[afhandeling] [systeemfout] 50% korting bij teufelaudio.nl

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:34
Vind de mail een beetje vreemd verwoord en een tikkeltje jammer hoe Teufel hiermee omgaat. Dat het een prijs-/systeemfout betreft met bijbehorende annuleringen kan ik helemaal begrijpen, maar voor reeds geleverde artikelen zouden ze gewoon hun verlies moeten nemen vind ik. Nu gaat er - ik denk terecht - gesteggel ontstaan met klanten die wel een levering hebben ontvangen en deze niet willen terugsturen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 20:39

Patrick89

PSN : Gamesource

Nav hun eigen zin toch maar een e-mail aan geweid : (Just for fun)
Bijgesloten vindt u de bindende opdrachtbevestiging. De factuur en het leveringsbewijs ontvangt u samen met de producten.
Om deze reden bent u genoodzaakt om het met mij - in het kader van de bestelling - gesloten contract,
wegens een bevestiging, wel uit te leveren. Deze aanvechting leidt er niet toe, dat het contract vanaf het begin
aan als niet gesloten geldt. Een aanspraak uwerzijds op uitlevering van de bestelde producten bestaat daardoor wel.

-----------------------

Speakerset voor 0 euro is ook niet logisch natuurlijk, alleen jammer van hun zin "deze bindende overeenkomst" stoort me een beetje. Net of je nooit meer van hun speakers verlost kunt raken en geen recht tot annulering hebt of zo.

[ Voor 17% gewijzigd door Patrick89 op 16-12-2014 13:21 ]

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Bron schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:15:
[...]

Wat hebben chineze webshops hiermee te maken?

Verder zou ik niet kinderachtig gaan lopen doen en gewoon terugsturen als dat voor je geregeld word. Het was te proberen, maar ze hebben toch een nette, duidelijke mail gestuurd.
Dit ben ik niet met je eens, via het kortingscode topic hier op Tweakers zag ik de code voorbij komen en ben eens op hun site gaan kijken. Daar zag ik de BT Bamster staan welke mij interessant leek. Ik heb geen moment gedacht dat het om een 'niet geldige' code of prijsfout zou gaan en het de BT Bamster dan ook besteld. Er zijn meerdere kleine soundbars die tussen de 30 en 70 euro van eigenaar wisselen. Deze soundbar direct bij de fabrikant vandaan voor €50,- lijkt mij dus geen gekke prijs.

Als Teufel vervolgens mails gaat sturen met teksten als 'bindende opdrachtbevestiging' maar als het hun uitkomt de opdracht ineens niet zo bindend meer vinden accepteer ik dat niet zomaar. Bovendien kom ik mijn kant van de opdracht netjes na door direct te betalen.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Laatst online: 14-09 20:39

Patrick89

PSN : Gamesource

jordy2811 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:21:
[...]

Dit ben ik niet met je eens, via het kortingscode topic hier op Tweakers zag ik de code voorbij komen en ben eens op hun site gaan kijken. Daar zag ik de BT Bamster staan welke mij interessant leek. Ik heb geen moment gedacht dat het om een 'niet geldige' code of prijsfout zou gaan en het de BT Bamster dan ook besteld. Er zijn meerdere kleine soundbars die tussen de 30 en 70 euro van eigenaar wisselen. Deze soundbar direct bij de fabrikant vandaan voor €50,- lijkt mij dus geen gekke prijs.

Als Teufel vervolgens mails gaat sturen met teksten als 'bindende opdrachtbevestiging' maar als het hun uitkomt de opdracht ineens niet zo bindend meer vinden accepteer ik dat niet zomaar. Bovendien kom ik mijn kant van de opdracht netjes na door direct te betalen.
Daar valt ook zeker wat van te zeggen, 50 euro lijkt me een schappelijke prijs voor "Zo'n product", wanneer je voor 0 euro hebt besteld moet je ook zoiets niet willen. Maar wat jezelf aan geeft is die achterlijke tekst met 'bindende opdrachtbevestiging'

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:04
Een zelfde mail gekregen. Betaald met PayPal, in de mail wordt niet gesproken over het terug storten van het bedrag.

Heb een email gestuurd met de vraag het bedrag terug te storten op mijn PayPal en anders op mijn bankrekening.

Jammer :+

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Patrick89 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:22:
[...]
Maar wat jezelf aan geeft is die achterlijke tekst met 'bindende opdrachtbevestiging'
Vanwege die woordjes had ik echt verwacht het subwoofertje van 1700 Euro hier te kunnen gaan plaatsen :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
jordy2811 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:21:
[...]

Ja er bestaan goedkope soundbars. Maar gaan we nu echt doen alsof we het verschil tussen een mercedes en een punto niet begrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
1 mailtje per klant sturen was er ook niet bij, voor elke order apart hetzelfde mailtje.
Vrij onvriendelijk mailtje ook, pakken ze niet echt lekker op.

Ze hebben in m'n account ook ordernummers zitten wijzigen waardoor die niet meer overeenkomen met de cancel mailtjes. Gaat om de 0 euro's die nog 'open' staan, daar staat nu een nummer bij wat begint met een A.

[ Voor 41% gewijzigd door sambalbaj op 16-12-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
Op basis van mijn uitgebreide juridische kennis (lees: nul) denk ik te kunnen vermoeden dat Teufel zelf ook wel doorheeft dat ze een probleem hebben. Teufel heeft net als Otto een ontvangstbevestiging gestuurd.

Vervolgens kwam er echter ook nog een bindende opdrachtbevestiging, waarvan ze zelf zeggen
"In de komende dagen ontvangt u een PDF als officiële opdrachtbevestiging c.q. het koopcontract."
Het lijkt mij dan ook dat er een koopovereenkomst tot stand is gekomen. En dat geven ze ook toe:
Om deze reden zijn we helaas genoodzaakt om het met ons - in het kader van uw bestelling - gesloten contract, wegens een vergissing aan te vechten.
Er is dus wel degelijk een koopovereenkomst tot stand gekomen. Iets waar volgens mij bij Otto geen sprake van was.

Vervolgens willen ze die overeenkomst aanvechten. Maar met welke argumenten? In hun algemene voorwaarden kan ik geen manier vinden waarop zij die koopovereenkomst zouden mogen ontbinden.

Dat is misschien ook de reden waarom de argumenten waarmee ze komen nergens op slaan. Ze vechten de overeenkomst aan omdat er een vergissing is geweest. Ok, maar daar geven ze geen argument voor. Ze stellen wel dat de code niet openbaar is gemaakt. Maar dat argument heeft niets te maken met een mogelijke vergissing.

Toch gaan ze er blijkbaar vanuit dat hun "aanvechten" direct tot gevolg heeft dat de koopovereenkomst nietig is. Wat ook weer raar is natuurlijk.

Interessant...

N.B. Nogmaals: IANAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in verzet gegaan middels een voorbeeldbrief van consuwijzer.

Echter in de voorwaarden staat dit (artikel 10 eigen voorwaarden Teufel):

U kunt de coupon aan vrienden, kennissen, collega’s op het werk of verwanten doorgeven. Iedere vermenigvuldiging en iedere doorverkoop aan andere derden, bijv. op Marktplaats of een vergelijkbaar platform voor internethandel, is verboden. Onrechtmatige verveelvoudigde of verkochte waardebonnen verliezen hun geldigheid.

In dit geval is de code "vermenigvuldigd" en zouden dus daarmee hun geldigheid verliezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:33:

U kunt de coupon aan vrienden, kennissen, collega’s op het werk of verwanten doorgeven. Iedere vermenigvuldiging en iedere doorverkoop aan andere derden, bijv. op Marktplaats of een vergelijkbaar platform voor internethandel, is verboden. Onrechtmatige verveelvoudigde of verkochte waardebonnen verliezen hun geldigheid.

In dit geval is de code "vermenigvuldigd" en zouden dus daarmee hun geldigheid verliezen....
Andere tweakers vallen toch onder kennissen?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Erkel schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:34:
Andere tweakers vallen toch onder kennissen?
Doorgeven =/= vermenigvuldigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik het lees staat er het weggeven van 1 coupon aan 1 kennis o.i.d. Hier is de code echter gebruikt door vele mensen en zou het dus "vermenigvuldigen" zijn...

Zo lees ik het in ieder geval, maar ik heb liever geen gelijk ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 12:05
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:33:

iemand een linkje voor wat betreft de voorbeeldbrief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Maar dat geld neem ik aan alleen voor gepersonaliseerde codes? De code die wij allen gebruikt hebben was een algemene code.

Een week of 2 geleden heeft Teufel deze code de wereld in gestuurd die 20 euro korting gaf, GL-SEM-W20-12

20 euro code: GL-SEM-W20-12
50% code: GL-SEM-W50-12

Lijkt mij dus niet aannemelijk dat het een persoonlijke code was welke niet doorgegeven mocht worden.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Leo1010 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:39:
Maar dat geld neem ik aan alleen voor gepersonaliseerde codes? De code die wij allen gebruikt hebben was een algemene code.

Een week of 2 geleden heeft Teufel deze code de wereld in gestuurd die 20 euro korting gaf, GL-SEM-W20-12

20 euro code: GL-SEM-W20-12
50% code: GL-SEM-W50-12

Lijkt mij dus niet aannemelijk dat het een persoonlijke code was welke niet doorgegeven mocht worden.
Dat zeggen ze zelf toch ook al in die mail. Die code is 'geopenbaard' terwijl dat niet 'had moeten gebeuren'. Feitelijk zeggen ze dat ze die code zelf in de wereld geholpen hebben, om vervolgens te zeggen dat ze hem niet zelf verspreid hebben / wat evt. nog aan te vechten is ook i.v.m. onvoldoende technische / organisatorische elektronische beveiliging van de site.
Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

[ Voor 16% gewijzigd door mystiqu op 16-12-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:35:
[...]

Doorgeven =/= vermenigvuldigen :)
Like duh. Het gaat hier over onrechtmatig en een platform voor internethandel. Dat is hier niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 08:03
Ik ben even een en ander aan het uitpluizen, voor zover ik begrijp beroept Teufel zich op dwaling (art 6:228). Andere mogelijkheden moet ik nog uitzoeken.
Dwaling kan slechts tot vernietiging van de overeenkomst leiden (de overeenkomst wordt na vernietiging geacht nooit te hebben bestaan), indien aan een van de wettelijke voorwaarden is voldaan.
Deze zijn:
  • dwaling van Teufel zou aan de inlichtingen van de koper te wijten moeten zijn;
  • de koper wist c.q. behoorde te weten dat de code geactiveerd was maar niet openbaar gemaakt was, de koper diende Teufel te informeren hierover
  • de koper ging samen met Teufel uit van de juistheid van de code, tenzij de koper niet behoefde te begrijpen dat Teufel niet over zou gaan tot de verkoop
De vraag is dan dus of de koper wist dan wel behoorde te weten dat de code wél in het systeem was aangemaakt maar dat deze niet openbaar gemaakt was.Hierbij speelt mee in hoeverre een korting van 50% redelijk is.

Edit:
Lid 2 van art 6:228 geeft nog aan dat een vernietiging geen doorgang kan vinden in specifieke omstandigheden. Hier van belang zijn de volgende omstandigheden die gezien de omstandigheden voor rekening van Teufel komen:
  • aard van de overeenkomst
  • verkeer geldende opvattingen (wat zou gemiddeld NL vinden)
  • omstandigheden van het geval

[ Voor 15% gewijzigd door gajus26 op 16-12-2014 14:01 . Reden: te snel verstuurd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
gajus26 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:58:
De vraag is dan dus of de koper wist dan wel behoorde te weten dat de code wél in het systeem was aangemaakt maar dat deze niet openbaar gemaakt was.
Ik denk serieus dat weinig mensen dát hebben geweten. Ondergetekende i.i.g. sowieso niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Brad Pitt schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:00:
[...]

Ik denk serieus dat weinig mensen dát hebben geweten. Ondergetekende i.i.g. sowieso niet :)
Same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Konden we ook niet weten. De enige 2 mogelijk originele bronnen van de code maken geen van beide melding hierover.

De deal website (naam ff kwijt) meld gewoon dat er een kortingscode is en de Tweaker in het hifi topic meld ook alleen maar dat er een code is.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
dat openbaar maken lijkt mij een intern probleem van Teufel zelf waar je als klant weinig boodschap aan hebt.
Werkt de code in het systeem van Teufel? Ja, mooi dan is het blijkbaar een echte code. Verder gaat je onderzoeksplicht ook niet.

Overigens gaat het ook niet om 1 code maar om zeker 3 verschillende codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ook het betreffende mailtje ontvangen. Ik ga hier nog wel een mail over sturen richting Teufel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:05:
Ook het betreffende mailtje ontvangen. Ik ga hier nog wel een mail over sturen richting Teufel.
Ja, en dan..
lijkt mij beter om hierin te verenigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

snoekds20 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:09:
[...]

Ja, en dan..
lijkt mij beter om hierin te verenigen.
Eerst even uitzoeken of Teufel in z'n recht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
Zojuist Teufel gebeld.
Hun Juridische afdeling heeft uiteraard helemaal gelijk. :(
Ik heb een kortingscode gekregen wat begint met SORRY- ......en dan uniek persoonsgebonden, en deze code levert 12% korting op.
dus.. wil je nog gebruik maken van 12% korting, even zeuren over mail en teleurstelling en je krijgt je eigen persoonlijke code welke 1x geldig is. (ze strepen het door op de lijst aldus medewerker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

gajus26 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:58:
Ik ben even een en ander aan het uitpluizen, voor zover ik begrijp beroept Teufel zich op dwaling (art 6:228). Andere mogelijkheden moet ik nog uitzoeken.
Dit is correct. Doordat ze in hun e-mail spreken over terugwerkende kracht, de overeenkomst is nooit tot stand gekomen, willen ze de koopovereenkomst vernietigen op grond van dwaling. Vernietiging is de enige beëindiging van een overeenkomst dat terugwerkende kracht heeft.
snoekds20 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:19:
Hun Juridische afdeling heeft uiteraard helemaal gelijk. :(
Je had verwacht dat ze iets anders zouden zeggen aan de telefoon?

[ Voor 18% gewijzigd door reuzekind op 16-12-2014 14:21 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
snoekds20 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:19:
dus.. wil je nog gebruik maken van 12% korting, even zeuren over mail en teleurstelling en je krijgt je eigen persoonlijke code welke 1x geldig is. (ze strepen het door op de lijst aldus medewerker)
Die krijgt gewoon iedereen hoor, geen zeuren voor nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
nee maar ik dacht met zeuren 20 % te krijgen erg teleurgesteld bla bla maar werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
snoekds20 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:22:
nee maar ik dacht met zeuren 20 % te krijgen erg teleurgesteld bla bla maar werkte niet.
Dus waarom moeten we nu gaan bellen en zeuren dan, als het netto resultaat daarvan precies nul is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 11:35

SQB

Lijkt mij dat diegenen die gebruik hebben gemaakt van 50% korting misschien nog een zaak hebben. Voor een eindejaarsactie is dat wel erg goed maar niet ongehoord. Als ik Teufel was, zou ik dat verlies nemen in ruil voor goede publiciteit.

Daarentegen denk ik niet dat iemand je zal geloven als je vertelt dat je écht dacht dat je die soundbar gratis kon krijgen. Als ik Teufel was, zou ik klanten die daar echt in geloven, niet eens als klant willen — te dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:54
Ze hebben het over een actiecode, welke persoonlijk zou zijn geweest.
Maar als deze persoonlijk zou zijn, zou die code alleen op het betreffende account moeten werken en niet door elk willekeurige andere gebruikt kunnen worden.

Ze spreken van een foutieve prijs, maar wat op de pagina zelf staat en in de winkelwagen komen hier iig overeen. Daarna vul ik een code in, wat net zo goed een waardebon kan zijn (maar zij noemen het actiecode), waarmee het factuurbedrag verminderd wordt, met het tegoed van de waardebon, zonder restitutie van het restbedrag.

Je leest wel vaker dat je her en der waardebonnen krijgt.

*edit*
Tevens spreken ze over dat na het gebruik van de code een foutieve prijs is ontstaan. Maar hoe kunnen wij nu weten dat die code persoonlijk is? De waarde/het effect van de code onjuist is? De code werd immers geaccepteerd, niet wetende dat deze persoonlijk was.

[ Voor 18% gewijzigd door maomanna op 16-12-2014 14:38 ]

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-09 14:39
Ik heb mijn UPS levering gemist. Eigenlijk heb ik geen zin in gezeur en geregel om wellicht en met een kleine kans alsnog de soundbar te kunnen houden.

Ik kan bij UPS.nl aangeven dat de aflevering retour afzender gaat, ik overweeg dat dan maar, dan hoef ik ook niet op mijn geld te wachten (rembours betaling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rave020
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06-2022
Heeft iemand al wat gehoord over paypal betaling ?
Heb ze ook een mail gestuurd met bezwaar erbij.
Heb zelf nl niets terug ontvangen op de paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:24
*knip* spam

[ Voor 94% gewijzigd door gambieter op 16-12-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:04
Millert schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:23:
Een zelfde mail gekregen. Betaald met PayPal, in de mail wordt niet gesproken over het terug storten van het bedrag.

Heb een email gestuurd met de vraag het bedrag terug te storten op mijn PayPal en anders op mijn bankrekening.

Jammer :+
Reactie terug.

Bedankt voor uw e-mail.

Wanneer u met PayPal heeft betaald, wordt het bedrag via PayPal ook weer op uw rekening gestort. Uw gegevens zijn dan bij ons bekend.
Wij doen onze uiterste best om het geld deze week nog op uw rekening te storten.
Onze welgemeende excuses voor het ongemak!

Als u nog verdere vragen hebt, hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Het Teufel Support Team
*knip*

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 16-12-2014 17:25 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farg0
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:07
Deze middag rond 12.55 de annulatiemails gekregen. Nu heb ik zonet verzendmails gehad met werkende tracking van UPS :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Dat is raar, dat betekent dat de UPS aanmelding plaats heeft gevonden nadat ze reeds op de hoogte waren van de zogenaamde foutieve kortingscode én nadat iedereen die e-mail gekregen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farg0
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:07
Daar lijkt het mij ook op ja, redelijk wazig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Laatst online: 14-09 11:38
reuzekind schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:31:
Dat is raar, dat betekent dat de UPS aanmelding plaats heeft gevonden nadat ze reeds op de hoogte waren van de zogenaamde foutieve kortingscode én nadat iedereen die e-mail gekregen heeft?
Wat dacht je van annuleringsmailtjes pas nadat ik het product heb ontvangen :/

Maarja... Ik ga het zo lang het kan gebruiken, totdat het verveelt (duurt niet heel lang bij mij), dan krijgen ze het wel weer terug.

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
*knip* dus niet

[ Voor 89% gewijzigd door gambieter op 16-12-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:22
Tsja, mijn bestelling staat ook nog steeds op "in de verzending"...

Ik weet dat als ze hem straks verzenden en ik neem hem niet aan dat het dan afgehandeld is. Aan de andere kant: ik heb voor bijna 1000 euro besteld en ze geven nu aan (aldus gajus26' interpretatie) dat ze annuleren omdat er een werkende kortingscode "per ongeluk" wereldkundig is gemaakt wat de klant had behoren te weten. Hoe moet je dat als klant weten? Het lijkt mij dat je als winkel geen kortingscode in je systeem moet aanmaken en activeren die je niet wereldkundig wilt maken.

Het is al jaren gebruikelijk dat er voor van alles en nog wat kortingscodes circuleren, ik vind het dan ook de verantwoordelijkheid van Teufel om te annuleren danwel te leveren, maar niet beiden. 50% korting is geen ongeloofwaardige korting voor de doorsnee consument.

Het lijkt een beetje op dit artikel:
Vraag
Mijn broer heeft vanavond een kinderwagen en kinderkamee gekocht bij een winkel. Bij de kassa kregen ze flink wat korting ivm een actie. Nu werden ze later gebeld dat ze bij de kassa aan fout hebben gemaakt en dat ze er teveel korting vanaf hebben gehaald. Zijn ze verlicht om dit bedrag alsnog te betalen?
---------------------------------
Reactie
Nee, als dit een normale aangekondigde of bij de winkel bekende korting is hoeven zij het verschil niet bij te betalen tenzij zij voorafgaande de koop twijfelden of de geboden korting wel juist was, of dit hadden kunnen/ moeten weten. Maar in principe mag je toch verwachten dat de winkelier weet op welke spullen hij/zij korting geeft en indien een kassamedewerker een fout maakt ligt dat behoudens evidente fouten ( 100,00 wordt 1,00000) in de economische risicosfeer van de winkelier.
Het lijkt mij dan ook dat je hier kunt spreken van een niet-kennelijke fout die in de economische risicosfeer van de verkoper ligt.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
coyote1980 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:59:
Tsja, mijn bestelling staat ook nog steeds op "in de verzending"...

....

Het lijkt mij dan ook dat je hier kunt spreken van een niet-kennelijke fout die in de economische risicosfeer van de verkoper ligt.
Wat ik vreemd vind is dat er naast de ontvangstbevestiging, welke ze verplicht zijn op grond van art. 6:227c BW, een "bindende opdrachtbevestiging" wordt verstrekt. Hierdoor ontstaat er op dit moment, in tegenstelling tot het Otto-arrest, een bindende overeenkomst.
Ik heb Teufel verzocht uit te leggen op grond waarvan zij de overeenkomst vernietigen, dit zodat een verdere inhoudelijke bespreking mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
  • Laatst online: 02-09 16:07
Hier is ook de bestelling binnen. Cinebar 11 met 50% kortingscode.

Ik was me er niet van bewust dat de kortingscode een fout was in het systeem, zeker als je ziet dat er Dolce Gusto apparaten verkocht worden van €70 met daarop €50 euro cashback.. 70% korting!
[Geld-terug actie + waar cups kopen] Krups Dolce Gusto

Naast dat 50% acties dus tijdens de kerst heel normaal zijn stond ook het volgende op de site:
Afbeeldingslocatie: http://i.snag.gy/0BOkk.jpg

Verder is het geen onredelijke prijs (€205 inc verz) voor een soundbar.

Oja, in de eerste e-mail stond het volgende:
"Hartelijk dank voor uw bestelling bij Lautsprecher Teufel. Middels deze e-mail bevestigen we uw bestelling. Deze e-mail is echter nog geen bevestiging van de aankoop. In de komende dagen ontvangt u een PDF als officiëlle opdrachtbevestiging c.q. het koopcontract.

Onder voorbehoud van het koopcontract verloopt de levering van de producten naar verwachting binnen 3-11 dagen na bestelling."

Tweede e-mail een paar uur later:
"Bijgesloten vindt u de bindende opdrachtbevestiging. De factuur en het leveringsbewijs ontvangt u samen met de producten."

Even afwachten dus..

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince_
  • Laatst online: 10:40
Mijn oordoppen vanmiddag gewoon ontvangen.
Beste is om nu niks te doen en gewoon af te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De redeneringen waarom men het niet had kunnen weten zijn dus niet de bedoeling, zie de topicwaarschuwing.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Gefeliciteerd! Persoonlijk zou ik hem niet terugsturen, maarja, dat is mijn mening

Ik heb ondertussen mij sterk gemaakt door een klacht in te dienen bij thuiswinkel waarborg, met reden: geen levering of te late levering. Dat lijkt mij persoonlijk de meeste kans hebben. Persoonlijk zou ik het dan spelen op:
  • Ze sturen een bevestiging waarmee de overeenkomst bindend is geworden.
  • De prijs kan als "normaal" worden gezien voor producten in deze categorie
  • Op hun website stond een mooie aftellende klok bovenaan het product met winterkorting

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelklapstoel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-11-2024
Ook ik heb een reactie gestuurd op de onduidelijke e-mail zonder duidelijke argumenten om af te zien van een bindend contract.
Bedankt voor de genoemde argumenten in deze thread, heb ze meegenomen in de mail.
Voor zover ik weet heb ik een marktconform bedrag betaald voor een dergelijk product, falend beleid aan hun kant kan ik niet zien als reden om de overeenkomst te ontbinden. we gaan t zien.

offtopi: de countdown op die banner over de winterkorting begint steeds opnieuw of ligt t aan mij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht handig om de door jou opgestelde email hier ook te posten, zodat ook anderen hier gebruik van kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
Gewoon de mail niet openen, zo simpel is het. Typische bangmakerij.

[ Voor 19% gewijzigd door NotSoSteady op 16-12-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Vince_ schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:26:
Mijn oordoppen vanmiddag gewoon ontvangen.
Beste is om nu niks te doen en gewoon af te wachten?
50% code gebruikt?
Wel mail van verzending ontvangen?
Wat staat er bij je account bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince_
  • Laatst online: 10:40
sattertje schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:00:
[...]

50% code gebruikt?
Wel mail van verzending ontvangen?
Wat staat er bij je account bestelling?
50% code gebruikt ja, alle mailtjes ontvangen inclusief die met ''Bijgesloten vindt u de bindende opdrachtbevestiging. De factuur en het leveringsbewijs ontvangt u samen met de producten''

Account had ik niet aangemaakt bij bestellen, dus geen flauw idee verder wat daar bij staat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De niet zo vriendelijke mail gekregen.
Bedrag is nog niet terug op mijn rekening.
Geen goede reclame voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:09:
De niet zo vriendelijke mail gekregen.
Bedrag is nog niet terug op mijn rekening.
Geen goede reclame voor ze.
Het bedrag komt denk ik alleen terug als je een rekeningnummer aan ze doorgeeft.

"Laat ons weten op welk bankrekeningnummer (inclusief IBAN en BIC-nummer) we u de koopsom kunnen terugstorten."

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees de vorige berichten.... Er staat duidelijk dat ze de komende dagen nog terugstorten.

Millert in "[afhandeling] [systeemfout] 50% korting bij teufelaudio.nl"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

quistler schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:16:
[...]

Het bedrag komt denk ik alleen terug als je een rekeningnummer aan ze doorgeeft.

"Laat ons weten op welk bankrekeningnummer (inclusief IBAN en BIC-nummer) we u de koopsom kunnen terugstorten."
Wat op zich ook best apart is, want ze kunnen het natuurlijk gewoon terugstorten naar het rekeningnummer waarvan de betaling verricht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quistler schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:16:
[...]

Op mijn account staat storneren, heb niets geleverd gekregen.
Zou niet weten waarom ik nu actie moet ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:51
reuzekind schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:28:
[...]
Wat op zich ook best apart is, want ze kunnen het natuurlijk gewoon terugstorten naar het rekeningnummer waarvan de betaling verricht is.
Ik denk dat ze het sturen van je rekening nummer zullen interpreteren als een impliciet akkoord met de ontbinding van de koop.

Daarmee zullen ze juridisch ook vast een punt hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelklapstoel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:49:
Wellicht handig om de door jou opgestelde email hier ook te posten, zodat ook anderen hier gebruik van kunnen maken?
[aanhef]

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb op 15 december 2014 (via uw website) een [...] bij u gekocht voor [geldbedrag] inclusief verzendkosten.

U geeft aan dat de opgegeven actiecode een foutieve prijs weergeeft.
Ik heb geen reden om aan te nemen dat de afgesproken prijs niet klopte, aangezien de actiecode door Teufel is aangemaakt en onderdeel is van de afgesproken prijs in de overeenkomst van de bestelling. Ook zie ik het overeengekomen bedrag niet als onredelijk, omdat vergelijkbare producten qua prijs in lijn liggen met de gesloten overeenkomst.
Ook heb ik van u op een later tijdstip een 'bindende' opdrachtbevestiging ontvangen, Er is daarom een bindende overeenkomst tot stand gekomen.

Om deze redenen bent u genoodzaakt om het met mij - in het kader van de bestelling - gesloten contract,
wegens een bevestiging, wel uit te leveren. Deze aanvechting leidt er niet toe, dat het contract vanaf het begin aan als niet gesloten geldt. Een aanspraak uwerzijds op uitlevering van de bestelde producten bestaat daardoor wel.

Graag ontvang ik een bevestiging van de levering van het product binnen twee weken.

Met vriendelijke groet,

zoals gezegd, heb ik dankbaar gebruik gemaakt van argumenten van andere tweakers. En ook de voorbeeldbrief van consuwijzer.nl
Samen heb ik geprobeerd hier een goedlopend verhaal van te maken.
Voor wie ook gaat proberen Teufel zich aan overeenkomst te houden, succes.

Die BT Bamster voor 0 euro mensen, bespaar je de moeite. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
Dank voor voorbeeldbrief, ik heb hem zojuist verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil wel graag mijn geld terug voordat ze failliet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
roelklapstoel schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:46:
[...]

[aanhef]

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb op 15 december 2014 (via uw website) een [...] bij u gekocht voor [geldbedrag] inclusief verzendkosten.

Ik heb geen reden om aan te nemen dat de afgesproken prijs niet klopte, aangezien de actiecode door Teufel is aangemaakt en onderdeel is van de afgesproken prijs in de overeenkomst van de bestelling. Ook zie ik het overeengekomen bedrag niet als onredelijk, omdat vergelijkbare producten qua prijs in lijn liggen met de gesloten overeenkomst.
Ook heb ik van u op een later tijdstip een 'bindende' opdrachtbevestiging ontvangen, Er is daarom een bindende overeenkomst tot stand gekomen.

Om deze redenen bent u genoodzaakt om het met mij - in het kader van de bestelling - gesloten contract,
wegens een bevestiging, wel uit te leveren. Deze aanvechting leidt er niet toe, dat het contract vanaf het begin aan als niet gesloten geldt. Een aanspraak uwerzijds op uitlevering van de bestelde producten bestaat daardoor wel.

Graag ontvang ik een bevestiging van de levering van het product binnen twee weken.

Met vriendelijke groet,

zoals gezegd, heb ik dankbaar gebruik gemaakt van argumenten van andere tweakers. En ook de voorbeeldbrief van consuwijzer.nl
Samen heb ik geprobeerd hier een goedlopend verhaal van te maken.
Voor wie ook gaat proberen Teufel zich aan overeenkomst te houden, succes.

Die BT Bamster voor 0 euro mensen, bespaar je de moeite. 8)7
Mooi. Je vergeet alleen het argument dat er op het moment een grootse "Winterkorting" aan de gang was. Ik stel voor:

[aanhef]

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb op 15 december 2014 (via uw website) een [...] bij u gekocht voor [geldbedrag] inclusief verzendkosten. Zie de bijlage voor de factuur en algemene voorwaarden.

Ook gold er ten tijde van het bestellen van het product, een grootste actie. Er stond namelijk een aftellende klok op de pagina. Boven deze klok stond duidelijk: "WINTER WONDERLAND Profiteer van onze sterke winterkorting!" Een afbeelding hiervan kunt via deze link vinden: http://i.snag.gy/0BOkk.jpg
Bovendien heb ik van u op een later tijdstip een 'bindende' opdrachtbevestiging ontvangen. Er is daarom een bindende overeenkomst tot stand gekomen.

Met vriendelijke groet,
[naam]

Het onderstreepte is wat ik heb aangepast. Vergeet die "punt" ook niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Frozen op 17-12-2014 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayvonrk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:20
Bedankt voor de brief, heb hem tevens via https://www.thuiswinkel.org/ verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 21:50
rayvonrk schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:37:
Bedankt voor de brief, heb hem tevens via https://www.thuiswinkel.org/ verstuurd.
Bedankt voor de voorbeeldbrief!

Hoe bedoel je dat 'heb hem tevens via https://www.thuiswinkel.org/ verstuurd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayvonrk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:20
Vjenne-ICT schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:17:
[...]

Bedankt voor de voorbeeldbrief!

Hoe bedoel je dat 'heb hem tevens via https://www.thuiswinkel.org/ verstuurd'
https://www.thuiswinkel.o...ndienen/klachtenformulier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Thuiswinkel is er voor de winkel hoor, niet voor de consument. Kans op slagen via/bij hen is gewoon nul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:22
Met Brad Pitt eens, genoeg meegemaakt bij die club, geen enkele pressie op de winkelier om het op te lossen, maar gewoon het antwoord van de winkelier papegaaien en aangeven dat het je vrij staat om van hun geschillencommissie gebruik te maken.

Wil je wat bereiken bij de winkelier? Probeer het dan eerst met de winkelier op te lossen. Lukt dat niet? Schakel je rechtsbijstand in of geef bij de winkelier aan dat je het via de kantonrechter gaat spelen in plaats van de stichting Thuiswinkel.

Denk hier wel even bij na hoe reëel je standpunt is in je geschil. Een gratis soundbar uitgeleverd krijgen lijkt mij net even wat anders in elkaar zitten dan een product van 1000 euro voor 500 euro verkocht is.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
coyote1980 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:52:
Met Brad Pitt eens, genoeg meegemaakt bij die club, geen enkele pressie op de winkelier om het op te lossen, maar gewoon het antwoord van de winkelier papegaaien en aangeven dat het je vrij staat om van hun geschillencommissie gebruik te maken.

Wil je wat bereiken bij de winkelier? Probeer het dan eerst met de winkelier op te lossen. Lukt dat niet? Schakel je rechtsbijstand in of geef bij de winkelier aan dat je het via de kantonrechter gaat spelen in plaats van de stichting Thuiswinkel.

Denk hier wel even bij na hoe reëel je standpunt is in je geschil. Een gratis soundbar uitgeleverd krijgen lijkt mij net even wat anders in elkaar zitten dan een product van 1000 euro voor 500 euro verkocht is.
Zelf inderdaad een keer naar de geschillencommissie geweest, deze is voornamelijk voor de winkelier. Indien iemand er actie van wilt maken kan dit beter via de kantonrechter, aangezien je niet vanuit de geschillencommissie naar de kantonrechter kunt gaan. Dit kan alleen indien de uitkomst van de geschillencommissie niet redelijk is, iets dat niet zo snel wordt aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eens met de heren hierboven.

je ka ook naar de geschillencommissie. kost wel geld maar als je het al ontvangen hebt denk ik dat je goeie kans maakt. en idd als product voor nul euro geleverd zou worden zou ik niet aan beginnen.
http://www.degeschillenco...mmissies/2766/thuiswinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:03

gex

De gekste

Naar welk e-mail adres sturen jullie de brief, ik had zelf al een bezwaar verstuurd (snel verstuurd waarin ik aangaf dat ze toch tot levering over moesten gaan wegens de bindende overeenkomst), en heb zojuist het volgende standaard antwoord ontvangen:

Allereerst onze oprechte excuses voor het ontstane ongemak.

Ter verduidelijking het volgende:
Met het schrijven van 16 december delen we u mede, dat de betreffende actiecode in die vorm helemaal niet door ons is aangeboden/gecommuniceerd. Precies daarom hebben we tegenover u - wegens deze vergissing - het koopcontract aangevochten.De aanvechting heeft tot gevolg, dat koper en verkoper zo tegenover elkaar staan, alsof het koopcontract nooit werd afgesloten. Voor ons houdt dit in, dat wij de betaalde koopsom terug storten. Voor u houdt dit in, dat een aanspraak op de producten niet bestaat. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
gex schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:27:
Voor ons houdt dit in, dat wij de betaalde koopsom terug storten. Voor u houdt dit in, dat een aanspraak op de producten niet bestaat. :(
Vraag mij af in hoeverre ze nu de reeds geleverde producten komen ophalen. Stel je reageert helemaal niét?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Naar welk e-mail adres sturen jullie de brief, ik had zelf al een bezwaar verstuurd (snel verstuurd waarin ik aangaf dat ze toch tot levering over moesten gaan wegens de bindende overeenkomst), en heb zojuist het volgende standaard antwoord ontvangen:

Met het schrijven van 16 december delen we u mede, dat de betreffende actiecode in die vorm helemaal niet door ons is aangeboden/gecommuniceerd. Precies daarom hebben we tegenover u - wegens deze vergissing - het koopcontract aangevochten.De aanvechting heeft tot gevolg, dat koper en verkoper zo tegenover elkaar staan, alsof het koopcontract nooit werd afgesloten. Voor ons houdt dit in, dat wij de betaalde koopsom terug storten. Voor u houdt dit in, dat een aanspraak op de producten niet bestaat. :(
Zoals al aangegeven is dit (naar alle waarschijnlijkheid) klinkklare onzin. Ze kunnen niet zomaar vernietigen... Zolang ze de gronden niet aangeven is dit sowieso niet mogelijk.
Daarnaast is het feit dat zij de code niet hebben geopenbaard, maar deze wel werkte, niet aan de consument aan te rekenen. Indien ik een code gebruik en hij werkt, dan mag ik er vanuit gaan dat deze legitiem is. Zo niet, dan zou deze niet moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Dit is pertinent onjuist, slechts vernietiging op grond van dwaling kent terugwerkende kracht. Slechts in dat geval wordt er verondersteld dat de koopovereenkomst nooit tot stand is gekomen. Een duidelijke uitleg over dwaling is hier te vinden: http://www.wetrecht.nl/dwaling/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rave020
ik heb ook heet zelfde mailtje gehad tegen het bezwaar schrift.
Heb inmiddlst terug gereageerd met deze woorden erbij. (dwaling)

Wachten af.

Neem mijn verlies wel, maar mag toch wel tegen geageerd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Zojuist onderstaande e-mail ontvangen:
------------
Beste

Met het schrijven van 16 december delen we u mede, dat de betreffende actiecode in die vorm helemaal niet door ons is aangeboden/gecommuniceerd. Precies daarom hebben we tegenover u - wegens deze vergissing - het koopcontract aangevochten. De aanvechting heeft tot gevolg, dat koper en verkoper zo tegen over elkaar staan, alsof het koopcontract nooit werd afgesloten. Voor ons houdt dit in, dat wij de betaalde koopsom terug storten.Voor u houdt dit in, dat een aanspraak op de producten niet bestaat.

Met vriendelijke groet,

Het Teufel Support Team
-----------

Heb gereageerd dat dit absoluut mijn vraag niet beantwoord, omdat ik vroeg naar de wettelijke basis van "de aanvechting". Hoop dat de vraag nu wel beantwoord wordt, want veel explicieter kan volgens mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Blijf me wel verbazen over de toonzetting in eigenlijk alle communicatie van Teufel: vrij bot, enkel vanuit hun zelf geredeneerd terwijl ze ook al eerst een enkel op hen zelf gerichte 'bindende' bevestiging doen en geen enkele ruimte latend voor discussie.

Natuurlijk was het een fout en natuurlijk gingen ze niet alles leveren (zeker die 0 euro's niet), maar een stuk klantvriendelijker mag de communicatie toch echt wel. Krijg nou niet echt de indruk dat ik Teufel bij een reguliere bestelling überhaupt als mogelijke optie zal gaan beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sambalbaj schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:56:
Blijf me wel verbazen over de toonzetting in eigenlijk alle communicatie van Teufel: vrij bot, enkel vanuit hun zelf geredeneerd terwijl ze ook al eerst een enkel op hen zelf gerichte 'bindende' bevestiging doen en geen enkele ruimte latend voor discussie.

Natuurlijk was het een fout en natuurlijk gingen ze niet alles leveren (zeker die 0 euro's niet), maar een stuk klantvriendelijker mag de communicatie toch echt wel. Krijg nou niet echt de indruk dat ik Teufel bij een reguliere bestelling überhaupt als mogelijke optie zal gaan beschouwen.
Twee punten mijnerzijds:

Allereerst is het m.i. maar de vraag of er sprake is van een "fout. In deze tijd (Black Friday, Cyber Monday en kerst aanbiedingen) is het aanbieden van grote kortingen zeker geen uitzondering winkels als JYSK, en Kijkshop schreeuwen met percentages tot 60- 75%. Misschien zijn ze wel onder gegaan aan hun eigen succes en proberen ze nu terug te krabbelen.

En als ik al in gesprek met hun zou gaan, zou ik wijzen op hun algemene voorwaarden (LET OP zij gebruiken Nederlandse Algemene Voorwaarden), daarin is geen sprake van het ontbinden van een overeenkomst van zijde van de leverancier. En .... als een ondernemer eenzijdig kan hardmaken dat een overeenkomst nooit tot stand is gekomen ondanks bevestigings mails, het accepteren van geld en (volgens menig Tweaker) het daadwerkelijk uitleveren van het product.
[M.i. kan er dus ook geen sprake zijn van wilsontbreking]

Dan wens ik ze sterkte bij enig gerechtshof. Waarbij zij in hun AV ook nog eens zijn "vergeten" welk recht van toepassing is (Duits of NL). Ik zou het Duitse recht in dit geval niet van toepassing verklaren 8)
(tenzij dat beter zou zijn in dit specifieke geval, dan maar het Nederlands niet van toepassing verklaren ;) )

[Edit: toevoeging wilsontbreking]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

gajus26 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 12:48:
Zojuist onderstaande e-mail ontvangen:
------------
Beste

Met het schrijven van 16 december delen we u mede, dat de betreffende actiecode in die vorm helemaal niet door ons is aangeboden/gecommuniceerd. Precies daarom hebben we tegenover u - wegens deze vergissing - het koopcontract aangevochten. De aanvechting heeft tot gevolg, dat koper en verkoper zo tegen over elkaar staan, alsof het koopcontract nooit werd afgesloten. Voor ons houdt dit in, dat wij de betaalde koopsom terug storten.Voor u houdt dit in, dat een aanspraak op de producten niet bestaat.

Met vriendelijke groet,

Het Teufel Support Team
-----------

Heb gereageerd dat dit absoluut mijn vraag niet beantwoord, omdat ik vroeg naar de wettelijke basis van "de aanvechting". Hoop dat de vraag nu wel beantwoord wordt, want veel explicieter kan volgens mij niet...
Ik heb exact dezelfde mail ontvangen, lijkt dus gewoon copy paste werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die mail ook gekregen.

Mijn reactie op de eerste mail was :
"Beste,

Het bevreemd mij nogal dat de kortingscode wel werkte op uw site op het moment van aankoop. Daarnaast vraag ik mij dan ook af hoe het mogelijk is dat iemand over deze code beschikt terwijl dat niet de bedoeling is van uw bedrijf.

Ik ben dan ook in de veronderstelling dat er een geldige overeenkomst tot stand is gekomen omdat er wel vaker kortingscodes worden verspreid. Als de code niet meer actief geweest was of niet juist had de code niet moeten werken.

Als u hier geen legitieme verklaring voor heeft houd ik u aan onze bindende overeenkomst en verwacht ik dat u uw plicht nakomt.
Mvg,"

Totaal geen antwoord op mijn vraag dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Heren, ik heb contact gezocht met het juridisch loket.

Situatieschets:
Ik kocht via teufelaudio.nl in-ear oortjes voor €40. Hier is met een kortingscode al 50% vanaf gegaan (de prijs zonder korting = €80). Teufelaudio gaat het storneren omdat ze zeggen dat de code "gehackt" was.
Onder deze omstandigheden:
*Er stond groot boven: Een aftellende klok met "WINTER WONDERLAND Profiteer van onze sterke winterkorting!"
*Vergelijkbare merken als Beyerdynamic hebben ook oortjes in deze prijsklasse.
*Ik heb van Teufelaudio een (automatisch) bericht gehad waarin stond:"Bijgesloten vindt u de bindende opdrachtbevestiging. De factuur en het leveringsbewijs ontvangt u samen met de producten. De verzending van de producten wordt verwacht in kalenderweek 51."

Ik heb dus aan mijn onderzoeksplicht voldaan en kwam tot de conclusie dat een prijs van €40,- voor in-ear monitors niet buiten-proportioneel laag is.

Teufelaudio stuurde mij dit:
"We verwijzen naar uw bestelling van 14.12.2014 met opdrachtnummer 31160998.
Bij deze bestelling werd een actiecode geactiveerd, die weliswaar in ons systeem is aangemaakt,
maar niet openbaar is gemaakt. De code is door iemand toevallig ontdekt en o.a. op internet verspreid.
Bij het gebruik van de niet vrijgegeven code werd in het bestelproces een foutieve prijs aangegeven.

Om deze reden zijn we helaas genoodzaakt om het met ons - in het kader van uw bestelling - gesloten contract,
wegens een vergissing aan te vechten. De aanvechting leidt ertoe, dat het contract vanaf het begin
aan als niet gesloten geldt. Een aanspraak uwerzijds op uitlevering van de bestelde producten bestaat daardoor niet meer"

Moet ik mijn product geleverd krijgen of niet?

Reactie van Juridisch Loket:
Een overeenkomst komt tot stand wanneer een aanbod word aanvaard. Bij het sluiten van de overeenkomst dient daarnaats de wil en verklaring met elkaar overeen te stemmen. Een kopende partij heeft daarbij ook een onderzoeksverplichting. Mocht de koper namelijk weten en of er van uit mogen gaan dat de wil van verkoper niet met de verklaring zou overeenstemming, kan de gesloten overeenkomst door de verkopende partij ongedaan worden gemaakt. In uw situatie beroept de verkopende zich op het ontbreken van de wil en verklaring. Ook maak ik uit het schrijven van de verkopende partij op dat een code is ' gelekt' en dat dit een misbruik heeft opgeleverd. Van dit lekken wist u (wellicht) niet van af. Om het 'lekken' als vernietigingsgrond dan ook aan te voeren wordt voor de verkopende partij vrij lastig. Wel kan de verkopende partij proberen dat de wil en verklaring niet met elkaar overeenstemde en dat dit een vernietigingsgrond oplevert en de koop ongedaan kan worden gemaakt. Of u in uw situatie weet mocht hebben dat de wil en verklaring niet overeenstemming is nog maar de vraag. Het was anders geweest dat het gekochte in plaats van 80 euro nu slechts 8 euro koste. U zou zich dan ook kunnen beroepen dat bij u het vertrouwen is gewekt dat er een rechtsgeldige overeenkomst is gesloten en dat u derhalve nakoming wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Frozen schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:50:
Heren, ik heb contact gezocht met het juridisch loket. Aangezien zij nuttigere dingen kunnen zeggen dan wij. Wij zijn tweaker en goed in Googlen, maar zij kennen de wet. :D

[...]

Reactie van Juridisch Loket:

[...]
Zoals al aangegeven komen ze in principe niet onder de overeenkomst uit, naast de wettelijk verplichte ontvangstbevestiging is er tevens een bindende opdrachtbevestiging gestuurd (hierop liep het stuk in het Otto-arrest). Waarschijnlijk beroepen ze zich dus op vernietiging, zoals ik al eerder heb uiteengezet.
Dit weten we alleen niet zolang ze dit niet bevestigen. Wanneer ik er naar vraag wordt er tot nu toe geen antwoord op gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
gajus26 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:55:
[...]

Zoals al aangegeven komen ze in principe niet onder de overeenkomst uit, naast de wettelijk verplichte ontvangstbevestiging is er tevens een bindende opdrachtbevestiging gestuurd (hierop liep het stuk in het Otto-arrest). Waarschijnlijk beroepen ze zich dus op vernietiging, zoals ik al eerder heb uiteengezet.
Dit weten we alleen niet zolang ze dit niet bevestigen. Wanneer ik er naar vraag wordt er tot nu toe geen antwoord op gegeven.
:Y
Ik ben iemand die bevestiging vanuit meerdere hoeken fijn vind, als ik geen kennis over een bepaald onderwerp heb. Zeg maar een beetje "peer-review".

Het is nu dus duidelijk. We moeten wachten totdat teufelaudio een duidelijk antwoord geeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:28
*knip* lees de topicwaarschuwing, dit soort posts zijn dus niet de bedoeling

[ Voor 82% gewijzigd door gambieter op 17-12-2014 16:31 ]

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rave020
Misschien wel een vraag voor vele tweakers.
Via paypal betaald, maar nog geen geld retour gekregen.

We moeten afwachten, moeten we dit zo laten ?
Is het zo als je geld terug ontvangt akkoord hiermee gaat met ontbinding.

Ben zelf newbie hierin, maar blijft interessant.
Hopelijk dat we met veel tweakers samen tegen teufel een offensief kunnen beginnen.

Als het alleen maar om de manier waarop met reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Er zijn heel wat mensen die, voordat dit topic werd geopend, al hadden besteld.
Daarnaast is de code ook nooit bedoelt voor bestellingen boven de 499 euro, dit werd mij althans medegedeeld aan de telefoon. Mijn bestelling van de Cinebase (499 euro) werd namelijk evenwel doodleuk geannuleerd.

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 17-12-2014 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
rave020 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:05:
Misschien wel een vraag voor vele tweakers.
Via paypal betaald, maar nog geen geld retour gekregen.

We moeten afwachten, moeten we dit zo laten ?
Is het zo als je geld terug ontvangt akkoord hiermee gaat met ontbinding.

Ben zelf newbie hierin, maar blijft interessant.
Hopelijk dat we met veel tweakers samen tegen teufel een offensief kunnen beginnen.

Als het alleen maar om de manier waarop met reageert.
1) Ik heb inderdaad ook nog geen geld retour gekregen
2) Ik wacht af, ik heb namelijk vertrouwen in mijn zaak (In-ear monitor voor €40)
3) Ik denk dat ze bij iedereen geld terugstorten zodat je het gevoel krijgt dat de koop al ontbonden is. Terwijl dat juridisch niet zo makkelijk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
gajus26 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:05:
Daarnaast is de code ook nooit bedoelt voor bestellingen boven de 499 euro, dit werd mij althans medegedeeld aan de telefoon. Mijn bestelling van de Cinebase (499 euro) werd namelijk evenwel doodleuk geannuleerd.
Bestellingen van 1770 Euro ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
gajus26 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:05:
[...]

Er zijn heel wat mensen die, voordat dit topic werd geopend, al hadden besteld.
Hoe komen die mensen dan aan de code? Niet van Teufel zelf namelijk. Zoja, dan staat er op hun website namelijk dat het om €50 korting vanaf een bestelling van €499 gaat.

http://www.teufelaudio.nl/actiecode-teufel.html

Ik vind dat Teufel het gewoon netjes oplost, snel reageert op emails en vlot is met geld terugstorten. Je krijgt zelfs nog 12% korting van ze aangeboden. Ik vind het dan vrij naar hoe sommige mensen handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
jooncheez schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:15:
[...]

Hoe komen die mensen dan aan de code? Niet van Teufel zelf namelijk. Zoja, dan staat er op hun website namelijk dat het om €50 korting vanaf een bestelling van €499 gaat.

http://www.teufelaudio.nl/actiecode-teufel.html

Ik vind dat Teufel het gewoon netjes oplost, snel reageert op emails en vlot is met geld terugstorten. Je krijgt zelfs nog 12% korting van ze aangeboden. Ik vind het dan vrij naar hoe sommige mensen handelen.
Die code die daar stond was de GL-SEM-W50-13, niet de GL-SEM-W50-12 die wij gebruikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB

SQB

Frozen schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:17:
[...]

Die code die daar stond was de GL-SEM-W50-13, niet de GL-SEM-W50-12 die wij gebruikten.
"Wat gebeurt er als ik een cijfertje verander?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

[...]

Hoe komen die mensen dan aan de code? Niet van Teufel zelf namelijk.
Aldus Teufel. Misschien is de code wél door hun verspreid maar zijn de geschrokken door de hoeveelheid bestelling. .
Feit blijft dat als je als bedrijf zijnde niet wilt dat een bepaalde kortingscode gebruikt wordt, je deze ook niet moet accepteren in je webshop. Dat is spelen met vuur, en vragen om problemen m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Frozen schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:17:
[...]

Ja maar daar komt de code wel vandaan, het ging dus inderdaad om een systeemfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB

SQB

Er waren toch meerdere codes? De reguliere - €50,- code, de - 50% code, en een - €100,- code?

Overigens toonde Arnoud Engelfriet ook interesse, dus wellicht dat er morgen iets op http://blog.iusmentis.com/ te lezen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik wil iedereen nog even herinneren aan wat er in de topicwaarschuwing staat :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Ik heb anders nog geen reactie gezien en ook nog m'n geld niet terug (paypal).

Waar Teufel voor velen nu de fout maakt is de juridische praat die helemaal niet rechtsgeldig is. Geven ze gewoon toe, "sorry jongens onze fout" zonder juridische praat over overeenkomsten die niet bestaan dan hoef ik die koptelefoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
Naast de 'negatieve' toon in de e-mails valt het me op dat er geen mogelijkheid geboden wordt om het product alsnog te kunnen houden, al dan niet met een te treffen regeling... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
quistler schreef op woensdag 17 december 2014 @ 17:54:
Naast de 'negatieve' toon in de e-mails valt het me op dat er geen mogelijkheid geboden wordt om het product alsnog te kunnen houden, al dan niet met een te treffen regeling... :?
Ik neem aan dat die 12% korting dan ook gewoon geldt toch? Die kortingscode staat nu ook in het algemene kortingscode topic. Neem aan dat ze dát wel okay zullen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Frozen schreef op woensdag 17 december 2014 @ 02:09:
[...]

Mooi. Je vergeet alleen het argument dat er op het moment een grootse "Winterkorting" aan de gang was. Ik stel voor:

[aanhef]

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb op 15 december 2014 (via uw website) een [...] bij u gekocht voor [geldbedrag] inclusief verzendkosten. Zie de bijlage voor de factuur en algemene voorwaarden.

Ook gold er ten tijde van het bestellen van het product, een grootste actie. Er stond namelijk een aftellende klok op de pagina. Boven deze klok stond duidelijk: "WINTER WONDERLAND Profiteer van onze sterke winterkorting!" Een afbeelding hiervan kunt via deze link vinden: http://i.snag.gy/0BOkk.jpg
Bovendien heb ik van u op een later tijdstip een 'bindende' opdrachtbevestiging ontvangen. Er is daarom een bindende overeenkomst tot stand gekomen.

Met vriendelijke groet,
[naam]

Het onderstreepte is wat ik heb aangepast. Vergeet die "punt" ook niet.
Dit maar even geantwoord op de standaard mail die ik ontvangen heb.
Ik heb overigens op 14-12 besteld met een 50% kortingscode. Prijs ging zodoende van 360 euro naar 180 euro. Zelf heb ik geen moment getwijfeld of Teufel wel zou gaan leveren, tot dit topic ontstond.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afhandeling van de bestellingen. Dus NIET voor de moralistische discussie, en ook niet voor redeneringen waarom men het wel of niet had kunnen weten.