De media leest mee op fora, twitter, facebook, etc. In de drang om maar iets te kunnen melden worden de vaagste geruchten op die plekken overgenomen als (vrijwel) waar.Joostje123 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:36:
[...]
Je vraagt je soms echt af hoe de media te werk gaat...
Aahja is kans van 50% laten we de gok nemen op de vrouw, wonen meer vrouwen in Frankrijk dan mannen. Dus zelfs meer dan 50%.
Waarheidsvinding is moeilijk in dit soort live reportages, maar het fenomeen van maar roepen en hopen dat je gelijk hebt begint steeds grote vormen aan te nemen.
Bron: AP - https://twitter.com/AP/status/553515477423882241BREAKING: French official: Phone contact made with terror suspects holding hostage northeast of Paris.
[ Voor 19% gewijzigd door lubbertkramer op 09-01-2015 12:40 ]
Af en toe een satirisch berichtje moet hier kunnen hoor.Shodan schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:37:
[...]
Jammer genoeg lijkt dit niet mogelijk op tweakers. Zo zie je maar dat ellende en dood van anderen vooral spannend en vermakelijk is. Triest maar waar...
Als je puur de ontwikkelingen wilt bij houden kan je veel beter kijken op reddit live blog
Jeej wat moet hier nou staan. Flickr
Het breekt ook de spanning die veel mensen hebben denk ik. Gewoon even wat humor helpt echt.Moortn schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:41:
[...]
Af en toe een satirisch berichtje moet hier kunnen hoor.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Tja ik had er nog nooit van gehoord, nu weet de hele wereld het, dus als dit een actie was om ze het zwijgen op te leggen gaat het nog niet erg goed wat dat betreft...YellowOnline schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:42:
Cynisch is dat dit voor Charlie Hebdo, dat al een eeuwigheid door geldproblemen geplaagd wordt, financieel een goeie affaire wordt. Verschillende organisaties geven de redactie geld (Google: €300 000) en er zijn de laatste twee dagen al 12 000 abonnees bijgekomen (dat is + 25%).
Fixing things to the breaking point...
Google heeft geen geld gedoneerd. Een organisatie waar google verplicht aan mee heeft moeten doen maakt geld over.YellowOnline schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:42:
Cynisch is dat dit voor Charlie Hebdo, dat al een eeuwigheid door geldproblemen geplaagd wordt, financieel een goeie affaire wordt. Verschillende organisaties geven de redactie geld (Google: €300 000) en er zijn de laatste twee dagen al 12 000 abonnees bijgekomen (dat is + 25%).
Het is een http://nl.wikipedia.org/wiki/AMX_10RCAwsom schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:05:
[...]
Aan de loop te zien is het wel degelijk een MBT.
[afbeelding]
Ziet er uit als een AMX Leclerc tank, met daarachter nog een licht voertuig.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ja ze hopen dat over 5 jaar nog een keer gebeurt, kunnen ze er financieel weer tegenaan!YellowOnline schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:42:
Huh?lasharor schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:43:
[...]
Google heeft geen geld gedoneerd. Een organisatie waar google verplicht aan mee heeft moeten doen maakt geld over.
Heb je hier wat meer achtergrond over, heb dit dan totaal gemist en verkeerd begrepen.
Charlie Hebdo humor. tekening kan ik me er zo bij voorstellen.Joostje123 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:44:
[...]
Ja ze hopen dat over 5 jaar nog een keer gebeurt, kunnen ze er financieel weer tegenaan!
Busses to evacuate the schools are now on their way
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
http://www.nu.nl/internet...0-euro-charlie-hebdo.htmlJoostje123 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:45:
[...]
Huh?
Heb je hier wat meer achtergrond over, heb dit dan totaal gemist en verkeerd begrepen.
Klopt ook niet volledig wat net door anderen werd gezegd, het is wel door Google opgericht en ze zullen vast wel wat te beslissen hebben over dat fonds (ondanks dat het zelfstandig is)
[ Voor 10% gewijzigd door calvinturbo op 09-01-2015 12:47 ]

Als je dit leest, geen kosten voor komende editie.calvinturbo schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:46:
[...]
http://www.nu.nl/internet...0-euro-charlie-hebdo.html
Klopt ook niet volledig wat net door anderen werd gezegd, het is wel door Google opgericht en ze zullen vast wel wat te beslissen hebben over dat fonds (ondanks dat het zelfstandig is)
Zal je denken gooien die oplage na 50 miljoen en deel hem gratis uit.
Tja ik denk dat ze op dit moment met andere dingen bezig zijn...Joostje123 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:48:
[...]
Als je dit leest, geen kosten voor komende editie.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ziet er allemaal behoorlijk heftig uit, veel politie, heel veel politie..
Nu hopen dat die 2 daders levend gepakt worden, martelen die handel.
filmpje van een agent die door 1 van de 2 wordt neergeschoten, met wat vaag gedoe er bij, kwaliteit 0. niet geloofwaardig...
Body mods don't determine skill
video is niet orgineel (achteraf bewerkt) zeg je?Safaci schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:49:
[...]
Zet erbij wat het is, want dan kunnen we deze onzin mijden.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Filmpje over die agent die wel/niet echt door het hoofd wordt geschoten.Safaci schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:49:
[...]
Hierbij de prijs voor meest smakeloze post op Tweakers in 2015, heeft 9 dagen geduurd...
Dat is nu al 100 keer de revue gepasseerd en telkens opnieuw uitgelegd... Paranoïde mensen vallen niet te overtuigen met rationele argumenten, dus ik doe het niet meer.
[ Voor 24% gewijzigd door YellowOnline op 09-01-2015 12:51 ]
Had ik moeten doen inderdaad. Onzinnige conspiracy in ieder geval.Safaci schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:49:
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door Joster op 09-01-2015 12:53 ]
Lijkt erop dat het toch een man isEigenaar drukkerij onbereikbaar
De familie van de eigenaar van de drukkerij, Michel Catalano, zegt geen enkel bericht van hem te hebben gehad. De familie kan hem niet bereiken en is bang dat hij de gijzelaar is. Dat meldt de krant 20minutes.
http://www.rtlxl.nl/#!/u/...51-3db0-823d-092781d23ada
Hoop dat de link werk, ze hebben hun livestream onlangs veranderd. Via rtlnieuws.nl en dan ff doorscrollen naar linksonder. Daar staat "laatste uitzending" en de livestream er direct onder.
ben ik de enigste die denkt dat dit edited is? kwaliteit is in ieder geval 0
Body mods don't determine skill
Wat zie je dan?shoombak schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:51:
[...]
spoilertags of waarschuwing is op z'n minst gewenst, sick fuck
Stel je wat meer aan zeg.
najah ik geloof natuurlijk ook niet in dat soort dingen.YellowOnline schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:50:
[...]
[...]
Dat is nu al 100 keer de revue gepasseerd en telkens opnieuw uitgelegd... Paranoïde mensen vallen niet te overtuigen met rationele argumenten, dus ik doe het niet meer.
de eerste keer dat ik het op die manier voorbij zie komen..
het is dus niet echt?? achteraf bewerkt?
filmpje is idd NSFW
Had ik al meer gelezen dat ze onder begeleiding naar binnen gingen:SuBBaSS schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:52:
RTL Z is er ook de hele tijd bij met riedeltje deskundigen en een verslaggever die met andere journalisten onder begeleiding van de politie het dorpje in mocht (??).
http://www.rtlxl.nl/#!/u/...51-3db0-823d-092781d23ada
Hoop dat de link werk, ze hebben hun livestream onlangs veranderd. Via rtlnieuws.nl en dan ff doorscrollen naar linksonder. Daar staat "laatste uitzending" en de livestream er direct onder.
Bron:https://twitter.com/brianging/status/553509850505048064We're now in convoy with police on way to a press conference in dammartin
en staan latere tweets met foto dat ze binnen in het dorp zijn
Inderdaad de normaalste zaak van de wereld een gelooped filmpje te kijken van een genadeschot...NeutraleTeun schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:53:
[...]
Wat zie je dan?
Stel je wat meer aan zeg.
Meen je dit? Bewerkt of niet; de agent is overleden.spartacusNLD schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:50:
[...]
video is niet orgineel (achteraf bewerkt) zeg je?
Dit is zo vaak langsgekomen hier. Ik snap dat complotten erg vermakelijk kunnen zijn, maar we willen het hier graag over de feiten hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Safaci op 09-01-2015 12:56 ]
Persconferentie in het dorp betekent dat het afgelopen moet zijn.lubbertkramer schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:53:
[...]
Had ik al meer gelezen dat ze onder begeleiding naar binnen gingen:
[...]
Bron:https://twitter.com/brianging/status/553509850505048064
en staan latere tweets met foto dat ze binnen in het dorp zijn
Anders ga je daar geen persconferentie houden.
LeMonde.fr:
Velen hebben ons gevraagd waarom er een tank te zien is, voortgetrokken door een vrachtwagen op de achtergrond van een foto verdeeld door de Britse Daily Telegraph. Wij hebben geen informatie momenteel over de aanwezigheid van een pantservoertuig, maar het is mogelijk dat dit slechts toeval is.
Voortgangsrapportage. Om allerlei speculaties en geruchten te ontkrachten/bevestigen.Joostje123 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:55:
[...]
Persconferentie in het dorp betekent dat het afgelopen moet zijn.
Anders ga je daar geen persconferentie houden.
Eens, had mijn standpunt erbij moeten zetten. En dat is niet het stukje tekst dat in die Facebook post staat.RGAT schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:50:
[...]
Hierbij de prijs voor meest smakeloze post op Tweakers in 2015, heeft 9 dagen geduurd...
YellowOnline schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:50:
[...]
[...]
Eens met bovenstaande namelijk.Safaci schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:54:
[...]
Meen je dit nou serieus?
Dit is zo vaak langsgekomen hier. Ik snap dat complotten erg vermakelijk kunnen zijn, maar we willen het hier graag over de feiten hebben.
Ik kom net terug van vakantie.. weet helemaal niets van dit voorval/aanval... en wat zie ik dan?RGAT schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:54:
[...]
Inderdaad de normaalste zaak van de wereld een gelooped filmpje te kijken van een genadeschot...
Zie niks gore, zie geen bloed.. in mijn point of view heeft die gast gewoon gemist.
Dus ja, heel veel (gore sowieso niet) is er niet te zien.
Heb ook al een filmpje gezien van ene aantal mensen die op de grond lagen (om geëxecuteerd te worden) gewoon langs de weg (auto's reden voorbij) en een gast met een AK maait over ze heen (terwijl hij stil stond, en niet rennend zoals in dit filmpje) en hij mist ze allemaal.
Dus ja... stel je wat meer aan.
Valt best mee dit tog ? Je ziet tegenwoordig niet anders. Als je dit al niet kan kijken.RGAT schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:54:
[...]
Inderdaad de normaalste zaak van de wereld een gelooped filmpje te kijken van een genadeschot...

:)
De discussie eronder is nog best interessant, leuk beeld krijg je van een aantal mensen daar op facebook.Safaci schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:54:
Meen je dit nou serieus?
En hoe kan je nu over feiten praten als alles wat nu de media ingaat met een wintervoorraad zout moeten worden genomen? Man, vrouw, toch man, toch vrouw, 22 dood, geen dood, wel tank, geen tank, wel gekoppelde schietpartijen, of toch niet..
En wat een boehoe over dat filmpje zeg, beetje film anno 2014 heeft factor 10 geweld, gros van de streams hebben deze beelden al honderden keren laten zien, beetje scheef als je je wel wil mengen in een discussie maar niet de beelden wil zien...
[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 09-01-2015 12:58 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat doe je niet in het dorp, waar eerst iedereen wordt geavacueerd. Maar dan gewoon ergens in Parijs op een politiebureau.Fly-guy schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:56:
[...]
Voortgangsrapportage. Om allerlei speculaties en geruchten te ontkrachten/bevestigen.

ja idd, anders vraag ik het toch niet. bedankt iig.Safaci schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:54:
[...]
Meen je dit? Bewerkt of niet; de agent is overleden.
ik zit niet 24/7 in dit forum te neuzen.. en post vliegen hier snel door dus je mist nog al is wat..
Ik hoor nu dat hij 26 islubbertkramer schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:58:
Gijzelaar Michel Catalano (28) is verantwoordelijk voor onderneming CTD. Dit melden Belgische media.

Put that cookie down!
Goed, herstel: Gewoonste zaak van de wereld om een gelooped filmpje te kijken van iemand die probeert een ander neer te knallen, zolang het kan zijn dat hij mist is het allemaal lachen en leukNeutraleTeun schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:57:
[...]
Ik kom net terug van vakantie.. weet helemaal niets van dit voorval/aanval... en wat zie ik dan?
Zie niks gore, zie geen bloed.. in mijn point of view heeft die gast gewoon gemist.
Dus ja, heel veel (gore sowieso niet) is er niet te zien.
Heb ook al een filmpje gezien van ene aantal mensen die op de grond lagen (om geëxecuteerd te worden) gewoon langs de weg (auto's reden voorbij) en een gast met een AK maait over ze heen (terwijl hij stil stond, en niet rennend zoals in dit filmpje) en hij mist ze allemaal.
Dus ja... stel je wat meer aan.
/rant
Is het gehele dorp dan leeg inmiddels? Of nemen ze gewoon dat gedeelte wat het verst van de plek des onheils is omdat iedereen die er wat van weet en van wil weten toch al in de buurt is?Joostje123 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:57:
[...]
Dat doe je niet in het dorp, waar eerst iedereen wordt geavacueerd. Maar dan gewoon ergens in Parijs op een politiebureau.
Zo.. en 50% van de info klopt dus niet van wat er in het gebouw was.Een van de overlevenden van de aanslag op Charlie Hebdo zegt dat de daders niet - zoals eerder beweerd - eerst om de namen van hun slachtoffers vroegen, maar in het wilde weg schoten. 'Ze schoten op de groep mensen, zo simpel is het. Ze zeiden op een gegeven moment wel de naam van Charb (cartoonist Stéphane Charbonnier)', aldus journalist Laurent Léger vandaag tegen de radiozender France Info.
'We waren aan het eind van de vergadering die we elke woensdagochtend hebben. Ineens hoorden we wat klonk als rotjes, we wisten niet wat het was. De deur knalde open en een vent kwam binnen die 'Allahu Akbar' riep', zegt Léger. 'Hij zag eruit als iemand van GIGN (de Franse anti-terreureenheid) en hield met twee handen een geweer vast. Hij begon te schieten.'
http://deredactie.be/cm/v...and/2.37099?eid=1.2203619Volgens verschillende bronnen is er wel een verband tussen de aanslag op het satirische weekblad Charlie Hebdo woensdag en de schietpartij van gisterochtend in Montrouge, een voorstad in het zuiden van Parijs. De verdachte van die schietpartij is intussen geïdentificeerd.
Meteen na de schietpartij in Montrouge, een dag na de aanslag tegen Charlie Hebdo, werd volop gespeculeerd over een mogelijk verband tussen beide, maar die geruchten werden door officiële bronnen de kop ingedrukt. Maar het was toch opvallend dat het onderzoek werd toevertrouwd aan het antiterrorisme-departement van het Parijse parket.
Vandaag, een dag later, zou er volgens verschillende bronnen dan toch een link zijn tussen beide: de verdachte van de schietpartij in Montrouge -intussen geïdentificeerd zou zeker 1 van de 2 broers Kouachi, verdacht van de aanslag op Charlie Hebdo, kennen.
In de naaste omgeving van de verdachte van de schietpartij in Montrouge zijn trouwens nog twee aanhoudingen verricht.
We cannot confirm the presence of hostage(s) with certainty.
wtf

Put that cookie down!
Van vrouw naar man naar niets?Spidersense schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:03:
The Interior Ministry:
We cannot confirm the presence of hostage(s) with certainty.
wtf
Overigens is Uderzo, de tekenaar van Asterix, even uit pensioen gekomen:

Goh, fransen weten iets niet zeker. Moeten we verbaasd zijn dan?
Je ne sais pas...lanerios schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:07:
[...]
Goh, fransen weten iets niet zeker. Moeten we verbaasd zijn dan?
Ze hebben de witte vlag al in de achterbak liggen
Hoop wel voor de fransen dat dit snel opgelost is. Voor de inwoners van het dorp is het toch een tijd van onzekerheid.
En ja hoor!
ManFrench television network France 2 are currently reporting that the hostage being held by the gunmen is a 26 year old male.
Vrouw
Man
Geen
Man
>_>
[ Voor 22% gewijzigd door corset op 09-01-2015 13:09 ]
Wel, ik las net dat de uitgave van volgende woensdag op 1 000 000 exemplaren is ipv. de normale 60 000.Joostje123 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:48:
[...]
Als je dit leest, geen kosten voor komende editie.
Als ik die Amerikaanse flauwe kul hier nog veel zie ga ik over Srebrenica beginnen lullen.lanerios schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:09:
[...]
Ze hebben de witte vlag al in de achterbak liggen
[...]
[ Voor 28% gewijzigd door YellowOnline op 09-01-2015 13:11 ]
[ Voor 96% gewijzigd door YellowOnline op 09-01-2015 13:11 ]
Ik stond net in de wachtrij bij een grote boekenwinkel in Zwolle, daar hoorde ik via de telefoon een medewerker een groot aantal Charlie Hebdo's bestellen!YellowOnline schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:09:
[...]
Wel, ik las net dat de uitgave van volgende woensdag op 1 000 000 exemplaren is ipv. de normale 60 000.
haha nee hoor, ik heb gewoon niks met fransen. Dat staat los van dit alles.
They are still unable to formally confirm that there is a hostage, and declare that their priority right now is to speak to the alleged hostage takers.
"This can take some time, several hours."
Dat men contact heeft gehad wil natuurlijk niet zeggen dat dit contact op heel open niveau is waarbij bijvoorbeeld de details van de gijzelaar wordt besproken.
Cogitationis poenam nemo patitur
Ja maar de media brengt het wel naar buiten als valse informatie.Bullet NL schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:13:
Waarom doet iedereen zo verwonderlijk dat men niet zeker weet hoe de situatie exact is.....
Dat men contact heeft gehad wil natuurlijk niet zeggen dat dit contact op heel open niveau is waarbij bijvoorbeeld de details van de gijzelaar wordt besproken.
- de autoriteiten zijn "quasi zeker" dan de twee verschansten de broers Kouachi zijn
- ze kunnen niet bevestigen met zekerheid of er al dan niet gijzelaars zijn
- momenteel is er nog geen aanval geweest en zijn er doden noch gewonden
Als het begint pompt er zoveel adrenaline door je lichaam dat je niks meer nodig hebt.FicoF schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:15:
Ze kunnen nu ook gewoon rustig blijven wachten toch? Die lui krijgen vanzelf honger, slaap etc... Zolang er geen eisen zijn gesteld zou ik rustig afwachten.
Put that cookie down!
Of ze schieten de mogelijke/wel/niet-aanwezige mannen/vrouwen/man/vrouw dood, krijg je weer het gezeur 'waarom gingen ze er niet meteen op af?'FicoF schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:15:
Ze kunnen nu ook gewoon rustig blijven wachten toch? Die lui krijgen vanzelf honger, slaap etc... Zolang er geen eisen zijn gesteld zou ik rustig afwachten.
Al vraag ik me af of je nog met deze 2 kan onderhandelen..
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het volk wil een livestream, dus zijn er livestreams. Dan moet je wel steeds wat nieuws melden he.Soldaatje schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:16:
[...]
Ja maar de media brengt het wel naar buiten als valse informatie.
Maar hoe lang kan je een dorp afsluiten met zo veel politie.FicoF schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:15:
Langer dan dat de daders kunnen volhouden, dit is hoogste prio. Geld speelt geen rol, zijn genoeg politieagenten in de wereld.jip_86 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:18:
[...]
Maar hoe lang kan je een dorp afsluiten met zo veel politie.
Tja, dat vraag ik me ook af. Ze hebben al 12 mensen gedood. Of ze er nu nog 100 extra maken verandert niets meer aan hun straf. Met andere woorden: ze hebben niets meer te verliezen. De politie heeft er daarentegen alle belang bij ze levend te vatten. Dat is geen gemakkelijke situatie. Hun eigen wil om te sterven zal bepalend zijn.SinergyX schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:17:
[...]
Of ze schieten de mogelijke/wel/niet-aanwezige mannen/vrouwen/man/vrouw dood, krijg je weer het gezeur 'waarom gingen ze er niet meteen op af?'
Al vraag ik me af of je nog met deze 2 kan onderhandelen..
Die mensen in Parijs waren toch ook burgers? Lijkt me dus een leugen.Bosmonster schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:18:
De gijzelnemers hebben gezegd dat ze geen burgers wilden doden, dat is op zich dan weer een pluspuntje.
Virussen? Scan ze hier!
Die waren in hun ogen niet onschuldig.wildhagen schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:20:
[...]
Die mensen in Parijs waren toch ook burgers? Lijkt me dus een leugen.
During the Friday Prayer, in one of Marseilles' mosques, the imam, Haroun Derbal, stated: "99% of muslims in France are not Kouachi brothers, not Mohamed Mera, not Mehdi Nemmouche. We are the Republic, we have to participate in the gatherings
Dat neemt dus af over tijd. Hoe langer het duurt, hoe meer menselijke factoren (honger, dorst, vermoeidheid,...) het beginnen overnemen. Je lichaam kan snel in overdrive gaan maar je kan die staat niet eeuwig vasthouden.Spidersense schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:16:
[...]
Als het begint pompt er zoveel adrenaline door je lichaam dat je niks meer nodig hebt.
En ook geen vrouwen.. Oh wacht...Bosmonster schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:18:
De gijzelnemers hebben gezegd dat ze geen burgers wilden doden, dat is op zich dan weer een pluspuntje.
Is het valse informatie of informatie vanaf dat moment?Soldaatje schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:16:
[...]
Ja maar de media brengt het wel naar buiten als valse informatie.
Nogmaals, omdat er schijnbaar informatie te kort is brengt de media alles naar buiten wat ze kunnen.
En ja, dat kan soms als een tang op een varken slaan.
Voor het grootste deel waren dat burgers die in hun optiek iets flink fout hadden gedaan... Minderwaardige mensen, geen 'gewone' burgers.wildhagen schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:20:
[...]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Tja en ze zitten in een firma en daar is vast geen eten / drinken aanwezig ..... DuhXeon_vl schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:20:
[...]
Dat neemt dus af over tijd. Hoe langer het duurt, hoe meer menselijke factoren (honger, dorst, vermoeidheid,...) het beginnen overnemen. Je lichaam kan snel in overdrive gaan maar je kan die staat niet eeuwig vasthouden.
Maar dan nog waren het toch echt burgers, waardoor ze hun eigen uitspraak al ontkracht hebben.
Virussen? Scan ze hier!
Er zouden er nu zo'n 1500 rondlopen, maar er worden nog allerlei special forces achtige via helikopters afgezet...Faxe schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:21:
Als het langer duurt (paar dagen) zal de troepenmacht wel afgebouwd worden. Je zult desondanks altijd vrij veel troepen nodig zijn om de plaats van buiten af te sluiten en je bent mensen nodig om te voorkomen dat mensen dichtbij het gebouw komen waar de gijzeling is. Weet niet hoeveel er nu rondlopen maar meer als 1.000 man ben je daarvoor sowieso niet nodig.
Ze hadden ondertussen veel meer mensen kunnen vermoorden.wildhagen schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:20:
[...]
Dus denk dat er toch een kern van waarheid in zit.
Misschien heeft iedereen vandaag brood met achterham meegenomenPinky-H9 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:21:
[...]
Tja en ze zitten in een firma en daar is vast geen eten / drinken aanwezig ..... Duh

Put that cookie down!
En jij doet alsof jou beeld hetzelfde is als die van hen. Zo werkt het niet.wildhagen schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:22:
[...]
Maar dan nog waren het toch echt burgers, waardoor ze hun eigen uitspraak al ontkracht hebben.
Volgens deze broertjes waren dat waarschijnlijk de mensen die moesten sterven, en zagen ze deze niet als burgers. En opgelost.
Mooie quote:
En ja mensen, kom maar met het feit dat ze zich indekken, en alle moslims slecht zijn.Amar Lasfar, president of the Union of Muslim Organisations of France stated: "We have to present Sunday [to the gathering], not as muslims, but as citizens. [...] Terrorism doesn't have a religion. He who kills, kills his religion before killing anyone."
En dan:
Bwahaha, alsof het ooit zo'n belangrijk man is geweest (van Gogh)Gisteren zei ze al dat ze altijd al heeft geweten dat haar geliefde ooit zou sterven als Theo van Gogh. De Nederlandse regisseur en columnist werd in 2004 vermoord door een moslimextremist.
[ Voor 44% gewijzigd door corset op 09-01-2015 13:25 ]
Fly-guy schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:00:
[...]
Ketelmonteurs staan inderdaad bekend om hun afkeer voor breaking news..
De meest geweldig theorieën zijn hier voorbij gekomen, maar wie nu niet durft te erkennen dat het gewoon een aanslag is op de vrije meningsuiting heeft in mijn ogen echt een vreemde kijk op de situatie.
Ook als gijzelnemer weet je niet hoe lang je er nog zit, dus wanneer ga je over tot eten? Want je hebt geen oneindige voorraad. En er zal wel een bed staan maar hoe weet je dan dat je niet bestormd wordt? Je zou een beurtrol kunnen afspreken maar ook zo'n dingen spelen in het voordeel van onderhandelaars die de wakkere persoon psychologisch kunnen gaan treiteren, en proberen ze uit elkaar te spelen.Pinky-H9 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:21:
[...]
Tja en ze zitten in een firma en daar is vast geen eten / drinken aanwezig ..... Duh
Allemaal problemen die je als politie niet hebt. Je zorgt ervoor dat de druk erop blijft, en op de duur komen er barsten.
Source: Reddit Live updatesUNCONFIRMED!!!
It has just been reported that there was just a shooting at a supermarket in Paris.
Ik wacht af
Nee, maar hij is wel vermoord omdat hij "zijn" mening verkondigde..... Hij is pas een belangrijk persoon geworden na zijn dood, mede door de reden van zijn dood......lanerios schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:23:
[...]
Bwahaha, alsof het ooit zo'n belangrijk man is geweest (van Gogh)
Oo
Ja, zo maak je martelaren. Dat is uiteindelijk wat er ook met de redactie van Charlie Hebdo gebeurt.Bullet NL schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:27:
[...]
Nee, maar hij is wel vermoord omdat hij "zijn" mening verkondigde..... Hij is pas een belangrijk persoon geworden na zijn dood, mede door de reden van zijn dood......
Jep, komen meer plekken naar buiten. lijkt dus eenegzins afleiding te zijn (als het verbonden is!)
Dit topic is gesloten.
Kunnen we het eindelijk ontopic houden en niet van alles en nog wat erbij betrekken? Als er wordt gemodereerd op de inhoud dan kan met gemak een of twee ander topics gevuld worden. We snappen dat de emoties hoog kunnen oplopen, maar probeer het hier te beperken tot de aanslagen in Frankrijk. De globale discussie over de islam als religie vs andere religies, globale acties van het Westen tegen het Midden-Oosten, etc drijven de boel hier snel offtopic.
Let wel, het is niet onbespreekbaar, maar er zijn mensen die graag op de hoogte blijven van de aanslagen en de vervolgacties van o.a. de politie en de klopjacht. Dan zijn pagina's achter elkaar over religie erg offtopic.