MVC, WebAPI, EF de hele reutemeteut. En ik ken de programmeur die het opgezet heeft dus grote kans dat het ook nog een beetje esthetisch is opgezet ookkenneth schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:43:
MVC mag ik hopen voor je?
Ik zit tijdelijk op een WebForms-project. /me weent stilletjes
[ Voor 19% gewijzigd door BikkelZ op 26-03-2015 16:06 ]
iOS developer
Alex) schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:24:
[...]
Eigenlijk was het een object dat door een eerdere DbContext was opgehaald, ik had het hier wat versimpeld.
Laten we zeggen: Entity Framework is vast een heel degelijk product, maar ik vind het niet altijd even logisch werken. Er gebeurt zo nu en dan iets teveel magie naar mijn smaak.
Dus dat je twee models hebt, van twee verschillende databases, die beide een identiek genaamde SP hebben die je allebei nodig hebt, zorgt ervoor dat je code niet meer werkt.Schema specified is not valid. Errors:
The mapping of CLR type to EDM type is ambiguous because multiple CLR types match the EDM type 'Database1Model.FooSP_Result'. Previously found CLR type 'Database1Model.FooSP_Result', newly found CLR type 'Database2Model.FooSP_Result'.
Edit: W.T.F., het kwam door een enum in een query. Deze enum komt niet uit één van de assemblies die de models bevat en de query doet niets met de genoemde SP, maar zorgde toch voor de fout.
Throws:
1
| var entity = db.Table.FirstOrDefault(e => e.status == status); |
Works:
1
2
| var statusString = status.ToString(); var entity = db.Table.FirstOrDefault(e => e.status == statusString); |
[ Voor 23% gewijzigd door CodeCaster op 26-03-2015 16:23 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Soundless schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:43:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Douweegbertje schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:53:
[...]
Members only:
Members only:
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik heb in het verleden gewoon een diepgaande Google-search gedaan op bedrijven die iets met C# deden in Eindhoven. Echt via allerlei invalshoeken zoals Google Maps welke vaker bedrijfssites geeft en geen vacaturesites. Ik had namelijk geen zin in die fantastische baan in Amsterdam waar recruiters je constant voor bellen terwijl de baan in Eindhoven waar je initieel op reageerde nooit bestaan lijkt te hebben. Had het bedrijf vacatures voor een passende functie stuurde ik een sollicitatie, zo niet stuurde ik toch vrijblijvend mijn CV naar het bedrijf op. Een groot deel van de bedrijven is (zeker als het iets grotere bedrijven betreft) altijd wel latent op zoek naar echte goede programmeurs.Soundless schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:43:
Members only:
Daar is uiteindelijk niets uit voortgekomen en ik ben via (jaja!) StarApple in fucking Oosterhout aan de slag gegaan. Maar ik ben uiteindelijk wel een paar keer terug gebeld door mensen die mijn CV nog hadden en daar heb ik wel een leuke baan aan over gehouden. Bedrijven hebben namelijk ook een hekel aan recruiters en als ze je CV hebben liggen en het matcht een beetje bellen ze liever eerst jou.
Dus ik zou gewoon op zoek gaan naar het soort bedrijf waar je voor wil werken in de plaats waar je wil werken en altijd direct aanschrijven, zelfs als ze geen directe vacature voor je hebben. Maar dat kan ook een wat langer proces zijn omdat je de resultaten soms pas wat later krijgt.
iOS developer
Mijn god, youtube. Ik kan echt allemaal toffe dingen doen in een embed, maar mute(), of volume(0) niet?
[/rant]
[ Voor 35% gewijzigd door Biersteker op 26-03-2015 17:31 ]
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Soundless schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:12:
[...]
Members only:
?? sound is toch gewoon mute van youtube..?Biersteker schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:29:
[rant]
Mijn god, youtube. Ik kan echt allemaal toffe dingen doen in een embed, maar mute(), of volume(0) niet?
[/rant]
Members only:
[ Voor 10% gewijzigd door Douweegbertje op 26-03-2015 17:55 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Gamebuster op 27-03-2015 09:18 ]
[ Voor 60% gewijzigd door Douweegbertje op 26-03-2015 20:54 ]
Members only:
Douweegbertje schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:53:
[...]
Members only:
[ Voor 3% gewijzigd door BM op 26-03-2015 21:37 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Meer in de zin dat je een audio : 0 , ofzo mee kan geven bij de embed. kwaliteit kan wel gewoon met vq: 'small'. Ik vind het zo overbodig om wel de audio mee te moeten trekken, op daarna .mute() op de player te doenDouweegbertje schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:53:
[...]
?? sound is toch gewoon mute van youtube..?
Wat je dus bedoeld is dat audio: 0 niet bestaat, en je het pas later kan toevoegen?Biersteker schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:38:
[...]
Meer in de zin dat je een audio : 0 , ofzo mee kan geven bij de embed. kwaliteit kan wel gewoon met vq: 'small'. Ik vind het zo overbodig om wel de audio mee te moeten trekken, op daarna .mute() op de player te doen.
Ik vind dat eigenlijk wel semi logisch. Immers heeft het niets te maken met de video an sich qua laden. De kwaliteit is wel degelijk een onderdeel van de 'stream'.. sound is meer iets 'client-side'.
Mja er valt wat van te zeggen. Echter een call met mute() is niet zo heel gek.
Ja precies datDouweegbertje schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:05:
[...]
Wat je dus bedoeld is dat audio: 0 niet bestaat, en je het pas later kan toevoegen?
...
Echter een call met mute() is niet zo heel gek.
Ik denk ook dat dat het is. geluidskwaliteit is sowieso afhankelijk van "vq"Struikrover schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:41:
Ik denk dat een youtube video het geluid ge-embed heeft in de video-stream, waarna het gedecodeerd wordt door je browser. Lijkt me iig niet dat je de audio-stream daadwerkelijk ook niet kunt opvragen
[ Voor 40% gewijzigd door Biersteker op 26-03-2015 22:35 ]
Members only:
Lekker op de bank
Net de agenda zitten bekijken: http://www.microsoft.com/netherlands/techdays/
Valt me een beetje tegen om eerlijk te zijn. Geen asp.net vnext, geen Xamarin. Alleen maar Azure en Office 365.
Aangezien Office 365 totaal niet interessant is blijft dan alleen Azure dingen over. Beetje jammer dit..
Misschien dat er na Build nog meer devsessies komen?
[ Voor 27% gewijzigd door Xiphalon op 27-03-2015 09:08 ]
Ik ga wel, maar nog even afwachten welke dag.D-Raven schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:03:
Zijn er nog meer mensen die dit jaar naar Techdays gaan ?
Valt me een beetje tegen om eerlijk te zijn. Geen asp.net vnext, geen Xamarin. Alleen maar Azure en Office 365.
Aangezien Office 365 totaal niet interessant is blijft dan alleen Azure dingen over. Beetje jammer dit..
De agenda is namelijk nog maar karig gevuld. Heb er altijd zo'n enorme hekel aan dat ze ieder jaar weer zo'n slechte site opleveren waar informatie zo enorm slecht is te vinden (en informatie dus gewoon incompleet is tot vlak voor het event)
Soundless schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:09:
Members only:
[ Voor 54% gewijzigd door Jan_V op 27-03-2015 09:20 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Het is echt 21845, hoger en je krijgt knalhard een error.Douweegbertje schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:52:
Volgens mij is het 21844 of 21843. Je hebt ook een byte of 1-2 nodig om de lengte op te slaan
Ja zeer irritant inderdaad. Ook dat ik dev sessies en IT-Pro sessies niet tegelijk ine de agenda kan tonen is storend.Jan_V schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:16:
[...]
Ik ga wel, maar nog even afwachten welke dag.
De agenda is namelijk nog maar karig gevuld. Heb er altijd zo'n enorme hekel aan dat ze ieder jaar weer zo'n slechte site opleveren waar informatie zo enorm slecht is te vinden (en informatie dus gewoon incompleet is tot vlak voor het event)
http://stackoverflow.com/a/332805/3501890Gamebuster schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:18:
[...]
Het is echt 21845, hoger en je krijgt knalhard een error.Ik denk dat de grap meer is dat-ie 2 bytes gebruikt om de max lengte aan 65535 bytes op te slaan.
Om nog maar te zwijgen van de app die ze de afgelopen jaren steeds opleveren.D-Raven schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:18:
[...]
Ja zeer irritant inderdaad. Ook dat ik dev sessies en IT-Pro sessies niet tegelijk ine de agenda kan tonen is storend.
Het is sneller vaak sneller om naar huis te rijden, je computer op te starten, te browsen naar de site en daar je informatie op te zoeken in plaats van de informatie uit de app te halen.
Martijn19 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:04:
[...]
Members only:
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Via een friend request uiteraard, want inmail kost geld.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Heb altijd de neiging om terug te mailen met Beste Recruitment Rammer.
[ Voor 32% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 27-03-2015 09:51 ]
Driving a cadillac in a fool's parade.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
De app is gewoon een third-party app, gemaakt door Fons Sonnemans. Wordt helemaal niet uitgegeven door Microsoft zelf, dus je reactie is een beetje een paard in de bak kijken. Volgens mij verdient Fons niks aan z'n app.Jan_V schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:22:
[...]
Om nog maar te zwijgen van de app die ze de afgelopen jaren steeds opleveren.
Het is sneller vaak sneller om naar huis te rijden, je computer op te starten, te browsen naar de site en daar je informatie op te zoeken in plaats van de informatie uit de app te halen.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik ga een van de twee dagen, alleen nog even afwachten tot de agenda wat meer gevuld wordt en dan de voor mij interessantste dag pakken.D-Raven schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:03:
Zijn er nog meer mensen die dit jaar naar Techdays gaan ?
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Heerlijk dit. Allerlei servers die nu platliggen hierdoor

Ik niet, onze servers wel. Maar de generatoren doen hun werk en meer brandstof is onderweg.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Staan de servers van nos.nl ook in Noord-Holland of zijn ze bezweken onder het vele verkeer? Ik krijg hier een timeout op die pagina.
Staan in het mediapark, welke overgeschakeld was naar noodgeneratoren maar die zullen nu wel uitgevallen zijn. Volgens mij doen die dingen het maar een uurtje ofzo. Je zou denken dat de boel nu automatisch overschakeld naar hun noodlocaties, maar toen met die vent met het neppistool in de studio gebeurde dat ook niet correct. Lang leve de rampenzendersOtherside1982 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:54:
[...]
Staan de servers van nos.nl ook in Noord-Holland of zijn ze bezweken onder het vele verkeer? Ik krijg hier een timeout op die pagina.
[asterix-mode]
Vandaag is in heel Noord-Holland geen stroom.
Héél Noord-Holland? Nee, een kleine nederzetting in Amsterdam bleef moedig stroom bieden en zorgde dat het werk van de medewerkers doorging…
[/asterix-mode]
En daar zit ik nu. Overal om me heen geen stroom. Enkele collega's die hier niet meer met de trein kunnen komen. Maar ik ben nu gewoon aan het werk
let the past be the past.
Wij zitten ook tussen twee zones in maar volgens systeembeheer is dat omdat ons hele (energie)netwerk draait op de levenskracht van de medewerkersSPee schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:06:
Ik zit in Amsterdam.
[asterix-mode]
Vandaag is in heel Noord-Holland geen stroom.
Héél Noord-Holland? Nee, een kleine nederzetting in Amsterdam bleef moedig stroom bieden en zorgde dat het werk van de medewerkers doorging…
[/asterix-mode]
En daar zit ik nu. Overal om me heen geen stroom. Enkele collega's die hier niet meer met de trein kunnen komen. Maar ik ben nu gewoon aan het werk, zonder ergens last van te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Merethil op 27-03-2015 11:08 ]
---
Heb DigitalOcean al even een berichtje gedaan, ben benieuwd of onze 'droplets' in Amsterdam er nog last van krijgen.
Is er gewoon een stroomstoring waardoor net de nummers die ik probeer te bellen niet bereikbaar zijn...
Ik zou gaan rennen op het moment dat ze het gaan hebben over rituele offer ceremoniesMerethil schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:07:
[...]
Wij zitten ook tussen twee zones in maar volgens systeembeheer is dat omdat ons hele (energie)netwerk draait op de levenskracht van de medewerkers
[afbeelding]
[ Voor 55% gewijzigd door D-Raven op 27-03-2015 11:10 ]
Ben wel benieuwd hoe snel PHP7 in vergelijking met Java 8 zal zijn nu. Voorheen was Java echt nog een pak sneller, maar ik zie dat PHP met versie 7 heel hard gaat opeens!TheNephilim schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:07:
PHP7 infographic: https://pages.zend.com/TY-Infographic.html
---
Heb DigitalOcean al even een berichtje gedaan, ben benieuwd of onze 'droplets' in Amsterdam er nog last van krijgen.
Helaas vind ik nog steeds de syntax van PHP het grootste struikelblok, dus voor nu nog maar even Java op mijn eigen servertjes
Onze eerste verdieping was al één en al anarchie, dus die hebben we vast teruggebracht naar de lifestream. Hopelijk redden we het tot 14:00 voor ze onze derde verdieping bereiken, want dan ben ik vrijD-Raven schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:07:
[...]
Ik zou gaan rennen op het moment dat ze het gaan hebben over rituele offer ceremonies
[ Voor 25% gewijzigd door Merethil op 27-03-2015 11:13 ]

Mijn servers liggen anders al een tijdje plat.....Soundless schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:46:
[...]
Heerlijk dit. Allerlei servers die nu platliggen hierdoor
in het rack gemonteerd..
kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:04:
[...]
Mijn servers liggen anders al een tijdje plat.....
in het rack gemonteerd..
Ah, nog nooit op gelet wie de developer van de app is, ik ging er van uit dat MS dit zelf deed. Maar in dat geval is het iets minder erg. Nog steeds vervelend dat het vaak zo'n langzame app is, maar mooi dat hij er toch energie in steekt.Avalaxy schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:15:
[...]
De app is gewoon een third-party app, gemaakt door Fons Sonnemans. Wordt helemaal niet uitgegeven door Microsoft zelf, dus je reactie is een beetje een paard in de bak kijken. Volgens mij verdient Fons niks aan z'n app.
Lekker op de bank
Die is dus zeg maar geen klant meer.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
zo dan dat is bruut... En vooral niet nodig ook..Firesphere schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:41:
indirecte medewerker van een klant van ons zegt telefonisch even tegen m'n baas "Ik weet dat jij homo bent, dus daar zal het wel door komen".
Die is dus zeg maar geen klant meer.
En totaal ongerelateerd aan de werking van een e-mail server.kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:43:
[...]
zo dan dat is bruut... En vooral niet nodig ook..
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Lekker op de bank
Tenzij d'r een backdoor openstond, natuurlijkFiresphere schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:46:
En totaal ongerelateerd aan de werking van een e-mail server.
Lekker op de bank
Kan nooit fijn zijn. Stuur maar mijn kant opZaZ schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:20:
Mijn 40" UHD monitor binnengekomen. Vanavond maar eens kijken of er een beetje op te devven valt
Lekker!ZaZ schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:20:
Mijn 40" UHD monitor binnengekomen. Vanavond maar eens kijken of er een beetje op te devven valt
Deze Philips? pricewatch: Philips BDM4065UC Zwart
Ben vooral benieuwd hoe je de hoogte gaat ervaren. Heb zojuist even 60cm nagemeten op m'n eigen bureau en dat lijkt mij behoorlijk hoog (ik denk dat mijn persoonlijke ideale hoogte momenteel rond de 50cm ligt). De breedte is wel lekker, daar kun je eventueel nog wel 2 portrait schermen naast hebben staan.
Aangezien het mijn werkgever is, weet ik vrij goed wat hij met onze mailservers uitspookt.ZaZ schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:51:
Hoe weet jij zo goed wat homo's wel of niet doen met mailservers dan?

Ja, die ja. Heb ook nog 2 Dell Ultrasharps 27" die ik ernaast wil zetten voor browsers en VM's enzo. Thuis maar effe testen of het allemaal wel op mijn bureau pastJan_V schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:46:
[...]
Lekker!
Deze Philips? pricewatch: Philips BDM4065UC Zwart
Ben vooral benieuwd hoe je de hoogte gaat ervaren. Heb zojuist even 60cm nagemeten op m'n eigen bureau en dat lijkt mij behoorlijk hoog (ik denk dat mijn persoonlijke ideale hoogte momenteel rond de 50cm ligt). De breedte is wel lekker, daar kun je eventueel nog wel 2 portrait schermen naast hebben staan.
Lekker op de bank

Soundless schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:29:
Kan nooit fijn zijn. Stuur maar mijn kant op
let the past be the past.
1
| CONFLICT (content): Merge conflict in js/scripts.js |
NOT
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Hahaha wtf. Nee, dat is zeker niet wat ik bedoeldeSPee schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:40:
Ik las het zo
Soundless schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:29:
[...]
Kan nooit fijn zijn. Stuur maar mijn kant op
Mij leek deze al groot genoegZaZ schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:06:
[...]
Ja, die ja. Heb ook nog 2 Dell Ultrasharps 27" die ik ernaast wil zetten voor browsers en VM's enzo. Thuis maar effe testen of het allemaal wel op mijn bureau past
pricewatch: Samsung U28D590D Zilver
Heb nu 2x 24", wou er 1x24 + 1x28" van maken. 40" lijkt me wat overdreven om een beetje te programmeren
Motivatie voor de 40" is dat in Windows je dan op 100%DPI kan blijvenBarryvdh schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:51:
[...]
Mij leek deze al groot genoeg
Heb nu 2x 24", wou er 1x24 + 1x28" van maken. 40" lijkt me wat overdreven om een beetje te programmeren
Lekker op de bank
Tuurlijk niet.Barryvdh schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:51:
[...]
40" lijkt me wat overdreven om een beetje te programmeren
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Zelf de 28" iiyama gehad, die was net te klein voor lekker werken. Ik raad nu 32"+ aan voor alles dat niet films kijken is.Barryvdh schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:51:
[...]
Mij leek deze al groot genoeg
28" moet je echt teveel schalen en sommige dingen onder Windows (en veel linux distro's) werken dan echt niet lekker.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
WernerL schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:30:
24" vind ik wel prima. Wat moet je met zo' n achterlijk groot scherm voor je neus?

Of gewoon niet trouwen.Jan_V schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:38:
Zodra m'n trouwerij achter de rug is wil ik gaan 'upgraden' naar een 32" met 2 24" schermen aan de zijkant. Aantal inches kunnen gaan verschillen bij de daadwerkelijke aankoop. Nog even afwachten of m'n videokaart het 4K geweld nog aan kan, qua aansluitingen moet het in ieder geval geen probleem zijn (2x mDP, 1x HDMI, 2x DVI)
Volgens Jan zijn redenatie kan hij alleen upgraden na een trouwerij.
Ah, ja, verkeerd gelezen.Jegorex schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:49:
[...]
Volgens Jan zijn redenatie kan hij alleen upgraden na een trouwerij.
Dat verklaard meteen waarom ik nog steeds met die verdraaide x386 werk hier.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
Daarna ook dat samsung scherm halen, thuis weer een fatsoenlijke dev pc
Hmmm, databeestje vind een filter op Date LIKE '%Y-m-d%' blijkbaar niet heel grappig met 200k records
[ Voor 68% gewijzigd door Firesphere op 28-03-2015 14:54 ]
waarom zou je dat willen lolFiresphere schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:30:
Zo, eerst maar eens koffie.
Hmmm, databeestje vind een filter op Date LIKE '%Y-m-d%' blijkbaar niet heel grappig met 200k records
... raar?Firesphere schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:30:
Zo, eerst maar eens koffie.
Aangezien ik een zoek-op-datum functie heb, is die wel enigszins handig
Nee, dat niet
Kun je niet gewoon MONTH(Data) = m doen? Geen idee of dat echt sneller is dan een LIKE maar het lijkt me een natuurlijkere manier om op te schrijven.Firesphere schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:51:
[...]
[...]
Nee, dat nietIk ben'm aan het optimaliseren zodat ik een ander veld met key kan gebruiken, waar dus alleen de datum, en niet de tijd in staat, gebruik. Dat scheelt al een hoop zo te zien
Dat staat het framework momenteel niet toePrisonerOfPain schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 16:09:
[...]
Kun je niet gewoon MONTH(Data) = m doen? Geen idee of dat echt sneller is dan een LIKE maar het lijkt me een natuurlijkere manier om op te schrijven.
Sowieso is alleen MONTH geen optie, aangezien ik zoek op een specifieke dag
* Firesphere gaat maar weer eens een werken aan de core.
Tof idee, om bepaalde data beter door het framework of Maria te laten afhandelen! Eens zien hoe ik dit kan fixen
Spambots hebben github ontdekt
[ Voor 16% gewijzigd door Firesphere op 28-03-2015 16:45 ]
> [date] and < [date+1]?Firesphere schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 16:35:
[...]
Sowieso is alleen MONTH geen optie, aangezien ik zoek op een specifieke dag
Geen idee of dat een optie is, of dat het sneller is hoor
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Helaas, niet sneller, al geprobeerdBM schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 16:52:
[...]
> [date] and < [date+1]?
Geen idee of dat een optie is, of dat het sneller is hoor
Ik moet even iets anders vinden, maar heeft gelukkig geen prio, dus ik doe't lekker op m'n gemak
Het is een Datetime, terwijl ik zoek op een date. Maar ik ben aan het optimaliserenCreepy schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:28:
Met een index op je date kolom, die van het type date is, is het voorstel van BM zeker wel sneller dan een LIKE '%xxxxx%' aangezien dat laatste een full table scan oplevert en het voorstel van BM direct de index kan gebruiken. Een LIKE op een datum kolom klinkt als een hele foute actie.
Ja, maar niet met een like. Ik kan mij namelijk geen voorbeeld bedenken dat je juist zo'n "mooi" format als date moet gaan ophalen met een like clause.Firesphere schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:51:
[...]
[...]
Ik weet niet precies hoe het met MySQL zit, maar bijv. met MSSQL kun je super makkelijk de juiste queries maken.
1
| SELECT * FROM table WHERE DAYOFMONTH(date) = 22 AND MONTH(date) = 3 AND YEAR(date) = 2015 |
Edit: blijkbaar werken functions nooit met een index samen, dus niet gebruiken
[ Voor 18% gewijzigd door Megamind op 28-03-2015 18:14 ]
Zal nog wel niet zo anders zijn, al zou het wel nuttig zijn als je kunt indexen op datefunctions. Overigens, de prefix % lijkt me hoe dan ook onnodig.
Megamind: dat dan weer niet, dat maakt het namelijk noodzakelijk voor de db om voor elke record drie keer de datefunction uit te voeren. Dat performt dus niet echt goed.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
[ Voor 15% gewijzigd door Megamind op 28-03-2015 18:15 ]
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.