Jeej wat moet hier nou staan. Flickr
Wel toevallig dat er dan net zo'n tank laatst een kleine plaats als deze rijdt.c0ne schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:08:
[...]
Is gewoon een leqlerc MBT ja, ik denk niet dat die speciaal opgeroepen is. De gendarmerie heeft eigen pantserwagens voor dit soort dingen, net als de KMAR in NL.
Politie is er voor de veiligheid.
De politie kan de veiligheid van de journalisten en politiemannen niet garanderen als ze daar blijven filmen en eventueel beelden beschikbaar stellen voor de gijzelnemers.
Dat hoopte ik al, gelukkigMoortn schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:08:
[...]
Ja, journalisten verbieden ergens verslag van te doen!
Was niet helemaal serieus. Denk 5%.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Hmm, oplage vertwintigvoudigd, ik zie openingen voor conspiracies...
Ik denk dat de pantserwagens van de KMAR niet zijn opgewassen tegen een raketwerper en dat ze daarom wat zwaarder gepantserd materieel hebben laten komen.c0ne schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:08:
[...]
Is gewoon een leqlerc MBT ja, ik denk niet dat die speciaal opgeroepen is. De gendarmerie heeft eigen pantserwagens voor dit soort dingen, net als de KMAR in NL.
Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM
Dat wel, maar een tank die opgeroepen wordt zal waarschijnlijk scherpe munitie bij hebben en begeleid worden door gendarmerie motoren en/of wagens.Awsom schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:08:
[...]
Wel toevallig dat er dan net zo'n tank laatst een kleine plaats als deze rijdt.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Behalve als ze daar binnen zelf meekijken en zo extra informatie krijgen over de bewegingen van de politie..Moortn schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:10:
Blijf het wel lame vinden dat de journalisten daar blijkbaar allemaal weg moeten voor hun eigen veiligheid. Ik vind dat een journalist dat zelf mag bepalen.
Of ze hebben met een sateliettelefoon contact met mensen die de beelden volgen.
Wapen en munitie wordt in het algemeen niet in hetzelfde voertuig vervoerd.c0ne schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:10:
[...]
Dat wel, maar een tank die opgeroepen wordt zal waarschijnlijk scherpe munitie bij hebben en begeleid worden door gendarmerie motoren en/of wagens.
Kan best kloppen dat die daar als back-up staat. Frankrijk is geen grappenmaker met dit soort acties.
Gegroet!
Is ook de veiligheid van burgers en politieagenten, als er steeds beelden beschikbaar komen.Moortn schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:10:
Blijf het wel lame vinden dat de journalisten daar blijkbaar allemaal weg moeten voor hun eigen veiligheid. Ik vind dat een journalist dat zelf mag bepalen.
Ja het zou ook zomaar een fake kunnen zijn.Decennia schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:12:
Krijg al meteen te horen dat de foto van de Tank nep is... lol
Kan best kloppen dat die daar als back-up staat. Frankrijk is geen grappenmaker met dit soort acties.
Totdat er een journalist dood gaat. Dan is het opeens de schuld van de politie, leger etc. Ja, zo werkt het niet.Moortn schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:10:
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Eens, maar wat moet je in hemelsnaam met een tank bij een gijzelingssituatie met 1 gijzelaar en 2 gijzelnemers?Decennia schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:12:

Ik brand mn vingers er niet meer aan. Hij heeft geen chromen lijsten.Decennia schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:12:
Maar hij moet iig niet op 'die' plek zijn. Je ziet 'm een personenwagen inhalen, dus hij gaat niet rechtsaf.
verhaal ging toch dat zij een rakettenwerper hebben? ... ook in battlefield leert men; bigger boom is betterGrimmie187 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:13:
[...]
Eens, maar wat moet je in hemelsnaam met een tank bij een gijzelingssituatie met 1 gijzelaar en 2 gijzelnemers?
Ze hebben die drukkerij vorige jaar al helemaal volgedaan met bommen.
Nu even wachten tot heel de franse macht daar staat en de bom kan afgaan (wellicht atoombom).
Vervolgens kunnen de andere cellen aan de slag in heel Frankrijk.
Het zal wel niet, maar voor een film een leuke plottwist.
Laatste scene is een luik van een tunnel die onder alle puin wordt gevonden en een shot van de daders op een yacht voor de kust van dubai.
2 gijzelnemers met waarschijnlijk een rocketlauncher...Grimmie187 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:13:
[...]
Eens, maar wat moet je in hemelsnaam met een tank bij een gijzelingssituatie met 1 gijzelaar en 2 gijzelnemers?

Put that cookie down!
En wat maakt wijziging aan dat doel nog uit voor de huidige situatie? Informatie? Mwah, 'ontvoer' dan gewoon een berg van de overige extremisten op de black list van US, haal je net zoveel uit.Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:06:
Ze gaan juist proberen om de daders levend te houden. Als ze worden doodgeschoten hebben ze namelijk hun doel bereikt, het martelaarschap.
Dus ben benieuwd hoe ze dit voor elkaar gaan krijgen.
En je moet maar geloven in het martelaarschap, gros denkt gewoon 'schiet ze maar dood', misschien dat die 2 knakkers als gelovigen wel denken die 1000 maagden in de pocket te hebben.. het zal voor vervolg/realiteit nog weinig uit maken, sterker nog, hoe langer ze nu in leven zijn, hoe groter de kans dat er nog meer kogels gaan vliegen. Schiet ze dan meteen overhoop, heb je dat probleem ook niet meer.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Haha, ik zal maar niet vertellen wat ik in BF4 zou doen in deze situatiehimlims_ schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:13:
[...]
verhaal ging toch dat zij een rakettenwerper hebben? ... ook in battlefield leert men; bigger boom is better
Ja? trekker overhalen, grote boem. herhaal tot gebouw plat. Niet zo moeilijkSpidersense schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:14:
Ze kunnen moeilijk heel dat gebouw opblazen met een tank
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Je weet maar nooit wat ze doen. Er wordt al geen verslag meer van gedaan, dus wie weet zien we over 30 minuten beelden van een enorme krater.Spidersense schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:14:
Ze kunnen moeilijk heel dat gebouw opblazen met een tank
C4 werkt idd ookGrimmie187 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:14:
[...]
Haha, ik zal maar niet vertellen wat ik in BF4 zou doen in deze situatie
[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 09-01-2015 12:16 ]
En dan laat ik de bepantserde voertuigen van de politie buiten beschouwing.
Als er een Triomphant-klasse op een dieplader voorbij komt is het feest.Moortn schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:15:
[...]
Je weet maar nooit wat ze doen. Er wordt al geen verslag meer van gedaan, dus wie weet zien we over 30 minuten beelden van een enorme krater.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Ze gaan echt niet op een gebouw schieten met een tank omdat er 2 mensen ergens verstopt zitten.Dersan schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:16:
Als er echt daadwerkelijk tanks worden ingezet die schieten zou dat voor het eerst zijn in het westen van Europa sinds de 2e wereldoorlog?
Ik weet ook niet wat die tank daar doet, maar ze gaan die echt niet inzetten om op een bedrijfspand te schieten waar 3 man in zitten..Dersan schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:16:
Als er echt daadwerkelijk tanks worden ingezet die schieten zou dat voor het eerst zijn in het westen van Europa sinds de 2e wereldoorlog?
[ Voor 23% gewijzigd door Spidersense op 09-01-2015 12:19 ]
Put that cookie down!
nee hoor! Afgelopen maanden nog. londen leger parraat/aanwezig. Ook in duitsland. Meeste van dit soort dingen zie je niet op de (grocontrolleerde) media, maar betekend niet dat het niet gebeurd.Dersan schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:16:
Kan me niet voorstellen dat dat ding gaat schieten.Dersan schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:16:
Is toch redelijk common om in gevaarlijke situaties een langzaam rijdend voertuig te hebben waar achter troepen dan relatief veilig kunnen bewegen? Voertuig is dan soort van schild bij de opmars.
Als je echter weet dat er RPG's in het spel zijn zal een gewone auto niet meer voldoende zijn. Misschien om die reden een pantservoertuig erbij?
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ze vliegen straks met een stealthbomber boven het gebouw en blazen het op.Moortn schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:18:
[...]
Ze gaan echt niet op een gebouw schieten met een tank omdat er 2 mensen ergens verstopt zitten.
Daarom moet iedereen ook in de omgeving weg.
Nah er zal vast 1 van de 100 camera's op gericht zijn als de poep de ventilator raakt.Spidersense schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:18:
Als er echt grote explosies worden gebruikt. Zullen wij dat nooit te zien krijgen.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Dat is ook deels je visitekaartje afgeven. Als die gasten uit syrie komen zal je waarschijnlijk heel wat moeten aansleuren om toch min of meer intimiderend over te komen.Grimmie187 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:18:
[...]
Ik weet ook niet wat die tank daar doet, maar ze gaan die echt niet inzetten om op een bedrijfspand te schieten waar 3 man in zitten..
Ook politiek is het een statement, moeilijk om kritiek te geven dat je te 'soft' optreed als je er zelfs een tank bijhaalt.
nope; via horizontaal touwtje, een loop om het rifle heen. Zo schakelen de echte mannen voertuigen uit op hoge snelheid. en worden bewegingen van voertuig gecompenseerd. (zelfde princiepe zoals we heden dag flats bouwen die aardbeving proof zijn)YellowOnline schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:18:
Ik blijf het sterk vinden om sluipschutters te zien die vanuit een helikopter mikken. Hoe stabiel die piloot dat ding ook krijgt, dat beweegt toch teveel om vanop grote afstand iets zinnigs te doen?
wordt gedaan bij high-speed targets (vanuit chopper). Ook de marine doet het bij van die drugs speedbootjes
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 09-01-2015 12:20 ]
Nee, die lui kunnen dat echt prima. Het doel is niet om een headshot te maken heYellowOnline schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:18:
Ik blijf het sterk vinden om sluipschutters te zien die vanuit een helikopter mikken. Hoe stabiel die piloot dat ding ook krijgt, dat beweegt toch teveel om vanop grote afstand iets zinnigs te doen?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik weet niet hoevaak ik ondertussen vanuit een helikopter mensen heb afgeknald in videospelletjes...YellowOnline schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:18:
http://www.geenstijl.nl/m...igt_aanslag.html#comments
Predje schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:13:
Ze hebben die drukkerij vorige jaar al helemaal volgedaan met bommen.
Nu even wachten tot heel de franse macht daar staat en de bom kan afgaan (wellicht atoombom).

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Geen idee, mischien krijgt een sniper wel een kill streak, dan is de shit echt aan.Fly-guy schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:20:
Met de opmerkingen over het schieten met tanks, stealthbombers lijkt het me dat bepaalde users iets teveel CoD/BF gespeeld hebben...
29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."
Het wapen ligt op een touw wat o.a. voor stabiliteit zorgt.YellowOnline schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:18:

Verwijderd
Heb je daar ook een bron van? Niet dat ik je niet geloof, maar ik weet van mijn buks dat de miniemste beweging al op 100m afstand leidt tot een behoorlijke afwijking- en dat is vanaf benchrest. Laat staan van een langere afstand met een heftiger wapen vanuit een helikopter.himlims_ schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:20:
[...]
nope; via horizontaal touwtje, een loop om het rifle heen. Zo schakelen de echte mannen voertuigen uit op hoge snelheid. en worden bewegingen van voertuig gecompenseerd. (zelfde princiepe zoals we heden dag flats bouwen die aardbeving proof zijn)
wordt gedaan bij high-speed targets (vanuit chopper). Ook de marine doet het bij van die drugs speedbootjes
Edit: en er was al weer iemand die de vraag beantwoordde twee seconden voordat ik hem postte
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2015 12:23 ]
De post boven jeVerwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:22:
[...]
Heb je daar ook een bron van? Niet dat ik je niet geloof, maar ik weet van mijn buks dat de miniemste beweging al op 100m afstand leidt tot een behoorlijke afwijking- en dat is vanaf benchrest. Laat staan van een langere afstand met een heftiger wapen vanuit een helikopter.
1e hit youtubeVerwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:22:
[...]
Heb je daar ook een bron van? Niet dat ik je niet geloof, maar ik weet van mijn buks dat de miniemste beweging al op 100m afstand leidt tot een behoorlijke afwijking- en dat is vanaf benchrest. Laat staan van een langere afstand met een heftiger wapen vanuit een helikopter.
op liveleak staan praktijk fimpjes
[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 09-01-2015 12:25 ]
Volgens mij is het wapen nog steeds donker. Feller is die imho niet echt.Awsom schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:21:
[...]
Het wapen licht op een touw wat o.a. voor stabiliteit zorgt.
[afbeelding]
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
kevinl schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:24:
[...]
Volgens mij is het wapen nog steeds donker. Feller is die imho niet echt.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
kevinl schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:24:
[...]

Put that cookie down!
Het is nog vroegkevinl schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:24:
[...]
Dat is het chromen randjekevinl schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:24:
[...]
Maar ze zijn wel wat van plan als ik dat allemaal zo aan zie komen. Wat hebben we nu:
1.) Terroristen in gebouw met 1 gijzelaar
2.) Plan Blanc de la baguette croissant
3.) Alle niet noodzakelijke mensen opgevangen
4.) Alle scholen ge-evacueerd (logisch)
5.) Tank
Of ze doen dit uit voorzorg, of ze denken dat de broers nog wat van plan zijn.
lanerios schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:26:
[...]
Dat is het chromen randje
Maar ze zijn wel wat van plan als ik dat allemaal zo aan zie komen. Wat hebben we nu:
5.) Tank

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Dat zal voor het eerst sinds 1983 zijn dat die ook worden gebruikt...
Ik denk dat je die tank gewoon kunt schrappen van het lijstje, lijkt me puur toeval.lanerios schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:26:
[...]
Dat is het chromen randje
5.) Tank
Ik heb er intussen wat over gelezen op militaire sites en het wordt inderdaad gedaan; en inderdaad met behulp van een sling, maar zo voor de hand ligt het volgens die mannen toch ook niet.
Het zal inderdaad niet zo makkelijk zijn als op een normaal doel op 300 meter oid, maar je bent special forces voor een reden heYellowOnline schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:27:
Dank voor de reacties, maar ik ben wat sceptisch over videospel-gebaseerde ervaringen, tenzij iemand daadwerkelijk IRL sluipschutter is of ballistisch expert
Ik heb er intussen wat over gelezen op militaire sites en het wordt inderdaad gedaan; en inderdaad met behulp van een sling, maar zo voor de hand ligt het volgens die mannen toch ook niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Ypho op 09-01-2015 12:30 ]
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Of het kan toeval zijn dat die net naar de set moet voor de volgende film!Joostje123 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:27:
Jezus worden de star wars leger dingen nu ook al ingezet?
Dat zal voor het eerst sinds 1983 zijn dat die ook worden gebruikt...
We weten het niet!
Van 22 naar 0.. zelfs dat kunnen de fransen niet. Straks gaan ze nog met een witte flag naar de terroristenEerder was er sprake van 2 doden en 20 gewonden, maar de Franse justitie liet weten dat er niemand gedood of gewond is geraakt.
Verwijderd
Aha! Het is gewoon een reclamestunt en de broers oefenen hiervoor.
Die gasten kunnen gewoon heeuul goed schieten, ze zullen vast prima weten wat en hoe ze iets moeten doen.YellowOnline schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:27:
Dank voor de reacties, maar ik ben wat sceptisch over videospel-gebaseerde ervaringen, tenzij iemand daadwerkelijk IRL sluipschutter is of ballistisch expert
Misschien!! Beter luisteren.Dersan schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:28:
Wtf, sky zegt nu dat de 2 schietpartijen gerelateerd zijn aan elkaar.
Put that cookie down!
Bron: VolkskrantWat weten we tot nu toe?
- De twee verdachten houden zich hoogstwaarschijnlijk op in een drukkerij in het dorp Dammartin-en-Goële, in het noordoosten van Frankrijk.
- De politie is een grootschalige operatie begonnen. Er zijn helikopters ingezet en zwaarbewapende mannen van de ME. Ook is een tank onderweg.
- Er zou één man in gijzeling worden gehouden.
- De politie is in onderhandeling met de verdachten. Tot nu toe heeft dit niets opgeleverd. De daders zouden hebben gezegd dat ze 'aan de martelarendood willen sterven'.
- Vanochtend, voordat de gijzeling plaatsvond, was er een vuurgevecht tussen de daders en de politie. Eerder was er sprake van 2 doden en 20 gewonden, maar de Franse justitie liet weten dat er niemand gedood of gewond is geraakt.
- Inwoners van het dorp blijven binnen, met de deuren gesloten. Het mobiele netwerk ligt plat.
Dat is geloof ik al sinds ergens vanochtend bekend, RTL meldde dat al eerder.Ypho schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:29:
Hoor net op Sky dat beide schietpartijen (Hebdo en gisteren) gelinkt zijn aan elkaar.
niets games, gewoon real-life... trainen, trainen en nog eens trainenYellowOnline schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:27:
ben geen sniper expert, laatste schiet ervaring is van vorige zomer met .. idd een Kalashnikov (dik blauw schouder, terugslag en muzzle vond ik best indrukwekkend). maar alles is te leren
Conchita Wurst ?
29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."
Ok, het misschien heb ik even gemist, ben ook nog ondertussen proberen meer dingen te doen. Maar ze ontkenden toch eerst dat het iets met elkaar te maken had? Moeten ze toch wel goede aanwijzingen hebben gevonden.
Verwijderd
Wedden dat die gegijzelde vrouw zo naar buiten komt in een verpleegstersjurkje en met een ontsteker gaat friemelen?
Eerst was het een vrouw, later een man. Volgens mij nog niet geheel duidelijk
als je een blauwe schouder hebt moet je je wapen beter (strakker) in je schouder zettenhimlims_ schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:31:
[...]
ben geen sniper expert, laatste schiet ervaring is van vorige zomer met .. idd een Kalashnikov (dik blauw schouder, terugslag en muzzle vond ik best indrukwekkend)
Die gasten kunnen inderdaad belachelijk goed schieten, eens een docu op Discovery of National Geographic gezien dat ze in een muur slechts een gat van 1 vierkante CM nodig hebben om hun werk te kunnen doen.c0ne schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:29:
[...]
Die gasten kunnen gewoon heeuul goed schieten, ze zullen vast prima weten wat en hoe ze iets moeten doen.
Door dat gat kijken ze en schieten ze dan dus, ik kan daar met m'n hoofd niet bij maar ze lieten het zelfs in een demonstratie zien.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
RTL meldde dat de schutters bekenden van elkaar zijn. Het had geloof ik iets met familierelaties te maken, maar de details daarvan zijn me niet bijgebleven.Dersan schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:31:
[...]
Ok, het misschien heb ik even gemist, ben ook nog ondertussen proberen meer dingen te doen. Maar ze ontkenden toch eerst dat het iets met elkaar te maken had? Moeten ze toch wel goede aanwijzingen hebben gevonden.
Overkill kuch kuch...
Maar dat zou genoeg moeten zijn...
Fixing things to the breaking point...
Put that cookie down!
Als ze werkelijk raketwerpers hebben kunnen ze genoeg aanrichten voor de eenheden dichtbij zijn zodra ze zich te bedreigd voelen. Frankrijk wil uiteraard ook tonen van kom dit niet bij ons doen....RGAT schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:33:
Telegraaf: "Vijftienhonderd politiemensen zijn ingezet om de twee in te rekenen"
Overkill kuch kuch...
[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 09-01-2015 12:35 ]
full auto; tegen schouder of niet, ga je voelen! ookal is je grip goed. misschien zit er bij mij wat weinig spekAwsom schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:33:
[...]
als je een blauwe schouder hebt moet je je wapen beter (strakker) in je schouder zetten
Overkill zou ik niet zeggen als het normale agenten zijn (maar dat verwacht ik niet)RGAT schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:33:
Telegraaf: "Vijftienhonderd politiemensen zijn ingezet om de twee in te rekenen"
Overkill kuch kuch...
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Heb het ook gezien op TV. Helikopters met snipers worden ook door de Amerikaanse kustwacht gebruikt om drugsboten uit te schakelen.himlims_ schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:31:
[...]
niets games, gewoon real-life... trainen, trainen en nog eens trainen
ben geen sniper expert, laatste schiet ervaring is van vorige zomer met .. idd een Kalashnikov (dik blauw schouder, terugslag en muzzle vond ik best indrukwekkend)
https://www.youtube.com/watch?v=1snF6PF0UTA

https://twitter.com/RFI/status/553514088299388928/photo/1
[ Voor 29% gewijzigd door spartacusNLD op 09-01-2015 12:36 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Dat wel, maar het is wel *nogal* veellubbertkramer schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:34:
[...]
Als ze werkelijk raketwerpers hebben kunnen ze genoeg aanrichten voor de eenheden dichtbij zijn zodra ze zich te bedreigd voelen
Vraag me nou wel af wat de plannen zijn, van beide kanten...
Fixing things to the breaking point...
Je vraagt je soms echt af hoe de media te werk gaat...lubbertkramer schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:33:
[...]
Eerst was het een vrouw, later een man. Volgens mij nog niet geheel duidelijk
Aahja is kans van 50% laten we de gok nemen op de vrouw, wonen meer vrouwen in Frankrijk dan mannen. Dus zelfs meer dan 50%.
en net lees ik dit:Joostje123 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:36:
[...]
Je vraagt je soms echt af hoe de media te werk gaat...
Aahja is kans van 50% laten we de gok nemen op de vrouw, wonen meer vrouwen in Frankrijk dan mannen. Dus zelfs meer dan 50%.
Bron: Telegraafi-Tele meldt nu nogmaals: gijzelaar is een vrouw. Vermoedelijk dus echtgenote van de eigenaar-directeur, of de verkoopmedewerker.
Hij heeft het over schieten, niet de inzet an sich. Of heb ik iets gemist in de media dat er een een tank een gebouw op Oxford Street tekeer is gegaan de laatste tijd?himlims_ schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:18:
[...]
nee hoor! Afgelopen maanden nog. londen leger parraat/aanwezig. Ook in duitsland. Meeste van dit soort dingen zie je niet op de (grocontrolleerde) media, maar betekend niet dat het niet gebeurd.
Jammer genoeg lijkt dit niet mogelijk op tweakers. Zo zie je maar dat ellende en dood van anderen vooral spannend en vermakelijk is. Triest maar waar...majic schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:28:
Jongens, kan het wat respectvoller? Ik snap dat dit voor sommigen heel spannend is, maar zullen we het wat grapjes betreft niet overdrijven? Ik ben geheel voor ironische/sarcastische ventilatie van je mening, maar wellicht is je eigen blog of magazine (....) daar een beter platform voor dan een tweakers.net draadje waar mensen proberen up-to-date te blijven en te discussieren over een vrij ernstige ontwikkeling in Frankrijk waar niet alleen veel mensen het leven bij hebben gelaten, maar nog steeds minstens één gijzelaar mogelijk gaat sterven. Dank.
Als je puur de ontwikkelingen wilt bij houden kan je veel beter kijken op reddit live blog
Ter aanvulling: uit Le Monde, een krant die enkel feiten brengt (en geen geruchten):
- Twee verdachten hebben zich teruggetrokken in een drukkerij in Dammartin-en-Goële, in Seine-et-Marne. Ze zouden een gijzelaar hebben, aldus een gedeputeerde op de commandopost vanwaar het onderzoek geleid wordt.
- Een omvangrijke politiemacht is gemobiliseerd met verschillende helikopters en interventie-eenheden van de politie en de gendarmerie.
- De twee verdachten zijn "nagenoeg zeker" geïdentificeerd, volgens de Minister van Binnenlandse Zaken, als de broers Kouachi, hoofdverdachten van de moordpartij die 12 levens kostte bij Charlie Hebdo op woensdag.
- Het 'Witte Plan' is afgekondigd in de ziekenhuizen van Meaux [waarbij ze zich paraat moeten houden om slachtoffers op te vangen, YO]. Scholen ter plaatse zijn gesloten en de leerlingen moeten binnen blijven.
Waarschijnlijk ook "gewone" eenheden meegerekend die de toegangswegen afgezet hebben en verkeer omleiden etcRGAT schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:36:
[...]
Dat wel, maar het is wel *nogal* veel
Vraag me nou wel af wat de plannen zijn, van beide kanten...
Al die foto's lijken me bijna een remake van The Longest Day. Die oude huisjes, die klassieke wegwijzers en dan een hoop mannen in uniform door de straten
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Dit topic is gesloten.
Kunnen we het eindelijk ontopic houden en niet van alles en nog wat erbij betrekken? Als er wordt gemodereerd op de inhoud dan kan met gemak een of twee ander topics gevuld worden. We snappen dat de emoties hoog kunnen oplopen, maar probeer het hier te beperken tot de aanslagen in Frankrijk. De globale discussie over de islam als religie vs andere religies, globale acties van het Westen tegen het Midden-Oosten, etc drijven de boel hier snel offtopic.
Let wel, het is niet onbespreekbaar, maar er zijn mensen die graag op de hoogte blijven van de aanslagen en de vervolgacties van o.a. de politie en de klopjacht. Dan zijn pagina's achter elkaar over religie erg offtopic.