Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:46
Volgens mij is juist 3rd party kabels vragen om problemen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:55:
*bump*

Is die meegeleverde Displayport kabel van de Acer XB270HU gewoon in orde trouwens? Of kun je beter een third-party kabel kopen?
Ik heb de monitor, en de kabel, 3 dagen gebruikt. (Voor ik de monitor opstuurde om om te ruilen). De kabel was prima, ik zou niet weten wat er mis mee is. Enige nadeeltje: de meegestuurde kabel is slechts 1 meter lang. Mijn PC staat naast mijn buro (aan de linkerkant), en de kabel was net lang genoeg. Maar niet lang genoeg om hem ergens 1 keer omheen te draaien voor hem naar de PC te leiden. (Ik had dat liever gedaan, minder risico dat ik ooit achter een losse kabel blijf hangen, en de monitor van mijn buro af trek). NB, de DP aansluiting zit links op de monitor. Als je je PC rechts van je buro hebt staan, wordt het nog krapper. Een kabel van 1.80m zou mooier zijn geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:43:
[...]

Ik heb de monitor, en de kabel, 3 dagen gebruikt. (Voor ik de monitor opstuurde om om te ruilen). De kabel was prima, ik zou niet weten wat er mis mee is. Enige nadeeltje: de meegestuurde kabel is slechts 1 meter lang. Mijn PC staat naast mijn buro (aan de linkerkant), en de kabel was net lang genoeg. Maar niet lang genoeg om hem ergens 1 keer omheen te draaien voor hem naar de PC te leiden. (Ik had dat liever gedaan, minder risico dat ik ooit achter een losse kabel blijf hangen, en de monitor van mijn buro af trek). NB, de DP aansluiting zit links op de monitor. Als je je PC rechts van je buro hebt staan, wordt het nog krapper. Een kabel van 1.80m zou mooier zijn geweest.
één meter? Oef, daar ga ik nooit genoeg aan hebben :X Ziet ernaar uit dat ik een 3rd party DisplayPort kabel moet kopen. Kunnen jullie aangeven waar ik zoal op moet letten bij het uitzoeken van een 3rd party kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 06:56:
Kunnen jullie aangeven waar ik zoal op moet letten bij het uitzoeken van een 3rd party kabel?
Weet ik niet.
Ik heb wel gelezen dat er geen verschillende DisplayPort kabels zijn. Bij HDMI had je bv nieuwe versie van de spec, waarbij je nieuwe kabels nodig hebt. Bij DP zouden alle kabels bij alle specs moeten werken. Als ik het mis heb, word ik graag gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
Hoe gaan winkels als Coolblue.nl om met het terugnemen/omruilen van monitoren?

Ik zit er namelijk aan te denken de Acer te kopen, maar dan neem ik uiteraard geen genoegen met enige defect van welke aard dan ook.. Al is het maar 1 dode pixel, ik vind dat onacceptabel voor een monitor van ruim 700 euro.. Dan gaat ie dus meteen terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Inflatable schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 21:06:
Hoe gaan winkels als Coolblue.nl om met het terugnemen/omruilen van monitoren?

Ik zit er namelijk aan te denken de Acer te kopen, maar dan neem ik uiteraard geen genoegen met enige defect van welke aard dan ook.. Al is het maar 1 dode pixel, ik vind dat onacceptabel voor een monitor van ruim 700 euro.. Dan gaat ie dus meteen terug..
Is geen probleem daar ze hebben goede service.
Ze bieden toch ook die 100% tevredenheidgarantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Mooi, zodra ik mijn 2e 780 heb voor SLI ga ik daar dan maar eens shoppen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 16:53
Ik heb mijn monitor gisteren binnengekregen en ik moet zeggen, het is echt een geweldig scherm. Kleur en contrast is erg goed en ik ben zeer positief over g-sync .

De gele glow heb ik alleen bij donkere beelden als ik ook de kamer helemaal donker maak. De glow valt voornamelijk op in de rechter onderhoek. Bij wat tegenlicht is het meteen weg.

Helaas heb ik zojuist wel een dode pixel geconstateerd. Ik vind dit gewoon echt niet kunnen anno 2015, zeker niet bij een scherm van 750 euro. Hij gaat dan ook terug, maar ik ga denk wel een nieuwe proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
De kans op dode pixels wordt juist steeds groter, dus als het ooit al acceptabel geweest zou moeten zijn, dan is dat juist nu, anno 2015.

Dat de pixels steeds kleiner worden is op zichzelf al een verklaring voor de hogere kans op defecten, maar daar komt ook nog eens bij dat er daardoor veel meer pixels zijn voor dezelfde schermgrootte, waardoor de kans op defecten nog verder toeneemt.

Ik denk dat de laagste kans op pixeldefecten een aantal jaar terug was, rond 2010 / 2011. Toen was de hele resolutierace nog niet gaande op desktopbeeldschermen en zag je dat de beeldschermenformaten en -resoluties al heel lang constant waren. Daarnaast was LCD toen al geruime tijd een volwassen technologie. Sterker nog, er werd toen voornamelijk gedacht dat LCD al helemaal uitgekristalliseerd was en vrij snel helemaal zou verdwijnen. Het is echt iets van de afgelopen twee jaar dat er weer vooruitgang wordt geboekt met LCD.

Er wordt overigens ook gewerkt aan standaarden die nog veel meer pixeldefecten gaan toestaan dan de ISO 9241-307:2008 standaard, omdat pixeldefecten steeds minder zichtbaar worden door de steeds hoger wordende resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Nieuwe standaard om nog meer defecte pixels toe te staan?!? Kilinkt echt als iets wat volledig in het belang van de consument gebeurt *kuch*.. Compleet belachelijk!

Zoals gezegd mij boeit het allemaal niks wat voor excuses de branche verzint om ons het te laten accepteren (lees: dwingen).. Als ik zoveel geld uitgeef aan een PC monitor dan verwacht ik dat hij 100% in orde is, we hebben het hier niet over een LCDtje van 200-300 euro he.. Je gaat toch ook geen dure nieuwe auto kopen met een aantal krassen erop en dat je dat dan maar moet accepteren, echt van de zotte..

Wat ik me trouwens ook afvraag is, wat gebeurt er met al die monitoren die mensen terugsturen? ik mag hopen dat men die niet weer gewoon probeert te verkopen als nieuw in de hoop dat die klant het wel accepteert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dooie pixels zijn niet fijn. Maar in sommige gevallen zou ik het wel kunnen accepteren.

Hoe groter de resolutie, hoe kleiner iedere pixel. Op een 1920x1080 scherm valt iedere dode pixel goed op. Ik heb een rode pixel op mijn huidige scherm, en daar valt mee te leven. Mijn monitor is 3 jaar oud, dus die kan ik niet meer terugsturen. De pixel is niet in het midden van het scherm, dus dat valt ook mee.

Ik heb deze week een XB270HU gehad, met 2 dode pixels. Die vielen al minder op. Ik denk dat op een 4k scherm iedere dode pixel al helemaal niet meer opvalt. Ik heb mijn XB270HU wel teruggestuurd, want hij had net zoveel gele ips-glow als de eerste (3 weken geleden). En hij had 2 dode pixels. En eentje daarvan had nog iets. Een stukje vuil *in* het panel, denk ik.

Je kunt niet van ieder scherm verwachten dat het geen dode pixels heeft. Want dan komt nog maar de helft door de Quality Control heen. En zouden alle monitors dus 50-100% duurder worden. Ik begrijp dat wel. Maar als ik 750 euro voor een monitor betaal, dan wil ik echt dat hij zo goed als perfect is. 1 of 2 dode pixels op een 2560x1440 scherm kan ik wel accepteren, als ze niet in het midden zitten. Maar volgens Acer zou het scherm 18 dode pixels mogen hebben. Dat is waanzin.

Ik ben ook wel benieuwd wat Nederlandse webshops doen met monitors die worden teruggestuurd. Opnieuw verkopen ? Ik let voortaan goed op bij nieuwe producten, of de originele verpakking er nog wel nieuw om zit. Ik ga geen 2e hands accepteren. Zouden webwinkels ze goedkoper verkopen, onder het kopje "geopende verpakking" ? Of zouden ze ze terugsturen naar de fabrikant, met vermelding "defect" ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:46
Inflatable schreef op zondag 26 april 2015 @ 14:23:
Wat ik me trouwens ook afvraag is, wat gebeurt er met al die monitoren die mensen terugsturen? ik mag hopen dat men die niet weer gewoon probeert te verkopen als nieuw in de hoop dat die klant het wel accepteert..
Waarschijnlijk wel, ook een beetje zonde om voor een dooie pixel een heel panel weg te pleuren.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Mij interesseert het infeite niet waar zo'n defecte pixel zich bevindt, want zodra ik hem eenmaal ontdekt heb ik me er aan blijf ergeren.. En dan misschien niet eens zozeer omdat ik er echt veel last van heb als ie ergens in een hoekje zit ofzo, maar vooral vanwege de gedachte dat ik een relatief heel duur scherm gekocht heb dat niet 100% is.. En dus ook weer moeilijker doorverkopen is later.. Zoals gezegd, dat voelt als een nieuwe auto kopen die met een of meerdere krassen erop afgeleverd wordt, kan gewoon niet imho..

Zijn er geen winkels meer die een soort van pixelgarantie/check bieden, waarbij de winkel het scherm zelf al getest heeft of het paneel 100% is zonder defecte pixels etc? Ik kan me herinneren dat dat ooit wel eens gedaan werd.. Daar wil ik best iets voor betalen zo'n service, want ik heb echt geen zin in constant omruilen in de hoop een keer een goed scherm te treffen.. Maar het blijft triest dat zoiets moet..

Ik heb nu een LG W6323D 23"120Hz van eind 2010 (kostte destijds ruim 300 euro) en die is gewoon nog steeds 100%, 0 defecten.. Zoals het hoort imho.. En deze Acer (en Asus ROG) kosten meer dan 2x zoveel..

Of maken we ons hier druk om niks en is de kans nog steeds redelijk klein dat je een scherm ontvangt met defecten als je zo'n dure Acer (of Asus ROG) koopt? Zijn er hier misschien mensen die in de retail werken en misschien iets meer zicht hebben op hoeveel er ongeveer RMA komt om defecte pixels etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er geen winkels meer die een soort van pixelgarantie/check bieden, waarbij de winkel het scherm zelf al getest heeft of het paneel 100% is zonder defecte pixels etc? Ik kan me herinneren dat dat ooit wel eens gedaan werd.. Daar wil ik best iets voor betalen zo'n service, want ik heb echt geen zin in constant omruilen in de hoop een keer een goed scherm te treffen.. Maar het blijft triest dat zoiets moet..
De XB270HU wordt op het moment verkocht door 4Launch en CoolBlue.
4Launch heeft een pixel-garantie.
Als je de XB270HU in je winkelmandje doet, dan krijg je bij eventuele accessoires:
4Launch Dode pixelgarantie 27" - 29" TFT/LED schermen - 89,95 euro.
Best veel, imho. Vooral als je ook gebruik kunt maken van de "gratis retour zonder reden" optie.
Bij CoolBlue hadden ze deze garantie niet, geloof ik. Die raadde me gewoon aan om gebruik te maken van de niet-goed-geld-terug optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Nog weinig keus qua aanbieders inderdaad op dit moment, maar CoolBlue is denk ik voor mij sowieso de beste optie vooral aangezien een van hun winkels redelijk dichtbij zit, dus hoef ik niks via de post te doen..

Zou trouwens fijn zijn wat meer berichten te lezen van mensen die wel een goede Acer BX270HU ontvangen hebben i.p.v. alleen maar berichten van mensen die de boel RMA gestuurd hebben vanwege allerlei defecten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Inflatable schreef op zondag 26 april 2015 @ 14:23:
Nieuwe standaard om nog meer defecte pixels toe te staan?!? Kilinkt echt als iets wat volledig in het belang van de consument gebeurt *kuch*.. Compleet belachelijk!
In zekere zin is het wel in het belang van de consument, want als elk scherm nagenoeg perfect zou moeten zijn, dan zouden beeldschermen gemakkelijk twee keer zo duur zijn, want ruim de helft zou dan niet door QC komen.

Verder vinden mensen tegenwoordig €750 veel voor een scherm, maar als je kijkt wat je in 2001-2004 nog voor een goede nieuwe CRT betaalde, terwijl die technologie toen al lang en breed volwassen was en zelfs al begon uit te faseren, dan valt het heel erg mee. LCD was toen al helemaal duur, kijk maar naar dit topic: fl 4000 werd als goedkoop gezien voor een 20" 1600x1200. Dat is €1800 exclusief inflatie, of €2265 inclusief inflatie.

De afgelopen 15 jaar zijn we steeds minder gaan betalen voor beeldschermen, terwijl ze op papier steeds beter zijn geworden. Dan vind ik het om eerlijk te zijn niet heel verwonderlijk dat ze minder zijn gaan presteren op vlakken die niet zo expliciet gespecificeerd worden (in ieder geval niet naar de eindgebruiker toe), zoals uniformiteit en backlight bleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Ik wacht nog wel even tot de Gsync schermen wat langer geproduceerd worden en de kinderziektes eruit zijn. Wat hierboven al gezegd is, als je 700 euro betaald voor zo'n scherm dan moet het gewoon een kwestie zijn van "aansluiten en daarna zorgeloos genieten"... Geen rare kleuren in donkere gedeeltes en al helemaal geen dode pixels..

Tot die tijd geniet ik nog wel even van mijn "el cheapo?" samsung Syncmaster scherm :+

[ Voor 11% gewijzigd door MetalSonic op 26-04-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Kid Jansen schreef op zondag 26 april 2015 @ 20:24:
[...]

In zekere zin is het wel in het belang van de consument, want als elk scherm nagenoeg perfect zou moeten zijn, dan zouden beeldschermen gemakkelijk twee keer zo duur zijn, want ruim de helft zou dan niet door QC komen.
Dat zal misschien wel, toch blijf ik het raar vinden dat een industrie die het kennelijk niet voor elkaar krijgt om de helft van z'n producten niet foutloos te kunnen produceren beslist om toch zoveel mogelijk op de markt te gooien met behulp van eigen verzonnen normen van zoveel defecten moet de consument dan maar accepteren..

En waarom hoor je bijna nooit iets over dit soort problemen bij TV's? Zijn PC monitorpanelen nou echt zoveel moeilijker foutloos te fabriceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Prijs is nu naar 799 bij Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Wordt wel erg gortig zo die prijs, al is die bij 4Launch nog wel 749.. Misschien beter om nog even te wachten tot hij beschikbaar is in meerdere shops.. Gaat hopelijk de prijs dan iets naar beneden en zitten er ook minder kinderziektes in de schermen..

[ Voor 3% gewijzigd door Inflatable op 29-04-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betwijfel het, meeste hardware/randapparatuur is de afgelopen maanden duurder geworden door de ongunstige dollar-euro koers. Het is veel duurder geworden om te importeren, en dat wordt uiteraard doorberekend aan de klant. HardwareInfo heeft daar laatst nog een artikel aan gewijd;
http://nl.hardware.info/n...ardware-nodig-koop-het-nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat artikel is van Januari. Dat kan dus niet het verschil verklaren tussen de prijs deze week en vorige week.

Misschien dat ze er achter zijn gekomen dat er maar een andere webshop is die deze monitor verkoopt ? Misschien dat ze veel bestellingen uit het buitenland hebben gekregen. (Volgens mij is de XB270HU niet in alle landen in Europa te koop). En dat ze denken een beetje extra winst te kunnen pakken ?

Of ze zijn deze monitor een beetje beu. Omdat er zo veel terug worden gestuurd ? Ik heb mijn eerste XB270HU 3 weken geleden bij CoolBlue besteld. Ips-glow/backlight bleeding was te erg voor mij, dus ik heb hem teruggestuurd. Vorige week bij 4Launch eentje besteld. Precies hetzelfde probleem, plus 2 dode pixels en wat viezigheid in het paneel zelf. Ook teruggestuurd. Ik kijk iedere dag bij overclock.net. Veel Amerikanen die de XB270HU kopen. En ook veel die hem terugsturen.

Met een hogere prijs bestellen minder mensen de XB270HU bij CoolBlue. En dus minder geouwehoer. En als toch iemand bij ze besteld, dan vangen ze 50 euro meer, om de kosten te dekken.

Ik wou dat Acer gewoon betere Quality Control deed. Geen dode pixels. Het het glow/bleeding probleem oplossen. Misschien dat inderdaad toekomstige batches beter worden. Ik hou mijn ogen open. Als iemand deze week een XB270HU heeft gekocht, laat ons aub weten of het een perfect exemplaar is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja er zijn diverse redenen te noemen waarom de prijs is gestegen, die jij noemt zijn zeker aannemelijk.
Maar ja, de kans dat het duurder wordt lijkt me groter dan dat de prijs gaat zakken de komende tijd.

Elke fabrikant mag wat mij betreft aan betere quality control doen, wat jij hebt meegemaakt met ips glow op twee monitoren heb ik vorig jaar gehad met de LG34UM95. De tweede monitor was er ook nog eens erger aan toe terwijl het al de vierde batch was ofzo.
Het zal wel lastig zijn om IPS glow tegen te gaan. Fabrikanten hanteren een standaard wat voor hun acceptabel is, en daar moet je het maar mee doen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:21:
Ik wou dat Acer gewoon betere Quality Control deed. Geen dode pixels. Het het glow/bleeding probleem oplossen. Misschien dat inderdaad toekomstige batches beter worden. Ik hou mijn ogen open. Als iemand deze week een XB270HU heeft gekocht, laat ons aub weten of het een perfect exemplaar is of niet.
Ik heb vandaag mijn tweede monitor ontvangen. Maar helaas, nog meer dode pixels dan de eerste en ik had het idee dat deze meer last had van IPS-glow :(
Ik snap niet dat een fabrikant een in potentie zo goed product zo kan verkwanselen. Ik stuur hem terug en laat het erbij. Ik wacht wel dat een andere fabrikant een monitor met deze specificaties op de markt brengt. Mijn volgende monitor wordt er in ieder geval wel één met g-sync :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spijt me om dat te horen, John.

Acer heeft vorige week een nieuwe monitor met VA-panel aangekondigd.
VA-technologie zou het beste contrast, de beste zwartwaarden en kleuren moeten kunnen laten zien. Sommigen vinden de kleur zelfs beter dan op IPS-schermen.

Het is de Acer Predator Z35.
35 Inch scherm, 21:9 verhouding, resolutie 2560x1080.
Gebogen scherm.
144Hz Met G-Sync.
Nog niks bekend over ULMB. (Maar een 144Hz VA-scherm zou ULMB moeten kunnen doen).

Sommigen zullen de 2560x1080 resolutie te laag vinden op een 35" scherm. Mij maakt het niet veel uit. Geen problemen met scaling en fonts op je desktop en in je browser. En hogere fps, waardoor je meer eyecandy kunt aanzetten (SSAO of HBAO, betere schaduwen, verdere viewdistance, meer foilage (gras), etc).

Wat me wel vervelend lijkt is dat gebogen scherm. Doe mij maar een recht scherm.
En het is weer Acer. Als de Z35 dezelfde quality-control heeft als de XB270HU, dan word ik daar ook niet blij van.

Het is niet duidelijk wanneer we de Z35 kunnen verwachten. Of eind Juni. Of in Juli of Augustus.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2015 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Weer twee aanbieders erbij. Naast 4Launch en Coolblue kan je hem nu ook pre-orderen bij Azerty en ACES Direct. Helaas nog geen prijsdaling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Iemand hier inmiddels ervaring met de meest recente leveringen van dit scherm? Als ik andere fora's mag geloven is de QC namelijk wel verbeterd t.o.v. eerdere series..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Bedankt, dat topic kende ik echter al.. Ik had gehoopt dat er hier ook wat mensen waren met ervaring via de Nederlandse leveranciers.. Ik twijfel sowieso nog erg omdat nu ook bekend is dat Asus met een soortgelijk scherm komt, de PG279Q.. Ik denk dat ik nog maar even wacht dus..

[ Voor 16% gewijzigd door Inflatable op 05-07-2015 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Ik heb vorige week eentje overgenomen van een Tweaker en hij werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfgang
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 31-03-2018
Vandaag eindelijk de XB270HU besteld, komt morgen binnen, kan echt niet wachten :D

Corsair 500R || Intel i5 4690K || MSI Z87-G45 Gaming || MSI GTX 970 Gaming 4G || 8GB Crucial Ballistix Tactical || Cooler Master V Series 850W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd.
Kun je iets voor ons checken ?
Hoe is het gesteld met glow/bleeding ?

Ga bv naar deze site:
http://deadpixelbuddy.com/
Klik op het zwarte vierkantje. En dan F11. Nu is je hele scherm zwart.
Zie je glow in de hoeken ? Een gelige of wittige glow ? Vooral in de rechterbeneden-hoek ?
Als je wilt, ook graag testen 's avonds. Als het donker is. In kamer met weinig (of geen) verlichting.
Zijn de hoeken nog steeds zwart ?

Ik heb een XB270HU gehad in Maart/April, maar ik heb hem teruggestuurd. (En de tweede ook). Omdat ik vrij donkere games speel (TW3, Dishonored, Skyrim, Thief, Dying Light, etc). Ik vond die gele hoeken veel te opvallend.

Sommige schermen zouden het minder hebben. Acer zou bij de nieuwere schermen betere Quality Control hebben toegepast. Ik ben benieuwd. Als die gele hoeken weg zouden zijn, dan zou ik weer overwegen om toch een XB270HU te kopen. (Ik heb nu m'n hoop gevestigd op een VA-scherm dat in Aug/Sept uit zou moeten komen).

Ik ben ook benieuwd naar de productie-datum. Als ik me niet vergis kun je achter op de monitor zien in welke maand de monitor geproduceerd is. De nieuwste monitoren waren van Mei 2015. Hebben jullie misschien monitoren uit Juni of Juli ? Bij voorbaat dank.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2015 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfgang
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 31-03-2018
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 01:21:
Gefeliciteerd.
Kun je iets voor ons checken ?
Hoe is het gesteld met glow/bleeding ?

Ga bv naar deze site:
http://deadpixelbuddy.com/
Klik op het zwarte vierkantje. En dan F11. Nu is je hele scherm zwart.
Zie je glow in de hoeken ? Een gelige of wittige glow ? Vooral in de rechterbeneden-hoek ?
Als je wilt, ook graag testen 's avonds. Als het donker is. In kamer met weinig (of geen) verlichting.
Zijn de hoeken nog steeds zwart ?

Ik heb een XB270HU gehad in Maart/April, maar ik heb hem teruggestuurd. (En de tweede ook). Omdat ik vrij donkere games speel (TW3, Dishonored, Skyrim, Thief, Dying Light, etc). Ik vond die gele hoeken veel te opvallend.

Sommige schermen zouden het minder hebben. Acer zou bij de nieuwere schermen betere Quality Control hebben toegepast. Ik ben benieuwd. Als die gele hoeken weg zouden zijn, dan zou ik weer overwegen om toch een XB270HU te kopen. (Ik heb nu m'n hoop gevestigd op een VA-scherm dat in Aug/Sept uit zou moeten komen).

Ik ben ook benieuwd naar de productie-datum. Als ik me niet vergis kun je achter op de monitor zien in welke maand de monitor geproduceerd is. De nieuwste monitoren waren van Mei 2015. Hebben jullie misschien monitoren uit Juni of Juli ? Bij voorbaat dank.
Sure, heb het net getest in een volledig donkere kamer (mijn gordijnen zijn zwart, dus er komt ook geen licht van buiten binnen). Er zit alleen in de rechteronderhoek een minimale gelige gloed (bleed), maar die is niet heftig of opvallend. Je ziet hem alleen als je er echt op gaat focussen en zelfs dan valt het mee.

Ik heb even achterop de monitor gekeken en die van mij komt uit maart, dus ik heb waarschijnlijk mazzel gehad, ik heb namelijk ook geen last van dode pixels of stof achter het scherm. De nieuwe modellen uit juni/juli schijnen inderdaad ook een betere QC te hebben gehad, dus je kan het zeker nog eens proberen met een nieuw model.

Corsair 500R || Intel i5 4690K || MSI Z87-G45 Gaming || MSI GTX 970 Gaming 4G || 8GB Crucial Ballistix Tactical || Cooler Master V Series 850W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Voor geïnteresseerden in de Acer XB270HU, Eizo heeft net een press release gepubliceerd over de Eizo FORIS FS2735 gaming monitor. Het gaat hierbij om een AMD FreeSync compatible monitor met 27" 2560x1440 144 Hz IPS paneel. Mooie concurrent van de Acer XB270HU dus, al zal het scherm wel duurder zijn. Maar het is dan ook een Eizo (die over het algemeen bekend staan om hun goede quality control) en het scherm komt standaard ook met 5 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:35
Kid Jansen schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:04:
Voor geïnteresseerden in de Acer XB270HU, Eizo heeft net een press release gepubliceerd over de Eizo FORIS FS2735 gaming monitor. Het gaat hierbij om een AMD FreeSync compatible monitor met 27" 2560x1440 144 Hz IPS paneel. Mooie concurrent van de Acer XB270HU dus, al zal het scherm wel duurder zijn. Maar het is dan ook een Eizo (die over het algemeen bekend staan om hun goede quality control) en het scherm komt standaard ook met 5 jaar garantie.
Ziet er mooi uit, alleen dat freesync begrijp ik nooit zo. Heb je dan een AMD video-kaart nodig? kan het ook met een Nvidia kaart.... maar dan werkt het zeker niet.

Ik heb btw nog steeds een EIZO T965 :) draait nog als een zonnetje, destijds voor 1165 euro gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:31
Kid Jansen schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:04:
Dit is niet echt een concurrent voor de Acer XB270HU als je het mij vraagt. Wel als je kijkt naar het paneel, IPS 1440P 4ms, maar de Eizo is een Freesync en de Acer XB270HU een G-Sync.

Je kunt beter de volgende monitoren tegenover elkaar zetten:
Freesync: Ezio FORIS FS2735 <> Asus MG279Q
G-Sync: Acer XB270HU <> Asus PG279Q
RoaDHouse schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:20:
[...]

Ziet er mooi uit, alleen dat freesync begrijp ik nooit zo. Heb je dan een AMD video-kaart nodig? kan het ook met een Nvidia kaart.... maar dan werkt het zeker niet.

Ik heb btw nog steeds een EIZO T965 :) draait nog als een zonnetje, destijds voor 1165 euro gekocht :P
Voor Freesync heb je inderdaad een ATI kaart nodig en G-Sync een NVIDIA kaart.
Dit zijn ruwweg dezelfde adaptive sync oplossingen, maar dan van de twee verschillende kampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:35
@JvdHoudt

Dat is dan best weer knullig als je net een nvidia kaart hebt gekocht :) de EIZO wordt hem dan niet in mijn geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
JvdHoudt schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:32:
Dit is niet echt een concurrent voor de Acer XB270HU als je het mij vraagt. Wel als je kijkt naar het paneel, IPS 1440P 4ms, maar de Eizo is een Freesync en de Acer XB270HU een G-Sync.

Je kunt beter de volgende monitoren tegenover elkaar zetten:
Freesync: Ezio FORIS FS2735 <> Asus MG279Q
G-Sync: Acer XB270HU <> Asus PG279Q
Dat hangt er natuurlijk maar net vanaf waar je je door laat leiden. Als je kijkt vanuit het scherm is het wel een concurrent en ik denk dat deze Eizo wel eens een heel interessant scherm zou kunnen worden. Als je al een Nvidia videokaart hebt (wat vooral in het high-end segment zeer waarschijnlijk is) natuurlijk niet.

Wat dat aan gaat is het jammer dat de Fury X best wel tegenvalt. Dat maakt AMD FreeSync compatible monitoren een stuk minder interessant, want met een GTX 980 Ti ben je veel beter uit.

• Inflatable
Sinds gisteren ook een Acer XB270HU staan hier.. Wauw, wat een mooi scherm.. Ik heb de mijne gekocht via Coolblue's 2kansjes op marktplaats met 21% korting (nog ruim 600 euro hoor).. Daar verkopen ze o.a. monitoren die door anderen zijn teruggestuurd in de 14 dagen regeling of onder garantie met nog de bijna volle garantie (in mijn geval 23 maanden) en met korting omdat het dus niet meer 100% nieuwe schermen zijn.. De mijne was gerepareerd met een nieuw paneel erin in nieuwstaat.. Voordeel van dit alles is was dat Coolblue mij kon garanderen dat het scherm vrij was van dode pixels etc.. En dat klopte, want mijn scherm is 100% pixelperfect en ik zie ook geen backlightbleed of overmatige IPS-glow ofzo.. En dat voor minder geld.. Ik ben er echt heel blij mee.. Let wel, de meeste schermen die ze aanbieden hebben wel last van dode pixels of andere gebreken, je moet mazzel hebben om een goede ertussen te vinden.. Zoals gezegd beste optie is denk ik ga voor een scherm waarbij het hele paneel vervangen is en dus 100% is.. Of koop gewoon een nieuwe natuurlijk in de hoop dat je een goede ontvangt, maar dat weet je dus niet en je betaalt de volle prijs van bijna 800 euro..

Ik heb trouwens ook geen last van de glossy bezels etc, want dat had mijn vorige moniotor (LG W2363D) ook al, dus ik was het al gewend en de weerspiegelingen vallen me dus gewoon niet op.. Moet wel even wennen aan het grotere scherm en dat alles kleiner is op mijn desktop etc.. :P

En nu games testen.. Ik ben vooral benieuwd naar G-sync aangezien mijn vorige scherm al 120Hz was zal de 144Hz niet zoveel verschil maken voor mij.. En ik ben ook benieuwd hoe mijn GTX970 zich houdt in games als GTA-V etc op de hogere resolutie (77% meer pixels), of er misschien een upgrade nodig is naar een 980Ti.. Het mag wat kosten allemaal.. 8) :P

[ Voor 8% gewijzigd door Inflatable op 20-08-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
Die EIZO ziet er veelbelovend uit. Ik hoop dat daar ook nog een G-Sync variant van uitkomt. Ik heb echter het idee dat G-Sync niet echt van de grond komt. Er zijn maar 8 modellen op de markt en voorlopig komt er alleen nog een nieuwe scherm van Asus en Acer. Freesync lijkt veel meer fabrikanten achter zich te hebben.

Ik kijk voorlopig uit naar de Asus PG279Q, omdat deze veel weg heeft van de XB270HU, maar dan hopelijk met minder mankementen. Of zou nVidia uiteindelijk overstag gaan en ook overstappen op FreeSync? Intel heeft zich inmiddels ook al aangesloten bij het FreeSync kamp. Dat zou de keuze voor een scherm i.i.g. wel een hoop makkelijker maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Dat zou inderdaad mooi zijn. Een beetje zoals HD DVD vs. Blu-ray, waarbij er uiteindelijk één formaat als winnaar uit de strijd komt en de standaard wordt. Het zou allemaal ook niet zo'n issue zijn als AMD kon meekomen met Nvidia. Nu is het gewoon irritant dat je eigenlijk een Nvidia videokaart wilt hebben (voornamelijk GTX 970, 980 en 980 Ti), maar dan wel met een FreeSync scherm. Nu heb je straks dat je de beste schermen niet met de beste videokaarten kan combineren (niet met volledige functionaliteit tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
2 dagen wat games getest en moet zeggen valt me erg mee hoe de GTX970 zich houdt op de nieuwe 2560x1440 resolutie.. GTA-V loopt nog steeds net zo goed als op 1080p, enige wat ik uit moest zetten was MSAA, maar daar zie je niks van door de sowieso hogere resolutie en G-sync doet de rest, voelt zeer vloeiend aan tijdens spelen.. Zelfde geldt voor AC: Unity, draait ook nog goed wat me enigzins verbaasde, wederom denk ik door G-sync.. Enige game waar de 970 wel moeite mee had was Far Cry 4, daar moest ik echt dingen naar beneden gaan zetten om het speelbaar te houden.. Conclusie zover is dus dat voor de meeste games een GTX970 nog prima kan op 2560x1440 resolutie maar dat het wel op het randje is, dus niet echt futureproof zeg maar.. Voorlopig blijf ik dus even doorgamen met de 970, die 980Ti komt er misschien zodra er een prijsverlaging komt (eind van dit jaar?)..

En nogmaals, wauw wat een mooi beeld op de XB270HU.. Vooral de veel rijkere kleuren maken echt indruk op mij.. Het is een hoop geld (zelfs met de korting waarmee ik hem gekocht heb), maar zeer zeker een goede upgrade als je van een wat ouder TN scherm komt.. Ben er erg tevreden mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Update, kon niet langer wachten dus toch nu al een 980Ti gekocht om deze mooie monitor te vullen met nog mooiere en soepelere plaatjes dan de 970 al kon.. Bij nader inzien is minstens 2xAA ook op 1440p toch nog wel gewenst en ik wil gewoon geen verder detail inleveren om de fps op fatsoenlijk niveau te houden..

Voor de rest, totdat er een 3440x1440 21:9 scherm komt met 100+Hz, G-sync en IPS, blijft deze Acer XB270HU voor mij de perfecte sweetspot als gamingmonitor.. Asus komt binnenkort met de PG279Q, daar heb ik nog over getijfeld of ik daarop zou wachten, maar die zal hoogstwaarschijnlijk hetzelfde AU-Optronics paneel bevatten als de Acer, in waarschijnlijk alleen een iets luxere behuizing.. Of dat het wachten (voordat die goed leverbaar wordt zit je denk ik al bijna in 2016) en de waarschijnlijke meerprijs waard is mag iedereen voor zichzelf uitmaken, ik kon iig niet langer wachten.. En geen spijt, nogmaals de Acer XB270HU geeft echt een zeer mooi beeld..

[ Voor 18% gewijzigd door Inflatable op 25-08-2015 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Inflatable schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:36:
[...]Voor de rest, totdat er een 3440x1440 21:9 scherm komt met 100+Hz, G-sync en IPS[...]
Google maar de Acer Predator X34 ;)

100Hz, G-Sync, 3440x1440, IPS en 34"

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Wolf schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:59:
[...]

Google maar de Acer Predator X34 ;)

100Hz, G-Sync, 3440x1440, IPS en 34"
:+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Ik dacht dat die X34 slechts 75Hz was.. Is ie dus ook nog op dit moment.. Maar kennelijk komt er een update van zodat ie 100Hz gaat doen.. Dan wordt het dus interessant.. Kan ik de XB270HU misschien weer "ïnruilen"..

De XB270HU heeft ook al zo'n update gehad in de vorm van max 100Hz ULMB support naar 120Hz nu.. Niet dat dat mij boeit want ik gebruik dat niet, maar het geeft wel aan dat Acer z'n monitoren wel vaker update tussentijds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Inflatable schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:56:
Ik dacht dat die X34 slechts 75Hz was.. Is ie dus ook nog op dit moment.. Maar kennelijk komt er een update van zodat ie 100Hz gaat doen.. Dan wordt het dus interessant.. Kan ik de XB270HU misschien weer "ïnruilen"..

De XB270HU heeft ook al zo'n update gehad in de vorm van max 100Hz ULMB support naar 120Hz nu.. Niet dat dat mij boeit want ik gebruik dat niet, maar het geeft wel aan dat Acer z'n monitoren wel vaker update tussentijds..
Voor zover ik weet is de FreeSync versie 75Hz en de G-Sync versie 100Hz. Of dat in latere versies gelijk getrokken gaat worden kan ik niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Inderdaad, de g-sync versie wordt 100Hz.

Ziehier.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Wel mooi al die ontwikkelingen.. Acer is wat dat betreft goed bezig..

Mijn volgende monitor wordt sowieso een widescreen, ik wacht de ontwikkelingen op dat gebied rustig af.. Voorlopig is de combinatie van een XB270HU aangedreven door een 980Ti voor mij goed genoeg qua beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:39

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Inmiddels van jaren oude 22" 1050p TN naar deze 27" 1440p IPS gegaan. Mooi scherm!

Ben benieuwd naar de ontwikkelingen in de komende jaren, 34" ultrawidescreen met G-Sync lijkt me inderdaad wel de toekomst maar voor nu nog veel te duur. En voor gaming heb je dan wel een krachtige graka nodig (op dit moment GTX 980 of hoger lijkt me) met bijbehorend prijskaartje. De prijs van de Acer X34 is nu nog 1300 euro. Inclusief GTX 980 ga je dan al richting de 1850+ euro.

[ Voor 37% gewijzigd door ocn op 01-10-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Misschien zinvol om net als het Asus ROG topic de TS aan te passen naar zoiets als het "Acer gamingmonitoren ervaringen topic" oid? :)

Ik ben sinds gisteren namelijk trotse eigenaar van een Predator X34 maar om daar nou een nieuw topic voor te starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:39
Ik heb vandaag dan ook maar de knoop doorgehakt op een 2e kansje van coolblue. Ik ben zeer benieuwd naar dit scherm en vraag me serieus af of ik wel kan wennen aan de grootte. Ik gebruik nu een 40inch Sony TV als monitor en dat bevalt eigenlijk prima op de belabberde desktop ervaring na.

Wel ben ik van plan om het scherm extra goed te inspecteren aangezien er blijkbaar nogal wat problemen mee zijn.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
Wolf schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 07:28:
Misschien zinvol om net als het Asus ROG topic de TS aan te passen naar zoiets als het "Acer gamingmonitoren ervaringen topic" oid? :)

Ik ben sinds gisteren namelijk trotse eigenaar van een Predator X34 maar om daar nou een nieuw topic voor te starten...
Hier ben ik het mee eens. Ben benieuwd of er net zoals mij mensen aan het wachten zijn op de XB271Hu. Hier is tot op heden nog weinig over bekend wat betreft ETA in Nederland. Ik krijg het idee dat in de Nederlandse markt weinig interesse is in deze monitor?

In Duitsland is deze vollop leverbaar via verschillende webshops en enkele fysieke winkels.

Ik kan in ieder geval niet wachten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

JvdHoudt schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:09:
[...]

Hier ben ik het mee eens. Ben benieuwd of er net zoals mij mensen aan het wachten zijn op de XB271Hu. Hier is tot op heden nog weinig over bekend wat betreft ETA in Nederland. Ik krijg het idee dat in de Nederlandse markt weinig interesse is in deze monitor?

In Duitsland is deze vollop leverbaar via verschillende webshops en enkele fysieke winkels.

Ik kan in ieder geval niet wachten :).
Wat is het verschil met de XB270Hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
ocn schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:48:
[...]

Wat is het verschil met de XB270Hu?
XB270 beschikt over gsync versie 1 tegenover versie 2 in de XB271. Verschil tussen deze twee is dat versie 2 ook HDMI ondersteunt naast de display poort. Ik heb ook gelezen dat gsync 1 een hogere inputlag heeft t.o.v. gsync 2. Helaas kan ik de bron niet meer vinden :(.

Daarnaast schijnt de bouwkwaliteit ook beter te zijn. Deze liet bij de XB270 nogal te wensen over. Nu is die bij de XB271 niet perfect, maar naar het schijnt wel een stuk verbeterd. Dit uit zich meestal in backlight bleed langs de randen.

De bouwkwaliteit tussen de XB271 en de Asus PG279 schijnt zelfs een verschil te zijn (in het voordeel van Acer) als je reacties van mensen mag geloven. Dat terwijl het hier om hetzelfde paneel gaat, maar Acer heeft hopelijk iets meer tijd genomen om het scherm beter uit te werken dan bij de XB270 en Asus met de PG279.

Naast dat is ook het uiterlijk natuurlijk veranderd. Persoonlijk vind ik de monitor mooier geworden afgezien van de voet :P.

Stiekem vraag ik mij wel af waarom in Duitsland wel al panelen worden geleverd terwjil in de meeste overige Europese landen nog niet, terwijl het om hetzelfde model gaat. Hierover heb ik contact gehad met de klantenservice, maar helaas heb ik nog geen antwoord op een leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

JvdHoudt schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:39:
[...]

XB270 beschikt over gsync versie 1 tegenover versie 2 in de XB271. Verschil tussen deze twee is dat versie 2 ook HDMI ondersteunt naast de display poort. Ik heb ook gelezen dat gsync 1 een hogere inputlag heeft t.o.v. gsync 2. Helaas kan ik de bron niet meer vinden :(.

Daarnaast schijnt de bouwkwaliteit ook beter te zijn. Deze liet bij de XB270 nogal te wensen over. Nu is die bij de XB271 niet perfect, maar naar het schijnt wel een stuk verbeterd. Dit uit zich meestal in backlight bleed langs de randen.

De bouwkwaliteit tussen de XB271 en de Asus PG279 schijnt zelfs een verschil te zijn (in het voordeel van Acer) als je reacties van mensen mag geloven. Dat terwijl het hier om hetzelfde paneel gaat, maar Acer heeft hopelijk iets meer tijd genomen om het scherm beter uit te werken dan bij de XB270 en Asus met de PG279.

Naast dat is ook het uiterlijk natuurlijk veranderd. Persoonlijk vind ik de monitor mooier geworden afgezien van de voet :P.

Stiekem vraag ik mij wel af waarom in Duitsland wel al panelen worden geleverd terwjil in de meeste overige Europese landen nog niet, terwijl het om hetzelfde model gaat. Hierover heb ik contact gehad met de klantenservice, maar helaas heb ik nog geen antwoord op een leverdatum.
Ok, klinkt goed.

Ik ben nog steeds tevreden met mijn XB270Hu. Half jaartje geleden via CoolBlue 2e kans voor 618 op de kop getikt zonder pixelfouten. Backlight bleed is me nog niet opgevallen (denk dat het bij mijn scherm erg meevalt, of ik misschien minder muggenzifter ben), bouwkwaliteit is volgens mij prima zo vaak verstel ik het scherm ook niet, input lag is me niet opgevallen is juist erg laag. Enige wat jammer is, is de glossy finish. Maar ook dat stoort niet, het doet alleen een beetje goedkoop aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagasch
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 01:45:
Hoi Tweakers,

Al een tijdje had ik de PG278Q ROG Swift op het oog, maar het leek mij verstandig om te wachten op de CES 2015. Hier werden dan ook hele mooie nieuwe schermen gepresenteerd waaronder de opvolger van de PG278Q ROG Swift, namelijk de PG27AQ. Een IPS scherm, 4K met G-Sync en ULMB, het klinkt mooi maar het lijkt mij iets te veel van het goede. Een game fatsoenlijk op 4K draaien gaat lastig worden, zelfs met G-Sync. Verder is dit scherm "slechts" 60hz terwijl zijn 2K voorganger met TN-paneel wel tot 144hz natief ondersteunde.

Stiekem hoopte ik dan ook op een 2K IPS opvolger van de vorige ROG Swift, maar die blijkt er niet te komen. Acer kondigde daarentegen wel een 2K IPS scherm aan mét G-Sync én ULMB met verder een refreshrate van 144hz! Met, als we onderstaande bron moeten geloven, een kostenplaatje van de prijs van de oudere PG278Q ROG Swift nu!

We zullen moeten wachten tot de reviews om echt conclusies te kunnen trekken, maar denken jullie dat dit scherm van Acer de huidige ROG Swift van de troon gaat stoten?

[afbeelding]
Acer XB270HU
Beschikbaar: 2 maart 2015*
Prijs: €749
*

* = https://www.alternate.de/...aign=Monitor/Acer/1181210
Je spreekt over het feit dat de IPS 2k opvolger van de RoG Swift niet blijkt te komen maar volgens mij bestaat deze al een tijdje?

Zie hier:

pricewatch: Asus Republic Of Gamers Swift PG279Q Zwart

Deze betreft een resolutie van 2560x1440 met IPS, 144hz, overclockbaar tot zelfs 165hz.

Mis ik hier iets?

EDIT: Het was me niet opgevallen dat dit topic oud was, mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Heb een nieuwere revisie van de 270HU en deze doet ook 165Hz.

Nu we toch bezig zijn, heeft iemand goede calibratie instellingen voor mij ? Liefst ala Amoled met uitbundige kleuren :D

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:35
Q_7 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:00:
Heb een nieuwere revisie van de 270HU en deze doet ook 165Hz.

Nu we toch bezig zijn, heeft iemand goede calibratie instellingen voor mij ? Liefst ala Amoled met uitbundige kleuren :D
TFT central instellingen gebruik ik nu zelf. Bevallen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Aangezien er geen los topic is voor de X34 doe ik het maar hier:

Tom's Hardware: Acer Predator X34 34-inch WQHD Curved G-Sync Monitor Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online