niet overgegaan op aanschaf, maar houd dit topic wel aardig in de gaten. Ik heb wel het gevoel dat steeds meer mensen ontevreden over hun aankoop zijn. Zijn er ook tweakers die zich niet kunnen vinden in de klachten? Of die wel erg tevreden over hun aankoop zijn?

Ik ben benieuwd wat de consensus is op het moment aangezien we hier aardig wat gebruikers met directe ervaring hebben.
Ligt ook aan de doelgroep hier. Tweakers die gewend zijn aan telefoons van 600+ euro en laptops van 1200+. Daarnaast klagen mensen nu eenmaal sneller dan dat ze zeggen dat ze alles fantastisch vinden :P

Ik ben ook tevreden met de tv, al mis ik wel vrij actief de 5.1 support en de HDD-REC functionaliteit. Het beeld is echt fantastisch, en Android TV heeft veel potentie: De apps die er zijn zien er mooi uit, en de interface is goed over nagedacht. Op dit moment zitten er echter nog een paar nare bugs in, maar hopelijk worden die er met de update van deze maand uitgestreken. Als dat zo zou zijn, dan ben ik echt tevreden.

• DaannRoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:09
Ik ben in bezit van de KD-43X8305C en ik moet zeggen dat ik tevreden ben.
Met de laatste updates (nog niet die van vandaag) loopt alles gewoon vloeiend vergeleken met de smart-tv's in dezelfde prijsklasse.
Upscaling van 1080p en 720p is echt heel goed in mijn ogen.
KODI erop is echt een aanrader, vooral voor de Tweaker die alles goed wilt instellen.
Ja, zappen is nog een beetje langzaam en de EPG (gids) reageert soms net ff iets te traag.
De kleine missers zoals HDMI sync, 5.1 audio en de features die ik mis zoals het reserveren van een programma in de EPG en het automatisch afstemmen, zullen met toekomstige updates (misschien vandaag) worden opgelost of worden toegevoegd.

Zou ik de TV aanraden? Ik denk het wel, maar je zult eerst toch zelf in de winkel een tijdje de TV moeten testen en bekijken voordat je een beslissing maakt.

Iemand al nieuws over de update die vandaag uitkomt?

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik heb voor mijn sony TV onlangs een geweldige feature ontdekt!

kBen een zapper en stoor me er aan dat geluid tussen TV-zenders ongelijk is; uiteindelijk speelt de TV steeds harder.

Je kunt dit oplossen door in Options/Geluid/Geavanceerd Autom.Volume 'Nacht' te selecteren.

Dan is bij zappen de geluidssterkte voor elke zender gelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Bruin Poeper op 13-10-2015 10:07 ]

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-01 12:12
Ik heb de TV gekocht vooral om datgene er mee te doen waar een TV bedoeld voor is: TV kijken,
dus ik ben ook wel tevreden ook al mogen ze de zwartebalk bug (en als het kan mijn HDMI gaat op zwart-bug) oplossen. En de rest is voor mij eigenlijk al extra, maar ja wat wil je als je van een 25 inch CRT-TV afkomt.
Pagina: 1 ... 33 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297