Swaxie schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:32:
Aangezien ik hem gisteren ook aangeschaft heb, vraag ik me af wat het beste is om te starten op normal aangezien me dat het meeste aanspreekt. Omdat er allemaal verschillende manieren zijn wil ik wel eens weten wat nou een juiste manier is om makkelijk aangeld te komen.
Heb gisteren wat lopen klooien met die bomen zagen en ze dan het meer in te duwen, maar dat gaat m niet worden voor mij. dat is niet mijn manier van spelen, en denk dat het ook niet de bedoeling van het spel is:)
Dus ben van plan een nieuwe game te beginnen.
Zelf was ik aan het denken om eerst het veld leeg te halen wat je op het begin(bij de rondleiding) krijgt. Dat spul verkopen(zoals de rondleiding aangeeft) en dan de 2 velden bij de boerderij te gebruiken om te verbouwen. Ik denk dat het makkelijk is om (zeker in het begin) al mijn materiaal(tractors etc.) allemaal naar de boerderij te hebben zodat je overzicht hebt op de situatie. of denk ik nu verkeerd?
De beste start is spelen wat het beste bij je past, efficiency doet niet echt ter zake in FS.
Op normal snel geld verdienen zonder bosbouw? Hmmm, dan zou ik landbouw combineren met wol (schapen), ik heb overigens niet getest of het helemaal binnen budget valt. Kleine waarschuwing vooraf, pallet fysics is beroerd in FS en kan irritant zijn en daarmee niet geschikt voor iedereen.
Lening maximaliseren naar 200k. Fertilizer spreader kopen om dat veld nog even van kunstmest te voorzien alvorens deze te oogsten. Een Agroliner kopen om alle (geaccepteerde) voorraden naar freight yard te rijden en na het lossen de trein weg te sturen voor extra geld.
Vervolgens verkoop je: 2x Hurliman, 1x Deutz, ploeg en Brantner kiepwagen. Voor de schapen business kopen we een Steyr tractor, frontloader, pallet vork, front maaier, opraapwagen en uiteraard schaapjes. Waarom de duurdere Steyr ipv goedkopere New Holland? De laatste kan geen werktuigen aan de voorkant hangen, de Steyr wel en daarmee het voordeel dat je dan gras maaien en verzamelen kan combineren.
Je dag zal vervolgens bestaan uit velden zaaien en oogsten, gras verzamelen voor de schapen, wol wegbrengen naar verkooppunt en eventueel nog transportmissies doen met de Steyr.
Als je 100 schapen (met gras) hebt zal je ongeveer een pallet wol per dag produceren welke op normal zo'n 4k oplevert. Als je niet continue wilt pendelen tussen productie en verkooppunt kan je of een platte kar kopen en zo meerdere pallets in een keer verkopen, maar pallet fysics wordt nog beroerder en schaalt op naar bloed irritant. Mijn oplossing, Courseplay (je zou denken dat ik aandelen heb). Ik heb een route gemaakt van productie via verkooppunt terug naar productie en dan is het een kwestie van handmatig de pallet opscheppen en dan courseplay in transfer mode aan en wachten tot de tractor weer terug is.
Tip, geen volle pallet op de plaat laten staan anders produceren de schapen geen nieuwe wol.
Mocht je geen schapen willen zou ik starten zoals ik gisteren heb beschreven.
Xeodopel schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:12:
Nu maar weer wachten tot de canola klaar is. En de transport missies in de gaten houden. Zeker met de kleine voorraden die je op normaal niveau in het begin hebt zijn transport missies lastig.
Als ik later eens op hard niveau gaat spelen zal het wel lang wachten worden omdat je dan bijna helemaal geen rewards meer krijgt bij transport missies. Het schijnt in de 1.2 update ook al verlaagt te zijn, maar die heb ik nog niet geinstalleerd.
Ik neem aan dat je demand missies bedoelt? Transport missies is met een frontloader in de rondte rijden. In pre 1.2 leveren die demand missies in mijn opinie zelfs op hard veel te veel op, in 1.2 zijn wel heel hard generft en daarmee minder interessant dan wachten op een high demand.
[
Voor 12% gewijzigd door
squaddie op 24-12-2014 19:17
]
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.