• pimNH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:59
Voor fs2013 had ik hem ook al gezien ja, het lijkt me wel geinig om een grote berg te maken. Misschien dat ie later nog komt. Ik heb nu een mod met een wagen waar containers op kunnen. Die oogst ik nu aldoor vol en zet ik op de grond neer.

edit:
ik heb er een gevonden: http://lsmod2015.com/straw-heap/

[ Voor 12% gewijzigd door pimNH op 11-12-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-02 08:52
Geprobeerd om Courseplay te installeren. Maar hij gaat niet verder met het openen van mijn savegame. Blijgt hangen bij het scannen van de velden bij 23/41. Het lijkt erop dat hij niet overweg kan met gecombineerde velden. Ik heb velden 24 en 29 en 30 aan elkaar gekoppeld in Bjornholm. dat is nu 1 groot veld.

Ik kon wel gewoon mijn savegame van westbridge inladen. Hierin heb ik geen gecombineerde velden.

Ben bang dat ik dat vanavond weer aparte velden moet maken.

iemand nog ideeen?

Ga in ieder geval wel nog kijken of ik misschien ergens nog 1 grassprietje heb laten staan op het voormalige pad. ;) Nog een keer extra ploegen dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Xeodopel op 12-12-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:14
Xeodopel schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:14:
Geprobeerd om Courseplay te installeren. Maar hij gaat niet verder met het openen van mijn savegame. Blijgt hangen bij het scannen van de velden bij 23/41. Het lijkt erop dat hij niet overweg kan met gecombineerde velden. Ik heb velden 24 en 29 en 30 aan elkaar gekoppeld in Bjornholm. dat is nu 1 groot veld.

Ik kon wel gewoon mijn savegame van westbridge inladen. Hierin heb ik geen gecombineerde velden.

Ben bang dat ik dat vanavond weer aparte velden moet maken.

iemand nog ideeen?

Ga in ieder geval wel nog kijken of ik misschien ergens nog 1 grassprietje heb laten staan op het voormalige pad. ;) Nog een keer extra ploegen dus.
Ik heb geprobeerd het te reproduceren, maar bij laad de savegame met gekoppelde velden in combinatie met courseplay prima. Ik heb het ook niet eerder gehoord dat dit voor problemen zou kunnen zorgen. Mijn versie

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
@Squaddie,

CoursePlay werkt nu bij mij. Ik heb nog wat extra geploegd tussen de velden. Zat dus toch nog ergens een grassprietje ;)

Ik heb ook de mod van de nieuwe woodchipper geinstalleerd. Die heeft een achterlader en werkt veel beter. Met de originele had ik toch vaak last dat mijn stammen niet werden gechipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 10:17
Hebben meer mensen trouwens dat mods niet werken? Ik heb geen categorie Mods oid bij de shop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-07 08:50
Is Courseplay al officieel uit voor Farming Simulator 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
3p0x schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:31:
Hebben meer mensen trouwens dat mods niet werken? Ik heb geen categorie Mods oid bij de shop :(
Die is er wel. Je moet op de pijltjes bovenaan naast "Sales" klikken naar rechts. Ik wist het eerst ook niet. Maar ben nu hartstikke blij met mijn backloader Jenz Wood chipper uit de mod.
Maffie500 schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:03:
Is Courseplay al officieel uit voor Farming Simulator 2015
Volgens mij nog niet. Maar ik gebruik nu gewoon de Beta. Heb er alleen nog niet veel mee gespeeld. Maar dat komt nog wel.

[ Voor 29% gewijzigd door Xeodopel op 15-12-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:32
Wat ik momenteel nog niet echt duidelijk vind is wat nu het voordeel is van die "slurry". Is dat nu een vervanger van de kunstmest of een extra bovenop? Die tanks verstoken echt liters slurry per minuut... ik kan het zo snel niet bijvullen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Powerblast schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:57:
Wat ik momenteel nog niet echt duidelijk vind is wat nu het voordeel is van die "slurry". Is dat nu een vervanger van de kunstmest of een extra bovenop? Die tanks verstoken echt liters slurry per minuut... ik kan het zo snel niet bijvullen :).
Velden kennen alleen de status bemest of onbemest, welke vorm van bemesting je daarvoor gebruikt maakt helemaal niets uit, het enige voordeel van slurry en manure is dat het gratis is. Het nadeel is zoals je al gemerkt hebt dat je een flinke productie nodig hebt om voldoende te produceren voor de grotere velden.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Ondertussen is de situatie al iets omgekeerd :). Heb nu 68 koeien en kan de productie niet bijhouden. Eens je wat meer velden krijgt wordt het echt lastig om alles continue bezig te houden.

Denk er aan om ook zo een opslag container of twee te kopen. Dan kan je ineens wat in grote hoeveelheid aanvoeren en ook stokkeren voor wanneer je het nodig hebt. Die kunstmest blijft een prijzige zaak dus dit is wel fijner :).

[ Voor 37% gewijzigd door Powerblast op 16-12-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 14:29
Gister even zitten vogelen met Courseplay.
Werkt echt goed! echt een verbetering voor het spel voor sommige taken. die hoef je nu nog maar 1x te doen.
Alleen als ik de hem automagisch laat uitvoeren gaat het voertuig maar 1km/u dus dat schiet niet echt op....
dit schijnt een bug te zijn sinds de 1.2 Patch van farming simulator, maar hebben meer mensen hier last van? of komt dit door de versie die ik gebruik?

• hiddit
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 13:59
is er ergens een beschrijving hoe courseplay werkt? lijkt me wel erg interessant.
en weet iemand hoe die zwaailampen aan gaan kan me herinneren dat het bij voor gaande delen wel kon maar heb het hier nog niet gevonden

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Is dat niet met de Delete of Insert toets voor de zwaailichten aan te zetten?

internix.be

• hiddit
Jump schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:01:
Is dat niet met de Delete of Insert toets voor de zwaailichten aan te zetten?
Home it is, :9~

was die knopjes vergeten 8)7

• Xeodopel
hiddit schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:56:
is er ergens een beschrijving hoe courseplay werkt? lijkt me wel erg interessant.
Er is op youtube een handige tutorial te vinden. is wel voor 2013 maar daar kom je wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddit
Xeodopel schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:42:
[...]

Er is op youtube een handige tutorial te vinden. is wel voor 2013 maar daar kom je wel uit.
thanks daar maar is in verdiepen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik ben nieuw hier,

Ik ben net begonnen met FS15 en heb even een video gemaakt:
https://www.youtube.com/watch?v=e48eAjpG_Os

Hopelijk genieten jullie ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:53:
Hallo ik ben nieuw hier,

Ik ben net begonnen met FS15 en heb even een video gemaakt:
https://www.youtube.com/watch?v=e48eAjpG_Os

Hopelijk genieten jullie ervan.
Hoe komen jullie toch allemaal aan zoveel geld. ;)
Ik ben erg blij wat ik al bereikt hebt mijn zuurverdiende 1 miljoen op de bank. ;)

Voor de rest wel leuk om te zien wat anderen allemaal doen in FS2015.

Heb nu 7 velden met steeds afwisseld corn, barnley, sugar beats, wheat, canola . Afhankelijk wat er in mijn silo het minst op voorraad heb.
Ikzelf heb mijn schappen en kippen inmiddels verkocht aan de lokale shoarma boer. ;) Heb ze nu vervangen voor 75 koeien. Eens kijken hoe dat in ze werk gaat. Allemaal erg leuk om te ontdekken.

Ik heb me nog niet echt bezig gehouden met mass hout verwerking. Heb daar de cash nog niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:58
[quote]Xeodopel schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 21:43:
[...]

Hoe komen jullie toch allemaal aan zoveel geld. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=vSsMwQ_4Hcs

rond de 2;50 gaan kijken :P

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 20-12-2014 23:01 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind bomen zagen etc een stuk leuker dan inzaaien ploegn etc, heb wel een non cheat profile alleen sta ik daar niet goed voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ziet er wel vet uit zeg zo IRL :9

-edit-
Door die video van jou gisteravond weer enthousiast geworden en veel te lang door gegaan }:| Heb ook Coarseplay geinstalleerd, wat een genot zeg. Ik denk dat ik zonder Coarseplay wel eerder uitgekeken zou zijn. Op een gegeven moment heb je dat rondje naar het stations of mill wel gezien zeg maar... ik moet nu al 3x rijden om 1 oogst weg te brengen :P Ja ik weet het, grotere kar nodig maar dat kan m'n trekker nog niet aan :p eerst een grotere harverster kopen :)

Wat gebruiken jullie trouwens voor het cultiveren en zaaien? Ik gebruik nog steeds die combi maar die is best smal en het duurt best lang om een groot veld daarmee klaar te maken. Volgensmij is dat wel de enige die 2 in 1 is. Als ik het met twee losse doe dan heb ik weer 2 tractoren nodig, of in ieder geval 2x rijden dus of dat dan sneller is...?

[ Voor 50% gewijzigd door FireFoz op 23-12-2014 14:09 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
FastFred schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:50:
Ik heb alweer een tijdje terug FS2011 gekocht (speelde het al tijden, maar wilde de multiplayer uitproberen, boy was I disappointed) en als ik FS2015 video's bekijk dan is er eigenlijk geen verandering. Een andere map en wat andere modellen, thats it. Het geld niet waard imo.
Ik moet toegeven dat ik hier toch op terug moet komen. Ik heb lange tijd 2011 gespeeld, heel even naar 2013 gekeken, maar was toch grotendeels hetzelfde. Maar 2015 is zo anders :)

Ik ben hooked en denk dat ik 'm binnenkort ook ga kopen, heb er nu een uurtje of 10 inzitten, duurde even voor ik de draai weer te pakken had. Het houthakken doe ik alleen als een boom me in de weg staat, op grote schaal bomenkappen voelt voor mij een beetje als cheaten aan omdat er te makkelijk geld mee te verdienen valt.

Heb ook geprobeerd puur te leven van het produceren van melk, maar dat leverde maar € 200,- per dag op :+ (alles in het begin verkopen behalve 1 Deutz, dan een grasmaaier kopen voor op de voorzijde en een forage wagen aan de achterzijde en verder alleen maar koeien kopen)

Ik ben nu voornamelijk nog barley aan het verbouwen, heb al m'n machines al vervangen behalve de combine, ben aan het sparen voor een Case combine :)

Wat ik nu gedaan heb ist volgende: savegame starten (Björnholm map) op Normal, met de 2 kleine standaardvelden begonnen. De ploeg en de 2 kleine trekkers verkocht. Nieuwe cultivator gekocht. Toen gespaard voor de Case Puma en de Deutz ingeruild, toen de Väderstad inzaaier, een nieuwe tipper, toen een sprayer (grotere yield van de velden), eergister veld 30 erbij gekocht en die een aantal keer cultiveren, inzaaien, oogsten, cultiveren, inzaaien etc. Toen de laatste Deutz ingeruild voor die trekker die in het rijtje links naast de Case Puma staat. Daarna weer een ploeg gekocht (de tweede in het rijtje) en veld 29 en 30 aan elkaar gekoppeld. En die heb ik gisteravond net 2x geharvest. Iedere barley harvest op dat veld levert nu zo'n 50k op :)

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 23-12-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
FireFoz schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:04:
[...]

Ziet er wel vet uit zeg zo IRL :9

-edit-
Door die video van jou gisteravond weer enthousiast geworden en veel te lang door gegaan }:| Heb ook Coarseplay geinstalleerd, wat een genot zeg. Ik denk dat ik zonder Coarseplay wel eerder uitgekeken zou zijn. Op een gegeven moment heb je dat rondje naar het stations of mill wel gezien zeg maar... ik moet nu al 3x rijden om 1 oogst weg te brengen :P Ja ik weet het, grotere kar nodig maar dat kan m'n trekker nog niet aan :p eerst een grotere harverster kopen :)
Of met twee van die Agroliners aan elkaar geknoopt, daar heb ik een tijd mee rond gereden.
Wat gebruiken jullie trouwens voor het cultiveren en zaaien? Ik gebruik nog steeds die combi maar die is best smal en het duurt best lang om een groot veld daarmee klaar te maken. Volgensmij is dat wel de enige die 2 in 1 is. Als ik het met twee losse doe dan heb ik weer 2 tractoren nodig, of in ieder geval 2x rijden dus of dat dan sneller is...?
Ik gebruik die 6m Väderstad en op grote velden twee stuks, het is een stukje gemak die combi functie. Die grotere varianten vereisen sterkere tractoren welke ook weer duurder zijn en daarnaast zijn twee Väderstad sneller dan een enkele grote.
FastFred schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:43:
[...]
Heb ook geprobeerd puur te leven van het produceren van melk, maar dat leverde maar € 200,- per dag op :+ (alles in het begin verkopen behalve 1 Deutz, dan een grasmaaier kopen voor op de voorzijde en een forage wagen aan de achterzijde en verder alleen maar koeien kopen)
Dat is de moeilijkste start die je kan maken, koeien die alleen gras krijgen hebben een productie van rond de 40 %. Je wilt eigenlijk meteen naar mixed ration om de productie naar 90 % te krijgen. Op normal zie ik wel mogelijkheden om vanaf de start met mixed ration aan de gang te gaan. Het is wel vrij eentonig omdat er weinig anders te doen is dan gras maaien en koeien voeren.
Ik ben nu voornamelijk nog barley aan het verbouwen, heb al m'n machines al vervangen behalve de combine, ben aan het sparen voor een Case combine :)

Wat ik nu gedaan heb ist volgende: savegame starten (Björnholm map) op Normal, met de 2 kleine standaardvelden begonnen. De ploeg en de 2 kleine trekkers verkocht. Nieuwe cultivator gekocht. Toen gespaard voor de Case Puma en de Deutz ingeruild, toen de Väderstad inzaaier, een nieuwe tipper, toen een sprayer (grotere yield van de velden), eergister veld 30 erbij gekocht en die een aantal keer cultiveren, inzaaien, oogsten, cultiveren, inzaaien etc. Toen de laatste Deutz ingeruild voor die trekker die in het rijtje links naast de Case Puma staat. Daarna weer een ploeg gekocht (de tweede in het rijtje) en veld 29 en 30 aan elkaar gekoppeld. En die heb ik gisteravond net 2x geharvest. Iedere barley harvest op dat veld levert nu zo'n 50k op :)
Ik ben juist van de Deutz naar de Same gegaan en later is daar een Lamborghini tractor bijgekomen.

Als ik nu opnieuw zou starten, waarschijnlijk zoiets: Twee Hurliman, ploeg, cultivator, zaaimachine, kar verkopen en kopen: Amazon kunstmest strooier, Agroliner, Väderstad Rapid 300c (mod) Op hard zijn de voorbereidingen dan wel klaar, op normal zou je eventueel nog een extra veldje aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Aangezien ik hem gisteren ook aangeschaft heb, vraag ik me af wat het beste is om te starten op normal aangezien me dat het meeste aanspreekt. Omdat er allemaal verschillende manieren zijn wil ik wel eens weten wat nou een juiste manier is om makkelijk aangeld te komen.

Heb gisteren wat lopen klooien met die bomen zagen en ze dan het meer in te duwen, maar dat gaat m niet worden voor mij. dat is niet mijn manier van spelen, en denk dat het ook niet de bedoeling van het spel is:)
Dus ben van plan een nieuwe game te beginnen.

Zelf was ik aan het denken om eerst het veld leeg te halen wat je op het begin(bij de rondleiding) krijgt. Dat spul verkopen(zoals de rondleiding aangeeft) en dan de 2 velden bij de boerderij te gebruiken om te verbouwen. Ik denk dat het makkelijk is om (zeker in het begin) al mijn materiaal(tractors etc.) allemaal naar de boerderij te hebben zodat je overzicht hebt op de situatie. of denk ik nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Ik zou gewoon alle velden die je hebt verbouwen. Je moet dan wel wat meer heen en weer rijden maar je moet toch wachten als het groeit. Dat overzicht krijg je vanzelf wel. Je kunt ook met i je inventory zien en dan kun je zien waar ieder item zich bevindt op de map.

Ik raad je aan om vooral canola te verbouwen. Hiervan is de waarde per ton 2x zo hoog als de rest, maar de opbrengst van het veld ongeveer de helft dus netto maakt het niet zo veel uit, maar je hoeft wel veel minder vaak je harverster te legen dus minder werk. Zeker met die harverster in het begin is dat wel fijn want die zit zo vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
Gisteren eindelijk opnieuw begonnen op Westbridge op normaal niveau. Hier begin je maar met 1 veld.

Maar jeetje wat zijn die velden groot. Wel lekker hoor maar duurt wat langer voor ze geoogst zijn.
Hier moet echt snel een 2e harvester bij komen. Heb gister meteen een transport missie volbracht om wat extra cash in het laatje te brengen. Heb nu de culivator/sowing combi en een grotere tipper gekocht. De oude sowing en cultivator zijn alweer verkocht. De tipper houd ik nog even. Zojuist ook een sprayer erbij.

Nu maar weer wachten tot de canola klaar is. En de transport missies in de gaten houden. Zeker met de kleine voorraden die je op normaal niveau in het begin hebt zijn transport missies lastig.

Als ik later eens op hard niveau gaat spelen zal het wel lang wachten worden omdat je dan bijna helemaal geen rewards meer krijgt bij transport missies. Het schijnt in de 1.2 update ook al verlaagt te zijn, maar die heb ik nog niet geinstalleerd.

Maar die grote velden vind ik wel wat. Kan je lekker veel zaaien. Ben nu wel al aan het kijken welke veld ik er eventueel bij kan kopen zodat ik 2 verschillende kan gaan zaaien.

Mijn todo nu voor op Westbridge:
- extra harvester
- extra veld

Desnoods wordt er weer wat geld geleend van de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Swaxie schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:32:
Aangezien ik hem gisteren ook aangeschaft heb, vraag ik me af wat het beste is om te starten op normal aangezien me dat het meeste aanspreekt. Omdat er allemaal verschillende manieren zijn wil ik wel eens weten wat nou een juiste manier is om makkelijk aangeld te komen.

Heb gisteren wat lopen klooien met die bomen zagen en ze dan het meer in te duwen, maar dat gaat m niet worden voor mij. dat is niet mijn manier van spelen, en denk dat het ook niet de bedoeling van het spel is:)
Dus ben van plan een nieuwe game te beginnen.

Zelf was ik aan het denken om eerst het veld leeg te halen wat je op het begin(bij de rondleiding) krijgt. Dat spul verkopen(zoals de rondleiding aangeeft) en dan de 2 velden bij de boerderij te gebruiken om te verbouwen. Ik denk dat het makkelijk is om (zeker in het begin) al mijn materiaal(tractors etc.) allemaal naar de boerderij te hebben zodat je overzicht hebt op de situatie. of denk ik nu verkeerd?
De beste start is spelen wat het beste bij je past, efficiency doet niet echt ter zake in FS.

Op normal snel geld verdienen zonder bosbouw? Hmmm, dan zou ik landbouw combineren met wol (schapen), ik heb overigens niet getest of het helemaal binnen budget valt. Kleine waarschuwing vooraf, pallet fysics is beroerd in FS en kan irritant zijn en daarmee niet geschikt voor iedereen.

Lening maximaliseren naar 200k. Fertilizer spreader kopen om dat veld nog even van kunstmest te voorzien alvorens deze te oogsten. Een Agroliner kopen om alle (geaccepteerde) voorraden naar freight yard te rijden en na het lossen de trein weg te sturen voor extra geld.

Vervolgens verkoop je: 2x Hurliman, 1x Deutz, ploeg en Brantner kiepwagen. Voor de schapen business kopen we een Steyr tractor, frontloader, pallet vork, front maaier, opraapwagen en uiteraard schaapjes. Waarom de duurdere Steyr ipv goedkopere New Holland? De laatste kan geen werktuigen aan de voorkant hangen, de Steyr wel en daarmee het voordeel dat je dan gras maaien en verzamelen kan combineren.

Je dag zal vervolgens bestaan uit velden zaaien en oogsten, gras verzamelen voor de schapen, wol wegbrengen naar verkooppunt en eventueel nog transportmissies doen met de Steyr.

Als je 100 schapen (met gras) hebt zal je ongeveer een pallet wol per dag produceren welke op normal zo'n 4k oplevert. Als je niet continue wilt pendelen tussen productie en verkooppunt kan je of een platte kar kopen en zo meerdere pallets in een keer verkopen, maar pallet fysics wordt nog beroerder en schaalt op naar bloed irritant. Mijn oplossing, Courseplay (je zou denken dat ik aandelen heb). Ik heb een route gemaakt van productie via verkooppunt terug naar productie en dan is het een kwestie van handmatig de pallet opscheppen en dan courseplay in transfer mode aan en wachten tot de tractor weer terug is.

Tip, geen volle pallet op de plaat laten staan anders produceren de schapen geen nieuwe wol.

Mocht je geen schapen willen zou ik starten zoals ik gisteren heb beschreven.
Xeodopel schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:12:
Nu maar weer wachten tot de canola klaar is. En de transport missies in de gaten houden. Zeker met de kleine voorraden die je op normaal niveau in het begin hebt zijn transport missies lastig.

Als ik later eens op hard niveau gaat spelen zal het wel lang wachten worden omdat je dan bijna helemaal geen rewards meer krijgt bij transport missies. Het schijnt in de 1.2 update ook al verlaagt te zijn, maar die heb ik nog niet geinstalleerd.
Ik neem aan dat je demand missies bedoelt? Transport missies is met een frontloader in de rondte rijden. In pre 1.2 leveren die demand missies in mijn opinie zelfs op hard veel te veel op, in 1.2 zijn wel heel hard generft en daarmee minder interessant dan wachten op een high demand.

[ Voor 12% gewijzigd door squaddie op 24-12-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Op westbridge kun je toch geen trein wegsturen? Bijhet station staat er geen en bij de mill wel maar deze kan ik niet wegsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Op Westbridge is dat inderdaad niet mogelijk, op Bjornholm wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Pfff blijkbaar gaat het spel wel op pauze als je in je inventory kijkt of de shop, maar niet als je escape doet :(
6 hectare canola laten verpieteren :P Game speed stond op 120, het was klaar dus ik denk ik doe even escape dan gaat ie op pauze (save menu) en dan ga ik straks verder. Maar blijkbaar loopt het dan dus WEL gewoon door...pff... nouja gelukkig heb ik de Väderstad Rapid 900S (9 meter breed) mod die snel cultiveert en opnieuw zaait :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He luitjes,,

Ik wilde eigenlijk een aantal arbeiders inhuren in de multiplayer-modus, maar nu kom ik er achter dat je er maar max 2 kunt inhuren..

Hebben jullie een idee hoe/waar ik dit aan kan passen zodat ik bijvoorbeeld 6 arbeiders in zou kunnen huren.

Hoop wat van jullie te horen..

Grtz. Topklussert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianbou
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-04-2023
ik heb farming simulator ook gekocht alleen na het installeren kon ik het niet spelen ik heb 2.5 ghz 6 gb ram en 4 gb video kaart als ik op spelen klik staat er dat ik shader model 3.0 moet hebben weet iemand wat ik moet doen alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
Welke videokaart heb je?

Waarschijnlijk heeft deze geen shader 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianbou
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-04-2023
Maffie500 schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:36:
Welke videokaart heb je?

Waarschijnlijk heeft deze geen shader 3.0
ik heb een standaard videokaart van intel weet jij misschien wat ik er aan kan doen om shader 3.0 er op te krijgen ? al vast hartsike bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

fabianbou schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:43:
[...]

ik heb een standaard videokaart van intel weet jij misschien wat ik er aan kan doen om shader 3.0 er op te krijgen ? al vast hartsike bedank!
Probeer de nieuwste drivers van de Intel site te halen. Als het ding op hardwareniveau dit niet ondersteunt gaat dit ook simpelweg niet gebeuren.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
inderdaad ofwel drivers ofwel een nieuwe videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Gisteren de hele dag zitten spelen, af en toe alt tab naar windows als ik moest wachten. Aan het einde van de dag computer uitgedaan had ik FS15 nog open staan. Die vraagt dus nergens om sluit gewoon af zonder op te slaan, alle progressie weer weg :') Schiet lekker op zo B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
FireFoz schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:45:
Gisteren de hele dag zitten spelen, af en toe alt tab naar windows als ik moest wachten. Aan het einde van de dag computer uitgedaan had ik FS15 nog open staan. Die vraagt dus nergens om sluit gewoon af zonder op te slaan, alle progressie weer weg :') Schiet lekker op zo B)
alstu: http://www.farming-mods.net/mod/autosave-fs-15/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Terror
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-01 12:38
Hallo iedereen

Ik heb zopas Farming Simulator gekocht in de steam sales en vroeg me af of er al een mogelijkheid zou zijn om een dedicated server te draaien en op dezelfde key te gamen op die server. Of moet ik hiervoor een nieuwe versie kopen?

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
Ik heb gemerkt dat als ik een mod open met de Giants editor dat deze na opslaan niet meer werkt.
Je ziet dan alleen nog wielen staan. Nog iemand deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Black Terror schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:22:
Hallo iedereen

Ik heb zopas Farming Simulator gekocht in de steam sales en vroeg me af of er al een mogelijkheid zou zijn om een dedicated server te draaien en op dezelfde key te gamen op die server. Of moet ik hiervoor een nieuwe versie kopen?

bedankt.
Als je een server wilt openen moet deze draaien op een nieuwe key. Je kan denk ik wel gewoon wisselen tussen server en client maar nooit beiden tegelijk. Best wel wat opletten met die dedi server te openen, want heb zo eens voorgehad dat wanneer je die dan terug afsloot hij de key blijkbaar niet meer vrijgaf. Kon eerst ff rebooten vooraleer ik de client terug openkreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
squaddie schreef op woensdag 24 december 2014 @ 19:10:
[...]

De beste start is spelen wat het beste bij je past, efficiency doet niet echt ter zake in FS.

Op normal snel geld verdienen zonder bosbouw? Hmmm, dan zou ik landbouw combineren met wol (schapen), ik heb overigens niet getest of het helemaal binnen budget valt. Kleine waarschuwing vooraf, pallet fysics is beroerd in FS en kan irritant zijn en daarmee niet geschikt voor iedereen.
Schapen heb ik zelf nog niet geprobeerd maar koeien zijn ook wel een goeie. Vraagt misschien wel wat initieel kapitaal. Maar eens je het kan bekostigen brengt die melk echt aardig op. Zitten nu met 102 koeien en ik geloof iets van een 50-60k aan melk elke dag. + je krijgt gratis bemesting :).

[ Voor 22% gewijzigd door Powerblast op 30-12-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Gisteren met coarseplay aan de gang geweest maar ik krijg het nog niet voor elkaar om de combines automatisch te laten legen. Ik heb een ritje opgenomen maar hij blijft op "no combine in reach" staan, zelfs wanneer ik hem handmatige de juiste combine toewijs. Hij staat op een kleine 40 meter van de combine af dus dat lijkt me prima. Hierdoor gaat ie dus nooit rijden.

Iemand een idee?

-edit- ik heb het, blijkbaar was ik vergeten pathfinding uit te zetten, nu werkt het als een speer. Echt een genot zeg dat coarseplay _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door FireFoz op 31-12-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb vandaag FS15 gekocht en geïnstalleerd. ging allemaal goed tot dat ik heb ging spelen. als ik begin met de uitleg dan zie ik de lucht blauw en de rest bruin. ligt dit aan mijn videokaart? heb een ATI readeon HD 4800. HELP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:30:
hallo,

ik heb vandaag FS15 gekocht en geïnstalleerd. ging allemaal goed tot dat ik heb ging spelen. als ik begin met de uitleg dan zie ik de lucht blauw en de rest bruin. ligt dit aan mijn videokaart? heb een ATI readeon HD 4800. HELP!!!
op wat voor setting heb je hem staan? zet alles eens op low in het instellingen menu en start dan de game is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thedon46 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:51:
[...]

op wat voor setting heb je hem staan? zet alles eens op low in het instellingen menu en start dan de game is.
ik heb alle instellingen al geprobeerd maar blijft steeds het zelfde. kan mijn videokaart dat misschien niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het vorige probleem opgelost en kan ik spelen alleen na een bepaalde tijd loopt het spel gewoon vast. is elke keer weer afwachten waarneer hij vast loopt. wat kan dit nu weer wezen? videokaart kan het aan dus wat kan dit wezen en wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:51:
Ik heb het vorige probleem opgelost en kan ik spelen alleen na een bepaalde tijd loopt het spel gewoon vast. is elke keer weer afwachten waarneer hij vast loopt. wat kan dit nu weer wezen? videokaart kan het aan dus wat kan dit wezen en wat kan ik er aan doen?
Heb je alle patches ook toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
Gisteren de "Collectors" Edition binnen gekregen, voor weinig (€20), maar ingepakt in bubble wrap....

Foei Bol.com, zo ga je niet met Collectors items om, die doe je in een extra doos, ook al verkoop je het voor weinig.

Zo installeren en eens kijken, lees hier al langer mee, dus dat moet goed gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 16:11:
He luitjes,,

Ik wilde eigenlijk een aantal arbeiders inhuren in de multiplayer-modus, maar nu kom ik er achter dat je er maar max 2 kunt inhuren..

Hebben jullie een idee hoe/waar ik dit aan kan passen zodat ik bijvoorbeeld 6 arbeiders in zou kunnen huren.

Grtz. Topklussert
Ik ken het niet, maar als ik erop google zie ik twee mogelijk oorzaken, het aantal slots van de multiplayer of hardware beperkingen (met name cpu).
Powerblast schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:13:
[...]

Schapen heb ik zelf nog niet geprobeerd maar koeien zijn ook wel een goeie. Vraagt misschien wel wat initieel kapitaal. Maar eens je het kan bekostigen brengt die melk echt aardig op. Zitten nu met 102 koeien en ik geloof iets van een 50-60k aan melk elke dag. + je krijgt gratis bemesting :).
Voor koeien wil je eigenlijk zsm naar mixed ration en dat gaat niet vanaf de start, tenzij volledig op koeien focust vanaf de start en later weer landbouw weer oppakt. Maar koeien leveren uiteindelijk per dag meer op dan schapen.
FireFoz schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:01:
-edit- ik heb het, blijkbaar was ik vergeten pathfinding uit te zetten, nu werkt het als een speer. Echt een genot zeg dat coarseplay _/-\o_
Courseplay zal zoals je gemerkt hebt standaard niet door het graan etc rijden om een combine te lossen, deze zal wachten tot de lospijp vrij is of de combine vol is. Wil je dit niet moet je inderdaad pathfinding uitschakelen.

Over Courseplay gesproken versie 4.01 (changelog) is uit en te downloaden. Ik heb er tot op heden geen problemen gevonden, anders dat ik alle routes die ik met de voorgaande versie gemaakt had kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 16:11:
He luitjes,,

Grtz. Topklussert
Je moet inderdaad het maximum aantal spelers van je server/game op 16 zetten. De logica die ik tot nu toe zie is dat je arbeiders meetellen voor het maximum aantal spelers maar dat je minimum er wel 2 kunt inhuren. Wij spelen nu op een server van 16 spelers (ookal joined er maar 2-4 man) en je kan nog mooi wat arbeiders inhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
Vanavond ook een begin maken met koeien op WestBridge.
Ik had al koeien op Bjornholm, maar ga er nu ook aan beginnen op Westbridge.
Ik ben nu al bezig met balen straw en hay te maken en op te slaan. Vanavond ook nog even een wagen vol met gras dumpen voor de silage.

Als dat gedaan is ga ik koeien aanschaffen en meteen beginnen met mixture. 1 bale hay, 1 bale straw en 2 buckets silage. Dan zit je zo op 90% productivity. Dan verdien je snel genoeg om je daily expenses te bekostigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik zag vorige week ineens zo'n mixerwagen rijden, ik wist tot FS15 niet eens van het bestaan van die dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
FastFred schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:35:
Ik zag vorige week ineens zo'n mixerwagen rijden, ik wist tot FS15 niet eens van het bestaan van die dingen :P
Dat is wel humor. Zijn spellen toch leerzaam. Al verwacht ik niet dat dit met alle spellen zo zou zijn. COD leerzaam??? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik speel al jaren geen COD meer. Sinds Modern Warfare 2 zijn het eigenlijk alleen maar veel te dure DLC's die verkocht worden als volledige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
Gister avond de eerste koeien aangeschaft. Meteen gevoed met mixture. Vanavond maar eens kijken wat de productivity is. En dan op naar de 100 koeien. Heb er nu 10. Vanavond nog wat oogst verkopen en nog meer koeien erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste kan er mij iemand helpen ? Ik heb 10 koeien lopen in bjornholm map maar ik zie ze niet lopen maar ik hoor ze wel, als ik in mijn machines zit zie ik ook men boer (personage) niet verschijnen heeft daar iemand een antwoord op mvg en dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:44:
Hallo beste kan er mij iemand helpen ? Ik heb 10 koeien lopen in bjornholm map maar ik zie ze niet lopen maar ik hoor ze wel, als ik in mijn machines zit zie ik ook men boer (personage) niet verschijnen heeft daar iemand een antwoord op mvg en dank
Ik zie ook niet altijd al mijn koeien lopen. Op Bjornholm heb ik 100 koeien. Nou ik zie ze echt niet allemaal. Zolang ze maar produceren en dat doen ze bij mij wel, maak ik daar geen probleem van.

Kan je wel rijden als je in de machine zit?

Misschien heeft het wel te maken met grafische instellingen. De koeien ook. Hoe meer details moeten worden getoond hoe trager het kan worden natuurlijk. Zeker als je hardware wat minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik kan wel rijden maar ik zie geen bestuurder en geen dieren lopen , ikdraai het spel op het hoogste niveau grtn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:57:
Ja ik kan wel rijden maar ik zie geen bestuurder en geen dieren lopen , ikdraai het spel op het hoogste niveau grtn
Gister avond bij mij in WestBridge zag ik ook maar 10 koeien lopen van de 100 die ik er heb.
Ach ik maak me er niet druk over. Ze produceren harstikke goed. Dat is het belangrijkste. Kan me voorstellen dat 100 koeien laten zien te traag gaat worden voor de game engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Zijn er mensen die ervaring hebben met farm sim 15 op een mac book pro (2014)?

Nadat mijn windows PC het vorig jaar begeven had ben ik van platform verandert mis verder niets behalve mijn geliefde farm sim :P En het begint toch weer te kriebelen en om nu weer een nieuwe windows pc te gaan kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
martijnm71 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:12:
Zijn er mensen die ervaring hebben met farm sim 15 op een mac book pro (2014)?

Nadat mijn windows PC het vorig jaar begeven had ben ik van platform verandert mis verder niets behalve mijn geliefde farm sim :P En het begint toch weer te kriebelen en om nu weer een nieuwe windows pc te gaan kopen :P
Volgens de officiële website is het ook voor Mac. Er staat tenminste een Apple logo bij.
Ik weet alleen niet of dit weer een aparte versie is die nog niet uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Xeodopel schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:44:
[...]

Volgens de officiële website is het ook voor Mac. Er staat tenminste een Apple logo bij.
Ik weet alleen niet of dit weer een aparte versie is die nog niet uit is.
Hij is inderdaad gewoon beschikbaar, zit echt te twijfelen :P

Domme is ik kan ook nergens iets vinden over hoe de game loopt op een mac book pro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
martijnm71 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:45:
[...]

Hij is inderdaad gewoon beschikbaar, zit echt te twijfelen :P

Domme is ik kan ook nergens iets vinden over hoe de game loopt op een mac book pro 8)7
Ik draai zelf FS op een laptop met AMD CPU van 2 jaar oud onder Windows 8. Heb totaal geen problemen ermee. Dit spel heeft niet van die extreme systeem eisen. Kijk anders even op de site of jouw Mac Book daaraan voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Qua specs zou ik het volgens de site kunnen trekken, maar ja, wat fabrikanten als vereiste neerzetten wil nog wel eens verschillen van de werkelijkheid :P

Denk dat ik hem gewoon via steam ga kopen, lees links en rechts dat je dan ook zonder extra kosten de windowsversie kunt kopen. Kan ik alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik draai het zonder problemen op een wat ouder type iMac. (Zowel OSX als Win7)
2.5GHz quad-core i5, 12gb RAM. (voorheen 4gb)
AMD Radeon HD 6750M.
Settings staan op High, Resolutie op Max.
Dan moet je nieuwe MacBook helemaal geen issue zijn lijkt me.

Overigens ook de Steam versie, dus switchen tussen OSX en Windows is geen probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door Ghostley op 08-01-2015 13:52 ]

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Vanavond de knoop doorgehakt en hem gekocht op Steam en het loopt verrassend lekker op een late 2013 mac book pro. Staat wel een beetje te blazen maar goed dat doen deze mac books al bij street view in Google Maps :P

Ben me nu aan het verdiepen in mods maar kan me vaag iets herinneren over een populaire modsite die recentelijk malware verspreidde en zoek nu dus ergens in het bos een betrouwbare boom zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

martijnm71 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:19:
Vanavond de knoop doorgehakt en hem gekocht op Steam en het loopt verrassend lekker op een late 2013 mac book pro. Staat wel een beetje te blazen maar goed dat doen deze mac books al bij street view in Google Maps :P

Ben me nu aan het verdiepen in mods maar kan me vaag iets herinneren over een populaire modsite die recentelijk malware verspreidde en zoek nu dus ergens in het bos een betrouwbare boom zullen we maar zeggen.
Zelf haal ik bijna alles van modhub af, aangezien ik die zelf het duidelijkste vind, maar, voor FS zijn echt een legio aan sites, al staat 95% van de mods wel op iedere modsite.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb een probleem met dit spel als ik hem strart en wil gaan lopen loopt die maar 5 secondes en dan loopt hij vast en dan kan ik er niks meer mee en ik wil heel graag dat het spel gewoon doet zoals bij ieder anders.

kunne jullie mij helpen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Leuk zo'n forum voor farming simulator 2015 en lees met veel plezier mee! Ik had nog wel een vraagj : Hoe krijg je een grasveld omgetoverd in een normaal veld?
Ik heb geprobeerd om te cultiveren maar dat wou niet lukken.

Nadeel van 1.2 update is dat de hakselaar niet functioneert, meer hier last van?

[ Voor 31% gewijzigd door Vincitore op 28-01-2015 16:39 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
Vincitore schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:37:
Leuk zo'n forum voor farming simulator 2015 en lees met veel plezier mee! Ik had nog wel een vraagj : Hoe krijg je een grasveld omgetoverd in een normaal veld?

Nadeel van 1.2 update is dat de hakselaar niet functioneert, meer hier last van?
als je een veld wilt gebruiken voor iets anders dan moet je het eerst ploegen.
Dan moet je ook nieuwe velden aanzetten, dat is een functie die je ziet als je de ploeg aankoppelt.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
thedon46 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:05:
[...]

als je een veld wilt gebruiken voor iets anders dan moet je het eerst ploegen.
Dan moet je ook nieuwe velden aanzetten, dat is een functie die je ziet als je de ploeg aankoppelt.

succes!
Bedankt! Ga ik mezelf eens een ploeg aanschaffen haha.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Vincitore schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:37:

Hakselaar werkt prima hier, tenminste de Big X. Kan 2 dingen zijn, pijp staat niet uit of er hangt geen kar achter lijkt mij.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
patrickkoning schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:09:
[...]

Hakselaar werkt prima hier, tenminste de Big X. Kan 2 dingen zijn, pijp staat niet uit of er hangt geen kar achter lijkt mij.
Die werkt ook prima hier alleen bedoelde de hout snipperaar 8)7

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Bij mij crashte de game inderdaad met het versnipperen van hout na de update. Toen heb ik alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (Steam). Daarna geen problemen meer, behalve dat bosbouw nog steeds erg glitchy werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Oké apart zeg! Bij mij draaide de boom niet naar de snipperaar maar juist in tegenovergestelde richting :( Bosbouw op zich gaat wel goed zonder teveel problemen gelukkig.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb diverse mods gedownload , en in de map mygames /farmingsimulator2015/mods in een zip bestand, als ik in het spel bij opties zie en dan bij mods staan ze er bij ,maar in de winkel kan ik ze niet vinden , iemand een idee hoe dat kan ?
heb ook een paar mappen er in gezet en die werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Je hebt aan de bovenkant twee grote pijlen staan.
Als je twee keer op de rechter drukt moet je de mods te zien krijgen.

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb gisteravond weer ff gespeeld. Heule lage fps, veel schokken, traag lopen. Serieus SLI (heb 2x Geforce GTX560) aan moeten zetten en toen draaide het weer redelijk.

Dat verwacht je toch niet van een spel als FS15 :S

Houthakken is trouwens hopeloos buggy. Ik had een stuk of 4 bomen (kleine bomen, berken etc.) in de weg staan, die heb ik omgezaagd, vielen over elkaar heen, 1 voor 1 aan stukken gezaagd met als gevolg dat alle takken en stammen onzichtbaar aan elkaar verbonden blijven, wat het echt onmogelijk maakt om ze in te laden...

Zit nu te twijfelen om een versnipperaar aan te schaffen en ze daar gewoon allemaal door heen te drukken...

[ Voor 49% gewijzigd door FastFred op 04-02-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Gister de versnipperaar gekocht en daarmee aan het klooien geweest. Klopt het dat hij echt dikke stammen niet wil versnipperen? Krijg er alleen het kleine spul door, zijtakken en uiteindes enzo. Verder werkt het wel aardig, had een beste berg met hout liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
FastFred schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:49:
Ik heb gisteravond weer ff gespeeld. Heule lage fps, veel schokken, traag lopen. Serieus SLI (heb 2x Geforce GTX560) aan moeten zetten en toen draaide het weer redelijk.
Ik draai op een HD7850 met een oude Core2Duo E6600 alles op max, (1600x1050) blijkbaar is er bij jouw configuratie iets niet in orde.

Verder moet ik zeggen dat hout versnipperen bagger werkt. Ik heb wel een mod gevonden welke goed werkt: http://mods2015.com/crasher-mod-v-2-0/ . Je gooit het erin, zet 'm aan en gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:57

SuBBaSS

-has Ryzen

FastFred schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:59:
Gister de versnipperaar gekocht en daarmee aan het klooien geweest. Klopt het dat hij echt dikke stammen niet wil versnipperen? Krijg er alleen het kleine spul door, zijtakken en uiteindes enzo. Verder werkt het wel aardig, had een beste berg met hout liggen :)
Ben daar onlangs ook nog flink mee bezig geweest, maar wat een (&%#%)-klus is dat zeg. :(
Je moet er heel precies mee "mikken" (en echt goed overzicht krijg ik niet, noch met de grijper van die lange 6 wielige bosmachine, noch met de kraan van de versnipperaar zelf). Echt dikke stammen lukten mij ook niet; ik zie bij de "mond" van de hakselaar wel dat ie "uitrekt" maar dat lijkt gelimiteerd te zijn.
Ook het laden van stammen valt me goed tegen. Merk wel dat je er handigheid in moet krijgen, maar ook al zo vaak gehad dat stammen gewoon door de trailer heenvallen en dat soort glitches. Toch blijft het mooi zo bomen neerhalen. _/-\o_
En soms een uitkomst omdat die domme workers nogal eens met bomen langs de velden in de knoop komen. Die kunnen echter alleen met de kettingzaag geveld worden. Ook niet zo erg maar het bepalen van de zaagsnedes valt daarbij vaak dan weer niet mee.

Ach ja, zou ook niets aan zijn als het allemaal supereenvoudig werkte, maar soms levert het toch wel wat frustratie op, dat boeren. :P
patrickkoning schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:38:
Ik draai op een HD7850 met een oude Core2Duo E6600 alles op max, (1600x1050) blijkbaar is er bij jouw configuratie iets niet in orde.

Verder moet ik zeggen dat hout versnipperen bagger werkt. Ik heb wel een mod gevonden welke goed werkt: http://mods2015.com/crasher-mod-v-2-0/ . Je gooit het erin, zet 'm aan en gaan :D
Hier op een E8400 icm. een HD5450. Niet alles op max. maar belangrijkste dingen wel en speelt (ook) prima. Is verre van een dikke kaart, hij heeft niet eens actieve koeling nodig. :+

[ Voor 18% gewijzigd door SuBBaSS op 06-02-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
patrickkoning schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:38:
[...]

Moet ik wel zeggen dat ik op m'n andere scherm (beide schermen 19" 1680x1050) een youtube film op 1080p aan het kijken was

Reden dat ik bij mij die bomen gekapt heb: ik heb veld 29 en 30 aan elkaar gekoppeld. In de 'knik' van veld 30 staan 4 of 5 bomen. Als ik daar met m'n trekker wil draaien dan staan die bomen in de weg van de camera als je vanuit third person speelt... :) Dus om met die hap. Fout die ik alleen gemaakt heb is om ze al die bomen daar tegelijkertijd omgezaagd heb en daarna pas aan stukken gezaagd heb. Dat was volgens mij de voornaamste reden van de glitches.

Toen ik gister uitgeklooit was nog even veld 29/30 geoogst, had er Canola op staan, leverde zo even 100k op (Easy)

[ Voor 34% gewijzigd door FastFred op 06-02-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je in één huis, dus op dezelfde WIFI ook multiplayer spelen. Mijn broer en ik hebben beiden een pc en beide een Farmingdisc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie909
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-04-2021
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:16:
Kun je in één huis, dus op dezelfde WIFI ook multiplayer spelen. Mijn broer en ik hebben beiden een pc en beide een Farmingdisc.
ja dta kan gwn ff een game aanmaken en elkaar zoeken en dan joinen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag: ik maak de biogas bakken leeg en als hij leeg is dan geeft hij even goed nog zo veel procent aan, maar ik kan er niks meer in doen, omdat hij denkt dat hij nog wol is. wat ken ik daar aan doen, weet iemand toevalig dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-Rey
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 16:05
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:31:
ik heb een vraag: ik maak de biogas bakken leeg en als hij leeg is dan geeft hij even goed nog zo veel procent aan, maar ik kan er niks meer in doen, omdat hij denkt dat hij nog wol is. wat ken ik daar aan doen, weet iemand toevalig dat.
Loop hier exact tegen hetzelfde probleem aan. Heb momenteel 2 biogas silo's die aangeven nog 7% te bevatten, maar als ik er met de shovel door heen rij pik ik niks meer op. Krijg daarna de melding dat Kaf niet geaccepteerd wordt. Leeg ik dit in een niet gebruikte biogas silo dan is er niks aan de hand.

Probleem wordt vaker gemeld: http://fs-uk.com/forum/in...c=169196.0;prev_next=next

[ Voor 6% gewijzigd door J-Rey op 19-05-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan Alle!

Mijn zoon en ik zijn begonnen met Farming Simulator 2015 en we komen voor nu niet uit een paar zaken.

voer vinden-kopen voor koeien, kippen, schapen.

Iemand een oplossing voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Schapen en koeienvoer moet je toch zelf maken met hooi, gras en silage?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
VasZaitsev schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:40:
Schapen en koeienvoer moet je toch zelf maken met hooi, gras en silage?
Schapen moeten gewoon gras hebben, doen ze het prima op. Genoeg water en gras en ze produceren 110 %

Koeien moet je inderdaad mengvoer geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een redelijke leek op vlak van internet verbindingen. Wij doen alletwee de juiste instellingen om multiplayer te spelen maar de mij vriendin heeft tot nog toe nog altijd men farm niet gevonden .En heeft dit te maken met de internet instellingen.? En wat doe ik of zij mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64mike53
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-08 13:06
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:27:
Ik ben een redelijke leek op vlak van internet verbindingen. Wij doen alletwee de juiste instellingen om multiplayer te spelen maar de mij vriendin heeft tot nog toe nog altijd men farm niet gevonden .En heeft dit te maken met de internet instellingen.? En wat doe ik of zij mis.
Het nadeel is dat dit aan 100 dingen kan liggen. Zelf heb ik hier geen problemen mee. Ik speel zelf op een Xbox One. Waar speel jij op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe en waar kan je melk verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 00:38:
Hoe en waar kan je melk verkopen
Als je koeien hebt lopen worden ze automagisch gemolken en komt een vrachtwagen die melk ophalen. Je hoeft ze dus alleen te voeren.

In het venster van je financiën kan je zien hoe productief je koeien zijn, het mixen van voer zorgt er namelijk voor dat je koeien meer melk produceren.

Hier gebruikte ik altijd een mod voor. Hoef je alleen nog maar de juiste producten erin te doen en kreeg je automagisch de juiste verhoudingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
thedon46 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:41:
[...]

Als je koeien hebt lopen worden ze automagisch gemolken en komt een vrachtwagen die melk ophalen. Je hoeft ze dus alleen te voeren.

In het venster van je financiën kan je zien hoe productief je koeien zijn, het mixen van voer zorgt er namelijk voor dat je koeien meer melk produceren.

Hier gebruikte ik altijd een mod voor. Hoef je alleen nog maar de juiste producten erin te doen en kreeg je automagisch de juiste verhoudingen.
Je kunt het automatisch verkopen ook verhinderen met deze mod: http://www.modhoster.de/mods/stop-milk-sale-v-1-2 (plaatsbaar).

En dan met deze mod kun je zelf laad en losplekken toewijzen voor de melk: http://www.modhoster.de/mods/milktrucktrigger

En dan ga ik er vanuit dat je op PC speelt, op de console bestaat die mogelijkheid uiteraard niet.

[ Voor 5% gewijzigd door martijnm71 op 23-06-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik per ongeluk gras gezaaid, maar zou dat weg willen! Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:00:
Ik per ongeluk gras gezaaid, maar zou dat weg willen! Hoe doe je dat?
Ploegen, dan cultiveren en dan het goeie zaaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo je ook met een microfoon op multyplayer met de andere mensen kunnen praten zo ja
hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Teamspeak :)

Ingame wordt alleen een chat met het toetsenbord ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitspark
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-02-2024
wellicht niet helemaal het goede topic. maar ik wil hem toch even hier neerzetten.

gaat om de vraag welke videokaart ik best kan gebruiken om LS2015 op 4K te kunnen draaien met goede settings zonder haperen etc.

ik draai nu LS15 op een i5 2600K. 8Gb ram en een Gigabyte Radeon HD7950 - Windforce 3 (3Gb)
pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3

Ik heb een Dell UltraHD monitor. Deze kan maximaal 30Hz refresh aan op 4K. Dat is wel een drawback maar daar komt later verandering in. Ik wil eerst de videokaart regelen.
pricewatch: Dell P2815Q Grijs, Zwart

Als ik in LS2015 de resolutie op 4K zet met mijn HD7950 krijgt die dat niet verwerkt. Ik heb dan een dergelijk lage framerate dat ik haast niet meer kan spelen. Als ik de 1080P draai met max settings krijgt hij het ook amper verwerkt. Ik wil eigenlijk investeren om ervoor te zorgen dat ik 4K kan draaien met max settings.

Ik heb op internet zitten rondstruinen en ik zie daar mensen 4K draaien op max settings welke een GeForce 980GTX of een 970GTX gebruiken (geen TI). Maar ik ben eigenlijk op zoek naar gebruikers ervaringen. Welke videokaarten gebruiken jullie om LS2015 te draaien? Hebben jullie tips?

Dank voor jullie reacties.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste