Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-06 20:14

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.servervault.nl/images/tweakers/fs15/header.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.servervault.nl/images/tweakers/fs15/intro.png
Farming Simulator is een game waarbij je je eigen boerderij runt. Je begint met wat machines en twee velden. Geld verdien je door gewassen te verbouwen op het land, door missies te doen of door kippen, koeien of schapen te houden. Met het geld dat je daarmee verdient, kun je nieuwe machines, velden of dieren kopen.
Afbeeldingslocatie: http://www.servervault.nl/images/tweakers/fs15/releasedatum.png
Farming Simulator 2015 is voor de PC uitgekomen op 30 oktober 2014. Releases voor de XBOX 360, Playstation 3, XBOX One en Playstation 4 staat gepland voor begin 2015.

Afbeeldingslocatie: http://www.servervault.nl/images/tweakers/fs15/spelmodus.png
Singleplayer
In singleplayer ben je in je eentje verantwoordelijk voor je boederij en alles daar omheen.
Multiplayer
In multiplayer kun je samen met anderen aan de boederij werken. Dit kan met maximaal 15 spelers.
Afbeeldingslocatie: http://www.servervault.nl/images/tweakers/fs15/workers.png
Voor veel activiteiten kun je workers in huren. Workers zijn computergestuurde spelers die taken kunnen overnemen, zoals het omploegen van land, harvesten, of zaad zaaien. Er kunnen maximaal 8 workers tegelijkertijd actief zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.servervault.nl/images/tweakers/fs15/mods.png
In Farming Simulator 2015 is het mogelijk om mods in te laden. Mods kun je vinden op de website van Farming Simulator 2015, maar ook op sites zoals Mods2015.
Afbeeldingslocatie: http://www.servervault.nl/images/tweakers/fs15/dedicatedserver.png
Voor Farming Simulator 2015 bestaat de mogelijkheid om een dedicated server te hosten. Hiervoor moet je een extra licentie voor de game zelf kopen (niet de Steam versie) en de dedicated server software. De dedicated server software is enkel verkrijgbaar voor Windows.

Inmiddels is er een Dedicated server beschikbaar. Deze is te vinden in Europa, onder de naam Farming Heroes. Het wachtwoord voor deze server is
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
.
Afbeeldingslocatie: http://www.servervault.nl/images/tweakers/fs15/sysreq.png
Processor: 2.0 GHz Intel or equal AMD-Processor
Geheugen: 2 GB RAM
Grafisch: 512 MB videogeheugen, AMD RADEON HD 2600/NVIDIA Geforce 8600 of hoger
Harddisk: 3 GB ruimte
Afbeeldingslocatie: http://www.servervault.nl/images/tweakers/fs15/links.png
Farming Simulator 2015 website
Afbeeldingslocatie: http://www.servervault.nl/images/tweakers/fs15/kopen.png
Farming Simulator 2015 kan onder andere gekocht worden op Steam , maar ook op de website van Farming Simulator 2015
Afbeeldingslocatie: http://www.servervault.nl/images/tweakers/fs15/info.png
Als je extra informatie hebt die binnen de topicstart opgenomen kan worden, dan kun je mij een DM sturen
Afbeeldingslocatie: http://www.servervault.nl/images/tweakers/fs15/changelog.png
3-11-2014 Topic geopend
5-11-2014 Topic bijgewerkt
12-11-2014 Info over de dedicated server toegevoegd

[ Voor 21% gewijzigd door GiantLeap op 07-09-2015 18:01 ]

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Gereserveerd

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06 23:50
Op dit moment is de game nog redelijk buggy, vooral met multiplayer. Dit gaat (hoop ik) in de volgende patches verbeterd worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 01:00
* BinaryRun wachts op de 16 man dedicated tweakers server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
Heb het spel ook, een tweakers server zou tof zijn, in de multiplayer zitten veel kinderen die het leuk vinden andermans ervaring te ruïneren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Ik heb wel een TS server available. Dedicated server moet ook kunnen, maar ik wil niet de 30 euro voor de licensie alleen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 13:50
Speel dit spel al een tijd in single player, maar voor ik een paar gigantische fouten maak in de multi ff de vraag aan jullie.

Als ik multiplayer ga hoe zit dat dan met het oogsten van gewassen? komt dat dat bij mijn eigen voorraad of gaat een noobje met mijn verse oogst er vandoor?

en nog andere dingen waar ik op moet letten in de multi?

miss kunnen we de licentie wel delen met een paar. eventueel heb ik ook wel een server beschikbaar. zet er dan wel een windows VM op met die software. maar idd, ga dat niet in me eentje lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Wat mij wel opgevallen is, is hoe slecht de dedicated server gedocumenteerd is. Zo verliezen wij op mijn dedicated server altijd ons geld als we uitloggen. Nergens heb ik nog een oplossing gevonden voor dit probleem.

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
MHz schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:11:
Wat mij wel opgevallen is, is hoe slecht de dedicated server gedocumenteerd is. Zo verliezen wij op mijn dedicated server altijd ons geld als we uitloggen. Nergens heb ik nog een oplossing gevonden voor dit probleem.
Gewoon instellen dat de game op pauze gaat als er niemand in-game is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Dat staat zo ingesteld inderdaad (al vanaf het begin) . Overigens is het zo dat als ik uitlog, de settings voor other players in het admin menu verloren gaan. Misschien dat het daarmee te maken heeft? Kon in DedicatedServer.xml geen sectie vinden voor het aanpassen van de defaults.

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Run as administrator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy_BuMBuM
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik weet niet of het een bug is, of dat het aan mij licht, maar ik kan +/- 3x een server joinen en dan is er met geen enkele server meer te verbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wapenvelder
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:50
MHz schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:15:
Dat staat zo ingesteld inderdaad (al vanaf het begin) . Overigens is het zo dat als ik uitlog, de settings voor other players in het admin menu verloren gaan. Misschien dat het daarmee te maken heeft? Kon in DedicatedServer.xml geen sectie vinden voor het aanpassen van de defaults.
Log je wel in via U als admin? Die hebben standaard alleen toegang tot het geld en overige spelers niet.

[ Voor 8% gewijzigd door wapenvelder op 04-11-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
wapenvelder schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:48:
[...]

Log je wel in via U als admin? Die hebben standaard alleen toegang tot het geld en overige spelers niet.
Dat verklaart het dan inderdaad. Is het iemand duidelijk wat de optie 'separate account' precies doet? En weet iemand of je de opties voor other players, die je maakt in het admin-menu, vast kan zetten (opslaan) zodat je niet elke keer bij inloggen als admin, die instellingen weer moet aanpassen?

[ Voor 28% gewijzigd door GiantLeap op 04-11-2014 15:19 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06 15:13
Zijn er eigenlijk bepaalde must have mods? Zie dat er veel multiplayer games mods al hebben staan, maar zijn er waarvan je zegt die zijn echt de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 17:44
Ziet er leuk op youtube, misschien toch maar aanschaffen als ik m'n nieuwe laptop heb besteld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Nu al een aantal keer er tegenaan gelopen dat de square baler er, na halverwege het veld te zijn, mee kapt. Al een aantal keer de baler gereset, maar dat helpt niet. Baler zit 96% vol, maar er lijkt niks meer bij te kunnen. Na de reset zweeft er overigens altijd een square bale boven de baler, die langzaam naar de grond zakt als je de baler eronder vandaan haalt. Meer mensen hier last van?

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632535

hallo ik heb een vraagje hoe kun je uw geïnstalleerde mods op het spel in gebruik nemen tijdens het spel want ik vindt ze niet terug in de winkel

dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Anoniem: 632535 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 20:25:
hallo ik heb een vraagje hoe kun je uw geïnstalleerde mods op het spel in gebruik nemen tijdens het spel want ik vindt ze niet terug in de winkel

dank u
Ik heb op dit moment nog geen mods gebruikt. Er is nog voldoende te ontdekken voordat ik daaraan ga beginnen.

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-06 13:50
Anoniem: 632535 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 20:25:

dank u
In de winkel kun je boven in op een "pijl" naar rechts drukken, dan kom je uit bij merken. Als je nog een keer op de pijl druk kom je uit bij je mods.

Ik probeer nu zelf een mod te maken, maar dat is vrij lastig zonder tutorials. Heeft iemand een link naar een goede tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Is het eigenlijk ook mogelijk om core functionaliteit te modden? Ik vind persoonlijk dat systeem van money transfers bij multiplayer niet echt ideaal. Zou graag eens zien of ik daar wat aan kan doen. Maar zo te zien kan je enkel visual stuff modden niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
Dat weet ik niet zeker, de informatie omtrent modden is nogal gebrekkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:01
Ik heb alweer een tijdje terug FS2011 gekocht (speelde het al tijden, maar wilde de multiplayer uitproberen, boy was I disappointed) en als ik FS2015 video's bekijk dan is er eigenlijk geen verandering. Een andere map en wat andere modellen, thats it. Het geld niet waard imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Heeft iemand al geprobeerd om met een stuurtje te rijden? De ondersteuning lijkt er in te zitten, maar bij mij tript de muiscursor, Ik heb een G27 van Logitech, en de profiler geïnstalleerd.

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
FastFred schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:50:
Ik heb alweer een tijdje terug FS2011 gekocht (speelde het al tijden, maar wilde de multiplayer uitproberen, boy was I disappointed) en als ik FS2015 video's bekijk dan is er eigenlijk geen verandering. Een andere map en wat andere modellen, thats it. Het geld niet waard imo.
Over vorige versies kan ik niet veel zeggen. Dit is m'n eerste FS :). Maar ik heb de multiplayer nu met een vriend al redelijk wat uurtjes uitgeprobeerd en vind het echt top :). Denk dat het wel vooral plezant is als je met kennissen speelt en niet met willekeurige players. Een beetje een opgezette actie regelen en je vliegt door de velden door :).

Vind alleen het money transfer systeem niet echt het van het :(. Maar dat ga ik eens bekijken of daar iets aan te doen valt.
MHz schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:54:
Heeft iemand al geprobeerd om met een stuurtje te rijden? De ondersteuning lijkt er in te zitten, maar bij mij tript de muiscursor, Ik heb een G27 van Logitech, en de profiler geïnstalleerd.
Een G27 heb ik nog niet geprobeerd, heb zo een oud thrustmaster ding en dat werk netjes. Staan wel veel te weinig knoppen op spijtig genoeg... wat een mogelijkheden toch soms met die kranen :).

[ Voor 22% gewijzigd door Powerblast op 10-11-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:50
Ben nu ook bezig met FS15.

Heb in het verleden al wat meer versies gespeeld, maar in ieder geval één ergernis minder: Helpers zijn niet meer zo lomp. In de vorige versies gebeurde het regelmatig dat men vast zat, niet meer verder ging, etc. Dat lijkt hier wel mee te vallen.

Heb nu de vier velden 24,25,29 en 30 op Bjornholm. Drie trekkers op het moment, maar wil zo snel mogelijk een nieuwe combine kopen, want die eerste is echt te klein voor de grotere velden. Elke 10 seconden zit hij vol en moet je erachteraan.
Veld 29 heb ik nu gras gezaaid om te beginnen met een productie voor koeien. Dus eerst voedsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
MuddyMagical schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:24:
Ben nu ook bezig met FS15.

Heb in het verleden al wat meer versies gespeeld, maar in ieder geval één ergernis minder: Helpers zijn niet meer zo lomp. In de vorige versies gebeurde het regelmatig dat men vast zat, niet meer verder ging, etc. Dat lijkt hier wel mee te vallen.

Heb nu de vier velden 24,25,29 en 30 op Bjornholm. Drie trekkers op het moment, maar wil zo snel mogelijk een nieuwe combine kopen, want die eerste is echt te klein voor de grotere velden. Elke 10 seconden zit hij vol en moet je erachteraan.
Veld 29 heb ik nu gras gezaaid om te beginnen met een productie voor koeien. Dus eerst voedsel.
Je hebt ook zo een veevoeder wagen waarmee je overschot van je graan kan ophalen (die overschot van je combine). Ik dump het nu nog in die overschot schuurtjes, maar dat kan je denk ik ook gebruiken voor je vee.

Wat betreft je hulpjes moet je wel nog uitkijken wat ze doen als je er twee op hetzelfde veld zet :). Ik had zo voor dat er eentje met de combine mais aan het afrijden was en de tweede al aan het ploegen was. Begint die tweede de mais op te ploegen omdat hij even beslist de verkeerde kant uit te gaan :).

[ Voor 15% gewijzigd door Powerblast op 10-11-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Powerblast schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:20:
[...]

Je hebt ook zo een veevoeder wagen waarmee je overschot van je graan kan ophalen (die overschot van je combine). Ik dump het nu nog in die overschot schuurtjes, maar dat kan je denk ik ook gebruiken voor je vee.

Wat betreft je hulpjes moet je wel nog uitkijken wat ze doen als je er twee op hetzelfde veld zet :). Ik had zo voor dat er eentje met de combine mais aan het afrijden was en de tweede al aan het ploegen was. Begint die tweede de mais op te ploegen omdat hij even beslist de verkeerde kant uit te gaan :).
Ik geloof dat je straw alleen kunt oppicken met die balers om daarna in de mixer samen met silage tot voedsel te mengen. Los straw kan alleen als ondergrond dienen voor de koeien.

Met die hulpjes moet je idd wel opletten. De truc is om ze aan dezelfde kant van het veld te laten beginnen als de eerste al een eind richting het einde van zijn acties is. Dan heb je geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buthead
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-06 23:43
Zeer leuke game doen meestal met ze'n 3 - 4 de MP ervan.
Met 16zou het wel mooi worden ik vroeg via mail aan de support waarom de meegeleverde dedi software niet wou werken ( kwam door licenties en etc). je zou nog eens de game moeten kopen 8)7 .

Als iemand een idee heeft voor een dediserver of de software...
Ik heb namelijk al een server die ik host thuis met o.a. teamspeak3 / (trackmania stadium2(soms maar online) en zeker nog plek voor een FS15 :)

Stuur gerust pm of reageer gerust hier :)

Op naar de 16spelers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Wat ik me nog afvraag is of je boomstammen best gewoon naar de zagerij brengt of ze omvormt naar chips? Voor chips kan ik de prijs terugvinden in het overzicht maar voor "gewoon" hout niet :(. Iemand een idee? Dat zou misschien zo een hakselaar wel interessant maken.
glenlemmens schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:15:
Zeer leuke game doen meestal met ze'n 3 - 4 de MP ervan.
Met 16zou het wel mooi worden ik vroeg via mail aan de support waarom de meegeleverde dedi software niet wou werken ( kwam door licenties en etc). je zou nog eens de game moeten kopen 8)7 .

Als iemand een idee heeft voor een dediserver of de software...
Ik heb namelijk al een server die ik host thuis met o.a. teamspeak3 / (trackmania stadium2(soms maar online) en zeker nog plek voor een FS15 :)

Stuur gerust pm of reageer gerust hier :)

Op naar de 16spelers _/-\o_
Als ik het goed lees zou je ofwel de game nog een keer moeten kopen ofwel enkel een server licentie (via hun site 9.99€ geloof ik)

[ Voor 59% gewijzigd door Powerblast op 10-11-2014 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buthead
Powerblast schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:15:
Wat ik me nog afvraag is of je boomstammen best gewoon naar de zagerij brengt of ze omvormt naar chips? Voor chips kan ik de prijs terugvinden in het overzicht maar voor "gewoon" hout niet :(. Iemand een idee? Dat zou misschien zo een hakselaar wel interessant maken.

[...]

Als ik het goed lees zou je ofwel de game nog een keer moeten kopen ofwel enkel een server licentie (via hun site 9.99€ geloof ik)
Klopt idd maar het is voor 2013, dus ik geen idee of ie bij 2015 ook werkt tenzij iemand die versie heeft hier en dat kan bevestigen?

Dedicated Server Software
€ 9,99

The Dedicated Server for Farming Simulator 2013 allows you to run an Installation of Farming Simulator 2013 on a server.

This allows persistent farming worlds that run 24/7. Players can log in and play together anytime they want.

Languages: English, German, French

This is not a game! - A physical server and a Farming Simulator 2013 license (sold separately) are required to use this software! The Steam version can't be used to run a dedicated server.

WINDOWS PC ONLY!
Alternatively pre-installed servers can be rented at the following partners (This software will then not be required!):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Goede guide over koeien houden en er geld mee verdienen: http://guides.gamepressur...or2015/guide.asp?ID=27300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
glenlemmens schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:23:
[...]

Klopt idd maar het is voor 2013, dus ik geen idee of ie bij 2015 ook werkt tenzij iemand die versie heeft hier en dat kan bevestigen?

Dedicated Server Software
€ 9,99

The Dedicated Server for Farming Simulator 2013 allows you to run an Installation of Farming Simulator 2013 on a server.

This allows persistent farming worlds that run 24/7. Players can log in and play together anytime they want.

Languages: English, German, French

This is not a game! - A physical server and a Farming Simulator 2013 license (sold separately) are required to use this software! The Steam version can't be used to run a dedicated server.

WINDOWS PC ONLY!
Alternatively pre-installed servers can be rented at the following partners (This software will then not be required!):
Goed punt, had ik niet eens gezien :| . Dan wordt het idd een vreemde zaak om zo een dedicated server op te zetten. Moet je de volle prijs betalen voor een extra versie 8)7 .

Ps: blijf best ook van de dedicated server software af als je geen tweede key liggen hebt. Dacht eens even te proberen, krijg ik de melding dat m'n key tijdelijk geblokkeerd is ingame, ookal stond m'n server al terug af :(. Is gelukkig na een reboot opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door Powerblast op 11-11-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
[quote]Powerblast schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:15:

De prijs die je krijgt voor een boomstam hangt af van de lengte, en de hoeveelheid zijtakken. Dat is dus voor iedere lading anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Hmm die hakselaar zal nog even sparen worden :). 88k voor de hakselaar maar je moet er blijkbaar ook een zwaardere traktor voor hebben. Ben ik voorlopig beter af met de boomstammetjes te leveren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Powerblast schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:25:
[...]

Goed punt, had ik niet eens gezien :| . Dan wordt het idd een vreemde zaak om zo een dedicated server op te zetten. Moet je de volle prijs betalen voor een extra versie 8)7 .

Ps: blijf best ook van de dedicated server software af als je geen tweede key liggen hebt. Dacht eens even te proberen, krijg ik de melding dat m'n key tijdelijk geblokkeerd is ingame, ookal stond m'n server al terug af :(. Is gelukkig na een reboot opgelost.
Ik heb een dedicated 24/7. Zoals ook in de TS te lezen valt, moet je een extra non-steam gamelicentiekopen en de dedicated server software. Serversoftware voor FS2013 werkt ook voor 2015. Wil die overigens best oiprnstellen voor een dedicated Tweakers server, als daar animo voor is.

[ Voor 5% gewijzigd door GiantLeap op 11-11-2014 14:20 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-04 22:08
Hmmm. Eerst een groter veld kopen, of eerst voor een grotere en betere harvester gaan. Bij het een ontvang je meer geld, bij het ander komt het sneller binnen. Wat is het beste om te doen in het begin van het spel?

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Jump schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 20:18:
Hmmm. Eerst een groter veld kopen, of eerst voor een grotere en betere harvester gaan. Bij het een ontvang je meer geld, bij het ander komt het sneller binnen. Wat is het beste om te doen in het begin van het spel?
Ik heb zelf eerst een extra veld gekocht. Dat levert uiteindelijk ook het meeste op denk ik.

[ Voor 64% gewijzigd door GiantLeap op 11-11-2014 21:00 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Wat een geweldige game! :D En dat na een drie kwartier spelen. Ik ben benieuwd hoe je dat met die boomstronken doet? Moet je dan eerst boomzaad kopen, inzaaien en vervolgens zagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
MHz schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 20:58:
[...]

Ik heb zelf eerst een extra veld gekocht. Dat levert uiteindelijk ook het meeste op denk ik.
Eens kijken voor veld 30 te kppen en samen te voegen met 29. De harvest zal wel wat langer duren, maar het is dan ook zes keer zo groot ongeveer.

Eerst wat uit mijn voorraad verkopen dus. Heb van de eerste drie ongeveer 80k op voorraad, maar zat wat te wachten tot er ergens een great demand is. Anders is het naar de freight yard, en dan de trein wegsturen. Dat is de best betalende optie lijkt me.

Wat is trouwens het nut om het veld te 'cultivaten'? Als je wisselt tussen wheat, barley of canola heeft dit toch compleet geen nut? In FS2013 heb ik dat ook altijd overgeslagen op die velden, spaart je veel tijd en wat geld uit.

Edit: het zaaien van veld 29/30 duurt al een lange tijd met een zes meter zaaier. Ik denk dat ik wat koffie ga halen om het te oogsten met de standaard harvester...

[ Voor 26% gewijzigd door Jump op 11-11-2014 23:20 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Als je moet gaan oogsten met die standaard harvester kan je beter je eten erbij bestellen. Duurt donders lang, maar je moet er wel bij blijven om te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
Anoniem: 258387 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:26:
Wat een geweldige game! :D En dat na een drie kwartier spelen. Ik ben benieuwd hoe je dat met die boomstronken doet? Moet je dan eerst boomzaad kopen, inzaaien en vervolgens zagen?
je kunt een bomenplantmachine kopen, en bij het garden center stekkies. zo kun je bomen planten. maar alle bomen die al in het spel staan kan je ook al kappen.

als je op insert druk kom je bij een venster van de bank waar je geld kunt lenen. Dat is vrij handig in het begin.

[ Voor 11% gewijzigd door pimNH op 12-11-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buthead
MHz schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:18:
[...]

Ik heb een dedicated 24/7. Zoals ook in de TS te lezen valt, moet je een extra non-steam gamelicentiekopen en de dedicated server software. Serversoftware voor FS2013 werkt ook voor 2015. Wil die overigens best oiprnstellen voor een dedicated Tweakers server, als daar animo voor is.
Dus wat heb je nu nodig voor een dedi server alleen die server software of nog is de game zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
pimNH schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:13:
[...]

je kunt een bomenplantmachine kopen, en bij het garden center stekkies. zo kun je bomen planten. maar alle bomen die al in het spel staan kan je ook al kappen.

als je op insert druk kom je bij een venster van de bank waar je geld kunt lenen. Dat is vrij handig in het begin.
Je kan ook naar de shop gaan (P indrukken), en dan bij Placeables kijken. Daar staan volgroeide bomen voor 7000. Plant die zo dicht mogelijk bij het meer waar ze in moeten. Zaag ze om met de kettingzaag en rol ze er in met een traktor. Dat is de goedkoopste manier om snel geld te krijgen.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk149
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-11-2024
Jump schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:10:
[...]

Je kan ook naar de shop gaan (P indrukken), en dan bij Placeables kijken. Daar staan volgroeide bomen voor 7000. Plant die zo dicht mogelijk bij het meer waar ze in moeten. Zaag ze om met de kettingzaag en rol ze er in met een traktor. Dat is de goedkoopste manier om snel geld te krijgen.
Als je het op die manier wilt doen, kies dan voor de Fir boom, mooi recht en lang, breng rond de 70k per boom op dacht ik.

Zo ben ik ook begonnen, aangezien het mij allemaal te langzaam ging met de machines die je krijgt als je een nieuw spel begint.
Toen ik 317k bij elkaar gespaard had, heb ik de Scorpionking gekocht.
Het geld komt dan lekker snel binnen met het omhalen van de bomen. :)

Inmiddels een leuk machine park bij elkaar gewerkt en 30 uur verder begint het wel een beetje te vervelen het alleen spelen. Ik komt vaak een paar extra handen te kort, of ik zaai gewoon te veel in één keer. :9
De AI werkt niet verkeer op zich, maar toch, een echt persoon heb je veel meer aan.

Mocht het nog wat worden met een Tweakers Farming server, dan ben ik zeker van de partij. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pimNH schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:13:
[...]

Thanks, ik heb een kettingzaag gekocht (gewoon een handmatige) maar daar krijg ik geen enkele boom mee omver helaas. :P
Geld lenen gaat trouwens heel makkelijk, kon zo 100.000 bij lenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk149
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-11-2024
Als je de kettingzaag vast hebt, kun je hem met de rechtermuisknop 90 graden draaien. Mocht je dat nog niet weten.
Het is soms even zoeken om een plekje te vinden op de boom waarop je hem door kunt zagen. Er komt een blauw symbool inbeeld als je kunt zagen.

[ Voor 11% gewijzigd door Dirk149 op 12-11-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Wat moet je eigenlijk aanvangen met los hout dat je over hebt? Ik zaag nu namelijk bomen in een aantal stukken en haal enkel de dikke stukken weg en voer die naar de zagerij. Probleem is nu dat ik op een aantal harvest spots een hoop los hout (kleine takken en kleinere stammen) heb liggen die blijkbaar niet vanzelf weggaan :). Wat moet ik daar nu mee doen? Wachten op de hakselaar of is er een andere oplossing?
Dirk149 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:48:
Als je de kettingzaag vast hebt, kun je hem met de rechtermuisknop 90 graden draaien. Mocht je dat nog niet weten.
Het is soms even zoeken om een plekje te vinden op de boom waarop je hem door kunt zagen. Er komt een blauw symbool inbeeld als je kunt zagen.
Ter info, moest het in multiplayer zijn, daar werkt het niet al te best soms door lag af en toe. Maar je moet gewoon wat blijven proberen, uiteindelijk lukt het wel :).
MuddyMagical schreef op woensdag 12 november 2014 @ 08:05:
Als je moet gaan oogsten met die standaard harvester kan je beter je eten erbij bestellen. Duurt donders lang, maar je moet er wel bij blijven om te lossen.
Doe het nu samen met een vriend online en met twee valt het best te doen. Je bent inderdaad soms echt lang bezig. Vooral de groeisnelheid ff verminderen of je kan opnieuw beginnen tegen dat je de laatste akker klaar hebt :). Met een kopje koffie en wat geklets is het echter dikke fun vind ik :P .

[ Voor 62% gewijzigd door Powerblast op 12-11-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
De Dedicated server heb ik zojuist opengesteld. De server is te vinden onder het continent Europa, met de naam Farming Heroes. Het wachtwoord voor de server is VaultFarm . Ik heb tevens om alles in goede banen te kunnen leiden, een forum opgezet. Dit forum is te vinden op http://farming.servervault.nl/forum . Graag bij registratie op het forum, je in-game username gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door GiantLeap op 12-11-2014 21:49 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:53
Heb dit spel ook sinds vrijdag gekocht. Een van de weinige spellen waar ik elke keer weer zin in heb om te spelen. Helaas heb ik nu geen tijd voor, sinds vrijdagavond al 14 u gespeeld volgens Steam. Wanneer ik tijd heb zal ik de multiplayer ook eens uitvogelen.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Leuk! Overigens staat de game snelheid nog ter discussie:

Poll: Game snelheid
Realtime
5x
15x
30x
60x
120x
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=392804&layout=6&sort=prc

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5x, daar staat de game standaard ook op volgens mij. Ik krijg dat met die boomstammen volgens mij niet echt onder de knie. Net een boom gekocht, omgezaagd en geprobeerd te takken er af te halen. Behoorlijk klusje met de ketting zaag :P
Wat kun je er daarna mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Ik ga niet onpine spelen, maar bij mij staat het meestal op 1x of 5x. Tenzij tijdens het wachten tot alles klaar is voor te oogsten, dan is het 120x.

Ik heb ondertussen genoeg in mijn silos zitten voor een grotere harvester, maar ben aan het wachten tot er een great demand is. En meestal is het van zaken waar ik nog niks van heb... Het wachten is saai.

internix.be

Zo, eerst wat silo's geleegd, een veld gekocht en alles opnieuw ingezaaid :)

Ben wel benieuwd waar het biogasstation, verzendkantoor en transportbedrijf voor is.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/favcdf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2hrn6n5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/124alfq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/20hr8xy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/20a994g.jpg

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Dirk149 en ik hebben inmiddels wat bomen gekapt. Dat leverde zoveel op dat we inmiddels de lening kwijt zijn en we er een Telehandler bij hebben.

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

MHz schreef op donderdag 13 november 2014 @ 01:21:
Dirk149 en ik hebben inmiddels wat bomen gekapt. Dat leverde zoveel op dat we inmiddels de lening kwijt zijn en we er een Telehandler bij hebben.
Das mijn volgende plan, meer bomen kappen. Gaat denk ik een stuk sneller met geld verdienen dan de gewassen. Dat kost vooral heel veel tijd. Mijn eerste oogst van 3 grote velden helemaal weg, te laat met oogsten. :/

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-05 15:53
Ah leuk een FS topic.
Heb er al wat uurtjes inzitten nu. De bijna eerste goede investering is de machine die kan cultiveren en zaaien tegelijk. Dankzij het binnenhalen van hout heb ik een mooie geldboost gehad waarmee ik een veld en de 3de combine kon kopen. Ook nog een flinke trekker erbij en een wagen die die zooi verzameld die de combine achter kan laten. Nu dump ik het nog in die schuur maar ik wil er binnenkort proberen kuilvoer mee gaan maken.

Ik vraag me nog af: wat levert meer op, hout naar de trein rijden en die trein wegstuur bonus vangen of het direct in die vijver dumpen?

• Jump
Anoniem: 258387 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:06:
[...]

Das mijn volgende plan, meer bomen kappen. Gaat denk ik een stuk sneller met geld verdienen dan de gewassen. Dat kost vooral heel veel tijd. Mijn eerste oogst van 3 grote velden helemaal weg, te laat met oogsten. :/
Wat is het nut om eerst met een cultivator over het veld te gaan? Is de opbrengst van de volgende oogst van iets hoger?
Piekartz87 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:30:
Ah leuk een FS topic.
Heb er al wat uurtjes inzitten nu. De bijna eerste goede investering is de machine die kan cultiveren en zaaien tegelijk. Dankzij het binnenhalen van hout heb ik een mooie geldboost gehad waarmee ik een veld en de 3de combine kon kopen. Ook nog een flinke trekker erbij en een wagen die die zooi verzameld die de combine achter kan laten. Nu dump ik het nog in die schuur maar ik wil er binnenkort proberen kuilvoer mee gaan maken.

Ik vraag me nog af: wat levert meer op, hout naar de trein rijden en die trein wegstuur bonus vangen of het direct in die vijver dumpen?
Ik heb gisteren een load van 21000 liter barley naar die grain elevator gebracht. Dat bracht toen ongeveer 17000 op. Vlak daarna een zelfde hoeveelheid naar de train yard gebracht. Bij het leeggieten bracht het maar 14000 op, maar door de trein weg te sturen kwam er nog eens 18000 bij. Voor gewassen ben je dus veel beter op de train yard (zoms zelf meer opbrengst als er ergens anders een great demand is).

internix.be

Jump schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:44:
[...]

Wat is het nut om eerst met een cultivator over het veld te gaan? Is de opbrengst van de volgende oogst van iets hoger?
Bij mij stopt de tractor met chauffeur (om in te zaaien) als ik niet eerst cultiveer.

• Piekartz87
Cultiveren is niks anders dan het veld klaarmaken voor de volgende oogst. Je zou ook kunnen ploegen maar cultiveren gaat sneller.

Je moet volgens mij wel persé ploegen als je aardappelen of bieten wilt zaaien.

Een heel nuttige upgrade is het kopen van de machine die kan cultiveren en zaaien tegelijk. Die kan alleen geen maïs planten.

De ploeg zou ik wel houden want daarmee kan je velden aan elkaar verbinden.

• thedon46
Piekartz87 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:57:

Een heel nuttige upgrade is het kopen van de machine die kan cultiveren en zaaien tegelijk. Die kan alleen geen maïs planten.
Mais wil je ook niet want dat brengt het minste geld op:
http://guides.gamepressur...or2015/guide.asp?ID=27305

Wat ik ook erg handig vond om te weten, als je zorgt dat je een missie uitvoert waarbij je zoveel ton van een bepaalde soort moet afleveren is dat als je dat een beetje op tijd kan volbrengen je echt een gigantische tijdsbonus krijgt.

ik moest 30ton koolzaad afleveren welke ik net geoogst had, en omdat ik op normal difficulty speel krijg je daar ongeveer 20.000 voor. Maar omdat ik op tijd was kreeg ik een bonus van 180.000!
daar heb ik gelijk wat mooie spullen voor kunnen kopen natuurlijk :D

[ Voor 39% gewijzigd door thedon46 op 13-11-2014 11:58 ]

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Voorheen altijd enorm vermaakt met FS2013. Nu al aardig wat uurtjes zitten in FS15.
Omdat ik het eigenlijk zonde vind om de hele omgeving te ontbossen 1 van m'n eerste velden omgetoverd tot boomgaard. Maar wat duurt dat groeien LANG. (Logisch natuurlijk.)
Ik zat me wel af te vragen of je ook verschillende soorten bomen kunt kweken door bijv. de ondergrond te veranderen?! Iemand dat toevallig al getest?

Ben verder nog geen hele rare bugs tegen gekomen, behalve dat m'n AI een keer in volle vaart van een heuvel af denderde tijdens het inzaaien. En die telehandler begint naar mijn opinie iets te snel te glijden als je ietwat enthousiast een bocht neemt. :P

PSN ID: Ancta

• Cixelsyd
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-06 18:19
Piekartz87 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:57:
Cultiveren is niks anders dan het veld klaarmaken voor de volgende oogst. Je zou ook kunnen ploegen maar cultiveren gaat sneller.

Je moet volgens mij wel persé ploegen als je aardappelen of bieten wilt zaaien.

De ploeg zou ik wel houden want daarmee kan je velden aan elkaar verbinden.
De Vaderstad Rapid zaaier was voor mij een hele goede aanwinst, maar sinds ik koeien heb, heb ik ook sillage nodig, nu doe ik mijn velden eerst bemesten en tegelijk cultiveren met de ZUNHAMMER combinatie, ook dat is een aanrader! Je moet natuurlijk wel genoeg koeien hebben die genoeg poep produceren ;)

• Piekartz87
Ik heb zelf nog geen veestapel. Ik wil eerst een fatsoenlijke voorlader aanschaffen.
Ben ook nog maar net begonnen met het verzamelen van stro, ik ga er eerst even wat kuilvoer mee proberen te maken.
Als ik die verschillende zaken bekeken heb kan ik een keer wat vee aanschaffen.

Maar waarom is de zunhammer handiger voor als je kuilvoer (sillage) nodig hebt?

• pimNH
Wat gaat er allemaal in kuilvoer?

• pretpik
De perfecte mix is 2 balen hooi, 1 baal stro en een schep van dat geconserveerd gras onder zeil (weet de naam er niet van).

• Jump
Anoniem: 258387 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:46:
[...]

Bij mij stopt de tractor met chauffeur (om in te zaaien) als ik niet eerst cultiveer.
Daarjuist even opgezocht en ik heb blijkbaar die zaaimachine die ook cultiveert in 1 keer :') Daarmee dat die lekker mooi verder doet.
thedon46 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:29:
[...]

Mais wil je ook niet want dat brengt het minste geld op:
http://guides.gamepressur...or2015/guide.asp?ID=27305

Wat ik ook erg handig vond om te weten, als je zorgt dat je een missie uitvoert waarbij je zoveel ton van een bepaalde soort moet afleveren is dat als je dat een beetje op tijd kan volbrengen je echt een gigantische tijdsbonus krijgt.

ik moest 30ton koolzaad afleveren welke ik net geoogst had, en omdat ik op normal difficulty speel krijg je daar ongeveer 20.000 voor. Maar omdat ik op tijd was kreeg ik een bonus van 180.000!
daar heb ik gelijk wat mooie spullen voor kunnen kopen natuurlijk :D
Het beste is Bjornholm is volgens mij rechtsonder brengen naar de Loading Square. Je krijgt ook nog betaald voor de trein die je wegstuurt.

Ik wist niet dat die missies zoveel opbrachten voor tijdsbonus. Eens tijd dat ik die ook ga doen deze avond. ik heb ongeveer 150k van elk nu op voorraad, dus een paar missies zou geen probleem mogen zijn. Enkel jammer dat je nu altijd naar zo een bord moet voor missies te bekijken. In 2013 was dat anders als ik me goed herinner.

internix.be

• Piekartz87
patrickkoning schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:34:
De perfecte mix is 2 balen hooi, 1 baal stro en een schep van dat geconserveerd gras onder zeil (weet de naam er niet van).
Maakt dat ook nog uit in de game? of heb je het nu over het echte leven.

*correctie* ik denk dat jij het veevoer bedoelt dat je de koeien geeft, wij hebben het over dat gras onder zeil dat kuilvoer heet. Dat is overigens gefermenteerd en niet geconserveerd.

[ Voor 22% gewijzigd door Piekartz87 op 13-11-2014 16:57 ]

• pretpik
Hier blijkt maar weer dat ik een stadsjongetje ben :+ . Bij mijn weten maakt het niet uit, ik heb er alleen gras onder zitten en de koeien draaien er prima op.

• Powerblast
Ik ben eerder een plattelandsjongen maar je moet niet denken dat ik er veel van ken :). Moet zeggen dat ik door dit spel wel meer inzicht heb gekregen in wat het landbouwerswerk inhoud :).

Aan het houthakken valt toch nog wel de nodige bugs te fixen zo te zien. Singleplayer geen probleem, maar multiplayer geeft dat toch soms rare dingen. Zo lijkt het alsof de takken die je van een boom afzaagt, niet geshared te worden. Ik zie geen zijtakjes meer terwijl andere mensen de boom nog vol takken zien staan :|. Verder komen ze soms ook terug eens je de boom in twee stukken zaagt. Echt vreemd soms 8)7 .

Enig idee of er soms al een nieuwe patch opkomst is?

[ Voor 64% gewijzigd door Powerblast op 13-11-2014 22:11 ]

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Van dat laatste probleem hadden Dirk149 en ik gister ook ja. Ik heb verder geen idee of er binnenkort een patch aan zit te komen

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• Piekartz87
Het bomen zagen en verplaatsen gaat bij de ene boom erg makkelijk en bij de andere krijg ik hem niet in beweging en zit mijn trekker meteen vast.

Dat gras maaien is enorm veel werk overigens.... beter is (voor kuilvoer) om een enorm maisveld te oogsten en dat bijproduct daarvan in te kuilen. als dat werkt atthans.

Opvallend overigens, er zijn heel veel trekkers te koop die best ondermaats zijn qua pk's. Kan je beter doorsparen voor de 3de new holland wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
wat ook erg vervelend is, ik had naast een stukje land een paar bomen omgekapt om met de ploeg het te kunnen vergroten. Maar met de stobbenfrees krijg ik een boomstronk niet weg...
heb alle stronken kunnen verwijderen behalve 1, heb dat al meerdere keren geprobeerd maar die wil niet weggaan.

Maar het probleem is dat mijn tractor ze wel ziet... dus niet moet ik elke keer opletten dat mijn werker er niet op vastloopt... lekker weer.....

Kun je die bugs ergens opgeven ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Die stobbenfrees werkt inderdaad voor geen meter. Misschien kan je zorgen dat je trekker lager dan die stronk komt te staan.
Of een lagere trekker? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand wat strowzaden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Waar zie je dat? Google geeft 0 resultaten :')
Bedoel je niet straw seeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij noemen ze het zo in de game :D

Zal zo nog eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
strozaden is inderdaad Straw

hier kan je er meer over vinden

dat kan je bij Tarwe (wheat) en Gerst (barley) krijgen als je dat aanzet bij het oogsten.
Dit kan je dan ophalen met een opraapwagen (die je ook voor gras gebruikt) of er balen van maken met een balenmachine

als je op stro zwaden zoekt krijg je al meer hits:
hier ook de uitleg van wikipedia hoe het in het echt werkt:
Stro zwaden

[ Voor 25% gewijzigd door thedon46 op 14-11-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ik ben gisteren aan het slepen geweest met stro met een opraapwagen.
Maar... wat kan je er daarna mee? Ik kon het alleen maar rechtstreeks verkopen bij die schuur.
Ik heb het idee dat je er beter balen van kan gaan maken.

Verder is het gras maaien en het gras verzamelen enorm veel werk. Je hebt een hele sterke trekker nodig om 3 maaiers te laten draaien, daarna moet je met die zware kar langs het gehele veld, elk stukje moet je raken en je kan geen hulp inhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
Je kunt ook een widrower kopen, die harkt het gras op een regel van een heel groot stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
pimNH schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:27:
Je kunt ook een widrower kopen, die harkt het gras op een regel van een heel groot stuk.
Ik denk dat je een tedder bedoeld.
een windrower is ervoor om het gras door elkaar heen te schudden en hierdoor droogt het.
je kan je voorstellen dat als je grasmaait alleen het gras droogt waar de zon op schijnt en het gras wat onderop de stapel ligt nog nat is.
Als je met een windrower eroverheen gaat is het in FS gelijk droog en dus hooi geworden.

Een tedder raapt het gras bij elkaar in een mooie strook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

thedon46 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:34:
[...]

Ik denk dat je een tedder bedoeld.
een windrower is ervoor om het gras door elkaar heen te schudden en hierdoor droogt het.
je kan je voorstellen dat als je grasmaait alleen het gras droogt waar de zon op schijnt en het gras wat onderop de stapel ligt nog nat is.
Als je met een windrower eroverheen gaat is het in FS gelijk droog en dus hooi geworden.

Een tedder raapt het gras bij elkaar in een mooie strook
Volgens mij heeft jouw bron het een beetje door elkaar gehaald. Windrower is voor rijtjes, tedder is voor het schudden. (best logisch ook als je het woord windrower een beetje ontleedt)

Geweldig spel trouwens, al flink wat tijd in FS2011 zitten (2013 overgeslagen) maar dit is toch wel een hele upgrade hoor!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 93248 op 14-11-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Dus eerst moet je gras maaien (ik heb de single maaier voor en de dubbele achter).
Daarna nog met die windrower erover en dan nog een keer met die bak erlangs.
En dan heb je een bak met gras.....

Ben blij dat ik geen echte boer ben :P Als je ook ziet hoe duur dat materiaal is, ik zou alles met een harkje gaan doen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Met de juiste trekkers gaat het windroweren en tedderen knap snel. Het allemaal verzamelen is wat trager alleen.

Al kun je volgens mij ook voor gras maaien en als je daarachter een verzamelding hebt ook prima werken, vervelende is alleen dat je dan telkens een dunne strook doet.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit hangt er ook vanaf of je hooi of gras wilt.

Als het alleen om gras gaat kun je in principe voorop een enkele maaier hangen en achter een kar om het direct op te rapen. (zorgt er wel voor dat je maar één baan kunt doen)

Mocht je meer gras willen dan kun je voor en achter maaiers hangen, daarna windrower, daarna oppakken en bij je schapen dumpen ofzo.

Mocht je hooi willen dan moet je voordat je de windrower gebruikt eerst nog met de tedder er overheen om te zorgen dat het goed droog is.

Uiteraard zijn bovenstaande opties ook nog te combineren met een balenpers en alle vervolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-05 22:38
Een tip voor in t begin: alle 100 muntjes verzamelen, dan met great demand alles verkopen of gewoon meteen als je dat liever hebt, en cashen maar!
http://guides.gamepressur...or2015/guide.asp?ID=27335

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Hmm, hebben die silo's een maximum? Beter eerst alles verkopen dan voor ik naar die bron ga. Want nu zit alles op ongeveer 100k van voorraad.

En in het begin zou ik dat niet doen, ik zou eerst een grotere trailer kopen. Want met die standaard trailer ga je veeeeeeel over en weer mogen rijden voor alles leeg te krijgen.

Edit: gisteren een test gedaan met wheat (denk ik, kon ook barley zijn) dat in de Grain Elevetor een great demand had en x 1.6 was. Het was nog beter om de lading naar de Freight Yard te brengen en de trein weg te sturen. Op een lading van 21000 had ik in de GE 16176 , en in de FY (met wegsturen van de trein erbij) 37782.

GE x*1.6: 1722 per ton
FY (met trein): 1799 per ton.

Dus de FY met een great demand brengt zotte prijzen op.

[ Voor 40% gewijzigd door Jump op 14-11-2014 19:20 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Jump schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:15:
Hmm, hebben die silo's een maximum? Beter eerst alles verkopen dan voor ik naar die bron ga. Want nu zit alles op ongeveer 100k van voorraad.
Naar wat ik gelezen heb niet. Er zijn mensen die er 500k in kunnen steken en nog niet tegen de limiet zitten. Verbeter me gerust moest ik verkeerd zijn ,spreek niet uit ervaring :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Powerblast schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 20:14:
[...]

Naar wat ik gelezen heb niet. Er zijn mensen die er 500k in kunnen steken en nog niet tegen de limiet zitten. Verbeter me gerust moest ik verkeerd zijn ,spreek niet uit ervaring :).
Ik heb het even getest. Ik had de 100 munten al verzameld maar wist het niet van de bron. Er komt bij elk gewas 200.000 bij. Ik zit nu met 480.000 barley en mijn grootste lader (tot nu toe) kan maar 21.000 per keer meenemen. Eventjes wat gaan vervoeren en shoppen dus. Of zou ik wachten op een great demand in de freight yard...

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 634058

Hallo

Ik heb FS geïnstalleerd op mijn macbook Pro met Mac OS Yosemite op. Ik weet waar ik het careerSavegame kan vinden, en kan er ook dingen in aan passen. Als ik het geld aanpas naar een ander getal, en dat opsla, komt dat niet op het spel. Het spel geeft dan een budget van 1000 euro. Weet er iemand wat ik fout doe?
Ik zou graag wat meer geld hebben voor betere aparatuur.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Als ik met mijn tractor het veld ga cultivaten dan lijkt het alsof de tractor over het veld glijd, ook de besturing is dan heel vaag en irritant, ook heb ik dit met ploegen en met zaaien.

Met fs13 heb ik hier nooit last van gehad :S weet iemand waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
schumi1986 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 23:21:
Als ik met mijn tractor het veld ga cultivaten dan lijkt het alsof de tractor over het veld glijd, ook de besturing is dan heel vaag en irritant, ook heb ik dit met ploegen en met zaaien.

Met fs13 heb ik hier nooit last van gehad :S weet iemand waar dit aan ligt?
Heb je een gewicht hangen vooraan aan de traktor? Als het een nieuw spel is ligt er wel ergens eentje op je boerderij. Vergeet ook niet het gewicht lager te hangen eenmaal het er aan hangt.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Jump schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 23:42:
[...]

Heb je een gewicht hangen vooraan aan de traktor? Als het een nieuw spel is ligt er wel ergens eentje op je boerderij. Vergeet ook niet het gewicht lager te hangen eenmaal het er aan hangt.
Dit had ik ook al geprobeerd alleen heeft dit niet veel effect :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Welke traktor en cultivator gebruik je? Zijn het die dat je al hebt bij de start van een nieuw spel? Zorg er dan voor dat je de beste traktor gebruikt. Even de naam kwijt, maar het is deze met de zwarte lijn over de motor vooraan.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
Heb dit ook gehad. Bij mij hielp het wel als je precies recht staat voor je gaat ploegen. Hij probeert namelijk een beetje in de zelfde baan te blijven maar dit zorgt voor een hele vage besturing inderdaad.

En het maakt uit of je tegen de heuvel oprijd/afrijd of overdwars zegmaar. Dan staat je tractor ook schuin en glijd die een beetje weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
thedon46 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 09:21:
Heb dit ook gehad. Bij mij hielp het wel als je precies recht staat voor je gaat ploegen. Hij probeert namelijk een beetje in de zelfde baan te blijven maar dit zorgt voor een hele vage besturing inderdaad.

En het maakt uit of je tegen de heuvel oprijd/afrijd of overdwars zegmaar. Dan staat je tractor ook schuin en glijd die een beetje weg
Ploegen en zaaien heeft hij dat idd bij mij ook. Dat is denk ik omdat je wat wegzakt in het zand. Valt voor een stukje tegen te gaan met een zwaardere traktor. Je kan zoals hierboven gezegd best die agrostar pakken.

Iemand trouwens een degelijke guide al gevonden waarin alle "eindproducten" staan die je kan maken? Ik vind het moeilijk om een beeld te krijgen op wat je juist allemaal nodig hebt voor bepaalde producten. Zo zit ik nu met veel hooi bales, maar wat vang je daar nu mee aan. Ik heb nog geen dieren lopen en moet nog eerst een dergelijke manier vinden om ze te transporteren. Die pickup truck met 8 bales tegelijk gaat niet echt vooruit. Mijn vermoeden is dat die naar de koeienstallen moeten maar waar juist...

[ Voor 27% gewijzigd door Powerblast op 15-11-2014 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verbouwen jullie veel verschillende dingen? Ik nu eigenlijk alleen tarwe, gewoon omdat dat het makkelijkste is met oogsten. Ik heb maar 1 oogstmachine en kan zo lekker doorknallen.
Ik had volgens mij beter eerst wat kunnen investeren om bomen te kunnen kappen, geld gaat nu niet heel hard, maar even wachten totdat er een demand komt of een goede deal. Laat mn auto standaard bij een van de borden staan, dan kun je altijd direct snel kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Ik verbouw wel verschillende dingen ja. Kwestie van zowat alles in de silo's te zitten hebben. Dan kan je steeds aan een great demand voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Als je je tablet gebruikt ( toets i ) en naar het laatste scherm gaat dan zie je hoeveel stro je op hebt geslagen. Maar waar kun je je stro in hemelsnaam dumpen zodat dat getal omhoog gaat?
Het spel had best wel met wat meer info mogen komen aangezien het hier meer gaat om game mechanics..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op deze site staan een hele hoop handige weetjes en uitleggen;
http://guides.gamepressur...15/guide.asp?ID=27304#TOC
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste