de batterij van de mi band houdt het maar vol, na 25 dagen nog 42%...
Toevallig gisteren mijn mi band binnen gekregen en gebruik hem nu met mijn windows phone.rty schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:45:
Iemand ervaring met de mi band icm windows phone?
Er zijn 2 apps, 1 is wat uitgebreider dan de andere.
Wat er werkt: stappenteller, alarm, sleep tracker. Voor nu genoeg. Geen idee wat er met ios en android nog meer kan.
Tijd van werken, tijd van rusten
Anoniem: 271406
Met android erg veel! Per app een tril notificatie en ledlampje instellen. Dus dat je bandje gaat trillen bij een whatsappje of mailtje etc. Powernap die je automatisch wakker maakt na 30 min.Driek schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:30:
[...]
Toevallig gisteren mijn mi band binnen gekregen en gebruik hem nu met mijn windows phone.
Er zijn 2 apps, 1 is wat uitgebreider dan de andere.
Wat er werkt: stappenteller, alarm, sleep tracker. Voor nu genoeg. Geen idee wat er met ios en android nog meer kan.
Waar zit die powernap functie dan? Je kan 'm je wel 'slim' laten wakker maken, maar dat is wat anders.
There is no place like 127.0.0.1
Zit in een andere app, mi band tools.Dannisi schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 05:12:
Waar zit die powernap functie dan? Je kan 'm je wel 'slim' laten wakker maken, maar dat is wat anders.
Morgen m'n nieuwe MiBand
Toch gek hoe je zo 'n ding mist na ongeveer 'n maand gebruik.
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Soms laat ik m een dag thuis en voel ik mij naakt!dodge_911 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:43:
Morgen m'n nieuwe MiBandToch gek hoe je zo 'n ding mist na ongeveer 'n maand gebruik.
Na alles doorlezen te hebben heb ik er ook maar een voor 12eu bij AllBuy besteld, ben benieuwd!
Laatst ook eenMiBand aangeschaft via allbuy. Ben benieuwd ernaar, vooral tijdens het sporten
Mijn device heeft het begeven denk ik. Elke dag om gehad in de vakantie, gewoon mee gezwommen in de zee etc. Gisteren in de zee ging ie ineens onafgebroken trillen, niet zo hard als je gebeld wordt bijvoorbeeld, maar wel voelbaar. In de app kon ik nog wat dingen doen zoals de wekker instellen, maar hij bleef trillen. Leeg laten lopen maar nu lijkt ie niet meer op te laden... Is er al wat bekend over de nieuwe Mi Band?
Hoe ervaren jullie het stappentellen tijdens het sporten?
Ik heb `m al een paar omgedaan als ik een potje ging squashen, naderhand zag ik in de app dat ik 25 meter heb gerend. Dat is veel te weinig natuurlijk. Moet je om 'renstappen' te meten echt gaan hardlopen, zodat je een constante beweging hebt? Ik had het bandje overigens om de pols waar ik niet mee sloeg.
Ik heb `m al een paar omgedaan als ik een potje ging squashen, naderhand zag ik in de app dat ik 25 meter heb gerend. Dat is veel te weinig natuurlijk. Moet je om 'renstappen' te meten echt gaan hardlopen, zodat je een constante beweging hebt? Ik had het bandje overigens om de pols waar ik niet mee sloeg.
Ik heb 'm een keer om gehad met zaktraining, daar werd een slag of stoot ook geregistreerd als stap. Bij het hardlopen registreert hij precies zoals het moet maar gaat de accu wel véél harder leeg dan ik gewend ben (was zo 15% kwijt die dag).Trasos schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:38:
Hoe ervaren jullie het stappentellen tijdens het sporten?
Met de 1.5.912 versie klopt mijn slaappatroon echt voor geen meter meer. Diepe slaap van 2 minuten is natuurlijk geen diepe slaap
En overal oranje balkjes terwijl ik zeker te weten niet ben wakker geworden die nacht. Maar hij geeft het elke avond aan, geloof ik niets meer van
de nieuwe mi band W? zou volgens 22 juli jl bekend gemaakt worden. enig idee of iemand hier meer van af weet? nog steeds tevreden met de mi trouwens
Hier zat ik ook naar te kijken. De versie die ook te gebruiken is voor de Mi Scale ondersteunt geen Google Fit en omgekeerd:Anoniem: 271406 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:19:
Wanneer komt de google fit ondersteuning weer terug? Wacht al een aantal updates
http://en.miui.com/thread-123446-1-1.html#authorposton2458632
Don't erase all files?
[Yes] [No]
Ik probeer al 4 dagen mijn account te activeren, maar ik krijg geen verificatie-sms. Is er een omweg om de app toch te kunnen gebruiken? (iPhone)
Heb nu ook een paar dagen mijn MiBand binnen. Het aantal stappen tellen lijkt vrij nauwkeurig, maar het slaap detectie gedeelte werkt minder. De MiFit zegt dat ik zo´n twee uur later ben gaan slapen dan dat ik naar mijn weten in slaap ben gevallen. Hebben meerdere mensen hier last van? Ik draag de MiBand om de pols tijdens het slapen.
Ook zegt die 's ochtends dat ik maar zo'n 25 min 'deep sleep' heb gehad, wat volgens mij wel erg aan de korte kant is. Of de detectie is gaar, of ik heb een serieus slaap probleem
Ook zegt die 's ochtends dat ik maar zo'n 25 min 'deep sleep' heb gehad, wat volgens mij wel erg aan de korte kant is. Of de detectie is gaar, of ik heb een serieus slaap probleem
Nog nooit last van gehad. Heb de laatste versie van apkmirror.com gedownload. Tot nu toe altijd goed gedaan met het slapen. Maar lees het wel vaker hoor wat jij nu zegt.Unicron schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:04:
Heb nu ook een paar dagen mijn MiBand binnen. Het aantal stappen tellen lijkt vrij nauwkeurig, maar het slaap detectie gedeelte werkt minder. De MiFit zegt dat ik zo´n twee uur later ben gaan slapen dan dat ik naar mijn weten in slaap ben gevallen. Hebben meerdere mensen hier last van? Ik draag de MiBand om de pols tijdens het slapen.
Op reddit heb je veel posts over bevindingen e.d.
Misschien beweeg je veel of lig je onrustig? Haha of je hebt idd een probleem
Mijn Mi-band doet meestal wel een vrij correcte slaapregistratie, maar heeft het precies niet al te goed begrepen op mensen die nachtshiften doenAnoniem: 271406 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:32:
[...]
Nog nooit last van gehad. Heb de laatste versie van apkmirror.com gedownload. Tot nu toe altijd goed gedaan met het slapen. Maar lees het wel vaker hoor wat jij nu zegt.

Ofwel wil de band de slaapuren overdag doelbewust niet registreren, ofwel slaap ik echt zo licht dat het constante woelen niet als slaap gezien wordt. Zoals ik me nu voel (totaal niet uitgeslapen), zou het misschien toch wel eens het tweede kunnen zijn
Ja als je idd nachtshiften draaid slaap je volgens de mi band nooit. Overdag kan hij geen slaap monitoren. Volgens mij na een bepaalde tijd snachts gebeurd dat al heb ik ergens gelezen.dvraemdo schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:21:
[...]
Mijn Mi-band doet meestal wel een vrij correcte slaapregistratie, maar heeft het precies niet al te goed begrepen op mensen die nachtshiften doen:
[afbeelding]
Ofwel wil de band de slaapuren overdag doelbewust niet registreren, ofwel slaap ik echt zo licht dat het constante woelen niet als slaap gezien wordt. Zoals ik me nu voel (totaal niet uitgeslapen), zou het misschien toch wel eens het tweede kunnen zijn
Volgens mij beweeg ik juist amper in mijn slaap. Ik heb namelijk ook weleens zo'n app geprobeerd waarbij je de telefoon op je bed moet leggen en die registreert amper iets. Misschien maakt het weinige bewegen het moeilijk voor mifit om het verschil tussen light en deep sleep te detecteren.Anoniem: 271406 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:32:
[...]
Nog nooit last van gehad. Heb de laatste versie van apkmirror.com gedownload. Tot nu toe altijd goed gedaan met het slapen. Maar lees het wel vaker hoor wat jij nu zegt.
Het te laat registreren van het slapen gaan lijkt te komen omdat ik nog weleens om een uur of 2 nogmaals naar het toilet wil gaan. Blijkbaar denkt mifit dat ik dan blijkbaar daarvoor toch nog niet sliep.
Zo, heb ook de mijne net ontvangen. Ben benieuwd of ik t iets vind. Vind het wel jammer dat het ding niet compleet zwart is, had ik toch mooier gevonden.
Wat ik vreemd vind is dat ik in reviews vind dat er een optie in de standard app zou moeten zitten om situps en touwtje springen te meeten. Maar die kan ik niet vinden. Zie ik het over het hoofd?
Wat ik vreemd vind is dat ik in reviews vind dat er een optie in de standard app zou moeten zitten om situps en touwtje springen te meeten. Maar die kan ik niet vinden. Zie ik het over het hoofd?
Ja hoor, hij is er bijnaMaaark schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:58:
[...]
Denk dat hij hierop doelde: http://www.androidheadlin...ment-coming-tomorrow.html
http://www.engadget.com/2015/07/03/xiaomi-mi-band-1s/
Gisteren ook mijn miband ontvangen. Behoorlijk positief tot nu toe! Ik had ook de niet-originele leren band besteld, maar die vind ik eigenlijk minder mooi dan de het originele rubberen bandje.
Even wat nieuwsgierige vraagjes aan de medegebruikers:
- Welke app gebruiken jullie? Ikzelf nu de app van XDA van 26-3-2015 met notificaties. Deze is wat beperkt t.o.v. de laatste tweaked app op het miui forum, maar je hebt meer uitgebreide mogelijkheden voor de notificaties, dus dat heeft mijn voorkeur.
- Hebben jullie ervaringen met aan welke hand de band het beste gedragen kan worden voor de meeste nauwkeurigheid. Omdat ik mijn horloge links draag, draag ik de miband rechts. Maar ik ben ook rechtshandig....
- Hoe slijtvast is het rubberen bandje? Moet ik alvast een reserve bestellen? :-)
- Ik las dat er versies dan de app zijn die kunnen syncen met google fit. Wat is daarvan het voordeel?
- Welke app gebruiken jullie? Ikzelf nu de app van XDA van 26-3-2015 met notificaties. Deze is wat beperkt t.o.v. de laatste tweaked app op het miui forum, maar je hebt meer uitgebreide mogelijkheden voor de notificaties, dus dat heeft mijn voorkeur.
- Hebben jullie ervaringen met aan welke hand de band het beste gedragen kan worden voor de meeste nauwkeurigheid. Omdat ik mijn horloge links draag, draag ik de miband rechts. Maar ik ben ook rechtshandig....
- Hoe slijtvast is het rubberen bandje? Moet ik alvast een reserve bestellen? :-)
- Ik las dat er versies dan de app zijn die kunnen syncen met google fit. Wat is daarvan het voordeel?
Onder profile > additional settingsmajoh schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:53:
Zo, heb ook de mijne net ontvangen. Ben benieuwd of ik t iets vind. Vind het wel jammer dat het ding niet compleet zwart is, had ik toch mooier gevonden.
[ Voor 47% gewijzigd door Kasj op 05-08-2015 09:34 ]
Ik gebruik zelf de MIUI en heb geen idee wat je aan extra uitgebreide mogelijkheden kan hebben met de XDA versie? Ik kon toch alles wel afstellen wat ik nodig heb. (welke apps, welke kleur led, hoe lang trillen en hoe vaak trillen. Alles per app in te stellen).
Het lijkt mij dat als je hem aan je minst gebruikte hand hebt, dat die het nauwkeurigst is. Ik zou hem niet aan je fap-hand doen
misschien dat je dan wel je stappen-doel snel haalt
(niet getest trouwens
).
Zelf vond ik het rubber bandje vrij hard minder worden. Kan ook zijn omdat ik er veel mee "speelde". Maar heb de nep-leren zwarte band en vind hem toch wel fijner. Hij zit zeker weten vast en verlies hem zo niet. En het lijkt net wat luxer.
En de nieuwe mi-band ziet er veelbelovend uit. ben benieuw naar de prijs vooral. Zelf vind ik hartslag minder interessant, maar ik doe dan ook niet aan hardlopen/fitness/fietsen. Maar ik merk in mijn omgeving wel dat er vraag naar is. (mijn manager vroeg gisteren zelfs wat ik om mijn pols had.... die vraag krijg ik best vaak van mensen... En of er ook hartslag op zat...)
Het lijkt mij dat als je hem aan je minst gebruikte hand hebt, dat die het nauwkeurigst is. Ik zou hem niet aan je fap-hand doen
Zelf vond ik het rubber bandje vrij hard minder worden. Kan ook zijn omdat ik er veel mee "speelde". Maar heb de nep-leren zwarte band en vind hem toch wel fijner. Hij zit zeker weten vast en verlies hem zo niet. En het lijkt net wat luxer.
En de nieuwe mi-band ziet er veelbelovend uit. ben benieuw naar de prijs vooral. Zelf vind ik hartslag minder interessant, maar ik doe dan ook niet aan hardlopen/fitness/fietsen. Maar ik merk in mijn omgeving wel dat er vraag naar is. (mijn manager vroeg gisteren zelfs wat ik om mijn pols had.... die vraag krijg ik best vaak van mensen... En of er ook hartslag op zat...)
[ Voor 20% gewijzigd door Waah op 05-08-2015 10:23 ]
Ik gebruik de app uit de Playstore. En die heeft dus geen additional settings optie (meer?). Die heeft dan wel weer de optie om te syncen met Google Fit...Kasj schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:47:
Gisteren ook mijn miband ontvangen. Behoorlijk positief tot nu toe! Ik had ook de niet-originele leren band besteld, maar die vind ik eigenlijk minder mooi dan de het originele rubberen bandje.
[...]
Onder profile > additional settings
Hmm ok, ik dacht in de miui app te hebben gezien dat ik maar drie apps kon toevoegen waarvan ik de notificaties kreeg en ik vond ook geen mogelijkheid om vibration en color aan te passen. Misschien nog maar een keer kijken...Waah schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:21:
Ik gebruik zelf de MIUI en heb geen idee wat je aan extra uitgebreide mogelijkheden kan hebben met de XDA versie? Ik kon toch alles wel afstellen wat ik nodig heb. (welke apps, welke kleur led, hoe lang trillen en hoe vaak trillen. Alles per app in te stellen).
Ik heb nog wat gefreubeld. Naast de getweakte app met notificaties heb je volgens mij nog 2 andere leuke combinaties:
- standaard mi fit app uit de playstore (met google fit synchronisatie) i.c.m. de app Mi Band Notify. De laatste app zorgt er voor dat je diverse notificaties volledig kunt customizen.
- Gliderun: een hele uitgebreide alles-in-één fitness app waarin je de Miband als tracker kunt gebruiken en die ook ervoor zorgt dat je notificaties van apps naar je mi band kunt sturen.
Gliderun lijkt de ideale totaaloplossing. Zijn er meer mensen die Gliderun gebruiken? Wat zijn de ervaringen?
- standaard mi fit app uit de playstore (met google fit synchronisatie) i.c.m. de app Mi Band Notify. De laatste app zorgt er voor dat je diverse notificaties volledig kunt customizen.
- Gliderun: een hele uitgebreide alles-in-één fitness app waarin je de Miband als tracker kunt gebruiken en die ook ervoor zorgt dat je notificaties van apps naar je mi band kunt sturen.
Gliderun lijkt de ideale totaaloplossing. Zijn er meer mensen die Gliderun gebruiken? Wat zijn de ervaringen?
Zelfde verhaal hier (Iphone, HN als provider), code komt niet binnen. Zowel via de app als online geprobeerd om een account aan te maken maar code wordt niet verstuurd...
Heeft iemand een workaround hiervoor?
Update: laat maar, geregistreerd via emailadres, opgelost
Heeft iemand een workaround hiervoor?
Update: laat maar, geregistreerd via emailadres, opgelost

[ Voor 13% gewijzigd door thunder68 op 05-08-2015 15:45 ]
Ga naar:majoh schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:53:
Profile > aditional features. Daar staan ze.
Edit: antwoord is al meerdere malen gegeven zag ik zojuist. Mn mobiele browser update niet goed.
Jammer idd dat hij niet zwart is. Miss kan je m met dun zwart tape ofzo mooi afplakken?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 271406 op 05-08-2015 19:01 . Reden: Vraag al beantwoord ]
Heb de Mi Band nu 1 etmaal in huis en in gebruik.
Hartstikke leuk ding en zo te zien behoorlijk nauwkeurig ( zover ik dat in kan schatten )
Overigens staat op het [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a forum een link naar de Engelstalige gebruiksaanwijzing voor de Mi Band:
( http://www.texnikapro.ru/...Manual_Mi_Band%20(EN).pdf )
Kwam mij heel goed uit, ik zat al met Google translate te proberen die bijgesloten Chinese handleiding te vertalen maar dat hoeft nu niet meer
Met dank aan de poster "mDieli"
Hartstikke leuk ding en zo te zien behoorlijk nauwkeurig ( zover ik dat in kan schatten )
Overigens staat op het [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a forum een link naar de Engelstalige gebruiksaanwijzing voor de Mi Band:
( http://www.texnikapro.ru/...Manual_Mi_Band%20(EN).pdf )
Kwam mij heel goed uit, ik zat al met Google translate te proberen die bijgesloten Chinese handleiding te vertalen maar dat hoeft nu niet meer
Met dank aan de poster "mDieli"
Zojuist een update ontvangen naar 1.6.122. Ging vanzelf toen ik mn mi fit opstartte en naar check updates ging. Schijnt dat de sleep record verbeterd is
Update (1.6.122) hier ook binnen gekregen nadat ik de versie (1.5.912) van apkmirror had geinstalleerd. Volgens mist de 'check for updates' functie in de play store versie.Anoniem: 271406 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:20:
Zojuist een update ontvangen naar 1.6.122. Ging vanzelf toen ik mn mi fit opstartte en naar check updates ging. Schijnt dat de sleep record verbeterd is
Ben benieuwd of mijn slaap registratie problemen zijn opgelost.

Even een update tussen mijn jawbone up24 en mijn Mi band, ik zou dit al veel eerder doen zoals beloofd maar mn mi band was na 2 dagen al zoek. Vervolgens kreeg ik via ebay een fake versie (gekocht bij een 99,8% seller) gelukkig is de versie die ik nu heb wel echt.
Wel is het zo dat ik om 22.03 in de auto stapte, ik liep dus niet. Dus het aantal stappen klopt sowieso niet bij de mi band.
Het lukt mij niet om alle 2 de plaatjes in 1x te uploaden dus doe ik het in 2x. Zoals je kunt zien verschilt het aantal stappen, ik zou eigenlijk mn fitbit ook nog aan mn arm moeten doen maar dat is net te veel aan mn smalle polsje.
[ Voor 10% gewijzigd door Janet_ op 06-08-2015 23:41 . Reden: Extra info ]
Mijn mi band gaf zojuist een powernap aan van 30 min. Ik sliep 20.53 tot 21.28 volgens de band, wat aardig klopt ook.
Welke softwareversie gebruik jij?Anoniem: 271406 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 00:30:
Mijn mi band gaf zojuist een powernap aan van 30 min. Ik sliep 20.53 tot 21.28 volgens de band, wat aardig klopt ook.
Zit deze functie ook al in de gisteren geupdate 1.6.122 software?
( Kon het zo snel ff niet vinden )
Merk t pas sinds 1.6.122 eigenlijk. Hij registreerde automatisch dat ik al zo vroeg sliep ffis.lowo schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:32:
[...]
Welke softwareversie gebruik jij?
Zit deze functie ook al in de gisteren geupdate 1.6.122 software?
( Kon het zo snel ff niet vinden )
Edit: er stond niet powernap bij ofzo hoor. Dat maak ik ervan. Maar heb nog nooit eerder gehad dat hij slaap trackt buiten de late uurtjes om
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 271406 op 07-08-2015 11:50 ]
Ok, bedankt om te bevestigen dat het een gekend probleem is... Of misschien beter 'was', want ik heb nu idd ook gemerkt dat er sinds de laatste update wel degelijk overdag slaap is geregistreerd (wel opvallend veel 'deep sleep', iets wat me wel verwondert).Anoniem: 271406 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:02:
[...]
Ja als je idd nachtshiften draaid slaap je volgens de mi band nooit. Overdag kan hij geen slaap monitoren. Volgens mij na een bepaalde tijd snachts gebeurd dat al heb ik ergens gelezen.
Zou dat iets te maken hebben met die 'powernap'-functie (en heb ik nu een powernap van meer dan 8 uur gedaan
Als ik het goed begrijp(heb nog geen miband), kan je de data maar in beperkte mate terugvinden in de MI fit app. Dat vind ik toch wel jammer. Op xda heb ik een tool gevonden om je data(aantal stappen, deep/light sleep) van afgelopen maanden weer te geven in grafieken. Als het goed is, werkt het ook met Google FIt. Nadeel is alleen dat je ze handmatig moet syncen. Ook miste ik de functie waarin je een reminder krijgt om meer te bewegen als je te lang stil zit, maar een oplossing is er ook al. 
Xiaomi miband extraction (credits naar Xmxm)
Reminder als je te lang stil zit (Credits naar Bonoboo)
Wat vinden jullie ervan en kan iemand dit misschien testen?

Ik begrijp dat je hier root acces voor nodig hebt? Heb ik helaas niet, anders had ik t graag willen uitproberenyflam schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 16:35:
Als ik het goed begrijp(heb nog geen miband), kan je de data maar in beperkte mate terugvinden in de MI fit app. Dat vind ik toch wel jammer. Op xda heb ik een tool gevonden om je data(aantal stappen, deep/light sleep) van afgelopen maanden weer te geven in grafieken. Als het goed is, werkt het ook met Google FIt. Nadeel is alleen dat je ze handmatig moet syncen. Ook miste ik de functie waarin je een reminder krijgt om meer te bewegen als je te lang stil zit, maar een oplossing is er ook al.
[afbeelding]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Niet dat ik ooit wat met die extracte data heb gedaan, maar het werkt ja.
Zou trouwens ook zonder root moeten werken
Zou trouwens ook zonder root moeten werken
Gebruikt iemand hier al gliderun toevallig? Dit is wel een bijzonder uitgebreide app voor o.a. de mi band.
Ik heb zelf geregeld de error 'stoppen | notif no audio'. Verder werkt het goed.
Ik heb zelf geregeld de error 'stoppen | notif no audio'. Verder werkt het goed.
Ik kan meedelen dat mijn gewicht nu wél doorgegeven wordt aan de Apple Health appdodge_911 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:37:
[...]
Zeg ik toch in de post boven je bericht
Maar, voor alle zekerheid nog 's gechecked :
[afbeelding][afbeelding]
Heb mn mi band nu ongeveer 6 mnd, maar sinds maandagochtend registreert de band niets meer. Synchroniseren, connecten etc werkt wel gewoon. Iemand nog meer dit probleem gehad, of is de band gewoon overleden?
- update-
Na unpairen en opnieuw pairen registreert de band weer de stappen. Slaap uiteraard nog niet getest.
Sleeptracker doet het ook weer.
- update-
Na unpairen en opnieuw pairen registreert de band weer de stappen. Slaap uiteraard nog niet getest.
Sleeptracker doet het ook weer.

[ Voor 26% gewijzigd door Chedara op 12-08-2015 08:31 ]
Hmm de een zegt dat je er wel mee kan zwemmen en de ander zegt van niet. Zo'n bandje lijkt me ook wel leuk (werkt motiverend), maar ik ga een paar keer per week zwemmen en een activiteitentracker die dat niet tracked is het dus niet voor mijOmeJoyo schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:07:
Inmiddels alweer ruim 2 maanden de band 24/7 om, inclusief sporten, slapen, zwemmen, douchen en eigenlijk geen serieuze problemen. Soms ontgrendeld mijn telefoon niet vanzelf en een enkele keer mist een notificatie. Verder echt super tevreden en het helpt me zeker, meer te slapen en bewegen.
Welk bandje is dat en kun je er mee zwemmen?ksborg schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:04:
De accu van de mijne doet het de laatste tijd beter dan ooit. Optimalisaties in de software misschien? Geen idee. Na 16 dagen zit ik op 67%. I like, vooral met het leren bandje waar je hem in en uit moet schroeven.
Sinds de laatste Android versies (niet uit de store, maar echt de laatste apk) ook geen issues meer met het apparaat.
[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 12-08-2015 11:51 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik merk dat ik hem na klein half jaartje steeds minder ga gebruiken. Het zou pas weer interessant worden voor mij als de data bij mijn andere endomondo/strava data kwam te staan en dat is nu nog niet (zeker niet vanuit iphone). Nog meer mensen die afhaken of blijven jullie hem stug dragen?
Ook tijdens de vakantie al eens de sensor kwijt geraakt. Liep ik ineens rond met een bandje met gat erin. Gelukkig bleek hij op de achterbank te liggen (toen ik kinderstoel vast wilde zetten blijven haken kennelijk).
Ook tijdens de vakantie al eens de sensor kwijt geraakt. Liep ik ineens rond met een bandje met gat erin. Gelukkig bleek hij op de achterbank te liggen (toen ik kinderstoel vast wilde zetten blijven haken kennelijk).
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Uh, de Mi Band? Waar dit topic over gaat zeg maarMarzman schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:38:
[...]
Hmm de een zegt dat je er wel mee kan zwemmen en de ander zegt van niet. Zo'n bandje lijkt me ook wel leuk (werkt motiverend), maar ik ga een paar keer per week zwemmen en een activiteitentracker die dat niet tracked is het dus niet voor mijZouden jullie deze aanraden voor zwemmen?
[...]
Welk bandje is dat en kun je er mee zwemmen?
En ik zwem niet, dus geen idee. Ik gebruik hem sowieso niet in de buurt van water
Ik draag m niet met regelmaat. Meestal in weekend doe ik m om.Jazzper schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:42:
Ik merk dat ik hem na klein half jaartje steeds minder ga gebruiken. Het zou pas weer interessant worden voor mij als de data bij mijn andere endomondo/strava data kwam te staan en dat is nu nog niet (zeker niet vanuit iphone). Nog meer mensen die afhaken of blijven jullie hem stug dragen?
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Er zijn toch meerdere bandjes voor te koop? Misschien maar een originele, op Tinydeal zie ik er een van 6 en een van 40 euro. Ik denk dat ik op een later moment die van 6 euro eens probeer, heb er vandaag de Xiaomi Mi Band besteld).ksborg schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:42:
[...]
Uh, de Mi Band? Waar dit topic over gaat zeg maar.
En ik zwem niet, dus geen idee. Ik gebruik hem sowieso niet in de buurt van water.
/▌
Ondanks dat ze zeggen dat je 'm altijd om kan houden en waterdicht is, doe ik 'm altijd af als ik ga zwemmen en douchen. Zwemmen kan 'ie sowieso niet tracken, dus zou niet weten waarom je hem om zou houden.Marzman schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:38:
[...]
Hmm de een zegt dat je er wel mee kan zwemmen en de ander zegt van niet. Zo'n bandje lijkt me ook wel leuk (werkt motiverend), maar ik ga een paar keer per week zwemmen en een activiteitentracker die dat niet tracked is het dus niet voor mijZouden jullie deze aanraden voor zwemmen?
[...]
Welk bandje is dat en kun je er mee zwemmen?
Bedankt, als hij dat niet kan tracken heeft het inderdaad weinig zin om hem om te houden. Het zou wel een grote plus zijn als hij dat wel kon (zo ingewikkeld is het ook niet om zwemslagen te registreren, alleen de meeste van die dingen zijn niet waterdicht)Dannisi schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 05:05:
[...]
Ondanks dat ze zeggen dat je 'm altijd om kan houden en waterdicht is, doe ik 'm altijd af als ik ga zwemmen en douchen. Zwemmen kan 'ie sowieso niet tracken, dus zou niet weten waarom je hem om zou houden.
/▌
Je kan er prima mee zwemmen. Begin mei twee weken lang dagelijks mee gezwommen en hij doet het nu nog steeds prima.Marzman schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 05:32:
[...]
Bedankt, als hij dat niet kan tracken heeft het inderdaad weinig zin om hem om te houden. Het zou wel een grote plus zijn als hij dat wel kon (zo ingewikkeld is het ook niet om zwemslagen te registreren, alleen de meeste van die dingen zijn niet waterdicht)
Bedankt voor je antwoord.Mooi dat het kan, maar heb je er ook iets aan? Misschien met een andere app?ralph075 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:32:
[...]
Je kan er prima mee zwemmen. Begin mei twee weken lang dagelijks mee gezwommen en hij doet het nu nog steeds prima.
/▌
lijkt me dat die dat niet trackt nee... Houd hem zelf ook vaak om met zwemmen en douchen...
Niet om te tracken, maar heb geen zin het steeds af te doen. Gewoon gemakzucht dus
Niet om te tracken, maar heb geen zin het steeds af te doen. Gewoon gemakzucht dus
Ok, goed dat het kanWaah schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:56:
lijkt me dat die dat niet trackt nee... Houd hem zelf ook vaak om met zwemmen en douchen...
Ik ben benieuwd wat die gaat kosten. A lot less is een beetje vaagReTechNL schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 00:08:
[...]
Ja hoor, hij is er bijna
http://www.engadget.com/2015/07/03/xiaomi-mi-band-1s/
/▌
Ik vertrouw dat waterdichte niet zo. Doe 'm uit voorzorg altijd af voordat ik iets met water ga doen.
Het is al een tijdje stil rondom de opvolger trouwens!
Het is al een tijdje stil rondom de opvolger trouwens!
Anoniem: 59407
Waterdicht is ie prima, zwemmen, douchen, geen probleem. Zwemmen tracked ie inderdaad niet maar volgens mij registreert hij wel 'stappen'. Ook prima, ik beweeg immers toch
Mijne heeft het perfect gedaan, tot de vakantie. Na 4 dagen dagelijks 2 uur non stop zwemmen in de zee hield hij er toch echt mee op. Dus wellicht zit er wel een grens aan.
Ik draag 'm ook nog steeds dagelijks, echter wel jammer dat de sleep track functie bij mij niet meer werkt, toch eens die apk handmatig downloaden en updaten.
Overigens heb ik het nep leren bandje, ga daarmee niet onder de douche om te voorkomen dat 'ie sneller kapot gaat.
Overigens heb ik het nep leren bandje, ga daarmee niet onder de douche om te voorkomen dat 'ie sneller kapot gaat.
Ik heb ook met mijn band twee weken lang per dag minimaal 4 uur in de zee gezwommen, maar het heeft het wel overleefd. Het verschilt dus per band...
Ik ben trouwens super blij met de Mi Band Tools app! Deze werkt naadloos samen met de band en de notificaties zijn per app in te stellen. Mijn band trilt bij mij enkel bij inkomende oproepen en berichten en je kunt per app een kleurtje aanwijzen. Dit is in de praktijk echt waardevol gebleken. Echt een aanrader deze app! Ik gebruik de band trouwens met een moto G 2e generatie.
Ik ben trouwens super blij met de Mi Band Tools app! Deze werkt naadloos samen met de band en de notificaties zijn per app in te stellen. Mijn band trilt bij mij enkel bij inkomende oproepen en berichten en je kunt per app een kleurtje aanwijzen. Dit is in de praktijk echt waardevol gebleken. Echt een aanrader deze app! Ik gebruik de band trouwens met een moto G 2e generatie.
Tommyboy_1908 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:57:
Mijne heeft het perfect gedaan, tot de vakantie. Na 4 dagen dagelijks 2 uur non stop zwemmen in de zee hield hij er toch echt mee op. Dus wellicht zit er wel een grens aan.
[ Voor 3% gewijzigd door sawtomyer op 15-08-2015 21:37 ]
Die app is inderdaad echt geweldig! Gebruik hem op deze manier echt erg vaak. Vooral handig tijdens werk wanneer mn telefoon soms op tafel ligt en ik niet door heb dat ik gebeld word. Ook gebruik ik zo flitsmeister. Bij een flitspaal trilt mn bandje langer.sawtomyer schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:34:
Ik heb ook met mijn band twee weken lang per dag minimaal 4 uur in de zee gezwommen, maar het heeft het wel overleefd. Het verschilt dus per band...
[...]
Goede tip van dat flitsmeister! wist ik niet:)
Alekz87 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:44:
[...]
Die app is inderdaad echt geweldig! Gebruik hem op deze manier echt erg vaak. Vooral handig tijdens werk wanneer mn telefoon soms op tafel ligt en ik niet door heb dat ik gebeld word. Ook gebruik ik zo flitsmeister. Bij een flitspaal trilt mn bandje langer.
Ja zo hoef je niet telkens maar je scherm te kijken! Gewoon je rem in trappen zodra je pols trilt hahasawtomyer schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 23:11:
Goede tip van dat flitsmeister! wist ik niet:)
[...]
Ik zie net dat in versie 1.6.122 van de Mi Fit app de 2 Li Ning schoenen zijn toegevoegd. Nu heb geen MiBand meer nodig om je loopresultaten bij te houden.

De schoenen zelf zijn bij Tinydeal te krijgen.
http://www.tinydeal.com/m...bit-edition-p-155142.html
http://www.tinydeal.com/m...hun-edition-p-155143.html

Misschien is dit een oplossing voor jou dan:Marzman schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 05:32:
[...]
Bedankt, als hij dat niet kan tracken heeft het inderdaad weinig zin om hem om te houden. Het zou wel een grote plus zijn als hij dat wel kon (zo ingewikkeld is het ook niet om zwemslagen te registreren, alleen de meeste van die dingen zijn niet waterdicht)
http://www.iculture.nl/speedo-shine-fitnesstracker-iphone/
Uit het artikel:
De Speedo Shine is vanaf 1 september verkrijgbaar in Apple Stores en de websites van Misfit en Speedo voor $79,99, omgerekend €72,53. Of de Speedo Shine ook in Nederlandse Apple Stores komt te liggen is nog niet duidelijk.
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Super vet! Waarom zou die ene zoveel duurder zijn dan de andere?Chocoball schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 23:24:
Ik zie net dat in versie 1.6.122 van de Mi Fit app de 2 Li Ning schoenen zijn toegevoegd. Nu heb geen MiBand meer nodig om je loopresultaten bij te houden.
[afbeelding]
Het antwoord van Tinydeal hierover:Majesty schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:00:
[...]
Super vet! Waarom zou die ene zoveel duurder zijn dan de andere?
Red Rabbit outsole material rubber + PHYLON,
Lie Chun Edition outsole material rubber + EVA + IP + TPU composite bottom
Functional:
Lie Chun Edition is an upgraded version of the Red Rabbit, and its performance in addition to the smart chip, support, lightweight, also has shock absorption resilience, wear resistance and softness
Hmm, da's altijd maar een beetje de vraag dus op welk vlak het nu echt beter is en of dat zoveel geld waard is.
Jammer dat China niet naast de deur is om even te passen
.
Jammer dat China niet naast de deur is om even te passen
weet iemand wanneer de nieuwe band uitkomt?
Net mijn nieuwe Mi Band binnen. De vorige was na het zwemmen overleden 
Viel me op dat de doos 2x zo klein is geworden. En ik kan nergens meer de kleur van de leds aanpassen. Die zijn gewoon wit nu.
Viel me op dat de doos 2x zo klein is geworden. En ik kan nergens meer de kleur van de leds aanpassen. Die zijn gewoon wit nu.
Zolang je geen freediverKenzi schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 07:41:
Raar dat hij het begeeft tijdens een bezoekje aan het zwembad.
Van dit verpakking en leds is idd raar; wel besteld bij een betrouwbare verkoper?
regelmatig in het zwembad, en hij begaf het na zwemmen in de zee.lowo schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:29:
[...]
Zolang je geen freediverbent zou de Mi band toch waterbestendig moeten zijn?
Raar dat hij het begeeft tijdens een bezoekje aan het zwembad.
Van dit verpakking en leds is idd raar; wel besteld bij een betrouwbare verkoper?
komt bij mi.com direct vandaan dus uiterst betrouwbaar
Nu was de eerste Mi Band die ik had een XMSH01HM, op de doos van deze staat XMSH03HM. Misschien stiekum een nieuwe versie?
Goedemiddag KenziKenzi schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:33:
[...]
regelmatig in het zwembad, en hij begaf het na zwemmen in de zee.
komt bij mi.com direct vandaan dus uiterst betrouwbaar![]()
Nu was de eerste Mi Band die ik had een XMSH01HM, op de doos van deze staat XMSH03HM. Misschien stiekum een nieuwe versie?
Even op de doos van de mijne gekeken en idd ook een XMSH01HM dus de "ouwe".
Heeft die van jou niet toevallig een hartslagsensor zoals de nieuwe uitvoering volgens geruchten zou hebben?
In dat geval heel benieuwd naar de werking en juiste weergave
Waarom geen pictures?Kenzi schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 07:41:

doos is ongeveer half zo hoog als de originele doos
..uploaden naar tweakers fotoalbum is echt een ramp vanaf hier
[ Voor 21% gewijzigd door Kenzi op 26-08-2015 11:09 ]
Die doos is al langer die grootte hoorKenzi schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:07:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
..uploaden naar tweakers fotoalbum is echt een ramp vanaf hier
Maar ik heb wel de XMSH01HM versie
Bij mij deed ie het ook gewoon nog na 14 dagen in de zee, de 15e dag is 'ie wel kapot gegaan. Die dag ging ik voor het eerst 'duiken' met mijn snorkel (~ 4/5 meter) en toen begaf 'ie het.Kenzi schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:33:
[...]
regelmatig in het zwembad, en hij begaf het na zwemmen in de zee.
Lijkt me logisch, dat kan hij ook nietilhanko schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:41:
[...]
Bij mij deed ie het ook gewoon nog na 14 dagen in de zee, de 15e dag is 'ie wel kapot gegaan. Die dag ging ik voor het eerst 'duiken' met mijn snorkel (~ 4/5 meter) en toen begaf 'ie het.
Hij is IP67 certified, wat letterlijk betekend:
6: - Totally protected against dust
7: - Protected against the effect of immersion between 15cm and 1m
Dus als je an 4/5 meter gaat duiken...
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
De originele doos past gewoon door de brievenbus, want zo werd hij hier bezorgd. Een doos die 2x zo hoog is, dat is juist de fake ipv het origineel. Kijk dit filmpje maar eens op 1:22 min.Kenzi schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:07:
Dan moet jij wel een hele grote brievenbus hebben. Mijn eerste Mi Band komt ook direct bij Mi.com vandaan, een van de eerste lichtingen. En de doos is toch echt 2x zo hoog als de doos die ik nu hebgrun93 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:23:
[...]
De originele doos past gewoon door de brievenbus, want zo werd hij hier bezorgd. Een doos die 2x zo hoog is, dat is juist de fake ipv het origineel. Kijk dit filmpje maar eens op 1:22 min.
Ik snap er niks van, waarom wordt in dat filmpje dan gezegd dan een grote doos een van de kenmerken is waaraan je een fake kunt herkennen? Dat klopt dan niet?Kenzi schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:00:
Dan moet jij wel een hele grote brievenbus hebben. Mijn eerste Mi Band komt ook direct bij Mi.com vandaan, een van de eerste lichtingen. En de doos is toch echt 2x zo hoog als de doos die ik nu heb
En mijn brievenbus is gewoon standaard, in NL is minimaal 265x32mm wettelijk voorgeschreven.
Ben er inmiddels achter dat de XMSH03HM alleen via de app gisteren om 10:00am te koop was, en max 2 stuks. enige info die ik kan vinden is iOS7 support ..maar dat heeft de XMSH01HM toch ook al?
En dat de witte LED beter zichtbaar is in het daglicht.
En dat de witte LED beter zichtbaar is in het daglicht.
[ Voor 14% gewijzigd door Kenzi op 26-08-2015 16:33 ]
Het doosje heeft de volgende afmetingen: 96 x 96 x 31 mm.Kenzi schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:00:
[...]
Dan moet jij wel een hele grote brievenbus hebben. Mijn eerste Mi Band komt ook direct bij Mi.com vandaan, een van de eerste lichtingen. En de doos is toch echt 2x zo hoog als de doos die ik nu heb
Past iig niet bij mij door de brievenbus, afmetingen zijn netto afmetingen dus zonder de verpakking!
( Heb ik zelfs ff voor je uitgeprobeerd, zonder hamer lukt het niet
De mijne komt van allbuy vandaan. Het doosje zat in zo'n donkergrijze folie waar ze bij ons de vuilniszakken van maken. En bovendien leek het wel of ze hem daarna vacuum getrokken hadden, zo strak zat het.lowo schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:56:
Het doosje heeft de volgende afmetingen: 96 x 96 x 31 mm.
Past iig niet bij mij door de brievenbus, afmetingen zijn netto afmetingen dus zonder de verpakking!
( Heb ik zelfs ff voor je uitgeprobeerd, zonder hamer lukt het niet)
ff onderzoek gedaan. er zijn dus 3 verschillende formaat dozen. De eerste was wat hoger, die is vrij snel vervangen door een wat plattere doos. En de XMSH03HM heeft weer een ander formaat doos.lowo schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:56:
[...]
Het doosje heeft de volgende afmetingen: 96 x 96 x 31 mm.
( Heb ik zelfs ff voor je uitgeprobeerd, zonder hamer lukt het niet)
Verschil tussen de XMSH01HM en de XMSH03HM:
- Witte LED's (kan niet meer kiezen voor kleur in de app)
- Betere batterijduur (nog niet kunnen testen)
- iOS 7 support (vermeld op de doos / handleiding)
- Nieuwe verpakking
Banggood noemt dit de Mi-band v1.1 en is apart te bestellen (en 3 euro duurder dan v1.0):
http://www.banggood.com/X...leep-Tracke-p-993838.html
De beschrijving laat niet veel nieuws zien behalve dat hij 3mm breder is:
Size of product information label is changed,width increased:The new version is 89.5mm*36mm,compared with the previous version 89.5mm*33mm.
Size of product information label is changed,width increased:The new version is 89.5mm*36mm,compared with the previous version 89.5mm*33mm.
Sorry, maar 'n miband is echt geen bijna 9 cm lang en meer dan 3 cm breed hoor.daxy schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:27:
Banggood noemt dit de Mi-band v1.1 en is apart te bestellen (en 3 euro duurder dan v1.0):
Dit gaat imho over de afmeting van een handleiding of quickstart-blaadje.
Argh. je hebt gelijk. Sorry, moet ook niet op tweakers tijdens een meeting!dodge_911 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:34:
[...]
Sorry, maar 'n miband is echt geen 8,95cm lang en meer dan 3 cm breed hoor.Dit gaat imho over de afmeting van een handleiding of quickstart-blaadje.
Mijn Mi Band is binnen en ik kom net tot de ontdekking dat ik Android 4.2 heb en dat dit niet werkt. Werkt het vanaf 4.3? Zijn er nog andere oplossingen of moet ik op zoek naar een rom voor mijn telefoon met een nieuwere Android versie?
/▌
Ook niet, minimaal 4.4 volgens Xiaomi.Marzman schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:56:
Mijn Mi Band is binnen en ik kom net tot de ontdekking dat ik Android 4.2 heb en dat dit niet werkt. Werkt het vanaf 4.3?
[edit]Alle custom roms draaien op Android 4.2 helaas met uitzondering van een spaanstalige rom die 4.6 zou draaien
Was er eigenlijk vanuit gegaan dat het gewoon zou werken, had die telefoon dit jaar gekocht en kon er tot nu toe alles op draaien.
Was er eigenlijk vanuit gegaan dat het gewoon zou werken, had die telefoon dit jaar gekocht en kon er tot nu toe alles op draaien.
[ Voor 47% gewijzigd door Marzman op 28-08-2015 19:43 ]
/▌
Helaas, ook hier een verloren sensor...
Na een eindje op de fiets zag ik ineens een gat in de armband waar normaal de sensor zit
. Dus is het met het originele bandje best opletten. Hij kán er zomaar uitfloepeb. Balen zeg. Tuurlijk even terug gefietst maar nergens meer gevonden.
Mocht iemand er eentje over hebben, ik heb wel interesse.
Na een eindje op de fiets zag ik ineens een gat in de armband waar normaal de sensor zit
Vanmorgen twee stuks besteld via TinyDeal.com. Ben benieuwd. Heb een Apple Watch gehad (totaal niet te vergelijken) en een FitBit. Het dagelijks opladen was een van de punten waardoor ze beiden retour gingen.
Ik ben benieuwd naar deze Xiaomi. Het zal het eerste product van dit merk voor me zijn en voor 13 euro wil ik dat er best op gokken!
Ik ben benieuwd naar deze Xiaomi. Het zal het eerste product van dit merk voor me zijn en voor 13 euro wil ik dat er best op gokken!
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Zomaar een idee.. Ik heb sinds korte tijd ook een Mi Band en als je de instructies bekijkt wordt de sensor steeds van af de buitenkant in de armband geplaatst.thunder68 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:06:
Helaas, ook hier een verloren sensor...![]()
Na een eindje op de fiets zag ik ineens een gat in de armband waar normaal de sensor zit. Dus is het met het originele bandje best opletten. Hij kán er zomaar uitfloepeb. Balen zeg. Tuurlijk even terug gefietst maar nergens meer gevonden.
Ik vond dat niet erg logisch ( mede door verhalen van verloren sensoren ) en heb de sensor vanaf de binnenkant in de band gedrukt.
Volgens mij wordt zo de band vanaf de buitenkant minder opgerekt en zou de sensor beter blijven zitten of denk ik nu verkeerd?
Ik denk dat jij de juiste benadering toepast om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen dan wel minimaliseren.
lowo schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:38:
[...]
Zomaar een idee.. Ik heb sinds korte tijd ook een Mi Band en als je de instructies bekijkt wordt de sensor steeds van af de buitenkant in de armband geplaatst.
Ik vond dat niet erg logisch ( mede door verhalen van verloren sensoren ) en heb de sensor vanaf de binnenkant in de band gedrukt.
Volgens mij wordt zo de band vanaf de buitenkant minder opgerekt en zou de sensor beter blijven zitten of denk ik nu verkeerd?
Vandaag is jammer genoeg mijn Mi band gebroken, het onderste ringetje. Net zoals bij ObiTewodros. Wel gek dat het een heel weekend feesten + camping op Mysteryland overleeft, niet eens uit het bandje floept zoals bij andere, maar dan precies daar 2 dagen erna kapot gaat
De band zelf was van eind december vorig jaar, dus toch meer dan 9 maanden overleeft. De band kreeg wat krasjes en werd soms iets viezig, maar na een douche was hij weer mooi.
Maar nu dus een nieuw bandje besteld, via i.p.v. Banggood, daar hebben ze geen zwarte bandjes meer. Alleen gekleurde. Op TinyDeal zie ik ze nu ook in allemaal kekke kleurtjes, nog niet voorbij zien komen. Laten we maar is zoiets geks gaan proberen
Ook gelijk de zwarte besteld voor 1,5 Euro. Dus even afwachten hierop en dan kan ik hem weer dragen.

Maar nu dus een nieuw bandje besteld, via i.p.v. Banggood, daar hebben ze geen zwarte bandjes meer. Alleen gekleurde. Op TinyDeal zie ik ze nu ook in allemaal kekke kleurtjes, nog niet voorbij zien komen. Laten we maar is zoiets geks gaan proberen