De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.218 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 15:40

glashio

C64 > AMIGA > PC

.oisyn schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:11:
Negentig aanhoudingen bij aankomst Sinterklaas in Gouda
Pardon my French, maar kunnen die kankerlijers niet gewoon een ander feestje gaan zitten verpesten? :( Kan me niet schelen of je voor of tegen bent, tijdens de intocht houd je gewoon je muil.
Dude? Je taal is net zo erg als die nonsens tegen zwarte piet...

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Pardon my French, maar kunnen die kankerlijers niet gewoon een ander feestje gaan zitten verpesten? :( Kan me niet schelen of je voor of tegen bent, tijdens de intocht houd je gewoon je muil.
^^ Met stom, maar dan wel met de subtiele aanpassing dat het om een fucking kinderfeest gaat en dat je geen kinderfeest verpest.
glashio schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:13:
[...]
I call bullshit.
Nee, dat je zo overtuigd bent van je eigen gelijk, dat je daarmee een kinderfeestje wilt verstoren, dan spoor je niet.
I DO NOT GIVE A SHIT! Als dit over de kerstman, sinterklaas, de hoelahoepspringer of de zomervakantie gaat. Je gaat geen kinderen hun kindertijd ontnemen, omdat jij zonodig je mening moet uiten.

[ Voor 29% gewijzigd door Firesphere op 15-11-2014 23:15 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Kansloze taal. Echt te sad voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:38

StM

Maar nog altijd minder triest dan dat uitschot waarvan ik als ik m'n post rechten wil behouden beter niet kan omschrijven wat er mee moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:16:
Maar nog altijd minder triest dan dat uitschot waarvan ik als ik m'n post rechten wil behouden beter niet kan omschrijven wat er mee moet gebeuren.
Pardon my German, Ich habe es nicht gewusst. Ik zal niets meer zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Firesphere op 15-11-2014 23:17 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ja niet dat ik de emo hier wil uithangen want ik ben ook niet op mijn bek gevallen maar er zijn soms dingen die je niet hoeft te zeggen. Vooral niet als je er al voor 'waarschuwt' maar het dan toch nog even moet zeggen.

Ik erger me overigens ook aan die non-mensen die zo moeilijk doen voor een kinderfeest, en het in zekere zin nog even verpesten ook... mja ik los dat liever anders op dan wat domme ziektes te noemen op een forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

glashio schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:13:
[...]
Ja inderdaad, een felle uithaal in de vorm van een krachtterm dat al z'n betekenis al lang verloren heeft is "net zo erg" als de discussie aanzwengelen dat Zwarte Piet in de oude vorm best wel racistisch kan worden opgevat |:(

Mijn punt is dus duidelijk niet "tegen de nonsens van zwarte piet", want de discussie an sich heeft behoorlijk steekhoudende argumenten. Mijn punt is die figuren die het kinderfeest zelf aangrijpen om stennis te gaan zitten schoppen. Of ze nou voor zijn of tegen.
Douweegbertje schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:20:
mja ik los dat liever anders op dan wat domme ziektes te noemen op een forum
Maar "godverdomme" in je ondertitel kan dan weer wel, niet?

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 15-11-2014 23:22 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ja man, als je er moeite mee hebt moet je het even zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:21:
[...]

Ja inderdaad, een felle uithaal in de vorm van een krachtterm dat al z'n betekenis al lang verloren heeft is "net zo erg" als de discussie aanzwengelen dat Zwarte Piet in de oude vorm best wel racistisch kan worden opgevat |:(

Mijn punt is dus duidelijk niet "tegen de nonsens van zwarte piet", want de discussie an sich heeft behoorlijk steekhoudende argumenten. Mijn punt is die figuren die het kinderfeest zelf aangrijpen om stennis te gaan zitten schoppen. Of ze nou voor zijn of tegen.

[...]

Maar "godverdomme" in je ondertitel kan dan weer wel, niet?
Ehhhh, kun je hier een onderbouwing voor geven? Want anders sta je net zo sterk als meneer slechtekoffie in dit verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:23:
Ja man, als je er moeite mee hebt moet je het even zeggen.
Ik heb daar geen moeite mee, net zo min dat ik moeite heb met een klassiek Nederlands scheldwoord in de vorm van een ziekte. Punt is dat jij daar wel moeite mee lijkt te hebben, maar dat vind ik nogal hypocriet. Er zijn hele volkstammen die aanstoot kunnen nemen tegen je ondertitel.
Firesphere schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:25:
[...]

Ehhhh, kun je hier een onderbouwing voor geven? Want anders sta je net zo sterk als meneer slechtekoffie in dit verhaal.
Je moet iets duidelijker zijn of specifieker quoten, want ik heb geen idee wat je met "hier" bedoeld :)

[ Voor 50% gewijzigd door .oisyn op 15-11-2014 23:26 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik bedoel, dat je in je hele relaas, eigenlijk jezelf op een on-onderbouwd niveau brengt en dus wil ik graag onderbouwing van je argumenten zien.
Een voorbeeld:
kunnen die kankerlijers niet gewoon een ander feestje gaan zitten verpesten?
Definieer "kankerlijers"
Dat je het niet met ze eens bent, geeft geen reden tot schelden of name-shaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Firesphere schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 22:58:
[...]

Nee, Lazy Loading is juist goed voor webapplicaties. Tenzij query 2 afhangt van query 1, moet de uiteindelijke query zo laat mogelijk worden uitgevoerd, zodat het aantal definitieve queries niet afhangt van het aantal keer dat hij voorkomt, maar van het aantal keer dat hij kritiek is.

Dit geldt voor elk platform, dus ook web.
We hebben het hier natuurlijk over lazy loading van ORMs, niet van lazy loading / async loading van webcontent.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Mijn onderschrift is een verkapte vorm van satire. Het is niet agressief of provocerend bedoelt, noch straalt het dat uit. Het komt uit een 'aflevering' en is een soort meme. https://www.youtube.com/watch?v=4TwWx9QSbBE
Mja, wat ik niet snap is da jij een vergelijking probeert te maken tussen dat, en wat jij loopt te zeggen.

Nogmaals, ik ben geen moraalridder en ik heb het vroeger ook vaak gezegd. Ik ben echter nu zo ver dat ik weet hoe kwetsend het kan zijn voor sommige. Ik ga je daarvan niet overtuigen, misschien kom je er dan ooit zelf echter en mag je tegen een kind van 16 zeggen die net haar moeder heeft verloren; "het is maar een klassiek scheldwoord wat geen waarde heeft".

edit; en los van dat hoort dat woord hier niet op tweakers, zal vast wel ergens in de regeltjes staan. Scheelt ook weer een discussie

[ Voor 8% gewijzigd door Douweegbertje op 15-11-2014 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:31:
Ik bedoel, dat je in je hele relaas, eigenlijk jezelf op een on-onderbouwd niveau brengt en dus wil ik graag onderbouwing van je argumenten zien.
Een voorbeeld:

[...]

Definieer "kankerlijers"
Dat je het niet met ze eens bent, geeft geen reden tot schelden of name-shaming.
Hoe kun je het eerst met me eens zijn (Firesphere in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑") en dan later niet begrijpen waar het over gaat? Ik heb het over eenieder die het kinderfeest verstoort. Zowel voor- en tegendemonstranten die de intocht als prima gelegenheid vinden om je mening te laten horen, als de mensen die menen daar weer iets tegen te moeten doen zodat het zaakje escaleert.

[ Voor 90% gewijzigd door .oisyn op 15-11-2014 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:02
Mja IMO heeft .oisyn gewoon gelijk. Wil ik nog even zeggen dat ik blij ben dat ik daar niet aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Sure, inhoudelijk minus dat woord klopt het imo ook wel. Ik kan mij er ook erg boos om maken als ik de beelden zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Caelorum schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:41:
Mja IMO heeft .oisyn gewoon gelijk. Wil ik nog even zeggen dat ik blij ben dat ik daar niet aanwezig was.
Ik denk dat iedereen het wel met .oisyn eens is. Ze vallen alleen over het gebruikte scheldwoord. Dat kon je ook verwachten als je dat woord gebruikt.

[ Voor 42% gewijzigd door orf op 15-11-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Over dat lazy loading-gedoe: ik heb een query die 16 includes doet om informatie op te halen die ik allemaal nodig heb. :+

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:37:
Mijn onderschrift is een verkapte vorm van satire. Het is niet agressief of provocerend bedoelt, noch straalt het dat uit. Het komt uit een 'aflevering' en is een soort meme. https://www.youtube.com/watch?v=4TwWx9QSbBE
Ik weet prima waar het vandaan komt. En hoe het bedoeld is doet niet terzake. Ik bedoel ook niet dat ik iemand daadwerkelijk kanker toewens. Waar het uiteindelijk om draait, zowel bij mijn opmerking als bij jouw onderschrift, is dat mensen er aanstoot aan kunnen nemen, ongeacht hoe het bedoeld is. Tegen die mensen zeg ik: grow some skin.
Ik ben echter nu zo ver dat ik weet hoe kwetsend het kan zijn voor sommige.
Maar blijkbaar ben je dat nog niet over godslastering?
misschien kom je er dan ooit zelf echter en mag je tegen een kind van 16 zeggen die net haar moeder heeft verloren; "het is maar een klassiek scheldwoord wat geen waarde heeft".
Tegen dat kind zou ik dat inderdaad uitleggen, dat het niet persoonlijk en letterlijk bedoeld is. En dat kind zal het wel niet begrijpen, zoals de meeste pubers van 16 dingen niet begrijpen en overal nogal een punt van maken. En aan de andere kant zullen de meeste kinderen van 16 dan zelf dat woord ook wel weer gebruiken. En dan zullen ze het nog steeds niet begrijpen, want op die leeftijd is zelfreflectie nog niet echt aanwezig.

Mind you, mijn moeder heeft haar vader aan kanker verloren rond die leeftijd. Mijn nichtje van 20 is eraan gestorven. Kanker is mij welbekend. En het heeft niets te maken met het scheldwoord.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 15-11-2014 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:38:
[...]

Hoe kun je het eerst met me eens zijn (Firesphere in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑") en dan later niet begrijpen waar het over gaat? Ik heb het over eenieder die het kinderfeest verstoort. Zowel voor- en tegendemonstranten die de intocht als prima gelegenheid vinden om je mening te laten horen, als de mensen die menen daar weer iets tegen te moeten doen zodat het zaakje escaleert.

[...]

Ik weet prima waar het vandaan komt. En hoe het bedoeld is doet niet terzake. Ik bedoel ook niet dat ik iemand daadwerkelijk kanker toewens. Waar het uiteindelijk om draait, zowel bij mijn opmerking als bij jouw onderschrift, is dat mensen er aanstoot aan kunnen nemen, ongeacht hoe het bedoeld is. Tegen die mensen zeg ik: grow some skin.

[...]

[...]

Tegen dat kind zou ik dat inderdaad uitleggen. En dat kind zal het wel niet begrijpen, zoals de meeste pubers van 16 dingen niet begrijpen en overal nogal een punt van maken.

Mind you, mijn moeder heeft haar vader aan kanker verloren rond die leeftijd. Mijn nichtje van 20 is eraan gestorven. Kanker is mij welbekend. En het heeft niets te maken met het scheldwoord.
Je onderbouwt het niet ;) dat is waar ik op doelde. Of ik't met jou eens ben staat wat mij betreft los daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Misschien wordt het tijd dat jij eens wat selectiever gaat quoten ipv gewoon de hele post er neer te plempen. Meer dan 50% gaat (waarschijnlijk) niet over waar jij het over hebt (en heb ik toevalligerwijs ook naar een nieuwe post gemoved) ;)

Maar vraag je nou aan mij om te onderbouwen waarom ik het raar vind dat men een kinderfeest verstoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Jeetje we zijn toch niet van poppenstront?

Op zo'n manier een kinderfeest verzieken verdien je gewoon een schot hagel achter het schuurtje. Die kinderen hebben niets verkeerd gedaan. Dat er klootviolen rondlopen die dan ook gaan schreeuwen dat sinterklaas niet bestaat heb ik echt geen goed woord voor over. In de kliko ermee. Misschien dat ze nog nuttig zijn als compost.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

mmmh Changelog hoe vertaal je dat het beste naar het Nederlands :/ Google translate laat me in de steek. Ik dacht aan de directe vertaling: Veranderingslogboek, maar dat is zo lang.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:46:
[...]

[...]

[...]

Tegen dat kind zou ik dat inderdaad uitleggen. En dat kind zal het wel niet begrijpen, zoals de meeste pubers van 16 dingen niet begrijpen en overal nogal een punt van maken.

Het is geen godslastering, hoogstens satire waarbij iemand zich beledigd kan voelen. Het gaat om de context, imo zoals met vrijwel 'alles'. Godverdomme in een reguliere zin, zou niet netjes geweest zijn; eerlijk gezegd zou wellicht niemand er een drol om geven maar dat terzijde. Dan geldt heel je argumentatie wel. Verder ben ik ook niet beledigd om wat jij zegt, maar ik vind het gewoon niet handig en totaal onnodig. Dat is nu al meerdere keren gezegd en in feite boeit het je niet. Dat is gewoon jammer.

In feite kun jij wel prima inschatten dat je geen protesten van beide kanten omtrent de pieten discussie bij een intocht moet doen, maar of je nu wel of niet beledigd raakt van een bepaald woord vermeld jij het toch. Dat is pas hypocriet.

We schrijven hier allemaal, je kan rustig je tekst lezen dus ik zie geen reden om eens te proberen op te letten wat voor woorden we hier neer zetten. Truth be told; ik geef er eigenlijk ook geen moer om en ben het ook wel deels met je eens, alleen moet je dat hier zeggen? Op feesten en partijen met je familie zul je het vast ook niet zo vaak of helemaal niet laten vallen. Dat is echter wel afhankelijk hoe het daar allemaal in elkaar zit; in elk geval kan ik het bij mijn vrienden groep niet zomaar laten vallen zonder dat iemand er even diep ongelukkig van wordt ongeacht hoe het woord bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:49:
Misschien wordt het tijd dat jij eens wat selectiever gaat quoten ipv gewoon de hele post er neer te plempen. Meer dan 50% gaat (waarschijnlijk) niet over waar jij het over hebt (en heb ik toevalligerwijs ook naar een nieuwe post gemoved) ;)

Maar vraag je nou aan mij om te onderbouwen waarom ik het raar vind dat men een kinderfeest verstoort?
Zal aan de quote liggen. Zou ik ook zeggen.
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Als ik er aan denk, krijg je morgen een uitleg inclusief selectieve quote.
Als ik er niet aan denk.... Heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Damic schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:01:
mmmh Changelog hoe vertaal je dat het beste naar het Nederlands :/ Google translate laat me in de steek. Ik dacht aan de directe vertaling: Veranderingslogboek, maar dat is zo lang.
Op wat voor manier gebruik je het? Gaat het om een functie in een applicatie (zoals een audit log), of wat je in release notes zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:03:
[...]

Nee, dat is niet wat ik bedoel. Als ik er aan denk, krijg je morgen een uitleg inclusief selectieve quote.
Als ik er niet aan denk.... Heb je pech.
Wat is nu ongeveer je promillage? :p
Wij communiceren het als 'patch notes'. Mja iedereen pakt het goed op van de gebruikers. Zonder dat het een enorm dom woord gaat worden, heb je niet een goede vertaling er voor. Heb je dat wel gevonden; hoor ik het graag :p

[ Voor 42% gewijzigd door Douweegbertje op 16-11-2014 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Alex: Release notes it is, mmh dat klinkt beter dan changelog :D

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:03:
[...]

Nee, dat is voor mij om te begrijpen wat jij bedoelt. Als jij een hele post van mij quote waar meerdere dingen in staan, en vervolgens vraagt aan mij "hier meer uitleg over te geven", dan vermoed ik dat je het over een specifiek punt hebt. Alleen is mij niet duidelijk welk punt je dan bedoelt. Die verduidelijking kun je aangeven door selectiever te quoten. Of om het gewoon onder woorden te brengen, maar ook dat lijk je te weigeren.

Dus dan houdt het gewoon op :). Nee, ik kan niets onderbouwen, om het simpele feit dat ik niet zo goed snap waar jij een onderbouwing over wenst.
Heb je pech.
I couldn't care less, jij vroeg om onderbouwing. Ik wil die wel geven, maar dan moet ik eerst weten waar het over gaat :). Als jij daar verder niet meer op in wilt gaan dan zijn we wat mij betreft klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 16-11-2014 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:04:
[...]

Wat is nu ongeveer je promillage? :p
Met 1 biertje op, bezig met m'n tweede, vind ik't nog wel meevallen. Ik gok dat't promillage zo rond de 0,02 ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:02:
[...]

Het is geen godslastering, hoogstens satire waarbij iemand zich beledigd kan voelen.
Dus.. als iemand mijn opmerking quote in de vorm van satire, dan is het verder prima? Als je het niet eens bent met hoe iemand zich uit, dan kun je dat vervolgens niet zomaar overnemen in de vorm van "weet je nog wat ie zei, die situatie was echt grappig". Als jij aanstoot had genomen aan het woord "godverdomme", dan had je hem ook niet opgenomen in je ondertitel. Of het nou satire of een meme of wat dan ook is. Mensen die aanstoot nemen aan de originele opmerking zoals in die uitzending, zullen dat nog steeds doen bij jouw ondertitel.
maar ik vind het gewoon niet handig en totaal onnodig.
De hele discussie is "onnodig". Ik moest gewoon iets kwijt. Inclusief krachtterm, daarmee uit ik mijn ongenoegen.
Dat is nu al meerdere keren gezegd en in feite boeit het je niet.
Klopt, dat moet inmiddels wel duidelijk zijn.
Dat is jammer
Leuk altijd dit soort moral high ground opmerkingen :z
In feite kun jij wel prima inschatten dat je geen protesten van beide kanten omtrent de pieten discussie bij een intocht moet doen
Klopt, want het is een kinderfeest, en die kinderen staan logischerwijs buiten de discussie - ze zijn nog niet volwassen genoeg om dat juist te interpreteren (granted, volwassenen zijn dat ook lang niet altijd :/). Die moet je er dus ook niet mee lastig vallen.
maar of je nu wel of niet beledigd raakt van een bepaald woord vermeld jij het toch. Dat is pas hypocriet.
Ja, omdat ik in de kern gewoon vind dat mensen eens niet zo snel beledigd moeten zijn en aanstoot moeten nemen aan bepaalde opmerkingen. Zoals bijvoorbeeld "kankerlijer". Het is redelijk obvious dat iemand die dat bezigt, niet iemand kanker toewenst. Het is een krachtterm, en waar men dat in andere landen/culturen met genitaliën, seksuele geaardheid, dieren of wat dan ook doet, doet men dat in Nederland van oudsher met ziektes. Bottom line is dat iedereen overal wel aanstoot aan kan nemen, en je per definitie dus nooit iedereen tevreden kunt houden. Mijn mening is dat mensen iets meer naar de context moeten kijken, en rationeel na moeten gaan of het wel daadwerkelijk op hen slaat.

Om Stephen Fry te quoten:
“It's now very common to hear people say, 'I'm rather offended by that.' As if that gives them certain rights. It's actually nothing more... than a whine. 'I find that offensive.' It has no meaning; it has no purpose; it has no reason to be respected as a phrase. 'I am offended by that.' Well, so fucking what."

Hoe dat, in combinatie met het vorige punt, hypocriet is kan ik totaal niet bij en zul je even moeten uitleggen. Vooral gezien het feit dat we hier in een context zitten waarbij het gros van de lezers bovengemiddeld intelligent is en ik dus iedereen in staat acht mijn opmerking op waarde te schatten. Uiteindelijk komt het er waarschijnlijk op neer dat in de realiteit niemand hier er daadwerkelijk aanstoot aan neemt, maar het vooral niet vind kunnen omdat iemand er weleens aanstoot aan zou kunnen nemen - alleen lezen die mensen dus waarschijnlijk niet mee 8)7
Dat is echter wel afhankelijk hoe het daar allemaal in elkaar zit; in elk geval kan ik het bij mijn vrienden groep niet zomaar laten vallen zonder dat iemand er even diep ongelukkig van wordt ongeacht hoe het woord bedoeld is.
En dus zeg je het niet uit respect voor die persoon die je goed kent en dus je dus net even die extra moeite, maar eigenlijk doet het er niet helemaal toe wat het onderwerp is - andere onderwerpen ga je in die gevallen ook uit de weg als je weet dat iemand er problemen mee heeft. Betekent dat ook automatisch dat je die onderwerpen niet met een ander publiek bespreekt? Natuurlijk niet. Maar dan kun je alsnog iemand tegen het zere been stoten.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 16-11-2014 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:13

F.West98

Alweer 16 jaar hier

alsnog wat?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:35

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ja beste mensen het was weer een bewogen dag
Protesten in Gouda waar dat helemaal niet mag
Harde opmerkingen werden over en weer gemaakt
En tere kinderzieltjes werden onbedoeld geraakt
Maar nu zijn al die schatjes al weer lang naar bed
dus kan weer het sinterklaas verhaal van Jiskefet

En heeft u een enorme hekel aan al dat gerijm,
Dan snoert u mij eenvoudig de mond met secondelijm

Ork, Ork, Ork
Not suitable for Work

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:09
Afbeeldingslocatie: http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2011/05/scarjo_popcorn.gif

[ Voor 69% gewijzigd door azerty op 16-11-2014 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Daar wordt Sinterklaas een beetje verdrietig van :)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Editoriale faal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 23:33

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Heb hem ondertussen gewijzigd :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:27:
[...]

Dus.. als iemand mijn opmerking quote in de vorm van satire, dan is het verder prima? Als je het niet eens bent met hoe iemand zich uit, dan kun je dat vervolgens niet zomaar overnemen in de vorm van "weet je nog wat ie zei, die situatie was echt grappig". Als jij aanstoot had genomen aan het woord "godverdomme", dan had je hem ook niet opgenomen in je ondertitel. Of het nou satire of een meme of wat dan ook is. Mensen die aanstoot nemen aan de originele opmerking zoals in die uitzending, zullen dat nog steeds doen bij jou ondertitel.

[...]

De hele discussie is "onnodig". Ik moest gewoon iets kwijt. Inclusief krachtterm, daarmee uit ik mijn ongenoegen.

[...]

Klopt, dat moet inmiddels wel duidelijk zijn.

[...]

Leuk altijd dit soort moral high ground opmerkingen :z

[...]

Klopt, want het is een kinderfeest, en die kinderen staan logischerwijs buiten de discussie - ze zijn nog niet volwassen genoeg om dat juist te interpreteren (granted, volwassenen zijn dat ook lang niet altijd :/). Die moet je er dus ook niet mee lastig vallen.

[...]

Ja, omdat ik in de kern gewoon vind dat mensen eens niet zo snel beledigd moeten zijn en aanstoot moeten nemen aan bepaalde opmerkingen. Zoals bijvoorbeeld "kankerlijer". Het is redelijk obvious dat iemand die dat bezigt, niet iemand kanker toewenst. Het is een krachtterm, en waar men dat in andere landen/culturen met genitaliën, seksuele geaardheid, dieren of wat dan ook doet, doet men dat in Nederland van oudsher met ziektes. Bottom line is dat iedereen overal wel aanstoot aan kan nemen, en je per definitie dus nooit iedereen tevreden kunt houden. Mijn mening is dat mensen iets meer naar de context moeten kijken, en rationeel na moeten gaan of het wel daadwerkelijk op hen slaat.

Om Stephen Fry te quoten:
“It's now very common to hear people say, 'I'm rather offended by that.' As if that gives them certain rights. It's actually nothing more... than a whine. 'I find that offensive.' It has no meaning; it has no purpose; it has no reason to be respected as a phrase. 'I am offended by that.' Well, so fucking what."

Hoe dat, in combinatie met het vorige punt, hypocriet is kan ik totaal niet bij en zul je even moeten uitleggen. Vooral gezien het feit dat we hier in een context zitten waarbij het gros van de lezers bovengemiddeld intelligent is en ik dus iedereen in staat acht mijn opmerking op waarde te schatten.

[...]

En dus zeg je het niet uit respect voor die persoon die je goed kent, maar eigenlijk doet het er niet helemaal toe wat het onderwerp is - andere onderwerpen ga je in die gevallen ook uit de weg als je weet dat iemand er problemen mee heeft. Betekent dat ook automatisch dat je die onderwerpen niet met een ander publiek bespreekt? Natuurlijk niet. Maar dan kun je alsnog iemand tegen het zere been stoten.
Nja het is imo gewoon vrij simpel. Ik kan nu reageren met 'mooi kanker verhaal man tl;dr' en mijn care face weer opzetten zonder verder inhoudelijk te reageren. Tja, waarom doe ik dat dan niet? Het heeft imo helemaal niets met een vorm van intelligentie te maken om iets in context te gaan begrijpen. Volgens mij had ik eerder al gezegd dat ik het wel snap e.d. maar dat het domweg niet toepasselijk is om dat hier neer te zetten. Noem me maar een moraalridder maar ik snap nog steeds niet waarom jij nou perse zo'n woord moet neerzetten. Jou kennende heb je dat woord niet eens nodig om je fatsoenlijk te uiten, dus gebruik dat niet als argument.

Uiteindelijk is je enige staande argumentatie dat ik óók zo'n type woord gebruik, maar dan in mijn sig en dat ik daarom eigenlijk mijn mondje maar moet houden. Nja prima op zich en daar ik kan weinig tegen zeggen want dat klopt.

Dus ja, laten we maar voortaan met ze allen grove woorden gaan gebruiken want immers; 'Well, so fucking what'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/2Po/s-4e7a4daf6f95

Volgens mij ben ik vergeten iets te disposen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:45
Alex) schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:45:
Over dat lazy loading-gedoe: ik heb een query die 16 includes doet om informatie op te halen die ik allemaal nodig heb. :+
Queries doen joins, geen includes.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Versiehistoriek of iets in die trant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Douweegbertje schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:02:
[...]

Het is geen godslastering, hoogstens satire waarbij iemand zich beledigd kan voelen. Het gaat om de context, imo zoals met vrijwel 'alles'.
Waarom trek je kankerlijers uit oisyns post dan ook uit zijn context? Daar heeft het toch ook niets te maken met dragers van de ziekte, wat voor iedereen toch wel duidelijk is. Waarom al die commotie zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Je definieert het zelf als commotie en ik trek het niet uit context, dat mag je allemaal mooi terug lezen. Ik vind het onnodig om hier zo te gaan praten. Of je het daar nu mee eens bent of niet.. dat is wat anders. Het is een vrije discussie dacht ik zo. Eens per 3 maanden doen we dat hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Douweegbertje op 16-11-2014 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:44:
Het heeft imo helemaal niets met een vorm van intelligentie te maken om iets in context te gaan begrijpen.
Helemaal *niets* :? Er komt totaal geen analytisch vermogen bij kijken denk je?
Noem me maar een moraalridder maar ik snap nog steeds niet waarom jij nou perse zo'n woord moet neerzetten.
Volgens mij had ik al toegegeven dat het op zich ook niet nodig was. Het reflecteert slechts hoe ik me voelde op moment van posten. Het is nou ook niet echt bepaald zo dat ik me zo aan de lopende band uitdruk.

Dat daar vervolgens een discussie over ontstaat omdat men er weleens aanstoot aan zou *kunnen* nemen, tja dat is nou eenmaal een discussie waar ik me maar al te graag in meng, en geenszins ter verdediging van mijn post, maar wel dat gezegd moet *kunnen* worden.
Jou kennende heb je dat woord niet eens nodig om je fatsoenlijk te uiten, dus gebruik dat niet als argument.
Dat doe ik dus ook niet.
Uiteindelijk is je enige staande argumentatie dat ik óók zo'n type woord gebruik, maar dan in mijn sig en dat ik daarom eigenlijk mijn mondje maar moet houden.
Absoluut niet, ik wil niemand de mond snoeren. Ik vond het alleen een beetje frappant om het uit jouw mond te horen, met zo'n ondertitel.
Dus ja, laten we maar voortaan met ze allen grove woorden gaan gebruiken want immers; 'Well, so fucking what'.
Ja want dat is inderdaad waar het op neerkomt |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op zondag 16 november 2014 @ 01:08:
[...]

Ja want dat is inderdaad waar het op neerkomt |:(.
Ja, je kunt wel een leuke smiley erbij zetten, maar nu heb jij dus ook iets van morele regels over wanneer en hoe vaak je het dan wel mag gebruiken? Het mag alleen indien je een bepaalde emoties op dat moment hebt, en het dan wel terecht vind of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ZZZzzzZZZzzzz....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Uiteraard, zoals met al het grove taalgebruik, je doet alsof het raar is maar het lijkt me vrij vanzelfsprekend. Als ik ipv "kankerlijers" nou "klootzakken" ofzo had gezegd, mag ik dan aannemen dat jij er niet over was gevallen? Maar betekent dat automatisch ook dat men iedereen de hele tijd "klootzak" mag noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Nee, want ik ken iemand die was op iemand anders zijn rug gesprongen die bij de Albert Heijn werkt en die had een winkelhaak in zijn rugzak omdat ie net klaar was met zijn dienst.
Toen was dus zijn klootzak aan gort. Dat ligt dus een beetje gevoelig.

Andere aandoening/ziekte graag. Eentje waar niemand hier ooit iets mee te maken heeft gehad. De pest ofzo.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Memoryleak gevonden en gefixt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alex) schreef op zondag 16 november 2014 @ 01:45:
Memoryleak gevonden en gefixt *O*
Wat een pest-bug! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
_O-

Maar ja: best wel. Geheugengebruik bleef oplopen tot ongeveer 1,5 GB voordat de boel eruitklapte met een OutOfMemoryException. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op zondag 16 november 2014 @ 01:33:
Uiteraard, zoals met al het grove taalgebruik, je doet alsof het raar is maar het lijkt me vrij vanzelfsprekend. Als ik ipv "kankerlijers" nou "klootzakken" ofzo had gezegd, mag ik dan aannemen dat jij er niet over was gevallen? Maar betekent dat automatisch ook dat men iedereen de hele tijd "klootzak" mag noemen?
Ja nja ik vind het wel leuk steeds al die vergelijkingen en sure dan heb je allemaal gelijk. Het ging mij maar om één ding en dat was dat het onnodig is om zulke woorden te gebruiken.

Verder zal ik wel sociaal gestoord zijn om niet te snappen waarom het nu wel hier mag. Mijn posts zijn voor minder verwijderd.

Goed dan als laatste bedankt voor de goede discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Hoi. :+ wat een drama weer!

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Blijkbaar, wat een gedoe over wat woordjes, de sfeer zit hier goed d:)b

Ga eens jullie mond met zeep wassen als jullie toch vulgaire woordjes gebruiken en zo grof gebekt willen zijn :> Ik had nog nooit van dat scheldwoord "kankerlijers" gehoord :s

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 15:38
ElkeBxl schreef op zondag 16 november 2014 @ 06:48:
[...]

Ga eens jullie mond met zeep wassen als jullie toch vulgaire woordjes gebruiken en zo grof gebekt willen zijn :> Ik had nog nooit van dat scheldwoord "kankerlijers" gehoord :s
Vrij Nederlands, als Belgen zoiets willen zeggen wordt het waarschijnlijk "geteisem" of "addergebroed". De overtreffende trap is natuurlijk " duivelszoon" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Merethil schreef op zondag 16 november 2014 @ 08:34:
[...]

Vrij Nederlands, als Belgen zoiets willen zeggen wordt het waarschijnlijk "geteisem" of "addergebroed". De overtreffende trap is natuurlijk " duivelszoon" :+
Die woorden ken ik wel maar heb ik makkelijk al 10 jaar niet meer gehoord :p En duivelszoon is helemaal onbekend voor mij :s

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:00
Als ex-lijer kan ik je verzekeren dat het een ziekte is die je niemand toewenst. Het kan blijkbaar voor jou niets meer betekenen, maar voor anderen zeker wel. Die het gewoon niet dus.
We zijn drie pagina's verder met mierenneuken en niemand weet meer wat het punt nu eigenlijk was wat je nu eigenlijk wilde maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:33

RayNbow

Kirika <3

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/W1CMaoF.png Volgende keer pesticide gebruiken... :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Maar dan hoofdzakelijk in achterstandswijken. :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
bwerg schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:13:
[...]

Maar dan hoofdzakelijk in achterstandswijken. :+
Om heel eerlijk te zijn hoor ik het vaker in het gooi dan in Almere, om maar een voorbeeld te noemen. En als we het dan toch over achterstandswijken hebben... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 07:28
Wellicht kunnen we het er op houden dat zaken die je van je af schrijft in plaats van uitspreekt veel meer onder de loep worden gehouden. Ik neem het .oisyn absoluut niet kwalijk. Sterker nog, ik ben zelf ook vrij grof met taalgebruik soms. Ik schrijf het gewoon nooit op, want dan wordt het altijd uit zijn context getrokken.

Zo'n uiting heeft met emotie te maken. Emotie is vluchtig en lokaal, het internet is eeuwig en globaal. Mismatch dus, en dan krijg je dit soort geneuzel.

Ik kan iedereen hier van harte het volgende artikel aanraden. En laten we dan onze ego's wat meer opzij zetten, om meer rellerij te voorkomen...

15 dingen om te onthouden in het Zwarte Pietendebat

Bovenstaande artikel is ook erg goed van toepassing op onenigheid met betrekking tot scheldwoorden ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Struikrover op 16-11-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48
ElkeBxl schreef op zondag 16 november 2014 @ 06:48:
[...]

Uitbannen! Net zoals:
Tyfuslijer
Kolerelijer
en
GVD (al dan niet in de lange form)

Soms snap ik echt niet waarom mensen die krachttermen gebruiken. :(
Bij ons werd ook daadwerkelijk onze mond gewassen bij zulk taalgebruik

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
(jarig!)
Comment for subscribe

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 03-09 15:40
SPee schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:13:
[...]

Uitbannen! Net zoals:
Tyfuslijer
Kolerelijer
en

GVD zeg, GVD is toch geen krachtterm? :+ Ik bedoel, God bestaat niet, en een niet bestaand iemand verdoemen? Waar leven we, in de sprookjes van grimm? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Don't bother. Mijn reactie van gisteravond heeft ook niet geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 07:28
[...]

Uitbannen! Net zoals:
Tyfuslijer
Kolerelijer
en

Mag ik je wijzen op mijn linkje, en dan vooral punt 1:
Het is niet erg om het met elkaar oneens te zijn. En: mensen zijn het niet met je oneens om je te pesten. Zo belangrijk ben je niet.
Het is niet erg dat verschillende mensen verschillende opvoedingen en meningen hebben. Alleen kom je elkaar in het echte leven minder snel tegen dan op zo'n forum als dit, dus botsen dit soort dingen hier vaker. Maar geen enkele partij heeft het recht IMO om te zeggen 'zoals jij het doet hoort het niet, ga je mond spoelen'.

Of dacht je dat het taboe op vloeken al zo oud is als de mensheid, en niet door de jaren gepropageerd door de calvinistische geloofsovertuiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:43
Hooooooly shit, Interstellar is een zieke film _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
*sigh* reguliere expressies en c++11, dan heb je dus meer dan 2 problemen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Robbiedobbie schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:18:
[...]

GVD zeg, GVD is toch geen krachtterm? :+ Ik bedoel, God bestaat niet, en een niet bestaand iemand verdoemen? Waar leven we, in de sprookjes van grimm? :+
Maar het is toch "god, verdom me"? Dan moet hij jou dus eigenlijk verdommen. Als 'ie dan toch niet bestaat is er toch geen probleem? En zo wel, waarom verdomt hij me dan niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:38

StM

Omdat hij zo vergevingsgezind is natuurlijk! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
StM schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:17:
Omdat hij zo vergevingsgezind is natuurlijk! :+
Of omdat 'ie niet graag luistert naar mensen die niet in hem geloven :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Merethil schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:13:
[...]

Maar het is toch "god, verdom me"?
Nee, "verdomme" is gebiedende wijs. Net zoals "god verhoede". Als in "god, verdomme deze hamer" als je op je duim slaat.
En dan heb je het over dingen die uitgebannen zouden moeten worden. Laten we beginnen met dat soort mishandeling (als je met zeep bedoelt tenminste).
Soms snap ik echt niet waar men allemaal aanstoot aan neemt 8)7
Avalaxy schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:51:
Klopt, wel een beetje een kazig einde imho :)

[ Voor 55% gewijzigd door .oisyn op 16-11-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Zeg .oisyn, snel je dubbelpost wegwerken, he? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
.oisyn schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:46:
[...]

Nee, "verdomme" is gebiedende wijs. Net zoals "god verhoede". Als in "god, verdomme deze hamer" als je op je duim slaat.
Wordt verondersteld, maar andere mensen nemen het weer op als "verdom me". Op zich is het ook helemaal niet erg als je "god, verdomme [blanco]" doet, want je wijst dus niemand/niets aan wat echt verdoemd moet worden. Ik zie het probleem niet zo, je vraagt god alleen voor hulp (Atheist in mij zegt dat dat ook een probleem kan zijn, maar dat specifieke probleem gaat door in andere discussies :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat suckt. Hoe gaat het inmiddels? (oprechte vraag)
kan ik je verzekeren dat het een ziekte is die je niemand toewenst.
Als iemand die het van dichtbij heeft meegemaakt kan ik het niet meer dan het daarmee eens zijn.

Punt is echter, iemand die het scheldwoord gebruikt wenst het de ander niet toe, en zelfs de betekenis is niet eens dat je het iemand toewenst. Als je het letterlijk interpreteert - want dat is wat je doet - dan wordt er gesteld dat dat iemand lijdt aan kanker, niet dat iemand dat moet krijgen. Net zoals je met andere scheldwoorden stelt dat iemand een scrotum is of een bepaalde geaardeid heeft, niet dat je iemand toewenst dat ie in een behaarde zak verandert oid 8)7.
Het kan blijkbaar voor jou niets meer betekenen, maar voor anderen zeker wel.
Tja, dat geldt nou eenmaal voor álles. Misschien moeten mensen zich niet primair beledigd gaan zitten voelen en vooral even nadenken over wat er precies gezegd is, in welke situatie dat gezegd is, en wat ermee wordt bedoeld. Staks kunnen we het ook niet over dinosaurussen hebben, want ja er zijn mensen die zo enorm zijn geindoctrineerd met het scheppingsverhaal dat hun hele wereld instort als je dat in twijfel trekt.
We zijn drie pagina's verder met mierenneuken en niemand weet meer wat het punt nu eigenlijk was wat je nu eigenlijk wilde maken.
Het is al een paar keer gezegd, maar er is helemaal geen punt gemaakt. Er is alleen een uiting van ongenoegen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Voelt zich iemand beledigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Avalaxy schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:51:
Yep. Zat echt goed in elkaar. Ook leuk voor mensen die niet zo veel om SF geven vanwege het sterke emotionele verhaal wat er bij zit.

Spacy Oddysey 2001 al gezien? Nog prima te doen na 50 jaar. Alleen het einde is een beetje....hallucinant.... :o

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:43
BikkelZ schreef op zondag 16 november 2014 @ 17:58:
[...]

Yep. Zat echt goed in elkaar. Ook leuk voor mensen die niet zo veel om SF geven vanwege het sterke emotionele verhaal wat er bij zit.
Yup, qua natuurkunde vond ik hem mindblowing, maar ook op emotioneel vlak, op politiek vlak en op andere gebieden vond ik hem echt heel sterk. En dan natuurlijk de soundtrack waar je de rillingen van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSec
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-07 13:38

TheSec

Waarom ?

Totaal niet ik lag helemaal dubble :P

Niet schieten is altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:18

Dido

heforshe

.oisyn schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:46:
Aanvoegende wijs, als in "leve de koning!"

Gebiedende wijs van verdo(e)m(m)en is _verdo(e)m_. Maar God bevelen lopen geven is veel mensen toch echt een stap te ver ;)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Laatst online: 18-08 21:31
Dido schreef op zondag 16 november 2014 @ 18:39:
[...]

Aanvoegende wijs, als in "leve de koning!"

Gebiedende wijs van verdo(e)m(m)en is _verdo(e)m_. Maar God bevelen lopen geven is veel mensen toch echt een stap te ver ;)
En alweer iemand die helemaal losgaat op .oisyn's woordgebruik... Hij maakt het zichzelf ook niet makkelijk hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:00
.oisyn schreef op zondag 16 november 2014 @ 17:01:
Dat suckt. Hoe gaat het inmiddels? (oprechte vraag)
Prima, gezond en wel zo'n tien jaar verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Die bedoel ik idd :)
jip_86 schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:15:
[...]

Prima, gezond en wel zo'n tien jaar verder :)
Goed om te horen :)

[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 16-11-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Robbiedobbie schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:18:
Laat ieder dat voor zichzelf bepalen, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Cartman! schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:16:
[...]

Laat ieder dat voor zichzelf bepalen, bedankt :)
Precies, en daarom ook dat ik het vervelend vind als mensen daar commentaar over gaan maken. Ik doe er niemand kwaad mee (het is niet naar iemand gericht) , en het is bewezen dat het gevoelens van woede en ergernis verminderd, en pijn verlicht.

Laat mensen lekker vloeken wanneer ze voelen dat ze het nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Robbiedobbie schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:31:
Precies, en daarom ook dat ik het vervelend vind als mensen daar commentaar over gaan maken. Ik doe er niemand kwaad mee (het is niet naar iemand gericht) , en het is bewezen dat het gevoelens van woede en ergernis verminderd, en pijn verlicht.

Laat mensen lekker vloeken wanneer ze voelen dat ze het nodig hebben.
Ik neem geen aanstoot tegen vloeken maar in termen van "leven we in sprookjes" beledig je mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Dat was dan ook op te vatten met de nodige satire. Duidelijker dan alles vullen met :+ kan ik het niet maken. Makkelijker ook niet btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Robbiedobbie schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:35:
Dat was dan ook op te vatten met de nodige satire. Duidelijker dan alles vullen met :+ kan ik het niet maken. Makkelijker ook niet btw
Dat vind ik altijd een beetje in de trant "ik ben niet racistisch maar...<insert racistische opmerking>".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Cartman! schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:38:
[...]

Dat vind ik altijd een beetje in de trant "ik ben niet racistisch maar...<insert racistische opmerking>".
Nu heb ik geen zin in een eindeloze discussie waar toch geen winnaars uit kunnen komen, maar daar heb ik geen zin in.
Echter is het erg krom om dit nu op racisme te gooien. Om over racisme te spreken heb je meerdere zaken nodig. Een heel belangrijk punt is dat iemand een persoon of groep moet uitsluiten of beledigen met de reden dat deze persoon/groep van een bepaald ras is.

Nu heb ik het over een geloof (geen ras), waar ik niet eens als gerichte belediging en met een grote smiley, het geloof vergelijk met een sprookje. Ga ik daarmee iemand persoonlijk aanvallen? Nee.

Ik zeg toch bijv niet dat iedereen die gelooft dom is? Sorry hoor, maar ik ben wel eens door gelovigen uitgemaakt voor ketter, puur omdat ik ergens anders in geloof (de wetenschap). Dan ga ik ook niet direct huilie huilie doen. Op het internet geven mensen soms gewoon wel eens iets sneller hun ongezouten mening. Vaak is dat dan niet eens bewust. Als je daar direct beledigd door raakt en daar niet tegen kan, dan is mijn mening dat diegene niet op het internet thuishoort.

[ Voor 9% gewijzigd door Robbiedobbie op 16-11-2014 23:00 . Reden: quote toegevoegd ter verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Robbiedobbie schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:59:
Nu heb ik geen zin in een eindeloze discussie waar toch geen winnaars uit kunnen komen, maar daar heb ik geen zin in.
Echter is het erg krom om dit nu op racisme te gooien. Om over racisme te spreken heb je meerdere zaken nodig. Een heel belangrijk punt is dat iemand een persoon of groep moet uitsluiten of beledigen met de reden dat deze persoon/groep van een bepaald ras is.

Nu heb ik het over een geloof (geen ras), waar ik niet eens als gerichte belediging en met een grote smiley, het geloof vergelijk met een sprookje. Ga ik daarmee iemand persoonlijk aanvallen? Nee.

Ik zeg toch bijv niet dat iedereen die gelooft dom is? Sorry hoor, maar ik ben wel eens door gelovigen uitgemaakt voor ketter, puur omdat ik ergens anders in geloof (de wetenschap). Dan ga ik ook niet direct huilie huilie doen. Op het internet geven mensen soms gewoon wel eens iets sneller hun ongezouten mening. Vaak is dat dan niet eens bewust. Als je daar direct beledigd door raakt en daar niet tegen kan, dan is mijn mening dat diegene niet op het internet thuishoort.
Ik denk dat ik mij meer stoor aan het feit dat er nu is gezegd is waar ik normaal een week ban voor kreeg/krijg. Ja, autoriteitsproblemen hier, I know.. maar dan heb ik zo iets van..damn.. hij wel :+ Sowieso ben ik wel voorstander van lekker direct praten. Immers hou ik er ook niet van om erom heen draaien, mja ik heb imo wel een gezonde discussie gehad met oisyn voor de 10e keer, en wat imo het belangrijkste is dat we (volgens mij dan) geen haatgevoelens naar elkaar toe hebben. Beetje jammer dat sommige dan mee willen voeren op een discussie door wat simpele 'haha kijk ik ben grappig comments' te posten maar dat terzijde :p

tl;dr zolang je het er normaal over kan hebben zijn ieder zijn meningen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:32

markvt

Peppi Cola

De hoeveelheid static site generators is ook abnormaal aan het worden...

Static site generator overzicht https://staticsitegenerators.net/ momenteel 388 stuks

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op zondag 16 november 2014 @ 23:03:
[...]

Ik denk dat ik mij meer stoor aan het feit dat er nu is gezegd is waar ik normaal een week ban voor kreeg/krijg. Ja, autoriteitsproblemen hier, I know..
Oh please :). Je bent nog nooit dichtbij een weekban geweest, en je hebt als zodanig dus geen enkel recht van spreken. Kom maar eens met concrete voorbeelden zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

eh dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat als je dat ergens anders zou zeggen in random topic x, als 'Douweegbertje' dat je dan tegen een ban mag aankijken. Op zijn minst wordt je post verwijderd :+ Verder zijn er zo vaak posts van mij weg gehaald, al dan niet weer gecorrigeerd (meestal verdiend hoor gezien de policy hier). Concrete posts? Meh, heb niet zo veel want dan zou ik mijn posts langs moeten gaan.

Kan overigens wel een concreet voorbeeld maken, om jouw zin in het algemene zwartepieten discussie topic te plaatsen (zal er vast wel zijn toch!)?

Nvm, die zit al dicht vanwege taalgebruik :9

semi related toen ik even ging zoeken: :p

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZWmLapy.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 16-11-2014 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op zondag 16 november 2014 @ 23:36:
Concrete posts? Meh, heb niet zo veel want dan zou ik mijn posts langs moeten gaan.
Anders dan een paar keer user bashen en offtopic opmerkingen zie ik iig niets in je notes staan. En een post die wordt gecorrigeerd is wat anders dan het krijgen van een weekban.

Mijn post was overigens ook gewoon gecorrigeerd geweest ware het niet voor de enorme discussie die daaruit ontsprong en de correctie derhalve al geen nut meer had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Douweegbertje schreef op zondag 16 november 2014 @ 23:36:
semi related toen ik even ging zoeken: :p

spoiler:
_O-

Wat een afbeelding })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
*snip*

[ Voor 141% gewijzigd door azerty op 14-01-2015 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op maandag 17 november 2014 @ 00:49:
[...]

Als een ontwerper/architect om die reden een SPA voorstelt verdient hij een enkeltje heropvoedingskamp.
Ja, maar als {insert verantwoordelijke "manager"} het mooi vindt, ben je als weldenkende dev kansloos.
wsitedesign schreef op maandag 17 november 2014 @ 00:51:
Zo, juist ffe even met een busje perslucht mijn de fan van men m'n/mijn laptop uitgeblazen. Daar zat toch vrij veel stof in :+

Edit: en als dat niet helpt om mijn jumbojet geluid te reduceren ga ik de koelpasta moeten vervangen. moet ik de koelpasta waarschijnlijk vervangen. Schijnbaar een vrij veelvoorkomend probleem met mijn deze serie
Zo.

[ Voor 45% gewijzigd door Firesphere op 17-11-2014 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Firesphere schreef op maandag 17 november 2014 @ 00:52:
[...]

Ja, maar als {insert verantwoordelijke "manager"} het mooi vindt, ben je als weldenkende dev kansloos.
Als je in een bedrijf werkt waar een dev minder inspraak heeft op een app ontwerp dan een designer of manager dan ben je óf heel erg junior óf bij een enorm fout bedrijf begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Megamind schreef op maandag 17 november 2014 @ 00:55:
[...]

Als je in een bedrijf werkt waar een dev minder inspraak heeft op een app ontwerp dan een designer of manager dan ben je óf heel erg junior óf bij een enorm fout bedrijf begonnen.
Ja, iemand die "manager" is die teveel te zeggen heeft. Het zou toch eens gebeuren!!!!

Manager/opdrachtgever heeft altijd het laatste woord, al ben je een sparkly coding princess with guru powers. Ze luisteren echt niet naar "Codemonkeys". Dat heeft geen ruk te maken met je niveau, such is the fucked up life.

Ow, en die betreffende manager krijgt waarschijnlijk meer betaald om minder te doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Firesphere op 17-11-2014 00:58 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.