• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:57
Is die @4e foto>> de 43w807c?

Zoja, dan is die met 705€ 10 meer dan op website, en combineer dat met dat sommige MM's, als je in de winkel staat maar geen auto hebt, je bezorgkosten rekenen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 03-10-2015 21:07 ]

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-12-2025

dommerick

is domm

Ik heb ondertussen al twee dagen mijn 55W755c in gebruik. Een groot voordeel, naast het feit dat ik niet heb betaald voor 3d welke ik nooit zal gebruiken, is de matzwarte standaard. Ik vind deze mooier dan de verchroomde voet die hierboven staat aangegeven.

Ik moet nog wel even goed gaan kijken naar de beeldinstellingen, maar so far valt AndroidTV me niets tegen. Middels Kodi nu RTLXL, Uitzendinggemist en Twitch.tv. Daarnaast Popcorn Time geinstalleerd en ook die werkt als een zonnetje. Enkele tekortkomingen in deze laatste app, maar an sich geen schokkende dingen en daar valt wel mee te leven. Dan is er altijd nog gewoon netflix wat altijd werkt.

De schokkende dingen die ik tot nu toe allemaal heb gehoord is allemaal nog wel meegevallen. Ja ik heb een aantal keren opnieuw opgestart als ik in het smart tv gedeelte bezig was, dan begon het wat trager te worden. Dit is wel jammer, maar op zich snel te verhelpen met een reboot. Daarbij blijft dat het gewone tv gedeelte dan nog wel werkt.

Al met al wel tevreden met deze tv. Maar het blijft wel zo dat het geen complete totaaloplossing is. Misschien dat ik dus ook gewoon tevreden ben vanwege mijn lage verwachtingen,

Heeft geen signature.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-01 23:20

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Met Popcorntime heb ik soms wel dat je na een cold-boot geen 1080P films kunt afspelen (geluid wel, beeld blijft zwart). Even terug en opnieuw afspelen helpt het euvel op te lossen.

In hoeverre kun je de W75C+ vergelijken met de Asus NEXUS player? Hebben ze dezelfde CPU-snelheid?

In Amerika komt "Youview" uit voor de Sony TV's vanaf de W75C. Wat is dat precies en kun je dat ook in Nederland verwachten?

Gulfstream G650

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Ik dacht dat Youview meer engels was. Het is gewoon een settopbox die je aansluit op de kabel en internet en geeft wat extra's. Alleen met de sony variant heb je dus de settopbox niet meer nodig.

www.youview.com

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:19

Ethirty

Who...me?

dommerick schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 23:25:
De schokkende dingen die ik tot nu toe allemaal heb gehoord is allemaal nog wel meegevallen. Ja ik heb een aantal keren opnieuw opgestart als ik in het smart tv gedeelte bezig was, dan begon het wat trager te worden. Dit is wel jammer, maar op zich snel te verhelpen met een reboot. Daarbij blijft dat het gewone tv gedeelte dan nog wel werkt.
Ik was in de veronderstelling dat Android alles aanstuurde. Maar ik begrijp van jou dat enkele basisfeatures blijven werken tijdens het rebooten. Kan je dat wellicht even verduidelijken?

Gisteren weer een rondje door de MM gedaan, maar qua design kwam ik toch weer bij Sony uit, dus ik twijfel enorm.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-12-2025

dommerick

is domm

SalimRMAF schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 01:20:
Met Popcorntime heb ik soms wel dat je na een cold-boot geen 1080P films kunt afspelen (geluid wel, beeld blijft zwart). Even terug en opnieuw afspelen helpt het euvel op te lossen.
Dit probleem had ik ook inderdaad. Even back en opnieuw laden en hij doet het wel weer.
Ethirty schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 10:33:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat Android alles aanstuurde. Maar ik begrijp van jou dat enkele basisfeatures blijven werken tijdens het rebooten. Kan je dat wellicht even verduidelijken?

Gisteren weer een rondje door de MM gedaan, maar qua design kwam ik toch weer bij Sony uit, dus ik twijfel enorm.
Ja hiermee doel ik op het feit dat zodra ik een andere app open deze het vaak nog wel doet. Dus ergens in het memory management lijkt het nog niet helemaal lekker te werken. Verder hebben wij een KPN digitale TV box eraan hangen en zodra ik die als input kies is er ook niets aan de hand.

Zit trouwens bij de w805c de touch remote er wel bij? Anders zou dat nog wel een reden zijn geweest om hier toch voor te gaan naast het 3D gedeelte. Want ik kwam erachter dat zonder deze remote de voice control van de tv niet werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door dommerick op 04-10-2015 11:21 ]

Heeft geen signature.

• xirow
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-05-2023
Vorige week zaterdag heb ik de 50W755 bij Expert besteld, ter vervanging van mijn 40EX500 uit (ik dacht) 2010. Gisteren werd de tv bezorgd.

Ik heb de tv vooral gekocht om mooi blu-ray's te kijken. Al het overige is van secundair belang (hoewel gamen ook goed mogelijk moet zijn). 40 inch vond ik iets te klein worden en OLED is nog onbetaalbaar, dus ik zocht een goede, betaalbare tv totdat OLED prijstechnisch iets interessanter wordt.
Ik volg dit topic al enige tijd en het is duidelijk dat deze Sony's zo hun probleempjes hebben, maar over het beeld is vrijwel iedereen (zeer) positief.

In eerste instantie was ik erg tevreden. Het toestel ziet er strak uit, langzaam zappen viel me mee, geen rare dingen verder. Tot de zon onder ging en ik de tv in een iets donkerdere kamer zag...

De clouding is echt gigantisch aanwezig. Iets van de zijkant is het helemaal lachwekkend, maar helaas is het recht van voren ook heel goed zichtbaar, ook wanneer het scherm niet eens helemaal zwart is.
Naast relatief subtiele oneffenheden over het hele scherm, zit er een aantal vrij felle vlekken van zo ongeveer 10 cm doorsnee. Het valt constant op.

Het scherm masseren heb ik geprobeerd, dit leek niets uit te halen. Ik heb veel van de schroefjes net iets losser gedraaid, die hielp een heel klein beetje.

Verder is het zwart ook totaal niet zwart bij mij. In een half donkere kamer zou het ik het zelfs nauwelijks donker grijs durven noemen. Ik heb mijn oude 40EX500 er naast gezet, maar hier is het zwart echt heel veel zwarter... Een wereld van verschil zelfs.

Bij mijn EX500 was er ook totaal geen clouding zichtbaar.

Ik wilde een foto maken, maar mijn fototoestel krijg het niet erg goed vastgelegd.

Edit: toch nog even een matig fotootje van de 2 tv's bij elkaar. De ergste clouding is op deze foto niet te zien, daar staat mijn oude tv voor.

Afbeeldingslocatie: http://i236.photobucket.com/albums/ff14/xirow/sonyclouding.jpg

Mijn instellingen heb ik gebaseerd op www.rtings.com/tv/reviews/by-brand/sony/w800c/settings

Beeldmodus: Standaard
Autom. beeldmodus: Uit
Helderheid: 19
Lichtsensor: Uit
Kleur: 50

Geavanceerd:
Contrast: 90
Gamma: 0
Zwartniveau: 51
Zwart aanpassen: uit
Geav. contrastoptimalisatie: Uit

Kleur:
Kleurtint:0
Kleurtemperatuur: expert1
Live Colour: Uit

Scherpte:
Beeldscherpte: 50
Realistic Creation: Uit
Willekeure ruis verminderen: Uit
Digitaal ruis verminderen: Uit

Beweging:
Motionflow: Uit
Soepelheid: 3
Helderheid: 2
Filmmodus: Hoog

Heb ik een defect exemplaar?
Hoe goed horen de zwartwaardes en clouding te zijn? (de reviews waren allen redelijk positief)
Of ben ik te kritisch en moet ik echt wachten tot OLED?
Maar waarom is mijn 5 jaar oude LCD tv zoveel beter qua zwart en clouding?

Ik zag dat member W84 ook tot twee keer toe clouding had bij zijn W756. En dan vooral rechtsonder en in het midden aan de onderkant. Dit is precies waar bij mij ook de ergste clouding zit.

Dat dit exemplaar retour gaat, is duidelijk. Maar hierdoor begin ik toch te twijfelen om hem weer voor een nieuwe W755 ruilen.

[ Voor 3% gewijzigd door xirow op 04-10-2015 11:37 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
xirow schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:23:
Hoe goed horen de zwartwaardes en clouding te zijn? (de reviews waren allen redelijk positief)
Dit komt vooral door de gebruikte techniek. Jouw KDL-40EX500 maakt gebruik van CCFL-achtergrondverlichting in plaats van LED-achtergrondverlichting in de KDL-50W755C. LED is ontzettend populair gemaakt maar zeker niet op ieder vlak beter, waaronder vaak de uniformiteit van het beeld. Iets waar veel toestellen met CCFL vaak zeer goed in presteren.
Dat dit exemplaar retour gaat, is duidelijk. Maar hierdoor begin ik toch te twijfelen om hem weer voor een nieuwe W755 ruilen.
Met een ander toestel heb je net zo goed de kans dat je problemen met de uniformiteit krijgt. Zelfs de meest dure toestellen worden wel eens met een zeer slechte uniformiteit geleverd.

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Zijn er mensen die weten hoe je (niet officiele) apps op het homescreen krijgt? Het Popcorntime en Spotify via een .apk geinstallerd. Maar nu moet ik iedere keer naar instellingen -> apps -> openen.

Dat moet handiger kunnen, maar ik heb het nog niet kunnen vinden :-(

PSN: KeaveXL

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03:40

W84

xirow schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:23:
Vorige week zaterdag heb ik de 50W755 bij Expert besteld, ter vervanging van mijn 40EX500 uit (ik dacht) 2010. Gisteren werd de tv bezorgd.

Ik heb de tv vooral gekocht om mooi blu-ray's te kijken. Al het overige is van secundair belang (hoewel gamen ook goed mogelijk moet zijn). 40 inch vond ik iets te klein worden en OLED is nog onbetaalbaar, dus ik zocht een goede, betaalbare tv totdat OLED prijstechnisch iets interessanter wordt.
Ik volg dit topic al enige tijd en het is duidelijk dat deze Sony's zo hun probleempjes hebben, maar over het beeld is vrijwel iedereen (zeer) positief.

In eerste instantie was ik erg tevreden. Het toestel ziet er strak uit, langzaam zappen viel me mee, geen rare dingen verder. Tot de zon onder ging en ik de tv in een iets donkerdere kamer zag...

De clouding is echt gigantisch aanwezig. Iets van de zijkant is het helemaal lachwekkend, maar helaas is het recht van voren ook heel goed zichtbaar, ook wanneer het scherm niet eens helemaal zwart is.
Naast relatief subtiele oneffenheden over het hele scherm, zit er een aantal vrij felle vlekken van zo ongeveer 10 cm doorsnee. Het valt constant op.

Het scherm masseren heb ik geprobeerd, dit leek niets uit te halen. Ik heb veel van de schroefjes net iets losser gedraaid, die hielp een heel klein beetje.

Verder is het zwart ook totaal niet zwart bij mij. In een half donkere kamer zou het ik het zelfs nauwelijks donker grijs durven noemen. Ik heb mijn oude 40EX500 er naast gezet, maar hier is het zwart echt heel veel zwarter... Een wereld van verschil zelfs.

Bij mijn EX500 was er ook totaal geen clouding zichtbaar.

Ik wilde een foto maken, maar mijn fototoestel krijg het niet erg goed vastgelegd.

Edit: toch nog even een matig fotootje van de 2 tv's bij elkaar. De ergste clouding is op deze foto niet te zien, daar staat mijn oude tv voor.

[afbeelding]

Mijn instellingen heb ik gebaseerd op www.rtings.com/tv/reviews/by-brand/sony/w800c/settings

Beeldmodus: Standaard
Autom. beeldmodus: Uit
Lichtsensor: Uit

Geavanceerd:
Contrast: 90
Gamma: 0
Zwartniveau: 51
Zwart aanpassen: uit
Geav. contrastoptimalisatie: Uit

Kleur:
Kleurtint:0
Kleurtemperatuur: expert1
Live Colour: Uit

Scherpte:
Beeldscherpte: 50
Realistic Creation: Uit
Willekeure ruis verminderen: Uit
Digitaal ruis verminderen: Uit

Beweging:
Motionflow: Uit
Soepelheid: 3
Helderheid: 2
Filmmodus: Hoog

Ik zag dat member W84 ook tot twee keer toe clouding had bij zijn W756. En dan vooral rechtsonder en in het midden aan de onderkant. Dit is precies waar bij mij ook de ergste clouding zit.

Mijn 2e exemplaar heeft ook clouding. Iets minder, maar wel weer op dezelfde en zelfs wat verticale (uitgewassen) strepen. Ik moet de schroefjes nog wat losser draaien, maar ik ben bang dat het niet heel veel gaat uithalen. Trouwens grappig, ik heb ook nog een EX500 staan. Toptoestel nog steeds!

• xirow
Dimens schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:03:
[...]

Dit komt vooral door de gebruikte techniek. Jouw KDL-40EX500 maakt gebruik van CCFL-achtergrondverlichting in plaats van LED-achtergrondverlichting in de KDL-50W755C. LED is ontzettend populair gemaakt maar zeker niet op ieder vlak beter, waaronder vaak de uniformiteit van het beeld. Iets waar veel toestellen met CCFL vaak zeer goed in presteren.

[...]

Met een ander toestel heb je net zo goed de kans dat je problemen met de uniformiteit krijgt. Zelfs de meest dure toestellen worden wel eens met een zeer slechte uniformiteit geleverd.
Bedankt voor de reactie. Weer wat geleerd, ik was juist in de veronderstelling dat lcd tv's qua zwartwaarden en uniformiteit steeds beter werden. Niet waar dus.

Maar in dit topic heb ik, behalve van W84, weinig klachten gelezen over de clouding. Hetzelfde geldt voor de zwartwaarden. Deze werden eerder als goede eigenschap van de tv omschreven.

Ik neem aan dat de, over het algemeen kritische, tweakers hier niet naar een gevlekt scherm gaan zitten kijken. Betekent dit dat er een even grote, of zelfs grotere kans is dat een nieuw scherm wel een goede uniformiteit heeft? (je weet het nooit zeker van te voren natuurlijk).
W84 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:20:
[...]

Mijn 2e exemplaar heeft ook clouding. Iets minder, maar wel weer op dezelfde en zelfs wat verticale (uitgewassen) strepen. Ik moet de schroefjes nog wat losser draaien, maar ik ben bang dat het niet heel veel gaat uithalen. Trouwens grappig, ik heb ook nog een EX500 staan. Toptoestel nog steeds!
Inderdaad toevallig :)

Inderdaad een toptoestel. Maar die van mij is eigenlijk net 10" te klein. 50" vind ik toch wel een mooi formaatje voor films. Maar door dit soort ervaringen begin ik toch te overwegen mijn EX500 nog even te houden. Erge clouding en slechte zwartwaarden hebben een grotere invloed op mijn kijkplezier dan die 10 inch.

[ Voor 22% gewijzigd door xirow op 04-10-2015 12:35 ]

• Dimens
xirow schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:25:
[...]

Bedankt voor de reactie. Weer wat geleerd, ik was juist in de veronderstelling dat lcd tv's qua zwartwaarden en uniformiteit steeds beter werden. Niet waar dus.

Maar in dit topic heb ik, behalve van W84, weinig klachten gelezen over de clouding. Hetzelfde geldt voor de zwartwaarden. Deze werden eerder als goede eigenschap van de tv omschreven.
Dat de zwartwaardes van de W7 tegenvallen komt vermoedelijk omdat de luminantie van de backlight ook een stuk hoger is dan bij de EX5. Kun je zien aan het input logo dat een stuk feller op de W7.

Het is sowieso ook niet verstandig om zomaar instellingen vanaf het internet te halen. Zeker niet als het ook nog eens een heel ander toestel betreft uit een andere serie.
Ik neem aan dat de, over het algemeen kritische, tweakers hier niet naar een gevlekt scherm gaan zitten kijken. Betekent dit dat er een even grote, of zelfs grotere kans is dat een nieuw scherm wel een goede uniformiteit heeft? (je weet het nooit zeker van te voren natuurlijk).
Exact. Het blijft altijd een gok. Maar je hebt altijd recht op een toestel dat goed werkt en bij online aankopen kun je altijd aanspraak maken op 14 dagen retourrecht.

• xirow
Dimens schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 16:22:
[...]

Dat de zwartwaardes van de W7 tegenvallen komt vermoedelijk omdat de luminantie van de backlight ook een stuk hoger is dan bij de EX5. Kun je zien aan het input logo dat een stuk feller op de W7.

Het is sowieso ook niet verstandig om zomaar instellingen vanaf het internet te halen. Zeker niet als het ook nog eens een heel ander toestel betreft uit een andere serie.

[...]

Exact. Het blijft altijd een gok. Maar je hebt altijd recht op een toestel dat goed werkt en bij online aankopen kun je altijd aanspraak maken op 14 dagen retourrecht.
De nieuwe tv is inderdaad een heel stuk feller, dat viel me direct op. Bij de EX500 kan ik de backlight ook echt lager zetten, zwart wordt dan echt donkerder. Bij de W755 lijkt dit niet echt te kunnen. Zwart blijft bij mij altijd grijs.

Die instellingen leken met wel een aardig startpunt. Ik heb zelf ook nog wel met de instellingen gespeeld hoor. Maar de W75 is toch in principe een W80 zonder 3d? En heeft dus ook hetzelfde scherm als de W80.

• Sjah
Bij mijn panasonic LED kan ik backlight dimmen, dus om dit even op LED af te schuiven, hmm...?

• Dimens
xirow schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 19:55:
[...]

De nieuwe tv is inderdaad een heel stuk feller, dat viel me direct op. Bij de EX500 kan ik de backlight ook echt lager zetten, zwart wordt dan echt donkerder. Bij de W755 lijkt dit niet echt te kunnen. Zwart blijft bij mij altijd grijs.
Bij nieuwere modellen is de optie "helderheid" verantwoordelijk voor de backlight van het toestel. Normaal heeft de helderheid op een ander aspect invloed maar zal Sony vermoedelijk voor de backlight gebruiken om de verwarring tussen helderheid op laptops / smartphones en televisies te voorkomen.
Die instellingen leken met wel een aardig startpunt. Ik heb zelf ook nog wel met de instellingen gespeeld hoor. Maar de W75 is toch in principe een W80 zonder 3d? En heeft dus ook hetzelfde scherm als de W80.
Specificatiegewijs wel, maar toch kan het paneel anders zijn. Maar ook als het een toestel van hetzelfde type is, kunnen de kalibratiewaardes van het ene toestel een ander resultaat geven op een ander toestel.
Sjah schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 22:17:
Bij mijn panasonic LED kan ik backlight dimmen, dus om dit even op LED af te schuiven, hmm...?
Dat zeker niet. Wel heb ik gemerkt dat de toestellen met Edge-LED - zeker toen deze techniek vrij nieuw was in LCD-televisies - vaak slechter presteren als het aankomt op uniformiteit van achtergrondverlichting dan de laatste CCFL-LCD's.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

KeaveXL schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:15:
Zijn er mensen die weten hoe je (niet officiele) apps op het homescreen krijgt? Het Popcorntime en Spotify via een .apk geinstallerd. Maar nu moet ik iedere keer naar instellingen -> apps -> openen.

Dat moet handiger kunnen, maar ik heb het nog niet kunnen vinden :-(
Dit zou ik ook wel willen weten!

Gulfstream G650

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-01 13:42
Ik heb mijn W80C daarstraks voor het eerst aangezet, op 't eerste zicht leuk en de interface gaat iets vlotter dan ik had gevreesd. Productiemaand september 2015, een lekker verse dus, kwam out of the box met 2333.

Wel een irritante: hoe geraak ik van die vier standaardmuziektracks af? Ik blijf die overal tegenkomen en kan ze vanuit ES niet verwijderen. Volledige reset van de TV nodig?

(Wel jammer dat de Netfix 5.1-update er nog niet is.)

• W84

W84

Al clouding/bleeding gespot? :+

• AmbroosV
W84 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 00:03:
Al clouding/bleeding gespot? :+
Ik heb het te druk gehad met Lego IKEA-dingen in elkaar knutselen om me daar echt mee bezig te houden :P het viel me op de grote grijze vlakken in ieder geval niet direct op, bij mijn W65A (2013) veel meer.

Wel echt een heel mooie TV, grote fan van de superdunne rand.

• apis29
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 21:06:
Is die @4e foto>> de 43w807c?

Zoja, dan is die met 705€ 10 meer dan op website, en combineer dat met dat sommige MM's, als je in de winkel staat maar geen auto hebt, je bezorgkosten rekenen.
Dat was de 43W807C ja; hier hebben ze (nog[?] steeds) geen digitale prijskaartjes in de winkel :D

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:09

Bever!

3

apis29 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 01:13:
[...]

Dat was de 43W807C ja; hier hebben ze (nog[?] steeds) geen digitale prijskaartjes in de winkel :D
Prijzen veranderen elke dag he. en zijn toch digitaal of is dat een printje op de tv geplakt?

• KeaveXL
SalimRMAF schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 22:49:
[...]

Dit zou ik ook wel willen weten!
Ik heb nu de Sideload Launcher geinstalleerd. Gewoon op je PC naar de PlayStore gaan, dan kan je deze op jouw tv installeren. Deze wordt wel opgenomen in je applijst en bevat alle custom packages. Voor zover ik kan zien is dit de snelste methode, ben er best tevreden mee zo :)

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

KeaveXL schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:15:
Spotify via een .apk geinstallerd.
Werkt spotify goed via de tv remote of via tobo/muis?

Sinds gisteren heb ik een vervelend probleem. Bravia Sync en HDMI ARC kapt er steeds mee als de TV in standby is geweest. Het enige wat ik kan doen is alles van de stroom halen en vervolgens weer aanzetten. De instelling van de TV staat daarna ook weer op 'speakers' ipv audio system.

• KeaveXL
Jay-v schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:52:
[...]

Werkt spotify goed via de tv remote of via tobo/muis?

Sinds gisteren heb ik een vervelend probleem. Bravia Sync en HDMI ARC kapt er steeds mee als de TV in standby is geweest. Het enige wat ik kan doen is alles van de stroom halen en vervolgens weer aanzetten. De instelling van de TV staat daarna ook weer op 'speakers' ipv audio system.
Remote werkt net niet helemaal lekker. Als je zou willen kan je net aan een playlist selecteren, maar zodra je dieper de menu's in gaat wordt het lastig. Muis werkt perfect (of via de sideview app op je telefoon), maar ik gebruik heb gewoon voor Spotify Connect. Selecter via mijn telefoon muziek en dan zet ik hem door naar de TV, de TV zet ik het beeld dan van uit. Werkt perfect.

Voor jouw speakerprobleem, werkt het niet als je in het menu naar audio gaat en dan weer de uitvoer op speakers zet? Bij mij valt het ook wel eens uit en dan los ik het zo op!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

KeaveXL schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:57:
[...]

Remote werkt net niet helemaal lekker. Als je zou willen kan je net aan een playlist selecteren, maar zodra je dieper de menu's in gaat wordt het lastig. Muis werkt perfect (of via de sideview app op je telefoon), maar ik gebruik heb gewoon voor Spotify Connect. Selecter via mijn telefoon muziek en dan zet ik hem door naar de TV, de TV zet ik het beeld dan van uit. Werkt perfect.

Voor jouw speakerprobleem, werkt het niet als je in het menu naar audio gaat en dan weer de uitvoer op speakers zet? Bij mij valt het ook wel eens uit en dan los ik het zo op!
Thanks, ik heb er een k400 aanhangen :). Leuk voor een feestje ofzo. Normaal gebruik ik gewoon airplay naar mijn receiver.

Nee, dat werkt helaas niet dan krijg ik geen geluid. BraviaSync detecteerd dan ook geen apparaten meer.

• apis29
  • Niet online
Bever! schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 07:34:
[...]

Prijzen veranderen elke dag he. en zijn toch digitaal of is dat een printje op de tv geplakt?
Haha ja die in beeld zijn digitaal maar in de rest van de winkel heb je geen digitale prijskaartjes hier ...

edit: schijnbaar zou het in alle vestigingen wel ingevoerd moeten zijn. Straks maar eens goed naar die kaartjes kijken nu ik er plaatjes van zie B) (ziet er witter uit dan verwacht)

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 05-10-2015 13:28 ]

• xirow
Dimens schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 22:36:

Bij nieuwere modellen is de optie "helderheid" verantwoordelijk voor de backlight van het toestel. Normaal heeft de helderheid op een ander aspect invloed maar zal Sony vermoedelijk voor de backlight gebruiken om de verwarring tussen helderheid op laptops / smartphones en televisies te voorkomen.

Dat zeker niet. Wel heb ik gemerkt dat de toestellen met Edge-LED - zeker toen deze techniek vrij nieuw was in LCD-televisies - vaak slechter presteren als het aankomt op uniformiteit van achtergrondverlichting dan de laatste CCFL-LCD's.
Maar de optie 'helderheid' lijkt dus nauwelijks effect te hebben op de diepte van zwart en op de clouding. Ook als ik de helderheid op 0 zet is een 'zwarte' achtergrond en donkergrijs gevlekt vlak.

Ik heb de tv niet bepaald blind gekocht. Ik heb me maanden aardig ingelezen, o.a. dit topic heb ik van begin tot eind gelezen. Maar nu leer ik toch weer allerlei nieuwe dingen.

Ik kwam bij de W80 / W75 serie uit omdat dit een heel aardige tv zou zijn voor een prima prijs. Volgens de meeste reviews en reacties is het beeld erg goed en is het een prima tv voor donkere ruimtes. Klachten over deze tv gaan vooral over Android. In dit topic lees ik vrijwel niets over slechte zwartwaarden en clouding.

Het probleem is dat ik totaal geen referenties heb wat betreft de modernere tv's. Ik heb geen idee hoe zwart zwart tegenwoordig is een hoeveel clouding als acceptabel wordt gezien. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat mensen tevreden kunnen zijn met de tv zoals die nu bij mij staat (inmiddels weer in zijn doos). Het lijkt mij dat deze Sony tv's in de reviews en reacties met de grond gelijk zouden worden gemaakt als ze allemaal zo waren als het exemplaar dat ik heb staan.

Ik begrijp nu dat er een verschil zit in de techniek tussen mijn oude CCFL-LCD en de modernere Edge-lit LED's. Maar ik heb wel moeite te geloven dat veel van deze nieuwe tv's (qua zwart en clouding) zoveel minder zijn dan mijn 5 jaar oude LCD. Erg duur was mijn tv destijds ook niet. Als er (consequent) zoveel verschil zit tussen de oude CCFL-LCD's en de modernere Edge-lit LED's, dan zouden W84 en ik toch niet de enige zijn die hier klagen over clouding en zwartwaarden? Ik heb hier zelfs redelijk positieve reacties gelezen van mensen die van een plasma naar een W80 gingen.

Wederom bedankt voor je reactie Dimens, sorry als ik misschien een beetje irritant en drammerig overkom. Ik zou gewoon graag weten in hoeverre het zin heeft om mijn (defecte?) W755 om te ruilen tegen een nieuw exemplaar. Of dat deze tv's (wat betreft zwart en clouding) sowieso niet in de buurt van mijn oude tv komen.

Dus zijn hier mensen met een W80 / W75 die heel kort iets kunnen zeggen over de zwartwaarden en clouding op hun toestel?

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik had clouding op mijn 1e Sony 55X8505C (net als de Samsung 55HU7500, die ik vanawege de clouding heb geretourneerd). Gelukkig was de Mediamarkt coulant en hebben ze een nieuwe exemplaar met een mooi uniform zwart beeldscherm meegegeven :-)

Hoe zijn de ervaringen met Plex op de x85C (of vergelijkbaar)?
Ik draai nu XMBC op een NUC, maar ik zou het liefst alles van een NAS willen afspelen. Zou de Synology DS216 Play (die ook met 4k kan helpen) een goede optie zijn icm de Plex app op de Sony?

• W84

W84

Aha, het kan dus wel. Netjes! Heb je die eerst in de winkel getest? Ik twijfel om m'n W756c wederom te ruilen, al is het bij deze serie volgens mij bijna onmogelijk een niet-vlekkerige te krijgen... misschien iets minder.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ik heb wel wat last van clouding, maar niet hinderlijk. Ik heb het vermoeden dat deze gerelateerd zijn aan het ophangen van de tv, waardoor er op sommige punten druk ontstaat op het panel. Ik moet nog proberen of dit beter wordt als ik de schroeven iets losser draai.
Een probleem met zwartwaardes herken ik totaal niet. Integendeel, ik vind juist dat de tv erg goede zwartwaardes heeft (50W805C). Ik heb wel een behoorlijk tijdje geëxperimenteerd om de juiste instellingen te krijgen. Ik had vooral last van graining bij sommige halfdonkere scenes. Ik heb nu wel instellingen gevonden waar ik blij mee ben

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Dimens
xirow schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:26:
Wederom bedankt voor je reactie Dimens, sorry als ik misschien een beetje irritant en drammerig overkom. Ik zou gewoon graag weten in hoeverre het zin heeft om mijn (defecte?) W755 om te ruilen tegen een nieuw exemplaar. Of dat deze tv's (wat betreft zwart en clouding) sowieso niet in de buurt van mijn oude tv komen.
Het toestel zou goede zwartwaardes moeten hebben die beter zouden moeten zijn dan jouw oude EX500. Als ik jou was, zou ik dus zeker het toestel omruilen voor een ander model met veel minder Backlight Clouding. Wellicht dat dit het probleem met de zwartwaardes ook oplost.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

Maar de optie 'helderheid' lijkt dus nauwelijks effect te hebben op de diepte van zwart en op de clouding. Ook als ik de helderheid op 0 zet is een 'zwarte' achtergrond en donkergrijs gevlekt vlak.

Ik heb de tv niet bepaald blind gekocht. Ik heb me maanden aardig ingelezen, o.a. dit topic heb ik van begin tot eind gelezen. Maar nu leer ik toch weer allerlei nieuwe dingen.

Ik kwam bij de W80 / W75 serie uit omdat dit een heel aardige tv zou zijn voor een prima prijs. Volgens de meeste reviews en reacties is het beeld erg goed en is het een prima tv voor donkere ruimtes. Klachten over deze tv gaan vooral over Android. In dit topic lees ik vrijwel niets over slechte zwartwaarden en clouding.

Het probleem is dat ik totaal geen referenties heb wat betreft de modernere tv's. Ik heb geen idee hoe zwart zwart tegenwoordig is een hoeveel clouding als acceptabel wordt gezien. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat mensen tevreden kunnen zijn met de tv zoals die nu bij mij staat (inmiddels weer in zijn doos). Het lijkt mij dat deze Sony tv's in de reviews en reacties met de grond gelijk zouden worden gemaakt als ze allemaal zo waren als het exemplaar dat ik heb staan.

Ik begrijp nu dat er een verschil zit in de techniek tussen mijn oude CCFL-LCD en de modernere Edge-lit LED's. Maar ik heb wel moeite te geloven dat veel van deze nieuwe tv's (qua zwart en clouding) zoveel minder zijn dan mijn 5 jaar oude LCD. Erg duur was mijn tv destijds ook niet. Als er (consequent) zoveel verschil zit tussen de oude CCFL-LCD's en de modernere Edge-lit LED's, dan zouden W84 en ik toch niet de enige zijn die hier klagen over clouding en zwartwaarden? Ik heb hier zelfs redelijk positieve reacties gelezen van mensen die van een plasma naar een W80 gingen.

Dus zijn hier mensen met een W80 / W75 die heel kort iets kunnen zeggen over de zwartwaarden en clouding op hun toestel?
Misschien overbodig, maar heb je al eens geprobeerd wat het effect is als je de THX (of compatible) calibratie doorloopt?

Voorbeeld: http://www.avsforum.com/f...-ray-mp4-calibration.html
Samengevat: cinema mode, brightness, contrast, gamma handmatig afstemmen op het beeld op je scherm.

Heb deze vorige week gebruikt op mijn tv uit 2008 en ondanks dat ik er redelijk bij in de buurt zat, maakte het nog een hoop verschil. Als dit ook niet helpt denk ik dat je aan een defect moet denken.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hoe zit het eigenlijk met de reflecties bij de 2015 modellen? Ik heb namelijk een vrij lichte woonkamer met veel ramen en volgens mij hebben alle modellen een glanzend scherm.

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:02

robhof

Lembongan view

[...]

Ik ben een van de personen die de overstap heeft gemaakt van een plasma (Panasonic) naar in mijn geval een 43W805C. De zwartwaarden van de Sony zijn imho erg goed. Voor mij erg belangrijk (heb ook een Pioneer-plasma) en ik ben écht heel tevreden. Ik merk wel dat er wat minder detail in de donkere scenes aanwezig is, maar dat is vooral vergeleken met mijn Pioneer. Ik had ook geen wonderen verwacht van een tv in deze prijsklasse. :)

Clouding is wel iets aanwezig, maar zeker niet zoals jij het beschrijft. Het valt me alleen op bij een volledig zwart beeld en is dan zichtbaar onderin, rechts van het midden. Zodra er beeld wordt weergegeven, is het niet meer zichtbaar.

Waarschijnlijk heb jij gewoon pech met jouw tv en is het een kwestie van omruilen.

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01 14:00
robhof schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:35:
[...]

Ik ben een van de personen die de overstap heeft gemaakt van een plasma (Panasonic) naar in mijn geval een 43W805C. De zwartwaarden van de Sony zijn imho erg goed. Voor mij erg belangrijk (heb ook een Pioneer-plasma) en ik ben écht heel tevreden. Ik merk wel dat er wat minder detail in de donkere scenes aanwezig is, maar dat is vooral vergeleken met mijn Pioneer. Ik had ook geen wonderen verwacht van een tv in deze prijsklasse. :)

Clouding is wel iets aanwezig, maar zeker niet zoals jij het beschrijft. Het valt me alleen op bij een volledig zwart beeld en is dan zichtbaar onderin, rechts van het midden. Zodra er beeld wordt weergegeven, is het niet meer zichtbaar.

Waarschijnlijk heb jij gewoon pech met jou tv en is het een kwestie van omruilen.
Onze nieuwe Sony (KD65X9005C) komt morgen binnen.
Ook ik heb nu een Panasonic plasma (50") in de woonkamer en een 46" Pioneer plasma (een van de eersten) in de slaapkamer.
Ik heb al een paar reviews gelezen waarin wordt geschreven dat de zwartwaarden niet optimaal zijn bij deze Sony, maar in de winkel vond ik ze toch veel beter dan ik van tevoren verwachte. Desalniettemin houd ik me voor ogen dat ik qua zwartwaarden erg verwend ben en ga er van uit dat deze nu minder zullen zijn.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• xirow
Bedankt voor de reacties met betrekking tot clouding en zwartwaardes.
Niet bij elke tv binnen de W80 / W75 serie is het dus zo slecht (wat eigenlijk al bekend was)

Ik ben vanmiddag bij de Expert geweest (waar ik de tv gekocht heb) en daar doen ze tot nu toe niet bepaald moeilijk. Omruilen voor hetzelfde model, voor een ander model of geld terug, het kon allemaal.

De verkoper (of filiaalmanager waarschijnlijk) waarmee ik sprak zei dat dit deze week al de derde Sony tv was met hetzelfde probleem die hij terug kreeg. Dat kan natuurlijk prima toeval zijn, maar hij geloofde iets minder in toeval dan ik zelf. Hij leek ervan overtuigd dat een nieuwe W755 weer hetzelfde probleem heeft.
Nu hebben we afgesproken dat ik zaterdag rond sluitingstijd in een donkere showroom de zwartwaardes en clouding van meerdere tv's met elkaar kan vergelijken. Handig om in ieder geval een referentie te hebben.
Ethirty schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:29:
[...]

Misschien overbodig, maar heb je al eens geprobeerd wat het effect is als je de THX (of compatible) calibratie doorloopt?

Voorbeeld: http://www.avsforum.com/f...-ray-mp4-calibration.html
Samengevat: cinema mode, brightness, contrast, gamma handmatig afstemmen op het beeld op je scherm.

Heb deze vorige week gebruikt op mijn tv uit 2008 en ondanks dat ik er redelijk bij in de buurt zat, maakte het nog een hoop verschil. Als dit ook niet helpt denk ik dat je aan een defect moet denken.
Dat ziet er knap ingewikkeld uit :) Ik wil zoiets best doen, maar eigenlijk niet bij een tv waarvan ik vermoed dat deze toch al niet 100% is. Dan lijkt het me verspilde moeite.
Dj-sannieboy schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:32:
Hoe zit het eigenlijk met de reflecties bij de 2015 modellen? Ik heb namelijk een vrij lichte woonkamer met veel ramen en volgens mij hebben alle modellen een glanzend scherm.
Veel modellen zijn ook semi-glossy. Bij de W755 vond ik de reflectie eigenlijk reuze meevallen. Maar dit model kan wel last hebben van clouding :+

http://www.rtings.com/tv/...n-finish-matte-and-glossy
Hier staat wel een aardig overzicht.

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 15:02
Maverick! schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:59:
[...]

Onze nieuwe Sony (KD65X9005C) komt morgen binnen.
Ook ik heb nu een Panasonic plasma (50") in de woonkamer en een 46" Pioneer plasma (een van de eersten) in de slaapkamer.
Ik heb al een paar reviews gelezen waarin wordt geschreven dat de zwartwaarden niet optimaal zijn bij deze Sony, maar in de winkel vond ik ze toch veel beter dan ik van tevoren verwachte. Desalniettemin houd ik me voor ogen dat ik qua zwartwaarden erg verwend ben en ga er van uit dat deze nu minder zullen zijn.
Het zijn niet de zwartwaarden die het probleem zijn bij deze led tv"s maar vooral het contrast in de zwartwaarden. Zwart is wel zwart maar het is scherp en met weinig detail, dit in tegenstelling to plasma of oled die zowel het zwart goed weergeven maar tegelijk ook het contrast behouden.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

xirow schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:18:
Dat ziet er knap ingewikkeld uit :) Ik wil zoiets best doen, maar eigenlijk niet bij een tv waarvan ik vermoed dat deze toch al niet 100% is. Dan lijkt het me verspilde moeite.
Valt wel mee hoor, 15-20 minuutjes. Maar misschien wat overbodig als je al zeker weet dat hij defect is. Je moet alleen een dvd'tje branden of een mediaspeler hebben die iso's aankan.

Sowieso een aanrader om je beeld te "calibreren" (zonder hulpmiddelen), voor welke tv dan ook. Beter dan iemand anders zijn instellingen over te nemen. Zo ziet je film er tenminste uit zoals de maker het bedoeld heeft, en niet zoals de tv maker wil dat het er in een winkel uitziet. :)

• Sjah
jos707 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:28:
[...]

Het zijn niet de zwartwaarden die het probleem zijn bij deze led tv"s maar vooral het contrast in de zwartwaarden. Zwart is wel zwart maar het is scherp en met weinig detail, dit in tegenstelling to plasma of oled die zowel het zwart goed weergeven maar tegelijk ook het contrast behouden.
Klopt, in de donkere kleuren (zeg zwart) van mijn LED zie ik vaak banding, vraag me dan af of mijn MKV te weinig bitrate heeft, maar eigenlijk weet ik wel beter.

• Soullancer
  • Laatst online: 11-01 22:41
Gerucht dat 13okt de update die in de usa uit was hierheen komt.. Repareerd wat dingetjes alleen nog niet alles

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
volgende de duitse sony site komt er dit jaar 3 'grote' update's

eentje die van 29 sept naar 13 okt is verschoven(europese release), waarvan een groot deel van die update verder is verschoven naar het einde van het jaar.

1'tje ene semi update eind oktober

en een grote update op 30 nov.

hopelijk kunnen ze het waarmaken.

http://www.sony.de/suppor...droid-tv-soon/kd-43x8305c

UK heeft naast een update op 13okt, de andere grote update op 24 dec. Alleen zijn ze wat voorzichtiger nu met het noemen van data

http://www.sony.co.uk/sup...droid-tv-soon/kd-43x8305c

NL blijft haken op eind okt, laat die update maar es komen -.-

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Ronster
[...]

OK duidelijk. Ben niet zo'n kenner op dit gebied dus ben eens benieuwd of ik het beeld echt minder vind dan de plasma's.

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-01 15:45
BikerOfAmsterda schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:21:
Bedankt voor de info. Wordt er zelf wel echt gek van, TV zit bom vol bugs. Gekke is dat de eerste weken alles vrij goed werkte, en dat het echt ergens lijkt te zijn nu ik de tv een paar maanden heb :(

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
Sjah schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 01:00:
[...]

Klopt, in de donkere kleuren (zeg zwart) van mijn LED zie ik vaak banding, vraag me dan af of mijn MKV te weinig bitrate heeft, maar eigenlijk weet ik wel beter.
Met MKV's heb je dat inderdaad nog al snel. Als ik een blu-ray afspeel op de tv hier (43W80nogietsC) dan ziet het er echt super uit. Kan mij dus niet vinden in die clouding verhalen.

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04-2025
Ik heb in dit forum gezocht maar het lukte me niet een antwoord te vinden; even geleden had iemand het over een prijsdaling die er aan zat te komen? Ik was helaas te laat voor de Expert actie... Bedankt!

• Soullancer
BikerOfAmsterda schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:21:

eentje die van 29 sept naar 13 okt is verschoven(europese release), waarvan een groot deel van die update verder is verschoven naar het einde van het jaar.

1'tje ene semi update eind oktober

en een grote update op 30 nov.

hopelijk kunnen ze het waarmaken.

http://www.sony.de/suppor...droid-tv-soon/kd-43x8305c

UK heeft naast een update op 13okt, de andere grote update op 24 dec. Alleen zijn ze wat voorzichtiger nu met het noemen van data

http://www.sony.co.uk/sup...droid-tv-soon/kd-43x8305c

NL blijft haken op eind okt, laat die update maar es komen -.-
Beste tijd... December ;(

• apis29
  • Niet online
[...]

De X9005C heeft een IPS paneel vandaar dat er over zwartwaarden wordt gesproken bij dat model.

• Ronster
6Pac schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:03:
Sinds 2 weken in het bezit van de 65X9005c. Out of de box prima beeld, m.u.v. een klein beetje lightbleed in de linker beneden hoek langs de bezel. verder nog niet echt tijd gehad om er mee te spelen. Op AV forums zijn wel uitgebreide calibratie setting te vinden voor Sony Android TVs dus binnenkort daar eens naar kijken.

...
Nou, de mijne is zojuist afgeleverd. Ik ben ondertussen toch redelijk ongerust over de lightbleed. Lees er zoveel over bij deze tv :/
In eerste instantie zou het om een bepaalde batch gaan, maar men schrijft dat het ook andere tv's betreft. Je hebt hem dus niet geruild hierom?

Qua calibratie settings vind ik deze terug, al is dit voor een 55".
Als je nog iets interessants hebt gevonden op avsforums houd ik me aanbevolen...

Nu is het klokstaren tot 17 uur voordat ik naar huis kan... }:|

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-01 16:10
Weet iemand of het mogelijk is een usb dac aan te sluiten op de nieuwe sony w8? Ik wil graag wat beter geluid en overweeg een audioengine A2+ te kopen.

Andere tips voor wat beter geluid zijn welkom, ik geef niet zoveel om surround. Heb de sony ht-ct380 soundbar geprobeerd, maar dat geluid was echt heel matig.

[ Voor 34% gewijzigd door Guids op 06-10-2015 12:52 ]

• 6Pac
  • Laatst online: 14-10-2025

6Pac

"Roma Victor"

Maverick! schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:13:
[...]

Nou, de mijne is zojuist afgeleverd. Ik ben ondertussen toch redelijk ongerust over de lightbleed. Lees er zoveel over bij deze tv :/
In eerste instantie zou het om een bepaalde batch gaan, maar men schrijft dat het ook andere tv's betreft. Je hebt hem dus niet geruild hierom?

Qua calibratie settings vind ik deze terug, al is dit voor een 55".
Als je nog iets interessants hebt gevonden op avsforums houd ik me aanbevolen...

Nu is het klokstaren tot 17 uur voordat ik naar huis kan... }:|
Ik stoorde me er ook aan. Voornamelijk in de benedenhoeken was het vrij opvallend. Op AVforums zijn er mensen die het hebben kunnen minimaliseren. Ik heb het advies opgevolgd.

De bleed in de hoeken kan je minimaliseren tot nihil door de schroeven van de pootjes een halve slag losser te zetten. Klinkt gek, maar blijkbaar veroorzaakt het flink vastzetten van de schroeven een bepaalde druk op de display en komt de lightbleed meer naar voren. Zou vrijwel weg moeten zijn door de TV gewoon aan de muur te hangen, maar ik heb er nog geen tijd voor gehad om hem op te hangen.

Daarnaast heb ik de calibratie settings van http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1439556846 globaal gevolgd en het verder naar mijn smaak aangepast (Cinema pro vond ik weer te donker dus ik gebruik de standaard picture modus)

Zolang je dynamische backlight uit hebt staan en de tips van verschillende fora en reviews een beetje aanhoud heb je (bijna) geen last van lightbleed.

Feit is dat het "gewoon" een IPS scherm betreft dus perfect zal het nooit zijn.

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

• AmbroosV
Guids schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:51:
Weet iemand of het mogelijk is een usb dac aan te sluiten op de nieuwe sony w8? Ik wil graag wat beter geluid en overweeg een audioengine A2+ te kopen.

Andere tips voor wat beter geluid zijn welkom, ik geef niet zoveel om surround. Heb de sony ht-ct380 soundbar geprobeerd, maar dat geluid was echt heel matig.
Gewoon met een receiver en een degelijke set speakers werken. Daar ga je 't meest aan hebben. Een USB-DAC zal waarschijnlijk niet altijd geweldig goed werken.

• Guids
AmbroosV schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:30:
[...]

Gewoon met een receiver en een degelijke set speakers werken. Daar ga je 't meest aan hebben. Een USB-DAC zal waarschijnlijk niet altijd geweldig goed werken.
waarom denk je dat dit niet lekker gaat werken? Digitaal signaal zorgt voor geen kwaliteitsverlies. En mits de DAC zijn werk goed doet (wat ik in het geval van de audioengine wel mag geloven) leek het mij een winnende combinatie.

Op welke manier zal jij de tv aansluiten op de receiver?

[ Voor 5% gewijzigd door Guids op 06-10-2015 13:35 ]

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
Guids schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:34:
[...]

waarom denk je dat dit niet lekker gaat werken? Digitaal signaal zorgt voor geen kwaliteitsverlies. En mits de DAC zijn werk goed doet (wat ik in het geval van de audioengine wel mag geloven) leek het mij een winnende combinatie.

HDMI-ARC als je een AV receiver hebt. Beter kan niet. Audio wordt dan rechtstreeks doorgegeven, en het DAC werk wordt gedaan door je versterker.
martyaintflying schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:44:
Ik heb in dit forum gezocht maar het lukte me niet een antwoord te vinden; even geleden had iemand het over een prijsdaling die er aan zat te komen? Ik was helaas te laat voor de Expert actie... Bedankt!
Hebben ze onlangs gehad, ik denk niet dat er binnekort weer eentje komt.

• Ronster
6Pac schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:01:
[...]

Ik stoorde me er ook aan. Voornamelijk in de benedenhoeken was het vrij opvallend. Op AVforums zijn er mensen die het hebben kunnen minimaliseren. Ik heb het advies opgevolgd.

De bleed in de hoeken kan je minimaliseren tot nihil door de schroeven van de pootjes een halve slag losser te zetten. Klinkt gek, maar blijkbaar veroorzaakt het flink vastzetten van de schroeven een bepaalde druk op de display en komt de lightbleed meer naar voren. Zou vrijwel weg moeten zijn door de TV gewoon aan de muur te hangen, maar ik heb er nog geen tijd voor gehad om hem op te hangen.

Daarnaast heb ik de calibratie settings van http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1439556846 globaal gevolgd en het verder naar mijn smaak aangepast (Cinema pro vond ik weer te donker dus ik gebruik de standaard picture modus)

Zolang je dynamische backlight uit hebt staan en de tips van verschillende fora en reviews een beetje aanhoud heb je (bijna) geen last van lightbleed.

Thanks voor de tips! Zal ze zeker volgen. Het draadje op avforums heb ik al doorgelezen.
Ik zal hem ook eerst een paar dagen op de poten bevestigen om te zien of hij geen mankementen heeft alvorens hem aan de muur te hangen.

Is het nog geen 17 uur? :*)

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-01 21:43
Amazon Video and Netflix’s support for 5.1 surround sound in de volgende update 13. Okt volgens Sony Duitsland
Wat ik nog niet terugzie is 5.1 voor Kodi en/of Plex?

Ook nergens de EPG bar die blijft hangen..

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Guids schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:34:
[...]

Omdat het nog maar de vraag is of de tv audio-out via usb ondersteunt. Ik gok op niet.

Je kan de optische out gebruiken. Moet je alleen een DAC zoeken die optisch in ondersteunt.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:47
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:38:
[...]

Wat ik nog niet terugzie is 5.1 voor Kodi en/of Plex?

Ook nergens de EPG bar die blijft hangen..
Volgens een bericht van één van de Plex developers voor Android TV ligt het in deze aan het feit dat Sony iets aangepast heeft in de Audio out processing van Android TV waardoor 5.1 niet mogelijk was. Plex zelf support het namelijk wel gewoon en Android TV zelf ook kan best 5.1 bitstream uitsturen.

Ik neem eigenlijk aan dat als Sony hier het onderliggende probleem heeft aangepakt in de Audio Processing Pipeline dat het voor alle Apps geldt dat ze dan toegang hebben tot 5.1 audio. Omdat alle apps in principe van dezelfde interface voor Audio UIT gebruik maken. Neem niet aan dat ze daar nog een speciaal filter op gaan zetten dat Netflix wel 5.1 mag via AC3 maar andere apps niet.

HD4Life @ Full-HD

• Sjah
Cyleo schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:12:
[...]

Met MKV's heb je dat inderdaad nog al snel. Als ik een blu-ray afspeel op de tv hier (43W80nogietsC) dan ziet het er echt super uit. Kan mij dus niet vinden in die clouding verhalen.
Als je een Tv-zender wilt die de overgangen tussen zwarte tinten slecht laat zien (dus grof en lelijk
), moet je Xite opzetten, wat een r*kzender is dat. Met gekalibreerd toestel gaat het nog, met plasma is het ook ok. Oja, ik heb zelf geen Sony hoor, dus laat je vwb je tv niet leiden door mij in dit opzicht, maar ook van anderen hoor ik dat Xite niet tof is.

• apis29
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:02:
[...]

Als je een Tv-zender wilt die de overgangen tussen zwarte tinten slecht laat zien (dus grof en lelijk
), moet je Xite opzetten, wat een r*kzender is dat. Met gekalibreerd toestel gaat het nog, met plasma is het ook ok. Oja, ik heb zelf geen Sony hoor, dus laat je vwb je tv niet leiden door mij in dit opzicht, maar ook van anderen hoor ik dat Xite niet tof is.
Op donkere gebieden wordt gewoon meer compressie toegepast omdat het minder opvalt (zou moeten vallen). Een programma met veel zwart/donker is Later with Jools Holland, normaal gesproken in uitstekende kwaliteit en native HD. Nu toevallig op iConcert kanaal mocht je die hebben ... maar dan in SD.
Xite is gewoon heel beroerd beeld ja maar dat geldt voor nog wel een paar andere zenders, sommige lijken zelfs analoog van bron :D (CNBC Europe).
Bedoel je overigens 'colour banding' ? Dat zie ik wel eens bij reclames, ook op NPO 1 HD ...

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 06-10-2015 20:15 ]

• Sjah
Yep, die term bedoel ik, maar kritiek op de NPO heb ik daarin dan weer niet. Cnbc heb ik niet btw. Tx voor de term, praat makkelijker.

• Jasper1911
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-10-2025
De Netflix app doet het sinds vanavond niet op de X85C. Misschien moet 'ie toch maar terug. Zoveel bugs

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Weten jullie of je een normale Skype APK bestand kunt installeren op de TV, en nog belangrijker: er een camera aan kan koppelen middels USB?

Gulfstream G650

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-01 00:24
SalimRMAF schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 00:45:
Weten jullie of je een normale Skype APK bestand kunt installeren op de TV, en nog belangrijker: er een camera aan kan koppelen middels USB?
Zelf niet geprobeerd maar check http://www.tvstore.nl/acc...901/sony-kdl-43w805c.html

"A man has got to know his limitations..."

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Toch grappig ik zocht een tv die het goed doet, 3d en smart tv waren geen vereisten, die zooi heb ik nu wel alleen niet zo handig als de tv soms vanzelf opnieuw opstart of dat klote ding reageert niet als je hem aandrukt. Mag toch hopen dat sony de problemen oplost, van een kleine bug lig ik niet wakker van maar de w80 is gewoon een klote apparaat.

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:22
martyaintflying schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:44:
HifiCorner.nl biedt vandaag de 43W805C met gratis updgrade naar 43W809C aan voor 629 Euro. Twijfel, twijfel.

[ Voor 3% gewijzigd door dennisfr op 07-10-2015 09:01 ]

• Matedeor
  • Laatst online: 12:39
dennisfr schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 08:46:
[...]

HifiCorner.nl biedt vandaag de 43W805C met gratis updgrade naar 43W809C aan voor 629 Euro. Twijfel, twijfel.
Voor de praktijk ga je tussen de 805c en 809c volgens mij echt geen verschil merken. Wel een nette prijs in ieder geval.

[ Voor 5% gewijzigd door Matedeor op 07-10-2015 09:38 ]

• AmbroosV
[...]

De 'upgrade' is gewoon een verschil in kleur, maar het blijft een leuke prijs voor dat formaat.

• roger1984
Weet iemand waar de NFC zender zit van de Sony X8505C?

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:22
AmbroosV schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:04:
[...]

De 'upgrade' is gewoon een verschil in kleur, maar het blijft een leuke prijs voor dat formaat.
KDL-43W809C heeft 1000hz motion flow ipv 800hz. In de praktijk zal je er niet veel van merken, maar toch: het is niet alleen een andere kleur

• Ronster
6Pac schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:01:
[...]

Nou, de tv staat. En inderdaad schrok ik van de light bleed toen ik hem aanzette.
Maar met wat stoeien met de settings heb ik het behoorlijk weten te minimaliseren. Het beetje dat nog over is accepteer ik maar gewoon, maar hopelijk wordt het nog minder wanneer ik hem aan de muur hang.

Wel vraag ik me af hoe ik de calibratie settings op http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1439556846 overneem :? Dit wil ik wel nog proberen, maar heb geen idee hoe...

Verder heb ik een haakse utp kabel besteld (wil hem toch liever bedraad), dus dan kan ik hem aan de muur hangen.

• AmbroosV
dennisfr schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:46:
[...]

KDL-43W809C heeft 1000hz motion flow ipv 800hz. In de praktijk zal je er niet veel van merken, maar toch: het is niet alleen een andere kleur
Dat is marketing, er is echt geen verschil in de praktijk. Het panel zelf komt lang niet aan 800Hz of 1000Hz, dus dat is toch irrelevant.

• Jasper1911
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-10-2025
roger1984 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:27:
Weet iemand waar de NFC zender zit van de Sony X8505C?
In de one-flick afstandsbediening :)

• roger1984
Mijn scherm is omgeruild waardoor de One-Flick afstandbediening niet gelinked is met dit beeldscherm. Ik zag het NFC teken op de afstandbediening dus ik hoopte hem zo met het scherm te kunnen linken.

• KeaveXL
roger1984 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:00:
Mijn scherm is omgeruild waardoor de One-Flick afstandbediening niet gelinked is met dit beeldscherm. Ik zag het NFC teken op de afstandbediening dus ik hoopte hem zo met het scherm te kunnen linken.
Prepare supplied TV Remote.

Press the HOME button on the
supplied TV remote, select
[Settings] t [System
Settings] or [Preferences] t
[Touchpad Remote Control
Setup], then follow the
on-screen instructions.

2 Prepare Touchpad Remote
Control.

3 Press down volume down key.

4 Press SOCIAL VIEW key for 2
seconds while keeping volume
down key pressed.

Verwijderd

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Maverick! schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:40:
[...]

Nou, de tv staat. En inderdaad schrok ik van de light bleed toen ik hem aanzette.
Maar met wat stoeien met de settings heb ik het behoorlijk weten te minimaliseren. Het beetje dat nog over is accepteer ik maar gewoon, maar hopelijk wordt het nog minder wanneer ik hem aan de muur hang.

Wel vraag ik me af hoe ik de calibratie settings op http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1439556846 overneem :? Dit wil ik wel nog proberen, maar heb geen idee hoe...

Verder heb ik een haakse utp kabel besteld (wil hem toch liever bedraad), dus dan kan ik hem aan de muur hangen.
Kijk even een paar posts hierboven naar mijn tip hoe je je scherm zelf "calibreert". Naar mijn idee werkt dat beter dan de instellingen van een ander (of zelfs een ander model tv) overnemen. Als er zoveel verschil in de kwaliteit van de panelen zit dan schiet je daar niks mee op.

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Sinds twee weken de w809c in bezit. Na een week begon de externe voeding te piepen.
Dit gebeurt alleen als de tv uitstaat. Kan ik hier iets aan doen of is het mogelijk dat ik dit meld en gratis nieuwe voeding opgestuurd krijg?

• roger1984
@Jwq

@KeaveXL

Bedankt voor de uitleg en links.

• Guids
[...]

O balen. Net eergisteren deze voor 695 gekocht bij de media markt. :(

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb trouwend de 43W809C gekocht voor maar 600 euro bij platteTV.nl. Ik vroeg om de W805b die op voorraad was op de website(nu nog steeds), maar achteraf uitverkocht bleek kreeg ik de W809C voor 600 euro aangeboden.

• Soullancer
Ik zit ook al te zoeken naar de 55W805B.. en andere merken. Er is alleen niet zoveel vergelijkbaars, in de 50'' test van tweakers komt die w805B er nog als beste uit..alleen die word moeilijk verkrijgbaar.
Het geduld om tot januari te wachten op de 805C fixes heb ik in elk geval totaal niet meer, als er iets anders passeert komt dat gewoon in huis.

Wie had dat gedacht, van naar de laatste tv willen, naar laat staan dat je deze tv zou willen :'(

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01 18:04
Ethirty schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:55:
[...]

Kijk even een paar posts hierboven naar mijn tip hoe je je scherm zelf "calibreert". Naar mijn idee werkt dat beter dan de instellingen van een ander (of zelfs een ander model tv) overnemen. Als er zoveel verschil in de kwaliteit van de panelen zit dan schiet je daar niks mee op.
Kan je niet een keer op de koffie komen en dan gelijk mijn TV calibreren d:)b

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zo ingewikkeld is het niet hoor: dvd'tje aan zetten, beetje volgens de instructies wat aan de instellingen pielen tot het goed staat en door naar de volgende instelling. Veel meer dan cinema mode inschakelen en de brightness en contrast afstellen is het niet, maar de kwaliteit gaat er al enorm mee vooruit. Een echte calibratie heb je hulpmiddelen voor nodig en die heb ik ook niet.

• summaheat
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-01 11:02
Heeft er iemand een idee hoe je subtitles afspeelt op de default video speler? Want ik kan de optie menu niet tevoorschijn halen.

• Johnnie5
Ethirty schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:29:
Zo ingewikkeld is het niet hoor: dvd'tje aan zetten, beetje volgens de instructies wat aan de instellingen pielen tot het goed staat en door naar de volgende instelling. Veel meer dan cinema mode inschakelen en de brightness en contrast afstellen is het niet, maar de kwaliteit gaat er al enorm mee vooruit. Een echte calibratie heb je hulpmiddelen voor nodig en die heb ik ook niet.
Bier heb ik ook :*)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Straks ga je me nog geld aanbieden :+

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ga deze tutorial (met filmpjes) eens proberen:
http://lifehacker.com/585...ity-in-30-minutes-or-less

Ben benieuwd :)

• Guids
Ik heb een probleem. Sinds kort dus een 43W805C gekocht.

Dit gecombineerd met een ziggo cam module, maar het beeld hapert enorm (zoals je dat kent van digitenne). De oude sony 42 kdl 655 had nergens last van, ook in combinatie met de setup box van ziggo heb ik nergens last van.

- Wat verdere info, ik woon in amsterdam west. Voorheen een upc gebied, en al heet het nu ziggo, de upc instellingen zijn nog steeds van kracht. frequentie 164.000 mhz netwerk-id 43136
- os up-to-date, ook geen cam module updates
- heb het signaal al proberen te versterken, maar zonder effect helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door Guids op 07-10-2015 19:21 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Mooi, een uitgeschreven versie. Dat is precies wat ik ook gedaan heb.

• Johnnie5
Ethirty schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:20:
[...]

Mooi, een uitgeschreven versie. Dat is precies wat ik ook gedaan heb.
Probleem is alleen dat ik geen blu-ray speler heb.

• Robus
Guids schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:16:

Dit gecombineerd met een ziggo cam module, maar het beeld hapert enorm (zoals je dat kent van digitenne). De oude sony 42 kdl 655 had nergens last van, ook in combinatie met de setup box van ziggo heb ik nergens last van.

- Wat verdere info, ik woon in amsterdam west. Voorheen een upc gebied, en al heet het nu ziggo, de upc instellingen zijn nog steeds van kracht. frequentie 164.000 mhz netwerk-id 43136
Wild guesses;
Welke type en versie is de Module? (alleen v1.3 schijnt te werken). Check daarna de juiste frequentie en ID nog ff op de Ziggo-site (als nog niet gedaan).

• Robus
[...]

Niet zo scherp als de recente Expert deal. Indien geduld, wacht op een volgende 20% of Geen BTW actie. Ben je waarschijnlijk ook weer een firmware update rijker!
NB Van de hele serie 805, 807, 808 & 809 zou ik alleen voor de 807 (kleur) bereid zijn meer te betalen. Heb nu de 808 voor €576 staan. Prima deal!

Verwijderd

Guids schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:16:

Volgens mij moet je om te beginnen als frequentie 474 MHz instellen, en als netwerk id 5555 .....
https://www.ziggo.nl/klan...nstalleren/CI%2B%20module

https://www.ziggo.nl/klan...ia%20een%20CI%2B%20module

Ook op de TV minimaal firmware versie 2333

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2015 20:00 ]

• Jelte
  • Niet online
Johnnie5 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:27:
[...]

Probleem is alleen dat ik geen blu-ray speler heb.
en daarom zit er tussen de links ook een gratis download. Zelfs 1 met losse files.

• apis29
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 23:00:
Yep, die term bedoel ik, maar kritiek op de NPO heb ik daarin dan weer niet. Cnbc heb ik niet btw. Tx voor de term, praat makkelijker.
If the source material has a greater color depth than the display can natively support, or if it was encoded at a lower color depth, and/or if the settings on the TV are badly configured, then you may see a phenomenon known as Posterization, also called False Contouring or simply Color Banding. This exhibits itself in the form of distinctly visible color gradations or bands in certain parts of the scene. When displaying the best possible content, most recent displays, both LCD and plasma, will show little if any noticeable posterization. Most color banding which you may notice is inherent to some extent in the source, and the reasons for this are discussed further in the Source Material section.
http://www.tweakguides.com/HDTV_6.html
Of van AV Forums:
Colour Banding/Posterisation
This is an entirely different kind of banding effect where there are problems with showing colour tones correctly. Pictures are usually made up of colours blending gradually (gradations), from one to the next, but sometimes these transitions can be seen, resulting in banding being visible. This can be caused by both the video source not being top notch or it can be as a result of the TV not handling the images correctly. In the latter case, it is something we would associate more with plasma TVs but LCD/LED TVs with cheap panels can sometimes show it.
https://www.avforums.com/...n-terms-tv-glossary.11423
Dit is overigens het type wat ik regelmatig bij reclames spot (van normale kijkafstand):

Afbeeldingslocatie: http://www.videvo.net/wp-content/uploads/2013/08/Fix-Banding-in-After-Effects-Videvo-670x314.jpg

Zag net deze voorbij komenop Xite en zit ook op Youtube vol met 'posterization': YouTube: Disclosure - Magnets ft. Lorde

Mogelijk ziet het er beter uit op een tv met 10-bit paneel maar zal wel voor het grootste gedeelte door de compressie zijn veroorzaakt (overigens tussen gister en nu genoeg posts tegengekomen over plasma's met last van posterisation en OLED met black crush en ook posterisation dus het ligt niet aan 'LCD/LED' tv's) ... https://www.avforums.com/...posterisation&o=relevance

Gister was toevallig nog Later with Jools op BBC2 later in de avond en op NET 5 nog een programma met top beeldkwaliteit:Amazing Spaces

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 07-10-2015 21:43 ]

• 6Pac
  • Laatst online: 14-10-2025

6Pac

"Roma Victor"

Maverick! schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:40:
[...]

Wat Ethirty zegt, gewoon met de settings klooien totdat je het voor jezelf het beste beeld oplevert. Ik heb zowel zijn settings als die van flatpanelsdh geprobeerd en zit er ergens tussenin :)

Maar die van flatpanetshd staan onder het stukje "measurement" en die kan je als baseline gebruiken (komt veel met Ethirty overeen)

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

• Johnnie5
Jelte schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:53:
[...]
en daarom zit er tussen de links ook een gratis download. Zelfs 1 met losse files.
Om te kalibreren moet je gebruik maken van een mediaspeler en geen foto app.
Anders werkt het niet.

• Sjah
Heb , over Xite gesproken, wel ns gehoord dat dat komt omdat zij met goedkope omzetter 24 frames naar 25 omzetten. Nouja, goedkope troepzender.

• Jelte
  • Niet online
Johnnie5 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 23:37:
[...]

Om te kalibreren moet je gebruik maken van een mediaspeler en geen foto app.
Anders werkt het niet.
Foto app? Waar haal je dat vandaan?

In het artikel wordt gesproken over een calibration bluray die je hier kan downloaden: http://www.avsforum.com/f...-ray-mp4-calibration.html

Daar staat ook een exe/7z tussen met alle filmpjes er los in (scheelt een boel download ;)). Die filmpjes kun je gewoon afspelen met je mediaspeler.

Dus foto app? 8)7

• Johnnie5
Er komt al iemand om mijn TV te kalibreren.
Dus probleem opgelost.
Pagina: 1 ... 32 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297