Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Al een tijdje had ik de PG278Q ROG Swift op het oog, maar het leek mij verstandig om te wachten op de CES 2015. Hier werden dan ook hele mooie nieuwe schermen gepresenteerd waaronder de opvolger van de PG278Q ROG Swift, namelijk de PG27AQ. Een IPS scherm, 4K met G-Sync en ULMB, het klinkt mooi maar het lijkt mij iets te veel van het goede. Een game fatsoenlijk op 4K draaien gaat lastig worden, zelfs met G-Sync. Verder is dit scherm "slechts" 60hz terwijl zijn 2K voorganger met TN-paneel wel tot 144hz natief ondersteunde.

Stiekem hoopte ik dan ook op een 2K IPS opvolger van de vorige ROG Swift, maar die blijkt er niet te komen. Acer kondigde daarentegen wel een 2K IPS scherm aan mét G-Sync én ULMB met verder een refreshrate van 144hz! Met, als we onderstaande bron moeten geloven, een kostenplaatje van de prijs van de oudere PG278Q ROG Swift nu!

We zullen moeten wachten tot de reviews om echt conclusies te kunnen trekken, maar denken jullie dat dit scherm van Acer de huidige ROG Swift van de troon gaat stoten?

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000564105.jpeg
Acer XB270HU
Beschikbaar: 2 maart 2015*
Prijs: €749
*

* = https://www.alternate.de/...aign=Monitor/Acer/1181210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:38
Weet het niet 100% zeker maar volgens mij zag ik deze vandaag bij de mediamarkt. Zal morgen nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is het scherm waar ik voorlopig mijn zinnen op heb gezet.

Ik wacht eerst de reviews af. Alle ULMB-schermen tot nu toe waren TN-schermen met 1 ms g2g response-time. Deze heeft 4ms responsetime. Ik wil eerst zeker weten of ULMB goed werkt.

Ik had liever een 1080-scherm gehad. Meer dan goed genoeg voor gamen. En hogere resoluties zorgen alleen maar voor een lagere framerate. Maar ik ben bang dat alle high-end schermen in de toekomst allemaal een grotere resolutie dan 1920x1080 zullen hebben. G-Sync op zich kost al gauw een extra 100-200 euro. Ik ben bang dat marketing geen 1080-schermen met G-Sync zal uitbrengen.

De ideale monitor voor mij zou zijn geweest de Eizo 2421FG met Turbo240. Maar dan wel met G-Sync. En 27" ipv 23.5". Ik wil niet meer kleiner dan 27". Zover ik weet heeft Eizo geen plannen voor nieuwe Turbo240 monitoren.

Lijkt me sterk dat de XB270HU nu al bij de MediaMarkt staat. Er zijn nog nergens hands-on previews verschenen op het web. Beschikbaarheid is ergens in Maart. Laten we hopen dat het inderdaad 2 Maart is. En niet 31 Maart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartz123
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-04 10:34
Ik kan persoonlijk niet wachten tot dit scherm op de markt komt . Nou maar hopen dat de prijs een beetje normaal is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:11
paragon schreef op maandag 19 januari 2015 @ 02:17:
Weet het niet 100% zeker maar volgens mij zag ik deze vandaag bij de mediamarkt. Zal morgen nog eens kijken.
-O-

Not sure if you are joking....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:38
Sorry had het toch verkeerd gezien. Was daar dus laatst voor een monitor kijken en die ACER was dus nieuw binnen. Toevallig was ik er zaterdag weer, maar het is dus de HA. Helaas...

Verwijderd

TFTCentral heeft een XB270HU binnen voor een review !
https://twitter.com/tftcentral
Hij bestaat !!

Hopelijk over een week of 2 een review op www.tftcentral.co.uk
Ondertussen updates op hun twitter account.
Dat wordt de eerste keer dat ik iemand op twitter in de gaten ga houden.

Goed nieuws dat hij er al is. Release is "ergens" in Maart. Nu kan ik dromen dat hij de eerste week van Maart te koop zal zijn, en niet de laatste week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Ik zag een paar weken geleden op een UK shop dat zij deze shipte vanaf 24ish maart, ik hoop niet dat dit ook de richtlijn is voor ons. Ik haal 'm het lieftst ook 1 maart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyGunman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 21:10
Als alles volgens de planning verloopt zal de review op tftcentral vandaag online komen: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Maar 2,5 ms langzamer dan de swift, daar kunnen we mee leven :)

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Erg indrukwekkend, ik had dit niet verwacht van Acer. Het is gewoon een Swift, maar dan met een IPS paneel. Ik kan niet wachten om deze in mijn handen te krijgen, misschien ruil ik het wel in voor mijn Swift. Als deze goedkoper word dan de Swift, dan moet Asus wel met een prijsverlaging komen.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Het argument van TN panelen zijn sneller wordt hiermee ook vernietigd, acer bewijst het tegendeel.

Toch mooi om te zien dit, prijsverlagingen van asus lijken imminent en het lijkt me dat het ook niet veel langer meer gaat duren tot andere fabrikanten met hun versie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
TN panelen zijn nog wel sneller hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Avioto schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:01:
TN panelen zijn nog wel sneller hoor :P
Je snapt wat ik bedoel gekkerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Haha ik wil me nog enigszins goed voelen over mijn aankoop van de Swift :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Een minpunt wat Simon eigenlijk nooit noemt in z'n reviews is de uniformiteit. Hij test het wel, maar is veel minder streng in het beoordelen van de resultaten dan ik. Een minimum dat 22,45% lager ligt dan het maximum is best wel slecht, want bij 25% zou het paneel niet meer door QC mogen komen.

Een verschil van 22,45% komt overeen met het verschil tussen RGB 255 en RGB 227 (bij een gammawaarde van 2,2):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o2i5rWbJc8Hnxcthm5GKy8iH/full.png

Als gradiënt is het wel een stuk minder zichtbaar:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xgJNumR5qGnRvTdGYDxCFXEV/full.png

Zelfs als de kleuruniformiteit perfect is zit je hiermee al op een kleurverschil van 5,62 dE2000 (uitgaande van chromaticiteit gelijk aan D65). Neem je kleuruniformiteit ook mee, dan is de kans groot dat je rond de 7 dE2000 zit.

Nou was de uniformiteit op de ROG Swift nog slechter, maar het is wel iets om rekening mee te houden.

[ Voor 9% gewijzigd door Kid Jansen op 24-02-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Nu online
Als ik op die gradient inzoom zodat ie half het scherm inneemt en ik dek de boven en onderkant af dan zie ik het niet of nauwelijks. Apart.

[ Voor 5% gewijzigd door haarbal op 24-02-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
"The screen is expected to be available to buy around mid-April from what we've been told and no doubt it will be extremely popular."

Ik dacht Maart? t.t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Dat zei de laatste press release van 17 februari inderdaad ook:

http://www.acer-group.com/public/News/2015/20150217.htm
Availability

The Acer XG270HU monitor will be available globally and begins shipping in March 2015. To learn more about availability, product specifications and prices in specific markets, please contact your nearest Acer office via www.acer.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyGunman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 21:10
Erg uitgebreide review en ze zijn ook extreem lovend over de Acer. Ziet er naar uit dat dit een hele goede kandidaat is voor m'n game pc die ik van plan was komende maand te gaan kopen!

• haarbal
  • Nu online
Maar is het ips panel dan toch iets te traag voor 3d vision? ULMB gaat ook maar tot 100hz, hoewel dat natuurlijk nog steeds prima is.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Nog een leuke om in de gaten te houden voor de game TN liefhebbers: http://nl.hardware.info/n...wqhd-monitor-met-freesync

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Begins shipping in March.
Daarmee bedoelen ze dat zij zelf beginnen met versturen naar de groothandel en retailers en niet het shippen van de retailer naar de klant. Dus als ze halverwege maart shippen kan het wel kloppen dat de monitoren in april ergens te koop zijn.

Ik hoop eerder natuurlijk :)

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Verwijderd

stin00 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:26:
Nog een leuke om in de gaten te houden voor de game TN liefhebbers: http://nl.hardware.info/n...wqhd-monitor-met-freesync
Heel leuk natuurlijk, al die pers-berichtjes over DPAS en FreeSync.

Maar voor zover ik weet, is er nog geen enkele DPAS/FreeSync monitor uit de fabriek vertrokken. Geen enkele review door een website of magazine. En niemand die er eentje thuis heeft staan. Of in een winkel. We hebben FreeSync enkel en alleen kunnen zien in een handje vol demos van AMD, waar de omstandigheden heel beperkt waren.

Dit is AMD's lijstje met nieuwe monitoren die er aan zitten te komen.
http://support.amd.com/en-us/search/faq/284
Ik heb ze allemaal gegoogled, maar voor zover ik kan zien, is er nog niet eentje gereviewed. Laat staan te koop.

Eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De design/bouwkwaliteit van de Swift kan niet tegen op dit plastic-ogende beeldscherm.
Een prijs van 500€ was eerlijker geweest.

Ik wacht liever op nog wat nieuwe Freesync beeldschermen, de pricewatch: BenQ XL2730Z Zwart is ook al te duur.

En dat voor 1 jaartje want dan komen 120hz 4K beeldschermen uit :')

Edit: Acer XG270HU wordt de Freesync variant maar dit is wel TN? WHATTTT???
Hij heeft ook geen VESA mount dus zeg maar gedag tegen eyefinity ;w

Afbeeldingslocatie: http://cdn5.thinkcomputers.org/wp-content/uploads/2015/02/acer-xg270hu.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2015 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Istie-er-al ? Istie-er-al ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Heise en PriceSpy hebben al wat prijzen: link en link.

Alternate Duitsland heeft het over levering in maart, maar overclockers.co.uk geeft een ETA van 15 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid Jansen schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:25:
Heise en PriceSpy hebben al wat prijzen: link en link.

Alternate Duitsland heeft het over levering in maart, maar overclockers.co.uk geeft een ETA van 15 april.
749€ nty....
Komt hij trouwens nog in FreeSync versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Schijnt dat die helaas niet gepland staat voorlopig.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:41:
Schijnt dat die helaas niet gepland staat voorlopig.
Beetje jammer, volgens geruchten worde de 390X een beest. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 23:26:
[...]

Beetje jammer, volgens geruchten worde de 390X een beest. :*)
Een beest van een 'rebrand'..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schipperz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
Even een vraagje is al bekend wanneer deze in nederland te krijgen is? Heb namelijk de review van tft central gelezen (http://www.tftcentral.co.uk/reviews/acer_xb270hu.htm) en het is echt een must have voor iemand die een nieuwe monitor zoekt voor gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
schipperz schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:53:
Even een vraagje is al bekend wanneer deze in nederland te krijgen is? Heb namelijk de review van tft central gelezen (http://www.tftcentral.co.uk/reviews/acer_xb270hu.htm) en het is echt een must have voor iemand die een nieuwe monitor zoekt voor gaming.
Op overclockers.co.uk staat de verwachte release op 15/04/15
En een prijs van 680,- pond (940,- euro) :o

[ Voor 5% gewijzigd door Bron op 07-03-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bron schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 15:44:
[...]

Op overclockers.co.uk staat de verwachte release op 15/04/15
En een prijs van 680,- pond (940,- euro) :o
Holy Sh*t! 940€... terwijl ze het maken voor 200€ ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 20 jaar e-commerce zou iedereen toch wel moeten weten dat release-dates die gegeven worden door webwinkels allemaal giswerk en pure leugens zijn. Ze schrijven maar wat. Heel soms komt het uit, maar dan is het gewoon toeval.

We weten pas wanneer we deze monitor kunnen verwachten als:
1) Acer zelf een uitspraak doet, of:
2) een webwinkel er eentje echt in huis heeft, en te koop zet.

Tot die tijd is het gewoon rustig afwachten.

En de prijs is ook nog niet bekend. Volgens mij heb ik Acer zelf een prijs zien geven van 700 euro incl BTW. (1 a 2 maanden geleden, geen idee meer waar ik dat precies zag). Die prijs in engelse ponden kun je niet zomaar omrekenen naar euros. Mensen speculeren ook dat de monitor moeilijk te krijgen zal zijn. Omdat de Asus Swift ROG moeilijk te krijgen was. Maar dat zegt natuurlijk niks. En ook, de Swift was in America moeilijk te krijgen, maar hier in Nederland gewoon altijd op voorraad in meerdere webwinkels.

Nogmaals, gewoon afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 21:43:
Na 20 jaar e-commerce zou iedereen toch wel moeten weten dat release-dates die gegeven worden door webwinkels allemaal giswerk en pure leugens zijn. Ze schrijven maar wat. Heel soms komt het uit, maar dan is het gewoon toeval.

We weten pas wanneer we deze monitor kunnen verwachten als:
1) Acer zelf een uitspraak doet, of:
2) een webwinkel er eentje echt in huis heeft, en te koop zet.

Tot die tijd is het gewoon rustig afwachten.

En de prijs is ook nog niet bekend. Volgens mij heb ik Acer zelf een prijs zien geven van 700 euro incl BTW. (1 a 2 maanden geleden, geen idee meer waar ik dat precies zag). Die prijs in engelse ponden kun je niet zomaar omrekenen naar euros. Mensen speculeren ook dat de monitor moeilijk te krijgen zal zijn. Omdat de Asus Swift ROG moeilijk te krijgen was. Maar dat zegt natuurlijk niks. En ook, de Swift was in America moeilijk te krijgen, maar hier in Nederland gewoon altijd op voorraad in meerdere webwinkels.

Nogmaals, gewoon afwachten.
Ja klopt in Amerika was ook bijv de GTX 970 altijd uitverkocht, terwijl hij hier gewoon te bestellen was.

Mijn 3 min-punten aan dit monitor:

1) Hij is lelijker dan de Swift.
2) Hij heeft geen Freesync. Freesync is beter dan G-Sync omdat het minder kost en omdat het open source is. Ook zal AMD de top-segment leiden tot Nvidia mid 2016 komt met Pascal. Tot die tijd heeft AMD een zeer grote voorsprong, zeker voor dit aantal pixels/s die namelijk groter is dan UHD.
3) Ik weet zeker dat de nieuwe Pascal kaarten displayport 1.4a zullen hebben, dus dat maakt gamen in 4K 120hz toegankelijk en 8K 60hz resolutie. Dus als ik het zou kopen zou ik maar ~ 1 jaar plezier van beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:04:
...
3) Ik weet zeker dat de nieuwe Pascal kaarten displayport 1.4a zullen hebben...
Ik heb je laatst in "Welke van deze 8 Monitoren? 144Hz" ook al gezegd dat dat eDP 1.4a is, niet DP 1.4a...

eDP 1.4a = DP 1.3

Er zijn nog niet eens videokaarten of beeldschermem met DP 1.3 en jij denkt dat er nu al een DP 1.4a standaard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid Jansen schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:14:
[...]

Ik heb je laatst in "Welke van deze 8 Monitoren? 144Hz" ook al gezegd dat dat eDP 1.4a is, niet DP 1.4a...

eDP 1.4a = DP 1.3

Er zijn nog niet eens videokaarten of beeldschermem met DP 1.3 en jij denkt dat er nu al een DP 1.4a standaard is?
Néé het duurt minstens 1 jaar voordat producten op de markt komen dus R9 390x is te laat ermee, Nvidia gaat natuurlijk profiteren ervan om altijd als eerste te zijn.

Alhoewel, R9 390x is net delayed naar Juni dus miss gaan ze het nog ff veranderen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal een klein geheimpje verklappen.
GEEN ENKELE MONITOR IN DE HELE WERELD HEEFT FREESYNC !

Op dit moment is FreeSync nog steeds niets meer dan een idee.
Er is geen enkele FreeSync monitor te koop. Nergens. Niet.
Binnenkort zal pas de eerste AMD driver worden gereleased met FreeSync support.

Er is zelfs niemand die ooit zelf een FreeSync monitor in handen heeft gehad, om hem zelf te testen en te benchmarken. De enige demos van FreeSync waren heel beperkt, zonder dat journalisten of gamers of reviewers ook maar iets konden doen. We kunnen allemaal fanboy gaan spelen, maar het is een feit dat we helemaal nog niet weten of FreeSync net zo goed gaat werken als G-Sync.

Eerst zien, dan geloven.

(Dat neemt niet weg dat FreeSync waarschijnlijk op een gegeven moment echt gereleased wordt. En we echt kunnen testen. En FreeSync monitoren kunnen kopen en gebruiken. Maar eerst zien, dan geloven).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:47:
[...]

Ik zal een klein geheimpje verklappen.
GEEN ENKELE MONITOR IN DE HELE WERELD HEEFT FREESYNC !

Op dit moment is FreeSync nog steeds niets meer dan een idee.
Er is geen enkele FreeSync monitor te koop. Nergens. Niet.
Er is zelfs niemand die ooit zelf een FreeSync monitor in handen heeft gehad, om hem zelf te testen en te benchmarken. De enige demos van FreeSync waren heel beperkt, zonder dat journalisten of gamers of reviewers ook maar iets konden doen. We kunnen allemaal fanboy gaan spelen, maar het is een feit dat we helemaal nog niet weten of FreeSync net zo goed gaat werken als G-Sync.

Eerst zien, dan geloven.

(Dat neemt niet weg dat FreeSync waarschijnlijk op een gegeven moment echt gereleased wordt. En we echt kunnen testen. En FreeSync monitoren kunnen kopen en gebruiken. Maar eerst zien, dan geloven).
Ik zal een klein geheimpje verklappen. :F
GEEN ENKELE MONITOR IN DE HELE WERELD HEEFT FREESYNC
pricewatch: BenQ XL2730Z Zwart
productreview: BenQ XL2730Z Zwart review door Verwijderd

699€ wel een aardige som voor een monitor, maar kom op Linus heeft hem niet eens gereviewd??? Hij is al meer dan 1 week uit :X

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7sZvXu2qf0A]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0FctM-nPi0Q]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmm, ok. Vergis ik me als ik zeg dat die monitor nog maar pas deze week echt leverbaar is ? Dan zit ik er een weekje naast.

De drivers voor FreeSync komen pas 19 Maart beschikbaar. Dus op dit moment kan nog steeds niemand FreeSync testen. Ik heb dan ook nog geen enkele review of test op het web gezien. (URL graag als ik me vergis).

Wat ik ook vreemd vind, is dat op de pagina van BenQ over die monitor nergens de naam FreeSync te bespeuren valt. Ze hebben het steevast over Adaptive Sync. En niet over FreeSync. Ik vraag me af wat daar achter zit.
http://gaming.benq.com/gaming-monitor/xl2730z

Edit: nog een leuk feitje. G-Sync is zo duur, FreeSync is zo goedkoop. Tuurlijk.
De Acer wordt 700 euro. (Hype prijzen gedurende de eerste 2 weken uitgezonderd). Met een IPS scherm.
En deze BenQ heeft een TN scherm. En is ook 700 euro. Waar zit die 200 euro dan, die G-Sync extra zou kosten ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2015 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:58:
Mmmm, ok. Vergis ik me als ik zeg dat die monitor nog maar pas deze week echt leverbaar is ? Dan zit ik er een weekje naast.

De drivers voor FreeSync komen pas 19 Maart beschikbaar. Dus op dit moment kan nog steeds niemand FreeSync testen. Ik heb dan ook nog geen enkele review of test op het web gezien. (URL graag als ik me vergis).

Wat ik ook vreemd vind, is dat op de pagina van BenQ over die monitor nergens de naam FreeSync te bespeuren valt. Ze hebben het steevast over Adaptive Sync. En niet over FreeSync. Ik vraag me af wat daar achter zit.
http://gaming.benq.com/gaming-monitor/xl2730z
Adaptive Sync = FreeSync

Freesync naam wordt gegeven als AMD ze getest heeft.
Trouwens hij staats zelfs op amd-site: http://www.amd.com/en-us/...esync#supporting-monitors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adaptive Sync is niet precies hetzelfde als FreeSync.
Adaptive Sync is de naam van een feature in een specificatie.
FreeSync is een productnaam met een trademark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 00:05:
Adaptive Sync is niet precies hetzelfde als FreeSync.
Adaptive Sync is de naam van een feature in een specificatie.
FreeSync is een productnaam met een trademark.
Ja dat wou ik zeggen, maar hardware eronder is hetzelfde.
Je kan het ook een "keurmerk" noemen :*)

Er zullen beeldschermen komen zonder "Freesync" keurmerk komen toch gaat Freesync daarop werken! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milan-f
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-03-2024
Bij Coolblue kun je een pre-order plaatsen:
http://www.monitorstore.nl/product/565601

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor...749€ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Hetzelfde als de PG278Q bij release kostte, dus niet echt een verrassing, daarnaast is dit IPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid Jansen schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:21:
Hetzelfde als de PG278Q bij release kostte, dus niet echt een verrassing, daarnaast is dit IPS.
Had ik niet van Acer verwacht.
Vind die bezels ook best wel dik en plastic voet? Kan echt niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Er had net zo goed BenQ op kunnen staan. Heeft misschien wat betere reputatie, maar komt op hetzelfde neer. Had het dan wel gekund?

Beide worden in de meeste gevallen gemaakt door Qisda en gebruiken voornamelijk panelen van AU Optronics. BenQ is ook een spin-off van Acer. Qisda is eigenaar van AU Optronics en BenQ en die drie hebben samen een gedeelde board of directors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand op overclock.net heeft vandaag zijn XB270HU binnen gekregen !
De monitor is te koop bij Alternate.de.
Op voorraad.
750 euro !

https://www.alternate.de/...duct/1181210?event=search

Nog niet bij alternate.nl.
Ik geloof ook nog niet bij andere Nederlandse of Duitse webshops.

Hij is nu wel heel dichtbij.
Ik had hem bijna besteld. 18 Euro verzendkosten naar Nederland.
Maar ik wacht even tot ik hem in Nederland kan kopen. Toch iets makkelijker, in het geval er iets mis is, of er een RMA moet worden gedaan. Maar mijn vingers tintelen .... ! :)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Zo verleidelijk...
Nog maar even goed nadenken.

Ziet er niet echt naar uit dat er veel competitie binnenkort uit komt, of heb ik iets gemist?

Na wat na te denken is het misschien toch (persoonlijk) beter om een paar maanden te wachten en zien waar 4K dan staat.

[ Voor 29% gewijzigd door Bron op 18-03-2015 06:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Belachelijk dat dit ding alleen maar bij Alternate.de te koop is.
Zijn alle andere shops dan zo achter met hun kennis over hot hardware dat released wordt of heeft Alternate.de een magische connectie met Acer? Dat laatste kan ik mij moeilijk voorstellen

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalFlyingdutchman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 09:00
Heb de monitor gistermiddag besteld bij alternate.de en vanochtend stond UPS al voor de deur. Wat een prachtig ding, en wat een genot is 144hz met GSYNC. De kleuren zijn vergelijkbaar met mijn DELL 2713 HM, wat ik als enorm prettig ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Gefeliciteerd, obv de TFTcentral test is het echt een supermonitor. Jammer dat hij voorlopig niet in active sync lijkt uit te komen...

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalFlyingdutchman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 09:00
Bezels zijn overigens small. En de (VESA)voet is van metaal, weliswaar met kunstof omhulsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
Ze mogen wel eens opschieten! Ik wil er ook een :)

Er staan wat reviews bij Alternate.de. Een enkeling heeft hier behoorlijk als van backlight bleeding..

http://www.bilder-upload....ile=a30ab8-1426606705.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Matthias87 op 23-03-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die het gemist hadden: de Acer XB270HU is sinds donderdag te koop in Nederland !

Check Pricewatch om te zien waar je hem kunt kopen. 749 Euro, inclusief verzendkosten. Afgelopen maandag werd de pre-order prijs vermeld. Donderdag was hij op voorraad, volgens de webwinkel. Ik heb me 1 dag kunnen inhouden, en heb hem vrijdagavond besteld. Nu net binnen (zaterdagmorgen).

En nu maar hopen dat mijn 3 jaar oude gtx680 de iets hogere resolutie (77% meer pixels dan 1080p) een beetje aan kan. Volgens benchmarks zou de fps in de meeste games z'n 36% moeten droppen. In games waar ik dus ~60 fps had, zou ik nu ~38 fps moeten krijgen.
Anders wordt het wel een hele prijzige monitor ! :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een paar uur gespeeld met mijn nieuwe XB270HU.

Ik heb tot nu toe 2 TN-schermen gehad, en nog nooit een IPS scherm. Kleuren zijn mooi op deze nieuwe IPS. Zelfs zonder calibratie. Misschien dat ik deze week een colorimeter koop, zodat ik de kleur heel precies kan calibreren. Wat vooral opvalt is de afwezigheid van color-banding. Maar dat zou ook kunnen komen doordat dit een 8-bits scherm is, en niet omdat het IPS is.

Scaling van 1440p is even wennen. Maar ik denk dat dat wel went. Tot nu toe een game gehad (Vanishing of Ethan Carter) waar de framerate in elkaar donderde (van 70 fps in 1080p naar 25 fps in 1440p). Voor de rest viel het wel mee met de lagere framerates (ongeveer de verwachte 33% drop in fps). Fonts op de desktop en in m'n browser vereisen wat meer tweaking. Maar dat moet lukken.

G-Sync is zeker merkbaar. Maar als je game 35-40 fps doet, voelt het nog steeds niet vloeiend aan. Maar als ik 50-100 of zelfs meer fps haalt, dan is het duidelijk vloeiender dan bij 60Hz. ULMB is minder duidelijk nog. Ook omdat ik op het moment geen echte shooter games speel. Op de testufo.com webpage is te merken dat ULMB het bewegende beeld scherper maakt. Maar de tests draaien alleen op 60Hz voor mij. Dus echt vloeiend is het nog niet. Ik moet meer testen.

En nu het slechte nieuws. De monitor heeft niet veel last van backlight-bleeding. Enkel in de rechter-beneden hoek een beetje. Maar daarentegen heb ik wel veel last van zogenaamde "IPS glow". Nog nooit eerder gezien, aangezien dit mn eerste IPS monitor is. IPS glow in alle 4 de hoeken. Boven slechts een beetje. Links beneden al wat meer. En rechts beneden is m'n hele scherm geel ! Niet merkbaar op de desktop of tijdens spellen met felle kleuren. Maar in donkere spellen, of donkere films, is het heel erg merkbaar. Zo erg dat het storend wordt. Voor mij, tenminste. Je kunt in een donkere scene niet meer zien wat er linksonder zit, je ziet enkel een heel donkergele waas.

Ik ga er een nachtje over slapen. Maar ik ben bang dat deze terug gaat. Misschien dat ik een andere XB270HU ga proberen. De webshop heeft gezegd dat ik zonder problemen het exemplaar mag ruilen (en misschien wel meer dan een maal). Maar misschien is IPS gewoon niks voor mij. Omdat ik graag donkere games speel. Een 1080p TN scherm, met 8-bits kleuren, en natuurlijk G-Sync/ULMB zou misschien beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
Dat segment met het slechte nieuws bevestigd die foto die ik paar posts terug plaatste. Als dit probleem consistent is bij alle monitoren, dan weet ik niet zeker of ik dit scherm wil. Ik zou mij hier ook mateloos aan ergeren.

Laat het weten als je de nieuwe binnen krijgt aub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn mensen (op overclock.net) die zeggen dat ze nergens last van hebben. Ik heb vanmiddag weer wat getest, en overdag is het probleem iets minder inderdaad. En als je alleen kleurige games speelt, dan merk je niks. Helaas houd ik van donkere spellen (Thief, Dishonored, RPGs waar je vaak door dungeons kruipt, Dying Light, horror-games, etc).

De poster van deze foto heeft er ook bijgezegd dat het er op de foto veel erger uitziet dan in het echt. Bij mij ziet het er ook niet zo uit. Maar ik denk wel dat het er in het echt ongeveer gelijk is.

Morgen krijg ik mijn colorimeter binnen (Spyder4 Pro). Dan doe ik wat meer tests, ook met mijn oude monitor. En dan gaat ie woensdag weer terug naar CoolBlue. Als het mag, dan ruil ik hem een keertje. (CoolBlue heeft vorige week gezegd dat dat geen probleem zou zijn). Als de 2e monitor ook bleeding/glow heeft, dan koop ik een 1080p TN scherm. 1440p is een pain-in-the-arse op de desktop en in m'n browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiden
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-08 08:52
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 18:44:
Er zijn mensen (op overclock.net) die zeggen dat ze nergens last van hebben. Ik heb vanmiddag weer wat getest, en overdag is het probleem iets minder inderdaad. En als je alleen kleurige games speelt, dan merk je niks. Helaas houd ik van donkere spellen (Thief, Dishonored, RPGs waar je vaak door dungeons kruipt, Dying Light, horror-games, etc).

De poster van deze foto heeft er ook bijgezegd dat het er op de foto veel erger uitziet dan in het echt. Bij mij ziet het er ook niet zo uit. Maar ik denk wel dat het er in het echt ongeveer gelijk is.

Morgen krijg ik mijn colorimeter binnen (Spyder4 Pro). Dan doe ik wat meer tests, ook met mijn oude monitor. En dan gaat ie woensdag weer terug naar CoolBlue. Als het mag, dan ruil ik hem een keertje. (CoolBlue heeft vorige week gezegd dat dat geen probleem zou zijn). Als de 2e monitor ook bleeding/glow heeft, dan koop ik een 1080p TN scherm. 1440p is een pain-in-the-arse op de desktop en in m'n browser.
Ik heb het scherm ook via coolblue besteld, hij is zaterdag binnen gekomen de gele vlek was bij mij nog erger dan op die foto, dus terug naar de winkel geweest op maandag om hem om te ruilen.

Ik was blij en dacht dit scherm zal dan wel goed zijn voor €750,- mag je wel wat verwachten! niets is minder waar!!! De gele vlek rechts onder is nog heftiger op dit scherm je kunt helemaal niets zien in donkere scenes van films/games.
Daarnaast heb ik ook een dode pixel in het midden van het scherm, ik ben niet blij en ga het scherm terug brengen en wil mijn geld terug.

Ik heb ook opgemerkt dat de bezel helemaal los zit waar die gele vlek zit (bij de power button) dit was bij alle twee de schermen hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
Eiden schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:28:
[...]

Ik heb het scherm ook via coolblue besteld, hij is zaterdag binnen gekomen de gele vlek was bij mij nog erger dan op die foto, dus terug naar de winkel geweest op maandag om hem om te ruilen.

Ik was blij en dacht dit scherm zal dan wel goed zijn voor €750,- mag je wel wat verwachten! niets is minder waar!!! De gele vlek rechts onder is nog heftiger op dit scherm je kunt helemaal niets zien in donkere scenes van films/games.
Daarnaast heb ik ook een dode pixel in het midden van het scherm, ik ben niet blij en ga het scherm terug brengen en wil mijn geld terug.

Ik heb ook opgemerkt dat de bezel helemaal los zit waar die gele vlek zit (bij de power button) dit was bij alle twee de schermen hetzelfde.
Ik had je review gelezen ja. Heb je ook al gespeeld met het profiel van TFTcentral? Dat schijnt wat problemen op te lossen.. Indien dit niet het geval is, pas ik voor dit scherm. 750 Piek voor dit soort taferelen slaat gewoon nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Laatst online: 18:18
Hmm interessante reacties, dus zo goed is IPS dus ook weer niet? Eerder werd het helemaal opgehemeld maar wat ik hierboven lees maakt mij niet vrolijk. Wellicht ga ik dan ook maar voor een NIET ips scherm als ik mijn eerste echte game monitor koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:18:
Ik heb nu een paar uur gespeeld met mijn nieuwe XB270HU.

Ik heb tot nu toe 2 TN-schermen gehad, en nog nooit een IPS scherm. Kleuren zijn mooi op deze nieuwe IPS. Zelfs zonder calibratie. Misschien dat ik deze week een colorimeter koop, zodat ik de kleur heel precies kan calibreren. Wat vooral opvalt is de afwezigheid van color-banding. Maar dat zou ook kunnen komen doordat dit een 8-bits scherm is, en niet omdat het IPS is.

Scaling van 1440p is even wennen. Maar ik denk dat dat wel went. Tot nu toe een game gehad (Vanishing of Ethan Carter) waar de framerate in elkaar donderde (van 70 fps in 1080p naar 25 fps in 1440p). Voor de rest viel het wel mee met de lagere framerates (ongeveer de verwachte 33% drop in fps). Fonts op de desktop en in m'n browser vereisen wat meer tweaking. Maar dat moet lukken.

G-Sync is zeker merkbaar. Maar als je game 35-40 fps doet, voelt het nog steeds niet vloeiend aan. Maar als ik 50-100 of zelfs meer fps haalt, dan is het duidelijk vloeiender dan bij 60Hz. ULMB is minder duidelijk nog. Ook omdat ik op het moment geen echte shooter games speel. Op de testufo.com webpage is te merken dat ULMB het bewegende beeld scherper maakt. Maar de tests draaien alleen op 60Hz voor mij. Dus echt vloeiend is het nog niet. Ik moet meer testen.

En nu het slechte nieuws. De monitor heeft niet veel last van backlight-bleeding. Enkel in de rechter-beneden hoek een beetje. Maar daarentegen heb ik wel veel last van zogenaamde "IPS glow". Nog nooit eerder gezien, aangezien dit mn eerste IPS monitor is. IPS glow in alle 4 de hoeken. Boven slechts een beetje. Links beneden al wat meer. En rechts beneden is m'n hele scherm geel ! Niet merkbaar op de desktop of tijdens spellen met felle kleuren. Maar in donkere spellen, of donkere films, is het heel erg merkbaar. Zo erg dat het storend wordt. Voor mij, tenminste. Je kunt in een donkere scene niet meer zien wat er linksonder zit, je ziet enkel een heel donkergele waas.

Ik ga er een nachtje over slapen. Maar ik ben bang dat deze terug gaat. Misschien dat ik een andere XB270HU ga proberen. De webshop heeft gezegd dat ik zonder problemen het exemplaar mag ruilen (en misschien wel meer dan een maal). Maar misschien is IPS gewoon niks voor mij. Omdat ik graag donkere games speel. Een 1080p TN scherm, met 8-bits kleuren, en natuurlijk G-Sync/ULMB zou misschien beter zijn.
Hmm jammer dat 35-40 fps nog niet vloeiend aanvoelt, ik dacht juist dat 30+ fps vloeiend was. Tja boven de 40 is ook zonder gsync wel goed te doen.. Dus wat wordt dan de gsync meerwaarde? En

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiden
Matthias87 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:46:
[...]

Ik had je review gelezen ja. Heb je ook al gespeeld met het profiel van TFTcentral? Dat schijnt wat problemen op te lossen.. Indien dit niet het geval is, pas ik voor dit scherm. 750 Piek voor dit soort taferelen slaat gewoon nergens op.
ja heb het profiel van tftcentral gebruikt en het heeft geen nut, ik speel nu op dit moment shadows of mordor en het is niet bepaald donker buiten en ik zie de gele vlek in ietswat donkere scenes er gewoon doorheen.
Ik pas ook voor dit soort dingen en hij gaat 100% terug en er komt 100% nooit meer een acer xb270hu op mijn bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
MetalSonic schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:53:
Hmm interessante reacties, dus zo goed is IPS dus ook weer niet? Eerder werd het helemaal opgehemeld maar wat ik hierboven lees maakt mij niet vrolijk. Wellicht ga ik dan ook maar voor een NIET ips scherm als ik mijn eerste echte game monitor koop.
IPS-glow is helaas IPS eigen. De opmerking van TFTcentral is wel pakkend:
On a black image there is a characteristic white glow when viewed from an angle, commonly referred to as IPS-glow. This is common on most modern IPS panels and can be distracting to some users. If you view dark content from a normal head-on viewing position, you can actually see this glow as your eyes look towards the edges of the screen if the screen is of a large size. This could be distracting if you work with a lot of dark content. The IPS glow was normal here for a modern IPS-type panel. While the general viewing angles of IPS technology are better than TN Film, this IPS glow is one area where they are not as well off.
Oftewel een TN panel heeft misschien wel nadelen t.o.v. IPS, maar ze zijn wel beter w.b.t. glow.

[ Voor 4% gewijzigd door Jelv op 31-03-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Sjkv schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:11:
[...]

[...]

Oftewel een TN panel heeft misschien wel nadelen t.o.v. IPS, maar ze zijn wel beter w.b.t. glow.
Tja wat van een TN panel wel weer een minpunt is vind ik is dat als ik een film kijk ik echt recht voor mijn scherm moet zitten anders ziet het beeld er niet echt super uit. Maarja ik speel ook wel graag games met een donkere setting (Evil Within, Diablo 3 etc) en dan zouden lichtgevende hoeken wel erg storend zijn.. Hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiden
Sjkv schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:11:
[...]

[...]

ik noem dit geen normale ips-glow mijn scherm: http://puu.sh/gWfAY/cbccf2a1f6.jpg, als alle hoeken als links of rechts boven waren dan is het prima! maar rechts onder is gewoon absurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kortsluiting
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:30
Ik heb dit scherm nu 3 dagen in gebruik en ben er super tevreden over, heb totaal geen last van die gele vlekken in de hoeken.
Speel wow en diablo 3 games waar best veel donkere scenes in zitten.
Zou het scherm gewoon ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Eiden schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:20:
[...]
ik noem dit geen normale ips-glow mijn scherm: http://puu.sh/gWfAY/cbccf2a1f6.jpg, als alle hoeken als links of rechts boven waren dan is het prima! maar rechts onder is gewoon absurd!
Helemaal mee eens, dat is niet te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalSonic schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:55:Hmm jammer dat 35-40 fps nog niet vloeiend aanvoelt, ik dacht juist dat 30+ fps vloeiend was. Tja boven de 40 is ook zonder gsync wel goed te doen.. Dus wat wordt dan de gsync meerwaarde? En
Je moet het zo zien. 2-3 Jaar geleden gingen mensen gamen op 120Hz monitoren. Omdat dat prettiger was dan op een 60Hz scherm. Als je G-Sync hebt, maar je framerate is constant 35-40, dan is het net alsof je op een 35Hz monitor speelt. Niet zo schokkerig als wanneer je 35fps op een 60Hz monitor speelt. Maar ook niet zo vloeiend als 120 fps op een 120Hz monitor.

Wat ook zou mee kunnen spelen is mijn muis. Ik gebruik geen gaming muis met een hoge dpi en hoge samplerate. Ik gebruik een Logitech Marble Mouse trackball. Want redenen. Da's een gewone muis met gewone dpi, gewone Logitech Setpoint software, en gewone (125Hz) usb polling rate. Ik moet eens kijken of ik dat beter kan configuren. Als ik mijn muis stil houdt, dan is 30-35fps heel vloeiend natuurlijk, omdat er amper iets op het scherm gebeurt.

Wat ook meespeelt is dat wanneer je echt op de grens van 30fps speelt, dat getal 30 nog steeds een gemiddelde is. Het gaat om de intervallen tussen twee gegenereerde frames. Als die bij sommige frames langer dan 33ms is, dan moet het scherm dezelfde frame opnieuw refreshen. En de minimum tijd dat een frame op het scherm staat is ~7ms (1000/144Hz). Dus stel je hebt een inter-frame gap van 35 ms. Dan zet de G-Sync module dat frame 33+7=40ms op het scherm. Die 40ms is net anders dan de 35ms die het had moeten zijn. En de volgende frame wordt dan weer misschien iets korter getoond dan had gemoeten. Dat heet ook wat impact op het vloeiend zijn. Niks wat jij (of nVidia) daar aan kunt doen.

Ik had voorheen vooral problemen als mijn fps 40-55 was. Dan werd alles echt heel schokkerig. Ik speelde bv WoW, met fps veel hoger dan 60. Ik had 4xSGSSAA aangezet, nog steeds >60 fps. Behalve in een gebied. In Nagrand was een hoop gras. Ieder grassprietje moet apart behandeld worden door SGSSAA. En dat merkte je direct. Fps dropte net onder de 60. (In die 45-55 range). Heel het beeld schokkerig. Ik denk dat dat nu weg zou zijn. (Ik speel geen WoW meer. Fuck Blizzard, fuck Activision, fucks Warlords of Draenor, fuck Garrisons). The Vanishing of Ethan Carter was een ander spel dat bij <60 fps niet vloeiend was. Maar nu, met G-Sync kan ik zo duidelijk het verschil merken. Net zo vloeiend als bij een constant 60 fps. Met het voordeel dat 70-80fps nog iets beter aanvoelt dan een constant 60fps op een 60Hz monitor.

Hoe meer ik speel, hoe meer tevreden ik ben over de XB270HU. 1440p Is toch echt merkbaar mooier dan 1080p. De kleuren van IPS zijn inderdaad meer levensecht.
Alles is fantastisch, behalve die ips-glow of backlight-bleeding (of combinatie). Wat het ook is. Vanmiddag krijg ik mijn Spyder4Pro colorimeter. Morgen gaat de monitor terug naar CoolBlue. Hopelijk wordt mijn volgende beter.

Als je overdag bij daglicht speelt, valt de glow/bleeding wel mee. Als je geen donkere spellen speelt, zie je eigenlijk niks. Helaas speel ik altijd 's avonds of 's nachts, speel ik graag donkere spellen, en speel ik in een donkere kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
[...]

Wow.. Daar kan je niet omheen. Dit soort issues vind ik onbegrijpelijk voor een scherm van 750 euro. Door alle klachten die voorbij kwamen bij de ROG Swift heb ik gewacht op dit scherm, maar deze wordt het dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthias87 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:46:Wow.. Daar kan je niet omheen. Dit soort issues vind ik onbegrijpelijk voor een scherm van 750 euro.
Die gele glow/bleeding is er inderdaad. Je moet alleen niet denken dat het in het echt net zo erg is als op de foto. Fotos vertekenen de werkelijkheid. Op die foto lijkt het erger dan het is. En als je geen donkere spellen in het donker speelt, dan merk je er waarschijnlijk weinig van.

Neemt niet weg dat die glow/bleeding er niet zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:53:
[...]

Die gele glow/bleeding is er inderdaad. Je moet alleen niet denken dat het in het echt net zo erg is als op de foto. Fotos vertekenen de werkelijkheid. Op die foto lijkt het erger dan het is. En als je geen donkere spellen in het donker speelt, dan merk je er waarschijnlijk weinig van.

Ja begrijp ik, echter val ik onder deze categorie ;) Ik game alleen maar in de avond/nacht. Overdag heb ik helaas nooit tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiden
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:53:
[...]

ik heb er weldegelijk ook overdag last van in mindere mate maar ik zie geel zelfs op men bureaublad! de foto is inderdaad meer te zien en dat is omdat een camera altijd meer licht probeerd op te pikken.

Die glow is naar mijn mening iets waar ik mee zou kunnen leven als ik 250-300 euro had neergelegd voor dit scherm maar niet 750 en dat is voor mij het grootste punt ik koop een premium gaming scherm en er is vanalles mis naast de dode pixels.

Hij gaat terug en bewaar ik men centen voor een ander scherm. ik ga geen eens proberen om hem nog maals om te ruilen als ik zoveel mensen zie met dit probleem dan is er iets niet goed in het productie process bij acer want het is niet alleen een glow (waar ze weinig aan kunnen doen want dan wordt het scherm erg duur) de glow word versterkt door backlight bleeding in die hoek en dat is gewoon simpelweg een productie fout en niet genoeg quality control.

Ik raad dit scherm serieus af voor de prijs van €750,- wie weet is het scherm beter in de toekomst als ze deze problemen hebben opgelost maar voor nu zou ik er niet meer dan €300,- voor lappen.

Ik kan niet begrijpen dat er beknibbelt wordt op dit soort zaken van mijn part maken ze elk scherm nog 50 euro duurder als deze problemen worden opgelost dan is het scherm dubbel en dwars het geld waard ookal ziet de hele glossy plastic look er niet uit.

Maargoed vandaag gaat hij terug en einde verhaal acer xb270hu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:45:
[...]

Je moet het zo zien. 2-3 Jaar geleden gingen mensen gamen op 120Hz monitoren. Omdat dat prettiger was dan op een 60Hz scherm. Als je G-Sync hebt, maar je framerate is constant 35-40, dan is het net alsof je op een 35Hz monitor speelt. Niet zo schokkerig als wanneer je 35fps op een 60Hz monitor speelt. Maar ook niet zo vloeiend als 120 fps op een 120Hz monitor.

Wat ook zou mee kunnen spelen is mijn muis. Ik gebruik geen gaming muis met een hoge dpi en hoge samplerate. Ik gebruik een Logitech Marble Mouse trackball. Want redenen. Da's een gewone muis met gewone dpi, gewone Logitech Setpoint software, en gewone (125Hz) usb polling rate. Ik moet eens kijken of ik dat beter kan configuren. Als ik mijn muis stil houdt, dan is 30-35fps heel vloeiend natuurlijk, omdat er amper iets op het scherm gebeurt.

Wat ook meespeelt is dat wanneer je echt op de grens van 30fps speelt, dat getal 30 nog steeds een gemiddelde is. Het gaat om de intervallen tussen twee gegenereerde frames. Als die bij sommige frames langer dan 33ms is, dan moet het scherm dezelfde frame opnieuw refreshen. En de minimum tijd dat een frame op het scherm staat is ~7ms (1000/144Hz). Dus stel je hebt een inter-frame gap van 35 ms. Dan zet de G-Sync module dat frame 33+7=40ms op het scherm. Die 40ms is net anders dan de 35ms die het had moeten zijn. En de volgende frame wordt dan weer misschien iets korter getoond dan had gemoeten. Dat heet ook wat impact op het vloeiend zijn. Niks wat jij (of nVidia) daar aan kunt doen.

Ik had voorheen vooral problemen als mijn fps 40-55 was. Dan werd alles echt heel schokkerig. Ik speelde bv WoW, met fps veel hoger dan 60. Ik had 4xSGSSAA aangezet, nog steeds >60 fps. Behalve in een gebied. In Nagrand was een hoop gras. Ieder grassprietje moet apart behandeld worden door SGSSAA. En dat merkte je direct. Fps dropte net onder de 60. (In die 45-55 range). Heel het beeld schokkerig. Ik denk dat dat nu weg zou zijn. (Ik speel geen WoW meer. Fuck Blizzard, fuck Activision, fucks Warlords of Draenor, fuck Garrisons). The Vanishing of Ethan Carter was een ander spel dat bij <60 fps niet vloeiend was. Maar nu, met G-Sync kan ik zo duidelijk het verschil merken. Net zo vloeiend als bij een constant 60 fps. Met het voordeel dat 70-80fps nog iets beter aanvoelt dan een constant 60fps op een 60Hz monitor.

Hoe meer ik speel, hoe meer tevreden ik ben over de XB270HU. 1440p Is toch echt merkbaar mooier dan 1080p. De kleuren van IPS zijn inderdaad meer levensecht.
Alles is fantastisch, behalve die ips-glow of backlight-bleeding (of combinatie). Wat het ook is. Vanmiddag krijg ik mijn Spyder4Pro colorimeter. Morgen gaat de monitor terug naar CoolBlue. Hopelijk wordt mijn volgende beter.

Als je overdag bij daglicht speelt, valt de glow/bleeding wel mee. Als je geen donkere spellen speelt, zie je eigenlijk niks. Helaas speel ik altijd 's avonds of 's nachts, speel ik graag donkere spellen, en speel ik in een donkere kamer.
Ik speel nu op een 60 hz monitor, dus als ik zo'n gsync scherm neem heb ik in elk geval al profijt door dat ik met meer hz speel. Mja ik vind 't scherm alsnog heel duur, ik heb laatst al een gtx 980 gekocht.. Als de gsync schermen rond de 300-400 worden dan wordt het wel interessant vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:45:Wat ook zou mee kunnen spelen is mijn muis. Ik gebruik geen gaming muis met een hoge dpi en hoge samplerate. Ik gebruik een Logitech Marble Mouse trackball. Want redenen. Da's een gewone muis met gewone dpi, gewone Logitech Setpoint software, en gewone (125Hz) usb polling rate. Ik moet eens kijken of ik dat beter kan configuren.
Ik heb net de USB-polling-rate van mijn simpele trackball verhoogd van 125 Hz naar 500 Hz.
Holymoly, wat een verschil !

Ik neem aan dat een hoop gamers dure gaming-muizen gebruiken. Met hun eigen utility om dpi en polling-rate aan te passen. Maar als je dat niet doet, dan moet je zeker je usb-polling-rate zelf aan passen ! Zelfs de muis op de desktop is veel veel smoother.

Hier wordt uitgelegd hoe je dat moet doen:
http://www.overclock.net/...g-rate-to-1000hz-or-lower

Je kunt om te beginnen je huidige poll-rate testen. Er is geen risico.
Download de USB.zip uit die thread.
Click op dimr.exe. (Direct Input Mouse Rate).
Er is nu een pop-up window dat je laat zien wat je huidige pollrate is.

Ik had dit jaren eerder moeten doen.
Ik wist niet dat het kon. En ik wist niet of mijn simpele oude trackball wel een hogere samplerate aan kon. Ik vond net een thread waar iemand klaagde dat zijn MarbleMouse niet hoger ging dan 550Hz of zo, en hoger gaf problemen. Ik ga dus geen 1000Hz proberen, 500Hz is al mooi zat.

In combinatie met G-Sync is dit een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Dit heeft niks met IPS-glow te maken, dit is gewoon backlight bleeding. IPS glow begin je pas te zien vanaf zo'n 30° offset. En dat is onder extreme omstandigheden (volledig zwart scherm in een helemaal donkere kamer) en dan is het ook echt pas net zichtbaar. IPS glow zie je vooral bij extreme hoeken waarbij er een offset in zowel horizontale als verticale richting is. Een goed voorbeeld daarvan is het vergelijken van afbeelding 55 met afbeelding 60 uit m'n review van de AOC q2770Pqu.

Als je naar het midden van het scherm kijkt is het dan dus in de hoeken net zichtbaar bij een kijkafstand van 59,3 cm op een 27" scherm, wat al behoorlijk dichtbij is. Bij een vrij normale kijkafstand van 70 cm is de offset in de hoeken nog maar 26,1°, aan de zijranden 23,1° en aan de onder- en bovenrand 13,5° op een 27" scherm. Dan zie je echt geen IPS-glow. Het enige wat je dan ziet is het matige contrast van 800-1100:1 wat de meeste IPS schermen hebben en de backlight bleeding, maar IPS glow is dan geen oorzaak van de hoge helderheid en mogelijk slechte uniformiteit van zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had het scherm ook zelf aangeschaft, was erg verbaasd over hoe helder de kleuren waren t.o.v. mijn oude monitor.
Alleen die gele gloed wanneer het scherm donkere achtergrond heeft en drie grijze pixels in het scherm zijn een dood doener voor mij.

Ook ik stuur dit scherm terug, jammer ik vond het een erg mooi scherm.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
holy shit, gaat lekker met dit scherm ;/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimburgoth
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-01 14:27
Ik heb sinds het weekend dit scherm als opvolger van mijn Dell U2711 en ik ben er heel erg tevreden over.

Ik heb geen last van gele vlekken of dode pixels. De kleuren zijn echt heel mooi, ik verbaas me erover hoeveel beter die zijn dan mijn oude Dell.

Kwa gamen is het super, de Acer heeft merkbaar minder inputlag dan de Dell en G-sync doet goed zijn werk al is het effect minder sterk dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalSonic schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:53:
holy shit, gaat lekker met dit scherm ;/
Hehehe :+

Je hoort / ziet ook vaker alleen negatieve opmerkingen als positieve.
Ik heb gewoon pech denk ik, maar voor deze prijs vind ik het eigenlijk onacceptabel dat dit soort fouten voor komen in dit product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:05:
[...]

Hehehe :+

Je hoort / ziet ook vaker alleen negatieve opmerkingen als positieve.
Ik heb gewoon pech denk ik, maar voor deze prijs vind ik het eigenlijk onacceptabel dat dit soort fouten voor komen in dit product.
Uiteraard lees je vaker de negatieve opmerkingen dan de positieve. Maar ik zie in dit topic toch al meerdere negatieve reacties terwijl het scherm nog maar net te koop is. En ik weet van tweakers dat als ze tevreden zouden zijn over hun scherm dat ze dat hier ook wel zouden delen.

Het is flink duur zo'n scherm, daar denk je van te voren lang over na en tijdens het gebruik is er al meteen een stevige evaluatie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt inderdaad, ik wilde destijds het ROG G-Sync kopen van Asus maar er waren zoveel negatieve reviews en zoveel horror verhalen dat ik meteen er vanaf zag.

Dit scherm vind ik echt jammer, als ik nu zo kijk naar mijn oude scherm is het echt een wereld van verschil.
Maar € 750,- voor een scherm en deze 'kuren' vind ik echt niet samen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 21:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Als ik alleen deze review had gezien maar niet de impressies had gelezen van de mensen hierboven was ik wellicht nog vandaag naar de winkel gegaan om hem te halen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:40:Maar € 750,- voor een scherm en deze 'kuren' vind ik echt niet samen gaan.
Kuren ? Meervoud ?
Het enige probleem waarover je leest op fora is de backlight bleeding. Verder is er niks mis met dit scherm. Een paar dode pixels misschien, maar dat hebben letterlijk alle schermen. Tegenover de mensen die last hebben van backlight bleeding (waaronder ikzelf), staan er ook vele die nergens last van hebben. In America hebben de eersten pas gisteren hun scherm binnengekregen. En de response is positief. Een enkeling heeft backlight-bleeding, de meesten niet.

Dit scherm is gewoon het beste gaming-scherm dat er op dit moment te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb verder ook niks negatiefs over het scherm te melden behalve de gemelde problemen, en die paar dode pixels zijn er gewoon een paar teveel voor zo'n duur scherm?

Ik had liever dit scherm gehouden, want ik vond het echt een fantastisch scherm verder.

Ik heb verder nog nooit defecte pixels gehad in schermen, dit is voor mij de eerste keer.
Dus niet "elk scherm heeft ze" als we elkaar toch zo letterlijk gaan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elk merk en elk type scherm heeft exemplaren met dode pixels. Da's wat ik bedoelde. Mijn vorige twee schermen hadden geen dooie pixels. Maar mijn XB270HU ook niet.

Ik heb vanmiddag mijn XB270HU teruggestuurd naar CoolBlue. En mijn oude Asus 27" 1080p TN scherm teruggeplaatst. Wat een verschil !?! Ik schrok er van. 1080p op een 27" scherm ziet er opeens heel pixelated uit. En de kleuren zijn verschrikkelijk. Ik had het niet verwacht, maar binnen 3 dagen heeft die XB270HU mijn hele verwachtingspatroon veranderd. Ik hoop dat ik snel mijn nieuwe exemplaar binnen krijg. Ik denk niet dat ik nog ooit blij kan zijn met mijn oude scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ik de Acer er qua design goedkoop uitzien, vrij brede glanzende bezels en ze proberen de Swift ook nog eens te imiteren met een rode ring op de voet. Het ziet er in ieder geval niet uit als als premium monitor, beetje jammer.
Specs zien er goed uit, maar ik zie de meerwaarde er niet van in om mijn Swift in te wisselen voor deze monitor omdat het een ips monitor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gryz:
Ik had dus precies hetzelfde, vandaag de monitor in de doos gedaan en mijn oude monitor weer gebruikt als hoofdmonitor.
Maar qua contrast en helderheid is het gewoon niks in vergelijking met de Acer monitor.
Ik ga het in ieder geval nog even afwachten voordat ik weer overga tot een aankoop van dit model en wie weet komt er in de tussen tijd weer iets beter voorbij.

@Sylv3se
Of de monitor goedkoop oogt of niet, maakt mij niks uit als het scherm tenminste maar goed werkt.
En kopiëren van design doen de meeste bedrijven, vooral aziatische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitverkocht bij CoolBlue.nl. Nieuwe exemplaren verwacht tussen 13 en 24 April.

Ik had woensdag mijn XB270HU teruggestuurd. Een medewerker van CoolBlue had me verzekerd dat ze er eentje apart zouden houden om naar me terug te sturen. Zodra ze mijn eerste monitor binnen hadden.
Donderdag hadden ze hem binnen. Vrijdagmorgen kreeg ik een email dat ze de monitor gecontroleerd hadden en alles was goed. Vrijdagmiddag krijg ik een email dat ik m'n geld terug krijg. Uitverkocht. Ik heb nog gebeld, maar uiteindelijk hadden ze dus niet een exemplaar apart gehouden voor me.

Mijn oude Asus VE278Q moet het nog een paar weken langer volhouden. Bah. What has been seen can not be unseen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze website zegt dat de pricewatch: Asus MG279Q Zwart dezelfde paneel zal hebben als de pricewatch: Acer XB270HU Zwart

Goed voor AMD-users of mensen die niet tegen plastic bezels kunnen _/-\o_
Prijs is 649€ in Duitsland en 599$ in VS.

Edit: Prijs is 568,72 in Duitsland! http://www.hardwareversan...4rrsx8fc8_i80treo0&ref=13

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
De buren hebben de Acer XB270HU binnen. Review op http://nl.hardware.info/r...4hz-ips-monitor-conclusie. Coolblue is uit voorraad, hopelijk komen ze er snel weer en zakt de prijs nog een paar tientjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil heel graag de Acer XB270HU, maar ben schijnbaar net te laat! Nergens meer wordt deze aangeboden, behalve op coolblue.nl maar wanneer die daar weer binnen komt is nog onduidelijk.

Toch zou ik dit schermpje het liefste voor 14 april willen hebben (GTA V). Is er dan toch ergens een shop die deze monitor gewoon nu al verkoopt? Er moet toch wel ergens iets te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternate.de in Duitsland verzendt naar Nederland. 18 euro verzendkosten. Wees je wel bewust dat de eerste lading monitoren wel wat problemen had. Zoals alle nieuwe monitoren. Dooie pixels, backlightbleeding+IPS-glow, er waren er zelfs een paar die vuiligheid in hun monitor vonden. (Leek op dead pixels, maar was het niet).

Met andere woorden: er is een kans dat je je monitor terug zal moeten sturen. Ik schat de kans op zo'n 25%. (Als ik andere fora lees, zoals overclockers.net).

Behalve alternate.de en coolblue.nl zijn er weinig andere webwinkels in Europa die de monitor verkopen. Ik heb gehoord over een Franse en een Finse webwinkel, maar ik kan je niet vertellen welke dat zijn.

Als ik jou was, zou ik gewoon een weekje wachten. Dat is wat ik ga doen. (En ik ga ook GTA V spelen). 20 April heeft CoolBlue.nl weer nieuwe monitoren binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, zit inderdaad niks anders op. Heb ook zojuist bij Coolblue mijn pre-order geplaatst. Hopelijk hebk em binnen op de 20ste. Ik heb nu al zo lang gewacht met GTA V, dat laatste weekje kan er nu ook nog wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*bump*

Is die meegeleverde Displayport kabel van de Acer XB270HU gewoon in orde trouwens? Of kun je beter een third-party kabel kopen?
Pagina: 1 2 Laatste