HP stream op 20 april besteld, helaas zonder gratis hoes. Maar wel rondje bellen gedaan met HP/Microsoft voor office aan de gang te krijgen. Eerst HP remote inloggen en iets installeren, maar daarmee kregen we een activatie fout op de Microsoft site. Dus toen Microsoft gebeld, die adviseerde me naar office.com/myaccount gaan. Daarna werkte alles. Ook de onedrive opslag en gratis Skype minuten.
Ik blijf me verbazen over de prijs. Als ik even een prijs-breakdown doe, kan het haast niet anders dat ze hier verlies op lijden. (alhoewel, vergelijkbare china-tablets zijn nog eens de helft goedkoper)
HP Stream 7 Signature Edition: €79
Ex BTW: €65,29
Ex Thuiskopieheffing
€61,79
Dan zitten ze nog met verzendkosten vanuit een magazijn in het buitenland, zeer waarschijnlijk is dat Ierland.
De verzending loopt dan per vliegtuig, wat niet goedkoop is, laten we zeggen €10.
Dan nog de transactiekosten (voor de oplichters) van PayPal: €3,04
Daarmee houden ze een bedrag voor de tablet over van €48,75.
Daar krijg je dan een gratis cover bij t.w.v. €25 (Oké, dat is natuurlijk de verkoopprijs), maar belangrijker nog, een jaar lang Office 365 voor de tablet en een pc, een jaar lang 60 internationale skypeminuten en 1 TB cloudopslag.
Ik vinden nie normaal
HP Stream 7 Signature Edition: €79
Ex BTW: €65,29
Ex Thuiskopieheffing

Dan zitten ze nog met verzendkosten vanuit een magazijn in het buitenland, zeer waarschijnlijk is dat Ierland.
De verzending loopt dan per vliegtuig, wat niet goedkoop is, laten we zeggen €10.
Dan nog de transactiekosten (voor de oplichters) van PayPal: €3,04
Daarmee houden ze een bedrag voor de tablet over van €48,75.
Daar krijg je dan een gratis cover bij t.w.v. €25 (Oké, dat is natuurlijk de verkoopprijs), maar belangrijker nog, een jaar lang Office 365 voor de tablet en een pc, een jaar lang 60 internationale skypeminuten en 1 TB cloudopslag.
Ik vinden nie normaal

Anoniem: 483276
Waar vind jij in China vergelijkbare W8.1 tablets voor de helft van de prijs? Voor minder dan de stream 7, sure, maar de helft van de prijs heb ik nog niet gezien.
Is deze tablet nog ergens te bestellen voor €79 incl. hoes?
Kan m niet meer vinden op de NL / BE / DE / UK / FR sites. Was een mooie deal.
Anders wordt het waarschijnlijk de Dell Venue 8 Pro voor €90,-
Zal morgen nog eens kijken hoeveel voorraad we van deze dingen hebben (bedrijf waarvoor ik werk doet opslag en distributie voor MS en we shippen dus ook de EMEA MS Store orders).
Zal morgen nog eens kijken hoeveel voorraad we van deze dingen hebben (bedrijf waarvoor ik werk doet opslag en distributie voor MS en we shippen dus ook de EMEA MS Store orders).
[ Voor 24% gewijzigd door Card Nox op 06-05-2015 23:50 ]
Ik heb ze beide gehad. Naar mijn mening is de Dell Venue 8 Pro de betere, de HP Stream 7 heb ik verkocht voor de aankoop prijs.Card Nox schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:41:
Is deze tablet nog ergens te bestellen voor €79 incl. hoes?
Voordelen van de Dell Benue 8 Pro t.o.v. van de HP Stream 7:
8 inch i.p.v. 7 inch;
Geen ruis op de 3,5 mm uitgang;
Microsoft Office 365 wordt er als los pakket bij geleverd;
De bouwkwaliteit vind ik solider aanvoelen.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Hij staat nog in de BE store, maar alleen op "niet op voorraad" zo te zien
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Jumpman, thanks voor je reactie.
LoneWolf, precies. Kan hem ook niet backorderen dus dan houd het op.
LoneWolf, precies. Kan hem ook niet backorderen dus dan houd het op.
Maybe met een paar dagen weer, was begin vorige week ook al een keer niet op voorraad, en later in de week wel weer.
http://store.hp.com/Nethe...t=ABH&p=c-stream-cashback
op de hp site zelf 99 euro met 30 euro cashback van hp.
dus voor 69 euro een hp stream 7
Ja als je er een pc bijkoopt wel:dutchnltweaker schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 14:48:
http://store.hp.com/Nethe...t=ABH&p=c-stream-cashback
€ 30 cashback
Koop een HP Windows laptop of desktop en ontvang
€ 30,- cashback op de HP Stream 7 tablet
€ 50 cashback
€ 50,- cashback op de HP Stream 8 tablet
sorry mijn fout iets te snel gekeken.dragon2 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:07:
[...]
Ja als je er een pc bijkoopt wel:
€ 30 cashback
€ 30,- cashback op de HP Stream 7 tablet
€ 50 cashback
€ 50,- cashback op de HP Stream 8 tablet
Een tip voor als je software op de sd card wilt installeren , en dan de melding krijgt dat je dat niet op een removable media kan installeren.
maak een lege map aan op C:\ met bv de naam sdcard , dus C:\sdcard en ga naar de schijf instelling, en voeg een extra schrijfletter toe, hier kan je dus ook kiezen voor een map.
Verwijs dan naar de C:\sdcard map.
Nu kan je als locatie dus ook ipv D:\ C:\sdcard aangeven, en wordt je software wel geïnstalleerd.
(Had een probleem met atmel en ms visual studio, nu staat ie wel op de sd. Scheelt toch een paar gig op je C: )
maak een lege map aan op C:\ met bv de naam sdcard , dus C:\sdcard en ga naar de schijf instelling, en voeg een extra schrijfletter toe, hier kan je dus ook kiezen voor een map.
Verwijs dan naar de C:\sdcard map.
Nu kan je als locatie dus ook ipv D:\ C:\sdcard aangeven, en wordt je software wel geïnstalleerd.
(Had een probleem met atmel en ms visual studio, nu staat ie wel op de sd. Scheelt toch een paar gig op je C: )
Anoniem: 601896
Waarde medetweakers,
Mijn stream heeft iets bijzonders.
Hij ziet mijn zyxel modem niet.
Bij andere win 8.1 apparaten kwam het modem wel tussen de wifi netwerken te staan. Bij de zyxel niet.
Erg balen.
Bij andere win 8.1 apparaten kwam het modem wel tussen de wifi netwerken te staan. Bij de zyxel niet.
Erg balen.
Is al eerder voorbij gekomen volgens mij, zou aan het kanaal (13 toevallig?) van je router kunnen liggen.Probeer die even wat lager (1 t/m 11) te zetten.Anoniem: 601896 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:33:
Waarde medetweakers,
Erg balen.
Dank dat heeft het probleem gefixed.Mvdbeld schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:53:
[...]
Is al eerder voorbij gekomen volgens mij, zou aan het kanaal (13 toevallig?) van je router kunnen liggen.Probeer die even wat lager (1 t/m 11) te zetten.
Updaten van de (lastig te vinden) drivers voor de Wifi helpt echt ontzettend in dit geval. Met de default drivers kon ik alleen in sommige gevallen contact krijgen met mijn Ziggo modem. M'n D-Link router pakte ie compleet niet, ongeacht het kanaal. De drivers waarmee het apparaat werd uitgeleverd zijn echt dramatisch slecht.Anoniem: 601896 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:33:
Waarde medetweakers,
Erg balen.
Weet iemand of de Stream 7 ook de update naar Windows 10 gaat krijgen? Heb tot nu toe de notificatie niet gehad.
Er gaan geruchten dat er een speciaals win10 Bing editie komt. Maar die is nog niet officieel aangekondigd. Dus wellicht komt het daardoor dat je de uitnodiging nog niet gehad hebt.Markie577 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:15:
Weet iemand of de Stream 7 ook de update naar Windows 10 gaat krijgen? Heb tot nu toe de notificatie niet gehad.
Toevallig heb ik daar afgelopen week ook even op gegoogled; wat ik er van begrijp is dat er al gebruikers zijn die de "Reserve your copy" update gehad hebben. Het lijkt erop dat de reserveringsupdate in batches wordt uitgerold. Het ziet er in ieder geval naar uit dat we de update gewoon gaan krijgen.Markie577 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:15:
We gaan zeker de update naar Windows 10 krijgen. Voor mijn stream 7 heb ik al een kopie gereserveerd!Markie577 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:15:
Heren jullie hebben ervaring met deze tablet en ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen de knoop door te hakken
.
Ik was op zoek naar een goedekope Windows Tab voor te reizen en om mijn zeer trage TF101 te vervangen. ( en om het laatste stukje android in huis de deur te wijzen
)
Is deze HP Stream 7 ( no brainer qua prijs eigenlijk ) een goede keus en weten jullie of er echt een groot verschil is tussen de stream 8 en de Acer Iconia Tab 8 W1-810 Wit ? ( qua performance dan )
Wat ga ik ermee doen.
Mail
Internet
Plex ( streamen )
Netflix
Locaal films draaien van de sd kaart
kleine games voor de kids
Alvast bedankt
Ik was op zoek naar een goedekope Windows Tab voor te reizen en om mijn zeer trage TF101 te vervangen. ( en om het laatste stukje android in huis de deur te wijzen
Is deze HP Stream 7 ( no brainer qua prijs eigenlijk ) een goede keus en weten jullie of er echt een groot verschil is tussen de stream 8 en de Acer Iconia Tab 8 W1-810 Wit ? ( qua performance dan )
Wat ga ik ermee doen.
Internet
Plex ( streamen )
Netflix
Locaal films draaien van de sd kaart
kleine games voor de kids
Alvast bedankt
Ik heb net Windows 10 op de Stream 7 gezet maar ben er niet tevreden over. Het voelt te traag en te sloom aan. Dus nu weer terug naar Windows 8.1
Via de reguliere update gedaan?Newjersey schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:22:
Ik heb net Windows 10 op de Stream 7 gezet maar ben er niet tevreden over. Het voelt te traag en te sloom aan. Dus nu weer terug naar Windows 8.1
Nee, via de Geforceerde update van Microsoft (zie FP van Tweakers). De revert option zit gelukkig gewoon in Windows 10. Nu afwachten wanneer de tablet weer op Windows 8.1 is. Het gaat wel erg traag...
Kan het niet zijn dat deze nog bezig was met achtergrond taken ?Newjersey schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:22:
Dat deze nog bezig was met optimaliseren dit kan op dit device natuurlijk wel ff duren.
Naar mijn mening zou Win10 net niet niet trager of logger moeten zijn als 8.1 aangezien deze ook voor lowend devices is geschreven.
De tablet zelf was nergens meer mee bezig. Het leek meer op een haperende videokaart driver oid. Waarschijnlijk heeft het hier mee te maken. Ik zal de komende dagen eens de drivers van de Stream 7 op de site van HP in de gaten houden. Zodra er Windows 10 drivers beschikbaar zijn ga ik nogmaals een poging wagen.ErwinJ schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:42:
[...]
Kan het niet zijn dat deze nog bezig was met achtergrond taken ?
Dat deze nog bezig was met optimaliseren dit kan op dit device natuurlijk wel ff duren.
Naar mijn mening zou Win10 net niet niet trager of logger moeten zijn als 8.1 aangezien deze ook voor lowend devices is geschreven.
Ik ga vanavond ook een poging wagen om te updaten.
Wellicht gooi ik er gelijk een factory reset achter aan
Wellicht gooi ik er gelijk een factory reset achter aan
Ik heb net even nagevraagd bij iemand die ook al Windows 10 draait op z'n laptop en bijv. het indexeren van de search staat standaard ingeschakeld. Het kan dus best zijn dat de boel aanvankelijk traag aanvoelt.ErwinJ schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:42:
[...]
Kan het niet zijn dat deze nog bezig was met achtergrond taken ?
Hoe kun je nu al de upgrade uitvoeren? Deze is toch nog niet te downloaden?
Ik heb de insiders preview van W10 draaien en vond deze juist met de laatste build vloeiender dan met win 8.1. Maar ik heb geen upgrade gedaan maar een full install met de w8.1 drivers opnieuw geinstalleerd.
Dat is idd een item dat op deze tablet uit moet. Anders blijft deze traag.ksborg schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:55:
[...]
Ik heb net even nagevraagd bij iemand die ook al Windows 10 draait op z'n laptop en bijv. het indexeren van de search staat standaard ingeschakeld. Het kan dus best zijn dat de boel aanvankelijk traag aanvoelt.
Op een snelle ssd heb je hier geen last van en werkt dit weer in je voordeel.
Ik ga morgen of vrijdag weer een poging wagen denk ik. Misschien een clean install dan maar.
Inmiddels geupgrade en daarna een factory reset uitgevoerd.
Enige waar ik tegen aanloop is dat de tablet niet van modus veranderd (landscape naar portrait en anderzom)
Andere ook die hier tegenaan lopen?
Enige waar ik tegen aanloop is dat de tablet niet van modus veranderd (landscape naar portrait en anderzom)
Heb jij verder geen probleem gehad met traagheid van de interface en het stroperig reageren hiervan?Ryatzu schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:00:
Wellicht even de nieuwste G-Sensor driver installeren?Ryatzu schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:00:
Ik heb hem gisteren ook voorzien van Windows 10. In verband met ruimtegebrek moest ik kiezen om alles te verwijderen en daarna mistte o.a. de G-Sensor driver. Die kan je hier vandaan halen. De Windows 8.1 drivers deden het prima bij me.
Ik zie dat HP gisteren trouwens nieuwe drivers heeft geplaatst voor Win 8.1.
Na de upgrade heb ik de Stream7 nog niet gebruikt, accu was kats laag aan het einde van de upgrade :-), dus kan nog niet meepraten over performance verschillen.
Ja een klein beetje, onscreen toetsenbord komt niet direct naar voren.Newjersey schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:19:
[...]
Heb jij verder geen probleem gehad met traagheid van de interface en het stroperig reageren hiervan?
De rest reageert eigenlijk best snel.
Als je via windows 10 naar de drivers gaat zie je een lege lijst. Heb windows 8.1 gekozen en die g-sensor driver gedownload. Ben hem nu aan het installeren. Wat een installatie is dat, je krijgt letterlijk de code voor je neus gegooid, leuk om te zien.rreurink schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:28:
[...]
Wellicht even de nieuwste G-Sensor driver installeren?
Ik heb hem gisteren ook voorzien van Windows 10. In verband met ruimtegebrek moest ik kiezen om alles te verwijderen en daarna mistte o.a. de G-Sensor driver. Die kan je hier vandaan halen. De Windows 8.1 drivers deden het prima bij me.
Ik zie dat HP gisteren trouwens nieuwe drivers heeft geplaatst voor Win 8.1.
Na de upgrade heb ik de Stream7 nog niet gebruikt, accu was kats laag aan het einde van de upgrade :-), dus kan nog niet meepraten over performance verschillen.
EDIT:: De windows 8 g-sensor driver werkt dus niet in windows 10. We moeten dus wachten totdat er nieuwe drivers uit zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Ryatzu op 30-07-2015 09:47 ]
Hoe upgraden jullie dan, ia de office W10 melding op het bureaublad (die is toch nog niet beschikbaar?) of doen jullie dat anders? Daar ben ik erg benieuwd naar hoe je dit qua stappen aanpakt?
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10Vjenne-ICT schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:48:
Hoe upgraden jullie dan, ia de office W10 melding op het bureaublad (die is toch nog niet beschikbaar?) of doen jullie dat anders? Daar ben ik erg benieuwd naar hoe je dit qua stappen aanpakt?
Kies 32 bit, en dan wordt er gedownload en kan je installeren. Stappen wijzen vanzelf.
Mocht je tijdens upgrade-proces de melding krijgen dat er onvoldoende schijfruimte is, dan krijg je optie om MicroSD kaart te plaatsen voor opslag van herstel-gegevens. Dat is op zich leuk, maar direct bij eerste keer booten na upgrade krijg je dan een mooie foutmelding dat de externe schijf geplaatst moet worden, alleen ontbreekt op dat moment de driver, dus je komt er niet bij dan. Ook touchscreen doet het dan (nog) niet, dus je kunt ook verder weinig beginnen dan. Ik heb gekozen voor de upgrade zonder behoud van gegevens en toen had ik genoeg aan de ca 6/7 GB die vrij was. Heb trouwens eerst recovery-stick aangemaakt van Win8.1 en na upgrade de recovery-partities verwijderd binnen Windows 10. Toch weer paar GB extra erbij. Stick wel goed bewaren :-)
Allemaal bedankt voor de uitleg! Ik ga er vanavond eens voor zitten....
Ik herken dit niet.rreurink schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:02:
Mocht je tijdens upgrade-proces de melding krijgen dat er onvoldoende schijfruimte is, dan krijg je optie om MicroSD kaart te plaatsen voor opslag van herstel-gegevens. Dat is op zich leuk, maar direct bij eerste keer booten na upgrade krijg je dan een mooie foutmelding dat de externe schijf geplaatst moet worden, alleen ontbreekt op dat moment de driver, dus je komt er niet bij dan. Ook touchscreen doet het dan (nog) niet, dus je kunt ook verder weinig beginnen dan. Ik heb gekozen voor de upgrade zonder behoud van gegevens en toen had ik genoeg aan de ca 6/7 GB die vrij was. Heb trouwens eerst recovery-stick aangemaakt van Win8.1 en na upgrade de recovery-partities verwijderd binnen Windows 10. Toch weer paar GB extra erbij. Stick wel goed bewaren :-)
Ik heb aangegeven de opslag van de SD-kaart te gebruiken en dit is goed gegaan zonder problemen.
Na de installatie had ik ook weer de vrije ruimte die ik voorheen ook had.
Hmm, da's dan weer apart...ErwinJ schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:29:
[...]
Ik herken dit niet.
Ik heb aangegeven de opslag van de SD-kaart te gebruiken en dit is goed gegaan zonder problemen.
Na de installatie had ik ook weer de vrije ruimte die ik voorheen ook had.

Je moet de de tablet na de Update naar win 10 wel even met rust laten.
Deze is dan nog met veel dingen bezig en dit gaat erg traag op deze tablet en duurt ook lang. ( als je installeerd met behoud van apps en gegevens )
Deze is dan nog met veel dingen bezig en dit gaat erg traag op deze tablet en duurt ook lang. ( als je installeerd met behoud van apps en gegevens )
Weet iemand ook toevallig waar de toevoeging 'N' achter Windows 10 Pro voor staat?
Heb via die tool onderstaande keuzes;
Windows 10 Pro
Windows 10 Pro N
Update:
Er zijn ook 'N'- en 'KN'-versies van Windows 10 Home en Windows 10 Pro beschikbaar. Deze bevatten wel dezelfde functionaliteit als de standaardedities, maar missen bepaalde media-gerelateerde technologie (Windows Media Player, Camera, Muziek, Film en tv) en bevatten geen Skype-app.
Windows 10 Pro
Windows 10 Pro N
Update:
Er zijn ook 'N'- en 'KN'-versies van Windows 10 Home en Windows 10 Pro beschikbaar. Deze bevatten wel dezelfde functionaliteit als de standaardedities, maar missen bepaalde media-gerelateerde technologie (Windows Media Player, Camera, Muziek, Film en tv) en bevatten geen Skype-app.
[ Voor 48% gewijzigd door Vjenne-ICT op 30-07-2015 13:47 ]
Liever geen lmgtfy linkjes...Vjenne-ICT schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:45:
Weet iemand ook toevallig waar de toevoeging 'N' achter Windows 10 Pro voor staat?
Windows 10 Pro
Windows 10 Pro N
[ Voor 13% gewijzigd door The Wizard op 30-07-2015 20:49 ]
Inderdaad. Eerste keer inloggen ging bij mij ook heel laggy, maar nu werkt het net zo soepel als win8.1. Mooi.ErwinJ schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:14:
Je moet de de tablet na de Update naar win 10 wel even met rust laten.
Ligt hij met Windows 10 in de kast
Maar waar staat de N dan voor? Naked?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Jongens, dit speelt al sinds 2004 (XP/Vista dusz), zijn er echt it-ers/tweakers die dat niet meegekregen hebbenrimave schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:02:
Maar waar staat de N dan voor? Naked?

No Windows Media Player
Trouwens de keys voor N versies zijn niet uitwisselbaar met niet-N, dus als je de keuze krijgt....
O ja, ik was de
en
vergeten.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Heb net mijn HP Stream geupdate naar windows 10, maar nu kwam ik wel een paar puntjes tegen:
- Ben mij Office 365 vergeten te activeren. Is dat nu via Windows 10 nog mogelijk of is dat gewoon pech hebben? (vind ik ook niet het belangrijkste punt)
- De auto-rotate doet het niet meer. Nu heb ik de Windows 8 driver proberen te installeren, maar daardoor is het niet gaan werken. Iemand een idee hoe ik dit aan de praat krijg? Of ergens een plek waar ik recentere drivers kan vinden (ik had ze van de HP site)?
- De hardwarematige Windows knop doet het niet meer (nu weet ik ook niet zeker of hij het überhaupt behoort te doen, zolang ligt de tablet al in de kast), maar zijn daar ergens werkende drivers voor te vinden?
- Ben mij Office 365 vergeten te activeren. Is dat nu via Windows 10 nog mogelijk of is dat gewoon pech hebben? (vind ik ook niet het belangrijkste punt)
- De auto-rotate doet het niet meer. Nu heb ik de Windows 8 driver proberen te installeren, maar daardoor is het niet gaan werken. Iemand een idee hoe ik dit aan de praat krijg? Of ergens een plek waar ik recentere drivers kan vinden (ik had ze van de HP site)?
- De hardwarematige Windows knop doet het niet meer (nu weet ik ook niet zeker of hij het überhaupt behoort te doen, zolang ligt de tablet al in de kast), maar zijn daar ergens werkende drivers voor te vinden?
Gisteren mij Stream 7 om gegooid naar Windows 10, eigenlijk geen extra drivers nodig gehad.
Behalve de Goodix Touch Controller Driver (voor het touchbare Windows Logo) en de Kionix G-Sensor Enabling Driver (voor de rotate).
Vergeet na installatie niet de action "Lock Auto Rotate" uit te zetten, anders blijf je je afvragen waarom deze het niet doet.
Behalve de Goodix Touch Controller Driver (voor het touchbare Windows Logo) en de Kionix G-Sensor Enabling Driver (voor de rotate).
Vergeet na installatie niet de action "Lock Auto Rotate" uit te zetten, anders blijf je je afvragen waarom deze het niet doet.
Mag ik vragen hoe jij die recovery-stick voor de HP stream 7 aangemaakt dan?rreurink schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:02:
Ik heb de ingebakken Windows methode gebruikt:Vjenne-ICT schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:34:
[...]
Mag ik vragen hoe jij die recovery-stick voor de HP stream 7 aangemaakt dan?
http://windows.microsoft....create-usb-recovery-drive
Dit n.a.v. dit artikel:
http://m.winsupersite.com...nical-preview-hp-stream-7
Gisteren de HP7 proberen te updaten naar windows 10 en dat ging niet zonder horten en stoten,
eerst met de mediacreation tool de bestanden gedownload en de setup gestart echter tijdens
de install een error, daarna de hidden map $windows.~BT naar mijn SD kaartje gecopie-eerd en
vervolgens nogmaals de setup gestart, dat was blijkbaar de manier om windows 10 te installeren.
ik heb een clean install gedaan en heb de controller driver en sensor driver op het systeempje
gezet en de hp7 heeft nu een schone windows 10 draaiend en het ziet er allemaal netjes uit.
eerst met de mediacreation tool de bestanden gedownload en de setup gestart echter tijdens
de install een error, daarna de hidden map $windows.~BT naar mijn SD kaartje gecopie-eerd en
vervolgens nogmaals de setup gestart, dat was blijkbaar de manier om windows 10 te installeren.
ik heb een clean install gedaan en heb de controller driver en sensor driver op het systeempje
gezet en de hp7 heeft nu een schone windows 10 draaiend en het ziet er allemaal netjes uit.
control alt oeps deleted
Klinkt goed. Hoeveel vrije schijfruimte heb je over na gebruik van deze methode?cazzie schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 07:35:
Gisteren de HP7 proberen te updaten naar windows 10 en dat ging niet zonder horten en stoten,
Ik ben zelf ook wel van plan om te upgraden, maar ben een beetje bang dat ik veel vrije ruimte kwijt raak.
Zonder disk cleanup 12.3 vrij en na totale schijf opruiming zit ik op 15.4 vrij van 23.1
control alt oeps deleted
Welke sensor driver? Bij mij werkt de driver niet van hp.cazzie schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 07:35:
Wat voor disk cleanup ? Is behoorlijk nl....
Bedankt, dat was precies het punt dat ik over het hoofd had gezien[b][message=44667927,noline]Vergeet na installatie niet de action "Lock Auto Rotate" uit te zetten, anders blijf je je afvragen waarom deze het niet doet.

Net met HP aan de lijn gezeten.
Ze hebben de update ( win 10 ) voor de tablets ( stream 7 ) uitgesteld tot later deze maand.
Er schijnen problemen te zijn met de drivers.
Je kan wel handmatig upgraden naar 10 maar er gaan problemen ontstaan omdat er drivers niet compatibel zijn. ( dit was bij mij dus ook gebeurd )
Ze hebben de update ( win 10 ) voor de tablets ( stream 7 ) uitgesteld tot later deze maand.
Je kan wel handmatig upgraden naar 10 maar er gaan problemen ontstaan omdat er drivers niet compatibel zijn. ( dit was bij mij dus ook gebeurd )
ErwinJ, Bedankt voor het delen van deze informatie. Ben ook over naar W10, maar nog niet echt de tablet kunnen testen...
Dank voor deze info...ik wacht het eind van de maand wel even af (PC via W8 naar W10 kost al genoeg tijd).ErwinJ schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:40:
Net met HP aan de lijn gezeten.
Ik kan hem nu terug sturen naar HP.Vjenne-ICT schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:15:
ErwinJ, Bedankt voor het delen van deze informatie. Ben ook over naar W10, maar nog niet echt de tablet kunnen testen...
De fout die ik nu heb kan je niks meer mee, volgens hp moet mijne nu geflashed worden.
Maar goed ondanks dat het volgens hun mijn eigen fout was ( of microsoft zijn fout door win10 te pushen ) word mijn tab kosteloos opgehaald en hersteld of een nieuwe geleverd.
Dus niks mis met de service
ErwinJ, Inderdaad netjes geregeld! Met wie moeten we eigenlijk contact opnemen voor het claimen van de Garantie, met HP of Microsoft? Hoe heb jij dit gedaan?
Ik heb gebeld met HP, die zeiden mij in eerste instantie dat ik naar microsoft moest.Vjenne-ICT schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:39:
ErwinJ, Inderdaad netjes geregeld! Met wie moeten we eigenlijk contact opnemen voor het claimen van de Garantie, met HP of Microsoft? Hoe heb jij dit gedaan?
Ik heb toen aangegeven dat daar het probleem nier meer zit omdat ik de niks meer kan met de Tab.
Hardreset werkt niet meer ik blijf dit stomme blauwe scherm krijgen waar ik "ja" of "nee" moet kiezen, een aangezien dat "touch" niet meer werkt kan ik niks selecteren.
Dus ik heb aangegeven dat ze de tab maar terug zetten in fabrieks stand.
Werkt een toetsenbord of muis via de mini-USB ook niet?ErwinJ schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:02:
[...]
Hardreset werkt niet meer ik blijf dit stomme blauwe scherm krijgen waar ik "ja" of "nee" moet kiezen, een aangezien dat "touch" niet meer werkt kan ik niks selecteren.
Dus ik heb aangegeven dat ze de tab maar terug zetten in fabrieks stand.
Kijk eens bij apparaatbeheer of je nog meer niet herkende apparaten hebt. Je kan alle drivers gemakkelijk installeren door windows te laten zoeken in de system32 map van windows.old. Als je voor de upgrade de drivers up to date had, zijn het de meest recente drivers.ErwinJ schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 00:07:
Ik heb na de update naar Windows 10 geen geluid meer....
Is er nog iemand met dit probleem ???
Gemiddelde Nederlanders zijn maar halve Nederlanders.
Moet je een aansluiting hebben via mini usb, die heb ik niet en ga ik ook niet kopen.cjs schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:55:
[...]
Werkt een toetsenbord of muis via de mini-USB ook niet?
[...]
Kijk eens bij apparaatbeheer of je nog meer niet herkende apparaten hebt. Je kan alle drivers gemakkelijk installeren door windows te laten zoeken in de system32 map van windows.old. Als je voor de upgrade de drivers up to date had, zijn het de meest recente drivers.
Het geluid had ik al opgelost maar toen kwam mijn volgend probleem dus.
Hp heeft het goed opgelost, woensdag word mijn tab opgehaald en ik krijg een vervangende Stream 7 in de plaats.
Omdat ik hem gekocht had voor mee op vakantie over 2 weken hebben ze dit voor me geregeld blijkbaar. ( de man aan de telefoon zei dat hij even zou kijken wat ie kon doen voor me )
Hulde service HP
Hmmm... ik bedoelde natuurlijk micro-usb.ErwinJ schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:20:
[...]
Moet je een aansluiting hebben via mini usb, die heb ik niet en ga ik ook niet kopen.
Het geluid had ik al opgelost maar toen kwam mijn volgend probleem dus.
Hp heeft het goed opgelost, woensdag word mijn tab opgehaald en ik krijg een vervangende Stream 7 in de plaats.![]()
Omdat ik hem gekocht had voor mee op vakantie over 2 weken hebben ze dit voor me geregeld blijkbaar. ( de man aan de telefoon zei dat hij even zou kijken wat ie kon doen voor me )
Hulde service HP![]()

Wat een gedoe om jouw Windows geactiveerd te krijgen als je een fresh install van 10 hebt gedaan. Je moet toch 1st 8.1 activeren en dan upgraden. Ik had 8.1 er al af gegooid en kwam ik erachter dat je een Windows 8.1 Bing iso moet hebben om m weer te activeren. En dat was moeilijk te vinden. Maar uiteindelijk gelukt. Gelukkig zijn er nog plekken waar je dit kan vinden. Gek eigenlijk dat dit niet via de standaard weg kan.
10 heeft trouwens helemaal geen last van drivers die t niet doen. Alles werkt gewoon.
10 heeft trouwens helemaal geen last van drivers die t niet doen. Alles werkt gewoon.
[ Voor 9% gewijzigd door bgttje op 07-08-2015 16:53 ]
Wacht maar ff af.bgttje schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:51:
Wat een gedoe om jouw Windows geactiveerd te krijgen als je een fresh install van 10 hebt gedaan. Je moet toch 1st 8.1 activeren en dan upgraden. Ik had 8.1 er al af gegooid en kwam ik erachter dat je een Windows 8.1 Bing iso moet hebben om m weer te activeren. En dat was moeilijk te vinden. Maar uiteindelijk gelukt. Gelukkig zijn er nog plekken waar je dit kan vinden. Gek eigenlijk dat dit niet via de standaard weg kan.
Bij mij was er in eerste instantie ook niks aan de hand.
HP heeft duidelijk aangeven dat het kan verkeerd gaan, maar goed top als het bij jou werkt want dat geeft ons ook weer goede hoop
Waar halen jullie de driver voor de windows knop vandaan, heeft iemand een linkje? Ik heb al gezocht maar vind alleen de W8.1 driver?
Idd, het werkt allemaal als een speer op 10. Nu ff een verse 10+bing vinden dan kan ik weer een fresh install+format C(die 32Gb in zn geheel) doen. Ik merk dat ie dan wel wat sneller is. Upgrades zijn altijd een beetje stroperig(merk ik op de desktop ook).ErwinJ schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:16:
[...]Wacht maar ff af.Bij mij was er in eerste instantie ook niks aan de hand.HP heeft duidelijk aangeven dat het kan verkeerd gaan, maar goed top als het bij jou werkt want dat geeft ons ook weer goede hoop.
Hij is nu geactiveerd in 10 dus dan maakt een fresh install niet meer uit.
Tenslotte gaat het om jouw ID nummer en activatie code.
Bij mij doet ie gewoon hoor. In 10. De laatste drivers van 8.1 gaan ook in 10 als een speer.Vjenne-ICT schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 07:43:Waar halen jullie de driver voor de windows knop vandaan, heeft iemand een linkje? Ik heb al gezocht maar vind alleen de W8.1 driver?
[ Voor 77% gewijzigd door bgttje op 08-08-2015 10:08 ]
De update is net vanzelf gestart...zou HP de drivers klaar hebben?
Ik heb de mijne net probleemloos geupgrade naar Win10, maar ik zal hem toch moeten terugsturen, het display blijft maar flikkeren en ghosten (ik zie de vorige schermen blijven hangen). Jammer, ben benieuwd hoe de service is.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wat heb je gedaan dan? Kreeg je de problemen na de de driver voor het windows logo?gambieter schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 03:47:
Ik heb de mijne net probleemloos geupgrade naar Win10, maar ik zal hem toch moeten terugsturen, het display blijft maar flikkeren en ghosten (ik zie de vorige schermen blijven hangen). Jammer, ben benieuwd hoe de service is.
Bij mij ging het in 1 keer goed. Windows logo knop doet het, autorotation lock moest ik nog even uitzetten maar werkt dan ook.Zarhrezz schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:44:
De update is net vanzelf gestart...zou HP de drivers klaar hebben?
Ik ben ook begonnen....tot de tablet er mee ophield wegens battery critically low terwijl die aan de lader hangtdragon2 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 09:17:
[...]
Bij mij ging het in 1 keer goed. Windows logo knop doet het, autorotation lock moest ik nog even uitzetten maar werkt dan ook.

Gebruik je wel de originele usb kabel tussen de stekker en de tablet ?Zarhrezz schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 09:33:
[...]Ik ben ook begonnen....
tot de tablet er mee ophield wegens battery critically low terwijl die aan de lader hangt
control alt oeps deleted
Nee, hij hangt aan een Anker lader. Normaal is het geen probleem, maar ik had er niet zo over nagedacht dat ik wel op erg low battery begon.cazzie schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:20:
Gebruik je wel de originele usb kabel tussen de stekker en de tablet ?
Edit: ik heb gisteravond de Bluetooth kennelijk niet uitgezet...als die aanstaat is het 'plugged in, not charging', als Bluetooth uitstaat laad hij wel.
Overigens lukt het bij mij niet...na de 2e stap van de update gaat 'tie uit en als ik 'em weer aanzet, wordt het een 'Restoring your previous version of Windows...'
Update: 2e poging, zelfde resultaat. Terug in 8.1 staat er code C1900101-3000A bij de failed update. Da's kennelijk een generieke code, dus daar schieten we ook niets mee op.
Update 2: Er waren nog 3 (andere) optional updates beschikbaar. Die heb ik uitgevoerd en daarnaast Logitech en Steam in de startup disabled. Daarna ging de update naar Windows 10 wel goed. Direct na update deed de Windows knop op de tablet het niet, dat werd gefixt door een rondje Windows Update. Verder lijkt alles nu goed te werken. Heerlijk dat je nu Bluetooth direct kan in- en uitschakelen...wat een drama was dat in 8.1 zeg.
[ Voor 46% gewijzigd door Zarhrezz op 10-08-2015 10:01 ]
Is al langer zo, heeft niets met de upgrade te maken. Ik heb hem toen in een impuls gekocht en vind hem niet fijn werken, vandaar dat ik er nog niets aan gedaan hadVjenne-ICT schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 07:49:
Wat heb je gedaan dan? Kreeg je de problemen na de de driver voor het windows logo?
Het scherm gaat ook niet op zwart, de backlight blijft aanstaan en na laten liggen voor 10 uurtjes was de batterij helemaal leeg zonder dat er iets gedaan werd. Gewoon slecht exemplaar.
[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 09-08-2015 14:50 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Toen Windows 10 uitkwam heb ik gelijk mijn Windows 8.1 Stream 7 tablet geupdate naar Windows 10. Echter werkte dit niet lekker. Dus terugggegaan naar Windows 8.1. Nu wou ik gisteravond een factory reset doen van mijn Windows 8.1 installatie. Maar dit werkte niet. Blijkt dat Windows 10 de recovery partitie overschreven heeft met zijn eigen versie.
Nu dus op zoek naar een recovery image / partitie van de HP Stream 7. Gelukkig gevonden op de HP Site: http://h30434.www3.hp.com...9149/highlight/true#M8897
Dus mensen die het zelfde probleem hebben: doe er je voordeel mee.
Nu dus op zoek naar een recovery image / partitie van de HP Stream 7. Gelukkig gevonden op de HP Site: http://h30434.www3.hp.com...9149/highlight/true#M8897
Ik wilde de 'Goodix Touch Controller' van de HP site afhalen, maar moet de keuze maken uit onderstaande modellen? Zijn er meerdere modellen van in omloop dan? Kies ik een model, dan zijn er geen drivers beschikbaar, doe ik wat fout?
http://support.hp.com/nl-...-7-tablet/7439994/drivers
Stream 7 Tablet - 5700nd
Stream 7 Tablet - 5701nb
Stream 7 Tablet - 5701nd
Stream 7 Tablet - 5701nz
Stream 7 Tablet - 5700nd
Stream 7 Tablet - 5701nb
Stream 7 Tablet - 5701nd
Stream 7 Tablet - 5701nz
Even voor de duidelijkheid, die image is wel niet van HP zelf, staat alleen een link vanaf hun support forum naar een niet-HP download site...Newjersey schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:22:
Het bovenste model doet het toch wel bij mij, beetje doorklikken levert de volgende link op voor die driver: http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp69001-69500/sp69305.exeVjenne-ICT schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 00:26:
Ik wilde de 'Goodix Touch Controller' van de HP site afhalen, maar moet de keuze maken uit onderstaande modellen? Zijn er meerdere modellen van in omloop dan? Kies ik een model, dan zijn er geen drivers beschikbaar, doe ik wat fout?
Stream 7 Tablet - 5700nd
Stream 7 Tablet - 5701nb
Stream 7 Tablet - 5701nd
Stream 7 Tablet - 5701nz
Dat is de link naar de W8.1-versie. De W10-versie is deze: http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp72001-72500/sp72186.exe[b]troftnom schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:03
Het bovenste model doet het toch wel bij mij, beetje doorklikken levert de volgende link op voor die driver: http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp69001-69500/sp69305.exe
Weer een typisch Windows gevalletje hier. Wil ik het ding terugzetten naar fabrieksinstellingen, komt het apparaat op een gegeven moment met een vraag die je alleen met een toetsenbord kunt beantwoorden
Serieus Microsoft, op een tablet......
Anoniem: 483276
Dat is logisch. Windows ziet het ding namelijk als volledige PC met toevallig een touchscreen scherm. (vergelijkbaar met de laptops met touchscreen.) om die reden gaat Windows er dan ook vanuit dat er een muis en tobo aan hangen.jeroen.ijmuiden schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:30:
Weer een typisch Windows gevalletje hier. Wil ik het ding terugzetten naar fabrieksinstellingen, komt het apparaat op een gegeven moment met een vraag die je alleen met een toetsenbord kunt beantwoordenSerieus Microsoft, op een tablet......
Maar als ik nu via een micro usb-usb converter een USB toetsenbord aansluit dan zou het moeten werken?Anoniem: 483276 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:37:
[...]
Dat is logisch. Windows ziet het ding namelijk als volledige PC met toevallig een touchscreen scherm. (vergelijkbaar met de laptops met touchscreen.) om die reden gaat Windows er dan ook vanuit dat er een muis en tobo aan hangen.
Ik heb een keer hetzelfde gehad, volgens mij bij invullen username als je geen MS-account wilt gebruiken, maar toen kon ik via "Ease of access" (linksonderin) het On-Screen keyboard naar voren halenjeroen.ijmuiden schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:30:
Weer een typisch Windows gevalletje hier. Wil ik het ding terugzetten naar fabrieksinstellingen, komt het apparaat op een gegeven moment met een vraag die je alleen met een toetsenbord kunt beantwoordenSerieus Microsoft, op een tablet......
Was een BIOS scherm. Oplossing was helemaal uitzetten, dan 5 sec de power + en - knop tegelijk inhoudenrreurink schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:14:
[...]
Ik heb een keer hetzelfde gehad, volgens mij bij invullen username als je geen MS-account wilt gebruiken, maar toen kon ik via "Ease of access" (linksonderin) het On-Screen keyboard naar voren halen
Mijn Stream 7 ligt een beetje te verstoffen. Was een impulsaankoop maar 7 inch is duidelijk te klein en Windows op een tablet is niet mijn ding....
Ik lees hierboven verschillende verhalen over Windows 10. Verstandig om hem eerst op Windows 10 te zetten voordat ik hem op V&A of MP gooi? Ben zelf redelijk tevreden over Win 10 op mijn laptop en HTPC. Op beide wel een clean install gedaan na de update. Zo te lezen is dat voor de Stream 7 niet slim?
Ik lees hierboven verschillende verhalen over Windows 10. Verstandig om hem eerst op Windows 10 te zetten voordat ik hem op V&A of MP gooi? Ben zelf redelijk tevreden over Win 10 op mijn laptop en HTPC. Op beide wel een clean install gedaan na de update. Zo te lezen is dat voor de Stream 7 niet slim?
Ja, dit werkte ook bij mij! Installatie nu gelukt. Nu nog windows knop en rotatie aan de praat krijgen.jeroen.ijmuiden schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:55:
[...]
Maar als ik nu via een micro usb-usb converter een USB toetsenbord aansluit dan zou het moeten werken?
De mijne net verkocht via de V&A. Eigenlijk beetje hetzelfde probleem. De tablet is prima, maar ik heb al een laptop én een Ipad... In de praktijk toch iets teveel van het goede.Timminator schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:02:
Mijn Stream 7 ligt een beetje te verstoffen. Was een impulsaankoop maar 7 inch is duidelijk te klein en Windows op een tablet is niet mijn ding....
Misschien meldt de nieuwe gebruiker (Tweaker) zich nog wel hier
Ik heb mijn stream bijgewerkt naar windows 10. Geen extra drivers opgezocht alles door windows update laten doen. In eerste instantie werkte de rotatie (vergeet dat niet aan te zetten in windows zelf) niet en de windows knop ook niet.
Als de HP update en alle windows updates hebben gedraaid werkt alles zoals het behoort, ook de twee genoemde opties. Duurde toen wel een paar dagen voordat het zover was.
Geen problemen met windows 10 behalve forced closed van Mahjong.
Als de HP update en alle windows updates hebben gedraaid werkt alles zoals het behoort, ook de twee genoemde opties. Duurde toen wel een paar dagen voordat het zover was.
Geen problemen met windows 10 behalve forced closed van Mahjong.
Mensen,
Ik zit met een probleempje. Heb gisteren een fresh install gedaan met de laatste Windows 10 build 10586. Ik heb daarvoor de volgende stappen gemaakt:
- USB stick geformatteerd en de iso erop gezet
- Geboot met Power + VOL- ingedrukt.
- Boot vanaf de USB stick
- Fresh install van Windows 10 (optie 'No' gekozen)
- Alle partities verwijderd en Windows verder laten installeren.
Wat opviel, is dat de Stream 7 ineens super responsief en snel werkt in vergelijking met een upgrade vanaf Windows 8.1. Dat is dus een groot voordeel van een clean install. Echter....
Voorheen had ik de Windows 8.1 installatie al 2x een update gegeven naar Windows 10 en dus verwachtte ik ook deze keer dat Windows automatisch zou activeren. Maar helaas!
Het OS activeert niet met error code 0x803F7001
Onderstaand een foto van het activatie scherm:

Iemand?
Ik zit met een probleempje. Heb gisteren een fresh install gedaan met de laatste Windows 10 build 10586. Ik heb daarvoor de volgende stappen gemaakt:
Wat opviel, is dat de Stream 7 ineens super responsief en snel werkt in vergelijking met een upgrade vanaf Windows 8.1. Dat is dus een groot voordeel van een clean install. Echter....
Voorheen had ik de Windows 8.1 installatie al 2x een update gegeven naar Windows 10 en dus verwachtte ik ook deze keer dat Windows automatisch zou activeren. Maar helaas!
Ik begrijp niet helemaal waarom de ativatie niet lukt. Heb ik een verkeerde ISO gebruikt? Moeten er nog UEFI BIOS settings aangepast worden o.i.d?Activation failed because this device doesn't have a valid digital entitlement or product key. Error code 0x803F7001

Iemand?
[ Voor 8% gewijzigd door LCP op 19-11-2015 12:23 . Reden: Foto toegevoegd ]
Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64
Omdat Win10 een gratis "update" is voor Win8.1 gebruikers.LCP schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:17:
Mensen,
[...]
Ik begrijp niet helemaal waarom de ativatie niet lukt. Heb ik een verkeerde ISO gebruikt? Moeten er nog UEFI BIOS settings aangepast worden o.i.d?
[afbeelding]
Iemand?
Je zal dus eerst Win8.1 moeten instaleren en daaroverheen weer Win10, ik heb begrepen dat MS dit nog gaat aanpassen in de toekomst maar vooraslnog werkt dit niet.
Onder je MS account staat ook dat je een key hebt voor 8.1 maar niet voor 10, wel dat je in bezit bent van de Win10 "update".
Dus naar mijn weten ( echter ik heb me er niet meer inverdiep ) kan je niet zomaar een clean Win10 instal doen als je komt van 8.1.
Let op:
Geen meldingen dat je de HP Stream 7 hebt besteld of hebt ontvangen!
Geen meldingen dat je de HP Stream 7 hebt besteld of hebt ontvangen!