op geenstijl staat een video waar een agent word neergeschoten, en daarna even doodgeschoten vanaf 50 cm afstand... brr
Zeg ik dat dan? Volgens mij niet. Ik zeg dat het onvoldoende collectief veroordeeld wordt vanuit de moslimgemeenschapVerwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:25:
[...]
Jij wilt zeggen dat alle 1,6 miljard moslims hier achter staan? Heb je het ze allemaal gevraagd?
Verwijderd
Geloof het of niet, de gemiddelde moslim zal dit ook volledig afkeuren. Normale mensen, waar het overgrote deel van de moslims onder valt, houden namelijk niet van het afmaken van andere mensen.Quad schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:25:
Vanuit de hedendaagse Reformatorische achtergrond zal er geen wapens worden gebruikt bij dit soort dingen. Het wordt voor de 200% afgekeurd.
Verwijderd
Dat vraag ik dus, wat is je bron voor die uitspraak?rik86 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:26:
Zeg ik dat dan? Volgens mij niet. Ik zeg dat het onvoldoende collectief veroordeeld wordt vanuit de moslimgemeenschap
En dan vergeet je nog Volkert van de Graaf. Die handelde helemaal niet uit naam van een god(sdienst) maar schoot wel op klaarlichte dag van dichtbij een politicus dood. Die kon ook wel hebben gesmeekt om z'n leven.Dido schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:24:
[...]
Niemand die iets rechtvaardigt, dus laat die stroman maar thuis. Het was een reactie op de stopzinnige opmerking dat alleen moslims dit soort aanslagen plegen.
En als het je te lang geleden is, lees mee maar Anders Breijvik. En nee, de ene idioot rechtvaardigt de andere idioot niet. Het toont alleen maar aan dat het kortzichtige moslimbashen helemaal niets oplost (en niet eens correct een probleem aankaart, zoals onze "yes!!! ik mag weer schreeuwen"-peroxidepopulist het zo graag noemt.)
offtopic:
Overigens heeft de IRA inderdaad wel iets meer dan 11 doden op hun naam, hoewel de relevantie van absolute aantallen me enigszins ontgaat
Het zou kunnen dat geradicaliseerde moslims oververtregenwoordigd zijn als het gaat om aanslagplegers maar het zou enorm naief zijn om de media maar blind te geloven. Als je dat wel doet, dan kan ik me wel voorstellen dat je bang wordt van moslims. Maar dat is niet de schuld van de moslims of de Islam, vind ik.
Saved by the buoyancy of citrus
In dat opzicht is jouw uitspraak net zo veel waard. Ik vind het behoorlijk geloofwaardig dat, met alle informatie van burgers die overheden in inlichtingendiensten tegenwoordig tot hun beschikking hebben hier behoorlijk wat mee voorkomen wordt of kan worden (Hofstadgroep is maar een voorbeeldje dichtbij).Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:21:
[...]
Dergelijke uitspraken zijn nu eenmaal bar weinig waard zonder onderbouwing. En die onderbouwing gaan we niet krijgen want staatsgeheim, terwijl de beweringen heel toevallig wel in het belang zijn van degene die de opmerkingen maakt.
Dus nee, er zijn geen aanslagen mee voorkomen.
Maar jij bent overduidelijk fanatiek tegen en dus is alles wat je niet kunt bewijzen pertinent onwaar.
Zo heeft ieder zijn eigen manier van redeneren...
Mja, er is hier geen plaats voor discussie momenteel, past niet echt nu.Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:26:
[...]
Geloof het of niet, de gemiddelde moslim zal dit ook voor 200% afkeuren. Normale mensen, waar het overgrote deel van de moslims onder valt, houden namelijk niet van het afmaken van andere mensen.
Feit is dat er 11 doden zijn gevallen door, zoals het erop lijkt, moslim extremisten.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Oh omdat het nu is telt het zeker niet.-tom-562 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:21:
[...]
Is dat nu? Rechtvaardigt dat deze aanslag? Hebben die meer doden op hun naam?
Niks rechtvaardig een aanslag.
Meer dan deze aanslag. Zeker weten...
Ik word echt kotsmisselijk dat het elke keer alle Moslims zijn of de Islam. Er lopen heel veel idioten rond die zich moslim noemen en deze rotzooi uithalen. Het is alleen een minderheid die niet eens 0.01% van het totaal aantal moslims vormt. De IRA was hier niet anders in...
Kap eens met iedereen die die dezelfde religie aanhangt over een kam te scheren. Het is Xenofoob en Nazi retoriek en niks minder...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hoe stel jij je die "moslimgemeenschap" voor dan?rik86 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:26:
Zeg ik dat dan? Volgens mij niet. Ik zeg dat het onvoldoende collectief veroordeeld wordt vanuit de moslimgemeenschap
Hen jij ook maar iets gehoord vanuit de "christelijke gemeenschap" de laatste decennia over terrorisme uit naam van het Christendom? Ik verdacht weinig eerlijk gezegd. Sterker nog, behalve de IRA denk ik dat weinig mensen zich realiseren wat er in naam van dat geloof gebeurt. Iemand plaatse net al een link naar de LRA.
Trommel jij even "de Christelijke gemeenschap" op om dat af te keuren en te veroordelen, doe ik daarn ade moslimgemeenschap voor je, deal?
Maar als ze willen dat dit soort extremisme niet meer vereenzelvigd wordt met de Islam, omdat dit soort extremisme niets met hun geloof te maken heeft, dan ligt er bij henzelf wel de taak om dit collectief en duidelijk te uitten. Als zoiets onacceptabel is, laat dat dan merken aan de buitenwereld. Dan slaat bijvoorbeeld Wilders zichtbaar nergens meer op. Dat is namelijk het probleem, het is ontzettend makkelijk mensen/groepering bashen zolang ze niet zichtbaar, structureel en collectief afstand nemen van uitwassen die niets met hun geloof te maken hebben. Het is namelijk veel te makkelijk nu om de suggestie te wekken, helemaal door iemand als Wilders die ontzettend goed weet wat hij moet zeggen om de meute op te jutten.Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:26:
[...]
Geloof het of niet, de gemiddelde moslim zal dit ook voor 200% afkeuren. Normale mensen, waar het overgrote deel van de moslims onder valt, houden namelijk niet van het afmaken van andere mensen.
Slaat het eigenlijk nergens op? Ja, dat klopt, maar het is volgens mij de enige optie.
Verwijderd
Dan trek je zaken wel stevig uit hun verband. Ik constateer alleen dat degene die volop belang heeft bij het succes die successen claimt, zonder veel concrete winst te kunnen laten zien. Zeker niet in de vorm van veroordeelde terroristen. Zelfs als je niet al te sceptisch ingesteld bent is dat toch een nogal gammele feitomschrijving. In het bedrijfsleven of op andere fronten wordt doorgaans toch meer bewijs vereist voordat mensen wat je stelt ook voor waar aannemen.The Realone schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:27:
Maar jij bent overduidelijk fanatiek tegen en dus is alles wat je niet kunt bewijzen pertinent onwaar.
Als men sluitend kan laten zien dat er honderden aanslagen voorkomen zijn met maatregel X of Y verandert dat mijn mening absoluut, maar op basis van niets geloof ik ook niets.
Het zal je vader/man/zoon zijn die politieagent...Paradox schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:26:
op geenstijl staat een video waar een agent word neergeschoten, en daarna even doodgeschoten vanaf 50 cm afstand... brr
Ik heb alleen de thumbnail gezien dat die op de grond ligt van het filmpje.
De politieman is voor bekende echt wel te herkennen op die beelden.
Wat gruwelijk.
Maar hier kan je zo weinig tegen doen.
Moeten we ons nederlaag herkennen en de bad guys laten winnen, om veilig over straat te kunnen.
Verschrikkelijk dit!
Feit is dat een hoop gekken die uit de naam van een geloof handelen in het westen wonen.
Ze komen hier als vluchteling of worden hier geboren.
Feit is dat een groot deel van de mensen steeds meer afkeer gaat krijgen voor Moslims.
Dat is op zichzelf nog een veel groter gevaar.
De goede zijn gewoon voor iemand die ze niet kent niet te onderscheiden van de slechte.
En die slechte zijn ook meteen giga-ultra-infinity-double-slecht...
Het is een vicieuze cirkel.. de acceptatie voor Moslims wordt kleiner, de haat groter.
Ook de goede Moslims zullen in gevallen slechter gaan worden.
Aanslagen zullen toe gaan nemen. Eerst nog wat aanslagen met alllaahhhaaaa akbaaar...
Dan wat aanslagen met 'sterf!!! kkmoslimss!!'..
Beide zullen ongekend beestachtig zijn.. er zullen onschuldige bij betrokken zijn.
Dat is het westen van 2015+.
Er staan al 10000000den vluchtelingen klaar. Die worden nu met een roze bril opgevangen (het is ook wel heel zielig wat een kutleven die mensen hebben),
Echter 5-10 jaar verder zijn die het ook zat om 3e rangs burger te zijn.. en die 0.05% gekken die ertussen zijn zullen ook weer aanslagen gaan plegen om een statement te maken.
Maakte iedereen zich maar niet zo druk om de mening van een ander...
Feit is dat een hoop gekken die uit de naam van een geloof handelen in het westen wonen.
Ze komen hier als vluchteling of worden hier geboren.
Feit is dat een groot deel van de mensen steeds meer afkeer gaat krijgen voor Moslims.
Dat is op zichzelf nog een veel groter gevaar.
De goede zijn gewoon voor iemand die ze niet kent niet te onderscheiden van de slechte.
En die slechte zijn ook meteen giga-ultra-infinity-double-slecht...
Het is een vicieuze cirkel.. de acceptatie voor Moslims wordt kleiner, de haat groter.
Ook de goede Moslims zullen in gevallen slechter gaan worden.
Aanslagen zullen toe gaan nemen. Eerst nog wat aanslagen met alllaahhhaaaa akbaaar...
Dan wat aanslagen met 'sterf!!! kkmoslimss!!'..
Beide zullen ongekend beestachtig zijn.. er zullen onschuldige bij betrokken zijn.
Dat is het westen van 2015+.
Er staan al 10000000den vluchtelingen klaar. Die worden nu met een roze bril opgevangen (het is ook wel heel zielig wat een kutleven die mensen hebben),
Echter 5-10 jaar verder zijn die het ook zat om 3e rangs burger te zijn.. en die 0.05% gekken die ertussen zijn zullen ook weer aanslagen gaan plegen om een statement te maken.
Maakte iedereen zich maar niet zo druk om de mening van een ander...
Mwah, jouw uitspraak "je voorkomt er geen aanslagen mee" was toch vrij duidelijk. Zou jij het ineens wel geloven als het degene er geen noemenswaardig belang bij zouden hebben?Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:30:
[...]
Dan trek je zaken wel stevig uit hun verband. Ik constateer alleen dat degene die volop belang heeft bij het succes die successen claimt, zonder veel concrete winst te kunnen laten zien.
Wordt de Christelijke gemeenschap onterecht beschuldigd door politici over uitwassen van mensen die dat uit naam van hun geloof doen, waardoor grote bevolkingsgroepen denken dat het collectief toegejuicht wordt?Dido schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:28:
[...]
Hoe stel jij je die "moslimgemeenschap" voor dan?
Hen jij ook maar iets gehoord vanuit de "christelijke gemeenschap" de laatste decennia over terrorisme uit naam van het Christendom? Ik verdacht weinig eerlijk gezegd. Sterker nog, behalve de IRA denk ik dat weinig mensen zich realiseren wat er in naam van dat geloof gebeurt. Iemand plaatse net al een link naar de LRA.
Trommel jij even "de Christelijke gemeenschap" op om dat af te keuren en te veroordelen, doe ik daarn ade moslimgemeenschap voor je, deal?
Wel jammer dat dit topic gelijk weer een racistisch iets wordt "zie je wel, het zijn de moslims, allemaal <insert iets>!" Echt wat boeit dat nu! Er zijn 12 mensen overleden, ga je toch eens schamen.
het is al erg genoeg dat dit zo heeft kunnen gebeuren, wil je dan nog serieus hier een stokpaardje van maken en gaan ragen over religies? Dat kan toch wat netter?
het is al erg genoeg dat dit zo heeft kunnen gebeuren, wil je dan nog serieus hier een stokpaardje van maken en gaan ragen over religies? Dat kan toch wat netter?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Maar waarom?? Behalve dat ze dezelfde religie aanhangen is er 0,0 binding tussen een willekeurige moslim en dit soort on-mensen.rik86 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:30:
[...]
Maar als ze willen dat dit soort extremisme niet meer vereenzelvigd wordt met de Islam, omdat dit soort extremisme niets met hun geloof te maken heeft, dan ligt er bij henzelf wel de taak om dit collectief en duidelijk te uitten.
Die mensen (alle onschuldige Moslims) hebben niks, maar dan ook heemaal niks te maken met deze aanslag. Je maakt een soort indirecte link zo. Dat is niet eerlijk naar die mensen toe. We hebben ook niet alle Suzuki Swift-bezitters opgeroepen om zich uit te spreken tegen de aanslag van Tates in 2009. Dat zou ook ronduit idioot zijn geweest.
Ik weet niet waarom, maar je lijkt moslims te willen forceren hier afstand van te nemen, maar daar schiet je niks mee op. Waarom ga je er niet gewoon van uit dat moslims dit net zo afkeuren als niet-moslims? Dat lijkt me veel redelijker.
Er is geen echt winnen in deze situatie. Als we "Hun" Laten winnen laten we extermisten ( ongeacht geloof wat ze aanhangen ) winnen. Dat beteken dat er een ruzie komt tussen de verschillende exterme groeperingen en komt er ook weer onveiligheid.Joostje123 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:32:
[...]
Maar hier kan je zo weinig tegen doen.
Moeten we ons nederlaag herkennen en de bad guys laten winnen, om veilig over straat te kunnen.
Het lijkt me inderdaad verschrikkelijk om dit te horen en vervolgens man/vader/zoon/neef/oom wat dan ook te zien liggen op de grond en op zoon kille manier afgemaakt te zien worden.
Verwijderd
De interpretatie ligt duidelijk bij degene die het leestThe Realone schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:33:
Mwah, jouw uitspraak "je voorkomt er geen aanslagen mee" was toch vrij duidelijk.
Dat zou de geloofwaardigheid enorm helpen, ja. Dan nog valt een daadwerkelijke onderbouwing toch ook wel te prefereren.Zou jij het ineens wel geloven als het degene er geen noemenswaardig belang bij zouden hebben?

Dit doe je niet als ongeoefend schutter (al helemaal niet in een stress situatie).
In Afrika lopen anders nog meer dan genoeg mensen rond die in de naam des Heerens kindsoldaten dorpen laten uitmoorden.HugoBoss1985 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:31:
Moslim extremisten zijn terroristen en Christen extremisten zijn homofiele pedo's.
Maar, ook atheisten doen een duit in het zakje. Iedere ideologie heeft doden op zijn naam, en al die daden zijn even slecht.
People as things, that’s where it starts.
Als je de moslimgemeenschap 'dwingt' van deze aanslag afstand te doen, suggereer je schuld bij diezelfde gemeenschap.
Houdoe
Klopt. Dit is inderdaad te precies om echt een ongeoefend iemand te zijn.Dersan schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:35:
PLAATJE
Dit doe je niet als ongeoefend schutter (al helemaal niet in een stress situatie).
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik snap het niet. Zijn die gasten nog steeds op de vlucht? 't is al anderhalf uur geleden, is het leger er nog niet op afgestuurd o.i.d.
toettoett
Ja, ze zijn nog op pad.Thecola schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:36:
Ik snap het niet. Zijn die gasten nog steeds op de vlucht? 't is al anderhalf uur geleden, is het leger er nog niet op afgestuurd o.i.d.
Ik weet wel dat Moslims dit afkeuren. Waar ik me zorgen over maak is dat politici als Wilders en de algemene tendens in Europa zo anti-Islam/Moslim is en dit daar een ideaal aanjaagmiddel voor hen is. Daarom hoop ik dat ze hier zichtbaar afstand van nemen.Cyphax schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:34:
[...]
Maar waarom?? Behalve dat ze dezelfde religie aanhangen is er 0,0 binding tussen een willekeurige moslim en dit soort on-mensen.
Die mensen (alle onschuldige Moslims) hebben niks, maar dan ook heemaa lniks te maken met deze aanslag. Je maakt een soort indirecte link zo. Dat is niet eerlijk naar die mensen toe. We hebben ook niet alle Suzuki Swift-bezitters opgeroepen om zich uit te spreken tegen de aanslag van Tates in 2009.
Ik weet niet waarom, maar je lijkt moslims te willen forceren hier afstand van te nemen, maar daar schiet je niks mee op. Waarom ga je er niet gewoon van uit dat moslims dit net zo afkeuren als niet-moslims? Dat lijkt me veel redelijker.
edit: Het is helaas gewoon nodig in het huidige politieke klimaat dat hier en masse afstand van genomen wordt door Moslims en dat is inderdaad jammer.
[ Voor 6% gewijzigd door rik86 op 07-01-2015 13:38 ]
Grappig dat iedereen geschokt is terwijl iedereen dit ook wel kon verwachten.. Het zal alleen maar meer voorkomen en ook in BE, NL, ...
En dan zal de boel helemaal verzuren en ontploffen, leuke toekomst
En dan zal de boel helemaal verzuren en ontploffen, leuke toekomst
En dus eigenlijk wil je dat ze aangeven "het is de schuld van een bepaalde moslim groepering" en Wilders en co nog meer argumenten geven? Dat is namelijk wat je dan gaat krijgen.rik86 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:37:
[...]
Ik weet wel dat Moslims dit afkeuren. Waar ik me zorgen over maak is dat politici als Wilders en de algemene tendens in Europa zo anti-Islam/Moslim is en dit daar een ideaal aanjaagmiddel voor hen is. Daarom hoop ik dat ze hier zichtbaar afstand van nemen.
Het leger, ja? Je denkt toch niet dat ze daar stil zitten, of wel?Thecola schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:36:
Er waren best wel wat atheïstische massamoordenaars hoor, maar dat moorden deden ze nooit uit NAAM van het atheïsme, klein verschilVasZaitsev schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:35:
[...]
In Afrika lopen anders nog meer dan genoeg mensen rond die in de naam des Heerens kindsoldaten dorpen laten uitmoorden.
Maar, ook atheisten doen een duit in het zakje. Iedere ideologie heeft doden op zijn naam, en al die daden zijn even slecht.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Jammer om dit te moeten lezenDe politie is het spoor van de daders kwijt.
[ Voor 3% gewijzigd door Ryan_ op 07-01-2015 13:39 ]
zoals je op een agent die ligt te creperen afrent en 1 keer schiet ook niet. dit lijken mij mensen die erg goed getraind zijn.. en wellicht geen paspoort meer hebben.. je weet het niet.Dersan schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:35:
[afbeelding]
Denk eerder GIGN en alles wat daarop lijkt, het leger zelf is te log voor dit soort dingen.MAZZA schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:38:
[...]
Het leger, ja? Je denkt toch niet dat ze daar stil zitten, of wel?
Rutte: zegt in zijn reactie laffe terreurdaad.
Waarom dat woordje laf?
Alle terreurdaden zijn laf.
Maar waarom noem je het dan laf?
Ik vind het een laffe reactie van Rutte!
Waarom dat woordje laf?
Nee, wat ik wil is dat bij elke vorm van extremisme waar de daders zich op een religie beroepen dat die religie duidelijk maakt dat het een stel idioten is die niets met die religie te maken hebben. En ik heb liever dat Wilders de extremistische zogenaamde Moslims als probleemgroep neerzet dan alle Moslims, wat die nu doetlanerios schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:38:
[...]
En dus eigenlijk wil je dat ze aangeven "het is de schuld van een bepaalde moslim groepering" en Wilders en co nog meer argumenten geven? Dat is namelijk wat je dan gaat krijgen.
Lijken wel professionals zeg, gadverdamme.
En dat allemaal in de naam van religie, zucht.
En dat allemaal in de naam van religie, zucht.
Ga er nou geen politieke Rutte haat iets van maken.. >_>Joostje123 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:39:
Waarom dat woordje laf?
Jezus, waar maak je je druk om!Joostje123 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:39:
Waarom dat woordje laf?
toettoett
Misselijkmakend weer dit.
Ik ben zo onderhand wel zó ontzettend klaar met al dat gezeik omtrent de islam, moslims, alla hakbar, noem het allemaal maar op. Gadverdamme!
Ik moet me heel erg inhouden om verder geen uitspraken te doen.
Ik ben zo onderhand wel zó ontzettend klaar met al dat gezeik omtrent de islam, moslims, alla hakbar, noem het allemaal maar op. Gadverdamme!

Ik moet me heel erg inhouden om verder geen uitspraken te doen.
Dus in plaats van degene aan te pakken die die onterechte beschuldigingen uit, leg je de verantwoordelijkheid bij de beschuldigde? Met andere woorden, ze zijn schuldig tot ze het tegendeel bewijzen?rik86 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:34:
Wordt de Christelijke gemeenschap onterecht beschuldigd door politici over uitwassen van mensen die dat uit naam van hun geloof doen, waardoor grote bevolkingsgroepen denken dat het collectief toegejuicht wordt?
Ik snap je redenatie wel, ik vind hem alleen levensgevaarlijk.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dan heb ik je niet helemaal goed begrepen. Het is op zich een nobel streven. Ik zou evenwel zo graag willen dat dat niet nodig is... elk weldenkend mens zou toch moeten snappen dat zo'n terrorist gewoon een gek is (of een groepje gekken), ongeacht z'n motief (iig wel als ze zo'n aanslag plegen op onschuldige mensen zoals hier het geval ook is). Het is zo treurig dat je inderdaad kan voorspellen dat Wilders hier gelijk munitie in ziet.rik86 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:37:
[...]
Ik weet wel dat Moslims dit afkeuren. Waar ik me zorgen over maak is dat politici als Wilders en de algemene tendens in Europa zo anti-Islam/Moslim is en dit daar een ideaal aanjaagmiddel voor hen is. Daarom hoop ik dat ze hier zichtbaar afstand van nemen.
edit: Het is helaas gewoon nodig in het huidige politieke klimaat dat hier en masse afstand van genomen wordt door Moslims en dat is inderdaad jammer.
* Cyphax zucht nog maar een keer
Maar dat is weer een ander probleem.
Iets meer ratio en minder emotie s.v.p.
[ Voor 88% gewijzigd door Señor Sjon op 07-01-2015 13:43 ]
Afstand van nemen, dat is wat iedere 'groep' doet wanneer er iets fout gaat vanuit 'hun groepje'. Nee, wij zijn het niet, nee wij doen het niet, maar laat het ondertussen maar door een ander oplossen. Waarom staan die mensen uit die groep dan niet eens op om er iets tegen te doen? Zijn 'wij' opeens meer verantwoordelijk voor die paar retarts dan mensen uit die groep zelf? Nee, dan liever direct de slachtoffer rol in duiken.rik86 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:37:
Wel afgeven op elke persoon die meteen een half leger klaarzet als er iemand een scheet verkeerd laat, maar zelf beetje 'laf' langs de lijn blijven hangen en 'och wat zielig' roepen. Pak die mensen hard aan en je hebt niets meer om die groep aan te vallen.
[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 07-01-2015 13:44 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Of ze echt zo pro waren vind ik nou niet duidelijk worden aan de hand van de kogelgaten op de foto's en het feit dat er 1 die stakker vanaf 50cm door het hoofd schiet.
Dat is voornamelijk koelbloedigheid.
Dat ze maar hard gestraft mogen worden.
Zijn er al wat meer details bekend over de daders? op dit moment weten we het volgende:
1.) er is specifiek geschoten op medewerkers, op de dag dat er een drukke meeting was.
2.) ze schreeuwden "we komen de profeet wreken" oid
3.) ze lijken getrained te zijn
Uit geen van de 3 punten haal ik 100% bewijs wat hun achterliggende organisatie is.
1.) er is specifiek geschoten op medewerkers, op de dag dat er een drukke meeting was.
Uit geen van de 3 punten haal ik 100% bewijs wat hun achterliggende organisatie is.
Ja, en dat is heel lullig voor die groep.Dido schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:41:
[...]
Dus in plaats van degene aan te pakken die die onterechte beschuldigingen uit, leg je de verantwoordelijkheid bij de beschuldigde? Met andere woorden, ze zijn schuldig tot ze het tegendeel bewijzen?
Ik snap je redenatie wel, ik vind hem alleen levensgevaarlijk.
Maar iedereen mag in dit land roepen wat die wil en als dat gebeurt door iemand die goed de media kan bespelen en goed kan zeggen wat mensen willen horen dan kan daar niets aan gedaan worden. Dus dan is het helaas de verantwoordelijkheid van de groep om te laten zien dat hetgeen geroepen wordt complete onzin is.
Het zijn er 3 inplaats van 2.lanerios schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:43:
Zijn er al wat meer details bekend over de daders? op dit moment weten we het volgende:
+ ze spreken gebrekking Frans en wisten de weg niet in Parijs.lanerios schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:43:
toettoett
holiemolie, zie net de video van de agent, die gasten zijn gek, waarom moet je nou jezelf zo uiten. Vergeet niet Parijs is redelijk om de hoek. De fransen hadden al 400 man leger op de been in de straten van frankrijk. Vraag me hardop waar dit heen gaat, zit niet te wachten op een burgeroorlog in de EU
Floksor
Moeten ze een Islam-identiteitskaart bij zich dragen voor je dat wel gelooft? Allah is groot schreeuwen op straat ook nog geen bewijs?lanerios schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:43:
Sorry hoor. Steek lekker je hoofd in het zand en tel maar af tot de volgende aanslag.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Een uur daarvoor werd er nog een plaatje gepost op Twitter door het bureau. Niet van de profeet geloof ik.lanerios schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:43:
Edit: Was van IS-terrorist Al-Baghdadi.
[ Voor 3% gewijzigd door Ryan_ op 07-01-2015 13:45 ]
Denk dat hier wel wat meer planning voor nodig is dan een uurtje.Ryan_ schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:44:
[...]
Een uur daarvoor werd er nog een plaatje gepost op Twitter door het bureau. Niet van de profeet geloof ik.
Deze manier van executie hanteren ze ook in Syrie en Irak. Daar zijn ook beelden van op het net. Liggen er weet niet hoeveel mensen in een rij en worden ze op die manier afgeslacht.HugoBoss1985 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:42:
Of ze echt zo pro waren vind ik nou niet duidelijk worden aan de hand van de kogelgaten op de foto's en het feit dat die stakker van 50cm door het hoofd schieten.
De wereld is ziek en wij zien het met lede ogen aan
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Verwijderd
Dit dus. Als ik op de motor stap, ben ik met een paar uurtjes in Parijs. Dit is gewoon in onze achtertuin.Floks schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:44:
Vergeet niet Parijs is redelijk om de hoek.
Speculeren is heel makkelijk:lanerios schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:43:
- Het zijn of een stel idioten die 't samen bedacht heeft en losstaan van anderen
- Het is 1 van de organisaties in het Midden Oosten zoals IS/ Al Quada/ Taliban die gemerkt hebben dat het misbruiken van de Islam makkelijk is om macht te krijgen en verwachten op deze manier meer macht te krijgen
Ik denk dat jij dat onderschat van deze afstand:HugoBoss1985 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:42:
Of ze echt zo pro waren vind ik nou niet duidelijk worden aan de hand van de kogelgaten op de foto's en het feit dat er 1 die stakker vanaf 50cm door het hoofd schiet.

Erbij te denken dat 1 persoon vanaf links schoot en de ander van rechts.
Daarbij ging de executie in een vloeiende beweging er langs rennend....echt no way dat dit geen soldaten zijn met ervaring.
Om met een AK zo proper door de voorruit van een wagen te knallen vanop afstand moet je verdomd "goed" zijn.HugoBoss1985 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:42:
Thanks
en die executie methoden is al zo oud als de vuurwapens Sepp14, dat heeft geen regio specifiek iets erachter.
Als ik die foto zie, dan denk ik dat je gelijk hebt.Dersan schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:45:
[...]
Ik denk dat jij dat onderschat van deze afstand:
[afbeelding]
Erbij te denken dat 1 persoon vanaf links schoot en de ander van rechts.
Daarbij ging de executie in een vloeiende beweging er langs rennend....echt no way dat dit geen soldaten zijn met ervaring.
Ik was mij niet bewust van de afstand.
[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 07-01-2015 13:54 ]
No offense tegenover de politie, maar het sturen van een agent met 9mm naar een plek waar net met AK's mensen zijn neergemaaid is like taking a knife to a gunfight.
En dan worden ze opgesloten, dan gebeurt dit waarschijnlijk: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2172796/2015/01/06/Gevangenen-nemen-foto-s-van-luxeleven.dhtml
Verwijderd
Frankrijk heeft het net als Zweden erg moeilijk met de moslimgemeenschap, waarbij de verwachting toch wel is dat de vlam op niet al te korte tijd in de pan zal slaan bij de toch wel meer nationalistisch gestelde gemeenschap in Frankrijk. Men is het zat, de cultuur verschillen zijn te groot en niet te verenigen..
Iedereen heeft hier precies al eens met een AK geschoten..
Om 20.00 spreekt Hollande het volk toe
Om 14.00 is er spoed beraad van het Franse Kabinet
Ik ben nieuwsgierig wat er uit gaat komen, wat is er te beraden eigenlijk? een reactie? een stappenplan? ik ga er van uit dat er allang een plan is.
Om 14.00 is er spoed beraad van het Franse Kabinet
Ik ben nieuwsgierig wat er uit gaat komen, wat is er te beraden eigenlijk? een reactie? een stappenplan? ik ga er van uit dat er allang een plan is.
Tot dat er mensen zijn in deze groep, die geen andere mogelijkheid meer zien, dan het gebruik van geweld, om hun geloof te verdedigen.Quad schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:25:
[...]
Vanuit de hedendaagse Reformatorische achtergrond zal er geen wapens worden gebruikt bij dit soort dingen. Het wordt voor de 200% afgekeurd.
In elke groep, zijn mensen bereid geweld te gebruiken om hun standpunt te verdedigen. Maakt niet uit of het geloof is of iets anders. Alleen geloof bind wel zo lekker.
En kijk eens hoeveel doden er vallen door het geloof van het vrij westen, geld. Irak, afghanistan, ... nu en 100 jaar geleden.
Verwijderd
Ik ben geoefend sportschutter. Ik kan je uit ervaring vertellen dat deze groep (van kogelgaten) niet is geschoten door een beginnend schutter. De groep is te compact. Een groep van een beginnend schutter ziet er meer uit als een 'lijntje' (al dan niet meerdere naast/door elkaar). Dit is zonder twijfel gedaan door iemand die weet hoe het wapen reageerd (en dat kan enkel door ervaring).HugoBoss1985 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:42:
Of ze echt zo pro waren vind ik nou niet duidelijk worden aan de hand van de kogelgaten op de foto's...
Mee eens, zit zelf ook op een schiet vereniging, al dan niet met automatische wapens.Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:47:
[...]
Ik ben geoefend sportschutter. Ik kan je uit ervaring vertellen dat deze groep (van kogelgaten) niet is geschoten door een beginnend schutter. De groep is te compact. Een groep van een beginnend schutter ziet er meer uit als een 'lijntje' (al dan niet meerdere naast/door elkaar). Dit is zonder twijfel gedaan door iemand die weet hoe het wapen reageerd (en dat kan enkel door ervaring).
Wel erg jammer als je op de video hoort dat ze weer de standaard uitspraak roepen voor hun profeet.
Daarnaast is een AK47 niet gemaakt voor nauwkeurigheid, maar eerder voor spray-and-pray. Dusdanig veel kogelgaten op zo'n klein oppervlak doe je niet zo snel met een AK47.Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:47:
[...]
Ik ben geoefend sportschutter. Ik kan je uit ervaring vertellen dat deze groep (van kogelgaten) niet is geschoten door een beginnend schutter. De groep is te compact. Een groep van een beginnend schutter ziet er meer uit als een 'lijntje' (al dan niet meerdere naast/door elkaar). Dit is zonder twijfel gedaan door iemand die weet hoe het wapen reageerd (en dat kan enkel door ervaring).
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Juist dat ze er niet echt tijd voor nemen lijkt te erop te duiden dat het geen echte executie is, het is gewoon killcount maken. Als ik iemand zou willen executeren, zou ik dat niet rennend doen, maar echt de moeite nemen.
Overigens is "allah akbar" roepen ook te doen door een 100% Nederlandse Nederlander, dus, dat zegt niet heel veel over het geloof.
Overigens is "allah akbar" roepen ook te doen door een 100% Nederlandse Nederlander, dus, dat zegt niet heel veel over het geloof.
Als je het omdraait is het zelfs een slimme tactiek... dat is een gevaar van automatisch aannemen dat het moslim-extremisten zijn. Het zou bij wijze van spreken een stel blanken niet-gelovigen kunnen zijn die zichzelf in eerste instantie willen maskeren op deze manier. Zet een masker op en roep Allah akbar, en je bent niet snel een verdachte.EvaluationCopy schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:44:
[...]
Moeten ze een Islam-identiteitskaart bij zich dragen voor je dat wel gelooft? Allah is groot schreeuwen op straat ook nog geen bewijs?
Sorry hoor. Steek lekker je hoofd in het zand en tel maar af tot de volgende aanslag.
Niet dat ik wil weerspreken dat het niet om moslims gaat, maar wanneer weet je het echt zeker?
Op een stedentripje: http://www.celeritas-sch.com/packages/gamer.htmlSmokingSig schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:47:
Iedereen heeft hier precies al eens met een AK geschoten..
Cabu, Charb en Wolinski zijn overleden in het ziekenhuis volgens Le Figaro
Ik heb hier naast me verschillende albums van hen
Precies mijn punt!Cyphax schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:49:
[...]
Als je het omdraait is het zelfs een slimme tactiek... dat is een gevaar van automatisch aannemen dat het moslim-extremisten zijn. Het zou bij wijze van spreken een stel blanken niet-gelovigen kunnen zijn die zichzelf in eerste instantie willen maskeren op deze manier. Zet een masker op en roep Allah akbar, en je bent niet snel een verdachte.
Niet dat ik wil weerspreken dat het niet om moslims gaat, maar wanneer weet je het echt zeker?
Inderdaad, van die afstand is hiervoor wel ervaring nodig.
Waarschijnlijk is er met semi-automatisch vuur geschoten.
Waarschijnlijk is er met semi-automatisch vuur geschoten.
Omgekeerde wereld.. Omdat een populistische kwal met een hetze tegen de islam veel onzin roept is het de verantwoordelijkheid van die groep om die onzin tegen te spreken?rik86 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:43:
[...]
Ja, en dat is heel lullig voor die groep.
Maar iedereen mag in dit land roepen wat die wil en als dat gebeurt door iemand die goed de media kan bespelen en goed kan zeggen wat mensen willen horen dan kan daar niets aan gedaan worden. Dus dan is het helaas de verantwoordelijkheid van de groep om te laten zien dat hetgeen geroepen wordt complete onzin is.

Dat zegt enerzijds alles over het geloof.VasZaitsev schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:49:
Anderzijds, als ik een tankstation moet overvallen en schieten zou ik het ook roepen. Puur om verwarring te creëren.
Bewijs van wat? Dat ze lid zijn van, of gestuurd zijn door een organisatie? Welke dan precies?EvaluationCopy schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:44:
Moeten ze een Islam-identiteitskaart bij zich dragen voor je dat wel gelooft? Allah is groot schreeuwen op straat ook nog geen bewijs?
Als ik "Bill Gates is the greatest" roep, ben ik niet opeens in dienst van Microsoft, hoor.
Is goed, als jij je hoofd ergens anders uithaalt en iets beter nadenkt over de volgende reactieSorry hoor. Steek lekker je hoofd in het zand en tel maar af tot de volgende aanslag.
Ga lekker tv-series schrijven, kom op zegCyphax schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:49:
[...]
Als je het omdraait is het zelfs een slimme tactiek... dat is een gevaar van automatisch aannemen dat het moslim-extremisten zijn. Het zou bij wijze van spreken een stel blanken niet-gelovigen kunnen zijn die zichzelf in eerste instantie willen maskeren op deze manier. Zet een masker op en roep Allah akbar, en je bent niet snel een verdachte.
Klopt.Grimmie187 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:50:
[...]
Omgekeerde wereld.. Omdat een populistische kwal met een hetze tegen de islam veel onzin roept is het de verantwoordelijkheid van die groep om die onzin tegen te spreken?
Maar vertel maar hoe je die hetze dan wilt stoppen.
Love your comeback!!Dido schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:51:
[...]
[...]
Is goed, als jij je hoofd ergens anders uithaalt en iets beter nadenkt over de volgende reactie
Verwijderd
Het is niet de eerste keer dat het zou gebeuren. Zelfs Breivik had een politieuniform aan om verwarring te zaaien.EvaluationCopy schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:51:
Ga lekker tv-series schrijven, kom op zeg
Ik vind het heel erg hypocriet van de mensen die denken dat dit niet met extreem islamitische mensen te maken hebben.VasZaitsev schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:49:
Juist dat ze er niet echt tijd voor nemen lijkt te erop te duiden dat het geen echte executie is, het is gewoon killcount maken. Als ik iemand zou willen executeren, zou ik dat niet rennend doen, maar echt de moeite nemen.
Ik heb helemaal niks tegen Moslims of evenveel als tegen Christenen, zonder geloof is de wereld beter af.
Maar er zijn nu eenmaal extremisten in de wereld, vaak zijn de Islamitische extremisten wel wat geweldadiger dan van andere geloven. Maar dat betekent niet dat de Islam slecht is...
Het is een hele goede tactiek, trek die zwarte pakken uit en je standaard Parijse outfit aan, en je valt totaal niet meer op.Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:52:
[...]
Het is niet de eerste keer dat het zou gebeuren. Zelfs Breivik had een politieuniform aan om verwarring te zaaien.
Ik zou graag willen dat ik het wist, helaas is het in dit soort gevallen vaak makkelijker te bedenken hoe het niet moetrik86 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:51:
[...]
Klopt.
Maar vertel maar hoe je die hetze dan wilt stoppen.
Verwijderd
Kan je dat met feiten onderbouwen?Joostje123 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:53:
vaak zijn de Islamitische extremisten wel wat geweldadiger dan van andere geloven.
Ik kan nergens vinden hoeveel journalisten Charlie Hebdo in dienst heeft, als in, hebben ze iedereen in het gebouw neergeschoten of een gedeelte?
voor zover ik kan vinden een gedeelte, een ander deel heeft op het dak kunnen ontsnappen oid.Dersan schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:54:
Ik kan nergens vinden hoeveel journalisten Charlie Hebdo in dienst heeft, als in, hebben ze iedereen in het gebouw neergeschoten of een gedeelte?
Een stuk of 40 mensen zijn naar het dak gevlucht en hebben de aanval overleefd.Dersan schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:54:
And to think they once said that computers would take away jobs.
de koran zelf,
elke ongelovige moet uitgeroeid worden
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!
Verwijderd
Dit gebeurt er dus met "het vrije woord" door dit soort aanslagen:

Origineel:

Censuur gaat het helemaal worden in 2015.

Origineel:

Censuur gaat het helemaal worden in 2015.
Verwijderd
Heb je de bijbel wel eens gelezen? Maar goed, we hadden het over de gewelddadiger aanhanger en of je daar cijfer van kon laten zien.sheez88 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:55:
de koran zelf,
elke ongelovige moet uitgeroeid worden
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2015 13:57 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Kunnen we het eindelijk ontopic houden en niet van alles en nog wat erbij betrekken? Als er wordt gemodereerd op de inhoud dan kan met gemak een of twee ander topics gevuld worden. We snappen dat de emoties hoog kunnen oplopen, maar probeer het hier te beperken tot de aanslagen in Frankrijk. De globale discussie over de islam als religie vs andere religies, globale acties van het Westen tegen het Midden-Oosten, etc drijven de boel hier snel offtopic.
Let wel, het is niet onbespreekbaar, maar er zijn mensen die graag op de hoogte blijven van de aanslagen en de vervolgacties van o.a. de politie en de klopjacht. Dan zijn pagina's achter elkaar over religie erg offtopic.
Kunnen we het eindelijk ontopic houden en niet van alles en nog wat erbij betrekken? Als er wordt gemodereerd op de inhoud dan kan met gemak een of twee ander topics gevuld worden. We snappen dat de emoties hoog kunnen oplopen, maar probeer het hier te beperken tot de aanslagen in Frankrijk. De globale discussie over de islam als religie vs andere religies, globale acties van het Westen tegen het Midden-Oosten, etc drijven de boel hier snel offtopic.
Let wel, het is niet onbespreekbaar, maar er zijn mensen die graag op de hoogte blijven van de aanslagen en de vervolgacties van o.a. de politie en de klopjacht. Dan zijn pagina's achter elkaar over religie erg offtopic.