Kapotte TB 950 opgestuurd gekregen >:( wat nu?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 764 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 23:09 schreef rdluca het volgende:

[..]

Aangezien je geld bij de Postbank (PTT doet alleen de post) op een aparte rekening staat kun je je geld van de PTT terugvorderen en op de volgende wijze:
de koop is via internet/e-mail tot stand gekomen. Nu de proc. niet deugt is er sprake van een wanprestatie en kan je nakoming vorderen via e-mail. Blijft nakoming uit, kan je via e-mail de koop ontbinden. In dat geval is de koop ontbonden en ben jij rechthebbende van het geld dat bij de Postbank vaststaat. Als eigenaar kan je direct je eigendom vorderen van de Postbank.
Nakoming vorderen van de moet waarschijnlijk bij de gast die hem verkocht heeft, heb ik al gedaan.
Hoe kan ik via e-mail de koop ontbinden? Naar wie moet ik een mailtje sturen met welke inhoud en hoe krijg ik dan m'n geld?

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb een brief gekregen van UPC dat ze heen gegevens willen geven ivm de privacywet, ik denk dat ik gewoon namens hem geld ga claimen op de rekening van een vriend

Specs

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:22
dit was een half jaar geleden ook gebeurd. Ik weet niet meer hoe het precies ging, ff zoeken op 'opgelicht' en 'wat nu' ?

Verwijderd

Damn, kloten voor je.
Ik zou het zo aanpakken.

1. Ga eerst netjes te werk stuur hem een e-mailtje en vraag alles netjes.
2. Dan zeg ja dat je het mooi kloten vindt.
3. Informeer Ibazar.nl er eens mee, die kunnen je helpen. (Die hebben alles van die gasten).
4. Is dat nou nog niet opgelost kom naar GoT en ga die persoon zwart maken, iedereen die dit leest en die lid is van Ibazar.nl gaat die persoon " blokeren " (Hij kan niet meer op jou aanbiedingen reageren ect.).
5. Dan maak je hem zwart en iedereen gooit hem dood met e-mailtjes via Ibazar.nl! >:)

6. Tja, dan kun je eigelijk aleen naar hem toe gaan en hem erg zwart maken.

Ik hoop voor je dat het je lukt!

Verwijderd

Ik heb ff op tolembate@hotmail.com 2x een e-mailtje gestuurd.
Netjes nog hoor. >:) ,Kan wel anders worden, kijken hoe die reageert.

Verwijderd

contact opnemen met ibazaar
hij is verantwoordelijk voor afleveren van werkende spullen mits het erbij vermeld staat zie voorwaarden ibazar

Verwijderd

Jammer

Verwijderd

Ik koop ook veel van Ibazar.nl en ook veel verkoop ik op Ibazar.nl.

Wat is zijn ecacte gebruikersnaam.
Dan kan iedereen die gast die lid is van Ibazar.nl die gast blokeren.

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
Op woensdag 13 juni 2001 18:08 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Ey thnx :) hoe doe je dat?
kan je btw ook uitzoeken of S Lodder uit Haarlem bestaat? 2013 RS
kan ik wel doen...

edit:
of moet ik weer es het draadje uitlezen voordat ik weer es een vage reply geef >:)

Verwijderd

het internet is machtig
\

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 20:53 schreef Psycho_cerebro het volgende:
het internet is machtig
\
Ja, dat kan.
Maar maak erg geen misbruik van op een verkeerde manier.

Verwijderd

Heb jij je geld nu al terug?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 14 juni 2001 16:58 schreef KifArU het volgende:
2. Geld terugvorderen (storneren) kan alleen bij machtigingen. Als je zelf een handeling hebt verricht (overmaken, pinnen, contant betalen), kun je dit niet ongedaan maken. Anders zouden er heel wat online winkels failliet gaan. Op de fiscus en de IBG na, kan niemand (ook de politie niet) geld van andermans rekening afhalen zonder toestemming van de rekeninghouder.
Volgens mij kan geld verschuldigd aan de Officier van Justitie ook zonder toestemming overgeboekt worden.

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 13 augustus 2001 03:29 schreef OlafvdSpek het volgende:

[..]

Volgens mij kan geld verschuldigd aan de Officier van Justitie ook zonder toestemming overgeboekt worden.
Onzin, niemand kan zonder je toestemming geld van je rekening incasseren. De belastingdienst niet, IBG niet en ook geen Openbaar Ministerie (waar een ovj toe behoort).
Mocht ik het mishebben, zou ik graag willen weten waar die toestemming/bevoegdheid in de wet is te vinden.
Hoewel het wel in de praktijk gebeurd bestaat daar geen juridische basis voor en is dus in onrechtmatig.
Daarom zou ik wel van iemand willen weten waar die bevoegdheid geregeld zou zijn.

• Paquito
  • Niet online
Forget it man, je bent je geld kwijt.
Iniedergeval heb je weer wat geleerd mbt van aankopen via het i-net :)

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 08:07 schreef Raven- het volgende:
Forget it man, je bent je geld kwijt.
Iniedergeval heb je weer wat geleerd mbt van aankopen via het i-net :)
Dat is dus echt niet waar.

Ik koop ook veel op Ibazar.nl (zie hierboven).

Mijn Intel Pentium II 350 komt er bijvoorbeeld weg.
Zat een uitgedraaide cooler op dus die heb ik even vervangen.
Dat ding is perfect, ik heb nog nooit zo`n goeie versie van een Pentium II gezien.
Ding loopt 140mhz overgeklokt (en dat was toen erg veel).
Geen vastloper niets, ook wel eens de cooler eraf gehaald en het ding gewoon goed schoon gemaakt, ja er zit natuurlijk stof op zo`n ding.
Nu draai ik er ook (mog) mee.

Dus dat is niet waar wat je daar zegt.
Ik koop geen S370 procesor op internet, die dingen gaan veeeeeel makelijker kapot dan de Slot1 versie`s.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op maandag 13 augustus 2001 06:46 schreef rdluca het volgende:

[..]

Onzin, niemand kan zonder je toestemming geld van je rekening incasseren. De belastingdienst niet, IBG niet en ook geen Openbaar Ministerie (waar een ovj toe behoort).
Mocht ik het mishebben, zou ik graag willen weten waar die toestemming/bevoegdheid in de wet is te vinden.
Hoewel het wel in de praktijk gebeurd bestaat daar geen juridische basis voor en is dus in onrechtmatig.
Daarom zou ik wel van iemand willen weten waar die bevoegdheid geregeld zou zijn.
Op http://www.startforum.nl/forums/tuftufclub/Forum5/HTML/000122.html las ik:
@Oblomow. Het hoofdartikel in de Telegraaf van zaterdag ging over niet betaalde verkeersboetes die door het OM van je bankrekening worden afgeschreven, zonder dat je daarvoor opdracht hebt gegeven. Dat is natuurlijk schandalig maar er staat wel een bepaling over in de wet. Dat is dan ook de reden dat ze willen dat je bij je bezwaarschrift je bankrekeningnummer opgeeft, en dat is dan ook de reden dat ik zelf altijd mijn rekeningnummer opgeef met twee typefoutjes. Als ze zich ooit met dat niet bestaande rekeningnummer bij mijn bank melden om een verkeersboete af te schrijven dan is er goeie kans dat de bank zegt dat dat ze dat bankrekeningnummer niet kennen. Is toch weer een dure CJIB medewerker dagen mee bezig.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 19:21 schreef UrgoanElsa het volgende:
Ik heb ff op tolembate@hotmail.com 2x een e-mailtje gestuurd.
Netjes nog hoor. >:) ,Kan wel anders worden, kijken hoe die reageert.
Thnx voor je hulp, maar het is al een paar maanden geleden gebeurd, en ik heb dit allemaal zo'n beetje al gedaan, en uit ervaring verwacht ik dat hij helemaal niet reageert...

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 20:22 schreef UrgoanElsa het volgende:
Ik koop ook veel van Ibazar.nl en ook veel verkoop ik op Ibazar.nl.

Wat is zijn ecacte gebruikersnaam.
Dan kan iedereen die gast die lid is van Ibazar.nl die gast blokeren.
Zijn username bij iBazar is Carlos Mozer

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 00:32 schreef UrgoanElsa het volgende:
Heb jij je geld nu al terug?
Nee, nog niet...

Specs

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 14:07 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Nee, nog niet...
Shit hij, dan kun je aleen nog naar die gast toe gaan.

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 14:05 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Zijn username bij iBazar is Carlos Mozer
Die is dus geblokeerd bij mij, ik wil niets met die gast te maken hebben.

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 14:04 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Thnx voor je hulp, maar het is al een paar maanden geleden gebeurd, en ik heb dit allemaal zo'n beetje al gedaan, en uit ervaring verwacht ik dat hij helemaal niet reageert...
Ja, hij heeft tot nu toe nog niet gereageerd.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Het idee wat ik nu heb is opbellen, zeggen dat ik hem ben, en het geld op de rekening van een vriend van me laten storten. Ik moet alleen hopen dat ze dan niet zeggen dat ik langs moet komen, want ik heb geen bewijsje.

Specs

• rdluca
  • Niet online
Wat dacht je van middels een e-mail de koop ontbinden en vervolgens je eigen geld bij de Postbank als rechtmatige eigenaar opeisen.

Verwijderd

Mwa, ik heb ook wel eens iets gedaan en dat was bij mij snel opgelost. >:)

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 18:37 schreef rdluca het volgende:
Wat dacht je van middels een e-mail de koop ontbinden en vervolgens je eigen geld bij de Postbank als rechtmatige eigenaar opeisen.
Kan ik gewoon een mailtje aan die gast sturen "ik ontbind de koop" en dan bij de postbank m'n geld opeisen en dan krijg ik dat?
Moet ik niet eerst een antwoord krijgen dat hij akkoord gaat? Hij reageert namelijk niet op m'n mailtjes en ik verwacht niet dat hij hier aan mee wil werken...

Specs

• rdluca
  • Niet online
Als hij niet reageert is dat mooi. DE oorspronkelijke koop is via het web/e-mail tot stand gekomen en kan je hem op dezelfde wijze weer ontbinden igv een wanprestatie/tekorkoming. Als de koopovereenkomst is ontbonden (dat kan dus eenzijdig) ben je hem geen geld meer verschuldigd en is het geld dat bij de Postbank vaststaat dus van jou en direct opeisbaar. Wil die eikel dan alsnog zijn cpu retour (ontbinding heeft tot gevolg dat er een ongedaanmakingsverbintenis onstaat) is het jou beurt om hem te negeren.

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 17:23 schreef Masterdam het volgende:
Ik heb via iBazar een TB950 bij iemand besteld voor f300,- inc rembours.
Toen ik het pakje openmaakte, wat trouwens wel goed verpakt was, zag ik meteen al dat de core afgebrokkeld was, toch nog ff geprobeerd, maar de Smart DLED bleef op 0000 staan. Met m'n Duron 800 werkte alles gewoon.
Hoe kan ik dit nu het beste oplossen?
Ik heb zijn adres:
S. Lodder
Tweakerstraat 56
1111 aa Tweaktoen
Nu ik in het mailtje kijk, staat daar iets heel anders:
mike v/d graaf
tolembate@hotmail.com
Rotterdam
Er zit ook een gele stikker op het pakje waarop staat:
Zwolle
V
10
7001 EJ
Ik ben nu bezig een mailtje te schrijven waarin staat dat de proc het niet doet, hoe hij er uitziet en of hij m'n geld terug wil storten.
dammm zeg zitten we hier nou nog steeds over te zeiken closen die hap

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 06:28 schreef rdluca het volgende:
Als hij niet reageert is dat mooi. DE oorspronkelijke koop is via het web/e-mail tot stand gekomen en kan je hem op dezelfde wijze weer ontbinden igv een wanprestatie/tekorkoming. Als de koopovereenkomst is ontbonden (dat kan dus eenzijdig) ben je hem geen geld meer verschuldigd en is het geld dat bij de Postbank vaststaat dus van jou en direct opeisbaar. Wil die eikel dan alsnog zijn cpu retour (ontbinding heeft tot gevolg dat er een ongedaanmakingsverbintenis onstaat) is het jou beurt om hem te negeren.
Ik heb in je profile gezien dat je jurist bent. Wil je dan plz een paar artikels citeren ofzo? Dat staat koel op het postkantoor, en geef ik 't meer kans dat 't gaat lukken... (op ICQ of email is nat. ook altijd goed, ICQ#83448285 appiewappie@hotmail.com

Specs

Verwijderd

Heb je geen telefoon nummer van die gast?
Maak dan even een leuk gesprekje met hem... >:)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Deze topic loopt erg lang, en sommige mensen lijken het idee te hebben dat het een HK-achtige babbeltopic is. Blijf aub ontopic, want het zou voor de topicstarter lullig zijn als ie dicht moet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

GROOT NIEUWS GROOT NIEUWS... Denk ik...

Ik heb dit e-mailtje naar de meneer gestuurd die jou even heeft beetgenomen.
---
Hey, ik lees op internet dat jij een beetje aan het bedriegen bent gegaan.
Je stuurt een Amd op die blijkt kapot te zijn.
En je geeft hem ze`n centen niet terug.
Laf hoor, we op GoT zullen Ibazar.nl eens even informeren.

Greetzz... ook een bedrieger.
---
En nu vanochtend heb ik dit e-mailtje terug gehad.
---
heuin????
---
En toen heb ik dit weer als mijn reactie gehad.
---
Ja, op GoT, een AMd Athlon 950 met de core kapot en jij reageert nergens op
terug.
We hebben jou aderes, we hebben jou nummer.
GoT komt eens op de koffie als je niet reageerd op zijn e-mailtjes.

Damn, waarom laat je dit nu zo lopen?
---

Kijk wat ik now weer voor`n reactie krijg...

Verwijderd

hallo mensen nog z'n eikel op iBazar

hij noemt zich de heer vlinders en bij contact via hotmail alvin chai uit breugel

d111155.upc-d.chello.nl ip 213.46.111.155
van hotmail crazy_village@hotmail.com via outlook
maandag aangifte heb zijn giro nr
iBazar en chello al ingelicht

• rdluca
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 20:16 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Ik heb in je profile gezien dat je jurist bent. Wil je dan plz een paar artikels citeren ofzo? Dat staat koel op het postkantoor, en geef ik 't meer kans dat 't gaat lukken... (op ICQ of email is nat. ook altijd goed, ICQ#83448285 appiewappie@hotmail.com
Aangezien op iedere reactie meer tegenreacties komen die alles in twijfel trekken en zeggen alles beter te weten heb ik weinig zin meer om dit op GoT te plaatsen. Zal dan ook via e-mail laten weten wat volgens mij je mogelijkheden zijn.

Verwijderd

Wat ik me afvraag: heeft die persoon van wie je die AMD hebt gekocht ooit gezegd dat het om een werkend exemplaar gaat? Zo niet, dan kun je de koopovereenkomst toch ook niet ontbinden aangezien de tegenpartij dan zijn verplichting is nagekomen (nl. een AMD opgestuurd) :?
weet iemand hoe dat zit?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Lijkt me sterk. Bijzonderheden dienen toch vermeld te worden, een als iets stuk is dan geldt dat wel als een bijzonderheid.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 12:43 schreef rdluca het volgende:

[..]

Aangezien op iedere reactie meer tegenreacties komen die alles in twijfel trekken en zeggen alles beter te weten heb ik weinig zin meer om dit op GoT te plaatsen. Zal dan ook via e-mail laten weten wat volgens mij je mogelijkheden zijn.
OK, bedankt alvast :)

Specs

Verwijderd

Even beetje off-topic, heet je toevalig Mathijs Pontier?

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 10:28 schreef UrgoanElsa het volgende:
staat toch in zijn profile? |:(

Verwijderd

Hallo als het onder rembours is verzonden, heeft het postkantoor zijn echte adres... en heb je zijn ip adres???
wat dan ook...

Gewoon aangifte doen op het politieburo van oplichting klaar

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 12:59 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

staat toch in zijn profile? |:(
Ja, zag het iets te laat sorry. :)

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 13:06 schreef -KOD- het volgende:
Hallo als het onder rembours is verzonden, heeft het postkantoor zijn echte adres... en heb je zijn ip adres???
wat dan ook...

bij rembours kan je zelf invullen wat je wilt (als adres) en als rekeningnummer die van een vriend(in) opgeven.. dus daar schiet je ook niet veel mee op denk ik...

zijn ip zou wel handig zijn alleen zou ik niet zelf gaan hacken/klooien want straks ben jij dan opeens de schuldige.

en aangifte doen zou wel kunnen, maar WIE wou je aangeven? en wat wil je als BEWIJS laten zien? (ja een kapotte athlon.. maar denk niet dat dat veel indruk maakt)

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 13:06 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Ja, zag het iets te laat sorry. :)
kan gebeuren :)

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 10:28 schreef UrgoanElsa het volgende:
Matthijs Pontier, hoezo?

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 13:06 schreef -KOD- het volgende:
wat dan ook...

Als je zo gaat schreeuwen mag je ook wel eerst ff het topic doorlezen, als je daar geen zin in hebt, mij best, maar dan moet je ook niet gaan blaten.
Hij heeft valse gegevens opgegeven. De PTT heeft z'n adres niet, en zelfs z'n rekeningnummer niet, ik heb z'n IP-adres, maar UPC wil niet meewerken en de politie zegt ook weinig te kunnen doen, dus daar heb ik ook weinig vertrouwen in.

Specs

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 18:58 schreef Masterdam het volgende:
ik heb z'n IP-adres, maar UPC wil niet meewerken
ik heb de topicook niet doorgelezen maar dit vind ik dus bullshit.. dat UPC niet meewerkt dan he.. ik bedoel.. als je virussen of trojans of iets dergelijks verstuurd dan mag iemand (ontvanger van die rommel) dat ook aangeven bij de desbetreffende provider om hier werk van te laten maken..

vind ik een beetje brak van UPC...

• rdluca
  • Niet online
Deze had je nog tegoed.
Je bent een koopoverenkomst aangegaan (art. 6:217 BW). DE cpu tegenover het geld dat je er voor betaald. Jij bent jou verplichting na gekomen want je hebt betaald. Je tegenpartij heeft niet geleverd wat ogv de overeenkomst was overeengekomen namelijk een werkende cpu (aangezien je ook geen reden had om aan te nemen dat je een kapotte zou krijgen).

Wanneer je nakoming hebt gevorderd (art. 6:82 lid 1 BW)en een redelijke termijn hebt gesteld voor nakoming, is je schuldenaar in verzuim (art. 6:81).
Op grond van (art. 6:265) heb je vervolgens de bevoegdheid de overeenkomst te ontbinden. Direct na de ontbinding onstaat een ongedaanmakingsverbintenis voor beide partijen (art. 6:271). Aangezien jij hebt betaald maar het geld nog bij de Postbank staat kan je dat geld dus direct terugvorderen omdat jij rechthebbende bent.

Aangezien alles via e-mail is gegaan kan bovenstaande via e-mail.
Wat mij betreft heb je hier voldoende aan. Ga dus met dit verhaal na de Postbank/bank of waar dat geld dan ook staat. Wanneer ze wat te zeggen hebben op bovenstaande laat ze dat dan in een e-mail doen of middels een brief zodat ik je daarmee weer verder kan helpen tot je je geld terug hebt.

Succes!

• stduke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11-2022

stduke

Hail to the king baby!

damn, hier kun je maybe nog wel oscars mee verdienen met zo'n script :) :)

Signatures are so subliminal...

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 18:58 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Als je zo gaat schreeuwen mag je ook wel eerst ff het topic doorlezen, als je daar geen zin in hebt, mij best, maar dan moet je ook niet gaan blaten.
Hij heeft valse gegevens opgegeven. De PTT heeft z'n adres niet, en zelfs z'n rekeningnummer niet, ik heb z'n IP-adres, maar UPC wil niet meewerken en de politie zegt ook weinig te kunnen doen, dus daar heb ik ook weinig vertrouwen in.
Bij zaken boven de 200 piek kan het bureau voor rechtshulp GRATIS rechtshulp geven. Je hebt er 300 piek voor betaald, dus ik zou maar eens gaan praten met ze.
Suc6

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 19:26 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

ik heb de topicook niet doorgelezen maar dit vind ik dus bullshit.. dat UPC niet meewerkt dan he.. ik bedoel.. als je virussen of trojans of iets dergelijks verstuurd dan mag iemand (ontvanger van die rommel) dat ook aangeven bij de desbetreffende provider om hier werk van te laten maken..

vind ik een beetje brak van UPC...
Jah, ik ben al eerder tot de conclusie gekomen UPC=brak. Ze hebben me (na ruim een maand) gewoon een standaard-brief gestuurd "Sorry voor het lange wachten, maar we doen niet mee ivm de privacywet" :(

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 19:33 schreef rdluca het volgende:
Deze had je nog tegoed.
Je bent een koopoverenkomst aangegaan (art. 6:217 BW). DE cpu tegenover het geld dat je er voor betaald. Jij bent jou verplichting na gekomen want je hebt betaald. Je tegenpartij heeft niet geleverd wat ogv de overeenkomst was overeengekomen namelijk een werkende cpu (aangezien je ook geen reden had om aan te nemen dat je een kapotte zou krijgen).

Wanneer je nakoming hebt gevorderd (art. 6:82 lid 1 BW)en een redelijke termijn hebt gesteld voor nakoming, is je schuldenaar in verzuim (art. 6:81).
Op grond van (art. 6:265) heb je vervolgens de bevoegdheid de overeenkomst te ontbinden. Direct na de ontbinding onstaat een ongedaanmakingsverbintenis voor beide partijen (art. 6:271). Aangezien jij hebt betaald maar het geld nog bij de Postbank staat kan je dat geld dus direct terugvorderen omdat jij rechthebbende bent.

Aangezien alles via e-mail is gegaan kan bovenstaande via e-mail.
Wat mij betreft heb je hier voldoende aan. Ga dus met dit verhaal na de Postbank/bank of waar dat geld dan ook staat. Wanneer ze wat te zeggen hebben op bovenstaande laat ze dat dan in een e-mail doen of middels een brief zodat ik je daarmee weer verder kan helpen tot je je geld terug hebt.

Succes!
Okay, thnx a lot! Zodra ik tijd heb ga ik naar de bank met deze artikelen op papier en dan ga ik daar 's ff flink zeuren! :)

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 14:02 schreef Neobazz het volgende:

[..]

Bij zaken boven de 200 piek kan het bureau voor rechtshulp GRATIS rechtshulp geven. Je hebt er 300 piek voor betaald, dus ik zou maar eens gaan praten met ze.
Suc6
Hey, thnx, dat wist ik helemaal niet!
Heb je toevallig ook het adres/tel. zo liggen ofzo? Anders zoek dat zelf wel uit hoor.

Specs

• rdluca
  • Niet online
Ik zou niet weten wat ze je daar meer kunnen vertellen dan je via alle reacties al te weten bent gekomen. Vaak weten ze daar stukken minder of geven je verkeerde info.

Mocht je toch meer vertrouwen in een dergelijk bureau hebben:

Bureau voor Rechtshulp
Paslaan 21
7311 AJ Apeldoorn
055-578 25 11 of 0575-59 42 42

Bureau voor Rechtshulp
Postbus 1015
6801 BA Arnhem
024-382 86 22

Succes ermee en laat effe weten wat ze voor je hebben weten te bereiken?

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 15:02 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Hey, thnx, dat wist ik helemaal niet!
Heb je toevallig ook het adres/tel. zo liggen ofzo? Anders zoek dat zelf wel uit hoor.
Ben er een keer geweest: in Amsterdam, maar er zijn er nog meer. Ik weet het adres niet meer, maar bel daarom ff het dichtsbijzijnde politiebureau en vrag hun naar het adres van het dichtstbijzijnde bureau.

Heb ik ook gedaan: politiebureau gebeld voor advies en toien gaven ze me dus het advies naar het bureau voor rechtshulp te stappen.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
nog ff over dat van dat koop ontbinden, stel dat ik nou bij 't postkantoor, en ze weigeren 't geld over te maken, bvb met de smoes dat ze de bevoegdheid niet hebben, ofdat de PTT dat zoiezo niet mag doen omdat ze alleen verzenden en met de evt. rotzooi achteraf nix te maken hebben, wat kan ik dan het beste doen?

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 17:31 schreef rdluca het volgende:
Ik zou niet weten wat ze je daar meer kunnen vertellen dan je via alle reacties al te weten bent gekomen. Vaak weten ze daar stukken minder of geven je verkeerde info.

Mocht je toch meer vertrouwen in een dergelijk bureau hebben:

Bureau voor Rechtshulp
Paslaan 21
7311 AJ Apeldoorn
055-578 25 11 of 0575-59 42 42

Bureau voor Rechtshulp
Postbus 1015
6801 BA Arnhem
024-382 86 22

Succes ermee en laat effe weten wat ze voor je hebben weten te bereiken?
Arnhem lijkt me 't handigst, daar zit ik ook op school, maar klopt dat nummer wel? Het netnummer voor Arnhem is 026 (van school iig wel, en van andere mensen op de leerlingenlijst die in Arnhem wonen ook, ff gekeken... 024 is Nijmegen...)

Specs

Verwijderd

Wel, zover ik weet.
Hoort iemand als verzender, zijn correcte naam en adres en ZEKER een correcte bank rekening in te vullen bij rembours zendingen.
Correcte naam en adres voor het geval dat het word geweigerd en terug moet naar zender. (Dus dat bewijst genoeg dat hij het niet terug wilde). Bewijs dat het een oplichter is.

En de hij moet zowieso een correcte bank rekening moeten invullen anders krijg hij dat geld niet op zijn rekening gestort, zover ik weet gaat het altijd zo bij rembours zendingen, er word nooit met kontant geld geregeld tussen PTT en zender.
Dus de PTT MOET een rek. nummer hebben die verbonden is met die zending, vraag mbv rembours briefje (colli nummer).

Ik hoop dat dit wat helpt, misschien wist je het allemaal ook al, maar goed. effe helpen :)

Succes verder :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 27 augustus 2001 19:15 schreef Masterdam het volgende:

[..]

maar klopt dat nummer wel? Het netnummer voor Arnhem is 026
offtopic:
Misschien hebben ze in Nijmegen geen postbussen meer over?

Verder kan ik, na deze topic gelezen te hebben, helaas niet veel meer zeggen dan: heel veel succes met de zaak! Tof dat je zoveel -serieuze!- replies hebt gekregen :)

• rdluca
  • Niet online
Op dinsdag 28 augustus 2001 08:29 schreef BalusC het volgende:

[..]

offtopic:
Misschien hebben ze in Nijmegen geen postbussen meer over?

Verder kan ik, na deze topic gelezen te hebben, helaas niet veel meer zeggen dan: heel veel succes met de zaak! Tof dat je zoveel -serieuze!- replies hebt gekregen :)
Ik de adressen en tel.nummers uit een naslagwerk dus misschien heb ik een netnummer verkeerd overgenomen. Beide opties proberen en je weet meer aangezien ik het morgen pas kan nakijken.

Ik zou nou wel eens enige vorm van actie richting de postbank ondernemen met behulp van de tips die je van iedereen hebt gekregen anders zijn we hier met kerst nog mee bezig.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 28 augustus 2001 08:56 schreef rdluca het volgende:

[..]

Ik de adressen en tel.nummers uit een naslagwerk dus misschien heb ik een netnummer verkeerd overgenomen. Beide opties proberen en je weet meer aangezien ik het morgen pas kan nakijken.
Ik bedoel, een postbus kan heel goed op andere plaats zijn dan waar je het volgens de telefoonnummer verwacht. Dus het is niet zo vreemd... :)

• rdluca
  • Niet online
Op dinsdag 28 augustus 2001 09:06 schreef BalusC het volgende:

[..]

Ik bedoel, een postbus kan heel goed op andere plaats zijn dan waar je het volgens de telefoonnummer verwacht. Dus het is niet zo vreemd... :)
Je hebt helemaal gelijk. Bedoel alleen dat ik het misschien fout heb overgenomen. :P

Verwijderd

Sorry hoor maar als iemand dit adres opgeeft:
S. Lodder
Tweakerstraat 56
1111 aa Tweaktoen

GAAT ER DAN ECHT GEEN BELLETJE RINKELEN, DAT DIT NIET EEN BESTAAND ADRES IS!!!!!!! (tweakerstraat en tweaktoen :Z )

P.s Gewoon nooit iets met iBazar doen, zijn al erg veel mensen belazerd!

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 15:44 schreef Masterdam het volgende:
Een nieuwe belangrijke ontwikkeling!
De Postbank heeft me net opgebeld dat ze niet weten naar welke rekening het bedrag overgemaakt moet worden. Dat heeft hij dus niet ingevuld. Of ik dat rekeningnummer wist :D .
Had dan effe je eigen rek. nummer gegeven hadden ze die 300 piek op jou rekening gestort |:( >:)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op dinsdag 28 augustus 2001 09:18 schreef wjcastelijns het volgende:
S. Lodder
Tweakerstraat 56
1111 aa Tweaktoen

GAAT ER DAN ECHT GEEN BELLETJE RINKELEN, DAT DIT NIET EEN BESTAAND ADRES IS!!!!!!! (tweakerstraat en tweaktoen :Z )

Eh, volgens mij is dat censuur.

• Exirion
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Duhhh ;)

Kijk eens wat er onder de post staat:
[Dit bericht is gewijzigd door Traag op 12-08-2001 22:57]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

ja geef je eigen rekening nmr op.
als die figuur verhaal komt halen dan hebben die kip!!!!
:)

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op dinsdag 28 augustus 2001 03:20 schreef Orb het volgende:
Wel, zover ik weet.
Hoort iemand als verzender, zijn correcte naam en adres en ZEKER een correcte bank rekening in te vullen bij rembours zendingen.
Correcte naam en adres voor het geval dat het word geweigerd en terug moet naar zender. (Dus dat bewijst genoeg dat hij het niet terug wilde). Bewijs dat het een oplichter is.

En de hij moet zowieso een correcte bank rekening moeten invullen anders krijg hij dat geld niet op zijn rekening gestort, zover ik weet gaat het altijd zo bij rembours zendingen, er word nooit met kontant geld geregeld tussen PTT en zender.
Dus de PTT MOET een rek. nummer hebben die verbonden is met die zending, vraag mbv rembours briefje (colli nummer).

Ik hoop dat dit wat helpt, misschien wist je het allemaal ook al, maar goed. effe helpen :)

Succes verder :)
Het staat al in dit topic, maar 't is een takkenwerk omdat helemaal door te gaan lezen :P maar de PTT heeft m'n geld omdat ie geen rekeningnummer heeft ingevuld en 't adres klopt niet en dat controleert de PTT niet en is er ook niet verantwoordelijk voor

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
S. Lodder
Tweakerstraat 56
1111 aa Tweaktoen

|:( misschien snap je ooit nog 's dat de modjes hier dat veranderd ivm evt privacy van als ie 't adres van een onwetend omaatje heeft gebruikt :)

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op dinsdag 28 augustus 2001 09:27 schreef Shaggy16 het volgende:

[..]

Had dan effe je eigen rek. nummer gegeven hadden ze die 300 piek op jou rekening gestort |:( >:)
Ik denk niet dat ze zo achterlijk zijn daar. Hmm, het rekeningnummer van de geaddresseerde is hetzelfde als het rekeningnummer van de afzender...

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op dinsdag 28 augustus 2001 08:56 schreef rdluca het volgende:

[..]

Ik zou nou wel eens enige vorm van actie richting de postbank ondernemen met behulp van de tips die je van iedereen hebt gekregen anders zijn we hier met kerst nog mee bezig.
Ik heb het momenteel erg druk met herexamens, gewone examens, kamer regelen etc. (ik zit nu in 6vwo en de vakantie is al weer een week voorbij :( ) maar ik denk dat ik morgen of overmorgen toch wel ff tijd moet hebben...

En weet iemand wat ik het best kan doen als de postbank na het uitleggen van het ontbinden van de koop m'n geld niet terug wil storten? Weet iemand daar een goed antwoord op?

Specs

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Op dinsdag 28 augustus 2001 21:02 schreef Masterdam het volgende:

[..]

En weet iemand wat ik het best kan doen als de postbank na het uitleggen van het ontbinden van de koop m'n geld niet terug wil storten? Weet iemand daar een goed antwoord op?
Volgens de rechtenstudent in dit topic sta je volledig in je recht om het geld van de PTT terug te vorderen. Wat let je dan om met hulp van rechtsbijstand desnoods een aanklacht tegen de PTT in te dienen? Dat win je zeker als je daadwerkelijk in je recht staat; en daar lijkt het t.o.v. de PTT zeker op.

Hoe kan de PTT verklaren dat ze uberhaupt een rembourszending waarbij de afzender zijn rekeningnummer niet invult accepteren? Het lijkt me dat de postbeambte uitwerpselen in zijn/haar ogen had... :)

Iig succes ermee!

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik ben net naar het postkantoor, daar zeiden ze dat ik de postbank moest bellen en dat zij m'n geld dan zouden kunnen storten.
Ik heb nu de postbank aan de telefoon en ze overlegt met een collega...

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
ze zeggen dat ze het geld niet kunnen overmaken omdat het op een rekening van de PTT Post staat en ze mogen daar niks mee doen. Ik ga nu weer naar het postkantoor...

Specs

• rdluca
  • Niet online
Op woensdag 29 augustus 2001 15:45 schreef Masterdam het volgende:
ze zeggen dat ze het geld niet kunnen overmaken omdat het op een rekening van de PTT Post staat en ze mogen daar niks mee doen. Ik ga nu weer naar het postkantoor...
Vol verwachting klopt ons hartje!!*D

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op woensdag 29 augustus 2001 15:45 schreef Masterdam het volgende:
Had je niet kunnen vragen of ze zelf dat postkantoor op konden bellen?

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
PTT Post gebeld op aanraden van 't postkantoor. Zeggen dat ik naar 't postkantoor terug moet om daar een formulier in te vullen zodat er nagekeken wordt wat er mee is gebeurd en daarna mag 't geld pas overgemaakt worden... :( Ik geloof er eigenlijk geen kont van...

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Formulier ingevuld... Over een paar weken ofzo wordt er contact met me opgenomen wat de PTT Post ermee doet...

Specs

• rdluca
  • Niet online
Op woensdag 29 augustus 2001 16:44 schreef Masterdam het volgende:
Formulier ingevuld... Over een paar weken ofzo wordt er contact met me opgenomen wat de PTT Post ermee doet...
Komt wel goed.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Oke, dat geeft hoop :).
Ik zal nog bericht geven als ik wat hoor.

Specs

• rdluca
  • Niet online
Nou gaan we ook door tot het einde! Ze zullen schriftelijk reageren en mochten ze er problemen mee hebben wil ik wel hebben met een brief erover heen te sturen.
Ik denk dat ik gelijk heb dus zal ik het krijgen ook! :(

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 18:08 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Ey thnx :) hoe doe je dat?
kan je btw ook uitzoeken of S Lodder uit Haarlem bestaat? 2013 RS
Ik kan de volgende "interessante" Lodders vinden:

LODDER, S.
Kennemerstraat 56 ZW
2021 EE HAARLEM
023-5274172

LODDER, S.
Eendrachtstraat 56
2013 RJ HAARLEM
06-14597585

LODDER, S K.
Pijnboomstraat 29
2023 VN HAARLEM
023-5275871

(Als iemand anders dit al opgezicht heeft, excuses, maar dit topic is zo lang...).

Hans

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Oke, dat geeft hoop
Je hebt onverschuldigd betaald aan de PTT, lijkt me wel logisch dat ze jou je geld teruggeven want ook de PTT komt niet onder de wet uit. Art 6:203 lid 1 en 2 BW zijn hier heel helder over, ze moeten je het geld terug geven.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
LODDER, S.
Eendrachtstraat 56
2013 RJ HAARLEM
06-14597585

WTF dit staat op 't pakje, alleen in zo'n debiel handschrift dat ik d8 dat 'r RS en lindrachstr stond...

Specs

Verwijderd

Tot je dienst!

(enne, succes!!)

Hans

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
|:( koop da dan ook nie bij ibazar |:(

• brute51
  • Laatst online: 07-08-2025
ben je nou zo onderhand nie meer kwijt aan tel kosten (steeds bellen met post kantoor, post bank etc) dan aan die kapotte proc?

anyway als t nie echt wil schrijf is naar een tv prog. zijn toch zat van dat soort progs die dr wel is wat aan willen en kunnen doen?

Ik heb echt een hele goeie PC.

• brute51
  • Laatst online: 07-08-2025
net effe alles door gelezen... wat een werk zeg... bijna 300 posts

Ik heb echt een hele goeie PC.

• Aesculapius
  • Laatst online: 23-08 09:23
Betekend dat nu dat je zijn 06-nummer hebt? Dan zou ik hem op zijn minst eens proberen te bellen met een pissig toontje....
En dat van de ptt zou ik niet te veel op vertrouwen. Ik heb zelf ook problemen gehad met een zending die ik volgens de ptt nooit betaald had (was het bewijsje kwijt). Die paar weken liepen bij mij dus uit in een paar maanden :(

Anyway; Ik zou idd gewoon een beetje druk bij de PTT leggen.

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op vrijdag 31 augustus 2001 23:46 schreef brute51 het volgende:
ben je nou zo onderhand nie meer kwijt aan tel kosten (steeds bellen met post kantoor, post bank etc) dan aan die kapotte proc?

anyway als t nie echt wil schrijf is naar een tv prog. zijn toch zat van dat soort progs die dr wel is wat aan willen en kunnen doen?
Nah, ik heb in totaal zeker niet meer dan een uur met de postbank enz gebeld, en dat zijn geen dure lijnen ofzo, en ik betaal de telefoonrekening niet :P

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik kom net uit school en m'n moeder zegt dat de PTT gebeld heeft en iets zei van dat ze nooit geld teruggeven en nu dus ook niet... Ze bellen nu nog om mij aan de lijn te krijgen...

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Iemand heeft me gebeld.
Hij zei dat ze het geld niet over konden maken, omdat ze het niet mochten... :(
Ze wisten ook niet zeker waar het geld was. Het geld moest eerst overgemaakt worden en dan moest ik het met de afzender uitzoeken. Ze raadden me aan om een aangetekende brief te sturen.
Ik heb ze ook gevraagd om wat ze aan de telefoon gezegd hebben ed op papier te zetten zodat ik dat aan mensen kan laten zien die van dit soort zaken meer verstand hebben dan ik (bedankt rdluca).
Ze hebben me ook een telefoonnummer en een dossiernummer gegeven, zodat ik de man waarmee ik gepraat heb aan de lijn kan krijgen.

Specs

• Atomsk
  • Laatst online: 31-07 21:46
Op vrijdag 31 augustus 2001 22:12 schreef Go0s het volgende:
|:( koop da dan ook nie bij ibazar |:(
Waarom niet? Ik koop en verkoop (hoofzakelijk verkoop) wel eens wat via Ibazar en heb daar nog nooit problemen mee gehad. Je moet alleen extra opletten met nieuwe verkopers die nog geen positieve beoordelingen hebben.

Ze zijn wel wat laks bij ibazar. Kreeg net een mailtje binnen dat ze een verkoper van geheeld computerspul die ik ze gemeld had, "in de gaten zouden houden". :r
Yeah right, in de gaten houden of hij z'n veilingvergoeding wel betaald zeker? Die gast had notabene in de beschrijving van z'n gestolen waar staan dat het illegaal was en heling.

Verder denk ik dat Masterdam er uiteindelijk niet onderuit komt om een rechtszaak aan te spannen, of daar tenminste mee dreigen richting de verkoper. Hetzelfde geldt denk ik voor PTT Post. Die gaan ook echt je geld niet terugstorten, tenzij ze daar gerechtelijk toe gedwongen worden.

_██_
(ಠ_ృ)

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Ik had hem ff opgebeld en hij heten wel lodder met de achternaam enik vroeg woon jij op dat adres en hij zei toen bijna maar volgens mij isem dat.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb nu een brief gekregen van de PTT Post:

"PTT-Post is niet verantwoordelijk/aansprakelijk voor geschillen met betrekking tot de inhoud van een zending tussen u en de afzender.

Met betrekking tot de vervoersovereenkomst die de afzender met PTT-Post aan al haar verplichtingen voldaan. Hiervoor verwijs ik u de algemene voorwaarden te verkrijgen op het postkantoor.

Heeft u nog vragen of opmerkingen over dit onderzoek dan zijn we te berijken op ... om ...."

Ze zeggen hier niks over dat ik de koop ontbonden heb, terwijl ik het daar wel over gehad heb aan de telefoon...

Wat kan ik nu het beste doen?

Specs

• rdluca
  • Niet online
Ik zou graag een kopie van die brief hebben. Ik weet niet wat makkelijker is voor je, opsturen of scannen en mailen.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
K, ik zal hem wel inscannen en mailen.

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb hier een lange tijd niets gepost, maar er was ook weinig vooruitgang, maar ik kan inmiddels melden dat rdluca een hele mooie brief heeft gemaakt waarvan ik hoop dat de PTT hem nu heeft.

Specs

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Pfffft.......... Ibazar......
Tja.... wat moet daar nog aan toe gevoegd worden ;)

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
De PTT heeft (nu al :( ) een brief gestuurd dat ze het geld niet terug willen geven, maar dat degene die de TB naar me heeft opgestuurd het geld naar me moet overmaken. Ze hebben er dus niet veel van begrepen. :(

Specs

Pagina: 1 2 3 4 Laatste