Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:10
-The_Mask- schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:11:
Goed spieken bij de concurrenten dus. :p
Nee dat hoeft gelukkig niet. Wij baseren het op onze eigen RMA statistieken, test gegevens en ons eigen PCB (power-input) en Cooling design. Daarnaast is er een table van NV waar de correlatie tussen clockspeed & voltage instaat dus daar kun je ook uitputten.

Tuurlijk zijn er straks andere merken die een hogere clockspeed op hetzelfde prijspunt hebben, maar daar lach ik altijd omdat hun RMA straks ook hoger is, daarbij komt je ook nog met een ontevreden klant te zitten. Alles is gerelateerd aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

The Source schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:27:
[...]

Nee dat hoeft gelukkig niet. Wij baseren het op onze eigen RMA statistieken, test gegevens en ons eigen PCB (power-input) en Cooling design. Daarnaast is er een table van NV waar de correlatie tussen clockspeed & voltage instaat dus daar kun je ook uitputten.

Tuurlijk zijn er straks andere merken die een hogere clockspeed op hetzelfde prijspunt hebben, maar daar lach ik altijd omdat hun RMA straks ook hoger is, daarbij komt je ook nog met een ontevreden klant te zitten. Alles is gerelateerd aan elkaar.
Offtopic: Wat houdt je functie "Marketing Director" eigenlijk precies in bij MSI? Ik heb toen ik werkeloos was heel erg mijn best gedaan om bij MSI binnen te komen (lijkt me fantastisch om er te werken) maar toen waren ze niet op zoek naar iemand met een Universitaire Theoretische Natuurkunde opleiding. :(

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nature schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:33:
[...]

Wanneer veel sites jouw standpunten niet overnemen zie ik dat het wel aardig klopt wat Nvidia zegt, je vraagt waarom ik het zo erg zou vinden is dit ik vind het niet erg, feitelijk interesseert het me niet veel ik neem gewoon aan wat de hoofdmoot zegt.

Waar ik als eerst mee kwam was dat jij zei dat de 1080 niet vernieuwend was, ik kwam toen met een lijst met nieuwe features die Nvidia introduceert met de 1080 toen zei jij dat niet genoeg mensen dat gebruiken e.d etc etc.
Daarna zit je mij in de verdediging te jagen tot we op andere zaken komen ver van wat ik in de eerste instantie zei, zaken die me niet erg aan het hart gaan
Mocht je nog iets willen zeggen doe dan maar PM ik ga hier iig niet verder op in.
Het klopt gewoon wat Werelds zegt, de architectuur van Pascal is eigenlijk niet veranderd.

Is ook gewoon wat je terug ziet in de reviews:
The only true addition to the GPU architecture itself is the inclusion of a new section to the PolyMorph Engine, now branded as version 4.0. The Simultaneous Multi-Projection block is at the end of the geometry portion of the pipeline but before the rasterization step. This block creates multiple projection schemes from a single geometry stream, up to 16 of them, that share a single viewpoint. I will detail the advantages that this feature will offer for gamers in both traditional and VR scenarios, but from a hardware perspective, this unit provides impressive functionality.
http://www.pcper.com/revi...P104-Brings-Pascal-Gamers

Enige wat dus aan de architectuur is toegevoegd is een nieuwe PolyMorph Enige, de vierde generatie. En ook al is dat een hele leuke toevoeging, op dit moment zullen maar heel weinig mensen dat gebruiken. En dat is sowieso dus een hele kleine wijzing in de architectuur. Maar de prestie per stream processor is dus niks veranderd.

[ Voor 26% gewijzigd door -The_Mask- op 18-05-2016 14:04 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Fusion_XT op 18-05-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:58
The Source schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:47:
[...]

Nog steeds NDA, maar Koen van Hardware.info had hier een goede opmerking over. Dus check dat even zou ik zeggen. Ik vlieg vanavond naar NL, mijn werk zit erop. Final clockspeeds voor onze SKUs hebben we nog steeds niet besloten omdat er best wel veel verschil is tussen de yieldrates.
Mag je wel al zeggen of er een Lightning versie aankomt deze keer? _/-\o_
En wat gaan jullie met de prijs doen? Gaat MSI uit van de Founder Edition prijs en dan een + bedrag of gaan jullie uit van de 100 euro lager en dan jullie eigen toeslag van custom kaart?

[ Voor 17% gewijzigd door Cyclonic op 18-05-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De Founders Edition is dus duurder en kaarten als de MSI Gaming, Asus Strix, Gigabyte WindForce, etc zitten dus op of net één of twee tientjes boven de 379$ en 599$. De echt extreme versies kunnen wel tot zo'n 100$ hoger komen te liggen als deze prijs.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Wolf schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:39:
[...]

Offtopic: Wat houdt je functie "Marketing Director" eigenlijk precies in bij MSI? Ik heb toen ik werkeloos was heel erg mijn best gedaan om bij MSI binnen te komen (lijkt me fantastisch om er te werken) maar toen waren ze niet op zoek naar iemand met een Universitaire Theoretische Natuurkunde opleiding. :(
Product marketing: dus product development, features verzinnen, colorbox design, marketing campaigns opzetten en ontwikkelen, product pages maken, persberichten schrijven, product trainings en persconferenties geven, beurzen bezoeken, etc. Hard werken maar wel van mijn hobby mijn beroep kunnen maken :)
Cyclonic schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:55:
[...]

Mag je wel al zeggen of er een Lightning versie aankomt deze keer? _/-\o_
En wat gaan jullie met de prijs doen? Gaat MSI uit van de Founder Edition prijs en dan een + bedrag of gaan jullie uit van de 100 euro lager en dan jullie eigen toeslag van custom kaart?
Lightning doen we altijd op de high-end GPU.
Alle reference designs kunnen het prijspunt van NV halen of daar zelfs onder. Custom producten (PCB/Cooling/etc) zitten daar altijd x% boven en ja voor sommige extreem high-end producten kom je dan boven het prijspunt van de FE.

:X Krijg net het Polaris plan en schema van AMD te horen. :N

[ Voor 34% gewijzigd door The Source op 18-05-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:48
The Source schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:30:
[...]

Alle reference designs kunnen het prijspunt van NV halen of daar zelfs onder. Custom producten (PCB/Cooling/etc) zitten daar altijd x% boven en ja voor sommige extreem high-end producten kom je dan boven het prijspunt van de FE.

Dat betekend niet veel goeds van AMD?

OT: ik denk dat de 1080, net als de vorige generaties, niet het prefecte moment is om voor 980(ti) bezitters over te stappen.
Voor iemand met een 780(ti) is dit denk ik wel een hele goede/mooie update.
Of zal NV hopen/denkende dat de 980 klanten nu ook massaal gaan upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Product marketing: dus product development, features verzinnen, colorbox design, marketing campaigns opzetten en ontwikkelen, product pages maken, persberichten schrijven, product trainings en persconferenties geven, beurzen bezoeken, etc. Hard werken maar wel van mijn hobby mijn beroep kunnen maken :)

Hoort forums spekken met dubieuze smileys ook bij de baan? ;)

Ben wel zeer benieuwd wat dat betekent voor AMD. Gewoon geen nieuwe launch, en concurreren op prijs, of nieuwe producten die tegenvallen?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
[...]

[...]

Bedankt voor het antwoorden _/-\o_

Nog lager dan alle rumors hadden verwacht van AMD? Of nog meer uitstel? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45
Noooooo! :(

Dan maar weer een 2ehands kaart scoren....

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Jeroenneman schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:39:
[...]

Hoort forums spekken met dubieuze smileys ook bij de baan? ;)
?
Heel goed, die smilies kunnen alles betekenen :) Kan zijn dat we het al druk genoeg hebben, of dat het product te laat komt, of dat... je zegt het maar. Ooit scrollen we terug en dan zien we dat het klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Vind het wel leuk dat een inside MSI man hier loopt te posten hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

The Source schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:41:
[...]

Heel goed, die smilies kunnen alles betekenen :) Kan zijn dat we het al druk genoeg hebben, of dat het product te laat komt, of dat... je zegt het maar. Ooit scrollen we terug en dan zien we dat het klopt :)
Hehe, als marketeer weet je wel goed de interesse te wekken :9~

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
The Source schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:41:
[...]

Aangezien alle negatieve rumors denk ik toch echt dat die smiley niks goeds betekent voor AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

[...]

Ik ben jaloers! Begrijp me niet verkeerd, ik heb een goede baan in de luchtvaart maar als ik ik zoiets als jij kon doen zou ik niet nadenken en gewoon van baan switchen. ;)

Vooral dat "features verzinnen" kan leuk uitpakken. :+
[...]

[...]
Is de 1080 niet "high end" zoals de 980 dat ook was? De 980ti werd vervolgens gedoopt als "enthousiast".

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 23:25
Wolf schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:46:

Is de 1080 niet "high end" zoals de 980 dat ook was? De 980ti werd vervolgens gedoopt als "enthousiast".
Theoretisch is het maar een mid-range chip.

Van de 980 is ook geen lightening versie geweest volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:41

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Zeara schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:55:
[...]

Sst dat willen veel mensen niet horen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:59:
[...]

Sst dat willen veel mensen niet horen :P.
Nou ja, je moet toegeven dat een bijna 800,- prijskaartje zelfs met inflatie meegeteld geen mid-range prijs meer te noemen is.

Dat is bijna de helft van een modaal maandsalaris. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zeara schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:55:
[...]

High-end, maar geen enthusiast chip.
Van de GTX 680 wel, is dus afwachten wat nVidia doet, de snelste chip in de GeForce 600 serie was ook maar een GK104.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 23:25
-The_Mask- schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:04:

Van de GTX 680 wel, is dus afwachten wat nVidia doet, de snelste chip in de GeForce 600 serie was ook maar een GK104.
Fair enough.

Ik zou het in ieder geval wel mooi vinden als er ook van de 1080 Lightning, Extreme, Waterforce enz. modelletjes komen. Ik ben benieuwd waar dat OC potentiaal eindigt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Zeara schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:08:
[...]

Fair enough.

Ik zou het in ieder geval wel mooi vinden als er ook van de 1080 Lightning, Extreme, Waterforce enz. modelletjes komen. Ik ben benieuwd waar dat OC potentiaal eindigt :)
Gigabyte had al een teaser van de Extreme 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 15:51

Jumpiefox

Hoi ?

Zuur voor de mensen die nu pas hun 980ti willen verkopen...vorige week kon je met wat geluk nog 450-500euro krijgen, velen proberen dat nu ook maar als ze nieuw al 500euro kosten tjah..
vorige week een evga hybrid voor 400op de kop getikt. Ga op zoek naar nog een exemplaar. :9

[ Voor 20% gewijzigd door Jumpiefox op 18-05-2016 13:19 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Werelds schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:09:
[...]

Nogmaals, link eens wat van die sites dan? Ik heb er nog geen één gezien.

[...]

De helft van de lijst waar jij mee aan kwam zetten heeft geen donder met de 1080 als kaart (laat staan Pascal als "architectuur") te maken. Dingen als VR Audio zitten gewoon in VR Works, het multi monitor verhaal en Fast Sync in de driver, Ansel zal wel in GFE komen, enzovoort. HDMI en DP noemen als "vernieuwend" is gewoon ronduit belachelijk. Minder zou schandelijk zijn.

En nogmaals, ik had het over de architectuur. Niet de kaart, niet alle rand zooi. Boost zit niet in de architectuur (zie ook GK104 die zowel Boost 1.0 als Boost 2.0 heeft gehad). SLI HB zit niet in de architectuur. Dan blijven uiteindelijk SMP en DLB over, waarbij DLB alsnog waarschijnlijk grotendeels aan de software kant zit.

Ik val echt van m'n stoel van verbazing hoor.

[...]

Ik jaag je niet in de verdediging. Ik weerleg alleen jouw statements. Als je niet wil dat iemand op je posts reageert moet je ook geen discussie starten. Als jij je aangevallen voelt spijt me dat heel erg, dat was niet de bedoeling, maar ik heb verder alleen op jouw posts gereageerd.

Ik ga dan ook niet verder in een PM, dit zijn discussies die gewoon in dit topic thuis horen naar mijn mening; en anders hoor ik het wel van een mod.
Ik kab je alleen sites geven die je mening niet delen
http://www.hardwarecanuck...orce-gtx-1080-review.html
https://www.techpowerup.c.../GeForce_GTX_1080/32.html

Ik heb nu geen tijd om verder te kijken maar ik kan geen links geven van mensen die zeggen dat het wel of geen nieuwe architectuur is als die er niet zijn of ik die niet heb gezien, al was het het geen nieuwe architectuur dan zouden die er wel zijn, dus..
Sites vinden het een mooi lijstje met vernieuwingen waaronder een verbeterde async die ik eerder opnoemde, jij verwacht misschien te veel?
Een paar dingen zitten wel of niet in de software maar kunnen oudere kaarten daar net zo goed mee omgaan als Pascal, zal Nvidia het ondersteunen voor oudere kaarten.
Ik heb geen sites gezien die zeggen bull shit dit kan ook gewoon met ... oudere kaart.

Ik voel me niet aangevallen hoor totaal niet, het is alleen dat ik puur met een lijst kom met algemeen bekende vernieuwingen van Pascal, jij vindt het geen vernieuwingen en laat dit weten en wilt mij overtuigen van mijn ongelijk,je begint over architectuur en ik neem een standpunt in mbt tot architectuur die ik niet had, of niet wist dat ik had, een standpunt die ik dan moet verdedigen wat mij dan tijd kost die ik liever anders had besteed, ik weet niet zo werkt psychologie blijkbaar.

Ik wilde alleen dat lijstje doorgeven met hey je vergeet misschien wat, en tja tot het web roept rebrand wat je al in de mond hebt genomen of geen nieuwe architectuur, klopt het aardig wat ik zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nature schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:45:
[...]

Ik kab je alleen sites geven die je mening niet delen
http://www.hardwarecanuck...orce-gtx-1080-review.html
https://www.techpowerup.c.../GeForce_GTX_1080/32.html

Ik heb nu geen tijd om verder te kijken maar ik kan geen links geven van mensen die zeggen dat het wel of geen nieuwe architectuur is als die er niet zijn of ik die niet heb gezien, al was het het geen nieuwe architectuur dan zouden die er wel zijn, dus..
Sites vinden het een mooi lijstje met vernieuwingen waaronder een verbeterde async die ik eerder opnoemde, jij verwacht misschien te veel?
Een paar dingen zitten wel of niet in de software maar kunnen oudere kaarten daar net zo goed mee omgaan als Pascal, zal Nvidia het ondersteunen voor oudere kaarten.
Ik heb geen sites gezien die zeggen bull shit dit kan ook gewoon met ... oudere kaart.

Ik voel me niet aangevallen hoor totaal niet, het is alleen dat ik puur met een lijst kom met algemeen bekende vernieuwingen van Pascal, jij vindt het geen vernieuwingen en laat dit weten en wilt mij overtuigen van mijn ongelijk, ik neem een standpunt in mbt tot architectuur die ik niet had, of niet wist dat ik had, een standpunt die ik dan moet verdedigen wat mij dan tijd kost die ik liever anders had besteed, ik weet niet zo werkt psychologie blijkbaar.

Ik wilde alleen dat lijstje doorgeven met hey je vergeet misschien wat, en tja tot het web roept rebrand wat je al in de mond hebt genomen of geen nieuwe architectuur, klopt het aardig wat ik zei.
even een quotevan die eerste link die je gaf :)

So like a new bride, the P100 core has something old, something new and something borrowed. Naturally calling this particular version of Pascal an all-new architecture would be a misnomer since there are plenty of elements carried over from Maxwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 17:20
Nature schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:45:
Ik meen na de announcement van nVidia ergens te hebben gelezen dat Maxwell ook al 9 viewports tegelijk kon renderen, maar het gewoon niet werd gebruikt. Om dan tijdens de demo een voorbeeld te horen waarbij 8 (4 per oog) veel VR problemen kan oplossen...

"multi-projection acceleration" vs "simultaneous multi projection"

Als iemand zich verveelt mag hij/zij gaan uitzoeken wat precies de verschillen zijn. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 18-05-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 20:44

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Paprika schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:51:
[...]

Ik meen na de announcement van nVidia ergens te hebben gelezen dat Maxwell ook al 9 viewports tegelijk kon renderen, maar het gewoon niet werd gebruikt. Om dan tijdens de demo een voorbeeld te horen waarbij 8 (4 per oog) veel VR problemen kan oplossen...

"multi-projection acceleration" vs "simultaneous multi projection"

Als iemand zich verveelt mag hij/zij gaan uitzoeken wat precies de verschillen zijn. :+
http://developer.download.nvidia.com/assets/events/GDC15/GEFORCE/Maxwell_Archictecture_GDC15.pdf
Op pagina 36 en volgend wordt hier volgens mij wel over gesproken inderdaad

Nog wat uitleg bij de betreffende OpenGL string NV_viewport_array2
https://www.opengl.org/registry/specs/NV/viewport_array2.txt

This extension provides new support allowing a single primitive to be
broadcast to multiple viewports and/or multiple layers.

Geen idee of het nu totaal wat anders is though :+

[ Voor 19% gewijzigd door PaYnE81 op 18-05-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:44
Ik vind de mensen die hun GTX 970 voor 300 euro proberen te verkopen zo ontzettend grappig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Pazienza schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:28:
Ik vind de mensen die hun GTX 970 voor 300 euro proberen te verkopen zo ontzettend grappig. :+
Of mensen met een 980 TI voor 550/600 terwijl die nieuw nu 550 kost :P Of 450 voor een 980 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Cyclonic schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:29:
[...]

Of mensen met een 980 TI voor 550/600 terwijl die nieuw nu 550 kost :P Of 450 voor een 980 :+
Gek zijn is gezond zegt men wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Pazienza schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:31:
[...]

Gek zijn is gezond zegt men wel eens.
En als ze zelf ergens op bieden moet het natuurlijk de helf onder de vraagprijs zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Cyclonic schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:29:
[...]

Ben ik toch benieuwd wat wel als acceptabel wordt ervaren op het moment :P

250 voor een GTX970?
300 voor een GTX980?
400 voor een GTX980Ti?

Denk ook persoonlijk dat als je de kaart nog geen 2 maanden hebt je hem beter kunt houden nu en de next gen over stapt, verlies is veel te groot ten opzichte van de winst in frames :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
PaYnE81 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:33:
[...]

250 voor een GTX970?
300 voor een GTX980?
400 voor een GTX980Ti?

Denk ook persoonlijk dat als je de kaart nog geen 2 maanden hebt je hem beter kunt houden nu en de next gen over stapt, verlies is veel te groot ten opzichte van de winst in frames :+
Ik zou zelf niet meer dan 200 euro betalen voor een 970. Een R9 290 presteert door de verbeterde drivers nu hetzelfde, en grote kans dat er een 1060 uitkomt voor rond de 200 euro die waarschijnlijk als een 970 presteert, of nog iets beter.

Bovendien haal je een MSI 970 nu nieuw voor 299 euro, al is dat sowieso een slechte koop nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Pazienza schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:36:
[...]

Ik zou zelf niet meer dan 200 euro betalen voor een 970. Een R9 290 presteert door de verbeterde drivers nu hetzelfde, en grote kans dat er een 1060 uitkomt voor rond de 200 euro die waarschijnlijk als een 970 presteert, of nog iets beter.

Bovendien haal je een MSI 970 nu nieuw voor 299 euro, al is dat sowieso een slechte koop nu.
Die 299 in de pricewatch is een faker, staat niet eens op de site :P 329 nieuw dus.

Of het een slimme koop is is een tweede natuurlijk, en of en wanneer er een 1060 uit komt ook :) ik bedoel wat zou je er nu voor betalen / c.q. vragen als je em zelf zou willen kopen/verkopen.

200-225 voor een GTX 970 / R9 290 lijkt idd wel een beetje max op het moment ben ik met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De vraag is natuurlijk ook wanneer die 1060 uitkomt. De GTX960 heeft ook erg lang op zich laten wachten, en was ten opzichte van de concurrentie imo ook niet heel spannend.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
PaYnE81 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:01:
[...]

http://developer.download.nvidia.com/assets/events/GDC15/GEFORCE/Maxwell_Archictecture_GDC15.pdf
Op pagina 36 en volgend wordt hier volgens mij wel over gesproken inderdaad

Nog wat uitleg bij de betreffende OpenGL string NV_viewport_array2
https://www.opengl.org/registry/specs/NV/viewport_array2.txt

This extension provides new support allowing a single primitive to be
broadcast to multiple viewports and/or multiple layers.

Geen idee of het nu totaal wat anders is though :+
SMP bouwt hier op voort. Het grote verschil is dat er nu fixed function hardware voor is, wat het dus nog veel sneller maakt. In Maxwell loopt MPA door de "normale" shaders. Het is wel sneller dan dit handmatig doen (wat bijna volledige render cycles kost), maar niet zo snel als met SMP (fixed function is altijd sneller). MPA heeft niet voor niets Acceleration in de naam zitten, het versnelt het proces ;)

In beide gevallen moet het overigens via een eigen API.

Dit is min of meer hetzelfde principe aan AMD's kant: http://gpuopen.com/amd-gpu-services-an-introduction/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
PaYnE81 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:33:
[...]

250 voor een GTX970?
300 voor een GTX980?
400 voor een GTX980Ti?

Mensen moet leren hun verlies te nemen of gewoon niet proberen te verkopen. Zie hetzelfde altijd met auto/huis verkoop veels te hoog bedrag vragen en het dan maanden/jaren niet kwijt komen. Mensen moet eens leren realistisch te zijn als ze iets verkopen. Maar dit zijn meestal ook de mensen als je iets voor 10 euro aanbied wat eigenlijk nieuw 50 euro kost en ze dan nog durven sturen kom het voor 5 euro ophalen.

200 voor 970
275 voor 980
375 voor 980 ti
500 voor Titan X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik heb mijn 970 vorige week verkocht voor 240.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Werelds schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:54:
[...]

SMP bouwt hier op voort. Het grote verschil is dat er nu fixed function hardware voor is, wat het dus nog veel sneller maakt. In Maxwell loopt MPA door de "normale" shaders. Het is wel sneller dan dit handmatig doen (wat bijna volledige render cycles kost), maar niet zo snel als met SMP (fixed function is altijd sneller). MPA heeft niet voor niets Acceleration in de naam zitten, het versnelt het proces ;)

In beide gevallen moet het overigens via een eigen API.

Dit is min of meer hetzelfde principe aan AMD's kant: http://gpuopen.com/amd-gpu-services-an-introduction/
Ah kijk, verhelderend, dus Maxwell kan het dmv de normale shaders, Pascal heeft dedicated hardware in de polymorph engine, dank u _/-\o_
Cyclonic schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:56:
[...]

Mensen moet leren hun verlies te nemen of gewoon niet proberen te verkopen. Zie hetzelfde altijd met auto/huis verkoop veels te hoog bedrag vragen en het dan maanden/jaren niet kwijt komen. Mensen moet eens leren realistisch te zijn als ze iets verkopen. Maar dit zijn meestal ook de mensen als je iets voor 10 euro aanbied wat eigenlijk nieuw 50 euro kost en ze dan nog durven sturen kom het voor 5 euro ophalen.

200 voor 970
275 voor 980
375 voor 980 ti
500 voor Titan X
Ben ik ook met je eens hoor, was zo maar eens benieuwd wat iemand er dan wel voor over had en heb neergezet wat ik zelf acceptabel zou vinden om te betalen / vragen. Had alleen even niet gezien dat de 970 behoorlijk gedropt was in prijs ^^
Pazienza schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:00:
[...]

Wat een grote onzin! Ik wil gewoon 450 euro voor mijn Q6600 pc met 2 Gb ddr2 en 500 gb HDD want ik heb hem voor 500 gekocht in 2008 en bijna niet gebruikt! :+ Geen onzinbiedingen! :(
Lol, held! :D _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door PaYnE81 op 18-05-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
New Yorker schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:59:
Vorige week was dat nog een nette prijs inderdaad. d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pazienza
Cyclonic schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:56:
[...]

200 voor 970
275 voor 980
375 voor 980 ti
500 voor Titan X
Wat een grote onzin! Ik wil gewoon 450 euro voor mijn Q6600 pc met 2 Gb ddr2 en 500 gb HDD want ik heb hem voor 500 gekocht in 2008 en bijna niet gebruikt! :+ Geen onzinbiedingen! :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonic
[...]

_/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Nvidia publiceert specificaties van GTX 1070 met 1920 cudacores

Volgens de slide van nvidia zelf is de 1070 zo'n 1,6x beter dan een 970 in The Witcher 3. Volgens TPU haalt een 970 21,7 fps @ 4k:

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_1080/images/witcher3_3840_2160.png

21,7 maal 1,6 is 34,7 fps, wat dus zou betekenen dat een GTX1070 sneller is dan een 980ti :Y)

[ Voor 47% gewijzigd door Tyranium op 18-05-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

New Yorker schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:59:
Van de week nog €500 voor mijn 980TI gekregen :) net op tijd dus ;).
[...]

Had dit nog vorige week op MP met een 4930K die stond voor €500 te koop. :z . Uiteindelijk voor €275 gekocht hehe. (Geseald!)

[ Voor 47% gewijzigd door Fusion_XT op 18-05-2016 16:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Source
Cyclonic schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:09:
[...]

Gigabyte had al een teaser van de Extreme 1080.
Dat is geen extreme versie.. gewoon een vga kaart met een extreme marketing naam.

Lightning kost ons altijd 3 maanden om te ontwerpen, dan nog maand of 1.5 testen, fine-tunen samen met overclockers voordat hij gereleased gaat worden. NV heeft de 1080 reference PCB guide pas een maand of anderhalf geleden vrij geven, dus no way dat een kaart at launch het maximale eruit kan halen. Tuurlijk zullen er merken zijn die dat beweren, echter is dat meer marketing dan dat ze hun vak verstaan.

Reference druk je op de print knop en je hebt het. Een custom gaming PCB (optimized layout, meer phases, meer power, etc) kost ons ongeveer een maand ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03:29
Leuk al die discussies over de gtx 980 ti etc.. heb de kaart zelf al dik een jaar. Tot op heden nog erg tevreden mee! Ben ook niet van plan te gaan upgraden! Snap dat sommige mensen altijd het beste van het beste willen en er veel geld voor over hebben!

Vond mijn kaart destijds al een hele uitgave! Gezien ik niet op 4k etc game voldoet mijn gtx 980ti voorlopig nog wel even! 60fps vind ik meer dan voldoende! En ben benieuwd na reviews van 1080gtx versus 980ti oc versies wat daarin het verschil zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dus 6,5TF en geen 6,75.
21,7 maal 1,6 is 34,7 fps, wat dus zou betekenen dat een GTX1070 sneller is dan een 980ti :Y)
Doe GTX 1080 delen door 9 maal 6,5 en je hebt ruigweg de GTX 1070. Dus vergelijkbare prestaties als een GTX 980 Ti reference.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Looney1984 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:24:
En ben benieuwd na reviews van 1080gtx versus 980ti oc versies wat daarin het verschil zal zijn.
Ik denk dat het verschil niet bijster groot zal zijn, maar de vergelijking is dan natuurlijk ook niet helemaal eerlijk. Van beide kaarten de non referentie versies tegen elkaar afzetten is eerlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

-The_Mask- schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:34:
[...]
Dus 6,5TF en geen 6,75.

[...]

Doe GTX 1080 delen door 9 maal 6,5 en je hebt ruigweg de GTX 1070. Dus vergelijkbare prestaties als een GTX 980 Ti reference.
Dat was mijn conclusie ook, als er geen verdere truukjes zijn toegepast :P ben nog steeds benieuwd of de ROPs count in dit geval klopt of het ala GTX 970 is opgelost.

Anyways behoorlijke prestatie op een mooi prijspunt lijkt me zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
madmaxnl schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:34:
[...]

Ik denk dat het verschil niet bijster groot zal zijn, maar de vergelijking is dan natuurlijk ook niet helemaal eerlijk. Van beide kaarten de non referentie versies tegen elkaar afzetten is eerlijker.
Daar ben ik het ook mee eens! maar voor mijzelf ben ik wel benieuwd na het verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pricewatch: Nvidia GeForce GTX 1070

right :D

Ik geloof het gelijk, jullie ook toch? :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Uiteraard!! Kijk ook even bij zn V&A 3770 gaat weg en was totaal niet nodig ivm lichte games. GTX1070 is dan wel weer nodig natuurlijk :P :+
Pazienza schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:18:
[...]

En dit dan:

"Deze cpu is 2 jaar oud maar heeft maar 8 maanden in mijn pc gezeten en af en toe om te testen of hij het nog deed. "

Wat is dit voor waanzin? "Even kijken of de i7 die ik in de kast heb liggen het nog doet. Ja hij doet het nog! Terug de kast in!" :+
Lol, daar las ik zelfs nog ff overheen :9~ _/-\o_ :+

[ Voor 34% gewijzigd door PaYnE81 op 18-05-2016 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
PaYnE81 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:07:
[...]

Uiteraard!! Kijk ook even bij zn V&A 3770 gaat weg en was totaal niet nodig ivm lichte games. GTX1070 is dan wel weer nodig natuurlijk :P :+
En dit dan:

"Deze cpu is 2 jaar oud maar heeft maar 8 maanden in mijn pc gezeten en af en toe om te testen of hij het nog deed. "

Wat is dit voor waanzin? "Even kijken of de i7 die ik in de kast heb liggen het nog doet. Ja hij doet het nog! Terug de kast in!" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
The Source schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:23:
[...]

Dat is geen extreme versie.. gewoon een vga kaart met een extreme marketing naam.

Lightning kost ons altijd 3 maanden om te ontwerpen, dan nog maand of 1.5 testen, fine-tunen samen met overclockers voordat hij gereleased gaat worden. NV heeft de 1080 reference PCB guide pas een maand of anderhalf geleden vrij geven, dus no way dat een kaart at launch het maximale eruit kan halen. Tuurlijk zullen er merken zijn die dat beweren, echter is dat meer marketing dan dat ze hun vak verstaan.

Reference druk je op de print knop en je hebt het. Een custom gaming PCB (optimized layout, meer phases, meer power, etc) kost ons ongeveer een maand ofzo.
Nice, dus de MSI 1080 Gaming heeft een custom PCP met andere power phases dan reference? Lightning duurt me te lang >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:55
[...]

Waar ik wel benieuwd naar ben is wat het nou kost om zo'n kaart te maken voor MSI, wat zijn de marges erop?

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
hubhib schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:41:
[...]

Waar ik wel benieuwd naar ben is wat het nou kost om zo'n kaart te maken voor MSI, wat zijn de marges erop?
Ik gok op een kaart als de 1080, dat er ongeveer na marketing,shipping etc 150 euro per kaart overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Zijn er al release data en (vooral) prijzen bekend van custom GTX1080's zoals bijvoorbeeld Asus of MSI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

[...]

Maar als jullie de reference al een maand hebben liggen en een Gaming series kost je een maand, dan is de Gaming dus nu al klaar?

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Jeroenneman schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:27:
[...]

Maar als jullie de reference al een maand hebben liggen en een Gaming series kost je een maand, dan is de Gaming dus nu al klaar?

*O*
Wow scherp man was me nog niet opgevallen _/-\o_

Ik denk echter dat ze van Nvidia het nog niet mogen verkopen misschien na de 1070 release als bijna alle 1080 founders edition uitverkocht zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Cyclonic op 18-05-2016 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jeroenneman schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:27:
[...]

*O*
Cyclonic schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:30:
[...]

Wow scherp man was me nog niet opgevallen _/-\o_
The Source schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:23:
[...]
Nee hoor wij hebben onze custom pcb en cooler al lang klaar... Wachten tot we mogen.
Cyclonic schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:30:
[...]
Ik denk echter dat ze van Nvidia het nog niet mogen verkopen misschien na de 1070 release als bijna alle 1080 founders edition uitverkocht zijn.
Het idee van de Founders Editie is dus dat die continue blijft bestaan, daarom is die zoveel duurder. Zo wordt er niet met de custom designs geconcurreerd.
Er zijn wel indicaties dat partners spoedig met custom kaarten zullen komen. EVGA liet ons weten vermoedelijk rond de tweede week van juni goedkopere GTX 1080’s met de eigen ACX 2.0 koeler te kunnen leveren. Voor de GTX 1070 zal vermoedelijk hetzelfde gelden: de eerste weken zal alleen de duurdere referentiekaart te koop zijn.
Van de HWI review.

[ Voor 81% gewijzigd door -The_Mask- op 18-05-2016 18:36 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Er wordt wat afgefantaseerd in advertenties, soms lachwekkend, meestal irritant.
Prijzen zijn misschien ook niet realistisch maar laat het gaan.

Alsjeblieft niet het het topic teveel mee vervuilen. :)F

Thx.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
The Source schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:23:
[...]
Nee hoor wij hebben onze custom pcb en cooler al lang klaar... Wachten tot we mogen.
Heeft jullie kaart wel 2x 8 pin of een 8 en 6 pin connector on niet tegen de powerlimiet te lopen als hij boven de 2000mhz gaat? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Cyclonic schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:51:
[...]

Heeft jullie kaart wel 2x 8 pin of een 8 en 6 pin connector on niet tegen de powerlimiet te lopen als hij boven de 2000mhz gaat? _/-\o_
-The_Mask- schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:53:
[...]

Dat klopt niet een 8 pins PEG connector alleen al moet wel tot zo'n 30A/360W kunnen leveren. Al is het verstandig om het onder de 25A/300W te houden, om problemen over de lange duur te voorkomen.
Gaan we nu alles herhalen in dit topic? Zit een search bovenaan elk topic.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
-The_Mask- schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:02:
[...]

[...]

Gaan we nu alles herhalen in dit topic? Zit een search bovenaan elk topic.
My bad :p Maar was niet echt een ja of een nee of die nu wel meerdere connectors krijgt alleen uitleg waarom 8pin genoeg zou zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gaat erom dat ook al is een 6 pins PEG connector maar voor 75W/6,25A gespecificeerd, dat betekend niet dat die niet meer kan leveren. De voeding bepaald hoeveel er door heen kan en omdat bij bijna alle moderne voedingen Over Current Protection ontbreekt (single rail 12V betekend namelijk weglaten OCP beveiliging) is de max het moment dat de kabels begint te smelten en je brand krijgt of als je geluk hebt dropt de spanning te veel door de weerstand, wat de PC van te voren instabiel maakt en zorgt voor een crash.

Vergeet ook niet dat de meeste modulaire voedingen een modulaire kabel hebben met aan de ene kant een 8 pins modulaire plug en aan de andere kant twee 8 pins PEG connectors. Je mag in dan zo'n geval wel twee 8 pins PEG connectors gebruiken, maar het zwakke punt is toch echt de modulaire connector, daar gaat immers alles maar door één 8 pins connector.

Samengevat normaal gesproken ben je dus echt niet beperkt met een enkele 8 pins PEG connector en twee 8 pins PEG connector is niks beter als je maar één modulaire 8 pins kabel gebruikt met twee 8 pins PEG connectors. Alleen extreme overklokkers zullen iets hebben aan meerdere PEG connectors. De huis- tuin en keuken gebruiker/Tweaker kan prima met één 8 pins PEG connector uit de voeten. Neemt overigens niet weg dat de meeste fabrikanten ongetwijfeld meer dan één PEG connector gaan gebruiken. Alleen al om het feit dat meer dan 99% van de gebruikers denkt dat het beter gaat zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Heb mooi bod op mijn gtx980ti maar denk dat ik upgrade toch ga uitstellen. Snelheidswinst van gtx1080 tov oc'te gtx980ti is blijkbaar niet zo gigantisch en opleg zou al snel +- 300 euro zijn. Slim of niet? Of toch verkopen nu het nog kan? Ferm twijfel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
lapino schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:17:
Heb mooi bod op mijn gtx980ti maar denk dat ik upgrade toch ga uitstellen. Snelheidswinst van gtx1080 tov oc'te gtx980ti is blijkbaar niet zo gigantisch en opleg zou al snel +- 300 euro zijn. Slim of niet? Of toch verkopen nu het nog kan? Ferm twijfel..
Als je een 3440x1440 scherm of 4k scherm hebt zou ik het gewoon doen. Anders wachten op Vega of 1080TI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

lapino schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:17:
Mijne voor € 500,- verkocht, dan de GTX1080 halen als een side upgrade (Game op 3440x1440 Acer X34 Gsync 21:9) dus kan elke winst in FPS goed gebruiken. Zodra de 1080TI uitkomt de 1080 verkopen voor een leuke prijs en de TI aanschaffen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Fusion_XT schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:20:
[...]

Mijne voor € 500,- verkocht, dan de GTX1080 halen als een side upgrade (Game op 3440x1440 Acer X34 Gsync 21:9) dus kan elke winst in FPS goed gebruiken. Zodra de 1080TI uitkomt de 1080 verkopen voor een leuke prijs en de TI aanschaffen. :9
Helemaal LEIP..Je kan ook je 980TI/4930K overklokken en wat grafische instellingen lager zetten enzo meer fps krijgen en die paar honderd euro in je zak stoppen...maar goed dat ben ik dan weer.

[ Voor 48% gewijzigd door Bullus op 18-05-2016 21:42 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Bullus schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:41:
[...]

Helemaal LEIP..Je kan ook je 980TI/4930K overklokken en wat grafische instellingen lager zetten enzo meer fps krijgen en die paar honderd euro in je zak stoppen...maar goed dat ben ik dan weer.
Maar wat nu als de 980Ti al OC'ed was?

Ik vind het niet zo'n gek plan. Nu vang je nog wat voor die 980Ti. Over een paar maanden zijn die ook al een stuk minder waard.
*En natuurlijk kun je de 1080 ook weer OC'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

Om de een of andere reden las ik je comment met een Haags accent :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Ik heb een 980 ti en wow, die performance van de 1080 blows my mind xD
Ik wacht nog ff op de 1080 ti en dan verkoop ik mijn 980ti, hopelijk nog voor een leuk prijsje.

Ik heb niet alle reacties gelezen dus wellicht is dit al beantwoord maar.. 1080 ti komt ongeveer... ? :p

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Laatst online: 26-08 14:41
JinShepard schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:54:
Ik wacht nog ff op de 1080 ti en dan verkoop ik mijn 980ti, hopelijk nog voor een leuk prijsje.

Ik heb niet alle reacties gelezen dus wellicht is dit al beantwoord maar.. 1080 ti komt ongeveer... ? :p
Ik zou persoonlijk nog even de review afwachten van de OC versies van de 1080 in vergelijking met de 980ti oc. Ik ga niet zeggen dat er geen verschil zit tussen de 980ti oc en de 1080. Maar mijn eigen ervaring is dat upgraden na 1 generatie eigenlijk altijd een lichte teleurstelling is. Voor games op 1080p gaat t niet echt uit maken en 4k is het ook nog steeds net niet helemaal.

Ik denk dat je voor de TI nog minstens een half jaar misschien wel een jaar moet wachten als je kijkt naar de voorgaande release data van de TI's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:50

Waarom zou je voor een TI gaan? Die zijn veel minder stil dan de non ti kaarten.. Ik zou of nu de 1080 halen of wachten op de 2080 (die hopelijk 4 k icm 60 fps ondersteund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
MetalSonic schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:49:
[...]

Waarom zou je voor een TI gaan? Die zijn veel minder stil dan de non ti kaarten.. Ik zou of nu de 1080 halen of wachten op de 2080 (die hopelijk 4 k icm 60 fps ondersteund)
Is maar tezien welke versie je neemt.
Zo was de MSI 980 Ti Lightning zeer stil en toch ook lekker koel:
http://nl.hardware.info/r...oductie-en-stroomverbruik
Al zijn ze doorgaans idd wel een stuk luider. (zou ook niets voor mij zijn, stilte for the win)

[ Voor 29% gewijzigd door SmokingCrop op 19-05-2016 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:41

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Geen idee of dit al gepost was.
GeForce GTX 1080: Most Bizarre Secret Paper Launch Ever

Komt volgens mij niet vaak voor dat Kyle Bennett van HarcOCP niet direct positief is over een launch van Nvidia. In ieder geval, interessant om even door te lezen :+ .

[ Voor 9% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 19-05-2016 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58

Blows your mind? het is niet eens 100% sneller. That would be mind blowing. Vroeger in had je bij een nieuwe generatie kaarten een 80-90% speed boost.
Dont get me wrong er komt een leuke 16% bij tov een 980 Ti Factory OC maar dat vind ik nou niet echt mind blown (980 Ti factory OC kaarten zijn 20% sneller dan de refferenced kaarten waar tegen getest wordt)
Ik denk dat als je de 980 Ti en de 1080 beide maximaal overclockt het verschil niet zo groot is en dat je het dan over iets van 15% verschil hebt. 980 Ti's zijn erg goed overclockbaar. De 1080 lijken er rond de 2100 mee op te houden.

Tenzij je VR gaat gebruiken is het verschil niet zo groot om daar honderden euro's in te investeren.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Laatst online: 19:42

Case_C

[Team Carrack]

Na de release van de Titan ;) , en dat duurt nog minstens 6 á 7 maanden. Tel daar nog 3-4 maanden bij op en je zit aan de release van de 1080ti. Maar op een 980ti moet je makkelijk nog een jaar doorkunnen toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Source
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 01:01:
Geen idee of dit al gepost was.
GeForce GTX 1080: Most Bizarre Secret Paper Launch Ever

Komt volgens mij niet vaak voor dat Kyle Bennett van HarcOCP niet direct positief is over een launch van Nvidia. In ieder geval, interessant om even door te lezen :+ .
Toen ik onze OC results op volume GPUs zag wist ik dat het niet juist zat met die live demo. Anyway de yields kunnen en zullen ongetwijfeld nog verbeteren.
hubhib schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:41:
[...]

issch
Ik ga je onze marges niet vertellen. Kan je wel vertellen dat de GPU en memory (beiden als kit verkocht door NV) het grootste gedeelte van de product (dus niet marketing, logistiek) kost prijs voor zijn rekening nemen. Het grootste gedeelte van de kost die wij toevoegen is de koeler, en aangezien deze per product verschilt (gaming, reference, lightning) verschilt de kost hier dus ook van. Zodra wij onze producten lanceren kun je bij onze gaming versie wel zien dat elk onderdeel van de koeler geld kost. Hoe groter de PCB hoe hoger de kost, hiervbij moet je denken aan ongeveer een paar dollar, echter is het aantal layers ook van belang. Dan heb je nog het PWM / VRM. Hoe hoger de kwaliteit componenten en hoe meer phases des te hoger de prijs. En connectors en R&D cost Dit alles bepaalt zowat de kostprijs van de kaart.

Dan komt daar nog de packing bom (bill of materials) bij, dus de verpakking, wat kabeltjes, stickers, een manual, een driver cd, soms nog een (digitale) gamecode. Voor een entry level product wordt er simpel karton gebruikt en voor een high-end product zoals Lightning krijg je een erg mooie gift packing.

De eerste shipment gaat meestal via air, aangezien je daarmee snel de voorraad in de markt krijgt maar de transport kosten zijn natuurlijk wel hoger. Tegelijjkertijd worden er ook sea shipments geplanned, die kosten ongeveer 1/5 van air shipments maar duren ook 4 tot 5 keer zo lang.

Dan zijn er uiteraard nog vaste verkoop en marketing kosten (personeel, creditlines) en dan heb je nog de marketing en service (RMA), deze laatste zijn meestal op % basis. Dus er wordt x% voor marketing uitgetrokken en er wordt x% voor RMA kosten (deze zijn niet direct naar de kost prijs toe te rekenen aangezien RMA meestal jaren laten plaats gaat vinden).

Dan pakken wij onze marge en wordt het aan onze distributeur verkocht in USD. Die neemt het exchange rate voor zijn rekening (wat hij dus weer op zijn aankoop prijs zet) en die pakt ook marge (waar dus ook verkoop/service kosten in zitten) voordat hij het aan resellers doorverkoopt in euros. Bij d e reseller hetzelfde verhaal, die heeft zijn kosten + marge maar hij voegt er ook de BTW (21% in NL) aan toe. En dat is het eindelijke bedrag dat jij betaald. :)

Nu starten wij uiteraard niet zo maar in het wild om een product te maken, alles wordt vooraf naar de MSRP toegeplanned. Als wij een product van 200 euro end-user prijs (incl. BTW) willen maken dan zijn de product en marketing (%) daaraan gerelateerd. Als wij een product van 600 euro maken dito. Maar meestal maken we meerdere producten in een bepaald prijs range. Reference, Exhaust fan, Armor, Gaming, Lighning, etc. Elk heeft zijn eigen premium en de daaraan gerelateerde kostprijs.

Geen antwoord op je vraag maar ik hoop dat dit wel een beetje duidelijk is

BTW;

Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2016/05/NVIDIA-GEForce-GTX-1070-Performance.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Astennu schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 07:51:
[...]

Blows your mind? het is niet eens 100% sneller. That would be mind blowing. Vroeger in had je bij een nieuwe generatie kaarten een 80-90% speed boost.
Dont get me wrong er komt een leuke 16% bij tov een 980 Ti Factory OC maar dat vind ik nou niet echt mind blown (980 Ti factory OC kaarten zijn 20% sneller dan de refferenced kaarten waar tegen getest wordt)
Ik denk dat als je de 980 Ti en de 1080 beide maximaal overclockt het verschil niet zo groot is en dat je het dan over iets van 15% verschil hebt. 980 Ti's zijn erg goed overclockbaar. De 1080 lijken er rond de 2100 mee op te houden.

Tenzij je VR gaat gebruiken is het verschil niet zo groot om daar honderden euro's in te investeren.
Ik was persoonlijk verrast ja, en vergelijken met vroeger doe ik niet meer, dat is alleen maar een telleurstelling.

Mijn 980ti kan niet hoger dan 1421 core en 3703 mem, hoger dan dat en ik krijg artifacts, amper dus echt kunnen overclocken over de overclock. Ik wacht natuurlijk nog af wat de partners gaan doen, en dan pas een keuze maken.
Case_C schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:25:
[...]

Na de release van de Titan ;) , en dat duurt nog minstens 6 á 7 maanden. Tel daar nog 3-4 maanden bij op en je zit aan de release van de 1080ti. Maar op een 980ti moet je makkelijk nog een jaar doorkunnen toch?
Ja, maar met alles kan je altijd nog wel langer door gaan hehe, ik wil gewoon kijken of ik dingen kan verkopen en dan de nieuwste dingen kan kopen en zien hoe dat gaat financieel ( met gezonde (ish) verstand natuurlijk )

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Bullus schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:41:
[...]

4930K op 4.4Ghz en de 980TI was een Gaming OC versie van MSI en draaide op 1454/3875.
Dus niet gek gedacht, maar zoals ik het nu zie haal ik ~10/15 fps meer en dat is precies wat ik nodig heb op 3440x1440. En ik hou niet van instellingen lager zetten... We zijn PCMR, en geen console-boys >:).

oke oke heel soms gaan shadows naar high of medium :X maar voor de rest PCMR! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:08
Ik ga denk ik wel de 1080 kopen
En wat ik dan met de 4 maanden oude nano ga doe zie ik dan wel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Nou de GTX1070 staat ook al met een review in de PW... voor wat dat waard is :+ .

Wat zou eigenlijk het voordeel zijn van een dedicated PhysX kaart zijn? (In fps bedoel ik dan vooral :P ) gaat dat meer voordeel opleveren dan SLI, gezien beide kaarten verschillende delen van de game regelen? Anders is het wellicht een idee om een GTX1080 en GTX1070 in een systeem te stoppen, waarbij de 1070 puur voor Physx is.

[ Voor 47% gewijzigd door Case_C op 19-05-2016 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Case_C schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:26:
Nou de GTX1070 staat ook al met een review in de PW... voor wat dat waard is :+ .

Wat zou eigenlijk het voordeel zijn van een dedicated PhysX kaart zijn? Anders is het wellicht een idee om een GTX1080 en GTX1070 in een systeem te stoppen, waarbij de 1070 puur voor Physx is.
Dat review systeem mag wel eens op de schop imho. Zo wordt het hele score systeem teniet gedaan in de PW. Genoeg producten die op het eerste gezicht een prima score krijgen, maar als je dan verder kijkt, dan blijken het allemaal reviews te zijn van één zin, zonder negatieve punten..

-Edit: Ook weer een gebruik met 0 activiteit, behalve deze "review" en 2 ads.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroenneman op 19-05-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Case_C schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:26:

Wat zou eigenlijk het voordeel zijn van een dedicated PhysX kaart zijn? (In fps bedoel ik dan vooral :P ) gaat dat meer voordeel opleveren dan SLI, gezien beide kaarten verschillende delen van de game regelen? Anders is het wellicht een idee om een GTX1080 en GTX1070 in een systeem te stoppen, waarbij de 1070 puur voor Physx is.
Had ooit in een ver ver verleden de GTX480's in SLI en daar testen mee gedaan (Batman Arkham Asylum). Uiteindelijk was SLI sneller van wat ik kan herinneren maar ik had een hogere min fps met 480+480physx. (zal even kijken of ik de screenshots nog ergens heb staan.

Het was wel zo dat je een redelijk snelle kaart als physx kaart moest gebruiken anders trok die je gehele performance omlaag. Ik heb nog ergens een Titan liggen, kan die naast de 1080 gaan testen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
The Source schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:51:
[...]

Dan komt daar nog de packing bom (bill of materials) bij, dus de verpakking, wat kabeltjes, stickers, een manual, een driver cd, soms nog een (digitale) gamecode. Voor een entry level product wordt er simpel karton gebruikt en voor een high-end product zoals Lightning krijg je een erg mooie gift packing.

[afbeelding]
Wanneer komt MSI met USB stiks i.p.v. driver cd/dvd :)
Zou je wel een goede beurt mee maken denk ik bij heel veel mensen aangezien er steeds minder dvd afspeel apparatane in pc's zitten :)

ben wel weer benieuwd naar wat MSI gaat brengen in hun kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Fusion_XT schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:23:
[...]

Had ooit in een ver ver verleden de GTX480's in SLI en daar testen mee gedaan (Batman Arkham Asylum). Uiteindelijk was SLI sneller van wat ik kan herinneren maar ik had een hogere min fps met 480+480physx. (zal even kijken of ik de screenshots nog ergens heb staan.

Het was wel zo dat je een redelijk snelle kaart als physx kaart moest gebruiken anders trok die je gehele performance omlaag. Ik heb nog ergens een Titan liggen, kan die naast de 1080 gaan testen :D.
Interessant! Met een 60Hz monitor is minder framedrops en hogere minimum fps toch fijner. Maar eerst maar de aftermarket GTX1080's afwachten en wellicht aanschaffen :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
beebie121 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:30:
[...]

Zou je wel een goede beurt mee maken denk ik bij heel veel mensen aangezien er steeds minder dvd afspeel apparatane in pc's zitten :)

Tegenwoordig heeft toch eigenlijk iedereen internet?
CD er bij heeft inderdaad weinig nut. Ik heb al jaren geen drive meer in mijn PC zitten. En die drivers zijn meestal al een paar versies oud en later zelfs maanden oud dus die wil je niet gebruiken.

Een USB stick zou ook kunnen maar dan heb je vaak nog steeds met oude drivers te maken. Ik denk dat de CD straks gewoon weg kan zonder dat er iets voor terug komt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Astennu schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:35:
[...]

Tegenwoordig heeft toch eigenlijk iedereen internet?
CD er bij heeft inderdaad weinig nut. Ik heb al jaren geen drive meer in mijn PC zitten. En die drivers zijn meestal al een paar versies oud en later zelfs maanden oud dus die wil je niet gebruiken.

Een USB stick zou ook kunnen maar dan heb je vaak nog steeds met oude drivers te maken. Ik denk dat de CD straks gewoon weg kan zonder dat er iets voor terug komt.
Ik kwam hierop omdat toen ik mn nieuwe pc in elkaar zette en ik geen dvd drive heb dat mijn LAN niet automatisch gedetecteerd werd ofzo.
Moest ik via een oude laptop die lan-driver van het internet afplukken en via usb installeren.

een dvd kost niks meer tegenwoordig maar een usb volgens mij ook niet.Kostentechnisch zal er (als ik goed zit natuurlijk) niet zo heel veel veranderen.
Maar goed: dit is natuurlijk zwaar off topic. hehe.

Wat vind je trouwens van de gtx 1070 specs? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je de clocks niet zo hoog had verwacht (iets met een tikfout geloof ik?)
Aangezien je (volgens mij) een echte hardware liefhebber bent en kan genieten van zowel AMD als NV ben ik er wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024
Fusion_XT schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:09:
[...]

4930K op 4.4Ghz en de 980TI was een Gaming OC versie van MSI en draaide op 1454/3875.
Dus niet gek gedacht, maar zoals ik het nu zie haal ik ~10/15 fps meer en dat is precies wat ik nodig heb op 3440x1440. En ik hou niet van instellingen lager zetten... We zijn PCMR, en geen console-boys >:).

oke oke heel soms gaan shadows naar high of medium :X maar voor de rest PCMR! :+
De 1080 is ongeveer 5-10% sneller dan een 980ti OC wat jij hebt...ben benieuwd of je 10-15fps(20-30% uitgaande van 50fps) meer kunt halen.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
[...]

USB stick hebben we gehad bij wat high-end producten zoals Godlike. Echter voor de meeste producten veel te duur. Daarbij worden de meeste VGA kaarten gesupport door Windows en doet NV de drivers goed updaten met Windows Update. En dan heb je nog GeForce Experience dat ook driver updates doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

[...]

Dat zou ik echt verspilling vinden. Je hebt alleen een netwerkdriver nodig bij een moderne PC. Daarna kun je alles online opzoeken (up-to-date, zonder CD/DVD/USB-drive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
Fusion_XT schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:09:
[...]

Totdat er weer nieuwe games komen die meer eisen en je weer instellingen lager moet zetten :P

Ik blijf lekker bij mijn gtx 980 ti, vind het verlies + de winst die ik in fps zal halen mijn centjes niet waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
JinShepard schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:54:
[...]

Ik was persoonlijk verrast ja, en vergelijken met vroeger doe ik niet meer, dat is alleen maar een telleurstelling.

Mijn 980ti kan niet hoger dan 1421 core en 3703 mem, hoger dan dat en ik krijg artifacts, amper dus echt kunnen overclocken over de overclock. Ik wacht natuurlijk nog af wat de partners gaan doen, en dan pas een keuze maken.

[...]

Ja, maar met alles kan je altijd nog wel langer door gaan hehe, ik wil gewoon kijken of ik dingen kan verkopen en dan de nieuwste dingen kan kopen en zien hoe dat gaat financieel ( met gezonde (ish) verstand natuurlijk )
Dat is volgens mij nog steeds sneller dan de meeste factory OC kaarten zie bv:

http://www.computerbase.de/2016-05/geforce-gtx-1080-test/7/

Die kaart draait 1342 -1242 (base) en memory draait 7200 MHz (3600 half rate)
Er zijn genoeg kaarten die richting de 1500 core gaan en 8000 memory. Dan is het verschil met een GTX1080 met overclock klein.

Alleen het verbruik is lager. Maar qua prestaties ben ik dus niet echt zwaar onder de indruk het is een mooie stap vooruit gezien het niet het topmodel is. (er zal vast ooit een soort van Ti komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Jeroenneman schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:00:
[...]

Dat zou ik echt verspilling vinden. Je hebt alleen een netwerkdriver nodig bij een moderne PC. Daarna kun je alles online opzoeken (up-to-date, zonder CD/DVD/USB-drive)
Ik heb zo ontzettend veel usb drives liggen die ik bij zoveel dingen gratis kreeg.
Tuurlijk is het ergens zonde, maar dat is een DVD ook.

En ik denk dat het niet handig is bij een videokaart, maar juist bij een mobo o.i.d. zou het volgens mij beter zijn dan een dvd.
Maar het beste is denk ik om er uiteindelijk helemaal mee te stoppen met dvd/usb/cd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
beebie121 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:44:
[...]

Ik kwam hierop omdat toen ik mn nieuwe pc in elkaar zette en ik geen dvd drive heb dat mijn LAN niet automatisch gedetecteerd werd ofzo.
Moest ik via een oude laptop die lan-driver van het internet afplukken en via usb installeren.

een dvd kost niks meer tegenwoordig maar een usb volgens mij ook niet.Kostentechnisch zal er (als ik goed zit natuurlijk) niet zo heel veel veranderen.
Maar goed: dit is natuurlijk zwaar off topic. hehe.

Wat vind je trouwens van de gtx 1070 specs? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je de clocks niet zo hoog had verwacht (iets met een tikfout geloof ik?)
Aangezien je (volgens mij) een echte hardware liefhebber bent en kan genieten van zowel AMD als NV ben ik er wel benieuwd naar.
Dat was voorheen wel zo. Maar als je windows 7, 8 en 10 gebruikt heb je daar eigenlijk geen last meer van.
Heb ik ook wel eens gehad maar dan was het gewoon even met een USB stick naar een andere PC. Want je wilt toch de nieuwste drivers.

GTX1070 specs zijn wel in de lijn der verwachting. Ik vind de clocks nog best hoog maar het aantal shaders is 25% lager. Alles bij elkaar gok ik dat hij iets van 25-30% trager zal zijn. En dan zal hij qua performance in de buurt van een refferenced 980 Ti zitten (een factory OC kaart zoals de gaming is 20% sneller)
Maar gezien de prijs is deze veel interessanter dan de 1080.

Ik ben inderdaad hardware fan. Heb wel een voorkeur voor de underdog (ATi en tegenwoordig AMD).
Maar ik heb ook 2x een 980 1x 970 en een 980 Ti gehad. Waren prima kaarten lekker snel maar vond ze te duur dus ben terug gegaan naar een R9 290X van 180 euro :P die met de drivers van vandaag de dag net zo snel is als een 980. Overclocken van die nVidia kaarten was erg leuk. Er zit veel meer rek in en je kan met de bios editor erg leuke dingen doen. Daar heb ik aardig wat uurtjes mee zitten spelen en zitten tweaken. Dat maakt mij als tweaker wel blij :)

Zou leuk zijn als die editor ook support krijgt voor de Pascal kaarten.
Zelf ben ik nu aan het wachten op Polaris en wat die gaat doen tegen welke prijs. Afhankelijk daar van ga ik een opvolger van mijn R9 290X zoeken of wachten tot de 1080 Ti / Vega.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 19-05-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Bullus schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:49:
[...]

De 1080 is ongeveer 5-10% sneller dan een 980ti OC wat jij hebt...ben benieuwd of je 10-15fps(20-30% uitgaande van 50fps) meer kunt halen.
Mijn duits is niet helemaal up to date, maar computerbase heeft de 1080 met OC tegen een Windforce 980Ti draaien en zie in de games die ik speel toch die ~10fps lead terug komen.
Zoals ik al zei ik zoek net die 10fps meer, het is misschien niet veel maar precies wat ik nodig heb.

Computerbase benchmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Astennu schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:04:
[...]

Dat is volgens mij nog steeds sneller dan de meeste factory OC kaarten zie bv:

http://www.computerbase.de/2016-05/geforce-gtx-1080-test/7/

Die kaart draait 1342 -1242 (base) en memory draait 7200 MHz (3600 half rate)
Er zijn genoeg kaarten die richting de 1500 core gaan en 8000 memory. Dan is het verschil met een GTX1080 met overclock klein.

Alleen het verbruik is lager. Maar qua prestaties ben ik dus niet echt zwaar onder de indruk het is een mooie stap vooruit gezien het niet het topmodel is. (er zal vast ooit een soort van Ti komen)
Draait die 1080 daar nou op alleen de boost? of hebben ze hem nou ook echt geOC'd? Ik haal het er niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Fusion_XT schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:34:
[...]

Draait die 1080 daar nou op alleen de boost? of hebben ze hem nou ook echt geOC'd? Ik haal het er niet echt uit.
Paar stukjes doorklikken:

http://www.computerbase.d...n_per_evga_precision_x_oc

Dus OC vs OC kijk je nog steeds tegen een behoorlijke voorsprong (en dan is dit nog de reference, die flink throttled door temps en power limits, die op aftermarket modellen hopelijk worden aangepast!)

Anno Tomb Raider Battlefront
56 56 60 GTX 1080 OC
51 51 54 GTX 1080 Stock (met max powerlimit)

43 44.8 48 GTX 980 Ti Gaming
34 38 39 GTX 980Ti Stock

[ Voor 20% gewijzigd door Jeroenneman op 19-05-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Deze nummers laten mij toch makkelijk overhalen om van mijn gigabyte 980ti 6gaming what not, te upgraden naar de partner cards. 50 fps of 60 fps op 2k zal ik altijd voor de 60 fps gaan, alles eronder vind ik k.u.t. .. liefst natuurlijk 120 fps :X

Pagina: 1 ... 23 ... 136 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!

Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.

Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.