Ik heb het scherm ook via coolblue besteld, hij is zaterdag binnen gekomen de gele vlek was bij mij nog erger dan op die foto, dus terug naar de winkel geweest op maandag om hem om te ruilen.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 18:44:
Er zijn mensen (op overclock.net) die zeggen dat ze nergens last van hebben. Ik heb vanmiddag weer wat getest, en overdag is het probleem iets minder inderdaad. En als je alleen kleurige games speelt, dan merk je niks. Helaas houd ik van donkere spellen (Thief, Dishonored, RPGs waar je vaak door dungeons kruipt, Dying Light, horror-games, etc).
De poster van deze foto heeft er ook bijgezegd dat het er op de foto veel erger uitziet dan in het echt. Bij mij ziet het er ook niet zo uit. Maar ik denk wel dat het er in het echt ongeveer gelijk is.
Morgen krijg ik mijn colorimeter binnen (Spyder4 Pro). Dan doe ik wat meer tests, ook met mijn oude monitor. En dan gaat ie woensdag weer terug naar CoolBlue. Als het mag, dan ruil ik hem een keertje. (CoolBlue heeft vorige week gezegd dat dat geen probleem zou zijn). Als de 2e monitor ook bleeding/glow heeft, dan koop ik een 1080p TN scherm. 1440p is een pain-in-the-arse op de desktop en in m'n browser.
Ik was blij en dacht dit scherm zal dan wel goed zijn voor €750,- mag je wel wat verwachten! niets is minder waar!!! De gele vlek rechts onder is nog heftiger op dit scherm je kunt helemaal niets zien in donkere scenes van films/games.
Daarnaast heb ik ook een dode pixel in het midden van het scherm, ik ben niet blij en ga het scherm terug brengen en wil mijn geld terug.
Ik heb ook opgemerkt dat de bezel helemaal los zit waar die gele vlek zit (bij de power button) dit was bij alle twee de schermen hetzelfde.