Snowwie schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:02:
Nee, is het niet, ze kiezen daar toch zelf voor. Als iemand een huis koopt van een miljoen dan maakt deze persoon zelf deze keuze. Niemand legt het hem dat op.
Even kort door de bocht is het gewoon absurd dat iemand die een huis koopt van 1 miljoen en daar 5% rente op betaald, recht heeft op belastingteruggaaf van 1.000.000 x 0,05 * ~40% = € 20.000,- per jaar.
€ 20.000,- netto is een bedrag waar veel mensen met een laag inkomen nog niet eens op komen.
We praten hier over belastinggeld, dat door iedereen opgebracht wordt. Wie kan dit goedpraten?
HRA prima, maar creeer dan wel een plafond, met een maximum van bv. € 3.000,- per jaar.
Je snapt wel hoe het belastingstelsel in elkaar steekt? De 'rijkere" betalen al (veel) meer belasting is krijgen geen/minder subsidies etc. Zoals jij het stelt moeten we richting het communisme waar iedereen maar hetzelfde verdient want anders oneerlijk. Even een simpel voorbeeldje:
Persoon A verdient 20000 per jaar en betaald hier
36.25% belasting over = 7250euro belasting (en dan heb ik het nog niet over alle subsidies etc die hij krijgt vanwege het lage loon)
Persoon B verdient 40000 per jaar en betaald hier 7250euro over de eerste 20000 en 8400 euro over de 2e 20000 euro belasting = 15650 euro belasting en krijgt al een stuk minder subsidies (dus verschil met persoon A is al groter)
Persoon C verdient 80000 euro per jaar en betaald 7250 over de eerste 20k, over de volgende 36k betaald hij 15120euro en over de resterende 34k betaald hij 17680 = 40050 belasting
Persoon A verdient 20000, betaald 7250 en houdt 12750 euro over (63.75% houdt hij over) (excl subsidies)
Persoon B verdient 40000, betaald 15650 en houdt 24350 euro over (60.87% houdt hij over)
Persoon C verdient 80000, betaald 40050 en houdt 39950 euro over (49.9% houdt hij over)
Dus Persoon C betaald al 5 (waarschijnlijk 6x) zoveel aan belasting. En jij zit moeilijk te doen dat deze persoon een paar honderd euro terug krijgt van de staat? En dat hebben we het nog niet eens over alle accijnzen en btw die Persoon C méér betaald aan alles.
Altijd maar dat geschreeuw tegen de slechte rijke mensen, hoe ze het niet verdienen, hoe het oneerlijk is. Wil je serieus deze mensen nóg meer gaan belasten? Tuurlijk hebben ze het goed. Maar mág dat soms niet? Is dat verboden? Wat is jou oplossing? Iedereen gelijk verdienen? Kijken wie dan de banen van 40+ uren neemt, die met veel verantwoordelijkheid, met gezondheidsrisico's etc. Kijken waar al die mensen heen gaan (tip, die blijven niet in Nederland). En wat er dan gebeurd met de kennis en export in Nederland. Wellicht wat verder kijken zou geen kwaad kunnen.
Snowwie schreef op maandag 22 december 2014 @ 00:00:
[mbr]*
En ja, net als deze mevrouw zegt, dat misselijke weglachen, daar is hij goed in. Alles mooi weglachen. Zijn moeder krijgt waarschijnlijk particuliere zorg thuis met alles er op en er aan. De rest van Nederland met een laag inkomen mag wegkwijnen.
Grappig. Ik zie een vrouw die loopt te schreeuwen en niet eens in discussie wil gaan. Doet me een beetje denken aan die mensen die allemaal onzin posts/plaatjes op facebook zeggen en schreeuwen dat rutte steelt maar verder geen bal verstand van politiek of economie hebben.
[
video]
Logisch als je ziet wat hij aanricht bij de ouderen... (en zie hem weer lachen......)....wanstaltig is het gewoon.
En hier zie ik iemand die heel blij is dat Rutte naar hem luistert en zelfs een knuffel geeft
"Rutte steelt van het volk" is wat mij betreft een ware stelling.
Ik heb zelf nog nooit zoveel haat gekoesterd om een politicus, maar de haat voor dit persoon is zo groot dat hij maar moet hopen dat ie me nooit tegenkomt, want ik beuk em serieus één voor z'n kanus.
Dit zegt wat mij betreft genoeg. Als dit jou oplossing is wil ik niet eens met jou in discussie gaan. Waar blijven die plannen die de economie gaan redden, iedereen blij maakt, zorgt dat iedereen riant kan leven etc? Ik ben heeeel erg benieuwd.
[
Voor 31% gewijzigd door
thewizard2006 op 23-12-2014 09:52
]