Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
simbatommy schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:51:
Wat me wel verbaast is het volgende: Veel internet zaken hebben de afgelopen 2 weken hun prijs van de KD65X8505B met soms wel 400 euro verhoogd (?)
Zaten ze 2 weken geleden nog op de 2300 a 2400 euro, nu bieden ze de TV aan voor prijzen tussen de 2799 en zelf 3099,=
En dit terwijl Sony aan de detailhandel de prijzen bekend heeft gemaakt van de nieuwe C modellen.....
Snapt iemand hier de clou van?
Als je naar de levertijden kijkt heeft bijna niemand die nog op voorraad dus "er vanaf" hoeven ze ook niet per se. Daarnaast is er op zich geen directe vervanger voor (IPS model die betaalbaar is) ...
Zoals eerder opgemerkt: veel lager dan de prijzen bij de geen BTW acie worden ze doorgaans niet (cmiiw). Er zit 1 uitschieter in de pricewatch maar van welke winkel dat was ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:43
Klopt, voordat we weer op het prijsniveau van januari zitten zijn we een aantal maanden verder. Sony zal z'n voorraden nu wel redelijk weggewerkt hebben.
En het wegzakken van de Euro zal ook een bijdrage leveren op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet volgend artikel gevonden op http://www.ultra-hdtv.net...-im-internet-aufgetaucht/

Als dit klopt dan valt de prijs van de X90C zeer goed mee.

Nach und nach werden auch die letzten Geheimnisse um die neuen 4K-Fernseher des Jahres 2015 veröffentlicht. Nachdem wir bereits die Preise der Samsung und LG Geräte gefunden haben, sind jetzt die 2015er Ultra HD 4K TVs von Sony an der Reihe. Die Geräte werden demnach ab 1.299 US-Dollar (hierzulande 1.299 Euro) starten und mit Android ausgestattet sein.

Verkaufsstart ab Mai 2015 für mindestens 1.299 Euro

Mit den neuen 4K-Modellen will Hersteller Sony die Sparte der Ultra-HD-Geräte weiter beleben und größere Marktanteile erhalten. Aktuell machen die TV-Geräte nur sechs bis sieben Prozent des weltweiten Marktes aus. Die neuen Sony TVs mit Quantum Dot Technology, dem Bravia Bildprozessor X1 und Android TV sollen das ändern.

Laut der Webseite hdguru werden wir Sonys 4K-Serien X94C, 93X, X90C, X85C und X83C ab Mai 2015 zu sehen bekommen. Die Fernseher sollen in Preislagen zwischen 1.299 US-Dollar und 7.999 US-Dollar zu haben sein. Nur die Curved Display Devices sind bislang noch ohne Preis. Aufgrund des momentan sehr schwachen Dollarkurses erwarten wir nahezu identische Europreise.
◾KD-49X8305C – 1.299 $ – Mai 2015
◾KD-43X8305C – 1.599 $ – Mai 2015
◾KD-75X8505C – 4.999 $ – Mai 2015
◾KD-65X8505C – 3.499 $ – Mai 2015
◾KD-55X8505C – 2.199 $ – Mai 2015
◾KD-55S8505C – ??? – ???
◾KD-65S8505C – ??? – ???
◾KD-65X9005C – 3.999 $ – Juli 2015
◾KD-55X9005C – 2.499 $ – Mai 2015
◾KD-75X9405C – 7.999 $ – Mai 2015
◾KD-65X9305C – 4.499 $ – Mai 2015
◾KD-55X9305C – ??? – Mai 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bij BCC bijna weggelopen met een 55w828b, helaas was de voorraad op.
Hierop met de beste man aan tafel gezeten (zal waarschijnlijk wel mee lezen ;) ) en wees me op de nieuwe collectie die voor de deur staat..

Na 2 maanden scheel gelezen te zijn op alle reviews, toch maar weer even alles de kast in en dit topic eens goed in de gaten houden wat de prijzen gaan doen..Mochten de prijzen interessant worden, dan wellicht de 55X8505C! Maar voorlopig richt ik mijn pijlen op de 55w805C en dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik vrees zelf dat hij snel 200 euro duurder zal zijn voor dan alleen maar Android TV. Vraag me af of dat het wel waard is.
En 4K is wel leuk maar er is nog weinig content als je dan minder goed beeld hebt qua contrast en kleuren / kleur echtheid is dat het de meerprijs ook niet waard.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht dat de W8 en W7 serie erg scherp geprijst zullen zijn in tegenstelling tot de 4K modellen. Sony kan het zich niet veroorloven om de 'oude generatie' LED LCD tv's erg duur te maken puur en alleen omdat Android TV erin zit. Gezien de prijzen van een aparte Android TV set-up box en chromecast zal dit technisch maar 50 euro duurder mogen zijn. Gezien de ontwikkelingen bij de concurrenten zullen ze ook wel moeten, want waarom zou je 1000-1300 euro neerleggen voor een LCD tv als de concurrenten prima 4K instap tv's aanbieden vanaf 900 euro

Technisch gezien is de TV een doorontwikkeling van het model wat sinds 2013 op de markt is, met minuscule software matige aanpassingen. Dat Sony geen SEN meer heeft en niet meer hoeft te investeren in het smart-tv gedeelte zou positief moeten uitpakken voor de prijs. Samsung heeft vandaag de prijzen verlaagd voordat hun 2015 toestellen uit zijn gebracht. Sony kan niet achterblijven. Het enige waar ik bang voor ben is de zwakke koers van de euro in vergelijking met de dollar. We zullen het volgende week 18maart officieel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zou mooi zijn als dat zo is maar vraag het me af... We zullen het gaan zien.
Ik koop de TV pas ergens eind april / begin mei. Hopelijk kan ik dan een 55" voor een leuke prijs krijgen. 4K hoeft voor mij nog niet. Doe ik over een jaar of 3 wel.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simbatommy
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-07-2021
Net gekeken op www.tecnostore.es daar staat de Sony KD65X8505C al te koop en te bestellen voor
2499,= Euro
En dat is een heel mooie prijs voor zo'n geweldige TV!
Nu maar hopen dat de verkoop hier in Nederland ook snel start...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simbatommy
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-07-2021
Kijk maar eens op www.tecnostore.es daar staat al wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Is hij echt zo veel beter dan een W805C? Ja hij heeft 4K en wat andere high end features maar zie je het ook echt terug?

4K is heel mooi als je er echt op zit. Maar tot nu toe hebben die schermen niet het contrast / de kleur reproductie die goede 1080p schermen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:23

Bever!

3

Astennu schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 03:31:
Maar tot nu toe hebben die schermen niet het contrast / de kleur reproductie die goede 1080p schermen laten zien.
Dat is echt flauwe kul..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
Astennu schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 03:31:
Is hij echt zo veel beter dan een W805C? Ja hij heeft 4K en wat andere high end features maar zie je het ook echt terug?

4K is heel mooi als je er echt op zit. Maar tot nu toe hebben die schermen niet het contrast / de kleur reproductie die goede 1080p schermen laten zien.
Eh, waar baseer je dit op?

Ik heb een FHD TV en een 4K toestel. Alle content die ik heb, ziet er vele malen beter uit op het 4K scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Kashika schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:48:
[...]

Eh, waar baseer je dit op?

Ik heb een FHD TV en een 4K toestel. Alle content die ik heb, ziet er vele malen beter uit op het 4K scherm.
Reviews maar wellicht was het IPS 4K vs VA 1080p. Ik zou daar nog eens goed naar moeten kijken.

Ik heb zelf geen 4K scherm en in de winkels kun je het moeilijk beoordelen omdat je niet je eigen content kan kiezen.

Sommige andere zeggen weer dat niet 4K content er op een 4K niet zo mooi uit ziet als op een native TV. Mja misschien zijn dat juist weer de mensen die een 4K tv te duur vinden...

Ik vraag me af of ik nu gewoon wat meer uit moet geven voor een 4K of gewoon nog een generatie of 4 moet wachten. En dan wellicht op de 4K Oled trein springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Astennu schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:28:
[...]

Reviews maar wellicht was het IPS 4K vs VA 1080p. Ik zou daar nog eens goed naar moeten kijken.

Ik heb zelf geen 4K scherm en in de winkels kun je het moeilijk beoordelen omdat je niet je eigen content kan kiezen.

Sommige andere zeggen weer dat niet 4K content er op een 4K niet zo mooi uit ziet als op een native TV. Mja misschien zijn dat juist weer de mensen die een 4K tv te duur vinden...

Ik vraag me af of ik nu gewoon wat meer uit moet geven voor een 4K of gewoon nog een generatie of 4 moet wachten. En dan wellicht op de 4K Oled trein springen.
Er is geen juiste keus. That's it.

Ik heb zowel een IPS 4K gehad en nu aan VA 4K. Persoonlijk merkte ik een groot verschil, maar dat kwam ook door de grotere beeldmaat. Eigenlijk heb je met een grote beeldmaat gewoon Full LED achtergrondverlichting nodig, dat komt vrijwel niet voor op dit moment.

Ben zelf wel dik tevreden met mijn huidige toestel. En 4K content is nu een losse marketingterm. Alle content die beschikbaar is en wordt gemaakt, is wel degelijk geschikt voor de toestellen die nu op de markt zijn en nog gaan komen.
Wat jij bedoelt is de industrieterm voor 4K (wat een iets andere resolutie is) en wat je nu kan krijgen. Maakt uiteindelijk niks uit, want dit zijn de TV's die op de markt te krijgen zijn.

Het fijne van 4K is dat je een grote beeldmaat kan hebben, zonder dat je pixels ziet. Kwaliteit is dus veel beter op een groot maatje, in tegenstelling tot Full HD.
OLED is ook niet perfect. Op grote beeldmaten zitten er teveel imperfecties in het maken van de schermen, dus zijn ze duur en vatbaar voor fouten of problemen.

Ik vind 4K niet te duur, vergelijk het met een Full HD beeldmaat van enkele jaren terug. Zat ook 3 nullen in het aankoopbedrag. Je kunt ook een kleinere beeldmaat kopen (49 inch bijv), maar daar kan je nooit vol genieten van de toegevoegde waarde van 4K. Die kleinere beeldmaten zitten qua prijs net iets boven de FHD toestellen van hetzelfde formaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Kashika op 18-03-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Kashika schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:37:
Ben zelf wel dik tevreden met mijn huidige toestel. En 4K content is nu een losse marketingterm. Alle content die beschikbaar is en wordt gemaakt, is wel degelijk geschikt voor de toestellen die nu op de markt zijn en nog gaan komen.
Dat is niet helemaal waar. De huidige toestellen zijn niet in geschikt voor de zeer waarschijnlijke specificaties van Ultra HD Blu-Ray.

Met "geschikt" wordt dan niet de speelbaarheid bedoeld. Content zal afgespeeld kunnen worden maar zaken zoals HDR kunnen niet weergegeven worden. Hierdoor zal detail missen die belangrijk is tijdens het afspelen van deze content en daarmee is de content dus ongeschikt voor dergelijke toestellen.

Net zoals je UHD-content wel kunt afspelen op een FHD-televisie maar detail verliest. Het is er niet geschikt voor.

Dat is ook een van de redenen waarom ik momenteel nog niet voor een UHD-televisie zal kiezen en liever geld zou besparen met de aankoop van een goedkoper toestel wat goed presteert met de content van nu. Wanneer er dan meer duidelijkheid is over de nieuwe standaard en er wat meer content beschikbaar is, dan zal ik de overstap naar UHD maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Kashika schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:37:
[...]

Er is geen juiste keus. That's it.

Ik heb zowel een IPS 4K gehad en nu aan VA 4K. Persoonlijk merkte ik een groot verschil, maar dat kwam ook door de grotere beeldmaat. Eigenlijk heb je met een grote beeldmaat gewoon Full LED achtergrondverlichting nodig, dat komt vrijwel niet voor op dit moment.

Wat jij bedoelt is de industrieterm voor 4K (wat een iets andere resolutie is) en wat je nu kan krijgen. Maakt uiteindelijk niks uit, want dit zijn de TV's die op de markt te krijgen zijn.

Het fijne van 4K is dat je een grote beeldmaat kan hebben, zonder dat je pixels ziet. Kwaliteit is dus veel beter op een groot maatje, in tegenstelling tot Full HD.
OLED is ook niet perfect. Op grote beeldmaten zitten er teveel imperfecties in het maken van de schermen, dus zijn ze duur en vatbaar voor fouten of problemen.

Ik vind 4K niet te duur, vergelijk het met een Full HD beeldmaat van enkele jaren terug. Zat ook 3 nullen in het aankoopbedrag. Je kunt ook een kleinere beeldmaat kopen (49 inch bijv), maar daar kan je nooit vol genieten van de toegevoegde waarde van 4K. Die kleinere beeldmaten zitten qua prijs net iets boven de FHD toestellen van hetzelfde formaat.
Ik bedoel eigenlijk het volgende.

Voor de PC geld dit namelijk heel erg: Als je een 2560x1440 scherm hebt en je kijkt daar een 1080P film op is dat lang niet zo mooi als dat je content hebt die specifiek 1440P is. Je kan namelijk niet 1:1 pixel mappen en zal pixels bij moeten verzinnen. Dit vermindert altijd de scherpte ondanks dat je een hoger resolutie scherm hebt. Goede scalers kunnen dit effect deels tegen gaan maar ideaal is het nooit.

1:1 pixel mapping levert gewoon de beste qualiteit op. Als je zit wat er nu aan 4K content is is dat bar weinig. Wat ik daar mee bedoel is native 4K content als in de resolutie die het scherm ook echt aan kan. Je hebt een paar series op netflix en wat sup op Youtube. Je PC kan 4K games renderen. Maar films zijn dat nog niet. Dan moet eerst de nieuwe Blueray standaard uit komen.

En TV zal nog jaren lang op 720p en 1080p zitten. Nog niet eens alles 1080p laat staan 4K. En dat is in mijn ogen het grootste probleem. Je betaalt nu behoorlijk wat extra voor 4K. In sommige gevallen kun je slechter beeld krijgen doordat je schaling toe moet passen. En content is er nog niet voldoende.

Over 1-2 jaar zal dat anders zijn dan is er veel meer content. Dan is HDR wellicht ook al beschikbaar voor mainstream en high end ipv alleen Ultra High end. En dan heeft het voor mijn gevoel gewoon meer nut om een 4K tv te kopen.

4K schermen zijn zeker mooi maar zo lang je er alleen maar 1080p films op kijkt benut is het gewoon niet optimaal en betaal je eigenlijk meer voor hetzelfde. Als je 10 jaar met je tv gaat doen is het wel een goede keuze.

Maar ik zit er zelf aan te denken om eerst een tussen stap te maken. Nu iets goedkopers kopen voor 2-3 jaar en dan een goede TV die wel alles heeft wat ik op dat moment wil.

Dat van OLED klopt. Maar ik ben nu plasma gewend. En ik heb nog geen LCD tv gezien die dat kan evenaren. OLED daar in tegen heeft wel dat enorme contrast. Heb het een keer in het echt gezien en ziet er geweldig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Dimens schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:00:
[...]

Dat is niet helemaal waar. De huidige toestellen zijn niet in geschikt voor de zeer waarschijnlijke specificaties van Ultra HD Blu-Ray.

Met "geschikt" wordt dan niet de speelbaarheid bedoeld. Content zal afgespeeld kunnen worden maar zaken zoals HDR kunnen niet weergegeven worden. Hierdoor zal detail missen die belangrijk is tijdens het afspelen van deze content en daarmee is de content dus ongeschikt voor dergelijke toestellen.

Net zoals je UHD-content wel kunt afspelen op een FHD-televisie maar detail verliest. Het is er niet geschikt voor.

Dat is ook een van de redenen waarom ik momenteel nog niet voor een UHD-televisie zal kiezen en liever geld zou besparen met de aankoop van een goedkoper toestel wat goed presteert met de content van nu. Wanneer er dan meer duidelijkheid is over de nieuwe standaard en er wat meer content beschikbaar is, dan zal ik de overstap naar UHD maken.
HDR is een ander verhaal ja. Die standaard zal ondersteund worden in de nieuwe Blu-ray, maar dat betekent niet dat er meteen films zijn die dit hebben. Je praat hier over een tijdsbestek van jaren.
En er zijn al wel toestellen te krijgen die HDR aan kunnen. Komen ook nog meer van op de markt binnenkort.

@Astennu De toestellen en de resolutie die je nu kunt krijgen, is de standaard. Dus die volle resolutie wordt benut.

[ Voor 4% gewijzigd door Kashika op 18-03-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:17
Ik had eigenlijk wel verwacht dat er inmiddels meer bekend zou zijn over de tv's aangezien er gesproken werd over februari.. Maart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, normaalgezien ging er vandaag 18/03 ofwel morgen 19/03 meer nieuws komen van Sony.
De prijzen gingen nu bekendgemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Ook weer 'gewoon' zilveren en zwarte varianten :) http://www.sony.de/electr...e=android-tv&view=compare

[ Voor 66% gewijzigd door apis29 op 18-03-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 13:19
Jammer dat de X85C serie actief 3d heeft. Dacht eerder gelezen te hebben dat het passief was. Lijkt er ook niet op dat er brillen bij zitten. Iemand enig idee wat die kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggiee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-12-2023
Zijn er inmiddels al reviews van de w805c? Ik ben echt heel benieuwd hoe deze tov zijn voorganger beoordeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Dacht dat Sony de lineup wilde versimpelen... maar als ik al die typenummers zie vrees ik het ergste.
W805C / W807C / W808C / W809C / W855C / W857C / W858C / W859C Series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ze maar eens opschieten bij Sony, genoeg mensen die naar de nieuwe line uitkijken! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 19:18
Op de website staan ook maar liefst 4 versies van de X85C:

X8505C / X8507C / X8508C / X8509C

In 55" alleen als edge-LED en 65" is full-LED (en ook 1.8cm dikker).

Vanaf de 07 wordt het 900hz motionflow i.p.v. 800 en de 08 en 09 hebben 1000hz.
Verschil tussen de 08 en 09 zie ik niet? Kleur bezel misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
Gaat bij jullie de voorkeur uit naar Full LED versus Edge LED?
Oftewel is het voordeel zo groot qua beeldkwaliteit dat je de 65inch X85C zou nemen?

Ik wil graag zoveel mogelijk clouding en backlightbleeding vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik mis de 55-inch Full HD - Android TV varianten op de NL'se website van Sony...

Zou wel jammer zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:14
Nou, beslissing is genomen.
Morgen gaat mijn 42w829b retour naar de winkel. In ruil daarvoor krijg ik een tegoedbon, welke ik ga verzilveren zodra de (ik denk) 43w805c verkrijgbaar is!

Vanaf nu dit topic volgen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
roger1984 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:53:
Gaat bij jullie de voorkeur uit naar Full LED versus Edge LED?
Oftewel is het voordeel zo groot qua beeldkwaliteit dat je de 65inch X85C zou nemen?

Ik wil graag zoveel mogelijk clouding en backlightbleeding vermijden.
Dat zullen de reviews nog maar moeten uitwijzen maar (mits het betaalbaar blijft) wil sowieso voor de 65" gaan. Zie je tenminste nog iets van het UHD ;)

Eerst maar eens die prijzen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
Ja, die prijzen mogen nu ook wel eens komen!

En de w805, 807, 809? Serieus..??? Aaahhh.... Voor zover ik kan zien is het alleen maar de Motionflow die van 800 naar 1000 gaat... Of dat weer het (ongetwijfeld) extra geld waard is...

We gaan het binnenkort nou hoop ik wel een keer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modellen: KDL-55W805C (55-inch), KDL-50W805C (50-inch) en KDL-43W805C (43-inch)

En waarom staat die niet vermeld op die site?! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
Waarschijnlijk zijn er voor benelux andere keuzes gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Of nog niet alle modellen hebben ze op de website gezet. Die komt er vast nog wel op te staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:18
Is er überhaupt een concrete datum bekend dat ze wel beschikbaar worden en/of in ieder geval alle prijzen bekend worden gemaakt? Of is het gewoon maar afwachten? Zit namelijk ook, zoals velen, te twijfelen tussen een model van 2014 of een nieuw model van 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:15:
Is er überhaupt een concrete datum bekend dat ze wel beschikbaar worden en/of in ieder geval alle prijzen bekend worden gemaakt? Of is het gewoon maar afwachten? Zit namelijk ook, zoals velen, te twijfelen tussen een model van 2014 of een nieuw model van 2015.
Als ik me niet vergis zou dit in mei moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Het is afwachten, sowieso is Sony nogal wispelturig met leveren, zelfs als er een harde datum zou zijn zou ik die met een korrel zout nemen.

De eerste modellen zouden deze maand geleverd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
P.K. schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:09:
Of nog niet alle modellen hebben ze op de website gezet. Die komt er vast nog wel op te staan. ;)
Laten we daar op hopen. Ik ben aan het wachten op de 55 inch Full HD met Android TV

Op de Duitse site staan ze ook niet genoemd..

[ Voor 7% gewijzigd door san.okk op 21-03-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelissuh
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 13:31
san.okk schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 14:13:
[...]

Laten we daar op hopen. Ik ben aan het wachten op de 55 inch Full HD met Android TV
Ik ook :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Kan me niet voorstellen dat Sony de 55inch 'markt' niet wil bedienen. Die komen echt wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Tja, ik baal als stekker. Ik kan geen grotere tv dan 50 inch kwijt. Voor een grotere moet ik een andere huis gaan kopen en dat gaat mij toch een beetje te ver.
Ik dacht dus een perfecte tv in 49X8507C gevonden te hebben: zilverkleurig rand, 49 inch, 4K, een heel mooie vormgeving (vorige 49 inch model vond ik poeplelijk). En dan heeft die geen 3D! Dat is echt balen!

Aan andere kant vraag ik mij af, heb je wat aan 4K nu? Een hoop zenders zenden nog in SD uit, laat maar 4K. Dat kan nog jaren duren. Er zijn geen content dragers voor 4K beelden (te groot). Streaming kan wel met Netflix (sommige series). Maar om daarvoor al 4K kopen? Er zijn wel spellers (van Panasonic) die beelden naar 4K upgraden, maar die zijn niet met Ziggo gecertificeerd, dus nog de vraag hoe het samen zou gaan.

Ik zit dus te twijfelden of voor FullHD 43W807C gaan (Full HD ga ik niet in 50 inch kopen) of wachten tot volgend jaar in hoop dat er variant op 49X8507C komt die wel 3D heeft.

En dan nog blijf ik mij afvragen of 49 inch 4K tv zinvol is... Schijnt dat 4K op tv minder dan 55 inch zie je niet eens. En dan zou 43W807C minstens 2 keer goedkoper dan 49X8507C zijn...

Als ik 55 inch kwijt kon, zou ik zeker voor 55X8507C gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

De gehele Bravia 2015 lijn van de xxX850xC hebben 3D aan boord.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Mijn fout. Ik bedoelde 49X8307C. Er is geen 49X8507C. 85 serie begint met 55 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelissuh
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 13:31
Olga2000 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:28:
En dan nog blijf ik mij afvragen of 49 inch 4K tv zinvol is... Schijnt dat 4K op tv minder dan 55 inch zie je niet eens. En dan zou 43W807C minstens 2 keer goedkoper dan 49X8507C zijn...

Zie mijn bericht incl afbeelding op pag. 2 van dit topic. Met 50" heeft UHD alleen zin als je 2 meter van de tv af zit, of dichter bij. Lijkt me sterk dat het nut heeft. Koop liever een goede HDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Olga2000 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:55:
Mijn fout. Ik bedoelde 49X8307C. Er is geen 49X8507C. 85 serie begint met 55 inch.
Ook die heeft gewoon 3D weergave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Olga2000 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:28:
Tja, ik baal als stekker. Ik kan geen grotere tv dan 50 inch kwijt. Voor een grotere moet ik een andere huis gaan kopen en dat gaat mij toch een beetje te ver.
Ik dacht dus een perfecte tv in 49X8507C gevonden te hebben: zilverkleurig rand, 49 inch, 4K, een heel mooie vormgeving (vorige 49 inch model vond ik poeplelijk). En dan heeft die geen 3D! Dat is echt balen!

Aan andere kant vraag ik mij af, heb je wat aan 4K nu? Een hoop zenders zenden nog in SD uit, laat maar 4K. Dat kan nog jaren duren. Er zijn geen content dragers voor 4K beelden (te groot). Streaming kan wel met Netflix (sommige series). Maar om daarvoor al 4K kopen? Er zijn wel spellers (van Panasonic) die beelden naar 4K upgraden, maar die zijn niet met Ziggo gecertificeerd, dus nog de vraag hoe het samen zou gaan.

Ik zit dus te twijfelden of voor FullHD 43W807C gaan (Full HD ga ik niet in 50 inch kopen) of wachten tot volgend jaar in hoop dat er variant op 49X8507C komt die wel 3D heeft.

Is ook geen simpele keuze.
Met 4K content kan je dichterbij zitten dan als je FHD content kijkt. Je ziet de pixels niet meer, omdat er vier keer zo veel aanwezig zijn op het scherm. Dus dat is waarom je van dichtbij het meeste detail kunt zien.

Betekent echter niet dat het noodzakelijk is. Die grafiekjes die je online ziet zijn leuk, maar is geen vuistregel.
Als jij een 4K scherm van 49 inch naas een FHD scherm van 49 inch naast elkaar hangt, op dezelfde afstand, gaat het 4K scherm er nog steeds beter uitzien.

Content zelf zou ik me geen zorgen over maken. De TV heeft een goede upscaler voor al je huidige content, dus dat ziet er in ieder geval al beter uit. Naast de VOD services die 4K ondersteunen, komt eind dit jaar eindelijk de 4K Blu-ray uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
P.K. schreef op zondag 22 maart 2015 @ 23:31:
[...]

Ook die heeft gewoon 3D weergave :)
Nee, op website van Sony staat duidelijk aangegeven dat X83 serie geen 3D heeft. Iemand heeft ook een schematische weergave van 2015 line-up hier geplaatst. Daar is ook duidelijk te zien dat X83 geen 3D heeft. X85 wel.

http://www.sony.nl/electr...t/tv?type=4k&view=compare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij een overzicht :

Sorry ik krijg het hier niet gecopieerd.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 14:10
Wat is eigenlijk het grootste verschil tussen de 2014 en 2015 modellen van 65 & 75 inch? Is dit alleen android tv of zijn er ook grote andere verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
mmmmmark schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:26:
Wat is eigenlijk het grootste verschil tussen de 2014 en 2015 modellen van 65 & 75 inch? Is dit alleen android tv of zijn er ook grote andere verschillen?
Android TV, X1 chip en Triluminos display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Kashika schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:14:
[...]

Is ook geen simpele keuze.
Met 4K content kan je dichterbij zitten dan als je FHD content kijkt. Je ziet de pixels niet meer, omdat er vier keer zo veel aanwezig zijn op het scherm. Dus dat is waarom je van dichtbij het meeste detail kunt zien.

Betekent echter niet dat het noodzakelijk is. Die grafiekjes die je online ziet zijn leuk, maar is geen vuistregel.
Als jij een 4K scherm van 49 inch naas een FHD scherm van 49 inch naast elkaar hangt, op dezelfde afstand, gaat het 4K scherm er nog steeds beter uitzien.
Het blijft mij verbazen dat dit keer op keer gezegd wordt terwijl al meerdere malen is gemeld dat dit echt niet zo hoeft te zijn. Er zijn veel factoren die bepalend zijn en stellen dat een toestel met een hogere resolutie er per definitie beter uit ziet, is simpelweg niet waar.

Ten eerste heb je al te maken met kwaliteitsverschillen van de panelen buiten de resolutie om zoals paneelfrequenties, helderheid, contrast. Bij de televisies van afgelopen jaar zag je dat er een groot verschil zat tussen de goedkope UHD-televisies en de FHD-televisies van vergelijkbare prijs. De goedkope UHD-televisies presteerde op andere vlakken vrijwel altijd slechter waardoor je in het algemeen met de FHD-televisie dus een betere beeldkwaliteit had.

Maar ook al zijn de andere eigenschappen gelijk aan elkaar, dan hoeft een hogere resolutie nog steeds geen betere beeldkwaliteit geven. Die grafiekjes zijn niet uit de lucht gegrepen maar gebaseerd op feiten door naar de limieten van het oog te kijken. Op een gegeven moment komt er een punt dat het verschil in pixels tussen FHD en UHD niet meer te onderscheiden is, afhankelijk van het formaat van de televisie en de afstand. Maar die afstand, die is veel korter dan de meeste mensen denken. De meeste mensen zitten niet zo dicht op de televisie.

Stel dat je hele goede ogen hebt (beter dan 20/20 visie), dan zal het verschil tussen een 49" FHD of UHD op anderhalve meter al niet zichtbaar meer zijn. En dat is een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry20
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-07-2024
@dimens en alle anderen
Dimens heeft in mijn ervaring gelijk.
Zie mijn reactie van 10 februari 2015 . Daarin gaf ik aan dat ik in een 4k vergelijking met FHD geen verschillen zag Toevallig was het merk samsung : H69004k vergeleken met FHD H6400 en H6200 in een 42"maat op 2,5 mtr afstand. (normale huiskamer afstand lijkt me?)
Ik volg dit topic sinds die tijd dagelijks. Mijn voorkeur gaat nu uit naar de 43"w808c ivm motionflow 1000Hz,
eerst eens kijken of ik het veschil zie met de w805c die 800Hz motion flow heeft Dan ook vergelijken of de x83c serie daadwerkelijk beter beeld geeft op mijn kijkafstand. Daarna vergelijk ik de prijs pas. Maar dan zal de vloeibare beweging duidelijk beter moeten zijn dan van de W828B welke ik heb laten schieten voor deze nwe series 2015.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggiee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-12-2023
Zou je mij eens willen uitleggen hoe je het verschil tussen 800hz motionflow en 1000hz kunt waarnemen. En wat is de invloed van het paneel hier op? De w805b heeft nog een 50hz paneel waar verwacht wordt dat de w805c een 100hz paneel krijgt. Bij het afspelen van wat soort content neem jij het verschil tussen die twee extremen waar? Zelf kijk ik veel (heel veel) voetbal en gebruik ik af en toe op mijn ps4 voor spellen als fifa. Is er ook bij een dergelijk gebruik van de tv als de mijne een verschil tussen 800 en 1000hz merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Kan iemand mij iets over media play van Sony vertellen? Ik heb nu Samsung en na 5 jaar irriteert dat ding mij mateloos, vooral media play. Er hangt HDD aan Samsung vast en je kan daarop opnemen. Iets wat ik allang niet meer doe, want je kan alleen via gids opname instellen en de tijden niet veranderen. Waardoor je bijna altijd begin en/of einde van film/serie mist. Hoe zit het bij Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:56
Ik zou juist niet weten waarom je motion flow zou willen. Films worden op 24hz opgenomen. Als je het op 1000hz gaat afspelen gaat de TV met "slimme" algoritmes frames toevoegen. Hierdoor krijg je echt zo'n soap effect waarin alles onnatuurlijk soepel gaat.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Dimens schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:34:
[...]

Het blijft mij verbazen dat dit keer op keer gezegd wordt terwijl al meerdere malen is gemeld dat dit echt niet zo hoeft te zijn. Er zijn veel factoren die bepalend zijn en stellen dat een toestel met een hogere resolutie er per definitie beter uit ziet, is simpelweg niet waar.

Ten eerste heb je al te maken met kwaliteitsverschillen van de panelen buiten de resolutie om zoals paneelfrequenties, helderheid, contrast. Bij de televisies van afgelopen jaar zag je dat er een groot verschil zat tussen de goedkope UHD-televisies en de FHD-televisies van vergelijkbare prijs. De goedkope UHD-televisies presteerde op andere vlakken vrijwel altijd slechter waardoor je in het algemeen met de FHD-televisie dus een betere beeldkwaliteit had.

Maar ook al zijn de andere eigenschappen gelijk aan elkaar, dan hoeft een hogere resolutie nog steeds geen betere beeldkwaliteit geven. Die grafiekjes zijn niet uit de lucht gegrepen maar gebaseerd op feiten door naar de limieten van het oog te kijken. Op een gegeven moment komt er een punt dat het verschil in pixels tussen FHD en UHD niet meer te onderscheiden is, afhankelijk van het formaat van de televisie en de afstand. Maar die afstand, die is veel korter dan de meeste mensen denken. De meeste mensen zitten niet zo dicht op de televisie.

Stel dat je hele goede ogen hebt (beter dan 20/20 visie), dan zal het verschil tussen een 49" FHD of UHD op anderhalve meter al niet zichtbaar meer zijn. En dat is een feit.
Klopt, hangt ook van je paneel af.
Een instap 4K naast een high end FHD zetten, ja dan is resolutie lang niet het enige verschil.

Voordeel van 4K op grote afstand met een klein scherm is vrijwel niet te zien nee. Dat is ook een afweging dat je moet maken.
In het geval van Sony is het verschil tussen de FHD lijn en de 4K lijn, de resolutie niet het enige waar je voor betaald. De TV zal bijvoorbeeld ook Triluminos hebben, wat uitmaakt voor kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Was laatst nog bij iemand met een X9005B en het enige wat scherper leek waren cgi beelden, verder zag je er niet veel beters aan af op 3 meter afstand met gewoon tv kijken. Was wel slechts een 55" ... en het was overdag ...

Zie dat in Amerika de 65W850C te pre-orderen is voor $1.899,99. De 60W850B ter vergelijk had een adviesprijs van $1,699 (of $2,299 als je Sony mag geloven of weer $1,998 vlgns Amazon en meerdere winkels O-) . Dan maar $2,299 aanhouden ...)

Over alle type nummers is het nog maar de vraag of ze wel allemaal hier verschijnen. Sommige zullen vast weer exlusief voor een bepaalde keten zijn en andere idd alleen voor de kleur een ander nummer. Maar het lijkt me geen daadwerkelijk technisch verschil meer zoals tussen de W805B en W828B ...

[ Voor 58% gewijzigd door apis29 op 24-03-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Tiwazz schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 07:41:
Ik zou juist niet weten waarom je motion flow zou willen. Films worden op 24hz opgenomen. Als je het op 1000hz gaat afspelen gaat de TV met "slimme" algoritmes frames toevoegen. Hierdoor krijg je echt zo'n soap effect waarin alles onnatuurlijk soepel gaat.
Televisies werken niet eens op dergelijke frequenties. Motion Flow is simpelweg een marketingnaam om te kunnen adverteren met interessante cijfers. in werkelijkheid zeggen die cijfers vrij weinig.

Waar het wel om draait, is de paneelfrequentie in combinatie met een goed beeldinterpolatie-algoritme en eventueel Black Frame Insertion. Dergelijke toestellen als de W8-serie vanaf 50" en groter, beschikken over een 100Hz paneel en maken goed gebruik van het beeldinterpolatie-algoritme. Bij de juiste stand zal er ook geen Soap Opera Effect ontstaan waar men het vaak over heeft. Wel ga je op deze manier bewegingsonscherpte tegen, in mijn ogen een grote ergernis van LCD-televisies.

Dus waarom een hogere frequentie? Om ook tijdens bewegingen gedetailleerde beelden te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:59
Hi all, bij plattetv.nl zeiden ze zojuist dat de 65" modellen van de X85C en X90C vanaf volgende week leverbaar moeten zijn, er zit 500 euro verschil tussen 8 en 9 model. Ik twijfel heel erg of ik nu voor de 85C of de 90C moet gaan (90C schijnt 'iets' beter beeld te hebben en is dus dunner). Iemand enig idee wat beste keus is?

De 65" X85C gaat daar in ieder geval 3999,- kosten en de 65" X90C 4500,- euro. Als je oude tv inlevert krijg je daar geld voor terug bij hun.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
tcviper schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:23:
Hi all, bij plattetv.nl zeiden ze zojuist dat de 65" modellen van de X85C en X90C vanaf volgende week leverbaar moeten zijn, er zit 500 euro verschil tussen 8 en 9 model. Ik twijfel heel erg of ik nu voor de 85C of de 90C moet gaan (90C schijnt 'iets' beter beeld te hebben en is dus dunner). Iemand enig idee wat beste keus is?

De 65" X85C gaat daar in ieder geval 3999,- kosten en de 65" X90C 4500,- euro. Als je oude tv inlevert krijg je daar geld voor terug bij hun.
Volgens mij zijn dat woekerprijzen. De 55 inch x85c moet zo'n 2000 euro kosten. De 65 inch lijkt me dan meer rond de 2500 tot 3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:23

Bever!

3

tcviper schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:23:

ik zou eerst maar ns een review afwachten, heb zon gevoel dat design hier voor beeldkwaliteit gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Motion2 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:57:
[...]
Volgens mij zijn dat woekerprijzen. De 55 inch x85c moet zo'n 2000 euro kosten. De 65 inch lijkt me dan meer rond de 2500 tot 3000
Die prijzen van Platte.tv zijn in Duitsland ook de adviesprijzen, geen woekerprijzen dus. Maar wie betaald er nou de adviesprijs, nog even wachten dus op z'n minst O-)
edit: 65X85C in Duitsland overigens wel 2999 ja, dan mag je die 3999 wel een woekerprijs noemen ja als het klopt ...

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 24-03-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Olga2000 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:05:
[...]

Nee, op website van Sony staat duidelijk aangegeven dat X83 serie geen 3D heeft. Iemand heeft ook een schematische weergave van 2015 line-up hier geplaatst. Daar is ook duidelijk te zien dat X83 geen 3D heeft. X85 wel.

http://www.sony.nl/electr...t/tv?type=4k&view=compare
Bij de kenmerken hier staat wel weer 3D... http://www.sony.nl/electr...s/specifications#features

Maar lijkt er idd op dat ie het niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
P.K. schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:43:
[...]

Bij de kenmerken hier staat wel weer 3D... http://www.sony.nl/electr...s/specifications#features

Maar lijkt er idd op dat ie het niet heeft.
Ja, ik denk dat kenmerken zijn van andere type gekopieerd. Een foutje. Als je vergelijkt specs van x8300c en x8500c, dan zie je dat bij laatste komt 3D veelvoudig voor bij het beschrijven van beeldscherm en techniek. Bij x8300 zie je dat niet...

Echt jammer. Kan het later komen? Of volgend jaar? Eerlijk is eerlijk, zo vaak gebruiken wij het niet, maar mijn blu-ray speller heeft 3D en heb ik ook een aantal 3D schijfjes... Ik denk dat als ik het NIET heb, dan ga ik het behoorlijk missen, gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ja ik vind die prijzen ook erg hoog maar goed, als dat zo is, dan is dat zo. Ik wil toch echt wel een van de nieuwere modellen om onze huidige W905A in te ruilen. Het is mij alleen nog niet duidelijk genoeg wat nu exact het verschil is tussen de X85C en X90C buiten het dunnere frame (wat mij totaal niks uitmaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
tcviper schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:59:
Ja ik vind die prijzen ook erg hoog maar goed, als dat zo is, dan is dat zo. Ik wil toch echt wel een van de nieuwere modellen om onze huidige W905A in te ruilen. Het is mij alleen nog niet duidelijk genoeg wat nu exact het verschil is tussen de X85C en X90C buiten het dunnere frame (wat mij totaal niks uitmaakt).
Je wilt je 905A inruilen?! Dat toestel heeft extreem goede beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ja, maar geen 4k, geen AndroidTV en ik koop normaal iedere 3 jaar een nieuwe Sony :) Tis een beetje een hobby uit de hand gelopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
hier een 55-805C geprijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
En wat heeft dat te maken met de X85C? :) Die prijs is een W serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Gaat dit topic alleen over de X85C dan? :P
Olga2000 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:29:
[...]

Ja, ik denk dat kenmerken zijn van andere type gekopieerd. Een foutje. Als je vergelijkt specs van x8300c en x8500c, dan zie je dat bij laatste komt 3D veelvoudig voor bij het beschrijven van beeldscherm en techniek. Bij x8300 zie je dat niet...

Echt jammer. Kan het later komen? Of volgend jaar? Eerlijk is eerlijk, zo vaak gebruiken wij het niet, maar mijn blu-ray speller heeft 3D en heb ik ook een aantal 3D schijfjes... Ik denk dat als ik het NIET heb, dan ga ik het behoorlijk missen, gek genoeg...
Klopt, bovendien staat er bij de X85 dat er 3D-brillen worden meegeleverd, bij de X83 staat dat niet. Dus die X83 kan gewoon geen 3D idd. Wat er met volgende series gaat gebeuren blijft gissen natuurlijk... De X83 van 2014 had wel 3D toch?

Jammer, had 'em in overweging, nu blijft de 50W805C m'n eerste keus. 4K komt dan wel in het OLED tijdperk. :+

[ Voor 5% gewijzigd door P.K. op 25-03-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1299 voor de 55w klinkt als muziek in de oren! Nu hopen dat die prijs ook hier gehandhaafd wordt..

Wel is me verteld dat de nieuwe modellen hoog ingezet worden bij release, en zakken al snel in prijs naarmate de 4K modellen komen..

En zoals hierboven vermeld, wach ook met 4K tot het OLED tijdperk..

Mijn dag is weer goed! :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
tcviper schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:42:
En wat heeft dat te maken met de X85C? :) Die prijs is een W serie.
volgens mij gaat dit topic over de gehele 2015 line-up... Er zijn zat mensen (gamers) die de 4K's links laten liggen.

Hier de 55 inch X85.. (a 1999 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:08:
1299 voor de 55w klinkt als muziek in de oren! Nu hopen dat die prijs ook hier gehandhaafd wordt..

Wel is me verteld dat de nieuwe modellen hoog ingezet worden bij release, en zakken al snel in prijs naarmate de 4K modellen komen..

En zoals hierboven vermeld, wach ook met 4K tot het OLED tijdperk..

Mijn dag is weer goed! :D
Die prijs is nog redelijk hoog zelfs, dat moet lager kunnen als ie daadwerkelijk leverbaar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Hmmmm ja de 65" Versie van de X85 gaat dust 2999 kosten daar en de 55" 1999,-.
Das 1000 euro minder dan bij Plattetv.nl wtf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuuz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 21:41
Ik ben erg benieuwd naar de X83C 49" maar zie nu bij een paar previews dat de 83C serie niet de Triluminos (Quantum Dot techniek) heeft.

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/articles/sony-2015-tv-lineup-uhd-large.jpg (Buren)

Maar als je kijkt naar de Sony website zelf, lijkt het wel dat het de Triliuminos Display techniek bevat. Wat is nu wel waar? want anders wijk ik wel uit naar de X85C serie voor de betere kleur weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Triluminos bij Sony is geen quantum dot meer, alleen bij de 2013 W905A en X9005A geloof ik.
X83C is daarnaast ook een IPS paneel net als X85B; X85C daarentegen is wel een VA dus als dat een voor of tegen was zou ik dat ook weer meenemen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.K. schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:05:
[...]

Die prijs is nog redelijk hoog zelfs, dat moet lager kunnen als ie daadwerkelijk leverbaar is. :)
Vandaar dat ik hem dan ook niet meteen koop als die op de markt is. Overigens wacht ik sowieso op wat reviews van de nieuwe modellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Als ik dat schema bekijk kun je dus net zo goed de X85C pakken ipv de X90C (Scheelt dik 500 euro).
De speakers boeien me totaal niet, heb daar een STR-DN1050 receiver voor staan :)

[ Voor 29% gewijzigd door tcviper op 25-03-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:28
Hoe gaat Android TV nu uiteindelijk om met 'unified signal input' ter vervanging van set-op boxes voor TV signaal input?
Het laatste nieuws kwam van de Google I/O sessie, waarin het tv gedeelte van Android TV nog in ontwikkeling was:
YouTube: Google I/O 2014 - Android TV - A platform for the living room

Kan Android TV native een signaal van Glashart Media (digitale over-IP TV stream van glasvezel netwerken) aan zonder set-op box decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Android TV plugged bij Sony althans gewoon in op je CI+/Coax andere TV signaal netwerk. Het integreert zich in de GUI dus is er gewoon onderdeel van. Dit heb ik bij een demo gezien van Sony.

[ Voor 12% gewijzigd door tcviper op 25-03-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirWInsalot
  • Nu online
Was van plan om a.s. zondag de volgende tv aan te schaffen:

pricewatch: Sony Bravia KDL-42W706B Zilver

Of is het handig dat ik een week of twee wacht voor de nieuwe modellen van Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Persoonlijk wacht ik op nieuwe modellen. Prijs van oude model is niet voor niks gezakt. Maar als ik specs bekijk, zou ik geen 500 euro aan uitgeven. Dan leg ik liever nog een paar honderd bij en neem de nieuwste model.
Persoonlijk twijfel ik nog over de schermgrootte, maar dat heb ik nu even buiten beschouwing gelaten. Ik heb nu 5 jaar oude Samsung. 40 inch. Zou toch waarschijnlijk 50 inch willen, maar ik zit op 2,7 meter afstand van tv. Moet nog goed over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
SirWInsalot schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 00:48:
Was van plan om a.s. zondag de volgende tv aan te schaffen:

pricewatch: Sony Bravia KDL-42W706B Zilver

Of is het handig dat ik een week of twee wacht voor de nieuwe modellen van Sony?
Ik zou zeker even wachten op de nieuwe modellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirWInsalot
  • Nu online
tcviper schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:12:
[...]

Ik zou zeker even wachten op de nieuwe modellen ;)
Dat doe ik al een paar weken en m'n arme PS4 ligt stof te happen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Olga2000 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:34:
Persoonlijk wacht ik op nieuwe modellen. Prijs van oude model is niet voor niks gezakt. Maar als ik specs bekijk, zou ik geen 500 euro aan uitgeven. Dan leg ik liever nog een paar honderd bij en neem de nieuwste model.
Persoonlijk twijfel ik nog over de schermgrootte, maar dat heb ik nu even buiten beschouwing gelaten. Ik heb nu 5 jaar oude Samsung. 40 inch. Zou toch waarschijnlijk 50 inch willen, maar ik zit op 2,7 meter afstand van tv. Moet nog goed over nadenken.
Ik ben dan toch wel benieuwd over welke specificaties jij spreekt van de huidige modellen. Wat is de rede dan dat de huidige modellen het dan niet waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
SirWInsalot schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:41:
[...]

Dat doe ik al een paar weken en m'n arme PS4 ligt stof te happen :(
Volgens sony nederland, nu maandag start pre-order dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
tcviper schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:28:
[...]

Volgens sony nederland, nu maandag start pre-order dus ;)
Leverbaarheid staat op april idd. :)
Maar het blijft Sony...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Dimens schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:13:
[...]

Ik ben dan toch wel benieuwd over welke specificaties jij spreekt van de huidige modellen. Wat is de rede dan dat de huidige modellen het dan niet waard zijn?
Om te beginnen 200 GHz verversing rate. Tevens schijnt smart gedeelte bij oude modellen tegenvallen en 3D niet in HD zijn (en met bug). Ik verwacht meer van Android tv en 3D met actieve brillen.

Trouwens, moeten dat 3D brillen van Sony zijn of mag het een andere merk zijn? Samsung bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Turfschipper

Hup NAC

Ik zou bij de keuze van een tv de smart opties buiten beschouwing laten.

Mooi meegenomen, zo moet je het zien. Want het is nog kinderschoenen werk en alle merken vallen gewoon nog tegen wat dat betreft.

Beeldkwaliteit, daar gaat het om zou ik zeggen. En al de smart opties die je dan eventueel zou missen daar heb je zo een andere, vaak veel betere oplossing voor.

Ik vind het ook handig hoor, dat het op je tv staat zonder extra kastjes en of snoeren. Maar het speelt niet mee in mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
stalscu schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 23:16:
Ik zou bij de keuze van een tv de smart opties buiten beschouwing laten.

Mooi meegenomen, zo moet je het zien. Want het is nog kinderschoenen werk en alle merken vallen gewoon nog tegen wat dat betreft.

Beeldkwaliteit, daar gaat het om zou ik zeggen. En al de smart opties die je dan eventueel zou missen daar heb je zo een andere, vaak veel betere oplossing voor.

Ik vind het ook handig hoor, dat het op je tv staat zonder extra kastjes en of snoeren. Maar het speelt niet mee in mijn keuze.
Mwoa, ben ik niet helemaal met je eens. Vier jaar geleden bewust gekeken naar een tv die Plex kon draaien en 'elke' dag plezier van. Ik kijk daar nu ook weer heel bewust naar, kunnen ze nu bijna allemaal natuurlijk. Heb sinds vorige week een PS4 maar ga geen enkele blu-ray draaien.

De reden (oa) dat ik de 2014 line-up heb laten liggen was het 'slechte' smart gedeelte van Sony met bijvoorbeeld gele ondertiteling in zwarte balken bij content wat je niet kon instellen verder. Android TV is voor mij nu heel welkom, ondanks dat het hele huis Apple is verder (andere discussie :))

Uiteraard icm de beste beeldkwaliteit/budget en heb inderdaad geen enkele kabel zichtbaar binnen het hele systeem en alles zit mooi verstopt maar denk dat de smart platforms flinke stappen gemaakt hebben in 2015 en het nog eventjes wachten waard zijn. Kom maar op met die prijzen en reviews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Precies mijn gedachte. Hier in huis is ook alles van Apple, toch zie ik Android tv wel zitten. 'Smart' gedeelte van mijn huidige Samsung gebruik ik helemaal niet want die is om te huilen slecht. En dat vind ik toch een beetje jammer.

Ik heb ook indruk dat beeldkwaliteit bij 2015 een stuk hoger is dan bij 2014 lijn.

Maar weet iemand iets over die 3D brillen? Als je actieve bril van een andere merk hebt, kan je die met Sony gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Laatst online: 11-09 13:53
Dus, is er een specifieke datum dat we de dnieuwe series van Sony in Nederland kunnen kopen? Ik kan het nergens vinden. Zullen de prijzen van de andere sets meteen omlaag gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
Grotbewoner schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:53:
Dus, is er een specifieke datum dat we de dnieuwe series van Sony in Nederland kunnen kopen? Ik kan het nergens vinden. Zullen de prijzen van de andere sets meteen omlaag gaan?
Week 18 komen de eerste volgens de laatste berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Bleh, dat duurt nog lang. Is het het waard om nu een 828 te kopen? Zal de prijs sterk dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik zit met dezelfde vraag, de 50w828 heeft nu een zeer aantrekkelijke prijs en behalve AndroidTV lijkt er niet veel veranderd te zijn aan het beeldkwaliteit van de nieuwe 75c of 80c series?

[ Voor 35% gewijzigd door Tristan op 30-03-2015 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dat kan je toch nooit aan de specs aflezen of de beeldkwaliteit beter is geworden of niet?? Of je bedoelt dat het nog steeds vnl. edge-lit is bijv.?

Overigens zijn er in Engeland op de website van Curry's al verscheidene modellen geplaatst met prijzen, bijv. een 43W755 voor £659 (iirc vrij vergelijkbaar met 42W705B) maar geen levertijd. Bij een paar andere modellen 2-4 weken ...
apis29 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:21:
Zie dat in Amerika de 65W850C te pre-orderen is voor $1.899,99. De 60W850B ter vergelijk had een adviesprijs van $1,699 (of $2,299 als je Sony mag geloven of weer $1,998 vlgns Amazon en meerdere winkels O-) . Dan maar $2,299 aanhouden ...)
Bij Curry's: KDL65W859CBU £1,499.00

http://www.currys.co.uk/g...ice-desc/xx-criteria.html

[ Voor 55% gewijzigd door apis29 op 30-03-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Laatst online: 19-06 14:12
Grotbewoner schreef op maandag 30 maart 2015 @ 01:22:
Bleh, dat duurt nog lang. Is het het waard om nu een 828 te kopen? Zal de prijs sterk dalen?
ja zo zit ik inderdaad ook te twijfelen, straks gaan de android tvs tegenvallen...
Denk dat ik toch voor de 828 ga, platte tv geeft me ook nog wat inruil voor mijn oude plasma panasonic bak.

vindt het alleen jammer dat de 3d tegenvalt bij Sony, maar wellicht is er mee te leven..

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
sfinx333 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:59:
[...]
vindt het alleen jammer dat de 3d tegenvalt bij Sony, maar wellicht is er mee te leven..
3D? Dat waait alweer over toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
san.okk schreef op maandag 30 maart 2015 @ 18:02:
[...]

3D? Dat waait alweer over toch?
Ik dacht dat het juist leuk was om fatsoenlijke 3D op je TV te combineren met gamen, waar de sony apparaten goed in zijn. Jammer van al die bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Laatst online: 19-06 14:12
heb de 828 besteld, we zullen zien, game toch alleen maar retro 2d games van 20 jaar oud...

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darun1a
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-07 20:41
ik zag op die Currys.co.uk ook de 50w755c staan voor 849 pond. Omgerekend ongeveer 1170 euro. Niets definitiefs wat betreft prijs maar het zou wel duurder zijn dan ik had verwacht. -O-
Pagina: 1 2 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297