Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Aangezien het er nog niet is wil ik proberen een ervaringen-topic rondom Vectone Mobile op te starten.
Vectone Mobile is sinds 2007 actief op de Nederlandse markt. Het maakt gebruik van het netwerk van KPN(geen 4g) en heeft de afgelopen jaren eigenlijk nooit iets aangeboden wat het vermelden waard was. Ook de kwaliteit was nooit optimaal. In 2014 is er echter veel veranderd. De kwaliteit is sterk verbeterd en ook de aangeboden tarieven en diensten zijn interessant geworden. Hieronder een aantal voorbeelden:
- het standaard tariefplan(wat sinds 17 mei standaard ingeschakeld is bij elke nieuwe simkaart) houdt in dat internetten 1 cent per mb kost, smssen 2 cent per sms, en bellen naar vast en mobiel kost 3 cent per minuut. Hierbij geldt geen starttarief en data wordt afgerond per kb.
- gebruikers van dit tariefplan kunnen ook voor de all-in-one bundel kiezen. hierbij krijg je voor 10 euro 500 belminuten 1gb data en 3000 smsjes naar nederlandse nummers. Voor mensen die minder verwachten te gebruiken is er ook de minibundel. Hierbij krijgt de gebruiker voor 99 cent 33 belminuten, 33 smsjes en 33 mb data.
- sinds enkele maanden biedt vectone de functie vast op mobiel. Hiermee kan voor 6 euro per maand of 60 euro per jaar(2 maandbedragen korting) een vast nummer worden verkregen dat gekoppeld wordt aan de simkaart. Vectone ziet deze optie zelf als erg geschikt voor zakelijke gebruikers, zelf twijfel ik een beetje aan het aantal zakelijke gebruikers met een prepaid-aansluiting maar ik vind het een opvallende optie voor een prepaid-aanbieder.
- De Vectone app: hiermee kan via wifi of 3g gebeld en gesmst worden met je eigen Vectone nummer. Vooral handig is dat bij wifigebruik in het buitenland inkomende oproepen kunnen worden ontvangen zonder roamingkosten. uiteraard zijn ook uitgaande oproepen via wifi gewoon volgens de normaal geldende nationale tarieven.
Mijn eigen oordeel over Vectone:
Laat ik vooropstellen dat dit niet bedoeld is als reclametopic, maar aangezien de geboden diensten erg afwijkend zijn van de diensten van de meeste andere prepaid-aanbieders vond ik het toch nuttig ze uitgebreid te belichten. Ik bel nu zelf sinds juni met Vectone. In het verleden heb ik dat ook weleens geprobeerd maar het aantal bugs was toen te groot om ermee te werken. Gedurende mijn gebruik in de afgelopen maanden ervoer ik slechts 1 bug, maar wel een erg vervelende. Als ik mensen belde hoorden ze mij vaak niet terwijl ik hen wel hoorde. Door de totaal onkundige helpdesk en technische dienst bij Vectone is het mij nooit gelukt om het bedrijf zover te krijgen deze bug op te lossen. Door een software-update die ongeveer een maand geleden werd uitgevoerd op het systeem van Vectone is deze bug nu gelukkig verdwenen. Op dit moment ervaar ik dus geen bugs meer. conclusie: het is goedkoop, de kwaliteit is nu goed maar de klantenservice en technische dienst laten te wensen over. Qua prijs is het zonder twijfel de beste prepaid-deal, dus voor jongeren die geen abonnement willen/mogen is het een heel goede optie. Voor zakelijk gebruik lijkt hun platform me te instabiel en het risico op problemen te groot, maar als je een dualsim telefoon hebt en je dreigt buiten je bundel te raken of je wilt graag een extra vast nummer dan kan het interessant zijn.
Ik hoop dat meer mensen hier hun ervaringen plaatsen.
De internetinstellingen zijn simpel. De apn-naam is webnl.mundio.com en verder kan je alles leeg laten.
Ik ben altijd bereid eventuele aanvullingen/aanpassingen in deze post te verwerken.

[ Voor 0% gewijzigd door dicksterk op 09-01-2015 09:01 . Reden: prijs voor vast nummer op mobiel is verlaagd naar 6 euro per maand ]

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Per 29 december as ga ik met mijn eigen nummer (kom vanaf *Bliep) over naar VectoneMobile met het 1, 2, 3 basistarief, de prijs van dit prepaid aanbod is hiervoor mede bepalend.

Voorheen heb ik een tijdje met (2e nummer) een Delight mobile (wat qua bedrijf, en techniek identiek is, namelijk Mundio) sim rondgelopen, en dit was niet altijd even goed...

Laatste maand al met een vectone sim rondgelopen, en zeer aangenaam verrast, al zijn er nog wel kleine ongemakjes.
Zo zijn nummers van enkele voipaanbieders niet te bereiken vanaf Mundio (oa vaste nummers van Cheap Connect zijn niet bereikbaar, 085, en servicenummers, 0800 ook enkele niet) omgekeerd, dus gebeld worden werkt wel prima. Zelf los ik het bereiken van deze nummers op, door gebruik te maken van een voipbuster / Rebvoice account met toegangsnummer of Phone2Phone)

De klantenservice is idd een apart verhaal, die zitten dus in Engeland, en bellen, email gaat daardoor soms wat lastiger (zorg dat je zelf Engels beheerst, dan gaat alles prima)
Zo is het aanvragen van nummerbehoud lastig, moet je nog een formulier voor invullen (erg klein allemaal) en scannen, en terugsturen, en dan maar afwachten of het duidelijk over is gekomen, zelf heb ik hierbij een extra document meegestuurd, waar alle gegevens alsnog duidelijk opstaan, en dit is dus ook gelukt)

Verder is het technisch nu wel ok, bereik is prima dankzij KPN, gesprekskwaliteit is nu ook goed, geen vertragingen meer op lijn, SMS berichten komen nu ook aan bij de meeste providers (twee richtingsverkeer..in het verleden problemen met Teleena (oa Hollandsnieuwe)

Het internet werkt prima, lekker vlot (zeker in vergelijking met *Bliep, wat ik gewend ben) al krijg je wel een Brits ip adres (voor mij geen probleem)
Blackberry diensten (van BBos 10, waarvoor dus geen BB internet vereist is..) werken niet, zo kan ik geen gebruik maken van mn Blackberry ID (nodig voor aanschaf in Appstore) en BBMessenger.
Email (gewoon POP of IMAP), webbrowsing, en andere Apps werken wel gewoon prima (alleen dus de BB10 diensten niet)

Roaming heb ik nog niet uitgeprobeerd maar ook hierin zeer scherpe tarieven, vooral buiten Europa, al kan je ook binnen Europa zelf goedkoper bellen met smartroaming (dmv een terugbelcode)

Het opwaarderen is weer lekker ouderwets met opwaardeerkaarten / codes welke makkelijk te verkrijgen zijn (oa tankstations, en diverse winkels), online via hun site werkte het niet, maar oa met opwaarderen.nl gaat het ook prima, tegoed wordt na invoeren van code direct bijgeschreven, zonder bijzonderheden.
Momenteel krijg je zelfs gratis 10 mb per dag bij 10 euro opwaarderen (15 dagen geldig dus 150MB totaal), en bij 20 euro opwaarderen is dit 30 dagen (dus 300MB gratis)

Al kunnen deze acties / voorwaarden zo per direct wijzigen / ingetrokken worden, daar is Mundio dan ook wel om bekend, je moet altijd goed in de gaten houden wat de tarieven zijn, om verrassingen te voorkomen.

Kort samengevat is Vectone een zeer goed geprijsd prepaid product, waarbij je enkele mindere dingen op de koop toe moet nemen, maar als je goed oplet, hoeft dat geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:56
hoe zit het met de prijs van data roaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
qua dataroaming is het niet aantrekkelijk.

Binnen Europa gewoon de gereguleerde tarieven, daarbuiten extreem duur (bv Canada met 15Euro/MB)

Voor data kan je beter iets anders zoeken, bel en sms is de hoofdzaak (met redelijke tarieven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Dataroaming is inderdaad niet de rede waarom je vectone zou moeten nemen. Als je datagebruik onder de 1gb blijft per maand is vectone met 1 cent per mb absoluut aantrekkelijk(omdat er geen bundel nodig is dus als je minder gebruikt verlies je geen beltegoed), maar buiten Nederland(als je vaak binnen de eu reist) is choozze het enige echt goedkope alternatief.

Verwijderd

Ik gebruik vectone prepaid vanaf 2 december 2014 en is spotgoedkoop heb nu een minibundel voor 99 cent en heb er 33 text en 33 mb bij plus bij het opwaarderen van 10 euro heb je 15 dagen elke dag 10 mb en met 20 euro 30 dagen elke dag 10 mb. Overwegen 1 cent per mb. Voor me whatsap super en met ster 1511hekje hou je alles bij heb me nummer overgezet dan krijg je nog 25 euro met een code wat je dan aan moet melden en 1 jaar lang bij elk opwaardering 2€ erbij en laatste maand 3€ geld wel 1 x per maand voor mijn is het super
Overigens ben ik al 3 x overgezet naar ander prepaid me nummer neem ik steeds mee. Had telfort,lyca,lebara,symio en nu zit ik op vectone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svm
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-04-2019

svm

Gebruik nu een jaar Vectone en ben best tevreden.

De helpdesk is even behelpen, maar lossen uiteindelijk wel het probleem op.

Nummer overname is makkelijk, vul het formulier in en scan het.
Dan naar hun mailen, volgende dag even de helpdesk bellen en je geeft je mail adres door en ze zetten de portering meteen in gang.

Betreft telefoon nr. Ik heb er nog geen 1 meegemaakt die ik niet kon bellen.
008 nummers zijn gewoon te bereiken

Betreft het Brits IP adres.....lol......probeer netflix eens.
Dan krijg je ook het Britse netflix......veel meer keus dan hier.

Al met al veel voordeel voor weinig geld.
Ik snap niet dat Vectone nog zo onbekend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:04
Hoe wordt data afgerekend? Per kb of geld er een minimum net als bij hollandsnieuwe? Bij HN is per sessie 100 kb minimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svm

svm

Er wordt afgerekend per KB, bij opwaardering van 10 euro krijg je 15 dagen lang 10mb per dag gratis en bij 20 euro 30 dagen lang 10mb per dag gratis.

Mocht je ergens tegen aanlopen en je vindt het lastig om met de telefonische helpdesk te bellen vanwege hun accent.

Via facebook en Twitter gaat het prima, ik had zelf een voicemail probleem.
Is snel en prima opgelost.

Ik denk echt dat Vectone uit zijn kinderschoenen is gegroeid.

[ Voor 0% gewijzigd door svm op 03-01-2015 19:25 . Reden: taal fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
-edit-

[ Voor 96% gewijzigd door xabre16v op 06-01-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 18:16
Welke (promo) code is dit, en waar kan ik deze vinden? Ik ben ook van plan mijn nummer te porteren naar vectone.
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:50:
Ik gebruik vectone prepaid vanaf 2 december 2014 en is spotgoedkoop heb nu een minibundel voor 99 cent en heb er 33 text en 33 mb bij plus bij het opwaarderen van 10 euro heb je 15 dagen elke dag 10 mb en met 20 euro 30 dagen elke dag 10 mb. Overwegen 1 cent per mb. Voor me whatsap super en met ster 1511hekje hou je alles bij heb me nummer overgezet dan krijg je nog 25 euro met een code wat je dan aan moet melden en 1 jaar lang bij elk opwaardering 2€ erbij en laatste maand 3€ geld wel 1 x per maand voor mijn is het super
Overigens ben ik al 3 x overgezet naar ander prepaid me nummer neem ik steeds mee. Had telfort,lyca,lebara,symio en nu zit ik op vectone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:24
http://www.vectonemobile....sms-data-bundel-deal.aspx
Om in te schrijven kies *2009#.
Om auto-hernieuwing te stoppen kies *1562#
Om je beltegoed te checken kies *1511#.

[ Voor 42% gewijzigd door saharoen op 07-01-2015 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Het is verbazingwekkend maar waar. Je zou niet eme rverwachten dat een provider na 6 jaar alsnog z'n zaken op orde brengt en een interessante paritj wordt. Meestal zijn nieuwkomers degenen met de leuke deals mar vectoe heeft hard gewerkt in 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:39

Ultrapc

Anyone steak?

Ook ik ben om, het enige probleem is dat ik een nano sim nodig heb en het lijkt of ze die niet kunnen leveren, teminste, dat wist de klantenservicemedewerker mij te mailen. Dan maar knippen he ;)

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ik geloof inderdaad niet dat ze nanosims heben maar idd die kan je zelf knippen.
Is er al iemadn die vast op mobiel heeft geprobeerd(de optie om een vast nummer te verkrijgen dat dan ook aan je simkaart gekoppeld wordt)? Ik overweeg het te doen maar ben beniewud of er al ervarignen mee zijn, andders ben ik wel weer de eerste;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svm

svm

Er zijn nano sim knippers, net een perforator.
Ik heb de mijne laten knippen bij een simlock vrij winkeltje.
Hij vroeg 25 euro cent, werkt prima

Toch zou het wel handig zijn als Vectone calls naar 0900 nr. Toe laat.
Ben best bereid er voor te betalen buiten de bundel.
0800 gaat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:42

HollovVpo1nt

I like gadgets

500 belminuten en 1GB internet voor een tientje per maand? Die prijs is niet te verslaan. Zodra mijn abonnement in maart af is sluit ik me aan bij vectone :) Dank TS, heb nog nooit gehoord van deze provider!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
;-) geen dank hoor. Ik vond het zelf ook bizar dat1 van de goedkoopste providers geen topic had dus heb ik er maar 1 gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
Ik heb zaterdag mijn nummerportering per mail gestuurd. Zondagavond kreeg ik een mail terug dat mijn verzoek wordt verwerkt. Ik ben benieuwd hoe dit snel dit gaat gebeuren. Kan iemand mij meer vertellen over het internet gedeelte? Ik kan nergens info vinden over de snelheid en bereik van Vectone via KPN. Bij ben (T mobile) haal ik nu max 15mbit via 3g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@brusur: helaas gebruik ik het internet nooit(heb nog een ouderwetse nokia c5 maar als blidne werkt een telefoon zonder touchscreen veel makkelijker). maar als je zelf een speedtest hebt gedaan, wil ej het antworod dan terugkoppelen in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svm

svm

Internet snelheid is ongeveer 2.5 tot 4 mbit.
Gaat lekker snel en ik heb eigenlijk nooit problemen.

Het zijn de snelheden die simyo of telfort ook verstrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

svm schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:30:
Internet snelheid is ongeveer 2.5 tot 4 mbit.
Gaat lekker snel en ik heb eigenlijk nooit problemen.

Het zijn de snelheden die simyo of telfort ook verstrekt.
Dat is best netjes, ik heb inmiddels mijn kaartje een kopje stukje kleiner gemaakt en die gaat nu werkend door het leven als nanosim :o . Weet verder iemand of je al kan opwaarderen terwijl nummerbehoud nog niet is ingetreden? Ik heb geen zin om zo een 10tje weg te gooien natuurlijk :D

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svm

svm

Kun je beter niet doen, ik heb dat zo ook gedaan en was toen wel mijn bel bundel kwijt.
Ik weet niet of dat nu ook zo is maar zou het risico niet nemen.

Je kunt even bellen wanneer de portering een feit is, dan weet je waar je aan toe bent.
Duurt het een maand dan kun je best 1 bundel gebruiken.
Die is dan bijna op als je overgaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

svm schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:04:
Kun je beter niet doen, ik heb dat zo ook gedaan en was toen wel mijn bel bundel kwijt.
Ik weet niet of dat nu ook zo is maar zou het risico niet nemen.

Je kunt even bellen wanneer de portering een feit is, dan weet je waar je aan toe bent.
Duurt het een maand dan kun je best 1 bundel gebruiken.
Die is dan bijna op als je overgaat ;)
Achja, ze zeggen rond de 10 werkdagen en dat overleef ik wel in een wereld met WiFi, Whatsapp, Skype en Viber. Daarna mag het wel ver geregeld zijn ;) . Wanneer is de portering een feit? Ik heb alleen een mailtje gekregen dat ze het zo spoedig mogelijk gaan verwerken.

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
Ultrapc schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:24:
[...]

Achja, ze zeggen rond de 10 werkdagen en dat overleef ik wel in een wereld met WiFi, Whatsapp, Skype en Viber. Daarna mag het wel ver geregeld zijn ;) . Wanneer is de portering een feit? Ik heb alleen een mailtje gekregen dat ze het zo spoedig mogelijk gaan verwerken.
Ik had eerder in het topic aangegeven dat ik afgelopen weekend een nummerportering had doorgegeven. Ook ik kreeg een email met de info dat de aanvraag verwerkt wordt. Ik besloot vanavond toch even te bellen naar de klantenservice. Mijn aanvraag was nog niet verwerkt, maar de medewerker wilde wel meteen mijn aanvraag doornemen en op dat moment verwerken. Ik werd even in de wacht gezet en de aanvraag was administratief verwerkt en onderweg. Ik kreeg vervolgens een mail ter bevestiging dat mijn nummer per 23-1 wordt geporteerd. Nu maar hopen dat dit lukt en dat Ben niet moeilijk doet. Mijn advies is dus: bel even om na te gaan of het is gelukt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

brusuro schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:49:
[...]

Ik had eerder in het topic aangegeven dat ik afgelopen weekend een nummerportering had doorgegeven. Ook ik kreeg een email met de info dat de aanvraag verwerkt wordt. Ik besloot vanavond toch even te bellen naar de klantenservice. Mijn aanvraag was nog niet verwerkt, maar de medewerker wilde wel meteen mijn aanvraag doornemen en op dat moment verwerken. Ik werd even in de wacht gezet en de aanvraag was administratief verwerkt en onderweg. Ik kreeg vervolgens een mail ter bevestiging dat mijn nummer per 23-1 wordt geporteerd. Nu maar hopen dat dit lukt en dat Ben niet moeilijk doet. Mijn advies is dus: bel even om na te gaan of het is gelukt. :9
Ah oke, had ik nog niet gezien ;) . Grappig dat ze er meer vaart achter zetten wanneer je belt; ga ik morgen gelijk doen dan. Bedankt!

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Het is inderdad zo dat de klantenservicemedeerkers handmatig alle gegevens in hun systeem invoeren. Waarom ze dat system dan niet onlien zetten zodat we dat als kklanten zelf kunnen doen weet ik echt niet;-) maar bellen is idd een slim idee dan wordt je aanvraag ter plekke aan de telefoon voro je verwerkt(nadat ej de mail hebt verzonden uiteraard)
Als de porteringsdatum al bekend is heeft de provider dat al geaccepteerd dus dan hoef je je geen zorgen meer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, ik heb een sim besteld, vooral voor het 99ct abonnement. Nu heb ik de sim kaart, en kan ik aan de slag.
Maar hoe werkt dat? Dat abonnement. Ik kan er op de website een pagina over vinden, maar niet hoe ik me aanmeld en hoe het werkt. Kan iemand dat misschien uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:42:
Ik heb een vraagje, ik heb een sim besteld, vooral voor het 99ct abonnement. Nu heb ik de sim kaart, en kan ik aan de slag.
Maar hoe werkt dat? Dat abonnement. Ik kan er op de website een pagina over vinden, maar niet hoe ik me aanmeld en hoe het werkt. Kan iemand dat misschien uitleggen?
http://www.vectonemobile....sms-data-bundel-deal.aspx

Klik op: Algemene Voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen :P
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svm

svm

Hallo Dick,

Ik las dat jij een vast nr. bij vectone gaat afnemen.
Kun je laten weten of dit goed werkt, is het een nederlands land nr.
Zou je het op een later moment kunnen uitporteren naar een andere provider.
Of kun je jou eigen vaste nr. nu over laten zetten op mobiel.

Ik ben er wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
Weet iemand hoe Vectone omgaat met Roaming tarieven in de Eu? De huidige maximumtarieven voor Nederland (vanaf 1 juli 2014) zijn:

Bellen* 0,23
Gebeld worden* 0,06
Sms'en** 0,07
Data *** 0,24

Echter als je o9p de Vectone site zoekt naar roamingtarieven, zie ik dat deze een stuk hoger liggen dan de maximum tarieven die de EU hanteert.

Wie weet hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hey guys, volgens vectone (mail) hoor ik mijn sim via de post binnen te hebben gehad, gisteren al. Maar ik heb nog niks, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:41

Sorcerer8472

Mens sana?

brusuro schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:53:
Weet iemand hoe Vectone omgaat met Roaming tarieven in de Eu? De huidige maximumtarieven voor Nederland (vanaf 1 juli 2014) zijn:

Bellen* 0,23
Gebeld worden* 0,06
Sms'en** 0,07
Data *** 0,24

Echter als je o9p de Vectone site zoekt naar roamingtarieven, zie ik dat deze een stuk hoger liggen dan de maximum tarieven die de EU hanteert.

Wie weet hier meer over?
Lijken de oude tarieven te zijn van vóór 1 juli 2014. Ook in Kroatië is het tarief nog hoog, terwijl dat nu ook een EU-land is.

Overigens zie ik dat je in niet-EU-landen in Europa zoals Andorra ruim 5 euro per minuut betaalt om te bellen. In Zwitserland 7 euro per minuut. Hou daar even rekening mee :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svm

svm

Betreft roaming in de EU.
Er staat bij dat je bij het gebruik van het standaard tarief de helft van het bedrag betaald en dat zijn bedragen conform EU norm

Klanten die het extra krediet gebruiken betalen het bedrag wat je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svm

svm

HollovVpo1nt schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:38:
Hey guys, volgens vectone (mail) hoor ik mijn sim via de post binnen te hebben gehad, gisteren al. Maar ik heb nog niks, is dit normaal?
Is normaal, je sim komt meestal binnen 5 werkdagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
Na bericht te hebben gekregen dat mijn nummer op 23 januari geporteerd zou worden, is dit toch helaas niet gebeurd. Vectone zou het gaan uitzoeken bij Ben waarom mijn portering niet is doorgekomen. Ik zou zaterdag of zondag teruggebeld worden, maar dit heft Vectone nagelaten. Na zelf te hebben gebeld vandaag, is mij beloofd dat ik binnen 48 uur wordt teruggebeld. De Klantenservice is toch wel matig, zoals de topicstarter aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svm

svm

Uit ervaring, het neemt altijd wel even tijd.
Hun technische afdeling zit in India.
Probeer anders even een bericht via facebook van vectone.
Dit werkte voor mij.

Als alles eenmaal loopt gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPersia
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-03-2023
Beste,

ik kwam op dit topic terecht na het zoeken van ervaringen, ik wil namelijk het voglende gaan afsluiten http://www.vectonemobile....-in-one-pocket-saver.aspx zit momenteel bij simyo. Dus scheelt me gauw 7 euro per maand. Anyway is het waard? Geen addertjes on het gras? Iemand ervaring? Speedtest bij simyo is 14,4 mb/ps en het gebruikt het kpn netwerk, kon het bij vectone nergens terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
Weet wel dat de klantenservice bijzonder amateuristisch is. 2 keer werd mij beloofd dat ik teruggebeld zou worden, ivm met portering die niet doorgekomen is. Beide keren hebben zij niet teruggebeld. Na vandaag gebeld te hebben, bleek dat ze bij Bliep ipv Ben mijn portering hebben aangevraagd. Totaal de verkeerde provider dus. Wat een amateurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svm

svm

brusuro schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:20:
Weet wel dat de klantenservice bijzonder amateuristisch is. 2 keer werd mij beloofd dat ik teruggebeld zou worden, ivm met portering die niet doorgekomen is. Beide keren hebben zij niet teruggebeld. Na vandaag gebeld te hebben, bleek dat ze bij Bliep ipv Ben mijn portering hebben aangevraagd. Totaal de verkeerde provider dus. Wat een amateurs.
Dan zal het nu wel goed komen.
Porteren is even tricky bij vectone maar als alles 1 keer loopt dan heb je geen problemen meer

Het veiligst is het om met een nieuw nr. bij hun te beginnen 8)7

Laat even weten hoe het is afgelopen.

[ Voor 3% gewijzigd door svm op 30-01-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abati24
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-01-2021
vectone mobile is een intressante provider alleen valt t me op dat ze steeds minder aanbiede na een tijdje.

een tijdje gelede kreeg je voor 10,- (550 min en 3gb intrnet) en derna (500 min en 1gb internet)

en nu (500 min en 300mb)

waar gaat dit naar toe joh -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

abati24 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 23:57:
vectone mobile is een intressante provider alleen valt t me op dat ze steeds minder aanbiede na een tijdje.

een tijdje gelede kreeg je voor 10,- (550 min en 3gb intrnet) en derna (500 min en 1gb internet)

en nu (500 min en 300mb)

waar gaat dit naar toe joh -_-
Sherp, dit maakt het allemaal een stuk reëler maar ook een stuk minder interessant, dat is natuurlijk ook het voordeel dat ze hebben door geen abbonementen te leveren: alles kan veranderen :O

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svm

svm

Zo lang ze het 123 concept erbij blijven handhaven kan ik er nog mee leven.
En anders maar overstappen als er geen voordeel meer is.

Dat is dan ook wel weer het mooie aan prepaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Die verlagingen bij de all in one bundel vind ik nie tzo'n goed teken. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze een perfect aanbod weer intrekken. Voor mij is het neit erg ik gebruik weinig internet dus voor mij is vooral het 123 van vectone concept van belang.
Ik heb eindelijk de vaste nummers uitgetest. Je krijgt en 020 nummer van voxbone. Handig is natuurljik wel dat je als je wilt ook een buitenlands nummer op je sim kan zetten. Dsu als je vaak gebeld wordt vanuti een bepaald ladn wat ze aanbieden kan dat handig zijn. He tporteren naar vectone van een eigen vast nummer is niet mogelijk. En of je het vaste nummer kan weghalen bij vectone weet de klantenservice niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svm

svm

Thx voor de reply Dick.

Das echt duidelijk van de helpdesk :X

Als je maandelijks via credit card betaald krijg je wel een pocket saver met 1000MB data.
Echter heb ik nog niet het vertrouwen in Vectone om hier mee in zee te gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door svm op 02-02-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Erg jammer,

Heb mijn simkaart al een tijdje. Mijn huidige abonnement loopt nog dus ik kon nog niet overstappen op de All-in-one pocket saver... en ja hoor bundel is verlaagd. Dat wordt een andere provider zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
Een vraag... Ik heb een hele lange tijd geleden wel eens een gratis simkaartje besteld hier bij Vectone.
Maar wat ze toen deden was het volgende:
Ze stoppen hun envelop in een blanco envelop en sturen die onder postzegel naar je toe :)
Dus TNT vraagt dan aan jou om de zegelkosten te vergoeden. Tja.. gratis simkaart.

Is dat nog steeds zo? Of doen ze het nu wel netjes met postzegel?
Nog iemand ervaring daarmee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svm

svm

Meinon schreef op maandag 16 februari 2015 @ 01:30:
Een vraag... Ik heb een hele lange tijd geleden wel eens een gratis simkaartje besteld hier bij Vectone.
Maar wat ze toen deden was het volgende:
Ze stoppen hun envelop in een blanco envelop en sturen die onder postzegel naar je toe :)
Dus TNT vraagt dan aan jou om de zegelkosten te vergoeden. Tja.. gratis simkaart.

Is dat nog steeds zo? Of doen ze het nu wel netjes met postzegel?
Nog iemand ervaring daarmee? :)
Nee, ze sturen de sim nu echt gratis en dit duurt ongeveer 5 werkdagen.
Je betaalt niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
thanks @svm
en weet je/weten jullie toevallig of de simnummers nog steeds oneindig meegaan, of vervallen ze nu wel als je ze niet opwaardeert na een tijdje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:44
Vandaag even nagevraagd of beltegoed onbeperkt houdbaar bleef. Dat is zo, mits je minimaal 1x in de 180 dagen opwaardeert (duh), belt of sms't.
Hoe dat voor een nummerzit, weet ik niet. 'k Zou even een berichtje sturen. Vamiddag had ik al binnen een uur antwoord van Vectone.

Overigens vind ik de prijzen toch nog wel interessant. Helaas minder dan 'n tijd geleden (zie posts eerder de maand), maar voor €10 heb je toch nog steeds 500min/3000sms/1gb sim only. Nog steeds een scherp aanbod imho

[ Voor 28% gewijzigd door Cranberry op 16-02-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
@Cranberry thanks jij ook! :)

Het ging mij inderdaad meer om de houdbaarheid van het nummer. Maar het antwoord heb ik zelf al achterhaald:

Ik heb mijn oude vectone nummer gevonden en in mijn smartphone gedouwd, en warempel! Hij doet het nog steeds! :Y
Dus houdbaarheid zit wel knorr! (Is al ruim 3 jaar oud ofzo het simkaartje!)

Hoppa.. dus nog maar een gratis simkaart besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Zojuist ook maar een SIM besteld om ervaring op te doen.
Zal hier m'n bevindingen posten.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Cranberry schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:42:
Vandaag even nagevraagd of beltegoed onbeperkt houdbaar bleef. Dat is zo, mits je minimaal 1x in de 180 dagen opwaardeert (duh), belt of sms't.
Hoe dat voor een nummerzit, weet ik niet. 'k Zou even een berichtje sturen. Vamiddag had ik al binnen een uur antwoord van Vectone.

Overigens vind ik de prijzen toch nog wel interessant. Helaas minder dan 'n tijd geleden (zie posts eerder de maand), maar voor €10 heb je toch nog steeds 500min/3000sms/1gb sim only. Nog steeds een scherp aanbod imho
Het is wel een scherp aanbod idd, maar helaas bestaat dat aanbod niet meer. Het is nu 500min/3000sms/300mb sim only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieri
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-05-2024
Starttarief 12ct (nationale gesprekken)

staat nu op de site .
wordt het ook weer minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
hmm, vandaag net m'n simkaart ontvangen. Dat schiet niet op.:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reject
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-08-2020
Vanaf gister wordt er van mijn tegoed ruim 12 eurocent starttarief afgeschreven en 9 eurocent per minuut terwijl ik een zgn 123 abonnement heb waarbij ik maar 3 eurocent per minuut zou betalen zonder starttarief.
Vectone is de boel weer aan het bedonderen, net zoals ze in het verleden meermalen hebben gedaan.
Voor mij nooit geen Vectone meer, het is een clubje achterbakse gluipers !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@Reject, wat is de reactie als je hierover vragen stelt?

@Everyone: andere vraag: kun je, als je een (gratis) SIM van Vectone hebt ontvangen, maar nog nooit tegoed hebt aangeschaft, je toegewezen nummer meenemen naar een andere aanbieder? Op de website is daar niets over te vinden.
'k Heb nl. wel een makkelijk te onthouden nummer gekregen, dat ik graag t.z.t. wil meenemen naar een evt. andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiaoqi
  • Laatst online: 06-09 22:45
Data is nu 9ct/MB in plaats van eerst 1 cent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svm

svm

WAT EEN K*T STREEK!!!!

Had ik deze maand alleen een mini bundel afgesloten.
Bel niet veel en heb dan 1 mb voor 1 cent, dacht ik.

Nu kan ik geen andere bundel meer gebruiken tot 20 maart.

Dacht ik slim te zijn en naar het extra tarief over te stappen en dan een holland bundel te nemen.
Wat denk je, je stapt wel over van tarief, maar geen holland bundel.

Nu doe ik het maar even met 1000Mb Data, dat kon ik nog wel krijgen

Ik ga maar weer eens shoppen :( 8)7

[ Voor 79% gewijzigd door svm op 27-02-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
De klantenservice is een drama. Ik heb mijn portering weken gelden ingetrokken. Desondanks word ik vandaag weer gebeld over mijn portering, door een medewerker die nauwelijks Nederlands spreekt. Wat een rukkers daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Bye bye Vectone.

Is er nog iemand van wie ik €1 tegoed kan overnemen? Dan gebruik ik m'n SIM nog even en neem het nummer daarna mee naar een andere provider. PM me maar als je daartoe bereid bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Het was zo mooi..... en ze hielden he tzo netjes lang vol deze keer zodt he tdit keer ech tleek te zijn, een echte nieuwe propositie. Maar ook deze keer is het een klantenlokker geweest, ze hebben er aardig wat klanten aan over gehouden en nu is het weer afgelopen. 9ct per mb is natuurljik helemaal niet leuk meer en die starttik ook niet. Dus..... wwat nemen we nu? Ik heb al een choozzze zero en dat bevalt goed maar ik had vectone voor als ik en swat meer moest beleln.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svm

svm

Bliep heeft ook een nieuw aanbod inc. 4g.
7.5 euro per maand 300 mb data en bellen 5 cent per minuut zonder start tik
Of 15 euro per maand en krijg je 2 gig en bellen 5 cent per minuut zonder start tik

Misschien iets om over na te denken.

Krijg nu opeens uitval bij vectone van data en totaal signaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01:01
svm schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:41:
Bliep heeft ook een nieuw aanbod inc. 4g.
7.5 euro per maand 300 mb data en bellen 5 cent per minuut zonder start tik
Of 15 euro per maand en krijg je 2 gig en bellen 5 cent per minuut zonder start tik

Misschien iets om over na te denken.

Krijg nu opeens uitval bij vectone van data en totaal signaal :(
Was het maar zo'n feest, dan was ik wel gebleven.. Het is;
€0,25/dag - 10MB op """4G"""-snelheid (1Mb/s download- en 386(?)Kb/s uploadsnelheid)
€0,50/dag - 67MB op """4G"""-snelheid (1Mb/s download- en 386(?)Kb/s uploadsnelheid)

Let op; je betaalt per dag, dus als je op een dag meer dan 67MB gebruikt betaal je €0,25 per 10MB extra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:56
Ik heb geen grote databundel nodig dus het 1-2-3 tarief van Vectone leek me wel wat. De simkaart was net binnen toen ik merkte dat Vectone dit tarief had afgeschaft. Ik heb daarna maar een gratis Lycamobile kaartje opgehaald. Na opwaarderen met 5 euro heb ik 500 MB voor een maand, en vervolgens onbeperkt gratis data in april, mei en juni (http://www.lycamobile.nl/...ratis-data-voor-3-maanden). De snelheid is een matige 850 Kbps, maar er valt mee te werken. Daarna zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svm

svm

Iemand ervaring met simpel.
2000 mb, 500 bel minuten en onbeperkt SmS.
15 euro.

Is niet duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Klopt, was ook één van mijn mogelijke toekomstige providers. Totdat ik op internet ging zoeken naar ervaringen.
'k Was na een paar minuten genezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieri
voor lycamobile ,lees eerts is goed de voorwaarde.

Deze aanbieding is alleen geldig voor telefoonnummers waarvoor tussen 05/02/2015 en 31/03/2015 (inclusief) nummerbehoud is aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
pieri schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:24:
voor lycamobile ,lees eerts is goed de voorwaarde.

Deze aanbieding is alleen geldig voor telefoonnummers waarvoor tussen 05/02/2015 en 31/03/2015 (inclusief) nummerbehoud is aangevraagd.
Dat is een andere aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svm

svm

Cranberry schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:15:
Klopt, was ook één van mijn mogelijke toekomstige providers. Totdat ik op internet ging zoeken naar ervaringen.
Klopt maar die verhalen gingen ook rond over Vectone.
Ik heb verder geen klachten gehad.
Alleen de tarief wijziging is me een doorn in het oog.

Ik heb me al aangemeld en kijk het even aan, 19 maart nr. portering en doe ik wel verslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
Guys 2 vraagjes over (toch maar even terug naar) Vectone:

-iemand (positieve) ervaring met nummer portering?
-en hoe werkt dit nou precies: http://www.vectonemobile....sms-data-bundel-deal.aspx

Dit begreep ik ervan:
Online opwaarderen en dan *2009# kiezen.
Vervolgens kun je van deze actie gebruik maken... toch?

Ook hier: iemand (positieve) ervaringen? :)
Ik wil dit voor mijn 2e nummer instellen. Goed idee of toch ook maar verder zoeken naar andere providers?

toch nog 3 vragen.. sorry guys:
-is de SIM van lycamobile wel altijd te gebruiken (zoals vectone) of vervalt je nummer als je een tijdje niet opwaardeert bijv.?

nee toch niet... heb het zelf al gevonden die laatste vraag:
Geldigheidsduur

Wanneer u gedurende een periode van 3 maanden geen gebruik maakt van uw beltegoed wordt uw beltegoed bevroren
U heeft dan 1 maand de tijd om uw beltegoed op te waarderen waarna uw beltegoed weer zal worden vrijgegeven. Wanneer u uw beltegoed niet binnen drie maanden opwaardeert zal uw nummer worden geblokkeerd en zul u geen gebruik meer kunnen maken van uw simkaart.

[ Voor 26% gewijzigd door Meinon op 11-03-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svm

svm

MMM....Vectone past aanbod weer aan.
Dan met bundels.

http://www.vectonemobile....-in-one-pocket-saver.aspx

http://www.vectonemobile....ata-bundel-standaard.aspx

Maar goed ik heb al een nr. portering naar simpel aangevraagd.
Vectone zou commercieel beter moeten omgaan met zijn aanbiedingen.

Iemand ook problemen met vectone mobiel internet.
Als ik van Wifi naar 3g ga moet ik vaak even de telefoon herstarten.
Weet niet of dit netwerk gerelateerd is of mijn eigen telefoon :(

[ Voor 22% gewijzigd door svm op 12-03-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svm

svm

Mijn nr. is geporteerd naar simpel.
Ging probleemloos.
Alles werkt goed, heb nu 500 bel minuten, 2 gig data en onbeperkt SMS voor 15 euro.
Cranberry schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:15:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Mooi, 'k ben benieuwd naar je ervaringen :)
Veel plezier iig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieri
ik ben over gegaan naar choozze.
had al 2keer nummerbehoud aan gevraagt.
niet geluukt 4 keer voor gebelt en nog niets.
had er genoeg van . |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
http://www.vectonemobile.nl/aanbieding/aansluit-bonus.aspx
Ontvang
3GB Data Gratis
voor drie maanden wanneer je je
huidige nummer meeneemt naar Vectone

Ik ga ook maar proberen lijkt beetje op lyca deal

[ Voor 16% gewijzigd door saharoen op 07-04-2015 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij mijn ervaringen met Vectone.

Ik heb jarenlang een abonnement gehad bij Vodafone. Dit heb ik begin dit jaar opgezegd, omdat ik tegenwoordig weinig bel en weinig gebruik maken van mijn data abonnement. Ik had iets van 300 minuten en 500mb data abonnement. Ik belde steeds minder en maakte ook steeds minder gebruik van mijn data abonnement, omdat ik waar ik ook kom bijna altijd gebruik kan maken van wifi. Ik heb alleen een data nodig voor onderweg om file te checken. Gelet op het voorgaande heb ik mijn abonnement opgezegd en heb een tijdje gebuik gemaakt van prepaid van vodafone.
In de tussentijd heb ik gekeken naar verschillende aanbieders van prepaid. Het pakket van 4 euro van vectone leek mij de ideale uitkomst.Net wat ik nodig had, beperkt aamtal belminuten en data.
Ik heb een simkaart aangevraagd, maar kwam niet aan. Na 5x aanvragen heb ik eindelijk een simkaart ontvangen.
Toen mijn tegoed bij Vodafone op was, wilde ik mijn nummer meenemen naar vectone. Ik heb het formulier ingevuld en een kopie van beide simkaarten meegestuurd. Alle gegevens nogmaals opgenomen in de mail die gericht was aan vectone. Kreeg ik een dag later een bericht dat de nummerportatie niet gelukt was, omdat het nummer bij lebara niet bekend was. Ik zou niet weten hoe vectone aan lebara komt. Er staat op drie verschillende plekken Vodafone. Het nummer was door vectone één cijfer verkeerd opgenomen. Hoewel dit ook op drie plekken goed is aangegeven. Je zou toch verwachten als de provider niet overeenkomt met het nummer nogmaals in een van drie plekken controleert of je het goed hebt overgenomen.Ik moest voor de juiste gegevens contact opnemen met Lebera. Ik heb gereageerd door aan te geven dat Vectone de gegevens nogmaals moet checken die correct zijn aangegeven. Toen was het een aantal dagen stil.
Ik was Vectone eerlijk gezegd een beetje zat. De bundel van 4 euro was ook niet meer te vinden. Genoeg redenen om over te stappen naar een andere provider.
Ik had thuis nog een simkaart van Lebara liggen die niet was geactiveerd, wel toevallig. Activatie en nummerbehoud waren bij Lebara probleemloos. Ik heb wel veel later bericht gekregen dat mijn nummer alsnog wordt overgenomen, maar het nummer was inmiddels over naar Lebara.
Ik zit nu tijdelijk bij lebara.Toch wil ik advies inwinnen. Bij welke provider kan ik het beste terect voor een minibundel, vergelijkbaar met de bundel van 4 euro van Vectone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kaserian: ondanks dat ik een telecomfreak ben;-) ken ik niet elke bundel die ooit geweest is uit mijn hoofd. wat de vectone bundel van 4 euro inhield weet ik dan ook niet. Maar als ik jou gebruik zo hor zou ik zeggen neem Choozze zero: 25 euro activatiekosen maar dan elke maand 100 belminuten+100sms+100mb voor gratis(als je er niet overheengaat betaal je dus 0 euro per maaand) een betere deal vind je niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dicksterk. Bedankt voor je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:21
Klopt het dat VectoneMobile op het KPN netwerk zit? Ik wil hem voornamelijk gebruiken in een gebied waar T-Mobile geen dekking heeft, vandaar.

Wat voor down/upload snelheden halen jullie met VectoneMobile?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-03 01:09
Tot zover mijn ervaring met Vectone. 4 dagen een sim aangevraagd, en nog altijd niets via de post ontvangen. Ik wilde springen op deze deal met dat mobile vikings er mee ophoudt:

http://www.vectonemobile..../sim-only-aanbieding.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:21
Nummerportering aangevraagd van vodafone naar vectone per 30-6
Vandaag: oude simkaart doet het niet meer
vectone simkaart doet ook niets (maakt geen contact met netwerk)
klantenservice: onbereikbaar.

Ik begin een vermoeden te krijgen dat vectone echt een heel, heel erg brakke provider is.
Iemand die weet of en hoe die klantenservice überhaupt bereikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japieb
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:59
Mijn Vectone SIM krijgt geen verbinding. Is er een storing?

Ik heb een dual sim telefoon met een Vectone én een Lycamobile sim. Vectone heeft geen verbinding, Lycamobile wel, terwijl beide gebruik maken van het KPN netwerk.

JapieB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Mijn vectonesim doet ook niets (maakt geen verbinding meer met netwerk, dus ook niet bellen)
Maar dat is dus na "nummerportatie", waarvan ik daardoor niet weet of deze wel/niet heeft plaatsgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Bij mij idem. Geen connectie met het netwerk. Wel moet ik melden dat ik de SIM al weer een paar maanden geleden heb aangevraagd, maar nooit heb geactiveerd c.q. tegoed aangeschaft (website werkt bar slecht; veel moeite gedaan, maar tevergeefs). Het zou dus goed kunnen zijn dat 'ie vervallen is.

Mijn conclusie is dat het slechte provider is. Helpdesk spreek gebrekkig Nederlands en begrijpen vaak niet wat je nu exact bedoelt. Website is slecht.
Voor mij geen serieuze provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japieb
Als ik mijn eigen nummer bel hoor ik: "er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens."

De helpdesk (volgens de site open tot 20:00) is niet bereikbaar.

JapieB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

knakworst

Get more sats!

In Engeland en Oostenrijk werkt het ook niet.
https://www.facebook.com/VectoneMobileAustria

Ze zeggen dat het door een systeem upgrade komt.
Maar misschien zijn ze gewoon failliet?

edit: de moeder is Mundio Mobile, daar is niks over failliet oid. te vinden. Waarschijnlijk dus toch gewoon een technische storing.

https://allestoringen.nl/storing/delight-mobile

[ Voor 33% gewijzigd door knakworst op 02-07-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
de Nederlandse facebookpagina meldt ook veel problemen en ook die melding over de system upgrade. Niemand schijnt netwerk te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dan heb ik in ieder geval nog hoop dat mijn nummerportering misschien wel gelukt is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorzover ik begreep van een account manager bij KPN, zou bij upgrading van het netwerk bij Mundio (Vectone en Delight) gewoon een netwerkverbinding tot stand moeten komen tussen klant en het netwerk. SIM Kaart registratie vind plaats op het netwerkniveau van KPN en vervolgens pas bij Mundio.

Omdat dit probleem niet landelijk is maar ook andere landen (waar Mundio actief is - hoewel niet overal) lijkt het probleem dus zekers niet te wijten aan het netwerk (aldus de account manager). Hij mocht hier ook niet verder inhoudelijk op reageren als in, betalingsachterstanden, failliessement, andere afspraken (iets wat ook niet meer dan logisch is, trouwens). Dat er het e.e.a. speelt is dus een feit en het is maar de vraag of er op korte termijn een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Op hun website staat nu een pop-up die instructies geeft om de netwerkinstellingen te resetten.
Helpt hier niets overigens.
Heb nog een ander simkaartje van ze gehaald maar hetzelfde probleem daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japieb
"Netwerk reset" heeft bij mij ook geen enkel effect. Heeft iemand hier al succes mee gehad?

JapieB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@darkforce: Helaas is de persoon die jij bij kpn hebt gesproken9zoals wel vaker bj kpn in verhouding tot concurenten) nie tgoed op de hoogte. Vectone/mundio is geen gewone mvno. Dan zou hij gelijk gehad hebben. Vectoen heeft een eigen mvne(mobile virtual network enabler) platform met ook een eigen netwerkcode en eigen nummerblokken. Dus ondanks dat er niets fout zit bij kpn kan het heel goed zijn dat door een system upgrade de simkaarten zich niet meer kunnen aanmelden op het mvne platform van mundio9war vectone en delight mobile onder vallen). Gezien dit in meedere landen speelt denk ik dat er een serieus probleem is met hun platform. Wt bij mij vraagtekens oproept is dat sinds vandaag accounts inzine nie tmeer werkt en www.delightmobile.nl niet meer te bereiken is, zou er dan toch meer spelen? Of is het gewoon een staaltje van onkunde waar vectone wel vaker in uitblinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dicksterk schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:25:
@darkforce: Helaas is de persoon die jij bij kpn hebt gesproken9zoals wel vaker bj kpn in verhouding tot concurenten) nie tgoed op de hoogte. Vectone/mundio is geen gewone mvno. Dan zou hij gelijk gehad hebben. Vectoen heeft een eigen mvne(mobile virtual network enabler) platform met ook een eigen netwerkcode en eigen nummerblokken. Dus ondanks dat er niets fout zit bij kpn kan het heel goed zijn dat door een system upgrade de simkaarten zich niet meer kunnen aanmelden op het mvne platform van mundio9war vectone en delight mobile onder vallen). Gezien dit in meedere landen speelt denk ik dat er een serieus probleem is met hun platform. Wt bij mij vraagtekens oproept is dat sinds vandaag accounts inzine nie tmeer werkt en www.delightmobile.nl niet meer te bereiken is, zou er dan toch meer spelen? Of is het gewoon een staaltje van onkunde waar vectone wel vaker in uitblinkt.
Dan klopte het inderdaad wat ik aanhaalde en de accountmanager dus vertelde, tussen klant en netwerk zelf bevind zich geen enkel probleem. De simkaart registreert zich bij het netwerk maar niet verderop bij Mundio (Delight / Vectone). Een aantal klanten kan namelijk wel verbinden maar kunnen geen uitgaande gesprekken voeren noch inkomende gesprekken ontvangen.

Neerkomende op de verbinding tussen KPN en Mundio ligt eruit waardoor niets tot stand kan worden gebracht anders dan alleen het aanmelden op het netwerk. Overigens begreep ik juist dat Mundio in Nederland juist geen MVNE betreft maar gewoon MVNO en zelf geen zaken aanbiedt in Nederland maar ik kan er naast zitten hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@darkforce: mundio is in Nederland (en in alle landen waar de problemen speeln) weldegeljik een mvne. Wat je schetst is deels juist maa rdeels ook niet. Het overgrote deel van de klanten kan zich ook niet aanmelden op het netwerk. Dat komt omdat mundio een eigen netwrkcode heeft: in feite gebruikt een mvne alelen de zendmasten en infrastructuur van het kpn netwerk maar die mvnecentrale bevindt zich voor het kpn-netwerk en niet erna zoals jij stelt. De centrale bij mundio bepaald op welk netwerk een roamingverbinding mag worden gemaaktg(in feite, en dat kan je bij android-telefoons ook zien, roamt de kaltn op het kpn netwerk via vectone). De meeste gebruikers met problemen kunen zcih totaal niet aanmelden op de mundio-centrale en krijgen dus ook geen verbinding met het kpn-netwerk toegewezen. Mijn telefoon blijft bijvoorbeeld proberen om met alel 3 de nederlandse netwerken verbiding te krijgen omdat ze simpelweg allemal geweigerd worden. Er zij idd klanten die bereik hebben, zoasl mijn verlofode, maar dat bereik houdt eigenlijk niets in wat je kan er ook niets mee. Het kan zelfs nog een oude aanmeldign op het netwerk zijn, of een verkeerd uitgevoerde aanmeldig wardoor de verbindin ger wel is maar verder niet kan worden gebruikt. Toen Lycamobiel een upgrade uitvoerde werd er ook van netwerk gewisseld(verhuizing van vodafone naar kpn) het zou dsu zelfs kunnen dat vectone tegenworodig bij T-mobiel zit bijvoorbeeld maar dat de migratie van de simkaarten verkeerd is verlopen(dat kunenn ze zelf want de simkaart meld zich aan op het mvne-platform en niet eerst op het netwerk) dat was ook de rede dat Lycamobiel dit zonder problemen kon doen maar bijvoorbeeld *Bliep iedereen een andere simkaart moest sturen. DE grote vraag is nu: wat heeft vectone willen doen? Hebben ze een volledig nieuw mvne-platform wat nog niet samenwerkt met hun netwerk-partners, zijn ze verhuisd van Netwerkleverancier, of is hun uitgevoerde upgrade gewoon zo vol bugs dat klatnen niet emer kunnen aanmelden op de centrale? of is Vectone failliet maar willen ze dat nog niet toegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieri
bij mij werkt het weer. nog meer mensen ? :)

[ Voor 4% gewijzigd door pieri op 04-07-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Jup, hier ook.
Nummerportatie blijkt ook gelukt te zijn.
Nu eens kijken voor die gratis 3Gb bij opwaarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ok, 10 euro opgewaardeerd.
En nu, hoe kan ik zien of die 3Gb bonus is geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
bellen met 1200 ;). Is trouwens 1gb per maand :) drie maanden lang.
Pagina: 1 2 3 Laatste