Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Kon helaas geen veiligheidseisen vindenzeef schreef op zondag 18 januari 2015 @ 00:25:
Ik geloof niet dat zitzakken door de veiligheidsinspectie komen.
[ Voor 12% gewijzigd door ShitHappens op 18-01-2015 00:56 ]
Nou, dat was geen pretje. Maar dat probleem is zo goed als opgelost.Hooglander1 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 00:36:
Als die lanwagon met kapotte uitlaat door de Veiligheidsinspectie kwam
Ja en nee. Ja, het kan. Maar nee, als de sponsoren het zo willen, dan dus niet. Vorig jaar waren Philips Ambilight en Call of Duty hoofdsponsor (Er was uiteindelijk relatief wat minder animo in de consolewagons, daar zou je wel een iets mee kunnen doen misschien?
Er was vooraf aangekondigd wat er wel en niet beschikbaar zou komen in de trein, en dit was echt compleet incorrect. Nou doet het natuurlijk niet af van de rit in het algemeen, maar het was wel jammer.
Ik doel op deze reactie:
zeef in "Tweakers Gamescom Express - was supergezellig!"
Zo was het bier enkel per .5l te krijgen voor een hogere prijs en heb ik geen etenswaren gezien behalve broodjes worst en snoeprepen. Ik had zelf geen uitgebreide lunch meegenomen (onder het mom dat er simpele broodjes kaas/ham te krijgen waren) en hoorde van meer mensen dat dat een gemiste kans was.
Wat mij dan wel weer meeviel (en een paar anderen irriteerde):
Energy was dan wel weer verkrijgbaar.D4NG3R schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 17:05:
Het word steeds beter! Van mij hoeft die ontbijtbox niet gezien de prijzen van losse broodjes. Iets anders wat mogenlijk mist: Energy drink! Zeker zo vroeg in de ochtend lust menig tweaker wel een blikje denk ik zo.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dat is opzich nog niet zo vervelend... Wel jammer dat het Nederlands pils uit blik was ipv een Duitser van de tapD4NG3R schreef op zondag 18 januari 2015 @ 01:44:
Zo was het bier enkel per .5l te krijgen
Klopt, maar als je niet echt van dom doorzuipen houd zijn .5l blikken nogal overkill.. Die dingen worden zo snel warm.ShitHappens schreef op zondag 18 januari 2015 @ 02:09:
[...]
Dat is opzich nog niet zo vervelend... Wel jammer dat het Nederlands pils uit blik was ipv een Duitser van de tap

Edit: Blik vond ik trouwens wel prettiger als plastic bekers of zelfs glaswerk (al betwijfel ik of dat laatste ooit gaat gebeuren). Maar dan liever .33l blikjes.
[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 18-01-2015 02:48 ]
Joh, Nederlanders ook altijd te zeurenD4NG3R schreef op zondag 18 januari 2015 @ 02:44:
[...]
Klopt, maar als je niet echt van dom doorzuipen houd zijn .5l blikken nogal overkill.. Die dingen worden zo snel warm.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Prettiger? Why? Compleet offtopic hier, maar een groot deel van je smaakbeleving komt vanuit je neus, dus bier dat je direct uit een blikje drinkt kan nooit zo goed smaken als datzelfde bier in glas (of plastic).D4NG3R schreef op zondag 18 januari 2015 @ 02:44:
[...]
Edit: Blik vond ik trouwens wel prettiger als plastic bekers of zelfs glaswerk (al betwijfel ik of dat laatste ooit gaat gebeuren). Maar dan liever .33l blikjes.
In zo'n warme trein (augustus, 500 man, geen airco) is het wel een valide punt natuurlijk. Zo'n blikje is sneller warm dan je het leeg zou moeten drinken.LankHoar schreef op zondag 18 januari 2015 @ 11:00:
[...]
Joh, Nederlanders ook altijd te zeurenBijna overal in Europa wordt de Nederlandse norm van .33L raar bekeken. Halve liters is eigenlijk altijd standaard. Niets te klagen hier in Praag
[ Voor 32% gewijzigd door NMe op 18-01-2015 12:54 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Heb ik het over smaak? Ik spreek in dit geval over gemak in de trein.NMe schreef op zondag 18 januari 2015 @ 12:52:
[...]
Prettiger? Why? Compleet offtopic hier, maar een groot deel van je smaakbeleving komt vanuit je neus, dus bier dat je direct uit een blikje drinkt kan nooit zo goed smaken als datzelfde bier in glas (of plastic).
Alleen jammer dat ik (weer) 4 dagen ga :c
Omdat al het materieel van dergelijke verhuurders uit oud spoorwegmaterieel, vooral Duits en Oostenrijks bestaat en het comfortabel materieel in die tijd vrijwel uitsluitend coupérijtuigen waren (vooral de 1e klas rijtuigen) zitten rijtuigen met open afdelingen bijna gewoon niet in het assortiment.D4NG3R schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 19:18:
Serieus niet!? Gewoon zo'n standaard wagon is juist iets wat ik in het assortiment zou verwachten..
Signatures zijn voor boomers.
Wij zetten systemen neer. Je hoeft je eigen bak dus niet mee te nemen.IdieEasy schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:57:
Hoe doet de rest het met de grotere game computers? Ik zou niet weten hoe ik die hartje amsterdam in zou moeten krijgen xD Misschien een weekend tas? En laten jullie het staan in de trein tijdens gamescom zelf?
Oh damn, Dat had ik niet verwacht 0.o Dus als passagier hoef je niets mee te nemen? (behalve natuurlijk eten, drinken, goed humeur en win streaks).zeef schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:13:
[...]
Wij zetten systemen neer. Je hoeft je eigen bak dus niet mee te nemen.
Jullie maken me steeds enthousiaster
Grrrrrrrr Ja... Dat zou misschien helpen...
Gezellige mensen meenemen misschien ook.... Moet ik die eerst nog vinden
Meenemen? Iedere Tweaker die meegaat is toch gezellig!IdieEasy schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:25:
[...]
Grrrrrrrr Ja... Dat zou misschien helpen...
Gezellige mensen meenemen misschien ook.... Moet ik die eerst nog vinden
Ok ok... Dan zoek ik die daar wel!Puc van S. schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:28:
[...]
Meenemen? Iedere Tweaker die meegaat is toch gezellig!
Maar het lijkt me onmogelijk om voor 500 die hard gamers genoeg entertainment neer te zetten. Dus ook nog dingen voor jezelf meenemen? Ik ben geen gelukkige eigenaar van een handheld. (na ja, na de gameboy advance that is...). Misschien dat tegen die tijd Hearthstone voor Android phone uit is...
Hoe hebben de mensen zich vorig jaar vermaakt?
Niet iedereen is/was continu aan het gamen.IdieEasy schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:38:
[...]
Ok ok... Dan zoek ik die daar wel!
Maar het lijkt me onmogelijk om voor 500 die hard gamers genoeg entertainment neer te zetten. Dus ook nog dingen voor jezelf meenemen? Ik ben geen gelukkige eigenaar van een handheld. (na ja, na de gameboy advance that is...). Misschien dat tegen die tijd Hearthstone voor Android phone uit is...
Good old praten/ouwehoeren met elkaarIdieEasy schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:38:
[...]
Een biertje drinken, console gamen, lannen, met medetweakers ouwehoeren en dit jaar als het meezit natuurlijk een potje tweak battle op de eigen arcade cabinetIdieEasy schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:38:
[...]

Dat is wat kort door de bocht voor een lezer van Het grote spoorwegentopicMaasluip schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:05:
[...]
Omdat al het materieel van dergelijke verhuurders uit oud spoorwegmaterieel, vooral Duits en Oostenrijks bestaat en het comfortabel materieel in die tijd vrijwel uitsluitend coupérijtuigen waren (vooral de 1e klas rijtuigen) zitten rijtuigen met open afdelingen bijna gewoon niet in het assortiment.
[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 19-01-2015 10:59 ]
Verwijderd
20 jaar ervaring en lid geweest van de NBC.
Haha, klinkt net alsof het een battle wordt in het tweaken van het cabinetInspector schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:54:
[...]
Een biertje drinken, console gamen, lannen, met medetweakers ouwehoeren en dit jaar als het meezit natuurlijk een potje tweak battle op de eigen arcade cabinet![]()
![]()
![]()
(als we dat ding de trein in krijgen natuurlijk).
Sorry, ik spam een beetje. Ik stop al

Vooral eerst sjouwen, dat ding is onmeunig zwaar.IdieEasy schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:11:
[...]
Haha, klinkt net alsof het een battle wordt in het tweaken van het cabinet![]()
![]()
Sorry, ik spam een beetje. Ik stop al

[ Voor 6% gewijzigd door zeef op 19-01-2015 11:53 ]

Damn, die ziet er heel vet uit! Mocht er rond amsterdam gesjouwd moeten worden, kan altijd kijken of ik vrij kan krijgen. Zit daar redelijk in de buurt!zeef schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:53:
[...]
Vooral eerst sjouwen, dat ding is onmeunig zwaar.nieuws: Tweakers bouwen in 48 uur arcadekast met Tweak Battle
[afbeelding]
Dus ver weg van amsterdam? Sorry man, dat wordt in je eentje sjouwenzeef schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:01:
Was het maar zo'n feest.Sjouwen is vooral in de remise, waar de trein wordt opgebouwd.

Gezien de 180 reacties nu al (poll) wordt het vechten om de kaarten. Tenzij ze ineens extreem duur zijn. Ik hou het topic in ieder geval goed in de gaten... Hoop niet de voorverkoop te missen :xNMe schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:30:
Aangezien er nog steeds een vraag staat in de topictitel lijkt het me daar wat vroeg voor inderdaad.
Het is nog veel te vroeg daarvoor.IceStorm schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:15:
Is zeker wat aan de vroege kant om te vragen of de prijsstelling van vorig jaar gehandhaafd blijft?
Het topic van vorig jaar staat namelijk nog wel gelinked in alle thema's binnen spielerij. Dan zou je die weg kunnen halen (en alleen laten staan in algemeen). En bij de andere deze linken, dan heb je er zo weer een hoop mensen bij die dit zien
4 Speler arcade kast 0.ozeef schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:53:
[...]
Vooral eerst sjouwen, dat ding is onmeunig zwaar.nieuws: Tweakers bouwen in 48 uur arcadekast met Tweak Battle
[afbeelding]
En nerf guns.... moet ook in het echt kunnen?
Als je het maar uit je hoofd laat. Een rijdende trein is absoluut geen plek voor een NERF-batte!IdieEasy schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:07:
[...]
4 Speler arcade kast 0.o
En nerf guns.... moet ook in het echt kunnen?Misschien te weinig ruimte... Hmmmm :x
zeef schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:36:
[...]
Als je het maar uit je hoofd laat. Een rijdende trein is geen plek voor een NERF-batte!
Ok ok ok, ik zal braaf zijn! Sorry zeef. Nou ga ik weer aan het werk. Anders vindt mijn baas me vast niet braaf xD
Verwijderd
Wat misschien wel kan is een target practise wedstrijdje. Dan hebben we alleen een bewegend doelwit (nee niet jij zeef, gewoon een normaal doelwit, iets in de richting van dit http://www.boom-co.com/nl..._blast1_tcm897-154868.jpg bevestigd aan een pendulum o.i.d.) nodig in het midden van het gangpad en schieten maar.IdieEasy schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:41:
[...]
En ook te klein ^^
Ok ok ok, ik zal braaf zijn! Sorry zeef. Nou ga ik weer aan het werk. Anders vindt mijn baas me vast niet braaf xD
[ Voor 114% gewijzigd door Hooglander1 op 19-01-2015 17:38 ]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Haha, nee, ik denk het verstandig is om gewoon geen nerf te doen. De verleiding is veels te groot om op mensen te gaan schieten. En binnen de kortste keren heb je alsnog een battle.Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:30:
[...]
Wat misschien wel kan is een target practise wedstrijdje. Dan hebben we alleen een bewegend doelwit (nee niet jij zeef, gewoon een normaal doelwit, iets in de richting van dit http://www.boom-co.com/nl..._blast1_tcm897-154868.jpg bevestigd aan een pendulum o.i.d.) nodig in het midden van het gangpad en schieten maar.

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 19-01-2015 17:24 ]
Tweakerszeef schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:01:
Voor alle duidelijkheid: er worden geen NERFguns of wat voor andere (speelgoed)wapens toegestaan aan boord van de trein. Kom op jongens, doe eens even volwassen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Maar volgens Zeef zijn NERF-guns uit dus ja dan maar niet hè
*knip*
[ Voor 47% gewijzigd door zeef op 20-01-2015 20:15 ]
¯\_(ツ)_/¯
[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 20-01-2015 20:16 ]
Waar hebben jullie vorig jaar de trein eigenlijk vandaan gehaald? Ik bedoel, een Tweakers-proof trein komt niet zomaar uit de lucht vallen dacht ik zo

Hee, er was nog een IRC-kanaal hierover
[ Voor 38% gewijzigd door Pwuts op 20-01-2015 20:29 ]
¯\_(ツ)_/¯
[ Voor 37% gewijzigd door zeef op 20-01-2015 20:50 ]
Ik ga de hele vakantie nauwelijks weg (niet echt weg-vakantie oid) dus ik heb alle tijd voor DAA en de Gamescom.
[ Voor 75% gewijzigd door Pwuts op 21-01-2015 15:35 ]
¯\_(ツ)_/¯
Hey, Hey jij daar, dit is mijn signature :) #UnitedWeAre
"MAAK GEBRUIK VAN DE LANGERE OPENINGSTIJD VAN GAMESCOM OP ZATERDAG!"
Op die manier kan je namelijk ook de drukte aan en aangezien we nu flink vooruitplannen, kan iedereen ruim op tijd planetjes maken om ook daadwerkelijk thuis te komen of ergens te overnachten. Het zou immers zonde zijn als je twee uur voor sluiting alweer naar huis moet terwijl je daardoor juist wel in een drukke rij had kunnen staan?
Vetrek om 07:00 vanuit Amsterdam en om 21:00 vanuit keulen, dan ben je op tijd weer terug in amsterdam om daar aansluiting voor het nachtnet te hebben. Misschien voor de noordelijke mensen dan ideetje om een hotel actie te regelen ergens in Utrecht (of arnhem, hangt van de route af) of hun auto te parkeren in Utrecht.
Verder kijk ik erg uit naar meer informatie over de tweakers express, is het misschien mogelijk daar een speciale nieuwsbrief voor te creëren die bij nieuwe updates word verstuurd? Zo jah dan wil ik me alvast graag aanmelden daarvoor!
[ Voor 1% gewijzigd door PassyFox op 21-01-2015 15:31 . Reden: was arnhem vergeten ]
Dat is leuk voor de mensen die daadwerkelijk ergens wonen waar het nachtnet op is aangesloten. Hint: dat is vrijwel alleen de Randstad en daarmee komt iemand die in Groningen woont niet meer thuis.PassyFox schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:30:
Vetrek om 07:00 vanuit Amsterdam en om 21:00 vanuit keulen, dan ben je op tijd weer terug in amsterdam om daar aansluiting voor het nachtnet te hebben.
Ieder zijn keuze, maar vergeet niet dat er ook andere Tweakers zijn die voor dat riante bedrag graag naar de gamebeurs willen reizen met de trein. Ikzelf ben treinfanaat en zou graag mee willen reizen om in Keulen wat treinen te spotten en het centrum te bekijken (het bedrag is me wel waard), maar ik had toen besloten er toch maar vanaf gezien zodat ik een andere Tweaker de zitplaats en de toegang tot de beurs te gunnen.Kiswum schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:55:
Ik ben er vorig jaar geweest. Ik kende 80% van de games niet, maar de reis + goodies was al de moeite waard. De volgende keer dus gewoon shoppen in het centrum + treinreis?
Hopelijk tot augustus!
Als je zo nodig naar Keulen wil, neem dan de ICE vanaf Amsterdam, Utrecht of Arnhem, en dan lekker met volle snelheid over het spoor knallen
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
De volgende keer moet ik dus gewoon met NMe de stad in
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Gewoon meegaan de volgende keer!!!1111AW_Bos schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:26:
[...]
Ieder zijn keuze, maar vergeet niet dat er ook andere Tweakers zijn die voor dat riante bedrag graag naar de gamebeurs willen reizen met de trein. Ikzelf ben treinfanaat en zou graag mee willen reizen om in Keulen wat treinen te spotten en het centrum te bekijken (het bedrag is me wel waard), maar ik had toen besloten er toch maar vanaf gezien zodat ik een andere Tweaker de zitplaats en de toegang tot de beurs te gunnen.
Als je zo nodig naar Keulen wil, neem dan de ICE vanaf Amsterdam, Utrecht of Arnhem, en dan lekker met volle snelheid over het spoor knallen
Prima, ik zal de definitieve datum afwachten
[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 23-01-2015 15:04 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Jaaah! Ik hoop niet dat jullie een minimumleeftijd/stoute-jongetjes-tax hanteren oid?
Het is wel een half jaar aan zakgeld maar ik heb 't er graag voor over

[ Voor 3% gewijzigd door Pwuts op 21-01-2015 18:01 ]
¯\_(ツ)_/¯

Ach ja, volgend jaar beter
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Gevalletje PMIGBOM

[ Voor 47% gewijzigd door Pwuts op 21-01-2015 19:47 ]
¯\_(ツ)_/¯
MasterPrutser schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:35:
Defienietieve datum is nog niet bekend slimpie
MasterPrutser, als jij nou eens je waffel wil houden en eerst je hersens aanzetten, dan scheelt dat een hoop gedoe!zeef schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:56:
[afbeelding]
Want de vraag de wij voor jullie hebben is: Willen jullie nog een keer met Tweakers naar de Gamescom? Dit jaar is de Gamescom van 6 tot en met 9 augustus. Wij willen –als jullie dat tenminste ook willen- gaan rijden op zaterdag 8 augustus. We willen ook graag onze Vlaamse passagiers ter wille zijn, en onderzoeken dus een mogelijkheid om een bus te laten rijden naar de Tweakers Express.

Al was dit het geval, Gamescom is van 6 tot 9 augustus. Valt dus tussen mijn vakantie.MasterPrutser schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:35:
Defienietieve datum is nog niet bekend slimpie
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Sorry Zeef, was ik even vergeten.zeef schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:37:
[...]
MasterPrutser, als jij nou eens je waffel wil houden en eerst je hersens aanzetten, dan scheelt dat een hoop gedoe!![]()

Anyway, ik heb er zin in.
[ Voor 18% gewijzigd door Pwuts op 21-01-2015 19:57 ]
¯\_(ツ)_/¯
Dat je je dat durft af te vragen is wel een beetje een schande hoor.MasterPrutser schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:48:
[...]
Sorry Zeef, was ik even vergeten.Mijn geheugen is af en toe een beetje een zeef
Anyway, ik heb er zin in.Eerste keer met de trein naar Duitsland.En dan nog uitvinden hoe ik me vermaak tussen de heen- en terugreis in
D
Verwijderd
Ach volgens zijn profiel is het kereltje pas 15Zorian schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:45:
[...]
Dat je je dat durft af te vragen is wel een beetje een schande hoor.

Ik ben (nu) 14 jaar, 6 maanden en 24 dagen. Oftewel 174 maanden en 24 dagen. Of 760 weken. Of 5,320 dagen.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:15:
Ach volgens zijn profiel is het kereltje pas 15Wijsheid komt met de jaren.....
Maar zoals JochemD ook al zei, nooit te jong om een Tweaker te zijn!
[ Voor 48% gewijzigd door Moby op 24-01-2015 21:36 . Reden: Niet doen ]
¯\_(ツ)_/¯
prutser, was dat plaatje nou nodig? Je begint een beetje irritant te worden voor deze stille topic lezer
Ik denk dat ik nog een paar jaartjes wacht, ik ben namelijk nog jonger dan prutser
Ik verwacht wel meer foto's dan vorig jaar hoor
MasterPrutser ik heb je gigantische plaatje verwijderd. Je mag dan wel weet ik veel hoe weinig weken zijn maar dit is gewoon irritant.
Onder de streep weer ontopic alsublieft
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
*Brogala twijfelt een beetje of hij misschien toch mee wil
[ Voor 33% gewijzigd door Brogala op 24-01-2015 22:13 ]
Sorry menschen, ik draafde enigzins door.

Nu echt weer ontopic.
[ Voor 36% gewijzigd door Pwuts op 24-01-2015 22:24 ]
¯\_(ツ)_/¯
Eerdere reactie van zeef op dezelfde vraag over de prijs:
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Bijvoorbeeld: Van de 150 kaarten stel je er 100 beschikbaar, 3 dagen exclusief verkoop voor tweakers die nog niet zijn geweest. Na de 3 dagen mag iedereen bestellen.
Vorig jaar was het €75 in de voorverkoop (eerste 100 kaarten, de "Early bird special", daarna €100)Brogala schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:12:
Klinkt waarschijnlijk heel dom maar ik kan nergens vinden hoe duur de kaartjes zijn
*Brogala twijfelt een beetje of hij misschien toch mee wil
Geen idee of dit op één of andere manier iets iets 'eerlijker' maakt ofzo. Ik bedoel, het is nu januari en hebben het al over een event in augustus. Of bedoel je nu te zeggen dat je verwacht dat exact dezelfde combinatie van 500 Tweakers die vorig jaar een ticket kochten dat dit jaar direct weer doen? Of is dit simpelweg omdat je vorig jaar het topic nooit gevonden hebt sinds deze in maart startte?brambest schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:41:
Is het misschien een idee om een x aantal kaarten eerst beschikbaar te stellen voor een x aantal dagen voor tweakers die nog niet eerder zijn geweest?
Bijvoorbeeld: Van de 150 kaarten stel je er 100 beschikbaar, 3 dagen exclusief verkoop voor tweakers die nog niet zijn geweest. Na de 3 dagen mag iedereen bestellen.
[ Voor 53% gewijzigd door ShitHappens op 24-01-2015 23:55 ]
Ook daar hebben we nog niets definitiefs over besloten. Misschien wel leuk om eens van gedachte over te wisselen: hoe moeten we een Tweakers Express II aankondigen? Alleen via dit topic? Via banners? Via de alertbox bovenin voor iedereen? Of een DM aan kaartkopers van 2014?brambest schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:41:
Is het misschien een idee om een x aantal kaarten eerst beschikbaar te stellen voor een x aantal dagen voor tweakers die nog niet eerder zijn geweest?
Wat vinden jullie? Laat het maar weten.
Tenzij er dan weer te weinig aanmeldingen komen maar daar ga ik niet van uit

een fractal design define r5 of een tweakers express kaartje... keuzes
[ Voor 13% gewijzigd door Brogala op 25-01-2015 10:06 ]
Ik zou voor een tweakers express kaartje gaanBrogala schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:05:
een fractal design define r5 of een tweakers express kaartje... keuzes![]()
Verwijderd
Lekker hetzelfde als vorig jaar, eerst hier in het topic, en een paar dagen later op de frontpage aankondigen.
Echter denk ik dat de vraag het aanbod gaat overschrijden

Edit: Bij evenveel beschikbare plaatsen ( kaartjes) als in 2014.
Misschien inderdaad zoals Firesphere voorstelt : De early-birds van vorig jaar een DM sturen.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2015 12:41 . Reden: Toevoeging. ]
Ik zou zeggen, de early-birds van vorig jaar een DM sturen, zodat ze meer kans maken om niet buiten de boot te vallen.zeef schreef op zondag 25 januari 2015 @ 03:34:
[...]
Ook daar hebben we nog niets definitiefs over besloten. Misschien wel leuk om eens van gedachte over te wisselen: hoe moeten we een Tweakers Express II aankondigen? Alleen via dit topic? Via banners? Via de alertbox bovenin voor iedereen? Of een DM aan kaartkopers van 2014?
Maar verder... tja, in ieder geval een early-bird special weer, en daarna pas aankondigen op de frontpage.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Waarom alleen de early birds van vorig jaar een DM sturen? Lijkt me een oneerlijke manier om ervoor te zorgen dat de mensen die vorig jaar voordeel hadden dat voordeel wéér krijgen. Als er zo'n early bird-actie is zou dat IMO net als vorig jaar moeten werken.Firesphere schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:09:
[...]
Ik zou zeggen, de early-birds van vorig jaar een DM sturen, zodat ze meer kans maken om niet buiten de boot te vallen.
Maar verder... tja, in ieder geval een early-bird special weer, en daarna pas aankondigen op de frontpage.
Ik zag de aanemeldpagina verschijnen , maar ik heb echter nog even gewacht en daarna alsnog een reguliere ticket gekocht. Hierdoor kon ik alsnog gebruik maken van dit gave evenement.
Ik vind echter dat iedereen gelijke kansen moet krijgen. Kansen voor de leden bedoel ik dan.
Het zou dus mooi zijn als mensen een bericht bovenaan de pagina krijgen met het bericht: "over 1-5 of enkele dagen is het zover. Om 12.00 uur en om 20.00 uur, starten we met de verkoop van de eeste 50 + 50 early bird tickets". (Daarna is de reguliere verkoop).
Ik weet nog dat de reguliere verkoop rond 12.00 uur werd aangekondigd en enkele uren later waren die kaartjes uitverkocht. Ik had de kaartjes op dat moment kunnen bestellen, maar niet iedereen had de kans, mogelijkheid om de FP te bezoeken. Ik vind daardoor dat kans voor zoveel mogelijk mensen vergroot mag worden. Of je nu tijdens school/werk op de FP zit of 's avonds thuis. Ik vind dat je in beide gevallen een kans moet krijgen.
Hier de aankondiging van vorig jaar:
plan: Reis mee met de Tweakers Express naar de Gamescom - update
Ik vind niet dat ik voorrang moet krijgen op tickts, maar ik vind ook niet dat anderen nu meer recht hebben om een keer mee te gaan.
Verwijderd
Dat was waarschijnlijk omdat het de eerste keer was om met de Tweakers Express naar de Gamescom te gaan. Ik verwacht dat het nu echt storm gaat lopen.. om mee te kunnenNMe schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:24:
Als ik het me goed herinner heeft dat early bird-verhaal een dag of 2-3 gelopen voordat de goedkopere kaartjes op waren. Het is niet alsof er zó veel haast bij was.
Ik zou zeggen, check de mooie link die ik bewust had toegevoegdNMe schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:24:
Als ik het me goed herinner heeft dat early bird-verhaal een dag of 2-3 gelopen voordat de goedkopere kaartjes op waren. Het is niet alsof er zó veel haast bij was.
Dit is wat ik zie:
Bericht geplaatst op: dinsdag 17 juni 2014 12:11
Update, dinsdag 15.00: De kaartjes met early bird-korting zijn uitverkocht.
(volgens de reacties was dat al rond 13.00 uur)
Bij deze een bevestiging dat kaartje 203 rond 15.00 uur, geen early bird meer was:
wimdezoveelste in 'plan: Reis mee met de Tweakers Express naar de Gamescom - update'
Verder zie ik dat de reguliere kaarten 9 dagen later nog niet volledig waren uitverkocht.
Update, vrijdag 27-06: .... Er zijn nog minder dan 60 kaarten over, en op is echt op.
Dan zou ik zeggen, check deze link eens.Kiswum schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:52:
[...]
Ik zou zeggen, check de mooie link die ik bewust had toegevoegd
Dit is wat ik zie:
Bericht geplaatst op: dinsdag 17 juni 2014 12:11
zeef in "Tweakers Gamescom Express - was supergezellig!"
Ik werd via via op dat topic geattendeerd. Ik weet echter nog steeds niet hoe mensen bij dit soort topics komen, maar de huidige ben ik bijvoorbeeld ook per toeval ontdekt. Dit kwam doordat het een 'Trending topic" op de Tweakers FP was.
Wellicht is dat het lastige op Tweakers (of mijn eigen beperking). Je kunt alleen per toeval op een Topic terecht komen, via een zoekactie of via de populairste berichten onderaan mijn FP pagina.
Kun je je ook abonneneren op alle acties? Want volgens mij wordt niet alles in de Tracker geplaatst.
Hierover is al eerder wat van gezegd in andere topics.
Zoals: Misha in "Datum Tweakers Buildfest"
Nou, gewoon, beetje adverteren op TV, in de krant, bannertjes in de bushokjes enzo...zeef schreef op zondag 25 januari 2015 @ 03:34:
[...]
Ook daar hebben we nog niets definitiefs over besloten. Misschien wel leuk om eens van gedachte over te wisselen: hoe moeten we een Tweakers Express II aankondigen? Alleen via dit topic? Via banners? Via de alertbox bovenin voor iedereen? Of een DM aan kaartkopers van 2014?
Nee, even zonder gekkigheid. Zo'n banner bovenaan is een goed idee, tezamen met een mail/DM aan de mensen van 2014. Een mail lijkt me beter dan een DM, aangezien allicht niet alle mensen actieve Tweakers zijn en vaker hun mail lezen dan hun DM.
Mag ik trouwens verzoeken om ditmaal ijzeren sluitringen te gebruiken bij de bandjes in plaats van plastic?
[ Voor 30% gewijzigd door Zorian op 25-01-2015 21:15 ]

Mensen van vorig jaar / Mensen actief in dit topic en daarna op de FP/banners/whatever.
Edit: En zoals ik nu net aangaf, bij het aanmeldformulier 2x om het e-mail adres vragen.
[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 25-01-2015 23:23 ]
Want jij kan je eigen e-mailadres niet goed typen??D4NG3R schreef op zondag 25 januari 2015 @ 23:16:
Een DM lijkt mij persoonlijk juist een beter idee omdat er nogal wat mensen () waren die door het ontbreken van een bevestigingsvak hun mail foutief intypte.
Mensen van vorig jaar / Mensen actief in dit topic en daarna op de FP/banners/whatever.
Edit: En zoals ik nu net aangaf, bij het aanmeldformulier 2x om het e-mail adres vragen.
Ik zou eerder zeggen, een bevestigingspagina, waar je alles controleert. If no error => Continue else => Back.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Met een bevestigingspagina kan je het alsnog over het hoofd zien, de kans dat je de gegevens 2x op dezelfde manier fout typed is echter veel kleiner.
Om me nog even te uiten: Ik heb er ook zin in!!!
[ Voor 11% gewijzigd door Pwuts op 26-01-2015 21:59 ]
¯\_(ツ)_/¯
Ik wilde net zeggen... het feit dat je vorige jaar op een willekeurig event bent geweest geeft je doorgaans niet meer recht dan een ander om een jaar later opnieuw naar eenzelfde event te gaan (lullig voor de mensen die voor het eerst mee zouden gaan), alleen heb je soms wel een nieuwsbrief ofzo en word je keurig op de hoogte gehouden van wanneer de verkoop start. Zo gaat het met optredens etc ook.Ircghost schreef op maandag 26 januari 2015 @ 08:02:
Het lijkt mij een beetje vreemd om weer dezelfde mensen eerder een bericht te sturen, ik zou zeggen kondig aan dat de verkoop er aankomt. Doe het ook op een tijdstip waar de meeste mensen het ook daadwerkelijk zouden kunnen aanschaffen.
Meest logisch klinkt mij in de oren dat er hier ruim van tevoren duidelijk wordt gemaakt wanneer de kaartverkoop open gaat, zodat mensen daar rekening mee kunnen houden. Lijkt mij het eerlijkst voor iedereen? En natuurlijk zijn er altijd mensen die net op dat moment niet kunnen, of op vakantie zijn, of weet ik wat... dat ga je uiteindelijk nooit kunnen voorkomen denk ik. Verkopen in batches (250 early, 250 later, ofzo) helpt wel.
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
Het lijkt mij helemaal niet eerlijk om mensen afhankelijk van recente activiteit eerder een bericht te sturen. Buiten het feit om dat er genoeg mensen actief zijn zonder constant ingelogd te zijn, is dit niet een weggeef actie. Daar hoor je nog wel eens geluiden over dat het oneerlijk is als ééndags vliegen het winnen, echter hier gaat het om het kopen van een ticket voor een aanzienelijk bedrag. Dit proces dient eerlijk te verlopen voor alle tweakers.MasterPrutser schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:59:
Het lijkt me leuk om wel iedereen een DM te sturen erover oid, maar eerder afhankelijk van de recente activiteit. Zeg maar dat mensen die nauwelijks iets op Tweakers doen later een DM krijgen dan mensen die ongeveer 24/7 actief zijn. Dat lijkt me wel zo eerlijk.
Daar staat tegenover dat ik wel wat zie in een early bird korting zoals Tweakjur ook al naar verwijst, dat kan mensen stimuleren om wel ingelogd te zijn en de korting mee te pakken.
[ Voor 3% gewijzigd door Ircghost op 27-01-2015 10:07 ]
Gewoon net als vorig jaar alle mensen die actief zijn in dit topic (Die dus meepraten over wat er allemaal gaat gebeuren) een DM te sturen enkele dagen voordat het groot op de FP komt te staan. Eventueel kan er worden besloten om een dag voordat het op de FP komt te staan nog een extra reeks DM's te sturen naar de mensen die vorig jaar ook mee waren.
¯\_(ツ)_/¯
Dit topic is gesloten.