Ik heb mijn Stream ondertussen al een paar daagjes, dus bij deze dacht ik even een "first impressions" te geven.
Algemeen ziet het er geen tablet van €70 uit: Afwerking is op zich best strak en stijlvol. Tablet is waarschijnlijk één van de dikkere modellen op de markt, maar dat stoort mij op zich niet Net hetzelfde geldt voor het feit dat het geheel redelijk zwaar aanvoelt: liever dat dan een lichtgewicht dingetje. Plastic is ie alleszins wel, en de randjes van het plastic cover aan de achterkant zijn hier en daar net iets te scherp naar mijn zin (snijden in je vingers).
Hoofdtelefoonruis is redelijk extreem te noemen: soms heeft het weg van de geluiden die je vroeger hoorde bij het inbellen van je oude internetverbinding. Bij muziek stoort dit niet want het wordt volledig overheerst, maar bijvoorbeeld bij stille stukken in films kan dit zeker storen. Speakers daarentegen vind ik best OK.
Windows 8.1 en de meeste standaard desktop applicaties werken relatief vlot: Firefox, Popcorn Time, Skype, VLC, ... Metro apps tonen hun nut wel wat interface betreft: het navigeren gaat daar vaak net een stuk makkelijker. Alleen jammer dat de Store nog steeds wat achterloopt qua aanbod. Enige hiccup die ik in Windows zelf kan merken, is dat de Wifi soms serieus dropt of zelfs verandert naar 'limited'. De nieuwste driver verhelpt dit euvel wel al een stuk, voor zover ik dit heb kunnen testen.
Nog iets dat ik persoonlijk redelijk lomp vind van het design team, is dat je de cover moet verwijderen om aan het micro-SD slot te geraken: ik had gehoopt om dat steeds in en uit de tablet te kunnen halen als ik er nieuwe bestanden op wil zetten en door het klepje wordt dit bemoeilijkt.
Batterijleven is niet fantastisch, maar de dag doorkomen met redelijk wat gebruik is op zich wel mogelijk. Hangt er natuurlijk vanaf wat je er net mee aan het doen bent.
Al bij al ben ik zeker blij met m'n aankoop van €70. Het was meer een experiment om te zien of zo'n Windows tablet iets voor me is, en nu ik de Stream heb kan ik zeggen dat ik het niet erg zou vinden om /later/ te investeren in een degelijk exemplaar dat meer de richting van een Surface 3 uitgaat.

En in de tussentijd blijf ik gewoon gebruik maken van de HP Stream.