Dat is de standaard uitrusting voor de GIGN, en dat is geen M14
Laatste berichten zijn toch dat het om Michel Catalano ging? Eigenaar drukkerij...Don Roberto schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:20:
[...]
Waarschijnlijk één vrouw gegijzeld in de drukkerij.
De gebeurtenissen laten goed zien hoe makkelijk het is om met een paar mensen een wereldstad compleet te kunnen ontwrichten en miljoenen mensen angst aan te jagen. *knip* zie topicwaarschuwing
[ Voor 50% gewijzigd door gambieter op 09-01-2015 14:25 ]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Nou ja, als men die 2 zou laten gaan laat deze knul echt niet de gijzelaars zomaar maar gaan.FreakNL schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:18:
[...]
The fuck. Dus weer een extra element in het "spel". Tot nu toe was de gedachte bij mij dat ze de situatie in Dammartin-en-Goele zouden "neutraliseren" en dat daarmee de "kous af zou zijn". Hoe cru het ook klinkt, die ene gijzelaar in Dammartin-en-Goele had ik al een beetje afgeschreven. Maar nu wordt de zaak natuurlijk weer heel anders. De Fransen beseffen nu ook dat een bestorming in Dammartin-en-Goele niet het lot van 1 enkele gijzelaar bezegeld, maar hoogstwaarschijnlijk het lot van meerdere gijzelaars...
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Zijn geen brandweerhelmen, maar kogelwerende helmen, het vizier is gemaakt van een materiaal dat kogels tot een bepaalde diameter kan afweren.Haribo112 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:20:
Wat doen die politie agenten met brandweerhelmen en M14 geweren... Bij elkaar geraapte reserve uitrusting?
Cogitationis poenam nemo patitur
*knip* plaats een TR ipv te reageren.
[ Voor 92% gewijzigd door gambieter op 09-01-2015 14:25 ]
Put that cookie down!
Enig idee wat het dan wel is voor wapen? Ben ik wel benieuwd naar, want het ziet er in ieder geval een stuk minder indrukwekkend uit dan de foto's die ik de afgelopen dagen voorbij heb zien komen.Daantjeeuh schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:21:
Dat is de standaard uitrusting voor de GIGN, en dat is geen M14
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
gewoon reporten en negeren.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Met 2 gijzelingen die met elkaar in verband staan krijg je mooie patstelling. Als je wat wil doen zul je het op hetzelfde moment moeten doen. Dat maakt het in de praktijk lastiger.
France24 toont activiteit bij drukkerij
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
ja alleen als de gijzelnemers ook contact hebben natuurlijk...Faxe schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:25:
Met 2 gijzelingen die met elkaar in verband staan krijg je mooie patstelling. Als je wat wil doen zul je het op hetzelfde moment moeten doen. Dat maakt het in de praktijk lastiger.
*knip* niet op reageren
[ Voor 82% gewijzigd door gambieter op 09-01-2015 14:26 ]
of zorgen dat er geen contact mogelijk is.Faxe schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:25:
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Hoeven alleen de diverse livestreams maar te volgen, directe communicatie lijkt me niet echt noodzakelijk.Haribo112 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:25:
[...]
ja alleen als de gijzelnemers ook contact hebben natuurlijk...
Virussen? Scan ze hier!
Just got confirmed by AFP on twitter:
@AFP 09/01/2015 - 14:19 #BREAKING At least two killed in hostage drama east of Paris: source
@AFP 09/01/2015 - 14:19 #BREAKING At least two killed in hostage drama east of Paris: source
Dat vroeg ik me ook af, hoe zij in 's hemelsnaam contact houden. Als ze al contact hebben, die tweede gijzelingsactie kan ook afgesproken werk zijn of gewoon impulsief om zijn "maatjes" te "helpen".Haribo112 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:25:
[...]
ja alleen als de gijzelnemers ook contact hebben natuurlijk...
Parijs is natuurlijk huge. En ik me zo voorstellen dat ze ook al hulp hebben uit naburige dorpen/stadjes of zelfs al agenten op inhuurbasis gebruiken van grote steden op grotere afstand.shoombak schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:25:
Echt bizar om te zien hoeveel materieel en agenten er blijkbaar in zo'n stad zijn.
Offtopic,
Ik zie niet echt in wat die topicsplit nou toevoegt, kon volgens mij prima in beide topics. Maargoed....
[ Voor 27% gewijzigd door FreakNL op 09-01-2015 14:28 ]
Niet vergeten dat er > 2 miljoen mensen in Parijs wonen ! Is niet zomaar een stad.shoombak schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:25:
Echt bizar om te zien hoeveel materieel en agenten er blijkbaar in zo'n stad zijn.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Jep.. en mensen maar met droge ogen beweren dat het een klein incidentje is en minder erg/belangrijk is dan een 9/11.. Maar goed, dat is off topic.Joster schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:26:
Just got confirmed by AFP on twitter:
Hoe bizar kan je het krijgen, van relatieve rust in je stad naar een aanslag en klopjacht. Denk je uiteindelijk "het lijkt tot einde te komen" maar nee hoor, een andere idioot gaat verder.
[ Voor 28% gewijzigd door corset op 09-01-2015 14:28 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
En zodra de livestream stopt met uitzenden van wat er buiten gebeurd weet je dat de hel elk moment los kan barsten.wildhagen schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:26:
[...]
Hoeven alleen de diverse livestreams maar te volgen, directe communicatie lijkt me niet echt noodzakelijk.
Ik moet waarschijnlijk minder hollywood kijken maar het zou mooi zijn als het mogelijk was ze af te leiden met alle randzaken buiten maar ondertussen pompt iemand een of ander gas naar binnen waardoor ze allemaal onder zeil raken.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Contact zal niet mogelijk zijn, tv en mobiel signaal zijn geblokkeerd (in ieder geval bij drukkerij).FreakNL schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:27:
[...]
Dat vroeg ik me ook af, hoe zij in 's hemelsnaam contact houden. Als ze al contact hebben, die tweede gijzelingsactie kan ook afgesproken werk zijn of gewoon impulsief om zijn "maatjes" te "helpen".
Offtopic,
Ik zie niet echt in wat die topicsplit nou toevoegt, kon volgens mij prima in beide topics. Maargoed....
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
VolkskrantOorspronkelijk waren er twee gijzelnemers, maar een daarvan heeft zich aan de politie overgegeven. Dat meldt dagblad Le Monde.
Ik zou er als politie niet blij mee zijn met al die livestreams. Kunnen ze (deels) volgens wat ze allemaal aan het doen zijn. En welke vluchtroutes wel en niet open zijn (NPO 1 stream)
Verdachten van gijzeling in Parijs: http://www.reddit.com/liv...03-11e4-843a-22000b6a83c2
In vergelijking met 9/11 is dit ook maar een klein incident. Kijk eens naar de schaalgrootte, en het aantal doden bijvoorbeeld.lanerios schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:28:
[...]
Jep.. en mensen maar met droge ogen beweren dat het een klein incidentje is en minder erg/belangrijk is dan een 9/11.. Maar goed, dat is off topic.
Heb overigens niemand zien zeggen dat het minder erg of belangrijk zou zijn, lijkt me iets wat je er zelf bij bedacht hebt?
Virussen? Scan ze hier!
ISIS just claimed responsibility for the Charlie Hebdo attack and announced more attacks. "US & UK are on the list for tomorrow"
Put that cookie down!
Van reddit:
ISIS just claimed responsibility for the Charlie Hebdo attack and announced more attacks. "US & UK are on the list for tomorrow"
Source /u/k4llahz
Edit: weeral geninja'd
Source /u/k4llahz
Edit: weeral geninja'd
[ Voor 8% gewijzigd door gangsta_playa op 09-01-2015 14:30 ]
LeMonde.fr quoting a police source: at least 6 hostages in the supermarket.
Op 1 of andere manier maakt dit meer impact op mij dan de aanslagen in London en Madrid. Dat was natuurlijk ook verschikkelijk en er vele (tot nu toe) ook meer doden. Maar het was een "single blow", misschien dat dat ermee te maken heeft. Dit duurt voort en het lijkt/voelt bijna of de agenten, leger, special forces onmachtig zijn. Soort guerilla achtige strijd...lanerios schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:28:
[...]
Jep.. en mensen maar met droge ogen beweren dat het een klein incidentje is en minder erg/belangrijk is dan een 9/11.. Maar goed, dat is off topic.
Hoe bizar kan je het krijgen, van relatieve rust in je stad naar een aanslag en klopjacht. Denk je uiteindelijk "het lijkt tot einde te komen" maar nee hoor, een andere idioot gaat verder.
Vluchtroutes zullen er wel niet meer zijn of er moet een verborgen tunnel in die gebouwen zitten waar de politie niks van weet maar dat is weer te hollywood.soeppie schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:29:
Ik zou er als politie niet blij mee zijn met al die livestreams. Kunnen ze (deels) volgens wat ze allemaal aan het doen zijn. En welke vluchtroutes wel en niet open zijn (NPO 1 stream)
Het is nu een kwestie van "hoeveel neem ik met mij mee" of "mmm misschien geef ik me toch over want dood is wel heel erg definitief he..."
En we weten allemaal welke de meest waarschijnlijke is.
ik wil niet spreken namens de duivel, maar als die gasten kwaad willen moeten ze het NU doen.
iedereen is in chaos, en politie kan niet op alle locaties tegelijk zijn.
Gesplinterde aanslagen en de stad staat nog meer in brand dan het al staat.
Bears and Bulls
Bij mij hetzelfde, maar dit komt misschien ook omdat we vandaag de dag veel meer op de hoogte gehouden kunnen worden dan jaren geleden (Twitter, livestreams etc)FreakNL schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:31:
[...]
Op 1 of andere manier maakt dit meer impact op mij dan de aanslagen in London en Madrid. Dat was natuurlijk ook verschikkelijk en er vele (tot nu toe) ook meer doden. Maar het was een "single blow", misschien dat dat ermee te maken heeft. Dit duurt voort en het lijkt/voelt bijna of de agenten, leger, special forces onmachtig zijn. Soort guerilla achtige strijd...
Ik vermoed dat dit gewoon puur toeval is, dit vind ik geen "golf van terreur" . Ik verwacht ook niet dat er meer zal gaan gebeuren. Hooguit onrust onder de bevolking.lanerios schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:09:
[...]
Want? Wat onderbouwing zou handig zijn.
Ze hebben op dit moment de "troepen" ruim verdeeld. 75% naar de 2 broers, 10% naar de gijzeling in de winkel. Dus een 3e actie zou lastig kunnen zijn.
Dit is puur een hypothese!
Let op: Ik heb het NIET over de IS reactie, dat boeit me niet. Maar de 2 acties.
Wel frappant dat eerst ISIS er niks mee te maken zou hebben en ze nu de daden opeisen en aangeven dat er vanaf morgen meer aanslagen komen in de US & UK.
Hoe serieus moeten we dit nemen, lijkt me sowieso wel redelijk relevant en mogelijkheid van verhoogde paraatheid in die landen voor zover dat niet al zo is.
Hoe serieus moeten we dit nemen, lijkt me sowieso wel redelijk relevant en mogelijkheid van verhoogde paraatheid in die landen voor zover dat niet al zo is.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Negerend dat ze duidelijk gelinked zijn qua informatie en feiten?Galaxis schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:34:
[...]
Ik vermoed dat dit gewoon puur toeval is, dit vind ik geen "golf van terreur" . Ik verwacht ook niet dat er meer zal gaan gebeuren. Hooguit onrust onder de bevolking.
Gerucht gaat dat de gijzelnemer in de supermarkt zich heeft overgegeven, op RTL.
Verwijderd
Ik vind dat je echt een heel goed punt maakt. Het is best confronterend/beangstigend wat 2 (!!!) gekken kunnen veroorzaken, en na 2 dagen nog steeds niet gepakt zijn. Hoe machteloos al die honderden, duizenden agenten en militairen toch blijken te zijn. Moet je je voorstellen wat er gebeurt als er echt een gecoordineerde terroristische aanval plaats vindt, allen uitgevoerd door mensen die bereid zijn om zichzelf op te offeren. Hoe kan je je als samenleving tegen zoiets wapenen?FreakNL schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:31:
[...]
Dit duurt voort en het lijkt/voelt bijna of de agenten, leger, special forces onmachtig zijn. Soort guerilla achtige strijd...
Accu problemen de een helpt de andere door middel van startkabels?wizai schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:34:
iemand enig idee waarom er onder de brug 2 auto's met de motorkap open staan?
Lekker makkelijk achteraf. "Wij zitten er achter, word bang iedereen!"Rubman schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:34:
Wel frappant dat eerst ISIS er niks mee te maken zou hebben en ze nu de daden opeisen en aangeven dat er vanaf morgen meer aanslagen komen in de US & UK.
Dat vroeg ik me ook al af ja.wizai schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:34:
De mensen met minder beschermende kleding lijken zicht nu terug te trekken.
Dit!wizai schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:34:
Heel vreemd, ze staan ook binnen de omheining van de politie.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Eén van de gijzelnemers had zich volgens eerdere berichten zich al overgegeven aan de politie(waarschijnlijk de vrouw).dcm360 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:35:
Gerucht gaat dat de gijzelnemer in de supermarkt zich heeft overgegeven, op RTL.
misschien als voorzorg nagekeken op ontstekingen en stonden ze er al.
Nakijken=motorkap openen
Nakijken=motorkap openen
Gewoon een lege accu, lichten laten branden, radio aan laten staan, te lang mobieltjes opgeladen etc..Kecin schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:36:
[...]
Dit!
Heel vreemd, ze staan ook binnen de omheining van de politie.
Eens, dit zijn twee/drie mensen. Inmiddels zijn de diverse terroristische organisaties dermate groot en professioneel dat ze zoiets als dit ook simultaan in verschillende landen kunnen uitvoeren met misschien wel 40 terroristen tegelijkertijd. Chaos.....Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:35:
[...]
Ik vind dat je echt een heel goed punt maakt. Het is best confronterend/beangstigend wat 2 (!!!) gekken kunnen veroorzaken, en na 2 dagen nog steeds niet gepakt zijn. Hoe machteloos al die honderden, duizenden agenten en militairen toch blijken te zijn. Moet je je voorstellen wat er gebeurt als er echt een gecoordineerde terroristische aanval plaats vindt, allen uitgevoerd door mensen die bereid zijn om zichzelf op te offeren. Hoe kan je je als samenleving tegen zoiets wapenen?
Of geef ik ze dan teveel credits?
Dat was mijn gedachte ook, als dit een goed opgezet plan is met overduidelijk zwaar getrainde mensen, zou je bijna denken dat ze een heel batterij klaar hebben staan. Moment dat deze 2 'het leven geven', ze meteen de volgende in gaan zetten. Al kan ik me niet zo 123 andere 'grote' satirische uitgevers bedenken..mindcre8r schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:32:
ik wil niet spreken namens de duivel, maar als die gasten kwaad willen moeten ze het NU doen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat heb je 's ochtends op de oprit als je 'm wil starten, niet tijdens het rijdenBrilsmurfffje schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:37:
[...]
Gewoon een lege accu, lichten laten branden, radio aan laten staan, te lang mobieltjes opgeladen etc..
Waarom zou je midden op de stadsring stil gaan staan met de motor uit?
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
krijg ik nu ook door:Don Roberto schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:37:
[...]
Eén van de gijzelnemers had zich volgens eerdere berichten zich al overgegeven aan de politie(waarschijnlijk de vrouw).
Een van hen heeft zich volgens een ooggetuige overgegeven aan de politie, meldt de Franse tv-zender RTL.
De tweede man heeft zich verschanst in de supermarkt en houdt daar verscheidene mensen gegijzeld. Twee mensen zouden buiten de winkel zijn gedood.
http://www.demorgen.be/bu...eer-terreur-aan-a2176560/Volgens de terroristische organisatie Islamitische Staat (IS) is de aanslag van woensdag op de redactie van Charlie Hebdo in Parijs slechts het begin van een veel grotere terreurcampagne met aanslagen in Europa en VS.
"We zijn de operatie begonnen in Frankrijk, waarvoor wij de verantwoordelijken zijn", zei IS-prediker Abu Saad al-Ansari volgens getuigen tijdens het vrijdaggebed in het Noord-Iraakse Mosoel. "Morgen zijn Groot-Brittannië, de VS en andere aan de beurt."
IS heeft het op alle landen gemunt die deelnemen aan de internationale coalitie tegen de terreurorganisatie.
Ziek
[ Voor 8% gewijzigd door shoombak op 09-01-2015 14:41 ]
Ik denk dat hij/zij de motor uit heeft gezet in de file die door de politie gevormd is (iets verderop) Er is toen volgens mij een baan vrij gemaakt voor de politie en kon hij/zij niet meer weg.iichel schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:38:
[...]
Dat heb je 's ochtends op de oprit als je 'm wil starten, niet tijdens het rijden
Misschien stonden de auto's daar stil en wilde de politie met het openen van de motorkap kijken of er geen bom in zit.iichel schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:38:
[...]
Dat heb je 's ochtends op de oprit als je 'm wil starten, niet tijdens het rijden
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety
Wellicht gewoon autopech en toen geëvacueerd?iichel schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:38:
[...]
Als je een quote post, dan graag met bron erbij.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Inderdaad wel zo handig.fsfikke schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:40:
[...]
Als je een quote post, dan graag met bron erbij.
http://www.gva.be/cnt/dmf...rdag-nieuwe-aanslagen-aan
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Misschien weggestuurd maar niet meer mogelijk met auto weg te rijden. plus controle van de auto op verdachte dingen?iichel schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:38:
[...]
bezig met pechhulp en vervolgens worden weggestuurd, zijn nog wel meer opties.
Ik schrik toch wel hoe machteloos het hele politieapparaat er bij staat te kijken. Is het niet slim om alle bekende syriegangers nu preventief op te pakken?
reddit:
BBC - French media are reporting that a police source told them the hostage-taker in Paris initiated contact with the police.
BBC - French media are reporting that a police source told them the hostage-taker in Paris initiated contact with the police.
Onder welk mandaat?FicoF schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:41:
Ik schrik toch wel hoe machteloos het hele politieapparaat er bij staat te kijken. Is het niet slim om alle bekende syriegangers nu preventief op te pakken?
Verwijderd
En dat is exact wat het gevolg hiervan gaat zijn: paniek, angst en een overheid die kan doen of laten waar ze zin in heeft onder het mom van "terrorisme." Wat je nu zegt is ongelooflijk gevaarlijk.FicoF schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:41:
Dat is tactiek. Er vol in gaan is vragen om ongewenste sterfgevallen.FicoF schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:41:
Wat er nu buiten Parijs gebeurd krijgen we weinig/niets van mee he. Dus of de bekenden nu extra in de gaten worden gehouden etc. komt niet in het nieuws.
[ Voor 18% gewijzigd door Firesphere op 09-01-2015 14:42 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Twitter
Coen Springelkamp
@springelkamp
2/2 Franse media vrezen voor nog een aanslag. Viertal behoorden tot zelfde terreurcel.
14:36Twitter
Coen Springelkamp
@springelkamp
Alle drie mannen op opsporingsbericht Franse politie zijn omsingeld bij gijzeling. Alleen vrouwelijke verdachte is nog voortvluchtig. 1/2
Vrouwelijke verdachte voortvluchtig? Media vrezen voor nog een aanslag? Het is schieten met hagel wat de media doet lijkt wel.
Coen Springelkamp
@springelkamp
2/2 Franse media vrezen voor nog een aanslag. Viertal behoorden tot zelfde terreurcel.
14:36Twitter
Coen Springelkamp
@springelkamp
Alle drie mannen op opsporingsbericht Franse politie zijn omsingeld bij gijzeling. Alleen vrouwelijke verdachte is nog voortvluchtig. 1/2
Vrouwelijke verdachte voortvluchtig? Media vrezen voor nog een aanslag? Het is schieten met hagel wat de media doet lijkt wel.
School in dammartin wordt nu ontruimd.
Nette actieThe school in Dammartin is now being evacuated. I am not posting the pictures to protect the privacy of the policemen and of the children.
Source: Reddit
Wanneer het ze puur gaat om de landen af te straffen die deelnemen tegen IS en AQ dan maakt het niet uit of het een dagblad is of een museum vol met mensen.SinergyX schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:38:
[...]
Dat was mijn gedachte ook, als dit een goed opgezet plan is met overduidelijk zwaar getrainde mensen, zou je bijna denken dat ze een heel batterij klaar hebben staan. Moment dat deze 2 'het leven geven', ze meteen de volgende in gaan zetten. Al kan ik me niet zo 123 andere 'grote' satirische uitgevers bedenken..
Maar aangezien musea,monumenten en andere toeristische trekpleisters beveiligd zijn door het leger zal dat niet zo snel lukken.
Je zou zeggen, Euro Disney is het ultieme doel, Amerikaans concern op Franse bodem.
Bears and Bulls
1 van die auto's heeft zijn nummerbord zwart gemaakt de andere voor zover ik kon zien niet.
Mensen preventief oppakken terwijl ze zelf niks strafbaars gedaan hebben kan meestal niet zomaar in een rechtsstaat. En misschien maar goed ook, want als je daaraan begint zit je wel op een met groene zeep ingesmeerde hellend vlak....FicoF schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:41:
Dat soort dingen gebeuren meestal in laten we zeggen wat minder democratische regimes.
Virussen? Scan ze hier!
Jongens, ik vraag me bij dit soort mensen af waarom wij geen d00dstraf hebben of vinden jullie, dat ik nu te ver ga?
Ik vind het niet meer dan logisch voor zulke idioten. Als je ze levenslang vast houd neemt het plaats in en als ze eruit/komen ontsnappen, dan zijn ze er weer. Ze zijn nergens goed voor.
Ik vind het niet meer dan logisch voor zulke idioten. Als je ze levenslang vast houd neemt het plaats in en als ze eruit/komen ontsnappen, dan zijn ze er weer. Ze zijn nergens goed voor.
Vijf extra RAID teams gedropt op locatie... Shit is nu aan geloof ik!
[ Voor 4% gewijzigd door Haribo112 op 09-01-2015 14:43 ]
Verwijderd
Nee. Gewoon berechten volgens de bestaande wet, net zoals elke ander verdachte.Mosin schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:43:
Jongens, ik vraag me bij dit soort mensen af waarom wij geen d00dstraf hebben of vinden jullie, dat ik nu te ver ga?
EuroDisney is bijna failliet en gaat toch sluiten.mindcre8r schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:42:
[...]
Wanneer het ze puur gaat om de landen af te straffen die deelnemen tegen IS en AQ dan maakt het niet uit of het een dagblad is of een museum vol met mensen.
Maar aangezien musea,monumenten en andere toeristische trekpleisters beveiligd zijn door het leger zal dat niet zo snel lukken.
Je zou zeggen, Euro Disney is het ultieme doel, Amerikaans concern op Franse bodem.
Goeie vraag waar ik geen antwoord op heb. Maar vanwege die dreigementen vormen ze wel een risico.
Bron: RedditLooks like ISIS just wants to jump on the band wagon and get some glory, will update if an official statement comes out from ISIS.
was te verwachten
Iedereen die mensen vermoord uit naam van religie mogen ze van mij part een enkeltje naar de maan sturen.Mosin schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:43:
Veel makkelijker is het om radicale syriegangers gewoon hun paspoort af te nemen waardoor ze niet "zomaar" weer terug kunnen komen. Wanneer ze eenmaal weg zijn gegaan uit het land moet je ze gewoon niet meer toestaan om terug te komen.FicoF schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:41:
Ze gaan met een doel weg, laat ze daarom om dat doel ook niet meer terug komen.
Cogitationis poenam nemo patitur
Verwijderd
Jij denkt dat de mensen die naar Syrie zijn gegaan daar in de tuinbouw hebben gezeten?Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:42:
[...]
En dat is exact wat het gevolg hiervan gaat zijn: paniek, angst en een overheid die kan doen of laten waar ze zin in heeft onder het mom van "terrorisme." Wat je nu zegt is ongelooflijk gevaarlijk.
Het is zooo typisch naief Nederlands om mensen die naar Syrie afrijzen om daar mee te vechten gewoon weer vrolijk binnen te laten.
Wat dat betreft heeft Frankrijk deze aanval dus wél aan zichzelf te danken. De twee broers die verantwoordelijk waren voor het bloedbad waren beide Syriegangers, beide hadden ze verbanden met terroristische organisaties, beide stonden ze op de no-fly lijst van de VS. En toch konden ze hun gang gaan. Dàt is pas ongelooflijk gevaarlijk.
DitBullet NL schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:44:
[...]
Veel makkelijker is het om radicale syriegangers gewoon hun paspoort af te nemen waardoor ze niet "zomaar" weer terug kunnen komen. Wanneer ze eenmaal weg zijn gegaan uit het land moet je ze gewoon niet meer toestaan om terug te komen.
Hier pleite o.a. Wilders ook al voor.
Wil je weg ? Geen probleem, ook niet meer terug willen komen.
Ik snap sowieso niet dat ze die mensen oppakken en vastzetten. Lekker eten van mijn belastingcenten, bah.
Dat geldt dan in mijn ogen niet alleen voor syriegangers, maar iedereen die buiten de defensie om ergens oorlog gaat voeren!Bullet NL schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:44:
[...]
Veel makkelijker is het om radicale syriegangers gewoon hun paspoort af te nemen waardoor ze niet "zomaar" weer terug kunnen komen. Wanneer ze eenmaal weg zijn gegaan uit het land moet je ze gewoon niet meer toestaan om terug te komen.
Put that cookie down!
Helaas is dat wel de realiteit. En dat is dan nog wel acceptabel, maar de (wereld)politiek is het dan ook "vergeten", en zo leven we door naar het volgende incident.hexta schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:12:
[...]
Als het vandaag afgelopen is geef ik het nog 2 weken voordat amper iemand het er nog over heeft of aan denkt (in NL)
Daar heb je in deze situatie 0,0 aan, deze 2 gasten weten al lang dat ze dood gaan, of door gevecht, of door zelfmoord. Mochten ze overleven en ze gooien de doodstraf erop, provoceer je IS en consorten enkel meer om nog meer 'wraak' te nemen op hun 2 verloren broeders.Mosin schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:43:
Voor een individu is dit een optie, maar niet voor een groepering.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Maar mensen die anderen vermoorden omdat ze het leuk vinden moeten dan wel gewoon gestraft worden en in de cel belanden?Viper® schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:44:
[...]
Iedereen die mensen vermoord uit naam van religie mogen ze van mij part een enkeltje naar de maan sturen.
Lijkt me toch niet de bedoeling dat we deze terroristen anders gaan behandelen en buiten de wet om berechten.
Komt niets goed van als de overheid maar kan doen wat zij wil. Begrijp me niet verkeerd, ik vindt het verschrikkelijk wat er gebeurt, maar ik zit dus niet op een nog grotere afluisterstaat te wachten waarin alles wat je doet bijgehouden wordt...
Herinvoeren van de doodstraf betekent dat onze rechten terecht komen op een niveau waar juist jaren gestreden is om deze te verbeteren. Je kan bijna gaan zeggen dat terroristen dan aan het winnen zijn.Mosin schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:43:
Verwijderd
Vandaag zijn het syriegangers, morgen iedereen die de overheid niet bevalt. Daarom is het zo gevaarlijk.Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:45:
[...]
Jij denkt dat de mensen die naar Syrie zijn gegaan daar in de tuinbouw hebben gezeten?
Het is zooo typisch naief Nederlands om mensen die naar Syrie afrijzen om daar mee te vechten gewoon weer vrolijk binnen te laten.
Wat dat betreft heeft Frankrijk deze aanval dus wél aan zichzelf te danken. De twee broers die verantwoordelijk waren voor het bloedbad waren beide Syriegangers, beide hadden ze verbanden met terroristische organisaties, beide stonden ze op de no-fly lijst van de VS. En toch konden ze hun gang gaan. Dàt is pas ongelooflijk gevaarlijk.
Probleem daarmee is, is enkel dat je ze op Schiphol tegen kan houden. je kan niet in Syrië de toegang tot vliegtuig genoeg controleren om ze tegen te houden.Bullet NL schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:44:
[...]
Wat doe je vervolgens als die personen zonder geldig ID op Schiphol staan. Terugsturen naar Syrië? kan ook niet zomaar. Vasthouden, moet meer reden voor zijn en kan maar voor zolang. Zo zijn er nog wel meer bezwaren.
Ben het verder wel met je eens hoor, maar is gewoon lastig te realiseren.
*knip* doe eens niet
[ Voor 86% gewijzigd door gambieter op 09-01-2015 18:07 ]
Bel de luchtmacht en binnen 5 minuten is die gijzeling in de drukkerij voorbij. Echter wil je de gijzelaars sparen dus ga je voor de lange aanpak dat is volstrekt begrijpelijk, alleen lijkt het op dit moment erop alsof alles uit de hand loopt. Ik luister al heel de dag naar Sky en de toon van de verslaggeving daar vind ik plots een zekere paniek uitademen. Ik bedoel niet dat die journalisten lopen beven maar plots was er een hele uiteenzetting dat dit toch wel een aanslag was op de politieresources en wat als er nu nog dingen gebeuren etc?.Firesphere schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:42:
[...]
Dat is tactiek. Er vol in gaan is vragen om ongewenste sterfgevallen.
Het antwoord ligt voor de hand, als er nog veel dingen bijkomen verandert de situatie en halen ze het leger erbij en zal de politie, gijzelaars of niet, knopen gaan doorhakken. Dan wordt het een keuze tussen de zaak uit de hand laten lopen of hier en daar een gijzelaar riskeren. Als de gevolgen van het eerste te groot zouden worden dan zullen ze toch risico's gaan nemen.
Omdat die totaal niet helpt... kijk naar de VS, is daar de criminaliteit gedaald sinds de herinvoering van de doodstraf? Nee, integendeel, die is juist gigantisch toegenomen....Mosin schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:43:
Daarnaast is er geen enkel beschaafd land meer wat nog een doodstraf kent. Doodstraf is niet meer van deze tijd. En jij wil terug naar dat soort tijden?
Virussen? Scan ze hier!
Juist niet
Ik heb een mening en mag iets vinden. Echter ik laat andere ook hun mening hebben.
Ik heb het niet voor het zeggen, en ik gedraag me daar dan ook niet naar.
Dat is een groot verschil.
Nou dat ALLEEN nieuws, geen achtergronden opinies etc heeft niet echt geholpen. Wellicht had het oude topic ook open kunnen blijven hiervoor?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Oops, nieuwe TW niet gelezen.Viper® schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:48:
[...]
Juist niet
Ik heb een mening en mag iets vinden. Echter ik laat andere ook hun mening hebben.
Ik heb het niet voor het zeggen, en ik gedraag me daar dan ook niet naar.
Dat is een groot verschil.
[ Voor 20% gewijzigd door maartend op 09-01-2015 14:50 ]
Kan natuurlijk ook gewoon betekenen dat er niets nieuws te vertellen is, en dat ze dan maar wat achtergrondverhalen gaan vertellen, of non-nieuws gaan verzinnen om de zendtijd vol te krijgen (beetje Tom Egbers bij het NL Elftal van de zomer soms).Xeon_vl schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:47:
[...]
Ik luister al heel de dag naar Sky en de toon van de verslaggeving daar vind ik plots een zekere paniek uitademen. Ik bedoel niet dat die journalisten lopen beven maar plots was er een hele uiteenzetting dat dit toch wel een aanslag was op de politieresources en wat als er nu nog dingen gebeuren etc?.
Dreigingsniveau voor Joodse doelwitten is in België gestegen van 2 naar 3 op een schaal van 4.
Waarom gaat het ineens over Breivik? Blijf ontopic
Waarom gaat het ineens over Breivik? Blijf ontopic
[ Voor 23% gewijzigd door gangsta_playa op 09-01-2015 14:51 ]
Wow, op Skynews komen even tientallen agenten dwars door de camera's heen lopen op weg naar de gijzeling. Zag er indrukwekkend uit.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Hier verder met ALLEEN nieuws over terrorisme in Europa. Geen RELIGIE, achtergronden, opinies, WOII, etc. Stop bloederige of schokkende plaatjes en filmpjes achter een link met waarschuwing.
Dit is niet een topic over de politieke en religieuze achtergrond. Voor die discussie: [Zero Tolerance] Religie en associatie met terrorisme
Hier verder met ALLEEN nieuws over terrorisme in Europa. Geen RELIGIE, achtergronden, opinies, WOII, etc. Stop bloederige of schokkende plaatjes en filmpjes achter een link met waarschuwing.
Dit is niet een topic over de politieke en religieuze achtergrond. Voor die discussie: [Zero Tolerance] Religie en associatie met terrorisme