Ik weet niet of je ook al van voor de eerste grote oplichtingszaak bent, maar dat waren superveel posts over drie topics.Op Friday 15 June 2001 09:36 schreef jdvanwijk het volgende:
100+ reacties... is dat ooit gebeurd?
Ik weet eigenlijk niet hoe dat nou eigenlijk is afgelopen.
Ging geloof ik ook om processoren en ram.
Toen werd er eerst betaald, en niet opgestuurt o.i.d. Was er verwarrend in ieder geval.
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Maar jah eBay en PayPal zijn wel wat groter dan iBazar en ik denk zelf ook wel iets veiliger? Geen idee hoor maar tot nu toe gaat alles prima via eBay.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Een motief om dit te doen, is dus voor het verkopen van kapotte zooi! Misschien kun je die andere mensen ff contacteren, die ook problemen met aflevering hadden via deze gozer! Eventueel samen naar de kantonrechter???
Die Carlos Mozer is trouwens een Franse voetballer... net als Thierry Henry, de naam die hij heeft ingevuld bij z'n hotmail account.
Verwijderd
Silicium is ook veel te stevig om af te brokkelen, het zat in een antistatisch zakje, in een stuk WC papier in een kartonnen doosje, in een PTT doosje.Op donderdag 14 juni 2001 21:46 schreef Hellhound het volgende:
Je zei dat die CPU goed verpakt zat maar dat er wel stukjes van de core afgebrokkeld waren. Als je die stukjes core niet in de verpakking hebt gezien , betekend dat dus dat hij gewoon een afgebrokkelde core heeft opgestuurd . Ikop zulke lui !.
iBazar heeft na 3 mailtjes hierover sinds ik deze topic startte nog steeds niet gereageerdOp donderdag 14 juni 2001 21:57 schreef rdluca het volgende:
Je hebt wel een koopovereenkomst gesloten en je wederpartij levert niet conform de overeenkomst. Je kan alleen nakoming eisen en wanneer hij dit niet doet ontbindt je schrift. de koop. Hij moet dan je geld retourneren en dit kan je via de rechter afdwingen.
I-Bazar kan je wel aan zijn gegevens helpen lijkt me wanneer je alles uitlegt. Vanwege veel van dit soort gevallen is de aandacht bij justitie ook aan het groeien.
Geen leuke weg maar bij een geschil tussen twee burgers is het helaas zou.
nb. eenmalige betaling kan niet door jou of postbank/ptt or whatever worden teruggedraaid.
Hoe kan ik nakoming eisen? gewoon door een mailtje te sturen naar die gast? en wat is nakoming dan PRECIES? En kan je zomaar de koop ontbinden? Dat kan toch alleen als beide partijen dat willen?
Ik ga morgen na m'n examens naar de politie om aangifte te doen (ze waren de hele tijd geslotenOp donderdag 14 juni 2001 23:35 schreef Damion het volgende:
Ok hier een berichtje van een adspirant (Agent in opleiding)
Als eerste is het een civiele zaak zover ik het begrijp.
Maar er is wel een civiele overeenkomst gesloten.
Jij gaf hem geld voor een product(een werkend product) Jouw plicht is om hem geld daarvoor te geven. Zijn plicht is om het product af te leveren. In de staat dat hij moet zijn zoals in de overeenkomst.
Kijk ik kan het fout hebben, maar ik denk dat je het moet uitvechten voor de civiele rechter(Kantongerecht)
Ga gewoon zeker langs bij de politie, zij kunne jouw alle informatie geven en desnoods een ontbiedings brief voor de kantonrechter.
En als het toch een aangifte wordt terzake van oplichting kan je hem in iedergeval aangifte doen
Vergeet niet de postpakje mee te nemen, een de email met daarin de bevestiging van jullie overeenkomst
eBay en iBazar zijn gefuseerd, dus op zich zou dat voor mij net zo goed geregeld moeten kunnen worden, maar de mailtjes naar iBazar, zowel naar de webmaster als naar "ons" krijg ik geen reactie opOp vrijdag 15 juni 2001 11:53 schreef tazzman het volgende:
Even tussen door.. ik shop wel via eBay en dat gaat prima. PayPal zorgt er voor dat alles netjes van mijn creditcard afgeschreven wordt en mochten er problemen zijn, dan kan je direct contact opnemen met zowel eBay als PayPal.
Maar jah eBay en PayPal zijn wel wat groter dan iBazar en ik denk zelf ook wel iets veiliger? Geen idee hoor maar tot nu toe gaat alles prima via eBay.
Hij heeft in een mailtje gezegd Mike v/d Graaf en op het pakje stond S. Lodder.Op vrijdag 15 juni 2001 12:08 schreef jumpski het volgende:
Ik denk als je naar de kantonrechter stapt....(eerst naar de politie dus)je behoorlijk sterk staat! Hij heeft toch 2 of 3 verschillende namen opgegeven. Dit duidt toch ook op valsheid in geschrifte (of iets dergelijks).
Een motief om dit te doen, is dus voor het verkopen van kapotte zooi! Misschien kun je die andere mensen ff contacteren, die ook problemen met aflevering hadden via deze gozer! Eventueel samen naar de kantonrechter???
De andere 2 namen zijn "Carlos Mozer" als iBazar username, een Franse voetballer, en "Thierry Henry" als username bij tolembate@hotmail.com, ook een Franse voetballer.
Ik heb met mensen gepraat die bij iBazar ook negatief op 'm hebben gestemd, die zeiden allemaal dat ie gewoon niet meer reageerde (in z'n 1e mailtje naar mij zei hij dat mensen vaak niet meer op hem reageerden, maar goed) en eentje zei dat hij het steeds afzei omdat hij in Frankrijk zat, want daar woonde hij ook
Volgens mij is dit negatief nieuws voor mij. Als hij niet wil betalen gaat ie gewoon ff in Frk zitten
Jah, die straatnaam staat een beetje wazig met potlood geschreven, de eerste l kan ook een c zijn, en volgens mij stond er "lindrachstraat"...Op zondag 17 juni 2001 14:52 schreef DJNelis het volgende:
Lindrachtstraat bestaat niet in Haarlem hoor!
Enne; S.Lodder......
Slodder?
Weet iemand btw wat een gele sticker op een rembourspakje betekent? er stond op:
Zwolle (huh? wat heeft Zwolle er nou mee te maken)
V
10
7001 EJ (mijn postcode)
Maar.... Als je dat kunt doen door je eigen onschuld te bewijzen dan wordt het natuurlijk moeilijker
Ik bewijs dat hij schuldig is, als ik m'n eigen onschuld kan bewijzen, als ik dat niet bewezen, heb ik ook niet bewezen dat hij schuldig is, omdat ik of hij schuldig is.
En nu is 't veel duidelijker
Neem niet aan dat hij daarvoor een hele nieuwe bankrekening opent
OK dan, daar heb ik wat aan, denk ik. Hij kan een geheim nummer hebben, en dat ie daarom niet in 't telefoonboek staat. Als dit zo is, kan ik bij de politie/PTT nagaan met 't rekeningnummer of die gegevens kloppen, en als dat niet zo is is ie genaaid, toch?Op zondag 17 juni 2001 15:12 schreef majic het volgende:
Mn vriendin merkt hier helder op dat zn naam moet kloppen op het pakketje want de PTT die _EIST_ dat degene die iets onder rembours opstuurt zn echte gegevens geeft. Dat ivm met geld storten op t rekening nr van de verzendende partij .
Neem niet aan dat hij daarvoor een hele nieuwe bankrekening opentdat kan ook niet want je moet je legitimeren.
Ik kan iig zoiezo aantonen dat ie verkeerde gegevens heeft opgegeven.
voor die 300 piek vlucht ie idd wel het land uit =P
[ the server is down, life after student-dorm sucks ]
Verwijderd
ifso daarheen stappen. de persoon is ALTIJD te achterhalen via het rekening nummer wat hij bij de PTT op heeft gegeven, dat is het enige wat echt van hem is.
rest kan allemaal vals zijn.....
Verwijderd
Terwijl ik aan het typen was, kwam hij net weer online, maar verdween opnieuw, voordat de trace klaar was. Ik weet nu wel zeker dat 'ie uit Rotterdam komt...
Ik zal het morgen op de uni nog een keer proberen (hehe OC-12 need I say more?)
Weet iemand hier, hoe je de Chello area codes kunt ontcijferen naar een locatie?
Een DNS lookup van de etter in kwestie resulteerde in:
a~~~~~.upc-a.chello.nl
waarin de tildes 5 nummers representeren. Ik noem de nummers maar even niet specifiek hier, omdat ik niet zeker weet, of Masterdam daarmee akkoord gaat...:?
Lijkt me niet, maar als ie daar toch een huis heeft en vaak geen gaat, kan ie gewoon ff een paar dagen weg gaan, omdat 't 'm gewoon goed uitkomt, en dat kan 't gewoon lastiger makenOp zondag 17 juni 2001 17:21 schreef yamAUchi het volgende:
lol
voor die 300 piek vlucht ie idd wel het land uit =P
van mij mag 't. We hebben hier ook al per ongeluk het adres van een onschuldige geplaatst (sorry, onbekende met een geheim nummerOp zondag 17 juni 2001 20:47 schreef f0rc3d het volgende:
He Masterdam, na dat telefoontje heb ik hem nog geprobeerd te tracen, maar een seconde of 7 na de eerste DNS-lookup, verdween deze persoon opeens van internet!
Terwijl ik aan het typen was, kwam hij net weer online, maar verdween opnieuw, voordat de trace klaar was. Ik weet nu wel zeker dat 'ie uit Rotterdam komt...
Ik zal het morgen op de uni nog een keer proberen (hehe OC-12 need I say more?)
Weet iemand hier, hoe je de Chello area codes kunt ontcijferen naar een locatie?
Een DNS lookup van de etter in kwestie resulteerde in:
a~~~~~.upc-a.chello.nl
waarin de tildes 5 nummers representeren. Ik noem de nummers maar even niet specifiek hier, omdat ik niet zeker weet, of Masterdam daarmee akkoord gaat...:?
btw, ik kreeg bij die DNS lookup dus 979038.upc-a.chello.nl
Ik kreeg dus geen a ervoor, is dat raar?
Kan je btw ff iets van die trace mailen wat ik mee kan nemen bij m'n aangifte morgenmiddag?
Verwijderd
kan 'm nou ook niet meer bij marktplaats vinden... vreemd...
nog een trace geprobeerd en gedumpt naar trace.txt (nu simpele traceroute:)
traceroute a97038.upc-a.chello.nl -h 40 -w 2000 >> trace.log
bleek echter offline en kwam niet verder als:
fastethernet0-0-0.amg-bbr-01.carrier1.net
waar je ook nix aan hebt...
hee, dat is bij jou wel heel vreemd... heb ik dan wel het goede IP-adres? want hij gaf bij mij beide keren (dat het dus misging) a97038.upc-a.chello.nl ????
Het zal wel kloppen denk ik, want het getal klopt bijna hetzelfde, maar wel vaag dat er toch net iets anders uitkomt...
Info ip:Op maandag 18 juni 2001 10:42 schreef Masterdam het volgende:
Oops, foutje in 't IP gemaakt. Het IP is 62.163.79.38 zie ik nu
Whois info for 62.163.79.38: [using cached info]
Network name = UPC-KT-CABLE45
Owner = Chello DHCP COM21
Location = Galvanistraat 12-2, 6716 AE Ede, The Netherlands
Online? = online
Mail relay = smtp.chello.nl
Verder vond ik geen locatie op dit "goede" ip..
Daarom hebt ik maar ff een andere ip genomen.. (1 nr lager) die heeft zelfde chello server en kan niet ver van die gast afliggen
Location of 62.163.79.37: [requesting info]
Country = The Netherlands
Region = Zuid-Holland
City = Berkel En Rodenrijs
Deze info klopt natuurlijk niet 100 %, maar dan weet je wel +/- waar hij ongeveer woont
Greetz
Zwolle. Distributiecentrum van de PTT?Op zondag 17 juni 2001 14:56 schreef Masterdam het volgende:
Weet iemand btw wat een gele sticker op een rembourspakje betekent? er stond op:
Zwolle (huh? wat heeft Zwolle er nou mee te maken)
V
10
7001 EJ (mijn postcode)
Verwijderd
Nee, nog nietOp dinsdag 19 juni 2001 00:38 schreef BOMBER het volgende:
En MAsterdam heb je nu je geld terug..?
huh? Ede ligt toch in Gelderland? Dat zou betekenen dat hij een chello aansluiting in Gelderland heeftOp maandag 18 juni 2001 20:37 schreef Unique het volgende:
[..]
Info ip:
Whois info for 62.163.79.38: [using cached info]
Network name = UPC-KT-CABLE45
Owner = Chello DHCP COM21
Location = Galvanistraat 12-2, 6716 AE Ede, The Netherlands
Online? = online
Mail relay = smtp.chello.nl
Verder vond ik geen locatie op dit "goede" ip..
Daarom hebt ik maar ff een andere ip genomen.. (1 nr lager) die heeft zelfde chello server en kan niet ver van die gast afliggen:
Location of 62.163.79.37: [requesting info]
Country = The Netherlands
Region = Zuid-Holland
City = Berkel En Rodenrijs
Deze info klopt natuurlijk niet 100 %, maar dan weet je wel +/- waar hij ongeveer woont
Greetz
Ede is waarschijnlijk de locatie waar een tussen server van chello zelf zit...Op dinsdag 19 juni 2001 09:18 schreef Masterdam het volgende:
[..]
huh? Ede ligt toch in Gelderland? Dat zou betekenen dat hij een chello aansluiting in Gelderland heeftJe kan toch niet meerdere mensen per IP hebben
Je moet bij onderste kijken.... maar deze info klopt niet altijd.. maar wel heel vaak.
Zuid Holland kan wel kloppen
Greetz
Hij heeft ook gezegd dat ie uit Rotterdam kwam, en de postcode 32XX xx is ook rotterdam zuid (en omliggende dorpjes).
Ik moet tussen 3 en half 4 thuis zijn om de deur voor iemand open te doen, daarna ga ik naar de politie
(Gister zou iemand m'n mobo op komen halen, maar die kwam niet opdagen
Praat geen onzin met storneren! Dit is rembours hoor. Anders kun je wel alles gaan bestellen, storneren maar, en lekker er vandoor met je spulletjes...hahaOp donderdag 14 juni 2001 16:31 schreef CyCLoNe het volgende:
is gewoon algemeen bekend dat dat kan ... als ik geld over maak , dan wel automatisch of zelf kan je de transactie storneren ( zo heet dat geloof ik ) maar dan moet je het wel via de giro gedaan hebben en niet cash betaald hebben aan de postbode.
Dus even belangrijk is nu hoe heb jij dat pakje betaald ... netjes 3 flapjes van 100 aan de postbode gegeven of ben je op het postkantoor geweest en heb je gepint ervoor.
Ik hoop dat je gepint hebt, dan gewoon storneren die hap !!! en flink zeiken tegen die postbeambten daar op het postkantoor, anders doen ze namelijk niks
Tijdens de discussie in dit forum over dit voorval zie ik je ook al 2x verwijzen naar een ander handeltje dat je hebt lopen (discman, moederbord). Zeker als je zo actief bent langs deze wegen is het dus echt gewoon eigen risico hoor... Ik snap niet dat er mensen medelijden mee hebben.Op dinsdag 19 juni 2001 14:44 schreef Masterdam het volgende:
(Gister zou iemand m'n mobo op komen halen, maar die kwam niet opdagen
Ze PROBEREN uit te zoeken wat het rekeningnummer is van degene waarnaar ik het opgestuurd heb, maar verwachten niet dat het veel zal opleveren.
Is dit normaal?
Verwijderd
Veel succes
bedankt voor je reactie, maar als je het hele topic had doorgelezen wist je dat iBazar niet op m'n mailtjes reageert en hij zelf ook niet. Ik probeer nu eerst via de politie of ze het rekeningnummer kunnen achterhalen, en via dat zijn gegevens. Als dat niet lukt ga ik het via UPC proberen.Op dinsdag 19 juni 2001 17:32 schreef ChicaneBT het volgende:
Het gaat hier echt om pure oplichting ze sturen je een dode proc en hun vangen er toch nog geld voor. Ik snap die gasten niet hoor maar ja. Daar heb jij niks aan en zeggen niks op Ibazar kopen is natuurlijk onzin want er zullen vast ook wel goede betrouwebare mensen tussen zitten het zijn er altijd een aantal die verstieren het voor de rest. Maar probeer hem eerst te mailen en misschien via Ibazar geld terug.
Veel succes
De Postbank heeft me net opgebeld dat ze niet weten naar welke rekening het bedrag overgemaakt moet worden. Dat heeft hij dus niet ingevuld. Of ik dat rekeningnummer wist
Niet dus, en als ik het wist zou ik het niet zeggen
Ik heb daarna de politie gebeld, nog een keer uitgelegd wat er gebeurd was (na een half uur 30cpm te hebben betaald) en ik wordt teruggebeld door iemand die zich bezighoudt met criminaliteit over internet.
Naar de PTT geweest. Ze willen het geld niet teruggeven, maar als ze er niet achterkomen wat het rekeningnummer van die gast is, nemen ze contact met me op en ze weten nog niet wat de procedure dan zal zijn...
Iemand een idee wat ik nu het beste kan doen?
Bij de postbank zeiden ze trouwens dat ze bij pakketjes niet verplichten dat de afzender zijn juiste gegevens invult omdat ze het toch niet "kunnen" controleren.
Weet iemand of dit echt zo is? En wat ik nu kan doen?
Wat een wazige gast is dit zeg, het lijkt wel een geest, dit verpest het wel voor de hele 2e hands handel, ik verkoop ook veel 2e hands, en heb het het liefst als de mensen het op komen halen.
Niet op voorraad.
De politie heeft al gezegd dat ze contact met de PTT op zouden nemen, maar ik vind het zelf ook slecht van de PTT dat ze die verzending niet willen annuleren (geld van hun rekening terug storten op de mijne en het pakje terugsturen naar de afzender)
Weet iemand of ze dat WEL mogen doen?
Als je een paket onder rembours krijgt mag je het paket openen om te kijken of alles er in zit en of het niet kapot is.
De ptt vind dit niet leuk natuurlijk maar ze zijn het verplicht.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
GVD kan ik de PTT nu wat maken of niet? Nee zeker, moet ik zeker gaan bewijzen dat ik 'm van te voren niet open mocht maken
Nee, ik heb op het moment niks te koop, misschien kan je dat (dat je het pakje niet mocht openen) als argument aangeven om je geld terug te eisen.Op donderdag 21 juni 2001 16:14 schreef Masterdam het volgende:
WAT? Dan ben k behoorlijk genaaid, ik heb nog gevraagd of ik het eerst mocht bekijken, maar dat mocht niet, ik moest eerst betalen!
GVD kan ik de PTT nu wat maken of niet? Nee zeker, moet ik zeker gaan bewijzen dat ik 'm van te voren niet open mocht maken
En was het pakketje niet verzekerd, ik laat het altijd verzekeren tot 1000 piek, kost 2 of 3 gulden extra (ok ik weet het valt dan ook nog niet mee om daar een beroep op te doen, maar toch) suc6.
Niet op voorraad.
Maar of je je kan bewijzen dat ze dat niet hebben toegelaten is een andere vraag
Gezocht!
Router
Verwijderd
Mag volgens mij echt niet.
Ga naar het politiebureau. En vraag het daar.Op donderdag 21 juni 2001 18:18 schreef tim het volgende:
Volgens mij is het niet waar dat je eerst in een paket mag kijken oder remboers.
Mag volgens mij echt niet.
Gezocht!
Router
Verwijderd
Koop regelmatig onder remboers of verstuur onder remboers.
En heb verschillede keren gevraagd om er eerst in te kijken, omdat ik wil eens m'n bedenking had over de inhoud.
En reeg te horen dat ik het paket mag weigeren, maar niet in kijken.
En ik mag toch aan nemen dat de PTT handeld naar de voorschriften.
Gezocht!
Router
Verwijderd
Je kan het met de paketdienst en verzekerd verzenden mogelijkheden genoeg gelijk oversteken of eerst geld overmaken enz.
Maar in dit geval is het oplichting en lijkt mij dat er een geschil is en komt de wet in beeld.
In dit geval eerst de politie.
En dan een jurist en een lange weg om je geld terug te krijgen.
Gezocht!
Router
Ik bedoelde natuurlijk , dat je dat met die persoon, die hem naar je toestuurt, moet afsprekenOp donderdag 21 juni 2001 16:30 schreef Masterdam het volgende:
btw ik kon het pakketje nat. niet verzekeren, want het werd NAAR me toegestuurd, maar als dat zo weinig kost zal ik dat zeker gaan doen.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Leuk allemaal maar bewijs maar eens dat de proc al kapot wasOp vrijdag 22 juni 2001 17:17 schreef rdluca het volgende:
Rechtzaak er van maken heeft zeker zin. Tot 10.000,-- kan je bij de kantonrechter terecht. Dat betekent dat je geen procureur (advocaat) nodig hebt en je alles zelf kan doen Daar zijn speciale dagvaardingsformulieren voor en het invullen daarvan is echt niet zo moeilijk. Je betaalt hooguit 100,-- griffiekosten die door de verliezer moet worden vergoedt als je in het gelijk wordt gesteld. Aangezien je tegenpartij heel goed weet dat hij verliest (tekortkoming in de nakoming v/e verbintenis: niet geleverd conform de overeenkomst aangezien je een werkend exemplaar mocht verwachten) zal hij bij ontvangst van de dagvaarding toch wel eieren voor zij geld kiezen en je je geld terug geven. Ook als hij bij de rechter niets van zich laat horen (civiele procedure gaat voornamelijk schriftelijk) en dus geen verweer voert wordt je automatisch in het gelijk gesteld. Met een vonnis kan je naar een deurwaarder en vragen of hij je geld effe gaat innen. Die kosten komen bij het bedrag dat de deurwaarder voor je vordert dus daar zal je niets van merken.
Aannemelijk maken. Aan je tegenpartij is het dan om het te weerleggen. De burgerlijke rechter kijkt gewoon naar hoe alles is gegaan en wat hij daarvan denkt. Aan jullie om daarbij jullie zijde van het verhaal duidelijker te maken.Op zondag 24 juni 2001 23:15 schreef Masterdam het volgende:
Ik heb een weekendje gevierd dat m'n examens voorbij warenmaar er zijn toch weinig posts geweest, maar moet ik het AANNEMELIJK maken of BEWIJZEN. Dat is nogal een verschil. Aannemelijk maken kan ik 99% ongeveer (hij gebruikt valse namen, dit topic, mailtjes), maar bewijzen kan ik dus nix (volgens mij)
iedereen die op je topic heeft gereageerd kan al als getuige dienen dat je direct na de koop al advies vroeg aan anderen.
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Verwijderd
Verwijderd
ik verkoop zelf ook zo vaak spullen
2e hands,maar dan is het wel altijd oke
die persoon die het vekocht heeft
is gewoon een laag figuur
niet iedereen belazert de boel natuurlijk
maar je hebt ze er nou eenmaal bij
Rotterdam zei je (nooit doen natuurlijk)
hahahaha
Verwijderd
als het niet werkt.. dan probeer ik eerst naar een oplossing te zoeken en anders zit er niks anders op dan het pakketje terug te krijgen en die gozer zijn geld terug!
Mensen die dingen 'anoniem' versturen, zijn misschien best aardig.. maar meestal zijn dat de mensen die juist de rommel verkopen... en een AMD zou ik nooit online kopen.. aangezien ik weet dat die core zwak is.. en iemand verkoopt hem niet voor niks...
Ik ben zelf ook ff weg geweest (weekendje weg en een LAN van 2 dagen), maar ik heb m'n geld NOG niet terug. Die gast heeft z'n bankrekeningnummer niet ingevuld en de PTT probeert nu z'n gegevens te achterhalen. Het lijkt erop dat ik weinig aan de politie ga hebben, maar ik ga zo het hoofdkantoor van de PTT bellen wat ik nu het beste kan doen. Op het postkantoor willen ze m'n geld niet teruggeven...Op vrijdag 29 juni 2001 10:05 schreef jdvanwijk het volgende:
Deze topic is een beetje in vergetelnis geraakt...Hoe is het nou afgelopen? Heb je je geld van die
teruggekregen?
Verwijderd
logisch.. zij kunnen daar ook niks aan doen... maar is en blijft kloteOp vrijdag 29 juni 2001 14:49 schreef Masterdam het volgende:
Op het postkantoor willen ze m'n geld niet teruggeven...
al iets met die adressen gedaan?? ik zou het proberen te controleren en hem dan dingen geven.. of er langs gaan met een groep vrienden..
Hij heeft verschillende adressen opgegeven. Ik zal het nog eens proberen via UPC. De PTT lukt het niet hem te achterhalen (hoop ik)Op vrijdag 29 juni 2001 14:55 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
logisch.. zij kunnen daar ook niks aan doen... maar is en blijft klote
al iets met die adressen gedaan?? ik zou het proberen te controleren en hem dan dingen geven.. of er langs gaan met een groep vrienden..
Verwijderd
dan ga je bij die verschillende adressen langs.... een groot bestelbusje, een paar brede vrienden... 2 herdershonden... en een paar knuppels... moet lukken? krijg je misschien nog rente ookOp vrijdag 29 juni 2001 15:06 schreef Masterdam het volgende:
[..]
Hij heeft verschillende adressen opgegeven. Ik zal het nog eens proberen via UPC. De PTT lukt het niet hem te achterhalen (hoop ik)
Ik heb NU het hoofdkantoor aan de lijn en ze hebben dit nog nooit eerder meegemaakt. Als na een jaar de persoon nog geen navraag heeft gedaan, dan... (ik wach nu al een kwartier op het antwoord). Tot die tijd houdt de PTT het geld (lekker dan...)Op vrijdag 29 juni 2001 15:16 schreef GambitRS het volgende:
En dan? Dan zegt de PTT hopelijk niet "Ach dan houden we het zelf". Nu ik zo lees wat ze allemaal doen daar is dat best mogelijk. Wat zei het hoofdkantoor hier eigenlijk van?
Nou ik ben een rechte studentje!!Op woensdag 13 juni 2001 18:12 schreef Sir_Floppy het volgende:
Verzekerd verstuurd? Bij de PTT gaan zeiken.
Andere optie is die gast naaien op garantie.
Weet niet helemaal of het correct is maar iemand die iets 2e hands verkoopt moet er ook garantie opgeven. (Studenten rechten hier die dit kunnen opzoeken?)
Maar idd een enorme naaistreek
Garantie op 2e hands : nee
Andere manier om hier onder uit te komen ja!
1. Je bent er vanuit gegaan dat deze persoon jou een werkende processor zou leveren(lijk me wel)
2. De verkoper (particulier) heeft niet goed gelevert en daarom kan jij er onderuit. Het was de bedoeling van jou om een werkende processor te ontvangen. Dat is niet gelukt, omdat hij bij aankomst het al niet deed.
De verkoper moet het product terug nemen en geld terugstorten, of voor een vervangend product zorgen. Dat de chip vervoert is door een 3de(ptt) maakt niet uit voor jou, dat is een zaak tussen hem en de ptt. Dus jij je geld terug en hij zoekt het maar uit met de PTT (ik denk dat hij dat verlies, hij zal wellicht niets kunnen aantonen.
3. Als het niet helpt om in alle reelijkheid iets met de verkoper af te spreken, ga dan is naar een rechtwinkel! (of advocaat als dat niet help, die willen jongeren nog wel is helpen voor een "heel zacht prijsje")
Verwijderd
Dat is toch zo'n standaard account voor de webpagina beheerder?
Grote kans dat je meel nog niet gelezen is, of gewoon rechtstreeks de prullebak is ingegaan. Omdat zulke post niet naar de webmaster moet.
Welke email je dan wel moet hebben weet ik ook niet....
Ps Pieter Storms bellen is ook een optie die is dol op dit soort zaakjes geloof ik!
Alleen een periodieke incassomachtiging kan binnen 30 dagen worden teruggeboekt. Een eenmalige machtiging of storting van een bedrag kan niet worden teruggeboekt wat betekent dat je zelf erachter aan moet.
Klop helemaal maar als je direct over gemaakt had aan de verkoper kan het wel!Op vrijdag 29 juni 2001 17:56 schreef rdluca het volgende:
Zelfs met een aangifte van oplichting, wat het hier niet is aangezien je alleen een kapot iets hebt ontvangen, kan je niets via de PTT, bank, giro of god terugvorderen. Je kan helaas alleen je tegenpartij aanspreken.
Alleen een periodieke incassomachtiging kan binnen 30 dagen worden teruggeboekt. Een eenmalige machtiging of storting van een bedrag kan niet worden teruggeboekt wat betekent dat je zelf erachter aan moet.
Je kan je bank altijd vragen om geld binnen 30 dagen terug te vorderen! Maar het probleem is dat je van de ptt moet vorderen!
is meteen voor iedereen duidelijk dat de praktijk iets anders is dan wat iedereen denkt of heeft gehoord.
(graag een leuk bedrag want ik wil wel weer eens wat nieuws kopen om in mijn kast te prikken)
Onze topic-starter heeft weinig aan een welles-nietes story dus effe voor Masterdam:Op vrijdag 22 juni 2001 11:28 schreef Masterdam het volgende:
Het heeft geen zin om er een rechtszaak van te maken, hoogstens de rechtsbijstand bellen ofzow...
heb je zijn adres stel een brief op waarin je hem ingebreke stelt en of nakoming eist of je geld terug en wel binnen 2 weken.
Als je hem naar me mailt zet ik er nog wat juridische zooi in een onderteken hem als zijnde je advocaat en kondig ik verdere juridische stappen en dito kosten aan. Het wordt nou toch wel eens tijd voor enige actie richting die eikel zelf wil je je kansen niet drastisch verkleinen.
OK. zeg dat je een Geforce3 van me koopt, stuur ik je een oude Diamond Stealth. Dat is dan geen oplichting maar een wanprestatie. Zou graag door de politie worden gebeld dat iemand aangifte wegens oplichting komt doen.Op vrijdag 29 juni 2001 18:21 schreef memendo het volgende:
Ok maar dan moet ik wel iets hebben waaruit blijkt dat jij mij hebt opgelicht zodat ik aangifte kan doen. Dan kan ik namelijk mijn baas hier vragen of hij wil terugvorderen van jou rekening. En dan heeft hij een grondige reden(de aangifte, procesverbaal) om het terugtevorderen! moet lukken!
"Artikel 326.
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie"
Kan ik legaal een politieagent gigantisch uitlachen en vervolgens een vordering ogv smaad en laster tegen je baas instellen.
Last but not least: doen van valse aangifte is ook strafbaar.
Ik heb inmiddels al wel een heleboel mailtjes teruggehad van een aantal mailbots van iBazar. Ik heb net een mailtje gehad dat als justitie erom vraagt ze geen meewerking zullen weigeren. Deze heb ik nog niet eerder gehad...Op vrijdag 29 juni 2001 17:17 schreef Felysium het volgende:
Waarom stuur je emailtjes naar webmaster@ibazar.nl.
Dat is toch zo'n standaard account voor de webpagina beheerder?
Grote kans dat je meel nog niet gelezen is, of gewoon rechtstreeks de prullebak is ingegaan. Omdat zulke post niet naar de webmaster moet.
Welke email je dan wel moet hebben weet ik ook niet....
Ik heb alleen (nog) geen geldig adres van 'm. Ik probeer 't nu via chello te regelen. Ik heb ze een mailtje gestuurd, het hele verhaal uitgelegd en gevraagd of ze de gegevens van degene die dit IP heeft aan mij te geven, zodat ik 'm voor de kantonrechter kan slepen.
Als ze deze niet aan mij willen geven heeft de politie gezegd dat zij het ook nog willen proberen. iBazar kan denk ik weinig doen omdat ze volgens mij niet z'n juiste gegevens hebben...
Op vrijdag 29 juni 2001 18:27 schreef rdluca het volgende:
[..]
Onze topic-starter heeft weinig aan een welles-nietes story dus effe voor Masterdam:
heb je zijn adres stel een brief op waarin je hem ingebreke stelt en of nakoming eist of je geld terug en wel binnen 2 weken.
Als je hem naar me mailt zet ik er nog wat juridische zooi in een onderteken hem als zijnde je advocaat en kondig ik verdere juridische stappen en dito kosten aan. Het wordt nou toch wel eens tijd voor enige actie richting die eikel zelf wil je je kansen niet drastisch verkleinen.
Hoe zorg ik ervoor dat hij het product terugneemt en m'n geld terugstort? Trouwens nog een groot probleem: hij heeft m'n geld niet. Dat staat op de reserveringsrekening van de PTT!Op vrijdag 29 juni 2001 17:16 schreef memendo het volgende:
[..]
Nou ik ben een rechte studentje!!
Garantie op 2e hands : nee
Andere manier om hier onder uit te komen ja!
1. Je bent er vanuit gegaan dat deze persoon jou een werkende processor zou leveren(lijk me wel)
2. De verkoper (particulier) heeft niet goed gelevert en daarom kan jij er onderuit. Het was de bedoeling van jou om een werkende processor te ontvangen. Dat is niet gelukt, omdat hij bij aankomst het al niet deed.
De verkoper moet het product terug nemen en geld terugstorten, of voor een vervangend product zorgen. Dat de chip vervoert is door een 3de(ptt) maakt niet uit voor jou, dat is een zaak tussen hem en de ptt. Dus jij je geld terug en hij zoekt het maar uit met de PTT (ik denk dat hij dat verlies, hij zal wellicht niets kunnen aantonen.
3. Als het niet helpt om in alle reelijkheid iets met de verkoper af te spreken, ga dan is naar een rechtwinkel! (of advocaat als dat niet help, die willen jongeren nog wel is helpen voor een "heel zacht prijsje")
Als dat niet opgevraagd wordt, houdt de PTT het na een jaar lekker zelf.
Als ik nou eens namens hem ga vragen waar m'n geld blijft, dan kan ik het rekeningnummer van een vriend van me opgeven, die het dan weer naar mij overmaakt. Kan ik dit gewoon doen, of niet?
Je moet het papiertje hebben wat je krijgt als je het verstuurd. Dit heb je niet dus dien je een heel goed excuus te vinden (ben gerold of portomonee verloren ofzo, (hiervoor wel eerst een (valse) aangifte gaan doen zodat je je coverstory kan bewijzen met de aangifte.
ten tweede moet je je misschien in zo'n geval legitimeren, maar waarschijnlijk weten hun zijn naam ook niet dus daar moet je je maar uit bluffen met je eigen paspoort. (verzin wel weer een goede smoes waarom je naam afwijkt) B.v dat het famillie is en dat jullie altijd van dit soort grapjes uithalen. (laat ze je maar bellen, oftewel geef je eigen nummer op en bevestig je eigen verhaal
ten derde het rekeningnummer.
Als ik mijn rekeningnummer verkeerd invul zullen er hoogstens 1 of 2 cijfers verkeerd zijn. Indien jij jouw vriend zijn nummer opgeeft is dit waarschijnlijk erg veel anders. Een oplettende postbeampte (ja ze bestaan echt) zou hierover iets kunnen zeggen. verzin ook hiervoor weer een smoes (zou zelf even niks weten)
Laat al deze handelingen natuurlijk wel uitvoeren door die vriend van je (en in een ander postkantoor)
Ik vind het wel belangrijk dat deze zaak goed opgelost wordt, het liefst via een legale weg, wat dit kan iedere tweaker overkomen.
in ieder geval succes ermee
disclaimer: Dit zijn allemaal hypothetische oplossingen die je natuurlijk niet moet uitvoeren, oftewel Ik heb jou niet tot illegale handelingen aangezet, ik heb enkel en alleen mogelijke oplossingen verschaft.
Verwijderd
Maarja vet klote voor je natuurlijk,als ie is online komt bij msn zal ik hem dit topic wel is laten zien
'Helaas' is dat niet gelijk aan: je bent toch anonime dus kun je oplichten.Op woensdag 13 juni 2001 18:29 schreef Paitor het volgende:
[..]
Ooit eens van de privacy-wet gehoord??![]()
Hoe denk je dat deurwaarders op je stoep verschijnen... checken je info bij gemeentes!
Cogito Ergo Credo
Verwijderd
msn? online?Op zaterdag 07 juli 2001 08:03 schreef -.STEFAN.- het volgende:
Maarja vet klote voor je natuurlijk,als ie is online komt bij msn zal ik hem dit topic wel is laten zien