Mijn strategie was om alle 3 de skill trees ongeveer gelijk te levelen. Ik ben nu 20/19/19, dus dat is aardig gelukt. Ik heb nooit het idee gehad dat quests te moeilijk waren. (Alleen in het begin). Ik focuste me op side-quests, met een beetje exploration. Maar als ik een air-drop of een event zag, ging ik er altijd direct op af. Dat zorgde er voor dat ik altijd genoeg gameplay-xp had om mijn agility en power net iets voor te blijven.
Ik had vrij snel een wapen te pakken. Tijdens een of andere quest om mannen van Rais aan te pakken, zat er een schutter boven op het dak van een tankstation. Snel eromheen gerend, van achter te grazen genomen. Hij had een police rifle die toen van mij was. Ik had mazzel, want die deed 287 damage, terwijl alle andere rifles die ik in de game heb gezien altijd 130-180 damage doen. Rifles en andere vuurwapens slijten niet. Dus die eerste police rifle gebruik ik nog steeds. Als je uit de Slums naar Old Town gaat, krijg je de gelegenheid om een shotgun te bemachtigen. Ik denk niet dat er shotguns in The Slums zijn.
FYI, de laatste patch (1.4) heeft misschien performance improvements, bv voor AMD cpus. Maar een van de dingen die Techland heeft gedaan is de video-settings nog verder achteruit schroeven. De hogere framerates lijken vooral een koekje uit eigen doos.

Helaas. Ik hoop dat je hoog steeds de beste eyecandy kunt krijgen (bij de juiste settings). Ik heb een 5-3570K(@4.0GHz), 8GB ram en een gtx680. Het spel draait als een trein bij mij. Voornamelijk 60fps, met af en toen 60-50fps. Alleen als je geraakt wordt door gif (spugers), dan dropt m'n fps naar ongeveer 0.
Bram, het begin van het spel voelt een beetje traag aan. Je kunt niet zo snel rennen, je kunt niet zo goed springen en klimmen. En vechten is altijd lastig, zelfs met gewone infected. Maar als je begint te levelen, wordt je snel beter. In het begin is iedere level-up direct te merken. Voorbeeld, ergens bij level 8 krijg je een ability om een zombie die op de grond ligt met een trap uit te schakelen. Toen ik eenmaal level 12 was voelde ik me als een vis in het water.
En gewoon in sessies van een half uur of een uur spelen. Jezelf 1 of 2 quests als doel stellen. Spelen. Pauze. Ik kon vroeger 12 uur aan een stuk WoW spelen. Geen probleem. Maar spellen als Dying Light speel ik met veel tussenpozen.
[
Voor 25% gewijzigd door
Verwijderd op 15-02-2015 16:47
]