Na lang verzuim moest het er toch maar weer eens van komen,
de DONNIE awards zijn hier!
Om het weekend weer af te trappen met info en slechte grappen
Om nu alles te gaan samenvatten wat de afgelopen weken gebeurt is, is weer een beetje teveel van het goede dus zal ik me vooral focussen op de laatste paar wars.
Om maar eens te beginnen met de introductie van de lang verwachte th11 en de daarbij horende veranderingen in het spel.
[rant modus]
MAN WAT EEN SCHEITUPDATE!
Natuurlijk is het ergens wel te begrijpen dat farmen niet de intentie was van het spel, maar dat het aanvallen me momenteel meer kost dan dat ik ermee verdien is natuurlijk te kansloos voor woorden.
Leuk joh, s’morgens 100 cups erbij… een beetje jammer dat dat me dan weer 10k aan DE moet kosten.
[/rant modus]
Naja om dan maar weer even terug te blikken op de voortgang van de clan.
Hoewel het niet altijd blijkt uit onze war resultaten, moet ik toch zeggen dat we als clan goed bezig zijn. Steeds vaker komt het voor dat we nette doordachte aanvallen neerzetten met een goed resultaat. Helaas is het nog niet 100% van de gevallen zo.
Zoals eerder door onze grote dictator vermeld, heeft elke base zijn zwakke plek. Probeer deze te zien en er (mis/ge)bruik van te maken.
Zie je geen zwakke plek? Vraag het dan! Er is vast wel iemand die met je mee wil denken. Zolang je maar niet met je standaard GoWiPe leger aan komt zetten.
Als clan proberen wij echt naar een hoger niveau te komen, en we hopen/verwachten ook dat de rest van de clan met ons mee wil groeien.
JA dat is makkelijk lullen Donnie, maar hoe dan?
Nou om bij
punt 1 te beginnen: Sterkere bases
Zoals ik al eerder melde. Hebben wij vaak moeite met goed doordachte anti 3* bases. Maar dat kunnen wij natuurlijk ook. Sterren die je niet weggeeft hoef je ook niet terug te pakken.
Ja dat kost tijd, maar als je een paar wars een goeie defence te pakken hebt, vergeet je die tijd die het gekost heeft.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Punt 2:
Zorgen dat je een base/aanval uitzoekt waar je het maximale resultaat mee denkt te halen. Kies dus in voorbereidings dag een tegenstander (EN CLAIM DEZE!!) uit welke jij een strategie op uitdenkt. En NEE GoWiPe is daar geen onderdeel van.
GoWiPe haal je makkelijk 2 sterren mee ja, maar dat is dus 1 ster te weinig. Het probleem met GoWiPe is dat halverwege je aanval je pekka uitgeschakeld wordt, en je dus niks sterks meer over hebt om die derde ster mee naar huis te halen.
Wat wel een optie is: aanvallen in 2 stappen. Daarmee zorg je eerst dat je (met meestal je queen) een kritiek onderdeel van de defence uitschakeld waarna je met de rest van je leger een makkelijker doelwit voor je hebt. En dit is iets wat al langere tijd gebruikt wordt bij bijvoorbeeld hogs. Je schakelt eerst de queen uit met een golem en wat wizzies/queen waarna je hogs het een stuk makkelijker hebben. Deze tactiek kan je ook gebruiken om air defences uit te schakelen als deze dicht bij elkaar staan waarna je met ballonnen een parade kan houden. Met deze 2 tactieken kan je in mijn ogen 80-90% van de th9 drie sterren. (ja er zit meer risico aan, maar wie niet waagt….)
Weet je niet hoe je dat moet uitvoeren? Vraag het, er zijn genoeg mensen die je willen helpen. We hebben er zelf ook baat bij als jij beter gaat aanvallen.
Punt 3:
Oefenen. Oefenen en nog eens Oefenen. Tijdens de war kan je uiteraard ook iets proberen, maar liever daarbuiten. Mocht een idee niet lukken? Jammer dan, volgende keer beter. Liever zo dan de volgende GoWiPe 2* (Naast TH10 uiteraard)
OK en dan nu door naar het serieuze gedeelte van deze Donnie award

(geintje natuurlijk)
DE AWARDS!
Om maar even te beginnen met een schouderklopje voor de zaklamp van de clan:
Torchtech
Welke zijn GoWiPe leger dumpte voor een andere aanpak
De
Clasher van de week kan toch niemand minder zijn dan onze eigen
Curva Naast grote praatjes in de chat op het forum hoe het allemaal zou moeten, laat hij ook zien dat hij er zelf ook over na heeft gedacht, en dit resulteerde dan ook in mooie resultaten tijdens de war.
Eigenlijk is er maar 1
clasher van de week, maar daar hebben we deze week lekker schijt aan. Want het Donnie jury paneel heeft namelijk ook erg genoten van de aanval van onze
Aardappel zoals je verwacht van een arepol, weet hij namelijk precies hoe je een stamppot moet maken van de tegenstander!
Dan is er uiteraard ook nog de
Donnie van de week, en dat kan niemand minder zijn dan
Rob Deze heeft er namelijk als Mid-Max th10 nog moeite mee om een low th9 op zijn plek te zetten. Om CLB te Quoten: volgende keer je Carnavalsoptochtleger thuis laten
Nou dat was het weer heren, 850 woorden speciaal voor jullie op mijn vrije vrijdag middag!
Tijd voor Pilsjes!
zoals altijd: taal en spelvouten zitten standaard inbegrepen