if the corruption has no consequences then there is no end to it
Afgelopen september is bij haar mond kanker vastgesteld. Inmiddels is ze 2 zware operaties en 10 bestralingen verder en geeft ze gelukkig nog steeds de moed niet op. Ook al krijgt ze met iedere bestraling steeds zwaarder en heeft ze steeds meer pijn. Ze heeft nu nog minimaal 25 behandelingen te gaan. Ook met kerst en oudjaar gaan de bestralingen gewoon door.
Voor een bestraling van nog geen 6 minuten is ze bijna 3 uur zoet en moet ze vooral lang wachten. Wat zou het fijn zijn als ze met een nieuwe smartphone de tijd kan doden door bv. wat muziek te luisteren, filmpjes te kijken of gewoon wat te internetten.
Dit omdat ik haar een goedkope Sony Xperia M heb aangesmeerd een tijdje terug...
Het toestel wordt enkele malen per dag vervloekt, en ik moet elke dag weer aanhoren dat ik hiervan de veroorzaker ben van al die ellende die ze heeft met het ding

Ik heb spijt van het toestel wat ik haar heb aangesmeerd omdat ie goedkoop was, dus dit zou een mooi kado van "mij"

Maar de financiën om een werkelijk goed toestel te kopen zijn er niet...
[ Voor 10% gewijzigd door TW_RdV op 02-12-2014 20:56 ]
Elke dag weer optimistisch, elke dag weer kinderen echt verder helpen met zoveel geduld en liefde. Eerst vooral op taal maar nu ook op rekengebied, waarbij ze kinderen (groep
Ze heeft het echt verdient
haar moeder heeft terminale kanker en nu blijkt haar vader ook kanker te hebben (beide nieren). Beiden wonen in Japan en mijn vrouw hier in NL. We hebben 2 kids (4 en 1), dus "even" heen zit er niet in.
Een goeie telefoon waarmee ze kan Skypen zou mooi zijn. Zij verdient echt beter dan dit....
Backstory: ik heb adhd en vaak last van woedeaanvallen. Als ik stress heb, dan wordt alles alleen maar erger. Normaal laten mensen me in de steek door mijn gedrag, maar zij niet. Dankzij haar heb ik rust gevonden en ben ik een kalmer persoon geworden. Een rationeel persoon had al lang afscheid genomen van me, maar zij heeft alles doorstaan en daar ben ik haar heel dankbaar voor. Het gaat goed op school, maar bovenal gaat het goed met ons. Het gaat mij niet eens om het winnen van deze wedstrijd, maar meer om te laten zien aan haar dat ik heel erg blij ben met alles wat ze gedaan heeft voor mij en voor ons!
- Hij heeft zijn eigen HTC uit zijn handen laten flikkeren
- Hij werkt nu op een oude Samsung. Das helemaal geen feest...
- Hij is een ambtenaar en het mag allemaal wel wat sneller.
- Hij is een enoooooooooooooooooooooooooorme Android-fan!
- Hij eigenlijk de Nexus 6 wil hebben, maar die is nu te duur.
- Hij iedere dag op de fiets naar het werk gaat (behalve als het regent).
- ... hij wel blij zou zijn met zo'n prijs!
[ Voor 1% gewijzigd door JoostdeSuproost op 02-12-2014 21:31 . Reden: Spelvoutjes ]
Doordat de Moto X zonder handen te bedienen is, is dit toestel ideaal voor haar.
Vanwege een aandoening is het vasthouden en bedienen, indrukken van knopjes bijvoorbeeld, voor haar erg lastig en pijnlijk. Oei en auw zijn de gestures bij het bedienen van haar oude toestel.
En voila, daar is de Moto X, het ideale toestel! Touchless control. En doordat hij goed in de hand ligt ook door haar goed vast te houden.
Helaas is zo'n fijn toestel financieel voor haar niet haalbaar, omdat ze geen betaalde baan meer heeft.
Niettemin doet ze vrijwilligerswerk. Ze informeert en helpt met veel passie ouderen in de buurt die nog zelfstandig wonen, bij het vinden van passende hulp. Daarom gun ik haar dit toestel.
Hij heeft nu inmiddels voor de 3e een kapot S3 scherm, om gek van te worden, en vooral erg kostbaar.
Toegegeven, hij is 2x gevallen, maar dat kwam omdat hij 1x met skaten viel en de andere keer is hij in een smeergang (dealer) gevallen in het donker.
Deze 3e keer vermoedelijk door hitte (uitzetten en afkoelen), echter de garantie op de laatste reparatie is verlopen, en hij wordt het eerlijk gezegd ook zat.
Met de BlackBerry het verleden jaar ging het ook niet best, 2x niet opletten en tinner er overheen (schadeherstel baan).
Dus ja, hij zou er denk ik heel blij mee zijn
Zij is slecht te been, en loopt moeilijk zelfs met rollator.
Ik ben haar mantelzorgster, mede door de veranderende maatregelen nog meer dan voorheen.
Daarnaast heeft zij (buiten een paar andere mindere kwaaltjes) parkinsonisme.
Nu meen ik te begrijpen dat dit toestel ook zonder aanraken het eea (beter) kan (dan andere toestellen).
U zou mij en mijn tante erg helpen en geruststellen, omdat ze mij dan direct kan bellen als zich iets voordoet.
Mvrgr, Linda
Hij is een geweldig persoon ongeacht zijn chronische depressie en hij verdiend wel iets leuks
en hij is stiekem een tweaker door en door alleen hij heeft geen account
Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.
Als profesioneel digibeet loopt zij op dit moment rond met een oude nokia telefoon, en heeft zij onlangs aangegeven dat zij graag zou proberen een modernere telefoon te willen gaan gebruiken.
Daar er geen finaciele ruimte is voor een nieuwe telefoon zou ik een 2e handje kunnen zoeken met alle gevolgen van dien... deze actie komt dan ook als geroepen!
Ik hoop dat tweakers en Ben net als ik mijn tante deze mogelijk gunnen om kennis te maken met "het nieuwe bellen en appen". De mensen in haar omgeving zullen haar alle ondersteuning bieden die zij nodig heeft om te wennen/leren gebruiken van haar nieuwe telefoon.
Ze doet al jaaaaren met een oude Nokia 1110:

inclusief Albert Heijn beltegoed
Daarnaast vind ze het wel erg jammer dat ze alle Whatsapp, Facebook en email updates tussen familie en vrienden moet missen met zo´n dumbphone.
Uiteraard kan ik hier ook beginnen over alle tegenslagen die ze de afgelopen jaren heeft moeten verwerken (gezondheid, werk, financieel, enz), maar ik vind dat iedereen zonder smartphone ongeacht de persoonlijke achtergrond zo'n mooie nieuwe telefoon verdient.
Bij deze dus een nominatie voor mijn moeder, die het erg op prijs zou stellen weer eens níet achter de (digitale) feiten aan te lopen.

Samsung R710 Q9000 geforce 130m
Tweede telefoon heeft ze in de WC laten vallen..., en daarna onder de kraan afgespoeld omdat ie toch een beetje vies was

Verwijderd
Oude account kan ik niet meer in helaas, daarom een nieuwe aangemaakt
Omdat ze 2 kinderen in haar eentje groot heeft weten te brengen tot volwassen mensen ondanks dat alles tegen zat in een tijd dat er ook geheel geen steun was voor alleenstaande moeders.
En omdat ik er stiekem dan toch nog een beetje mee mag spelen omdat ik haar altijd moet helpen met haar techniek

too weird to live too rare to die
Bij deze nomineer ik mijn vader,
Als hij dit weet, wordt hij alleen maar kwader.
Hij moet het nog steeds doen met een oude telefoon,
Met geen display en een kapotte microfoon.
Bellen is het enige wat hij er mee kan doen,
Volgens mijn moeder is hij een dikke oen.
Van WhatsApp heeft hij nog nooit gehoord,
Hij is alleen van het gesproken woord.
Maar toen liet ik hem de laatste smartphone zien,
Hhmm.. toch maar even over nadenken misschien.
Maar hij heeft jaren lang grote woorden gesproken,
Die nu maar door zijn hoofd blijven spoken,
Zo'n moderne telefoon is niets voor mij,
Daarmee zit je toch niet meer dichtbij de maatschappij?
Nu heeft hij een andere mening,
en is deze switch toch wel entertaining.
Langzaam probeert hij z'n omgeving voor te bereidden,
Op de komst van nieuwe high tech tijden.
Voor de jeugd allang bekend,
Maar voor hem al jaren lang absent.
Nu is het tijstip gekomen,
om eindelijk van dat moment te dromen.
Mijn vader met een nieuwe telefoon,
Elke dag te 'Appen' met z'n enige zoon.
Hij kan dan elke dag genieten van z'n kleinkind,
Want ook Facebook wordt dan helemaal bemind.
Met veel spanning wacht ik op uw antwoord,
In de hoop dat m'n vader niet ontspoord.
Met vriendelijke groet,
Onoffon
Just a simple thought....
Maar gelukkig mag ik Johfrael wel nomineren en dat wil ik omdat die een hele tijd de kar heeft getrokken voor het TeamPastis DPC team waar ik ook deel van uitmaak(te).
Geloof niets van wat je hoort en de helft van wat je ziet...
Na ruim een jaar werkloos te zijn geweest, in de tussentijd haar moeder (56) verloren [wel zelf een maand haar moeder verzorgd] en eindelijk weer sinds een maand een baan had, kreeg mijn vrouw een half jaar terug, op 29-jarige leeftijd, te horen borstkanker te hebben. We zijn inmiddels erg druk met de behandelingen (het begin is een absolute rollercoaster). Ze heeft 16 lange chemo's vanwege de agressie van de tumor achter de rug (ongeveer 4.5 a 5 uur per sessie, excl. tijd er omheen), binnenkort volgt de operatie, dan nog bestralingen, immunotherapie en jaren lang pillen slikken, waardoor we ook nog eens de komende 5 jaar niet aan kinderen mogen beginnen, laat staan dat het daarna nog kan.
We waren eigenlijk net op het punt om aan kinderen te beginnen, alles goed voor elkaar (en eindelijk weer een baan) en dan dit... er bestaat een aanzienlijke kans dat ze onvruchtbaar blijft.
Daarnaast weet je met deze k*tziekte niet eens of je er over 5 jaar nog bent. Borstkanker is goed behandelbaar, maar het wil absoluut niet zeggen dat elke vrouw (en een enkele man) er met vlag en wimpel doorheen komt. Het is een loterij en je mag hopen een 'winnend' lot te hebben.
Als dat allemaal nog niet erg genoeg is, heeft ze nu een LG L5 II, waarvan de interne speaker soms niet werkt. Om telefoongesprekken te kunnen voeren, moet ze dan via de externe speaker communiceren of met een oordopjes, dit laatste gebruikt ze bijna nooit.
Ik heb haar beloofd na de chemo's, om een nieuw toestel voor haar te kopen, als prestatie de zware chemo's te hebben doorstaan. Door vermoeidheid wil ze nog wel eens wat uit haar handen laten vallen, dus wacht ik op het moment dat dit niet meer gebeurd. Dat moment komt er deze maand zeker nog aan,
want de laatste anderhalve week laat ze haar huidige telefoon niet meer vallen (dat is overigens niet de reden dat die interne speaker niet meer werkt, dat was al een tijdje zo).
Als Ben haar wil helpen aan een mooie Moto X 2014, kan ik dat geld wat ik niet uit hoef te geven weer besteden aan bijv. reiskosten en parkeerkosten naar het ziekenhuis.
Baan door de ziekte kwijt, mooie lange haar door de chemo kwijt, een gezond lichaam kwijt, veel minder energie om dingen te doen en angst voor wat komen gaat en ook wat misschien niet komen gaat... zij verdient een mooie telefoon om in het ziekenhuis en thuis verbonden te blijven met de wereld op de momenten dat ze zich niet lekker voelt. Uiteraard krijgt ze als ze niet gekozen wordt, van mij een mooie telefoon naar keuze, zoals ik haar heb beloofd.
TL;DR: Mijn vrouw heeft borstkanker op jonge leeftijd (29) en zit vol in de behandelingen welke ruim 5 jaar duren en moet dat doorstaan met een gare LG L5 II smartphone (maar als ze niet wint, krijgt ze er van mij ook gewoon een naar keuze).
Vaders heeft helaas nog geen Tweakers-account.
Ik denk alleen niet dat ze het zal gaan snappen zo'n technisch hoogstandje...
Hij zit opgescheept met een eerste generatie Samsung Galaxy ace met android gingerbread.
Na de scheiding van zijn ouders (ja hij woont nog thuis) en het ontslag van zijn vader is er gewoon geen geld meer voor nieuwe gadgets.
Hij heeft ook geen werk dus er komt (bijna) geen geld binnen voor andere dingen dan brood.
Dus bij deze nomineer ik Romek Jacobs.
Verwijderd
Ik heb in de jaren 90 vier jaar in Afrika gewoond als kind. Ik ben daar heel erg goede vrienden geworden met mijn overbuurjongen Sama, ondertussen zit ik alweer 14 jaar in Nederland, maar ik houd nog steeds contact met hem.
Hij studeert ondertussen Computer Sciences aan de Universiteit van Bamenda en heeft een tijd terug een (redelijk goedkope) Sony Ericson van ons gekregen. Deze had wel wat smartphone features maar was natuurlijk niet heel veel soeps. Op het moment werkt dat ding echter amper en heeft hij verder niks. Ook is onlangs zijn externe hardeschijf die hij voor zijn studie nodig heeft kapot gegaan. Stel je voor hoe blij je deze jongen met een van de beste smartphones van het moment zou maken (ik zou zelf nog jaloers zijn, gelukkig heb ik mijn mooie HTC One nog
Deze jongen heeft dus geen tweakers en bevind zich dus ook niet in Nederland. Wel gaan een aantal familie leden deze vakantie (vanaf 19 december) naar Kameroen, waar ze ook langs Sama en zijn familie gaan (om onder andere een aantal andere dingen te geven die wij voor ze hebben geregeld).
Moge degene die dit het meeste verdient winnen!
Tweakers en Ben, bedankt voor de leuke actie!
Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design
a) Ik tijdelijk bezig ben met een kickstarterproject en dat moet binnen twee maanden tijd, ik moet de tijd in de gaten houden.
b) Ik extra tijd goed kan gebruiken, vaak tijd te kort kom, wordt vaak ingehaald door de tijd.
c) In de loop der tijd veel gedaan maar daar nog geen waardering voor gekregen (ach wat zielig) dus een steuntje in de rug door een bijtijds presentje is zeer welkom.
d) Wanneer tijd voor mij overbodig wordt (omdat ik er tijdelijk geen tijd voor kan vrijmaken, ik mijn tijd anders moet indelen) zal ik de tijd aan een ander besteden. De tijd wordt dus altijd goed besteed.
Of deze tijd uiteindelijk meer tijd zal gaan kosten (voor een langere tijd zal doorgaan) is afhankelijk wat de komende tijd zal brengen. Het is een spannende tijd.
Mijn visie in deze roerige tijd: Met een goede blik op tijd én een goede hulp bij de tijd, ben je goed op de toekomst voorbereid. Helemaal handig als je ook nog op tijd kan bellen binnen de gestelde tijd omdat wanneer je ook belt je altijd de tijd weet.
[ Voor 5% gewijzigd door codebeat op 02-12-2014 23:31 . Reden: foutje ]
Zeer goede vriend, klasgenoot, projectgenoot en chauffeur
Hij haalt mij iedere dag op om naar school te gaan en wanneer we in de groep iemand nodig hebben om ons te chauffeuren omdat wij het (meer) mogen staat hij ook klaar!
Niet alleen met de auto maar ook als je hulp nodig hebt met de meest uiteenlopende dingen, hij doet het gewoon!
Top vent, hij verdient het!
Verwijderd
Ik zou het leuk vinden als mijn vriendin deze telefoon zou krijgen. Ze moet het al 15 jaar met mijn afdankertjes doen en gun ze nu eens een mooie nieuwe telefoon!
[ Voor 17% gewijzigd door Peet op 03-12-2014 00:07 . Reden: aangevuld ]
Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit
We hebben een aantal jaar de dezelfde studie gedaan, maar hij is toch een andere studie gaan doen. Hij is uiteindelijk ook naar een andere stad verhuist en ik zie hem hooguit een paar keer per jaar. Dan ga je mensen toch wel missen.
Het zou iets minder problematisch zijn als hij niet een gare Moto G had die spontaan uit kan vallen en een microfoon heeft die soms niks doet en soms wel.
Een nieuwe telefoon zou het in ieder geval een stuk makkelijker maken om in contact te blijven
(in de woorden van Ben zelf)
Omdat ik wil communiceren met haar. Om haar te laten lachen, te laten verassen, haar verbazen, om haar te intrigeren. Om haar roddels aan te horen, en om naar haar plannen te luisteren. Eindelijk een mobiel netwerk waar ik en goed gesprek kan hebben met mijn vriendin!
Daar is waar ik voor leef!

Ik wil je iets vertellen? Maar voor ik over mezelf begin laten we eerste is over jou hebben!
Ik Ben benieuwd naar alles wat jij te zeggen hebt. Vertel me al je dromen. Zeg me wat je bezig houdt!
Waar je over lacht, waar je over huilt. Ik luister graag naar al je plannen.
Ik luister graag naar al je grappen. Ik luister graag naar al je gedachten.
Vertel me wat je vandaag gedaan hebt. Vertel me die ene roddel die je collega je influisterde.
Vertel me over die ene vergadering waar je 3 uur te laat kwam.
Over dat feestje waar je heen moet maar niet heen wilt.
Over die ene ruzie of over die ene voetbal wedstrijd.
Over dat ene moment. Laat me lachen, laat me huilen, veras me, verbaas me, intrigeer me.
Of zeg gewoon hoe je voelt. Ik Ben benieuwd naar je stem, de zinnen die je mompelt de woorden die je fluistert ook al versta ik ze soms niet.
Ook al zeg je niets dat maakt niet uit. Alleen je adem is al genoeg.
Want ik Ben verliefd op je oren. Ik Ben gek op je mond. En ik Ben reuze reuze benieuwd naar je stem.
Maar voor dat ik verder praat moet ik nu misschien maar eerst zeggen wie ik Ben.
Mijn naam is Ben en ik hou van mensen.
En ik hou van communicatie tussen mensen. Dat is dan ook wat ik in het dagelijks leven doe voor me werk.
Gesprekken tussen mensen daar is waar ik van leef. Ik Ben een nieuw bedrijf.
En het leek me aardig in mijn eigen woorden even aan je voor te stellen.
Ik ben Ben! En ik Ben een mobiel netwerk en ik vind het hoogtijd dat iedereen in Nederland en mobiele telefoon kan hebben.
Een mobiele telefoon is geen status symbool, en mobiele telefoon is gewoon telefoon zonder draad. En die kan iedereen op zak hebben daar hoef je geen stropdas voor te dragen.
En mobiele telefoon zorgt er voor dat je altijd waar je maar wilt met elkaar kunt praten.
En naar elkaar kunt luisteren. En als je even alleen wilt zijn dan zet je hem gewoon uit!
Ik hoop dat je gebruik van me gaat maken, ik zal er alles aan doen om het je makkelijk te maken.
Ik zorg voor goede mobiele telefoons en ik beloof je dat ik altijd alles eenvoudig en begrijpelijk zou houden.
Ik ben Ben! En ik Ben hier voor mij! En voor jou!
Verwijderd
Vooral om deze mensen te bedanken zou ik graag deze telefoon voor hun willen winnen, ik heb zelf op het moment niet de finacieele draagkracht om ook maar een bloemetje voor ze te kopen en weet dat vooral de vrouw des huizes een nieuwe telefoon goed kan gebruiken.
Namen hou ik liever privé als dit geen probleem is, uiteraard zal ik deze wel aan tweakers doorgeven wanneer daar naar gevraagd wordt.
Een prettige kerst vast allemaal!
[ Voor 0% gewijzigd door MPC60 op 03-12-2014 05:11 . Reden: Best wel laat, typos. ]
Xbox: SendexNL
Leuke actie!
Ik nomineer mijn vriendin; wel hebben sinds enkelen dagen een zoon en ze doet het super goed. Ik ben trots op haar.
Groet, Thingman
Zijn vriendin heeft het al opgegeven om hem een smartphone aan te smeren. Via deze weg hoop ik een hoop mensen blij te kunnen maken in samenwerking met jullie!
Ik BEN blij, jij BENt blij en bovenal wij BENne blij!
Succes iedereen!
(P.S. zij is helaas (nog) geen tweaker, maar door mijn tweaker-invloed probeert ze inmiddels zelf wel alles eerst voordat ze mij om hulp vraagt bij spullen met een stekker...)
Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC
En die Moto X ziet er echt goed uit in Bamboo, mooi, snel en stijlvol.
en aans löpt wa vast
Al een paar jaar mag ik vrij mee op ski- en zomervakantie met mijn vriendin en schoonouders. Hele mooie vakanties die ik zelf niet kan opbrengen en die ik ze nooit financieel kan compenseren. Het geeft mij een vervelend gevoel als je daar niks voor terug kunt doen.
Hier komt ook nog bij dat ze in de afgelopen maanden een enorm doorzettingsvermogen toont in een persoonlijke situatie en ook zeer goede resultaten boekt, iets wat ik graag wil belonen.
Ze wilde al langer de moderne wereld instappen met een Android toestel en er lijkt mij echt geen betere manier en timing dan als ik haar er dit jaar een kan geven! Met een beetje geluk mag ik dan ook aanstaande skivakantie weer gezellig mee.
Verwijderd
Bedankt Gert, ik gun jou dit!
Binnenkort hebben wij twee jaar en ik zou haar graag willen verwennen met een mooie Moto X van BEN. Ze heeft op het moment een hele oude Acer Liquid waar ze dagelijks op loopt te schelden, omdat deze echt heel erg traag is. Echter heeft ze het zo druk met haar studie dat ze niet genoeg tijd heeft om te kunnen werken en dus een mooie nieuwe telefoon kan kopen. Met de Moto X zal ze daarom dolgelukkig zijn.
Hij heeft een paar zware jaren achter de rug en alles begint nu weer wat vorm te krijgen. Verder staat hij altijd voor me klaar.
Hij loopt al een jaar te tobben over de aanschaf van een smartphone en is vaak onbereikbaar met z'n oude Nokia. Ik gun hem deze telefoon van harte!
Waarom verdient hij de telefoon van mij? Omdat ik heb kort voor de val heb aangeraden zijn klaphoesje te vervangen voor een siliconen hoesje, omdat dit gewoon veel makkelijker is. Dus ja, BEN mede verantwoordelijk voor zijn tweede kapotte mobiel in korte tijd.
Het is tijd voor een nieuwe telefoon.
Haar telefoon kan in iedergeval wel op internet, maar kan niet als een smart-phone geclassificeerd zijn, en is het dus tijd voor een echte smart
Verwijderd
Zij heeft als studente niet veel geld. Ze moet zelf haar kot en al haar onkosten betalen en loopt al jaren met een goedkoop model van Huawei rond.
Ze zou enorm graag een nieuwe telefoon hebben want degene die ze nu heeft werkt maar amper (het toestel is traag, loopt vast en de batterijduur kom je net een halve dag mee door) maar ze heeft het geld er niet voor.
Ik zou het enorm leuk vinden om haar hiermee te kunnen verrassen :-).
Ze wilt niet dat ik haar sponser of een GSM geef maar als ze hem wint kan ze alleen maar blij zijn :-)

Verwijderd
Alhoewel, ik lach me iedere keer dood wanneer hij weer eens een sms probeert te sturen met z'n prehistorische mobiel. Bril op, moeilijk kijken, vloeken, tieren

@PostNL: succes met de verzending
Red mijn vriendin van deze waanzin Tweakers!
[ Voor 7% gewijzigd door FGras op 03-12-2014 19:09 . Reden: URL profiel Ilja (Gwendolynx) ]
Verwijderd
Nooit aangekomen.. want ik reed de auto in de prak.
Nu is zijn mobiel aan vervanging toe, en als ik hem deze mooie prijs zou kunnen schenken zou dit niet alleen hem, maar ook mij blij maken!
Hoewel ik zowel JK als z'n vrouw niet ken, wil ik haar wel nomineren. Dit verhaal heeft me zo aangegrepen dat ik haar (en hem) dit toestel ontzettend gun!JK schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 22:58:
Ik wil mijn vrouw nomineren.
[aangrijpend verhaal]
TL;DR: Mijn vrouw heeft borstkanker op jonge leeftijd (29) en zit vol in de behandelingen welke ruim 5 jaar duren en moet dat doorstaan met een gare LG L5 II smartphone (maar als ze niet wint, krijgt ze er van mij ook gewoon een naar keuze).
Als ik dit bericht lees besef ik dat ik niks te klagen heb, ook ik nomineer jullie! Het is jullie van harte gegund! Sterkte ermee!JK schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 22:58:
Ik wil mijn vrouw nomineren.
Na ruim een jaar werkloos te zijn geweest, in de tussentijd haar moeder (56) verloren [wel zelf een maand haar moeder verzorgd] en eindelijk weer sinds een maand een baan had, kreeg mijn vrouw een half jaar terug, op 29-jarige leeftijd, te horen borstkanker te hebben. We zijn inmiddels erg druk met de behandelingen (het begin is een absolute rollercoaster). Ze heeft 16 lange chemo's vanwege de agressie van de tumor achter de rug (ongeveer 4.5 a 5 uur per sessie, excl. tijd er omheen), binnenkort volgt de operatie, dan nog bestralingen, immunotherapie en jaren lang pillen slikken, waardoor we ook nog eens de komende 5 jaar niet aan kinderen mogen beginnen, laat staan dat het daarna nog kan.
We waren eigenlijk net op het punt om aan kinderen te beginnen, alles goed voor elkaar (en eindelijk weer een baan) en dan dit... er bestaat een aanzienlijke kans dat ze onvruchtbaar blijft.
Daarnaast weet je met deze k*tziekte niet eens of je er over 5 jaar nog bent. Borstkanker is goed behandelbaar, maar het wil absoluut niet zeggen dat elke vrouw (en een enkele man) er met vlag en wimpel doorheen komt. Het is een loterij en je mag hopen een 'winnend' lot te hebben.
Als dat allemaal nog niet erg genoeg is, heeft ze nu een LG L5 II, waarvan de interne speaker soms niet werkt. Om telefoongesprekken te kunnen voeren, moet ze dan via de externe speaker communiceren of met een oordopjes, dit laatste gebruikt ze bijna nooit.
Ik heb haar beloofd na de chemo's, om een nieuw toestel voor haar te kopen, als prestatie de zware chemo's te hebben doorstaan. Door vermoeidheid wil ze nog wel eens wat uit haar handen laten vallen, dus wacht ik op het moment dat dit niet meer gebeurd. Dat moment komt er deze maand zeker nog aan,
want de laatste anderhalve week laat ze haar huidige telefoon niet meer vallen (dat is overigens niet de reden dat die interne speaker niet meer werkt, dat was al een tijdje zo).
Als Ben haar wil helpen aan een mooie Moto X 2014, kan ik dat geld wat ik niet uit hoef te geven weer besteden aan bijv. reiskosten en parkeerkosten naar het ziekenhuis.
Baan door de ziekte kwijt, mooie lange haar door de chemo kwijt, een gezond lichaam kwijt, veel minder energie om dingen te doen en angst voor wat komen gaat en ook wat misschien niet komen gaat... zij verdient een mooie telefoon om in het ziekenhuis en thuis verbonden te blijven met de wereld op de momenten dat ze zich niet lekker voelt. Uiteraard krijgt ze als ze niet gekozen wordt, van mij een mooie telefoon naar keuze, zoals ik haar heb beloofd.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Verwijderd
Om niet teveel offtopic te gaan; het leven kan je echt toelachen en ineens 180 graden draaien. Ik spaar in elk geval niet al mijn geld voor later, want later kan er misschien wel niet zijn. Niet alles oppotten dus, maar lekker genieten (met enige mate) en spendeer veel tijd met vrienden en familie, ook in dit soort nare tijden hebben wij echt veel steun aan ze! 15 december mag ze onder het mes, maar dan zijn we echt nog lang niet klaar, hopelijk komen we er goed doorheen met een lach en een traan.
Maar goed, er zijn nog meer mensen/familie op GoT met verschrikkelijke ziektes, ook hen wil ik sterkte wensen en ook zij verdienen van Ben zo'n Moto X!
Begin dit jaar op 55 jarige leeftijd spontaan een heup gebroken en heeft hier nog steeds heel veel last van.
In de tussentijd, tijdens de ziekenhuisopname, ook nog gestopt met roken dus het is zwaar geweest.
Nu is ze redelijk immobiel en zou het fijn zijn voor haar om een nieuwe telefoon te hebben om haar mee af te leiden omdat haar huidige HTC Wildfire het begint te begeven.
Hij verdient dus wel een lichtpuntje.
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Hij heeft de laatste jaren voldoende shit achter de kiezen gehad.

Mijn moeder ondersteund met jarenlange slepende operaties aan knie en rug. Vervolgens op de koop toe borstkanker (na lange tijd wel kanker vrij), hierna een echtscheiding.

Nu heeft hij gelukkig een nieuwe vriendin gevonden waarna hij zelf met prostaatkanker werd geconfronteerd.
Dit lijkt vooralsnog goed te gaan, maar contact gaat via sms, een smartphone heeft hij niet, daarom deze nominatie zodat hij eindelijk eens op de voor de rest van ons gezin gebruikelijke wijze, via whatsapp, ons kan berichten wanneer hij op de koffie wil komen
Omdat het kan...
[ Voor 25% gewijzigd door jurgenkotvis op 04-12-2014 10:54 . Reden: code ]
Hij kan het zelf niet veroorloven om een nieuwe smartphone te halen en met deze nieuwe moto kan ik hem eindelijk weer eens fatsoenlijk bereiken.
Maar loopt nu nog met oude android phone met hoop problemen. Dus moto x lijkt me flinke verbetering
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Dit topic is gesloten.