Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Heb je interesse in een waardebon van 100euro over te kopen?NDF82 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:17:
[...]
Ja, maar ik shop wel vaker bij Wehkamp dus heb daar geen moeite mee.
Er is net een bericht geplaatst op het officiële support forum dat ze de update in de tweede week van oktober verwachten.tcviper schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:07:
Voor degene die nog twijfelden, kreeg dit net van mijn Contact binnen Sony: "Ik kan geen exacte datum zeggen, maar de nieuwe update zal voor het eind van deze maand zijn.
Deze update zou ook je sound drop outs om 10sec moeten oplossen."
Goed uitziende TV, maar ben niet helemaal tevreden over de performance.
Zappen gaat traag, hij schakelt niet gelijk om naar de zender, als je van zender 1 naar 401 wilt gaan dan pakt hij niet gelijk de toetsen van de afstandsbediening.
Performance in het menu mag beter, hier zit ook vertraging in.
Het beeld is gewoon goed, heldere kleuren, gewoon een strak scherm.
3d werkt prima via de dvd speler, echter via Kodi heb ik het nog niet helemaal voor elkaar.
Kodi installeren en koppelen aan de nas was zo gedaan.
Weet iemand of dit misschien nog verbeterd gaat worden? Of is het toch beter om er een decoder voor te zetten?
Zeker! Ik bied je 50,-martyaintflying schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:34:
[...]
Heb je interesse in een waardebon van 100euro over te kopen?
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
De wijzen komen uit het Oosten!
Zoek aub eens door dit topicehvc schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:57:
Sinds een aantal dagen eigenaar van de 55x8507c.
Zappen gaat traag, hij schakelt niet gelijk om naar de zender, als je van zender 1 naar 401 wilt gaan dan pakt hij niet gelijk de toetsen van de afstandsbediening.
3d werkt prima via de dvd speler, echter via Kodi heb ik het nog niet helemaal voor elkaar.
Weet iemand of dit misschien nog verbeterd gaat worden? Of is het toch beter om er een decoder voor te zetten?
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
de KDL50W809C (999) + soundbar en sub voor maar 1euro
http://www.bcc.nl/beeld-e...older&utm_source=publitas
Werkt kodi ook met NFS shares? Met browsen laat hij niets op het netwerk zien, idem voor VLC player trouwens. Archos media speler werkt weer wel goed. (speelt ook zonder stoteren UHD content af by the way maar hdmi audio passthrough werkt niet (gok de android update) en helaas true hd ook niet (ben bang dat dat nooit zal gaan werken))ehvc schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:57:
Sinds een aantal dagen eigenaar van de 55x8507c.
Deze is voor 800, te koop.
Tenzij je echt de soundbar wil hebben (geen idee wat die los is).
maar dan is de 809 een optie
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
voor de Sony KD-65X8505C.
Volgens de medewerker is dat wel het geval.
Wel een leuke korting dus.
Hi,Werkt kodi ook met NFS shares? Met browsen laat hij niets op het netwerk zien, idem voor VLC player trouwens. Archos media speler werkt weer wel goed. (speelt ook zonder stoteren UHD content af by the way maar hdmi audio passthrough werkt niet (gok de android update) en helaas true hd ook niet (ben bang dat dat nooit zal gaan werken))
Ja Kodi werkt hier met NFS.
Ik heb mapping naar Admin aanstaan, en onder admin staat dat hij bij de Video map mag.
raar, ik zie gewoon een leeg scherm (terwijl archos wel degelijk via netwerk browsed)ehvc schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:15:
[...]
Hi,
Ja Kodi werkt hier met NFS.
Ik heb mapping naar Admin aanstaan, en onder admin staat dat hij bij de Video map mag.
Ik zal vanavond even uitwerken welke handelingen precies genomen zijn en welke software versie etc.quorumz schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:26:
[...]
raar, ik zie gewoon een leeg scherm (terwijl archos wel degelijk via netwerk browsed)
Dat is deze toch KD65X8505 CBAEP? En klopt het dat deze HDR heeft? Ben het een beetje kwijt met die typenummers van SonyJohnnie5 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:29:
Ik heb gisteren een mail gestuurd naar Expert met de vraag of die 20% korting ook geldt
voor de Sony KD-65X8505C.
Volgens de medewerker is dat wel het geval.
Wel een leuke korting dus.
PSN: KeaveXL
X85..bijv Is 4k, aantal modellen krijgen hdr update dat zijn de 4k types.KeaveXL schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:10:
[...]
Dat is deze toch KD65X8505 CBAEP? En klopt het dat deze HDR heeft? Ben het een beetje kwijt met die typenummers van Sony
W805 is hd, die krijgen m niet. Kijk naar de x of de w en je weet of het hd of 4k is.
Nu ben ik een redelijk fanatieke gamer, en is de input lag 36/37 ms van de 43w755c, wat een stuk hoger is als de modellen van vorig jaar. Dus daar baal ik wel een beetje van, ga ik dat in de praktijk merken die 36ms in vergelijking met een tv van bijvoorbeeld 20ms? Dat is het enigste wat mijn nog tegenhoudt op dit moment, wil hem sowieso de komende 5 jaar namelijk gewoon kunnen gebruiken om op te gamen. Lees er tot nu toe verschillende verhalen over, of je het merkt of niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Matedeor op 23-09-2015 17:52 ]
Dat klopt.KeaveXL schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:10:
[...]
Dat is deze toch KD65X8505 CBAEP? En klopt het dat deze HDR heeft? Ben het een beetje kwijt met die typenummers van Sony
Deze krijgt binnenkort een HDR software update.
Consolegaming? Nee. PC-gaming met shooters etcetera? Heel misschien.Matedeor schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:48:
Sta op het punt de 43w755c te kopen, zat nog te twijfelen tussen deze en de 40w705c. De 40w705c is goedkoper en heeft een lagere input lag, maar de 100hz van de 43w755c geeft denk ik toch de doorslag.
Nu ben ik een redelijk fanatieke gamer, en is de input lag 36/37 ms van de 43w755c, wat een stuk hoger is als de modellen van vorig jaar. Dus daar baal ik wel een beetje van, ga ik dat in de praktijk merken die 36ms in vergelijking met een tv van bijvoorbeeld 20ms? Dat is het enigste wat mijn nog tegenhoudt op dit moment, wil hem sowieso de komende 5 jaar namelijk gewoon kunnen gebruiken om op te gamen. Lees er tot nu toe verschillende verhalen over, of je het merkt of niet.
Laat je vooral niet vangen door Hertzen bij TV's. Alles boven 50Hz/60Hz maakt echt niets uit.
Ga voor de W75 als je Android TV wil, voor de W70 als je tevreden bent met een minder slimme TV.
Consolegaming wil ik de tv voor gebruiken, ps4. Dacht altijd dat snelle bewegingen in bijvoorbeeld films, games of bij voetbal met een 'native' 100hz scherm er toch wat beter uitzien dan bij een 50hz scherm, is dus niet waar?AmbroosV schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:55:
[...]
Consolegaming? Nee. PC-gaming met shooters etcetera? Heel misschien.
Laat je vooral niet vangen door Hertzen bij TV's. Alles boven 50Hz/60Hz maakt echt niets uit.
Ga voor de W75 als je Android TV wil, voor de W70 als je tevreden bent met een minder slimme TV.
Android is voor mij niet echt noodzakelijk, wat dat betreft zou ik net zo goed voor de w705c kunnen gaan, of model van vorig jaar (maar die is helaas niet meer goed/goedkoop verkrijgbaar). Voordeel van de w75 is wel dat die iets groter is.
[ Voor 17% gewijzigd door Matedeor op 23-09-2015 18:17 ]
Er is geen beeldmateriaal te krijgen dat meer dan 60 frames per seconde doet, dus aan 100Hz heb je niets. Tenzij je beeldverwerkingdingen gebruikt, en die zien er zonder uitzondering slecht uit. Films zijn zelfs allemaal gewoon 24Hz (Europese exemplaren 25), dus je zit altijd goed.Matedeor schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:57:
[...]
Consolegaming wil ik de tv voor gebruiken, ps4. Dacht altijd dat snelle bewegingen in bijvoorbeeld films, games of bij voetbal met een 'native' 100hz scherm er toch wat beter uitzien dan bij een 50hz scherm, is dus niet waar?
Android is voor mij niet echt noodzakelijk, wat dat betreft zou ik net zo goed voor de w705c kunnen gaan, of model van vorig jaar (maar die is helaas niet meer goed/goedkoop verkrijgbaar). Voordeel van de w75 is wel dat die iets groter is.
Is echt niets meer dan marketing imo.
Of je het gaat merken ligt ook aan van welke tv je nu hebt ...Matedeor schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:48:
Sta op het punt de 43w755c te kopen, zat nog te twijfelen tussen deze en de 40w705c. De 40w705c is goedkoper en heeft een lagere input lag, maar de 100hz van de 43w755c geeft denk ik toch de doorslag.
"De X85C"? Voorbeeld erbij is altijd handigjos707 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:43:
Was ergens sprake in deze thread dat de prijzen van de 2015 zouden gaan dalen, ik zie nu dat juist het omgekeerde is gebeurd..de X85C is voor onbekende redenen met een 200euro de hoogte ingegaan..
[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 23-09-2015 20:38 ]
Plasma panasonic st50, maar deze is voor op de kamer.apis29 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:29:
[...]
Of je het gaat merken ligt ook aan van welke tv je nu hebt ...
De ST50 gemeten met hetzelfde apparaatje scoort 47ms op input lag. Nu was de meetmethode iets nadelig voor plasma's aangezien een LCD meestal van boven naar beneden ververst en een plasma overal en er in het midden gemeten wordt (en meer http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag).Matedeor schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:37:
[...]
Plasma panasonic st50, maar deze is voor op de kamer.
Gemeten op de oude methode 16ms voor de ST50 en 21ms voor de 55W805C (37ms met apparaatje).
Het inputlagcijfer bij de 40W705C is nog niet bevestigd en zal waarschijnlijk niet kloppen ...
Zal dus niet veel schelen met elkaar, hier op tweakers kwam de 705c op 31ms uit.apis29 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:49:
[...]
De ST50 gemeten met hetzelfde apparaatje scoort 47ms op input lag. Nu was de meetmethode iets nadelig voor plasma's aangezien een LCD meestal van boven naar beneden ververst en een plasma overal en er in het midden gemeten wordt (en meer http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag).
Gemeten op de oude methode 16ms voor de ST50 en 21ms voor de 55W805C (37ms met apparaatje).
Het inputlagcijfer bij de 40W705C is nog niet bevestigd en zal waarschijnlijk niet kloppen ...
Als je hier kijkt, zie je duidelijk in het prijsverloop dat er sinds midden deze maand een knik omhoog is gemaakt. (Belgische pricewatch).apis29 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:29:
[...]
Of je het gaat merken ligt ook aan van welke tv je nu hebt ...
[...]
"De X85C"? Voorbeeld erbij is altijd handig(zie niks aan de pricewatch)
De Expert actie is trouwens top, denk niet dat je voorlopig een veel betere deal gaat vinden dus als iemand in de markt voor een Tv doe je er niet onverstandig aan om nu toe te slaan.
[ Voor 37% gewijzigd door Ipenburg op 23-09-2015 23:14 ]
Bestellen jullie nu dan online voor de normale prijs en dan zaterdag in de winkel afrekenen met korting? Of gebeld met Expert en de tv gereserveerd?Ipenburg schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:54:
De Expert actie is trouwens top, denk niet dat je voorlopig een veel betere deal gaat vinden dus als iemand in de markt voor een Tv doe je er niet onverstandig aan om nu toe te slaan.
Niet alle experts zijn experts.Ipenburg schreef op donderdag 24 september 2015 @ 01:02:
Gewoon even bellen met je lokale Expert ;)!
Overigens heb ik mijn TV even getest (heb hem nu al opgehaald, je hoeft niet te wachten op zaterdag!). Wat me opviel is dat de TV vrij snel is zodra hij is opgestart.
Nu vraag ik mezelf af of het nodig is om een Ziggo 1.3 CAM te halen: hoe weet je of de TV interactief ondersteund van Ziggo? En zo ja, wat heb je er dan aan?
Gulfstream G650
Dat is interessant. Op de site van Sony staat HDR als een van de features genoemd van in ieder geval de W805, waarbij in de voetnoot melding wordt gemaakt dat dit in de loop van 2015 met een update mogelijk wordt. Waar haal jij de wijsheid over HDR en W-modellen vandaan, Soullancer?Soullancer schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:14:
[...]
X85..bijv Is 4k, aantal modellen krijgen hdr update dat zijn de 4k types.
W805 is hd, die krijgen m niet. Kijk naar de x of de w en je weet of het hd of 4k is.
?edit: my bad, HDR is natuurlijk geen Hard Disk Recording...
[ Voor 5% gewijzigd door Robus op 25-09-2015 15:27 . Reden: vergissing ]
"A man has got to know his limitations..."
Heb al in meerdere TV winkels gestaan en tot nu toe geen verkoper gesproken die echt verstand van zaken had. Ik durf zelfs te wedden dat de gemiddelde member hier beter geïnformeerd is dan zo'n praatjesmaker bij de TV afdeling... Echt verschrikkelijk hoe onkundig die zijn.SalimRMAF schreef op donderdag 24 september 2015 @ 01:45:
[...]
Niet alle experts zijn experts.Toen ik de expert vroeg wat het verschil was tussen de X8305C en de W809C, dus de kleurletter, meldde de expert dat "9" inhield dat de TV op Android draait, en de "5" niet.
Ik zei maar niets..
Overigens heb ik mijn TV even getest (heb hem nu al opgehaald, je hoeft niet te wachten op zaterdag!). Wat me opviel is dat de TV vrij snel is zodra hij is opgestart.
Nu vraag ik mezelf af of het nodig is om een Ziggo 1.3 CAM te halen: hoe weet je of de TV interactief ondersteund van Ziggo? En zo ja, wat heb je er dan aan?
Welke TV heb je gehaald?
Heb geen antwoord op je vraag
http://presscentre.sony.e...5-4k-ultra-hd-tvs-1208534Robus schreef op donderdag 24 september 2015 @ 07:40:
[...]
Dat is interessant. Op de site van Sony staat HDR als een van de features genoemd van in ieder geval de W805, waarbij in de voetnoot melding wordt gemaakt dat dit in de loop van 2015 met een update mogelijk wordt. Waar haal jij de wijsheid over HDR en W-modellen vandaan, Soullancer?
Wel bij de S85C en andere 4K modellen, nergens (ook niet op andere techsites) iets te zien over HD-modellen die HDR ondersteuning gaan krijgen.
In analoge input komt die hier toch nooit, maar input lag is toch gewoon de reactie van je controller - tot uitvoering op het scherm? Heeft toch niet iets met compenseren van je hersenen te maken.Ipenburg schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:54:
Onder de 40 ms is prima voor gamen, met zeker 99% van console games is dat onmerkbaar. Daarboven moet je hersenen steeds meer compenseren en word het vermoeiender spelen, vooral in analoge input ga je het merken.
Wat dat betreft vind ik het raar vinden dat de input lag dit jaar hoger is bij Sony (wat volgens mij juist altijd een sterk verkooppunt was van de sony tv's, onder gamers), terwijl in de eerste reviews blijkt dat het verschil in beeldkwaliteit volgens mij niet enorm groot is.
[ Voor 19% gewijzigd door Matedeor op 24-09-2015 10:00 ]
Dat weet ik bijna wel zeker! Zelfs toen ik laatst in de MediaMarkt stond en ik met een officiële Sony-meneer aan de praat raakte vertelde hij me dat er naast 3D en het uiterlijk nog een belangrijk verschil is tussen de 7 en 8 serie, namelijk een betere/mooiere interface. Toen ik lichtelijk verbaasd vroeg of er niet op beide TV's gewoon Android TV draaide moest hij even slikken en gaf hij aan dat het bij de 8 serie toch nog net wat mooier eruit zag? ...kom nouIpenburg schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:11:
[...]
Heb al in meerdere TV winkels gestaan en tot nu toe geen verkoper gesproken die echt verstand van zaken had. Ik durf zelfs te wedden dat de gemiddelde member hier beter geïnformeerd is dan zo'n praatjesmaker bij de TV afdeling... Echt verschrikkelijk hoe onkundig die zijn.
Hij bedoelt dat als de inputlag boven de 40ms zit, dan zullen je hersenen moeten compenseren om met dezelfde reactie jouw input op het scherm te krijgen. Dus dan ga je eerder op een knop drukken zodat jouw reactie op tijd aanwezig is. Dat is vermoeiend, omdat het nogal gokken is. Hoe hoger de lag, hoe hoger de gok als t ware.Matedeor schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:53:
[...]
In analoge input komt die hier toch nooit, maar input lag is toch gewoon de reactie van je controller - tot uitvoering op het scherm? Heeft toch niet iets met compenseren van je hersenen te maken.
Wat dat betreft vind ik het raar vinden dat de input lag dit jaar hoger is bij Sony (wat volgens mij juist altijd een sterk verkooppunt was van de sony tv's, onder gamers), terwijl in de eerste reviews blijkt dat het verschil in beeldkwaliteit volgens mij niet enorm groot is.
Bij een te hoge input lag reageren dingen als cursor bewegingen of rond kijken in een spel trager wat heel onnatuurlijk voor ons is en bij sommige zelfs motion sickness kan veroorzaken.
Als je bijvoorbeeld snel van rechts naar links kijkt in first person verwachten je hersenen dat dat ook gebeurt, als dat vervolgens te lang duurt krijg je steeds een kleine kortsluiting wat erg vermoeiend kan werken. Beetje hetzelfde effect als je een spel op sub 30fps speelt, je hersenen compenseren door tussen de frames wat eigen logica te plakken waardoor het niet zo storend lijkt maar daarintegen veel extra "denk kracht" kost.
Natuurlijk zijn er spellen als Street fighter waarbij digitale input het belangrijkst is en je leeft of beeft bij een paar frames maar dat is maar op weinig van ons van toepassing, de analoge lag zorgt voor de meeste problemen en mede afhankelijk van wat gewend bent kun je daar heel veel last van hebben.
Daarom is lage input altijd beter, namelijk hoe lager des te minder je hersenen moeten compenseren wat dus fijner speelt, ook al zul je je daar (gelukkig) niet altijd bewust van zijn.
Wees wel gewaarschuwd dat je je niet blind staart op het nummertje, onder de 40 is echt goed. Onder de 20 geweldig maar zal veel minder uitmaken dan van 40 naar 60.
Trouwens wat de 2015 Sony TVs tevens nog interessanter kan maken is dat zelfs uit de game mode de inputlag verassend laag tot middelmatig blijft wat wellicht zeer interessant is voor mensen die meer van de relaxte games houden en misschien liever met de processing aan willen spelen.
De 50W756C. Lekker zilver (een keertje iets anders) en goedkoper nog ook dan de W805, waarvan ik wel zeker weet dat alleen 3D het verschil is en niet de interface.Ipenburg schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:11:
[...]
Heb al in meerdere TV winkels gestaan en tot nu toe geen verkoper gesproken die echt verstand van zaken had. Ik durf zelfs te wedden dat de gemiddelde member hier beter geïnformeerd is dan zo'n praatjesmaker bij de TV afdeling... Echt verschrikkelijk hoe onkundig die zijn.
Welke TV heb je gehaald?
Die "officiële" SONY-promotors krijgen slechts een training van SONY, doorgaans kennen zij wel de basis over de TV's maar je kunt er niet teveel van verwachten. Heb die baan zelf gehad, maar ik was altijd gewoon eerlijk omdat je toch geen incentive kreeg of iets dergelijks.martyaintflying schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:00:
[...]
Dat weet ik bijna wel zeker! Zelfs toen ik laatst in de MediaMarkt stond en ik met een officiële Sony-meneer aan de praat raakte vertelde hij me dat er naast 3D en het uiterlijk nog een belangrijk verschil is tussen de 7 en 8 serie, namelijk een betere/mooiere interface. Toen ik lichtelijk verbaasd vroeg of er niet op beide TV's gewoon Android TV draaide moest hij even slikken en gaf hij aan dat het bij de 8 serie toch nog net wat mooier eruit zag? ...kom nou
Gulfstream G650
Ik vraag me wel eens af of die MediaMarkt mensen in hun cursus ook het advies krijgen nooit hun fouten toe te geven en er altijd iets om heen te lullen. Heb ik me al een paar keer aan geïrriteerd.martyaintflying schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:00:
[...]
Dat weet ik bijna wel zeker! Zelfs toen ik laatst in de MediaMarkt stond en ik met een officiële Sony-meneer aan de praat raakte vertelde hij me dat er naast 3D en het uiterlijk nog een belangrijk verschil is tussen de 7 en 8 serie, namelijk een betere/mooiere interface. Toen ik lichtelijk verbaasd vroeg of er niet op beide TV's gewoon Android TV draaide moest hij even slikken en gaf hij aan dat het bij de 8 serie toch nog net wat mooier eruit zag? ...kom nou
Anyway, ik heb via het Sony Community forum aangegeven dat ik nog steeds reboot issues heb, en dat is nu doorgegeven aan de engineers
De 48W705C was getest ja en waarschijnlijk zal de 40" ook wel zoiets zijn maar de 32" had 13ms dus tot het tegendeel bewezen is is er misschien nog hoop voor de 40"Matedeor schreef op woensdag 23 september 2015 @ 21:51:
[...]
Zal dus niet veel schelen met elkaar, hier op tweakers kwam de 705c op 31ms uit.
jos707 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:21:
[...]
Als je hier kijkt, zie je duidelijk in het prijsverloop dat er sinds midden deze maand een knik omhoog is gemaakt. (Belgische pricewatch).
(als ik op de link klik kom ik overigens automatisch op de NL uit)
Wat je er ook op uit kan maken is dat de goedkoopste aanbieder verdwenen is of z'n actie afgelopen wellicht?
[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 24-09-2015 13:36 ]
Dit heb ik ook meegemaakt.apis29 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:31:
[...]
Wat je er ook op uit kan maken is dat de goedkoopste aanbieder verdwenen is of z'n actie afgelopen wellicht?
Op Maandag 21 September heb ik de 65w855c besteld van HiFi corner voor 1589 EUR.
Op Woensdag 23 September zag ik op pricewatch dezelfde tv voor 1685 EUR.
Prijs is omhoog gegaan en goedkoopste aanbieders zijn weg.
De tv is 2 uur geleden bij mij thuis bezorgd, vanavond genieten na werk
Ik dacht dat het reboot issue juist opgelost was? Of kijk jij niet via CI+?Cyleo schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:02:
[...]
Anyway, ik heb via het Sony Community forum aangegeven dat ik nog steeds reboot issues heb, en dat is nu doorgegeven aan de engineers
De prijs schommelde eerst rond de 1500e en dit bij verschillende aanbieders, toen ik een week geleden nogeens keek zag ik dat bij die zelfde aanbieders de prijs plots bij allemaal gelijk de hoogte was ingegaan. De enige reden dat ik kan verzinnen is dat de prijs nu even kunstmatig de hoogte wordt ingeduwd om dan bij de aangekondigde prijsverlaging van Sony de prijzen terug te brengen naar het 'normale' niveau.apis29 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:31:
[...]
De 48W705C was getest ja en waarschijnlijk zal de 40" ook wel zoiets zijn maar de 32" had 13ms dus tot het tegendeel bewezen is is er misschien nog hoop voor de 40"![]()
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
(als ik op de link klik kom ik overigens automatisch op de NL uit)
Ja, voor Ziggo wel, voor CanalDigitaal blijkbaar niet. Hier klapt hij er nog steeds om de zoveel dagen uit.Kashika schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:06:
[...]
Ik dacht dat het reboot issue juist opgelost was? Of kijk jij niet via CI+?
Anyway ik had me 65X8505 3 weken terug nog voor 2350 bij Franklin na wat onderhandelen. Bij de expert actie zou dat toch lager moeten zijn nu.
Verwijderd
ligt niet aan de aanbieder, maar gewoon wel of niet gebruiken van CI+ ......Cyleo schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:00:
[...]
Ja, voor Ziggo wel, voor CanalDigitaal blijkbaar niet. Hier klapt hij er nog steeds om de zoveel dagen uit.
Heb je wel de laatste speciale update voor CI+ ? (V2333)
Ik heb hem nu voor € 2159 bij Expert.krayzii schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:58:
Misschien dat de prijzen eerst lager waren vanwege tegenvallende verkoopcijfers ivm slechte software/recensies en is er nu een run op is ontstaan door div kortingsacties en aankomende s/w update wat de prijs weer omhoog drijft.
Anyway ik had me 65X8505 3 weken terug nog voor 2350 bij Franklin na wat onderhandelen. Bij de expert actie zou dat toch lager moeten zijn nu.
Ik voor € 2099Johnnie5 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:36:
[...]
Ik heb hem nu voor € 2159 bij Expert.
Ik heb de winkel gebeld en op die manier besteld.KeaveXL schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:42:
[...]
Ik voor € 2099(Aangegeven dat je als je via internet besteld ook nog van shopkorting.nl gebruik kunt maken)
Werkt toch alleen als je via de webshop besteld?
[ Voor 7% gewijzigd door Johnnie5 op 24-09-2015 20:21 ]
Ik heb hem ook bij een winkel besteld. Aangegeven dat als ik via shopkorting bestel ik 90€ retour krijg. En of hun daar in mee wilde gaan, geen probleem, zodoende prijs netjes afgerond naar 2099.Johnnie5 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:17:
[...]
Ik heb de winkel gebeld en op die manier besteld.
Werkt toch alleen als je via de webshop besteld?
Cashback bij cashbackxl zou iets hoger moeten zijn.
CashbackXL heeft vaker hogere kortingspercentages dan shopkorting. Shopkorting heeft meer winkels in hun programma.
[ Voor 43% gewijzigd door Jan Ham op 24-09-2015 21:01 ]
Heb deze ook besteld.AMD1800 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:47:
Ik heb zojuist de 43w805c besteld bij expert. Wordt woensdag gewoon met korting afgeleverdDe verkoper zei dat ze nog maar 5, en nu dus 4, tv's op voorraad hadden bij sony. Dus, als je ook dit type wilt, dan moet je snel zijn.
Heeft geen signature.
Nee, contact opgenomen met een medewerker.Sjah schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:48:
Vast niet via de website?
Verder nog even ergens goede beeldinstellingen zoeken...
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
50" W756C , zonder CI+ / smartcard. De nieuwste softwareupdate.
- Instellingenmenu bevat soms vreemde tekens ( ' = %31 etc)
- De TV verbruikt in normale TV stand ~75 watt. Echter, verbruikt de TV 30 watt tijdens "standby"! Onacceptabel, waarschijnlijk voor Android OS?
- De TV loopt af en toe vast (vooral bij het zappen). Zomaar en uit het niets. Herstarten OS duurt dan weer 50 seconden.
- Backlight bleeding is een beetje aanwezig, maar niet erg storend.
- Digital Optical S/PDIF uncompressed output onmogelijk wanneer je ook TV-geluid wil hebben. Hierdoor is alles 2.0 PCM (geen zin in ARC!)
- Teletext RTL4+ werkt niet wanneer CI+/Ziggo 1.3/Interactief actief is.
- Irritante informatiebalk bovenin bij zenderswitch gaat niet vanzelf weg.
- LED lamp wordt in uit-stand niet roodkleurig. Ook niet als dusdanig in te stellen.
[ Voor 10% gewijzigd door SalimRMAF op 30-09-2015 19:03 ]
Gulfstream G650
Dit is nou de reden waarom ik niet voor een Sony Android TV ben gegaan. Het potentieel van Android TV is natuurlijk wel gigantisch. De early adapters moeten blijkbaar pijn lijden ...
Dat is 54€ extra op je energierekening p.j als je hem alleen al op standby laat staanSalimRMAF schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 01:26:
Echter, verbruikt de TV 30 watt tijdens "standby"!
Sony zelf geeft 0.5W aan dat is wel een heel groot verschil
http://www.sony.nl/electr...50c-series/specifications
[ Voor 25% gewijzigd door audiojunk op 25-09-2015 10:01 ]
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Verwijderd
Of een instellingaudiojunk schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:55:
[...]
Dat is 54€ extra op je energierekening p.j als je hem alleen al op standby laat staan
Sony zelf geeft 0.5W aan dat is wel een heel groot verschilzelfde praktijken als Volkswagen of een meetfout
volgens mij staat daarom je tv zo snel aan en update hij applicaties van zelfShocked schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:10:
Valt ie niet na een minuut of 10 in een diepere slaap?
Klopt, dan hoor je een tikje.Shocked schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:10:
Valt ie niet na een minuut of 10 in een diepere slaap?
Na een prettig gesprek de 43W808C voor dezelfde prijs en nog eens extra 20% korting besteld (Van EUR 829,- naar EUR 576,-
Met nog meer wind mee kan ik dit weekend ook meteen de laatste firmware downloaden. Fingers x-ed!
NB de 43W808C lijkt in alles hetzelfde te zijn als de 43W809C. Dus een 43W805C met:
* Donker verchroomde standaard met spiegeling (ipv gewoon chroom)
* Motionflow XR 1000Hz (ipv 800Hz)
Wow, ze zijn goed gek bij de expert. Mazzelaar!Robus schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:56:
Vandaag dan ook maar de stoute schoenen aangetrokken en voor de 43W805C naar Expert gegaan.
Na een prettig gesprek de 43W808C voor dezelfde prijs en nog eens extra 20% korting besteld (Van EUR 829,- naar EUR 576,-). Voordeel was bovendien dat ze dit type wel direct vanuit voorraad konden leveren. Morgenochtend staan ze voor de deur en nemen dan ook meteen een Smit CI+ 1.3 module mee.
Met nog meer wind mee kan ik dit weekend ook meteen de laatste firmware downloaden. Fingers x-ed!
NB de 43W808C lijkt in alles hetzelfde te zijn als de 43W809C. Dus een 43W805C met:
* Donker verchroomde standaard met spiegeling (ipv gewoon chroom)
* Motionflow XR 1000Hz (ipv 800Hz)
Apart dat ze bij jou een Smit module meegeven. Bij expert Groningen zeiden ze juist dat die vaak kapot gingen en daarom was de quantis module voor hun een aanrader
Kan veel hebben, maar dit komt over als dat het onopgelost zou kunnen blijven, best wel een no-go voor mij.SalimRMAF schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 01:26:
• De TV loopt af en toe vast (vooral bij het zappen). Zomaar en uit het niets. Herstarten OS duurt dan weer 50 seconden.
TOt nu toe 2 keer voorgekomen, vandaag nog niet gehad.Sjah schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:30:
[...]
Kan veel hebben, maar dit komt over als dat het onopgelost zou kunnen blijven, best wel een no-go voor mij.
Ik wist niet dat je moest wachten op een update om TV op te nemen! Ik had speciaal daarvoor een USB stick gekocht, maar het is dus zinloos. Weten jullie wanneer de update uitkomt?
Gulfstream G650
In de winkel hadden ze de 808 gewoon overpriced (hier in de Pricewatch ook op dit moment). Verkoper 1 had de opdracht-bon al geprint toen verkoper 2 zei dat de 808 voor dezelfde prijs weg mocht. My luck. Die extra 200Hz kan me gestolen worden, maar die donkerchromen voet vind ik net iets chiquer.AMD1800 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:54:
[...]
Wow, ze zijn goed gek bij de expert. Mazzelaar!
Apart dat ze bij jou een Smit module meegeven. Bij expert Groningen zeiden ze juist dat die vaak kapot gingen en daarom was de quantis module voor hun een aanrader
Inderdaad bijzonder van die modules. Zelf doe ik al jaren met de eerste generatie SMIT en ik kan me eigenlijk van geen enkele module voorstellen dat ze snel stuk gaan, tenzij je dag-in-dag-uit kaarten er in en uit haalt... Maar goed, de ene expert is de andere niet
Ik ben vanmiddag langs de Expert geweest en heb hem nu ook uiteindelijkKeaveXL schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:42:
[...]
Ik voor € 2099(Aangegeven dat je als je via internet besteld ook nog van shopkorting.nl gebruik kunt maken)
voor € 2099
Ze hadden hem al binnen gekregen, dus haal hem vanavond op
Btw kortingsacties hebben vaak een aparte berekening waar de 21 % korting wordt gegeven op de bruto prijs. Effectief is de korting op de netto prijs dus maar 17,4 %. OfzoW84 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 09:01:
Nou, van die korting van S&F klopt geen reet. 21% van 899 is 742?Jammer dat ie bij Expert is uitverkocht...
Dat zal een direct gevolg zijn van hun laagste prijsgarantie: Bij Expert is dit type dit weekend nl. ook EUR 575,-Pino112 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 09:52:
Voor de liefhebbers van de 43w805c: kreeg een alert, bij de BCC is ie nu 575 euro. Scheelt 100 euro ten opzichte van de rest.
Die berekening klopt perfect... Belasting is toegevoegd, dus delen door 1,21W84 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 09:01:
Nou, van die korting van S&F klopt geen reet. 21% van 899 is 742?Jammer dat ie bij Expert is uitverkocht...
Aan de andere kant is het een gigantisch prijsverschil. Help.
Het past sowieso. Als je nou over 65inch twijfelde...AmbroosV schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:59:
Ik ben sterk aan het overwegen om naar Maastricht te rijden en bij Expert een 43W805C te gaan halen. Maar ik verhuis pas binnen een week en weet dan pas 100% zeker of een 43"-TV eigenlijk past.
Lees het topic eens door of lees een willekeurige review...W84 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 09:41:
Ja, ach. Ik wil 'm heel graag, dus misschien dat ik het gewoon doe. Alleen nog een dingetje... ik ga 'm ook voor gaming aanschaffen en hoe zit het eigenlijk met de input lag? De 805b was laag en een van de beste gaming tv's, maar hoe zit het met de 805c en 755c?
Lag is iets hoger maar prima.
Ik heb een pas over een maand nodig, maar 100 is best veel dan weer. Ik ga hem eerst even bekijken in de winkel.AmbroosV schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:59:
Ik ben sterk aan het overwegen om naar Maastricht te rijden en bij Expert een 43W805C te gaan halen. Maar ik verhuis pas binnen een week en weet dan pas 100% zeker of een 43"-TV eigenlijk past.
De 48 inch versie van de 705c is door tweakers getest, en die zat op 31ms. Redelijk vergelijkbaar met 605b van vorig jaar. De 40 inch en 32 inch versie, zijn normaal gesproken redelijk vergelijkbaar, verwacht ik.W84 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 13:26:
Waarschijnlijk weet ik al wat het is. Ik was net wat av-forums aan het checken en de hogere inputlag lijkt aan Android te liggen. De 705c is zonder Android en zit op 12ms. Hopelijk wordt het gefixt met een update.
[ Voor 9% gewijzigd door Matedeor op 26-09-2015 14:05 ]
Haha ze zijn gek bij de Expert. Bij mijn filiaal kon ik pas vandaag terecht ivm factuurdatum. Even een praatje gemaakt, komt de verkoper zelf met het voorstel om hem voor € 1999 weg te doen.Johnnie5 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:31:
[...]
Ik ben vanmiddag langs de Expert geweest en heb hem nu ook uiteindelijk
voor € 2099
Ze hadden hem al binnen gekregen, dus haal hem vanavond op
Ik weet niet of ze van Sony instructies hebben gehad om die tv's te ditchen, maar ik vind het een mooie deal.
Kan niet anders zeggen dan dat Plex perfect werkt op mijn Sony.tcviper schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:12:
Zit in het Plex development team voor AndroidTV, dus ja
Ik heb nu betaald voor 1 maand om het eerst te proberen.
Is het trouwens mogelijk om met korting een jaar dan wel lifetime Plex Pass te nemen?
Maandag bezorgd...
[ Voor 23% gewijzigd door W84 op 26-09-2015 15:36 ]
Expert had er geen meer, even naar Mediamarkt getelefoneerd, ze hadden er nog één staan en pricematch was mogelijk. Direct erheen gereden (nog een geluk dat ik kort bij de grens woon) en ik was net op tijd. De meneer die in de MM achter mij stond om aan de TV-kerel wat te vragen wou exact dezelfde voor dezelfde pricematch en ik was ermee weg. Als dat ook een Tweaker was: sorry maat.Pino112 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 13:57:
[...]
Ik heb een pas over een maand nodig, maar 100 is best veel dan weer. Ik ga hem eerst even bekijken in de winkel.
43W805C voor €575,20. Blij dat ik dat gedaan heb, scheelt €134 met de goedkoopste in België (Bol) en €174 met Coolblue BE.
Gefeliciteerd! Nu nog die beloofde update van de firmware (vóór eind september) er bij en we zijn good to goAmbroosV schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 16:12:
[...]
Expert had er geen meer, even naar Mediamarkt getelefoneerd, ze hadden er nog één staan en pricematch was mogelijk. Direct erheen gereden (nog een geluk dat ik kort bij de grens woon) en ik was net op tijd. De meneer die in de MM achter mij stond om aan de TV-kerel wat te vragen wou exact dezelfde voor dezelfde pricematch en ik was ermee weg. Als dat ook een Tweaker was: sorry maat.
43W805C voor €575,20. Blij dat ik dat gedaan heb, scheelt €134 met de goedkoopste in België (Bol) en €174 met Coolblue BE.
Sinds een aantal dagen ben ik de (gelukkige?) eigenaar van een Sony 55x8509c. Na alles aangesloten te hebben heb ik eerst gekeken hoehij beviel zonder direct te updaten. Op zich niet slecht. Doordat ik het forum al lang volg was ik van de veronderstelling dat elke update de TV beter zou moeten maken. Helaas. Na de update heb ik nu last van het geluid wat steeds om de aantal seconden zachter gaat en dan weer op normaal volume.
Weet iemand of je ook oude updates terug kan zetten? Zo ja, hoe?
Formaat?Pino112 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:02:
Thuisgekomen van de Expert met de 808c voor 655 euro. Opzich ook wel een prima prijs vind ik.
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297