Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 23:25

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Topicstarter
Op de multiplayer server is inmiddels een hoop mieuw materiaal aangeschaft. De Telehandler heb ik verkocht. Daarvoor in de plaats is een tweede wheel loader gekomen. Verder hebben we een nieuwe XXL harvester, twee nieuwe grote trekkers, een grote cultivator en last but not least een grote seeder. Dat maakt het allemaal net wat makkelijker. Volgens de statistieken is er de afgelopen dagen 1,5 miljoen euro uitgegeven aan nieuwe machines :D .

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Ik heb toch de voorkeur voor de seeder van 6 meter, omdat je dan geen cultivator op het land moet plaatsen. Die seeder van 6 meter doet beide in 1 keer.
De seeder van 9 meter is leuk, maar is lang en past niet op alle velden omdat er bomen langs staan of soms een afgrond is...

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
En tegen de tijd dat die seeder te traag gaat heb je wel geld om een 2de achter nog een trekker te hangen.

Nog altijd niet gevonden waar je stro geregistreerd op zou kunnen slaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Nu online

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Om goed te starten heb je eigenlijk 2 dingen nodig (naast de tractors enzo die je al hebt bij het begin)
- een tractor met frontloader
- een tractor met maaier

Op de borden die je aangegeven ziet staan staan missies en vaak (ik speel eigenlijk altijd online met 2 man) leveren best wat cash op (met tijdsbonus vaak rond de 8 a 10k).

Verder staan er ook vaak missies (naast great demand) op dat je bepaalde goederen moet vervoeren. Zorg dus dat je genoeg voorraad hebt in je silo's. in ieder geval Canola, wheat en barley. Je krijgt aanmerkelijk meer geld om van je eigen silo's naar een bepaald ''warenhuis'' te brengen en daarbij krijg je ook nog enorme tijdsbonussen. Ze had ik met tractor en kar een hoop wheat weggebracht naar een warenhuis waarvoor ik ongeveer 100k kreeg alleen de tijdsbonus (omdat ik snel alles kon transporteren omdat ik voldoende voorraad had) die ik kreeg was nog eens 300k ongeveer.

Als je dan ongeveer 500k (door missies en transport opdrachten van voorraad) op je rekening hebt staan zorg ik er altijd voor dat ik grotere apparatuur koop die ik reeds heb (snelheid verhogen) en langzaam aan koop ik dan meer en zwaardere tractors. Sowieso zijn aan het begin die 3 velden wat je hebt voldoende. Eerste 2x zaai ik alles in met wheat en daarna zaai ik alle 3 met iets anders in. Als ik de goede apparatuur heb om snel te kunnen laten zaaien en oogsten koop ik pas andere velden aan. Op het begin na, verkoop ik pas alles bij great demand. Voor de rest sla ik alles op. De verdeling die ik aan hou, is 1 speler zorgt dat alles op de velden geregeld wordt. De ander houdt zich alleen bezig met missies en transport bij great demand (en doet ook de aankopen en brengt die naar de velden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 14:29
Piekartz87 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 08:45:
En tegen de tijd dat die seeder te traag gaat heb je wel geld om een 2de achter nog een trekker te hangen.

in balen? maar zou ook niet weten waar je die kan plaatsen dat je ook je voorraad kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 10:17
Wat is de snelste manier om in het begin een beetje geld te verdienen? Ben nu bezig met granen ed en met de verkoop van de restproducten ervan (stro) maar ik denk niet dat dit bijzonder veel geld opleverd :P Zsm beginnen met aardappelen en suikerbieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
volgende Deze Guide leveren suikerbieten en aardappelen het meeste op. Daarnaast zijn er nog een paar extra dingen waar je op kan letten:

- Great demand, hierdoor zijn de prijzen hoger voor een korte periode.
- Als je de trein wegstuurt krijg je daar ook een bonus voor
- Let op missies waar je een bepaalde hoeveelheid moet afleveren van één soort, hier kan naast de missie bonus ook een flinke tijdsbonus voor krijgen (het is dus belangrijk ook een voorraad op te bouwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Het hele hout gebeuren lijkt mij meer een cheat overigens.. Bomen zagen naast het meer en dan met een grijper het meer in mikken. Binnen no-time zit je aan een miljoen.

Als je het nog ergens op een locatie doet. Omzagen, netjes takken vrijmaken en dan 1 voor 1 op een trailer.
Op die manier zijn de verdiensten wat logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
inderdaad:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Haha nou dat gaan we vanavond maar eens proberen :)

edit: Helaas leveren bij mij de bomen geen 100k per/stuk op :(

[ Voor 39% gewijzigd door 3p0x op 19-11-2014 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 23:25

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Topicstarter
Zojuist dacht de dedicated server software dat het handig was om even te crashen. Ik was de volledige savegame kwijt, want na een herstart van de software was het blijkbaar nodig om de progressie te overschrijven met een nieuwe game. Gelukkig was daar mijn backupscript, dat elk uur een backup maakt van de savegame, Uiteindelijk dus gelukkig maar 30 minuten aan speeltijd kwijt.

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
3p0x schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:31:
Haha nou dat gaan we vanavond maar eens proberen :)

edit: Helaas leveren bij mij de bomen geen 100k per/stuk op :(
Hij zal op easy spelen. Daar brengt alles twee keer zoveel op dan op normal.

Ik ga ook eens orde op zaken moeten stellen. Heb zeven velden nu (23, 24, 25, 27, 29, 30 en 38), maar dan wel maar 1 sproeier bijvoorbeeld. Dus eens moeten investeren in wat extra materiaal.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:10
Dat houthakken voelt idd wel redelijk aan als cheaten. Heb zelf ook wel wat hout gehakt om een mooi starkapitaal te krijgen maar ben er nu mee gestopt. Eens je wat meer velden krijgt is er continue eigenlijk genoeg te doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
Piekartz87 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 08:45:

Ben er eindelijk achter waar je dat stro nou kwijt kan dat je dat ziet in je voorraad.
als je met je opraapwagen met stro naar de koeien rijd en dat dumpt in de schuur waar ze eten kan je het daar kwijt.
Dat stro komt dan in het verblijf te liggen. Je kan in het menu dan zien hoeveel stro er nog over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:10
strobalen kan je denk ik niet zien. Enkel idd de hoeveelheid stro die in de stal aanwezig is. Ik heb al een hele hoop balen in de schuur staan, maar die komen er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
thedon46 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:05:
[...]

Ben er eindelijk achter waar je dat stro nou kwijt kan dat je dat ziet in je voorraad.
als je met je opraapwagen met stro naar de koeien rijd en dat dumpt in de schuur waar ze eten kan je het daar kwijt.
Dat stro komt dan in het verblijf te liggen. Je kan in het menu dan zien hoeveel stro er nog over is.
Mooi om te weten iig, bedankt voor het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piekartz87 schreef op maandag 24 november 2014 @ 08:46:
[...]

Mooi om te weten iig, bedankt voor het melden!
Ik had deze link een aantal dagen geleden al gepost, maar op deze pagina staan echt veel handige tips voor dit spel.

Bijvoorbeeld een hele pagina met uitleg over gras, hooi, stro etc..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbirsk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-08 23:48
Weet iemand eigenlijk hoevaak je kunt oogsten na 1 keer zaaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simbirsk schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:01:
Weet iemand eigenlijk hoevaak je kunt oogsten na 1 keer zaaien?
Dat is een cyclus die je doorloopt: cultiveren > zaaien > sproeien > oogsten > repeat (ploegen is niet nodig, dat hoeft alleen als je velden wilt koppelen) Als je wat verder bent in het spel kun je een machine kopen die cultiveert en zaait in één keer, daar moet echter wel een tractor van minimaal 180pk voor, voor de set ben je geloof ik een krappe 200k kwijt (op easy)

Als direct antwoord op je vraag: 1x. Tenzij je gras zaait, dat groeit vanzelf weer aan. (net zoals het gras dat in de berm groeit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:57:
[...]

Ik had deze link een aantal dagen geleden al gepost, maar op deze pagina staan echt veel handige tips voor dit spel.

Bijvoorbeeld een hele pagina met uitleg over gras, hooi, stro etc..
Die had ik gezien maar de informatie die ik miste kon ik er niet vinden. Ik gebruikte die website zelf ook al om de workflow voor het oogsten etc te achterhalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-09 20:29
Iemand hier ook last van?:

Ik heb de seeder voor suikerbieten gekocht (6m) ,
maar op een of andere manier zitten er hele stroken in mijn veld... t is niet helemaal volgeplant zegmaar, veel lege stukken!

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:59
beter ploegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonaldMeer schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:37:
Iemand hier ook last van?:

Ik heb de seeder voor suikerbieten gekocht (6m) ,
maar op een of andere manier zitten er hele stroken in mijn veld... t is niet helemaal volgeplant zegmaar, veel lege stukken!

Iemand enig idee?
Zeker door een huurling laten zaaien op een hellend veld?
Vooral in combinatie met een lichte tractor (of te weinig gewicht aan de voorkant) kan dit zorgen voor slecht zaaiwerk. Hou het maar eens in de gaten, op het moment dat het er uit ziet alsof hij aan het driften is gaat het fout :P

Verwijderd

ik probeer met multiplayer samen te doen met een vriend maar hij laad en zegt dan naa een tijdje geen verbinding kan maken met de surver

weet iemand hoe ik dit kan op lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen door te vertellen welke voertuig/aanhanger gereedschap ik moet hebben om deze Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/ao6c0y.png te harvasten?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 21:59:
ik probeer met multiplayer samen te doen met een vriend maar hij laad en zegt dan naa een tijdje geen verbinding kan maken met de surver

weet iemand hoe ik dit kan op lossen
test beide even of je wel in een andere server kan komen.
Als je een server maakt dan is dat lokaal dus dan komen al je firewall en router settings erbij kijken.

Port forwarding en firewall uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:40:
Kan iemand mij helpen door te vertellen welke voertuig/aanhanger gereedschap ik moet hebben om deze [afbeelding] te harvasten?

Alvast bedankt.
Ziet er uit als Conola die nog niet goed is om te oogsten. Heel even wachten nog en dan wordt het 'bruin'.
Tegen die tijd kun je het met een standaard combine oogsten.

Maar je hebt al behoorlijk wat geld voor een boer die dat niet eens weet :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:24:
[...]

Ziet er uit als Conola die nog niet goed is om te oogsten. Heel even wachten nog en dan wordt het 'bruin'.
Tegen die tijd kun je het met een standaard combine oogsten.

Maar je hebt al behoorlijk wat geld voor een boer die dat niet eens weet :+
Hij heeft tot nu toe heel veel eieren geraapt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbirsk
Ik lees hier tot nog toe weinig over mods. Hebben jullie al mods? Zo ja welke en waarvoor gebruik je die? Zelf gebruik ik 3 mods. Courseplay om de combine te legen en om de ritjes naar de verkoop te doen. Neem trouwens de versie die op github staat en niet de versie die op verschillende modsites staat. De github versie ( om het zo maar te noemen ) is het meest up to date en het meest bugvrij. GPS mod om de rechte lijn vast te houden. En time fast forward om eeh naja dat zegt het al wel. Ik heb nog geen mods gebruikt voor voertuigen omdat ik er nog geen noodzaak voor heb en ik bovendien nog niet eens alle basis voertuigen die ik wil gebruiken heb gebruikt.

https://github.com/Courseplay/courseplay
http://ls2015mods.eu/farming-simulator-2015/gps-mod-v-4-1/
http://www.mods-2015.com/.../fast-forward-12000-v1-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
Ik gebruik geen standaardvoertuigen omdat ik het detailniveau om te huilen vind. Daarnaast voorlopig inderdaad GPS en ook Inspector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-07 08:50
mottert schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 13:56:
Ik gebruik geen standaardvoertuigen omdat ik het detailniveau om te huilen vind. Daarnaast voorlopig inderdaad GPS en ook Inspector.
Wat doet die inspector mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
Maakt het een stuk makkelijker om meerdere harvesters bij te houden. Met een sorteringsmod (http://www.modhoster.de/mods/vehicle-sort) kun je de harvesters bij elkaar groeperen.

Inspector: http://www.modhoster.de/mods/inspector--6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Een kleine exploit voor als bomen in de weg staan. Met die stump remover kan je niet enkel die stump weghalen, maar ook volledige bomen in 1 keer. Geen geklungel met boomstammen die blijven liggen dan. Bron: https://www.youtube.com/w...lpage&v=gYUn-uCM6g8#t=652 (10m50)

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbirsk
Even weer een lesje gehad in opslaan. Uurtje of 2 gewerkt. Nieuwe tractor gekocht met een nieuwe zaaimachine. De Lambo (zelfs je naam is mooi) en de Väderstad zaaimachine die ook kan cultiveren. Wat een geweldige combinatie is dat. En naa een lange tijd spelen ook genoeg geld voor de volgende generatie combine. Letterlijk na het kopen van dat crash.

AAAARGH. Vaker opslaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Zojuist ook maar mee begonnen :) Alleen meteen een noob probleem, ik heb met mn tractor ergens een trailer gedumpt maar nou kan ik hem niet meer terug vinden :? Lijkt ook niet op de map te staan...iemand een idee?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Druk op I, en dan rechts boven een paar keer op het pijltje naar rechts. Je krijgt dan een scherm te zien met waar al je voertuigen, accessoires, ... staan. Ga gewoon met de muis over een icoon (opgelet: als je over een ander icoon gaat verspringt selectie!) of selecteer het juiste toestel met de menu naast het scherm. Klik op Reset vehicle. Het voertuig wordt dan terug aan je boerderij gezet, in de buurt waar je je zaden koopt.

Een handige link die hier al verschillende keren gepasseerd is, maar altijd wel handig is: http://guides.gamepressure.com/farmingsimulator2015/

[ Voor 14% gewijzigd door Jump op 01-12-2014 22:53 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Thanks, heb hem weer teruggevonden :) Best vermakelijk spel. Vanavond maar weer verder mee. Wat ik wel mis is een country radiostation in m'n tractor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
Country?

Nee man, Jovink en de voederbietels, Normaal en Mooi Wark! hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
Alle drie waardeloze bands als je het mij vraagt :P En dan kom ik zelfs uit de Achterhoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Dat is alleen te doen met heel veel bier :p
Ik ga gewoon voor de progressieve metal.

Ik heb nu koeien! Even klooien met de verhouding qua voer maar het draait nu op 70%.
Hooi stro en kuilvoer erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Lol @ hierboven :+

Ik heb weer veel te lang zitten spelen vanavond,wat een verslavend spel!

Waar ik me soms alleen nog aan erger is het lange rijden soms, bijvoorbeeld naar de trein ....je kunt geen waypoint setten en dan iemand inhuren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
Simbirsk schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:56:
Even weer een lesje gehad in opslaan. Uurtje of 2 gewerkt. Nieuwe tractor gekocht met een nieuwe zaaimachine. De Lambo (zelfs je naam is mooi) en de Väderstad zaaimachine die ook kan cultiveren. Wat een geweldige combinatie is dat. En naa een lange tijd spelen ook genoeg geld voor de volgende generatie combine. Letterlijk na het kopen van dat crash.

AAAARGH. Vaker opslaan dus.
http://ls2015mods.eu/farm...r-2015/auto-save-ls-2015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
FireFoz schreef op woensdag 03 december 2014 @ 01:25:

Waar ik me soms alleen nog aan erger is het lange rijden soms, bijvoorbeeld naar de trein ....je kunt geen waypoint setten en dan iemand inhuren toch?
Het spel zelf heeft geen waypoints.
Je hebt wel een mod die dit toevoegd.

https://github.com/Courseplay/courseplay

(Zelf nog niet geprobeerd, maar volgens Simbirsk hierboven handig om je karretjes te legen. :) )

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 13:19

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Kan het zijn dat de farming heroes server ofline is? Ik zie hem niet in het overzicht

[ Voor 144% gewijzigd door cellkuh op 03-12-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Ik kom hem ook nooit tegen :(

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ik weet denk ik waar die stro counter voor is op de laatste pagina van de informatie tablet.
Je kan stro op de vloer van de koeienstal leggen, het lijkt mij dat dit hier bijgehouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
om even mezelf te quoten :P
thedon46 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:05:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ah :p die had ik even gemist.

Wel een bult handmatig werk zo met die koeien.. Al die balen stro/hooi en kuilvoer maken. Dat maaien/schudden/drogen/balen maken/balen oppakken/ gras verzamelen is allemaal handwerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Nu online

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik vind dat hout op een trailer leggen echt verschrikkelijk, blijft allemaal niet liggen en schiet ook voor de meter niet op? wat gebruiken jullie voor machine om houtstammen op de kar te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrosser schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:31:
Ik vind dat hout op een trailer leggen echt verschrikkelijk, blijft allemaal niet liggen en schiet ook voor de meter niet op? wat gebruiken jullie voor machine om houtstammen op de kar te leggen?
Ik heb ooit een avond geprobeerd hout te kappen samen met mijn zwager in multiplayer.
Onze conclusie was dat dit deel van het spel echt te slecht voor woorden is en je het maar beter links kunt laten liggen. Ik weet niet door welke dronken chimpansee ze de code hebben laten schrijven maar het gaat werkelijk alle kanten op, behalve de goede... :') :')
Uiteindelijk hebben we met een shovel gewoon alles het water in geschoven bij die zagerij :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
Chrosser schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:31:
Een shovel met log fork en dan leg ik het in de trailer. het blijft aardig liggen, en als je niet te snel door de bocht ga kantelt je trailer ook niet :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh

cellkuh

pimNH schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:02:
[...]

Een shovel met log fork en dan leg ik het in de trailer. het blijft aardig liggen, en als je niet te snel door de bocht ga kantelt je trailer ook niet :p.
Het werkt redelijk als je de stam lengte op het lagst hebt staam, als je tenminste werkt met de scorpion.

Wil je hele bomen verplaatsen dan is deze mod misschien iets: http://mods2015.com/log-skidder-forestry-v-1-0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:14
Piekartz87 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:34:
Ik weet denk ik waar die stro counter voor is op de laatste pagina van de informatie tablet.
Je kan stro op de vloer van de koeienstal leggen, het lijkt mij dat dit hier bijgehouden wordt.
Sterker nog het is noodzakelijk als je de productie van koeien naar 100% wil krijgen, mixed ration levert maximaal 90% productie op.
Piekartz87 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:40:
Ah :p die had ik even gemist.

Wel een bult handmatig werk zo met die koeien.. Al die balen stro/hooi en kuilvoer maken. Dat maaien/schudden/drogen/balen maken/balen oppakken/ gras verzamelen is allemaal handwerk..
Je kan het werk verlichten met de Mixing station mod. Je zal nog steeds hooibalen moeten maken, maar stro kan oprapen met een opraapwagen en los dumpen in de mixing station, beetje kuilvoer erbij en het wordt volautomatisch in de juiste proportie gemixed. Als je pijp boven de voedertrog draait dan wordt deze laatste automatisch (aan)gevuld. Mocht je het in een aanhangwagen willen laden, zal je hiervoor een gemodde aanhangwagen moeten gebruiken, de standaard voertuigen kunnen geen mixed ration laden. Als een van de drie ingredienten op zijn krijg je daarvan ook nog een melding.

In FS13 kan je per mixing station iets meer dan 500 koeien voeren, ik heb in FS15 nog niet getest of dit gewijzigd is.
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:08:
[...]

Ik heb ooit een avond geprobeerd hout te kappen samen met mijn zwager in multiplayer.
Onze conclusie was dat dit deel van het spel echt te slecht voor woorden is en je het maar beter links kunt laten liggen. Ik weet niet door welke dronken chimpansee ze de code hebben laten schrijven maar het gaat werkelijk alle kanten op, behalve de goede... :') :')
Uiteindelijk hebben we met een shovel gewoon alles het water in geschoven bij die zagerij :)F
FS15 is gewoon veel te vroeg op de markt gebracht, Giants Software laat je betalen om de beta te mogen spelen :(

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Weet iemand waarom je de bieten/aardappels zelf moet harvesten en je hier niemand voor kunt inhuren? Beetje vaag, alles kun je laten doen behalve die twee. Ik heb inmiddels al een aardig veld van zo'n 4 hectare, maar om die nou elke keer helemaal zelf te doen....beetje eentonig :p

Oh en nog een vraagje, ik heb nog die basic tractor die je krijgt in het begin. Met het zaaien gaat deze maar 14 km/h. Als ik er nou een koop met meer PK, gaat dat zaaien dan ook sneller of kan dat niet sneller (behalve met een bredere zaaier, maar dan gaat het nog niet sneller slechts efficienter :+)

[ Voor 35% gewijzigd door FireFoz op 04-12-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Voor de zelfrijdende varianten kan je wel iemand voor inhuren. Ware het niet dat de aardappelrooier een bug heeft en deze niet kan lossen met een helper achter het stuur, je moet deze ontslaan, lossen en dan weer inhuren.

Maximale snelheid met inzaaien is zo'n 20 km ofwel een sterkere tractor zal inderdaad sneller zijn. De 6m Vaderstad is in mijn opinie het meest efficient omdat deze cultiveert en zaait in een beweging.

[ Voor 33% gewijzigd door squaddie op 04-12-2014 22:08 ]

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbirsk
Tsjoeke Tsjoeke

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/g4zn2Z61.jpg

Ik was een beetje aan het proberen hoe ik zo efficient de Krone Big X kon gaan gebruiken. Een huurling in de Big X ikzelf in de Newholland met 4 tippers erachter. Met deze opzet haal ik zo'n 128.000 ( liter, kilo? ik weet niet eens wat FS15 als maat gebruikt. ) op voordat ik moet gaan lossen. Hiermee vul ik de silo voor 42%. De Fliegl Bull is de grootste ( niet-gemodde ) trailer waar je een treintje van kan maken. Hou wel rekening met een grote draaicirkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Nice zeg :) Ik heb er ook 1 maar die krijg ik nog niet eens vol :p Moet je wel een groot veld hebben om er 3 vol te krijgen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Vraagje...
Ik heb totaal geen last van performance issues, enkel wanneer ik de camera 1 kant op laat kijken
(in de richting waar je kippenhok staat...) stort de framerate naar dramatische waardes. 5 graden verder en er is niks meer aan de hand. :?
Iemand een idee?

osX versie overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door Ghostley op 05-12-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Ik (windows 7) geen last van...heb je misschien heel veel kippen? Ik heb er 30 en dat geeft geen problemen, maar kan me voorstellen dat wanneer je er 300 hebt het misschien een issue wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
1 kip maar. :P

Heb ook al geprobeerd om al m'n machines te verplaatsen, omdat het misschien daar aan lag... niet dus.
Als ik m'n Win7 partitie gebruik is het geen issue, ondanks dat al m'n settings daar hetzelfde zijn.
Ik gok op een bug van de Mac versie die er nog uit moet, maar kon er niets over vinden op de forums.
(Wel een known-issue bij de Windows variant die je oplost door de .EXE te starten als Admin.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh

cellkuh

Ghostley schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:52:
1 kip maar. :P

Heb ook al geprobeerd om al m'n machines te verplaatsen, omdat het misschien daar aan lag... niet dus.
Als ik m'n Win7 partitie gebruik is het geen issue, ondanks dat al m'n settings daar hetzelfde zijn.
Ik gok op een bug van de Mac versie die er nog uit moet, maar kon er niets over vinden op de forums.
(Wel een known-issue bij de Windows variant die je oplost door de .EXE te starten als Admin.)
vogelgriep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Ik heb geen trein meer staan bij het verkopen van de bomen... En als ik stammen in het gele vak leg, worden ze niet verkocht.. Hele stapels liggen er nu maar er gebeurt niets en de trein is ook op magische wijze verdwenen... Ook na opnieuw opstarten is ie er niet..

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen demand voor hout op het moment? weet niet precies wat de mechanics achter dit systeem zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Kan dat?

Want t is echt al n paar ingame dagen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Ik weet dat het een tijdje terug een bug was dat die treinen niet terugkeerde.
Dat scheen toen opgelost te zijn met een patch/update.

Misschien helpt onderstaande:
Go to Mydocuments\My Games\FarmingSimulator\savegame#\vehicles.xml

Find the first "isTrainStarted" and change it to "false" save and reload save game

[ Voor 41% gewijzigd door Ghostley op 06-12-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
je kan ze ook in het meer gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Ghostley schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 17:04:
Ik weet dat het een tijdje terug een bug was dat die treinen niet terugkeerde.
Dat scheen toen opgelost te zijn met een patch/update.

Misschien helpt onderstaande:
Go to Mydocuments\My Games\FarmingSimulator\savegame#\vehicles.xml

Find the first "isTrainStarted" and change it to "false" save and reload save game
Oke thanks, kijken of dat werkt! Heeft dat ook te maken met het verkopen zelf?..

EDIT ; Thanks man, t werkt! Trein doet het weer en mn hele berg hout verkocht, gelijk weer n miljoen rijker :)
pimNH schreef op zondag 07 december 2014 @ 10:54:
je kan ze ook in het meer gooien
Dan krijg je het extra geld van de trein niet:)

[ Voor 7% gewijzigd door RonaldMeer op 07-12-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonaldMeer schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:30:
Dan krijg je het extra geld van de trein niet:)
Maar met de huidige physics wel sneller (lees, meer $ per uur)
Voordat jij één boomstam behoorlijk op een vrachtwagen hebt liggen schuif ik dat hele meer vol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-02 08:52
Dit weekend begonnen met spelen van dit spel.

Vind het wel een leuk spel. Niet echt moeilijk. Soms wat lang wachten voor er geoogst kan worden. Tijdens het wachten ook maar begonnen met missies. Zeker met de Demand missies is erg veel geld te verdienen. Zeker die bonus is erg lekker. Vindt het wel wat aan de hoge kant. Hierdoor kan je vrij snel gaan uitbreiden naar andere zaken. Heb nu een wheel loader die bij de Biogas plant staat om alles zelf weg ter werken terwijl ik wacht op mijn oogst. Ook al een paar sterkere tractors erbij gedaan. Ik heb zelfs schapen genomen, maar dat levert gewoon niets op. Ik denk dat die binnenkort naar de plaatselijke shoarma tent gaan. :) Zou wel een mooie toevoeging zijn. Dieren fokken voor vlees productie. ;)

Aangezien dit mijn eerste ervaring was met dit spel ben ik begonnen op easy.
Maar ga denk ik opnieuw beginnen in Medium of Hard zodat er wat meer voor moet gewerkt worden.
Zijn de bonus rewards bij Medium en Hard ook zo onrealistisch hoog?

Welke map doen jullie? Bjornholm of Westbridge Hills? Westbridge ziet er wat compacter uit, maar velden zijn stuk groter. Hierdoor veel kapitaal nodig voor extra velden.

Gr,

[ Voor 9% gewijzigd door Xeodopel op 08-12-2014 11:26 . Reden: kleine schapen toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Het verschil met Medium en Hard is je inkomsten delen door twee telkens. Mocht je 4 euro inkomsten hebben op Easy, dan is dat 2 op Medium en 1 op Hard. Ik vermoed dat voor de time rewards voor die missies de zelfde regelt geldt.

Voor die missies zit ik mijn te leveren producten altijd al klaar voordat ik die missie start. Dan kan je die op 1 minuut doen en heb je echt enorm veel inkomsten :P

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
Voor die missies zit ik mijn te leveren producten altijd al klaar voordat ik die missie start. Dan kan je die op 1 minuut doen en heb je echt enorm veel inkomsten :P
Ik had ook vrij snel veel inkomsten hierdoor. Met 2 demand missies had ik ruim 1 milj. te pakken op easy. Maar hierdoor wordt het spel je wel erg makkelijk gemaakt. Bonus had van mij minder mogen wezen.
De bonus bij gras maaien en transport goods/crates is bijna niets vergeleken met Demand missies.

[ Voor 3% gewijzigd door Xeodopel op 08-12-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Jump schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:25:

Gebeurt het je dan niet dat als je bij het bord terugkomt dat de missie 'expired' is?
Ik wil nog wel eens bij dat bord aankomen en zie dan net de missie verdwijnen.
(Of hebben Demand missies een langere timeout ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Wel vervelend dat het behoorlijk verslavend is, zat gister lekker te klooien en keek op m'n horloge... 1.15 :+ whoops :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Ghostley schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:25:
[...]

Gebeurt het je dan niet dat als je bij het bord terugkomt dat de missie 'expired' is?
Ik wil nog wel eens bij dat bord aankomen en zie dan net de missie verdwijnen.
(Of hebben Demand missies een langere timeout ?)
Ik laat daar een voertuig staan (die auto, minste kosten), en als die op vijf minuten of meer staat doe ik die nog voor die bonus, anders is het gewoon rijden.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
Heb meestal mijn tractor met grasmaaier bij het missie bord staan. Die gebruikt ik nu veel om langs de weg en velden te maaien. Ik vind het ook helemaal niet erg om eens een missie te missen. Voor het geld hoef je het niet te doen. Heb al genoeg geld tot mijn beschikking.

Inderdaad verslavend spel. Vanavond maar eens kijken of ik opnieuw begin in Medium of Hard. Twijfel alleen nog aan welke map. Bjornholm of Westbridge Hills?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:43:
[...]

Maar met de huidige physics wel sneller (lees, meer $ per uur)
Voordat jij één boomstam behoorlijk op een vrachtwagen hebt liggen schuif ik dat hele meer vol :+
Haha, dat is misschien wel zo maar t moet ook een beetje leuk blijven he;)

Gewoon de lange trailer voor bomen, lange boomstammen onderop en dan afvullen met 5 meter stronkjes, levert genoeg op in redelijk korte tijd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
RonaldMeer schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:04:
[...]

Haha, dat is misschien wel zo maar t moet ook een beetje leuk blijven he;)

Gewoon de lange trailer voor bomen, lange boomstammen onderop en dan afvullen met 5 meter stronkjes, levert genoeg op in redelijk korte tijd:)
Dat ben ik met je eens. Het moet ook leuk blijven. Vind het wel leuk een beetje spelen met die grijp armen en ze precies steeds goed draaien dat alles netjes erop ligt.
En als je snel geld wilt verdienen zorg je gewoon voor een paar snelle succesvolle Demand missies. Spel draait niet alleen maar om snel geld te verdienen, maar ook gewoon het opbouwen van iets. En het opbouwen hoeft helemaal niet perse snel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xeodopel schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:22:
[...]

Dat ben ik met je eens. Het moet ook leuk blijven. Vind het wel leuk een beetje spelen met die grijp armen en ze precies steeds goed draaien dat alles netjes erop ligt.
En als je snel geld wilt verdienen zorg je gewoon voor een paar snelle succesvolle Demand missies. Spel draait niet alleen maar om snel geld te verdienen, maar ook gewoon het opbouwen van iets. En het opbouwen hoeft helemaal niet perse snel te gaan.
Dan verschillen onze percepties van 'leuk' nogal, ik kon werkelijk geen plezier halen uit die ontiegelijke slecht gemaakte houtkap content. Dat deel van het spel is toch wel zo slecht in elkaar geflanst!
Tractors horen geen back flips te maken als ze een boomstam optillen, net zoals dat trailers geen volksdansje hoeven te doen als je ze een stuk hout aanbiedt.
Tot de makers dit een beetje gepatched hebben blijf ik lekker 'normaal' boeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
Ik heb nooit echt last ondervonden met het kappen van bomen. af en toe kom je nog wel een bug tegen met de scorpio king, maar voor de rest niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbirsk
Xeodopel schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:23:
[...]

Aangezien dit mijn eerste ervaring was met dit spel ben ik begonnen op easy.
Maar ga denk ik opnieuw beginnen in Medium of Hard zodat er wat meer voor moet gewerkt worden.
Zijn de bonus rewards bij Medium en Hard ook zo onrealistisch hoog?

Welke map doen jullie? Bjornholm of Westbridge Hills? Westbridge ziet er wat compacter uit, maar velden zijn stuk groter. Hierdoor veel kapitaal nodig voor extra velden.

Gr,
Zoals gezegd is het geld minder voor handen bij hogere moeilijkheid. Wat ik heb gemerkt met het verschil tussen easy en medium ( ik heb hard nog niet gedaan ) is dat alle upgrades gewoon langer duren. Je bent langer in je start tractor aan het rondrijden.

Over de map. Ik ben begonnen op Bjornholm maar speel inmiddels op Westbridge. En ik moet zeggen Westbridge is leuker. Bjornholm is eigenlijk vooral gemaakt voor kleinere tractoren waardoor leuker in de beginfase. Westbridge is leuker voor het grotere werk maar ook een grote opgave in het begin. Ik denk dat Bjornholm leuker is als je in korte sessies speelt en Westbridge leuker is als je in lange sessies speelt.

Over iets anders. Een dezer dagen wil ik beginnen met koeien maar vooral ook met de BGA extension mod ( http://ls2015.com/farming...ds/bga-extension-v-3-0-mp ). En ik ben daarom al druk bezig met voorraden aan leggen. Kuilvoer stro- en hooibalen. Daarvoor heb ik steeds meer materiaal aan een andere kant van de map. Ik wil daarom eens gaan kijken of ik een goede mod voor een schuur kan vinden. Om materiaal en misschien ook balen in op te slaan. Heeft iemand al zo'n mod zo ja welke en bevalt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
Thanks Simbirsk,

Ik ga vanavond eens medium Westbridge spelen. Kijken wat daar allemaal te doen is en hoe dat bevalt.
Lijkt me wel een leuke uitdaging om het grotere werk op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
3p0x schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:45:
Wel vervelend dat het behoorlijk verslavend is, zat gister lekker te klooien en keek op m'n horloge... 1.15 :+ whoops :P
Das nog niks, ik heb al een paar keer > 2:30 gehad :+ Het verslavende is dat je steeds denkt...ooh ff dit veld nog oogsten dan is dat klaar. Dan is ie klaar, en dan denk je ok ook nog even inzaaien weer dan. En dan zie je dat een ander veld ook alweer klaar is om te oogsten. En zo blijf je bezig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
FireFoz schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:55:
[...]

Das nog niks, ik heb al een paar keer > 2:30 gehad :+ Het verslavende is dat je steeds denkt...ooh ff dit veld nog oogsten dan is dat klaar. Dan is ie klaar, en dan denk je ok ook nog even inzaaien weer dan. En dan zie je dat een ander veld ook alweer klaar is om te oogsten. En zo blijf je bezig :p
Dat is inderdaad heel herkenbaar. Zeker nu ik wat meer velden heb. Is de een net ingezaaid en gesproeid kan de volgende alweer geoogst worden. Zo blijf je bezig. Ik moet vanavond maar eens een duidelijke tijd afspreken met mezelf want morgen ochtend gaat toch de wekker weer betijds ;)

Heb al ook nog steeds een vracht silage liggen bij de Biogas plant. Nog steeds geen tijd gehad om die te dumpen in de plant. :( Er komt steeds weer een ander veld tussen door. Heb nu 3 harvesters en die moeten toch ook regelmatig geleegd worden. Jammer dat het niet automatisch gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Idd....ik vind die harversters wel het meest irritant, die goedkopere zitten echt zo snel vol al. Ik verbouw nu vrij veel canola. Daarvan is de opbrengst ongeveer de helft qua volume van andere plantsoorten, maar het is wel 2x zo veel waard. In geld is de opbrengst dus het zelfde maar je harverster zit maar half zo snel vol evenals je kar waarmee je het wegbrengt. Mijn eerste prioriteit is nu de duurste harverster kopen want ik wil eigenlijk gewoon dat ie het hele veld in 1x kan oogsten... :p

Maar misschien ook opnieuw beginnen op Westbridge....wel weer een uitdaging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
@FireFoz,

Heb nu nog niet de allergrootste harvester. Heb de oude en de 2 die er na komen. Dus 3 verschillende. Probleem met de harvester waarmee je begint is dat die niet kan lossen in de grotere tippers. Deze gaat er denk ik dan maar uit en vervangen worden door een grotere.
Ik verbouw gewoon vanalles waar ik nog extra voorraad in mijn silo voor nodig heb. Voorals er een missie komt, zodat ik dan wel genoeg heb om te kunnen leveren.
Heb nu 6 velden, waarvaan 1 gecombineerd is met het ernaast gelegen veld. Dus nog maar 5 over. 1 gebruik ik dedicated voor corn. Dedicated zodat ik de aparte machines ernaast kan laten staan. Hoef ik het niet steeds te gaan verplaatsen.
De anderen gebruik ik gewoon waarvan ik voorraad extra wil aanleggen. Verkoop alleen nog maar tijdens high demand en/of missies. Geld komt gewoon daar vandaan. En bij silage als ik er tijd voor heb.

Maar lijkt het met leuk om opnieuw te beginnen met de kennis die ik nu heb. Dan kunnen dingen zeker beter gaan. Vanavond maar eens medium Westbridge Hills doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Xeodopel op 09-12-2014 12:40 . Reden: Enkele onnodige toevoegingen gedaan ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Ik zou die eerste harverster verkopen voor die TC90 (uit m'n hoofd, kost geloof ik 152.000). Die is veel groter en kan inderdaad ook gewoon lossen in grotere tippers. Als je die eerste verkoopt hoef je nog maar 100 bij te leggen (ongeveer). Verder heb ik met de ploeg de 3 velden bij je boerderij samengevoegd tot 1 grote....vind ik een stuk efficiënter werken zo'n groot veld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
@FireFoz,

Ik heb nu al die TC5.90 en ook een Axial-Flow 7130 naast de standaard Comia C6. Vanvond maar eens de Comica eruit en nog een Axial-Flow 7130 erin. De TC5.90 is ook zo vol. Geld is het probleem niet, dat verdien je zo weer terug. Die TC5.90 gebruik ik ook nog voor corn. Hmm, misschien wel gewoon allebei eruit en 1 nieuwe Axial-Flow 7130 erin en een nieuwe corn header ervoor. Dan gaat het oogsten van dat ook wat sneller. Dat schiet nu echt niet op.

Ik heb nu velden 24 en 29 aan elkaar gekoppeld. Heb ook al velden 25 en 30 tot mijn schikking. Misschien alles een aan elkaar knopen. Dan gewoon nog een Axial harvester erbij zodat het oogsten lekker snel gaat. Probleem is wel dat je rare hoeken krijgt waardoor het laten werken door workers soms niet goed gaat. Die komen dan precies bij zo een hoek uit en denken dan dat ze klaar zijn. ;)

Veld 23 is dedicated voor corn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:56:
Geen demand voor hout op het moment? weet niet precies wat de mechanics achter dit systeem zijn hoor.
Zover ik weet is er altijd demand, er zit geen stop op. De enige waar de hoeveelheid afgeleverde goederen invloed op heeft is het dalen van de prijs.
Xeodopel schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:10:
Heb nu 3 harvesters en die moeten toch ook regelmatig geleegd worden. Jammer dat het niet automatisch gedaan wordt.
Courseplay mod :) Voor FS15 is alleen de beta te downloaden van Github. Het heeft een leercurve, maar op Youtube staan goede tutorials.
FireFoz schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:53:
Idd....ik vind die harversters wel het meest irritant, die goedkopere zitten echt zo snel vol al. Ik verbouw nu vrij veel canola. Daarvan is de opbrengst ongeveer de helft qua volume van andere plantsoorten, maar het is wel 2x zo veel waard. In geld is de opbrengst dus het zelfde maar je harverster zit maar half zo snel vol evenals je kar waarmee je het wegbrengt. Mijn eerste prioriteit is nu de duurste harverster kopen want ik wil eigenlijk gewoon dat ie het hele veld in 1x kan oogsten... :p
Die grote zit ook vrij gauw vol als je die 13m maaibek gebruikt, alleen de allerkleinste velden kan je doen zonder tussentijds lossen.
Xeodopel schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:03:
Ik heb nu velden 24 en 29 aan elkaar gekoppeld. Heb ook al velden 25 en 30 tot mijn schikking. Misschien alles een aan elkaar knopen. Dan gewoon nog een Axial harvester erbij zodat het oogsten lekker snel gaat. Probleem is wel dat je rare hoeken krijgt waardoor het laten werken door workers soms niet goed gaat. Die komen dan precies bij zo een hoek uit en denken dan dat ze klaar zijn. ;)

Veld 23 is dedicated voor corn.
Auto combine mod kan wel de contouren van een veld volgen en werkt prima op velden die niet vierkant of rechthoekig zijn en ook ronde zijdes zijn geen probleem. Ander voordeel hij kan ook in circelbeweging werken waardoor de lospijp altijd beschikbaar is zonder door het graan etc te moeten crossen.

Verder heeft Giants update 1.2 voor FS15 vrijgegeven en is te downloaden van de website.

[ Voor 9% gewijzigd door squaddie op 09-12-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbirsk
Leuke bugfix
Added additional costs if the AI helper brings its own seeds, fertilizer etc.
De zaaier van de huurling maakt het zaad dan wel op. Echter blijft doodleuk doorzaaien als het zaad op is. 8)7

Edit: idem geld voor de kunstmeststrooier.

[ Voor 10% gewijzigd door Simbirsk op 09-12-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
wellicht een domme vraag hoor maar ik ben toch maar opnieuw begonnen ditmaal op Westbridge, maar is daar geen trein die je kunt wegsturen voor de bonus? Op het station staat geen trein, die staat bij de mill, maar daar is verder geen mogelijkheid om hem weg te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Simbirsk schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:46:
Leuke bugfix

[...]

De zaaier van de huurling maakt het zaad dan wel op. Echter blijft doodleuk doorzaaien als het zaad op is. 8)7

Edit: idem geld voor de kunstmeststrooier.
Dat klopt toch? Wanneer je een arbeider laat zaaien/mesten/sproeien gaat het vulniveau van de betreffende machine niet omlaag.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh

cellkuh

patrickkoning schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:15:
[...]

Dat klopt toch? Wanneer je een arbeider laat zaaien/mesten/sproeien gaat het vulniveau van de betreffende machine niet omlaag.
Ja dat klopt, alleen worden de kosten van het zaad of de kunstmest gewoon van je balans afgeschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
vannacht weer tot 1:30 gespeeld :X Vanavond ga ik hem gewoon om 23:00 uitzetten, maakt niet uit wat er nog gedaan moet worden :/

Ik vind Westbridge wel fijner denk ik, veel handigere velden dan al die kleine rotstukjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
@squaddie
Thanks for je feedback. Ik ga vanavond eens kijiken naar deze mods. Zijn er nog andere behulpzame mods welke het bekijken waard zijn. Is er ook een mod zodat ik automatisch de silage kan dumpen bij de Biogas plant.

@fireFox
Ben gister ook op Westbridge vast begonnen op medium level. Nog niet echt veel mee gedaan, maar ziet er wel goed uit. Maar ben ook gewoon nog bezig op Bjornholm. Daar weer een nieuw veldje erbij en nog wat suikerbieten gepoot. Ik doe gewoon van alles en nog wat om overal ervaring mee op te doen.
Heb nu ook 3 velden bij de boerderij samen gevoegd tot 1.

Vanavond weer lekker even spelen, en hopelijk nu wel op tijd naar bed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Xeodopel schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:51:
@squaddie
Thanks for je feedback. Ik ga vanavond eens kijiken naar deze mods. Zijn er nog andere behulpzame mods welke het bekijken waard zijn. Is er ook een mod zodat ik automatisch de silage kan dumpen bij de Biogas plant.

@fireFox
Ben gister ook op Westbridge vast begonnen op medium level. Nog niet echt veel mee gedaan, maar ziet er wel goed uit. Maar ben ook gewoon nog bezig op Bjornholm. Daar weer een nieuw veldje erbij en nog wat suikerbieten gepoot. Ik doe gewoon van alles en nog wat om overal ervaring mee op te doen.
Heb nu ook 3 velden bij de boerderij samen gevoegd tot 1.

Vanavond weer lekker even spelen, en hopelijk nu wel op tijd naar bed. ;)
Wat betreft het automatisch laden van silage in de BGA dan weet ik maar een mod en dat is courseplay. Helaas is deze redelijk buggy in FS15, maar met stop-and-go loading geactiveerd werkt het redelijk.

Voor mij zijn de essentiele mods:
- Courseplay, zeer veelzijdige mod om diverse aspecten te automatiseren.
- Vehicle Group Switcher, hiermee kan je voertuigen in groepen zetten en vervolgens door een groep tabben ipv door de hele lijst.
- Auto Combine, een geavanceerde helper voor combines, hakselaars en aardappel- en bietenrooiers. Ander voordeel die ik in mn vorige post niet heb aangehaald dat het ook mogelijk is om meerdere harvesters in een cirkel-beweging op een veld aan het werk te zetten zonder dat ze elkaar continue in de wielen rijden.
- Vehicle inspector, toont in hoeveelheid lading in/op een voertuig.

Veel gebruikt zijn:
- Mixing station, bespaart arbeid bij het maken van mixed ration voor de koetjes.
- GPS, toont in passive mode lijntjes om efficient over een veld te gaan, active mode kan zodanig geconfigureerd worden dat je alleen nog maar gas hoeft te geven en de mod stuurt je tractor over het veld. Deze mod gebruikte ik in het begin regelmatig om bijvoorbeeld de werkbereik van de fertilizer spreader te zien.

Als alternatief voor VGS kan je ook FastSwitcher gebruiken, dan heb je geen groepen, maar shortkeys voor de voertuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbirsk
@squaddie
Waarom auto combine gebruiken en niet de huurling?

• Xeodopel
Gister avond maar eens voor de verandering op tijd naar bed gegaan en dus geen tijd gehad om te gaan spelen met wat mods.
Dat staat vanavond op de planning:
- testen Courseplay
- testen Auto Combine, eens kijken of ik zo effectief 2 combines goed kan laten werken op mijn grote velden.

Heb nog steeds een vracht silage liggen bij de Biogas plant. Eens kijken of ik dat met Courseplay kan weg werken.

Heeft iemand al update 1.2 geinstalleerd. Zijn daar zichtbare verbeteringen in aanwezig? Heb wel de lijst met fixes gezien, maar ben benieuwd of iemand hier al zichtbare verbeteringen in heeft gezien.

[ Voor 15% gewijzigd door Xeodopel op 11-12-2014 12:46 ]

• thedon46
kan iemand mij uitleggen hoe ik de courseplay mod van github kan instaleren? is niet echt duidelijk te vinden. heb geen ervaring met github

• pimNH
Is er een mod waarmee je een kiepkar overal leeg kan gieten en later weer met een shovel of voorlader een kar kan volspitten. Dit lijkt mij wel makkelijk tijdens oogsttijd.

• squaddie
Simbirsk schreef op woensdag 10 december 2014 @ 23:31:
@squaddie
Waarom auto combine gebruiken en niet de huurling?
Korte versie, Auto Combine (AC) is een veel betere huurling dan de standaard huurling.

De standaard huurling werkt goed op rechthoekige velden, op velden met andere vormen en/of gebogen lijnen vereist de huurling correcties. AC detecteert het graan (of datgene wat je aan het oogsten bent) en volgt dat in bochten en rond hoeken en dat resulteerd in minder correcties en overgeslagen stukken.

AC gebruikt altijd de volledige maaibek, de standaard huurling laat vaak een deel van de bek ongebruikt, daarmee is de eerst genoemde efficienter dan de laatste genoemde.

AC kan cirkel beweging over het veld gaan, waardoor de lospijp altijd beschikbaar is, dit kan niet met de standaard. Zeker als je op de grote velden aan het werk bent en/of AC icm met CP (course play) wordt gebruikt erg handig, standaard zal CP niet door het graan rijden om een combine te lossen. Bij FS13 was er nog een voordeel, dat er ruimte kwam aan de randen van de velden zodat CP minder gauw vastloopt op obstakels, bij FS15 kan je die vervelende bomen gewoon omhakken.

Met de standaard kunnen combines niet samenwerken op een veld, je moet ze gescheiden houden. AC houd afstand tot elkaar als je deze functie activeert en kunnen als een soort treintje rondjes over het veld maken, dit, wat handig is scheelt weer heen en weer rijden tussen combines.

PS een combine met daarachter een balenpers wil ik ook.
Xeodopel schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:28:
Heb nog steeds een vracht silage liggen bij de Biogas plant. Eens kijken of ik dat met Courseplay kan weg werken.

Heeft iemand al update 1.2 geinstalleerd. Zijn daar zichtbare verbeteringen in aanwezig? Heb wel de lijst met fixes gezien, maar ben benieuwd of iemand hier al zichtbare verbeteringen in heeft gezien.
Even kort getest en buggy laden van de shovel in CP is verdwenen en in het algemeen kom ik minder bugs en glitches tegen met 1.2. In mijn opinie had 1.2 de 1.0 versie moeten zijn.
thedon46 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:45:
kan iemand mij uitleggen hoe ik de courseplay mod van github kan instaleren? is niet echt duidelijk te vinden. heb geen ervaring met github
  • Ga naar: http://courseplay.github.io/courseplay/
  • Klik: https://github.com/Courseplay/courseplay
  • Klik aan de rechterkant op "download zip"
  • Pak de zip uit
  • Maak een nieuwe zip waarbij de ongeveer 50 bestanden, img en sounds map in de root van de nieuwe zip staan. Let op: FS is gevoelig voor bestandnamen, gebruik alleen letters, cijfers en underscores voor de naam.
  • Kopieer zip naar mods map van FS15.
  • Start FS15 en kijk of de mod zichtbaar is bij instellingen, zo niet check de twee voorgaande stappen.
pimNH schreef op donderdag 11 december 2014 @ 19:33:
Is er een mod waarmee je een kiepkar overal leeg kan gieten en later weer met een shovel of voorlader een kar kan volspitten. Dit lijkt mij wel makkelijk tijdens oogsttijd.
FS13 kent placable piles mod en hiermee kan je exact doen wat je wilt, ik heb hem nog niet gezien voor FS15. Ik heb er wel mee gewerkt, maar het oprapen was soms een gepruts. Mijn conclusie was uiteindelijk dat het eenvoudiger is meer tractors te laten pendelen dan met een tijdelijke hoop laten werken. Of werken met een of meer grote voertuigen voor het afvoeren en een of meer overloaders (auger wagons) te laten pendelen tussen harvester en de afvoer. En om de eventuele vraag meteen te beantwoorden, ja, dit kan geautomatiseerd met CP.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste