My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dat hoort gewoon bij racen. Geen enkele serieuze race-sport rijdt met standaard modellen. En is het dan zo erg? Ze zien er toch gewoon gaaf uit?psy schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:49:
Waar ik de meeste moeite mee heb, zijn de auto"fabrieksteams" zoals Volkswagen, Mini die had/heeft. Die zijn volledig van de grond af gebouwd voor de rally en hebben niets maar dan ook helemaal niets te maken met bestaande modellen. De T1's volgens mij.
Dat is tegenwoordig ook niet meer. De regels zijn inmiddels wel wat anders en vaak is er ook geen tijd voor. De laatste rallies waren de proeven langer en dus was er minder tijd om dingen opnieuw in te bouwen. Maar omdat ze veel harder rijden heeft materiaal ook veel meer te lijden en daarom vind ik het ook niet raar. Een kistrijder kan ook doorrijden puur omdat hij minder van zijn materiaal vergt.Tijdens de service wordt er zoveel aan vervangen dat je veelal kan spreken van een totale revisie. Ze beginnen elke dag weer met een vrijwel schone lei.
Mja enerzijds heb je gelijk. Anderzijds is het een Spanjaard, plus heeft ie ook aardig wat pech gehad.Soms zitten er ook van die irritante rijders bij zoals Sainz....oh wat kan ik die kerel niet uitstaan, als hij zich weer eens beledigd of gepasseerd voelt.
Dat vind ik dan weer een totale lul. Als het effe niet lukt, kapt ie er gewoon mee in plaats van doorrijden om zijn teammate van ondersteuning te zijn. Nee, hij kan goed sturen maar als het tegenzit is het net zo'n irritant ventje.De jongere Nasser Al-Attiyah daarentegen vind ik wel een sympathieke gast.
Ja en nee. Hij ging vooral goed omdat ie het lievelingetje was en daardoor dus ook veel screen-time.Jammer dat Vatanen niet meer meedoet die was ook leuk.
Trucks blijven mooi inderdaad. Maar rijden ook veel spek&bonen teams mee die nooit het tempo kunnen volgen. Sommigen mogen ze wat mij betreft ook vaker overslaan bij RTL maar die zullen wel weer betalen en daardoor in beeld blijven.Helaas is de mediacoverage voor die teams wel enorm terwijl ik ze het minst interessant vind.
Met de bikers heb ik niets, met de vrachtwagens wel. Ook omdat er zoveel Nederlanders zijn, maar ook omdat ik al vanaf het prille begin consequent de Dakar heb gevolgd en de Rooij natuurlijk toen al meedeed.
Mja maar toch kan nederlandse ondersteuning ook wel wat beter bij de pro-teams. Waarom doet DAF niet meer groots mee?Nu zijn dat tegenwoordig ook pro's en soms ook met ondersteuning van de fabrikant (Iveco denk ik), maar het stoort me veel minder als bij de T1's.
Dan moet je denk ik even die aflevering op Omroep Brabant kijken, dat somt het zo allemaal wel zo'n beetje op. Verder rijden er genoeg DAF's mee in de race om van genoeg reclame te spreken. Mocht er geen enkele DAF meerijden zouden ze wellicht een team beginnen maar ik denk dat dat er voorlopig niet inzit.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ik snap waarom het afgeketst is. Maar dat doet niets af aan het feit dat ze zelf toch met een nieuw team kunnen beginnen? Doe er wat Fransen bij om de organisatie te paaien en je kunt gewoon mooi reclame maken. Erg jammer dat er niet meer vrachtwagenmerken groots meedoen.cbr600f4i schreef op woensdag 31 december 2014 @ 19:19:
Waarom DAF niet meer groots meedoet?
Dan moet je denk ik even die aflevering op Omroep Brabant kijken, dat somt het zo allemaal wel zo'n beetje op. Verder rijden er genoeg DAF's mee in de race om van genoeg reclame te spreken. Mocht er geen enkele DAF meerijden zouden ze wellicht een team beginnen maar ik denk dat dat er voorlopig niet inzit.
masterslave schreef op woensdag 31 december 2014 @ 19:26:
Een absolute aanrader is ook het boek van/over Jan de Rooij, hart van zand. Daarin wordt de rol van Daf ook helder beschreven.

Al vond ik het veel mooier om te lezen hoe dat karakter van Jan in elkaar steekt.
"Jan, dat kan niet"
"Mot toch!"
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Zo`n heerlijke nuchtere beer van een vent.The Eagle schreef op woensdag 31 december 2014 @ 20:07:
[...]
Al vond ik het veel mooier om te lezen hoe dat karakter van Jan in elkaar steekt.
"Jan, dat kan niet"
"Mot toch!"
"Als ik iets in mn kop heb... Dan komt t er... hoe maakt niet uit. Maar het komt er!"
I am the great Cornholio!
Wanneer beginnen de uitzendingen btw?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Yamaha MT-09
edit: ah, kan ook via de browser (wel bonus materiaal aanvinken)
http://www.rtlxl.nl/#!/gemist/rtl-gp-dakar-145458
- Cyril Depres blikt vooruit op nieuw avontuur met Peugeot
- Rondleiding door het kantoor van Tim Coronel
- Tom gaat de hel meemaken
- Hoge verwachtingen voor Hans Stacey
- De Rooij: vooral zorgen dat we uit de problemen blijven
- Van een 1 naar 5 sterren hotel (Frans Verhoeven en Robert van Pelt)
- Klootzakken en aanmodderen voor racende reporter Tom
- Hans Vogels gaat voor top 20 in tweede Dakar
- Kees Koolen terug naar de Quad in 2015
enz...
the fok! .. Hans Stacey ook in een IVECO met Torpedo neus net als Gerard de Rooij
.. verschil zit hem in de gele spiegels! .. dat wordt goed opletten
Cyril Depres van 2 naar 4 wielen met Peugeot. Wat een ding!!!
Zowel Tim als Tom rijden mee met een buggy.
Jurgen van den Goorberg dit jaar als kistrijder op de motor!
[ Voor 114% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-01-2015 00:47 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
maar eens beginnen met de filmpjes van RTL
edit: Wat is het kistklassement eigenlijk?
[ Voor 13% gewijzigd door Bramster op 04-01-2015 11:07 ]
Van den Goorbergh legt het uit:
http://www.rtl.nl/(/sport...nterview_vd_Goorbergh.xml
[ Voor 21% gewijzigd door ge-flopt op 04-01-2015 14:52 ]
wel weinig over die klasse te vinden eigenlijk
Edit: en de broers Coronel kan ik missen als kiespijn. Wat dat betreft blij dat Kamphues er dit jaar bij is
[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 04-01-2015 18:55 ]
De strijd beloofd wel spannend te gaan worden, want iedereen heeft beter materiaal en heeft er veel vertrouwen in .. zo willen bij de trucks alle nederlanders allemaal in de top 10 komen, dus dat wordt nog dringen dan met die Kamazzen
Ben ook heel benieuwd wat Robert van Pelt nu gaat doen, nu die een team om zich heen heeft met Frans Verhoeven!
En het zou machtig zijn als mini geduchte tegenstand krijgt van de Peugeots en de Hummer van Robby Gorden. Zou zo mooi zijn als die man nu eens heel blijft en in de top 10 blijft rondjakkeren!
Asus Zenbook i7 256gb
Dat komt omdat dat de 1e aflevering, de introductie was. Straks om 23:30 komt de 1e echte dag aflevering. Daar gaan ze waarschijnlijk niet meer op vorig jaar inGhostrider schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:09:
Wel zeer irritant al die terugblikken op 2014 op RTL. Zometeen eurosport maar aanslingeren.
Hamer Dakar eruit:
En dan komt het echte dakar element nog...Wij zijn er helemaal kapot van. De complete aandrijflijn is een halve meter naar achter verschoven... — with Theo Stuivenberg.
https://www.facebook.com/HamerDakarUren aan het sleutelen en slepen geweest, met behulp van de Argentijnen eindelijk eruit..je kan kan je voorstellen hoe dat voelt met een kapotte truck op de dieplader en nog 500 km tot het bivak..
Asus Zenbook i7 256gb
Kwam hij vorig jaar in het nieuws omdat hij 350KM fabrieksrijder Barreda Bort had gesleept ( http://www.destentor.nl/a...or-op-sleeptouw-1.4181594 ).
Nu is hij weer in het nieuws omdat hij een zwerver tegengekomen is welke al 12 jaar vermist is in NL
http://www.metronieuws.nl...jaar-vermiste-nederlander
Sommige mensen maken ook altijd van alles mee
Wat een verhaal weerGrolsch schreef op maandag 05 januari 2015 @ 08:57:
Nu is hij weer in het nieuws omdat hij een zwerver tegengekomen is welke al 12 jaar vermist is in NL
http://www.metronieuws.nl...jaar-vermiste-nederlander
Sommige mensen maken ook altijd van alles mee
Waarom naar spiegels turen als er met erg grote cijfers het verschil is te ziening._Buttje schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:36:
edit2:
the fok! .. Hans Stacey ook in een IVECO met Torpedo neus net als Gerard de Rooij
.. verschil zit hem in de gele spiegels! .. dat wordt goed opletten
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Helemaal nu naar het schijnt de man helemaal niet vermist is maar een schizofrene aandachtstrekker die blijkbaar iedere Nederlander aanklampt
Hans Stacey op 1 na de 1e etappe
[ Voor 5% gewijzigd door cbr600f4i op 05-01-2015 14:08 ]
vanuit de snelle/korte/helicopter beelden is een gele spiegel waarschijnlijk sneller gezien dan een cijfer, maar we gaan opletten!cbr600f4i schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:17:
[...]
Waarom naar spiegels turen als er met erg grote cijfers het verschil is te zien
edit: WERKELIJK ... dan zie je Nani Roma zwaar teleurgesteld de motorkap op zijn Mini leggen terwijl Robby Gordon VOLLEBAK!!!!!!!!! langssjeezen in een pluim stof!! WRROOOOOAAARRRRRRPPPP

Een beetje justice voor Nani Roma is het wel, maar je begint al haast medelijden met hem te krijgen zo!
[ Voor 40% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-01-2015 20:50 ]

Van de Belgen van het Henrard Racing team: http://henrard-racing.com
[ Voor 22% gewijzigd door The Eagle op 05-01-2015 22:45 ]
En wat klinken die Toyota's geweldig, er gaat NIETS boven een lekkere V8 benzine! Niks geen diesel gereutel
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Balen zeg, zou gaaf zijn al hij in de top zou blijven meestrijden.
En ten Brinke verbreekt oude record van Tijsterman!
Tijdens de derde etappe in de Dakar Rally is dinsdag een deelnemer overleden. De Poolse motorrijder Michal Hernik stierf op 39-jarige leeftijd.
De in Krakow geboren Hernik debuteerde dit jaar in de zwaarste rally van de wereld.
Volgens de Franse televisie werd hij op veertien kilometer van de finish in Chilecito in Argentinië dood aangetroffen, op 300 meter van de doorgaande weg. Hij had geen helm meer op zijn hoofd.
Over de doodsoorzaak is nog niets bekend. Volgens een woordvoerder van de organisatie van de Dakar Rally zijn er vooralsnog geen duidelijke aanwijzingen voor een ongeluk.
De overleden KTM-rijder begon dinsdag als nummer 84 van het klassement aan de voor hem fatale derde etappe. Hij reed met startnummer 82 voor het team Farma Prom en zou eind deze maand 40 jaar worden.
Sinds de Dakar Rally vanaf 2009 in Zuid-Amerika plaatsvindt, zijn er vijf doden gevallen. In totaal lieten 24 deelnemers sinds de eerste editie van de rally in 1979 het leven. De race eiste ook al vele slachtoffers bij volgers, toeschouwers en organisatoren. Dat brengt het dodental op 66.
Yamaha MT-09

ik heb het verslag van gisteren nog niet gezien omdat die **kels van RTL7 pas om 23:10 beginnen met uitzenden .. en de herhaling begint vandaag ook alweer om 17:45 en dan ben ik nog niet eens thuis
heftig ..Meerdere motorcoureurs lieten de afgelopen dagen al weten doodsangsten uit te staan in Argentinië. Tientallen uitgeputte en oververhitte deelnemers werden door de organisatie al uit de woestijn gehaald, waar de temperatuur opliep tot 50 graden Celsius.
"Het was doodeng. Ik was echt bang dat ik het niet zou redden", zei de Nederlander Robert van Pelt. De 21-jarige Ridderkerker moest met ernstige uitdrogingsverschijnselen per helikopter naar een veldhospitaal worden afgevoerd.
[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-01-2015 09:30 ]

Etappe 2 was wel ziek inderdaad als je 't hoorde / zag over uitdroging en dergelijke
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
bron?
https://www.facebook.com/timcoronelracing
Update Tim Coronel;
Behind the service truck on my way to the bivouac. It looks like my adventure is over. #Dakar2015
Keep you posted!
heb toch nog hoop dat het nog goed komt!!https://www.facebook.com/Tom.Coronel
Update Tom Coronel
10 uur ·
Finished special stage 3 after a long day... Waiting for news about Tim Coronel! #Dakar2015
[ Voor 79% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-01-2015 10:02 ]
Als je zag hoeveel mensen uitdrogingsverschijnselen hadden, en er lagen schijnbaar ook best wat rijders aan het infuus. Als je hem niet uitgereden hebt is het een mazzeltje, heb je hem wel uitgereden vind je het jammerTommyGun schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:49:
Etappe 2 was wel ziek inderdaad als je 't hoorde / zag over uitdroging en dergelijke. Sommige hadden wel de hele etappe uitgereden en klaagden (terecht overigens) dat het afgelast was, de omstandigheden zijn immers voor iedereen hetzelfde en dat maakt juist het verschil.
Ah mooi. Zou ook erg onterecht zijn geweest. Maar inderdaad was dit de reden dat Tom ook niet mocht starten.Badeend schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:22:
Tom Coronel is inmiddels gestart aan de vierde etappe, dus blijkbaar met succes protest aangetekend tegen zijn diskwalificatie.
Hij had iemand van het parcour gehaald omdat die hulp nodig had. Organisatie zei zelf dat hij dat moest doen en daarom ging hij niet over Finish heen. Vervolgens dus diskwalificatie daardoor. Lekker bezig die organisatie.
Maar ook jammer van Tim. Wel pech gehad ook. Tom had de onderdelen niet bij en de servicetruck had andere route.
wat een deceptie zo vroeg alBron: http://www.nu.nl/sport/39...trijd-in-dakar-rally.html
Tim Coronel staakt strijd in Dakar Rally
Gepubliceerd: 07 januari 2015 11:22 Laatste update: 07 januari 2015 11:22
Tim Coronel heeft woensdag de strijd moeten staken in de Dakar Rally. De 42-jarige Nederlander bereikte met behulp van een assistentiewagen de finish na stuurproblemen.
Coronel liet zich liefst veertien uur voortslepen door de truck op het onherbergzame traject in de Argentijnse woestijn.
"Daarvóór heb ik 24 uur moeten wachten in de woestijn. Wat ik in die tijd deed? Nadenken over het leven", vertelt hij aan NU.nl. "Ik kreeg nog een stuursteun, maar het mocht niet baten. Ik heb er alles aan gedaan. Bomen omvergereden, in bomen geklommen, het hielp niet."
De hoge temperaturen maakten het letterlijk een overlevingstocht voor Coronel. "Ik schuilde onder de wagen voor de hitte. Verder was alles uitgevallen, ik was onbereikbaar. De organisatie kan je wel opsporen met GPS-codes, maar het is de vraag wanneer ze je vinden."
Kapotgereden
Voor Coronel valt het doek al na twee etappes. "Het parcours was veel te zwaar. De organisatie wil dat er zo weinig mensen overblijven, het is tenslotte de zwaarste rally ter wereld, maar dit was misschien een beetje te veel."
"Je zou zeggen: doe zulke etappes dan later in het parcours. Wat het extra zwaar maakte, was dat de vrachtwagens vóór ons reden. Het traject was al of min of meer kapotgereden."
Met zijn buggy was Coronel niet in het voordeel. "De wagens met grote wielen glijden veel makkelijker over het parcours."
"Dat heeft ook met financiën te maken, wij hebben geen onbeperkte middelen. Dit is een teleurstelling, want ik heb meer aan gedaan dan in de voorbije jaren. Ik keer hier zeker terug."
Diskwalificatie
Tom Coronel werd woensdag tot zijn verbazing gediskwalificeerd omdat hij iemand anders zou hebben geholpen.
Tom Coronel heeft deze beslissing aangevochten en is woensdag gewoon van start gegaan. De Dakar Rally duurt nog tot en met zaterdag 17 januari.

Basement Bios ---- Exo-S
Heb je ooit beelden van Tim gezien in de Dakar waarbij hij op z'n dooie gemakkie kon rijden? Die kerel moet altijd afzien met z'n buggy.Mystikal schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:28:
Tim, heeft ook behoorlijk afgezien zeg!
Ik weet niet of je Tim Coronel met zijn buggy de afgelopen jaren een beetje gevolgd hebt, maar ik heb diep respect voor zijn doorzettingsvermogen. Jammer dat hij uitvallen is.The Eagle schreef op zondag 04 januari 2015 @ 18:54:
Daar is meedoen belangrijker dan winnen, en dus commercieel helaas niet erg interssant om zendtijd aan te besteden lijkt mij. Maar het zijn wel de echte Dakar jongens. Een man, een motor, een paar kisten en een flinke woestijn. En dat is het dan. Succes mannen
Edit: en de broers Coronel kan ik missen als kiespijn. Wat dat betreft blij dat Kamphues er dit jaar bij is
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

morgen maar weer RTL XL erbij via de media pc, werkt top!
Gelukkig krijg je coverage van 3 dagen (als ik dat na al die jaren goed begrijp), de dag ervoor, vandaag en preview van morgen. Ik vind het trouwens maar bagger hoor, de coverage op RTL7. Meer reclame en onzin dan daadwerkelijke beelden.dcm360 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 23:30:
Jemig, kan RTL niet eens gewoon ongeveer dezelfde tijden aanhouden ofzo... De vorige 3 uitzendingen waren ruim na 11 uur, en dan kom ik er nu net na 11 achter dat er al ruim de helft van de uitzending voorbij is.
Je kunt zo ongeveer alles live volgen of op z'n minst veel beelden van zien maar daar lijkt de Dakar toch al heel wat jaren een uitzondering op te zijn.
Ook die zendtijden zijn ronduit een ramp...
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
nog niet gekeken of dat ook achteraf ergens te bekijken valt, maar zou wel een leuke aanvulling kunnen zijn (maar ook niet meer dan dat. Eensch met hierboven. Anno 2015 moet er toch meer mogelijk zijn .. vanaf een sateliet ofzohttp://sport.infonu.nl/di...v-bij-rtl7-eurosport.html
Eurosport
Naast RTL 7 zal ook de sportzender Eurosport aandacht besteden aan de Dakar Rally. Dagelijks om 20:00 is er een uitzending van 5 minuten.Tijdens deze uitzending zal er kort bij de hoogtepunten van de dag wordt stil gestaan. Om 23:00 zendt Eurosport een verslag uit van de etappe van de dag. Dit verslag duurt ongeveer 30 minuten.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Enne, RTL heeft idd wel veel reclame, maar het is dan ook niet echt een goedkoop programma imo.
Plus dat de vele interviews toch wel interessant zijn.
Maar van mij mogen ze het stuk met Rob Kamphues ook wel weglaten (of welke BNer ze elk jaar weer meenemen). Voegt weinig toe imo.
Verder weet de uitzending mij wel de spanning over te brengen in de strijd tot de eindstreep. Sure, je kunt via het internet ook nog wel meer vinden, maar het is vrij lastig om alle beelden al uit te pluizen en mooie dingen eruit te halen om vervolgens ook nog eens de rest van het programma op te tuigen en dat binnen enkele uren (want je hebt gewoon weinig tijd). Nee, veel beter gaat het ook niet worden.
Wel hoop ik eigenlijk dat bv een Sport1 of iets nog eens mee gaat doen maar dan ook met een langer programma (en dat kan ook prima want qua zendtijd is januari qua sport toch niet echt druk).
Ik moet zeggen dat de strijd bij de motoren tussen KTM, Honda en Yamaha of bij de auto's tussen Mini, Peugot, Toyota of de trucks tussen Kamaz, Iveco en MAN wel erg leuk is dit jaar. Elke klasse heeft gewoon prima concurrentie en niets is makkelijk te winnen. Ook dunt het rijdersveld mooi uit wat voor de Nederlanders mooie resultaten kan bieden.
Zelf hoop ik dat Barreda Bort voor Honda gaat winnen en er voor de Nederlanders eens wat mooie resultaten inzitten bij de auto's (zeker nu een boel kanshebbers telkens tijd verliezen). Als ze hem maar heel houden
[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 08-01-2015 00:20 ]
Rob Kamphues, met z'n sjaaltje...Martinspire schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 00:16:
Eurosport nog niet gekeken, maar 30 minuten lijkt me ook vrij weinig.
Enne, RTL heeft idd wel veel reclame, maar het is dan ook niet echt een goedkoop programma imo.
Plus dat de vele interviews toch wel interessant zijn.
Maar van mij mogen ze het stuk met Rob Kamphues ook wel weglaten (of welke BNer ze elk jaar weer meenemen). Voegt weinig toe imo.
Verder weet de uitzending mij wel de spanning over te brengen in de strijd tot de eindstreep. Sure, je kunt via het internet ook nog wel meer vinden, maar het is vrij lastig om alle beelden al uit te pluizen en mooie dingen eruit te halen om vervolgens ook nog eens de rest van het programma op te tuigen en dat binnen enkele uren (want je hebt gewoon weinig tijd). Nee, veel beter gaat het ook niet worden.
Wel hoop ik eigenlijk dat bv een Sport1 of iets nog eens mee gaat doen maar dan ook met een langer programma (en dat kan ook prima want qua zendtijd is januari qua sport toch niet echt druk).
Ik moet zeggen dat de strijd bij de motoren tussen KTM, Honda en Yamaha of bij de auto's tussen Mini, Peugot, Toyota of de trucks tussen Kamaz, Iveco en MAN wel erg leuk is dit jaar. Elke klasse heeft gewoon prima concurrentie en niets is makkelijk te winnen. Ook dunt het rijdersveld mooi uit wat voor de Nederlanders mooie resultaten kan bieden.
Zelf hoop ik dat Barreda Bort voor Honda gaat winnen en er voor de Nederlanders eens wat mooie resultaten inzitten bij de auto's (zeker nu een boel kanshebbers telkens tijd verliezen). Als ze hem maar heel houden
Echt niet mijn favoriet, alhoewel de interviews wel vaak interessant zijn.
Kalff dan, heeft volgens mij ook iedere dag dezelfde kleren aan

De stukken met Rob Kamphuuus zijn iig spontaan en hij durft ook lastigere vragen te stellen waardoor je wel persoonlijke(re) antwoorden terugkrijgt. Zoals met die NL trucker toen ze samen door Buenos Aires reden. Dát zijn imho de leukere verhalen en de info die geen andere zender je zou kunnen geven (of eurosport moet ook actief een NL reporter op pad gaan sturen).
Die zogenaamde quizzen van vorige jaren met het bijeen zoeken van verschillende onderdelen, of een bak met onderdelen en die in elkaar zetten in x tijd zijn voor mij echt een waste of time.

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-01-2015 08:34 ]
Kamphuis is een aardige afwisseling. Al vielen er gister wel wat pijnlijke stiltes vond ik toen hij op dat heuveltje was aan het kletsen met van Loon en Al-Attiyah.
En de broertjes Coronel, niks mis mee wat mij betreft. Hun spotjes zijn ruk ja maar daar heb ik nu geen last van
Het zijn echte doorzetters met hun buggy. Jammer dat de organisatie weer zo hard is wat Tom betreft dit is de zoveelste keer dat ik die Dakar organisatie echt niet begrijp.
Ik zou trouwens nog veel meer beelden in-car willen zien, die vind ik echt gaaf. Mag minutenlang wat mij betreft
[ Voor 6% gewijzigd door psy op 08-01-2015 10:05 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
https://twitter.com/RTLRally/status/553167698138783744
"gewoon beetje knippen" Zijn sjaaltje jaMartinspire schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:47:
Maar waarom moeten die stukken met Kamphues dan elke keer dik 10 of 15 minuten duren? Gewoon een beetje knippen en lekker verder gaan met boeiende zaken
Tom Coronel staat 'gewoon' op de startlijst van de vijfde. De Nederlander staat ook niet meer op de lijst met uitvallers. De officiele bevestiging dat zijn diskwalificatie is ingetrokken ontbreekt echter nog.
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Neemt niet weg dat Stacey natuurlijk nog steeds volle bak meedraait. Ook die heeft winnaarspotentie, en een vergelijkbare truck. De Rooy zelf mag dan misschien niet echt meer voor de punten kunnen rijden, die kan nog wel de anderen heerlijk dwarsliggen om Stacey vrij baan te geven. Zou me ook niks verbazen als ze die kant in gaan eerlijk gezegd. Gerard steekt zelf wel zo in elkaar dat ie het ook een ander gunt, en zeker als het familie is. De vraag is denk ik meer op welk moment in de rally ze dat besluiten. Kan later ook nog natuurlijk.
Dit is een beetje die situatie zoals vroeger .. toen reed Jan de Rooij in zijn TurboTwin en was er ook een 2e rijder die als backup zou dienen maar die ineens voorop lag .. en toen barstte de strijd pas goed los .. waarna dus het ongelukkige ongeval gebeurde waarbij die monteur/navigator overleed.
Dus wie-weet zet de Rooij junior nu ook alles op alles en gooit ie alle remmen los ....
Klopt, maar ben al lang blij dat ze het domme spelletje van vorig jaar achterwege laten!Martinspire schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:47:
Maar waarom moeten die stukken met Kamphues dan elke keer dik 10 of 15 minuten duren? Gewoon een beetje knippen en lekker verder gaan met boeiende zaken
Liefst zie ik meer wedstrijdbeelden, maar jah.... uitzendrechten....
Cogitationis poenam nemo patitur
Zal vast komen doordat Kamaz ed het hele jaar door wedstrijden rijdt en de meeste NL teams maar een paar wedstrijden doen zoals in Marokko of de silkway rally.psy schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:50:
Vind het wel frappant, op de een of andere manier gebeurt dat bij de Kamazzen zelden....vind dat echt heel zuur.
Trouwens mooi hoe die van Eerd en Timmermans binnenkwamen nadat ze in het donker samen hadden gereden, echt nog helemaal in the flow geweldig om te zien
[ Voor 21% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2015 10:17 ]
Linkje Marcel @ 1:48
en ook leuk ..
Trucks etappe 4
[ Voor 65% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-01-2015 10:46 ]
Hij stond vooraf al 7e, dus winnen zat er al niet in voor hem. Stacey in de top 3 is het hoogst haalbare nu.
Wtf ..Bron: http://www.rtl.nl/%28/spo...en_opgave_voor_Koolen.xml
Arrestatie en opgave voor quadrijder Koolen
Kees Koolen heeft in de vijfde etappe naar Iquiqe de handdoek in de ring moeten gooien. De enige Nederlander in het quadklassement liep tegen technische problemen aan, nadat hij een dag eerder al korte tijd had vastgezeten.
Koolen ging in de vijfde etappe van Copiapo naar Antofagasta in de fout met zijn quad. Samen met de Italiaan Matteo Cassucio raakte de coureur van het Maxxis Dakar-team van de route en belande hij op een heilige en verboden grond in de Chileense Atacama-woestijn. Koolen en Cassucio werden een half uur ondervraagd door de politie vanwege het betreden van een beschermd archeologisch gebied, maar mochten in afwachting van een uitspraak door de rechter toch van start in de zesde etappe.

balenOpgave
In de etappe naar Iquique ging het echter opnieuw mis voor Koolen. De Brabander liep tegen technische problemen aan met zijn quad, waardoor hij zijn zevende deelname aan Le Dakar niet zal uitrijden.
‘Jammer maar helaas. Einde van m'n Dakar dit jaar’, reageert Koolen via Facebook. ‘Het ging ook vandaag weer heel goed tijdens de 6e etappe. Lag halverwege de proef weer 5e bij de quads maar deze keer ging er wat kapot waar ik niet mee verder kon; de krukas gebroken.’

Serieuse klapper, maar crew is gelukkig in orde! Auto nr 356
[ Voor 7% gewijzigd door HaterFrame op 11-01-2015 12:32 ]
Deze was enkele momenten ervoor
Vraag me af of dit een zogenaamde boobytrap was. Ofwel een door locals opgezette bult/gat om een crash of bijna crash te veroorzaken zodat ze dat kunnen filmen.
[ Voor 46% gewijzigd door Ghostrider op 11-01-2015 12:52 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Porsche Rothmans, lompe 8x8 trucks, Land Rover, Citroën CX, motor met zijspan o.a.

De Rooy vs Vattanen.
Vond het paar jaar terug met Dennis vd Geest veel leuker. Lekker spontaan ipv dat verplichte.. althans die indruk krijg ik er van.kuusj98 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 00:24:
[...]
Rob Kamphues, met z'n sjaaltje...
Echt niet mijn favoriet, alhoewel de interviews wel vaak interessant zijn.
Kalff dan, heeft volgens mij ook iedere dag dezelfde kleren aanzijn nu eenmaal dingen die me gaan opvallen als het echte onderwerp me niet interesseert
...
Dit dus:
Bumperklevend door de woestijn
En:
Trucks etappe 7: Verslag vanuit de helikopter Stukje duinen vanaf 5m45.
Ik blijf het toch wel opvallend vinden, zo weinig activiteit in dit topic. Ook op het werk kijkt bijna niemand.
[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 12-01-2015 23:22 ]
ziet er ook tricky uit met al dat water op die zoutvlakte met de motoren. alsof ze over het water rijden...
[ Voor 45% gewijzigd door koentjuh1987 op 12-01-2015 23:46 ]
...
Zo jammer dat het maar zo kort is steeds..
idd vreemd dat het niet wat meer speelt hier, maarjah ..
Het viel me de afgelopen jaren ook al op dat maar weinig mensen lijken te kijken...
This video is not available.jeronimo schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:30:
Als het gaat om legendarisch mag deze niet ontbreken.
De Rooy vs Vattanen.![]()
[video]
Is niks tricky aan toch? De meest vlakke ondergrond met een laagje water erop.koentjuh1987 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:38:
ziet er idd wel erg cool uit. Maar getuigd ook van de nodige lef...
ziet er ook tricky uit met al dat water op die zoutvlakte met de motoren. alsof ze over het water rijden...

Frans Verhoeven, Marcel van Vliet, Frits van Eerd, en wie mis ik nog?!
maarreuh ..
dakar 2015 - etappe 11 Een 1-2tje voor Iveco

edit: owjah, en de mega klapper van Nani Roma!!
edit: owjah .. ennun niet te vergeten
Van Loon schrijft historie in 11de etappe - 4e plek algemeen!

[ Voor 46% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-01-2015 20:09 ]
Anoniem: 14124
Dan zal Lammers ook wel klaar zijn, Frits wil Le Mans gaan doen ....ing._Buttje schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:00:
pfff ... de leukste namen geven zo'n beetje allemaal aan te gaan stoppen!![]()
Hopen dat van Loon die 4e plaats nog vast kan houden.
Die buggys vallen weer tegen eigenlijk, de eerste dag hebben ze al van 2 halve weer 1 hele moeten maken, en elke dag zijn er weer problemen. Als het nou een nieuw project was, tja, maar na een paar jaar moet je toch iets hebben wat heel blijft ? Wel respect voor Tom, die blijft doorgaan, maar ik denk niet dat hij het volgend jaar weer doet, of niet met die buggy
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Er zit nog wel een vrij diep meer onder hè...pacificocean schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:48:
[...]
Is niks tricky aan toch? De meest vlakke ondergrond met een laagje water erop.
Jammer dat een aantal Nederlanders gaan stoppen inderdaad

Het is geen ijs, maar een zoutvlakte. Het water ligt erop niet eronder.TommyGun schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:44:
[...]
Er zit nog wel een vrij diep meer onder hè...
Jammer dat een aantal Nederlanders gaan stoppen inderdaad
owjaaa .. Nasser Al-Attiyah gaf ook aan te willen stoppen !!! wtfing._Buttje schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:00:
pfff ... de leukste namen geven zo'n beetje allemaal aan te gaan stoppen!![]()

Wilde ie ook niet Le Mans gaan doen?!
Tuurlijk wel .. Coronel is een saddist !! Ieder ander weldenkend mens had ALLANG een ander voertuig genomen .. wat een schijt ophanging zit er onder die dingen niet normaal!!! Steeds stuk !! Hij zegt dattie niet in de woestijn wil overnachten maar stiekum kickt ie er op .. anders kan het gewoon niet!!u_nix_we_all schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:35:
Die buggys vallen weer tegen eigenlijk, de eerste dag hebben ze al van 2 halve weer 1 hele moeten maken, en elke dag zijn er weer problemen. Als het nou een nieuw project was, tja, maar na een paar jaar moet je toch iets hebben wat heel blijft ? Wel respect voor Tom, die blijft doorgaan, maar ik denk niet dat hij het volgend jaar weer doet, of niet met die buggy

[ Voor 50% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-01-2015 00:57 ]
Tja, ik heb het jarenlang gekeken, maar ik was er bij dat gezeik met die afgelaste Dakar wel klaar mee. De Dakar is niet meer naar Dakar, een groot aantal goede rijders is toen gestopt / gesplitst over twee rally's in 2008, en dat gezeur met die vrachtwagens van De Rooy die niet mee mochten doen in 2006.. bluh.ing._Buttje schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:54:
idd vreemd dat het niet wat meer speelt hier, maarjah ..
RTL verpest het voor mij ook gewoon. Vijf minuten wedstrijdbeeld in een half uur uitzending - als je geluk hebt.
Nee de tijd dat ik speciaal de TV aanzette voor Dakar is al lang voorbij.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
¯\_(ツ)_/¯

http://www.rtlxl.nl/#!/rt...39-4ccc-810d-92b8cccff4e4
.. dit avontuur zal ie zich nog lang herinneren!
ah, en hier nog de beelden van de gecrashte Nani Roma!
http://www.rtlxl.nl/#!/rt...ba-4ef6-8599-81cb2bbeb2d0
[ Voor 19% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-01-2015 14:23 ]
Hij flikt het wel he, knap hoor.ing._Buttje schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:23:
Allemachtig .. wat zat Tom Coronel er weer deerheen zeg .. tsjonge jonge![]()
http://www.rtlxl.nl/#!/rt...39-4ccc-810d-92b8cccff4e4
.. dit avontuur zal ie zich nog lang herinneren!
ah, en hier nog de beelden van de gecrashte Nani Roma!
http://www.rtlxl.nl/#!/rt...ba-4ef6-8599-81cb2bbeb2d0
Mag hopen dat hij die buggy na vandaag in de fik zet, wat een klote ding is dat
maar hij is er
En die motoren door de blubber te ploeteren .. wat een gezicht!
Jurgen had het ook erg krap hoor .. sjongejonge .. wat een emoties overal. Mooi in beeld gebracht hoor
Mooi spectakel en een mooi resultaat van de nederlanders! Van Loon en ten Brinke kunnen al niet wachten om volgend jaar er nog een schepje bovenop te doen!
Bijzonder dat Stacey het beter deed dan de Rooij ... alleen die Kamazzen ..
volgend jaar nog wat extra peekaa's eruit peuteren en dan beide vlammen met de vlam in de pijp!!
Robby ff wat donuts maken op de verbindingsweg .. wat een gast lol
[ Voor 88% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-01-2015 00:03 ]
Tjah, 600 tegen 900 PK, KAMAZ is gewoon degelijk spul wat misschien niet modern oogt maar wel betrouwbaar is. Ook grappig dat ze doorgaans alleen rijders halen uit de stad waar KAMAZ gemaakt word.ing._Buttje schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 23:58:
eerste de beste berg opjakkeren en hem bovenaan een zetje het ravijn in geven!
maar hij is er
En die motoren door de blubber te ploeteren .. wat een gezicht!
Jurgen had het ook erg krap hoor .. sjongejonge .. wat een emoties overal. Mooi in beeld gebracht hoor![]()
Mooi spectakel en een mooi resultaat van de nederlanders! Van Loon en ten Brinke kunnen al niet wachten om volgend jaar er nog een schepje bovenop te doen!
Bijzonder dat Stacey het beter deed dan de Rooij ... alleen die Kamazzen ..
volgend jaar nog wat extra peekaa's eruit peuteren en dan beide vlammen met de vlam in de pijp!!
Robby ff wat donuts maken op de verbindingsweg .. wat een gast lol
Hahahaha die Robby, ik moet al elk jaar lachen als ik hem weer dat podium zie overvliegen, helemaal blij word ik daarvan!

De trucks van de rooy ed hebben ook gewoon 900+ pk hoor, wees niet bangkuusj98 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 00:06:
[...]
Tjah, 600 tegen 900 PK, KAMAZ is gewoon degelijk spul wat misschien niet modern oogt maar wel betrouwbaar is. Ook grappig dat ze doorgaans alleen rijders halen uit de stad waar KAMAZ gemaakt word.
Hahahaha die Robby, ik moet al elk jaar lachen als ik hem weer dat podium zie overvliegen, helemaal blij word ik daarvan!![]()
Hmm ja, met minder vermogen heb je ook minder snel schade aan je materieel. Ik denk dat ze die dingen veruit het beste kietelen met een grotere turbo. Enige probleem is de turbolag, en ik zou toch liever 600PK in de duinen hebben met een halve seconde turbolag dan een blok met 900 PK en 5 seconden gebeurt er niks.3p0x schreef op zondag 18 januari 2015 @ 19:44:
[...]
De trucks van de rooy ed hebben ook gewoon 900+ pk hoor, wees niet bangDie oudere daf's ed zullen idd wel wat minder vermogen hebben maar gaan wellicht ook langer mee. (zolang ze niet te lang op hun kant liggen
)
Dit topic is gesloten.