Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 13:47

FlyEragon

Alien Monkeys

Trishul schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:23:
Heeft iemand wifi werkend gekregen op kanaal 13? Het lijkt er sterk op dat ie uitsluitend tm kanaal 11 kan werken.
Ergens halverwege staat een lijst met kanalen:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_WLAN_channels
ALs je aan USA voldoet, voldoe je ook meteen aan de rest van de wereld, lekker makkelijk voor HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:32

GerkeP

Vragen mag altijd........

FlyEragon schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:26:
[...]

Ergens halverwege staat een lijst met kanalen:
Wikipedia: List of WLAN channels
ALs je aan USA voldoet, voldoe je ook meteen aan de rest van de wereld, lekker makkelijk voor HP.
Maar waarom zou je andere kanalen gebruiken dan 1, 5 en 11 ;)
13 heeft altijd last van 11 en 12
Daarnaast hoe lager het kanaalnummer, hoe sterker het signaal.
Met de juiste hardware en een 2,4 GHz band altijd kanaal 1 instellen en gebruik maken van folie in een appartement. Dat werkt beter dan dat geschuif met kanalen.

Helaas heeft de stream geen 5 GHz aan boord, is nl het enige apparaat thuis wat niet op de 5 GHz kan werken. Heb inmiddels wel een usb 5 GHz AC adapter, werkt ook prima, maar ja kost weer extra batterij natuurlijk

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:17
Het is 1, 6 en 11 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:50
GerkeP schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:31:
[...]

Maar waarom zou je andere kanalen gebruiken dan 1, 5 en 11 ;)
13 heeft altijd last van 11 en 12
Daarnaast hoe lager het kanaalnummer, hoe sterker het signaal.
Met de juiste hardware en een 2,4 GHz band altijd kanaal 1 instellen en gebruik maken van folie in een appartement. Dat werkt beter dan dat geschuif met kanalen.

Helaas heeft de stream geen 5 GHz aan boord, is nl het enige apparaat thuis wat niet op de 5 GHz kan werken. Heb inmiddels wel een usb 5 GHz AC adapter, werkt ook prima, maar ja kost weer extra batterij natuurlijk
Aha, merk meteen dat ik lange tijd niet meer in netwerkmaterie gedoken heb :+
Heb hier een netgear wndr4700, en ook hier is de stream 7 het enige apparaat dan niet op de 5ghz kan werken. De surface pro, ipad air 2's, iphones, elitebooks en xperia's kunnen dit wel, dus dan heb je door meerdere muren 90% speed met krachtig bereik :9~

Ik zal dan later even kijken hoe de wifi zich houdt op kanaal 1, is wel een appartementencomplex hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Je hebt gelijk, ik was te snel ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
GerkeP schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:31:
[...]

Je hebt gelijk, ik was te snel ;)
Oke, ik wou even dubbel checken of ik het wel goed in mijn hoofd had :)

Mijn wifi is f00ked na standby trouwens, hebben jullie dat ook? Heb hem nu naar 20mhz in de router gezet ipv 40, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 19:54
weet iemand welk hoesje dit is?

Afbeeldingslocatie: http://dri1.img.digitalrivercontent.net/Storefront/Company/msemea/images/English/en-EMEA-HP-Stream-7-32GB-CWF-01900/PDP/en-EMEA-PDP0-HP-Stream-7-32GB-CWF-01900-Large-desktop.png

http://dri1.img.digitalri...F-01900-Large-desktop.png

Wel handig voor met de kids..

[ Voor 29% gewijzigd door RedHead op 03-04-2015 14:35 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 08:00
you know nothing...
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:11
Welke talen kun je kiezen tijdens de installatie van de stream 7 bij de UK-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:30
Ik heb er niet heel goed opgelet maar ik moest een behoorlijk lijstje door om op Dutch te komen. Dus talen genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:39
Ondersteunt deze tablet eigenlijk wel de smart functie van een hoes? Bij mijn Nexus 7 gaat het scherm automatisch uit als ik de hoes sluit en weer automatisch aan als ik de hoes open. Ik heb nu een smart case besteld via ebay, maar het scherm van de HP blijft aan als ik de hoes sluit. Zit deze feature uberhaubt wel in de HP Stream 7? Kan er zo gauw ook niks over vinden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
hostje schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:15:
Ondersteunt deze tablet eigenlijk wel de smart functie van een hoes? Bij mijn Nexus 7 gaat het scherm automatisch uit als ik de hoes sluit en weer automatisch aan als ik de hoes open. Ik heb nu een smart case besteld via ebay, maar het scherm van de HP blijft aan als ik de hoes sluit. Zit deze feature uberhaubt wel in de HP Stream 7? Kan er zo gauw ook niks over vinden online.
Hm, zelfs de officiele hoes van hp zelf ondersteunt dit niet volgens hun website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 666394

Hallo allemaal.

Als ik het goed heb begrepen komen er in de nabije toekomst geen nieuwe 7" tablet's op de markt met een volwaardig Windows OS. Betekent dit dat de Stream 7 redelijk waardevast is ? Ik heb hem gekocht voor
€ 70. Zou over een jaar een verkoopprijs van € 60-70 reel zijn ? Als er iemand is die hier iets over kan zeggen...graag !

Groet, Kinne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
Anoniem: 666394 schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:23:
Hallo allemaal.

Als ik het goed heb begrepen komen er in de nabije toekomst geen nieuwe 7" tablet's op de markt met een volwaardig Windows OS. Betekent dit dat de Stream 7 redelijk waardevast is ? Ik heb hem gekocht voor
€ 70. Zou over een jaar een verkoopprijs van € 60-70 reel zijn ? Als er iemand is die hier iets over kan zeggen...graag !

Groet, Kinne
Ik zou er vanuit gaan dat de restwaarde over een jaar nihil is. Dit is geen high-end hardware die over een jaar nog mid-range is. Over een jaar zal er iets zijn dat sneller en zuiniger is voor hetzelfde geld.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:40
Kinne, als je er over een jaar nog 20 euro voor krijgt, heb je geluk. Als Windows 10 een beetje aanslaat, dan gaat op dat moment een kleine tablet met Windows voor het eerst enigszins interessant worden voor de massa. Daar zullen dan fabrikanten op inspringen met nieuwe releases, die betere hardware zullen hebben voor een lagere prijs dan de Stream 7. Dus zoals Zarhrezz al zegt: reken niet op restwaarde, want dat gaat tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Weet iemand een stylus die werkt met deze tablet? Ik heb een Wacom stylus erbij besteld en dat werkt voor geen meter.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Anakha schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:47:
Kinne, als je er over een jaar nog 20 euro voor krijgt, heb je geluk. Als Windows 10 een beetje aanslaat, dan gaat op dat moment een kleine tablet met Windows voor het eerst enigszins interessant worden voor de massa. Daar zullen dan fabrikanten op inspringen met nieuwe releases, die betere hardware zullen hebben voor een lagere prijs dan de Stream 7. Dus zoals Zarhrezz al zegt: reken niet op restwaarde, want dat gaat tegenvallen.
Exact. Het is geen ipad dat ze redelijk waardevast zijn. Daarnaast verwacht ik dat er juist meer 8" tablets zullen komen, omdat dit goed differentieerd t.o.v. de steeds groter wordende smartphones. Je ziet ook dat de grote merken meer focussen op 8"; acer, asus, dell, enz. HP heeft ook de stream 8, en bij de volgende generatie verwacht ik dat ze de 8" beter competitief zullen maken t.o.v. de populiare Dell 8" tablets (ofwel de prijs omlaag brengen). Want de Dell 8" voor €89 is erg interessant.

Op de chinese markt is een 8" met 2gb ram al te krijgen voor €85, dus grote kans dat dit met de volgende generatie hier ook zo zal zijn op de Europese markt. Een 8" met 2gb ram en windows 10 voor €99 moet bv. voor komende kerst makkelijk haalbaar zijn voor een dell, hp, acer, asus of toshiba. De stream 7 zal dus al snel dalen in waarde, ook omdat ze zoveel verkocht zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Zarhrezz schreef op zondag 05 april 2015 @ 15:03:
Weet iemand een stylus die werkt met deze tablet? Ik heb een Wacom stylus erbij besteld en dat werkt voor geen meter.
Bij de Action, een Bamboo stylus voor 0,99 euro (kostte een jaar geleden nog 30 euro)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
GerkeP schreef op zondag 05 april 2015 @ 15:20:
[...]

Bij de Action, een Bamboo stylus voor 0,99 euro (kostte een jaar geleden nog 30 euro)
Ik heb de Wacom Bamboo stylus pocket...die werkt bij mij niet goed.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 666394

Ik dacht dat het kleine formaat dan misschien een verkooppunt zou kunnen zijn (het is best een handig dingetje om mee te nemen), maar dat zal idd niet opwegen tegen de snel achterhaalde hardware. Het was een beetje wishful thinking van mijn kant ;) . Bedankt.

(een toevoeging voor de volledigheid: ik twijfel tussen houden of retourneren, vandaar m'n vraag)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 666394 op 05-04-2015 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Was iemand het al gelukt om die Office code te extraheren met die eerder gelinkte methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Waar ik benieuwd naar ben is hoe Office 2013 Professional Plus 32bit het doet t.o.v. Office 365. Ik kan Office 365 namelijk verkopen en ik heb nog een licentie key voor Office 2013 Professional Plus liggen. Ik kan op Internet wel de verschillen vinden (online, 1TB OneDrive etc.), maar geen prestatie verschillen op een tablet processor.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Anoniem: 666394 schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:07:

(een toevoeging voor de volledigheid: ik twijfel tussen houden of retourneren, vandaar m'n vraag)
Ik zit momenteel in het buitenland, kan iemand mij informeren hoe het retourproces in zijn werking gaat en wat de termijn is. Ik heb de tablet een beetje in een opwelling gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Mocht je de trouwens Hibernate willen in plaats van Sleep / Connected Stand-by:

Regedit en ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Power\
Wijzig de volgende entry: HibernateEnabled = 1 (DWORD) (hiermee zet je hibernate aan)
Wijzig de volgende entry: CSEnabled = 0 (DWORD) (hiermee zet je connected standby uit en verschijnt hibernate in de diverse dropdowns voor de power instellingen).

Je kunt ook nog POWERCFG /H ON uitvoeren, maar ik weet niet zeker of dat in combinatie met de registry settings ook echt noodzakelijk is.

Na een reboot kun je in de diverse power configuraties hibernate kiezen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
groggy schreef op zondag 05 april 2015 @ 20:18:
[...]

Ik zit momenteel in het buitenland, kan iemand mij informeren hoe het retourproces in zijn werking gaat en wat de termijn is. Ik heb de tablet een beetje in een opwelling gekocht...
Als het goed is heb je de order, factuur in je e-mail en anders zou je in je account kunnen kijken. Ik heb me er niet in verdiept, want ik heb hem doorverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Jumpman schreef op zondag 05 april 2015 @ 20:28:
[...]

Als het goed is heb je de order, factuur in je e-mail en anders zou je in je account kunnen kijken. Ik heb me er niet in verdiept, want ik heb hem doorverkocht.
Bedankt, via de orderbevestiging kwam ik op de retour informatie. Je moet het retourneren online aanmelden, dit kan tot 14 dagen na ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 19:04
groggy schreef op zondag 05 april 2015 @ 21:37:
[...]

Bedankt, via de orderbevestiging kwam ik op de retour informatie. Je moet het retourneren online aanmelden, dit kan tot 14 dagen na ontvangst.
De retourperiode is bij mij 1 maand overigens. Maar het proces is erg eenvoudig. Gewoon een labeltje printen en brengen naar een UPS servicepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:14
In nederland is hij opeens niet meer op voorraad.
Komt er binnenkort een nieuwe model? of verkopen ze nu zo goed opeens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
dutchnltweaker schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:51:
In nederland is hij opeens niet meer op voorraad.
Komt er binnenkort een nieuwe model? of verkopen ze nu zo goed opeens?
Waarschijnlijk het laatste. De code voor de Nederlandse store was ook uitdrukkelijk 'tot 22 april en zolang de voorraad strekt'...kennelijk is ook die voorraad op (UK was met 4-5 dagen na introductie van de korting uitverkocht).

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-06 23:00

Fontainemelon

Zuiderbuur

Ik heb mijn Stream ondertussen al een paar daagjes, dus bij deze dacht ik even een "first impressions" te geven.

Algemeen ziet het er geen tablet van €70 uit: Afwerking is op zich best strak en stijlvol. Tablet is waarschijnlijk één van de dikkere modellen op de markt, maar dat stoort mij op zich niet Net hetzelfde geldt voor het feit dat het geheel redelijk zwaar aanvoelt: liever dat dan een lichtgewicht dingetje. Plastic is ie alleszins wel, en de randjes van het plastic cover aan de achterkant zijn hier en daar net iets te scherp naar mijn zin (snijden in je vingers).

Hoofdtelefoonruis is redelijk extreem te noemen: soms heeft het weg van de geluiden die je vroeger hoorde bij het inbellen van je oude internetverbinding. Bij muziek stoort dit niet want het wordt volledig overheerst, maar bijvoorbeeld bij stille stukken in films kan dit zeker storen. Speakers daarentegen vind ik best OK.

Windows 8.1 en de meeste standaard desktop applicaties werken relatief vlot: Firefox, Popcorn Time, Skype, VLC, ... Metro apps tonen hun nut wel wat interface betreft: het navigeren gaat daar vaak net een stuk makkelijker. Alleen jammer dat de Store nog steeds wat achterloopt qua aanbod. Enige hiccup die ik in Windows zelf kan merken, is dat de Wifi soms serieus dropt of zelfs verandert naar 'limited'. De nieuwste driver verhelpt dit euvel wel al een stuk, voor zover ik dit heb kunnen testen.

Nog iets dat ik persoonlijk redelijk lomp vind van het design team, is dat je de cover moet verwijderen om aan het micro-SD slot te geraken: ik had gehoopt om dat steeds in en uit de tablet te kunnen halen als ik er nieuwe bestanden op wil zetten en door het klepje wordt dit bemoeilijkt.

Batterijleven is niet fantastisch, maar de dag doorkomen met redelijk wat gebruik is op zich wel mogelijk. Hangt er natuurlijk vanaf wat je er net mee aan het doen bent.

Al bij al ben ik zeker blij met m'n aankoop van €70. Het was meer een experiment om te zien of zo'n Windows tablet iets voor me is, en nu ik de Stream heb kan ik zeggen dat ik het niet erg zou vinden om /later/ te investeren in een degelijk exemplaar dat meer de richting van een Surface 3 uitgaat. :) En in de tussentijd blijf ik gewoon gebruik maken van de HP Stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 16:29

Dutch_guy

WYSIWYG

Zojuist binnen. Eerste indruk is dat ik vind dat de desktop prima te gebruiken is. Goed leesbaar en ook kleine icoontjes zijn goed te klikken. Ik heb her en der wel anders gelezen, maar het verbaast mij in positieve zin.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Dutch_guy schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:45:
Zojuist binnen. Eerste indruk is dat ik vind dat de desktop prima te gebruiken is. Goed leesbaar en ook kleine icoontjes zijn goed te klikken. Ik heb her en der wel anders gelezen, maar het verbaast mij in positieve zin.
Ik ben wel aan het overwegen een fine-tip stylus te gaan zoeken...sommige selecties zijn toch lastig bij deze grootte. Het gaat wel, maar ik heb liever iets meer nauwkeurigheid.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Op basis van alle reacties en er nog eens goed over te hebben nagedacht, heb ik besloten die van mij retour te sturen. Ondanks dat de tablet niet duur is, zal het een dure stofvanger zijn naast mijn iPad mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

groggy schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:18:
Op basis van alle reacties en er nog eens goed over te hebben nagedacht, heb ik besloten die van mij retour te sturen. Ondanks dat de tablet niet duur is, zal het een dure stofvanger zijn naast mijn iPad mini.
Is het niet makkelijker om hem op v&a aan te bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
A
Anoniem: 601896 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:26:
[...]

Is het niet makkelijker om hem op v&a aan te bieden?
Nee, ik zit zelf momenteel in het buitenland, dus moet familie het laten fiksen, dan is eenvoudig terugsturen minder belastend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-06 08:20
Ik ben van plan het office pakket te verkopen. Ik heb de installatiecode al uit de link kunnen halen. Echter vraag ik mij af, aangezien ik de tablet in de UK heb gekocht, of ik nu ook een engelse office 365 editie heb? Of zit hier geen verschil in, zodat ik niet het verkeerde product aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-03 14:42
Weet iemand hoe je het scherm kan uitzetten om batterij te sparen als je een remote verbinding opzet en dus de WiFi actief wilt houden? Het scherm blijft nu steeds aan hier ondanks een custom powerplan.
Als ik de hardware powerknop indruk dan verliest de Stream gelijk de WiFi verbinding.
Als ik de powerknop dan weer opnieuw indruk dan heb ik opeens een "limited" WiFi verbinding en dus geen internet..ik moet eerst een disconnect doen en dan weer een connect om weer internet te krijgen. Heeft iemand hier een oplossing voor? Is dit een bekend probleem?

En ander vraagje...ik meen me te herinneren dat er ook een maand gratis bellen via Skype bij die HPStream zou zitten..hoe dien je dat te activeren? Ik neem aan dat het ook werkt bij een al bestaand Skype account?

@Ieoorski : thanks

[ Voor 65% gewijzigd door melk0r op 09-04-2015 12:53 ]

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ieoorski
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-06 16:50
melk0r schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:16:
Weet iemand hoe je het scherm kan uitzetten om batterij te sparen als je een remote verbinding opzet en dus de WiFi actief wilt houden? Het scherm blijft nu steeds aan hier ondanks een custom powerplan

En ander vraagje...ik meen me te herinneren dat er ook een maand gratis bellen via Skype bij die HPStream zou zitten..hoe dien je dat te activeren? Ik neem aan dat het ook werkt bij een al bestaand Skype account?
Voor de 60 skype minuten ga je naar dezelfde pagina waar je office en ondrive activeerde:https://stores.office.com...L&rs=nl-NL&ad=NL&fromAR=1
Onder ondrive staat activeer je skype minuten. Werkt ook met bestaande accounts als je skype is gekoppeld aan je Microsoft account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:42

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

fifa4ever schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:11:
Ik ben van plan het office pakket te verkopen. Ik heb de installatiecode al uit de link kunnen halen. Echter vraag ik mij af, aangezien ik de tablet in de UK heb gekocht, of ik nu ook een engelse office 365 editie heb? Of zit hier geen verschil in, zodat ik niet het verkeerde product aanbied.
Ik kocht mijn stream bij de nederlandse store en kreeg dus ook een volledig nederlandse versie.
Dat was schrikken voor mij; bij mijn zijn alle elektrische apparaten ingesteld op en-us en ik kan niet wennen aan krom nederlands.
Maar taal van Windows gewijzigd en sindsdien is alles gelukkig Engels, inclusief Office.
Ik mag aannemen dat het omgekeerd ook het geval is.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-06 23:00

Fontainemelon

Zuiderbuur

fifa4ever schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:11:
Mag ik vragen hoe je dat juist gedaan hebt? Ik heb momenteel geen nood aan een code, maar wil ze wel ergens geschreven hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Fontainemelon schreef op donderdag 09 april 2015 @ 22:11:
[...]

Mag ik vragen hoe je dat juist gedaan hebt? Ik heb momenteel geen nood aan een code, maar wil ze wel ergens geschreven hebben staan.
Hoe staat een stukje terug in dit topic. Uit de URL de productcode halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 23:25

Phntm

Tlingelingeling

Heb de stream sindskort ook in mujjn bezit. Het is mijn eerste tablet en alles is wennen. Voor het bedrag krijg je veel terug, momenteel vraag ik me alleen af of meer virtual memory opzij zetten deze tablet eigenlijk zal helpen. Snel is ie, maat zodra die 1gb limiet bereikt wordt zie ik toch haperingen in chrome.

Is het wat of toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulie37
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-05 09:58
hi, Mag ik vragen hoe je de engelse taal hebt weten te installeren? Ik heb namelijk ook een nederlandse en vind het ook niet fijn.

trouwens eem tip voor iedereen: http://www.lovesummertrue.com/touchmousepointer/en-us/

geeft je een muis pointer je kan van je hele scherm een trackpad maken. Werkt erg fijn! Daarnaast kan je het ook instellen dat je met een gesture het keyboard omhoog haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
Phntm schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 01:49:
Heb de stream sindskort ook in mujjn bezit. Het is mijn eerste tablet en alles is wennen. Voor het bedrag krijg je veel terug, momenteel vraag ik me alleen af of meer virtual memory opzij zetten deze tablet eigenlijk zal helpen. Snel is ie, maat zodra die 1gb limiet bereikt wordt zie ik toch haperingen in chrome.

Is het wat of toch niet?
Het is ook wel "onofficieel" bekend dat Chrome veel geheugen gebruikt.
Misschien kun je eens een andere browser proberen.
Ik ben zelf heel tevreden met FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
soulie37 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 06:28:
hi, Mag ik vragen hoe je de engelse taal hebt weten te installeren? Ik heb namelijk ook een nederlandse en vind het ook niet fijn.

trouwens eem tip voor iedereen: http://www.lovesummertrue.com/touchmousepointer/en-us/

geeft je een muis pointer je kan van je hele scherm een trackpad maken. Werkt erg fijn! Daarnaast kan je het ook instellen dat je met een gesture het keyboard omhoog haalt.
Ah ja, thanks...dit is wel erg handig.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlezanderMotoko
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-12-2024
Als je de Microsoft Office 365 key wild hebben klik je in het start menu op office.
Daarna krijg je een venster en klik je op activeren.
Dan opent de browser en ergens in de URL balk staat de activatie code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 23:25

Phntm

Tlingelingeling

spank_mojoo schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 08:41:
[...]

Het is ook wel "onofficieel" bekend dat Chrome veel geheugen gebruikt.
Misschien kun je eens een andere browser proberen.
Ik ben zelf heel tevreden met FF.
Toevallig ben ik er ook zelf gisteravond achter gekomen hoe bagger Chrome niet is op tablets. Ik ben zelf heel erg verrast met internet Explorer maar Firefox wil ik erbij gooien om via hola nog Netflix te kunnen kijken. Vind het Nederlandse aanbod magertjes.

Ik moet er nu nog alleen achter komen of virtual memory nuttig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
even een googletje losgelaten op "Hola Netflix".
interessant :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:42

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

soulie37 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 06:28:
weet ik niet meer precies
ik heb gewoon alle instellingen die ik kon vinden op 'en-us' gezet

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb last van een hele nare bug.
Namelijk dat de Windows Store niet opstart.
Je opent de 'app' en dan blijft het scherm heel lang groen, met het winkellogo, en een draaiend rondje. Maar zelfs na 10 minuten opent hij de Windows Store niet.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Of een nog beter weet iemand wat de oplossing is? Ik kon zo gauw op de ms site niet een '.exe vinden om de store opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:30
Anoniem: 601896 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 09:40:
Ik heb last van een hele nare bug.
Namelijk dat de Windows Store niet opstart.
Je opent de 'app' en dan blijft het scherm heel lang groen, met het winkellogo, en een draaiend rondje. Maar zelfs na 10 minuten opent hij de Windows Store niet.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Of een nog beter weet iemand wat de oplossing is? Ik kon zo gauw op de ms site niet een '.exe vinden om de store opnieuw te installeren.
Ook gehad wat werkte voor me was om

c:\users\(your name)\AppData\Local\Packages\WinStore_(a bunch of letters)\LocalState\Cache\

Leeg te gooien.

Zie http://answers.microsoft....8ae0-b6c51e835920?page=40
L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 12:47
Zarhrezz schreef op zondag 05 april 2015 @ 20:27:
Mocht je de trouwens Hibernate willen in plaats van Sleep / Connected Stand-by:

Regedit en ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Power\
Wijzig de volgende entry: HibernateEnabled = 1 (DWORD) (hiermee zet je hibernate aan)
Wijzig de volgende entry: CSEnabled = 0 (DWORD) (hiermee zet je connected standby uit en verschijnt hibernate in de diverse dropdowns voor de power instellingen).

Je kunt ook nog POWERCFG /H ON uitvoeren, maar ik weet niet zeker of dat in combinatie met de registry settings ook echt noodzakelijk is.

Na een reboot kun je in de diverse power configuraties hibernate kiezen.
Dit is inderdaad een optie, maar dan moet je alsnog via je instellingen het afsluitmenu benaderen en daar voor hibernate/sluimerstand kiezen. Zelf heb ik een snelkoppeling op mijn bureaublad geplaatst én in het Start menu, waardoor de tablet met één klik in hibernate/sluimerstand gaat. Let erop dat je met het commando zoals genoemd op deze website de tablet echt afsluit: als je in plaats daarvan de hibernate/sluimerstand wilt, dan moet je "shutdown /p" vervangen door "shutdown /h".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
displaciamento schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:15:
[...]
Dit is inderdaad een optie, maar dan moet je alsnog via je instellingen het afsluitmenu benaderen en daar voor hibernate/sluimerstand kiezen. Zelf heb ik een snelkoppeling op mijn bureaublad geplaatst én in het Start menu, waardoor de tablet met één klik in hibernate/sluimerstand gaat. Let erop dat je met het commando zoals genoemd op deze website de tablet echt afsluit: als je in plaats daarvan de hibernate/sluimerstand wilt, dan moet je "shutdown /p" vervangen door "shutdown /h".
Dat is een optie, maar ik heb hibernate ingesteld als power-knop actie. Als ik klaar ben op de tablet, is het dus gewoon power-knop indrukken en klaar. Opstarten (t.o.v. echt uit) is ook sneller, je wacht alleen op de BIOS.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 12:47
Zarhrezz schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:42:
[...]

Dat is een optie, maar ik heb hibernate ingesteld als power-knop actie. Als ik klaar ben op de tablet, is het dus gewoon power-knop indrukken en klaar. Opstarten (t.o.v. echt uit) is ook sneller, je wacht alleen op de BIOS.
To each his own... :) Ik gebruik zelf de powerknop te vaak om hem gewoon even in standby te zetten, maar als je hem inderdaad altijd in hibernate wil hebben, dan is het koppelen van deze functie aan de powerknop zeker het snelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timminator schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 11:55:
[...]

Ook gehad wat werkte voor me was om

c:\users\(your name)\AppData\Local\Packages\WinStore_(a bunch of letters)\LocalState\Cache\

Leeg te gooien.

Zie http://answers.microsoft....8ae0-b6c51e835920?page=40
L
Dankjewel, echt een top-tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien een stomme vraag, maar hoe gemakkelijk is het om met zo'n windows tablet een mkv te kijken die op je pc gedeeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Quantor schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 17:50:
Misschien een stomme vraag, maar hoe gemakkelijk is het om met zo'n windows tablet een mkv te kijken die op je pc gedeeld is.
niet anders dan op je pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 13:54
Ik heb de gok genomen en de Steam 7 besteld - als het niks is jammer dan.
In de NL shop was deze uitverkocht maar in de Duitse store nog volopverkrijgbaar. Levering- en terugzending is gratis. Wordt keurig afgeleverd op een NL-adres.

[ Voor 21% gewijzigd door ariekanari op 12-04-2015 21:36 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
Ik heb mijn Stream 7 vandaag ontvangen. Ik was aangenaamd verrast dat de bediening heel soepel verloopt. Geen enkele hapering.

Bij het afspelen van filmpjes Windows Media Player of You Tube loopt de batterij hard leeg. Elke paar minuten zie je het percentage met een procent (snel) teruglopen (BatteryBar app).
De tablet is niet berekend voor zwaardere taken (niet onlogisch).

Toch enkele kanttekeningen:
  1. Ik heb de Duitse versie. Ik heb alle taalinstellingen aangepast (language packs geïnstalleerd) waardoor vrijwel alles in het Nederlands is. Maar een deel van de tekst blijft Duits, wo. het aanmeldscherm en bepaalde teksten van de recovery. Het is van orignine een Duitstalige W81. Bing versie en language packs vertalen niet alle teksten. Hier valt op zich mee te leven maar het is niet echt fraai. Waarschijnlijk moet er een herstel met een herstelmedium/station (Nederlandstalig) worden uitgevoerd om ook de achtergebleven Duitse taalresten te fixen. Maar waar haal je een NL hetstelstation vandaan?
  2. geen ruis of andere verstoringen over de hoofdtelefoon bij gering volume of zachte muziekpassages.
  3. batterij laadt snel op maar blijft lang steken bij 95% (meerdere uren) maar is nu volledig opgeladen (100%).
Punt 1 is toch blijkt toch lastig en omslachtig. Als iemand nog een goed stappenplan weet dan hoor ik dat graag.

Oplossing: als het Nederlandse taalpakket (of andere gewenste taalpakket) is geïnstalleerd.
Ga naar: Configuratiescherm > Klok, taal en land regio > Taal > Geavanceerde instellingen

Onder "Andere Windows-weergavetaal" de link "Taalinstellingen toepassen op het welkomscherm, systeemaccounts en nieuwe gebruikersaccounts." aanklikken en vervolgens op "Instellen kopiëren". De vinkjes inschakelen voor "Aanmeldingsscherm en systeemaccounts" en "Nieuwe gebruikersaccounts". Daarna OK en klaar.
Eventueel reeds geïnstalleerde apps in vreemde talen deïnstalleren en opnieuw installeren zodat ze in de gewenste taal worden geïnstalleerd.

Ga je echter terug naar de "fabrieksherstel" dan val je automatisch weer terug op de taal van de oorspronkelijk geïnstalleerde Windows versie. En moeten bovengenoemde stappen worden herhaald.

[ Voor 23% gewijzigd door ariekanari op 19-04-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

punt 1 is heel vaak beantwoord.
Instellen in gewenste taal en dan rebooten. Als je maar een app geinstalleerd hebt gaat het al weer fout ;)
Dus eventueel eerst terug naar stock

[ Voor 11% gewijzigd door GerkeP op 15-04-2015 07:50 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Laatst online: 06-06 14:52
Heb gisteren mijn Stream Signature Edition in ontvangst mogen nemen. Helaas geen geactiveerde Office, er zijn geen office producten actief op m'n Live account en ik heb er geen code bij gekregen.

Ik lees in dit topic dat het een veelvoorkomend issue is. Helaas kan ik uit links ook niet halen wat de code is (ik kan in feite niets activeren). Iemand nog tips, buiten een eeuwen durend gesprek met Microsoft-medewerkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 15:45
Je kan het beste telefonisch contact opnemen met de store, andere opties zijn er spijtig genoeg niet. Dan sturen ze normaal een link waarmee je de activatie kan doen.
Wat ik toen te horen kreeg, was dat er een 'verkeerd product' zonder code geleverd zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Volvados schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 18:37:
Je kan het beste telefonisch contact opnemen met de store, andere opties zijn er spijtig genoeg niet. Dan sturen ze normaal een link waarmee je de activatie kan doen.
Wat ik toen te horen kreeg, was dat er een 'verkeerd product' zonder code geleverd zou zijn.
Helaas zijn ze niet open op zaterdag, dus volgende week tijdens werktijd maar even proberen. Thanks :)

Overigens maken ze er overal reclame mee en zie ik zelden mensen online die hem wél konden activeren. Toch wel jammer dat het zo loopt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
ksborg schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 18:32:
Heb gisteren mijn Stream Signature Edition in ontvangst mogen nemen. Helaas geen geactiveerde Office, er zijn geen office producten actief op m'n Live account en ik heb er geen code bij gekregen.

Ik lees in dit topic dat het een veelvoorkomend issue is. Helaas kan ik uit links ook niet halen wat de code is (ik kan in feite niets activeren). Iemand nog tips, buiten een eeuwen durend gesprek met Microsoft-medewerkers?
Het is heel eenvoudig. Zoek op "Office" om de Office app te zoeken. Start deze app en klik op "activeren".

Klik vervolgens op "In plaats van hiervan aanmelden met een actief account" (een Microsoft gebruikersaccount). Volg de installatiestappen en klaar.

Na installatie kun je je Officeproducten inzien op www.office.com. Inloggen met je Microsoft account.
Bij mij wordt momenteel alleen Office 2013 getoond en pakket dat ik al veel eerder had aangeschaft. Ik neem aan dat Office 365 hier (binnen een aantal dagen?) aan wordt toegevoegd.

Edit: Ik start zojuist MS Word voor het eerst op de tablet op. De app heet bij mij "Word 2013" i.p.v. Word 365 (o.i.d.). Idem "Excel 2013". Hopelijk blijft deze ook langer geldig dan 1 jaar.

En hier is een link naar HP Support met dezelfde info: HP Stream Tablets - Activating Microsoft Office 365 Personal (Windows 8)

[ Voor 31% gewijzigd door ariekanari op 19-04-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
ariekanari schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:43:
[...]

Het is heel eenvoudig. Zoek op "Office" om de Office app te zoeken. Start deze app en klik op "activeren".

Klik vervolgens op "In plaats van hiervan aanmelden met een actief account" (een Microsoft gebruikersaccount). Volg de installatiestappen en klaar.

Na installatie kun je je Officeproducten inzien op www.office.com. Inloggen met je Microsoft account.
Bij mij wordt momenteel alleen Office 2013 getoond en pakket dat ik al veel eerder had aangeschaft. Ik neem aan dat Office 365 hier (binnen een aantal dagen?) aan wordt toegevoegd.

Edit: Ik start zojuist MS Word voor het eerst op de tablet op. De app heet bij mij "Word 2013" i.p.v. Word 365 (o.i.d.). Idem "Excel 2013". Hopelijk blijft deze ook langer geldig dan 1 jaar.

En hier is een link naar HP Support met dezelfde info: HP Stream Tablets - Activating Microsoft Office 365 Personal (Windows 8)
Was het maar zo makkelijk. Wanneer ik Office start dan krijg ik wel de activate knop. Ik kan inderdaad ook aanmelden met het live account waarmee ik de tab ook heb gekocht, maar dan volgt de melding dat ik geen actief Office product heb en dus een key moet ingeven. Deze key ontbreekt...

M.a.w. De standaardprocedure zal hier niet werken.

Come to think of it: de check op garantie-einddatum geeft een datum in oktober 2016... Da's dus maar anderhalve jaar i.p.v. 2. Zou ik een refurbished device gekregen hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door ksborg op 19-04-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
@ksborg. Office activatie is mij duidelijk waarom het bij jouw en anderen niet lukte. Irritant.
Op mijn eerdere Duitse Steam 7 (inmiddels retourneerd) opende wel een weblink met registratiecode/productcode erin als ik de Office app startte.
Ik heb nu een Stream 7 nb (België). Hierop werd geen weblink geopend als de Office app werd gestart. En dus een productcode om Office 365 te activeren. Ik kon Office activeren omdat ik reeds een Officepakket (2013) bezat. Maar dit is geen Office 365 maar een installatie van de bestaande Office 2013 licentie op een tweede apparaat dat is gekoppeld aan hetzelfde gebruikersaccount.

Op de Belgische Stream 7 kreeg een garantiemelding t/m 14/12/2016. De Duitse versie die ik eerder had heb ik teruggestuurd. Ik vind dit ook dubieus aangezien ik het apparaat gekregen heb op 17-04-0215 (afgelopen vrijdag). In de BIOS staat 17/04/2015 vermeld als "Born On Date". (BIOS toegang: apparaat aanzetten en de knop volume down indrukken, even vasthouden en daarna loslaten. F1.)

De garantiemelding kun je controleren door HP Support Assistent te starten en onder de tab Garantie en services staan de begin- en einddatum van de garantie vermeld.
Toch maar eens HP Support bellen. Monenteel denk ik er zelfs sterk over om 'm terug te sturen.

Ik vermoed dat het volgende aan de hand is.

Geretourneerd apparaat (en mogelijk refurbished)
Iedereen die een apparaat heeft ontvangen waarvan de "Born on Date" volgens het BIOS niet overeenstemt met de startdatum (en einddatum) van de garantiemelding volgens de HP Support Assistant (HSP) heeft een apparaat ontvangen dat reeds door een ander ingebruik is genomen (op startdatum van de garantie volgens HSP) maar is teruggestuurd naar Microsoft/HP. En nogmaals is verkocht.
Ze hebben wel het apparaat gereset maar de online systemen van HP niet bijgewerkt. Vandaar dat de data niet overeenstemmen.

Office kan niet geactiveerd worden
Heeft een eerdere gebruiker Office 365 geactiveerd en geïnstalleerd via de weblink met hierin de productcode dan kan de volgende koper van het apparaat Office niet activeren omdat deze niet over een geldige productcode beschikt (vanwege het ontbreken van de weblink, en reeds is gebruikt om het product te activeren).

[ Voor 57% gewijzigd door ariekanari op 19-04-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

Hmmm dat is niet zo netjes als dat zo gaat met die apparaten daar. Heb er dus vrijdag ook 1 besteld in de Belgische Microsoft store, en zal zeker even goed op die datums checken als hij binnen is.
Word die born date dus gezet als je de tablet voor t eerst installeert?
Was de doos wel verzegeld dan ? Bij alle unboxing video's zie je een hp zegel op de doos namelijk.

@ksborg, komt die van jou ook uit België ?

[ Voor 20% gewijzigd door LoneWolf op 19-04-2015 22:46 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Bij mij staat ook warranty start date: 25/10/2014, terwijl ik de tablet pas drie weken heb :/
Is toch een dik half jaar minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
Ja, de Born on Date van de BIOS geeft de juiste datum weer namelijk de dag waarop je het apparaat activeerd.
Na het installatieproces en Windows is opgestart meteen de HP Support Assistent opstarten en controleren welke data daar aangegeven worden. Voor Office: indien geen weblink dan is het product eerder geactiveerd.

Edit: de doos was wel verzegeld en moet je opensnijden met een mesje. De plastic verzegelingssticker trek je er echt niet af niet af zonder de doos te beschadigen.

[ Voor 20% gewijzigd door ariekanari op 20-04-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
LoneWolf schreef op zondag 19 april 2015 @ 22:21:
Hmmm dat is niet zo netjes als dat zo gaat met die apparaten daar. Heb er dus vrijdag ook 1 besteld in de Belgische Microsoft store, en zal zeker even goed op die datums checken als hij binnen is.
Word die born date dus gezet als je de tablet voor t eerst installeert?
Was de doos wel verzegeld dan ? Bij alle unboxing video's zie je een hp zegel op de doos namelijk.

@ksborg, komt die van jou ook uit België ?
Jep, uit de Belgische store. Zelfde verhaal.

Stiekum heb ik al wel een Office licentie trouwens, blijkbaar kan ik die zakelijk gebruiken (ook voor thuis). Maar eigenlijk wil ik ook wel horen waarom er geen code bij zat. Deze week maar even een momentje vinden om met MS te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Haha het kan nog erger, die van mij staat op start warranty 28-10-2014 en end warranty 26-11-2015. En heb de tablet pas sinds eind maart. Ik heb prive al office365 home premium, die is geldig tot 7 december. Ik vraag me af als ik deze office365 personal nu activeer, of dan automatisch een jaar wordt opgeteld bij die 7 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat mij opvalt is de bouwkwaliteit behoorlijk matig is van de tablet. De achterkant heeft zo een krasje, ook volledig vetrouwen in de stevigheid van het interne frame, of de krasvastheid van het scherm heb ik niet.

Weet iemand of er uit China goedkope covers of screenprotectors te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Als je even terugzoekt hier in het forum zie je een hele hoop goedkope covers genoemd worden ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
http://www.amazon.de/gp/product/B00Q18S0ZM

ik heb die gekocht, doet het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Anoniem: 601896 schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:28:
Wat mij opvalt is de bouwkwaliteit behoorlijk matig is van de tablet. De achterkant heeft zo een krasje, ook volledig vetrouwen in de stevigheid van het interne frame, of de krasvastheid van het scherm heb ik niet.

Buiten backlight bleeding om heb ik er juist weer een heel positief beeld bij. Eerdere tabs die ik heb gehad van onder andere Asus hadden allemaal veel foutjes (display zat er scheef in, knopjes die niet helemaal recht zaten). Deze is eigenlijk helemaal perfect.

Impressed, voor 79 Euro koop je denk ik niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
ksborg schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:49:
[...]
Impressed, voor 79 Euro koop je denk ik niet beter.
En deze dan? Had ik denk ik toch liever gehad:
http://www.amazon.de/Dell...keywords=dell+venue+8+pro

Andere vraag: heeft iemand al ergens een glazen screenprotecor voor de stream 7 gevonden? Ik heb toch al wel aardig wat sites afgezocht maar hoop dat ik wat over het hoofd zie ergens :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Anoniem: 601896 schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:28:
Ik heb deze (maar dan in het rood). Het rechtop zetten werkt niet super (hoek vind ik niet zo fijn), maar verder wel een prettig hoesje, het handvat is handig.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
dragon2 schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:01:
[...]

En deze dan? Had ik denk ik toch liever gehad:
http://www.amazon.de/Dell...keywords=dell+venue+8+pro

Andere vraag: heeft iemand al ergens een glazen screenprotecor voor de stream 7 gevonden? Ik heb toch al wel aardig wat sites afgezocht maar hoop dat ik wat over het hoofd zie ergens :?
Dan stuur je 'm toch terug? Ik zat en zit hier ook aan te denken. Het enige 'probleem' is dat de resolutie hetzelfde is. Deze is ook goed genoeg voor een 8" tablet maar een gemiddelde website met een breedte van ±1024px pas nog steeds niet op het scherm in de portretmodus. Je moet evenveel scrollen of als op een 7" tablet.

[ Voor 3% gewijzigd door ariekanari op 20-04-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Terugsturen is een beetje laat; ik heb de mijne al sinds december. Ik ben alleen fan van gebruik met een stylus, en dat kan bij de dell (al is dat niet zo mooi geimplementeerd als bij een galaxy note/surface pro). Plus hij is er ook in het wit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

Ben benieuwd of ik hem nog geleverd ga krijgen, staat nu in de Belgische store ook op niet beschikbaar, vrijdag toen ik hem bestelde nog wel op voorraad dus.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 15:57
dragon2 schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:09:
Ik ben alleen fan van gebruik met een stylus, en dat kan bij de dell (al is dat niet zo mooi geimplementeerd als bij een galaxy note/surface pro). Plus hij is er ook in het wit :)
Let op: volgens mij is de Dell uit het linkje de stylus-laag uit het scherm weggelaten, waarschijnlijk om kosten te besparen. Neemt niet weg dat de Dell een bijzonder degelijk ding is voor die prijs. Heb zelf heel lang getwijfeld tussen de Stream en de Dell maar ben uiteindelijk voor de Dell gegaan vanwege het grotere scherm en de koptelefoonuitgang-problemen van de HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
10Cage schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:06:
[...]

Let op: volgens mij is de Dell uit het linkje de stylus-laag uit het scherm weggelaten, waarschijnlijk om kosten te besparen. Neemt niet weg dat de Dell een bijzonder degelijk ding is voor die prijs. Heb zelf heel lang getwijfeld tussen de Stream en de Dell maar ben uiteindelijk voor de Dell gegaan vanwege het grotere scherm en de koptelefoonuitgang-problemen van de HP.
D'Oh echt? :X 8)7

Had al wel gevonden dat er maar 1gb ram in zit tegenover 2gb in de vorige variant. Vond het al een erg duur rammetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
Ik heb contact op genomen met HP over de vreemde ingangsdatum van de standaardgarantie.
Dit is de productiedatum en die datum wordt automatisch ingevuld als ingangsdatum voor de garantie.
De daadwerkelijke ingangsdatum van de garantie is echter de factuurdatum. Als er aanspraak op garantie wordt gemaakt moet altijd een aankoopbewijs worden overlegd. No worries.

Office activatie.
In eerste instantie zou de medewerker mij per e-mail een stappenplan doen toekomen hoe Office te activeren.
In de ontvangen mail werd echter meegedeeld dat bij nader inzien voor mijn model (5701nb "Microsoft Signature Edition") er in de verpakking een oranjekaartje aanwezig moet zijn met hierop een activatiecode.
Dit oranjekaartje zat er echter niet bij en ik heb HP hiervan direct op de hoogte gesteld (cf. het verzoek van HP).
Nu in afwachting van een reactie maar ik ga er vanuit dat het allemaal in orde komt.

Voor verschillende Stream modellen kunnen dus andere activatiewijzen gelden. Klopt, mijn Duitse tablet had wel een activatielink.

[ Voor 13% gewijzigd door ariekanari op 20-04-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
dragon2 schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:10:
[...]

D'Oh echt? :X 8)7

Had al wel gevonden dat er maar 1gb ram in zit tegenover 2gb in de vorige variant. Vond het al een erg duur rammetje...
De Dell Venue 8 Pro is € 89,00 (€ 90,50 met 2% extra BTW en verzending) bij www.amazon.de en heeft een los Microsoft Office 365 pakket in de verpakking. De pen grid en de 1GB i.p.v. 2GB is inderdaad het grote verschil met de dure variant.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 20-04-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Had liever toch de dell gehaald voor twee tientjes meer. Mn stream 7 verstoft hier, kan geen toepassing ervoor bedenken :P. Is ook best lastig, naast een ipad air 2. Toch heb ik op de een of andere manier een zwak voor dit ding, misschien omdat het zo'n kleine tablet is die full win8.1 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
In duitsland is de HP Stream 7 nog leverbaar, maar weet iemand daar de kortingscode van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denzel11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-05-2023
Voor degene met wifi drops kan onderliggende link aanklikken en de stappen volgen

http://h30434.www3.hp.com...rops/td-p/4762494/page/13

komt van de hp site .

Heb het zelf geprobeerd en sinds 2 geen wifi drops ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 16:29

Dutch_guy

WYSIWYG

Welke oplossing heb je toegepast dan, aangezien er meerdere worden besproken.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
denzel11 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 08:33:
Voor degene met wifi drops kan onderliggende link aanklikken en de stappen volgen

http://h30434.www3.hp.com...rops/td-p/4762494/page/13

komt van de hp site .

Heb het zelf geprobeerd en sinds 2 geen wifi drops ervaren.
Ik heb de drivers geüpdate naar de laatste versie en daarmee zijn al mijn Wifi issues opgelost. Out of the box kon ik geen verbinding krijgen met zowel m'n Ziggo modem als m'n router. Op kanaal 1 werd m'n router niet eens gevonden :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
RedHead schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:09:
In duitsland is de HP Stream 7 nog leverbaar, maar weet iemand daar de kortingscode van?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door ariekanari op 21-04-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denzel11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-05-2023
Dutch_guy schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:42:
Welke oplossing heb je toegepast dan, aangezien er meerdere worden besproken.
deze :

What you do is the following
-go into network and sharing center
-adapter settings
-select the realtek wifi right click then properties
-click configure
-click advanced
-select wireless mode, change from b/g/n to b/g
-press ok and apply.
-restart if needed verify changes are still applied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
ariekanari schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:46:
[...]

Members only:
Helaas, die werkt niet (meer). Iemand nog een andere code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bendedit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-05 10:37
ariekanari schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:01:
De HP Stream 7 Signature Edition-tablet is nu met € 20 extra korting in de Belgische Microsoft Store te koop voor €79 i.p.v. €99.
De bezorging en retrourzending is gratis binnen geheel Europa. Nederlanders kunnen deze tablet dus zonder problemen bestellen.
  • 7-inch HD-touchscreen
  • Intel Atom Z3735G
  • 1 GB geheugen/32GB eMMC
  • De batterijen gaan 8 uur mee
  • Inclusief eenjarig Office 365 Personal dat wordt geleverd met 1 terabyte online opslagruimte voor foto's, video's, songs en meer
De Signature Edition is hetzelfde als de HP versie maar zonder bloadware. Een stock Windows 8.1 Bing (32-bit) installatie.

HP Stream 7 Signature Edition-tablet

Promotiecode:
Members only:
Volgens mij werkt de code nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
bendedit schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:18:
[...]

Volgens mij werkt de code nog steeds
Inderdaad op de belgische store werkt het nog steeds. Tablet voor mijn moeder daar besteld.
Ik had me op de duitse store gericht, daar werkt de code niet meer en geen andere code kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 15:25
Ook via de belgische site besteld, echter heb ik gisteren de bestelling geplaats en staat hij nog steeds in behandeling. Hoelang duurt zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Staat er gewoon bij 5-7 werkdagen (in de praktijk hier in NL een dag of 3)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Ryatzu schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:35:
Ook via de belgische site besteld, echter heb ik gisteren de bestelling geplaats en staat hij nog steeds in behandeling. Hoelang duurt zoiets?
Die van mij werd de volgende dag verzonden. Bij een collega duurde het twee dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 15:25
ksborg schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 09:12:
[...]

Die van mij werd de volgende dag verzonden. Bij een collega duurde het twee dagen.
Net gecontroleerd, en is verzonden :)
Je krijgt trouwens bij de belgische microsoft store een gratis hoes erbij. _/-\o_
Dus eigenlijk 45 euro korting.

[ Voor 19% gewijzigd door Ryatzu op 01-05-2015 09:20 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Let op:
Geen meldingen dat je de HP Stream 7 hebt besteld of hebt ontvangen!