Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:21
Net gedaan.
Klantenservice zit in Londen blijkbaar, ze hebben alleen postbusadressen in andere landen.

Anyways deze keer een vriendelijke dame aan de lijn die klonk alsof wist waar ze mee bezig was.
In mijn geval gaan de 3 maanden gratis data in op 1 augustus en eindigt op 31 oktober (omdat ik pas op 1 juli had opgewaardeerd en de gratis data pas de volgende kalendermaand geactiveerd wordt).

[ Voor 53% gewijzigd door ASW1 op 07-07-2015 10:13 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Vandaag de 3 maanden gratis data na nummerportatie ingegaan.
Wat zal ik er van zeggen, het werkt.
Kan verder nergens zien wat voor bundel ik heb maar het gaat niet van het tientje tegoed af dat ik moest opwaarderen voor deze actie.
Het lijkt erop dat ze op het knp 3G netwerk zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen,

heb sinds kort,van delight naar vectone,omdat hier bundels aangegeven worden,voor het goedkopere bellen en smsen en data.
ik heb via een speedtest gedaan,en deze kwam na een nieuwe kaartje te activeren op bijna 12 mbps uit download en upload van onder de 2.
ik heb ook gekeken,naar de gemiddelde snelheid de dag door,en de snelheid is redelijk goed tot goed.
gemiddeld genomen is de snelheid via speedtest ookla 4,30 mpbs download en 1,40 upload.
de hoogste score met mijn Nokia lumia 930 is 13 mbpd download en 2 upload.

aan de klanten service is niks te verwijten,die doen hun best,maar de supervisors binnen deze organisatie en echt om te huilen en zo ook de technische dienst binnen haar organisatie laat erg veel te wensen.
ik heb meerdere emails verzonden naar support@delightmobile.nl en na erg veel bellen met de klanten service,komt er eindelijk antwoord nar 6 dagen,waar delight en vectone bij uitstek van antwoord uitblijft.
bij de klanten service moet je soms uren wachten,omdat het dan te druk met problemen,om deze problemen te bespreken,dit is geheel normaal.
maar met mijn Nokia lumia 930 kan ik goed bellen naar buitenland en binnenland, en 4g netwerk op mijn mobile en dat werkt heerlijk.

gr hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vectone en delight zijn een dezelfde organisatie en gaan via kpn netwerk.

als u *1511* in toets en dan zult u zien wat u hebt verbruikt.
ook de postbussen zijn in Nederland,lees hier onder.

internet via vectone of delight mobile is

webnl.mundio.com a p n
vectone gebruikersnaam

zo hebt u internet op uw mobile,ff uit zetten en weer aanzetten en klaar is het

Adres
Customer Support Centre
Mundio Services BV
Bedrijfsnummer: 61283770
Kantoor: Vogelstruys Hullenbergweg 278-308 1101 BV Amsterdam The Netherland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:12:
[...]
Net gedaan.
Klantenservice zit in Londen blijkbaar, ze hebben alleen postbusadressen in andere landen.

Anyways deze keer een vriendelijke dame aan de lijn die klonk alsof wist waar ze mee bezig was.
In mijn geval gaan de 3 maanden gratis data in op 1 augustus en eindigt op 31 oktober (omdat ik pas op 1 juli had opgewaardeerd en de gratis data pas de volgende kalendermaand geactiveerd wordt).
vectone en delight zijn een dezelfde organisatie en gaan via kpn netwerk.

ook de postbussen zijn in Nederland,lees hier onder.

internet via vectone of delight mobile is

webnl.mundio.com a p n
vectone gebruikersnaam

zo hebt u internet op uw mobile,ff uit zetten en weer aanzetten en klaar is het

Adres
Customer Support Centre
Mundio Services BV
Bedrijfsnummer: 61283770
Kantoor: Vogelstruys Hullenbergweg 278-308 1101 BV Amsterdam The Netherland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:11:
[...]

Wanneer ik dat stuur (het is overigens niet *1511* maar *1511# ) dan krijg ik:
"You do not have any bundle"
Terwijl ik toch echt sinds 1 augustus data aan het verstoken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als u *101hekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zult u contact op moeten nemen met vectone of delight 1200

*101hekje en verzend toets dan ziet u overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Met *101# krijg ik te zien dat ik 10 euro beltegoed heb.
Dat zijn de 10 euro die ik erop gezet heb om de gratis promodata te krijgen.
Die gratis databundel ben ik al vanaf 1 augustus aan het verstoken, maar hoeveel daar nog van over is is via vectone op geen enkele manier te zien.
Ik gebruik de android datateller maar en dan een beetje conservatief want ik heb geen zin dat er wat van dat tientje wordt afgesnoept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Nieuwe telefoon gekocht waar een nano-sim in moet.
Mijn Vectone sim heeft echter alleen (dikke) micro-sim, geen zin om te knippen dus moest een nieuwe nano-sim hebben.
Ik dacht al dat wordt helemaal niets met een provider als Vectonemobile, maar we gaan het gewoon proberen.

Klantenservice vertelde dat ik een nieuwe gratis nano-sim van ze moest regelen en ze dan nogmaals bellen.
Aangezien het op laten sturen van een gratis sim de vorige keer lang duurde ben ik naar de belwinkel gelopen en heb er daar een gehaald. Met dat nummer nogmaals klantenservice gebeld en de boel werd direct overgezet. Internetbundel mee, beltegoed mee, helemaal goed.

Had totaal niet verwacht dat het zo snel en goed geregeld zou worden, hulde! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:52
Ik heb tot juni/juli lyca mobile gebruikt omdat deze goedkope databundels hadden. (Dual SIM telefoon met prepaid voor de telefoon en de andere SIM voor goedkope data). De data verbinding was hierbij erg goed met 3G en eigenlijk nooit klachten gehad. Thetering ging ook zonder problemen. Na die datum zijn de normale tarieven weer actief geworden en is Lyca niet meer interessant (1GB data voor 10 euro heeft Vodafone ook). om uit te proberen heb ik een SIM kaart van Vectone Mobile aangeschaft. Hier is de 3G verbinding zeer slecht. Ik heb vaker geen verbinding dan wel (volgens speedtest 0 Mbps download) en ben blij dat ik mijn nummer niet heb over gezet. Liever geen internet dan 3 maanden super slecht internet.
Ik wacht wel af of Lyca weer met mooie aanbiedingen komt. Mijn tegoed bij Vectone wordt nog wel op gemaakt maar er gaat geen cent meer naar toe.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Hier ook dramatisch slecht internet via vectone.
Vorige maand was het beter maar nu lijkt het alsof je meestal gethrotteld wordt naar 64k of lager.

Snelheden om te janken; alsof je op 2G zit.
Tekstberichten/verkeer komt er nog wel door maar een gewone webpagina in je browser laadt niet eens.
Soms doet het het wel even, maar vaker niet dan wel heb ik de indruk.

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Hier ook zo langzaam als dikke poep door een te dunne pijp. Een maand geleden was het nog goed, maar na mijn drie weken vakantie echt waardeloos. Dit op dezelfde lokatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
Ping: 148
Down: 0,31 Mbps
Up: 0,51 Mbps

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4681292683.png

[ Voor 118% gewijzigd door lfah2000 op 21-09-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
ASW1 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:07:
Hier ook dramatisch slecht internet via vectone.
De laatste tijd heb ik eigenlijk niets meer te klagen.
Geen idee wat ze verbeterd hebben maar internet is prima bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
Ik heb de bundel van 99 cent genomen (1 maand 33 min / 33 SMS / 33 MB) en de MB's vliegen eruit, dwz de internet snelheid is goed. (Ik zit op max 3G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick18
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik heb ook interesse in de 0,99 euro bundel maar heb toch wat vraagtekens.
Ik denk dat ik het volgende moet doen :

1) eerst een online simkaart bestellen
2) 10 euro opwaarderen
3) *2009# op de mobiel bellen om de bundel (0,99) te kiezen

Als het goed is heb ik nu dus voor de komende 30 dagen 33 belminuten/33 SMS/33MB.

Ik moet om de 30 dagen het proces van *2009# doen om telkens het plan te activeren. (zolang ik nog tegoed heb)

Als ik buiten de bundel ga (meer bellen dan 33 minuten) dan betaal ik het tarief van 25 ct p/m (plus starttarief van 21 ct). Er staat in de algemene voorwaarden het volgende :
"Bundels zijn niet beschikbaar als u gebruik maakt van het Vectone Standaard Tarief"
Dus ik neem aan dat ik het duurdere tarief (extra krediet plan) moet betalen maar er staat weer dat het extra krediet plan alleen voor klanten is die zich voor 17 Mei 2014 hebben aangemeld.

Dus als nieuwe klant, kan ik helemaal geen 0,99 bundel nemen ? Snap ik dit nu allemaal verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hinterecke
  • Laatst online: 13-09-2023
"Ik moet om de 30 dagen het proces van *2009# doen om telkens het plan te activeren. (zolang ik nog tegoed heb)
Dus als nieuwe klant, kan ik helemaal geen 0,99 bundel nemen ? Snap ik dit nu allemaal verkeerd ?"

Ja, je keek bij de verkeerde voorwaarden, rechts onderaan de pagina voor de Nederland bundels van het standaard tarief staat ook weer een linkje naar de daarvoor geldende voorwaarden, daarin staat o.a. dit;

" Dit aanbod is alleen voor klanten die gebruik maken van het Standaard Prijsplan.
Om auto-hernieuwing te stoppen kies *1562#."

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/1ZzKvlj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
Zoonlief is bijna 8, heeft een "eigen" telefoon gekregen. Zit nu een prepaid kaart van een andere provider in. tegoed is natuurlijk zo op, want het is leuk om heel vaak papa even te bellen. Dus op zoek naar iets anders, nog goedkoper.

Lees ik goed dat Vectone iets ("Nederland bundel) heeft dat 99 cent per maand kost? En lees ik goed dat Vectone klanten onderling "gratis" bellen en SMS'en? (gratis = tot 3000 minuten of SMS)?

Stel dat ik in mijn telefoon een 2e sim-kaart van Vectone doe en zoonlief een Vectone sim in zijn telefoon geef, dat mij dat dan 2 euro per maand zou kosten en we dan "gratis" met elkaar kunnen bellen en SMS'en? Klopt mijn redenatie of zie ik de adder onder het gras nog niet?

Via welk netwerk werkt Vectone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ben zelf geen klant, kan dus je vraag over de bundel niet beantwoorden, maar wel die mbt het netwerk, dat is KPN. Overigens pas sinds een jaar of twee, ze zijn hier begonnen op het netwerk van Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Gratis onderling bellen van vectone klanten is alleen 30 dagen na opwaardering.
Als je dat beiden wilt kost je dat dus 20 euro per maand.
Kun je niet beter een databundeltje nemen en via whatsapp ofzo bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
ASW1 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:13:
Gratis onderling bellen van vectone klanten is alleen 30 dagen na opwaardering.
Als je dat beiden wilt kost je dat dus 20 euro per maand.
Kun je niet beter een databundeltje nemen en via whatsapp ofzo bellen.
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar ik kan je redenatie niet helemaal volgen.

Afgaande op de site en algemene voorwaarden lijkt het als volgt te werken:

- Je vraagt een simkaart aan.
- Je koopt beltegoed. Daarna is het "standaard tarief" van toepassing.
- Vervolgens activeer je een bundel. NL-bundel bijvoorbeeld kost dan 99 ct. Er zou dan 99 cent van je beltegoed afgetrokken worden. Ga je buiten die bundel, dan betaal je de standaard kosten, die van je tegoed afgetrokken worden. In die 30 dagen kan je niet meer van bundel wisselen.
- Je moet die bundel eens in de 30 dagen opnieuw activeren.

En nu komt, denk ik, de "adder onder het gras...". Op de site kan ik het nergens (niet direct) vinden, maar volgens de algemene voorwaarden vervalt je beltegoed na 90 dagen. Waardeer je met 10 euro op, en gebruik je drie maanden die goedkope bundel, en ga je niet buiten je bundel, dan zou volgens de voorwaarden de resterende 7 euro vervallen. Vectone zou dan iets van 3,50 per maand kosten. Op zich nog niet duur.

Mocht mijn redenatie fout ben, overtuig mij dan van het tegendeel, want op dit moment zie ik het niet :) En wie weet of beltegoed inderdaad na 90 dagen vervalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Klopt allemaal, maar dan heb je dus alleen die 99ct bundel en wat je meer verbruikt gaat dan van je tegoed af.
Ik heb het over het gratis bellen van vectone klanten onderling, dat is alleen 30 dagen na een opwaardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Zoals eerder gezegd, weet ik niets van bundels, omdat ik geen klant ben, maar ik ken wel iemand, die Vectone gebruikt, echter geen bundels neemt, omdat ze maar heel af en toe belt. Ze heeft haar simkaart al minstens een jaar of vijf, en is in die tijd geen beltegoed kwijtgeraakt, anders, dan door bellen. Zover ik weet, vervalt je beltegoed alleen, wanneer je er 90 dagen geen gebruik van maakt, dus niet, wanneer je in die tijd gebeld en/of gesms't hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wiend schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:57:
Zoonlief is bijna 8, heeft een "eigen" telefoon gekregen. Zit nu een prepaid kaart van een andere provider in. tegoed is natuurlijk zo op, want het is leuk om heel vaak papa even te bellen. Dus op zoek naar iets anders, nog goedkoper.

Lees ik goed dat Vectone iets ("Nederland bundel) heeft dat 99 cent per maand kost? En lees ik goed dat Vectone klanten onderling "gratis" bellen en SMS'en? (gratis = tot 3000 minuten of SMS)?

Stel dat ik in mijn telefoon een 2e sim-kaart van Vectone doe en zoonlief een Vectone sim in zijn telefoon geef, dat mij dat dan 2 euro per maand zou kosten en we dan "gratis" met elkaar kunnen bellen en SMS'en? Klopt mijn redenatie of zie ik de adder onder het gras nog niet?

Via welk netwerk werkt Vectone?
Je kunt ook twee keer dit abonnement van T-Mobile via Miky nemen: http://www.miky.nl/gsm/ab...ovider=tmobile&mid=button

Met de twee nummers vorm je een T-Mobile Samen groep: https://www.t-mobile.nl/k...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F.

Je belt dan onderling gratis en ontvangt voor beide nummers maandelijks € 2,50 korting (voor zolang T-Mobile dat aanbiedt). Het abonnement omvat verder 90 belminuten per maand en onbeperkt traag internet. Je profiteert met beide nummers ook nog van € 25,- vriendenkorting: https://service.t-mobile....-t-mobile-vriendenkorting

Eventueel kun je ervoor kiezen in plaats van het tweede abonnement een T-Mobile prepaid simkaart aan te schaffen. In combinatie met het andere nummer kun je alsnog een T-Mobile Samen groep vormen en onderling gratis bellen. Beide nummers krijgen dan echter geen maandelijkse korting (tenzij je nog iemand anders met een T-Mobile abonnement aan de groep toevoegt) en ook de vriendenkorting is niet mogelijk. Deze optie lijkt dus minder aantrekkelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door TexMex op 14-02-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick18
Dat van T-mobile/Miky met de 2,50 korting als je een groep hebt lijkt leuk maar die korting van 2,50 kunnen ze elk moment intrekken. (voor zolang T-Mobile dat aanbiedt) Straks zit ik voor 2 jaar vast met 2 abo's en dan maken ze die korting weer ongedaan.

Ben een beetje bang voor dat soort acties waarbij ze elk moment de acties weer ongedaan kan maken. Heb dat precies bij Chooze ervaren. Was pas naar Chooze overgestapt en meteen stoppen ze ermee. Was een dure abo van 25 euro(aansluitkosten) voor heel kort bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick18
Kan iemand die nu bij Vectone zit bevestigen dat je beltegoed geldig blijft zolang je belt binnen 3 maanden ?

Ik ben ook geinteresseerd om de 99 cent bundel te gebruiken maar dan maak ik in 3 maanden slechts 3 euro op. Als de tegoeden maar 3 maanden geldig blijven ongeacht of je hebt gebeld of niet dan ben ik dus de 7 euro kwijt dat ik nog heb als tegoed ? Ik hoop dat dit niet zo is !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Dan quote ik maar even, wat ik twee weken geleden op de vorige pagina postte:
Marly schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:42:
Zoals eerder gezegd, weet ik niets van bundels, omdat ik geen klant ben, maar ik ken wel iemand, die Vectone gebruikt, echter geen bundels neemt, omdat ze maar heel af en toe belt. Ze heeft haar simkaart al minstens een jaar of vijf, en is in die tijd geen beltegoed kwijtgeraakt, anders, dan door bellen. Zover ik weet, vervalt je beltegoed alleen, wanneer je er 90 dagen geen gebruik van maakt, dus niet, wanneer je in die tijd gebeld en/of gesms't hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:44
Vandaag ben ik een SIM-kaart die ik al een tijdje min of meer ongebruikt in huis had liggen, gaan gebruiken. 'k Heb €10 beltegoed aangeschaft.

Eén van eerste dingen waar ik nu tegenaan loop (en wat ook al in de topic start werd genoemd, maar wat ik pas zojuist zg), is dat ik m'n vaste lijn (CheapConnect) niet kan bereiken. 'k Krijg de foutmelding "sorry, your account is not allowed to place a call to such a destination".

Herkenbaar? 't Kan toch niet zo zijn dat men dit niet ondersteunt of niet werkend kan krijgen?
'k Ben benieuwd of er hier mensen zijn die weleens zijn aangelopen tegen het feit dat bepaalde nummers niet te bereiken zijn.

Morgen in ieder geval maar eens bellen met deze provider.....

Update: gisteren en eergisteren contact gehad met Vectone Mobile en hen de situatie uitgelegd. In het tweede gesprek, gisteren, gaf men aan dat een route naar CheapConnect niet bestond en moest worden aangemaakt. Men is er mee bezig. Na uiterlijk 48u (donderdagmiddag 24/03) zou ik meer moeten horen..
Keep you informed...

Update 24/03: inmiddels heeft Vectone de storing verholpen. Ik kan weer gewoon naar m'n CheapConnect vaste nummer bellen. 'k Heb er wel een paar keer achteraan moeten bellen, maar uiteindelijk is het dus toch goed gekomen.

Resumé: qua pricing is VM aantrekkelijk, maar je moet heel goed op blijven letten. Bundels enz. veranderen regelmatig en/of je moet regelmatig (maandelijks) een sms sturen voor een bepaalde bundel (voor het huidige 'Smart plan'
De support is niet echt geweldig. Voor mezelf (zakelijk) zou ik niet met hen in zee gaan, maar voor m'n vrouw die in totaal nog geen 100 min. per jaar verbeld, is het acceptabel.

[ Voor 41% gewijzigd door Cranberry op 24-03-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil zelf ook overstappen
Naar vectone mobile
Ik zag dat je voor 10 euro de all in one pocket bumdel hebt
1000 min nl en internationaal 1000 sms en 2gb internet klopt dit
En zitten er geen adertjes onder het gras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 18:14:
En zitten er geen adertjes onder het gras
Mogelijk een lagere snelheid dan je verwacht (max. 1 MBps zoals bij Bliep, Lebara en Lyca?)?

De hoeveelheid data zal wel kloppen (zowel Lyca als Vectone geven 2 GB voor 7,50 euro). Dan blijft 2,50 euro over voor het bellen. Is dat goedkoop? Ongetwijfeld, maar bellen via Internet is dat nu eenmaal.

Je kunt ook alleen een data bundel nemen en zelf een VOIP dienst kiezen, OOK als ze dat verkeer blokkeren (nog een mogelijk addertje) en dan nog ben je soms goedkoper uit.

Je gaat b.v. naar hanstel.nl, je zoekt uit wie de laagste tarieven heeft voor het land dat je wilt bellen, je betaalt eenmalig, zeg, 10 euro (tegoed blijft meerdere jaren geldig is mijn ervaring), dan om te bellen kies je Phone2Phone, d.w.z. je laat jezelf bellen en als je opneemt wordt pas het andere nummer gebeld. Dat is duurder (want dubbele verbinding) maar niet te blokkeren en als compensatie gaat het gesprek niet van je data bundel af.

Voorbeeld: bellen in Nederland via Stuntcalls kost dan maximaal 1 cent per minuut (een halve cent zonder blokkade/Phone2Phone).

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik had nog een vectone simkaartje liggen met 10 euro erop. Deze maand maar weer eens een 1GB bundel geactiveerd voor €5.
Direct 10 euro beltegoed foetsie, KS gebeld, "nee dat komt vanwege dat we tegoed verdubbelen, dat telt niet voor bundels".
Mijn tegoed is niet verdubbeld, ik heb ergens vorig jaar 10 euro beltegoed aangeschaft voor €10 dus er is 5 euro verdonkeremaand. Zou er nog over teruggebeld worden....

Netwerk is absoluut bagger, wordt er constant vanaf gegooid. Vaak verbinding, vaak ook niet, soms wel verbonden met het netwerk maar geen internet...

Een echte afrader dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
ASW1 schreef op zondag 03 april 2016 @ 15:53:
Ik had nog een vectone simkaartje liggen met 10 euro erop. Deze maand maar weer eens een 1GB bundel geactiveerd voor €5.
Direct 10 euro beltegoed foetsie, KS gebeld, "nee dat komt vanwege dat we tegoed verdubbelen, dat telt niet voor bundels".
Mijn tegoed is niet verdubbeld, ik heb ergens vorig jaar 10 euro beltegoed aangeschaft voor €10 dus er is 5 euro verdonkeremaand. Zou er nog over teruggebeld worden....

Netwerk is absoluut bagger, wordt er constant vanaf gegooid. Vaak verbinding, vaak ook niet, soms wel verbonden met het netwerk maar geen internet...

Men moet nog een saldo van 50 cent over hebben om gebruik te kunnen maken van internet. En jouw saldo is 0.

Dus als je toch af en toe internet hebt ("vaak verbinding") begrijp ik er niets van.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaatpraat
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 09:21

Blaatpraat

Geen moderator

Ik als Belg zijnde zit binnenkort 2 weekjes in NL.
Omdat dataroaming nog steeds extreem duur is, ben ik op zoek naar een prepaid simkaartje.

Tijdens mijn zoektocht ben ik op Vectone gestuit, deze ziet er vrij deftig uit.

Nu kun je via de website een SIM-kaart bestellen, dit heb ik gedaan, maar volgens mij snappen ze het niet dat als je geen letters invult bij de postcode dit naar België moet gestuurd worden...
Daarom de vraag: zijn er winkels waar ik een lege (lees als: zonder belwaarde) simkaart kan gaan halen, dat dus ook gratis zou moeten zijn, waarop ik nadien kan opladen?
Moet in de loop van deze week toch nog eens in Sluis (Zeeland) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
prepaidsmurf schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:34:
[...]

Men moet nog een saldo van 50 cent over hebben om gebruik te kunnen maken van internet. En jouw saldo is 0.
Flauwekul natuurlijk, ik heb een bundel.
Al zou het zo zijn, het gaat het niet (alleen) om internet maar om überhaupt op het netwerk te kunnen registreren. Wat de laatste 2 dagen niet kan.
Ben blij dat ik niet afhankelijk van ze ben, wat een rampzalige toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
De voorwaarden zeker niet gelezen? Vectone blinkt uit door dit soort pesterijtjes. B.v. die vijftig cent is naast data bundels ook van toepassing op hun "Smart" plan, zeg maar het achterlijke neefje van Lebara One en Lyca's Saver plan. Behalve deze verwonding voegt Vectone er namelijk nog een stel beledigingen aan toe, d.w.z. de geldigheid is geen 180, ook geen 90, maar slechts 30 dagen en daarna mag je eerst opwaarderen om er weer gebruik van te kunnen maken.

Ik zie op het moment geen enkel pluspunt in het gebruik van Vectone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dat zijn geen pesterijtjes, maar die website van ze is zo brak als het maar kan; staat vol met slechte vertalingen (Engelse versie is vaak beter), verouderde informatie, verkeerde verwijzingen en algemene onduidelijkheden.

Dat minimale tegoed van 50 cent moet je denk ik hebben wanneer je geen bundel hebt, ik heb er met een bundel tenminste geen last van ook al is mijn saldo nul. Die bundel heb ik overigens kunnen kopen met beltegoed van juli vorig jaar dus met die geldigheid valt het in de praktijk ook wel mee.

[ Voor 15% gewijzigd door ASW1 op 07-04-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Ben gisteren wel tegen het feit aangelopen dat ik geen 'Smart saver' bundel kan gebruiken deze maand.
Vorige maand heb ik tegoed aangeschaft en daarna gekozen voor de Smart saver. Nu lukt dat niet meer (bij sturen 'smart' naar 345 krijg ik de melding 'Topup counter or amount not eligible to subscribe SMART Rate'.

De voorwaarden heb ik doorgelezen, maar nergens vind ik dat ik opnieuw moet opwaarderen. Daarom gebeld met klantenserver. Na bijna een uur naar de wachtmuziekjes te hebben geluisterd, ben ik te woord gestaan. De medewerker vertelde me dat je minimaal 10€ saldo moet hebben :(
Mijn reactie: dat staat nergens in de voorwaarden.
Medewerker: <nog een keer hetzelfde verhaal>
verbinding verbroken omdat gesprek 59m en 59s had geduurd.

Wat een b*llentent. Ben gelijk genezen van deze toko. Lang getwijfeld of ik met deze partij in zee zou gaan. Tarieven zijn scherp en voor m'n vrouw die hooguit 1x per maand ff belt, is dit voldoende. Maar dit vind ik wel absurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Hier heb je een paar citaten:

Minimum balance of 50ct required in order to use data.

The SMART plan is valid on a calendar month basis. After that customer has to top up and send a free SMS “SMART” to 345 for continuously enjoy this offer.

Ook niet echt fatsoenlijk Engels, trouwens.

Tarieven scherp? Gelijk aan die van Lebara One en Lycamobile Saver plan. Tip: wat Lyca betreft betaal je bovendien nog maar de helft van dat tarief wanneer je (1) steeds een nieuwe SIM met zogenaamd "10 euro beltegoed" neemt, (2) eerst switcht naar Saver plan voordat je (3) het nummer registreert en (4) met 5 euro een of twee keer opwaardeert, waardoor je (5) met elke opwaarding 5 euro extra krijgt.

[ Voor 15% gewijzigd door prepaidsmurf op 07-04-2016 16:07 . Reden: meer info over tip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ja maar dat is dus voor het Smart plan en niet voor de bundels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Klik dan maar eens heel snel op de link "Deal Conditions" bij de databundels (rechts onderaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Het boeit me niet zo want er staat zoveel flauwekul op die website. In de praktijk het werkt gewoon, ook zonder 50 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Mijn conclusie is dat de informatie sowieso verwarrend en onvolledig is en de medewerkers van de helpdesk het ook lang niet altijd scherp op het netvlies hebben. Waarschijnlijk is de mistigheid bewust onderdeel van hun strategie.

Hoe dan ook, voor alleen bereikbaar zijn en slechts incidenteel bellen, is deze provider goedkoop te noemen. Wil je kwaliteit, duidelijkheid en geen gezeur, dan moet je met een grote boog om deze provider heen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ASW1 schreef op zondag 03 april 2016 @ 15:53:

Net VM klantenservice gebeld. Kreeg ik hetzelfde te horen. :/
Kosten bundel worden dubbel afgeschreven van de 10 euro beltegoed die ik had aangeschaft.
Tegoed is hier dus ook niet verdubbeld, maar doodleuk wél dubbel afschrijven. :(
Cranberry schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:27:
Eén van eerste dingen waar ik nu tegenaan loop (en wat ook al in de topic start werd genoemd, maar wat ik pas zojuist zg), is dat ik m'n vaste lijn (CheapConnect) niet kan bereiken. 'k Krijg de foutmelding "sorry, your account is not allowed to place a call to such a destination".

Herkenbaar? 't Kan toch niet zo zijn dat men dit niet ondersteunt of niet werkend kan krijgen?
'k Ben benieuwd of er hier mensen zijn die weleens zijn aangelopen tegen het feit dat bepaalde nummers niet te bereiken zijn.

....'k Heb er wel een paar keer achteraan moeten bellen, maar uiteindelijk is het dus toch goed gekomen.
Ja herkenbaar. Als ik CheapConnect nummers bel krijg ik hetzelfde te horen.
Heb de VM klantenservice geprobeerd het uit te leggen maar krijg niet de indruk dat ze snappen wat ik bedoel. Ze bellen me daar nog over terug.

Overigens lukt het ook niet om naar 0800 nummers te bellen.
VM klantenservice antwoordt dat dat niet werkt en niet gaat werken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Huh WillemJan, kun jij jezelf bij Cheapconnect niet bellen via VM? Ik kan mezelf inmiddels wel bellen. Lijkt me dat dat dan voor alle Cheapconnect-nummers zou moeten gelden? Of heeft men op mijn verzoek alleen een route voor mijn nummer naar Cheapconnect geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Niet online
Cranberry schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:23:
Huh WillemJan, kun jij jezelf bij Cheapconnect niet bellen via VM? Ik kan mezelf inmiddels wel bellen. Lijkt me dat dat dan voor alle Cheapconnect-nummers zou moeten gelden? Of heeft men op mijn verzoek alleen een route voor mijn nummer naar Cheapconnect geconfigureerd?
Nu nog een keer getest naar 2 verschillende Cheapconnect-nummers maar krijg weer zelfde boodschap te horen.
Lijkt er dus inderdaad op dat ze op jouw verzoek slechts een route naar jouw nummer hebben geconfigureerd.
Niet echt handig zo. Kan je iedere keer opnieuw een verzoek doen als je weer eens een nummer tegenkomt wat niet gebeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
De Algemene Voorwaarden bevatten nog meer fijns: je beltegoed vervalt definitief na 90 dagen wanneer je het niet gebruikt. Bij Lycamobile kun je het later nog terugkrijgen. En het extra tegoed dat je gratis krijgt bij opwaardering (de 10=20, 20=40 hogere wiskunde) vervalt sowieso na 30 dagen. Dat laatste is misschien de verklaring voor wat jullie zagen gebeuren bij het aanschaffen van een bundel later, jullie hebben het wel gehad maar inmiddels was het foetsie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Niet online
prepaidsmurf schreef op zondag 10 april 2016 @ 08:24:
En het extra tegoed dat je gratis krijgt bij opwaardering (de 10=20, 20=40 hogere wiskunde) vervalt sowieso na 30 dagen. Dat laatste is misschien de verklaring voor wat jullie zagen gebeuren bij het aanschaffen van een bundel later, jullie hebben het wel gehad maar inmiddels was het foetsie?
Hmm. Dat zou inderdaad zo kunnen zijn. Maar 2e maand (dus na verval extra tegoed) is toch weer dubbel in rekening gebracht. Zal wel ergens in de kleine lettertjes verborgen staan.
Kan me niet voorstellen dat ze op deze manier nog (tevreden) klanten overhouden.
Als mijn tegoed op is stap ik toch maar weer eens over naar een provider die toch wat duidelijker overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Niet online
Ontzettend waardeloos allemaal.
Niet alleen Cheapconnect nummers en 0800 nummers zijn niet te bellen. Ook sommige 06 nummers lukt niet om naar toe te bellen.
Ja wél dubbel af blijven schrijven natuurlijk maar nee, niet terugbellen zoals ze beloven.
Mijn advies: ga niet met deze prutsers in zee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand in welke winkel je een simkaart van Vectone kan kopen ?
Ik kan ze namelijk nergens vinden alleen online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Geen idee, maar bedenk je wel voordat je met hen in zee gaat......

Anders gewoon online bestellen. Het duurt dan 'n paar (werk)dagen voor je 'm in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
In belwinkeltjes willen ze ze ook nog wel eens hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 11-09 23:46
Als iemand nog gratis 10 euro beltegoed wil van Vectone:

top up code: 1133007512
Opwaarderen via *101* top up code #

Familielid van me heeft per ongeluk verkeerde kaartje gepakt terwijl ie Vodafone heeft, niet goed gelezen :)
Kan gebruikt worden voor 1 juni 2018, wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
_eXistenZ_ schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:43:
Als iemand nog gratis 10 euro beltegoed wil van Vectone:

top up code: 1133007512
Opwaarderen via *101* top up code #

Familielid van me heeft per ongeluk verkeerde kaartje gepakt terwijl ie Vodafone heeft, niet goed gelezen :)
Kan gebruikt worden voor 1 juni 2018, wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
Heb de code doorgegeven aan mijn tante, die Vectone heeft, ze was nog wakker ook, en heeft dus opgewaardeerd, hartstikke bedankt namens haar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 11-09 23:46
Graag gedaan! Wordt et toch nog goed gebruikt :-)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Het vervallen na 90 dagen is hier al vaker aan de orde geweest, maar hierbij nog een keer heel expliciet:
Na 90 dagen vervalt al je beltegoed, ongeacht of je in die 90 dagen gebeld/gesms't hebt of data hebt verbruikt.
Ergo: je moet dus je beltegoed binnen 90 dagen opmaken, anders ben je 't kwijt.
Uiteraard krijg je vantevoren GEEN berichtje....

[ Voor 3% gewijzigd door Cranberry op 21-06-2016 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Natuurlijk vervalt 't gewone beltegoed niet na 90 dagen, zou mooi zijn, wanneer je, zoals een ouder familielid van mij, slechts weinig belt. Over bepaalde bundels kan ik niet oordelen, die heeft ze niet, en sowieso vervallen die ook bij andere providers na 'n bepaalde tijd. Maar m'n tante heeft die Vectone simkaart al ruim zes jaar, van toen ze nog op 't netwerk van Vodafone zaten, en ze is, anders dan door bellen, nooit een cent beltegoed kwijtgeraakt. Uiteraard belt ze weinig, maar wel met enige regelmaat, en ze houdt ook die termijn van 90 dagen goed in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
'k Heb het hier vandaag aan de hand gehad. M'n vrouw gebruikt(e) Vectone Mobile. Vanmiddag belde ze me (op mijn Vectone nr). Opeens was de verbinding verbroken en kon ze niet meer bellen. Ze hoorde de melding dat het beltegoed op was.
Als ik in mijnvectone inlog, zie ik een stuk of 10 à 12 gesprekken naar mijn nr. staan. De kosten zijn hiervan 21 ct. Maar het beltegoed is vervallen aldus de helpdeskmedewerker. Ze had nl. 17 maart voor 't laatst opgewaardeerd.

Dus bij m'n vrouw is wel degelijk het beltegoed vervallen, ondanks dat het gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Iemand ervaring met het "abonnement" van vectone?
http://www.vectonemobile....onthly/sim-only-deal.aspx

Kwam er net ook achter dat mijn beltegoed verdwenen was na 90 dagen.
Maar €0.99 per maand blijft toch een aantrekkelijke aanbieding...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 18:29
Voor € 0,99 per maand krijg je dus 50 minuten/SMS + 50MB. Dat is zeker interessant.

Ik ben op zoek naar de voorwaarden. Hoe lang zit je er aan vast? 1 of 2 jaar? Of kan je opzeggen wanneer je wilt?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raffelw
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-05 16:43
Jimbolino schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 01:18:

Ik heb ervaringen met een bundel van 1 euro. Ik heb het vorig jaar gebruikt, maar het is niet veel meer dan gebakken lucht. Datasessies worden erg ruw afgerond waardoor je veel sneller door je bundel heen bent, volgens de Android counter zat ik op 20 van de 33 MB, maar Vectone vond dat ik al de volle 33 MB had gebruikt, waardoor er doodleuk de volle pond betaald mag worden voor data.

Dat terzijde is het gewoon echt een prutsprovider. Belkwaliteit was erg matig, nummerweergavenfunctioneerde niet naar behoren (je zag alleen het telefoonnummer zonder de naam er bij, ook al staat het nummer in je contacten). Internet was regelmatig erg langzaam (0.1 mbit tot niet functionerend :F ) en de klantenservice gaat als dikke stront door een te kleine trechter.

Het kost niks, maar dan heb je ook niks!

edit: Bovendien is het niet aan te raden je nummer te porteren naar deze gasten, ik heb er 3x achteraan moeten bellen om mijn nummer over te zetten naar Vectone.

[ Voor 6% gewijzigd door raffelw op 26-08-2016 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Ja klopt, nummer overzetten is een ramp. Je kunt beter niet dat formulier invullen en opsturen, maar gewoon direct de klantenservice bellen.

Jammer maar het lijkt erop dat ze mijn geld niet willen, krijg foutcode "VMNL-PP099-RX-$i++"
http://imgur.com/E3J03JI

Heb de klantenservice al gebeld en het enige wat ze voorstelden was een sim swap (moet ik dus een nieuwe simkaart gaan halen en het daarmee proberen)

edit: vandaag nog een keer geprobeerd. Als je de site op het Engels zet, dan werkt het bestelproces vlekkeloos. Je verliest wel evt beltegoed en bundels als je over gaat naar maandelijkse betaling.

http://www.vectonemobile..../sim-only-aanbieding.aspx

Ik houd jullie op de hoogte!

[ Voor 31% gewijzigd door Jimbolino op 28-08-2016 17:31 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 18:29
Jimbolino schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 01:18:

• Wie weet waar de voorwaarden te vinden zijn?
  • Hoe wordt internet afgerond? Per 1 Kb, per 100 kb of nog anders?
  • Wat zijn de internetkosten als je over de bundel heen gaat? Bijv. 10 cent per MB of een ander bedrag?
  • Hoe lang zit je er aan vast? Kan je er gewoon iedere maand weer van af?

[ Voor 8% gewijzigd door nathalia op 01-09-2016 11:57 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Hoe staat het tegenwoordig met deze lui?
Grote storing waarbij alle simkaarten vervangen dienden te worden onlangs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
@boyette
Misschien kan je dat beter even vragen in het topic over die storing: Vectone Mobile 3 dagen volledig offline
Daar zitten immers de mensen, die er last van hadden.

• prepaidsmurf
Voor het eerst heb ik, ondanks eerdere opmerkingen, toch maar eens Vectone uitgeprobeerd. Opgewaardeerd met 10 euro, 3 GB bundel gekocht voor 7,50. Werkt op zich goed, niets aan de hand, alleen de vervaltermijn van 90 dagen niet uit het oog verliezen.

Tot ik bij controle van de hoeveelheid resterende data zag dat het overgebleven tegoed (2,50 euro) opeens foetsie was, en wel binnen twee maanden.

Eerste indruk bevestigd, eens maar nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik ben al jaren weg bij vectone, maar overweeg weer eens een poging te wagen.
Het kan dat mijn blindheid de rede is dat ik niets van de bundelstructuur begrijp, maar het ziet er voor mij zeer onoverzichtelik uit.
Bij de bundels die vallen onder het extra tariefplan zie ik bijvoorbeeld:
- een bundel die de eerste 3 maanden 7,90 kost en daarna 9,90. onbeperkt bellen/sms en 1gb+3gb data. Maar: krijg ik dit nu door *2093# te bellen?(want een online klant ben je blijkbaar als je na apirl 2017 online een simkaart hebt besteld. Of moet ik de bundel echt online kopen en afrekenen om dit te krijgen?
- verderop zie ik een bundel met 50% online korting voor 7,45: is dat een vaste prijs of ook enkel voor de eerste 3 maanden? en geldt dan voor die bndel dat ik hem enkle kan krijgen via een online creditcard-opwaardering, zoals in de voorwaarden eronder staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
De bundel van 7,45 betaal je online met 10 euro (i.t.t. gepast betalen bij Lyca), dus je kunt m.i. beter meteen de bundel van 10 nemen vanwege de eerder vermelde poging tot dubbel afschrijven.

M.a.w. koop alleen bundels waarvan de prijs gelijk is aan het opwaardeerbedrag (10 of 20) en koop niet vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf: kan ik die bundel van 7,45 kopen door:
- een gratis simkaart te bestellen
- op te waarderen via creditcard, en automatisch opwaarderen aan te zetten
- en dan de code te bellen die voor online klanten wordt genoemd? Of krijg ik de 50% korting dan niet? en is die 50% korting enkel voor 3 maanden of is dat blijvend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Ja.
Ja. Maar automatisch opwaarderen staat al aan.
Ja. Blijvend, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf: toch begrijp ik het niet helemaal. als je op koop nu online klikt bij die bundel van 7,45 staat er enkel de prijs van 14,90 en wordt niet meer over de 50% korting gesproken. ik zie dat lyca een vergelijkbare bundel heeft(de holland s bundel) maar ook darbij wordt 7,50 wel genoemd maar staat verderop: nieuwe online klanten 15 euro(terwijl daarvoor 7,50 als kortingsprijs wordt genoemd). wat is het nu 7,45/7,50 of 14,90/15 euro?
En weet jijn of beide providers die 7gb op 3g of 4g anbieen, en met welke snelheid? Is er bij vecone nog verschil tussen de code voor nline klantne intoetsenof daadwerkelijk online kopen via de site, of werkt allebei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Wat ik me nog herinner van Vectone is dat ik een nieuwe SIM heb laten opsturen die ik online opwaardeerde met 10 euro via credit card. Gratis fop tegoed van 10 euro gekregen. Daarna de speciale code voor de 7,50 bundel gebruikt (*2067#). Dus nog 2,50 speciaal (credit card) tegoed over. Snelheid weet ik niet meer, lager dan bij de Lyca bundel en ook, teleurstellend, op 3G i.p.v. de 4G bij Lyca. Gedurende de maand dat de bundel aktief was verdween de 2,50 en een deel van het fop tegoed spontaan.

Bij Lyca heb ik twee keer de 7,50 bundel gekocht, dus trap er niet in dat het eenmalig is voor een nieuwe klant. Het nadeel is dat je per bundel weer je adres moet invullen voor weer een nieuwe SIM. Het voordeel is dat je niet meer betaalt dan wat de bundel kost. Ook heb je geloof ik geen credit card nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf: verlengt de lyca-bundel dan niet automatisch in de volgende maand als je genoeg tegoed op je sim hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Verlenging staat bij iedereen tegenwoordig aan maar ik ben niet (meer) zo dom om er meer tegoed op te zetten dan nodig is om een bundel te kopen (huidige telecomboer uitgezonderd want daar zit het moment van korting bij aankoop van het eerste tegoed).

[ Voor 38% gewijzigd door prepaidsmurf op 05-02-2018 20:23 . Reden: uitzondering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf: ik vind die overzichten met bundles wat warrig. Het gaat mij vooral om onbeperkt bellen/smsssen en wat data. begrijp ik goed dat zowel bij lyca als vectone voor rond 10 euro(bij lyca 10 en bij vectone 9,90) onbeperkt bellen en sms +3gb data te krijgen is? waarbij het bij vectone zelfs ong 7,90 is voor de eerste 3 maanden? Of zie ik wat kleine lettertejs over het hoofd?
Zijn die przjen nogsteeds in beweging omlaag, of is nu het dieptepunt wel bereikt? Ik zag op het lyca--forum dat deze bundel in oktober nog 15 euro kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Met onbeperkt bellen hou ik me eigenlijk niet bezig, maar behalve de al besproken alternatieven zijn er ook bij Lebara nog bundels te koop onder de 10 euro. De veiligste (qua behouden tegoed) en gemakzuchtigste (dwz geen wisselnde SIM) optie is de Lyca bundel voor 10 euro die er volgens mij al heel lang is (hoewl misschien nog niet zo lang met onbeperkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf en anderen:
Ik heb besloten de lyca bundel van 10 euro te nemen voor in mijn nieuwe telefoon. Onbeperkt bellen/sms en 3gb data is voor mij prima. Ik kom van een 10 jar oude nokia 6120(ben blind en die waren zeer toegankelijk met spraaksoftware speciaal voor symbian). Nu ik dan eindelijk naar een echte smartphone overstap(de vkworld t2plus) vanwee z'n fysieke keypad, wil ik ook wel echt 4g internet. In m'n oude nokia komt een vectone sim met de 99cent bundel, puur voor als m'n smartphone af en toe nog niet helemaal doet wat ik wil. Ben ik met 2 telefoons toch nog goedkoper uit dan met m'n huidige robin mobile voor 14,95. Overigens net een test-call gedaan nar m'n vectone nummer, en ondanks dat ik dacht dat vectone tegenwoordig stabieler was klonk de verbinding nog altijd alsof die via 5 verschillende zonnestelsels wordt verwerkt, eigenlijk toch wel ernstig dat zoiets nog bestaat in 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Zelfs nummerportering naar vectone lijkt onmogeljk. sinds eind december beschikken ze blijkbaar niet over een benodigd certificaat om nummers in Nederland te kunnen porteren, ik kan m'n nummer dus niet overzetten naar vectone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Zijn er meer klanten van vectone mobile die niet kunnen bellen en gebled worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audb
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 15:56
re@dicksterk

Ik ben bang dat vectone jou centjes hebben en jij opzoek mag naar een nieuwe provider :)
Het woord "opgelicht" mag ik niet gebruiken maar je bent heus niet de eerst die plotseling niet meer gebruik kan maken van zijn sim.
Advies is dan ook koop een Symyo of Lebara als je een prepaid provider zoekt.
LET OP GEEN Lycamobile! dat is de zelfde bedrijf!! kijk maar eens op google naar Subaskaran Allirajah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 13:26
audb schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:46:
re@dicksterk

Ik ben bang dat vectone jou centjes hebben en jij opzoek mag naar een nieuwe provider :)
Het woord "opgelicht" mag ik niet gebruiken maar je bent heus niet de eerst die plotseling niet meer gebruik kan maken van zijn sim.
Advies is dan ook koop een Symyo of Lebara als je een prepaid provider zoekt.
LET OP GEEN Lycamobile! dat is de zelfde bedrijf!! kijk maar eens op google naar Subaskaran Allirajah
Of het het zelfde bedrijf is weet ik niet.

Wat ik wel weet is dat ik LycaMobile al een behoorlijk tijd gebruik en dit echt nog nooit heb meegemaakt, en moet ook zeggen dat het gewoon prima werkt, dus LycaMobile kan je wel degelijk gebruiken....

Wat ze met Vectone doen, dat is mij een raadsel, hoe is het mogelijk, dat ongeveer een jaar later WEER alle simkaarten niet meer werken? En het lijkt steeds een terugkerende probleem aangezien het niet 1 of 2 keer is gebeurd maar al vaker.

Lijkt wel of ze het expres doen en zo alle beltegoed wat op de simkaarten zitten lekker aan het cashen zijn.

Hoe dan ook, ik denk dat het wel is tijd mag worden, om is wat onderzoek te doen naar dit bedrijf en zo nodig aanpakken.

Want dit begint toch echt wel gewoon op oplichterij te lijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@audb: de oprichters van lycamobile en vectone emobile zijn broers, maar het zijn 2 verschillende bedrijven.
@fl2001: Ik gebruik lyca ook naar volle tevredenheid in m'n smartphone, vectone zit met een 99 cent per maand bundeltje in m'n oude nokia. Alleen zelfs het cashen van die bundel gaat fout want er is tot nu toe 2 maal 1,80 en 1 keer 2,80 afgeschreven maar nooit de bedoelde 99 cent.
Meestal mag je je beltegoed en nummer overigesn overzetten nar de nieuwe sim dus dat zal het probleem niet worden, maar ben wel bang dat het weer op nieuwe simkaarten gat uitdraaien want kirjg al 2 dagen melding; registratie simkaart mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
dicksterk schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:09:
Alleen zelfs het cashen van die bundel gaat fout want er is tot nu toe 2 maal 1,80 en 1 keer 2,80 afgeschreven maar nooit de bedoelde 99 cent.
Geen incompetentie van techneuten dus bij "moeilijk" creditcard tegoed, maar stelselmatig "creative accounting", ook bij eenvoudige bundels zonder korting.

Het ontgaat me volledig waarom je je nog te grazen laat nemen en b.v. geen 10 euro Lebara One tegoed koopt voor 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf: Lebara heeft geen interessante bundels voor mij(tenminste dat denk ik want hun site is een ramp om te lezen voor blinden). vectone is de enige met die 99 cent bundel, wat voor het gebruik precies is wat ik wil. Daarnaast is vectone natuurlijk wel de meest avontuurlijke provider van nederland;-) je zou er een boek over kunnen schrijven. En omdat het toch m'n hoofd simkaart niet is blijf ik gewoon. Ik vind het wel humoristisch, bellen met achtergrondtoontjes en kraakjes alsof het gesprek via mars gerouteerd wordt. Wat trouwens ook vreemd is is dat de klantenservice totaal niets meer kan: als ik hen bel over die bundel vertellen ze me dat mijn tegoed 15 euro is(nu 13) terwijl ik maar 10 het opgewardeerd en mijn eigen simkaart 5,40 als beltegoed aangeeft. Ze hebben dsu nieteens de juiste gegevens bij een simkaart en kunnen dan ook niet zien wat ik bedoel.
Vandag te horen gekregen dat de storign over 24 uur is opgelost(gisteren was dat over 48 ur), wel vedacht dat zo precies bekend is wanneer het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
dicksterk schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:19:
@prepaidsmurf: Lebara heeft geen interessante bundels voor mij
Lebara One is juist geen maandbundel maar een langdurig houdbaar beltegoed, vergelijkbaar met Lycamobile Saver Plan, geschikt voor backup telefoons.

Maar ik begrijp dat je nog Vectone tegoed hebt (zolang het duurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf: Ja ik heb nog tegoed, idd voor zolang het duurt. google maar eens op vectone glassdoor dan krijg je interessante verhalen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
fl2001 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:08:
[...]
Wat ze met Vectone doen, dat is mij een raadsel, hoe is het mogelijk, dat ongeveer een jaar later WEER alle simkaarten niet meer werken? En het lijkt steeds een terugkerende probleem aangezien het niet 1 of 2 keer is gebeurd maar al vaker.
Dat klinkt gewoon alsof ze een jaarcontract hebben afgesloten voor het gebruik van een mobiel netwerk (is dat nog steeds KPN?) en dat ze de verlenging/overstap niet op tijd hebben geregeld.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@richieB: Je zou gelijk kunnen hebben in dat het een betalingsachterstand betreft, maar niet aan kpn(deze keer). De storing deed zich in eerste instantie voor bij bellen/gebled owrden, maar je kon nog gewoon op het netwerk. Maandag was bellen sporadisch mogelijk, en dinsdag lag alles plat. Maar niet alleen in nederland speelt dit ook bij vectone uk, dus kpn is hierin niet het probleem. Als je googled op vectone glassdoor denk ik dat je zal zien dat het probleem eerder in personeelsbeleid ligt. Salaris wordt zelden betaald, werknemers worden zonde rede ontslagen(technisch personeel werkt er sosm maar een maand).
Sinds december werkt nummerportering nar vectone niet meer(waarschijnlijk omdat vectone portingxs niet heeft betaald). In januari was er niemadn die iets over nummerportering wist, sinds februari is er geen nederlandse klantenservicemedewerker meer. Ik denk dat veel problemen komen door de organisatorische puinhoop die vectone is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nu na een week zijn we weer op het uitgangspunt van vorige week zaterdag. Wel netwerkbereik(de simkaart meldt zich goed aan op het netwerk) de klantenserivce kan worden gebeld op 1200, mar verder is niets te bellen. beltegoed is behouden gebleven, maar dus onbruikbaar. Hopelijk komt ook dit weer goed, nieuwe simkaarten bestellen was deze keer dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Vandaag 4 uur in de wachtrij gestaan bij de vectone klantenservice omdat bellen nogaltijd niet gaat. helaa... er lijkt niemand meer te werken want er is niet opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
inmiddels zijn er weer klantenserviceemedewerkers maar die weten nergens van, ontkennen dat er nog een storing is en behandelen mijn niet kunnen bellen en geen data als een individueel geval. is nu a veel doorzueren wel doorgezet naar de technische dienst dus hopelijk komt het netwerk weer overeind maar heb nog nooit zo weinig motivaite bij vectone gezien als nu, en het was altidj al dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
sinds vandaag wertk alles weer. bellen, gebeld worden en data. Het heeft wel heel erg lang geduurd, maar nieuwe simkaarten waren dit keer niet nodig dus het lijkt toch geen truc, wel totaal belachelijk dat het zo lang duurt(3 weken) om een storing op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
het is ongelofelijk maar ik ben zelfs gecompenseerd voor het teveel afgeschreven beltegoed, en zelfs ruim want ik moest 3,80 terugkrijgen en kreeg 5 euro. Daarvoor heb ik wel en klantenservicemedewerker zo lang aan z'n hoofd moeten zeuren tot hij me zat werd en doorverbond naar een manager, maar het is geregeld. Ik blijf dus toch nog maar even bij vectone want heb nu weer 9,60 beltegoed en met 99ct per maand is dat voorlopig nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
...toch niet. dit was geen verrekening van mijn foutief afgeschreven bundel, maar 5 euro compensatie die alle klanten hebben gehad. op een simkaart die nog nooit beltegoed heeft gehad had ik nu ook inesn 5 euro. dus heb je nog een sim liggen, dan heb je daar waarschijnljk 5 beltegoed op gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hier staat er inderdaad ook weer 5 euro (en 20 cent) op.

Maar alsnog mijn 11 euro kwijt welke er nog opstond.

De afgelopen maanden heb ik vectone hoofdzakelijk voor internet gebruikt, en dit ging eigenlijk prima.

Bellen was een drama, en in het buitenland werkte helemaal niets.

Het dat Vectone / Mundio en Lyca is voor serieus gebruik niet aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@dicksterk, @ReBr

Is dat tegoed wel langer dan een maand houdbaar, kun je er ook echt een bundel mee kopen of is het fop tegoed?

Juich niet te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
ReBr schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:30:

De afgelopen maanden heb ik vectone hoofdzakelijk voor internet gebruikt, en dit ging eigenlijk prima.

Vectone heb je gelijk in, dat is gewoon troep.

Maar over Lyca ben ik het niet eens. Ik gebruik dat nu al meer dan een jaar achterelkaar en in die tijd, nog geen enkele keer een storing gehad of dat ik niet kon bellen/internetten.

Ik weet dat Vectone en Lyca van de zelfde broers, maar Lyca is momenteel echt 10keer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
fl2001 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 11:24:
Vectone heb je gelijk in, dat is gewoon troep.
Dat is nu ook weer overdreven, zoals ReBr zegt met internet geen problemen.

Sterker nog, als ik tussen lyca (7 GB voor 7,50) en vectone (10 GB voor 10) zou moeten kiezen dan zou het vectone worden. Zolang je je er maar van bewust bent dat je beltegoed een soort van gemeenschappelijke bankrekening is met een verslaafde en je er dus beter niets op kan laten staan.

Maar gelukkig is er nog lebara (2 GB voor 5), hoewel ik naar simpel (10 GB voor 8,41) was overgestapt als ik dat op tijd had gezien en bijna geen lebara tegoed meer had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
prepaidsmurf schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:36:
[...]

Dat is nu ook weer overdreven, zoals ReBr zegt met internet geen problemen.

Sterker nog, als ik tussen lyca (7 GB voor 7,50) en vectone (10 GB voor 10) zou moeten kiezen dan zou het vectone worden. Zolang je je er maar van bewust bent dat je beltegoed een soort van gemeenschappelijke bankrekening is met een verslaafde en je er dus beter niets op kan laten staan.

Maar gelukkig is er nog lebara (2 GB voor 5), hoewel ik naar simpel (10 GB voor 8,41) was overgestapt als ik dat op tijd had gezien en bijna geen lebara tegoed meer had.
Ik heb het niet over de tarieven, want die zijn inderdaad best aardig.

Als ik zeg dat het troep is, bedoel ik dat meer op het feit, dat simkaarten soms gewoon stoppen met werken en/of dat storingen echt weken lang kunnen duren.

Daarnaast verdwijnt er bij vectone vaak spontaan beltegoed, uit het niets. Als je bij vectone een bundel wilt kopen, zorg dan altijd dat je gepast beltegoed hebt en niet meer anders ben je dat gewoon kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
ReBr schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:30:

En @dicksterk
Wat is er eigenlijk zo slecht aan het bellen met Vectone? Rekenen ze met andere tarieven dan op hun site staan, is het geluid vervormd, ontbreken er stukken in het geluid of komen oproepen niet aan?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Pagina: 1 2 3 Laatste