Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
We gaan het inderdaad meemaken. Ik hoop niet dat je deze informatie hebt gekregen van mensen die er belang bij hadden om je deze camera nu te verkopen.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:41:
[...]
Ik heb even terug gekeken in het 2014 topic en wat ik daar lees is dat de uitzonderingen lijst al direct compleet online stond.
Ik heb volgens mij genoeg 'bewijs' (3 medewerkers) om btw terug te krijgen om mijn gekochte canon.
We gaan het meemaken.
Zeker bij een filiaal als Almere wordt er op zo'n moment liever gekozen voor de omzet (zo'n 1700 euro) dan dat ze de klant vertellen dat het misschien niet meedoet.
Ze kunnen namelijk altijd zeggen dat ze dat op dat moment niet wisten.
Sommige filialen zijn ook nog in onderhandeling met de merken zodat bepaalde modellen alsnog meedoen.
Veel filialen weten het dus ook nu nog niet
Ik wens je veel succes en hoop dat je de doos nog niet hebt geopend.
Heb vorige week een Canon lens besteld in de webshop, die is nu ook verdwenen.uknowSam schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:51:
[...]
er is nu geen 1 canon lens op voorraad bij de webshop
Zou me niks verbazen als ze heel toevallig net na de BTW dagen opeens weer op voorraad zijn.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Zoals ik al eerder zei, per MM kunnen zaken verschillen. MM Arena gaf op alles 10% wat niet meedeed aan de actie (bv iPhones en ook dure camera's). Andere filialen gaven daarentegen weer helemaal niks. Blijft afwachten dus.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:41:
[...]
Ik heb even terug gekeken in het 2014 topic en wat ik daar lees is dat de uitzonderingen lijst al direct compleet online stond.
Ik heb volgens mij genoeg 'bewijs' (3 medewerkers) om btw terug te krijgen om mijn gekochte canon.
We gaan het meemaken.
Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dit jaar worden ze niet nadrukkelijk vermeld.
Weet iemand misschien of ze dit jaar mee doen?
Na een belletje naar Mediamarkt bij Amsterdam CS daar de laatste kunnen reserveren en gelijk opgehaald. Het was niet mogelijk om meteen de korting te krijgen, maar op de factuur staat een regeltje dat ik later nog geld kom ophalen
Anyway, verpakking is nog ongeopend, anders breng ik hem terug en koop ik hem meteen weer als ze moeilijk gaan doen.
heb al gebeld met de webshop en gevraagd ernaar en die wisten het zelf ook nog niet helemaal... (handig) maar ik kon ervan uit gaan dat die gewoon ook de korting zouden krijgen.
[ Voor 7% gewijzigd door Barns op 26-01-2015 14:50 ]
NAS valt in het MM systeem onder "Computer Accessoires" dus mij lijkt dat ze niet meedoen net als voorgaande jarenGeKo schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:45:
Wat wel een mooie is dat vorig jaar de NAS nadrukkelijk vermeld werden als niet onderdeel zijn van de actie.
Dit jaar worden ze niet nadrukkelijk vermeld.
Weet iemand misschien of ze dit jaar mee doen?
Was ik al bang voor.nooberke schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:50:
[...]
NAS valt in het MM systeem onder "Computer Accessoires" dus mij lijkt dat ze niet meedoen net als voorgaande jaren
Ik neem aan dat afstandsbedieningen net als kabels onder accessoires vallen en dus niet meedoen.rkvvkevin schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:53:
Ben aan het twijfelen om tijden de BTW-vrij dagen een Logitech Harmony te bemachtigen. Echter kan ik niet goed terugvinden of deze deelnemen aan de actie, of niet??? Iemand suggesties?
Hadden ze ook de black versie?Barns schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:50:
Ik heb zojuist bij MM Groningen de (volgens hun) laatste Hero4 Silver (Adventure) opgehaald. Verkoopmedewerkers konden mij niet garanderen of de GoPro mee doet aan de actie ("Ik heb de actie nog niet eens gelezen", aldus één medewerker). Ik kon met geen mogelijkheid nu al de korting krijgen in ieder geval. Indien de GoPro mee doet aan de actie, kan ik a.s. woe vanaf 18:00 de korting claimen. Heb het er op gegokt met het oog op de weinige voorraad die er zal zijn.
Maar indien nu in de MM webshop staat dat een product (Nokia Lumia) niet op voorraad is (levertijd 1-5 werkdagen), wordt dan wel de prijs van deze Nokia wel aangepast op woensdagavond in de webshop en kun je 'm dan wel bestellen voor de ex BTW prijs? Of hanteert MM ook in de webshop: Niet op voorraad, geen korting?
Volgens mij was het Op = Op, maar als iets op woensdag "op" is kan het donderdag natuurlijk weer op voorraad zijn.PoisonRX schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:01:
Misschien is de vraag al eerder gesteld, maar heb ik eroverheen gelezen in de 33 pagina's.
Maar indien nu in de MM webshop staat dat een product (Nokia Lumia) niet op voorraad is (levertijd 1-5 werkdagen), wordt dan wel de prijs van deze Nokia wel aangepast op woensdagavond in de webshop en kun je 'm dan wel bestellen voor de ex BTW prijs? Of hanteert MM ook in de webshop: Niet op voorraad, geen korting?
Het maakt mij niet zoveel uit of het op voorraad is, zolang ze maar de prijs op de website aanpassen....dan kan ik naar BCC, maar ik vraag mij dus af of ze de prijzen van artikelen die niet op voorraad zijn wel of niet aanpassen?Sjoerdiee schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:02:
[...]
Volgens mij was het Op = Op, maar als iets op woensdag "op" is kan het donderdag natuurlijk weer op voorraad zijn.
Ik heb eerst gebeld met Arena en gevraagd of de producten die ik wilde hebben mee deden en de persoon die ik sprak bevestigde "dat ze gewoon meedoen". Ben toen naar Arena gegaan en ze opgehaald. En ga ze nu ook gewoon gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:15:
[...]
en dan ook dezelfde vraag voor jou, waar heb je deze info vandaag? mediamarkt almere zegt dat de voorwaarde ongewijzigd blijven. en daar staan verder geen uitzonderingen in.
Lijkt me heel vreemd als ze dan later deze week claimen dat ze niet mee doen.
Verwijderd
Goed om te horen, ik heb mijn product nu nog in doos tot dat ik 100% zekerheid heb haha.itsgreen schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:21:
[...]
Ik heb eerst gebeld met Arena en gevraagd of de producten die ik wilde hebben mee deden en de persoon die ik sprak bevestigde "dat ze gewoon meedoen". Ben toen naar Arena gegaan en ze opgehaald. En ga ze nu ook gewoon gebruiken.
Lijkt me heel vreemd als ze dan later deze week claimen dat ze niet mee doen.
Heb net mediamarkt getweet dus ben benieuwd!
Verwijderd
Voorraad wat wordt aangegeven op de website (ongeacht of je wilt verzenden of afhalen) klopt niet altijd.chopper88 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:34:
[...]
Dat klopt, maar dat betekent toch niet dat ik niet online een product kan bestellen dat vervolgens gewoon vanuit één van de vestigingen wordt verzonden of wordt achter gehouden en de volgende dag wordt verzonden?
Ik zeg niet dat ik het niet geloof ofzo, maar vraag me af of het een feit is, of jouw gedachtegang over hoe het werkt.
Ik vind het namelijk erg merkwaardig dat er gisteren avond nog 2 op voorraad waren in de webshop, en volgens jouw logica dan ook nog af te halen bij minimaal 2 winkels die ik random heb aangeklikt. En nu is het hele artikel online verdwenen. En dat geldt dan voor allerlei random Nikon producten die ik gisteren laat nog heb bekeken..
edit:
Sterker nog, er zijn nu nog maar 2 Nikon 1 lensjes van 200 euro in de hele webshop te koop.
Mijn product was in de winkel niet op voorraad (volgens website), maar de winkel had er 2 liggen.
Ik heb 2 jaar geleden een camera besteld met een paar dagen levertijd, die werd keurig netjes na 7 dagen geleverd voor de BTW prijs (had al betaald natuurlijk).PoisonRX schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:01:
Misschien is de vraag al eerder gesteld, maar heb ik eroverheen gelezen in de 33 pagina's.
Een product mag ook binnen 14 dagen geretourneerd worden wanneer het geopend en zelfs gebruikt is. Je leest het maar al te vaak, maar veel mensen weten niet dat Nederlandse (web)winkels dit niet mogen eisen. Bron: https://webwinkelrecht.nl...van-retour-vanaf-13-juni/Coach4All schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:03:
[...]
Retourneren / omruilen van producten gekocht in een Media Markt-winkel
Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk binnen veertien dagen na aankoop. Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de volgende voorwaarden voldoet:
De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde winkel van Media Markt.
Het product moet ongeopend, compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
Het product is ongebruikt.
Ben zelf al een paar maanden op zoek naar een nieuwe laptop en was eigenlijk deze actie van MM aan het afwachten. Had twee laptops op het oog; en inderdaad, de ene is vorige week van 933 naar 999 euro gegaan en de andere een week daarvoor van 899 naar 999 euroWouter lucassen schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:30:
Ik zie toch op Facebook screenshots van laptops die sinds januari ineens honderd euro omhoog zijn geschoten zo ineens voor de btw actie. Ik zou wel kritisch blijven..
Je hebt (web) tussen haakjes gezet, maar dat is juist wel het essentiele stuk van je post. Voor webwinkels geldt de verplichting dat ze een retourzending zonder opgaaf van redenen binnen 14 dagen moeten accepteren, maar voor fysieke winkels geldt dat niet. Dat MM dat wel doet (alleen ongeopend) is een extraatje.Dr StrangeLove schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:54:
[...]
Een product mag ook binnen 14 dagen geretourneerd worden wanneer het geopend en zelfs gebruikt is. Je leest het maar al te vaak, maar veel mensen weten niet dat Nederlandse (web)winkels dit niet mogen eisen. Bron: https://webwinkelrecht.nl...van-retour-vanaf-13-juni/
Verder: je mag een artikel alleen maar proberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou kunnen als je het nog wil teurgsturen naar de winkel. Een camera meenemen op een stedentrip en dan weer terugsturen is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Dan nog ben je goedkoper uit aangezien je 17,x% korting krijgt (en de prijsverhoging lager is).Dr StrangeLove schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:55:
[...]
Ben zelf al een paar maanden op zoek naar een nieuwe laptop en was eigenlijk deze actie van MM aan het afwachten. Had twee laptops op het oog; en inderdaad, de ene is vorige week van 933 naar 999 euro gegaan en de andere een week daarvoor van 899 naar 999 euro
Desalniettemin een prachtig schoolvoorbeeld van de pinnige Hollander. Krijg je een nette korting is het nog niet goed
Daarnaast gaat HW vermoedelijk binnenkort in prijs stijgen vanwege de sterkere dollar. Stop het gezeik en sla nu je slag
De gemiddelde onbeleefdbheid van de Nederlander in de buitenlandse horeca is echter nog erger.
[ Voor 24% gewijzigd door eL_Jay op 26-01-2015 16:01 ]
Verwijderd
Ja, koekoek, alles geïmporteerd wordt schiet in prijs omhoog, met dank aan de ECB.Dr StrangeLove schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:55:
[...]
Ben zelf al een paar maanden op zoek naar een nieuwe laptop en was eigenlijk deze actie van MM aan het afwachten. Had twee laptops op het oog; en inderdaad, de ene is vorige week van 933 naar 999 euro gegaan en de andere een week daarvoor van 899 naar 999 euro
http://fx.sauder.ubc.ca/c...volume&f=svg&a=lin&m=0&x=
1 december: $1,25 per euro
26 januari: $1,13 per euro
Als je af en toe op eBay kijkt naar buitenlands spul zie je hetzelfde. Een Nikon D810 vanuit de UK ging +>100 euro afgelopen week.
Right... Met die prijsstijging betaal je nu 826 euro voor de laptop terwijl dat voorheen 743 euro was. Ik ben geen rijke jongen dus dat maakt voor mij en ik denk vele anderen wel degelijk wat uiteL_Jay schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:57:
[...]
Dan nog ben je goedkoper uit aangezien je 17,x% korting krijgt (en de prijsverhoging lager is).
Desalniettemin een prachtig schoolvoorbeeld van de pinnige Hollander. Krijg je een nette korting is het nog niet goedSoms staat het schaamrood me toch wel op de kaken als Nederlander zijnde.
Daarnaast gaat HW vermoedelijk binnenkort in prijs stijgen vanwege de sterkere dollar. Stop het gezeik en sla nu je slagVorig jaar de nexus5 voor 275 was een gouden deal
offtopic:
De gemiddelde onbeleefdbheid van de Nederlander in de buitenlandse horeca is echter nog erger.
Ik wil zelf ook een combi-magnetron aanschaffen mag ik vragen welke jij op het oog heb? Is dat de Samsung MC455TBRCSR/EN ? http://www.mediamarkt.nl/...-SAMSUNG%20MC455TBRCSR/ENAtomsk schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:18:
[...]
Dat is een plaatje, geen actievoorwaarde. Ik zou gewoon wachten totdat je het zeker weet en dan bij een vestiging het aanschaffen voor woensdag. Denk dat ik zelf voor een Samsung combi-magnetron ga. Dan heb je behalve de btwkorting ook nog eens €20 cashback.
Ik vermoed trouwens dat ze de webshop even op "pauze" zetten, om te voorkomen dat er straks hele rijen online kopers bij de balie staan om BTW terug te claimen, wat dus niet kan.
edit: zie nu dat er geen drol op voorraad is. Gelukkig telt de factuur datum aangezien de cashback actie maar tot 1 feb is!
[ Voor 7% gewijzigd door Mattie112 op 26-01-2015 16:10 ]
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Waar haal jij de prijs van 743 voorheen vandaan? Ik zie enkel prijzen van 899 tot 999Dr StrangeLove schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:02:
[...]
Right... Met die prijsstijging betaal je nu 826 euro voor de laptop terwijl dat voorheen 743 euro was. Ik ben geen rijke jongen dus dat maakt voor mij en ik denk vele anderen wel degelijk wat uit
Daar was hij volgens mij niet voor te krijgen. Klinkt nogal als een if statement jij trekt zelf de BTW korting van een eerdere prijs af en dat is een nogal kromme gedachtekronkel. Je moet retailprijs van te voren vergelijken met retailprice tijdens sale (met korting dus) en niet zelf die korting over de al laagste retailprijs (van tevoren) gooien.
Welkom in de wereld van de marketing en economie.
Verwijderd
De Nikon F-mount lenzen zijn helemaal verdwenen van de site!chopper88 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:54:
[...]
Ik zie het!
Net nog gekeken of dat alleen voor Nikon was, en dat leek zo te zijn want toen waren er nog een heleboel Canon lenzen! Zoals de 70-200 waar iemand een paar min geleden nog over sprak...
MM is natuurlijk vrij om te doen wat ze willen, maar ik hoop toch echt dat dit een fout/onderhoud is... Anders zijn dit wel echt smerige praktijken.
Vorig jaar een Nexus 5 besteld met de BTW korting, maar die stond gewoon op voorraad (vóór 22.00 besteld volgende dag in huis). Ik ben echter benieuwd of men ook de lagere prijs zetten op de artikelen die een levertijd hebben van 1-5 werkdagen (of helemaal niet op vooraad zijn).J0YR1D3R schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:53:
[...]
Ik heb 2 jaar geleden een camera besteld met een paar dagen levertijd, die werd keurig netjes na 7 dagen geleverd voor de BTW prijs (had al betaald natuurlijk).
Dit dus,PoisonRX schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:14:
[...]
Vorig jaar een Nexus 5 besteld met de BTW korting, maar die stond gewoon op voorraad (vóór 22.00 besteld volgende dag in huis). Ik ben echter benieuwd of men ook de lagere prijs zetten op de artikelen die een levertijd hebben van 1-5 werkdagen (of helemaal niet op vooraad zijn).
Ik vrees dat we blij gemaakt gaan worden met een dooie mus als het gaat om gewilde smartphone modellen.
Je hebt gelijk wanneer je bedoelt dat het MM vrijstaat om te doen met de prijzen wat ze willen. Technisch gezien heb je niks te klagen, als ze onder de prijs van de concurrenten blijven. Met of zonder actie, ze doen dan wat ze beloven. Echter, groots aankondigen dat mensen geen BTW hoeven te betalen op de producten, suggereert dat die korting van de normale prijs bij de MM afgaat. Aangezien dat al de laagste prijs was, is dat wat de consument verwacht: laagste prijs / 1,21 = Actiepijs.. Als je dan structureel dingen uitsluit van de actie; de voorraden aanpast; en prijzen manipuleert (al dan niet ruim van te voren), riekt dat voor de consument naar bedrog. Er zitten gewoon 2 kanten aan dit verhaal. Vanuit het oogpunt van MediaMarkt is dit slim bekeken en marketingtechnisch werkt het, want de spullen zijn hiermee over het algemeen nog (iets) goedkoper dan normaal. Met andere woorden: MediaMarkt doet dan niets verkeerd. Vanuit het oogpunt van de consument klopt hier natuurlijk geen snars van. Grote kortingen beloven, maar eerst vanalles aanpassen om de kortingen niet zo groot te laten zijn als je belooft / zo groot als je ze laat lijken. (En dan heb ik het niet over mensen die geen BTW-korting kunnen uitrekenen natuurlijk. Dat is gewoon een vergissing van de klant.)eL_Jay schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:57:
[...]
Dan nog ben je goedkoper uit aangezien je 17,x% korting krijgt (en de prijsverhoging lager is).
Desalniettemin een prachtig schoolvoorbeeld van de pinnige Hollander. Krijg je een nette korting is het nog niet goedSoms staat het schaamrood me toch wel op de kaken als Nederlander zijnde.
Daarnaast gaat HW vermoedelijk binnenkort in prijs stijgen vanwege de sterkere dollar. Stop het gezeik en sla nu je slagVorig jaar de nexus5 voor 275 was een gouden deal
offtopic:
Precies, ik vind dit behoorlijk smerige praktijken als dit tot na de actie zo blijft. Ik snap best dat er uitzonderingen kunnen zijn of bepaalde producten echt niet op voorraad zijn, maar nu zijn er ineens hele productgroepen gewoon 'weg'.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:11:
[...]
De Nikon F-mount lenzen zijn helemaal verdwenen van de site!
Canon spullen kan je tenminste nog van alles van bestellen... of desnoods afhalen in een winkel, zie dat dat nog wel gewoon op voorraad is.
[ Voor 7% gewijzigd door chopper88 op 26-01-2015 16:17 ]
Die 743 euro is inderdaad de prijs van een 899 euro dure laptop minus 21% BTW. Lekkere wereld is dat dan, wanneer je je prijzen flink verhoogd vlak voordat je een kortingsactie houdt;) Maar goed, het is nog steeds goedkoper dan zonder actie en een nieuwe laptop heb ik toch nodig...eL_Jay schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:11:
[...]
Waar haal jij de prijs van 743 voorheen vandaan? Ik zie enkel prijzen van 899 tot 999
Daar was hij volgens mij niet voor te krijgen. Klinkt nogal als een if statement jij trekt zelf de BTW korting van een eerdere prijs af en dat is een nogal kromme gedachtekronkel. Je moet retailprijs van te voren vergelijken met retailprice tijdens sale (met korting dus) en niet zelf die korting over de al laagste retailprijs (van tevoren) gooien.
Welkom in de wereld van de marketing en economie.
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
Verwijderd
Wat is de prijs bij MM normaal van de 735?Pyramiden schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:46:
Voor mijn moeder op zoek geweest naar een telefoon. De Lumia 735 voldeed aan alle eisen, maar is inmiddels uit de webshop verdwenen. Ook was hij bij MM Zaandam niet meer te krijgen.
Na een belletje naar Mediamarkt bij Amsterdam CS daar de laatste kunnen reserveren en gelijk opgehaald. Het was niet mogelijk om meteen de korting te krijgen, maar op de factuur staat een regeltje dat ik later nog geld kom ophalen
Anyway, verpakking is nog ongeopend, anders breng ik hem terug en koop ik hem meteen weer als ze moeilijk gaan doen.
El Goog schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:27:
Ik ben van plan om de Moto X 2014 te kopen. Als ik het goed begrijp kan ik hem vandaag kopen voor de volledige prijs, en tijdens de btw-actie nog een deel van mijn geld terug vragen? Ze hebben er weinig Moto X's op voorraad op dit moment, vandaar dat ik hem zo snel mogelijk wil halen.

Zoals overal op Tweakers.net: toon eigen inzet, dit is geen topic om vraagjes te dumpen. Geen mededelingen zoals "ik ook" of "ik heb X gekocht".
[ Voor 16% gewijzigd door NotSoSteady op 26-01-2015 16:28 ]
Verwijderd
Valt nog wel mee denk ik, mogelijk hebben deze producten een langere leverdatum zodat ze zich niet hoeven te richten op het 22:00 bestellen is morgen in huis gedoe.sammy777 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:14:
[...]
Dit dus,
Ik vrees dat we blij gemaakt gaan worden met een dooie mus als het gaat om gewilde smartphone modellen.
Ik zit aan de SAMSUNG CP1395-S te denken. Voorraadstatus op de website is niet zo interessant: ik ga bij een vestiging zelf kijken. Ik neem aan dat niet alles ineens verdwenen is nu.Mattie112 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:02:
[...]
Ik wil zelf ook een combi-magnetron aanschaffen mag ik vragen welke jij op het oog heb? Is dat de Samsung MC455TBRCSR/EN ? http://www.mediamarkt.nl/...-SAMSUNG%20MC455TBRCSR/EN
edit: zie nu dat er geen drol op voorraad is. Gelukkig telt de factuur datum aangezien de cashback actie maar tot 1 feb is!
_██_
(ಠ_ృ)
Ik zou juist blij zijn, dat een product nu van de website wordt gehaald zou goed kunnen betekenen dat het juist meedoet aan de actie, dat was de voorgaande jaren ook het geval.chopper88 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:15:
[...]
Precies, ik vind dit behoorlijk smerige praktijken als dit tot na de actie zo blijft. Ik snap best dat er uitzonderingen kunnen zijn of bepaalde producten echt niet op voorraad zijn, maar nu zijn er ineens hele productgroepen gewoon 'weg'.
Canon spullen kan je tenminste nog van alles van bestellen... of desnoods afhalen in een winkel, zie dat dat nog wel gewoon op voorraad is.
De website zegt op dit moment niet zoveel, gewoon woensdag om 18.00 weer kijken.
Volgens mij is dat in het verleden nog wel eens gebeurd..
Ik heb dat in de voorgaande jaren niet echt bewust gemerkt.Azrael schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:38:
[...]
Ik zou juist blij zijn, dat een product nu van de website wordt gehaald zou goed kunnen betekenen dat het juist meedoet aan de actie, dat was de voorgaande jaren ook het geval.
De website zegt op dit moment niet zoveel, gewoon woensdag om 18.00 weer kijken.
Zijn er nog anderen met deze ervaring?
Moet wel toegeven dat ik nu echt dingen had uitgesteld tot deze actie. Niets wat ik per sé nodig heb, dus geen man over boord als het niet doorgaat, maar toch balen natuurlijk als het zo blijft.
220 euro, inclusief thuiskopieheffing.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:27:
[...]
Wat is de prijs bij MM normaal van de 735?
Reken daar maar wel op.greatgonzo schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:40:
ik hoop trouwens dat ze niet veel prijzen ineens gaan verhogen, om zodoende toch nog maar een beperkte korting te hoeven geven..
Volgens mij is dat in het verleden nog wel eens gebeurd..
Ik denk dat het gedaan wordt ter voorkoming van teruggestuurde producten die daags voor de actie besteld zijn om zo alsnog de korting te kunnen krijgen. Niets om je druk over te maken lijkt me.Jeru schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:24:
Is er nog niemand geweest die contact heeft gehad met de MediaMarkt ivm alle online voorraden die in een keer weg zijn? Volgens mij kan je op het moment namelijk helemaal niets meer direct bestellen.
Dit is niet toevallig maar een strategie die iedere keer weer terug komt. Het beste wat je kunt doen is z.s.m. langs gaan als de actie van start gaat en hopen dat je je product kunt vinden in de winkel en dan ook nog is op voorraad is. Vooral bij recentere producten is kans groot dat ze niet op voorraad zijn tijdens deze actie.Lan Mandragoran schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:26:
De wasmachine die ik wilde kopen (en die gisteren nog ruim op voorraad was) is ook opeens uitverkocht. Dit is wel vrij toevallig allemaal.
[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 26-01-2015 17:10 ]
Maar hij wordt dan ook nog door 1.21 gedeeld. Dus de uiteindelijke prijs is idd heel voordelig voor zo'n telefoon.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:13:
[...]
Bedankt dat is als dat het bedrag blijft een interessante prijs.
/1.21Pyramiden schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:14:
[...]
Maar hij wordt dan ook nog door 1.17 gedeeld. Dus de uiteindelijke prijs is idd heel voordelig voor zo'n telefoon.
Foutieve berekening 21% BTW:
Televisie oude prijs: € 2000,- (inclusief BTW)
Berekening: € 2000,- / 100 = € 20,- * 21 = € 420,-
Televisie nieuwe prijs: € 2000,- - € 420,- = € 1580,-
Juiste berekening 21% BTW:
Berekening: € 2000,- / 121 = € 16,53 * 21 = € 347,11
Televisie nieuwe prijs: € 2000,- - € 347,11 = € 1652,89
De effectieve korting die tijdens de BTW- actie ontstaat is dus een slordige 17,36%
(€ 347,11 / € 2000,- = 0,173 * 100 = 17,36%)
Of er tijdens de BTW vrije dagen van de MediaMarkt nu wel of geen BTW 'echte' BTW als korting wordt gehanteerd. Feit is dat er tijdens de MediaMarkt actie op veel electronica een effectieve korting geldt van maar liefst 17,36%.
[ Voor 7% gewijzigd door Pannekoek_NL op 26-01-2015 17:20 ]
Man man man, of je deelt gewoon door 1.21Sjoerdiee schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:19:
Even gekopieerd vanaf internet
Foutieve berekening 21% BTW:
Berekening: € 2000,- / 100 = € 20,- * 21 = € 420,-
Televisie nieuwe prijs: € 2000,- - € 420,- = € 1580,-
Juiste berekening 21% BTW:
Berekening: € 2000,- / 121 = € 16,53 * 21 = € 347,11
Televisie nieuwe prijs: € 2000,- - € 347,11 = € 1652,89
De effectieve korting die tijdens de BTW- actie ontstaat is dus een slordige 17,36%
(€ 347,11 / € 2000,- = 0,173 * 100 = 17,36%)
Of er tijdens de BTW vrije dagen van de MediaMarkt nu wel of geen BTW 'echte' BTW als korting wordt gehanteerd. Feit is dat er tijdens de MediaMarkt actie op veel electronica een effectieve korting geldt van maar liefst 17,36%.
Ben hier ook benieuwd naarJeru schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:24:
Is er nog niemand geweest die contact heeft gehad met de MediaMarkt ivm alle online voorraden die in een keer weg zijn? Volgens mij kan je op het moment namelijk helemaal niets meer direct bestellen.

Verwijderd
Op het VWO zijn er mensen die tm de 6e elke economie toets 10% van de punten laten liggen omdat ze dat nog steeds niet snappen
uit de actievoorwaarden:Lan Mandragoran schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:26:
De wasmachine die ik wilde kopen (en die gisteren nog ruim op voorraad was) is ook opeens uitverkocht. Dit is wel vrij toevallig allemaal.
Kan ik tijdens de btw-actie artikelen reserveren?
Alleen voor witgoedartikelen kunnen reserveringen gemaakt worden in de winkels tijdens de btw-actie. Voor overige artikelen is dit niet mogelijk en geldt OP=OP.
Dus je zou in de winkel moeten kunnen reserveren met BTW-korting. De vrieskast die ik op het oog had is opeens ook uitverkocht, ik vermoed dat ze deze artikelen alleen in de winkel met btw-korting willen leveren. Waarschijnlijk gaat de verkoper dan een duurder model proberen of een aanvullende garantie.
[ Voor 3% gewijzigd door ITsEZ op 26-01-2015 18:02 ]
What you see is always what you get.
Deze pricewatch: Logitech Speaker System Z623 speakerset bijvoorbeeld, valt zoiets nu onder PC-accessoires of niet? Het is geen product alleen bedoelt voor gebruik met een PC.
Een muis, toetsenbord of muismat is dat overduidelijk wel.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Indeling van de mediamarkt-site lijkt me leidend, en daar is het een accessoire.kuusj98 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:04:
Het is mij nog niet duidelijk wat nu onder PC-accessoires word gerekend.
Deze pricewatch: Logitech Speaker System Z623 speakerset bijvoorbeeld, valt zoiets nu onder PC-accessoires of niet? Het is geen product alleen bedoelt voor gebruik met een PC.
Een muis, toetsenbord of muismat is dat overduidelijk wel.
http://www.mediamarkt.nl/...45,150471.html?langId=-11
_██_
(ಠ_ృ)
Misschien hebben jullie hier wat aan? Er zijn daar nog wel meer Samsung magnetron's afgeprijsd. Of het daadwerkelijk scherpe prijzen zijn moet je zelf vergelijken.
[ Voor 19% gewijzigd door Hummed op 26-01-2015 18:13 ]
Verwijderd
Fijn van de Wehkamp dat ze in de specificaties een vermogen van 900W vermelden terwijl de aansluitwaarde gewoon 2,9 kW is! 900W is wat er nuttig uitkomt bij Magnetron gebruik.Hummed schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:12:
http://www.wehkamp.nl/hui...0&SelSegCode=&SelSegType=
Misschien hebben jullie hier wat aan? Er zijn daar nog wel meer Samsung magnetron's afgeprijsd. Of het daadwerkelijk scherpe prijzen zijn moet je zelf vergelijken.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Zo werkt het nou eenmaal, die Apple producten waren vorig jaar in de webshop en winkel binnen no-time uitverkocht en nergens was meer voorraad, na het verlopen van de actie was alles er toevallig direct wel weer.uberitexpert schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:59:
Toch wel heeeel erg apart dat het webshop assortiment ongeveer gehalveerd is sinds deze week, zaterdag was alles nog ongeveer op vooraad en nu wordt het camera & lenzen assortiment met de dag kleiner. Zou toch ook wat zijn, woensdag om 17:59 het hele Nikon+Canon+Samsung camera assortiment uitverkocht
Hebben ze dit specifiek gezegd?SqueakyClean schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:56:
Even een tip voor mensen die producten hebben gekocht en daarvan de BTW-korting willen terughalen:
Stap 1: naar de afdeling voor de credit-factuur;
Stap 2: naar de infobalie voor het geld terug.
Je moet eerst naar de afdeling voor een credit-factuur, voordat je je geld bij de infobalie kan terugkrijgen.
De rij voor de infobalie is vanaf woensdag lang, dus bespaar jezelf een half uur!
Ik was er gisteren en de werknemer zei dat ik gewoon met mijn factuur die hij had opgesteld (2x sonos play 5, nog zonder korting) bij de servicebalie beneden moest melden, omdat de 'infodesk' juist heel druk zou zijn.
Dan zouden ze daar de kosten verrekenen met de originele factuur.
Dit betreft overigens de MM Rdam centrum
Hoofdtelefoons lijken dus onder Audio te vallen, niet onder accessoires
Nee, je moet het geheime wachtwoord weten en alles in vijfvoud inleveren, met een stempel van het consulaat van Venezuela!keanu_ schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:54:
[...]
Hebben ze dit specifiek gezegd?
Ik was er gisteren en de werknemer zei dat ik gewoon met mijn factuur die hij had opgesteld (2x sonos play 5, nog zonder korting) bij de servicebalie beneden moest melden, omdat de 'infodesk' juist heel druk zou zijn.
Dan zouden ze daar de kosten verrekenen met de originele factuur.
Dit betreft overigens de MM Rdam centrum

Ik vraag me af of sommige mensen nog wel kunnen slapen, wanneer ze nadenken over die 1000 en 1 manieren waarop ze mis kunnen grijpen, of achteraf enorme spijt zouden kunnen krijgen.

_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Je hoeft niet zo te happen hoor.Atomsk schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:51:
[...]
Nee, je moet het geheime wachtwoord weten en alles in vijfvoud inleveren, met een stempel van het consulaat van Venezuela!Serieus, wat maakt dat nou uit? Wanneer een medewerker dat zegt, dan zal dat wel. Het is niet alsof je je korting kwijtraakt omdat je bij de verkeerde balie staat of zo. Het is een actie, geen examen.
Ik vraag me af of sommige mensen nog wel kunnen slapen, wanneer ze nadenken over die 1000 en 1 manieren waarop ze mis kunnen grijpen, of achteraf enorme spijt zouden kunnen krijgen.
Als je dit topic eens goed doorleest, hanteert elke MM zijn eigen beleid wat betreft kortingen en afhandelingen. Duidelijkheid bespaart juist mensen de extra moeite mochten ze naar een specifieke MM gaan. Maar goed, jij denkt blijkbaar alleen aan jezelf en niet aan je medemens

En slapen doe ik altijd goed, ongeacht mijn aankopen.
[ Voor 4% gewijzigd door keanu_ op 26-01-2015 20:07 ]
Dit kan ik beamen. Vandaag ook even gevraagd bij de mediamarkt. Alleen de in-ear, dus de oordopjes vallen onder accessoires!Johnvh schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:03:
Zojuist een Bose CQ25 gekocht. Lagen in een grote bak (meer wit dan zwart) en doet volgens de medewerker die het telefonisch nagevraagd heeft ook gewoon mee.
Hoofdtelefoons lijken dus onder Audio te vallen, niet onder accessoires
Vallen hardeschijven en SSD voor pc nu onder accosiare en doen dus niet mee of vallen ze er wel onder en doen ze gewoon mee aan deze actie???
Kopie van mediamarkt site:Chris89 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:11:
Kan iemand me even duidelijkheid verschaffen?
Vallen hardeschijven en SSD voor pc nu onder accosiare en doen dus niet mee of vallen ze er wel onder en doen ze gewoon mee aan deze actie???
UITZONDERINGEN
Alle accessoires (zoals verlichting, batterijen, gsm- & computeraccessoires, domotica, beveiliging, rookmelders, kabels, inkt, opslag; bijv. harde schijven, USB, SSD en (micro)SD-kaarten etc.)
Gamingaccessoires
Alle Apple-producten
Consolehardware
Computersoftware
Speelgoed, boeken & spellen
Prepaidkaarten, prepaidpakketten en abonnementen
Power Service en verzekeringen
Giftcards en tegoedkaarten
[ Voor 28% gewijzigd door Jorgen op 26-01-2015 20:16 ]
of je lees de OP gewoonChris89 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:11:
Kan iemand me even duidelijkheid verschaffen?
Dat is goed nieuws! dat wordt dus een philips fidelio M1 voor mijhermitassix schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:09:
[...]
Dit kan ik beamen. Vandaag ook even gevraagd bij de mediamarkt. Alleen de in-ear, dus de oordopjes vallen onder accessoires!
Na mijn idee is het gewoon hardware en geen accessoire.Jorgen schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:13:
Technisch gezien zijn dit geen accessoires, maar je moet maar afwachten hoe zij het noemen. Ik zou kijken hoe de website ze gecategoriseerd heeft.
Zal mij benieuwen hoe ze hiermee om gaan inderdaad...
[ Voor 13% gewijzigd door alwaysleft op 26-01-2015 20:22 ]
Die 3 jaar garantie stelt niets voor.. Overigens komt er een CTO Apple MacbookPro Retina 13 inch in beperkte aantallen in de aanbiedingniekhj schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:04:
Nou de Mediamarkt kan me de boom in met hun niet-apple actie. Ik heb mijn aankoop (Retina MbP) zojuist bij de dixons gedaan: 10 % korting (wat nog steeds redelijk is op een dergelijke aankoop) EN 3 jaar garantie.
Tevens een iMac 1.4Ghz, 8Gb, 1TB voor 1029 en een MacBook Air 13 inch met 8Gb, 128Gb voor 949
Dit zijn speciaal bestelde modellen die ze voor de bovenstaande actieprijzen verkopen, toch een leuke geste van MM. OP = OP
[ Voor 17% gewijzigd door Schizo007nl op 26-01-2015 20:47 ]
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Alleen Macs ja.Prosac2010 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:25:
Voor de mensen die graag goedkoper een Macbook Pro op de kop willen tikken bij de Mediamarkt. Dixons heeft t/m woensdag 10% korting op alle apple producten. Dat is dus ongeveer 1390 euro voor een 256gb MB Pro 13"
Dan doet die toch gewoon mee, anders had er wel gestaan dat die uitgesloten was. Ik zou hem sowieso voor woensdag halen i.v.m. de kans dat die anders wel eens weg kan zijn.DaMarcus schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:36:
De Canon 7D Mark II staat niet in de lijst van de OP. Ik weet niet of er iemand is die al bevestiging heeft of deze met korting te verkrijg is, maar morgenavond rij ik langs MM The Wall om duidelijkheid te krijgen
Was vandaag in Enschede maar daar ligt deze camera helaas niet eens in de winkel (zelfs geen lege plek) dus ik betwijfel of ze die wel in deze winkel verkopen? Had even geen tijd om te wachten op een verkoper dus heb geen vragen kunnen stellen. Op internet is ie nog wel leverbaar (met een wachttijd), hopelijk is dat woensdag om 18.00 uur nog zo. Maar ben er bang voor...DaMarcus schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:36:
De Canon 7D Mark II staat niet in de lijst van de OP. Ik weet niet of er iemand is die al bevestiging heeft of deze met korting te verkrijg is, maar morgenavond rij ik langs MM The Wall om duidelijkheid te krijgen
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Een goede tip ja. Dus morgenavond halen en van het weekend het prijsverschil terugclaimen zeg je?Marc_87 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:44:
[...]
Dan doet die toch gewoon mee, anders had er wel gestaan dat die uitgesloten was. Ik zou hem sowieso voor woensdag halen i.v.m. de kans dat die anders wel eens weg kan zijn.
* DaMarcus ' eerste keer dat hij zich bezighoudt met de MM BTW-dagen. Dus sommige dingen zijn nieuw voor mij
Jep inderdaad zo doen, en dan ook hem eerst halen voor de laagsteprijs garantie en wanneer je terug gaat die eisen op de prijs op de bon i.p.v. de prijs in de winkel. Zeg je anders even dat je hem retour doet wanneer ze niet de prijs van de bon aanhouden voor de BTW. Dat doen ze toch niet op een camera van €1699,-DaMarcus schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:47:
[...]
Een goede tip ja. Dus morgenavond halen en van het weekend het prijsverschil terugclaimen zeg je?
* DaMarcus ' eerste keer dat hij zich bezighoudt met de MM BTW-dagen. Dus sommige dingen zijn nieuw voor mij
Verwijderd
Bastien schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:46:
[...]
Was vandaag in Enschede maar daar ligt deze camera helaas niet eens in de winkel (zelfs geen lege plek) dus ik betwijfel of ze die wel in deze winkel verkopen? Had even geen tijd om te wachten op een verkoper dus heb geen vragen kunnen stellen. Op internet is ie nog wel leverbaar (met een wachttijd), hopelijk is dat woensdag om 18.00 uur nog zo. Maar ben er bang voor...
Marc_87 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:44:
[...]
Dan doet die toch gewoon mee, anders had er wel gestaan dat die uitgesloten was. Ik zou hem sowieso voor woensdag halen i.v.m. de kans dat die anders wel eens weg kan zijn.
Via MM Almere 2x bevestiging gehad dat deze camera meedoet met de actie.. ik geloof het wel en heb de doos open gemaaktDaMarcus schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:36:
Zie twitter (de foto van de doos zat als bijlage):
Jeffrey Haak @JHaakie 9h9 hours ago
@MediaMarktAlmer zie inde voorwaarde dat alle canon's meedoen.Dus kan de doos openmaken en28/01 de btw terug krijgen?
MediaMarkt Almere @MediaMarktAlmer 5h5 hours ago
@JHaakie klopt. Met originele factuur/aankoopbon. Er is vanaf woensdagavond aparte balie voor. Houd aub rekening met drukte.
Alleen jammer dat Dixons sowieso al niet erg goedkoop was met de Macbooks, waardoor de prijzen inclusief 10% korting maar zeer weinig goedkoper zijn (Air 128GB = 4 euro goedkoper en Retina Pro 128GB ongeveer 30 euro). Daar word ik persoonlijk niet erg enthousiast van.niekhj schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:04:
Nou de Mediamarkt kan me de boom in met hun niet-apple actie. Ik heb mijn aankoop (Retina MbP) zojuist bij de dixons gedaan: 10 % korting (wat nog steeds redelijk is op een dergelijke aankoop) EN 3 jaar garantie.
Dat klinkt leuk, maar dat hoeven ze natuurlijk niet te doen. Alleen als de actieprijs onder de laagste prijs ligt, moeten ze het verschil terugbetalen. Ze zullen echt niet zomaar over die prijs die je enkele dagen eerder betaald hebt de "BTW-korting" gaan berekenen.Marc_87 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:50:
[...]
Jep inderdaad zo doen, en dan ook hem eerst halen voor de laagsteprijs garantie en wanneer je terug gaat die eisen op de prijs op de bon i.p.v. de prijs in de winkel. Zeg je anders even dat je hem retour doet wanneer ze niet de prijs van de bon aanhouden voor de BTW. Dat doen ze toch niet op een camera van €1699,-
Als jij die ervaring wel hebt, zal iedereen hier ontzettend graag horen waar jij dit voor elkaar krijgt.
Routers vallen onder computeraccessoires!handsomekate schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:59:
Weet iemand of routers ook mee doen met deze actie?
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Zijn uitgesloten. Qua computers kun je dit aanhouden:handsomekate schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:59:
Weet iemand of routers ook mee doen met deze actie?
-Desktop PC*
-Laptop*
-Tablet*
-Monitoren*
*= Apple doet in beperkte voorraad mee.
De rest: kabels, routers, switches, videokaarten, geluidskaarten, hoesjes, software, luidsprekers, netwerk harde schijven, harde schijven, SSD's, toetsenborden, muizen etc. doen NIET mee
Ik koop voorlopig niks meer bij MM. Oplichterij is het!
En daarbuiten zijn de meeste dure TV's ineens niet meer op voorraad, terwijl ze dat een aantal dagen geleden nog wel waren....
Don't hate me for asking these stupid ass questions.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]<h1>- Dit topic is bedoeld om leuke aanbiedingen en ervaringen te bespreken, niet als klaagmuur of voor allerlei wilde beschuldigingen. Hou het svp netjes.
- Geen aankoopadviesvragen.</h1>~~~[/html]
Zoals overal op Tweakers.net: toon eigen inzet, dit is geen topic om vraagjes te dumpen. Geen mededelingen zoals "ik ook" of "ik heb X gekocht". Ook niet "doet product X mee?".
Veel vragen worden beantwoord in de Q&A op pagina 1 van dit topic. Kijk eerst of je vraag daar al is beantwoord voor je gaat posten!
Media Markt heeft besloten om vanaf dinsdagavond 22.00 tot maandag 2 februari 08.00 uur geen prijzen aan te bieden via de Pricewatch.