Ik vind dat een zeer opmerkelijke uitspraak... Je spreekt over iemands ongeluk.. Dus elke vorm van verzekering is dan overbodig, zorg schaffen we gewoon af, politie en de hele rechtstaat ook. Immers, laat de gene die ergens last van heeft, maar lekker in z'n sop gaar koken.. Dat is iemand anders z'n probleem..Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:10:
Waarom denkt iedereen eigenlijk overal recht op te hebben? Ik zie niet waarom we recht zouden hebben op een "normaal bestaan.'' Wie heeft je dat recht gegeven dan? Het leven is oneerlijk, hoe je dat ook wendt of keert, en dat feit betekent niet dat je dan maar recht heb op compensatie voor jouw ongeluk. Het betekent al helemaal niet dat anderen dat maar moeten regelen. Sommige mensen worden gewoon dom geboren, of in een vervelend gezin, of in een derdewereldland. Dat is hoe het werkt, of dat nu leuk is of niet. Gelijkheid bestaat niet, als je het mij vraagt.
Niet dat ik tegen toeslagen en hulp ben, helemaal niet zelfs. Maar men moet onthouden dat dat een gunst is. Men moet niet gaan denken dat men er recht op heeft.
Eigenlijk zeg je dat mensen die hulp nodig hebben lekker pech hebben, en vervolgens vind je het prima dat er iets als toeslagen en hulp is..
Een gunst is pas iets als het vrijwillig wordt gegeven, en zolang er zaken in de wet geregelt zijn, heb je - als je er voor in aanmerking komt - gewoon recht op ja.. Dat wil niet zeggen dat als de wet verandert, dat recht automatisch blijft bestaan.
Zo heb je namelijk de WAO, die niet meer aan nieuwe gevallen wordt verstrekt, dat is de WIA geworden. Mensen in de WAO blijven daar fijn inzitten en krijgen veel meer geld dan men in de WIA krijgt. Heb je ooit een keer in de WAO gezeten, kom je daar ook weer in, en niet in de WIA.
Je kan ook doodleuk zeggen dat de hypotheekregels zoals ze nu zijn voor iedereen moeten gelden. Dus 0,0 HRA op het aflossingsvrije deel, zoals je dat nu ook niet meer kan krijgen. Dan heb je maar pech..
Het zou toch ook van de idiote zijn als die 21% BTW alleen zou gelden voor mensen geboren zijn NA de invoering daar van, waar kan ik het verschil claimen, omdat ik nog kom uit de tijd dat het 17,5% was?
Ey!! Macarena \o/