Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33

Rubén89

Omdat ik zag dat er gek genoeg nog geen topic voor de Classic op GoT was, besloot ik om er maar een te beginnen. Er zijn toch zeker wel andere tweakers geïnteresseerd in dit nieuwe toestel?

Eerst maar eens wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://us.blackberry.com/content/dam/blackBerry/images/device/smartphone/blackberry-10/classic/structured/classic/global/desktop/black/specs-hero.png

Afbeeldingslocatie: http://store.shopblackberry.com/DRHM/Storefront/Company/bbrry/images/product/detail/Classic/Classic_Black_Side.png

Afbeeldingslocatie: http://store.shopblackberry.com/DRHM/Storefront/Company/bbrry/images/product/detail/Classic/Classic_Black_FRA.png

Afbeeldingslocatie: http://store.shopblackberry.com/DRHM/Storefront/Company/bbrry/images/product/detail/Classic/Classic_Black_Back.png

Afbeeldingslocatie: http://us.blackberry.com/content/dam/blackBerry/images/device/smartphone/blackberry-10/classic/product/overview/feature-keyboard.jpg.original.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forums.crackberry.com/attachments/blackberry-classic-f419/306340d1413415056t-got-my-paws-blackberry-classic-hq-photos-q-dsc_5457_sm.jpg

Over de beschikbaarheid en prijzen bij zowel de diverse telecomproviders als (web)winkels kan gediscussieerd worden in het [BlackBerry Classic] Prijzen en Levertijden topic

Dan de specificaties:
  • Display: 3,5" IPS LCD, resolutie: 720*720 pixels, (pixeldichtheid van 294 PPI) het scherm is gemaakt van Gorilla Glass 3
  • SoC: Qualcomm Snapdragon S4 Plus (MSM8960) Dual-Core CPU @ 1,5Ghz met Adreno 225 GPU & 2GB RAM
  • Opslag: 16GB intern opslaggeheugen & microSD kaartslot (hot-swappable) dat kaartjes met een grootte tot 128GB ondersteunt
  • Accu: 2515 mAh grote ingebouwde accu.
  • Camera: 8MP rear camera (filmt in 1080p) en een 2MP front camera (filmt in 720p)
  • Connectiviteit:
    - WiFi b/g/n op 2,4/5Ghz,
    - 4G LTE (cat 4),
    - Bluetooth 4.0 LE en EDR,
    - Near Field Communication,
    - Miracast (voor draadloze projectie op externe monitor),
    - WiFi-Direct,
    - DLNA,
    - 4G LTE mobile-hotspot support
    - USB-host functionaliteit / USB OTG (aansluiten van muis toetsenbord, of geheugenstick via USB),
    - Video-Output via SlimPort adapter (voor video output naar HDMI/VGA monitoren )
  • Video en audio ondersteuning: De standaard media speler in BB10 OS 10.3.1 ondersteunt ook veel formaten die door sommige andere OS'en standaard niet worden ondersteund zoals Ogg Vorbis, MKV en FLAC.
De unboxing
Jon Rettinger, van techwebsite TechnoBuffalo, heeft een unboxing op youtube geplaatst waarbij de Classic uitstekend in beeld wordt gebracht en waarin hij de Classic en passant ook nog even vergelijkt met de BlackBerry Bold 9900.

[ Voor 80% gewijzigd door Rubén89 op 10-01-2015 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jammer van het 720*720 scherm. Het is zo te zien een Q10 met extra functieknoppen en een marginale hardware upgrade.
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:58:
Bedankt gambieter voor de snelle wijziging O-)
offtopic:
Teveel eer, ik heb alleen een TR geplaatst, de Mobile mods hebben de rest gedaan :p

[ Voor 52% gewijzigd door gambieter op 17-11-2014 15:46 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:32
Ja inderdaad jammer. Voor die prijs laat ik hem nog even links liggen, lag de prijs van het toestel richting de 300 euro dan was ik ervoor gegaan. Ik houd dit forum wel in de gaten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfv
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:05

Jfv

Ik vind de prijs ook aan de hoge kant, blijf mijn q5 nog maar een tijdje gebruiken.
Blijf hier meekijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejjon
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 09:10
Ben hem aan het overwegen. Hij ziet er goed uit en de grotere batterij zou een veel betere accuduur op moeten leveren dan de Q10. Toch wil ik eigenlijk de batterijduur afwachten in reviews. Het duurt alleen zo lang, hij was in februari al aangekondigd. €430 vind ik ook te veel. €50 euro erbij en je hebt een Xperia Z3 Compact.

Hier nog een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.technobuffalo.com/wp-content/uploads/2014/09/blackberry-classic-6.jpeg

[ Voor 43% gewijzigd door Leejjon op 19-11-2014 11:39 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
De prijs is hoog maar om nou te klagen over de resolutie vind ik belachelijk, het is maar een 3,5" scherm dus de resolutie is ruim voldoende.

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:49
Ik kijk zeker uit naar de Classic, met name vanwege de tool belt die zijn terugkeer maakt. Omdat de Q10 die niet had, heb ik 'm links laten liggen. Ik ben onderhand wel toe aan een toestel die hedendaags goed mee kan, aangezien ik nog steeds met een oude Bold 9780 loop.

Shikata ga nai.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik wond de toolbelt eerst ook een gemis, maar moet zeggen dat ik er nu geen last meer van heb met mijn Q10 :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
Mooi toestel! Als de prijs goed is dan koopt me vriendin er wel 1 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Ik dacht ook dat ik de toolbelt flink zou missen en heb de Q10 eigenlijk genomen om de tijd tot de Classic te overbruggen. Na een paar dagen Q10 was ik al zo gewend dat ik de toolbelt niet meer gemist heb. Voor mij dus geen reden om de Classic te nemen, tenzij m'n Q10 kuren krijgt. Alhoewel een iets groter scherm natuurlijk wel welkom is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacow
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:54
Ik zit al een tijdje op deze telefoon te wachten.
Gebruik nu al een lange tijd een HTC met Android waar ik helemaal gek van wordt. Daarvoor heb ik 3 BlackBerry's gehad en daar ben ik altijd tevreden over geweest. Dit zou mijn eerste met BB 10 worden.

De prijs moet nog wel wat dalen en de reviews moeten goed zijn, ik ga geen €400+ uitgeven aan een telefoon die niet minstens anderhalve dag mee gaat (of verwacht ik nu te veel?)

Nog 2,5 week wachten en dan weten we meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tacow schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 19:34:
Ik zit al een tijdje op deze telefoon te wachten.
Gebruik nu al een lange tijd een HTC met Android waar ik helemaal gek van wordt. Daarvoor heb ik 3 BlackBerry's gehad en daar ben ik altijd tevreden over geweest. Dit zou mijn eerste met BB 10 worden.

De prijs moet nog wel wat dalen en de reviews moeten goed zijn, ik ga geen €400+ uitgeven aan een telefoon die niet minstens anderhalve dag mee gaat (of verwacht ik nu te veel?)

Nog 2,5 week wachten en dan weten we meer :)
Wat is precies het voordeel van anderhalve dag boven één dag? 's Nachts kun je de telefoon toch gewoon aan de lader hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacow
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:54
Mijn oude BlackBery's hoefden maar 1 keer per 3 dagen aan de lader (met internet uit zelf 5 dagen).
Zoiets is tegenwoordig niet meer standaard, maar de 1,5 tot 2 dagen moeten nog wel te doen zijn.

Ik noemde anderhalf omdat als de telefoon maar 1 dag meegaat en je hem een keer zeer intensief gebruikt, je die ene dag niet meer haalt.. Anderhalve dag normaal is met intensief gebruik nog steeds een dag (hopelijk) :p

[ Voor 3% gewijzigd door Tacow op 05-12-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tacow schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 17:26:
Mijn oude BlackBery's hoefden maar 1 keer per 3 dagen aan de lader (met internet uit zelf 5 dagen).
Zoiets is tegenwoordig niet meer standaard, maar de 1,5 tot 2 dagen moeten nog wel te doen zijn.

Ik noemde anderhalf omdat als de telefoon maar 1 dag meegaat en je hem een keer zeer intensief gebruikt, je die ene dag niet meer haalt.. Anderhalve dag normaal is met intensief gebruik nog steeds een dag (hopelijk) :p
Ik snap em ;)

Mijn 9900 gaat na drie jaar trouwens nog steeds 1,5-2 dagen mee (met redelijk belgedrag en internet)
Bevalt me prima zo maar ik hang em nagenoeg elke nacht aan de lader, gemak is dan wel dat je dat een keer kunt vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo een topic over de classic, ben blij dat er er eentje hebt gemaakt anders had ik deze week er eentje gemaakt met het oog op de lancering :) Nu nog even wachten en het toestel kopen voor de vrouw die een touchscreen only echt een ramp vindt qua gebruik, hoewel ze mijn oude Z30 gebruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2014 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Mijn vrouw heeft ook een gruwelijk hekel aan touchscreen, ik ben eigenlijk vooral benieuwd of deze Classic ook zo'n Paratek antenne zal krijgen als de Z30.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
De BlackBerry Classic staat nu ook op bij Coolblue voor de prijs van 429,-.

Als je het mij vraagt net te duur. Hoe houdbaar is de verwachte hardware?

Verder vind ik het een erg strak design. Het zal mijn voorliefde voor dit soort toestellen wel zijn... al ga ik mijn Passport niet verlaten voorlopig. Benieuwd of het de huidige gebruikers van het legacy OS kan verleiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Classic is ook al te preorderen bij Belsimpel voor 425 euro. Dat vind ik echt nog te veel geld, maar op CrackBerry stond dat Vodafone Duitsland hem al voor 380 euro los had, dat is meer in de richting vind ik. Zelf ben ik van plan om nog een maandje te wachten na de launch, zeker aangezien hoeveel de Passport is gezakt binnen een paar weken. Ik hoop dat ik hem dan voor ongeveer 325-350 kan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou Blackberry de prijs van dat toestel verlagen? Voorheen deden ze dat omdat de toestellen niet populair waren, met de Classic is dat heel anders.

In de USA is ie al uitverkocht http://www.allaboutphones...rtreffen-verwachting.html of zijn die kopers allemaal early adopters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de Passport (die niet bepaald slecht verkocht, waarschijnlijk beter dan dat de Classic zal verkopen) vroegen ze aanvankelijk ook 650 euro, nu kan je hem al voor bijna 90 euro minder kopen (pricewatch: BlackBerry Passport Zwart). Bovendien heeft Vodafone Duitsland hem nu al los voor 380 euro en 430 euro is nou ook niet echt in lijn met de specs (nou weet ik wel dat een BB nooit de prijs:spec ratio van een Moto G of zo gaat halen, dat maakt mij ook niks uit, maar ik verwacht toch wel dat ze een toestel met een 3 jaar oude processor die ze bovendien ook al voor andere toestellen hebben kunnen gebruiken toch voor een wat lagere prijs dan 430 euro aanbieden)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2014 06:55 . Reden: Klein spellingsfoutje verbetert ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eveneens nieuwsgierig naar dit toestel. Zo, ik bedank Superpelican ook voor deze topic.

Op de CrackBerry site wordt vermeld dat de batterij, blijkens, niet eigenhandig te vervangen is. En vraag ik mij daarbij (ook) af wat de policy is bij BlackBerry wanneer je het inlevert/opstuurt i.v.m. een nieuwe batterij. Een bedrijfspersoon of particulier zit dan zonder z’n mobiele (werk)telefoon. Niet zo'n (luxe-)probleem, maar wel iets om te weten/beseffen voor men het aanschaft, toch!?
Overigens, het kan geen twijfel lijken dat een geïntegreerde batterij de stabiliteit ten goede komt. Net alsof het de (nieuwe) norm/standaard is bij het ontwerp en de bouw van het product. Ja, bij alle bekende bedrijven is dat zo. Er blijkt (of bleek) immers al een probleem met bijv. de Q10 hieromtrent las ik niet als enige.

Daarnaast dimt het licht van de Classic niet zoals bij de Bold 9900 schijnt het. Vragen genoeg om de kat uit de boom te kijken, voorlopig. De levering bij Coolblue lijkt pas te starten medio januari, volgende maand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
Of crackberry.com/blackberry-classic-live-blog-and-chat voor een tekstvariant. Ik ga hem wel kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Die live blog chat werkt vaak ook wel goed ja! Dat zijn dan toch vaak de momenten dat Crackberry uitblinkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Moet zeggen, ik kijk stiekem met een schuin oog wel naar de aankondiging van dit toestel uit. Hoewel ik ondertussen al jaren een smartphone heb met touchscreen, zou ik toch wel eens een goed fysiek toetsenbord willen hebben waarmee ik blind kan typen. En hoewel mijn huidige toestel nog prima werkt (Xiaomi M2s), zou ik graag de Classic willen hebben. Maar moet de prijs wel een beetje redelijk zijn. Over de 400 euro komt hij er sowieso niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
http://crackberry.com/blackberry-classic-review

Review van de Classic zojuist gepost.

THE GOOD

Quality hardware with a great feeling of durability.
Physical keyboard is as great as ever!
Battery life will get you through your day.
New additions to the OS make it the best release yet.
THE BAD

Camera could be better
If you're already a BlackBerry 10 device owner, specs may be offputting.

[ Voor 64% gewijzigd door Robkazoe op 17-12-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Dat is snel... mag dat wel? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejjon
Ziet er best ok uit.
Afbeeldingslocatie: http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/w656h382crop/public/article_images/2014/12/BlackBerry-Classic-Device-Left-Angle.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark04
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10-2022
Iemand tips waar we in Nederland de Classic het eerste kunnen aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Belsimpel in zwarte uitvoering voor 429 euro als los toestel en pre-order zonder abonnement.

http://www.belsimpel.nl/B...y-Classic-Black/overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit toestel komt t.z.t. ook in een witte uitvoering las ik ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
Prima rechttoe-rechtaan toestel, zoals ik het zie. Ik ben benieuwd naar de verdere aanbieders en prijs in Nederland.

Shikata ga nai.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Prijzen en levertijden graag in een apart topic in Telecomproviders. Niet hier.

Verwijderd

Topicstarter
Net de OP even geüpdated met nieuwe informatie en foto's. Als iemand nog graag wil bijdragen aan het uitbreiden en up-to-date houden van de OP, PM me dan even.

• itsyaboy
Ik ben benieuwd naar de eerste gebruikersreviews op Tweakers. Iets zegt mij dat dat nog wel even kan duren. Veel diehards zitten al op de Passport, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeheGOD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-10-2023
Bij LAsystems staat die aan ongeveer €409. Ze hebben hem wel nog niet op voorraad, dus weet niet hoe lang het duurt voordat de classic afgeleverd is.
http://www.lasystems.be/B...G16GB/product/430190.html
Heeft er trouwens iemand enig idee hoe je winkels aan de pricewatch kan toevoegen?

edit: excuses, had de modbraek niet gezien

[ Voor 7% gewijzigd door BeheGOD op 19-12-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om eerlijk te zijn, vind ik de mod break ook maar raar. Ik snap niet waarom informatie over de beschikbaarheid en de prijzen van een toestel in de categorie Telecomproviders moeten. De prijzen van een toestel los hebben nog niks te maken met "telecomproviders"?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Shinobi-vs-Gast schreef op donderdag 20 november 2014 @ 02:27:
Ik kijk zeker uit naar de Classic, met name vanwege de tool belt die zijn terugkeer maakt. Omdat de Q10 die niet had, heb ik 'm links laten liggen. Ik ben onderhand wel toe aan een toestel die hedendaags goed mee kan, aangezien ik nog steeds met een oude Bold 9780 loop.
En jij bent dan ook exact de doelgroep waarvoor de BlackBerry Classic ontworpen, gefabriceerd en verkocht wordt!

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoD in "BlackBerry Classic [Ervaringen & Discussie Topic]"

[ Voor 91% gewijzigd door PaT op 29-12-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
Wauw, dat is nog eens een mooie prijs zeg. :D Instant buy mocht dat zo blijven. Vooralsnog ben ik benieuwd naar de prijzen van andere aanbieders, maar twee weken zijn eigenlijk zo voorbij.

Is de inhoud van de doos trouwens al bekend? Ik weet dat je bij de Bold telefoons altijd zo een hoesje kreeg, maar is dat ook het geval bij de Classic?

[ Voor 29% gewijzigd door Shinobi-vs-Gast op 26-12-2014 23:18 ]

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kom de classic niet tegen op centralpoint.nl . link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD in "BlackBerry Classic [Ervaringen & Discussie Topic]"

[ Voor 78% gewijzigd door PaT op 29-12-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Wow dat vind ik geen geld! Ik denk dat ik toch een stuk materialistischer ben dan ik had ingeschat (en dat was heel erg hoog). De vingers jeuken om de Classic in handen te hebben. Het design is gewoon té veel als de Bold 9900.. een telefoon die denk ik rechtstreeks een verbinding had tot m'n dopamine-afgifte.. wanneer komen er nou Tweaker user reviews..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08 23:33
Waar is de link naar de winkel gebleven waar die zo goedkoop was? Hebben wij hier soms ook last van noord-koreaanse toestanden? Waarom nuttige info verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Om eerlijk te zijn klopt de modbreak mijner inziens niet. Ik snap dat als er aanbiedingen van telecom providers worden besproken, dit in een dergelijk topic dient te gebeuren.

Helaas verkopen telecom providers haast geen BlackBerry meer, dus kijken geïnteresseerde personen naar webshops die alleen toestellen verkopen. Wat heeft dit dan nog te maken met telecom providers?

En eerlijk is eerlijk, BlackBerry is geen Apple, die overal verkrijgbaar zijn. Het verkrijgen van een BlackBerry toestel is een ervaring an sich en hoort dus zeker thuis in een Ervaringen & Discussie topic.

Waar kunnen wij deze discussie voeren? Want ik vermoed dat mijn post wel weer geknipt zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Is wel vaker gebeurd die discussie maar je legt hem altijd af. Ook in het Windows Phone topic en zelfs in Android topics. Mods willen gewoon 100% scheiding hebben van webwinkels, abbo's en verkopen van toestel en de daadwerkelijk inhoudelijke discussie over het toestel zelf. Het voordeel van deze methode is dat er geen discussie bestaat. En bij populaire toestellen wordt alles netjes opgesplitst in twee topics waardoor het overzicht beter te bewaren is voor zowel de lezers als voor de mods. Het grote nadeel is dat impopulaire toestellen (even gechargeerd gezegd) in plaats van één topic die nog een beetje loopt, nu twee halfdode topics krijgen waar amper gereageerd wordt. Maar goed, ze zijn hier nogal van de regeltjes en hebben liever dus twee halfdode topics dus verwacht weinig coulance van de mods hier.

Terug een beetje ontopic: Als je gewoon naar de centralpoint site gaat en zoekt op Blackberry Classic kun je hem zo vinden. Overigens wel raar dat ie nog niet in de pricewatch staat (de centralpoint prijsvermelding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
De regels zijn duidelijk. GoT is een groot forum waarbij er relatief strakke regels gelden.

Daarom heb ik even een nieuwe topic aangemaakt: [BlackBerry Classic] Prijzen en Levertijden. Er staat ook een link in de topicwaarschuwing waardoor deze gemakkelijk te vinden is.
itsyaboy schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:38:
Om eerlijk te zijn klopt de modbreak mijner inziens niet. Ik snap dat als er aanbiedingen van telecom providers worden besproken, dit in een dergelijk topic dient te gebeuren.

Helaas verkopen telecom providers haast geen BlackBerry meer, dus kijken geïnteresseerde personen naar webshops die alleen toestellen verkopen. Wat heeft dit dan nog te maken met telecom providers?

En eerlijk is eerlijk, BlackBerry is geen Apple, die overal verkrijgbaar zijn. Het verkrijgen van een BlackBerry toestel is een ervaring an sich en hoort dus zeker thuis in een Ervaringen & Discussie topic.

Waar kunnen wij deze discussie voeren? Want ik vermoed dat mijn post wel weer geknipt zal worden.
Willo19 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:33:
Waar is de link naar de winkel gebleven waar die zo goedkoop was? Hebben wij hier soms ook last van noord-koreaanse toestanden? Waarom nuttige info verwijderen?
We gaan geen discussie voeren over het beleid, daar zijn andere kanalen voor: Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile

Daarnaast wordt een reactie niet zomaar geknipt, daar moet wel een goede reden voor zijn.

Rubén89, Superpelican, jullie zijn medeauteurs zoals bij dit topic, graag aanpassen indien nodig.

[ Voor 75% gewijzigd door The Wizard op 30-12-2014 16:08 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
The Wizard schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:03:
De regels zijn duidelijk. GoT is een groot forum waarbij er relatief strakke regels gelden.

Daarom heb ik even een nieuwe topic aangemaakt: [BlackBerry Classic] Prijzen en Levertijden. Er staat ook een link in de topicwaarschuwing waardoor deze gemakkelijk te vinden is.

[...]

[...]

We gaan geen discussie voeren over het beleid, daar zijn andere kanalen voor: Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile

Daarnaast wordt een reactie niet zomaar geknipt, daar moet wel een goede reden voor zijn.

Rubén89, Superpelican, jullie zijn medeauteurs zoals bij dit topic, graag aanpassen indien nodig.
Mogen we al een eigen BlackBerry sectie? Zo komen er wel erg veel topics als we dit moeten opvolgen. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
The Wizard schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:03:

Thanks voor de moeite van het openen van het nieuwe topic.
The Wizard schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:03:We gaan geen discussie voeren over het beleid, daar zijn andere kanalen voor: Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile

Duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://hub10nl.wordpress.com/

Je zult vast wel begrijpen dat het nog lang niet af is, maar het concept is er al.
Ik zal nog veel meer informatie toevoegen aan de toestelpagina's en uiteraard ook voor de andere BB10 toestellen pagina's aanmaken.

Als er nog enthousiaste tweakers zijn die willen bijdragen, dan hoor ik het graag (PM) ;)

On topic:
Een paar dagen geleden heeft GSMarena ook een uitgebreide review gepubliceerd van de Classic: http://m.gsmarena.com/blackberry_classic-review-1186.php

Wat ik interessant vond aan deze review is dat de reviewer de geluidskwaliteit van de Classic prees, ondanks dat het een mono speaker betreft, dat vond ik persoonlijk mooi om te lezen, ik was in eerste instantie teleurgesteld dat de Classic niet dezelfde speakers als de Z30 heeft.

EDIT: Het lijkt erop dat het niet om de kwaliteit van de speakers zelf gaat, maar alleen om de kwaliteit van de audiochip/SoC/audioaansluiting, m.a.w. de geluidskwaliteit als je er een dure koptelefoon aan zou hangen. Jammer dat het niet om de kwaliteit van de speakers ging, maar toch wel mooi om te horen dat de kwaliteit met een goede speaker/koptelefoon eraan behoorlijk goed is.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:20:
https://hub10nl.wordpress.com/

Je zult vast wel begrijpen dat het nog lang niet af is, maar het concept is er al.
Ik zal nog veel meer informatie toevoegen aan de toestelpagina's en uiteraard ook voor de andere BB10 toestellen pagina's aanmaken.

Als er nog enthousiaste tweakers zijn die willen bijdragen, dan hoor ik het graag (PM) ;)

On topic:
Een paar dagen geleden heeft GSMarena ook een uitgebreide review gepubliceerd van de Classic: http://m.gsmarena.com/blackberry_classic-review-1186.php

Wat ik interessant vond aan deze review is dat de reviewer de geluidskwaliteit van de Classic prees, ondanks dat het een mono speaker betreft, dat vond ik persoonlijk mooi om te lezen, ik was in eerste instantie teleurgesteld dat de Classic niet dezelfde speakers als de Z30 heeft.

EDIT: Het lijkt erop dat het niet om de kwaliteit van de speakers zelf gaat, maar alleen om de kwaliteit van de audiochip/SoC/audioaansluiting, m.a.w. de geluidskwaliteit als je er een dure koptelefoon aan zou hangen. Jammer dat het niet om de kwaliteit van de speakers ging, maar toch wel mooi om te horen dat de kwaliteit met een goede speaker/koptelefoon eraan behoorlijk goed is.
Als de prijs hier goed is, nu zit de passport ook rond de 550 euro, en ik hoop dat de classic zakt naar de 350 euro dan koop ik er ook 1 voor me vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Classic met een knipoogje naar de Bold 9900

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ebG2x32CDCI]

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbtbnl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 14:23
Zijn er al Tweakers die de Classic kunnen vergelijken met de Q10?

Ik ben voornamelijk benieuwd naar het gewicht en het scherm (grootte en kleurweergave).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Er zitten er volgens mij wel twee in de Tweakers BBM groep die van Q10 naar Classic zijn gegaan. Die zullen vast hier ook op het forum af en toe rond dwalen. BBM groep vind je terug in het Passport topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De auteur heeft inmiddels zijn Classic besteld (zie Prijzen en Levertijden topic voor meer informatie), morgen in huis :) Zal mijn ervaringen en wat foto's delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toub
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-01-2024
jbtbnl schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:24:
Zijn er al Tweakers die de Classic kunnen vergelijken met de Q10?

Ik ben voornamelijk benieuwd naar het gewicht en het scherm (grootte en kleurweergave).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TS06qyN.jpg?1

tis al weer een tijd geleden dat ik de Q10 heb gebruikt (kapot scherm)

Gewicht: Zwaarder dan Q10, maar voel ik al niet meer na 24 uur, hij ligt goed in de hand.
Scherm: Kan ik niks over zeggen, is alweer een tijdje terug.

edit: In vergelijking met de iPhone 5s, is het scherm iets minder mooi qua kleurweergave.

[ Voor 7% gewijzigd door Toub op 16-01-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark04
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10-2022
Classic is inderdaad een stukje zwaarder dan de Q10, maar dat is ook niet zo gek omdat de Classic een stukje groter is. Verder niet hinderlijk dat de Classic zwaarder is.

Het scherm van de Classic is een stuk beter dan de Q10, veel helderder, mooiere kleurweergave en fijn dat hij een beetje groter is. Het wit van de Q10 is een beetje blauwachtig en van de Classic is wit ook echt wit.

Tot nu toe heel erg tevreden over de Classic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejjon
Type nu vanaf mijn classic. Hier wat dingen die me opvallen:
- telefoon is ietsje zwaarder en groter dan ik verwacht had.
- ik kan hem met 1 hand bedienen maar iets lastiger dan mijn xperia play
- trackpad is echt nuttig om een cursor te plaatsen tussen letters in of om op kleine linkjes te klikken zoals de pagina linkjes onder deze topic.
- heb hem al 1x laten vallen :( maar geen krasjes gelukkig
- als je hem in 1 hand vast hebt is de uit knop wat lastig te bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Typ dit op mijn nieuwe Classic! Ben er nu al ruim anderhalf uur mee aan het spelen en ben zeer onder de indruk van dit toestel. Het toestel draait echt ontzettend soepel, al heb ik nog geen Android apps geprobeerd. Het toestel draait duidelijk soepeler dan de Z30 met de laatste officiele software, ondanks de langzamere processor. Dit is mijn eerste BlackBerry en dus ook mijn eerste ervaring met de trackpad en ik moet zeggen dat de trackpad erg gaaf is, hij is handig in de browser, maar je kan er ook prettig mee scrollen. Het formaat vande Classic vind ik persoonlijk ideaal. Het hardware toetsenbord is ook erg prettig, al ben ik er nu nog aan het wennen. Foto's en meer informatie volgen nog.

EDIT: wat screenshots:
Afbeeldingslocatie: https://copy.com/dvv2OU32eCv4v66b

Afbeeldingslocatie: https://copy.com/6Y64DO0JKP9Z3XNL

Afbeeldingslocatie: https://copy.com/9hry0MkYvUXvT48b

Afbeeldingslocatie: https://copy.com/FvK81bayEg6aX3DT

Afbeeldingslocatie: https://copy.com/39LfzrLMqRpWL4nC

Afbeeldingslocatie: https://copy.com/wtW6ONqS0YnaN8Sj

Afbeeldingslocatie: https://copy.com/QdRqdbHFS2SwoWuE

Afbeeldingslocatie: https://copy.com/MXHtDar7ftyary8i

Afbeeldingslocatie: https://copy.com/cGhxwhFST3wP2C6H

Afbeeldingslocatie: https://copy.com/LRO2bPOX4LRkbxJk

EDIT2: Net Spotify geïnstalleerd van de Amazon App Store, het installeren ging prima en redelijk soepel en de app werkt prima. Snap het commentaar niet zo goed van al die mensen die beweren dat Android apps verschrikkelijk laggen op de Classic... Nee, ik geloof best dat de zwaarste 3D Android games er niet bepaald vloeiend op zullen draaien, maar "normale" apps zoals Spotify... P.S.: Zelfs de speciale audio/video play/pauze knop werkt met de Spotify Android app :D

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2015 13:59 . Reden: screenshots toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbtbnl
Weet iemand waar je notificaties voor e-mail instelt in BBOS 10.3? De telefoon trilt wel bij nieuwe WhatsApp berichten, maar niet bij e-mails...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jbtbnl schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:04:
Weet iemand waar je notificaties voor e-mail instelt in BBOS 10.3? De telefoon trilt wel bij nieuwe WhatsApp berichten, maar niet bij e-mails...
Net even voor je gekeken: Settings -> Notifications -> <een profiel> -> Customize App Notifications -> Email messages en dan kan je daar "Sound", "Vibrate" en "LED" etc. aan en uitzetten voor een bepaald profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbtbnl
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:17:
[...]

Net even voor je gekeken: Settings -> Notifications -> <een profiel> -> Customize App Notifications -> Email messages en dan kan je daar "Sound", "Vibrate" en "LED" etc. aan en uitzetten voor een bepaald profiel.
Dankjewel, om een of andere reden stond "Email messages" er niet tussen bij mij, maar na een reboot wel weer... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans446
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 10:31
Wel grappig dat het led lampje meerdere kleurtjes kan weergeven

[ Voor 10% gewijzigd door Hans446 op 17-01-2015 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hans446 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:24:
Wel grappig dat het led lampje meerdere kleurtjes kan weergeven
Is dat niet gebruikelijk dan? Mijn Jolla en N900 deden dat ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans446
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:36:
[...]

Is dat niet gebruikelijk dan? Mijn Jolla en N900 deden dat ook. ;)
Ik kom van een lumia 620, die had deze functie niet. Telefoon daarvoor was een nokia e72, deze knipperde wel bij een bericht maar alleen in het wit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 11:58:
Typ dit op mijn nieuwe Classic! Ben er nu al ruim anderhalf uur mee aan het spelen en ben zeer onder de indruk van dit toestel. Het toestel draait echt ontzettend soepel, al heb ik nog geen Android apps geprobeerd. Het toestel draait duidelijk soepeler dan de Z30 met de laatste officiele software, ondanks de langzamere processor. Dit is mijn eerste BlackBerry en dus ook mijn eerste ervaring met de trackpad en ik moet zeggen dat de trackpad erg gaaf is, hij is handig in de browser, maar je kan er ook prettig mee scrollen. Het formaat vande Classic vind ik persoonlijk ideaal. Het hardware toetsenbord is ook erg prettig, al ben ik er nu nog aan het wennen. Foto's en meer informatie volgen nog.
Supertof dat je 'm binnen hebt! Het dat ik al héél veel geld uitgegeven heb aan een Passport en vervolgens nog een keer héél veel geld uitgegeven heb aan een Passport én er tevreden mee ben want anders....

Goed ook om te lezen dat de Classic érg vloeiend draait, zou je mij een plezier willen doen en Geekbench 3 uit BlackBerry World willen downloaden en die willen draaien zodat ik een idee krijg van de prestaties van de Classic?

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rubén89 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 12:24:
[...]

Supertof dat je 'm binnen hebt! Het dat ik al héél veel geld uitgegeven heb aan een Passport en vervolgens nog een keer héél veel geld uitgegeven heb aan een Passport én er tevreden mee ben want anders....

Goed ook om te lezen dat de Classic érg vloeiend draait, zou je mij een plezier willen doen en Geekbench 3 uit BlackBerry World willen downloaden en die willen draaien zodat ik een idee krijg van de prestaties van de Classic?
Heb het net gedraaid, uiteraard eerst alle andere apps afgesloten, de single core score was 496 en de multi core score was 938. Had graag een screenshot gemaakt van de resultaten, maar om een of andere reden werkt de screenshot app die ik gebruikte niet meer sinds ik de media control shortcuts heb aangezet (en ze weer uitgezet te hebben en de Classic te hebben gereboot). Zal de app opnieuw installeren, misschien dat het dan wel weer werkt (de volume down long press shortcut weer overschreven wordt?).

Edit: De screenshot app werkt weer na het herinstalleren ervan, maar heb ontdekt dat de volledige resultaten van mijn Classic ook via deze link te bekijken zijn

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister middag in m'n bezit, de bb classic. Heerlijk telefoontje. Kom van een z10 af die me eigenlijk super beviel, maar omdat ik nogal materialistisch ben ingesteld, me pa al de passport heeft, kon ik het niet laten om m'n abo te verlengen ism met de classic. Hier mijn eerste bevindingen:

Scherm is stuk breder dan de z10 wat fijn is met teksten cq berichten. Trackpad gebruik ip opvallend vaak alsmede de terug en homeknop. Houd je vingers van het scherm af en dat geeft een fijne ervaring. Scherm is erg mooi. Helder en mooie kleuren.

Was vooraf wat huiverig of de trackpad en knoppen wel iets toevoegen aan het bb10 os dat met de swipe bewegingen al erg fijn werkte. Ik moet zeggen het voegt wel degelijk iets toe. De combinatie van de interface en het bedieningspaneeltje werkt subliem. Echt een toevoeging en geeft toch weer een beetje dat vertrouwde bold9900 gevoel. Alleen nu met een veel rijker os wat de classic tot een veelzijdige smartphone maakt die zich qua mogelijkheden kan meten met ieder ander.

Je levert iets in qua hoogte van het scherm, hiervoor krijg je echter wel een heerlijk toetsenbordje terug. Los van het typen is het gewoon fijn dat je permanent je toetsenbord hebt. Als je bijvoorbeeld iets wilt wilt zoeken op internet pak je je telefoon en je begint gewoon te typen. Dit is ook fijn om bijvoorbeeld snel een contactpersoon te vinden, een app te zoeken etc etc.

Toetsenbordje is mooi helder verlicht.. Telefoon is verder extreem robuust en degelijk gebouwd. Ik denk dat er nauwelijks andere telefoons zijn die dat evenaren. Dit brengt wel een iets hoger gewicht met zich mee. Accuduur lijkt tot dusver erg goed. Sinds gister 17u 30% verbruikt bij erg intensief gebruik. Camera en geluidskwaliteit aan de matige kant zo lijkt het nu, maar hier moet ik nog verder mee gaan spelen.

Ik ben tot dusver erg tevreden, snap gesideload.. wat apps erop gezet als mijn kpn, abn amro, flitsmeister... Nu nog verder vullen, beetje verder indelen en afstellen naar mijn wensen en m'n dagelijkse buddy is er klaar voor! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:41:
Sinds gister middag in m'n bezit, de bb classic. Heerlijk telefoontje. Kom van een z10 af die me eigenlijk super beviel, maar omdat ik nogal materialistisch ben ingesteld, me pa al de passport heeft, kon ik het niet laten om m'n abo te verlengen ism met de classic. Hier mijn eerste bevindingen:

Scherm is stuk breder dan de z10 wat fijn is met teksten cq berichten. Trackpad gebruik ip opvallend vaak alsmede de terug en homeknop. Houd je vingers van het scherm af en dat geeft een fijne ervaring. Scherm is erg mooi. Helder en mooie kleuren.

Was vooraf wat huiverig of de trackpad en knoppen wel iets toevoegen aan het bb10 os dat met de swipe bewegingen al erg fijn werkte. Ik moet zeggen het voegt wel degelijk iets toe. De combinatie van de interface en het bedieningspaneeltje werkt subliem. Echt een toevoeging en geeft toch weer een beetje dat vertrouwde bold9900 gevoel. Alleen nu met een veel rijker os wat de classic tot een veelzijdige smartphone maakt die zich qua mogelijkheden kan meten met ieder ander.

Je levert iets in qua hoogte van het scherm, hiervoor krijg je echter wel een heerlijk toetsenbordje terug. Los van het typen is het gewoon fijn dat je permanent je toetsenbord hebt. Als je bijvoorbeeld iets wilt wilt zoeken op internet pak je je telefoon en je begint gewoon te typen. Dit is ook fijn om bijvoorbeeld snel een contactpersoon te vinden, een app te zoeken etc etc.

Toetsenbordje is mooi helder verlicht.. Telefoon is verder extreem robuust en degelijk gebouwd. Ik denk dat er nauwelijks andere telefoons zijn die dat evenaren. Dit brengt wel een iets hoger gewicht met zich mee. Accuduur lijkt tot dusver erg goed. Sinds gister 17u 30% verbruikt bij erg intensief gebruik. Camera en geluidskwaliteit aan de matige kant zo lijkt het nu, maar hier moet ik nog verder mee gaan spelen.

Ik ben tot dusver erg tevreden, snap gesideload.. wat apps erop gezet als mijn kpn, abn amro, flitsmeister... Nu nog verder vullen, beetje verder indelen en afstellen naar mijn wensen en m'n dagelijkse buddy is er klaar voor! :D
Jouw mening over de "tool belt" deel ik volledig en dat terwijl dit mijn eerste telefoon met zo'n tool belt is! Zoals ik eerder al schreef gebruik ik de trackpad soms om te scrollen en ook voor het klikken van kleine links (wat voorheen soms tot veel frustratie leidde). De overige knoppen op de tool belt gebruik ik ook wel eens en ik ben blij dat BlackBerry ze erop geplaatst heeft, al is het alleen maar omdat het rijen van pixels bespaart in Android apps. De extra breedte van het scherm waardeer ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het toestel sinds 2 dagen, wel een aardig dingetje.

2 punten die ik jammer vindt;
Ingebouwde luidspreker is niet stereo, design geeft het idee van wel, maar dus niet.
Volume van een Bluetooth luidspreker is niet in te stellen via de volumeknoppen op het toestel.

In plaats van die koptelefoontjes in de doos, had ik liever een lederen hoesje gezien.

Toetsenbord bevalt wel. Zodra ik een nano SIM kaart heb, zal ik eens kijken hoe fijn het typen met Whatsapp gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:51
Waarom heb je een screenshot app? Als je volume up en down tegelijk indrukt dan maakt die ook een screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook aan te denken om een BB classic te halen. Ben benieuwd welke apps wel goed draaien en welke dan weer niet. Spelletjes vast niet, maar dat maakt niet uit. Werkt bijv. een app als Telegram naar behoren? Hoe is het geluid met oordopjes? Hoe werken sites als Dumpert? Kan je gewoon de filmpjes afspelen? ( ik hoorde dat er geen flash meer is)

Vooralsnog ziet het er goed uit, ook de reacties van mensen die hem al hebben bevallen mij prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejjon
Probeerde de data van mijn Android telefoon over te zetten met de Device Switch app in de Play Store en Blackberry world, maar dat werkte niet. Uiteindelijk mijn contacten geëxporteerd naar de sd kaart van mijn Android telefoon, en die op mijn PC toegevoegd aan mijn Windows contacten door te dubbelklikken op de .vcf file. Via Blackberry Link vervolgens mijn Windows contacten gesynct en toen had ik ze.

Hij zet ook de mensen die je op twitter volgt in je contacten. Ik opende mijn contacten en zag opeens Chuck Norris ertussen staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Leejjon op 19-01-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
@Hierboven, dat bij de contacten vind ik wel een beetje irritant, had graag dat je dat beter kunt ordenen. Natuurlijk kan dat door groepen te maken, maar dan ben je toch weer even bezig. Of zie ik iets over het hoofd?

Ik heb deze gsm sinds afgelopen vrijdag in bezit en hij bevalt zeer goed! komende van een iphone waar de microfoon niet meer werkte kan iedereen me weer duidelijk verstaan. Ik vind het geluid met bellen ook dik in orde. hij weegt wat meer dan de iphone 5 die ik hiervoor gebruikte maar dat maakt mij niet uit. Het toetsenbord is heerlijk, ik moest even wennen maar type nu al zo snel als ik deed op de iphone, dat zal vast nog wat sneller worden.
Het loopt ook allemaal vloeiend naar mijn idee, ik heb geen stap terug gedaan lijkt het. De hub is fantastisch!! Echt helemaal super.
Kwa batterij duur heb ik nog niet echtveel ervaring. Vrijdag volledig opgeladen en haalde zaterdag middag omdat je natuurlijk veel bezig bent. Deze week maar eens zien als ik echt aan het werk ben.

Ik zou eerst meer voor de Paspoort gaan tot ik ze beide naast elkaar zag. De paspoort, hoe mooi hij ook is is echt wel wijd. Voor mij was de compactere vorm van de classic makkelijker in gebruik. Waarom? je zult toch met twee handen moeten typen. Ik denk de verhouding van de Paspoort, het giga scherm relatief kleine toetsenbord. Ik denk dat dat toetsenbord het eigenlijk wel deed, op de classic heb je gewoon dat volledige toetsenbord.
En wat een kwaliteit van toestal ook. Zeer netjes afgewerkt en het voelt heel erg degelijk in de hand.

Ik ben erg blij met deze gsm en zal hier ook echt wel even gebruik van blijven maken. Ik mag geen nieuwe gsm kopen voor mn vriendin.. Die loopt nog met een 3jaar oude samsung galaxy Young? Geen erg bruikbare en ook al aan het stuk gaan. Dus dat zal niet al te lang meer zijn. Ze vond de classic ok mooi dus een beetje meer mee laten doen en dan koopt ze hem zelf ook wel :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
@ Leejjon, je kan sowieso in de instellingen van contactpersonen aangeven wat je wil zien of niet. Bij de instellingen kom je door swipe down te doen boven in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans446
Op andere fora is iedereen lovend over de batterij van de classic. Zelf ben ik nog aan het uitzoeken hoe ik het maximale uit de batterij kan halen.
Vanacht de classic in vliegtuigstand gezet, 9u later was de batterij 12% gezakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
pineapple23 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:31:
@ Leejjon, je kan sowieso in de instellingen van contactpersonen aangeven wat je wil zien of niet. Bij de instellingen kom je door swipe down te doen boven in het scherm.
Thank you! Dat zocht ik dus, wist wel dat ze het ergens hadden staan. _/-\o_

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:54:
Ik zit er ook aan te denken om een BB classic te halen. Ben benieuwd welke apps wel goed draaien en welke dan weer niet. Spelletjes vast niet, maar dat maakt niet uit. Werkt bijv. een app als Telegram naar behoren? Hoe is het geluid met oordopjes? Hoe werken sites als Dumpert? Kan je gewoon de filmpjes afspelen? ( ik hoorde dat er geen flash meer is)

Vooralsnog ziet het er goed uit, ook de reacties van mensen die hem al hebben bevallen mij prima! :)
Apps moet je gewoon uitproberen. Veel werken verassend goed. Zo niet, dan zoek je een alternatief. Dumpert ff uitgeprobeerd, dat werkt goed, speelt video's gewoon af. Geluid met oordopjes is gewoon goed. De bijgeleverd oordopjes hebben een soort rubbertje over de speaker zitten.. weet niet wat ik daarmee aan moet. Die zitten er ook nog los bijgeleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:07:
[...]

Apps moet je gewoon uitproberen. Veel werken verassend goed. Zo niet, dan zoek je een alternatief. Dumpert ff uitgeprobeerd, dat werkt goed, speelt video's gewoon af. Geluid met oordopjes is gewoon goed. De bijgeleverd oordopjes hebben een soort rubbertje over de speaker zitten.. weet niet wat ik daarmee aan moet. Die zitten er ook nog los bijgeleverd...
Ait. Thanks man :)
Enige waar ik beetje nog tegenop zie is dat vrijwel niemand die ik ken BBM gebruikt. Enige reden zou dan bijna zijn om het fysieke toetsenbord. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbtbnl
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:27:
[...]
Ait. Thanks man :)
Enige waar ik beetje nog tegenop zie is dat vrijwel niemand die ik ken BBM gebruikt. Enige reden zou dan bijna zijn om het fysieke toetsenbord. O-)
Er zitten meer dan negen miljoen Nederlanders op WhatsApp (nieuws: Meer dan negen miljoen Nederlanders gebruiken WhatsApp actief), en daar is een native applicatie voor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbtbnl schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:32:
[...]

Er zitten meer dan negen miljoen Nederlanders op WhatsApp (nieuws: Meer dan negen miljoen Nederlanders gebruiken WhatsApp actief), en daar is een native applicatie voor _/-\o_
Die heb ik verwijderd sinds overname FB. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TDCCBB schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:16:
[...]

Waarom heb je een screenshot app? Als je volume up en down tegelijk indrukt dan maakt die ook een screenshot.
Bedankt voor het laten weten :) Dit is mijn eerste BlackBerry en ik was daar niet van op de hoogte! Dus vrolijk op zoek naar een screenshot app, blijkt dat het ingebouwd is 8)7
stunna schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:54:

In de review van GSMarena werd De geluidskwaliteit geprezen als uitzonderlijk goed. Dus die is dik in orde.
Verder houd Telegram momenteel een contest (die 23 januari afgelopen is) voor een officiële BB10 Telegram client. Van diverse ontwikkelaars is bekend dat zij proberen de $50k die Telegram heeft uitgeloofd proberen te winnen. Dus we kunnen binnenkort een native Telegram client verwachten. Ik gebruik zelf tot die tijd https://web.telegram.org wat prima werkt in de BB10 browser (die i.t.t. de browsers op andere mobiele OS'en niet constant de tabs opnieuw laadt, tot grote ergernis mijner zijde...).

P.S. Verstuurd vanaf mijn Classic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Superpelican

Okay top! :)
Telegram gebruik ik dan wel weer dus dat zou een goed pluspunt zijn! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdb816
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-07-2021

Jdb816

Xbl : N0T0RiUS CaSH

Klinkt allemaal goed , zit zelf te twijfelen over de classic of dat ik toch een passport moet nemen .

Heb nu een iPhone 6 alleen vind het net niks .
Ben eigen ondernemer en moet gewoon snel kunnen reageren .
Heb hiervoor ook altijd BlackBerry gehad , wel de oudere versies wel te verstaan os 7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbtbnl
Jdb816 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:04:
Klinkt allemaal goed , zit zelf te twijfelen over de classic of dat ik toch een passport moet nemen .

Heb nu een iPhone 6 alleen vind het net niks .
Ben eigen ondernemer en moet gewoon snel kunnen reageren .
Heb hiervoor ook altijd BlackBerry gehad , wel de oudere versies wel te verstaan os 7 .
Waar twijfel je precies over? Er zijn nogal wat verschillen tussen de passport en classic namelijk. Zelf heb ik op basis van formaat (Nederlands paspoort ter vergelijking) en vorig toestel (Q10) besloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdb816
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-07-2021

Jdb816

Xbl : N0T0RiUS CaSH

jbtbnl schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:51:
[...]

Waar twijfel je precies over? Er zijn nogal wat verschillen tussen de passport en classic namelijk. Zelf heb ik op basis van formaat (Nederlands paspoort ter vergelijking) en vorig toestel (Q10) besloten.
Twijfel over de grote van de passport en de snelheid van de classic .
Hoe werkt Exchange trouwens op het OS ?
Edit : Hoe werkt Facebook op het os , lees hier en daar dat het niet lekker werkt bijvoorbeeld dat je niet kan replyen .

Iemand ervaring hier mee ?

[ Voor 14% gewijzigd door Jdb816 op 20-01-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update2 gebruikerservaring classic

Sinds zaterdag middag in bezit.. Intussen veel mee gespeeld en classic al ver gepersonaliseerd naar mijn voorkeuren. Er is heel wat in te stellen zoals kleurweergaves, meldingen, hub, apps, mappen etc. Ik houd van een geordende telefoon met zo min mogelijk poespas erop. Gelukkig is dat bij bb os10 allemaal goed in te stellen.

Ook even wat games uitgeprobeerd. Puur als tijdverdrijf voor bijvoorbeeld in het vliegtuig. Als ik echt niks beters kan verzinnen kan ik altijd nog een spelletje spelen. Flycraft herbie is zo'n game. Gewoon uit blackberry World getrokken. Vermakelijk spelletje en dankzij het toetsenbordje van de classic met veel feeling te bedienen. (weer een voordeel van vaste toetsen) Draait overigens soepel en weergave is mooi.

Uit Snap(android) ook wat spelletjes geprobeerd. Wat gelijk opvalt is dat die android apps vol met reclames zitten. Hoogst irritant. Bediening ook hierbij weer soms met toetsen mogelijk. Maakt het echt een stuk fijner om een spelletje te spelen dan met je vingers op het scherm drukken, veel meer gevoel. Voor mij staan games onderaan m'n prioriteitlijst, maar dat het kan is toch weer meegenomen.

Afgelopen zondag een feestje gehad. Iemand met een nieuwe iphone 6. Ik was benieuwd of je met zo'n ding ook een beetje kan multitasken. Daagde 'm uit om het volgende te proberen: Navigeren naar Amsterdam, facebook bericht plaatsen, email versturen, whatsapp bericht sturen, iets zoeken met google op internet en een foto maken +openen. Wat ik vooraf al wist was hij compleet kansloos. Het ding begon haast te schokken van ellende alsmede hijzelf die door de bomen het bos niet meer zag. Pijnlijk de kracht van bb10 besturingssysteem duidelijk gemaakt tov een iphone. Ik snap echt niet was half Nederland begeert aan zo'n ding. Moet wel zeggen dat het een mooie telefoon is, maar dat ios kan mij niet bekoren, op geen enkele manier.

Overall, erg tevreden bb classic gebruiker. Zou me echt geen fijnere telefoon voor kunnen stellen. Ben hiermee ook tot het besef gekomen dat je je niet op specs moet blindstaren. De hardware configuratie van de classic in samenwerking met het os 10.3.1 werkt gewoon super soepel. Ook zwaarder gebruik, zoals meerdere zware taken uitvoeren, doet ie moeiteloos en dat voor een 1.5 ghz dualcoortje. Zal wel aan de microkernel opbouw van het os liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
Mooi om te horen janduke. :)

In de komende paar weken moet ik maar eens kijken of ik 'm ook ergens kan bestellen.

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Janduke voor jouw bevindingen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:50:
Update2 gebruikerservaring classic

Sinds zaterdag middag in bezit.. Intussen veel mee gespeeld en classic al ver gepersonaliseerd naar mijn voorkeuren. Er is heel wat in te stellen zoals kleurweergaves, meldingen, hub, apps, mappen etc. Ik houd van een geordende telefoon met zo min mogelijk poespas erop. Gelukkig is dat bij bb os10 allemaal goed in te stellen.

Ook even wat games uitgeprobeerd. Puur als tijdverdrijf voor bijvoorbeeld in het vliegtuig. Als ik echt niks beters kan verzinnen kan ik altijd nog een spelletje spelen. Flycraft herbie is zo'n game. Gewoon uit blackberry World getrokken. Vermakelijk spelletje en dankzij het toetsenbordje van de classic met veel feeling te bedienen. (weer een voordeel van vaste toetsen) Draait overigens soepel en weergave is mooi.

Uit Snap(android) ook wat spelletjes geprobeerd. Wat gelijk opvalt is dat die android apps vol met reclames zitten. Hoogst irritant. Bediening ook hierbij weer soms met toetsen mogelijk. Maakt het echt een stuk fijner om een spelletje te spelen dan met je vingers op het scherm drukken, veel meer gevoel. Voor mij staan games onderaan m'n prioriteitlijst, maar dat het kan is toch weer meegenomen.

Afgelopen zondag een feestje gehad. Iemand met een nieuwe iphone 6. Ik was benieuwd of je met zo'n ding ook een beetje kan multitasken. Daagde 'm uit om het volgende te proberen: Navigeren naar Amsterdam, facebook bericht plaatsen, email versturen, whatsapp bericht sturen, iets zoeken met google op internet en een foto maken +openen. Wat ik vooraf al wist was hij compleet kansloos. Het ding begon haast te schokken van ellende alsmede hijzelf die door de bomen het bos niet meer zag. Pijnlijk de kracht van bb10 besturingssysteem duidelijk gemaakt tov een iphone. Ik snap echt niet was half Nederland begeert aan zo'n ding. Moet wel zeggen dat het een mooie telefoon is, maar dat ios kan mij niet bekoren, op geen enkele manier.

Overall, erg tevreden bb classic gebruiker. Zou me echt geen fijnere telefoon voor kunnen stellen. Ben hiermee ook tot het besef gekomen dat je je niet op specs moet blindstaren. De hardware configuratie van de classic in samenwerking met het os 10.3.1 werkt gewoon super soepel. Ook zwaarder gebruik, zoals meerdere zware taken uitvoeren, doet ie moeiteloos en dat voor een 1.5 ghz dualcoortje. Zal wel aan de microkernel opbouw van het os liggen..
Ik geloof wel dat de Blackberry Classic zeer soepel loopt op BB 10 en dat de applicaties uit BB World ook netjes lopen. Het probleem is echter dat Blackberry een vrij verouderde processor heeft gebruikt. Deze processor heeft moeite met behoorlijk wat Android-apps. Uit reviews blijkt dat er genoeg apps zijn die niet heel soepel draaien. Dan wordt de schuld gelegd bij BB10, maar dat is natuurlijk niet zo. Blackberry had een betere processor erin moeten stoppen. Voor Android-runtime is meer power vereist.

Als een consument iets anders wil en hij koopt een Classic, dan zou die hapering in de Android-apps tot een teleurstelling kunnen leiden. Dan wordt de schuld gelegd bij BB10. Voor een Android-runtime heb je meer power nodig. Een Qualcomm MSM 8960 is niet krachtig genoeg om alles soepel te laten draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door emporio81 op 21-01-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
@emporio81, android apps draaien ook soepel op z10 en q10. Ik denk dat je dan over grafische games of iets hebt, maar een classic ga je daar echt niet voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans446
Ik heb de classic nu een aantal dagen, nog geen last gehad van slome apps of iets dergelijks. Zelf was ik ook bang dat de telefoon sloom zou zijn, maar alles behalve dat.
Veel amerikaanse revieuws kraken de telefoon af op de specificaties, terwijl dit naar mijn mening onterecht is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
@hans446, dat dus vraag me af of hij hem zelf wel in handen heeft gehad en Android apps heeft getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Android-apps laden trager en er zijn genoeg apps die schokkerig zijn. Blackberry had absoluut een betere processor erin moeten stoppen, want er komen steeds meer verhalen dat er genoeg Android-apps zijn die niet helemaal soepel draaien. De Android-runtime is vrij zwaar en die heeft een betere processor nodig dan wat Blackberry nu in de Classic heeft gestopt. De gebruikte processor is prima om BB10 te draaien, maar heeft niet genoeg power om alle Android-apps soepel te laten draaien.

Sowieso zet Blackberry veel te veel in op de Android-runtime en de mogelijkheid om Android-apps te draaien. Android-apps zullen nooit en te nimmer helemaal ideaal draaien. Dat doen alleen 'native' apps. Verder blijf je ook nog eens afhankelijk van Google en hun grillen. Als er een nieuwe 'runtime' komt, zoals in Lollipop, moet je weer heel wat tijd besteden om dat aan te passen. Blackberry moet langzamerhand af van die afhankelijkheid.

[ Voor 46% gewijzigd door emporio81 op 21-01-2015 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
emporio81 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:31:
Android-apps laden trager en er zijn genoeg apps die schokkerig zijn. Blackberry had absoluut een betere processor erin moeten stoppen, want er komen steeds meer verhalen dat er genoeg Android-apps zijn die niet helemaal soepel draaien. De Android-runtime is vrij zwaar en die heeft een betere processor nodig dan wat Blackberry nu in de Classic heeft gestopt.

Sowieso zet Blackberry veel te veel in op de Android-runtime en de mogelijkheid om Android-apps te draaien. Android-apps zullen nooit en te nimmer helemaal ideaal draaien. Dat doen alleen 'native' apps. Verder blijf je ook nog eens afhankelijk van Google en hun grillen. Als er een nieuwe 'runtime' komt, zoals in Lollipop, moet je weer heel wat tijd besteden om dat aan te passen. Blackberry moet langzamerhand af van die afhankelijkheid.
Gaat het hier om je eigen ervaring of zit je nu gewoon je anti BlackBerry visie te verkondigen op basis van gebakken lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
itsyaboy schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:37:
[...]

Gaat het hier om je eigen ervaring of zit je nu gewoon je anti BlackBerry visie te verkondigen op basis van gebakken lucht?
Dit is zeker geen gebakken lucht. Niet alle Android-apps draaien soepel. De gebruikte processor heeft niet genoeg power om alle Android-apps soepel te laten draaien. Wil jij soms beweren dat de gebruikte processor wel genoeg power heeft? Kom op hoor. We hebben het hier over een vrij verouderde processor en ook nog eens over apps die niet 'native' zijn.

Er zijn genoeg Android-apps die langere laadtijden hebben en gewoonweg niet helemaal soepeltjes draaien. Blackberry heeft zich daar lelijk in verkeken.

[ Voor 11% gewijzigd door emporio81 op 21-01-2015 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
emporio81 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:40:
[...]

Dit is zeker geen gebakken lucht. Niet alle Android-apps draaien soepel. De gebruikte processor heeft niet genoeg power om alle Android-apps soepel te laten draaien. Wil jij soms beweren dat de gebruikte processor wel genoeg power heeft? Kom op hoor. We hebben het hier over een vrij verouderde processor en ook nog eens over apps die niet 'native' zijn.

Er zijn genoeg Android-apps die langere laadtijden hebben en gewoonweg niet helemaal soepeltjes draaien. Blackberry heeft zich daar lelijk in verkeken.
Er werd ook nog gevraagd of je zelf een bbos10 telefoon hebt of hebt gehad, maar uit je laatste post kan ik dat niet opmaken, dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
emporio81 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:40:
[...]

Misschien ben ik onduidelijk geweest in mijn vorige bericht, maar heb je de BlackBerry Classic gebruikt? Heb je überhaupt wel eens een BlackBerry 10 toestel gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldinho schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 07:45:
[...]

Er werd ook nog gevraagd of je zelf een bbos10 telefoon hebt of hebt gehad, maar uit je laatste post kan ik dat niet opmaken, dus... ;)
Volgens mij was Emporio een redelijke BB fanboy, dus hij zal er wel een gehad hebben. Ik heb zelf de Z10 gehad. Android-apps draaien wel soepel, maar niet snel. Zeg maar gewoon langzaam. Dus ja, in deze tijd en voor deze prijs had BB gewoon voor een betere processor moeten gaan. Er is geen excuus voor antieke hardware, niet vandaag de dag.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Levertijden en prijzen kunnen hier [BlackBerry Classic] Prijzen en Levertijden besproken worden.

Graag alleen inhoudelijk discussiëren over de BlackBerry Classic

De quickrepley staat tijdelijk uit, zodat iedereen zich bewust is van de Topic Waarschuwing.

Wat we niet in dit topic doen;

- Vergelijkingen met andere toestellen dan die van BlackBerry
- Overdreven hosanna berichten
- Kritiek leveren op de moderatie en/of mod's