Kapotte TB 950 opgestuurd gekregen >:( wat nu?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 767 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb via iBazar een TB950 bij iemand besteld voor f300,- inc rembours.
Toen ik het pakje openmaakte, wat trouwens wel goed verpakt was, zag ik meteen al dat de core afgebrokkeld was, toch nog ff geprobeerd, maar de Smart DLED bleef op 0000 staan. Met m'n Duron 800 werkte alles gewoon.
Hoe kan ik dit nu het beste oplossen?
Ik heb zijn adres:
S. Lodder
Tweakerstraat 56
1111 aa Tweaktoen
Nu ik in het mailtje kijk, staat daar iets heel anders:
mike v/d graaf
tolembate@hotmail.com
Rotterdam
Er zit ook een gele stikker op het pakje waarop staat:
Zwolle
V
10
7001 EJ
Ik ben nu bezig een mailtje te schrijven waarin staat dat de proc het niet doet, hoe hij er uitziet en of hij m'n geld terug wil storten.

Specs

Verwijderd

ja damm das dus stom wie koopt er nu zoiets via ibazar dat geld kan je waarschijnlijk wel vergetenn

aja toch weer mooie sleutel hanger er by

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Hmm, lastig probleem. Misschien volgende keer toch maar bij een winkel kopen?

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:50
winkel in de buurt voorkomt dit soort dingen.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ja, als je hem in de winkel koopt heb je dat niet, maar daar is ie ook een dikke f100,- duurder, en ik koop alles 2ehands en dit is het 1e keer een kapotte, misschien is geen procs kopen 2ehands wel een goed idee, maar daar heb ik nu nix aan.

Specs

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Zonde van het geld :( maar weer een ervaring rijker (al zijn dit niet de ervaringen waar je op zit te wachten)
Vage hotmail accounten dus nooit vertrouwen!! de meeste mensen/tweakers hebben ook een iets minder annoniem e-meel adres lijkt mij, wat iets beter/makkelijker te traceren is.

Deze Tweaker was dus eigelijk een Sneaker

Verwijderd

1) Vraag hem vriendelijk of je je geld terug mag.

Niet gelukt? Ga naar stap 2...

2) Mail hem en maak duidelijk dat het zijn schuld is en dat hij zijn kappote proc in z'n ^&%$ kan steken.

Niet gelukt? Ga naar stap 3...

3) Mail hem nogmaals (maar bellen is beter) en maak duidelijk dat je "machtige vrienden" hebt. Het is voor zijn eigen bestwil het geld terug te geven.

Niet gelukt? Ga naar stap 4...

4) Ga nog een stapje verder. Laat bijvoorbeeld een boeket met 200 rozen (lekker duur voor hem!) bezorgen onder zijn naam aan zijn moeder. Zorg dat hij het kaartje "WIL JE DAT DIT STOPT? GELD TERUG!" te lezen krijgt.

Nog niet gelukt? Dan zul je het op moeten geven (daar fysiek geweld in Nederland niet op prijs wordt gesteld) Natuurlijk was het ook niet zo slim een processor op iBazar te bestellen |:(

Verwijderd

:( Ik :r op zulke gasten, maar een beetje minder naief zou ik in het vervolg wel zijn

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Hotmail is toch juist makkelijk te tracen? stuurt toch IP mee in een mailtje?
Kan ik btw met de naam en adres z'n telefoonnummer opvragen? ja toch? kan ik iig checken of wat op 't pakje staat z'n echte adres is.

Specs

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op woensdag 13 juni 2001 17:46 schreef jdvanwijk het volgende:

2) Mail hem en maak duidelijk dat het zijn schuld is en dat hij zijn kappote proc in z'n ^&%$ kan steken.

3) Mail hem nogmaals (maar bellen is beter) en maak duidelijk dat je "machtige vrienden" hebt. Het is voor zijn eigen bestwil het geld terug te geven.

4) Ga nog een stapje verder. Laat bijvoorbeeld een boeket met 200 rozen (lekker duur voor hem!) bezorgen onder zijn naam aan zijn moeder. Zorg dat hij het kaartje "WIL JE DAT DIT STOPT? GELD TERUG!" te lezen krijgt.

Nog niet gelukt? Dan zul je het op moeten geven (daar fysiek geweld in Nederland niet op prijs wordt gesteld) Natuurlijk was het ook niet zo slim een processor op iBazar te bestellen |:(
Stap 5: Toch maar de GoT-Rumble-Squad oprichten. >:)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Ik had ook al 's zo'n akkefietje met zo'n :r
Ik heb iBazar een mailtje gestuurd en vervolgens werd zijn account geblokt >:) Misschien kunnen zij je verder helpen?

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 17:46 schreef jdvanwijk het volgende:

hmmm, stap 1 heb ik al gedaan, als dat niet werkt geef ik stap 2 en stap 3 ook weinig kans, maar hoe kan je stap 4 regelen? en kan hij dat ook niet gewoon bij mij doen?

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 17:54 schreef jdvanwijk het volgende:
Ik had ook al 's zo'n akkefietje met zo'n :r
Ik heb iBazar een mailtje gestuurd en vervolgens werd zijn account geblokt >:) Misschien kunnen zij je verder helpen?
thnx, ik ga ff naar iBazar om ze een mailtje te sturen. Werd er verder nog wat voor je geregeld? of ben je je geld wel kwijt...

Specs

• bazs2000

bazs2000

Heb je nog gegevens van hem?
Het is voor mij een koud kunstje om de rest uit te zoeken.

Verwijderd

op de meeste CPU's staat een garantie sticker van de oorspronkelijke reseller.

Als deze er op staat laat dit dan even weten.

Ik ben zelf eigenaar van een zaak en wil wel kijken voor je bij welke leverancier deze komt om eventuele garantie te kunnen verhalen

Verwijderd

Nee... maar het ging maar om f15,-- dus ik heb het maar opgegeven. Maar als het om f300,-- gaat zou ik er zeker achteraangaan! Veel suc6!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 17:24
Ik zie die winst van het 2de hands kopen hier eigenlijk niet? Voor 335,- ben je al de trotse bezitter van een TB1100!!!

Voortaan beter opletten als je iets koopt en bedenk vooral of het extra risico het minime verdeel(welk) waard is.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op iBazar heet hij btw Carlos Mozer en woont hij idd in rotterdam

Specs

Verwijderd

Je hebt m onder rembours ontvangen.

Kijk eens of je via de ptt de ontanger van het geld kunt achterhalen dit kan d.m.v. de streepjescode op het verzend bewijs.

Bij de ptt is regegstreerd naar welk adres dit gaat (lees rekening nr)

Mocht je er niet uitkomen laat het even weten ik ben gaarne bereid om je te helpen.

Aangezien ik een hekel aan oplichting heb.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 17:56 schreef bazs2000 het volgende:
Heb je nog gegevens van hem?
Het is voor mij een koud kunstje om de rest uit te zoeken.
Alle gegevens die ik van hem heb staan in m'n 1e post... Verder weet ik dat hij bij iBazar Carlos Mozer heet en in 32 woont, Rotterdam.

Specs

• bazs2000

bazs2000

edit:

Wegens uitlokking van zinloos geweld adres verwijderd.

Moehah >:)

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 17:56 schreef Welding_Guy het volgende:
op de meeste CPU's staat een garantie sticker van de oorspronkelijke reseller.

Als deze er op staat laat dit dan even weten.

Ik ben zelf eigenaar van een zaak en wil wel kijken voor je bij welke leverancier deze komt om eventuele garantie te kunnen verhalen
Er zit geen garantiestikker meer op, hij heeft in een mailtje gezegd dat hij in Dresden gemaakt is en de L1 bruggen zijn door de fabrikant ingekleurd (en dat klopt wel, want dat heb ik ff bekeken)

Specs

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 18:04 schreef bazs2000 het volgende:
Rechtsvorm Natuurlijk persoon
R. Mozer
Straat + Huisnummer Berkelselaan 48 A
3037 PG ROTTERDAM

Ik stuur er mijn mannetjes meteen opaf! >:)

Verwijderd

Wacht even.... zou het niet kunnen dat het gewoon tijdens het verzenden kapot is gegaan? Whoops! Sorry KPN! >:)

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 18:04 schreef bazs2000 het volgende:
edit:

Wegens uitlokking van zinloos geweld adres verwijderd.

Ey thnx :) hoe doe je dat?
kan je btw ook uitzoeken of S Lodder uit Haarlem bestaat? 2013 RS

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 18:01 schreef Welding_Guy het volgende:
Je hebt m onder rembours ontvangen.

Kijk eens of je via de ptt de ontanger van het geld kunt achterhalen dit kan d.m.v. de streepjescode op het verzend bewijs.

Bij de ptt is regegstreerd naar welk adres dit gaat (lees rekening nr)

Mocht je er niet uitkomen laat het even weten ik ben gaarne bereid om je te helpen.

Aangezien ik een hekel aan oplichting heb.
Doet de PTT dit zomaar dan? het postkantoor is nu dicht, maar ik zal het even vragen morgen.

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik moet nu eten, hopen dat ik nog op deze comp kan, anders kan ik niet internetten, maar ik ben asap terug hier.
Thnx voor alle hulp iig alvast

Specs

• bazs2000

bazs2000

LODDER,P D.,,

Adres A DE JONGESTR 7 ZW2014 XX HAARLEM HLM

--------------------------------------------------------------------------------

LODDER,H G.,,

Adres ROLLANDSTR 7 2013 SL HAARLEM HLM

--------------------------------------------------------------------------------

LODDER,R.,,
Adres ACACIASTR 23 2023 PG HAARLEM HLM

LODDER JR,D.,,

VEENBERGPLN 16 R2023 KG HAARLEM HLM

LODDER,D P.,,

Adres VINKENSTR 53 2025 VT HAARLEM

LODDER,F T A.,,
ANJELIERSTR 22 2014 TD HAARLEM

Dit zijn er iets meer. >:)
Maar geen S. :(

VIVE DE LA TWEAKERS!!!!!!!

• Badger
  • Laatst online: 01-09-2025
Verzekerd verstuurd? Bij de PTT gaan zeiken.
Andere optie is die gast naaien op garantie.

Weet niet helemaal of het correct is maar iemand die iets 2e hands verkoopt moet er ook garantie opgeven. (Studenten rechten hier die dit kunnen opzoeken?)

Maar idd een enorme naaistreek

Verwijderd

hehe >:)

Je hotmail mot je doorschuiven naar outlook.En dan op de mail eigenschappen....iptje eruit halen....dan [editted] tikt daar ut ip in.en dan kijk je welke hostnaam en als ut bijv chello of @home is bel ja daar naar toe je verteld ut verhaal geeft de hostnaam door en dan zeggen hun waar ie woont.En dan tja >:) :D *D

Ray

Verwijderd

Kun je zoiets als een processor niet beter versturen met een of andere garantie? Trouwens, jullie zeggen wel allemaal dat die jongen het geld moet teruggeven, maar als een van jullie die cpu verkocht had gaf je ook het geld niet terug... Das ook wel logisch, want die jongen kan er ook niks aan doen (behalve het beter verpakken).
Is toch wel een fout van de PTT denk ik.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Op woensdag 13 juni 2001 18:14 schreef gharay29 het volgende:

Je hotmail mot je doorschuiven naar outlook.En dan op de mail eigenschappen....iptje eruit halen....dan tikt daar ut ip in.en dan kijk je welke hostnaam en als ut bijv chello of @home is bel ja daar naar toe je verteld ut verhaal geeft de hostnaam door en dan zeggen hun waar ie woont.En dan tja >:) :D *D

Ray
Ooit eens van de privacy-wet gehoord?? |:( }:O

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 17:58 schreef paragon het volgende:
Ik zie die winst van het 2de hands kopen hier eigenlijk niet? Voor 335,- ben je al de trotse bezitter van een TB1100!!!

Voortaan beter opletten als je iets koopt en bedenk vooral of het extra risico het minime verdeel(welk) waard is.
Daar had ik ook naar gekeken (prijsdaling kwam pas nadat ik had gezegd dat ie 'm mocht opsturen), maar daar moet je een minimale bestelling van f1500,- doen. De goedkoopste daarna was iets van f400,- + f25,- verzend ofzo

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 18:08 schreef jdvanwijk het volgende:
Wacht even.... zou het niet kunnen dat het gewoon tijdens het verzenden kapot is gegaan? Whoops! Sorry KPN! >:)
En dan? Het pakje was btw ook niet verzekerd.

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 18:12 schreef bazs2000 het volgende:
LODDER,P D.,,

Adres A DE JONGESTR 7 ZW2014 XX HAARLEM HLM

LODDER,H G.,,

Adres ROLLANDSTR 7 2013 SL HAARLEM HLM

LODDER,R.,,
Adres ACACIASTR 23 2023 PG HAARLEM HLM

LODDER JR,D.,,

VEENBERGPLN 16 R2023 KG HAARLEM HLM

LODDER,D P.,,

Adres VINKENSTR 53 2025 VT HAARLEM

LODDER,F T A.,,
ANJELIERSTR 22 2014 TD HAARLEM

Dit zijn er iets meer. >:)
Maar geen S. :(

VIVE DE LA TWEAKERS!!!!!!!
thnx iig, z'n adres staat btw lindrachstraat 56, staat die ertussen? (sorry, beetje laat :) )

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 18:12 schreef Sir_Floppy het volgende:
Verzekerd verstuurd? Bij de PTT gaan zeiken.
Andere optie is die gast naaien op garantie.

Weet niet helemaal of het correct is maar iemand die iets 2e hands verkoopt moet er ook garantie opgeven. (Studenten rechten hier die dit kunnen opzoeken?)

Maar idd een enorme naaistreek
huh? garantie? ik heb 'r nog nooit van gehoord, maar ik zie nu ook dat je zelf niet weet of 't wel bestaat...

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter

Je hotmail mot je doorschuiven naar outlook.En dan op de mail eigenschappen....iptje eruit halen....dan [editted]
tikt daar ut ip in.en dan kijk je welke hostnaam en als ut bijv chello of @home is bel ja daar naar toe je verteld ut verhaal geeft de hostnaam door en dan zeggen hun waar ie woont.En dan tja >:) :D *D

Ray
Ik heb zelf geen outlook hierop staan, maar kan ik 't gewoon doorsturen naar 't adres van een vriend die dat wel heeft?

Specs

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:14
Hij heeft een kapot onderdeel aan jouw geleverd terwijl jullie annemelijk genoeg een werkend exemplaar waren overeen gekomen. Hij zal deze kappotet CPU (WETTELIJK) moeten vervangen door een goed exemplaar of deze terugnemen.
Stap eens naar het politieburo.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 18:19 schreef CPUgevraagd het volgende:
Kun je zoiets als een processor niet beter versturen met een of andere garantie? Trouwens, jullie zeggen wel allemaal dat die jongen het geld moet teruggeven, maar als een van jullie die cpu verkocht had gaf je ook het geld niet terug... Das ook wel logisch, want die jongen kan er ook niks aan doen (behalve het beter verpakken).
Is toch wel een fout van de PTT denk ik.
Lijkt me niet dat 't een fout van de PTT is, zoals ik in m'n 1e post al schreef, de core was aan de hoekjes, kanten afgebrokkeld. Ook zat het goed verpakt (zakje, in wc papier gewikkeld in kussentjes (knalplastic), kartonnen doosje. De enige manier waardoor hij het niet expres gedaan heeft, is dat hij de cooler er verkeerd afgehaald heeft.

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 18:43 schreef nitenite het volgende:
Hij heeft een kapot onderdeel aan jouw geleverd terwijl jullie annemelijk genoeg een werkend exemplaar waren overeen gekomen. Hij zal deze kappotet CPU (WETTELIJK) moeten vervangen door een goed exemplaar of deze terugnemen.
Stap eens naar het politieburo.
Zal ik eens proberen, thnx, maar het bestaat dus wel, da's een positief punt :)

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
btw, ik heb een discman naar iemand opgestuurd en die heeft nu een mailtje gestuurd dat ie 'm terug gestuurd heeft, nadat hij 'm op 't postkantoor open had gemaakt en 'm niet mooi genoeg vond, vond ik een vage actie van 'm (hij had 't typenummer), maar toen ik vroeg op 't postkantoor of ik dat ook mocht doen, mocht dat niet, kan ik daar wat mee?

Specs

Verwijderd

www.detelefoongids.nl typ dan gewoon ff z'n naam en adres in en je hebt z'n gegevens. Ik weet niet of andere mensen dit ook hebben gedaan want ik zag al lijsten staan. Nou het is wel lullig voor je, herinnert mij trouwens aan een bepaalde oplichtings zaak. :? Ik zou zeggen suc6 ermee... ;)

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
thnx, ik moet nu zometeen weer weg 8er deze comp, maar ik ga zelf ook wel ff al z'n namen nachecken :)

Specs

Verwijderd

Naar de PTT ermee...

Verwijderd

.....graag gedaan!

Verwijderd

Tis gewoon de medewerker intimideren keihard dreigen. Ik zou om een handtekening naam en tel vragen en als er iets mis is is hij of zij verantwoordelijk. Je staat versteld hoe snel je het dan krijgt?

Mzzl
E.I.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Op woensdag 13 juni 2001 18:55 schreef Masterdam het volgende:
btw, ik heb een discman naar iemand opgestuurd en die heeft nu een mailtje gestuurd dat ie 'm terug gestuurd heeft, nadat hij 'm op 't postkantoor open had gemaakt en 'm niet mooi genoeg vond, vond ik een vage actie van 'm (hij had 't typenummer), maar toen ik vroeg op 't postkantoor of ik dat ook mocht doen, mocht dat niet, kan ik daar wat mee?
Dat is zijn eigen fout.
Hij heeft dat ding van jou gekocht, hij wist precies welke discman dit was, dus hij moet hem gewoon houden. Ik weet alleen niet of het het geld waard is om hem weer naar hem terug te sturen...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 19:00 schreef Sn@ke het volgende:
2 dingen doen
Contact die kerel en vraag netjes of hij het geld terug wilt storten, en dan stuur jij dat ding terug.
Als hij hier niet op reageerd of op in gaat, ga je naar de bank en laat je die transactie ongedaan maken... Dan heb je EN een mooie sleutelhanger EN je geld terug...

Suc6
Kan ik zomaar een transactie ongedaan laten maken? en ik zit bij de postbank, kan ik dan gewoon naar het postkantoor gaan en die transactie ongedaan laten maken? Ben ik op zich wel blij mee, maar niet als ik zelf ook nog eens wat onder rembours opstuur.

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 19:02 schreef Paitor het volgende:

[..]

Dat is zijn eigen fout.
Hij heeft dat ding van jou gekocht, hij wist precies welke discman dit was, dus hij moet hem gewoon houden. Ik weet alleen niet of het het geld waard is om hem weer naar hem terug te sturen...
Denk 't niet, maar ik mocht dus het pakje niet van tevoren openmaken en hij wel... daar gaat 't om. En hij heeft 'm denk ik gewoon naar me opgestuurd zonder dat ik m'n geld gekregen heb, anders neem ik 'm gewoon niet aan

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 19:01 schreef insane het volgende:
Tis gewoon de medewerker intimideren keihard dreigen. Ik zou om een handtekening naam en tel vragen en als er iets mis is is hij of zij verantwoordelijk. Je staat versteld hoe snel je het dan krijgt?

Mzzl
E.I.
Ik vat je idee niet precies, moet ik 'm een mailtje sturen dat ik hele machtige vrienden heb? z'n adres en tel kan ik waarschijnlijk wel achterhalen, en wat moet ik met z'n handtekening?

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 19:00 schreef Sn@ke het volgende:
Naar de PTT ermee...
huh? je had toch al meer posts in deze topic? waar zijn die gebleven?

Specs

Verwijderd

Ik wil niks zeggen hoor, maar PPT kan hier niks mee. Er is al een overeenkomst klaar
er is betaald en is het een geldig over eenkomst. Oftewel iets voor de blauwe helmen die toch geen FUCK doen. Ze kunnen niet eens de starten veilig houden laat staan het internet.

• bazs2000

bazs2000

Op woensdag 13 juni 2001 19:20 schreef insane het volgende:
Ik wil niks zeggen hoor, maar PPT kan hier niks mee. Er is al een overeenkomst klaar
er is betaald en is het een geldig over eenkomst. Oftewel iets voor de blauwe helmen die toch geen FUCK doen. Ze kunnen niet eens de starten veilig houden laat staan het internet.
Dit gaat natuurlijk nergens over.
Blauwe helmen kunnen hier weinig aan doen.
Immers is het moeilijk te bewijzen dat de processor kapot is verstuurd, of dat het tijdens de verzending is foutgegaan.

Sorry ik heb dan wel de namen en adressen gepost maar dat was meer om te helpen.

Verder is het niet handig te gaan speculeren over het feit dat de processor kapot is aangekomen en wiens schuld dat is.

Meneer de topicstarter zou natuurlijk het overgemaakte geld terug kunnen vorderen en de processor terugsturen naar de vorige eigenaar.

Dit zal in mijn ogen de makkelijkste manier zijn.

Voorwaarde is wel dat het geld binnen 30 dagen teruggevorderd moet worden anders is hij simpelweg te laat.

Verwijderd

Hoe wil je dat doen? tis onder rembours hoor.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Kan ik dat geld dan gewoon terugvorderen?
En hoe? (ik zit bij de postbank)
Ook mocht iemand anders dus wel van tevoren kijken wat er in het pakje zat, voordat hij betaalde, en toen ik dat vroeg mocht ik dat niet, kan ik daar de postbank op pakken?

Specs

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:17

Wimo.

Shake and Bake!

Moet in theorie wel kunnen.. bel anders je bank op :D

//OFFTOPIC//

ALS alles nog goed komt heb ik hier nog een 1ghz t-bird liggen.. goedkoper dan je 950 :P

Enigste probleem is dat je hem wel moet komen ophalen omdat ik niets over de post doe..

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Is er iemand die wel weet hoe het precies zit met dat terugvorderen, dan kan ik een beetje gaan zeiken als ze bij de postbank zeggen dat het niet mag.
En gast, voor hoeveel verkoop je die TB Ghz? is ie al geunlocked? heb je hem al geOC'd? wat voor core? Hoe lang is ie al gebruikt? Waar kan ik hem ophalen en is hij dan werkend te zien? Ik kan nu een 1,1Ghz AXIA krijgen voor f300,- (weer van ibazar, maar nu haal ik hem alleen nog maar op ;) )

Specs

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
bel de bank op en vertel het verhaal en laat het geld weer terug boeken..en IBAZAR kopen?? dat is pas gevaarlijk(en dom)

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 18:07 schreef jdvanwijk het volgende:

[..]

Ik stuur er mijn mannetjes meteen opaf! >:)
Volgens de telefoongids bestaat ie niet, maar hij zal wel een geheim nummer hebben. Bij Mike v/d Graaf vindt ik er te veel en S. Lodder vind ik ook helemaal niet...

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 12:11 schreef Kev0867 het volgende:
bel de bank op en vertel het verhaal en laat het geld weer terug boeken..en IBAZAR kopen?? dat is pas gevaarlijk(en dom)
Maar je weet dus wel zeker dat dat kan? En hoe weet je dat? Dan kan ik tegen de postbank zeggen dat ik 't daar vandaan heb...

Specs

Verwijderd

Ik kots :r :r :r :r :r op zulke gasten |:( |:( :r

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
m2, maar als ik wist waar hij was zou ik eerst ff m'n geld terughalen en daarna over 'm heen kotsen >:)

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik ga over +/- een half uurtje naar het postkantoor, iemand nog een idee/hulp?

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter

Je hotmail mot je doorschuiven naar outlook.En dan op de mail eigenschappen....iptje eruit halen....dan
tikt daar ut ip in.en dan kijk je welke hostnaam en als ut bijv chello of @home is bel ja daar naar toe je verteld ut verhaal geeft de hostnaam door en dan zeggen hun waar ie woont.En dan tja >:) :D *D

Ray
Met dat IPtje is gelukt door het te forwarden naar m'n hotmail, maar waar moet ik dat invullen bij whizkunde? ik zie alleen voor 't e-zine, en bij hacking vind ik nix...

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
en z'n email is tolembate@hotmail.com dus hij zit bij hotmail, maar denk je dat ms zomaar gegevens van hun gebruikers weggeeft?

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik ben net bij de postbank geweest, maar daar zeiden ze "vervelend voor je, maar wij verzenden alleen, je kunt geen geld terugvorderen, je moet contact met hem opnemen en zorgen dat hij het geld terugstort" :( :( :(
wat nu?

Specs

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

postbank is niet lief :P Een andere bank zou zoiets dus wel doen. Ik zou aangifte bij de poiltie gaan doen, dit is dus duidelijk oplichting.

MechWarrior || Monsters Game

• jumpski
  • Laatst online: 10-10-2025
Hoi slachtoffer en mede-tweakers,

We kunnen natuurlijk allemaal ff helpen! Als iedereen nu een NET maar toch lichtelijk intimiderend mailtje naar tolembate@hotmail.com stuurt, dan moet er toch iets gebeuren. Hij mag best de hete adem van een horde lompe tweakers in zijn nek voelen. Natuurlijk moet het slachtoffer dit wel ff goedkeuren, and then let's GET HIM!!
Ik heb hem nu trouwens ook op mijn msn-messenger staan....zodra die gozer online is, kan ik wel het een en ander vragen!!
Succes ermee!!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
jah, ik kan nog wel gaan zeiken, maar ik weet zelf weinig over hoe de PTT/postbank het geregeld heeft en hoe het wettelijk geregeld is, de politie verwacht ik zelf eigenlijk ook weinig van...

Specs

Verwijderd

ik geloof dat je binnen een maand nadat je geld overgemaakt hebt het geld weer terug kunt vragen. Had ik met superkweb, ik hoorde dat ze failliet gingen, en khad automatische incasso, gewoon bank opgebeld, kheb het geld er zo weer bij...

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 15:35 schreef Masterdam het volgende:
en z'n email is tolembate@hotmail.com dus hij zit bij hotmail, maar denk je dat ms zomaar gegevens van hun gebruikers weggeeft?
Als het een oplichter is zal hij ook wel niet de juiste gegevens bij Hotmail hebben ingevuld :(

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 16:12 schreef jumpski het volgende:

We kunnen natuurlijk allemaal ff helpen! Als iedereen nu een NET maar toch lichtelijk intimiderend mailtje naar tolembate@hotmail.com stuurt, dan moet er toch iets gebeuren. Hij mag best de hete adem van een horde lompe tweakers in zijn nek voelen. Natuurlijk moet het slachtoffer dit wel ff goedkeuren, and then let's GET HIM!!
Ik heb hem nu trouwens ook op mijn msn-messenger staan....zodra die gozer online is, kan ik wel het een en ander vragen!!
Succes ermee!!
Alvast thnx a lot!!!! :)
Met die mailtjes actie zou ik nog ff w88, ik heb 23 uur geleden m'n mailtje gestuurd, maar normaal reageerde hij altijd een heel stuk sneller, dus ik verwacht niet dat hij nog reageert. Ik kan m'n eigen comp niet gebruiken, ook door kapotte PS/2 poort, en hier heb ik geen ICQ/MSN, maar als hij morgen nog niet reageert wil ik wel een officieel startsein geven :)

Specs

• GambitRS

GambitRS

w00t

alvast veel success. Ik hoop dat je je geld terugkrijgt :)

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

R. Mozer
3037 PG ROTTERDAM

Hey die woont vlak bij mij in de buurt ...
Maar ik zou alstie niet netjes reageerd en je geld terug geeft aangifte doen bij de politie.
Die kunnen namelijk zonder problemen bij de PTT alles achterhalen van die gozer via het rekening nummer wat hij heeft opgegeven ( voor het geld van de rembours )
En voilla klaar is kees ..

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 16:18 schreef Masterdam het volgende:

[..]

kapotte PS/2 poort
[off-topic] Heb ik ook al 's gehad. Kon ik m'n computer een week lang niet gebruiken door zo'n *^%(*^% PS/2 poort! :(:(:( Uhm... okay, laten we maar weer terug naar het onderwerp gaan ;)

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 16:17 schreef arjo_kamp het volgende:
ik geloof dat je binnen een maand nadat je geld overgemaakt hebt het geld weer terug kunt vragen. Had ik met superkweb, ik hoorde dat ze failliet gingen, en khad automatische incasso, gewoon bank opgebeld, kheb het geld er zo weer bij...
:( dus ze zitten me gewoon te naaien op 't postkantoor? dan bel ik ze wel ff op...
Maar weet iemand nou precies waar ik kan vinden dat je het terug kan vorderen? Ik kan nu alleen maar tegen ze zeggen dat anderen dat tegen me gezegd hebben, niet dat ik het ergens in de regels heb zien staan...

Specs

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

is gewoon algemeen bekend dat dat kan ... als ik geld over maak , dan wel automatisch of zelf kan je de transactie storneren ( zo heet dat geloof ik ) maar dan moet je het wel via de giro gedaan hebben en niet cash betaald hebben aan de postbode.
Dus even belangrijk is nu hoe heb jij dat pakje betaald ... netjes 3 flapjes van 100 aan de postbode gegeven of ben je op het postkantoor geweest en heb je gepint ervoor.

Ik hoop dat je gepint hebt, dan gewoon storneren die hap !!! en flink zeiken tegen die postbeambten daar op het postkantoor, anders doen ze namelijk niks :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb nu, 23 uur na mijn 1e mailtje, dit mailtje naar 'm gestuurd

Hallo,
Ik heb al een keer een mailtje hierover gestuurd, maar ik doe het nog eens, voor als u het niet ontvangen hebt. Toen ik het pakje openmaakte, wat trouwens wel goed verpakt was, zag ik meteen al dat de core afgebrokkeld was, toch nog ff geprobeerd, maar de Smart DLED bleef op 0000 staan. Met m'n Duron 800 werkte alles gewoon.
Zou je het geld terug willen storten op rekening 4678635? Ik wil evt. de proc. nadat je het geld overgemaakt hebt wel opsturen, zodat u zelf kan zien hoe hij eruit ziet. Als u binnen 2 dagen nog niet hebt gereageerd, zie ik het zo dat je niet meer reageert omdat je hier niet toe bereid bent, en zal ik maatregelingen moeten treffen.
Waarom heet u trouwens in dit mailtje mike v/d graaf uit rotterdam, bij iBazar Carlos Mozer uit rotterdam, en staat er als afzender S. Lodder uit Haarlem op het pakje?

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 16:18 schreef jdvanwijk het volgende:

[..]

Als het een oplichter is zal hij ook wel niet de juiste gegevens bij Hotmail hebben ingevuld :(
jah, daar zit wat in...

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 16:19 schreef CyCLoNe het volgende:
R. Mozer
3037 PG ROTTERDAM

Maar ik zou alstie niet netjes reageerd en je geld terug geeft aangifte doen bij de politie.
Die kunnen namelijk zonder problemen bij de PTT alles achterhalen van die gozer via het rekening nummer wat hij heeft opgegeven ( voor het geld van de rembours )
hmmm, ik zal 's aangifte doen zometeen, ik had van tevoren alleen niet 't idee dat de politie actief voor zo'n kleine zaak zou gaan inzetten, maar ik kan 't altijd proberen.

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 16:19 schreef CyCLoNe het volgende:
R. Mozer
3037 PG ROTTERDAM

btw, ken je iemand die die gast persoonlijk kent (van gezicht is op zich genoeg), ik heb nog 's bij iBazar gekeken en van de 13 reacties op hem, zijn er 11 negatief: slechte transactie, verder 1: goede transactie, en 1: perfect!
had ik eigenlijk eerder naar moeten kijken...

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 16:31 schreef CyCLoNe het volgende:
is gewoon algemeen bekend dat dat kan ... als ik geld over maak , dan wel automatisch of zelf kan je de transactie storneren ( zo heet dat geloof ik ) maar dan moet je het wel via de giro gedaan hebben en niet cash betaald hebben aan de postbode.
Dus even belangrijk is nu hoe heb jij dat pakje betaald ... netjes 3 flapjes van 100 aan de postbode gegeven of ben je op het postkantoor geweest en heb je gepint ervoor.

Ik hoop dat je gepint hebt, dan gewoon storneren die hap !!! en flink zeiken tegen die postbeambten daar op het postkantoor, anders doen ze namelijk niks :)
JAAAA, ik heb gepint. Ik kan vandaag niet meer naar 't postkantoor, maar ik zal morgen eens bij ze gaan zeiken. Weet je toevallig nog wel ff waar ik zwart op wit kan vinden dat dit zo is, kan ik dat ff naar ze meenemen, zeikt wat makkelijker :)

Specs

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:19

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Gewoon niet aarzelen en em aangeven als niet reageert. Dan mooi aanpakken die hap. En anders formeren we het T-net knokteam-wij-laten-ons-niet-naaien en gaan we eens op de koffie met all 30.000 ingeschreven leden. ;)

Dus als je dit leest.. dit is geen dreigement... maare ik zou dat geld maar trug storten :)

Wat ook helpt is het vaste netnr van zo iemand noteren/bellen/vragen. Dan kun je altijd zijn mama nog bellen als ie je naait. Sommige denk dat je ze nix kan maken, maar Ibazar verplicht zelfs met rechtsgeldige clausules dat koper en verkoper de afspraken (hele spullen, prijs e.d.) na moeten komen. Anders kan je daar dus ook op proberen trug te vallen.

Maar er staan hier wel vaker topics waarvan de eigenaar in ene niets meer doet of het opgeeft, doe dat nou niet, laat je niet naaien en pak die gasten aan! Etterbakken verpesten de hele 2dehands markt, terwijl dat net zo'n goeie plek is voor ons tweaker om ons zuur verdiende systeempje te verijken!

Succes!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik ben zeker niet van plan me te laten naaien en zal altijd 90% van m'n PC op beurzen/2ehands halen, behalve als ik genoeg geld heb :) . Ik ga idd nog ff bij iBazar nu uitgebreid verslag doen van wat er is gebeurd, kan ik dat trouwens gewoon naar de webmaster sturen? Ik heb hem namelijk al een mailtje van 2 regels hierover gestuurd: "ik heb een proc van carlos mozer gekocht, maar die is defect en hij reageert niet op mijn mailtjes" en ook niet op mijn mailtjes over dat ik m'n V6800 Deluxe daar heb aangeboden, iemand biedt er f400,- op en zegt vervolgens dat hij hem niet meer wil kopen omdat hij een GF2 gaat halen. Dit mag ook niet volgens de veilingregels (meen ik gelezen te hebben), maar daar heb ik na een week nog steeds niets van gehoord.

Specs

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 16:45 schreef nigelator het volgende:
Maar er staan hier wel vaker topics waarvan de eigenaar in ene niets meer doet of het opgeeft, doe dat nou niet, laat je niet naaien en pak die gasten aan! Etterbakken verpesten de hele 2dehands markt, terwijl dat net zo'n goeie plek is voor ons tweaker om ons zuur verdiende systeempje te verijken!
Ben het met nigelator eens, de tweedehands markt is een interessante markt en geen dumpplaza...

• jumpski
  • Laatst online: 10-10-2025
En er mag ook gerust gedreigd worden met de politie!! Ook al maakt dat weinig indruk op de meeste mensen. Ik denk namelijk zoals al eerder verteld, dat de politie het adres zoniet, het rekening nummer, kan achterhalen!
Gewoon aagifte gaan doen. Zij weten daar meestal toch wel wat de beste/snelste weg is. En ook binnen een maand, want dan kan via de ptt het geld terug gevorderd worden!!

• KifArU
  • Niet online
Er komen hier wat opmerkingen voorbij die (helaas) niet kloppen. Omdat ik ook ooit zo'n geintje heb gehad, heb ik wat uitzoekwerk verricht.

1. De PTT heeft alleen een pakketje vervoerd. Dat hebben ze goed gedaan (het is aangekomen), dus zij hebben aan hun plichten voldaan. De inhoud van het pakketje is voor de overeenkomst met de PTT niet van belang.

2. Geld terugvorderen (storneren) kan alleen bij machtigingen. Als je zelf een handeling hebt verricht (overmaken, pinnen, contant betalen), kun je dit niet ongedaan maken. Anders zouden er heel wat online winkels failliet gaan. Op de fiscus en de IBG na, kan niemand (ook de politie niet) geld van andermans rekening afhalen zonder toestemming van de rekeninghouder.

3. Het betreft hier een zaak tussen 2 particulieren. Daar doet de politie helemaal niets aan. Als minstens 1 van de partijen een bedrijf is, kan er sprake zijn van oplichting.

4. Bij bedreigingen ("ik heb machtige vrienden") ben je zelf strafbaar.

5. Het werd al genoemd: Alle rotgeintjes (bossen bloemen laten bezorgen) kunnen ook bij jou toegepast worden. Als je een e-mail adres hebt gebruikt, dat je meteen kunt afschrijven, zou je wel kunnen overwegen om hem in te schrijven voor een paar porno-mailinglists. Dat levert zo'n hoop spam op, dat je e-mail vrijwel onbruikbaar wordt. Bedenk echter wel dat je dit waarschijnlijk terug krijgt.

Conclusie: Het enige dat je kunt doen is hem ervan overtuigen jou het geld terug te geven. Andere (legale) methodes zijn er niet.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
ok, ik ga morgen na m'n examens :( ff langs de politie, als iemand nog tips heeft over wat ik daar kan zeggen, graag, andere tips, ook fijn, ik denk dat ik om ong. tussen 14:00 en 15:00 morgen verslag kan doen

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 16:58 schreef KifArU het volgende:
Er komen hier wat opmerkingen voorbij die (helaas) niet kloppen. Omdat ik ook ooit zo'n geintje heb gehad, heb ik wat uitzoekwerk verricht.

1. De PTT heeft alleen een pakketje vervoerd. Dat hebben ze goed gedaan (het is aangekomen), dus zij hebben aan hun plichten voldaan. De inhoud van het pakketje is voor de overeenkomst met de PTT niet van belang.

2. Geld terugvorderen (storneren) kan alleen bij machtigingen. Als je zelf een handeling hebt verricht (overmaken, pinnen, contant betalen), kun je dit niet ongedaan maken. Anders zouden er heel wat online winkels failliet gaan. Op de fiscus en de IBG na, kan niemand (ook de politie niet) geld van andermans rekening afhalen zonder toestemming van de rekeninghouder.

3. Het betreft hier een zaak tussen 2 particulieren. Daar doet de politie helemaal niets aan. Als minstens 1 van de partijen een bedrijf is, kan er sprake zijn van oplichting.

4. Bij bedreigingen ("ik heb machtige vrienden") ben je zelf strafbaar.

5. Het werd al genoemd: Alle rotgeintjes (bossen bloemen laten bezorgen) kunnen ook bij jou toegepast worden. Als je een e-mail adres hebt gebruikt, dat je meteen kunt afschrijven, zou je wel kunnen overwegen om hem in te schrijven voor een paar porno-mailinglists. Dat levert zo'n hoop spam op, dat je e-mail vrijwel onbruikbaar wordt. Bedenk echter wel dat je dit waarschijnlijk terug krijgt.

Conclusie: Het enige dat je kunt doen is hem ervan overtuigen jou het geld terug te geven. Andere (legale) methodes zijn er niet.
hmmm, klinkt minder...

Specs

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:17

Rico

Wie dit leest is gek....

Je moet gewoon naar het postkantoor gaan en uitleggen dat je bedrogen bent.
Ze kunnen daar zo nagaan op welke rekeningnummer het geld is gestort en van wie dat rekening nummer is.
Adres is dan zo achterhaald. Dan bel je hem op en anders er even langs gaan.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Als ik morgen bij de politie geweest ben en ik heb niet het idee dat ze er iets aan gaan doen, ga ik nog een keer langs de potsbank om het nog een keer helemaal goed uit te leggen.

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 16:12 schreef jumpski het volgende:

Succes ermee!!
Als die gast online komt, mag je wel ff tegen 'm zeggen dat ie z'n mail ff mag checken en mij een mailtje terug mag sturen, als je dat wil. Als ie dat dan niet doet weet ik genoeg...

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Nog een vraagje... Als ik hem aan ga geven, hoe bewijs ik dan dat de proc kapot was toen ik hem kreeg? Ik heb wel een heleboel aanwijzingen, maar geen bewijs, volgens mij... :(

Specs

• GambitRS

GambitRS

w00t

trouwens, over die V6800, die gast die die 400 piek had geboden moet gewoon betalen. Ik zou daar ook maar achter aan gaan, 400 piek voor een V6800 is best veel geld >:)

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Klopt, die gast moet ook betalen, maar hij zegt dat hij dat zal weigeren, dus ik weet niet hoe ik 'm moet dwingen te betalen, want alle berichten die ik via de website naar de webmaster stuur, krijg ik geen reactie op :(

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Weet iemand trouwens wat die gele sticker op een rembourspakje betekent? (zie 1e post)

Specs

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Je zei dat die CPU goed verpakt zat maar dat er wel stukjes van de core afgebrokkeld waren. Als je die stukjes core niet in de verpakking hebt gezien , betekend dat dus dat hij gewoon een afgebrokkelde core heeft opgestuurd . Ik :r op zulke lui !.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je hebt wel een koopovereenkomst gesloten en je wederpartij levert niet conform de overeenkomst. Je kan alleen nakoming eisen en wanneer hij dit niet doet ontbindt je schrift. de koop. Hij moet dan je geld retourneren en dit kan je via de rechter afdwingen.
I-Bazar kan je wel aan zijn gegevens helpen lijkt me wanneer je alles uitlegt. Vanwege veel van dit soort gevallen is de aandacht bij justitie ook aan het groeien.

Geen leuke weg maar bij een geschil tussen twee burgers is het helaas zou.

nb. eenmalige betaling kan niet door jou of postbank/ptt or whatever worden teruggedraaid.

Verwijderd

Ok hier een berichtje van een adspirant (Agent in opleiding)

Als eerste is het een civiele zaak zover ik het begrijp.

Maar er is wel een civiele overeenkomst gesloten.

Jij gaf hem geld voor een product(een werkend product) Jouw plicht is om hem geld daarvoor te geven. Zijn plicht is om het product af te leveren. In de staat dat hij moet zijn zoals in de overeenkomst.

Kijk ik kan het fout hebben, maar ik denk dat je het moet uitvechten voor de civiele rechter(Kantongerecht)

Ga gewoon zeker langs bij de politie, zij kunne jouw alle informatie geven en desnoods een ontbiedings brief voor de kantonrechter.
En als het toch een aangifte wordt terzake van oplichting kan je hem in iedergeval aangifte doen

Vergeet niet de postpakje mee te nemen, een de email met daarin de bevestiging van jullie overeenkomst

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Koop nooit 2e hands spullen van mensen die je niet kent. In jouw geval moet je toch even een mailtje naar die gast schrijven en dreigen dat je naar de politie gaat, je hebt zijn bankrekening nummer dus kunnen ze hem zo achterhalen.

...

Pagina: 1 2 3 4 Laatste