Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-04 00:45
Afbeeldingslocatie: http://store.hp.com/wcsstore/hpusstore/Treatment/stream7_galleryZoom_img1.jpg

ApparaatHP Stream 7
ProcessorIntel Atom Z3735G
Werkgeheugen1 GB
Scherm7" IPS display op 1280x800 WXGA
Gewicht353,8 gr gram
Accu3000 mAh
ROM Geheugen32 GB
Camera (V/A)0.3MP / 2 MP
Aansluitingen1 Micro USB 2.0, 3,5 mm jack combo met koptelefoonuitgang/microfooningang
Afmetingen (hxbxd)192,78 mm x 110,74mm x 9,90 mm
Verdere bijzonderheden:1 jaar toegang gratis toegang tot Office365 + 1 jaar 60 skypeminuten per maand

Op dit moment als November aanbieding in de Microsoft Store voor €129 inclusief verzending!

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benedykt
Ik heb dit topic maar aangemaakt aangezien ik zo goed als geen informatie op Tweakers kon vinden betreffende deze tablet.

Ik heb hem zelf zojuist besteld ter vervanging van mijn Google Nexus 7 (2012 model). Die gebruikte ik eigenlijk alleen om 's avonds even op te browsen, 9GAG'en en eens wat opzoeken op Youtube. Ik heb de verwachting dat deze dat ook wel moet kunnen. :)

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-12-2024
jammer van de 1gb ram en kleine accu.

edit: hier een review https://www.youtube.com/watch?v=SoPNzx8bcVQ

[ Voor 48% gewijzigd door nizzuts op 30-11-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 18:27
Nu bij de HP Cyber Monday voor 110 euro!
http://store.hp.com/NetherlandsStore/Default.aspx

Heb hem nu ruim een week en is een prima Win8.1 tablet voor dat geld! Ram is geen belemmering zolang je niet teveel programma's tegelijk open hebt (of Chrome met veel teveel tabs). Accuduur nog niet echt een belemmering gevonden, heb wel hibernate als optie mogelijk gemaakt via een registry edit. Dan kan ik hem echt uitzetten als ik dat wil (en toch snel verder gaan).

Heb ook nog een Nexus 7 van dat jaar en die is al maanden niet meer vooruit te branden. De Stream 7 rent daar rondjes omheen. Voor mij geen Android tablets meer met deze optie op de markt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:20
Een maat van mij heeft hem en ik heb er ook naar gekeken. MS Store USA had hem voor $99, zou inc. invoerrechten e.d. op 107 euro en een beetje uit komen. Het is een mooi robuust tablet en zeker met bijbehorende case een prettig ding, fijn qua formaat, lekker stevig. Ik wilde zelf iets groters (en meer RAM) en de stream 8 was niet beschikbaar in Europa, dus is het een Toshiba geworden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
De Stream 8 is nu wel bestelbaar bij HP zag ik vandaag, niet direct leverbaar maar inmiddels wel beschikbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46131

Heb er ook eentje gekocht voor dat geld kon je het niet laten.
Leuk ding. 1 Gig geheugen heb ik nog niet echt als een beperking ervaren.

Ben alleen nog op zoek naar een mooie toetsenbord + cover.
Toevallig iemand al iets gezien?

Op amazon.com staat er wel eentje maar dat duur weer erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benedykt
Mijne komt vandaag binnen, ben erg benieuwd! :Y
troftnom schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:49:Heb ook nog een Nexus 7 van dat jaar en die is al maanden niet meer vooruit te branden. De Stream 7 rent daar rondjes omheen. Voor mij geen Android tablets meer met deze optie op de markt. :)
Sinds de update naar 5.0 is het inderdaad helemaal gebeurt met het dingetje, plus wilde ik wel eens wat anders. Dus nu na een goede 2 jaar een Windows Phone en Android tablet gehad te hebben, heb ik nu een Android telefoon (HP Slate6 Voicetab) en een Windows tablet :P

Edit: Hij is binnen! *O*
Eerste indruk: Nice! Collega's (werk bij een IT bedrijf) zijn ook allemaal onder de indruk van hoe soepel het dingetje loopt, hoe snel hij up is. En al helemaal voor die prijs.Enig commentaar is de dikte van het apparaat, maar hij is maar 1.4 mm dikker dan een Nexus 7 uit 2013. Ik ben blij :Y

[ Voor 18% gewijzigd door Benedykt op 02-12-2014 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:27

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een vraag voor wie deze tablet via Microsoft heeft gekocht, de Signature Edition wel te verstaan, wordt hier ook de getoonde Case meegeleverd? De Case die wel wat weg heeft van een Apple smart cover.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
De mijne komt van een Microsoft store in de US en daar zat de getoonde case niet bij. In Nederland ook niet zover ik heb begrepen.
Die HP case schijnt verder ook maar matig te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door troftnom op 15-12-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:31

ralpje

Deugpopje

_Dune_ schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:41:
Een vraag voor wie deze tablet via Microsoft heeft gekocht, de Signature Edition wel te verstaan, wordt hier ook de getoonde Case meegeleverd? De Case die wel wat weg heeft van een Apple smart cover.
Die van mij komt als het goed is morgen of overmorgen binnen, maar die case dien je los als accessoire bij te bestellen. Kost 25 euro.

Stream cover

Stream shoppingcart

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
troftnom schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:09:
De mijne komt van een Microsoft store in de US en daar zat de getoonde case niet bij. In Nederland ook niet zover ik heb begrepen.
Die HP case schijnt verder ook maar matig te zijn.
Hoe krijg je dat voor elkaar, MS US store verzendt niet naar NL voor zover ik kan zien. Amazon US heeft hem ook voor 99$ staan, maar ook die verzenden niet naar NL in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartieno13
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb de mijne ook uit een MS store uit Amerika. Was daar op vakantie.
Bevalt tot nu toe goed, alleen de accu is wel snel leeg.
Weet iemand nog een keyboard case voor een leuke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Zo, ik tik vanaf de Stream 7 :) woensdag besteld vanaf de NL MS store, vanmorgen binnen.
Eerste ervaring: fijn ding, met meer 'punch' dan ik verwacht had. Sure, als 'ie aan het updaten is is hij wat traag, maar niet hinderlijk.
Besteld met de bijbehorende cover, wat inderdaad qua vorm een soort ipad-cover is, maar dan met een harde shell voor zij- en achterkant. Op een aantal manieren te vouwen zodat je hem ook als stand kunt gebruiken.

Anyway: erg tevreden tot nu toe, zeker gezien de prijs. Absoluut een prima ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dit toestel gisteren ontdekt.

Ik was eerst de ipad mini 2 (retina) en de asus T100 aan het overwegen. Ik wil echter zo weinig mogelijk geld uitgeven. Tja, wie niet? :-)
En deze HP Stream is wel érg goedkoop en deze heeft het bijzonder grote voordeel dat ik gewoon de bekende software kan gebruiken (bv meegeleverde cd's bij boeken).

In eerste instantie zoek ik een apparaat om te surfen in de zetel en de beurs wat op te volgen (website van de broker).
Daar komt nu bij dat ik het apparaat graag wil gebruiken om wat te studeren voor certificaten. Tijdens dat studeren staat meestal de browser open met een 3-tal tabbladen waaronder youtube en heb ik 2 pdf's open om te lezen..

Ik ga ervan uit dat deze Stream 7 dit wel moet kunnen?
Tenzij dat de browser na een kwartiertje teveel geheugen opslorpt?

Wat denken de huidige gebruikers van dit toestel? Zal bovenstaande gebruik lukken met 1gb geheugen?

[ Voor 7% gewijzigd door hanzer op 21-12-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanciaThema
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-12-2023
@Ralpje, wat zijn je ervaringen met accu en films/you tube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Weinig, nog. ;)
Heb hem sinds vrijdag en sindsdien een keer moeten opladen, terwijl ik dus behoorlijk met dat ding aan het spelen en uitproberen ben. Voorlopig behoorlijk positief, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Vandaag de Stream de hele dag niet gebruikt en toch aan het einde van de dag (na opladen gisterenavond) nog maar 17% batterij over...
Wat zoeken leert dat dit kan komen door een buggy driver van de audio-chipset. Het muten van de audio als de tablet niet gebruikt wordt zou dit moeten verhelpen... Heb ik nu gedaan, ding ligt nu aan de lader. Eens kijken hoe lang hij het dan morgen volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Keep us posted!
De mijne is in bestelling. Ik hoop hem overmorgen te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
ralpje schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:08:
Vandaag de Stream de hele dag niet gebruikt en toch aan het einde van de dag (na opladen gisterenavond) nog maar 17% batterij over...
Wat zoeken leert dat dit kan komen door een buggy driver van de audio-chipset. Het muten van de audio als de tablet niet gebruikt wordt zou dit moeten verhelpen... Heb ik nu gedaan, ding ligt nu aan de lader. Eens kijken hoe lang hij het dan morgen volhoudt.
Je zou ook nog hibernate kunnen toevoegen, dat gebruik ik zelf om hem helemaal uit te kunnen zetten als ik hem een tijdje niet gebruik en toch snel verder te kunnen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Ik heb hem in gebruik. Alles loopt best vlot.
De boel nu even inrichten,

Ik zie wel niet direct hoe ik de office kan activeren (1 jaar gratis). Ook op het hp forum zijn er veel mensen die dit niet helemaal klaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanciaThema
Ok, ik hoop em morgen binnen te hebben, keep us posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Hoe activeren jullie het gratis office 365 abonnement? Op vele fora is er over geschreven, maar nergens is er een oplossing gepost.

- er is geen code meegeleverd
- op microsoftstore.com bij account is er geen code
- idem op office.com

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325161

hanzer schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:56:
Hoe activeren jullie het gratis office 365 abonnement? Op vele fora is er over geschreven, maar nergens is er een oplossing gepost.

- er is geen code meegeleverd
- op microsoftstore.com bij account is er geen code
- idem op office.com

Iemand een idee?
Ik heb hem zelf ook binnen en waouwww , wat een ding zeg.

Activeren: een word bestand opnemen en de rest wijst zichzelf.

Voor deze prijs is het een no bruiner 8)7

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Yep, ik ga hem binnenkort inzetten als Teamspeak 3 server. Hoeft de storageserver hier ook niet meer 24/7 aan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik ben ook ontzettend benieuwd naar de HP Stream 7. Ik gebruik nu een MacBook en een Surface Pro 1, maar qua accuduur zijn beide apparaten toch wel een beetje om te huilen, dit natuurlijk omdat ze ook een stuk krachtiger en ouder zijn.

Met een HP zou ik wel door een gemiddelde dag komen, maar ik ben vrij benieuwd naar de beperkingen door de 1gig RAM, hebben jullie daar eigenlijk al problemen mee ondervonden?

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
http://www.anandtech.com/show/8760/hp-stream-7-review

Meer info dat je ooit nodig zult hebben is te vinden in deze review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Ziet er goed uit. Ik ben ook wel benieuwd naar de Stream 8, persoonlijk vond ik 7 inch wat te klein bij de Asus Memopad HD7. De 8 kan je volgens mij alleen kopen via de HP site voor 225 euro en dat vind ik dan weer te veel............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Anoniem: 325161 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 00:36:
[...]

Activeren: een word bestand opnemen en de rest wijst zichzelf.
Dat doet het dus niet, want als ik een office bestand wil openen krijg ik de keuze: office proberen, kopen of activeren.

Bij activeren moet ik een code ingeven die ik niet heb, proberen wil ik nier want ik wil een definitieve versie en kopen doe ik niet want ik zou 1 jaar gratis moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanciaThema
Ik heb em net binnen en kreeg em wel geactiveerd. Gewoon op de office tile en alles ging vanzelf.
Ben er nu mee aan de slag instellen et etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:19

MJV

Signature Edition van deze tablet nu tot 2 januari voor €99 in de MS store!

http://www.microsoftstore..._06112014&linkId=11358028

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

DutchBlood schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 15:40:

http://www.microsoftstore..._06112014&linkId=11358028
Zag het net langs komen op twitter inderdaad, kon me niet inhouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 06:59

sjaak

un giorno credi

Ik moest um ook hebben! Onder de 100 euro een volwaardig Windows 8.1 systeempje. Net even jammer dat er wat outputs op missen zoals hdmi en extra USB poortjes maar volgens mij een prima ding voor het geld.

In de reviews zie ik dat er Bluetooth op zit maar bij de technische details (nog) niet terug kunnen vinden. Hopelijk zit het er wel op, iemand die weet of het ook 4.0 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanciaThema
Staat onder PC en apparaten, Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

iemand al eens 64GB micro SD kaart geplaatst? Of is 32GB echt de maximale capaciteit die geplaatst kan worden?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:01
DutchBlood schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 15:40:
Ik las het net op hardware.info en er ook 1 meteen besteld + een MicroSDXC kaartje,
een luxe browser plus extra's voor in je binnenzak van je jas en makkelijk voor er bij.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

_Dune_ schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 23:34:
iemand al eens 64GB micro SD kaart geplaatst? Of is 32GB echt de maximale capaciteit die geplaatst kan worden?
In een van de reviews die ik op YouTube zag werd een werkende 64GB kaart gedemonstreerd, lijkt dus gewoon te werken. Zelf nog niet getest, moet nog ff een kaartje scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludipudi
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-03-2024
Ik heb hem ook besteld! Ben benieuwd, ga hem alleen gebruiken voor wat te surfen, mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-04 20:55

GerkeP

Vragen mag altijd........

sjaak schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:54:
Ik moest um ook hebben! Onder de 100 euro een volwaardig Windows 8.1 systeempje. Net even jammer dat er wat outputs op missen zoals hdmi en extra USB poortjes maar volgens mij een prima ding voor het geld.

In de reviews zie ik dat er Bluetooth op zit maar bij de technische details (nog) niet terug kunnen vinden. Hopelijk zit het er wel op, iemand die weet of het ook 4.0 is?
Bij de Action heb je een Cardreader met USB etc met micro usb aansluiting voor 2,69€, aan de usb heb ik gewoon een muis en toetsenbord hangen zonder problemen.
Verder werkt deze ook prima met de Wireless Displayadapter die ik al heb voor mijn Surface Pro 3 (alleen gaat deze max op 720p icm de Stream

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Openfeld
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:58
In het kader "voor je besteld wil je het toch even zeker weten":

Ruy M: Goedenavond, welkom bij de Microsoft Store website. U heeft een chatsessie gestart met het verkoopteam van de Microsoft Store. Mijn naam is Ruy, hoe kan ik u helpen vandaag?
Jij: Is de HP Stream 7 later dit jaar te upgraden naar windows 10?
Ruy M: Ja zeker, u heeft nu een Windows 8.1 erop.
Ruy M: Dus het zal mogelijk zijn deze te upgraden.
Ruy M: Heeft u nog andere vragen waarmee ik u kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 06:59

sjaak

un giorno credi

GerkeP schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:36:
[...]

Bij de Action heb je een Cardreader met USB etc met micro usb aansluiting voor 2,69€, aan de usb heb ik gewoon een muis en toetsenbord hangen zonder problemen.
Verder werkt deze ook prima met de Wireless Displayadapter die ik al heb voor mijn Surface Pro 3 (alleen gaat deze max op 720p icm de Stream
Tnx, helemaal top! Ga ik vd week eens shoppen daar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Net 29 minuten aan de lijn gehangen met Microsoft om mijn office te laten activeren want ik krijg steeds een foutmelding. De eerste persoon zei; "klopt, we zien een probleem met uw account en er is nog geen office aan verbonden. Ik verbind u door met de juiste persoon"

De Nederlandse medewerkers vroegen trager te praten en de Engelse verstonden me perfect?

Na 5 keer doorverbonden geweest te zijn maakte ik me kwaad en heb verbinding verbroken.

De chat kan me ook niet helpen. Ze zeggen met te bellen naar Microsoft...

Mailen kan je niet naar Microsoft?

[ Voor 10% gewijzigd door hanzer op 30-12-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Nou, ik heb de Steam 7 binnen.... geinig apparaat, helemaal voor dat geld. Alleen na een half uurtje spelen met de tablet vallen de volgende zaken mij op;

- de bijgeleverde smartcover lijkt niet te passen, de linker hoek onder klemt niet
- het scherm is stroef ten opzichte van mijn iPad mini en Lumia 930
- het office pakket is niet te activeren
- voor zijn compacte formaat is hij net iets te dik en aan de zware kant

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:40
Ook vandaag binnen gehad en gaat gelijk weer retour.

Het scherm was voor 2/3e met lijnen waar het andere deel weer goed was.alle drivers geupdate maar geen succes helaas.
hardware fout dus,leuk ding maar helaas.

Heb mij nu maar een acer iconia tab 8w besteld hoop dat die beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-04 18:26
Gisteravond ook een bestelling gedaan bij de Microsoftstore. De stream 7 en cover. Min of meer om mee te spelen en de hoop dat het wat simpele laptop taken kan overnemen van m'n brakke xp laptop. Is de lever/verzend termijn vanaf de store echt 5 tot 7 werkdagen? Kan namelijk niet wachten om ermee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

conodihno1 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:20:
Gisteravond ook een bestelling gedaan bij de Microsoftstore. De stream 7 en cover. Min of meer om mee te spelen en de hoop dat het wat simpele laptop taken kan overnemen van m'n brakke xp laptop. Is de lever/verzend termijn vanaf de store echt 5 tot 7 werkdagen? Kan namelijk niet wachten om ermee te spelen.
UPS stond vanochtend bij me voor de deur, helaas niet thuis.
27-12 besteld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

In mijn ervaring is 'ie sneller, inderdaad. Bij mij ook een werkdag of drie.
Ik merk dat ik thuis m'n laptop niet meer aanraak, tenzij ik echt resolutie nodig om te RDP'en ofzo.
M'n dagelijkse rondje Facebook, twitter, etc. doe ik allemaal op de Stream. Net als een potje FIFA 15 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
Heb vanaf het begin der tablet tijd al iPads in gebruik en sindsdien geen laptop meer aangeraakt. Merk toch dat je voor sommige zaken een lap/desktop nodig heb. Ben in die tijd wel een beetje app afhankelijk geworden merk ik :)
Nou ja, ik wacht ongeduldig af tot wanneer ze gaan leveren. Thanks voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik lees her en der dat er wat problemen zijn met de 3.5mm audiojack. Wat is jullie ervaring hier mee? Last van ruis/static?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Bart_GR schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:43:
Ik lees her en der dat er wat problemen zijn met de 3.5mm audiojack. Wat is jullie ervaring hier mee? Last van ruis/static?
Nog niet geprobeerd, ik gebruik een Sony MW600 BT adapter, gebruik dus nooit die audioaansluiting

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
conodihno1 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:42:
Heb vanaf het begin der tablet tijd al iPads in gebruik en sindsdien geen laptop meer aangeraakt. Merk toch dat je voor sommige zaken een lap/desktop nodig heb. Ben in die tijd wel een beetje app afhankelijk geworden merk ik :)
Nou ja, ik wacht ongeduldig af tot wanneer ze gaan leveren. Thanks voor de info.
Daarom heb ik naast de iPads (die gaan vervelen en eigenlijk te duur zijn) een nieuwe Dell laptop gekocht voor € 170,-. Dat vond ik de ultieme aanvulling. Ik had deze Stream overigens wel gekocht als hij 2gb had gehad, maar helaas maar 1gb.

[ Voor 3% gewijzigd door Redondo1982 op 30-12-2014 18:17 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
Misschien omdat ik nu andere prioriteiten heb maar om nu een nieuwe iPad te kopen voor zoveel geld staat me een beetje tegen. M'n 3 werkt nog goed en zelfs de 1e voldoet nog als bedieningspaneel voor m'n ip camera's.
Wat die 1gb betreft, ik zal wel ondervinden waar ik tegenaan ga lopen. Voor dat geld wil ik wel eens kijken wat het is en wellicht raak ik wel erg enthousiast en wil ik meer :)
Krijg overigens net een verzendbevestiging binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Ik heb de cover uit de MS store gelijk meebesteld, maar wil eigenlijk ook nog een sleeve. Met name voor als ik het spul in m'n tas heb zitten.
Zijn er hier mensen die tips hebben? Ik zou er dus het liefst eentje hebben waar tablet + cover in passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Hema heeft een sleeve nvoor 8", zou ik gewoon eens proberen daar ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik krijg mijn steam niet geüpdate. Iemand anders daar ook problemen mee? Na het zoeken naar updates via Windows Update krijg ik een error...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Han schreef op woensdag 31 december 2014 @ 08:38:
Ik krijg mijn steam niet geüpdate. Iemand anders daar ook problemen mee? Na het zoeken naar updates via Windows Update krijg ik een error...
Leuk, misschien kun je wat meer info geven, welke error, wat heb je allemaal al gecontroleerd etc ;)

Ik vermoed dat je je tijd/datum fout hebt staan oid

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-04 11:41
Volgens de Microsoft store zou er bij de tablet 1 jaar Office 365 inbegrepen zijn, maar als ik office open en op 'Proberen' druk kom ik op een webpagina waar er maar wordt gesproken over 1 maand.
Is dit gewoon een foute tekst die te negeren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanciaThema
Hallo XXXXXXXXXX,

We sturen u dit bericht om te bevestigen dat Office 365 Personal is geactiveerd op woensdag 24 december 2014. Hier volgen de gegevens:

Dit geeft u recht op een Office 365 Personal abonnement voor één jaar. U ontvangt een bericht om uw abonnement te vernieuwen, als de vervaldatum nadert. Ervaar Office waar en wanneer u het nodig hebt. Meld u aan om uw toepassingen, documenten en instellingen te krijgen op de apparaten die u het liefst gebruikt. Sla uw documenten op in de cloud in OneDrive, zodat u ze overal kunt openen. Lees meer over uw Office 365 Personal-abonnement op http://office.com/office365personal.

Installeer Office op http://www.office.com/myaccount

Hartelijk dank!

Microsoft Office-team

Dit moet je als bevestigingsmail krijgen na activering. Ik had geen enkel issue met het activeren van Office.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-04 11:41
Net toch geactiveerd, en in de mail staat maar 1 maand :-/
En de 1TB Onedrive opslag en 60 skypeminuten/maand zijn ook nergens te bespeuren.

[ Voor 41% gewijzigd door Volvados op 31-12-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 14:28

BLACKfm

o_O

Uhm, kun je alleen maar met creditcard betalen?

In het betaalproces kan je ook kiezen voor paypal (waar ik net even 100 euro op had gezet), zegt paypal dat ik ook een creditcard moet koppelen. Ik heb een Neteller virtuele credit card voor de google play store, wordt die niet geaccepteerd (waarschijnlijk niet genoeg tegoed).

Maar ik wil niet met creditcard betalen, maar met het tegoed op me paypal account, maar dat lijkt niet mogelijk?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb paypal aan mijn ms account gekoppeld. Dat werkte iig.
Vanmorgen ontvangen, ziet er leuk uit en office ging ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Laatst online: 24-04 12:47
Weet iemand waar je de Windows installatie files kan vinden? Ik zie dat de herstel partitie 5Gb is, die wil ik wel gewoon gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:28
Vanmorgen mijn Stream 7 ontvangen en helaas een probleem. Het apparaat pikt alle draadloze netwerken in de straat op, behalve die van mij. Ik heb al lopen prutsen met de instellingen binnen apparaatbeheer, de netwerkadapter in- en uitgeschakeld en zelfs verwijderd en laten zoeken op nieuwe hardware. Niks helpt!

Mijn router (standaard Ziggo ding) staat op zowel 2.4. en 5 ghz. afgesteld. Mijn Lumia 630 werkt net zoals de Stream 7 alleen op 2.4 ghz. en die werkt perfect.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

De Stream ondersteunt geen 5 GHz, de Lumia volgens mij wel ;)
En het herstarten van de Ubee van Ziggo wil ook wel eens helpen

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Naar mijn weten doet de Lumia ook alleen 2.4. Maar zal morgen wel even in de router instellingen kijken. Eerst pils!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Ik heb het wifi probleem inmiddels op weten te lossen. Mijn 2.4 ghz. kanaal stond op 13 en dat pikte de Stream 7 niet op. Nadat ik het kanaal had gewijzigd naar 1 kon ik meteen online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Laatst online: 24-04 12:47
mijn Streampie 7 doet t perfect. Nergens een probleem mee. Wel ff een virusscanner erop gezet. Heb een 128Gb SD kaartje besteld die als D schijf gaat dienen. Heb nu 32Gb maar dat is zo vol.

[ Voor 9% gewijzigd door bgttje op 02-01-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoezo een virusscanner? Dat ding draait toch al "hoeheethetookalweervanMS"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:59:
Hoezo een virusscanner? Dat ding draait toch al "hoeheethetookalweervanMS"?
Heb die van MS ook vervangen door die van Qihoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naar wat ik begreep komt dat ding van MS altijd goed uit de bus. Het is ook de eerste waarvan ik niet merk dat hij er is.

Maar goed, is voor het topic verder allemaal niet zo interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-04 18:24
Hier is alles gewoon goed gegaan!
HP Stream ontvangen, en office opgestart. Alles geactiveerd en heb gewoon netjes 1 jaar lang office personal + 1TB + 60 minuten op Skype.

Best een geinig ding nog! voelt lekker soepel aan en je moet hem niet als een desktop gaan gebruiken. Gewoon lekker de metro apps gebruiken en die 1 GB is genoeg.

Mijn ging het eigenlijk om die 1 TB cloud opslag. Ik was al een hele tijd aan het twijfelen tussen dropbox, onedrive en box. Echter gaf deze tablet de doorslag. Alles zit rond de 100 euro voor een jaar. Dan is dit toch wel het voordeligst. :)

[ Voor 26% gewijzigd door kevinwalter op 02-01-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

bgttje schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:57:
mijn Streampie 7 doet t perfect. Nergens een probleem mee. Wel ff een virusscanner erop gezet. Heb een 128Gb SD kaartje besteld die als D schijf gaat dienen. Heb nu 32Gb maar dat is zo vol.
Laat hier even weten welk merk SD kaart je gekocht hebt en of deze daadwerkelijk functioneerde, aangezien officieel alleen tot 32GB wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

_Dune_ schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:29:
[...]

Laat hier even weten welk merk SD kaart je gekocht hebt en of deze daadwerkelijk functioneerde, aangezien officieel alleen tot 32GB wordt ondersteund.
Huh?

De stream ondersteunt gewoon micro sdxc
Hier gebruik ik een Samsung Evo 64 GByte microsdxc, maar ook mijn Sandisk Ultra van 128 GByte werkt gewoon in dat apparaat ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:01
_Dune_ schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:29:
[...]Laat hier even weten welk merk SD kaart je gekocht hebt
en of deze daadwerkelijk functioneerde, aangezien officieel alleen tot 32GB wordt ondersteund.
Deze werkt, de Samsung 64GB, MicroSDXC EVO

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik mag wachten met de Office 365 activatie tot 29-06-2015, dus zolang ik dat niet nodig heb wacht ik er dan ook mee. :) Helaas 1 defecte subpixel maar erg wakker kan ik daar niet van liggen. Kodi en Netflix draaien beiden prima op dit ding.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

GerkeP schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:50:
[...]
Huh?

De stream ondersteunt gewoon micro sdxc
Hier gebruik ik een Samsung Evo 64 GByte microsdxc, maar ook mijn Sandisk Ultra van 128 GByte werkt gewoon in dat apparaat ;)
Sla de specificaties er maar eens op na (Microsoft en HP) daarin wordt op gegeven uitbreidbaar geheugen (microSD) tot 32GB. Daar kan ik ook niets aan doen, daarom de vraag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

_Dune_ schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:26:
[...]

Sla de specificaties er maar eens op na (Microsoft en HP) daarin wordt op gegeven uitbreidbaar geheugen (microSD) tot 32GB. Daar kan ik ook niets aan doen, daarom de vraag. :)
Zie het inderdaad staan, wel raar.
Maar goed Sandisk Ultra sdxc 128 doet het dus gewoon ook zonder problemen bij mij

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-04 22:56
Heeft iemand hem al via onderstaande op zijn /haar TV gehad? Ik heb de Stream 7 besteld en wil de netgear ook bestellen.
pricewatch: Netgear Push2TV - Wireless Display Adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik heb de wireless displayadapter van MS, dat werkt prima, echter zit er kennelijk een beperking in de Stream 7. Ik kan max 1366x768 op die manier op het 2e scherm aansturen, terwijl ik met diezelfde adapter en mijn Surface Pro 3 full HD aanstuur. Zal wel te maken hebben met de Windows Bing licentie.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
hardware-lover schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:16:
Ik mag wachten met de Office 365 activatie tot 29-06-2015, dus zolang ik dat niet nodig heb wacht ik er dan ook mee. :) Helaas 1 defecte subpixel maar erg wakker kan ik daar niet van liggen. Kodi en Netflix draaien beiden prima op dit ding.
Niet te lang wachten. Er zit een tijdslimiet aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

kevinwalter schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:58:
[...]
Niet te lang wachten. Er zit een tijdslimiet aan!
Klopt, zoals gezegd de deathline is 29-06-2015, dat wordt bij mij ook aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:23
GerkeP schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:36:
Ik heb de wireless displayadapter van MS, dat werkt prima, echter zit er kennelijk een beperking in de Stream 7. Ik kan max 1366x768 op die manier op het 2e scherm aansturen, terwijl ik met diezelfde adapter en mijn Surface Pro 3 full HD aanstuur. Zal wel te maken hebben met de Windows Bing licentie.
Welke adapter is dat die je gebruikt? En ervaar je lagg bij het aansturen naar je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arar
Bing zou toch niet moeten uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Terpstars schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:35:
[...]

Welke adapter is dat die je gebruikt? En ervaar je lagg bij het aansturen naar je tv?
Die van Microsoft zelf.
Zit altijd wat lag in, maar ik heb daar geen last van. De push2tv heeft daar meer last van

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Arar schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:50:
Bing zou toch niet moeten uitmaken?
Ik neem aan dat je mijn opmerking bedoeld?

Microsoft geeft gratis windows met bing weg voor devices <10", wanneer daar geen beperkingen in zouden zitten, zulk je straks EEEpc's etc zien met <10" schermen met vervolgens een HDMI aansluiting oid. Sluit daar een 30" op aan en je zou een heel goedkope machine hebben zonder beperkingen. Ik vermoed dat ze dat bij Microsoft niet willen laten gebeuren, dus ja ik vermoed dat er wel degelijk beperkingen zijn aan die gratis Windows licentie ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-04 19:21
Eerder een beperking van de stream dan van Windows.
Er zijn ook al tig Chinese mediaspelers met Windows 8.1 bing en die kunnen gewoon 1080p output geven op een extern device

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Sinned123 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:27:
Eerder een beperking van de stream dan van Windows.
Er zijn ook al tig Chinese mediaspelers met Windows 8.1 bing en die kunnen gewoon 1080p output geven op een extern device
Nope. de hardware van de stream kan dat gewoon aansturen.
Ik ben al aan het zoeken wat de eisen etc zijn voor die goedkope windows licenties, kom ik nog op terug

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Popcorntime werkt anders perfect. Beter dan die Android meuk met popcorntime. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zover ik nu heb kunnen vinden is de enige restricitie van Windows 8.1 Bing edition, het feit dat een oem fabrikant verplicht is Bing als standaard search in te stellen voor de Internet Explorer . Deze is door de consument daar in tegen gewoon weer te wijzigen naar bijvoorbeeld Google.

De oem fabrikant krijgt echter alleen een gratis licentie als er geen deal gemaakt wordt met een b.v. Google, dat is de achterliggende gedachte. Verder is er tegenover de core editie van Windows 8.1 schijnbaar geen enkel verschil, dus kort gezegd technisch gezien zit er geen limitatie in de Bing editiie in verhouding met de goedkoopste retail editie van Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
En je hebt geen RDP server. :) Ik dacht, dan kan ik via mijn desktop de boel even instellen. Niet dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-04 17:41

roelbb

knorretje

kevinwalter schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:44:
En je hebt geen RDP server. :) Ik dacht, dan kan ik via mijn desktop de boel even instellen. Niet dus :(
teamviewer misschien wel een optie?

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:32
GerkeP schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 07:45:
[...]

Ik neem aan dat je mijn opmerking bedoeld?

Microsoft geeft gratis windows met bing weg voor devices <10", wanneer daar geen beperkingen in zouden zitten, zulk je straks EEEpc's etc zien met <10" schermen met vervolgens een HDMI aansluiting oid. Sluit daar een 30" op aan en je zou een heel goedkope machine hebben zonder beperkingen. Ik vermoed dat ze dat bij Microsoft niet willen laten gebeuren, dus ja ik vermoed dat er wel degelijk beperkingen zijn aan die gratis Windows licentie ;)
Ook devices groter dan 10" kunnen Windows met Bing gebruiken, weet niet of het gratis is, maar iig wel goedkoper. En deze hebben ook gewoon HDMI uitgangen. Bijv de HP Stream 11 of 13
kevinwalter schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:44:
Dat zit ook niet in 8.1 core, alleen in 8.1 Pro

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerkeP schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:05:
[...]
[knip]

Ik ben al aan het zoeken wat de eisen etc zijn voor die goedkope windows licenties, kom ik nog op terug
http://www.howtogeek.com/...ng-do-i-have-to-use-bing/

Wat hier al vermeld is dus: _Dune_ in "\[W8.1] HP Stream 7"

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 03-01-2015 13:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Het valt me ook op dat je die tablet niet aan kan sluiten op je PC d.m.v de micro-usb stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat gaat natuurlijk wel, er gebeurd alleen helemaal niets (wat zichtbaar is bedoel ik dan), toch heeft die USB aansluiting wel degelijk een output want ik kwam een filmpje tegen waarin het tablet via een USB>HDMI adapter succesvol was aangesloten op een extern beeldscherm.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Klopt, een OTG adapter werkt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhuijben
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-04 22:31
(Mijn Stream 7 komt als het goed is maandag. UPS levert blijkbaar niet op zaterdag :( )

De USB poort moet je vergelijken met die op een gewone PC, met als uitbreiding dat je er ook langs kan laden. Wil je twee PCs koppelen dan heb je iets meer nodig dan alleen een USB kabel.

Met speciale devices voor zo'n OTG poort zoals de http://plugable.com/products/ud-pro8 kan je laden en tegelijkertijd van alles aansluiten. Helaas is dit device duurder dan de Stream 7 zelf.

Update: Nu ook http://accessories.euro.d...hs&cs=iedhs1&sku=470-ABES en http://vener8.net/index.html gevonden. Werkt mogelijk ook, gezien de Plugable pro8.

[ Voor 17% gewijzigd door rhuijben op 03-01-2015 19:03 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kevinwalter schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:19:
Het valt me ook op dat je die tablet niet aan kan sluiten op je PC d.m.v de micro-usb stekker.
Nee, het is geen android apparaat. In principe is het gewoon een pc. Dat is toch net zo raar als proberen om 2 volwaardige pc's via usb te koppelen. :X

Waarom überhaupt bedraad proberen te verbinden? Dat ding zit toch gewoon in je netwerk en valt dus ook gewoon via je netwerk te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:32
kevinwalter schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:19:
Het is geen iPad he ;) Het zijn allebei PC's.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arar
Het is dus wachten op de eerste die hem op een leuke resolutie op een groter scherm heeft. Ik krijg hem komende week binnen en tevens de Lenovo IdeaPad Miix 2 64.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
Geen meldingen dat je de HP Stream 7 hebt besteld of hebt ontvangen!