[afhandeling] [systeemfout] 50% korting bij teufelaudio.nl

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Ter info:

Vandaag mijn bestelling ontvangen. Heb de Move oordopjes besteld (50 euro). Heb gebruik gemaakt van de 50 euro code GL-SEM-W50-13. Hierdoor kwam de te betalen prijs op 0 euro uit. Ik had niet verwacht dat ze het zouden leveren bij 0 euro, maar blijkbaar wel. Heb verder ook geen annuleringen en/of emails van ze gekregen.

Ik heb een vermoeden dat het komt omdat deze code wel gewoon op hun website stond (en dus door hun zelf beschikbaar is gesteld). Als je in Google zocht op 'teufel kortingscode' dan was de 4e hit hun eigen website: http://www.teufelaudio.nl/actiecode-teufel.html

Nu staat daar een andere kortingscode, maar eerst dus de code GL-SEM-W50-13.

Ik ben in ieder geval blij met het kerstkadootje van Teufel en ben stiekem ook wel benieuwd of ze echt zo goed zijn (nog niet geprobeerd) :)

[ Voor 3% gewijzigd door BoyGenius op 17-12-2014 19:05 ]

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-06 16:59
Mijn bestelling staat nog steeds ''in de verzending'' volgens mijn Teufel account. Betreft hier de Teufel Move oordopjes, zondag avond gekocht en ook gebruikt gemaakt van de kortingscode voor 50% korting. Heb gisteren de mail gekregen dat alle bestellingen met 50% zouden worden geannuleerd. Kwestie van afwachten voor mij denk ik, geen flauw idee of ze hem annuleren of versturen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Jummy op 17-12-2014 20:03 ]

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:06

Patrick89

PSN : Gamesource

Bedankt voor uw e-mail.

Allereerst onze oprechte excuses voor het ontstane ongemak. Ik kan begrijpen dat dit een lastige situatie is. Ter verduidelijking het volgende:

Met het schrijven van 16 december delen we u mede, dat de betreffende actiecode in die vorm helemaal niet door ons is aangeboden/gecommuniceerd. Precies daarom hebben we tegenover u - wegens deze vergissing - het koopcontract aangevochten. De aanvechting heeft tot gevolg, dat koper en verkoper zo tegen over elkaar staan, alsof het koop contract nooit werd afgesloten. Voor ons houdt dit in, dat wij de betaalde koopsom terug storten.Voor u houdt dit in, dat een aanspraak op de producten niet bestaat.

Met vriendelijke groet,

Het Teufel Support Team
Knip
Nog zo'n irritatie punt, doe je moeite om hun een e-mail te sturen met punten waarin hun zich kunnen verbeteren (Ik eis niks). Stuurt de !#@^# gewoon een standaard mail die iedereen ontvangt ;w ;w

[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 18-12-2014 10:10 . Reden: naam weggehaald ]

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

• SQB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-05 11:11

SQB

BoyGenius schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:05:
Ik heb een vermoeden dat het komt omdat deze code wel gewoon op hun website stond (en dus door hun zelf beschikbaar is gesteld). Als je in Google zocht op 'teufel kortingscode' dan was de 4e hit hun eigen website: http://www.teufelaudio.nl/actiecode-teufel.html

Ik ben in ieder geval blij met het kerstkadootje van Teufel en ben stiekem ook wel benieuwd of ze echt zo goed zijn (nog niet geprobeerd) :)
Heb je daar misschien nog een screenshot van?

Google cache geeft inmiddels de versie van dinsdagavond, toen daar al die nieuwe code stond. (Je schijnt met enige moeite soms iets verder terug in de cache te kunnen kijken, maar dat heb ik nog niet geprobeerd; eerst eens opzoeken hoe dat ook alweer moest).
De Wayback Machine laat in eerdere versies wel steeds zien dat er "vanaf €499,-" bij staat.

[ Voor 5% gewijzigd door SQB op 18-12-2014 08:30 . Reden: Wayback Machine ]

• SQB

SQB

En nu inderdaad opgepikt door Arnoud Engelfriet: "Hoe rechtsgeldig is een foutief toegepaste kortingscode?"

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
korte samenvatting: vergeet het maar.

• NickChange
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-05 20:42
BoyGenius schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:05:
Ter info:

Vandaag mijn bestelling ontvangen. Heb de Move oordopjes besteld (50 euro). Heb gebruik gemaakt van de 50 euro code GL-SEM-W50-13. Hierdoor kwam de te betalen prijs op 0 euro uit. Ik had niet verwacht dat ze het zouden leveren bij 0 euro, maar blijkbaar wel. Heb verder ook geen annuleringen en/of emails van ze gekregen.

Leuk.

Dacht dat het 50% was? I.i.g. vergeet je review niet te posten.

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

SQB schreef op donderdag 18 december 2014 @ 08:22:
[...]

Heb je daar misschien nog een screenshot van?

Google cache geeft inmiddels de versie van dinsdagavond, toen daar al die nieuwe code stond. (Je schijnt met enige moeite soms iets verder terug in de cache te kunnen kijken, maar dat heb ik nog niet geprobeerd; eerst eens opzoeken hoe dat ook alweer moest).
De Wayback Machine laat in eerdere versies wel steeds zien dat er "vanaf €499,-" bij staat.
Nee, heb verder geen screenshots gemaakt en weet eigenlijk niet of er nog iets van voorwaarden bij stonden. Ik dacht ik probeer die code gewoon op oordopjes van 50 euro en toen werd de prijs zowaar 0 euro. Heb toen de bestelling afgerond, maar had eigenlijk niet verwacht iets te krijgen.
alBildjiekiyya schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:49:
[...]

Leuk.

Dacht dat het 50% was? I.i.g. vergeet je review niet te posten.
De GL-SEM-W50-12 code gaf 50% korting. Dit is de code die Teufel naar eigen zeggen niet zou hebben publiek gemaakt. Ik heb gebruik gemaakt van de GL-SEM-W50-13 code. Deze kwam ook in het topic langs, maar stond ook op de website van Teufel zelf en gaf gewoon 50 euro korting ipv 50% korting.

• SQB

SQB

BoyGenius schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:07:

De GL-SEM-W50-12 code gaf 50% korting. Dit is de code die Teufel naar eigen zeggen niet zou hebben publiek gemaakt. Ik heb gebruik gemaakt van de GL-SEM-W50-13 code. Deze kwam ook in het topic langs, maar stond ook op de website van Teufel zelf en gaf gewoon 50 euro korting ipv 50% korting.
Was er niet ook nog een code die €100,- korting gaf?

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

SQB schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:14:
[...]

Dat weet ik niet, dus kan je daar geen antwoord op geven.

Anoniem: 423487

SQB schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:14:
[...]

Die was er inderdaad. Dat staat hier ergens op de eerste pagina's van dit topic.

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Volgens mij hebben ze eindelijk meegelezen.
Beste Leo1010,

Bedankt voor uw e-mail.

Het is helaas alles een ongelukkige samenkomst van misverstanden.

Ook een bedrijf mag natuurlijk van een koop contract terug gaan, net als de consument.
Persoonlijk vinden wij het allemaal een onprettige situatie en had nooit mogen gebeuren.

Helaas is het schaap al verdronken en kunnen we hier niets meer aan doen.

Ik verontschuldig mij nogmaals voor de ontstanen ongemakken.

Wat er in Fora geschreven word heb ik helaas geen invloed op, de korting die wij bieden is inderdaad 12 %

Als u nog verdere vragen hebt, hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Het Teufel Support Team
<snip>
Bij deze ben ik dan ook tevreden gesteld. Dus Teufel, volgende keer gewoon toegeven dat er een fout is gemaakt, dat dat jammer is en niet gelijk met juridische praat waar niets van klopt beginnen!

Modbreak:De volgende keer gaar ook even de naam van support medewerkers verwijderen voor het knippen en plakken. :)

[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 31-12-2014 11:09 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• sambalbaj
  • Niet online
dat is dan ook voor het eerst dat ze enigszins normaal communiceren.
Blijf wel het idee hebben dat ze deels Google Translate vanuit het Duits gebruiken voor de internationale bestellingen.

Heb ze nog even gemaild met het verzoek mijn account op te heffen en mijn gegevens te verwijderen uit hun systemen. Ben er wel klaar mee, was leuk voor een dagje.

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:24
Ondertussen is bij mij wel 204,99 via Paypal van mijn bankrekening afgeschreven..

Anoniem: 295115

*knip* troll. Laat dat soort opmerkingen maar achterwege

[ Voor 85% gewijzigd door gambieter op 18-12-2014 18:03 ]

• rave020
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06-2022
mathijs55 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:51:
Ondertussen is bij mij wel 204,99 via Paypal van mijn bankrekening afgeschreven..
Hier nog iemand, maar niets nog terug gezien!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:53
Wacht ook nog tot het geld terug naar mijn PayPal wordt overgemaakt. In een mail werd mij verteld dat ze hun best gingen doen het deze week nog over te maken.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Anoniem: 197141

Het storneren van de ideal betaling duurt erg lang.
Heb ze maar eens een mail gestuurd vanmiddag.

"Mijn bestelling 31161059 is door u geannuleerd.
Tot nu is er nog geen betaling teruggeboekt op mijn rekening.
Hierdoor ben ik van mening dat koopovereenkomst nog steeds niet ontbonden
is."

Nog geen reactie terug, alleen een autorepy.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 197141 op 18-12-2014 23:27 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Creditcard reservering is hier inmiddels ook definitief geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ondanks de mail dat de order geannuleerd is, wel afgeschreven van de creditcard en gisteren bericht dat de postbode tevergeefs aan de deur heeft gestaan. Vandaag of morgen eens kijken wat er bij het postagentschap staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Mailtje van Teufel, ze verwachten Maandag alles terug overgeschreven te hebben.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
Betaling staat na een week nu op "Erledigt" (afgehandeld) voorheen van zondag t/m vandaag "in de verzending", kijken of er geleverd wordt. Verwacht het niet.

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:33
Zag net op pepper (http://nl.pepper.com/aanb...ufel-4038?page=6#comments) dat Teufel al naar de blog begint te verwijzen in een email.

Ze voelen zich schijnbaar gesterkt in hun case :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301979

CVar schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:30:
[...]

Zag net op pepper (http://nl.pepper.com/aanb...ufel-4038?page=6#comments) dat Teufel al naar de blog begint te verwijzen in een email..

Ze voelen zich schijnbaar gesterkt in hun case :N
Dat zou echt heel erg dom zijn...
Beste Leo1010,

Bedankt voor uw e-mail.

Het is helaas alles een ongelukkige samenkomst van misverstanden.

Ook een bedrijf mag natuurlijk van een koop contract terug gaan, net als de consument.
Persoonlijk vinden wij het allemaal een onprettige situatie en had nooit mogen gebeuren.

Helaas is het schaap al verdronken en kunnen we hier niets meer aan doen.

Ik verontschuldig mij nogmaals voor de ontstanen ongemakken.

Wat er in Fora geschreven word heb ik helaas geen invloed op, de korting die wij bieden is inderdaad 12 %

Met vriendelijke groet,

Het Teufel Support Team
Dus dan spreken ze zichzelf tegen...

Modbreak:De volgende keer gaar ook even de naam van support medewerkers verwijderen voor het knippen en plakken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 31-12-2014 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190429

Ik bekeek de blog van Arnoud nog een keer en zie nu opeens boven het artikel staan: "Let op: op 13 juni 2014 is de consumentenwetgeving ingrijpend veranderd. De onderstaande blog is daarom mogelijk verouderd. Voor actuele informatie zie ..(verwijzing naar commerciële website)."

Dat stond er eerst toch niet? Zo'n toevoeging over de nieuwe consumentenwetgeving van 13 juni 2014 terwijl het blog is van 18 december 2014. Zou Arnoud dan toch nattigheid voelen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Leo1010 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 17:47:
Mailtje van Teufel, ze verwachten Maandag alles terug overgeschreven te hebben.
Ook een mail ontvangen dat terugboeken door het hoge aantal verwerken iets vertraging kan opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Teleluvr schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 07:46:
Ondanks de mail dat de order geannuleerd is, wel afgeschreven van de creditcard en gisteren bericht dat de postbode tevergeefs aan de deur heeft gestaan. Vandaag of morgen eens kijken wat er bij het postagentschap staat...
Voor de mensen die al een pakket hebben ontvangen, stond de verzender er duidelijk op? (als Teufelaudio of anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Teleluvr schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 10:07:
[...]

Voor de mensen die al een pakket hebben ontvangen, stond de verzender er duidelijk op? (als Teufelaudio of anders?
De verzender staat er hier zo op: (op de stickers van UPS)

Herr Kopa
*nummer*
Lautsprecher Teufel GMBH
92 Liebigstrasse
22113 Hamburg
Germany

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo159
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:49
Anoniem: 423487 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 10:27:
[...]

De verzender staat er hier zo op: (op de stickers van UPS)

Herr Kopa
*nummer*
Lautsprecher Teufel GMBH
92 Liebigstrasse
22113 Hamburg
Germany
Vanaf hetzelfde adres verzonden, echter alleen door de firma Heinrich Dehn?
(Bezorging door transporteur Visser Duiven bv)

Edit: Heinrich Dehn is een transportbedrijf welke op dit verzendadres gevestigd is.

[ Voor 9% gewijzigd door Hugo159 op 20-12-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 19:36
sambalbaj schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:42:
korte samenvatting: vergeet het maar.
Dat is dus te somber. Er zijn genoeg feiten die voor nakomen pleiten. Ik denk/weet ook dat sommige mensen geluk hebben gehad en wel geleverd hebben gekregen. Zie bijvoorbeeld ook https://webwinkelrecht.nl...-96-korting-rechtsgeldig/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:08

sjaool

Every life should have 9 cats

En die mensen hebben dus onterecht geleverd gekregen. Dit is ook in de communicatie naar voren gekomen.
Het lijkt erop dat mensen niet willen/kunnen accepteren dat webwinkels ook fouten kunnen maken. Er werken daar namelijk ook gewoon mensen die fouten maken. :O

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-06 17:24
Ik wacht nog steeds op antwoord vanuit Teufel, ondertussen 4 dagen.. Ook op een reminder geen reactie.
Enig bericht was de standaard e-mail die iedereen kreeg, hierna wordt blijkbaar alle correspondentie gestaakt. Ben eens benieuwd of ze het fatsoen nog hebben om gewoon netjes even antwoord te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 19:36
sjaool schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:02:
En die mensen hebben dus onterecht geleverd gekregen. Dit is ook in de communicatie naar voren gekomen.
Het lijkt erop dat mensen niet willen/kunnen accepteren dat webwinkels ook fouten kunnen maken. Er werken daar namelijk ook gewoon mensen die fouten maken. :O
Heb je mijn link al gevolgd? Het loopt toch wel eens anders af dan jij denkt.

[ Voor 3% gewijzigd door vw23a op 20-12-2014 21:45 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ja, alleen daar had een verkoper bevestigd dat de actie klopte, dit is bij Teufel dus niet het geval geweest. Jouw link is dus niet van toepassing.

Er zijn wel eens acties waarbij hele hoge kortingen gegeven worden maar vaak betreft het hier maar enkele exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64119

Inmiddels een week later geen levering & ook geen geld retour.

Overigens heb ik bedenkingen bij de uitspraken van dhr. Engelfriet voor wie ik veel respect heb.

Een andere invalshoek in deze kwestie is nl dat bij een evt bewust foutief vrijgegeven lucratieve kortings code een bedrijf wel ineens heel veel extra klanten en geld binnenharkt......

Vooral bij faillisementsfraude is dat een risico maar ook is het op dergelijke manier geforceerd werven van klanten en de kunstmatige uitbreiding van een "aantoonbaar" verkoopbaar klantenbestand sterk onwenselijk.

Immers, zelfs zonder account heeft Teufel nu wel mijn gedetailleerde (klant) gegevens & geld......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:45

Rianata

Have you played Atari today?

Op 14 december betaald middels PayPal. Toen het er naar uit zag dat Teufel niet ging leveren heb ik gelijk een kwestie aangemaakt in PayPal. Had geen zin in het verliezen van geld voor niet geleverde artikelen (faillissement, uitstel van betaling or whatever). Op 18 december was het geld via PayPal alweer vereffend. Jammer dat het niet door is gegaan, to good to be true!?

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
vw23a schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 21:45:
[...]

Heb je mijn link al gevolgd? Het loopt toch wel eens anders af dan jij denkt.
Heb je het zelf wel goed gelezen? Er staat alleen dat ie een actie was tegengekomen met 96% korting, niet dat het geleverd is. En bij die 96% dat je er zelf grote twijfels bij mag hebben of het wel klopt ...
Die van 85% was na (dubbele?) navraag en bijbetaling van 200 euro op normaal gratis extra's, dus 325 euro ipv 850 normaal.

Die Otto tv uit de andere thread was vorig jaar (December 2013) al 299 euro bij de Mediamarkt en zogenaamd van 599 voor 150 bij de Otto :') (wel de originele adviesprijs maar vast niet de prijs voor de opruimingsactie)

[ Voor 26% gewijzigd door apis29 op 21-12-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:26
Zijn er mensen die geleverd hebben gekregen waarbij er, na de eerste mail die iedereen heeft gehad, nog verdere correspondentie is geweest? Heb artikel hier uitgepakt en getest maar niet in gebruik tot nader orde voor nu.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rave020
Rianata schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:05:
Op 14 december betaald middels PayPal. Toen het er naar uit zag dat Teufel niet ging leveren heb ik gelijk een kwestie aangemaakt in PayPal. Had geen zin in het verliezen van geld voor niet geleverde artikelen (faillissement, uitstel van betaling or whatever). Op 18 december was het geld via PayPal alweer vereffend. Jammer dat het niet door is gegaan, to good to be true!?
Hoi Rianata,

Ik heb ook via paypal betaald, maar niets ontvangen en ook nog steeds niets terug gestort gekregen.
Vraagje: bij paypal moet ik dan een claim melden of terugboeking ?
Is nl voor mij de eerste keer dat ik iets terugvraag.
Uit omschrijving paypal neem ik aan een claim?

Anderen mensen misschien al terug betaling paypal gehad.
Heb 2 e mail gestuurd, maar het is al 4 dagen rustig.
Nemen geen eens meer de moeite om te reageren dan standaard eerste mail.
Wie o wie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:09
Ik had een paar maanden geleden ook een terugboeking via Paypal gehad, duurde 3 weken voordat ik het geld kreeg. Paypal die houdt vaak het geld even "vast", voornamelijk voor het geval dat er een geschil geopend wordt etc. Dit vertelde de klantenservice van Paypal aan mij.

Ik denk dat je gewoon even geduld moet hebben en daarnaast is het juist goed dat je met Paypal betaald hebt, dan is je kans sowieso veel groter dat je je geld terugkrijgt. :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Brad Pitt schreef op zondag 21 december 2014 @ 15:40:
Zijn er mensen die geleverd hebben gekregen waarbij er, na de eerste mail die iedereen heeft gehad, nog verdere correspondentie is geweest? Heb artikel hier uitgepakt en getest maar niet in gebruik tot nader orde voor nu.
Heb m.b.t. mijn bezwaren (email dinsdag gestuurd) ook niets meer gehoord, het begint een beetje op struisvogelpolitiek te lijken zo.
Heb ze in overleg met de Consumentenbond een email met daaraan een copy van een brief gestuurd, deze brief ga ik ook naar Berlijn sturen.

Hierin staan mijn bezwaren nog een keer, een termijn om te reageren en bij een blijvend conflict wordt het de Geschillencommissie. Zolang er geen formele/definitieve uitspraak is van Teufel dan wel de Geschillencommissie, blijven de ontvangen producten gewoon in mijn bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
CVar schreef op maandag 22 december 2014 @ 08:41:
Heb m.b.t. mijn bezwaren (email dinsdag gestuurd) ook niets meer gehoord, het begint een beetje op struisvogelpolitiek te lijken zo.
Prima op zich toch? Geen reactie, spulletjes blijven hier. Heb alleen geen zin om het allemaal bij mijn ouders te gaan installeren om dan alsnog na zes weken te horen te krijgen dat het terug moet, da's beetje de issue :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Brad Pitt schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:35:
[...]

Prima op zich toch? Geen reactie, spulletjes blijven hier. Heb alleen geen zin om het allemaal bij mijn ouders te gaan installeren om dan alsnog na zes weken te horen te krijgen dat het terug moet, da's beetje de issue :P
Laatste communicatie van Teufel is dat ze de koopovereenkomst eenzijdig hebben ontbonden (dat denken ze tenminste) en geld terug (willen) gaan storten.

Heb gewoon voor de spullen betaald en heb ze gekregen dus voor mij is het afgehandeld maar gezien het eerste mailtje van Teufel wil ik dit wel op een formele manier doen.

Ze zullen ongetwijfeld nog met een reactie komen maar daar ga ik niet op zitten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 11-06 07:27
Via iDeal betaald en vanochtend stond het geld weer op m'n rekening. Jammer, maar soit... so be it.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:45

Rianata

Have you played Atari today?

rave020 schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:53:
[...]

Hoi Rianata,

Ik heb ook via paypal betaald, maar niets ontvangen en ook nog steeds niets terug gestort gekregen.
Vraagje: bij paypal moet ik dan een claim melden of terugboeking ?
Is nl voor mij de eerste keer dat ik iets terugvraag.
Uit omschrijving paypal neem ik aan een claim?

Anderen mensen misschien al terug betaling paypal gehad.
Heb 2 e mail gestuurd, maar het is al 4 dagen rustig.
Nemen geen eens meer de moeite om te reageren dan standaard eerste mail.
Wie o wie
In Paypal termen heet het betwisten en je doet he via het Actiecentrum (optie in het navigatiemenu bovenaan de pagina van Paypal.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Ik heb vorige week vrijdag gemaild of ze het bedrag voor de kerstdagen konden terugboeken naar mijn PayPal account. Zojuist de volgende mail,

De Paypal betalingen zullen deze week nog worden teruggeboekt door onze boekhouding.

Excuses voor het ongemak dat uw terugbetaling nog niet is verwerkt.
....

Afwachten of toch een geschil openen in PayPal? Vind het eigenlijk te gek dat het zo lang moet duren.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
Heb vanmorgen mijn geld teruggestort gekregen, had betaald via iDeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier is het bedrag ook teruggestort op m'n creditcard. Blijf het een vreemde gang van zaken vinden, op m'n laatste mail hebben ze niet meer gereageerd. Tijd voor rechtsbijstand?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rave020
toch bevreemd mij dit heel erg de gang van zaken.
het is toch te gek voor woorden dat dit dan ruim een week moet duren !!
heb ze net maar weer een mail gestuurd met verzoek waar de terug betaling blijft.

kijken of ze nu wel willen reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

rave020 schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:15:
heb ze net maar weer een mail gestuurd met verzoek waar de terug betaling blijft.

Op het moment dat jij een geschil opent bij Paypal, zal de normale terugbetaalprocedure worden gestopt en gaat het juist eerder langer duren. Je eigen ongeduld speelt hier dus wel degelijk mee.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

rave020 schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:15:

Reken er maar op dat het terugbetalen voor sommige mensen lang kan gaan duren aangezien het om honderden terugbetalingen (*knip*) gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 23-12-2014 01:38 . Reden: laat de troll er dan uit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjaool schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:04:
[...]

Reken er maar op dat het terugbetalen voor sommige mensen lang kan gaan duren aangezien het om honderden terugbetalingen (knip) gaat.
De terugbetaling van enkele honderden betalingen kan makkelijk in een paar uur afgerond zijn.
Dat hoeft echt geen weken te duren.

*knip* daar mag je een TR voor plaatsen.

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 23-12-2014 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Die 12% korting was dus maar een zoethoudertje... Krijg nu een email dat er 10% korting op alles geldt.
Ergens nogal triest dat er gedaan wordt alsof meer niet mogelijk is, terwijl een niet gedupeerde nagenoeg dezelfde korting geniet...
Overigens nog steeds geen reactie van Teugel, zijn straks een week verder... Echt schandalig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:06
gambieter schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:34:
[...]

Op het moment dat jij een geschil opent bij Paypal, zal de normale terugbetaalprocedure worden gestopt en gaat het juist eerder langer duren. Je eigen ongeduld speelt hier dus wel degelijk mee.
Wat een onzin. Ik heb direct een geschil geopend en had het geld de volgende dag op mijn Paypal account terugstaan. Het heeft dus meer dan een week gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gajus26 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 08:33:
........Krijg nu een email dat er 10% korting op alles geldt......
Alsof ik teufel ooit nog een keer vertrouw dat hun kortingen ook daadwerkelijk kloppen....... :F

Nee, dit duveltje ( }) ) mag terug in zijn doosje en daar voor altijd blijven.

Het is Kerst vakantie en daar is imho geen ruimte voor opzetjes/fratsen/miscommunicaties/etc. o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rave020
gambieter schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:34:
[...]

Thanks, wacht het nog af.
Heb nog geen geschil aangemaakt.
Hopelijk dat het nog goed komt en een deze dagen het geld erop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Ik heb gisteravond een geschil geopend bij PayPal en vanochtend was het geld terug geboekt. Staat wel nog in hold door PayPal zelf :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:11
Zojuist nog eens bij mijn Paypal gekeken en ik zag dat tot op heden er nog geven geld terug opgezet was door Teufel. Erg slecht vind ik persoonlijk aangezien ze op meerdere e-mails niet reageren. Maandag nog eens even contact met ze opnemen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rave020
Zingo schreef op zondag 28 december 2014 @ 02:10:
Zojuist nog eens bij mijn Paypal gekeken en ik zag dat tot op heden er nog geven geld terug opgezet was door Teufel. Erg slecht vind ik persoonlijk aangezien ze op meerdere e-mails niet reageren. Maandag nog eens even contact met ze opnemen denk ik.
Hier het zelfde verhaal, nog geen terug boeking op paypal.
Net gekeken bij creditcard , zie ik dat er eindelijk is terug gestort.
Heeft even geduurd, maar uiteindelijk dan toch.
Hoofdstuk Teufel afgesloten, jammer maar was te verwachten.

[ Voor 22% gewijzigd door rave020 op 28-12-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
rave020 schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:28:
[...]

Hier het zelfde verhaal, nog geen terug boeking op paypal.
Net gekeken bij creditcard , zie ik dat er eindelijk is terug gestort.
Heeft even geduurd, maar uiteindelijk dan toch.
Hoofdstuk Teufel afgesloten, jammer maar was te verwachten.
Ik heb met PayPal betaald en ook nog geen geld terug. Misschien komt dat wel omdat ik een klacht heb lopen bij Thuiswinkel. Die klacht is morgen 14 dagen geleden ingediend. Ik zal dus Thuiswinkel een mail sturen om ze te vertellen dat ik ondertussen nog niets van Teufel heb vernomen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Frozen schreef op zondag 28 december 2014 @ 22:09:
Ik heb met PayPal betaald en ook nog geen geld terug. Misschien komt dat wel omdat ik een klacht heb lopen bij Thuiswinkel. Die klacht is morgen 14 dagen geleden ingediend. Ik zal dus Thuiswinkel een mail sturen om ze te vertellen dat ik ondertussen nog niets van Teufel heb vernomen.
TW zal hoogstwaarschijnlijk, zoals meestal, niets (voor jou) doen. Zij zijn er, imho, alleen voor de winkelier.
Je kan het wel zelf verder doorzetten bij de Geschillencommissie, mocht je dat nog willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Brad Pitt schreef op maandag 29 december 2014 @ 03:21:
[...]

TW zal hoogstwaarschijnlijk, zoals meestal, niets (voor jou) doen. Zij zijn er, imho, alleen voor de winkelier.
Je kan het wel zelf verder doorzetten bij de Geschillencommissie, mocht je dat nog willen.
Klopt, maar volgens het stappenplan dat je moest volgen, moest ik echter eerst een klacht indienen. Als deze niet opgelost werd kon ik verder kijken. Nouja, erg interessant allemaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Frozen schreef op maandag 29 december 2014 @ 03:23:
Klopt, maar volgens het stappenplan dat je moest volgen, moest ik echter eerst een klacht indienen. Als deze niet opgelost werd kon ik verder kijken.
Ja dát is inderdaad helemaal waar. Jij hebt nu in ieder geval aan alle "voorwaarden" voldaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Laatst online: 16:11
Ik heb inmiddels het geld terug na een herrinderingsmail gestuurd te hebben. Echter geen reactie op de mail gekregen, kortom, een zeer trieste en slechte afhandeling van dit alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelklapstoel
  • Laatst online: 17-11-2024
ik wacht ook nog steeds op geld,
Op de email reageren ze niet meer, dus heb ik een geschil geopend bij Paypal.
Hopelijk heb ik mijn geld deze week terug, al met al treurige afhandeling dit. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Ze hebben 4000 man die om de paar dagen een mail zitten te sturen TIJDENS kerst en oud en nieuw. Heb even geduld zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelklapstoel
Het gaat me vooral om het terugsturen van het geld, dat mag geen 2 weken duren.
En die standaard mails die ze sturen, vóór de kerst trouwens al, kost ze ook geen weken.

*knip* dat soort commentaren mag je voortaan achterwege laten

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 29-12-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelklapstoel
Reactie binnen,

Alle Paypal betalingen zijn naar hun zeggen vandaag afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
roelklapstoel schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:11:
Reactie binnen,

Alle Paypal betalingen zijn naar hun zeggen vandaag afgerond.
Hier nog steeds geen terugbetaling... Ook geen reactie op mijn e-mails. De eerste e-mail is meer dan 7 werkdagen geleden gestuurd, waarna er reminders zijn gestuurd.
Morgen maar eens bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels het bedrag retour gehad van de week. (ABNAMRO-ABNAMRO)

Verder geen emails meer ontvangen van Teufel.

Beter krijg ik na deze fratsen geen direct mailing van die gasten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Na meer dan 10 dagen eindelijk een reactie van Teufel.

Beste heer ,

Bedankt voor uw e-mail.

Allereerst onze oprechte excuses voor deze vertraagde reactie. De kerst periode is uiteraard een uitermate druk moment voor iedereen en dit is dan ook de reden dat we nog niet konden reageren.

Zoals reeds eerder aangegeven, is de door u gebruikte kortingscode nooit door Teufel openbaar gemaakt.

Gaat u aub naar de volgende link, alwaar u meer informatie vindt betreffende deze situatie: http://blog.iusmentis.com...-toegepaste-kortingscode/

Zoals reeds eerder

Met vriendelijke groet,

Het Teufel Support Team

Mooi dat Teufel niet eens de moeite doet om zelf even iets op papier te zetten, maar klakkeloos kopieert van iemand anders. Nouja, niet kopieert, maar verwijst naar een link.
Morgen maar eens bellen met de vraag hoe het nu zit. Ben namelijk verder gaan zoeken, het schrijven in Ius Mentis is namelijk niet per definitie correct.
De stelling dat de bindende opdrachtbevestiging onder artikel 6:227 c lid 2 BW valt is namelijk onjuist. Hierdoor zitten we in een heel andere situatie... Eens kijken of ze morgen toevallig nog werken.

EDIT: de onafgemaakte zin is niet door mij, maar door Teufel zo in de mail gezet, weet dus niet wat hierin moet staan.

[ Voor 8% gewijzigd door zeef op 31-12-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
heeft iemand zn ontvangen spullen eigenlijk nog geretourneerd?
Of niet en daar een verdere reactie op gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelklapstoel
mijn bedrag is ondertussen teruggestort op de paypal rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Voor degene die zich afvroegen hoe het met het stukje in Ius Mentis zit:

Beste,

Bedankt voor uw e-mail.

Wat we u proberen duidelijk te maken, is dat er een kortingscode is gebruikt die door ons NOOIT is gecommuniceerd en er daarmee bij ons geen wil is om de producten voor 50% korting te verkopen. Om die reden is de bestelling geannuleerd. De wettelijke grondslag is dus dat er geen wil is om producten voor 50% te verkopen. De code die door ons is gecommuniceerd is een code die €50 korting geeft vanaf een aanschafwaarde van €499,99.

Ik kan u die korting van 12% aanbieden, maar verder dan dat kan ik niet gaan.

We zien dit net zoals u niet graag escaleren, maar we willen geen uitzonderingen maken bij de klanten die deze foutieve code hebben gebruikt.
Een juridisch inhoudelijk antwoord hebben we u geprobeerd te geven middels de naar u verstuurde link naar het artikel.

Met vriendelijke groet,

Het Teufel Support Team
*knip*

Wat ze doen is letterlijk overnemen wat er in Ius Mentis geschreven is. Iets dat in mijn optiek zeer opvallend is. Over een eventueel gerechtvaardigd vertrouwen aan de kant van de koper wordt geen woord gerept. De stelling die Teufel inneemt dat wilsontbreken per definitie leidt tot het succesvol "aanvechten" van de overeenkomst, raakt in ieder geval kant noch wal.
Al met al een zeer trieste afhandeling wat mij betreft. Er wordt namelijk in eerste instantie één standaard reactie verstuurd, waarna er een ruime tijd radiostilte is aan de kant van Teufel. Nadat er een stukje in Ius Mentis is geschreven wordt er klakkeloos naar dit stuk verwezen waarmee voor hen de zaak af is.
Op een opmerking dat de 12% korting zo goed als gelijk is aan de korting die op dit moment sowieso geldt in de webshop, wordt gemakshalve niet op ingegaan.
Al met al een gevalletje belabberde afhandeling wat mij betreft.

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 03-01-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 08:55
Dan is het wachten tot een van de Tweakers dit laat toetsen door een rechter als Teufel reeds geleverde producten gaat terugvorderen. Zijn er al mensen die hiervan iets gehoord hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Laatst online: 11-06 11:08
Vanochtend vroeg tot mijn verbazing een mail gekregen met daarin als tekst nog steeds "de bindende opdrachtbevestiging".

Gaat om een bestelling van 15-12, in de sale een product van €59. Hierover de €50 kortingscode gebruikt. Benieuwd hoe de afhandeling verder plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
ondanks dat ze op 19-12 toezegden mijn account en gegevens te verwijderen, kan ik nog steeds op mijn account inloggen waarin alles nog staat. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sambalbaj schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:47:
ondanks dat ze op 19-12 toezegden mijn account en gegevens te verwijderen, kan ik nog steeds op mijn account inloggen waarin alles nog staat. :(
Yep, Teufel heeft weer honderden (duizenden ?) "nieuwe klanten" kunnen inschrijven. :F :X |:(

Altijd goed nieuws voor de waarde vd onderneming en direct marketing doeleinden..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wimpie007 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 03:21:
Dan is het wachten tot een van de Tweakers dit laat toetsen door een rechter als Teufel reeds geleverde producten gaat terugvorderen. Zijn er al mensen die hiervan iets gehoord hebben?
Mijn zaak ligt bij de geschillencommissie na ettelijke emails die ik hier (nog) niet zal publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Anoniem: 190429 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:09:
[...]

Mijn zaak ligt bij de geschillencommissie na ettelijke emails die ik hier (nog) niet zal publiceren.
Dat was de volgende stap. Op advies van o.a. de consumentenbond heb ik ze een brief met een ultimatum per post en per email gestuurd maar inhoudelijk heb ik daar 0,0 reactie op gehad. Ze hebben de email sowieso gelezen want er stond ook een additionele vraag in over het postadres die ze wel beantwoord hebben dus zeggen dat je de email niet gezien/gehad hebt zal niet lukken.
Door het niet reageren voor het ultimatum is het voor mij vooralsnog verder afgedaan omdat ik gewoon geleverd heb gekregen wat ik besteld en betaald heb.

Door deze slechte afhandeling komt Teufel met stip binnen in de top 3 van te mijden webshops, het is nog erger dan OTTO. Die reageren tenminste nog.

Hou ons op de hoogte hoe het met de Geschillencommissie verloopt a.u.b.. Ik persoonlijk denk dat ze geen enkele kans maken bij de mensen die gewoon hun (betaalde) spullen hebben gekregen, daarvoor hebben ze te veel dingen fout gedaan en schuiven ze de rechten van de consument te gemakkelijk opzij. Dan bedoel ik in principe de bestellingen van de producten die met de 50% kortingscode zijn gekocht en geleverd. Denk dat zelfs de mensen die nog niets ontvangen hebben met die code kans maken om hun spullen geleverd te krijgen als ze dit aankaarten bij de Geschillencommissie.

Verder zou ik iedereen adviseren hun ervaringen te delen via Kieskeurig, Trustpilot en natuurlijk via de shopreviews op Tweakers......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:24
oke, dit is even een WTF momentje.

Mijn bestelling was eind vorige week eindelijk terugbetaald via PayPal nadat ik een geschil daar had geopend. Bekijk ik net mijn mail:
Beste xxxx,

Bijgesloten vindt u de bindende opdrachtbevestiging. De factuur en het leveringsbewijs ontvangt u samen met de producten.

De verzending van de producten wordt verwacht in kalenderweek 3.
Dit met een ander bestelnummer en ander totaal bedrag terwijl ik helemaal geen bestelling heb geplaatst 8)7

Ik heb vorige week namelijk al een andere Soundbar gekocht van Samsung _/-\o_

Ze hebben hun zaakjes goed op orde daar

Edit:

Ik had in een eerdere mail (op 23 december) aangegeven dat die 12% peanuts was vergeleken met de eerdere korting icm ook nog 50€ korting. Kreeg dit mailtje een kwartier na die bestelbevestiging:
Beste heer xxxxx,

Bedankt voor uw e-mail.

Ik heb de opdracht ingeboekt voor 337,98 euro. De betaling is ingesteld op Paypal. In een aparte e-mail ontvangt u de opdrachtbevestiging met een link om te betalen.

Met vriendelijke groet,

Het Teufel Support Team

[ Voor 30% gewijzigd door Mathijs14 op 06-01-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:47
CVar schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:57:
[...]

Verder zou ik iedereen adviseren hun ervaringen te delen via Kieskeurig, Trustpilot en natuurlijk via de shopreviews op Tweakers......
Van mij ligt er sinds afgelopen weekend ook een ultimatum, ik wacht dat eerst af. Zaken als reviews plaats ik pas nadat alles afgesloten is, anders komt het zo over als pressiemiddel.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
CVar schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:57:
[...]
Dit soort 'wraak' reviews zullen worden verwijderd. Alleen voltooide ervaringen worden toegelaten als stopreview. Dat mag ook gerust een negatieve ervaring zijn. Maar de stopreview gebruiken als pressiemiddel is niet toegestaan.

[ Voor 22% gewijzigd door zeef op 07-01-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
zeef schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:30:
[...]

Dit soort 'wraak' reviews zullen worden verwijderd. Alleen voltooide ervaringen worden toegelaten als stopreview. Dat mag ook gerust een negatieve ervaring zijn. Maar de stopreview gebruiken als pressiemiddel is niet toegestaan.
Heb mijn 'advies' niet bedoeld als pressiemiddel maar als een gewone shopreview.

Geloof dat we kunnen concluderen dat Teufel zijn afspraken in de vorm van een bindende koopovereenkomst niet na komt en beroerd communiceert op z'n zachts gezegd.

Denk dat deze manier van zaken doen wel een review waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Okee, de twee weken zijn voorbij en teufel moest mij nu terugmailen:
Dank voor uw mail, die ik via Thuiswinkel Waarborg heb mogen ontvangen.

Ik begrijp uw argumentatie, de actie waarnaar u refereert is een actie die toevallig tegelijkertijd liep, op het moment dat de actiecode op een forum wird verspreid. Deze code is echter nooit door ons gecommuniceerd en heeft geen verband met de Winterwonderland actie. In de bijlage vind u een screenshot van de pagina, waarop de code werd gecommuniceerd. Echter niet met W12 aan het einde, maar met W13. Ook zult u zien, dat het niet om 50% korting gaat, maar om €50 vanaf een aanschafwaarde van € 499,99.

De code die u heeft gebruikt is niet openbaar gemaakt en derhalve is uw bestelling meteen gestorneerd.

Wij begrijpen uw teleurstelling, maar het is nooit onze bedoeling geweest om producten met 50% korting te verkopen.

Als pleister op de wond, kan ik u 12% korting aanbieden, die geldig is op het complete assortiment. Ook op reeds afgeprijsde producten en ook op de Aureol Fidelity die u wilde kopen.

Mocht u interesse hebben in de 12% korting, hoor ik dat graag van u. Dan stuur ik u uw exclusieve code toe.

Het geld dat u naar ons heeft overgemaakt, is inmiddels naar u teruggestort.

Met vriendelijke groeten,
ofwel, we zijn aangekomen bij stap 2 https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 08-01-2015 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Frozen schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 02:47:
Okee, de twee weken zijn voorbij en teufel moest mij nu terugmailen:

[...]

ofwel, we zijn aangekomen bij stap 2 https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Voordat je dit doet, bedenk even dat Thuiswinkel en de daarbij behorende geschillencommissie voornamelijk voor de verkoper is. In het merendeel van de uitspraken trekt de verkoper aan het langste eind.
Indien je kiest voor de geschillencommissie sluit je een procedure bij de kantonrechter uit, voor zover de uitspraak van de geschillencommissie niet onredelijk is (iets dat niet snel wordt aangenomen).
Zeker gezien het kleine verschil in kosten is een procedure via de kantonrechter wellicht aantrekkelijker. Er bestaat tegenwoordig ook de mogelijkheid om via internet een procedure te starten. Indien deze voor dient te komen kan dit bij een aantal locaties.
Denk er dus nog eens over na :).

EDIT:
Hier de eKantonrechter
Tot een waarde van 500 euro betaal je 78 euro griffierechten, wordt het meer dan wordt dit relatief duurder, tenzij je onder de onvermogende-regeling valt.

[ Voor 12% gewijzigd door gajus26 op 08-01-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Aangezien er vanuit Teufel geen fatsoenlijke onderbouwing voor het eenzijdig annuleren van de koopovereenkomst kwam heb ik 4 januari onderstaande bericht naar ze gestuurd:
Geachte heer/mevrouw,

Ik schrijf u met betrekking tot mijn bestelling d.d. 14 december 2014 met
ordernummer XXXXXXXX. Naar aanleiding van mijn bestelling heb ik van u
bericht ontvangen dat u de order aanvecht op grond van wilsontbreken.

Ik wil u erop wijzen dat u tijdens de afrekenprocedure na het invoeren van
een kortingscode een aanbod heeft gedaan om mijn bestelling met een korting
van 50% te voltooien. Aangezien u ten tijde van het aanbod op de website
adverteerde met "winter wonderland kortingen", en aangezien een korting van
50% niet buitensporig is, en aangezien de gebruikte kortingscode door uw
systeem aanvaard werd bestond er bij mij als koper een gerechtvaardigd
vertrouwen dat u de wil had het betreffende aanbod te doen.

Aangezien er in het geval van een gerechtvaardigd vertrouwen geen sprake
kan zijn van een nietigverklaring op grond van wilsontbreken is de
overeenkomst nog steeds geldig.

Gezien dit feit verzoek ik u binnen 14 dagen na ontvangst van dit bericht
de koopovereenkomst na te komen. Wanneer u dit nalaat bent u na die termijn
en in ieder geval vanaf 19 januari 2015 in verzuim. Ik zal dan verdere
stappen ondernemen om nakoming c.q. schadevergoeding te vorderen
vermeerderd met wettelijke rente vanaf de datum dat u in verzuim bent op
grond van wanprestatie. Ook zal ik de eventuele kosten voor een procedure
op u verhalen.

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

XXXXXX XXXXXX
Tot op heden nog geen reactie anders dan een ontvangstbevestiging ontvangen. Wat positief is omdat op eerdere correspondentie meestal een vlot ontwijkend antwoord volgde. Ze hebben in elk geval nog een week om te leveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
coyote1980 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:22:
Aangezien er vanuit Teufel geen fatsoenlijke onderbouwing voor het eenzijdig annuleren van de koopovereenkomst kwam heb ik 4 januari onderstaande bericht naar ze gestuurd:

[...]

Tot op heden nog geen reactie anders dan een ontvangstbevestiging ontvangen. Wat positief is omdat op eerdere correspondentie meestal een vlot ontwijkend antwoord volgde. Ze hebben in elk geval nog een week om te leveren. :)
Ik ben benieuwd wat daaruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Tot nu toe schittert Teufel door afwezigheid.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of Arnoud nog iets toe te voegen heeft aan zijn eerder geschreven blogartikel, met name het feit dat wilsontbreken niet automatisch een grond is om een overeenkomst te ontbinden zou ik graag wat verder belicht zien. Als je een veiling binnenstapt en je steekt je hand op om iemand te groeten dan zit je ook vast aan een overeenkomst, ook al wilde je enkel je buurman in de zaal groeten (de veilingmeester heeft dan een gerechtvaardigd vertrouwen dat je een bod wilde doen omdat je je hand opstak).

Zo zijn er ook diverse punten aan te halen waardoor Teufel een gerechtvaardigd vertrouwen heeft gewekt dat er sprake van een wil tot leveren was:
- Winter wonderland kortingen (jaja, dan kunnen gekke dingen gebeuren)
- 50% korting is niet buitensporig
- De kortingscode werd door Teufels eigen(!) webshop geaccepteerd waarna het aanbod van 50% werd gedaan
- De kortingscode had dezelfde opmaak als andere door Teufel verspreide kortingscodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

coyote1980 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 20:30:
met name het feit dat wilsontbreken niet automatisch een grond is om een overeenkomst te ontbinden zou ik graag wat verder belicht zien. Als je een veiling binnenstapt en je steekt je hand op om iemand te groeten dan zit je ook vast aan een overeenkomst, ook al wilde je enkel je buurman in de zaal groeten (de veilingmeester heeft dan een gerechtvaardigd vertrouwen dat je een bod wilde doen omdat je je hand opstak).
LOL, dit doet me denken aan de rechtszaak van de deelnemer aan Miljoenenjacht. Die drukte op de knop waarmee hij een bod van € 125.000,- accepteerde. Daarna bleek 5 miljoen in zijn koffer te zitten, en nu loopt een rechtszaak waarbij hij als argument had per ongeluk op de knop te drukken en dat hij niet de wil had om het bod te accepteren...

Maar on-topic. Inmiddels bericht gekregen van de Geschillencommisie, de zaak is aangenomen. Ik heb het door Teufel terugbetaalde bedrag moeten storten op een depotrekening. Op 23 januari volgt verdere berichtgeving over de "volgende stap".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 190429 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 20:59:
Maar on-topic. Inmiddels bericht gekregen van de Geschillencommisie, de zaak is aangenomen. Ik heb het door Teufel terugbetaalde bedrag moeten storten op een depotrekening. Op 23 januari volgt verdere berichtgeving over de "volgende stap".
Chapeau voor het doorzetten van deze kwestie! Doen helaas te weinig mensen (waaronder ondergetekende) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB

SQB

coyote1980 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 20:30:
Als je een veiling binnenstapt en je steekt je hand op om iemand te groeten dan zit je ook vast aan een overeenkomst, ook al wilde je enkel je buurman in de zaal groeten (de veilingmeester heeft dan een gerechtvaardigd vertrouwen dat je een bod wilde doen omdat je je hand opstak).
:w Dat doet het leuk in komedies, maar ben je wel eens op een echte veiling geweest? De veilingmeester heeft heus wel door of iemand een bod doet of niet en zal bij twijfel vragen. Daarnaast kan je bij veel veilingen alleen meebieden als je je inschrijft, waarna je een papiertje of bordje met biednummer krijgt dat je omhoog steekt om te bieden.

Dat de wil ontbrak bij Teufel om die specifieke spullen zo goedkoop te verkopen, lijkt me duidelijk. Maar ik denk dat je moet kijken naar het gehele systeem van Teufel. Als Teufel haar hele ordersysteem van voor tot achter automatiseert, om producten te verkopen zonder al te veel menselijke tussenkomst vertraging en zonder enige santiy checks, waarbij zelfs een "bindende koopovereenkomst" automatisch verstuurd wordt, dan is het blijkbaar wel de wil van Teufel om zonder controle spullen te verkopen.
Je kan niet alles automatiseren en dan als er wat misgaat roepen "ja maar, automatisch dus niet geldig!" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
SQB schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:52:
[...]

:w Dat doet het leuk in komedies, maar ben je wel eens op een echte veiling geweest? De veilingmeester heeft heus wel door of iemand een bod doet of niet en zal bij twijfel vragen. Daarnaast kan je bij veel veilingen alleen meebieden als je je inschrijft, waarna je een papiertje of bordje met biednummer krijgt dat je omhoog steekt om te bieden.
Het gaat niet alleen om de veiling, het was één concreet voorbeeld van een situatie waarbij het er helemaal niet meer om gaat of er een concrete wil was of niet, maar dat een gerechtvaardigd vertrouwen op het aanwezig zijn van de wil voldoende is voor een bindende overeenkomst. En natuurlijk zijn er allerlei instrumenten om het maken van missers te verkleinen (bordjes, interpretaties, etc), maar die doen aan de grote lijn die ik schetste niets af.
Dat de wil ontbrak bij Teufel om die specifieke spullen zo goedkoop te verkopen, lijkt me duidelijk.
Ik heb 4 punten genoemd waaruit je kunt concluderen dat die wil er wel was. Het feit dat Teufel dagen later een bericht stuurt dat die wil er niet was doet niets af aan het feit dat de indruk gewekt is op het moment dat de overeenkomst gesloten is dat die wil er wel was. Maar goed, het is niet de bedoeling daar een discussie over te voeren (zie topic warning).
Maar ik denk dat je moet kijken naar het gehele systeem van Teufel. Als Teufel haar hele ordersysteem van voor tot achter automatiseert, om producten te verkopen zonder al te veel menselijke tussenkomst vertraging en zonder enige santiy checks, waarbij zelfs een "bindende koopovereenkomst" automatisch verstuurd wordt, dan is het blijkbaar wel de wil van Teufel om zonder controle spullen te verkopen.
Je kan niet alles automatiseren en dan als er wat misgaat roepen "ja maar, automatisch dus niet geldig!" |:(
Hier ben ik het wel mee eens. Keer op keer komen dergelijke voorbeelden voorbij. Oke, soms is wel duidelijk dat het een fout betreft (Reebok met de nano's van 120 voor 12 euro) en dan is er ook geen reden om te morren als een bedrijf het op een kennelijke vergissing gooit. Maar meestal wordt het argument "kennelijke vergissing" gebruikt voor "niet-kennelijke vergissingen". Product uitverkocht zonder op=op? Ja dat was een kennelijke vergissing waarbij we sommigen toch uitgeleverd hebben. Product met 10% korting? Nee dat was natuurlijk een kennelijke vergissing dus dat gaan we niet doen.

Teufel is de eerste winkel die ik meemaak die ontbindt zonder een concrete reden te geven. De reden was namelijk "er is een kortingscode gebruikt die wij niet zelf hebben uitgegeven". Dat lijkt mij op het eerste gezicht eenzelfde reden als "de kortingscode is aangemaakt op een regenachtige dag"... Maar goed, na wat onderzoek zou je kunnen herleiden dat wat Teufel eigenlijk bedoelt te zeggen is dat ze nooit de wil zouden hebben gehad om de door mij gekozen speakerset van 1600 euro voor 800 euro te leveren. Dan heb je eindelijk een juridische basis te pakken waartegen je ook bezwaar kunt maken.

Ik wacht eerst de week af en zie dan verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB

SQB

coyote1980 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:28:
Ik heb 4 punten genoemd waaruit je kunt concluderen dat die wil er wel was. Het feit dat Teufel dagen later een bericht stuurt dat die wil er niet was doet niets af aan het feit dat de indruk gewekt is op het moment dat de overeenkomst gesloten is dat die wil er wel was.
Je moet die eerste zin niet los zien van de rest van mijn verhaal. Wat ik bedoel is dat niemand bij Teufel bewust zo'n hoge korting heeft willen geven en al helemaal geen spullen van tegen €100,- gratis heeft willen weggeven. Wat ze echter blijkbaar wel willen, is hun hele ordersysteem verregaand automatiseren zonder dat er nog enkele controle inzit. De consequentie is dan spullen verkopen voor de verkeerde prijs.

Dat is zoiets als je olifant meenemen een porseleinzaak in, maar niet willen dat er borden breken. Jammer dan, je hebt het risico aanvaard dat het zou kunnen gebeuren. Daarom denk ik ook dat Teufel hier niet sterk in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301979

Mijn zaak is ook in behandeling genomen door de geschillencommissie. Teufel heeft nu de tijd gekregen om te reageren. Ben wel benieuwd hoe nu verder. Want inmiddels is het al enige tijd geleden dat mijn bestelling is geplaatst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB

SQB

Zijn er nog mensen die hun bestelling al geleverd hebben gekregen, maar desondanks nog gedoe met Teufel hebben? Of heeft Teufel die zaken nu laten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy1401
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-06 16:51
SQB schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:55:
Zijn er nog mensen die hun bestelling al geleverd hebben gekregen, maar desondanks nog gedoe met Teufel hebben? Of heeft Teufel die zaken nu laten vallen?
Zelf destijds een koptelefoon met 50% besteld en binnengekregen. Zelfde mailtje gehad als iedereen waarin ze hem terugvragen. Dit heb ik niet gedaan, en gemaild dat ik het ook niet van plan was. Sindsdien heb ik niks meer van Teufel vernomen.

Geen idee of dit een goed teken is, maar zelf denk ik dat ze er niet meer achteraan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SQB schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:55:
Mijn gratis Bt Bamster ontvangen en nooit meer iets van gehoord. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Zijn er toevallig al mensen die een uitspraak van de geschillencommissie hebben? Of toevallig een datum hebben wanneer de zaak voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295115

Ben eigenlijk ook erg benieuwd naar!
Of hebben ze allemaal een spreek verbod opgelegd gekregen?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afhandeling van de bestellingen. Dus NIET voor de moralistische discussie, en ook niet voor redeneringen waarom men het wel of niet had kunnen weten.